Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.098 views

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:20:
Ha, ik zat ook al naar wat wrap dingen te kijken, maar dan niet voor het hout. Hout is juist wel mooi en origineel.
Maar ik kijk naar een warp voor de pianolak vakjes en stickers voor op deurknopjes (die eruit zien als een auto van boven). Ik zie alleen op AliExpress die dingen al van max 10EUR, terwijl ze in Nederland voor 4-5x zoveel gaan.
Heeft iemand ervaring met de AliExpress spulletjes voor de Model 3?
kijk ook naar Amazon.de, wraps voor middenconsole met 3M folie voor ca 30 eur. incl verzenden

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DaCoTa schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Nee, onder de tray zit zeker nog 10 of 15 cm, dus ja, het is een handig vak, maar het is ook net zo als de tas van je vrouw, alles verdwijnt in de diepte. Deze tray is heel handig met een pasjeshouder, vak voor zonnebril, vak voor sleutels/snoepjes en een dingetje voor muntjes.
Dat stop ik allemaal in het inzetding onder de armsteun. Die kan je ook lekker dicht ramen inplaats van voorzichtig de magneetsluiting aan de praat te krijgen (gaat meestal prima hoor!).

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11 14:00
Wackmack schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:26:
Vind de houtlook niet zo mooi in de M3.
Het is geen "houtlook" maar houtfineer. Zoals anderen ook al aangeven, ziet er IRL best wel mooi uit.
Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:20:
Heeft iemand ervaring met de AliExpress spulletjes voor de Model 3?
Na het bestellen van mijn M3 heb ik bij Ali besteld:
- centre tray console
- wireless charger
- dashboard kast insert
- cup holder inserts

Die centre tray console en wireless charger zijn fijn. Wireless charger heeft het voordeel dat er twee splitter kabels bij zitten, waardoor je dus vier USB poorten krijgt. Na het inpluggen van de twee laadpads heb je dus nog twee poorten over (voor USB stick en gamepad)
Cup holder inserts zorgen ervoor dat een rechte fles of blikje niet wiebelt (de cup holders lopen taps toe), dus dat is praktisch. Je kunt ze er ook weer zo uit tillen als het nodig is.

Dashboardkast insert is eigenlijk niet zo super, neemt veel plek in, maar wat er in zit is wel rammel- en schuifvrij.

Daarnaast nog een USB xbox controller voor de spelletjes op het scherm, die heb ik bij Amazon.de besteld.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:46
DaCoTa schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:49:
Als je toch dingen besteld, dan kan ik ook de center console tray aanraden, echt super fijn.

[Afbeelding]
Moet die niet andersom erin? :P

• eckru
bottom line schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:15:
[...]Moet die niet andersom erin? :P
Ik heb 'm ook met muntenvakje rechstonder

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:28
Tesla Pickup commercial:

Making of:

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• ManuTrash
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Vanuit het TMC forum de regeling voor de huidige LR RWD orders:

Demand-Supply Matching
Offer up to one complimentary physical option in order to match the customer to a vehicle available for immediate delivery
E.g. upgrading their rims from 18” to 19” or offering a complimentary paint colour option
If a suitable match is found but there is a tow hitch deviation you may also offer the tow hitch as an additional complimentary option (option + tow)
E.g. For a customer who ordered a White AWD, black interior without tow-hitch we can offer a White AWD, White interior with tow hitch at no additional cost
A customer can also choose to upgrade to a superior trim and we will offer them one complimentary option
E.g. For a customer who ordered a Red SR+, we can offer a Red RWD car and the cost of the Red paint will be complimentary but would still pay for the upgraded trim
Eligible complimentary options (may only choose 1 + tow): paint colour, white interior, rim upgrade, tow hitch

Important Considerations & Exclusions
Only applies for existing unmatched orders placed before June 12th
This campaign will run through the remainder of Q2
Only orders deliverable in Q2 qualify
You may only match cars which are either in your sales region or Zeebrugge – if this criteria is not met you will not be able to find the VIN on the Admin tool
Norway and Switzerland can only choose cars from their region
Exercise caution, if the customer is intending to lease or if there is a PO involved – comping an option might actually delay this delivery
You’re the most knowledgeable about what the local rules are for your market – only offer this program if it will get the car delivered in Q2
We do not give complimentary Autopilot upgrades as these are not physical options
If a customer wants a car with more than 1 option deviation then they will need to pay for any extra options included in the vehicle they choose
If no suitable options are available to match the customer preference then they can maintain their current order – their delivery will likely be delayed
Any complimentary option will appear as a discount on the final invoice – the fiscal value will not be discounted

Voor mezelf geldt dat ik een bestelling voor een M3 LR RWD heb lopen via LM met levertermijn oktober en uit bovenstaande maak ik niet op dat ik werkelijk geen RWD meer geleverd zou kunnen krijgen.

Het afroepen van de LR RWD stop komt dan voor mij toch over als een Q2 voorraad sales boost die volgens mij nog best aardig is geslaagd. We gaan het zien en anders wordt het toch gewoon een AWD.

• eckru
ManuTrash schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:43:
Vanuit het TMC forum de regeling voor de huidige LR RWD orders:
Het leest meer als de "maximise orders AND deliveries in Q2" regels.
ManuTrash schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:43:
We do not give complimentary Autopilot upgrades as these are not physical options
Dat vind ik gek. Een trekhaak of velgupgrade zijn toch echt dingen die meer geld hebben gekost. Het is nu niet dat software gratis ontwikkeld is, maar er staat (voor die ene auto) geen out of pocket expense aan de inkoop kant tegenover. Money-wise is FSD natuurlijk wel duurder dan een trekhaak of een velg upgrade.

• Deveon
  • Niet online
Ja, maar als je nu FSD geeft kan je het later niet meer verkopen. Als de belofte van zelfrijdend eenmaal behaald wordt heb je het dan misschien wel over potentieel 10k per auto.

En volgens mij zitten er al forse marges op de fysieke opties, zeker het witte interieur.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06
bottom line schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Moet die niet andersom erin? :P
Foto van de website, hij zit bij mij ook andersom idd :-)

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
eckru schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:57:

Na het bestellen van mijn M3 heb ik bij Ali besteld:
- centre tray console
- wireless charger
- dashboard kast insert
- cup holder inserts
Center console wrap, cup holder insets en center console inset zijn hier ook onderweg. Wireless charging was ik nog voor aan het kijken, welke heb je besteld?

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Zoals jullie wel al gelezen hebben zou de zwarte lak extra gaan kosten vanaf juli (Twitter van Elon Musk) maar krijg nu een mailing van Tesla;

"Model 3 showroommodellen zijn nu direct leverbaar met 4% bijtelling over de catalogusprijs tot €50.000.

Bestel nu voor levering in juni om te profiteren van onze prijswijziging. Vanaf 1 juli stijgen de kosten voor het zwarte exterieur met €1.050."

[ Voor 3% gewijzigd door Seacara op 21-06-2019 16:32 ]

• eckru
Phontana schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:28:
[...]Wireless charging was ik nog voor aan het kijken, welke heb je besteld?
Deze op Ali

• bottom line
Kan je dan ook nog gebruik maken van de gewone kabels om je gsm op te laden?

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:52
Seacara schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:31:
Zoals jullie wel al gelezen hebben zou de zwarte lak extra gaan kosten vanaf juli (Twitter van Elon Musk) maar krijg nu een mailing van Tesla;

"Model 3 showroommodellen zijn nu direct leverbaar met 4% bijtelling over de catalogusprijs tot €50.000.

Bestel nu voor levering in juni om te profiteren van onze prijswijziging. Vanaf 1 juli stijgen de kosten voor het zwarte exterieur met €1.050."
Hele kromme vertaling denk ik, of simpelweg marketingpraat. Ze brengen het als een extra voordeel dat je nu nog kunt bestellen tegen de huidige prijzen, vóórdat de prijzen omhoog gaan.

We moeten dus blij zijn met de prijsverhoging 8)7

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
Bazi schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Hele kromme vertaling denk ik, of simpelweg marketingpraat. Ze brengen het als een extra voordeel dat je nu nog kunt bestellen tegen de huidige prijzen, vóórdat de prijzen omhoog gaan.

We moeten dus blij zijn met de prijsverhoging 8)7
De berichten eerder deze week spraken over een nieuwe standaardkleur (wit, non multi-coat). Geen prijsverhoging per se dus, maar een wijziging van de basisuitvoering.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

anboni schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:01:
[...]

De berichten eerder deze week spraken over een nieuwe standaardkleur (wit, non multi-coat). Geen prijsverhoging per se dus, maar een wijziging van de basisuitvoering.
Ben wel benieuwd of zwart dan ook metallic zwart wordt (Obsidian Black), die kleur is vorig jaar uit de configurator gehaald, nog voor er in Europa besteld kon worden.

Bij veel merken is non-metallic zwart, wit of rood als gratis basiskleur te krijgen, wellicht dus ook ooit bij Tesla!

• eckru
bottom line schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:44:
[...]

Kan je dan ook nog gebruik maken van de gewone kabels om je gsm op te laden?
Nee, eigenlijk niet. De OEM kabels zitten in de glimmende zwarte rand onderaan. De Qi laadplaat komt in plaats van het rubberen OEM flapje en dekt aan de onderkant de ruimte af waar nu de stekkers van de OEM laadkabels uit komen.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:19
Seacara schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:31:

Dat zou ff flink waardeloos zijn. Ik kan de M3 pas eind dit jaar bestellen, dit zou dus betekenen dat hij over de 50K gaat...

• Malarky
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik zit sterk over een Tesla autopilot nag device te denken. Ik rij comfortabel met de handen op het stuur zoals ik jaren met mijn niet Tesla heb gereden maar wordt in NoA elke 7 seconden lastig gevallen door de melding dat ik een rukje aan mijn stuur moet geven.

Het leidt af, het is onveilig en het maakt AP totaal oncomfortabel.

Jammer dat de mooie nag device ondertussen al 259 dollar kost, maar zo krijg ik wel mijn FSD van €6400 terug.

Ik snap uiteraard waar de nag vandaan komt maar gewoon triest dat Tesla in 2 jaar geen betere implementatie heeft kunnen bedenken. Ik heb mijn handen op het stuur zoals ik al 250.000 kilometer ICEs heb bestuurd, maar nu zou dat opeens onveilig/onvoldoende zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 22-06-2019 00:38 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
anboni schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Klopt en laat ik wit nu juist mooier vinden dan zwart...

Youtube: DashcamNL

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
Malarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:35:
[...]
Jammer dat de mooie nag device ondertussen al 259 dollar kost, maar zo krijg ik wel mijn FSD van €6400 terug.
Het schijnt dat een gewichtje aan je stuur hangen ook werkt..
Ik snap uiteraard waar de nag vandaan komt maar gewoon triest dat Tesla in 2 jaar geen betere implementatie heeft kunnen bedenken.
Ik heb niet veel ervaring met AP2 maar met AP1 is dit voor mij echt een hele goede methode. Op een rit van 200km heb ik echt maar heel af en toe (< 5) een nag. De overige tijd laat ik het gewicht van mijn arm aan het stuur trekken zodat de auto weet dat ik het nog vast heb. Werkt heel goed voor mij.
Ik heb mijn handen op het stuur zoals ik al 250.000 kilometer ICEs heb bestuurd, maar nu zou dat opeens onveilig/onvoldoende zijn.
Nee, het is (bewezen, met doden) onveilig om AP aan te zetten en daarna het stuur los te laten en niet meer op de weg te letten. Dus moet de AP af en toe controleren dat er nog iemand achter het stuur zit en hopelijk ook nog op let. Dit heeft niets te maken met hoe je gewend was met een non-AP auto te rijden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• BlakHawk
RichieB schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:14:
Nee, het is (bewezen, met doden) onveilig om AP aan te zetten en daarna het stuur los te laten en niet meer op de weg te letten. Dus moet de AP af en toe controleren dat er nog iemand achter het stuur zit en hopelijk ook nog op let. Dit heeft niets te maken met hoe je gewend was met een non-AP auto te rijden.
Toch zijn er andere merken die die sensoren in het stuur beter voor elkaar hebben dan Tesla.
Waar lichtjes vasthouden wel voldoende is, of zelfs aanraking alleen al. Dan maakt het ook nog eens niet uit waar je het stuur precies aanraakt...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 16:55
Iemand toevallig de M3 AWD bij hitachi capital in de lease?
Ben benieuwd naar de ppm voor zo'n 25/30000km pm :)

• BlakHawk
Vandread schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:54:
Iemand toevallig de M3 AWD bij hitachi capital in de lease?
Ben benieuwd naar de ppm voor zo'n 25/30000km pm :)
Bij Athlon:
48 maanden / 35k
€902

Bij leaseplan:
48 maanden / 35k
€923

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

Reinier

\o/

Mijn dochter van 4,5 heeft al meer in een Model S gereden dan ik :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNFfIwYebOy5iSPpOuHycD3K/full.jpg

• SeatRider
  • Laatst online: 09:55

SeatRider

Hips don't lie

Malarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 00:35:
Say what? Newbie alert, maar zeg je nou dat je FSD niet hoeft te kopen voor 6400 euro, maar dat een hack van 259 hetzelfde resultaat oplevert? Heb je een bron?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Say what? Newbie alert, maar zeg je nou dat je FSD niet hoeft te komen voor 6400 euro, maar dat een hack van 259 hetzelfde resultaat oplevert? Heb je een bron?
Ik rij al jaren vele kilometers per jaar ICEs met het stuur vlak boven mijn benen, mijn arm over mijn been en dan het stuur met 1 of vaak 2 handen aan de onderkant losjes vast.

Maar dat vind Tesla allemaal niet veilig genoeg en vraagt mij elke 7 seconden om een rukje aan mijn stuur te geven. Hoogst irritant en verpest voor mij de volledige FSD ervaring.

Daarom zoek ik een betaalbare maar liefst ook ethische nag device die deze meldingen weghoudt. Op de meeste websites wordt je redelijk weggehoond als je hierom vraagt omdat men direct aanneemt dat je dat wil om op de achterbank te gaan zitten.

Maar ik heb en hou mijn handen aan het stuur. Ik wil simpelweg niet elke 7 sec een rukje aan mijn stuur te hoeven geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 22-06-2019 13:39 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
Ik heb een week geleden een vraag aan sales gesteld via een formulier op de website van tesla. Geen reactie... bijzonder

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Deveon
  • Niet online
Malarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Maar ik heb en hou mijn handen aan het stuur. Ik wil simpelweg niet elke 7 sec een rukje aan mijn stuur te hoeven geven.
Op Autonomyday liet de techneut (onbewust) duidelijk zien hoe je het stuur moet vasthouden in een Tesla op Autopilot. Gewoon aan de onderkant één hand aan het stuur hangen.

Zelf merk ik geen probleem met twee handen, maar met één hand moet ik echt druk uitvoeren om de meldingen te voorkomen. Uiteindelijk hoor je stuur ook met twee handen vast te houden..

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
https://www.tesland.com/n...-maat-voor-tesla-model-3/

Wel mooie set en maak je ideaal gebruik van de ruimte. Zou de vrouw wel erg handig vinden zo. Scheelt een dakkoffer :)

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn m3 staat nu al een week bij Tesla in Arnhem. Ondanks diverse beloftes geen één keer contact met mij opgenomen over de status van de wagen. M3 nu twee weken in bezit, waarvan die al een week bij Tesla staat. Feestje hoor

• anboni
Hebben de servicecenters eigenlijk nog iets van een bandenhotel ofzo? Of moet je ze zelf heen en weer slepen en opslaan als je zomer- en winter banden wilt omwisselen? Past dat eigenlijk in kofferbak of achterbank, 4x 19"?

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Say what? Newbie alert, maar zeg je nou dat je FSD niet hoeft te komen voor 6400 euro, maar dat een hack van 259 hetzelfde resultaat oplevert? Heb je een bron?
Hij bedoelt dat door het nag device hij zijn Autopilot (FSD) beter kan gebruiken. :)

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Malarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Daarom zoek ik een betaalbare maar liefst ook ethische nag device die deze meldingen weghoudt. Op de meeste websites wordt je redelijk weggehoond als je hierom vraagt omdat men direct aanneemt dat je dat wil om op de achterbank te gaan zitten.

Ik heb een zakje met 50 (0.20 Euro) muntjes, een draadje en een haakje eraan. Dit kan ik bij lange saaie stukken op de snelweg heel simpel, links of rechts, aan het stuur hangen.

Dit weegt bijna 300 gram en geeft net voldoende kracht op het stuur dat de nag uitblijft, maar is zo licht dat ik gewoon kan sturen als ik inhaal of alleen op AP rijd.

Ik heb één of beide handen altijd losjes aan het stuur, en zo rijdt het erg ontspannen. :)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
gauchov6 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Ik heb een zakje met 50 (0.20 Euro) muntjes,
Dat is maar €10.. misschien dat @Malarky 259 euro's in het zakje gaat doen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
anboni schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:44:
Hebben de servicecenters eigenlijk nog iets van een bandenhotel ofzo? Of moet je ze zelf heen en weer slepen en opslaan als je zomer- en winter banden wilt omwisselen? Past dat eigenlijk in kofferbak of achterbank, 4x 19"?
Waarom zou je helemaal naar een service center gaan voor een bandenwissel? Dat kan letterlijk elke garage of bandenboer. Inclusief opslag.
Zelfs mobiel op je werk of thuis.

TheS4ndm4n#1919

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Even een vraag voor de Model 3 rijders met een Apple Watch!
Ik weet dat de Tesla app geen watch functies heeft, maar een aantal 3rd party apps wel.
De beste lijken ‘Stats for Tesla’ en ‘Remote for Tesla’. Nou ben ik benieuwd of je met 1 van deze apps je Apple watch kan gebruiken om je auto mee te openen (waarschijnlijk wel) en ook te starten (dit is me niet duidelijk).
Ik zie de Watch namelijk als ideale back-up voor m’n telefoon, mocht de telefoon leeg zijn, gejat worden of kwijt raken, dan kan ik toch gewoon thuis komen.

Heeft iemand ervaring met de Model 3 in combinatie met de Apple Watch?

• anboni
RocketKoen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Waarom zou je helemaal naar een service center gaan voor een bandenwissel? Dat kan letterlijk elke garage of bandenboer. Inclusief opslag.
Ohja, zit ook wat in :P

• Phontana
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:29:
Even een vraag voor de Model 3 rijders met een Apple Watch!
Ik weet dat de Tesla app geen watch functies heeft, maar een aantal 3rd party apps wel.
De beste lijken ‘Stats for Tesla’ en ‘Remote for Tesla’. Nou ben ik benieuwd of je met 1 van deze apps je Apple watch kan gebruiken om je auto mee te openen (waarschijnlijk wel) en ook te starten (dit is me niet duidelijk).
Ik zie de Watch namelijk als ideale back-up voor m’n telefoon, mocht de telefoon leeg zijn, gejat worden of kwijt raken, dan kan ik toch gewoon thuis komen.

Heeft iemand ervaring met de Model 3 in combinatie met de Apple Watch?
Hoe wil je dat precies doen met de Apple Watch als je telefoon leeg is?

Ik heb het nog niet geprobeerd, heb wel een Apple Watch maar zie het eigenlijk niet echt zitten om in een third party app in te loggen met mijn Tesla account.

• Smobbo
Phontana schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:57:
[...]

Hoe wil je dat precies doen met de Apple Watch als je telefoon leeg is?

Ik heb het nog niet geprobeerd, heb wel een Apple Watch maar zie het eigenlijk niet echt zitten om in een third party app in te loggen met mijn Tesla account.
Als je telefoon leeg is blijft je Apple watch gewoon werken, als er een native app op staat dan doet die het gewoon.
Je hebt alleen geen internet (want dat gaat via je iPhone), maar wel Bluetooth.
Volgens mij wordt Bluetooth toch gebruikt voor het automatisch openen van de tesla via je telefoon?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 14:29

Arfman

Drome!

RocketKoen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Of zelf doen. Kun je wisselen wanneer het zin heeft en niet wanneer de garage wellicht ooit eventueel tijd heeft, waardoor je wekenlang op de verkeerde banden rondrijdt. Helemaal bij een krachtige auto zoals een Tesla geen onverstandig idee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vanmiddag een update binnen gekregen op mijn S die mislukt lijkt te zijn. Er staat nu de hele tijd ‘software update required, call tesla service’ melding in beeld. Iemand anders dit ook gehad en kun je dit zelf fixen? Anders maandag tesla service maar bellen, waar ik weinig zin in heb.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
Orangelights23 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:45:
[...]

Dat zou ff flink waardeloos zijn. Ik kan de M3 pas eind dit jaar bestellen, dit zou dus betekenen dat hij over de 50K gaat...
En dat is een groot probleem?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Als je telefoon leeg is blijft je Apple watch gewoon werken, als er een native app op staat dan doet die het gewoon.
Je hebt alleen geen internet (want dat gaat via je iPhone), maar wel Bluetooth.
Volgens mij wordt Bluetooth toch gebruikt voor het automatisch openen van de tesla via je telefoon?
Die apps maken gebruik van de iPhone app om de Tesla API aan te roepen. Jouw oplossing voor lege telefoon gaat dus niet werken. Maar je krijgt gewoon key cards bij je auto. Als je zorgt dat je die meeneemt dan heb je nooit een probleem.

• Smobbo
wickedsight schreef op zondag 23 juni 2019 @ 07:16:
[...]

Die apps maken gebruik van de iPhone app om de Tesla API aan te roepen. Jouw oplossing voor lege telefoon gaat dus niet werken. Maar je krijgt gewoon key cards bij je auto. Als je zorgt dat je die meeneemt dan heb je nooit een probleem.
Mmm, dat is jammer.
Ik heb al jaren geen portemonnee meer en alleen een hoesje om m’n telefoon met pasjes (van Distil Union).
Het idee dat ik zowel de ‘sleutel’ (m’n telefoon) als de ‘reserve sleutel’ (het pasje) in 1 en het zelfde hoesje heb lijkt een tikje onhandig. Telefoon met hoesje kwijt en ik ben gelijk alles kwijt :+ .
Dan toch maar naar zo’n hoesje voor het kaartje voor aan je sleutels kijken.

Edit: ik begrijp dat je 2 reserve pasjes krijgt. Dus als ik m’n telefoon met reserve pas in het hoesje kwijt raak dan heb ik altijd thuis nog de 2e reserve pas. In dat opzicht gelijk aan een traditionele auto.
Achja, gewoon ff wennen maar...

[ Voor 13% gewijzigd door Smobbo op 23-06-2019 07:33 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:34:
[...]

Scheelt toch weer een paar tientjes per maand

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Inspired schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Je kunt toch een proefrit maken met de Model 3?
Klopt. Maar daar mag je dit soort dingen niet doen.

Ondertussen is het opgelost.
Iemand anders in mijn appartementcomplex heeft het geprobeerd op zijn parkeerplaats met een tesla van een vriend van hem.

Nu is het wachten op de inleverboete van mijn huidige auto en dan kunnen we hem bestelen.

• bottom line
Smobbo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 07:28:
[...]

Mmm, dat is jammer.
Ik heb al jaren geen portemonnee meer en alleen een hoesje om m’n telefoon met pasjes (van Distil Union).
Het idee dat ik zowel de ‘sleutel’ (m’n telefoon) als de ‘reserve sleutel’ (het pasje) in 1 en het zelfde hoesje heb lijkt een tikje onhandig. Telefoon met hoesje kwijt en ik ben gelijk alles kwijt :+ .
Dan toch maar naar zo’n hoesje voor het kaartje voor aan je sleutels kijken.

Edit: ik begrijp dat je 2 reserve pasjes krijgt. Dus als ik m’n telefoon met reserve pas in het hoesje kwijt raak dan heb ik altijd thuis nog de 2e reserve pas. In dat opzicht gelijk aan een traditionele auto.
Achja, gewoon ff wennen maar...
Hoeveel keer zit je standaard zonder batterij?
Ik neem die kaart nooit mee. Moest het ooit eens voorvallen, dan vraag ik wel of ik even mag bellen en vraag ik thuis voor de auto op afstand te openen en te starten :+

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@joke_name lijkt me best spannend zo’n lift voor een auto en zo weinig marge.
Geeft het systeem aan of de auto exact goed staat?

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
PdeBie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Elke 1000€ boven de 50k kost je maar ongeveer 9€ bijtelling.

• joke_name
CyBeRSPiN schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:41:
@joke_name lijkt me best spannend zo’n lift voor een auto en zo weinig marge.
Geeft het systeem aan of de auto exact goed staat?
Gewoon zelf goed kijken.
Ik heb zelf een beneden plek.
Het is een kwestie van wennen met de auto en soms is het irritant dat je hem naar boven moet doen als je snel weg moet.
Afbeeldingslocatie: http://www.aardingparkingsystems.nl/files/website/Image/Animatie%20parkeersystemen%202013/Parkeersysteem%20MultiBase%20G82%20DB.jpg

• Orangelights23
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:34:
[...]

Ooit wel eens van bijtelling gehoord? Het moet natuurlijk wel leuk blijven qua maandelijkse kosten. Gelukkig is nu bekend dat wit de standaard kleur wordt, echter zal het niet het parelwit zijn dit nu bestelbaar is.

• SeatRider
  • Laatst online: 09:55

SeatRider

Hips don't lie

Kicken systeem. Als je boven parkeert, zou ie dan snappen dat ie beter niet zomaar weg kan rijden als je hem "summon"t?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

Wimo.

Shake and Bake!

Orangelights23 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Ooit wel eens van bijtelling gehoord? Het moet natuurlijk wel leuk blijven qua maandelijkse kosten. Gelukkig is nu bekend dat wit de standaard kleur wordt, echter zal het niet het parelwit zijn dit nu bestelbaar is.
Lol, ja met de mogelijkheid om een auto van 50k te rijden voor een habbekrats zal je wel ernstige financiële problemen hebben met de bijtelling.

• joke_name
SeatRider schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Kicken systeem. Als je boven parkeert, zou ie dan snappen dat ie beter niet zomaar weg kan rijden als je hem "summon"t?
Ja, want de auto staat in een hoek als de beneden mensen weg willen rijden.

Je mag het systeem alleen helemaal bovenin neerzetten of helemaal beneden in.

Stuur een berichtje als je in de buurt van Amsterdam bent. Laat ik het je zien.

• Phontana
Orangelights23 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Je bent ermee bekend dat de 22% bijtelling alleen geldt voor het deel boven de 50k? Als de auto 50.100 kost, betaal je alsnog gewoon 4% over 50k en 22% over 100 euro. Het lijkt er op alsof je denkt dat het hele bedrag in de 22% valt als je de 50k voorbij gaat.

• Orangelights23
Phontana schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Je bent ermee bekend dat de 22% bijtelling alleen geldt voor het deel boven de 50k? Als de auto 50.100 kost, betaal je alsnog gewoon 4% over 50k en 22% over 100 euro. Het lijkt er op alsof je denkt dat het hele bedrag in de 22% valt als je de 50k voorbij gaat.
Ja, dus nogmaals, alles wat onder de 50k blijft, scheelt wat, toch? Uiteraard geen belachelijk hoge bedragen, maar het mooiste blijft toch om eronder te zitten.

• D.deJong
  • Laatst online: 19:28
Orangelights23 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:27:
[...]

Ja, dus nogmaals, alles wat onder de 50k blijft, scheelt wat, toch? Uiteraard geen belachelijk hoge bedragen, maar het mooiste blijft toch om eronder te zitten.
Ik zou mij ook druk maken om die paar euro, wat je ook doet het blijft altijd nog minder dan de bijtelling voor een saaie golf of Octavia.

• PdeBie
T7D_Sneezy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Elke 1000€ boven de 50k kost je maar ongeveer 9€ bijtelling.
Ja, dus als het 56000 euro is, dan is het ongeveer 6x9=€54. Dat is €648 per jaar.

• 99chiel99
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-11 11:22
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket/third party spoilers voor een model 3? Ik vind de looks van de perfomance spoiler gaaf maar deze is volgens mij niet te krijgen via Tesla voor een niet-performance model 3.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
99chiel99 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:37:
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket/third party spoilers voor een model 3? Ik vind de looks van de perfomance spoiler gaaf maar deze is volgens mij niet te krijgen via Tesla voor een niet-performance model 3.
Ik ben ook al aan het rondkijken voor een spoiler. Nog niks besteld.. Maar voor mij gaat het er zo een worden denk ik:
https://www.amazon.de/Top...ateway&sr=8-1-spons&psc=1

[ Tesla MIG MYP ]

• Inspired
PdeBie schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Dat valt wel mee toch? Max 1050 in 22% komt op een tientje uit. En met 19" en metallic komt de SR+ net 500 boven de 50k. Dus 5 EUR extra per maand.

@Orangelights23 had het eerder in het topic ook over een standaard SR+. Dus zelf met 1050 blijft hij onder de 50k.

Anyway, handig is het overigens niet dat Tesla blijft klooien maar serieus geld in de bijtelling gaat dit nou ook niet echt kosten. Vraag me ook echt af of er meteen een gratis witte kleur gaat zijn op 1/7.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 24-06-2019 09:02 ]

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Aangezien voor vele de zomervakantie in aantocht is en mogelijk met de Tesla de grens over gaan. Heeft Bjørn Nyland onderzocht wat de meest ideale cruise snelheid is tov laadsnelheden.

Hier is het artikel inclusief een schema wat aangeeft wat de verschillen zijn qua laden en snelheid;
https://insideevs.com/new...sing-speed-tesla-model-3/

Voor diegene die geen zin hebben om te lezen of Engels kunnen ;-) 150km/h is een mooie snelheid en laden tot 60-70%

[ Voor 13% gewijzigd door Japie81 op 24-06-2019 09:35 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 20:44
Inspired schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Dat valt wel mee toch? Max 1050 in 22% komt op een tientje uit. En met 19" en metallic komt de SR+ net 500 boven de 50k. Dus 5 EUR extra per maand.

@Orangelights23 had het eerder in het topic ook over een standaard SR+. Dus zelf met 1050 blijft hij onder de 50k.

Anyway, handig is het overigens niet dat Tesla blijft klooien maar serieus geld in de bijtelling gaat dit nou ook niet echt kosten. Vraag me ook echt af of er meteen een gratis witte kleur gaat zijn op 1/7.
Volgens mij vergeet je dat de extra maandelijkse kosten niet alleen consequentie heeft voor de bijtelling maar dat je leaseprijs ook omhoog gaat en dit is afhankelijk van je leasemaatschappij hoe ze dit berekenen. Bij mijn LM hebben ze een vreemde formulie want het verschil tussen SR+, 19" in kleur zwart en SR+, 19" in andere kleur dan zwart is bijna 100 euro. Verschil tussen een SR+ en een LR AWD is zelfs ruim 200 euro. Dit heeft niet alleen te maken met het stuk bijtelling van 22%.

• Inspired
GMAT schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Volgens mij vergeet je dat de extra maandelijkse kosten niet alleen consequentie heeft voor de bijtelling maar dat je leaseprijs ook omhoog gaat en dit is afhankelijk van je leasemaatschappij hoe ze dit berekenen. Bij mijn LM hebben ze een vreemde formulie want het verschil tussen SR+, 19" in kleur zwart en SR+, 19" in andere kleur dan zwart is bijna 100 euro. Verschil tussen een SR+ en een LR AWD is zelfs ruim 200 euro. Dit heeft niet alleen te maken met het stuk bijtelling van 22%.
Ik weet niet wat voor maatschappij dat is, maar 100 EUR extra leaseprijs per maand voor een kleur van 1000 EUR lijkt mij heel gek. Een metallic kleur is juist een "goedkope" optie. Zal bij een beetje normale maatschappij een paar EUR per maand zijn max. Maar goed, dit is allemaal wat offtopic denk ik. :) Ik zou in ieder geval de wagenparkbeheerder eens de tip geven om naar een andere LM uit te gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 24-06-2019 10:20 ]

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Weet iemand inmiddels al een fix voor het geen audio bij bellen via bluetooth probleem?

Ik heb hier sinds 2019.20.x last van en ik heb nog niets gevonden wat werkt (auto herstarten met de knoppen op het stuur, telefoon reboot, telefoon vergeten en opnieuw koppelen etc.).

Ik bel erg veel in de auto i.v.m. lange reistijd en dit is echt wel een heel knullige bug om te introduceren (en niet op te lossen in een release die er net na kwam). Erg frustrerend!

Gaat in mijn geval om een OnePlus 5 met Android Pie. Werkte voor 2019.20.x probleemloos en nu dus helemaal niet meer.

Zodra ik iemand bel of gebeld wordt heb ik geen audio of wat glitchy geluiden en verder helemaal niets.

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door acidfever op 24-06-2019 10:36 ]

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Japie81 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:26:
Hier is het artikel inclusief een schema wat aangeeft wat de verschillen zijn qua laden en snelheid;

Voor diegene die geen zin hebben om te lezen of Engels kunnen ;-) 150km/h is een mooie snelheid en laden tot 60-70%
Veel beter dus dan "hypermilen" en met 90 km/h tussen de vrachtwagens gaan hangen, zoals sommige electrische rijders aanraden... 8)7

Gas (stroom) erop dus! d:)b

• Maasluip
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gauchov6 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Veel beter dus dan "hypermilen" en met 90 km/h tussen de vrachtwagens gaan hangen, zoals sommige electrische rijders aanraden... 8)7

De gemiddelde reissnelheid hangt af van laadsnelheid en verbruik. Als de laadsnelheid omhoog gaat, dan heb je ook veel minder last van een hoog verbruik. Met een auto met verbrandingsmotor ben je ook sneller onderweg als je veel harder gaat.

Maar vroeger toen elke Tesla nog gratis superchargen had was dit vrijwel de enige overweging. Nu je ook zelf moet betalen voor je verbruik zorgt hypermilen voor lagere kosten.

Signatures zijn voor boomers.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24

J-P

Syntax erro....

acidfever schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:27:
Weet iemand inmiddels al een fix voor het geen audio bij bellen via bluetooth probleem?
Heb ik sinds 2019.20.x last van en ik heb nog niets gevonden wat werkt (auto herstarten met de knoppen op het stuur, telefoon reboot, telefoon vergeten en opnieuw koppelen etc.).

Ik bel erg veel in de auto i.v.m. lange reistijd en dit is echt wel een heel knullige bug om te introduceren (en niet op te lossen in een release die er net na kwam). Erg frustrerend!

Gaat in mijn geval om een OnePlus 5 met Android Pie. Werkte voor 2019.20.x probleemloos en nu dus helemaal niet meer.

Zodra ik iemand bel of gebeld wordt heb ik geen audio of wat glitchy geluiden en verder helemaal niets.

Iemand suggesties?
Ik heb versie 2019.20.4.1 en in combinatie met een Samsung S9 met Android Pie nergens last van.
Vorige Tesla softwareversies ook geen last van ondervonden.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

J-P schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb versie 2019.20.4.1 en in combinatie met een Samsung S9 met Android Pie nergens last van.
Vorige Tesla softwareversies ook geen last van ondervonden.
2019.20.4.1 heb ik nog niet (2019.20.2.1) maar het is echt gek dat ik voor de 2019.20 versie echt nergens last van had. Veel mensen hadden voor die versie ook al problemen overigens.

Koppelen gaat probleemloos maar zodra de audio connectie opgezet wordt is het ellende.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:46:
Sluit maar aan in de rij. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze nooit meer al die schermen vervangen. Ze komen mondjesmaat binnen en bijna iedereen heeft er last van.
Reactie van Tesla, kan elk gewenst moment laten vervangen (met mobiele service), echter is het gele randen probleem nu ineens een cosmetisch probleem geworden wat niet onder garantie valt... 8)7

Divide and conquer.

• BlakHawk
Japie81 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:26:
Aangezien voor vele de zomervakantie in aantocht is en mogelijk met de Tesla de grens over gaan. Heeft Bjørn Nyland onderzocht wat de meest ideale cruise snelheid is tov laadsnelheden.

[YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance]
Hahaha ik denk gooi hem even in abetterrouteplanner met een SR+:
https://abetterrouteplann...e5-476c-b6ce-412121782a0f
:+ :+ :+

Met een LR RWD gaat het al iets beter:
https://abetterrouteplann...9a-4cae-8ba8-f74393b91797

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Volgens de Tesla Model 3 manual, zitten Traffic-aware cruise control en AutoSteer uitsluitend in het Enhanced Autopilot- of Full Self-Driving Capability-pakket.

Maar begrijp hier uit het draadje en ook van collega's die recent hun Model 3 hebben opgehaald dat ze wel degelijk beide functies hebben.

Als FSD rijder heb ik dan NoA, wat momenteel in Europa niets meer is dan verplicht knipperen voor rijbaan wisselen en ook nog is bijzonder slecht werkt (zeer trage reactie/bedenktijd + heeft bijzonder veel ruimte nodig + annuleert om onduidelijke reden wel heel vaak de wisselen o.a. met timeout melding + NoA rijdt zonder waarschuwing langs je afrit). Dan heb je Summon, maar zonder Enhanced Summon (wie weet wanneer dat ooit komt) is dat uitsluitend met de Tesla app stukje recht naar voren of recht naar achteren rijden en je hebt dan AutoPark (fileparkeren en achteruit parkeren - tot nu toe icoon niet gehad, maar zal het wat uitgebreider testen. Verder redelijk onnodig gezien standaard parkeerhulp/camera/afstandsmeter op de Tesla).

Dus NoA is tot nu toe geheel waardeloos, Summon te beperkt voor meer dan 1x per maand handig gebruiken en AutoPark zeker niet nodig als je ergens woont met voldoende ruime parkeerruimte.

Al met al is het mij een raadsel waarom FSD van €5300 naar €6400 moest, want als AP rijder mis je niets.

--
2019.20.2.1 heeft nog steeds de bug dat de ruitenwissers aangaan in de tunnel (Leidsche Rijntunnel A2 altijd) en dat is vervelend want de wissers van de Tesla wissen droog zo door dat het hele systeem vastloopt midden op je ruit en je moet stoppen langs de weg om je ruitenwissers weer leven in te blazen.
--
Ik wil SeC Duiven/Arnhem bereiken om te vragen wanneer mijn nalevering lightning + usb-c kabel en aero wheelkit komt. Kun je die überhaupt bereiken buiten het onbereikbare telefoonnummer? Kan nergens een mail vinden. Of moet je gewoon fysiek langs?

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 24-06-2019 11:40 ]

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:54
(jarig!)
wimpie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Reactie van Tesla, kan elk gewenst moment laten vervangen (met mobiele service), echter is het gele randen probleem nu ineens een cosmetisch probleem geworden wat niet onder garantie valt... 8)7
He dat is idioot het is echt super irritant. Had een loaner die het issue had was niet om aan te zien. |:(

Maar kosten zeker 4000 euro om te fixen?

• Japie81
dfrenner schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Hahaha ik denk gooi hem even in abetterrouteplanner met een SR+:
https://abetterrouteplann...e5-476c-b6ce-412121782a0f
:+ :+ :+

Met een LR RWD gaat het al iets beter:
https://abetterrouteplann...9a-4cae-8ba8-f74393b91797
Vind het verschil in LR RWD vs SR+ RWD echt enorm qua totale reistijd. 15.55u vs 18.07u
terwijl de laadtijd maar 2.58u vs 3.26u maar 28min langer is, is de totale tijd meer dan 2uur langer.

Blij dat ik de LR AWD heb besteld. Dit jaar nog een laatste keer met een Passat Variant Diesel op vakantie :)

[ Voor 2% gewijzigd door Japie81 op 24-06-2019 11:44 . Reden: logischer opgebouwd met gelijke cijfers ]

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:52
Malarky schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:37:
Volgens de Tesla Model 3 manual, zitten Traffic-aware cruise control en AutoSteer uitsluitend in het Enhanced Autopilot- of Full Self-Driving Capability-pakket.

Maar begrijp hier uit het draadje en ook van collega's die recent hun Model 3 hebben opgehaald dat ze wel degelijk beide functies hebben.
Die handleiding is inmiddels niet meer up to date. Dit is de nieuwste. Dat stukje over de TACC en AutoSteer is aangepast.

De FSD functionaliteit is ook eigenlijk alleen "we beloven dat het ooit gaat komen, dus je kunt het nu alvast reserveren en dan krijg je het tegen die tijd". Zeker hier in Nederland zal dat nog wel heel wat jaren duren. Dus inderdaad vind ik het dat geld ook niet waard. Eerst zien, dan geloven.

• BlakHawk
Japie81 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Vind het verschil in LR RWD vs SR+ RWD echt enorm qua totale reistijd. 15.55u vs 18.07u
terwijl de laadtijd maar 2.58u vs 3.26u maar 28min langer is, is de totale tijd meer dan 2uur langer.

Blij dat ik de LR AWD heb besteld. Dit jaar nog een laatste keer met een Passat Variant Diesel op vakantie :)
Dat is ook waarom ik zo baal van het wegvallen van de LR RWD.
SR(+) wil ik gewoon niet...

Als de AWD te duur blijkt, ga ik weer dieselen...

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-11 18:17
GMAT schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Ik zit zelf bij een leasemaatschappij en 100€ per maand voor een kleur is niet ok (uitgaande van een normale looptijd). 200€ verschil tussen SR+ en LR AWD kan wel kloppen. 11k meerprijs met een restwaarde van 3.5/4K zorgt voor 7k extra afschrijving in de looptijd.

Overigens heb ik zelf een SR+ besteld in MSM (ik zie bijna alleen maar zwart) met de 19” wielen. Na aflevering laat ik nog de ramen tinten en wat Chrome delete. Ik hoop hem half augustus te krijgen.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Vrijdag bij Tesla geweest om opleverpunten te laten fixen. Wat er gefixed is:
- Stuur vervangen (zat kras op)
- Dashboard trim vervangen (kras)
- Hemellampje vervangen (paste niet goed in het dak)
- Tweeter rechts aangesloten (kwam geen geluid uit)

Al met al best wel wat voor 4 uurtjes werk. Echter hebben ze niks met de lak gedaan die ook echt nog wel wat liefde nodig heeft. Ik ben bang dat ik nog tweemaal naar het SeC mag rijden (1x extra om de afspraak te maken, dat lukt niet telefonisch).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Japie81
dfrenner schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Dat is ook waarom ik zo baal van het wegvallen van de LR RWD.
SR(+) wil ik gewoon niet...

Als de AWD te duur blijkt, ga ik weer dieselen...
Weet niet, maar als ik een Skoda Superb diesel zou nemen of een M3 LR AWD dan ben ik nog steeds goedkoper uit, ook als ik een eigen bijdrage zou hebben van bv €250

• BlakHawk
Japie81 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:22:
Weet niet, maar als ik een Skoda Superb diesel zou nemen of een M3 LR AWD dan ben ik nog steeds goedkoper uit, ook als ik een eigen bijdrage zou hebben van bv €250
Klopt maar een duurdere auto schijnt ook op de bedrijfskosten te drukken. 2,7% over de catalogus waarde. Waardoor een Tesla in principe weer duurder is dan een Superb voor de baas.

• Japie81
dfrenner schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:47:
[...]

Klopt maar een duurdere auto schijnt ook op de bedrijfskosten te drukken. 2,7% over de catalogus waarde. Waardoor een Tesla in principe weer duurder is dan een Superb voor de baas.
Ow dat geloof ik best, maar ik betaal elke maand de bijtelling voor de auto and zolang de baas niet zeurt over welke auto ik rij, dan rij ik toch graag een Tesla :o

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Die medewerker is niet helemaal op de hoogte van de regels. Wat een onzin zeg. Dit is een bekend probleem en moet gewoon onder garantie worden opgelost.

Overigens zag ik net iedereen uit dit topic op de frontpage reageren in het waterstoftopic. :D
Wat een ignorance daar zeg .

• janesh
  • Laatst online: 27-10 16:36

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

gauchov6 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:30:
[...]

8)7

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• Japie81
Weet iemand welke provider/netwerrk Tesla gebruikt voor zijn LTE / 4G gebruikt in NL?

• MeZZiN
(jarig!)
Vodafone

[ Voor 12% gewijzigd door MeZZiN op 24-06-2019 14:55 ]

• MeZZiN
(jarig!)
Tassadar32 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:20:
Vrijdag bij Tesla geweest om opleverpunten te laten fixen. Wat er gefixed is:
- Stuur vervangen (zat kras op)
- Dashboard trim vervangen (kras)
- Hemellampje vervangen (paste niet goed in het dak)
- Tweeter rechts aangesloten (kwam geen geluid uit)

Al met al best wel wat voor 4 uurtjes werk. Echter hebben ze niks met de lak gedaan die ook echt nog wel wat liefde nodig heeft. Ik ben bang dat ik nog tweemaal naar het SeC mag rijden (1x extra om de afspraak te maken, dat lukt niet telefonisch).
Bij lak issues reken op een paar dagen dat doen ze niet zelf.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Dan is dat veranderd.. vroeger was het KPN.

• MeZZiN
(jarig!)
Kwam er achter toen er een een vodafone storing was. En daarna online opgezocht. Maar sinds de 4g upgrade is het vodafone.

[ Voor 40% gewijzigd door MeZZiN op 24-06-2019 15:00 ]

• Japie81
T
MeZZiN schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:00:
Kwam er achter toen er een een vodafone storing was. En daarna online opgezocht. Maar sinds de 4g upgrade is het vodafone.
Thanks heb nu ook Vodafone op iPhone, dus weet ik waar ik aan toe ben :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:51
Kan je met een Tesla UMC granny charge'en (dus met de schuko stekker) als het stopcontact geen aarding heeft? Het is in dit geval echt bij granny charge'en maar die woning heeft nog geen aarding op de stopcontacten...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Die medewerker is niet helemaal op de hoogte van de regels. Wat een onzin zeg. Dit is een bekend probleem en moet gewoon onder garantie worden opgelost.

Overigens zag ik net iedereen uit dit topic op de frontpage reageren in het waterstoftopic. :D
Wat een ignorance daar zeg .
Bekend probleem inderdaad. Om TMC heeft iedereen vanaf mid juni overigens dezelfde ervaring, cosmetisch probleem, geen garantie. Lijkt dus een company wide policy te zijn...

Heb 4 juli de afspraak, we gaan het zien.

Divide and conquer.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

RichieB schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:49:
[...]

Dat is maar €10.. misschien dat @Malarky 259 euro's in het zakje gaat doen?
Ik begin met de oplossing voor 25 euro, omdat die esthetisch ook mooi zwart is. Kan voor 12,50 altijd de 2e overdoen na een van de vele collega's met een Tesla.

Ik zal laten weten of het werkt :)

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:43:
[...]

Bekend probleem inderdaad. Om TMC heeft iedereen vanaf mid juni overigens dezelfde ervaring, cosmetisch probleem, geen garantie. Lijkt dus een company wide policy te zijn...

Heb 4 juli de afspraak, we gaan het zien.
Ik hoop dat het makkelijk gaat!

Wat ik anders zou doen, met zoveel mogelijk TMC-members een brief laten schrijven door een voorstaande advocaat, wellicht krijgt het dan zowel tractie binnen Tesla Nederland dat het dan gewoon goed wordt opgelost. Op reddit las ik namelijk de laatste keren dat het werd gemaakt. Dit is namelijk gewoon een fabricagefout en heeft niet zoveel te maken met garantie. Fabricatiefouten moeten altijd worden opgelost, ook buiten de garantieperiode.

Als je met veel mensen bent dan kost het p.p. niet eens zo heel veel zo'n briefje. Scheelt ook heel veel tijd voor jezelf.

Ik ben helaas druk op dit moment in Canada, anders zou ik het wel verder voor je willen uitzoeken.

Succes i.i.g!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Dat doet men nu ook al, klasse 2, 3, 4, 5 alarm kennen allemaal andere gradaties, eigenschappen en premies. Voeg daar Tesla's veiligheidssysteem aan toe. Je steekt er éénmaal moeite in en klaar.
Als er nu een klasse 6 systeem zou komen, zou centraal beheer daar ook effort in steken om risico analyse te maken.

Ik vraag echt niet of zie iedere auto afzonderlijk willen keuren.
Wat ik altijd een beetje mis in de verzekeringendiscussie; Tesla's verzekeren is lastig omdat het af fabriek alarm niet scm-goedgekeurd is. Een bekende al lang bestaande standaard waar vrijwel ieder merk en alarmsysteem zich laat keuren en aan kan voldoen. Tesla zou hun alarm prima kunnen laten certificeren waarmee het hele probleem opgelost zou zijn, maar dat vertikken ze botweg.

Ook kan je normaal zonder problemen een third party goedgekeurd alarm laten inbouwen en zo alsnog aan de eisen voldoen maar ook hier geldt in het geval van Tesla weer dat ze actief dwarsliggen en de garantie op de auto ongeldig verklaren als je dat doet.

Het probleem zit dus zeker niet alleen aan de kant van verzekeraars die niet willen.

[ Voor 16% gewijzigd door IceOnFire op 25-06-2019 08:51 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Gisterenavond op M3 via de WiFi 2019.20.4.1 geïnstalleerd en ik krijg nu alweer de volgende update zonder WiFi gepushed. Zal wel een dringende fix zijn.

(Volgens TMC is het de 2019.20.4.2 priority fix voor 'phantom battery drain')

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 25-06-2019 09:14 ]

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:45

KRASH

Juist ja...

IceOnFire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:49:
[...]
Ook kan je normaal zonder problemen een third party goedgekeurd alarm laten inbouwen en zo alsnog aan de eisen voldoen maar ook hier geldt in het geval van Tesla weer dat ze actief dwarsliggen en de garantie op de auto ongeldig verklaren als je dat doet.
Onzin, ik heb een los alarm en een startonderbreker en Tesla doet helemaal niet moeilijk met garantie.

• PdeBie
--edit-- dit hoort in het leveringen topic :)

[ Voor 76% gewijzigd door PdeBie op 25-06-2019 11:27 ]

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:06
KRASH schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:36:
[...]

Onzin, ik heb een los alarm en een startonderbreker en Tesla doet helemaal niet moeilijk met garantie.
Uit nieuwsgierigheid, wat onderbreekt de startonderbreker?
Pagina: 1 ... 64 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic