Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.097 views

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:54
(jarig!)
HyperBart schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:04:
Kan je met een Tesla UMC granny charge'en (dus met de schuko stekker) als het stopcontact geen aarding heeft? Het is in dit geval echt bij granny charge'en maar die woning heeft nog geen aarding op de stopcontacten...
Nee hij heeft aarding nodig. (je kan een fake aarde gebruiken maar hoe fout is dat....)

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:45

KRASH

Juist ja...

DaCoTa schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:40:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat onderbreekt de startonderbreker?
Geen flauw idee hoe het exact werkt, maar als de extra sleutel niet aanwezig is dan blijft er een melding op het scherm staan "Wacht tot de systemen opgestart zijn" en kan ik de auto niet in D of R zetten.

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Aangezien de M3 nu tot 200kW kan laden (hopelijk snel 250kW), en Tesla nog niet de V3 superchargers heeft uitgerold, wil niet zeggen dat dit er niet aan gaat komen.

Hier een filmpje van een test met de V3 supercharger van 2% batterij naar 90% in 30min tijd....

[ Voor 5% gewijzigd door Japie81 op 25-06-2019 11:20 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Malarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:11:
Gisterenavond op M3 via de WiFi 2019.20.4.1 geïnstalleerd en ik krijg nu alweer de volgende update zonder WiFi gepushed. Zal wel een dringende fix zijn.

(Volgens TMC is het de 2019.20.4.2 priority fix voor 'phantom battery drain')
Enig idee in welke versie die 'phantom battery drain' geïntroduceerd is? Ik merk sinds afgelopen zaterdag dat de auto in 24 uur meerdere procenten leegloopt. Heb voor het weekend 2019.20.2.1 geïnstalleerd, daarvoor is me dat niet echt opgevallen.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Japie81 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:18:
Aangezien de M3 nu tot 200kW kan laden (hopelijk snel 250kW), en Tesla nog niet de V3 superchargers heeft uitgerold, wil niet zeggen dat dit er niet aan gaat komen.

Hier een filmpje van een test met de V3 supercharger van 2% batterij naar 90% in 30min tijd....

[YouTube: Tesla V3 Supercharger Test #2 Full Video]
Nu nog een keer om 2 uur in de middag in de volle zon.

Wel een mooie laadcurve, ziet er een stuk beter uit dan de eerste curves die ze lieten zien.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Japie81
Aangezien mijn Tesla M3 LR AWD na de zomervakantie gaat komen en ik die met een trekhaak heb besteld was ik aan t zoeken hoe eigenlijk eruit ziet en werkt.

Kwam deze video tegen van een Nederlander (spreekt engels) die het laat zien!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Handig filmpje. Hij vergeet alleen het rode sleuteltje te verwijderen en het afsluitdopje erop te doen. Niet vergeten, anders kan iemand de haak er zo vanaf halen.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:22
Ik ben benieuwd hoe de aansluitkabel zit, je moet redelijk onder de auto te kruipen om die te bevestigen en vervolgens staat de stekker haaks op de weg. Ook voor de losbreek inrichting lijkt het oog ver weggewerkt te zitten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Japie81
LordSinclair schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:55:
Ik ben benieuwd hoe de aansluitkabel zit, je moet redelijk onder de auto te kruipen om die te bevestigen en vervolgens staat de stekker haaks op de weg. Ook voor de losbreek inrichting lijkt het oog ver weggewerkt te zitten.
Heb idee dat het oog zover weg zit, dat wanner de kabel echt keer nodig is, deze de halve bumper eraf trekt. Of op z'n minst een gleuf erin maakt.. :?

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11 14:00
Japie81 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:33:
Aangezien mijn Tesla M3 LR AWD na de zomervakantie gaat komen en ik die met een trekhaak heb besteld was ik aan t zoeken hoe eigenlijk eruit ziet en werkt.
Vorige maand wat foto's van mijn M3 geschoten met trekhaak. Hier te zien op Google

De stekkerdoos zit inderdaad recht naar beneden, ik moet nog een nieuwe stekker op mijn aanhanger zetten, met extra tussenstukje gaat het bij een stoepje/drempel wel de grond raken anders.

[ Voor 15% gewijzigd door eckru op 25-06-2019 14:14 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Japie81 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:33:

Kwam deze video tegen van een Nederlander (spreekt engels) die het laat zien!

[YouTube: Installing a tow hitch on the Tesla Model 3]
Naast het gat zitten twee grote haken. Horen deze niet onder de trekhaak te klemmen?

Stiekem baal ik wel een beetje dat mijn 3 geen trekhaak heeft...

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:57
eckru schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:12:
[...]

Vorige maand wat foto's van mijn M3 geschoten met trekhaak. Hier te zien op Google

De stekkerdoos zit inderdaad recht naar beneden, ik moet nog een nieuwe stekker op mijn aanhanger zetten, met extra tussenstukje gaat het bij een stoepje/drempel wel de grond raken anders.
Laat je de trekhaak altijd zitten of haal je 'm steeds weer weg als-ie niet nodig is? Ik hoor van sommige mensen dat het handig kan zijn als-ie er permanent zit (minder snel achterbumperschade) maar echt fraai vind ik het niet.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12
Deveon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Naast het gat zitten twee grote haken. Horen deze niet onder de trekhaak te klemmen?

Stiekem baal ik wel een beetje dat mijn 3 geen trekhaak heeft...
Ik heb deze trekhaak besteld. Ik rapporteer hier wel terug als de montage gedaan is.

• eckru
DigiDaan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Laat je de trekhaak altijd zitten of haal je 'm steeds weer weg als-ie niet nodig is?
Trekhaak is alleen gemonteerd als ik 'm nodig heb (ritje milieupark of lompe dingen halen bij Gamma).
Anders is ie niet gemonteerd, ben het met je eens dat het niet heel fraai is.

• eckru
DaCoTa schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb deze trekhaak besteld. Ik rapporteer hier wel terug als de montage gedaan is.
Wist niet dat het leverbaar was after market.

Je mag er dan (officieel) geen kar achter hangen ("De trekhaak is alleen geschikt voor fietsendrager. Voor modellen geleverd zonder trekgewicht op kenteken.)"

Bij de OEM trekhaak kun je de "aanhanger modus" selecteren in het menu, dan doet bijvoorbeeld Autopilot het niet. Wat zou autopilot of de parkeersensoren doen als er de hele tijd een fietsdrager achter de auto hangt?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Oh gaaf, nu alleen nog een meewerkende houding van de RDW :X

Op hun site zie ik hem ook voor de Model X, maar is die niet in Nederland altijd standaard met trekhaak geleverd? Wanneer de RDW wel besluit mee te werken kan het interessant worden om zo een hogere trekgewicht erop te krijgen oOo

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KRASH schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:36:
[...]
Onzin, ik heb een los alarm en een startonderbreker en Tesla doet helemaal niet moeilijk met garantie.
Je mag t van mij onzin noemen, maar ik heb er uitgebreid met Tesla over gecommuniceerd aangezien mijn verzekering ook erg moeilijk deed. Meerdere keren nagevraagd bij Tesla zelf, zowel telefonisch, bij t SC en in Tilburg bij t ophalen en in alle gevallen was het; alarm inbouw = verval garantie

Voor de volledigheid; een peilzender als een LoJack inbouwen mag wel van Tesla, aangezien deze niet daadwerkelijk aan de autosystemen gekoppeld is maar volledig losstaand is. LoJack heeft ook geen SCM keurmerk

[ Voor 17% gewijzigd door IceOnFire op 25-06-2019 17:03 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:39
MeZZiN schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:40:
[...]

Nee hij heeft aarding nodig. (je kan een fake aarde gebruiken maar hoe fout is dat....)
Dan leg ik wel even een echte aarding aan daar, een koperen pijp in de grond drijven is niet zo spectaculair.

• MeZZiN
(jarig!)
dat is dan wel weer een goed idee hoe je aarding maakt boet niet maar wel naar de aarde met dat ding. :)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Malarky schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Ik begin met de oplossing voor 25 euro, omdat die esthetisch ook mooi zwart is. Kan voor 12,50 altijd de 2e overdoen na een van de vele collega's met een Tesla.

Ik zal laten weten of het werkt :)
Werkt perfect. Kan nu handen aan het stuur houden op de wijze waarop ze altijd gehouden hebt. Geen enkele bemoeienis meer van Tesla. Overigens: ook buiten AP stuurt het stuur absoluut niet naar links, daar is de 500gr boven niet voldoende voor.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8Yw764w/Whats-App-Image-2019-06-25-at-22-48-03.jpg

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Malarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:53:
[...]

Werkt perfect. Kan nu handen aan het stuur houden op de wijze waarop ze altijd gehouden hebt. Geen enkele bemoeienis meer van Tesla. Overigens: ook buiten AP stuurt het stuur absoluut niet naar links, daar is de 500gr boven niet voldoende voor.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je een ongeluk hebt en de verzekering/politie ziet dat je zo’n ding aan je stuur hebt zitten...
Je bent moedwillig de veiligheidssystemen van de auto aan het omzeilen.
Lijkt me de moeite niet waard ;)

(Even ongeacht of je wel/niet je handen toch aan het stuur houdt)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je een ongeluk hebt en de verzekering/politie ziet dat je zo’n ding aan je stuur hebt zitten...
Je bent moedwillig de veiligheidssystemen van de auto aan het omzeilen.
Lijkt me de moeite niet waard ;)

(Even ongeacht of je wel/niet je handen toch aan het stuur houdt)
Ik heb mijn handen al jarenlang onderaan het stuur vast op mijn benen. En nu moet ik van Tesla elke 7 seconden een rukje aan mijn stuur geven om te laten weten dat ik er nog ben. Dat maakt het allemaal zeker niet veiliger, dus ik ga die discussie graag aan.

Uiteraard is de verleiding groter om handen nu helemaal van het stuur te halen, maar bij mij komt de ergernis primair omdat ik niet meer zo kan/mag autorijden als ik al jaren doe. Dus voor mij de moeite meer dan waard.

Tesla heeft gewoon voor een slechte implementatie van haar veiligheidssysteem gekozen. Te 'dom', gaat enkel om gewicht op links of rechts om je stuur, heeft niets met opletten of daadwerkelijk stuur vasthouden te maken.

Geheel buiten dat: talloze mensen begeven zich dagelijks met auto's op de weg die amper veiligheidssystemen hebben (geen EPS, geen automatisch remsysteem bij gevaar, etc. etc.). Lijkt me realistischer dat die mensen in het geval van een voorkoombaar ongeval meer 'schuld' dragen, nu is het argument dat die mensen het geld (of geld er niet voor over) hadden om dergelijke ongevallen te voorkomen. En dat vinden we als maatschappij wel heel normaal en acceptabel. Maar als een Tesla rijder wil sturen zoals half Nederland zijn ICE auto stuurt, zou het uit de boze zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Malarky op 25-06-2019 23:06 ]

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 12:20
Malarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:53:
[...]

[Afbeelding]
Dit zal wel werken... maar de meeste kunnen van deze informatie misbruik maken. Jij houdt misschien wel je handen aan het stuur.. maar de meeste zullen het niet doen waardoor je dus andere weggebruikers en jezelf in gevaar brengt. En uiteindelijk gaan ze dit verbieden als er veel ongelukken gaan gebeuren hierdoor. Gelieve dit soort informatie niet te delen om slapende honden wakker te maken.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:14
Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Dit zal wel werken... maar de meeste kunnen van deze informatie misbruik maken. Jij houdt misschien wel je handen aan het stuur.. maar de meeste zullen het niet doen waardoor je dus andere weggebruikers en jezelf in gevaar brengt. En uiteindelijk gaan ze dit verbieden als er veel ongelukken gaan gebeuren hierdoor. Gelieve dit soort informatie niet te delen om slapende honden wakker te maken.
Wat gaan ze verbieden? De verkoop van polsbandjes? Als je op deze manier betrapt wordt krijg je gewoon artikel 5 aan je broek.

Met gestrekt been.

• Hunkaroglu
Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Wat gaan ze verbieden? De verkoop van polsbandjes? Als je op deze manier betrapt wordt krijg je gewoon artikel 5 aan je broek.
Dat ze Autopilot gaan verbieden. En dat zou jammer zijn.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Artbij schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Keurig aan de regels houdend met handen aan het stuur krijg je een artikel 5 voor een polsbandje? Dan is een navigatie voor je snufferd op het raam zeker ook artikel 5?

Nee als jurist zijnde sta ik graag in de rechtbank hiervoor. Mag meneer agent precies mijn opstapeling van daadwerkelijke gevaarzetting uitleggen. Want die is er simpelweg niet.

Verwijderd

Tassadar32 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:20:
Vrijdag bij Tesla geweest om opleverpunten te laten fixen. Wat er gefixed is:
- Stuur vervangen (zat kras op)
- Dashboard trim vervangen (kras)
- Hemellampje vervangen (paste niet goed in het dak)
- Tweeter rechts aangesloten (kwam geen geluid uit)

Al met al best wel wat voor 4 uurtjes werk. Echter hebben ze niks met de lak gedaan die ook echt nog wel wat liefde nodig heeft. Ik ben bang dat ik nog tweemaal naar het SeC mag rijden (1x extra om de afspraak te maken, dat lukt niet telefonisch).
Mag ik vragen of je een factuur hebt gekregen? Zijn deze reparaties onder garantie gedaan of 'goodwill'?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Malarky schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Keurig aan de regels houdend met handen aan het stuur krijg je een artikel 5 voor een polsbandje? Dan is een navigatie voor je snufferd op het raam zeker ook artikel 5?

Nee als jurist zijnde sta ik graag in de rechtbank hiervoor. Mag meneer agent precies mijn opstapeling van daadwerkelijke gevaarzetting uitleggen. Want die is er simpelweg niet.
Precies. Alleen als je nu dankzij die truc ineens toch je handen van het stuur af gaat halen en dan ook nog eens met totaal andere zaken aan de slag gaat heb je een probleem. Onze nationale trendwatcher Dhr. Everts heeft dat al voor de rechtbank laten komen ;)
Het enige risico dat je voor jezelf neemt is dat mocht je onwel worden je Tesla zich niet automatisch aan de kant parkeert en de hulpdiensten waarschuwt.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@Malarky Ik houd ook mijn handen onderaan het stuur. Als je een van je handen een centimeter opschuift is dat al genoeg onbalans om de nags weg te houden. Ook kan je een hand op de armleuning leggen (deur/midden naar keuze) en er is ook genoeg onbalans. Niet de moeite waard om iets voor om je stuur te doen wat mij betreft.

@Verwijderd Geen factuur, valt gewoon onder garantie/afleveren dus niet mijn probleem (of die van de leasemij).

[ Voor 14% gewijzigd door Tassadar32 op 26-06-2019 10:07 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hier ook altijd de hand links onderaan het stuur en 19 van de 20 gevallen is die weerstand al voldoende om de nags te cancelen. Heel af en toe gebeurt dit niet en moet je het even actief doen.

Ik vind overigens de interval van 15 seconden wel rijkelijk vaak maar dit is naar ik heb begrepen een Europese eis?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:22
acidfever schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:10:
Ik vind overigens de interval van 15 seconden wel rijkelijk vaak maar dit is naar ik heb begrepen een Europese eis?
Als je bedenkt dat je dan een halve kilometer verderop bent is dat niet zo gek toch? In een halve kilometer kan er een hoop gebeuren en voor het geval dat er iets gebeurd wil de wetgever dat je je handen aan het stuur hebt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• MeZZiN
(jarig!)
Moet zeggen dat ik altijd mijn handen aan het stuur hebt maar elke keer gaat de detectie gewoon verkeerd en moet ik een rukje aan het stuur geven om te laten weten dat ik er er ben.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
MeZZiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:28:
Moet zeggen dat ik altijd mijn handen aan het stuur hebt maar elke keer gaat de detectie gewoon verkeerd en moet ik een rukje aan het stuur geven om te laten weten dat ik er er ben.
Ja en precies dit is wat het gevaarlijk maakt imo

[ Tesla MIG MYP ]

• MeZZiN
(jarig!)
Dus ik snap het wel tijd voor de sinaasappel .

Maar ik vind het dus ook gevaarlijk heb ook in het begin vaak genoeg gehad dat hij mij er gewoon uitgooide terwijl ik mijn handen aan het stuur hebt.

• Hunkaroglu
Sorry voor de dubbele post 8)7. Zie hieronder reactie op iemand over financial lease met findio.

[ Voor 150% gewijzigd door Hunkaroglu op 26-06-2019 12:31 ]

• Hunkaroglu
Bazi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:38:
[...]

Aha, dat is interessant! Toen ik belde voor meer informatie, zeiden ze dat de slottermijn aanpassen niet mogelijk was.
Dat was dan wel de Tesla-ABN variant, dus misschien is dat het verschil met Tesla-Findio. Vond het sowieso al vreemd dat ze twee aanbieders hadden, met hetzelfde rentepercentage.
Ik heb ook via Findio mijn Financial lease afgesloten. Omdat ze inderdaad een hogere slottermijn hebben, gebaseerd op de restwaarde die het zal hebben na 5 jaar. Had dezelfde financiering ook bij Nationale autolease aangevraagd, maar dan voor een veel hogere rente. 4,9% tegenover 4,1% van Findio. Autolease heeft zelf toegegeven dat ze het ook gewoon via Findio hadden aangevraagd. :) Daarnaast had ik ook bij mijn huidige bank Rabobank een financiering aangevraagd. Maar daar hadden ze ook niet zo'n hoge slottermijn en was de rente ook iets hoger, namelijk 4,29%. Dus Findio lijkt me de beste optie voor financial lease omdat je de laagste maandlasten hebt en je mag het boetevrij aflossen als je het eerder wilt aflossen. BTW heb ik niet mee laten financieren. Ik kan het verrekenen als ondernemer. Ik zit nu wel met de kwartaalaangifte aankomende maand, waardoor ik niet de BTW kan verrekenen omdat mijn auto nog niet is afgeleverd en ik dus nog niks heb betaald dan alleen de aanbetaling van 2000 euro. Ik ga nog navragen of er een deelfactuur mogelijk is, zodat ik alsnog de BTW kan verrekenen. Als mijn auto volgende maand wordt geleverd moet ik de BTW voorschieten en kan ik het dus pas bij mijn volgende aangifte terugvragen.

• NielsTn
  • Laatst online: 10-11 19:40
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Precies. Alleen als je nu dankzij die truc ineens toch je handen van het stuur af gaat halen en dan ook nog eens met totaal andere zaken aan de slag gaat heb je een probleem. Onze nationale trendwatcher Dhr. Everts heeft dat al voor de rechtbank laten komen ;)
Het enige risico dat je voor jezelf neemt is dat mocht je onwel worden je Tesla zich niet automatisch aan de kant parkeert en de hulpdiensten waarschuwt.
Hulpdiensten worden automatisch gewaarschuwd door de verplichte implementatie van eCALL in auto’s. Dus bv zodra een impact van voldoende energie, evt airbags geactiveerd, dan volgt al signalering obv GPS positie en VIN (oa)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Hulpdiensten worden automatisch gewaarschuwd door de verplichte implementatie van eCALL in auto’s. Dus bv zodra een impact van voldoende energie, evt airbags geactiveerd, dan volgt al signalering obv GPS positie en VIN (oa)
Ja maar dan ben je dus al gecrasht ipv netjes op de vluchtstrook geparkeerd met alarmlichten aan (althans ik begreep dat AP dat doet als je het stuur langere tijd niet aanraakt? Of knalt AP dan simpelweg uit en gaat ie gewoon rechtdoor?)

• NielsTn
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Ja maar dan ben je dus al gecrasht ipv netjes op de vluchtstrook geparkeerd met alarmlichten aan (althans ik begreep dat AP dat doet als je het stuur langere tijd niet aanraakt? Of knalt AP dan simpelweg uit en gaat ie gewoon rechtdoor?)
Ecall kan ook handmatig geactiveerd worden 😉 dmv die button naast je alarmlichten aan het plafond.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Ecall kan ook handmatig geactiveerd worden 😉 dmv die button naast je alarmlichten aan het plafond.
Ik denk dat je mijn punt mist.. Onwel worden tijdens het rijden, dus dan heb je niet zoveel meer handmatig te doen..

• NielsTn
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat je mijn punt mist.. Onwel worden tijdens het rijden, dus dan heb je niet zoveel meer handmatig te doen..
Dan zal t wachten zijn op abrupte stilstand.

• Hunkaroglu
NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Het gaat erom dat je ook anderen in gevaar gaat brengen. Dat de hulpdiensten dan niet geïnformeerd kunnen worden is niet ter sprake hier. Dat heb je aan jezelf te danken door de autopilot te omzeilen door een sinaasappel of iets anders aan je stuur te hangen. Sorry maar... wat mij betreft mag het rijbewijs dan wel worden afgenomen van die persoon, en zelfs een gevangenisstraf opleggen, doordat jezelf stom bezig bent en blindelings op autopilot vertrouwt. Er zijn zoveel situaties die kunnen voorkomen in het verkeer en dat het systeem niet allemaal op die situaties kan inspringen. In het begin ga je er scherp opletten of het goed gaat en op een gegeven moment ga je er teveel op vertrouwen en ben je niet meer zo alert, waardoor het een keer mis zal gaan. Met een dodelijk afloop tot gevolg voor een ander of voor jezelf.

• Smobbo
Er wordt langs elkaar heen gepraat volgens mij.
@CyBeRSPiN , AP zorgt er inderdaad voor dat als hij na de nags geen reactie krijgt dat hij de auto gecontroleerd tot stilstand brengt. Hoe en waar precies is mij nog niet duidelijk overigens ;) .

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:45:
[...]
In het begin ga je er scherp opletten of het goed gaat en op een gegeven moment ga je er teveel op vertrouwen en ben je niet meer zo alert, waardoor het een keer mis zal gaan. Met een dodelijk afloop tot gevolg voor een ander of voor jezelf.
Allemaal onnodige aannames van jou. Iemand wil niet steeds een rukje aan zijn stuur hoeven te geven terwijl zijn handen gewoon aan het stuur zitten en jij fantaseert er alvast een ongeval met dodelijke afloop bij.

Mensen die zoals ik (en wellicht jij) al honderdduizenden kilometers op de teller hebben doen sowieso veel dingen in het verkeer op de automatische piloot, zonder er heel expliciet bij na te denken. Zo werkt het menselijke brein na talloze herhalingen, doe je weinig aan.
Sorry maar... wat mij betreft mag het rijbewijs dan wel worden afgenomen van die persoon, en zelfs een gevangenisstraf opleggen, doordat jezelf stom bezig bent en blindelings op autopilot vertrouwt.
Ja, laten we mensen preventief in de gevangenis stoppen omdat Hunkaroglu aannames doet over deze personen. Mensen die 15 uur achter elkaar rijden in de bloedhitte op weg naar een vakantieadres ook preventief in de gevangenis stoppen? Eigenaren van oldtimers die zich wagen op de snelweg met 0,0 veiligheidssystemen, ook maar rijbewijs preventief afnemen?

Al die personen dag in dag uit die na een zeer lange dag werken toch nog de auto ingaan vanaf kantoor in plaats van zich met de taxi thuislaten brengen en de ochtend erop met taxi naar werk... ook zo een oordeel over?

Er zijn zoveel talloze situaties op de weg te verzinnen die wel concreet gevaarzettend zijn... maar een Tesla rijder doet iets en we gaan vol op het orgel met hypothetische situaties.

• Hunkaroglu
Malarky schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:36:
[...]

Allemaal onnodige aannames van jou. Iemand wil niet steeds een rukje aan zijn stuur hoeven te geven terwijl zijn handen gewoon aan het stuur zitten en jij fantaseert er alvast een ongeval met dodelijke afloop bij.

Mensen die zoals ik (en wellicht jij) al honderdduizenden kilometers op de teller hebben doen sowieso veel dingen in het verkeer op de automatische piloot, zonder er heel expliciet bij na te denken. Zo werkt het menselijke brein na talloze herhalingen, doe je weinig aan.

[...]

Ja, laten we mensen preventief in de gevangenis stoppen omdat Hunkaroglu aannames doet over deze personen. Mensen die 15 uur achter elkaar rijden in de bloedhitte op weg naar een vakantieadres ook preventief in de gevangenis stoppen? Eigenaren van oldtimers die zich wagen op de snelweg met 0,0 veiligheidssystemen, ook maar rijbewijs preventief afnemen?

Al die personen dag in dag uit die na een zeer lange dag werken toch nog de auto ingaan vanaf kantoor in plaats van zich met de taxi thuislaten brengen en de ochtend erop met taxi naar werk... ook zo een oordeel over?

Er zijn zoveel talloze situaties op de weg te verzinnen die wel concreet gevaarzettend zijn... maar een Tesla rijder doet iets en we gaan vol op het orgel met hypothetische situaties.
Het gaat niet om een Tesla rijder die iets doet.. Ik ben er straks ook 1. En ik juich die autopilot technologie alleen maar toe. Het gaat hier om hoe je handelt. Ik doelde meer op de personen die er wel misbruik van zullen maken. En ja.. die ene persoon verpest het voor de vele andere. Dat is nou eenmaal zo.

De voorbeelden die jij geeft ben ik het met je eens. Maar lastig aan te tonen. Als het wel aan te tonen is worden hun rijbewijzen ook afgenomen. Maar goed.. ieder zijn eigen mening.

Mijn boodschap was meer om mensen niet aan te sporen dit te doen. Want dit gaat geheid een keer mis. En de kans dat het misgaat is aanzienlijk groot. Omdat de autopilot nog in kinderschoenen is. Laatst maakte ik een testrit in een Tesla en de auto ging volop op de rem terwijl er niks aan de hand was. De persoon achter mij had me zo kunnen raken. De verkoper vond het ook raar en zij dat hij dit voor het eerst had meegemaakt. Maar ik lees hier nu ook dat meerdere mensen dat hebben ervaren.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
Malarky schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:26:
[...]
Jij hebt het over een rechter, maar je hebt natuurlijk ook best kans dat een verzekeraar dat polsbandje gaat gebruiken als reden om niet uit te hoeven keren (er staat vast wel iets in de voorwaarden dat je niets mag doen wat de beschikbare veiligheidssystemen omzeilt of beinvloedt).

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En toen ging het balletje opeens snel rollen. Maandag zelf maar gebeld met Arnhem, e-mailadres gekregen van de service afdeling. Dit keer werd er keurig binnen een dag gereageerd op mijn e-mail.

Afgelopen maandag hebben ze de voorste motor vervangen. Dinsdag is de auto nog bij diverse bedrijven in de buurt geweest en dinsdag einde van de dag kreeg ik een smsje dat ik de auto kon ophalen. Okay, kreeg om 10 voor 5 smsje dat ik de auto tot 5 uur kon ophalen. Dat was wel beetje krap aangezien de auto in Arnhem staat en ik uit Groningen kom.

S'avonds gereageerd op het smsje dat ze even met SEC Groningen moesten overleggen hoe de auto in Groningen kwam. Werd vanochtend gebeld door dame van Arnhem dat ze de auto vanmiddag bij mij thuis brengt en de leenauto weer meeneemt. Dat is wel echte service, waar ik dan weer blij van wordt.

Mijn ervaringen tot nu toe:

- Voorste motor binnen week stuk
- Communicatie omtrent de status reparatie gebrekkig.
- Niet meer kunnen bellen met service onhandig
- Tesla noodnummer, 45 min in de wacht staan en dan iemand met gebrekkig Engels aan de lijn krijgen.
- Geen mogelijkheid om hulp op de pechlocatie te krijgen.
- Wat onduidelijkheid omtrent verzekering leenauto

+ Mensen bij Service Center zijn erg behulpzaam, netjes en meelevend.
+ Direct de tijd nemen om naar het probleem te kijken
+ Direct een loaner beschikbaar (MX 100D)
+ Reparatie snel klaar (6 werkdagen), ondanks dat motor niet op voorraad was.
+ Software updates uitgevoerd
+ Excellent service op de auto vanuit Arnhem bij mij thuis in Groningen te brengen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na de laatste update is mijn auto minder snel (75D, officieel 4.4 naar 100). Daar is zeker een seconde of 1.5 bijgekomen. Waar hij explosief was, is dat nu weg.

Weet niet of het de laatste of ene laatste update was. Kwam er gisteren achter toen ik iemand in de auto had die nooit Tesla had gereden. Die vroeg of ik hem even wilde vloeren.

Nou, dat was even een tegenvaller :(

• Japie81
PWM schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:55:
Na de laatste update is mijn auto minder snel (75D, officieel 4.4 naar 100). Daar is zeker een seconde of 1.5 bijgekomen. Waar hij explosief was, is dat nu weg.

Weet niet of het de laatste of ene laatste update was. Kwam er gisteren achter toen ik iemand in de auto had die nooit Tesla had gereden. Die vroeg of ik hem even wilde vloeren.

Toevallig niet een lege accu, dus 30% of zo? Dan worden ze ook minder snel las ik laatst ergens.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:48

pposthoorn

Constructeur

PWM schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:55:

Misschien heeft de update hem voor je op Chill gezet? :9

• NielsTn
Zojuist TeslaLogger op een Raspberry Pi 3b geinstalleerd, en erg leuke data dat zichtbaar gemaakt worden in Graphana :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4iF9buUq8rQqNRHjakduXKSH/thumb.png

Buitentemperatuur, hoogte, snelheid, verbruik, actieradius, SOC, vermogen.... en meer.... :P

[ Voor 51% gewijzigd door NielsTn op 27-06-2019 12:26 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
Is er eigenlijk een soort van backlog voor de software van Tesla? Soort user voice van Microsoft zou helemaal gaaf zijn :).

Dus een lijstje met nieuwe fuchties die eraan zit te komen?

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Vraagje, als jullie banden laten wisselen, of iets aan de auto laten doen en ze moeten hem omhoog hijsen, houden jullie dan in de gaten dat dat op de juiste manier gebeurt? het schijnt bij de Model 3 zo te zijn dat je speciale doppen nodig hebt om de auto op te krikken, maar bij bandenwissel etc gebruiken ze vaak van die lange armen. Kan dit kwaad?

Voorbeeld: YouTube: Tesla Model 3 Jack Pads

[ Tesla MIG MYP ]

• Phontana
Zijn er Model 3 eigenaren die een Lightning kabel over hebben en die willen ruilen voor een USB-C kabel? Ik heb nu een USB-C kabel over die ik niet ga gebruiken, en een 2e Lightning kabel zou zeer welkom zijn. Stuur maar een DM als je interesse hebt.

Edit: Het is ondertussen geregeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Phontana op 28-06-2019 11:20 ]

• Hunkaroglu
Phontana schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:55:
Zijn er Model 3 eigenaren die een Lightning kabel over hebben en die willen ruilen voor een USB-C kabel? Ik heb nu een USB-C kabel over die ik niet ga gebruiken, en een 2e Lightning kabel zou zeer welkom zijn. Stuur maar een DM als je interesse hebt.
Ik heb er zelf geen nog niet 1. Maar welke kabels worden er dan geleverd. Ik dacht namelijk 1 lightning en 1 usb c kabel standaard. Of vergis ik me?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50
Phontana schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:55:
DM gestuurd :-)

• Phontana
Hunkaroglu schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:02:
[...]

Ik heb er zelf geen nog niet 1. Maar welke kabels worden er dan geleverd. Ik dacht namelijk 1 lightning en 1 usb c kabel standaard. Of vergis ik me?
Ik heb ze zelf deze week bij het SeC opgehaald, omdat ze bij levering weer eens niet op voorraad waren. Ik kon kiezen tussen een setje Lightning/USB-C of een setje Lightning/MicroUSB. Ik heb nog gevraagd of ik ook 2 Lightning kon krijgen, maar dat was geen optie.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 21:30
Phontana schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb ze zelf deze week bij het SeC opgehaald, omdat ze bij levering weer eens niet op voorraad waren. Ik kon kiezen tussen een setje Lightning/USB-C of een setje Lightning/MicroUSB. Ik heb nog gevraagd of ik ook 2 Lightning kon krijgen, maar dat was geen optie.
Vraagje, bij welk SeC kon je dit ophalen? ik heb zelf geen enkele kabel bij levering gekregen (Tilburg) en die gaven aan dat de mobile service dit kwam doen... bij SeC Rotterdam gevraagd en die gaven aan dat zij die kabeltjes ook niet meer hebben? Hoe kom ik in contact met die mobile servive hehe

• Phontana
ls789 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:42:
Vraagje, bij welk SeC kon je dit ophalen?
Ik heb ze in Eindhoven opgehaald.

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Malarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:00:
[...]

Ik heb mijn handen al jarenlang onderaan het stuur vast op mijn benen. En nu moet ik van Tesla elke 7 seconden een rukje aan mijn stuur geven om te laten weten dat ik er nog ben. Dat maakt het allemaal zeker niet veiliger, dus ik ga die discussie graag aan.

Uiteraard is de verleiding groter om handen nu helemaal van het stuur te halen, maar bij mij komt de ergernis primair omdat ik niet meer zo kan/mag autorijden als ik al jaren doe. Dus voor mij de moeite meer dan waard.

Tesla heeft gewoon voor een slechte implementatie van haar veiligheidssysteem gekozen. Te 'dom', gaat enkel om gewicht op links of rechts om je stuur, heeft niets met opletten of daadwerkelijk stuur vasthouden te maken.

Geheel buiten dat: talloze mensen begeven zich dagelijks met auto's op de weg die amper veiligheidssystemen hebben (geen EPS, geen automatisch remsysteem bij gevaar, etc. etc.). Lijkt me realistischer dat die mensen in het geval van een voorkoombaar ongeval meer 'schuld' dragen, nu is het argument dat die mensen het geld (of geld er niet voor over) hadden om dergelijke ongevallen te voorkomen. En dat vinden we als maatschappij wel heel normaal en acceptabel. Maar als een Tesla rijder wil sturen zoals half Nederland zijn ICE auto stuurt, zou het uit de boze zijn?
Tesla moet helaas voldoen aan europese wetgeving die op dit moment 'dom' is. Autopilot in de US werkt een stuk comfortabeler en meer geavanceerd...

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Lieve mensen, ineens krijg ik bericht van de ANWB ivm verzekeren van mijn Model 3 die ik morgen kan ophalen: verzekering geweigerd ivm aanvullende alarmeisen. Tjonge jonge, ze hadden hem al geaccepteerd :-(
Iemand goede ervaringen met een verzekeraar voor de model 3? Ik hoor het graag!

• Hunkaroglu
Volodos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:58:
Lieve mensen, ineens krijg ik bericht van de ANWB ivm verzekeren van mijn Model 3 die ik morgen kan ophalen: verzekering geweigerd ivm aanvullende alarmeisen. Tjonge jonge, ze hadden hem al geaccepteerd :-(
Interpolis doet niet moeilijk. Ik hoef geen extra alarminstallatie te hebben.

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:57
Da's gek, ik heb mijn Model 3 ook bij ANWB verzekerd (en rij daar nu voor de derde dag in rond) zonder problemen. Nog niet in ieder geval...

• Katseviool
  • Laatst online: 12:21
Katseviool in "Het grote Tesla topic"

• Smobbo
Ik heb vanmiddag m’n model 3 opgehaald en ben lekker aan het rondklikken in het systeem.
De meeste dingen wist ik al via alle forumposts en filmpjes, maar ik heb toch nog een vraag:
Kan je favoriete contactpersonen ingeven? Een beetje zoals je favoriete radio stations?
Ik zie alleen een lange lijst op naam en recente contacten. De andere optie is via het microfoontje roepen wie je wil bellen, maar een reeks favorieten aanklikken vind ik toch wel makkelijk.

Autopilot is trouwens wel geinig, maar nog erg onrustig. Veel false positives, vooral op een 80 weg door het bos wordt hij gek (veel remmen en optrekken).
Mijn voorloper was een VW Passat met adaptieve cruise controle, die zal vast minder ‘zien’ dan AP, maar die was veel stabieler. Zelfde wegen gaf die geen problemen.
Het grote voordeel wat ik verwacht is dat het de komende 5 jaar steeds beter zal worden (althans dat hoop ik :+ ).

Het optrekken is overigens wel erg verslavend... niet goed voor het bereik, wel leuk :D

• Volodos
Hunkaroglu schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:03:
[...]

Interpolis doet niet moeilijk. Ik hoef geen extra alarminstallatie te hebben.
@Hunkaroglu Dank! Ik heb het geprobeerd daar af te sluiten maar dat klopt het dat dit alleen kan als je klant van de Rabobank bent?
Het valt nog niet mee om die auto op de zaak te verzekeren :-(

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45
Volodos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:22:
[...]

@Hunkaroglu Dank! Ik heb het geprobeerd daar af te sluiten maar dat klopt het dat dit alleen kan als je klant van de Rabobank bent?
Ik heb vorige week mijn Tesla Model 3 bij Promovendum verzekerd (zakelijk).
Ik ben zelfstandige (eigen bedrijf) en ze geven aan dat zolang je geen vervoersbedrijf hebt ze je gewoon zakelijk kunnen verzekeren. Er is ook weinig verschil tussen ZZP-er (consultancy) en loondienst en dat snappen ze daar goed.
Ik werd snel geholpen en naar alle tevredenheid tot nu toe.

Ze hebben een speciale Tesla clausule; je bent verplicht om bepaalde security features in je Tesla aan te zetten zoals bijvoorbeeld hellingsdetectie. Dus geen externe alarm opties noodzakelijk, maar wel verplicht gebruik van de mogelijkheden die Tesla optioneel biedt. Daar kan ik me goed in vinden.
Enige nadeel is dat je de auto inclusief BTW moet verzekeren, terwijl je de auto met BTW aftrek aanschaft.
Dus de premie viel iets duurder uit dan ik eerst zelf via online tekentool had ingevuld.

• eckru
Mijn M3 is verzekerd bij Unigarant, via ABC assurantiën uit De Rijp.

Ik heb de M3 zakelijk aangeschaft op mijn BV, exclusief BTW verzekerd. Verzekering kost 930 per jaar all risk.

via ABC al sinds 2010 al mijn zakelijke auto's verzekerd. Denken met je mee, zoeken het uit en regelen het voor je.

• Hunkaroglu
Volodos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:22:
[...]

@Volodos

Voorheen kon dat alleen als je inderdaad Rabobank klant was.. Maar schijnt dus dat je dat nu ook kan doen als je geen klant bent. Je moet dan even langs een Rabobank kantoor.

Verder kan ik je zeggen dat ik heel erg tevreden ben over Interpolis. Al mijn verzekeringen heb ik hier lopen en tot nu toe zijn claims netjes op tijd en snel betaald.

https://www.interpolis.nl/service/ik-ben-geen-rabobank-klant

Bezoek een Rabobank kantoor als u klant wilt worden bij Interpolis
Bezoek een Rabobank kantoor bij u in de buurt. Op kantoor wordt u met uw identiteitsbewijs geregistreerd als klant, zonder dat u een betaalrekening hoeft te openen. Daarna kunt u ter plekke uw verzekeringen afsluiten. Uw polisblad en andere verzekeringsinformatie ontvangt u via de post.

Opent u ook een Rabobank betaalrekening? Dan kunt u zelf via Rabo Online Bankieren uw verzekeringen bekijken, wijzigen en afsluiten.

• Volodos
Chnub schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Ik heb vorige week mijn Tesla Model 3 bij Promovendum verzekerd (zakelijk).
Ik ben zelfstandige (eigen bedrijf) en ze geven aan dat zolang je geen vervoersbedrijf hebt ze je gewoon zakelijk kunnen verzekeren. Er is ook weinig verschil tussen ZZP-er (consultancy) en loondienst en dat snappen ze daar goed.
Ik werd snel geholpen en naar alle tevredenheid tot nu toe.

Ze hebben een speciale Tesla clausule; je bent verplicht om bepaalde security features in je Tesla aan te zetten zoals bijvoorbeeld hellingsdetectie. Dus geen externe alarm opties noodzakelijk, maar wel verplicht gebruik van de mogelijkheden die Tesla optioneel biedt. Daar kan ik me goed in vinden.
Enige nadeel is dat je de auto inclusief BTW moet verzekeren, terwijl je de auto met BTW aftrek aanschaft.
Dus de premie viel iets duurder uit dan ik eerst zelf via online tekentool had ingevuld.
@Chnub Heel erg bedankt. Ik heb ze gebeld en inderdaad: ze snapten het helemaal en deden ook niet moeilijk. Vlot geregeld, erg blij met deze tip en prima eerste ervaring!
Alle anderen ook heel erg bedankt voor het meedenken!!! _/-\o_

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

Nou, mijn Model 3 heeft er nu 6000km op zitten en ik krijg nu een heel hard tikkend geluid als ik naar links stuur. Lijkt uit de rechterwielkast te komen, maar ik kan niks zien wat los zit of niet zou moeten kloppen.

De eerste afspraak in Den Haag (Waar ik woon) is pas in augustus! De eerste volgende is in Tilburg op 17 juli 8)7

Heeft iemand ervaring met gewoon langsrijden om te ze er naar te laten kijken? Zodat ik in ieder geval weet of het wel/niet schadelijk is om door te rijden?

Bij TeslaBjorn zie je dat hij in een of andere wachtrij kan wachten tot hij geholpen wordt, maar ik heb geen idee of dat alleen op afspraak is of uberhaupt mogelijk is..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wiebbe leasebak neem ik aan? Zou het voorleggen aan de LM. Het is hun auto, misschien dat ze je naar een universele garage sturen voor een check, of een leenauto in afwachting van duidelijkheid? Doorrijden tot er echt iets breekt aan de stuurinrichting wil niemand meemaken..

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:38:
@Wiebbe leasebak neem ik aan? Zou het voorleggen aan de LM. Het is hun auto, misschien dat ze je naar een universele garage sturen voor een check, of een leenauto in afwachting van duidelijkheid? Doorrijden tot er echt iets breekt aan de stuurinrichting wil niemand meemaken..
Tis weer te belachelijk voor woorden dat je niet eens iemand meer kan spreken van een ServiceCenter via de telefoon.. Alle wordt afgekaatst met bandjes en menutjes dat je maar een afspraak moet inplannen via de app. Als je niet verder kan rijden (wat bij mij een beetje het geval was..) kan je het pechhulp nummer bellen wat je in de auto ziet staan onder de T. Hier een medewerker aan de lijn gekregen die wat dingen met mij geprobeerd heeft. Uiteindelijk niet op kunnen lossen, maar hij stuurt een berichtje naar het Tesla service punt forepark en daar rij ik dan maandag even heen.

Tesla is trouwens erg terughoudend met de LM's. Mijn LM (Van Mossel) krijgt eigenlijk helemaal niks gedaan via Tesla, elke keer kaatsen ze het terug met: "Wij doen dit liever direct met de berijder" 8)7

Maar aangezien ik dit weekend toch nergens terecht kan, bel ik maandag morgen maar even met de wagenpark beheerder en kijken we weer verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Wiebbe op 29-06-2019 14:45 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:43:
[...]

Bekend probleem inderdaad. Om TMC heeft iedereen vanaf mid juni overigens dezelfde ervaring, cosmetisch probleem, geen garantie. Lijkt dus een company wide policy te zijn...

Heb 4 juli de afspraak, we gaan het zien.
Even een kleine kick:

https://twitter.com/bonni.../1144634113359372295?s=21
https://teslamotorsclub.c...llow-border-fixed.157816/

Ik hoop dat ze het voor jou ook dan gelijk kunnen fixxen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2019 18:23 ]

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 18:20

n3z

Ben benieuwd of vanaf morgen de basic white te bestellen is en zwart 1000 euro duurder.

• Smobbo
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van Siri Shortcuts (Opdrachten in het Nederlands) op je iPhone in combinatie met een tesla?

Ik zie op een site als teslacuts.com en ook hier https://www.reddit.com/r/...t_that_wakes_up_my_tesla/ wat leuke ideeën!

Het alvast op temperatuur krijgen zonder te moeten wachten tot de app wakker is werkt al :) !

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 21:37
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:05:
Bijtelling voor 2020 blijft 4%, vanaf 2021 is nog onzeker.
Ik zou zelf altijd voor EAP gaan, wat is nu een Tesla zonder dat fancy systeem? Krijg je anders van die awkward gesprekjes zoals ik laatst met een Tesla-rijdende collega, over dat de ACC en autosteer van de e-Niro al zo fijn werkte op de snelweg, of die van Tesla nou zoveel beter was, maar hij had geen AP genomen :+

Is FSD als optie eigenlijk toegestaan in NL? Begreep dat het buiten de bestelpagina om mogelijk zou zijn om FSD erbij te nemen?
Nav het klimaatakkoord moest ik hier weer even aan denken.
Zo zie je maar weer met onze overheid dat mijn zorg dat de bijtelling in 2020 omhoog ging toch klopte.

Heb collega's die net voordat de model 3 kwam een ampera besteld hebben en deze nu pas geleverd krijgen in 2020. Mag je ook nog eens het dubbele gaan betalen. Dan baal je zeg

[ Voor 10% gewijzigd door Aurelium op 30-06-2019 08:25 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:37
n3z schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:05:
Ben benieuwd of vanaf morgen de basic white te bestellen is en zwart 1000 euro duurder.
Prijs voor zwart zal wel omhoog gaan, zou me niks verbazen als de witte wat delay heeft.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Palthe

Als ik nu inlog op de app zie ik alleen een grijs Tesla logo en kan dan helemaal niets.
Voorheen zag ik daar de Model 3 met mijn referral code (die ik nog niet heb) en wat instructie video's (en kon ik ook nog niet zoveel verder).
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Wellicht een signaal dat mijn Model 3 onderweg is :p?

• Inspired
palthe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:47:
Als ik nu inlog op de app zie ik alleen een grijs Tesla logo en kan dan helemaal niets.
Voorheen zag ik daar de Model 3 met mijn referral code (die ik nog niet heb) en wat instructie video's (en kon ik ook nog niet zoveel verder).
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Wellicht een signaal dat mijn Model 3 onderweg is :p?
Ik krijg eigenlijk vanaf het begin al alleen een logo in de app. Kun je al een VIN vinden in de source code? Kan zijn dat iemand eenzelfde config geannuleerd heeft. Onderweg is er op dit moment niks. En VIN gaan ze pas koppelen op het moment dat de boot (bijna) in Zeebrugge is volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 30-06-2019 10:01 ]

• NielsTn
Wat stats voor de tweaker. Ben nu in Metz en heb gecharged bij Urmond, en nu Metz (beiden 120kW tesla plaatsen). Over 366,9km heb ik 60kW verbruikt en dus 164 Wh/km. Model3 LR AWD met aero wielen (dus dichte velgen). Volgende laadstop wordt tussen nancy en dijon gepland. Rijstijl: autopilot ftw en gewoon max snelheid van de betreffende snelwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 30-06-2019 12:22 ]

• Inspired
NielsTn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:21:
Wat stats voor de tweaker. Ben nu in Metz en heb gecharged bij Urmond, en nu Metz (beiden 120kW tesla plaatsen). Over 366,9km heb ik 60kW verbruikt en dus 164 Wh/km. Model3 LR AWD met aero wielen (dus dichte velgen). Volgende laadstop wordt tussen nancy en dijon gepland. Rijstijl: autopilot ftw en gewoon max snelheid van de betreffende snelwegen.
Hoeveel personen/bagage en gewoon AC aan denk ik?

Palthe

Inspired schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik krijg eigenlijk vanaf het begin al alleen een logo in de app. Kun je al een VIN vinden in de source code? Kan zijn dat iemand eenzelfde config geannuleerd heeft. Onderweg is er op dit moment niks. En VIN gaan ze pas koppelen op het moment dat de boot (bijna) in Zeebrugge is volgens mij.
Nee, nog geen VIN. Leverdatum vanuit LM stond op 01-07 maar iets zegt mij dat ze dat niet meer gaan halen :p
edit: ik zal me weer begeven richting het aflever topic, het ging mij puur om de melding in de app, thanks.

[ Voor 9% gewijzigd door Palthe op 30-06-2019 13:57 ]

• NielsTn
Inspired schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Hoeveel personen/bagage en gewoon AC aan denk ik?
1 persoon, bagage incl racefiets, en AC Op 21 graden C all the way

Net klaar bij weer een quickcharger. 543.6km is 90kwh verbruikt, dus 166Wh/km (bij 35 graden Celsius)

on y Vas! 😎

• Inspired
palthe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Nee, nog geen VIN. Leverdatum vanuit LM stond op 01-07 maar iets zegt mij dat ze dat niet meer gaan halen :p
edit: ik zal me weer begeven richting het aflever topic, het ging mij puur om de melding in de app, thanks.
Nee, als er geen auto in NL is nu dan zal het eerder 1/8 worden.

• NielsTn
Zo, op de camping aangekomen (morgen nog ca 200km te gaan).
Na 756,8 km en 126 kWh verbruikt te hebben (167Wh/km) (met airco aan, en in dit laatste deeel temperaturen buiten van 37-38 graden C) nu maar wegschrijven. Vannacht overnachten in de auto, met clima op 22 graden :) ik zal het koel hebben :)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Kak, die velgen van de 3 steken echt ver uit! Gisteren in de parkeergarage krap bochtje en tik. Heel klein plekje op de velg beschadigd, ongeveer een vingertopje in formaat. Zure is dat de velgen net hersteld waren en ik tegen mijn vrouw had gezegd dat ik er snel alloygators op zou laten zetten (nog niet aan toegekomen) |:(. Maandag maar even met de leasemij bellen om te overleggen, ben nu van plan de schade te laten zitten en er alloygators overheen te doen.

Overigens heeft de Leasemij geregeld dat mijn Tesla app nu wel de optie heeft om een afspraak te maken bij het service center. Ik ben nog steeds geen eigenaar van de auto (in de webaccount staat de auto niet op mijn naam) maar hoef nu in ieder geval niet meer langs het service center om een afspraak te maken (45 min enkele rit, bellen is toch zinloos).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Hunkaroglu
Heeft er iemand een site of die originele 19 inch velgen voor de Model 3 ook elders te verkrijgen zijn en wat ze normaal kosten?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
NielsTn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:56:
Zo, op de camping aangekomen (morgen nog ca 200km te gaan).
Na 756,8 km en 126 kWh verbruikt te hebben (167Wh/km) (met airco aan, en in dit laatste deeel temperaturen buiten van 37-38 graden C) nu maar wegschrijven. Vannacht overnachten in de auto, met clima op 22 graden :) ik zal het koel hebben :)
Netjes!
Hoe hard rijd je dan? Neem aan geen 130/140?

Youtube: DashcamNL

• NielsTn
dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:05:
[...]

Netjes!
Hoe hard rijd je dan? Neem aan geen 130/140?
Afhankelijk vd max snelheid die geldt rij ik max snelheid). Soms 80-90, soms 130. In elk geval zolang de Navigate on Autopilot (NoA) het stuurwerk overneemt :)

[ Voor 3% gewijzigd door NielsTn op 30-06-2019 20:14 ]

• NielsTn
Hunkaroglu schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:38:
Heeft er iemand een site of die originele 19 inch velgen voor de Model 3 ook elders te verkrijgen zijn en wat ze normaal kosten?
Bel het SeC... maar vrees dat origineel aan de prijs kan zijn.

• BlakHawk
Wiebbe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:25:
Nou, mijn Model 3 heeft er nu 6000km op zitten en ik krijg nu een heel hard tikkend geluid als ik naar links stuur. Lijkt uit de rechterwielkast te komen, maar ik kan niks zien wat los zit of niet zou moeten kloppen.

De eerste afspraak in Den Haag (Waar ik woon) is pas in augustus! De eerste volgende is in Tilburg op 17 juli 8)7

Heeft iemand ervaring met gewoon langsrijden om te ze er naar te laten kijken? Zodat ik in ieder geval weet of het wel/niet schadelijk is om door te rijden?

Bij TeslaBjorn zie je dat hij in een of andere wachtrij kan wachten tot hij geholpen wordt, maar ik heb geen idee of dat alleen op afspraak is of uberhaupt mogelijk is..
Nee joh, balen!
Is er geen alarm nummer dan?
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:38:
Normaal gesproken is de dealer het eerste aanspreekpunt. Daar heb je garantie, daar heb je Pechhulp. Neem aan dat je bij Tesla toch ook garantie inclusief pechhulp krijgt?!

Wat ik zou doen, maar ik heb geen Tesla, is langs het SC rijden. Als je er al staat kunnen ze je moeilijk afwimpelen.
Wiebbe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Tis weer te belachelijk voor woorden dat je niet eens iemand meer kan spreken van een ServiceCenter via de telefoon.. Alle wordt afgekaatst met bandjes en menutjes dat je maar een afspraak moet inplannen via de app. Als je niet verder kan rijden (wat bij mij een beetje het geval was..) kan je het pechhulp nummer bellen wat je in de auto ziet staan onder de T. Hier een medewerker aan de lijn gekregen die wat dingen met mij geprobeerd heeft. Uiteindelijk niet op kunnen lossen, maar hij stuurt een berichtje naar het Tesla service punt forepark en daar rij ik dan maandag even heen.

Tesla is trouwens erg terughoudend met de LM's. Mijn LM (Van Mossel) krijgt eigenlijk helemaal niks gedaan via Tesla, elke keer kaatsen ze het terug met: "Wij doen dit liever direct met de berijder" 8)7

Maar aangezien ik dit weekend toch nergens terecht kan, bel ik maandag morgen maar even met de wagenpark beheerder en kijken we weer verder.
Okee mooi, gewoon maandag direct even langs. Lijkt mij ook niet meer dan normaal.

Stel je bent op vakantie in het buitenland, wat doet Tesla dan op zo’n moment bij pech?

Ik heb altijd iets op vakantie, tot nu toe heeft geen enkel ander merk moeilijk gedaan in het buitenland.
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Dan snel een mailtje naar de wagenparkbeheerder, hoe we ervoor gaan zorgen dat hij voor 2020 op kenteken staat 😅

Mijn vrouw was al aan het tegenstribbelen, die vond de model 3 er maar klein uitzien. Die heeft haar zinnen nu op een CX5 gezet 😡

• Phontana
‘Tesla and other EVs to be required to sound like gas cars to meet new EU rule’: https://www.teslarati.com...s-cars-noisemaker-law-uk/

8)7

• Katseviool
  • Laatst online: 12:21
dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:36:
[knip]

Mijn vrouw was al aan het tegenstribbelen, die vond de model 3 er maar klein uitzien. Die heeft haar zinnen nu op een CX5 gezet 😡
Zeg gewoon dat je zo’n fossiele bak voor je kinderen (of als je die niet hebt neefjes/nichtjes) niet wilt. Aarde is al genoeg vernageld.

En zo klein is een M3 niet. Vergelijk die maten maar eens, hij ligt enkel wat lager op de weg. Maar zou maar snel gaan schakelen en zo’n M3 regelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 30-06-2019 22:43 ]

• NielsTn
Phontana schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:05:
‘Tesla and other EVs to be required to sound like gas cars to meet new EU rule’: https://www.teslarati.com...s-cars-noisemaker-law-uk/

8)7
Ik ben blij met mijn stealth M3 :)
Dus voorlopig hoef en wil ik geen externe speaker. Dat tijdperk met de Zoe heb ik achtergelaten ;)

• BlakHawk
Katseviool schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:40:
[...]

Zeg gewoon dat je zo’n fossiele bak voor je kinderen (of als je die niet hebt neefjes/nichtjes) niet wilt. Aarde is al genoeg vernageld.

En zo klein is een M3 niet. Vergelijk die maten maar eens, hij ligt enkel wat lager op de weg. Maar zou maar snel gaan schakelen en zo’n M3 regelen :)
Ik heb niet de illusie dat ik de aarde hier maar een steek verder mee help. Dat ding wordt nog steeds met veel grondstoffen gebouwd. Zoals met alle auto’s, de productie is een groot deel van de footprint.

Dat over die maten zei ik ook al. Ze heeft ook al in gereden, maar dat vond ze allemaal niet zo belangrijk 🤪
Vrouwen....

• BlakHawk
Phontana schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:05:

8)7
Gaan we weer, wat een domme mensen!
Zo stil is een EV nou ook meer niet...

19km/u zijn vaak woonerven, daar heb je al geen asfalt waar EV’s idd stil zijn op lagere snelheid.

Het rolgeluid is duidelijk aanwezig...
NielsTn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:52:
[...]

Ik ben blij met mijn stealth M3 :)
Dus voorlopig hoef en wil ik geen externe speaker. Dat tijdperk met de Zoe heb ik achtergelaten ;)
Volgens mij mis je de regel waar stast dat het in 2021 verplicht is voor nieuwe en bestaande EV’s....

Wat ze vergeten: phev
En sommige benzine auto’s zijn ook echt heel stil op lagere snelheden!
Nog niets te zien hoor...
Zou die dit jaar nog leverbaar zijn?!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

dfrenner schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:11:
[...]
Volgens mij mis je de regel waar stast dat het in 2021 verplicht is voor nieuwe en bestaande EV’s....

Wat ze vergeten: phev
En sommige benzine auto’s zijn ook echt heel stil op lagere snelheden!
In its ruling, the EU noted that vehicles usually back up or travel at low speeds in areas that are near people, such as city streets or crosswalks, though the new regulations does allow drivers to deactivate their vehicles’ pedestrian noisemakers as necessary. By 2021, the EU noted that all electric vehicles — not just new models coming to the market — must be equipped with an AVAS.
Dus ook bestaande EV's (hoewel de tekst multi interpretabel is op dit vlak), ben benieuwd hoe dat in praktijk gaat uitpakken. Zal hoogstwaarschijnlijk in Nederland wel een APK checkpoint worden, dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat concreet gaan invullen…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• RichieB
  • Nu online
RomeoJ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:19:
[...]
Dus ook bestaande EV's (hoewel de tekst multi interpretabel is op dit vlak), ben benieuwd hoe dat in praktijk gaat uitpakken. Zal hoogstwaarschijnlijk in Nederland wel een APK checkpoint worden, dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat concreet gaan invullen…
Recalls die betrekking hebben op de veiligheid (bijv. een gordelspanner vervangen) zijn momenteel ook geen onderdeel van de APK. Dus het zou raar zijn om dit dan wel te gaan controleren bij een APK.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• NielsTn
Camper mode in de Model 3 is super, goed geslapen in de auto terwijl de airco zachtjes alles op 23-24 graden houdt (buitentemp was 31-32 graden). Nu laatste rit naar eindbestemming :)
In de nacht is 10% van de batterij indicatie verbruikt (van 75% naar 65%)

[ Voor 17% gewijzigd door NielsTn op 01-07-2019 09:35 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic