Zaterdag mijn Tesla model 3 AWD Longe Range opgehaald in Groningen.
Prachtige auto maar de aflevering zélf... oh jee. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Ik zag de auto al staan in de brandende zon en dacht dat hij onder de krassen zat. Dat viel gelukkig mee: het was spinnenrag wat ik op de lak lag. Maar wel heel veel, dus die stond al even buiten. Ook zat er vogelkak op en zat er op de achterbumper echt forse schade (die moet opnieuw gespoten worden, waarschijnlijk heeft hij een 'collega Model 3' geraakt tijdens transport).
Verder geen flesje wijn, bloemetje of zelf een kopje koffie of water aangeboden gekregen. Dat vind ik toch wel heel bijzonder: ik snap dat ze het knetterdruk hebben maar een íets hogere attentiewaarde zou bij de aflevering van zo'n auto niet mistaan. Ik snap dat gewoon niet, dat kun je desnoods nog aanreiken als je naar de auto wandelt.
Verder stond de auto op dog-modus, waarschijnlijk al een etmaal want de accu was nog maar ong. 60% vol. Geen mennekeskabel aanwezig, die zouden ze 't.z.t. wel naleveren als ik even een mailtje zou sturen'.
Met stijgende verbazing heb ik de aflevering aanschouwt. Het was verder een hele aardige vent, daar lag het niet aan, maar je merkt aan alles dat er afleveringsrichtlijnen zijn die gevolgd moeten worden en dat is niet fraai vind ik. Als je dit zou doen als start up, dan hing binnen een maand het bordje 'te koop' aan gevel want je houdt dan geen klanten meer over ;-)
Aanstaande maandag wordt de auto voorzien van glascoating (afgezien van de lakschade aan de bumper viel het spuitwerk me wel mee, ook bij de panelen/het glazen dak geen gekke afwijkingen gezien), de bumper wordt na het spuitwerk alsnog van glascoating voorzien (kan wel een paar weken duren voordat ze hem kunnen gaan repareren).
Goed, dan de auto zelf: WOW! Ongelooflijk. En wát een power heeft hij, niet normaal hoe leuk én verslavend dat is. Grootste pluspunt verder is zonder twijfel het audio systeem. Ik ben een echte audiofiel en het geluid in de Model 3 is veruit het beste wat ik ooit in een auto heb gehoord: geen clipping/distortion en een onwaarschijnlijk mooi, vol, rond en ruimtelijk geluid. Ook de bas blijft zuiver, echt goed gewoon!
Vraagje over de autopilot: klopt het je die steeds weer aan moet zetten als je van lane wisselt? Zodra ik de richtingaanwijzer aanzet zet hij hem uit, dat is best irritant