Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.094 views

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Eerste irritante faal: achter boxen kaput.

Ploppend geluid alsof ze zijn opgeblazen. Eerste afspraakmogelijkheid SC is pas na mn vakantie in Italië helaas.

Gelukkig muziek balans naar voren kunnen schuiven, dan hoor je de harde plopjes niet. In ieder geval een workaround voor de 1200km trip ..

Wel knap, boxen kapot binnen 2 maanden :)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:29
Grrr. Zo lekker, contact opnemen met Tesla. 45 minuten in de wacht, en dan een bandje van een dame die zegt dat het erg druk is, no shit, en dat ze me spoedig terug bellen. Klik. Disconnected. Goede grap ook; Tesla en iemand terug bellen...

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:14:
Goede grap ook; Tesla en iemand terug bellen...
Wanneer het minder druk is doen ze het echt (ja echt! zelf meegemaakt :)) maar tijdens een aflever paniek periode zoals de huidige kunt je dat inderdaad vergeten.

Jammer want het is best slimme functionaliteit waarbij je klanten niet onnodig laat wachten op een telefoon die toch niet wordt opgenomen. Ik heb iook wel al gehad dat je de terugbel optie selecteerde en je dan de melding kreeg dat de mailbox vol was en dan "de verbinding wordt nu verbroken". Thanks!

Zou HEEL veel irritatie schelen als ze dit zouden oplossen.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Requiem19 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:36:
Eerste irritante faal: achter boxen kaput.

Ploppend geluid alsof ze zijn opgeblazen. Eerste afspraakmogelijkheid SC is pas na mn vakantie in Italië helaas.

Gelukkig muziek balans naar voren kunnen schuiven, dan hoor je de harde plopjes niet. In ieder geval een workaround voor de 1200km trip ..

Wel knap, boxen kapot binnen 2 maanden :)
Al eens een reset gedaan?

Hoi.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
basdej schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Al eens een reset gedaan?
Yup, had geen effect helaas.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Nog 80km te gaan, nu superchargen met een killer view.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HS9gHT4SdBlxzHkGGQYpPscH/thumb.jpg

Nu over 1.018km heen, 166kWh gebruikt, en op 163Wh/km uitgekomen. Temp is weer rond de 30 graden. Banden koud 3.0 bar, warm 3.3.

[ Voor 29% gewijzigd door NielsTn op 01-07-2019 12:36 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Ik kan het hier niet echt vinden. Maar zijn er mensen die speciale adapters hebben (voor de Model 3) om bijv op te kunnen laden op een camping etc? Ben al een beetje aan het voorbereiden voor een roadtrip.

[ Tesla MIG MYP ]

• Inspired
Cyw00d schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:04:
Ik kan het hier niet echt vinden. Maar zijn er mensen die speciale adapters hebben (voor de Model 3) om bijv op te kunnen laden op een camping etc? Ben al een beetje aan het voorbereiden voor een roadtrip.
Op de camping zou je de Tesla Mobile Connector toch kunnen gebruiken? Zolang je maar een Schuko WCD hebt. Weet alleen niet of ze dit op de camping toestaan of dat er een fuse steeds uit klapt.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@NielsTn dat is wel echt zuinig zeg! Enig idee of en hoeveel wind je mee had? Afgelopen dagen was er sterke noordenwind in NL, geen idee of dat voor jouw route ook gold.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2019 13:12 ]

• Cyw00d
Inspired schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:10:
[...]

Op de camping zou je de Tesla Mobile Connector toch kunnen gebruiken? Zolang je maar een Schuko WCD hebt. Weet alleen niet of ze dit op de camping toestaan of dat er een fuse steeds uit klapt.
Een blauwe CEE adapter naar Schuko WCD zou dus moeten werken, niet alleen voor campings etc bedoel ik dan.

[ Tesla MIG MYP ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
NielsTn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:35:
Nog 80km te gaan, nu superchargen met een killer view.
[Afbeelding]

Nu over 1.018km heen, 166kWh gebruikt, en op 163Wh/km uitgekomen. Temp is weer rond de 30 graden. Banden koud 3.0 bar, warm 3.3.
Ik krijg toch het idee dat je een beetje aan het hypermilen bent.
Of je hebt een hele uitzonderlijke Model 3 :+

Dit kán toch niet met gewoon vmax +10?

Youtube: DashcamNL

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10
Cyw00d schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Een blauwe CEE adapter naar Schuko WCD zou dus moeten werken, niet alleen voor campings etc bedoel ik dan.
Die blauwe CEE adapter zit er af-fabriek bij in de tas waar de mobile connector in zit. Jammer genoeg alleen geen rode CEE adapter(11KW) meer, die gebruikte ik juist vaker (vrienden ver weg met een garagebedrijf vol rode aansluitingen). De nieuwere mobile connector kan denk ik nog maar 1-fase/3,6KW.

All-electric.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:15
dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Gaan we weer, vmax + 10 is niet de norm he. Zeker in Frankrijk waar ze behoorlijk controleren op snelheid in de zomermaanden. Dan heb je het eerder over gewoon 120 km/h op de Autopilot en dan is die 166 Wh/km gewoon keurig haalbaar bij deze temperaturen.

Met mijn Ioniq haal ik ook tussen de 155 - 165 Wh/km bij 120 km/h over langere afstanden.

HD4Life @ Full-HD

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Groot verschil is ook of het druk is of niet. Als je elke keer weer moet remmen en accelereren zal het minder zuinig zijn. Als je gewoon een uur op de cruisecontrol 120 kunt rijden dan scheelt dat best wat.

Signatures zijn voor boomers.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 14:15
Weet iemand hoe ik aan het e-mailadres van SeC Den Haag of Rotterdam kan komen? Ze gaven aan bij de aflevering dat ik de punten die ik tijdens de aflevering heb gevonden daar kon melden.

• Cyw00d
TictaCNL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:28:
Weet iemand hoe ik aan het e-mailadres van SeC Den Haag of Rotterdam kan komen? Ze gaven aan bij de aflevering dat ik de punten die ik tijdens de aflevering heb gevonden daar kon melden.
Rotterdam_sales@tesla.com
Rotterdam_service@tesla.com

[ Tesla MIG MYP ]

• BlakHawk
Davidshadow13 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Gaan we weer, vmax + 10 is niet de norm he. Zeker in Frankrijk waar ze behoorlijk controleren op snelheid in de zomermaanden. Dan heb je het eerder over gewoon 120 km/h op de Autopilot en dan is die 166 Wh/km gewoon keurig haalbaar bij deze temperaturen.

Met mijn Ioniq haal ik ook tussen de 155 - 165 Wh/km bij 120 km/h over langere afstanden.
Nee het gaat mij niet zo zeer om per se 150 te rijden, maar ik wil geen 100 hoeven rijden overal ;)

Maar dit valt mij echt 100% mee:
https://www.reddit.com/r/...erman_autobahn_74mph_120/

Op 120 idd 16,4!
Netjes!

Ik heb in dit topic wel eens andere verbruikscijfers gezien :X

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Plus op dit moment op veel locaties vmax-20 omwille van combinatie warmte en vervuiling.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
[...]

Ik zit op 168Wh/km. Veel snelweg, alles NoA waar mogelijk dus vmax. Zo bijzonder is dat dus niet.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
(jarig!)
TictaCNL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:28:
TheHague_Service@tesla.com

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Ik zit op 168Wh/km. Veel snelweg, alles NoA waar mogelijk dus vmax. Zo bijzonder is dat dus niet.
Ik vind het erg netjes!
Tijdens de proefrit kwam ik niet eens in de buurt van die getallen :+

• Tassadar32
dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Ik vind het erg netjes!
Tijdens de proefrit kwam ik niet eens in de buurt van die getallen :+
Korte ritjes met wat lanceringen zitten ook hoger maar de ritten op AP, snelweg, met file lijken het gemiddelde prima omlaag te trekken. Gemiddelde wat ik noemde is over 8700km.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 20:00
Vandaag zou zwart toch een betaalde kleur gaan worden op de M3, iemand daar al iets over gehoord/gezien?

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
(jarig!)
[...]

TEsla vmax is anders dan andere autos de kilometer teller is 100% exact en niet zoals normaal 3-5% afwijking.

Maar goed waarom zou je in frankrijk (en andere landen) vmax +10 rijden, er staan zoveel flits palen. Gewoon op 130 - 120 instellen en gaan. Je ben echt niet sneller op je eindbestemming.

• BlakHawk
CVar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:40:
Vandaag zou zwart toch een betaalde kleur gaan worden op de M3, iemand daar al iets over gehoord/gezien?
Nee ik zat al op de US site te klikken, maar nog niets van te bekennen...

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
RomeoJ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:19:
Dus ook bestaande EV's (hoewel de tekst multi interpretabel is op dit vlak), ben benieuwd hoe dat in praktijk gaat uitpakken. Zal hoogstwaarschijnlijk in Nederland wel een APK checkpoint worden, dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat concreet gaan invullen…
Zo heet wordt de soep gelukkig nog niet gegeten:
* vanaf vandaag moeten alle nieuwe types geluid gaan maken.
* vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuw uit te leveren auto's geluid gaan maken.

Dwz dat de Model Y (mocht die opeens in 2020 op de markt komen) met geluid moet zijn.
Vanaf 2021 moet elke nieuw uitgeleverde model S/3/X geluid maken.

Een Model 3 performance met trekhaak (nu nog niet bestaand) zal een nieuwe typegoedkeuring nodig hebben, dus nu ook met geluid dan.

Vooralsnog geen regelgeving omtrent al rond rijdende EV's. Maar dat kan altijd nog komen natuurlijk.

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 20:44
dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:42:
[...]

Nee ik zat al op de US site te klikken, maar nog niets van te bekennen...
Zou het dan toch bangmakerij zijn geweest om de Q2 cijfers op te krikken?

• BlakHawk
GMAT schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Zou het dan toch bangmakerij zijn geweest om de Q2 cijfers op te krikken?
Ik vond het juist beter.

Liever gratis wit, dan gratis zwart!

Mijn V60 is ook zwart, maar ik snap echt niet waarom je voor een zwarte auto zou kiezen. Iedere krasje of swirl is direct zichtbaar. Het wordt zo bloedverziekend warm in de auto in de zon...

[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2019 13:59 ]

• Cyw00d
dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Ik vond het juist beter.

Liever gratis wit, dan gratis zwart!

Mijn V60 is ook zwart, maar ik snap echt niet waarom je voor een zwarte auto zou kiezen. Iedere krasje of swirl is direct zichtbaar. Het wordt zo bloedverziekend warm in de auto in de zon...
Inderdaad, zeker als je kijkt hoeveel zwarte M3's er rondrijden.

[ Tesla MIG MYP ]

• BlakHawk
Cyw00d schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:05:
[...]

Inderdaad, zeker als je kijkt hoeveel zwarte M3's er rondrijden.
Ik snap het wel, ik vind een kleurtje aan de andere kant zijn geld zelden waard.
Het is altijd veel geld waar je geen betere auto voor terug krijgt.

• Cyw00d
dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Ik snap het wel, ik vind een kleurtje aan de andere kant zijn geld zelden waard.
Het is altijd veel geld waar je geen betere auto voor terug krijgt.
Ik heb de Pearl White besteld, het is toch een auto waar je tegenaan moet kijken. Nee het is niet een betere auto (al heeft mutlicoat wel een betere lak denk ik?) Maar ik vind zicht wel belangrijk, zeker met zo'n mooie auto.

[ Tesla MIG MYP ]

• BlakHawk
Cyw00d schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:10:
[...]

Ik heb de Pearl White besteld, het is toch een auto waar je tegenaan moet kijken. Nee het is niet een betere auto (al heeft mutlicoat wel een betere lak denk ik?) Maar ik vind zicht wel belangrijk, zeker met zo'n mooie auto.
Ik vind het één van de mooiste kleuren op een Model 3, maar ik had toch blauw geselecteerd, omdat het goedkoper is dan wit :)

Als wit nu gewoon standaard wordt (geen multicoat), ga ik toch zeker voor wit!

• Inspired
Tja, allemaal persoonlijk. Ik vind wit er juist altijd cheap uit zien. Vind chrome + wit ook niet echt een mooie combo. Zwart zie je niet alleen veel omdat die gratis is/was. Ook omdat veel mensen het gewoon mooi vinden. Dat de lak beter zou zijn vraag ik me af. Als je dat echt belangrijk vindt moet je geen Tesla kopen.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Zaterdag mijn Tesla model 3 AWD Longe Range opgehaald in Groningen.
Prachtige auto maar de aflevering zélf... oh jee. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Ik zag de auto al staan in de brandende zon en dacht dat hij onder de krassen zat. Dat viel gelukkig mee: het was spinnenrag wat ik op de lak lag. Maar wel heel veel, dus die stond al even buiten. Ook zat er vogelkak op en zat er op de achterbumper echt forse schade (die moet opnieuw gespoten worden, waarschijnlijk heeft hij een 'collega Model 3' geraakt tijdens transport).
Verder geen flesje wijn, bloemetje of zelf een kopje koffie of water aangeboden gekregen. Dat vind ik toch wel heel bijzonder: ik snap dat ze het knetterdruk hebben maar een íets hogere attentiewaarde zou bij de aflevering van zo'n auto niet mistaan. Ik snap dat gewoon niet, dat kun je desnoods nog aanreiken als je naar de auto wandelt.
Verder stond de auto op dog-modus, waarschijnlijk al een etmaal want de accu was nog maar ong. 60% vol. Geen mennekeskabel aanwezig, die zouden ze 't.z.t. wel naleveren als ik even een mailtje zou sturen'.
Met stijgende verbazing heb ik de aflevering aanschouwt. Het was verder een hele aardige vent, daar lag het niet aan, maar je merkt aan alles dat er afleveringsrichtlijnen zijn die gevolgd moeten worden en dat is niet fraai vind ik. Als je dit zou doen als start up, dan hing binnen een maand het bordje 'te koop' aan gevel want je houdt dan geen klanten meer over ;-)
Aanstaande maandag wordt de auto voorzien van glascoating (afgezien van de lakschade aan de bumper viel het spuitwerk me wel mee, ook bij de panelen/het glazen dak geen gekke afwijkingen gezien), de bumper wordt na het spuitwerk alsnog van glascoating voorzien (kan wel een paar weken duren voordat ze hem kunnen gaan repareren).
Goed, dan de auto zelf: WOW! Ongelooflijk. En wát een power heeft hij, niet normaal hoe leuk én verslavend dat is. Grootste pluspunt verder is zonder twijfel het audio systeem. Ik ben een echte audiofiel en het geluid in de Model 3 is veruit het beste wat ik ooit in een auto heb gehoord: geen clipping/distortion en een onwaarschijnlijk mooi, vol, rond en ruimtelijk geluid. Ook de bas blijft zuiver, echt goed gewoon!

Vraagje over de autopilot: klopt het je die steeds weer aan moet zetten als je van lane wisselt? Zodra ik de richtingaanwijzer aanzet zet hij hem uit, dat is best irritant :-(

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Volodos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:30:
Vraagje over de autopilot: klopt het je die steeds weer aan moet zetten als je van lane wisselt? Zodra ik de richtingaanwijzer aanzet zet hij hem uit, dat is best irritant :-(
In de S moet je de richtingaanwijzer een tikje geven, niet helemaal aanzetten.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zaterdag mijn Tesla model 3 AWD Longe Range opgehaald in Groningen.
Prachtige auto maar de aflevering zélf... oh jee. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Ik zag de auto al staan in de brandende zon en dacht dat hij onder de krassen zat. Dat viel gelukkig mee: het was spinnenrag wat ik op de lak lag. Maar wel heel veel, dus die stond al even buiten. Ook zat er vogelkak op en zat er op de achterbumper echt forse schade (die moet opnieuw gespoten worden, waarschijnlijk heeft hij een 'collega Model 3' geraakt tijdens transport).
Verder geen flesje wijn, bloemetje of zelf een kopje koffie of water aangeboden gekregen. Dat vind ik toch wel heel bijzonder: ik snap dat ze het knetterdruk hebben maar een íets hogere attentiewaarde zou bij de aflevering van zo'n auto niet mistaan. Ik snap dat gewoon niet, dat kun je desnoods nog aanreiken als je naar de auto wandelt.
Verder stond de auto op dog-modus, waarschijnlijk al een etmaal want de accu was nog maar ong. 60% vol. Geen mennekeskabel aanwezig, die zouden ze 't.z.t. wel naleveren als ik even een mailtje zou sturen'.
Met stijgende verbazing heb ik de aflevering aanschouwt. Het was verder een hele aardige vent, daar lag het niet aan, maar je merkt aan alles dat er afleveringsrichtlijnen zijn die gevolgd moeten worden en dat is niet fraai vind ik. Als je dit zou doen als start up, dan hing binnen een maand het bordje 'te koop' aan gevel want je houdt dan geen klanten meer over ;-)
Aanstaande maandag wordt de auto voorzien van glascoating (afgezien van de lakschade aan de bumper viel het spuitwerk me wel mee, ook bij de panelen/het glazen dak geen gekke afwijkingen gezien), de bumper wordt na het spuitwerk alsnog van glascoating voorzien (kan wel een paar weken duren voordat ze hem kunnen gaan repareren).
Goed, dan de auto zelf: WOW! Ongelooflijk. En wát een power heeft hij, niet normaal hoe leuk én verslavend dat is. Grootste pluspunt verder is zonder twijfel het audio systeem. Ik ben een echte audiofiel en het geluid in de Model 3 is veruit het beste wat ik ooit in een auto heb gehoord: geen clipping/distortion en een onwaarschijnlijk mooi, vol, rond en ruimtelijk geluid. Ook de bas blijft zuiver, echt goed gewoon!

Waar laat je de glascoating doen? Indicatie voor de prijs?

• Volodos
FrankSpin schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Waar laat je de glascoating doen? Indicatie voor de prijs?
@FrankSpin Bij PB Car Detailing in Nieuwegein. Prijs is 1050 excl BTW, je bent de auto twee dagen kwijt.

• DaCoTa
  • Laatst online: 11:41
NielsTn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:32:
Camper mode in de Model 3 is super, goed geslapen in de auto terwijl de airco zachtjes alles op 23-24 graden houdt (buitentemp was 31-32 graden). Nu laatste rit naar eindbestemming :)
In de nacht is 10% van de batterij indicatie verbruikt (van 75% naar 65%)
Wat had je met de achterbank gedaan? Gewoon neergeklapt of heb je ook de zitting eruit gehaald zodat hij helemaal vlak is?

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 12:20
Volodos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:27:
[...]

@FrankSpin Bij PB Car Detailing in Nieuwegein. Prijs is 1050 excl BTW, je bent de auto twee dagen kwijt.
Dat is wel behoorlijk prijzig als ik de prijzen via deze site vergelijk.

https://www.a1-carcleanin...sscoating-lakverzegeling/

Hier ben je de helft kwijt.

Of is er een verschil in de coating?

• BlakHawk
Hunkaroglu schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Collega van mij was 600 in de btw kwijt

• Volodos
Hunkaroglu schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Oh jeetje, inderdaad! Geen idee eerlijk gezegd waar het verschil mee te verklaren valt. Ik moet misschien nog wat verder rondkijken, vond het eerlijk gezegd ook wel erg veel!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
Met de standaard AutoPilot is dat inderdaad zo. Alleen met Full Self Driving kan hij zelf wisselen (als je geduld hebt).

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:50
Ja, volgens mij wel. Superirritant inderdaad. Richtingaanwijzer, wisselen, dubbele tik op de rechter pook, en dat 100 keer per rit :(

• TictaCNL
Wat is volgens jullie het beste device om dashcam/sentry beelden mee te capturen? Gebruiken jullie een usb-stick, microsd card of SSD? Is er een makkelijke manier om de beelden meteen naar je iPhone te streamen?

• Volodos
TictaCNL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:28:
Wat is volgens jullie het beste device om dashcam/sentry beelden mee te capturen? Gebruiken jullie een usb-stick, microsd card of SSD? Is er een makkelijke manier om de beelden meteen naar je iPhone te streamen?
Ik gebruik een Samsung SSD 500gb, SSD raakt minder snel corrupt dan USB. Maar de meningen daarover zijn verdeeld op dit forum ;-) O-)

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:46
jpiscaer schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Ja, volgens mij wel. Superirritant inderdaad. Richtingaanwijzer, wisselen, dubbele tik op de rechter pook, en dat 100 keer per rit :(
Dat was vroeger niet zo. Dank Europa daar maar voor ;)

• NielsTn
DaCoTa schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Wat had je met de achterbank gedaan? Gewoon neergeklapt of heb je ook de zitting eruit gehaald zodat hij helemaal vlak is?
Neergeklapt idd, daar lag de fiets en velgen. De bijrijderstoel maximaal vlak voor slaapplaats :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• NielsTn
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:11:
@NielsTn dat is wel echt zuinig zeg! Enig idee of en hoeveel wind je mee had? Afgelopen dagen was er sterke noordenwind in NL, geen idee of dat voor jouw route ook gold.
Zodra ik thuis ben kan ik eea analyseren, dankzij de tesla monitor die ik heb lopen :)

• NielsTn
[...]

Enige vertraginh was rondom het einde ivm smog alarm mocht iedereen maar 70kmh rijden. Heb zeker niet lopen hypermilen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:39
NielsTn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:05:
[...]

Zodra ik thuis ben kan ik eea analyseren, dankzij de tesla monitor die ik heb lopen :)
Welke is dat precies?
ronjansen87 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Die blauwe CEE adapter zit er af-fabriek bij in de tas waar de mobile connector in zit. Jammer genoeg alleen geen rode CEE adapter(11KW) meer, die gebruikte ik juist vaker (vrienden ver weg met een garagebedrijf vol rode aansluitingen). De nieuwere mobile connector kan denk ik nog maar 1-fase/3,6KW.
Wuuuut? Kan iemand dat even nakijken die net een Tesla heeft ontvangen?

https://teslamotorsclub.c...-umc.142901/#post-3411700
:/ :/ |:(

[ Voor 58% gewijzigd door HyperBart op 01-07-2019 17:19 ]

• NielsTn
Deze: tesla logger
https://www.renewable-ene.../06/teslalogger-in-actie/

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 01-07-2019 17:23 ]

• RonJ
HyperBart schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:13:

Zal t vanavond thuis nog even nakijken voor je!

All-electric.

• jpiscaer
HyperBart schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:13:
[...]

Welke is dat precies?

[...]

https://teslamotorsclub.c...-umc.142901/#post-3411700
:/ :/ |:(
32A zegt die van mij. Dus 7,nogwat kW

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jpiscaer schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:52:
[...]

32A zegt die van mij. Dus 7,nogwat kW
Met de blauwe stekker waarschijnlijk, over één fase. Sinds de rode stekker er niet meer bij zit is het allemaal 1 fase. 3 fase voor een mobile charger is ook een beetje vreemd, maar wel lekker.

• jpiscaer
Deveon schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Met de blauwe stekker waarschijnlijk, over één fase. Sinds de rode stekker er niet meer bij zit is het allemaal 1 fase. 3 fase voor een mobile charger is ook een beetje vreemd, maar wel lekker.
Ja, 1 fase. Blauwe stekker.

Als we 't toch over die UMC hebben... Ik ga over een weekje naar de UK. Voldoende SuperChargers in de buurt, maar wil toch een UK plug voor de UMC hebben. Weet iemand of het Service Center deze kabels in voorraad heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door jpiscaer op 01-07-2019 19:45 ]

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
Voor lease rijders. Krijg je een kaart oid waar je bij elke laadpaal kan laden?

• TictaCNL
lighting_ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:17:
Ik heb een Travelcard gekregen via LP, maar vandaag in de Q-Park garage lukte het me al niet om de Q-Park paal aan te krijgen (zou ook aan de paal kunnen liggen). De palen op straat krijg ik wel open gelukkig :)

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
TictaCNL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:21:
[...]

Ik heb een Travelcard gekregen via LP, maar vandaag in de Q-Park garage lukte het me al niet om de Q-Park paal aan te krijgen (zou ook aan de paal kunnen liggen). De palen op straat krijg ik wel open gelukkig :)
En dat is fase 2 laden neem ik aan?
In mijn gemeente is publiek laden zelfs duurder dan supercharger van tesla.
Hoe zit het met de kabels? Ik lees dat het 6 weken duurt voor je die krijgt. Dan zou je alleen bij een super charger of fastned moeten laden?

• HyperBart
Krijg je bij een Model 3 eigenlijk een male/female type 2 kabel meegeleverd zodat je aan publieke palen kan laden?

• Deveon
  • Niet online
lighting_ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:17:
Net als de vertrouwde tankpas heeft dat niets met de auto te maken.

Al zou een werkgever bij een auto met voldoende range kunnen zeggen dat je alleen thuis en/of op de zaak mag laden en elders voor eigen rekening (tenzij aantoonbaar zakelijk). Misschien een beetje gierig, maar vergelijkbaar met zelf betalen voor brandstof buiten Nederland. Tenslotte is openbaar laden, los van de Superchargers vrij duur.

@HyperBart Als ze op voorraad zijn wel.. Volgens mij is dit zelfs verplicht vanuit wetgeving want volgens mij is dit bij elke (PH)EV zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 01-07-2019 21:12 ]

• HyperBart
Deveon schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Net als de vertrouwde tankpas heeft dat niets met de auto te maken.

Al zou een werkgever bij een auto met voldoende range kunnen zeggen dat je alleen thuis en/of op de zaak mag laden en elders voor eigen rekening (tenzij aantoonbaar zakelijk). Misschien een beetje gierig, maar vergelijkbaar met zelf betalen voor brandstof buiten Nederland. Tenslotte is openbaar laden, los van de Superchargers vrij duur.
Goh, is dat echt zo duur? Want ik krijg van mijn werkgever 34 cent per kWh. Als ik rondom mij kijk op NewMotion is de prijs voor een kWh een 36 cent. Valt dus goed mee lijkt me(?)
@HyperBart Als ze op voorraad zijn wel.. Volgens mij is dit zelfs verplicht vanuit wetgeving want volgens mij is dit bij elke (PH)EV zo.
Thanks, was al even aan het kijken dat dat OOK een kost ging zijn.

• Hunkaroglu
Vanaf juli zou toch zwart niet meer standaard zijn? Ik zie op de site nog steeds zwart als standaard.

[ Voor 89% gewijzigd door Hunkaroglu op 01-07-2019 21:44 ]

• NielsTn
HyperBart schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:04:
Krijg je bij een Model 3 eigenlijk een male/female type 2 kabel meegeleverd zodat je aan publieke palen kan laden?
Mits voorradig ja! Vaak een lengte van ca 4 meter.

• Deveon
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Goh, is dat echt zo duur? Want ik krijg van mijn werkgever 34 cent per kWh. Als ik rondom mij kijk op NewMotion is de prijs voor een kWh een 36 cent. Valt dus goed mee lijkt me(?)
[...]
Aanzienlijk meer dan 6ct uit de grootzakelijke aansluiting of 21ct thuis (binnenkort 16ct met het klimaatplan).

Ik ben benieuwd hoe jou regeling werkt met 34ct, want volgens mij mag een werkgever enkel de kosten vergoeden en mag je van je energieleverancier geen stroom verkopen. Ik ken er wel meer die boven de kosten zitten, maar heb nog geen openbare bron hiervoor gevonden, laat staan een betrouwbare bron.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 21:44
Deveon schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Aanzienlijk meer dan 6ct uit de grootzakelijke aansluiting of 21ct thuis (binnenkort 16ct met het klimaatplan).

Ik ben benieuwd hoe jou regeling werkt met 34ct, want volgens mij mag een werkgever enkel de kosten vergoeden en mag je van je energieleverancier geen stroom verkopen. Ik ken er wel meer die boven de kosten zitten, maar heb nog geen openbare bron hiervoor gevonden, laat staan een betrouwbare bron.
Afhankelijk van waar je woont is de stroom best wel duur. Hier kost een kWh bijna 28ct. Als je dan de kosten van de laadpaal over een paar jaar laden afschrijft, dan is 34ct/kWh nog geen verkeerd tarief.

(btw 28ct/kWh is zelfs duurder per km dan de goedkoopste fossiele brandstof: CNG)

• DaCoTa
  • Laatst online: 11:41
jpiscaer schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:44:
[...]
Als we 't toch over die UMC hebben... Ik ga over een weekje naar de UK. Voldoende SuperChargers in de buurt, maar wil toch een UK plug voor de UMC hebben. Weet iemand of het Service Center deze kabels in voorraad heeft?
Nee, waarschijnlijk nog niet, de UK Model 3 is nog te vroeg. Ik heb zelf deze besteld en erbij gestopt. Werkt.

Over de UK, het is mij nog nooit gelukt om op iets anders dan een SuC, Tesla Destination charger of een thuis-stopcontact te laden. Alle andere openbare laadpalen hebben mij gefaald.

[ Voor 15% gewijzigd door DaCoTa op 02-07-2019 00:59 ]

• RonJ
ronjansen87 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:10:
[...]

Zal t vanavond thuis nog even nakijken voor je!
Inmiddels al door anderen ook beantwoord zie ik, maar het is dus idd een 32A 1-fase lader.

All-electric.

• Cyw00d
Ik heb een laadpas van VandeBron genomen (pasje en keytag), deze schijnt volgens hun in een groot deel van Europa te moeten werken. Zodra mijn M3 binnen is ga ik dat testen door naar UK te rijden en later in het jaar naar Zweden. Ben benieuwd.

[ Tesla MIG MYP ]

• Inspired
Cyw00d schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:36:
Ik heb een laadpas van VandeBron genomen (pasje en keytag), deze schijnt volgens hun in een groot deel van Europa te moeten werken. Zodra mijn M3 binnen is ga ik dat testen door naar UK te rijden en later in het jaar naar Zweden. Ben benieuwd.
Ik las in het andere topic dat het wellicht handig is om gewoon meerdere aan te vragen. Er zijn genoeg passen die je gratis aan kan vragen waarbij je iets extra betaald per sessie. Gewoon voor nood is dat wel een goed idee denk ik.

• Hunkaroglu
Inspired schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Ik las in het andere topic dat het wellicht handig is om gewoon meerdere aan te vragen. Er zijn genoeg passen die je gratis aan kan vragen waarbij je iets extra betaald per sessie. Gewoon voor nood is dat wel een goed idee denk ik.
https://laadpastop10.nl/

Ik heb al een aantal gratis aangevraagd.

NewMotion (gratis) en PlugSurfing (eenmalig 10 euro) schijnen goed te zijn. Ik heb NewMotion al besteld en binnen 2 werkdagen binnen gekregen.

Hieronder een leuk stukje van iemand over haar vakantie naar het buitenland en welke laadpassen ze toen had aangevraagd. En apps die laadpunten tonen.
https://www.autoblog.nl/n...aar-het-buitenland-125504

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:23
Hoi, ik ben ook een van de mogelijk velen die aan het twijfelen is over de M3 SR+ of LR AWD.

Ik ben wegens de nieuwe wetgeving in het klimaatakkoord aan het kijken of ik mijn huidige ICE in de lease kan afkopen en eind december Elektrisch kan rijden om daar dan 60maanden van profijt van te hebben.

Ik vind Elektrisch heerlijk rijden en dat het qua uitstoot beter is voor de toekomst vind ik ook wel belangrijker worden.

Daarnaast is gebrek aan praktische ruimte in mijn huidige auto na gezinsuitbreiding ook beneden de maat, zodat het gaat irriteren.

De model 3 lijkt de enige elektrische optie qua levertijd en range. Zelf ga ik met het gezin (+ kinderwagen) 1-2x per maand naar schoonfamilie (± 310km) retour. Zakelijk km's zijn geen issue.

Ik weet uit ervaring dat ik met een Kia E-Niro (deze 310km op een rustige zomerdag 22c) met genoeg marge over kan halen zonder onderweg te moeten laden. Hoe dit in de winter is weet ik helaas niet.

Ik vraag me af of een SR+ hier ook aan kan voldoen. Ik weet ook dat er op de route halverwege een supercharger is waar ik in principe maar 10-15 minuten hoef te laden om op normaal tempo verder te kunnen rijden. Nu moet ik namelijk ook wel eens tanken ;-).

Daarbij is de SR+ financieel en fiscaal gewoon een fantastische deal.

De twijfel zit hem in het feit dat ik deze auto het liefst 60mnd wil aanhouden maar geen spijt wil hebben en achteraf denken, was ik voor die paar honderd euro per maand maar voor de LR AWD gegaan.

Ik heb overigens geen laadmogelijkheid thuis maar op 1 minuut lopen zit een dubbele publieke laadpaal. Ook op mijn werk dat erg dichtbij is kan ik laden.

Hoe kijken jullie hier tegenaan, is de SR+ doable of niet?

• Inspired
@FJP84 Tja, het is en blijft een persoonlijke keuze. Qua snelweg km's kom je met de SR+ in de winter ~ 240 ver en in de zomer 315~. Dit is van 100% - 0%. Je kunt niet laden bij de schoonfamilie? Het is ook de vraag wat je de AWD extra kost. Persoonlijk vind ik de 100 EUR extra per maand aan bijtelling de AWD zeker waard. Net wat extra range zodat je dit soort ritten zonder laden kunt afwerken, meer opties en premium interieur etc. Dubbele motor is ook leuk maar voor mij niet noodzakelijk. Ik had eigenlijk de RWD besteld maar die komt niet meer. ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 02-07-2019 09:39 ]

• jpiscaer
DaCoTa schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:59:
[...]

Nee, waarschijnlijk nog niet, de UK Model 3 is nog te vroeg. Ik heb zelf deze besteld en erbij gestopt. Werkt.

Over de UK, het is mij nog nooit gelukt om op iets anders dan een SuC, Tesla Destination charger of een thuis-stopcontact te laden. Alle andere openbare laadpalen hebben mij gefaald.
Ik ben voor deze gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/a1eb7f51dc21648fd8a007f78b9bd840/e/n/engels-verloop_4_1.jpg
https://www.dewitschijndel.nl/dws-engels-verloop-bs1363-cee/

• Cyw00d

[ Tesla MIG MYP ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:25:

Ik zit met hetzelfde dilemma. In het huidige leasebudget past de LR net niet. Ik ga donderdag eens praten met mijn leidinggevende of er toch niet wat geregeld kan worden. Anders wordt het de SR+ denk ik. Ik ben alleen wel benieuwd naar daadwerkelijke ervaringen van mensen die deze auto al rijden qua bereik. Ik denk dat het voor 98% voldoende is, maar ja, twijfel, twijfel. Voordeel is wel dat de SR+ spotgoedkoop in de bijtelling is.

• Tassadar32
@MADG0BLIN @FJP84 Ik heb met de LR AWD meestal zat extra range. Met 240km zou ik ook vaak wel uitkomen maar toch wat vaker op bestemming moeten laden (waar dat nu vaak optioneel is). Ik heb met de Outlander ook heel veel ritjes elektrisch kunnen doen, met 50km range kom je al een heel eind dus 240km en een goed snellaadnetwerk zou echt geen probleem moeten zijn.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
Inspired schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:37:
@FJP84 Tja, het is en blijft een persoonlijke keuze. Qua snelweg km's kom je met de SR+ in de winter ~ 240 ver en in de zomer 315~. Dit is van 100% - 0%. Je kunt niet laden bij de schoonfamilie? Het is ook de vraag wat je de AWD extra kost. Persoonlijk vind ik de 100 EUR extra per maand aan bijtelling de AWD zeker waard. Net wat extra range zodat je dit soort ritten zonder laden kunt afwerken, meer opties en premium interieur etc. Dubbele motor is ook leuk maar voor mij niet noodzakelijk. Ik had eigenlijk de RWD besteld maar die komt niet meer. ;w
Ik heb ook de SR+ besteld en ik verwacht wel iets meer van de range dan die jij nu schets.
EV database zegt bij -10 + verwarming nog 240 km. Nou is het vaak geen -10 dus verwacht ik echt wel een betere score dan 25kwh/100km. Anders ga ik even naar de SC (ik zit al over de 20 referrals ;-) )

Qua opties scheelt het haast niks tussen SR+ en LR AWD. Je mist een webbrowser, spotify, achterbankverwarming en een paar speakers. Interieur is daarnaast gewoon hetzelfde (minus de mattenset)

• RonJ
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook de SR+ besteld en ik verwacht wel iets meer van de range dan die jij nu schets.
EV database zegt bij -10 + verwarming nog 240 km. Nou is het vaak geen -10 dus verwacht ik echt wel een betere score dan 25kwh/100km. Anders ga ik even naar de SC (ik zit al over de 20 referrals ;-) )

Qua opties scheelt het haast niks tussen SR+ en LR AWD. Je mist een webbrowser, spotify, achterbankverwarming en een paar speakers. Interieur is daarnaast gewoon hetzelfde (minus de mattenset)
Webbrowser en spotify kan je sowieso los afnemen (100/jaar geloof ik) en is bij de LR uitvoeringen ook maar voor één jaar inbegrepen. Dus het verschil is eigenlijk nog kleiner.

All-electric.

• Inspired
[...]

Verschil is minimaal inderdaad. Al is het geluid door de amps en subwoofer wel merkbaar beter. Maar de LR kies ik ook eigenlijk alleen voor de range. Full premium is leuk meegenomen. Zelfs 300km in de winter vind ik net aan de magere kant dus vandaar de LR. Dan kan ik gewoon alle ritjes in NL afwerken zonder te laden.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:15
ronjansen87 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Webbrowser en spotify kan je sowieso los afnemen (100/jaar geloof ik) en is bij de LR uitvoeringen ook maar voor één jaar inbegrepen. Dus het verschil is eigenlijk nog kleiner.
Oh, echt dat wist ik niet, kan het ook nergens officieel vinden, krijg je dan ook meteen live traffic erbij? Dat was samen met spotify echt wel een gemis van de SR+ voor mij.

Weet iemand eigenlijk of je op de SR+ ook parkeersensoren + parkeercamera krijgt en of autopark inbegrepen is bij de standard autopilot of is die alleen voor FSD?

HD4Life @ Full-HD

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik heb een Tesla model X van 2018. Deze heeft dus een type 2 stekker.

Nu is de optie deze om te laten zetten naar een CCS. Wat mij nu niet helemaal duidelijk is of de snelheid dan ook omhoog gaat bij de Tesla superchargers. Of geld die snelheidsverhoging alleen maar omdat je op andere plekken (fastned bijv) de chademo niet meer nodig hebt.

Be fast .... Be furious....

• RonJ
Davidshadow13 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:43:
[...]

Oh, echt dat wist ik niet, kan het ook nergens officieel vinden, krijg je dan ook meteen live traffic erbij? Dat was samen met spotify echt wel een gemis van de SR+ voor mij.
live traffic zit er dan ook bij ja. Meer info vanuit Tesla: https://www.tesla.com/nl_...-connectivity?redirect=no
Ik heb zelf een LR, dus ik kan niet voor je checken of die mogelijkheden om dat in je account te activeren met een CC al uitgerold zijn.
Weet iemand eigenlijk of je op de SR+ ook parkeersensoren + parkeercamera krijgt en of autopark inbegrepen is bij de standard autopilot of is die alleen voor FSD?
De p-sensoren en camera hardware heb je sowieso al ivm autopilot. Of dat softwarematig geactiveerd is bij een SR+ weet ik niet...

Autopark zit (helaas) alleen bij FSD. Dat mis ik zelf dan weer niet, had dat wel op de S vroeger, 3x gebruikt maar het ging zo traag dat ik het dan toch maar weer zelf overnam om de auto's achter me niet 2 minuten op te houden :X

All-electric.

• BlakHawk
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:25:
Hoi, ik ben ook een van de mogelijk velen die aan het twijfelen is over de M3 SR+ of LR AWD.

Ik ben wegens de nieuwe wetgeving in het klimaatakkoord aan het kijken of ik mijn huidige ICE in de lease kan afkopen en eind december Elektrisch kan rijden om daar dan 60maanden van profijt van te hebben.

Ik vind Elektrisch heerlijk rijden en dat het qua uitstoot beter is voor de toekomst vind ik ook wel belangrijker worden.

Daarnaast is gebrek aan praktische ruimte in mijn huidige auto na gezinsuitbreiding ook beneden de maat, zodat het gaat irriteren.

De model 3 lijkt de enige elektrische optie qua levertijd en range. Zelf ga ik met het gezin (+ kinderwagen) 1-2x per maand naar schoonfamilie (± 310km) retour. Zakelijk km's zijn geen issue.

Ik weet uit ervaring dat ik met een Kia E-Niro (deze 310km op een rustige zomerdag 22c) met genoeg marge over kan halen zonder onderweg te moeten laden. Hoe dit in de winter is weet ik helaas niet.

Ik vraag me af of een SR+ hier ook aan kan voldoen. Ik weet ook dat er op de route halverwege een supercharger is waar ik in principe maar 10-15 minuten hoef te laden om op normaal tempo verder te kunnen rijden. Nu moet ik namelijk ook wel eens tanken ;-).

Daarbij is de SR+ financieel en fiscaal gewoon een fantastische deal.

De twijfel zit hem in het feit dat ik deze auto het liefst 60mnd wil aanhouden maar geen spijt wil hebben en achteraf denken, was ik voor die paar honderd euro per maand maar voor de LR AWD gegaan.

Ik heb overigens geen laadmogelijkheid thuis maar op 1 minuut lopen zit een dubbele publieke laadpaal. Ook op mijn werk dat erg dichtbij is kan ik laden.

Ik blijf bij de LR... Niet voor die ene keer dat je verder weg moet, maar voor die keren dat de publieke laadpaal bezet is!
Inspired schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:37:
Maar standaard laad je tot 90%.
Van te voren weet ik niet dat morgen de publieke laadpaal bezet is, dus dan mis ik die 10%.
Ik baal ook echt van die LR RWD... Perfecte auto voor in NL
Tassadar32 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:44:
@MADG0BLIN @FJP84 Ik heb met de LR AWD meestal zat extra range. Met 240km zou ik ook vaak wel uitkomen maar toch wat vaker op bestemming moeten laden (waar dat nu vaak optioneel is). Ik heb met de Outlander ook heel veel ritjes elektrisch kunnen doen, met 50km range kom je al een heel eind dus 240km en een goed snellaadnetwerk zou echt geen probleem moeten zijn.
Een vakantie rit kost ook al snel meer dan 50% laadtijd extra!

Dat is persoonlijk, maar alleen die speakers en spotify vind ik al de moeite waard, de kinderen willen die achterbankverwarming ook echt.

Maar belangrijkste vind ik de range!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04
Bl4ckviper schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:49:
Ik heb een Tesla model X van 2018. Deze heeft dus een type 2 stekker.

Nu is de optie deze om te laten zetten naar een CCS. Wat mij nu niet helemaal duidelijk is of de snelheid dan ook omhoog gaat bij de Tesla superchargers. Of geld die snelheidsverhoging alleen maar omdat je op andere plekken (fastned bijv) de chademo niet meer nodig hebt.
Momenteel zijn de Superchargers in Europa nog v2, die leveren maximaal 120 kW. Met de CCS upgrade hebben Model S/X eigenaren bij Ionity en Fastned wel al met hogere snelheden kunnen laden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

RichieB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Momenteel zijn de Superchargers in Europa nog v2, die leveren maximaal 120 kW. Met de CCS upgrade hebben Model S/X eigenaren bij Ionity en Fastned wel al met hogere snelheden kunnen laden.
Ik laad alleen bij de superchargers momenteel dan lijkt het mij dus nog niet zinvol te upgraden.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04
Bl4ckviper schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Ik laad alleen bij de superchargers momenteel dan lijkt het mij dus nog niet zinvol te upgraden.
Ik was in mei op vakantie in Denemarken; mijn eerst lange roadtrip met de Model S. Op de heen- en terugweg heb ik alleen met de SuC's gedaan, dat ging prima. Maar op locatie (steden, supermarkten, parkeergarages, etc) had ik steeds de keus tussen 11 kW type 2 of 50 kW CCS. Dat scheelt toch wel flink en had me een aantal laadstops kunnen besparen. Dus mijn CCS upgrade wordt morgen gedaan. 8)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Tassadar32
Oeh, nog een leuk nieuwtje. Collega heeft dit weekend de eerste CCS upgrade gekregen in Europa. Zijn 2018 X zou nu dus ook met een adapter CCS moeten kunnen laden!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Bl4ckviper schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Let op: het gaat om een adapter. De originele type-2 blijft aanwezig. De auto wordt geschikt gemaakt voor de adapter.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Rto1964 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Let op: het gaat om een adapter. De originele type-2 blijft aanwezig. De auto wordt geschikt gemaakt voor de adapter.
ja dat begrijp ik. Ging mij meer om de vraag of de snelheid omhoog zal gaan. Antwoord hierop is dus in het geval van de Superchargers nee. In het geval van laden bij andere punten waarbij je anders op de ChaDemo adapter was aangewezen ja.

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
En je bent veel flexibeler qua laden buiten de Suc’s . CCS is overal aanwezig.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• FJP84
ronjansen87 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Autopark zit (helaas) alleen bij FSD. Dat mis ik zelf dan weer niet, had dat wel op de S vroeger, 3x gebruikt maar het ging zo traag dat ik het dan toch maar weer zelf overnam om de auto's achter me niet 2 minuten op te houden :X
Toch wel spijtig dat autopark wat bij vele ICE's gemeengoed is bij de hogere versies, in de FSD gebakken zit en niet in de basic variant. Toch maar alvast gaan oefenen, want het is een optie die ik nu geregeld gebruik :) . 5k vind ik behoorlijk wat voor FSD waarvan ik nu aren autopark nuttig vind.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Toch wel spijtig dat autopark wat bij vele ICE's gemeengoed is bij de hogere versies, in de FSD gebakken zit en niet in de basic variant. Toch maar alvast gaan oefenen, want het is een optie die ik nu geregeld gebruik :) . 5k vind ik behoorlijk wat voor FSD waarvan ik nu aren autopark nuttig vind.
(off-topic)
Dit heb je hopelijk geleerd bij het halen van je rijbewijs toch? Heb je daar echt een langzame autopark voor nodig?

• RonJ
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Ach, de parkeersensoren en camera zijn dusdanig goed dat zelf parkeren wel héél makkelijk is >:). Er zit nog meer niet in standaard AP wat er "vroeger" wel op zat, zo mis ik (basic) summon, dat is in krappe parkeergarages af en toe toch wel erg fijn en ook het zelf wisselen van rijbaan dmv je richtingaanwijzer zit er niet meer op. Maar alleen voor die 2 zaken nu vooruit 6500+ neer te leggen werd me echt te gek. Ik verwacht dat NoA en FSD echt nog wel even duurt (zeker in de EU) en wij mogen alleen voor 42 maanden leasen op het werk. Stel dat eea nog 1,5-2 jaar duurt, dan vind ik 6-7K gewoon teveel voor die 1,5-2 jaar plezier die ik er dan nog maar van heb.

Ik moet ook zeggen dat ik de autopilot sowieso veel slechter vindt dan op de model-S. De auto slingert voor mn gevoel veel meer en ik moet ook veel vaker ingrijpen, met name in scherpere slingers dan hiervoor. Dat zal ongetwijfeld nog wel verbeteren. De S was in het begin ook niet heel best, maar dat verbeterde bizar snel toen er veel km's mee gereden werden.

Het "naggen" is imho helemaal bloedirritant geworden (al dan niet vanwege EU-regelgeving!?), zelfs als ik m'n stuur gewoon stevig vasthoudt (allerlei houdingen geprobeerd al) blijft ie maar zeiken dat ik licht moet sturen. Hij is ook al 2x gelockt omdat ik op een situatie voor me aan het letten was (met mn handen gewoon aan het stuur dus) en desondanks het geknipper op het scherm even niet opmerkte. Het locken gaat ook veel sneller als een tijd geleden. Als dit zo irritant blijft ga ik ook maar is naar zo'n nag-device kijken, want de AP levert nu alleen maar meer gedoe en stress op, terwijl ik dit hiervoor juist zo ontspannen vond tijdens/na een lange rit in de spits.

[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 02-07-2019 14:18 ]

All-electric.

• Cyw00d
Zou mooi zijn als ze Basic Summon onderdeel maken van Autopilot zodra FSD met Advanced Summon uit komt...

[ Tesla MIG MYP ]

• TictaCNL
Cyw00d schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:04:
Zou mooi zijn als ze Basic Summon onderdeel maken van Autopilot zodra FSD met Advanced Summon uit komt...
Dat zou echt top zijn! En toevoegen van Lane Changes aan AP.

Wat ik dus echt niet snap is dat Voice Controls nog zo slecht zijn in de Tesla Model 3. Omdat alles qua controls in het scherm zit zou je verwachten dat je alles eenvoudig met je stem moet kunnen activeren. Nu is het bellen van iemand vaak al lastig (in m'n Ford Focus werkte het perfect)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zouden ze ooit Apple CarPlay gaan ondersteunen? Dat werkt met Siri echt helemaal top. Bellen, berichten sturen en voor laten lezen (en Flitsmeister, Podcasts, etc).
Of zou het te lastig integreren zijn in het infotainmentsysteem?

• FJP84
PdeBie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:48:
[...]

(off-topic)
Dit heb je hopelijk geleerd bij het halen van je rijbewijs toch? Heb je daar echt een langzame autopark voor nodig?
Haha goeie. Door de huidige assist ben nog beter gaan begrijpen hoe het moet _/-\o_

Ik vroeg me nog wel af, dat als ik dit jaar nog een overstap maak om deels nog binnen 4% bijtelling te zitten, dit dan wel nog steeds voor max 60mnd vaststaat. Niet dat ik tijdens de lease overeenkomst opeens extra kosten op mijn dak krijg. De LR is namelijk best doable zeker in vergelijking met een nieuwe ICE die ik als alternatief doorgerekend heb.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 21:39
Dat parkeren is wel echt een eitje hoor, met camera en sensoren. Ik mis 'm nog op mijn (nog) FSD-loze model 3.

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
FJP84 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Haha goeie. Door de huidige assist ben nog beter gaan begrijpen hoe het moet _/-\o_

Ik vroeg me nog wel af, dat als ik dit jaar nog een overstap maak om deels nog binnen 4% bijtelling te zitten, dit dan wel nog steeds voor max 60mnd vaststaat. Niet dat ik tijdens de lease overeenkomst opeens extra kosten op mijn dak krijg. De LR is namelijk best doable zeker in vergelijking met een nieuwe ICE die ik als alternatief doorgerekend heb.
Het beleid van de overheid is dat wanneer je de auto in 2019 koopt dit voor max 5 jaar (60maanden) zo vast staat. Dit was ook toen ze overgingen van 20% naar 22% bijtelling etc.
Dus jou berekening geldt dan ook voor die periode. niet langer, wel korter wanneer je afscheid neemt van de auto ;)

Zie hier de uitleg van de belasting dienst https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

[ Voor 12% gewijzigd door Japie81 op 02-07-2019 15:28 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• FJP84
Japie81 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Het beleid van de overheid is dat wanneer je de auto in 2019 koopt dit voor max 5 jaar (60maanden) zo vast staat. Dit was ook toen ze overgingen van 20% naar 22% bijtelling etc.
Dus jou berekening geldt dan ook voor die periode. niet langer, wel korter wanneer je afscheid neemt van de auto ;)

Zie hier de uitleg van de belasting dienst https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019
Tnx. Dit wist ik. Maar gezien de wijzigingen die per 2020 in werking lijken te treden ben ik benieuwd of dit "vast staan" van de regels voor max 5 jaar ook blijft gelden. Omdat je ziet dat per jaar tot 2026 de voordelen op EV's worden afgebouwd. Als dit alleen om moment van aanschaf gaat maakt het mij niks uit. Het moet na aanschaf alleen niet gaan veranderen...
Pagina: 1 ... 66 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic