Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.108 views

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:28
GMAT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:53:
Mijn budget is 730 en leaseprijs pm (SR+, zwart, standaard velgen) is 935,-. Eigen bijdrage is 205 euro. Bijtelling is 159,33 maar netto autokosten volgens LM worden 205 euro.

[...]
Zorg er wel voor dat de omschrijving van de eigen bijdrage klopt anders heb je kans dat de belastingdienst het niet pikt. Eigen bijdrage is alleen aftrekbaar indien het voor privégebruik auto is en niet voor overschrijding budget.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
siemenz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:36:
[...]

We zijn op tweakers normaal gewend dat je de website www.google.nl wel kent...

Maar vooruit...
YouTube: Partitioning USB Drive For Model 3 Dashcam & Music (Win & Mac)
@siemenz Thanks!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Orangelights23 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:58:
Goed om te lezen dat mensen ook bewust naar SR+ kijken in combinatie met wat de werkgever biedt qua leasebudget. Voor mij ook de reden om voor SR+ te gaan, anders wordt het te prijzig voor mij en biedt dit geen voordelen t.o.v. mijn huidige auto. Premium interieur is zeker tof, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Op een ander forum las ik dat iemand aan zijn werkgever had voorgesteld om i.p.v. loonsverhoging een verhoging van het leasebudget te krijgen... Iets te ver wat mij betreft :P

Ik heb gisteren voor het eerst achter in een Model 3 gezeten en vond dit totaal oncomfortabel, alsof je op een lage kruk zit waarbij ik snel last kreeg van mijn benen die ongemakkelijk zaten. Gelukkig heb ik geen tieners rondlopen die mijn lengte hebben, maar ik ben best geschrokken van de achterbank. Hoe bevalt dat hier in de praktijk bij de mensen die de Model 3 al rijden?
Dit zie ik mijn werkgever ook wel doen. Als mijn lease budget met 100e omhoog gaat, hou ik ruil 60e netto over. Stukje meer dan 100e bruto loon. Echter heb je natuurlijk wel vakantiegeld en pensioen.

Vandaag lange rit gehad van bijna 1000km met twee kleine kinderen. Best vaak gestopt wat helemaal niet erg is. Ben net tot de conclusie gekomen dat de SR+ prima voldoet aan mijn wensen. Zal deze dus morgen bestellen :) Heb ergens nog een valse hoop dat ik later een update kan doen maar het premium pakket. Las dit eens op het reddit forum maar zal wel niet. Nu binnen 3.5 maand komt de Tesla:) geeft rust om eindelijk de keuze te hebben gemaakt.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-11 10:54
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:29:
[...]

Dit zie ik mijn werkgever ook wel doen. Als mijn lease budget met 100e omhoog gaat, hou ik ruil 60e netto over. Stukje meer dan 100e bruto loon. Echter heb je natuurlijk wel vakantiegeld en pensioen.

Vandaag lange rit gehad van bijna 1000km met twee kleine kinderen. Best vaak gestopt wat helemaal niet erg is. Ben net tot de conclusie gekomen dat de SR+ prima voldoet aan mijn wensen. Zal deze dus morgen bestellen :) Heb ergens nog een valse hoop dat ik later een update kan doen maar het premium pakket. Las dit eens op het reddit forum maar zal wel niet. Nu binnen 3.5 maand komt de Tesla:) geeft rust om eindelijk de keuze te hebben gemaakt.
Ook het winter zonder warmtepomp scenario berekend ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Vandaag mijn Tesla opgehaald met FSD en AP en navigate (beta) aangezet in de settings. Met geen mogelijkheid wisselt mijn Tesla van baan. Ik kan knipperen wat ik wil, ik kan NoA op een andere auto afrijden.. hij remt, maar hoeveel ruimte er ook is wisselen heeft hij nog nooit gedaan. Ook niet op een totale lege A2.

Wat moet ik doen voor lane change?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:36:
Vandaag mijn Tesla opgehaald met FSD en AP en navigate (beta) aangezet in de settings. Met geen mogelijkheid wisselt mijn Tesla van baan. Ik kan knipperen wat ik wil, ik kan NoA op een andere auto afrijden.. hij remt, maar hoeveel ruimte er ook is wisselen heeft hij nog nooit gedaan. Ook niet op een totale lege A2.

Wat moet ik doen voor lane change?
Een korte tick op de hendel voor knipperlicht die zorgt dat de lichten een paar keer knipperen. Dus half indrukken ipv volledig

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En het stuur blijven vasthouden met een lichte kracht. De Tesla geeft dat ook aan, er verschijnt dan een melding in de trant van "apply slight force to the wheel" (als je de taal op Engels ingesteld hebt).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Gisteren de bestelling gedaan bij Hiltermann, vandaag de bevestiging voor een Model 3 LR AWD Wit + Wit + Trekhaak + 19' verwachte levertijd: week 34.
Ook gelijk mail van Tesla voor een nieuw account, gaat echt snel allemaal!

[ Voor 22% gewijzigd door Cyw00d op 19-06-2019 10:11 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Vanmorgen stond in mijn Model 3 een software-update klaar, versie 2019.20.2.1. Release notes:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/vqz7n7h.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/e6rthEY.png

[ Voor 0% gewijzigd door Phontana op 19-06-2019 10:59 . Reden: Typo ]

• NielsTn
  • Laatst online: 10-11 19:40
Phontana schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:38:
Vanmorgen stond in mijn Model 3 een software-update klaar, versie 2018.20.2.1. Release notes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik mag hopen 2019.20.2.1 ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

Jongens en meiden, ik ga zo opstijgen in het vliegtuig naar Canada, ik hou jullie wel op de hoogte hoe er in Canada tegen Teslas wordt aangedacht.

Zal waarschijnlijk stuk minder online zijn, bedankt voor de fijne gesprekken!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is Tesla bezig om de Sentry mode opnames ook remote te kunnen bekijken? Nu krijg ik een melding, moet ik de USB eruit halen en door alle filmpjes scrollen. Dat schiet niet op.

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 08:09
FitTiv schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:19:
[...]

Moet ie kosten? Km op alleen batterij? Zat er toevallig vandaag naar te kijken.
Heb je mijn PM gezien? ;)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Tesla gaat komende vrijdag (ruim 2.5 maand na oplevering) eindelijk mijn 3 repareren! Woohoo!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• PWM
  • Niet online
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:42:
Tesla gaat komende vrijdag (ruim 2.5 maand na oplevering) trachten te proberen eventueel misschien hopelijk mijn 3 repareren! Woohoo!
Fixed that for you

• Tassadar32
Ja, dat is wel wat ik in gedachten hou. Echter zouden onderdelen bij het SeC moeten liggen en heb ik een afspraak in de kalender staan. Stuk beter dan alleen "we bellen u spoedig terug om een afspraak te maken" wat ik dus al ruim 2 maanden hoor.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Echter zouden onderdelen bij het SeC moeten liggen
Dat klinkt nogal serieus, wat was er allemaal niet in orde als ik vragen mag?

• NielsTn
PWM schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:36:
Is Tesla bezig om de Sentry mode opnames ook remote te kunnen bekijken? Nu krijg ik een melding, moet ik de USB eruit halen en door alle filmpjes scrollen. Dat schiet niet op.
Misschien in de toekomst. voorlopig is het de USB of HDD verwijderen en op de PC deze opnames van Sentry te bekijken.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Phontana
NielsTn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:40:
[...]

ik mag hopen 2019.20.2.1 ;)
Inderdaad, dat klopte niet. Gefixt!

• NielsTn
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:42:
Tesla gaat komende vrijdag (ruim 2.5 maand na oplevering) eindelijk mijn 3 repareren! Woohoo!
spannend... hoop echt dat ze repareren. Heb ook al meermalen vernomen dat er niets gebeurd is onder motto 'we hadden de onderdelen niet'....
Moet er veel hersteld worden dan?
Ik wacht op een afsrpaak van een puntje op de onderspoiler/lip en een 5-6 cm kras op de achterruit nabij het scharnieerpunt vd kofferbak

• NielsTn
Phontana schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Inderdaad, dat klopte niet. Gefixt!
Nice... enige echte waardevolle verbetering vond/vind ik de update voor de CCS laadsnelheid bij derden naar 200kW.

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

PWM schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:36:
https://github.com/cimryan/teslausb :+
(voor de die-hard tweakers)

[ Voor 6% gewijzigd door Matszs op 19-06-2019 11:03 ]

• JPDeckers
  • Laatst online: 05:17
Of beter de https://github.com/marcone/teslausb fork, die wordt actief onderhouden.

• pposthoorn
  • Laatst online: 11-11 10:48

pposthoorn

Constructeur

Ik heb dit afgelopen weekend in elkaar geknutseld met een Pi Zero W en Kingston 128GB Endurance MicroSD. Maar het werkt nog niet echt. Veel lege .mp4 bestanden in SavedClips en toen ik gister ochtend onderweg naar werk was en er wat raars gebeurde op de weg wilde ik de dashcam opslaan en zag ik dat het dashcam lampje niet brandde :|

Tips om te zorgen dat het beter werkt zijn welkom :)

• Phontana
NielsTn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Nice... enige echte waardevolle verbetering vond/vind ik de update voor de CCS laadsnelheid bij derden naar 200kW.
De voorwaardelijke snelheidslimiet vind ik ook wel erg prettig. Verbaasde me wel enigszins dat dat er niet al op zat, maar beter laat dan nooit.
pposthoorn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Ik heb dit afgelopen weekend in elkaar geknutseld met een Pi Zero W en Kingston 128GB Endurance MicroSD. Maar het werkt nog niet echt. Veel lege .mp4 bestanden in SavedClips en toen ik gister ochtend onderweg naar werk was en er wat raars gebeurde op de weg wilde ik de dashcam opslaan en zag ik dat het dashcam lampje niet brandde :|

Heb ik toevallig ook afgelopen weekend gedaan. Even mee getest, en het leek goed te werken allemaal. Ik durf het alleen nog niet in gebruik te nemen, vanwege https://github.com/marcone/teslausb/issues/43. Ik wacht dus nog even een nieuwe versie af.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Update. Afgelopen weekend met het hele gezin bij Tesla Duiven Showroom geweest (geen testrit).
styno schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:41:
Ik wil graag weten:
- Of en hoeveel kratten met training materiaal erin passen.
Door de afmetingen van de bagageruimte passen er slechts twee kratten in. Het scheelt misschien maar één of twee centimeter in de lengte, dan hadden er drie in gekund. Als dan ook de balk onder het plafond van de bagageruimte er niet had gezeten dan hadden er mogelijk 5 of 6 in gekund. Maar helaas. Dit is wel een dikke tegenvaller. In de Prius kan ik 4 kratten zonder problemen kwijt in de bagageruimte.
- Of ik met mijn 2 meter goed zicht door de voorruit heb. Ik kijk bij veel auto's tegen de dak liner aan en zit dus altijd wat ingezakt of voorover gebogen, zeker bij stoplichten.
De elektrisch verstelbare voorstoelen kunnen lekker laag, dus dit valt voor mij mee. Nadeel van laag ingestelde voorstoelen: achterin kun je je voeten er niet meer onder kwijt.
De hoofdruimte achterin is veel te krap voor mij, ook niet geweldig voor mijn vrouw (1.85m). De zitting geeft 0,0 steun aan mijn benen maar het schijnt er wel grappig uit gezien te hebben, zo'n lange vent op die lage achterbank. De Prius heeft flink meer hoofdruimte en betere ergonomie achterin. Dit punt was voor ons niet zo erg. Als we de auto 10 jaar houden dan zijn de kinderen nog niet helemaal volgroeid.
- Of de auto goed onder de carport past i.v.m. in- en uitstappen (en hoe lang de laadkabel moet worden)
Jee, wat is 'ie breed! Ik denk eigenlijk dat parkeren onder de carport nog wel lukt maar dat in- en uitstappen, ook voor de buren, niet echt prettig is.

Helaas maar kort gebleven doordat de kleintjes snel verveeld raakten en ik met hun geklauter de auto niet wilde beschadigen. Had wel wat langer met andere geintresseerden en personeel willen kletsen en nog wat langer in de auto te zitten om een beter gevoel te krijgen.

"Gelukkig" heeft Tesla de LR RWD uit het assortiment gehaald. Nu kan ik weer rustig nadenken over de volgende stap in de zoektocht.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• JPDeckers
  • Laatst online: 05:17
pposthoorn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Veel lege .mp4 bestanden in SavedClips en toen ik gister ochtend onderweg naar werk was en er wat raars gebeurde op de weg wilde ik de dashcam opslaan en zag ik dat het dashcam lampje niet brandde :|

Lege bestanden is (helaas) standaard, bij mij zijn de left repeater bestanden vaak 0kB groot. Je bent niet de enige..

Ik merkte tijdens installatie toen dat het mis ging bij 0% ruimte aan music toewijzen, moest daarvoor het installscriptje en het script wat bijvoorbeeld de fsck deed aanpassen/aanmaken. Aangezien die laatste niet goed werkte was na een keer unpluggen de USB file kapot, en kwam hij niet meer beschikbaar. Na aanpassen nu al maanden werkend draaien.

Heb echter niet de Sentry aanstaan op de oprit, dus de melding over alarm om 07:00 niet zelf getest.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 08:36
Je vat ongeveer mijn grootste probleempunten samen.

Ik ben zelf ook 2m06, en hoewel ik, als bestuurder, ruim kan zitten, is de "plaats" achter mij niet echt bruikbaar te noemen.
Hoofdruimte is voldoende, dankzij het zonnedak, maar toch niet bepaald ruim. Voordeel is wel dat ik door het zonnedak tenminste zicht heb op de meeste verkeerslichten, zonder volledig over mijn stuur te moeten kruipen.
De achterste stoelen plat leggen om de kofferruimte te vergroten, geeft ook problemen vanwege de vaste hoofdsteunen. Om de stoelen plat te kunnen leggen, moeten de voorste stoelen al een stuk naar voor geschoven worden. En daarna kan ik de chauffeursstoel zelfs niet helemaal meer naar achter/onder plaatsen (toch niet zonder een hoofdsteun die in mijn rug duwt). Op zich voldoende ruim om te rijden, maar.
Ik ben het ondertussen al gewoon dat comfort relatief is voor mijn lengte, maar one size does NOT fit all...
(Huidige wagen is uiteindelijk niet beter op dat vlak)

Koffer toegang is ZEER klein, koffer is wel heel diep, maar laag. Vrij pijnlijk voor de rug om helemaal achteraan de koffer iets te moeten pakken, daarvoor moet ik half de koffer in kruipen.
Laadvermogen van het laadvlak in de koffer is ook beperkt.
Onlangs nog een blade chassis en een storage cluster in de koffer gehad (VW passat variant) Al bij al, meer dan 200kg, Daar moet ik niet op hopen in de M3.

Ik hoop dat de model Y deze issues niet of minder heeft. Zal ook afhankelijk van de firma zijn, of het een optie is.

• pposthoorn
  • Laatst online: 11-11 10:48

pposthoorn

Constructeur

JPDeckers schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Lege bestanden is (helaas) standaard, bij mij zijn de left repeater bestanden vaak 0kB groot. Je bent niet de enige..

Ik merkte tijdens installatie toen dat het mis ging bij 0% ruimte aan music toewijzen, moest daarvoor het installscriptje en het script wat bijvoorbeeld de fsck deed aanpassen/aanmaken. Aangezien die laatste niet goed werkte was na een keer unpluggen de USB file kapot, en kwam hij niet meer beschikbaar. Na aanpassen nu al maanden werkend draaien.

Heb echter niet de Sentry aanstaan op de oprit, dus de melding over alarm om 07:00 niet zelf getest.
Hiervoor gebruikte ik een 64GB USB3 stick. Sporadisch wel eens een 0kb file, maar met de Pi Zero is het echt 2/3e van de bestanden...

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kom er net dus achter dat leenauto van Tesla, enkel WA verzekerd is. Bizar.

Eigen verzekering gebeld en die willen de auto niet tijdelijk op mijn eigen polis verzekeren. Aangezien de waarde van Model X veel hoger is dan een model 3.

Mooi kut geregeld bij Tesla. Gaat je M3 stuk na een week en zadelen ze je ook op met een financiëel risico van meer dan een ton

• Cyw00d
IceTeaGX schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:13:
[...]

Je vat ongeveer mijn grootste probleempunten samen.

...

Koffer toegang is ZEER klein, koffer is wel heel diep, maar laag. Vrij pijnlijk voor de rug om helemaal achteraan de koffer iets te moeten pakken, daarvoor moet ik half de koffer in kruipen.
Laadvermogen van het laadvlak in de koffer is ook beperkt.
Onlangs nog een blade chassis en een storage cluster in de koffer gehad (VW passat variant) Al bij al, meer dan 200kg, Daar moet ik niet op hopen in de M3.

Ik hoop dat de model Y deze issues niet of minder heeft. Zal ook afhankelijk van de firma zijn, of het een optie is.
Precies de reden waarom ik een trekhaak heb genomen op de M3, als ik een keer wat nodig heb leen of huur ik wel een aanhangwagen, ik heb nu nog een Hyundai Tucson dus ik ga een stuk kleiner rijden straks..

[ Tesla MIG MYP ]

• Tassadar32
@acidfever @NielsTn Valt wel mee, zijn allemaal kleine dingen maar in de categorie "jammer":
- Kras op stuurwiel
- Beschadiging zilveren trim onder dashboard plank
- Plafondlamp achter zit niet goed in het dak
- Uitgelubberde raamrubbers (nieuw!)
- Cover van kabelboom deur heeft losgelaten van het frame (nieuw!)
- Rechter tweeter doet het maar half
- Veel swirls in de lak
- Paar krassen transportschade lak
- Paint bubbles (geen lak op het metaal dus)

Waarom toch meegenomen bij aflevering? De vorige 3 was niet eens in staat om te rijden (motor/electronica defect) en kon dus niet afgeleverd worden. Na 5 weken uitstel was ik al lang blij dat ik een andere 3 kreeg en er in kon gaan rijden.

• Cyw00d
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:25:
@acidfever @NielsTn Valt wel mee, zijn allemaal kleine dingen maar in de categorie "jammer":
- Kras op stuurwiel
- Veel swirls in de lak

Waarom toch meegenomen bij aflevering? De vorige 3 was niet eens in staat om te rijden (motor/electronica defect) en kon dus niet afgeleverd worden. Na 5 weken uitstel was ik al lang blij dat ik een andere 3 kreeg en er in kon gaan rijden.
Damn, dat ze nog steeds zo afgeleverd worden... :?

[ Tesla MIG MYP ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 08:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, ik hoorde net dat Tesla gaat stoppen met de Model 3 Long Range RWD? Klopt dat, en zo ja, tot wanneer zijn die nog te bestellen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:25:
- Kras op stuurwiel
- Veel swirls in de lak

Wauw, wat een pech heb jij gehad zeg, en dat ze dit durven aanbieden voor aflevering. Ik hoop dat ze alles naar tevredenheid voor je kunnen oplossen.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Mx. Alba schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:37:
Hmmm, ik hoorde net dat Tesla gaat stoppen met de Model 3 Long Range RWD? Klopt dat, en zo ja, tot wanneer zijn die nog te bestellen?
Is vorige week al gebeurd, en nu nog bestellen heeft geen zin meer. Sommige mensen die eerder hadden besteld krijgen hun RWD al niet meer geleverd!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Mx. Alba schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:37:
Ja dat klopt en niet meer te bestellen. Er zijn al berichten van bestaande bestellingen die niet meer geleverd zullen worden.

EDIT: wat mijn bovenbuurman zei. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door acidfever op 19-06-2019 13:40 ]

• Tassadar32
@Mx. Alba Klopt, ze zijn daar al mee gestopt. Niet meer te bestellen.

@acidfever @Cyw00d Inderdaad jammer maar nog steeds een geweldige auto.

• Cyw00d
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:40:
@Mx. Alba Klopt, ze zijn daar al mee gestopt. Niet meer te bestellen.

@acidfever @Cyw00d Inderdaad jammer maar nog steeds een geweldige auto.
Ik hoop oprecht dat ze er wat aan gaat doen en dat deze dingen opgelost worden voor je! Je gaat je er toch aan ergeren kan ik me voorstellen.

[ Tesla MIG MYP ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

@gauchov6 @acidfever @Tassadar32 Wel g....... Dat was waarschijnlijk de enige (long range) Tesla die in mijn leasebudget zou passen. *zucht*

Standard Range + misschien dan maar dat scheelt 150km actieradius met de LR RWD. :/

@CyBeRSPiN Ja maar 335km actieradius is echt aan de krappe kant.

[ Voor 40% gewijzigd door Mx. Alba op 19-06-2019 13:46 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mx. Alba schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:43:
@gauchov6 @acidfever @Tassadar32 Wel g....... Dat was waarschijnlijk de enige Tesla die in mijn leasebudget zou passen. *zucht*
De Model 3 SR+ is echt wel goedkoper hoor..
Alleen als je dagelijks meer dan 250km rijdt en niet thuis kan laden. 335km is een flinke afstand hoor, kun je heel NL mee op-en-neer.
FrankSpin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:06:

Eigen verzekering gebeld en die willen de auto niet tijdelijk op mijn eigen polis verzekeren. Aangezien de waarde van Model X veel hoger is dan een model 3.

Mooi kut geregeld bij Tesla. Gaat je M3 stuk na een week en zadelen ze je ook op met een financiëel risico van meer dan een ton
Het is een leenauto toch, hoezo is de verzekering dan jouw probleem? Weet je heel zeker dat je zelf dat risico draagt?

[ Voor 68% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2019 13:50 ]

• Cyw00d
Voor mensen die nog twijfelen tussen LR AWD en SR+ ik heb een pagina gemaakt waar je dit kunt vergelijken qua specs:
https://teslaspecs.info/c...PW/m3_srp-PPSW-W39B-IN3PW
Als jullie feedback hebben gebruik dan aub de feedback knop op de website of DM me, dan houden we dit forum een beetje schoon :)

[ Tesla MIG MYP ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

@CyBeRSPiN Mjah, bij nader inzien valt het ook wel mee met de M3 SR+. All things considered nog steeds superieur aan "the best of the rest" (Kona e, e-Niro, Leaf). Maar ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de M3 LR RWD... Ach ja, shit happens. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 19-06-2019 14:02 ]

• Tassadar32
@Mx. Alba Ik denk dat ik met de SR+ prima af zou kunnen, de accu zit toch elke ochtend vol (zelfs met een 3,7kW lader). De AWD was er gewoon eerder, meer zit er niet achter mijn beslissing.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:28
Heeft een van jullie al geprobeerd hoeveel Albert Heijn to go kratten achter in de model 3 passen?
Die kratten zijn voor mij een beetje een maatstaf geworden, op vakantie gaan er nu 4 mee en heb dan nog ruimte voor wat losse meuk.
Maatstaf geen dealbreaker.

• Tassadar32
D.deJong schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:10:
Heeft een van jullie al geprobeerd hoeveel Albert Heijn to go kratten achter in de model 3 passen?
Die kratten zijn voor mij een beetje een maatstaf geworden, op vakantie gaan er nu 4 mee en heb dan nog ruimte voor wat losse meuk.
Maatstaf geen dealbreaker.
Laatst zut van oppaskindje vervoerd in de 3, toevallig in AH kratten. 4 past prima met nog een kinderfietsje (met zo'n duwsteel eraan), luiertas en nog heel veel andere losse zooi erbij.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:45:

[...]

Alleen als je dagelijks meer dan 250km rijdt en niet thuis kan laden. 335km is een flinke afstand hoor, kun je heel NL mee op-en-neer.
Heel NL op-en-neer gaat je natuurlijk niet lukken. Ik rij nog wel eens een retour Amsterdam - Enschede. Dat zijn 160 snelweg KMs waarvan veel 130. Met een SR+ zou je dat in de zomer (net?) moeten halen. In de winter niet. Retour heb ik het dan over.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Tassadar32
@Inspired Niet zo'n probleem als je op bestemming ook kan laden, anders kan je ook heel even kort (5-10 minuten) supercharger pakken.

• Inspired
Tassadar32 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:20:
@Inspired Niet zo'n probleem als je op bestemming ook kan laden, anders kan je ook heel even kort (5-10 minuten) supercharger pakken.
I know, maar heel NL op-en-neer klopt gewoon niet. 160km enkele rit is ook nog niet heel NL door. Met superchargen kun je ook heel Europa door.

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Cyw00d schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:50:
Voor mensen die nog twijfelen tussen LR AWD en SR+ ik heb een pagina gemaakt waar je dit kunt vergelijken qua specs:
https://teslaspecs.info/c...PW/m3_srp-PPSW-W39B-IN3PW
Als jullie feedback hebben gebruik dan aub de feedback knop op de website of DM me, dan houden we dit forum een beetje schoon :)
volgens mij klopt je gewicht bij de SR+ niet die zou 1611 kg moeten zijn zover ik weet ivm kleinere accu en enkele motor

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Inspired
Japie81 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:22:
[...]

volgens mij klopt je gewicht bij de SR+ niet die zou 1611 kg moeten zijn zover ik weet ivm kleinere accu en enkele motor
Zou gewoon een bestaande gebruiken. Bijvoorbeeld; https://www.evspecifications.com/en/comparison/a30418b

Staan ook de opties bij.

• Strykeforce
  • Laatst online: 10-11 19:19
@Inspired Voor die "nog wel eens" op en neer van amsterdam naar enschede moet je even rond 10 minuten bij de supercharger staan (en dit zal alleen maar minder worden met v3)

Met 200kg extra baggage, 0 graden, 90% charge vertrekken (dus niet eens optimaal)
https://abetterrouteplann...f2-4ac7-bcdd-247d4fe3a917

• acidfever

acidfever

I am allready working!

@gauchov6 @acidfever @Tassadar32 Wel g....... Dat was waarschijnlijk de enige (long range) Tesla die in mijn leasebudget zou passen. *zucht*

Standard Range + misschien dan maar dat scheelt 150km actieradius met de LR RWD. :/

Als het je werkgever om de totaalkosten gaat kun je simpelweg de Long Range AWD pakken. Dan heb je afhankelijk van je leasebudget natuurlijk een eigen bijdrage maar dit is nu net het bedrag dat je werkgever netto inhoud van je salaris om het verschil tussen leasebudget en leasekosten te betalen. Jij mag de eigen bijdrage weer van de bijtelling aftrekken dus netto kost het je werkgever niet meer omdat jij dit als werknemer betaald en onder de streep kun je voor dat bedrag niet veel vergelijkbaars leasen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

acidfever schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Als het je werkgever om de totaalkosten gaat kun je simpelweg de Long Range AWD pakken. Dan heb je afhankelijk van je leasebudget natuurlijk een eigen bijdrage maar dit is nu net het bedrag dat je werkgever netto inhoud van je salaris om het verschil tussen leasebudget en leasekosten te betalen. Jij mag de eigen bijdrage weer van de bijtelling aftrekken dus netto kost het je werkgever niet meer omdat jij dit als werknemer betaald en onder de streep kun je voor dat bedrag niet veel vergelijkbaars leasen.
Er is wel zo'n eigenbijdrageregeling maar die is gemaximeerd tot de volgende lease-schaal dus in de praktijk maximaal €50 (dus met EB kan je maximaal één schaal hoger leasen) en daarmee red ik een M3 LR AWD niet. Bovendien wordt de gehele eigen bijdrage in het eerste leasejaar ingehouden dus betaal je in dat eerste jaar 5x eigen bijdrage en daarna niets meer... Qua bijtelling valt zo veel voordeel weg helaas.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Mx. Alba schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:55:
[...]Bovendien wordt de gehele eigen bijdrage in het eerste leasejaar ingehouden dus betaal je in dat eerste jaar 5x eigen bijdrage en daarna niets meer... Qua bijtelling valt zo veel voordeel weg helaas.
Dat is toch wel raar, voor de administratie een (heel) kleine moeite en voor jou scheelt dat gewoon flink!
4 jaar ongeveer 20 EUR per maand is toch mooi 1000 EUR... (50 EUR eigen bijdrage van bruto bijtelling gehaald)

• FrankSpin
  • Niet online
Het is vanaf vandaag niet meer mogelijk om de service afdelingen van Tesla telefonisch te bereiken. Enkel via email is dit nog mogelijk.

plaats_service@tesla.com

• Katseviool
  • Laatst online: 11-11 12:21
Offerte aangevraagd bij Allsecur en die komen opeens aan dat ze sinds 21 mei een goedgekeurd VbV
/SCM Terugvindsysteem (TV01) op de M3 willen.
Ik zal je de offerte zo gelijk toesturen, let alleen wel op het volgende: "De auto moet zijn beveiligd met een goedgekeurd VbV
/SCM Terugvindsysteem (TV01). Bij een
schade moet je op verzoek van Allsecur de aanwezigheid van het beveiligingssysteem aantonen,
bijvoorbeeld met een VbV/SCM
-certificaat of aankoopnota. Kun je dit niet aantonen, dan is er geen
dekking voor beschadiging of verlies van de auto door braak aan of diefstal van (of poging daartoe) de
auto, of door joyriding. Schade door diefstal van of braak aan het motorrijtuig (of poging daartoe) of
door joyriding vergoedt Allsecur uitsluitend als het beveiligingssysteem ten tijde van de schade
functioneerde en ook in werking was gesteld. Is de gevraagde beveiliging nog niet ingebouwd in de
auto, dan heb je hiervoor 30 dagen de tijd na afgifte van het polisblad. Tijdens deze periode wordt, in
tegenstelling tot het hiervoor ver
melde, de dekking niet beperkt."

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06
Katseviool schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:00:
Offerte aangevraagd bij Allsecur en die komen opeens aan dat ze sinds 21 mei een goedgekeurd VbV
/SCM Terugvindsysteem (TV01) op de M3 willen.
[...]
Probeer Centraal Beheer eens. Die was bij ons verreweg het goedkoopste vanwege combinatievoordeel en hadden geen verdere eisen qua alarm.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FrankSpin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:37:
Het is vanaf vandaag niet meer mogelijk om de service afdelingen van Tesla telefonisch te bereiken. Enkel via email is dit nog mogelijk.

plaats_service@tesla.com
Hmmmm dat is toch wel matig.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Even een vraag naar ervaringen met de ‘sleutel’ in de model 3.
Hebben jullie de kaart altijd bij je of heb je alleen je telefoon als sleutel bij je?
Werkt de telefoonapp betrouwbaar?

Ik heb namelijk een telefoonhoesje met 2 pasjes en een sleutelring met 1 huissleutel en 1 autosleutel bij me.
Als ik dan de kaart in het hoesje van m’n telefoon bewaar dan voelt dat nogal ‘dubbel’, dus ik verwacht eigenlijk alleen m’n telefoon met nog 1 losse sleutel (hoe raak ik die niet kwijt? :+ ) mee te gaan nemen als dat tenminste betrouwbaar werkt ;) .

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

P.S. Het getekende contract voor mijn tesla model 3 SR+ wordt 1 dezer dagen bij de LM ingeleverd :) !

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Telefoon werkt super betrouwbaar, maar zou niet zonder kaart aanraden. Zodra er iets met je telefoon gebeurt ben je de sjaak.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Die 335 kun je in de winter vergeten! Eerder rond de 200km snelweg only, als je gewoon 130 rijdt.

Okee 220km is nog wel haalbaar zie ik:
https://abetterrouteplann...e3-4f5f-a8bd-fa651d74bf9c

Zonder eigen oprit, of eigen laadpaal is het gewoon een Long Range of weer een ICE.

De AWD berekening net doorgestuurd naar mijn baas, stuk ongunstiger dan de RWD. Oprecht zonde. Zonde dat die niet meer leverbaar is...

Of dat je de AP niet meer weg kunt laten om de kosten te drukken ;(

Even los van de opties op de LR, die de SR mist...

[ Voor 31% gewijzigd door BlakHawk op 19-06-2019 19:50 ]

Youtube: DashcamNL

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:21:
[...]

Die 335 kun je in de winter vergeten! Eerder rond de 200km snelweg only, als je gewoon 130 rijdt.

Okee 220km is nog wel haalbaar zie ik:
https://abetterrouteplann...e3-4f5f-a8bd-fa651d74bf9c

Zonder eigen oprit, of eigen laadpaal is het gewoon een Long Range of weer een ICE.

De AWD berekening net doorgestuurd naar mijn baas, stuk ongunstiger dan de RWD. Oprecht zonde. Zonde dat die niet meer leverbaar is...

Of dat je de AP niet meer weg kunt laten om de kosten te drukken ;(

Even los van de opties op de LR, die de SR mist...
https://insideevs.com/new...-winter-range-test-video/
218Wh/km in de winter @ 120km/u
Voor een SR+ zou je dus op 229km range komen.

WLTP range haal je inderdaad alleen als je op de rechterbaan kleeft (80-100km/u) op zomerbanden.
Winterbanden kosten je 20-30% range. En 130 rijden ook.

TheS4ndm4n#1919

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

plaats_service@tesla.com
Ik heb ze vandaag nog gesproken voor wat leverzaken, was geen enkel probleem op een lange wachttijd na, ik begreep wel dat ze de komende 2 weken voor een enorme uitdaging stonden, meer als 1000 uitlevering voor het eind van het kwartaal en daarom moeilijk bereikbaar zijn.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• PWM
  • Niet online

plaats_service@tesla.com
Als dat betekent dat je gewoon snel antwoord krijgt, prima. Maar dat zal wel niet.

• FrankSpin
  • Niet online
TeGek schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb ze vandaag nog gesproken voor wat leverzaken, was geen enkel probleem op een lange wachttijd na, ik begreep wel dat ze de komende 2 weken voor een enorme uitdaging stonden, meer als 1000 uitlevering voor het eind van het kwartaal en daarom moeilijk bereikbaar zijn.
Heb je een rechtstreeks nummer? Als je sec belt hoor je ook dat ze zeggen: "let op, ons belmenu is aangepast" En je hebt dan de opties

1. heeft u pech, of een lekke band?
2. sales spreken

en dan zeggen ze voor afspraken e.d. bekijk de app

en voor andere vragen ga naar tesla.com/support

• FrankSpin
  • Niet online
FrankSpin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:06:

Mooi kut geregeld bij Tesla. Gaat je M3 stuk na een week en zadelen ze je ook op met een financieel risico van meer dan een ton
Omdat dit mij echt niet lekker zat, heb ik vandaag nog even rondje gebeld. Uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die het wel goed kon uitleggen. Het zit namelijk zo.

De auto's van Tesla zijn enkel WA verzekerd. Maar dat betekend niet dat jij voor alle casco schade hoeft op te draaien. Dat is een risico afweging geweest van Tesla, en het was blijkbaar goedkoper om af en toe de schade zelf te vergoeden.

Je hebt enkel een eigen risico van maximaal 2500,- ex btw. Nog steeds een behoorlijk hoog bedrag, maar stukken beter dan de 1.5 ton die ik eerst in mijn hoofd had.

Ze mogen dit soort cruciale dingen wel duidelijker uitleggen. En ook al het personeel informeren over de gang van zaken. Juist met dingen als verzekeringen wil je goed, duidelijk en eenduidig naar je klanten communiceren.

• Volodos
TeGek schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Ongelooflijk, dat is een monsterklus.
Ik had gisteren al mijn VIN moeten krijgen maar ook vandaag nog niets ontvangen. Hoop maar dat het wel gaat lukken in juni, mijn Hyundai Kona Electric heb ik al verkocht, zit nu zonder auto en dat is best even wennen :-)
Heb als afhaallocatie Groningen gekozen, ik dacht dat het daar wel rustiger zou zijn dan in Tilburg.

• FrankSpin
  • Niet online
Volodos schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Ongelooflijk, dat is een monsterklus.
Ik had gisteren al mijn VIN moeten krijgen maar ook vandaag nog niets ontvangen. Hoop maar dat het wel gaat lukken in juni, mijn Hyundai Kona Electric heb ik al verkocht, zit nu zonder auto en dat is best even wennen :-)
Heb als afhaallocatie Groningen gekozen, ik dacht dat het daar wel rustiger zou zijn dan in Tilburg.
Elke keer als ik langs SEC Groningen kom staat het hele parkeerplaats daar vol met m3 :9

• Wackmack
Volgende maand kost de kleur zwart €1050,- even duur als zilver, zegt Elon Musk net op Twitter.

• Volodos
FrankSpin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Elke keer als ik langs SEC Groningen kom staat het hele parkeerplaats daar vol met m3 :9
@FrankSpin DAAR STAAT DE MIJNE TUSSEN, DAT KAN NIET ANDERS!!! *O* *O* ;-)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 15:51
Wackmack schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:25:
Volgende maand kost de kleur zwart €1050,- even duur als zilver, zegt Elon Musk net op Twitter.
Zwart was toch altijd de "gratis" kleur? Wat is straks de gratis kleur of is dit een verkapte prijs verhoging?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• BlakHawk
Pffffffff Om moedeloos van te worden die vent!
Kap nou een keer met die aanpassingen!

Net deze doorgestuurd naar mijn baas:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48093404481_7388458f4d_b.jpg

Zet aub een ander iemand aan het hoofd van Tesla! Iemand zonder stemmingswisselingen waardoor iedere week weer aanpassingen worden doorgevoerd!

Tenzij blauw dan gratis is, dan praten we nergens meer over :+

Ik vergelijk hem met een Mondeo, Talisman en Focus diesel. Kosten netto bijtelling zijn de kosten voor de medewerker inclusief eigen bijdrage. Kosten met doorgekraste letters, zijn de kosten voor ons bedrijf.

Eigen bijdrage mogen we nu nog niet en een EV budget is er op dit moment nog niet.

Maar gezien de kosten voor de medewerker, zou ik 100 euro EV budget wel "eerlijk" vinden. Hiermee is het net wat voordeliger dan een Mondeo of Telisman voor de baas.

Maar waar het met de RWD geen twijfel over mogelijk was, houdt het bij de AWD niet over zeg...
Als ik straks al die afleverproblemen ervoor terug zou krijgen is mijn baas er ook wel direct weer klaar mee, gok ik.

[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 19-06-2019 20:36 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:32:
[...]

Lijkt me een goed idee om dat eens naar Elon te twitteren. Dat dit geen basis is om een businesscase op te maken.

Signatures zijn voor boomers.

• Vinslo
  • Laatst online: 08-11 21:16
Benieuwd of ze de kwaliteit van de zwarte lak dan ook gelijk gaan trekken. Is dit een manier om de "paint issues" het hoofd te bieden?

• Volodos
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:37:
[...]

Lijkt me een goed idee om dat eens naar Elon te twitteren. Dat dit geen basis is om een businesscase op te maken.
_/-\o_
Gewoon twitteren: Elon, nu ben je te ver gegaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Volodos op 19-06-2019 20:39 ]

• RocketKoen
PASware schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Zwart was toch altijd de "gratis" kleur? Wat is straks de gratis kleur of is dit een verkapte prijs verhoging?
primer.
Kan iedereen die klaagt over de slechte lak, de auto zelf (laten) spuiten.

TheS4ndm4n#1919

• BlakHawk
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:37:
[...]

Die reageert daar toch niet op :+
RocketKoen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:40:
[...]
primer.
Kan iedereen die klaagt over de slechte lak, de auto zelf (laten) spuiten.
Serieus?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
Heb je ook nog een bron, anders dan "dat hep op facebook twitter gestaan"?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:32:
[...]

Net deze doorgestuurd naar mijn baas:
[Afbeelding]

Zet aub een ander iemand aan het hoofd van Tesla! Iemand zonder stemmingswisselingen waardoor iedere week weer aanpassingen worden doorgevoerd!

Tenzij blauw dan gratis is, dan praten we nergens meer over :+

Ik vergelijk hem met een Mondeo, Talisman en Focus diesel. Kosten netto bijtelling zijn de kosten voor de medewerker inclusief eigen bijdrage. Kosten met doorgekraste letters, zijn de kosten voor ons bedrijf.

Eigen bijdrage mogen we nu nog niet en een EV budget is er op dit moment nog niet.

Maar gezien de kosten voor de medewerker, zou ik 100 euro EV budget wel "eerlijk" vinden. Hiermee is het net wat voordeliger dan een Mondeo of Telisman voor de baas.

Maar waar het met de RWD geen twijfel over mogelijk was, houdt het bij de AWD niet over zeg...
Als ik straks al die afleverproblemen ervoor terug zou krijgen is mijn baas er ook wel direct weer klaar mee, gok ik.
Handig Exceletje. Mag/kun je die delen? En hebben anderen nog slimme business cases gemaakt die deelbaar zijn? Ik ben ook bezig om een LR AWD geregeld te krijgen (of als het niet anders kan, een SR+) en wilde ook iets soortgelijks maken, maar 'lenen' is makkelijker natuurlijk ;)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PASware schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Er komt een “standaard” wit als basis kleur.

https://twitter.com/elonmusk/status/1141411390155980800?s=21

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 19-06-2019 20:52 ]

• Wackmack
anboni schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:45:
[...]

Officeel account van de baas dus lijkt mij dat het wordt doorgevoerd. Is dus een verkapte prijs verhoging. Snel de SR+ door geven.

https://twitter.com/elonmusk/status/1141409584457768960?s=09

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 19-06-2019 20:54 ]

• BlakHawk
Eddos schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Handig Exceletje. Mag/kun je die delen? En hebben anderen nog slimme business cases gemaakt die deelbaar zijn? Ik ben ook bezig om een LR AWD geregeld te krijgen (of als het niet anders kan, een SR+) en wilde ook iets soortgelijks maken, maar 'lenen' is makkelijker natuurlijk ;)
Ik zal vanavond of morgen even een versie zonder bedrijfsnaam online zetten, samen met mijn kosten berekening brandstof vs elektra, die heb ik ook in excel.

Uiteraard mag je die dan gebruiken/lenen 😬

Zul je net zien, mag iedereen straks een Model 3 awd leasen en ik niet 🤣
anboni schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:45:
[...]

https://twitter.com/elonmusk/status/1141411390155980800?s=21

Edit:
@Deveon was mij voor

Achteraf wel prima eigenlijk, op wit zie je krassen niet zo snel, en wordt in de zomer niet zo warm. Ik wilde voor blauw gaan, maar met deze aanpassing: wit it is!
Kan de 14€ meerprijs van blauwe kleur er weer af 😅

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 19-06-2019 20:55 ]

• IceTeaGX
  • Laatst online: 10-11 08:36
Daar zal ik dan maar even op wachten.

• FrankSpin
  • Niet online
Waarschijnlijk ook gewoon een push om nog meer auto's te verkopen in dit kwartaal.

Heb het idee dat ze zelfde doen met de LR R. Niet meer leverbaar maken en iedereen laten upgraden voor een extra 4k.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
FrankSpin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:02:
Waarschijnlijk ook gewoon een push om nog meer auto's te verkopen in dit kwartaal.

Heb het idee dat ze zelfde doen met de LR R. Niet meer leverbaar maken en iedereen laten upgraden voor een extra 4k.
Lijkt mij dat dat tegen ze gaat werken, zou niet heel slim zijn. Normaal geef je wat kortingen of extra's om meer te verkopen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 20:44
Waarom twittert hij dat vanaf zn eigen twitteraccount en niet vanaf het officiële Tesla account?

En wel apart dat dit in het nieuws komt enkele dagen nadat ze stoppen met de productie van de LR RWD.

Lijkt erop dat in deze maand (eind van Q2) er toch echt nog wat omzet gedraaid moet worden. En wat gaat Musk nog meer allemaal veranderen komende weken/maanden. Lijkt wel paniekvoetbal.....

• Wackmack
GMAT schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:14:
Waarom twittert hij dat vanaf zn eigen twitteraccount en niet vanaf het officiële Tesla account?

En wel apart dat dit in het nieuws komt enkele dagen nadat ze stoppen met de productie van de LR RWD.

Lijkt erop dat in deze maand (eind van Q2) er toch echt nog wat omzet gedraaid moet worden. En wat gaat Musk nog meer allemaal veranderen komende weken/maanden. Lijkt wel paniekvoetbal.....

[...]
Dit doet hij al vrij lang op deze manier. Tja een prijs verhoging, is volgens mij niet zo heel spannend.

• Vinslo
  • Laatst online: 08-11 21:16
Kan wel een goede communicatieadviseur krijgen...

Waarom niet: "Great news! We're adding a multi-coat black color at the same price as the midnight silver. It's going to look amazing! And we're swapping out our base color black for a base white due to popular demand for basic white."?

• RocketKoen
Vinslo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:22:
Kan wel een goede communicatieadviseur krijgen...

Waarom niet: "Great news! We're adding a multi-coat black color at the same price as the midnight silver. It's going to look amazing! And we're swapping out our base color black for a base white due to popular demand for basic white."?
Tsja. Het is een no-bullshit iemand.
Dat is ook wel verfrissend.

TheS4ndm4n#1919

• Katseviool
DaCoTa schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:23:
[...]

Probeer Centraal Beheer eens. Die was bij ons verreweg het goedkoopste vanwege combinatievoordeel en hadden geen verdere eisen qua alarm.
Thx, zal ze morgen eens bellen. Eerst even prive auto overzetten naar vrouw en dan schadevrije jaren bij Tesla gebruiken.

Heb wel voorstel bij Carmeleon, kom dan uit op €164 (All-Risk + Inzittenden) met 2 schadevrije jaren.

• Volodos
Katseviool schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Thx, zal ze morgen eens bellen. Eerst even prive auto overzetten naar vrouw en dan schadevrije jaren bij Tesla gebruiken.

Heb wel voorstel bij Carmeleon, kom dan uit op €164 (All-Risk + Inzittenden) met 2 schadevrije jaren.
Ik heb de verzekering ondergebracht bij de ANWB. Die doen het ook voor weinig. Maar ik weet niet wat de premie is met 2 schadevrije jaren, zelf zat ik aan het maximum schade vrije jaren en dan betaal ik 59 euro.

• Katseviool
Thx maar daar krijg ik: “Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is?”

• BlakHawk
Eddos schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Wat kost de Model 3 uiteindelijk in vergelijking met Mondeo, Telisman en Focus:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1aQpFLZPiKRqgpGA?e=436Eij

Wat levert het elektrisch rijden nu precies als voordeel op tegenover brandstof, gele velden vrij invulbaar:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1c3RZ_VDGYmZ9Qxw?e=lnf7SZ

De "Business Case":
https://1drv.ms/w/s!AjrnqH7r_4E3j_1eP71SwPxgpmUNMA?e=pUk1Jx

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Wat kost de Model 3 uiteindelijk in vergelijking met Mondeo, Telisman en Focus:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j_1aQpFLZPiKRqgpGA?e=436Eij

Wat levert het elektrisch rijden nu precies als voordeel op tegenover brandstof, gele velden vrij invulbaar:

De "Business Case":
https://1drv.ms/w/s!AjrnqH7r_4E3j_1eP71SwPxgpmUNMA?e=pUk1Jx
Wow! Respect, dat is zeer degelijk onderzocht en onderbouwd!
Kan me nu je frustratie beter voorstellen door al die wisselingen bij Tesla.

• Volodos
Katseviool schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:06:
Thx maar daar krijg ik: “Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is?”
Ik zou ze gewoon even bellen op 0882692837. Je kunt de auto daar prima verzekeren hoor, ook All Risk. Ik denk dat ze nog een beetje achterlopen (de veel duurdere Tesla S en X konden daar inderdaad niet verzekerd worden, in ieder geval niet zonder meer)

• Maasluip
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dfrenner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:19:
[...]

30 ct/kWh thuisladen is wel erg veel? Als je stroom voor 22 cent hebt is het al aan de dure kant.

Signatures zijn voor boomers.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 18:20

n3z

Nice! Ik wou hem graag in het wit. Nu kan ik de trekhaak erbij doen voor dezelfde prijs.

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11 01:15
Maandag mag ik eindelijk de Tesla Model 3 Long Range RWD ophalen in Tilburg. Ik heb heel lang getwijfeld om de Tesla te bestellen, omdat ik ook de Kona in bestelling had en die kon ik niet kosteloos annuleren. Na lang wikken en wegen toch maar besloten om de RWD te bestellen en gelukkig op tijd, nu al ik alle berichten lees dat ie niet meer te krijgen is.

Nu kom ik wel in de situatie dat maandagochtend de Kona wordt geleverd en maandagmiddag haal ik de Tesla op... Maar op aanraden van een Tweaker ga ik de Kona aanbieden op leasebijtellingvriendelijk en hopelijk raak ik de auto snel kwijt. Mochten jullie nog iemand kennen (ik acht de kans klein hier :p) die geïnteresseerd is in een Kona Premium Pulse Red, ik hoor het graag :)
Pagina: 1 ... 62 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic