Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.101 views

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Teknix1982 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Een korte tick op de hendel voor knipperlicht die zorgt dat de lichten een paar keer knipperen. Dus half indrukken ipv volledig
Vandaag gemerkt: ik moet juist doordrukken dan werkt het inderdaad. Zachtjes knipperen werkt niet.

Verdere bevingen met 2019.16.3.2:
- Rotondes kent FSD in het geheel niet. Hij rijd doodleuk rechtdoor. Waar dan ook.
- Bij kruispunten waar de belijning gekruist moet worden op NoA: FSD rijdt rechtdoor;
- Hij schrikt steeds van fietspad belijning naast weg als je handmatig rijd en “grijpt dan in voor uw veiligheid”;
- Sowieso wel erg veel meldingen dat je ternauwernood gered bent van de gewisse dood, terwijl er totaal niets in de buurt was;
- Bij wegrijden van stoplicht in NoA reageert Tesla belachelijk laat en rijd zachtjes weg. Iedereen denkt dat mijn Tesla is uitgevallen zo een gat laat die vallen;
- Spotify pauzeert constant aan einde van nummer alle ritten weer en play icoon blijft dan “draaien”.
- Temperatuur in auto via app wordt regelmatig bizar hoog aangegeven, kan nooit kloppen;
- Maximale snelheidoverschrijding in FSD updated vaak niet ook al weet de navigatie dat we van 130->100 gegaan, de max snelheid blijft 130+10.

Al met al leuk veel functies zo een nieuwe Tesla. Wel alles beta wat je hebt...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Malarky schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:23:
[...]

Vandaag gemerkt: ik moet juist doordrukken dan werkt het inderdaad. Zachtjes knipperen werkt niet.

- Rotondes kent FSD in het geheel niet. Hij rijd doodleuk rechtdoor. Waar dan ook.
- Bij kruispunten waar de belijning gekruist moet worden op NoA: FSD rijdt rechtdoor;
- Bij wegrijden van stoplicht in NoA reageert Tesla belachelijk laat en rijd zachtjes weg. Iedereen denkt dat mijn Tesla is uitgevallen zo een gat laat die vallen;
FSD en NoA zijn op het moment dan ook alleen van oprit tot afrit.Tenzij je de developer versie hebt.
- Hij schrikt steeds van fietspad belijning naast weg als je handmatig rijd en “grijpt dan in voor uw veiligheid”;
Inderdaad een irritante bug
- Maximale snelheidoverschrijding in FSD updated vaak niet ook al weet de navigatie dat we van 130->100 gegaan, de max snelheid blijft 130+10.
De max snelheid stel je zelf in. Die moet je dus ook zelf aanpassen.

"FSD" is in Nederland nu nog een adaptive cruise control die van rijstrook kan wisselen en in je lane blijft.
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:41:
[...]

30 ct/kWh thuisladen is wel erg veel? Als je stroom voor 22 cent hebt is het al aan de dure kant.
Thuis bij een openbare laadpaal.
Overigens is de goedkoopste optie vaak laden op kantoor. Bedrijven betalen vanwege het hoge verbruik, vaak minder dan 10ct/kWh

[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 20-06-2019 00:54 ]

TheS4ndm4n#1919

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:41:
[...]

30 ct/kWh thuisladen is wel erg veel? Als je stroom voor 22 cent hebt is het al aan de dure kant.
“Thuis” is de laadpaal in onze straat. Ik heb geen eigen parkeerplekken thuis. Dus geen paal te plaatsen.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:30:
[...]

Wow! Respect, dat is zeer degelijk onderzocht en onderbouwd!
Kan me nu je frustratie beter voorstellen door al die wisselingen bij Tesla.
Haha thnx!

Youtube: DashcamNL

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Ook ik heb trouwens de regelmatig genoemde M3 bug dat de ruitenwissers in de tunnel steeds aangaan. Wel heel knullig.
RocketKoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:50:
FSD en NoA zijn op het moment dan ook alleen van oprit tot afrit.Tenzij je de developer versie hebt.
Als je geen lane changes aanvraagt rijdt NoA de afrit voorbij zonder de kleinste waarschuwing en rekent voor zichzelf dan de volgende afrit uit die hij ook weer doodleuk voorbij rijd.

Ik vind NoA het nog het beste doen op enkelvoudige provinciale wegen waar hij achter zijn voorganger rechtdoor blijft rijden.

Voor een lane change moet je immers niet alleen knipperen op het juiste lege weg moment en zeer ver van je voorganger al (want minimale afstand = 1 tot voorganger is bij Tesla een straatlengte) maar OOK met je stuur (lichtjes) mee dirigeren. Anders gaat die niet wisselen. Dat is samen zoveel werk en meekijken dat de hele lane change nergens op slaat. Elke ervaren rijder zal op de automatische hersenen piloot makkelijker wisselen van strook.

[...]
De max snelheid stel je zelf in. Die moet je dus ook zelf aanpassen.
Ik heb juist in de instellingen opgegeven: “max snelheid + 10 kmph” en dat gaat vaak goed maar ook regelmatig niet.

Dus vaak wisselt hij niet zijn max snelheid naar de nieuwe plaatselijke vmax + 10 zoals ik ingesteld heb.
"FSD" is in Nederland nu nog een adaptive cruise control die van rijstrook kan wisselen en in je lane blijft.
Waarbij je elke 7 seconden lichtjes aan je stuur moet trekken (meer dan aanraken) en waarbij je in iets meer dan een flauwe bocht ten alle steviger mee moet sturen anders gooit hij de rijbaan begeleiding eruit.

Zowel qua mee sturen als lane change moet je eigenlijk zoveel doen zelf en dat constant dat het grappige features zijn maar totaal geen ontspanning brengt nog voor mij.

——

Tot slot valt mij op dat mijn Volkswagen Golf GTE aanzienlijk beter in de bocht ligt dan mijn Model 3 RWD. De GTE gaat als een huis de bocht door en alle onderstuur komt en voelt zeer voorspelbaar maar niet “wiebelig”. De Tesla geeft een heel “zwalkerig” gevoel alsof op zee van links en rechts de golven tegen je aanrollen. En af en toe zwalkt de auto ook daadwerkelijk. Nu neem ik mijn bochten wel regelmatig sportief en ken ik ESP limitaties en ingrepen door en door.

En op 180kmph+ ligt de GTE overduidelijk veel vaster en rechter in de hand. Dat is nog makkelijk met 2 vingers van je hand aan je stuur, dat is wel wat minder bij Tesla.

Maar goed, Volkswagen heeft 25 jaar aan de GTI/GTE kunnen ontwikkelen, dus dan moet dat ook kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 20-06-2019 04:08 ]

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Ik rij nu nog een Hyundai Tucson, en ook daar gaan de ruitenwissers aan als ik een tunnel in rijdt, erg knullig maar geen ramp.
Tot slot valt mij op dat mijn Volkswagen Golf GTE aanzienlijk beter in de bocht ligt dan mijn Model 3 RWD. De GTE gaat als een huis de bocht door en alle onderstuur komt en voelt zeer voorspelbaar maar niet “wiebelig”. De Tesla geeft een heel “zwalkerig” gevoel alsof op zee van links en rechts de golven tegen je aanrollen. En af en toe zwalkt de auto ook daadwerkelijk. Nu neem ik mijn bochten wel regelmatig sportief en ken ik ESP limitaties en ingrepen door en door.

En op 180kmph+ ligt de GTE overduidelijk veel vaster en rechter in de hand. Dat is nog makkelijk met 2 vingers van je hand aan je stuur, dat is wel wat minder bij Tesla.

Maar goed, Volkswagen heeft 25 jaar aan de GTI/GTE kunnen ontwikkelen, dus dan moet dat ook kunnen.
Malarky wijzigde deze reactie 20-06-2019 04:08 (18%)
Dit is wel verrassend om te lezen, op youtube staan tal van filmpjes over dat de Model 3 juist perfect op de weg ligt en zeker in de bochten. Ik heb zelf nog niet de mogelijkheid gehad om er sportief mee te rijden, maar ik was zelf ook erg verrast toen ik een proefrit deed over hoe lekker hij rijdt. Ben benieuwd wat andere model 3 rijders hier over denken.

[ Voor 82% gewijzigd door Cyw00d op 20-06-2019 07:27 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

Malarky schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:23:
[...]

Waarom verwacht je dat het werkt buiten de snelwegen? AP en dus ook FSD werken daar helemaal nog niet volgens Tesla. Ik zou de tekst die je ziet bij activeren nog even lezen :p
Dit is inderdaad heel irritant. Je kan hem wel zachtjes helpen door gas te geven, dan blijft hij wel gewoon in AP staan.
- Temperatuur in auto via app wordt regelmatig bizar hoog aangegeven, kan nooit kloppen
Volgens klopt dit wel, tenminste er staat hier regelmatig dat de temperatuur rond de 38/40 graden ligt. Ik denk dat je vergist in hoe snel de temperatuur kan oplopen in een gesloten auto.. we hebben niet voor niets dogmode!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cyw00d schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:23:

[...]

Dit is wel verrassend om te lezen, op youtube staan tal van filmpjes over dat de Model 3 juist perfect op de weg ligt en zeker in de bochten. Ik heb zelf nog niet de mogelijkheid gehad om er sportief mee te rijden, maar ik was zelf ook erg verrast toen ik een proefrit deed over hoe lekker hij rijdt. Ben benieuwd wat andere model 3 rijders hier over denken.
Zelf reed ik voor de Model 3 een Clio en daarmee zat ik regelmatig op het limiet, maar mijn Model 3 durf ik dat nog niet aan. Wel ver boven het limiet van de Clio, maar de beperking zit nu vooral in de bestuurder (ik dus).

Momenteel rijd ik bijna 2 maanden in een BMW 330e met M sportpakket en merk wel dat mijn daar prettiger in voel om de limieten op te zoeken, al heb ik nog steeds het gevoel dat ikzelf de beperking ben.

Wanneer mijn Model 3 weer terug hebt ben ik benieuwd hoe ik hem op hoge snelheid en bochten ga ervaren. De BMW heeft mij namelijk wel overtuigd hoe goed die rijdt op de Autobahn. Vanaf een Clio in een Model 3 stappen geeft toch een ander verwachtingspatroon dan vanuit een BMW.

PS: Onderschat het Tesla-fanboy gehalte niet op YouTube en de meeste ervan zijn Amerikanen die tot 5 jaar geleden geen auto’s konden bouwen die fatsoenlijk door de bocht kunnen :+

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Deveon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Zelf reed ik voor de Model 3 een Clio en daarmee zat ik regelmatig op het limiet, maar mijn Model 3 durf ik dat nog niet aan. Wel ver boven het limiet van de Clio, maar de beperking zit nu vooral in de bestuurder (ik dus).

Momenteel rijd ik bijna 2 maanden in een BMW 330e met M sportpakket en merk wel dat mijn daar prettiger in voel om de limieten op te zoeken, al heb ik nog steeds het gevoel dat ikzelf de beperking ben.

Wanneer mijn Model 3 weer terug hebt ben ik benieuwd hoe ik hem op hoge snelheid en bochten ga ervaren. De BMW heeft mij namelijk wel overtuigd hoe goed die rijdt op de Autobahn. Vanaf een Clio in een Model 3 stappen geeft toch een ander verwachtingspatroon dan vanuit een BMW.

PS: Onderschat het Tesla-fanboy gehalte niet op YouTube en de meeste ervan zijn Amerikanen die tot 5 jaar geleden geen auto’s konden bouwen die fatsoenlijk door de bocht kunnen :+
Maar er zijn ook filmpjes van BMW fanboys die in de Model 3 gaan rijden en erg onder de indruk zijn.
Dit is trouwens ook een leuk filmpje: YouTube: Tesla Model 3 vs BMW M2 Competition // The $60,000 Question geen fanboys van beide kanten.

[ Tesla MIG MYP ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het service centrum Amsterdam heeft als vanouds waardeloos werk geleverd. "We konden het probleem niet reproduceren". Ik stap in, rij weg en nog voor ik bij de slagboom ben is het er weer 8)7

Dit weekend naar Audi om te kijken of ik op een interessante manier de Tesla in kan ruilen op een E-Tron. Intern ook besloten geen Tesla's meer te bestellen. De aanbetalingen die wij voor 3 Model 3's hebben gedaan gaan we ook terug claimen. Ik zie er niets in dat medewerkers straks net als ik hun tijd verdoen bij service centers.

Genoeg is genoeg zeg maar.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:22:
Het service centrum Amsterdam heeft als vanouds waardeloos werk geleverd. "We konden het probleem niet reproduceren". Ik stap in, rij weg en nog voor ik bij de slagboom ben is het er weer 8)7

Dit weekend naar Audi om te kijken of ik op een interessante manier de Tesla in kan ruilen op een E-Tron. Intern ook besloten geen Tesla's meer te bestellen. De aanbetalingen die wij voor 3 Model 3's hebben gedaan gaan we ook terug claimen. Ik zie er niets in dat medewerkers straks net als ik hun tijd verdoen bij service centers.

@PWM Oh jee, dat is echt heel erg :?
Ik snap heel goed dat je er tabak van hebt en dat er nu een kritieke grens is overschreden.
Het valt te hopen dat de directie van Tesla Nederland dit ook te zien krijgt en dat ze door het stof kruipen voor wat jou is overkomen. Echt schandalig!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dergelijke dingen moet je echt direkt op twitter zetten. Vooral als het zo'n soap wordt. Volgens mij zijn ze daar wel gevoelig voor.

Signatures zijn voor boomers.

• PWM
  • Niet online
Heb geen Twitter :p Heb ook diverse keren geprobeerd te escaleren, maar dat lukt gewoon niet. Bij het ophalen stond een man bij me die zijn Tesla 3 maanden had en voor de 4de keer bij het service centre was. Die was er ook wel goed klaar mee. Noemt zijn rijtje problemen op, heb ik ook allemaal gehad. Zijn 1.5 jaar verder, maar ze leveren nog hetzelfde af.

Samenvatting nog van mijn gesprekje met Tesla gisteren in de auto:"
Mijn knipperlicht werkt niet meer

- Ja, we zien inderdaad een storing. Kunt u de auto resetten?

Jawel, maar hij doet het regelmatig

- Doet hij het na de reset wel?

Ja

- Mooi, dan is het opgelost
Nee, dat is dus NIET opgelost. Je krijgt het maar niet aan hun verstand hoe het zou moeten gaan.

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
DaCoTa schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Probeer Centraal Beheer eens. Die was bij ons verreweg het goedkoopste vanwege combinatievoordeel en hadden geen verdere eisen qua alarm.
Hoi DaCoTa,

Goed om te lezen dat je bij ons verzekerd bent en dat je @Katseviool tipt om eens met ons contact op te nemen. Bedankt hiervoor!

Wel is het belangrijk om te weten dat ook wij beveiligingseisen stellen aan een te verzekeren auto. Wij verzekeren een Tesla die jonger is dan 5 jaar met cataloguswaarde van € 75.000,- of meer niet tegen diefstal. Ook niet als ze naast de beveiliging van de Tesla een Voertuigvolgsysteem met jamming detectie plaatsen.

Ik hoop dat het @Katseviool inmiddels gelukt is om zijn Tesla te verzekeren tegen een goede premie. Als ik nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

• BlakHawk
Deveon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:04:

Het is inderdaad echt bizar hoe men op YT Tesla de hemel in prijst, alles is "amazing"!
Knap van Tesla, maar wij nuchtere Nederlanders kunnen de verwachting nog wel eens te hoog leggen, waardoor het gaat tegenvallen.
Cyw00d schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:11:
Maar er zijn ook filmpjes van BMW fanboys die in de Model 3 gaan rijden en erg onder de indruk zijn.
Dit is trouwens ook een leuk filmpje: YouTube: Tesla Model 3 vs BMW M2 Competition // The $60,000 Question geen fanboys van beide kanten.
Ik vond de wegligging prima gedurende de proefrit.
Beetje vergelijkbaar met de Focus denk ik. Aantal rotondes lekker sportief genomen. Grappig dat je de medewerker van Tesla naast je zich probeerde vast te houden :+
Als je zelf stuurt komt het een stuk minder eng over dan dat je ernaast zit.

Hogere snelheden niet uit kunnen proberen, alleen flyovers en rotondes.

Maar ik heb niet het idee dat het beter is dan een hothatch als een Renault Megane RS of een M versie van een BMW.

Dit alles enkel als ervaring van één enkele proefrit, dus kan zijn dat ik ernaast zit.
PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:22:

Rijd je dan niet direct terug!?
Ga je dan weer naar huis om weer telefonisch en afspraak te maken?

Ik zou hier toch wel harder reageren, desnoods in een overvolle showroom... :+
Maasluip schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:42:
Dergelijke dingen moet je echt direkt op twitter zetten. Vooral als het zo'n soap wordt. Volgens mij zijn ze daar wel gevoelig voor.
Volgens mij heeft dat weinig zin, twitter wordt overspoeld door hallelua verhalen en mensen die het geweldig vinden! Overigens ga ik ervan uit dat dit gewoon betaald is. Positieve twitter verhalen werken beter dan een reclame op TV.
PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:47:
Heb geen Twitter :p Heb ook diverse keren geprobeerd te escaleren, maar dat lukt gewoon niet. Bij het ophalen stond een man bij me die zijn Tesla 3 maanden had en voor de 4de keer bij het service centre was. Die was er ook wel goed klaar mee. Noemt zijn rijtje problemen op, heb ik ook allemaal gehad. Zijn 1.5 jaar verder, maar ze leveren nog hetzelfde af.

Nee, dat is dus NIET opgelost. Je krijgt het maar niet aan hun verstand hoe het zou moeten gaan.
Pfff echt balen man!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:06
Dat is trouwens wel iets wat ik het meeste mis in de Model 3: een handgreep boven de deur voor de bijrijder.

• NielsTn
  • Laatst online: 10-11 19:40
DaCoTa schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:57:
Dat is trouwens wel iets wat ik het meeste mis in de Model 3: een handgreep boven de deur voor de bijrijder.
2 zuignappen aan de glazen dakconstructie en een koord er tussen? ;) #tweakermindset :*)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Volodos
NielsTn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:01:
[...]

2 zuignappen aan de glazen dakconstructie en een koord er tussen? ;) #tweakermindset :*)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Van die hele grote, waar je ook zwaar glas mee optilt

[ Voor 10% gewijzigd door Volodos op 20-06-2019 10:04 ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:58
PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:47:

[...]

Dit is echt schandalig zeg. Het en der lees je toch steeds meer verhalen van bedrijven die stoppen met Tesla, hier op het draadje was er een paar pagina's terug nog een volgens mij.

Ik moet die van mij nog krijgen, maar soms wordt ik wel eens bang voor deze horror verhalen. Maar gelukkig zijn er ook positieve verhalen te vinden dus daar 'troost' ik me dan mee. Kan me voorstellen dat je er de brui aan geeft!

• BlakHawk
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Hoi DaCoTa,

Goed om te lezen dat je bij ons verzekerd bent en dat je @Katseviool tipt om eens met ons contact op te nemen. Bedankt hiervoor!

Wel is het belangrijk om te weten dat ook wij beveiligingseisen stellen aan een te verzekeren auto. Wij verzekeren een Tesla die jonger is dan 5 jaar met cataloguswaarde van € 75.000,- of meer niet tegen diefstal. Ook niet als ze naast de beveiliging van de Tesla een Voertuigvolgsysteem met jamming detectie plaatsen.

Ik hoop dat het @Katseviool inmiddels gelukt is om zijn Tesla te verzekeren tegen een goede premie. Als ik nog ergens bij kan helpen hoor ik het graag.

Webcare Centraal Beheer
Waarom hameren op zo'n "regeltje" wanneer het in de praktijk blijkt dat het helemaal geen probleem is?

https://autorai.nl/de-pop...ven-in-eerste-helft-2018/

Het is zelfs nieuws als er wél een Tesla wordt gestolen:
https://www.bright.nl/nie...e-sleutel-hack-key-hacken

Hebben jullie andere diefstalcijfers mbt Tesla?
Met welke argumenten eisen jullie dergelijk systemen?
Zien jullie een daling van diefstal bij aanwezigheid van dergelijke systemen?

• NielsTn
dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Waarom hameren op zo'n "regeltje" wanneer het in de praktijk blijkt dat het helemaal geen probleem is?

zelf plaats/activeer ik 'PIN to drive' in: leuk als ze toegang hebben, maar zonder PIN code doet ie niets ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• centraal beheer

centraal beheer

dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Hoi dfrenner,

Wij stellen deze eisen bij elk merk. Tesla is hierop geen uitzondering.

Een beveiligingssysteem verkleint het risico op diefstal. Ook zorgt een voertuigvolgsyteem ervoor dat de auto eerder wordt teruggevonden. Dat is voor iedereen beter.
Als we deze eisen niet zouden stellen is het aannemelijk dat er meer schades worden uitgekeerd. Dit heeft tot gevolg dat premies stijgen. Dat is niet wat we willen.

Auto's die vaker worden gestolen hebben een hogere premie bij diefstaldekking. Hiermee zeg ik nadrukkelijk niet dat Tesla's vaker worden gestolen.

Webcare Centraal Beheer

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:14
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:35:
[...]

Hoi dfrenner,

Een beveiligingssysteem verkleint het risico op diefstal. Ook zorgt een voertuigvolgsyteem ervoor dat de auto eerder wordt teruggevonden. Dat is voor iedereen beter.
Als we deze eisen niet zouden stellen is het aannemelijk dat er meer schades worden uitgekeerd. Dit heeft tot gevolg dat premies stijgen. Dat is niet wat we willen.

Auto's die vaker worden gestolen hebben een hogere premie bij diefstaldekking. Hiermee zeg ik nadrukkelijk niet dat Tesla's vaker worden gestolen.

Webcare Centraal Beheer
Waarom zijn de premie's dan toch hoger? En waarom kunnen de meeste Tesla's dus helemaal niet tegen diefstel verzekerd worden?

Met gestrekt been.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

[...]

Hoi dfrenner,

Webcare Centraal Beheer
Jullie weten dat Tesla gewoon een GPS tracker heeft waar je in de app real-time kan zien waar de auto zich bevindt?

Hoi.

• centraal beheer

centraal beheer

Artbij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Waarom zijn de premie's dan toch hoger? En waarom kunnen de meeste Tesla's dus helemaal niet tegen diefstel verzekerd worden?
Goedemorgen Artbij,

Alle auto's die aan eerdergenoemde criteria voldoen voor wat betreft leeftijd en cataloguswaarde moeten een goedgekeurd alarmcertificaat hebben. Deze certificaten worden afgegeven door Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). TNO voert de keuringen van de systemen uit. Het beveiligingssysteem van Tesla heeft geen alarmcertificaat die door VbV/TNO is afgegeven. Daarom sluiten we de diefstaldekking uit.

Webcare Centraal Beheer

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

basdej schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Jullie weten dat Tesla gewoon een GPS tracker heeft waar je in de app real-time kan zien waar de auto zich bevindt?
Tja, en een in Tesla gespecialiseerde roofbende weet dat ook: GPS jammer mee en eenmaal gestolen wordt ie helemaal gestript voor de onderdelen. Want een Tesla kun je natuurlijk niet doorverkopen zonder medewerking van Tesla zelf. De auto's staan continue in verbinding met Tesla en zijn ook op afstand te blokkeren etc.

• Deveon
  • Niet online
[...]

Hoi dfrenner,

Webcare Centraal Beheer
Waarom worden auto's boven de 75.000 cataloguswaarde dan ook niet tegen diefstal verzekerd wanneer hier wél een gecertificeerd voertuigvolgsysteem op aanwezig is? Ik zou zeggen dat je als verzekeraar minder risico loopt op een auto van 90.000 met volgsysteem dan een auto van 70.000 zonder.

Daarnaast rust Tesla zijn auto's standaard met alle beveiligingsfunctionaliteiten beschikbaar uit en dit is bekend bij dieven. Dit maakt de kans op diefstal aanzienlijk verlagen ter opzichte van de traditionele merken waar beveiliging vaak optioneel is.

• Artbij
Deveon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Waarom worden auto's boven de 75.000 cataloguswaarde dan ook niet tegen diefstal verzekerd wanneer hier wél een gecertificeerd voertuigvolgsysteem op aanwezig is? Ik zou zeggen dat je als verzekeraar minder risico loopt op een auto van 90.000 met volgsysteem dan een auto van 70.000 zonder.

Daarnaast rust Tesla zijn auto's standaard met alle beveiligingsfunctionaliteiten beschikbaar uit en dit is bekend bij dieven. Dit maakt de kans op diefstal aanzienlijk verlagen ter opzichte van de traditionele merken waar beveiliging vaak optioneel is.
Waarom wil je je auto voor diefstal verzekeren als de kans toch zo klein is dat die gejat wordt?

Met gestrekt been.

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:52
dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Wat kost de Model 3 uiteindelijk in vergelijking met Mondeo, Telisman en Focus:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1aQpFLZPiKRqgpGA?e=436Eij

Wat levert het elektrisch rijden nu precies als voordeel op tegenover brandstof, gele velden vrij invulbaar:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1c3RZ_VDGYmZ9Qxw?e=lnf7SZ

De "Business Case":
https://1drv.ms/w/s!AjrnqH7r_4E3j_1eP71SwPxgpmUNMA?e=pUk1Jx
Ik mis in deze berekening nog een paar kosten voor het bedrijf, zowel positief als negatief.

Voor zover ik zie houd je geen rekening met het effect van de bijtelling op de werkgeversheffingen. Uitgaande van een gemiddeld percentage van 20%, betekent dat voor de Tesla een kostenpost van € 67 per maand en voor de Ford Focus van € 109.

Daarnaast zie ik geen BTW-correctie privégebruik. Dat zou voor de Tesla € 133 per maand zijn en voor de Focus € 67. Als je een kilometeradministratie bijhoudt kan dat overigens goedkoper uitvallen.

Of zit dit al wel ergens in verwerkt?

• Katseviool
  • Laatst online: 11-11 12:21
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Hoi DaCoTa,

Webcare Centraal Beheer
Thx even gebeld maar CB is geen optie aangezien jullie naast die beveiligingseisen geen auto's verzekeren van boven de 50k met minder dan 5 schadevrije jaren.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
Hoe zijn de reacties hier van de mensen met een Model 3? Nog steeds tevreden? Hoe bevalt de range? Grote voor of nadelen mbt je vorige auto?

Weet dat (veel) Tweakers aankomende weken de Model 3 ontvangen.

• NielsTn
Wackmack schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:23:
Hoe zijn de reacties hier van de mensen met een Model 3? Nog steeds tevreden? Hoe bevalt de range? Grote voor of nadelen mbt je vorige auto?

sinds 6 juni rijdend, nu over de 2.000km heen. Ook al een firmware/software update gehad, dat werkte vlekkeloos.
De range (ik rijd Long Range): totaal geen probleem :)
1 fase laden op 16 Ampere is ongeveer 21km/u aan range 'bijladen'. Dus makkelijk rekenen hoe lang het kan duren. Ik overweeg nog wel om naar 3-fase te gaan (aanpassen meter en meterkast), zodat ik met 11kW (en ik gok 50km/u) kan gaan laden.

Grote voordelen tov vorige auto (Renault Zoe 22kWh, quick charge 43kW):
+ hogere snellaadsnelheden;
+ zeer grote range (van ca 140km naar 400-500km).
+ comfort
+ integratie infotainment/audio/auto

De nazorgpuntjes van 6 juni, daar heb ik gisteren een email van Tesla Eindhoven ontvangen dat een dossier is aangemaakt en in het nazorg traject volgt. Ter info: 2 issues, waarvan 1 een kras in de achterruit (je moet zoeken als je em wilt vinden), en 1 lak-correctie bij de onderspoiler onderzijde. Verder netjes afgeleverd buiten de kwartaal-hectiek om :)
Verder houd ik eea bij via Spritmonitor (verbruik, accessoires, onderhoud) https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1043851.html

• Deveon
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Waarom wil je je auto voor diefstal verzekeren als de kans toch zo klein is dat die gejat wordt?
Omdat ik geen (vergelijkbare) vervanging kan betalen als die gestolen wordt. Het gaat mij dus niet om de kans, maar om de impact. Echter als ik het risico zou dragen voor honderden Tesla's dan is de impact van een enkele diefstal verwaarloosbaar en gaat het vooral om de kans om het risico te bepalen.

Zo doe ik ook mee aan de Postcodeloterij. Niet omdat de kans op winnen zo groot is, maar de impact wel. Uiteindelijk hoef ik maar één keer te winnen. Al is de kans op een tweede keer winnen nadat je de eerste keer hebt gewonnen gelijk.

• BlakHawk
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:10:
Goedemorgen Artbij,

Alle auto's die aan eerdergenoemde criteria voldoen voor wat betreft leeftijd en cataloguswaarde moeten een goedgekeurd alarmcertificaat hebben. Deze certificaten worden afgegeven door Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV). TNO voert de keuringen van de systemen uit. Het beveiligingssysteem van Tesla heeft geen alarmcertificaat die door VbV/TNO is afgegeven. Daarom sluiten we de diefstaldekking uit.

Webcare Centraal Beheer
Gelukkig kunnen wij als consument centraal beheer uitsluiten :+
Het is gewoon bureaucratisch regeletjes rammen, zonder naar de onderliggende technieken en/of cijfers te kijken.

Dus nogmaals, kunnen jullie met cijfers onderbouwen dat een Tesla extra beveiligingssystemen nodig heeft? Worden ze vaker gestolen dan andere merken mét deze speciale systemen?

Ik heb liever een pragmatische verzekeraar, dan één die regels hanteert omdat dit nu eenmaal regels zijn.

"Als je maar lang genoeg gewoon doet, wordt je vanzelf bijzonder", om in verzekeringstermen te blijven :+
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:10:
Tja, en een in Tesla gespecialiseerde roofbende weet dat ook: GPS jammer mee en eenmaal gestolen wordt ie helemaal gestript voor de onderdelen. Want een Tesla kun je natuurlijk niet doorverkopen zonder medewerking van Tesla zelf. De auto's staan continue in verbinding met Tesla en zijn ook op afstand te blokkeren etc.
Dat geldt echter voor iedere auto toch?
Maar ik ben wel benieuwd naar de cijfers...

Is het echt nodig bij Tesla?
Bazi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:16:
Ik mis in deze berekening nog een paar kosten voor het bedrijf, zowel positief als negatief.

Voor zover ik zie houd je geen rekening met het effect van de bijtelling op de werkgeversheffingen. Uitgaande van een gemiddeld percentage van 20%, betekent dat voor de Tesla een kostenpost van € 67 per maand en voor de Ford Focus van € 109.

Daarnaast zie ik geen BTW-correctie privégebruik. Dat zou voor de Tesla € 133 per maand zijn en voor de Focus € 67. Als je een kilometeradministratie bijhoudt kan dat overigens goedkoper uitvallen.

Of zit dit al wel ergens in verwerkt?
Ik ken dit soort regels niet, ik ben geen werkgever, noch heb ik enige boekhoudkundige achtergrond. Dus zou jij mij dergelijke heffingen nader kunnen toelichten?
Deveon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Omdat ik geen (vergelijkbare) vervanging kan betalen als die gestolen wordt. Het gaat mij dus niet om de kans, maar om de impact. Echter als ik het risico zou dragen voor honderden Tesla's dan is de impact van een enkele diefstal verwaarloosbaar en gaat het vooral om de kans om het risico te bepalen.

Zo doe ik ook mee aan de Postcodeloterij. Niet omdat de kans op winnen zo groot is, maar de impact wel. Uiteindelijk hoef ik maar één keer te winnen. Al is de kans op een tweede keer winnen nadat je de eerste keer hebt gewonnen gelijk.
Dit is het probleem van verzekeren!
Het is allemaal dagwaarde na een jaar en regeltjes om zo min mogelijk te betalen.

Ooit heb ik 2100 euro aan een fotocamera en lenzen uitgegeven. Na een jaar gaat een verzekeraar over op dagwaarde. Wat heb ik daar aan? Ik wil mij voor bepaalde zaken verzekeren tegen nieuwwaarde. Ik verzeker mij voor zaken die ik zelf niet kan of wil dragen... Ik heb die set in 2012 gekocht en gebruik hem nog steeds. De dagwaarde zal nu heel laag zijn, maar ik wil eigenlijk een verzekering tegen nieuw of vervangingswaard. Onmogelijk, ik wil er best iets extra voor betalen, onmogelijk!
Ik ben gestopt met verzekkeren op deze manier.

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 20-06-2019 11:36 ]

• centraal beheer

centraal beheer

Katseviool schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Thx even gebeld maar CB is geen optie aangezien jullie naast die beveiligingseisen geen auto's verzekeren van boven de 50k met minder dan 5 schadevrije jaren.
Ha Katseviool,

Dit klopt volgens mij niet, hoor. Gaat het om een particuliere verzekering of om een zakelijke? Wil je ons eens een privébericht sturen via Facebook of Twitter, dan kijk ik meteen even met je mee.

Webcare Centraal Beheer

• PWM
  • Niet online
Een autoverzekering voor nieuwe auto's zonder diefstaldekking. Je moet het maar verzinnen 8)7
Wij hebben nu een extra scherpe premie voor uw opstalverzekering

brandschade uitgesloten van de dekking
Alle respect dat @centraal beheer in het topic reageert. Maar dan kan je gewoon beter zeggen dat je de auto niet verzekerd.
dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:31:

Dit is het probleem van verzekeren!
Het is allemaal dagwaarde na een jaar en regeltjes om zo min mogelijk te betalen.
Ik heb mijn model S voor 4 jaar tegen aankoopwaarde verzekerd bij Turrien.

Met diefstal erbij :+

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 20-06-2019 11:38 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
Met sentry mode zou je denken dat de pakkans alleen maar groter is geworden.

• Deveon
  • Niet online
jip_86 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:39:
Met sentry mode zou je denken dat de pakkans alleen maar groter is geworden.
Moet je het wel gebruiken... Plus als de auto gestolen wordt is je USB stick ook gestolen :+

• centraal beheer

centraal beheer

[...]

Gelukkig kunnen wij als consument centraal beheer uitsluiten :+
Het is gewoon bureaucratisch regeletjes rammen, zonder naar de onderliggende technieken en/of cijfers te kijken.

Dus nogmaals, kunnen jullie met cijfers onderbouwen dat een Tesla extra beveiligingssystemen nodig heeft? Worden ze vaker gestolen dan andere merken mét deze speciale systemen?

Ik heb liever een pragmatische verzekeraar, dan één die regels hanteert omdat dit nu eenmaal regels zijn.

"Als je maar lang genoeg gewoon doet, wordt je vanzelf bijzonder", om in verzekeringstermen te blijven :+
Hoi dfrenner,

Ik leg de procedure uit zoals die bij ons is. Daar kun je het mee eens of oneens zijn. Als wij daardoor niet bij jou passen is dat natuurlijk jammer. Gelukkig is er voor iedereen veel keuze op de verzekeringsmarkt.

Webcare Centraal Beheer

• BlakHawk
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:41:
Hoi dfrenner,

Ik leg de procedure uit zoals die bij ons is. Daar kun je het mee eens of oneens zijn. Als wij daardoor niet bij jou passen is dat natuurlijk jammer. Gelukkig is er voor iedereen veel keuze op de verzekeringsmarkt.

Webcare Centraal Beheer
Dit is exact wat ik bedoel.
Onwil om naar daadwerkelijke cijfers te kijken. Geen pragmatische instelling, maar een bureaucratische instelling.

Gevalletje paarse krokodil.

Daar kun jij als medewerker weinig aan doen hoor, maar de top van centraal beheer wel.

Als blijkt dat een bepaald type auto bijna niet gestolen wordt, omdat er goede systemen aanwezig zijn, dan moet je als bedrijf daarnaar durven kijken. En niet vasthouden aan regeltjes om de regeltjes.

Als blijkt dat een auto die voldoet aan de regels, heel vaak wordt gestolen, dan nemen jullie de regels ook onder de loep. Dus waarom andersom niet!?

• PWM
  • Niet online
@centraal beheer

Ik zit te kijken op jullie eigen website, maar daar word voor een Tesla van 96.000,- diefstal niet uitgesloten :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yILXIi4p8UOnxDoVmeN9qmEb/thumb.png

EDIT:

Ah, dat staat in de "kleine" letters
Voor de meeste auto’s hebben wij geen beveiligingseisen
Heeft u een auto met een cataloguswaarde van € 75.000,- of meer? En is uw auto niet ouder dan 5 jaar? Dan bent u alleen verzekerd voor diefstal en joyriding als uw auto VbV goedgekeurd voertuigvolgsysteem heeft.
Da's dan niet zo netjes. Ik kan namelijk wel gewoon de aanvraag doorzetten zonder deze disclaimer tegen te komen.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 20-06-2019 11:50 ]

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

NielsTn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:28:
[...]
1 fase laden op 16 Ampere is ongeveer 21km/u aan range 'bijladen'. Dus makkelijk rekenen hoe lang het kan duren. Ik overweeg nog wel om naar 3-fase te gaan (aanpassen meter en meterkast), zodat ik met 11kW (en ik gok 50km/u) kan gaan laden.
Gewoon 1-fase x 3 dus 63 a 64km/ uur. :)

• centraal beheer

centraal beheer

PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:37:
Een autoverzekering voor nieuwe auto's zonder diefstaldekking. Je moet het maar verzinnen 8)7

[...]

Alle respect dat @centraal beheer in het topic reageert. Maar dan kan je gewoon beter zeggen dat je de auto niet verzekerd.
Hoi PWM,

Fijn om te lezen dat mijn bijdrage gewaardeerd wordt, ook al is de boodschap soms niet altijd fijn en roept deze weerstand op. (y)

In dit draadje zijn toch een aantal Teslarijders die bij ons verzekerd zijn. Dat er haken en ogen aan zitten ontken ik niet.

Oh ja, en bedankt voor de tip over de website. Ik leg het bij de juiste personen neer!

Webcare Centraal Beheer

Verwijderd

centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Hoi PWM,

Fijn om te lezen dat mijn bijdrage gewaardeerd wordt, ook al is de boodschap soms niet altijd fijn en roept deze weerstand op. (y)

In dit draadje zijn toch een aantal Teslarijders die bij ons verzekerd zijn. Dat er haken en ogen aan zitten ontken ik niet.

Oh ja, en bedankt voor de tip over de website. Ik leg het bij de juiste personen neer!

Webcare Centraal Beheer
Zeg er gelijk bij dat Teslas procentueel het minst gestolen worden en dat ook vanwege de optionele pin de meest veiligste auto tegen diefstal hebben.

Ik heb altijd wel hoge pet opgehad van centraal beheer, er is met een Tesla geen goed alternatief en de consument heeft weinig competetieve keus.

Daarom komt Tesla straks met hun eigen verzekering.

@PWM begrijpelijk en heel erg stom dat het zo moet lopen. Dit is wat ik bedoelde dat Tesla als bedrijf in hun missie wordt benadeeld door zulke service medewerkers. Ook al is Tesla ook degene die ze heeft aangenomen. Hopen dat jullie ze over een paar jaar weer een kans willen geven.

• NielsTn
CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:10:
[...]

inderdaad, dus als de Tesla gestolen wordt: aangifte bij politie, nadat je Tesla de diefstal hebt gemeld. Kan Tesla de services locken, of beperken tot slow charging op 10 Ampere tot 10% van de capaciteit :9 8)
Daarna alle tijd voor de verzekeraar :)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-11 10:54
Tesla Model 3 is zo te horen wel interessant voor het dievengilde puur voor de onderdelen, voor de mensen die snelle service willen kunnen dan bij B. de Haas langs. 😁

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:59
dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:47:
[...]

Dit is exact wat ik bedoel.
Onwil om naar daadwerkelijke cijfers te kijken. Geen pragmatische instelling, maar een bureaucratische instelling.

Gevalletje paarse krokodil.

Daar kun jij als medewerker weinig aan doen hoor, maar de top van centraal beheer wel.

Als blijkt dat een bepaald type auto bijna niet gestolen wordt, omdat er goede systemen aanwezig zijn, dan moet je als bedrijf daarnaar durven kijken. En niet vasthouden aan regeltjes om de regeltjes.

Als blijkt dat een auto die voldoet aan de regels, heel vaak wordt gestolen, dan nemen jullie de regels ook onder de loep. Dus waarom andersom niet!?
Je verwacht van een mega verzekeraar dat deze op een per auto casus basis zijn verzekeringen gaat aanpassen? Heb je enige inschatting wat dat zal kosten, en wat dat zal opleveren? Die business case is zo lek als een mandje.

Wil je een mooie maatwerk verzekering ga dan naar een andere partij, maar klaag dan ook niet als deze 3x zo duur is.

Ben het overigens met je eens dat het krom is, en zeker dat dit niet duidelijk wordt vermeld bij het afsluiten (hopelijk komt dit er wel bij), maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen.

• NielsTn
kdeboois schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:10:
Tesla Model 3 is zo te horen wel interessant voor het dievengilde puur voor de onderdelen, voor de mensen die snelle service willen kunnen dan bij B. de Haas langs. 😁
...als de elektronische componenten al niet gelocked zijn dan begin je nog zo weinig met spareparts...

• BlakHawk
Zebby schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Je verwacht van een mega verzekeraar dat deze op een per auto casus basis zijn verzekeringen gaat aanpassen? Heb je enige inschatting wat dat zal kosten, en wat dat zal opleveren? Die business case is zo lek als een mandje.

Wil je een mooie maatwerk verzekering ga dan naar een andere partij, maar klaag dan ook niet als deze 3x zo duur is.

Ben het overigens met je eens dat het krom is, en zeker dat dit niet duidelijk wordt vermeld bij het afsluiten (hopelijk komt dit er wel bij), maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen.
Nee dat hoeft niet per auto. Per merk... Per model...
Zo lang er voldoende data beschikbaar is.

Maar vooral auto's met specifieke veiligheidssystemen...

Dat doet men nu ook al, klasse 2, 3, 4, 5 alarm kennen allemaal andere gradaties, eigenschappen en premies. Voeg daar Tesla's veiligheidssysteem aan toe. Je steekt er éénmaal moeite in en klaar.
Als er nu een klasse 6 systeem zou komen, zou centraal beheer daar ook effort in steken om risico analyse te maken.

Ik vraag echt niet of zie iedere auto afzonderlijk willen keuren.

• Katseviool
centraal beheer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Ha Katseviool,

Dit klopt volgens mij niet, hoor. Gaat het om een particuliere verzekering of om een zakelijke? Wil je ons eens een privébericht sturen via Facebook of Twitter, dan kijk ik meteen even met je mee.

Webcare Centraal Beheer
Nou DM op CB Twitter gestuurd maar kreeg dezelfde reactie van je collega "niet mogelijk met wagen boven 50k" :P Anyway, thx voor meedenken en dat jullie hier inhoudelijk reageren.

Voor het archief wanneer anderen een verzekering zoeken: ik ben uiteindelijk voor Carmeleon, reageren lekker snel, scherpe prijs, mooie voorwaarden die helder zijn opgsteld en een mooi uitgangspunt hanteren:
Wij gaan uit van wederzijds vertrouwen. U kunt erop rekenen dat wij onze afspraken nakomen. En dat wij u goed en snel helpen. Andersom vertrouwen wij ook op u. Wij gaan ervan uit dat u ons altijd eerlijk en op tijd informeert over zaken die van belang zijn voor uw verzekeringen. En dat u uw premie op tijd betaalt.
Verder geen alarmvereisten :)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Wat kost de Model 3 uiteindelijk in vergelijking met Mondeo, Telisman en Focus:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1aQpFLZPiKRqgpGA?e=436Eij

Wat levert het elektrisch rijden nu precies als voordeel op tegenover brandstof, gele velden vrij invulbaar:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1c3RZ_VDGYmZ9Qxw?e=lnf7SZ

De "Business Case":
https://1drv.ms/w/s!AjrnqH7r_4E3j_1eP71SwPxgpmUNMA?e=pUk1Jx
Erg mooi gemaakt, kan/ga ik zeker elementen uit gebruiken :)

• Artbij
Zebby schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Kost niet veel, kun je allemaal automatiseren.
PWM schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:48:
@centraal beheer

Ik zit te kijken op jullie eigen website, maar daar word voor een Tesla van 96.000,- diefstal niet uitgesloten :?

[Afbeelding]

EDIT:

Ah, dat staat in de "kleine" letters

[...]

Da's dan niet zo netjes. Ik kan namelijk wel gewoon de aanvraag doorzetten zonder deze disclaimer tegen te komen.
CB heeft veel van dit soort regeltjes, ook bij andere verzekeringen.

Met gestrekt been.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
Katseviool schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:29:
[...]
Voor het archief wanneer anderen een verzekering zoeken: ik ben uiteindelijk voor Carmeleon, reageren lekker snel, scherpe prijs, mooie voorwaarden die helder zijn opgsteld en een mooi uitgangspunt hanteren:

[...]

Als ik op de site een prijs wil berekenen, moet ik wel een alarmsysteem invullen bij een cataloguswaarde van 64k, maar het Tesla alarm valt volgens mij niet binnen een van de te kiezen categorieen. Wat heb je daar dan gedaan? Of heb je telefonisch afgesloten?

• Bazi

Ik ken dit soort regels niet, ik ben geen werkgever, noch heb ik enige boekhoudkundige achtergrond. Dus zou jij mij dergelijke heffingen nader kunnen toelichten?
Van beide aspecten zie je als werknemer eigenlijk niets, maar het telt wel mee voor de werkgever.
Geen probleem! Ik heb zelf ook de berekening moeten maken wat betreft kosten voor het bedrijf, dus inmiddels heb ik het eea geleerd daarover :)

BTW-correctie privégebruik

Normaal gesproken mag de werkgever de betaalde BTW over de auto/lease terugvragen.
Als je met een auto van de zaak privéritten maakt (inclusief woon-werkverkeer), dan mag je dat echter niet doen met de BTW die betrekking heeft op die privéritten. Want BTW terugvragen mag alleen op echte zakelijke kosten.

Dus stel dat het totale BTW bedrag € 1000 is, en 50% van de kilometers was privé of woon-werk. Dan moet je alsnog € 500 aan BTW betalen.

Om dit bedrag te berekenen, moet je dus een exacte kilometerregistratie bijhouden. Je kunt er ook voor kiezen om een vast bedrag te rekenen, wat 2,7% van de cataloguswaarde per jaar is. Dat kan voordeliger zijn (als je veel privé rijdt) of duurder, maar is in ieder geval makkelijker.
Een hogere waarde van de auto betekent dus meer betalen.

Voor de Tesla van € 59 351 betekent dat dus dat de werkgever maximaal € 1602 per jaar aan BTW moet betalen.

https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/

Werkgeverspremies bijtelling

De werkgever betaalt loonheffing over het bruto salaris. Net als wij privé. Het exacte percentage is voor elk bedrijf anders, maar zit zo rond de 20%.

De bijtelling van de auto telt ook als belastbaar salaris voor de werkgever. Dus over de bijtelling van de auto moet het bedrijf nog 20% belasting afdragen.
Hierbij is dus de lagere bijtelling van de Tesla voordeliger.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk, anders zeg je het maar!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:50
acidfever schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:55:
[...]

Gewoon 1-fase x 3 dus 63 a 64km/ uur. :)
Nee, x2 ipv x3. Dus op een 3-fase aansluiting creeer je spanning tussen de fases, dus 400V. Maximale wat je uit een 16A drie-fase-aansluiting haalt is ongeveer 30A, 50km/uur.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

jpiscaer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:26:
[...]

Nee, x2 ipv x3. Dus op een 3-fase aansluiting creeer je spanning tussen de fases, dus 400V. Maximale wat je uit een 16A drie-fase-aansluiting haalt is ongeveer 30A, 50km/uur.
De model 3 laad toch echt met ~64km/u op een 16A 3-fase aansluiting (11kW).

• NielsTn
[...]

true, en de fases onderling zijn 120 graden verschoven...

• NielsTn
Katseviool schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Nou DM op CB Twitter gestuurd maar kreeg dezelfde reactie van je collega "niet mogelijk met wagen boven 50k" :P Anyway, thx voor meedenken en dat jullie hier inhoudelijk reageren.

[...]

Heb telefonisch contact gehad met CB (in maart, en ook ca 1 week voor aflevering auto (Model 3 LR AWD):
gewoon all-risk /volledig casco verzekerd (incl. diefstal),
valt buiten alarm-eisen (en/of inbouw GPS tracker) van CB (ofwel: catalagusprijs <70.000 eur, en jonger dan 5 jaar), maar dus gewoon gedekt ook tegen diefstal.

Dit is meermalen ook nog met back-office / aparte CB afdeling nagevraagd, en in mijn dossier nogmaals expliciet vastgelegd.
FWIW...

• BlakHawk
Bazi schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Geen probleem! Ik heb zelf ook de berekening moeten maken wat betreft kosten voor het bedrijf, dus inmiddels heb ik het eea geleerd daarover :)

BTW-correctie privégebruik

Normaal gesproken mag de werkgever de betaalde BTW over de auto/lease terugvragen.
Als je met een auto van de zaak privéritten maakt (inclusief woon-werkverkeer), dan mag je dat echter niet doen met de BTW die betrekking heeft op die privéritten. Want BTW terugvragen mag alleen op echte zakelijke kosten.

Dus stel dat het totale BTW bedrag € 1000 is, en 50% van de kilometers was privé of woon-werk. Dan moet je alsnog € 500 aan BTW betalen.

Om dit bedrag te berekenen, moet je dus een exacte kilometerregistratie bijhouden. Je kunt er ook voor kiezen om een vast bedrag te rekenen, wat 2,7% van de cataloguswaarde per jaar is. Dat kan voordeliger zijn (als je veel privé rijdt) of duurder, maar is in ieder geval makkelijker.
Een hogere waarde van de auto betekent dus meer betalen.

Voor de Tesla van € 59 351 betekent dat dus dat de werkgever maximaal € 1602 per jaar aan BTW moet betalen.

https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/

Werkgeverspremies bijtelling

De werkgever betaalt loonheffing over het bruto salaris. Net als wij privé. Het exacte percentage is voor elk bedrijf anders, maar zit zo rond de 20%.

De bijtelling van de auto telt ook als belastbaar salaris voor de werkgever. Dus over de bijtelling van de auto moet het bedrijf nog 20% belasting afdragen.
Hierbij is dus de lagere bijtelling van de Tesla voordeliger.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk, anders zeg je het maar!
Dank voor de uitleg! Die 2,7% is duidelijk.

Alleen hoe zit dat dan met die laatste in combinatie met een eigen bijdrage?

Even snel de model 3 bij elkaar geklikt in bijtelling:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48097609852_10c46f0529_b.jpg

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Cyw00d schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:23:

Ik zeg ook niet dat het slecht is, zeker niet. Ik heb veel en veel minder gereden. Ik was net 3 jaar en 130.000km verder de VW GTE met GTI onderstel gewend en dan voel ik mij hard door de bocht en op 180+ daar prettiger in.

Maargoed als je lang en veel 1 auto rijd dan leer je die kennen, zeker als je zown fijne schijne haakse 130 afrit naast je huis hebt. Moet na 3 dagen ook nog wennen aan de Model3.

Wielbasis is ook stuk langer met M3, denk dat dat automatisch meer zwalk gevoel geeft.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:24

J-P

Syntax erro....

Wackmack schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:23:

Ik heb mijn model 3 LR AWD (met FSD) begin april opgehaald. Ondertussen 8500+km's gereden.
Bij aflevering had ik een diepe kras op de achter klep. Die is na een kleine maand door een extern bedrijf (door Tesla vergoed) volledig opnieuw gespoten.

Pluspunten
  • Auto bevalt nog steeds erg goed
  • AP is heerlijk, vooral met files merk ik dat ik veel uitgeruster thuis kom
  • De software werkt prettig en het scherm is super (geen moeite dat de snelheidsindicator niet recht voor me zit.
  • Telefoonsleutel werkt goed (een enkele keer werkte die niet direct --> bluetooth uit en aan, toen werkte hij meteen weer)
  • Totaal geen range anxiety, laden thuis (3x fase) gaat met +/- 64km/uur. SuperChargers rond de 700+km/uur
  • De Tesla app is super en bied een flinke meerwaarde
Minpunten
  • NOA is een leuke gimmick, gaaf om te zien dat hij zelf een afslag kan nemen, maar verder veel te traag/ nerveus en dus niet bruikbaar.
  • Phantom breaking. Soms remt de Tesla op AP zonder duidelijke reden. Niet zo heftig als PWM eerder beschreef (eerder lichtjes remmen). Toch schrik je dan wel even.
  • Emergency lane departure avoidance (ELDA), staat sinds vorige maand standaard aan en is veel te gevoelig. Het systeem reageert vaak slecht op wegen met een gedeeld fietspad (waarbij je dus ook gedeeltelijk op het fietspad moet rijden).
  • Knipperlichten worden op het scherm te klein weergegeven. Die mochten wat groter en duidelijker van mij.
  • Knipperlichten activeren (hendel helemaal doordrukken) reageren anders in AP dan wanneer niet in AP.
  • Als ik 's ochtens de laadkabel wil ontkoppelen uit de auto dan moet ik hem eerst ontgrendelen in de auto of via de app.
  • Automatische ruitenwisserstand is minder goed als mijn vorige auto (Skoda Octavia)
Al bij al, nee het is niet een perfecte auto, maar de plus punten zijn (imo) veel groter dan de minpunten. Ik stap nog steeds iedere dag met een glimlach in m'n model 3 :)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Zeg er gelijk bij dat Teslas procentueel het minst gestolen worden en dat ook vanwege de optionele pin de meest veiligste auto tegen diefstal hebben.

Ik heb altijd wel hoge pet opgehad van centraal beheer, er is met een Tesla geen goed alternatief en de consument heeft weinig competetieve keus.

Daarom komt Tesla straks met hun eigen verzekering.

@PWM begrijpelijk en heel erg stom dat het zo moet lopen. Dit is wat ik bedoelde dat Tesla als bedrijf in hun missie wordt benadeeld door zulke service medewerkers. Ook al is Tesla ook degene die ze heeft aangenomen. Hopen dat jullie ze over een paar jaar weer een kans willen geven.
In zake verzekering: dat kan interessant worden, Tesla moet dan bij DNB een vergunning op basis van Solvency II aanvragen. Interessante cassus, de obligaties worden als junk beschouwd, interessante afweging voor DNB.

En wat een rare opmerking over servicemedewerkers, dat is gewoon Tesla. En kennelijk hebben ze als bedrijf hun zaken niet voor elkaar. Dat kan je niet de individuele medewerker aanrekenen, hun procesgang is dan niet op orde.

Verder zag ik gisteren een mat grijze belgische model 3, die vond ik wel fraai. Na de q2 cijfers ga ik mijn afweging voortzetten.

• RocketKoen
jerh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:36:
[...]

In zake verzekering: dat kan interessant worden, Tesla moet dan bij DNB een vergunning op basis van Solvency II aanvragen. Interessante cassus, de obligaties worden als junk beschouwd, interessante afweging voor DNB.

En wat een rare opmerking over servicemedewerkers, dat is gewoon Tesla. En kennelijk hebben ze als bedrijf hun zaken niet voor elkaar. Dat kan je niet de individuele medewerker aanrekenen, hun procesgang is dan niet op orde.

Verder zag ik gisteren een mat grijze belgische model 3, die vond ik wel fraai. Na de q2 cijfers ga ik mijn afweging voortzetten.
Musk had het over "diverse overnames" die afgerond moeten worden voordat de verzekeringen worden aangeboden.
Er is dus een goede kans dat ze een paar bedrijven kopen die al de nodige vergunningen hebben.

Overigens huisvest je zo'n verzekeringstak toch in een aparte BV. Net als bijvoorbeeld je financiering. Als 1 van die takken dan omvalt dan neemt het de rest niet mee.

TheS4ndm4n#1919

• jerh
RocketKoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:14:
[...]
Musk had het over "diverse overnames" die afgerond moeten worden voordat de verzekeringen worden aangeboden.
Er is dus een goede kans dat ze een paar bedrijven kopen die al de nodige vergunningen hebben.

Overigens huisvest je zo'n verzekeringstak toch in een aparte BV. Net als bijvoorbeeld je financiering. Als 1 van die takken dan omvalt dan neemt het de rest niet mee.
Je verkrijgt niet zomaar een solvency II vergunning, dan moet je voldoende kapitaal krachtig zijn. Tesla zou afdoende kapitaal er in moeten storten, in ieder geval voor het NL stuk. Ik denk dat hier het niet gaat komen. Lijkt me typisch iets voor de US markt of wellicht China, dat is waar hun volume vandaan moet komen.

• RocketKoen
jerh schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:25:
[...]

Je verkrijgt niet zomaar een solvency II vergunning, dan moet je voldoende kapitaal krachtig zijn. Tesla zou afdoende kapitaal er in moeten storten, in ieder geval voor het NL stuk. Ik denk dat hier het niet gaat komen. Lijkt me typisch iets voor de US markt of wellicht China, dat is waar hun volume vandaan moet komen.
Als ik het goed lees moeten ze 85% van de te verwachten claims over het eerste jaar storten om te mogen beginnen. Daarna moet er genoeg in kas blijven om de te verwachten claims voor 1 jaar uit te kunnen betalen.

Het lijkt vooral bedoeld om te zorgen dat je de premies niet uitkeert als dividend, en de boel daarna bankroet laat gaan.
De hobbel is dat je geen (direct opeisbare) leningen kan gebruiken voor die 85% start kapitaal.

TheS4ndm4n#1919

• Katseviool
anboni schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Als ik op de site een prijs wil berekenen, moet ik wel een alarmsysteem invullen bij een cataloguswaarde van 64k, maar het Tesla alarm valt volgens mij niet binnen een van de te kiezen categorieen. Wat heb je daar dan gedaan? Of heb je telefonisch afgesloten?
Heb als ondernemer de auto excl. BTW verzekerd maar je kunt ze het beste even mailen/bellen.

• Volodos
Katseviool schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:24:
[...]

Heb als ondernemer de auto excl. BTW verzekerd maar je kunt ze het beste even mailen/bellen.
Is het dan ook niet zo dat ze excl. BTW uitkeren bij evt. schade? Ik meen me te herinneren dat dit het geval is

• Koeniepoenie
  • Laatst online: 14-10 22:16
J-P schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Minpunten
  • Als ik 's ochtens de laadkabel wil ontkoppelen uit de auto dan moet ik hem eerst ontgrendelen in de auto of via de app.
Op zich wel logisch natuurlijk. Je wilt niet dat Jan en Alleman je lader kunnen ontkoppelen en in hun eigen auto drukken wanneer je ergens staat te laden.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Koeniepoenie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:48:
[...]

Op zich wel logisch natuurlijk. Je wilt niet dat Jan en Alleman je lader kunnen ontkoppelen en in hun eigen auto drukken wanneer je ergens staat te laden.
Maar hij zou wel de laadpoort kunnen unlocken tegelijk met de auto. Alleen dat doet hij maar af en toe. Ik ben er nog niet achter waarom de ene keer wel en de andere keer niet.

• Wackmack
Lees overal dat je je accu tot 90% moet /mag gebruiken en geen 100%. Dit is slecht voor de accu? Ik lease de auto en belang bij een grotere accu. Hoe slecht is het om continue tot 100% te laden?

Kon op Google nog niet zo snel een antwoord vinden.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 10:29
@Wackmack: Het gaat ten koste van de levensduur van de accu. Maar in hoeverre dat is? Ik weet het niet.

• DaCoTa
Wackmack schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:57:
Lees overal dat je je accu tot 90% moet /mag gebruiken en geen 100%. Dit is slecht voor de accu? Ik lease de auto en belang bij een grotere accu. Hoe slecht is het om continue tot 100% te laden?

Kon op Google nog niet zo snel een antwoord vinden.
Normaal op 90% zetten, als je echt de range nodig hebt (800+ km ofzo op 1 dag), zet je hem op 100%. Wat je niet moet doen is hem op 100% opgeladen een lange tijd stil laten staan. Incidenteel moet het geen probleem zijn.

Verwijderd

Ze hebben meer dan genoeg in kas om dit voor elkaar te krijgen, maar inderdaad, ze zullen eerst in Noord-Amerika dit gaan opzetten en wellicht later uitrollen naar Europa. Wellicht kunnen ze een vergunning krijgen van de EU, dat lijkt me een stuk logischer dan in elk landje aan die lokale regels gaan voldoen.

En je mag het raar vinden hoor, maar de opmerking an sich is niet raar.

Ik ben nu dus in Canada en hier is al het personeel in elke winkel heel vriendelijk, echt een wereld van verschil. Zelf kom ik uit Amsterdam en de werk ethiek van laag-geschoold personeel is gewoon om te huilen. Er is gewoon geen goed personeel te vinden en de arbeidsregels zorgen dat je dit soort idioten niet snel kan ontslaan. Maar goed, je mag het best niet met me eens zijn hoor.

Ik vind het alleen heel treurig voor de innovatie en de missie van Tesla (de wereld redden) dat dit soort medewerkers niet hun best doen. Als ik de verhalen van PWM teruglees zie ik vooral heel erg veel onjuiste bejegening. Dit staat echt niet zo in hun processen hoor. "Ja beledig de klant" 8)7

Dit resoneert door in Nederland in het hele bedrijf en we hebben het er ook al vaak over gehad. Gelukkig gaat het in USA veel beter, hopelijk gaat Nederland ook naar dat niveau in de toekomst.

• Katseviool
Volodos schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Is het dan ook niet zo dat ze excl. BTW uitkeren bij evt. schade? Ik meen me te herinneren dat dit het geval is
Klopt maar zakelijk kan ik de btw verrekenen

• jerh
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Ze hebben meer dan genoeg in kas om dit voor elkaar te krijgen, maar inderdaad, ze zullen eerst in Noord-Amerika dit gaan opzetten en wellicht later uitrollen naar Europa. Wellicht kunnen ze een vergunning krijgen van de EU, dat lijkt me een stuk logischer dan in elk landje aan die lokale regels gaan voldoen.

En je mag het raar vinden hoor, maar de opmerking an sich is niet raar.

Ik ben nu dus in Canada en hier is al het personeel in elke winkel heel vriendelijk, echt een wereld van verschil. Zelf kom ik uit Amsterdam en de werk ethiek van laag-geschoold personeel is gewoon om te huilen. Er is gewoon geen goed personeel te vinden en de arbeidsregels zorgen dat je dit soort idioten niet snel kan ontslaan. Maar goed, je mag het best niet met me eens zijn hoor.

Ik vind het alleen heel treurig voor de innovatie en de missie van Tesla (de wereld redden) dat dit soort medewerkers niet hun best doen. Als ik de verhalen van PWM teruglees zie ik vooral heel erg veel onjuiste bejegening. Dit staat echt niet zo in hun processen hoor. "Ja beledig de klant" 8)7

Dit resoneert door in Nederland in het hele bedrijf en we hebben het er ook al vaak over gehad. Gelukkig gaat het in USA veel beter, hopelijk gaat Nederland ook naar dat niveau in de toekomst.
Qua vergunning is er niet een heel erg Europeesch beleid, in ieder geval niet in NL.

Ja, ik vind het raar en het vervolg zelfs denigrerend en generaliserend. Kennelijk heb je een heel erg gekleurd beeld van de wereld. Ik ben blij dat er zoveel laag geschoold werk gedaan wordt en dat ik toevallig het geluk heb dat ik de hersens heb om dat niet te hoeven doen. Maar ik heb in het algemeen groot respect voor degene die dat uitvoeren en om ze dan zomaar idioten noemen zegt wel wat over jou. En aangezien jij steeds over FUD klaagt, verbaast het me ook dat je maar aanneemt dat ze niet hun best hebben gedaan, je was er niet bij tenslotte. dat @PWM ontevreden is duidelijk en ook zijn goed recht, maar ik neem aan dat het de organisatie kwalijk neemt en niet de individuele werknemer. Ik ga er ook niet meer verder over in discussie, dat lijkt mij weinig zinvol.

En idd ik heb Canada als een heel mooi land ervaren, waarin de mensen onwijs aardig en respectvol zijn. Met in het algemeen meer diepgang dan in Amerika, ik kom er graag. Dus wat dat betreft heb je een prima keuze gemaakt. Hoop dat je er kuint aarden!

Verwijderd

Wat mijn wereldbeeld is heeft er helemaal niks mee te maken, wat ik vertel zijn gewoon feiten. Je maakt het ook allemaal wel heel persoonlijk, eerst maak ik een rare opmerking en daarna heb ik een heel gekleurd beeld van de wereld. }:O

Het gaat om de werkethiek in Amsterdam. Niet om laaggeschoold werk in het algemeen. PWM is heel duidelijk geweest in het verleden hoe hij is behandeld. Als ik hem goed heb begrepen zijn niet de issues de hoofdzaak, maar vooral hoe het (niet) wordt ogpelost. Hij is niet de enige in Amsterdam.

Ik kan prima aarden in Canada! Ben er al veel geweest in het verleden.

Anyway, morgen ga ik met de taxi in Montreal, daar hebben ze electric only taxi's via de Teo taxi app. Je kan ook voor Tesla kiezen, dus dat gaan we ook maar gelijk doen. 8) never mind ze zijn overgenomen. :(

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@J-P Eerst de auto unlocken voordat je de lader stopt (deurhendel indrukken of via app) dan laat de kabel ook aan de kant van de auto los. Ik doe het ook nog regelmatig fout. Kofferbak telt ook niet, je moet echt een deur openen of de unlock functie in de app gebruiken voordat je laden stopt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• J-P

J-P

Syntax erro....

Tassadar32 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:24:
@J-P Eerst de auto unlocken voordat je de lader stopt (deurhendel indrukken of via app) dan laat de kabel ook aan de kant van de auto los. Ik doe het ook nog regelmatig fout. Kofferbak telt ook niet, je moet echt een deur openen of de unlock functie in de app gebruiken voordat je laden stopt.
Ga ik morgen proberen. Punt is dat ik de lader niet goed te stoppen (eigen lader op eigen terrein en in de ochtend is de auto helemaal vol dus gestopt met laden).
Maar we gaan het proberen.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik heb nog een leuke uitdaging voor het bestellen van een model 3.

Ik woon in een complex met parkeergarage met liftsysteem.
Het liftsysteem kan auto’s tot 5.00 meter aan.
Deze auto is 470 dus zou ik 15 cm ruimte aan elke kant moeten overhouden.

Graag zou ik even met een tesla erin rijden en even bekijken en 100 procent zeker te weten.
Helaas werkt tesla er niet aan mee.

Iemand hier die in de buurt van Amsterdam woont en even in mijn garage wil inrijden om te testen?

• Tassadar32
@J-P Geen stopknop of rfid pasje? Dan is het een lader die altijd actief is en dan weet de 3 dus ook niet wanneer hij deze los kan laten. Als je de lader op een andere manier binnen kan uitschakelen (domotica? schakelaar?) zou dat ook voldoende moeten zijn. Het is misschien dan net zo makkelijk om inderdaad gewoon stop/unlock via de app te doen voor je naar buiten loopt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
joke_name schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:43:

Graag zou ik even met een tesla erin rijden en even bekijken en 100 procent zeker te weten.

Iemand hier die in de buurt van Amsterdam woont en even in mijn garage wil inrijden om te testen?
Als het niet lukt om iemand te vinden: proefrit maken in een vergelijkbare auto?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• J-P

J-P

Syntax erro....

Tassadar32 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:09:
@J-P Geen stopknop of rfid pasje? Dan is het een lader die altijd actief is en dan weet de 3 dus ook niet wanneer hij deze los kan laten. Als je de lader op een andere manier binnen kan uitschakelen (domotica? schakelaar?) zou dat ook voldoende moeten zijn. Het is misschien dan net zo makkelijk om inderdaad gewoon stop/unlock via de app te doen voor je naar buiten loopt.
Vanochtend geprobeerd.
Het is een laadpaal van New Motion die ik op Plug & Charge heb ingesteld aangezien ik alleen toegang tot de paal heb.
Helaas lijkt mijn RFID tag dan niet een signaal vanuit de paal naar de auto te sturen. Terwijl de auto wel gewoon aangeeft dat hij klaar is met laden.

Dus het minpunt(je) blijft staan voor mij. Altijd unlocken met de app voordat ik weg kan rijden.

• Tassadar32
@J-P Auto klaar met laden of paal gestopt met laden zijn twee verschillende dingen helaas. De eerste kan meerdere malen gebeuren, als je bijvoorbeeld sentry aan hebt staan zal de auto meerdere malen per dag bijladen en dan weer een tijdje klaar zijn met laden. Het stoppen van de paal (en dus de pilot pin op de stekker uitzetten) is voor de auto pas het signaal dat de kabel verwijdert gaat worden (en dus los kan). Anders zou met bijvoorbeeld sentry aan (of cabin overheat) de auto na volladen de stekker losgooien en daarna niet meer kunnen bijladen (en dus niet vol zijn wanneer je hem nodig hebt).

In de US is het nog wat erger: Tesla stekkers (merkspecifiek) hebben altijd een knop om laden te stoppen (als de keyfob/telefoon in de buurt is unlockt de kabel ook direct) maar als je een openbare lader gebruikt (type 1) zit alleen de converter type1->Tesla gelockt en kan iedereen alsnog de kabel uit de auto trekken. Vaste kabels (aan de lader) zijn daar ook heel normaal waar dat hier juist alleen op de oprit voorkomt (door onze mix van type 1/2).

• Wackmack
Vind de houtlook niet zo mooi in de M3. Nu kwam ik dit tegen, niet gek zeg. Even bestellen :)

https://www.abstractocean...ap-for-the-tesla-model-3/

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-11 10:29
@Wackmack je kan ook een echt carbonnen dashboard 'rand' kopen. Ziet er veel beter uit dat zo'n wrap waarschijnlijk en is minder gedoe om te monteren / aan te brengen.

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-11 06:45

KRASH

Juist ja...

Wackmack schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:26:
Vind de houtlook niet zo mooi in de M3. Nu kwam ik dit tegen, niet gek zeg. Even bestellen :)

Ook gewoon in NL te krijgen hoor, evt zelfs inclusief aanbrengen. https://www.tesland.com/nl/vinyl-wrap-dashboard-model-3/

• Wackmack
PdeBie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:00:
@Wackmack je kan ook een echt carbonnen dashboard 'rand' kopen. Ziet er veel beter uit dat zo'n wrap waarschijnlijk en is minder gedoe om te monteren / aan te brengen.
Wist ik niet, linkje? Alles beter dan de lelijke houtlook.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11 09:10
[...]

Nee, zo worden EV's op 3-fasen niet opgeladen. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van de 3 fasen en 0, dus 3 * 230 V * 16 A = 11.040 VA (zo'n 11kW dus). Er wordt geen gebruik gemaakt van het spanningsverschil tussen fases.

• Deveon
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:26:

Heb je de Model 3 al? Ik vond het eerst ook verschikkelijk en overweeg zelfs het witte interieur ervoor, maar naar een weekje wennen ben ik er wel over te spreken, het breekt het eentonige interieur wel. Als je hem nog niet hebt raad ik aan om na een week in gebruik pas accessoires te bestellen.

PS: aftermarket carbonlook is voor mij echt een no-no. :X

• Wackmack
Deveon schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Heb je de Model 3 al? Ik vond het eerst ook verschikkelijk en overweeg zelfs het witte interieur ervoor, maar naar een weekje wennen ben ik er wel over te spreken, het breekt het eentonige interieur wel. Als je hem nog niet hebt raad ik aan om na een week in gebruik pas accessoires te bestellen.

PS: aftermarket carbonlook is voor mij echt een no-no. :X
Nee duurt nog even, zit wat in, goede feedback. Ga op je advies rustig een weekje wachten. Het is een lease auto dus kan niet te gek doen.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
KRASH schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Ook gewoon in NL te krijgen hoor, evt zelfs inclusief aanbrengen. https://www.tesland.com/nl/vinyl-wrap-dashboard-model-3/
Is dit ook weer veilig te verwijderen zonder het hout mee te trekken? Blijft wel Tesla natuurlijk. Bij het inleveren van de leaseauto wil men natuurlijk weer graag hout zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
joke_name schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:43:

Je kunt toch een proefrit maken met de Model 3?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Ha, ik zat ook al naar wat wrap dingen te kijken, maar dan niet voor het hout. Hout is juist wel mooi en origineel.
Maar ik kijk naar een warp voor de pianolak vakjes en stickers voor op deurknopjes (die eruit zien als een auto van boven). Ik zie alleen op AliExpress die dingen al van max 10EUR, terwijl ze in Nederland voor 4-5x zoveel gaan.
Heeft iemand ervaring met de AliExpress spulletjes voor de Model 3?

• MrScratch
  • Laatst online: 17:48

MrScratch

I am rubber, you are glue

MrScratch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:
Ben wel benieuwd wat er met mijn bestelling gaat gebeuren. Ik heb een LR RWD besteld en zowel bij de Leasemaatschappij Portal als bij Tesla zelf staat hij er als zodanig op. De levering is pas in december echter. Benieuwd of Tesla er dan nog onderuit kan met het argument niet meer leverbaar.
En inderdaad geeft Tesla aan dat de LR RWD niet meer leverbaar is. Fleetmanagement is nu in overleg met de Leasemaatschappij over tarieven voor de AWD. Order staat op de website van Tesla nog wel op de LR RWD compleet met RN nummer, maar gaat hem toch niet worden dus.

Gaat dus toch weer duurder worden. Bijtelling extra en ook hoger leasetarief waarschijnlijk, dus krijg ik minder terug van het gedeelte van het leasebudget dat maandelijks ongebruikt bleef. Jammer.

Look behind you! A three headed monkey!

• Tassadar32
@Smobbo Heb zelf net een voorgesneden vinyl wrap setje voor de middenconsole binnen, alles mat zwart. (2 stuks, mocht er iets misgaan heb ik reserve). Voor 3 euro per setje kan je je niet echt een bult vallen. Bestellen bij Ali is over het algemeen prima, alleen boven de 22 euro kans op douane en verzendtijd is erg variabel. Soms raakt er ook wel eens iets kwijt onderweg maar dan krijg je netjes geld terug.

• Deveon
  • Niet online
Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:20:
Ha, ik zat ook al naar wat wrap dingen te kijken, maar dan niet voor het hout. Hout is juist wel mooi en origineel.
Maar ik kijk naar een warp voor de pianolak vakjes en stickers voor op deurknopjes (die eruit zien als een auto van boven). Ik zie alleen op AliExpress die dingen al van max 10EUR, terwijl ze in Nederland voor 4-5x zoveel gaan.
Heeft iemand ervaring met de AliExpress spulletjes voor de Model 3?
Bij mij was het geen succes, maar volgens mij is het haast niet netjes te krijgen zonder föhn oid.

• Smobbo
@Tassadar32 , goed om te horen. Ik ben benieuwd naar je ervaring om het erop te krijgen (ik vrees een beetje voor de ervaring van @Deveon ).
De kwaliteit is dus wel oke? Ik heb vrij veel goede ervaringen met AliExpress, maar juist dit soort specifieke spullen is toch altijd even afwachten!

• DaCoTa
Als je toch dingen besteld, dan kan ik ook de center console tray aanraden, echt super fijn.

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-xs5s98pb/images/stencil/500x659/products/259/2535/Copy_of_Model_3_Tray_Empty_1_black__97429.1550550181.1280__43555.1553098492.png?c=2&imbypass=on

[ Voor 37% gewijzigd door DaCoTa op 21-06-2019 13:53 ]

• Smobbo
DaCoTa schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:49:
Als je toch dingen besteld, dan kan ik ook de center console tray aanraden, echt super fijn.

[Afbeelding]
Die had ik ook op AliExpress gezien, had nog niet helemaal de meerwaarde er van begrepen.
Blijkbaar is het vak waar dat ding in klikt an sich niet handig?

Edit: en dan ook gelijk zo'n wireless charger dingetje erbij :+

[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 21-06-2019 13:57 ]

• DaCoTa
Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Die had ik ook op AliExpress gezien, had nog niet helemaal de meerwaarde er van begrepen.
Blijkbaar is het vak waar dat ding in klikt an sich niet handig?
Nee, onder de tray zit zeker nog 10 of 15 cm, dus ja, het is een handig vak, maar het is ook net zo als de tas van je vrouw, alles verdwijnt in de diepte. Deze tray is heel handig met een pasjeshouder, vak voor zonnebril, vak voor sleutels/snoepjes en een dingetje voor muntjes. Van alle accessoires is wat mij betreft deze het meest nuttige. Oh ja, en met rugbyspelende kinderen, natuurlijk de all weather matten set. :+

• Bazi
dfrenner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:53:
[...]

Dank voor de uitleg! Die 2,7% is duidelijk.

Alleen hoe zit dat dan met die laatste in combinatie met een eigen bijdrage?

Even snel de model 3 bij elkaar geklikt in bijtelling:
[Afbeelding]
Dat is een goeie! Daar had ik nog geen rekening mee gehouden. Ik kan dit niet zo snel terugvinden, maar ik verwacht dat hier hetzelfde geldt als bij je eigen loonbelasting. Wat er in feite gebeurt op je loonstrook:

brutosalaris
+ bijtelling
- eigen bijdrage
--------------------
= belastbaar inkomen

werkgever betaalt 20% belasting hierover
jij betaalt X% belasting hierover

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat het "belastbaar inkomen" voor zowel werkgever als werknemer gelijk is.
Dus de eigen bijdrage beperkt ook de werkgeversheffingen.

Dus uiteindelijk zijn de extra kosten voor de werkgever vanwege de loonheffing: (bijtelling-eigen bijdrage) maal 20%.
Pagina: 1 ... 63 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic