Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.114 views

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Mvd1981 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Inmiddels kan het volgende probleem toegevoegd worden aan de lijst. Alarm gaat at random af. Inmiddels in het afgelopen uur inmiddels al vier keer - fijn voor de buurt op zondagochtend. Op internet lees ik er niet al te veel over, behalve dat er een link is met de deuren. Iemand anders een idee of dit eerder meegemaakt?
Waarschijnlijk zit er een vlieg in je auto :P

Hoi.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Even @Khayma'a vondst cross posten. Want ik vind 'm in het geel echt werkelijk práchtig om te zien. Veel minder zakelijk en veel meer sportief, naar mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FbPmbvW/IMG-1071.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TucanoItaly op 16-06-2019 13:06 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11 14:00
Wackmack schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:42:
SR+ vs LM awd, is het de 8k waard? Vind geluid juist belangrijk :)
Verschil is 10,5K. Geluid van de audioinstallatie is niet het belangrijkste lijkt me (iig geen 10,5K meerprijs waard), de extra range en de AWD vs RWD naast alle "full premium" goodies zijn dat wel.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Is de standard range ooit buiten de VS of Canada geleverd?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

Inmiddels kan het volgende probleem toegevoegd worden aan de lijst. Alarm gaat at random af. Inmiddels in het afgelopen uur inmiddels al vier keer - fijn voor de buurt op zondagochtend. Op internet lees ik er niet al te veel over, behalve dat er een link is met de deuren. Iemand anders een idee of dit eerder meegemaakt?
Wat @basdej zegt. Het interieuralarm is best gevoelig en als er een vlieg in het interieur zit, dan wordt het alarm getriggerd door de vlieg. Je hebt twee keuzes: 1) de vlieg opsporen en uit de auto verwijderen of 2) het interieuralarm (tijdelijk) uitzetten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@Mvd1981 Ik was vandaag ook de pineut. Vlieg in de auto en het alarm ging af. Was me overigens al een keer eerder gebeurd, blijkbaar doet de interieurcamera of de microfoon nog iets voor alarmdetectie wat door een vlieg getriggered kan worden. Vlieg uit je auto jagen lost het probleem direct op.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Volodos schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Oeps ja, idd, die bedoel ik, FSD. Maar die kost dus 6400 euro terwijl de autopilot er standaard al in zit. En ik kan nergens zien wat het kost om FSD achteraf te installeren, iemand een idee?
Wat werkt er nu eigenlijk in de EU van de FSD? Of kun je er daadwerkelijk al iets mee?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inspired schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Wat werkt er nu eigenlijk in de EU van de FSD? Of kun je er daadwerkelijk al iets mee?
NoA, Summon en Autopark is er nu.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:07
Tassadar32 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:04:
@Mvd1981 Ik was vandaag ook de pineut. Vlieg in de auto en het alarm ging af. Was me overigens al een keer eerder gebeurd, blijkbaar doet de interieurcamera of de microfoon nog iets voor alarmdetectie wat door een vlieg getriggered kan worden. Vlieg uit je auto jagen lost het probleem direct op.
Geen vlieg te zien... heb het alarm maar afgezet. Wordt er een beetje moedeloos van.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
CyBeRSPiN schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:18:
[...]

NoA, Summon en Autopark is er nu.
Volgens de website van Tesla zou je je configuratie nog kunnen wijzigen. Maar bij mij lukt dat niet: ik zie wel hoe de orderbevestiging er nu uitziet maar de optie 'wijzigen' zie ik nergens staan. Er staat wel dat als ik wat wil wijzigen, dat de leverdatum dan mogelijk anders gaat worden. Maar de leverdatum heb ik nog niet. En geen idee wie ik zou moeten bellen en welk telefoonnummer ik dan zou moeten gebruiken. Ik vind de website maar een rommeltje!
Is een leaseauto toch? Dan met LM bellen morgen. Anders direct met Tesla bellen en dan uurtje in de wacht.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:28:
[...]
Overigens als je jouw Niet - Niro annuleert en nu een LR RWD besteld, heb je hem waarschijnlijk ook nog eerder >:)
De annulering of de auto :+

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Offtopic: Ik lees wat berichten over de plannen van het klimaatakkoord en dat bijtelling op korte termijn naar 8 of 10 procent zou gaan. Ik lees nergens wt terug over welk belastingjaar dat zou zijn.

Hebben er mensen hier meer informatie en of ideeen bij? Het lijkt mij sterk dat ze de bijtellingsregels van 2020 voortijdig kunnen aanpassen?

PVoutput

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:22
knights16 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:00:
Offtopic: Ik lees wat berichten over de plannen van het klimaatakkoord en dat bijtelling op korte termijn naar 8 of 10 procent zou gaan. Ik lees nergens wt terug over welk belastingjaar dat zou zijn.

Hebben er mensen hier meer informatie en of ideeen bij? Het lijkt mij sterk dat ze de bijtellingsregels van 2020 voortijdig kunnen aanpassen?
Tot en met 2020 staat het vast. Vanaf 2021 zal het anders zijn. Zal richting 8/10% over de eerste 40k gaan bij EV. Daarboven 22% waarschijnlijk. Maar goed, tot en met 2020 op keteken is huidige regeling.

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
[...]

Heb je toevallig luchtvering? Ik had een lek in de luchtvering achteraan, waardoor hij telkens 'leeg liep' en hierdoor het alarm getriggerd werd. Meestal was dit na een paar uur stilstaan. Je zag ook telkens dat de auto achteraan helemaal gezakt was.

Na herstelling nooit meer last gehad van een alarm dat nodeloos afging.

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:14
Tassadar32 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:04:
Ik geloof niet dat de camera ingeschakeld is, maar als een vlieg dicht bij de microfoon gaat zitten dan kan ik me voorstellen dat dit genoeg geluid maakt om het alarm af te laten gaan. Zo gaat de auto in sentry mode ook muziek afspelen als je hard op de ramen beukt. Niet omdat er sensoren trillingen o.i.d. registreren maar omdat de microfoon geluid opvangt (oké, ook een soort van trillingen).

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 22:06
Ik had gisteren een abort van de autosteer (groot rood stuurwiel op scherm) nadat ik ruitewissersproeiers had gebruikt. De auto staat bij mij buiten onder bomen die een plakprut op de auto deponeren en door de ruitenwissers werd dit een mooi semi-transparant laagje over de front camera's. Daarna melding van 'Blindspot Detection Limited, Camera Visibility Reduced', totdat de auto weer blinkend uit de wasstraat kwam. Heb de beelden bekeken, en het leek inderdaad op erwtensoep. Goed om te weten dat er een soort kwaliteitsbewaking van de beelden is en dat hij niet koste wat het kost door probeert te gaan.

• Tassadar32
@tim-1985 Ik vermoed dat de bromvlieg inderdaad langs een mic vliegt.

@Devil_Inside Hellingshoekdetectie kan je apart uitzetten om dat te testen.

@DaCoTa Bij een natte auto krijg je ook vaak een melding. Even de ruitenwisser een keer laten wissen voor je de auto in D zet helpt dan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 20:52
Volodos schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Volgens de website van Tesla zou je je configuratie nog kunnen wijzigen. Maar bij mij lukt dat niet: ik zie wel hoe de orderbevestiging er nu uitziet maar de optie 'wijzigen' zie ik nergens staan. Er staat wel dat als ik wat wil wijzigen, dat de leverdatum dan mogelijk anders gaat worden. Maar de leverdatum heb ik nog niet. En geen idee wie ik zou moeten bellen en welk telefoonnummer ik dan zou moeten gebruiken. Ik vind de website maar een rommeltje!
Bij mij verdween de "bewerk" knop nadat ik alle registratiegegevens had ingevuld. Daarna kan het blijkbaar alleen maar telefonisch / via een sales contactpersoon (als je daar contactgegevens van hebt).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

knights16 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:00:
joke_name in "Elektrische auto's - deel 4"

Dat het aangepast wordt daar kun je gif op innemen. De overheid heeft inkomen nodig en als er te veel mensen minder inkomsten genereren, dan moeten ze de modellen aanpassen.

Signatures zijn voor boomers.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Inspired schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Tot en met 2020 staat het vast. Vanaf 2021 zal het anders zijn. Zal richting 8/10% over de eerste 40k gaan bij EV. Daarboven 22% waarschijnlijk. Maar goed, tot en met 2020 op keteken is huidige regeling.
Precies wat nu besloten is staat vast dus je huidige regeling blijft behouden alleen bij nieuwe auto's.

Ik gok dat ik over 4-5 jaar 2 EV in prive neem is stukken goedkoper dan nieuw lease :)

• Tassadar32
@MeZZiN Daar gok ik ook op. Tegen die tijd mogelijk de 3 overzetten naar privé. Met 6ct / kWh aan laadkosten kan dat best nog wel eens voordelig zijn.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 12:21
Ik kijk indedaad ook even wat die regelingen gaan doen. Ik neem M3 voor nu in zakelijke financial lease en dan eventueel over 5 jaar, als hij voor een groot deel is afgschreven, neem ik hem prive weer over mocht dat interessanter zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Katseviool op 17-06-2019 10:57 ]

• MeZZiN
Maar goed over 5 jaar zien we wel weer de wereld gaat er anders uitzien dat zeker hoe anders is de grote vraag.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tassadar32 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:52:
@MeZZiN Daar gok ik ook op. Tegen die tijd mogelijk de 3 overzetten naar privé. Met 6ct / kWh aan laadkosten kan dat best nog wel eens voordelig zijn.
Hoe wil je privé laden voor 6ct/kWh? Dan is in feite net als je privé auto tanken met de tankpas van de zaak, of bedoel je eigen PV?

[offtopic]
Zelf vermoed ik dat de overheid nog wel iets gaat doen aan auto's laden op de zaak. Niet alleen privé auto's maar ook op zakelijke auto's lopen ze hier accijnzen mis. Waar je bij thuis laden nog energiebelasting betaalt (procentueel meer dan accijnzen) geldt dit voor een grootzakelijk aansluiting niet. Of ze moeten dit volledige met de kilometerheffing opvangen, maar volgens mij wordt brandstof rijden dan écht onbetaalbaar (geen draagkracht). Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze de belasting op brandstof op enige manier zullen verlagen.
[/offtopic]

• Tassadar32
@Deveon PV inderdaad. Heb flink wat overcapaciteit die ik momenteel verkoop aan mijn werkgever via de laadpas. Als er een privé EV komt gaat die stroom daarheen.

• MeZZiN
Kom zelf niet verder dan 12 cent prive het heeft zijn voordelen groot kwh verbruiker te zijn.

Maar 6 ct is netjes met je panelen. Tijd om de mijne na de zomer weer op het dak te gooien. Dan is het garage dak verbouwd.

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:50
basdej schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Hier ook een aantal keer 't alarm afgegaan. Was inderdaad een vlieg.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Maasluip schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:37:
[...]

joke_name in "Elektrische auto's - deel 4"

Dat het aangepast wordt daar kun je gif op innemen. De overheid heeft inkomen nodig en als er te veel mensen minder inkomsten genereren, dan moeten ze de modellen aanpassen.
Dit is precies de reden waarom het onderwerp "Rekening rijden" weer opborrelt in de politiek.
In de leasemarkt kan de overheid natuurlijk prima bijsturen door het bijtellingspercentage aan te passen maar de leasemarkt omvat pakweg 1/8e van het totaal aantal auto's op de Nederlandse wegen.

Juist wanneer de privé rijder op elektrisch over gaat ziet de overheid potentieel miljarden aan accijns van de begroting vertrekking en daar zal een oplossing voor moeten komen. Momenteel gokt men voor deze oplossing blijkbaar op kilometer heffing.

Wel apart want juist in de prive bezit markt, waar auto's gemiddeld 10 jaar oud zijn, zijn wat betreft uitstoot van CO2 en andere vervuilende gassen pas echt stappen te maken. Maar dergelijk inzicht ontbreekt blijkbaar (of het is een keuze om dit te negeren).

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Phontana schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:53:
Het lijkt erop dat de (nieuwe, 64GB) USB stick die ik om te proberen in mijn Model 3 had gestopt het na 2 dagen al heeft begeven. Hij wil niet meer mounten, op geen enkele computer. Nu had ik wel al gelezen dat een USB stick na verloop van tijd wel corrupt kon raken, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling. Zeker omdat de handleiding geen extra eisen noemt en in principe elke stick zou moeten werken. Heeft iemand anders ook deze ervaring gehad?
Ik heb hierna een andere USB stick in de auto gestopt, maar die is nu na 2 dagen ook kapot. Ander merk, andere capaciteit. Heb hem er vanmorgen uitgehaald om wat beelden van Sentry Mode te checken, maar hij was hartstikke warm en rook verbrand. Ik ga maar even bij Tesla navragen wat ik hier mee moet, want dit is niks waard natuurlijk.

Wat ik me nu nog bedenk: zou het nog iets met de temperatuur in de auto te maken kunnen hebben? Dat de USB stick te warm wordt vanwege hogere temperaturen? Het is wel steeds ruim boven de 30 graden in de auto (als hij in de volle zon staat) zie ik in de app.

[ Voor 12% gewijzigd door Phontana op 17-06-2019 15:33 ]

• Deveon
  • Niet online
acidfever schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:14:
[...]
Juist wanneer de privé rijder op elektrisch over gaat ziet de overheid potentieel miljarden aan accijns van de begroting vertrekking en daar zal een oplossing voor moeten komen. Momenteel gokt men voor deze oplossing blijkbaar op kilometer heffing.
De privé rijder betaalt meer procentueel meer belasting over stroom dan over brandstof. Uitzondering hiervan is juist groot zakelijke aansluitingen die vrij zijn van energiebelasting. Kilometerheffing is de enige juist manier om onafhankelijk van de energiedrager de gebruiker te laten betalen, liefst ook afhankelijk van de drukte van de weg. Uiteraard kan binnen de kilometerheffing wel onderscheid gemaakt worden voor op welke brandstof de auto rijd (of hoeveelheid co2 uitstoot).

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
Deveon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:36:
[...]
Uiteraard kan binnen de kilometerheffing wel onderscheid gemaakt worden voor op welke brandstof de auto rijd (of hoeveelheid co2 uitstoot).
Hoe je het ook inricht, als de inkomsten gelijk moeten blijven, moeten de heffingen op zuinige auto's naar verloop van tijd omhoog, als alle onzuinige verdwijnen. Er zal dus nooit een moment komen dat iedereen tevreden is.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/qecl7x9h7x431.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=4e9f12b77c407b740a7ba1b98806c287bbf252ab

Elon heeft zijn Twitter blijkbaar verwijderd. Misschien is dat ook wel het beste voor nu, kan hij zich beter focussen op wat hij het beste doet. Auto's maken en mensen naar Mars sturen.

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 06:28
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:43:
[Afbeelding]

Elon heeft zijn Twitter blijkbaar verwijderd. Misschien is dat ook wel het beste voor nu, kan hij zich beter focussen op wat hij het beste doet. Auto's maken en mensen naar Mars sturen.
Jammer. Hij gaf altijd bijzonder veel details over SpaceX via Twitter. Het zal wel meevallen allemaal. Het zal wel voorlopig voldoende 'nieuws' opleveren over waarom hij zijn account heeft verwijderd...

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Jammer. Hij gaf altijd bijzonder veel details over SpaceX via Twitter. Het zal wel meevallen allemaal. Het zal wel voorlopig voldoende 'nieuws' opleveren over waarom hij zijn account heeft verwijderd...
SpaceX en Tesla hebben ook een eigen account die tot nu toe beetje ondergesneeuwd waren, die kunnen het vast wel over nemen.

Of het is gewoon 1 grote troll, daar zie ik hem ook wel voor aan. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Overigens als je jouw Niet - Niro annuleert en nu een LR RWD besteld, heb je hem waarschijnlijk ook nog eerder >:)
Nou, dan moet je snel zijn: 'Tesla Discontinues Long Range Rear-Wheel Drive Model 3'

https://insideevs.com/new...ng-range-rwd-model-3/amp/

• wickedsight
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:01:
[...]

SpaceX en Tesla hebben ook een eigen account die tot nu toe beetje ondergesneeuwd waren, die kunnen het vast wel over nemen.

Of het is gewoon 1 grote troll, daar zie ik hem ook wel voor aan. :+
Beetje vreemde discussie dit wel. Hij heeft de naam van het account en de foto veranderd en een Tweet gestuurd met 'Just deleted my Twitter account'. Hij heeft dus niet zijn Twitter account verwijderd, want dan zou dit allemaal niet zichtbaar zijn.

Als hij morgen zin heeft om te Tweeten kan hij gewoon inloggen en dat doen.

Verwijderd

wickedsight schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Beetje vreemde discussie dit wel. Hij heeft de naam van het account en de foto veranderd en een Tweet gestuurd met 'Just deleted my Twitter account'. Hij heeft dus niet zijn Twitter account verwijderd, want dan zou dit allemaal niet zichtbaar zijn.

Als hij morgen zin heeft om te Tweeten kan hij gewoon inloggen en dat doen.
Ik gebruik zelf geen Twitter, maar hier lees ik dat het 30 dagen duurt voor die echt weg is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik zelf geen Twitter, maar hier lees ik dat het 30 dagen duurt voor die echt weg is.
When deactivated, your Twitter account, including your display name, username, and public profile, will no longer be viewable on twitter.com, Twitter for iOS, and Twitter for Android.

For up to 30 days after deactivation it is still possible to restore your Twitter account if it was accidentally or wrongfully deactivated.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Kijk jaloersmakend naar alle berichten hier over de orders. Mijn Tesla is 6 juni besteld, direct een account gekregen maar nog geen koppeling met de model 3. Hoe raar is dat? Er is dus een order want ik heb een mail van Tesla maar niks te zien in het account. Ook nog geen RN nummer. Net weer mailtje gestuurd naar de LM. Zij zien niks wat betreft de accounts, wat vrij logisch is. Van de week maar is met Tesla bellen.

Wat het misschien zou kunnen zijn, levering zou rond oktober zijn ivm afgelopen huidig lease contract.

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 21:06
basdej schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Was bij mij van de week ook het geval! Ik zag die vlieg zitten toen ik instapte, daarna heb ik alle ramen opengezet en de ventilatie op 10. Toen was ie snel verdwenen en het alarm is daarna niet meer afgegaan.

Positief: de ultrasoon sensoren werken _/-\o_

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

6 weken heeft mijn Model 3 RWD LR met losse AP en FSD bij Tesla Tilburg gestaan (4 mei in Zeebrugge al aangekomen) voordat ze eindelijk de €3200 van de factuur hadden afgetrokken.

Mijn besteldatum was 24 april, maar was op 2 mei in de systemen in Tesla gekomen, dus viel daardoor niet onder de coulance regeling. Maar dat moest natuurlijk gefixed worden.

Elke medewerker die ik van Tesla er telefonisch over sprak werd direct ook geïrriteerd op hun interne processen want vanaf 3 mei stond mijn ticket al op high priority en pas afgelopen vrijdag is het gelukt de -€3200 korting door te voeren.

Morgen ga ik de Tesla ophalen. Helaas is de RDW waarde gewoon €58300 + €3200 = €61.500 geworden net als bij alle anderen heeft RDW de korting erbij opgeteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 17-06-2019 17:15 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 17:31
Brainstorm86 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:46:
Na lang meelezen afgelopen vrijdag eindelijk bestelling geplaatst. M3 LR RWD MSM, zojuist bevestiging van aanbetaling en omzetting. Nu wachten op levering :)

Iemand interesse in een opel ampera uit 2013 met 130.000 op de teller? :D
Moet ie kosten? Km op alleen batterij? Zat er toevallig vandaag naar te kijken.

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:42:
Kijk jaloersmakend naar alle berichten hier over de orders. Mijn Tesla is 6 juni besteld, direct een account gekregen maar nog geen koppeling met de model 3. Hoe raar is dat?
Das bij iedereen welke via LM besteld zo. Pas nadat de auto is geleverd komt de koppeling naar jouw account. Tesla weet overigens wél dat jij de berijder zult zijn maar tot aan/ na levering zie jij waarschijnlijk niets meer dan nu.

• Volodos
Bazi schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Bij mij verdween de "bewerk" knop nadat ik alle registratiegegevens had ingevuld. Daarna kan het blijkbaar alleen maar telefonisch / via een sales contactpersoon (als je daar contactgegevens van hebt).
@Bazi Klopt, daar ben ik ook achtergekomen nadat ik gebeld had (1 uur 23 minuten in de wacht, OMG). Ze hebben het telefonisch aangepast en ze baalden ook dat het niet duidelijk op de site staat.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 14:59
E46RC51 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Das bij iedereen welke via LM besteld zo. Pas nadat de auto is geleverd komt de koppeling naar jouw account. Tesla weet overigens wél dat jij de berijder zult zijn maar tot aan/ na levering zie jij waarschijnlijk niets meer dan nu.
Volgens mij zie je ook niets na levering.
Ik heb een account gekregen, maar daar zie ik helemaal niets in. M'n auto is echter wel zichtbaar via dat account in de app en via de API.

Na meermaals vragen bij Tesla zeggen ze dat lease rijders geen auto zichtbaar hebben in hun account, en daarmee ook geen service afspraken kunnen plannen of referrals kunnen krijgen. De service afspraken plan ik dus in via mail of telefoon 8)7

• Volodos
Kun je één SSD gebruiken om zowel muziek af te spelen en de Sentrymode/Teslacam op te nemen? Of toch beter op elke USB-poort ééntje aansluiten? Of een splitter gebruiken?

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 20:44
Ik vis ook net achter het net. Vorige week de LM gemaild en opdracht gegeven om de LR RWD te bestellen en een dag later een mail terug dat de LR RWD niet meer te bestellen is... enorm balen natuurlijk (net als 1000+ anderen als ik topic beetje doorlees. Voor mij was die extra range van 125 km tov de SR+ het kantelpunt om voor de LR RWD te gaan.

Afgelopen weekend de opties SR+ en LR AWD afgewogen en voorkeur voor dan toch maar de LR AWD. Totdat ik prijsopgave van LM zag; ruim 220 euro netto per maand duurder dan de SR+!!!!!!!

Ik neig nu naar de SR+ en dan die 2 of 3 keer dat ik een buitenlands tripje maak mijn ouders of schoonma proberen te porren voor een tijdelijke autoruil. 😄

Iemand enig idee van de huidige levertijden (helemaal nu na de LR RWD stop) van de SR+?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:50
Volodos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:12:
Kun je één SSD gebruiken om zowel muziek af te spelen en de Sentrymode/Teslacam op te nemen? Of toch beter op elke USB-poort ééntje aansluiten? Of een splitter gebruiken?
Ja, SSD kan. Moet je 2 FAT32 partities aanmaken, een met een map TeslaCam, de ander met je muziek.

• Volodos
jpiscaer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:23:
[...]

Ja, SSD kan. Moet je 2 FAT32 partities aanmaken, een met een map TeslaCam, de ander met je muziek.
@jpiscaer Thanks! Kun je misschien een link sturen hoe ik dat moet doen? Of het me vertellen?

• ZorbaR
  • Laatst online: 11-11 19:21
We gaan nog even kijken of de Model 3 op de zaak leasen haalbaar is, anders koop ik hem particulier.

Zou voor de Model 3 LR AWD met 19" velgen en trekhaak gaan. Weet iemand of de trekhaak in Europa wordt bevestigd of ik met die optie meteen tegen een langere levertijd aankijk? Volgens de configurator niet maar die vertrouw ik niet helemaal...

Keep on running

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:42:
Kijk jaloersmakend naar alle berichten hier over de orders. Mijn Tesla is 6 juni besteld, direct een account gekregen maar nog geen koppeling met de model 3. Hoe raar is dat? Er is dus een order want ik heb een mail van Tesla maar niks te zien in het account. Ook nog geen RN nummer. Net weer mailtje gestuurd naar de LM. Zij zien niks wat betreft de accounts, wat vrij logisch is. Van de week maar is met Tesla bellen.

Wat het misschien zou kunnen zijn, levering zou rond oktober zijn ivm afgelopen huidig lease contract.
Dont worry. Ik zag de tesla pas in de app toen ik m kreeg. In Mn account staat er geen een omdat ik de eigenaar niet ben. rn kreeg ik ook ps bij de oplevering.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• siemenz

siemenz

Koetje

GMAT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:14:
Ik vis ook net achter het net. Vorige week de LM gemaild en opdracht gegeven om de LR RWD te bestellen en een dag later een mail terug dat de LR RWD niet meer te bestellen is... enorm balen natuurlijk (net als 1000+ anderen als ik topic beetje doorlees. Voor mij was die extra range van 125 km tov de SR+ het kantelpunt om voor de LR RWD te gaan.

Afgelopen weekend de opties SR+ en LR AWD afgewogen en voorkeur voor dan toch maar de LR AWD. Totdat ik prijsopgave van LM zag; ruim 220 euro netto per maand duurder dan de SR+!!!!!!!

Ik neig nu naar de SR+ en dan die 2 of 3 keer dat ik een buitenlands tripje maak mijn ouders of schoonma proberen te porren voor een tijdelijke autoruil. 😄

Iemand enig idee van de huidige levertijden (helemaal nu na de LR RWD stop) van de SR+?
De offerte van je lm heeft toch niets met je bijtelling te maken ? Tenzij je je lease budget behoorlijk overschrijd

• siemenz

siemenz

Koetje

Volodos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:46:
[...]

@jpiscaer Thanks! Kun je misschien een link sturen hoe ik dat moet doen? Of het me vertellen?
Win of Mac?

• Wackmack
E46RC51 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Weet je dat zeker? Lees volgens mij bij genoeg leden hier dat ze een account hebben met het gehele order proces, inclusief vin nummer terwijl ze de auto hebben geregeld via een LM. Zelfde geldt voor een ex collega. Hij ziet zijn SR+ in zijn account.

Heb jij soms hetzelfde ervaren?
siemenz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:08:
[...]

Dont worry. Ik zag de tesla pas in de app toen ik m kreeg. In Mn account staat er geen een omdat ik de eigenaar niet ben. rn kreeg ik ook ps bij de oplevering.
Goed om te horen, thnx! Hoe berloeo7dr afspraak communicatie dan? Je kreeg te horen via d'r LM dat je de auto op kon halen?

Ben gerust gesteld :)
GMAT schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:14:

Snel, wat ik lees op forums in juni wordt er veel uitgeleverd. Dus verwacht voor jou juli.

Hier kan je de SR+ bestellingen volgen https://teslamotorsclub.c...stellingen.150099/page-23

[ Voor 58% gewijzigd door Wackmack op 18-06-2019 06:51 ]

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:25:
[...]

Weet je dat zeker? .

Ja en dit wordt door Tesla zelf ook zo uitgelegd. Helemaal logisch is t niet want de berijder is meestal de meest belanghebbende bij bepaalde info en qua afspraken vastleggen maar fiscaal juridisch vooral niet de betaler en daarmee dus niet #1.

• Wackmack
E46RC51 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:15:
[...]

Ja en dit wordt door Tesla zelf ook zo uitgelegd. Helemaal logisch is t niet want de berijder is meestal de meest belanghebbende bij bepaalde info en qua afspraken vastleggen maar fiscaal juridisch vooral niet de betaler en daarmee dus niet #1.
Klinkt idd logisch maar wel bijzonder dat dit niet bij iedereen zo is. Naja, maakt uit, als ik de rwd maar krijg :)

• Deveon
  • Niet online
[...]

Weet je dat zeker? Lees volgens mij bij genoeg leden hier dat ze een account hebben met het gehele order proces, inclusief vin nummer terwijl ze de auto hebben geregeld via een LM. Zelfde geldt voor een ex collega. Hij ziet zijn SR+ in zijn account.

[...]
Mijn 3 staat onder de Tesla account van mijn werkgever en ik ben enkel berijder. Dit kon echter pas ná levering geregeld worden (1 maart).

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

[...]

Goed om te horen, thnx! Hoe berloeo7dr afspraak communicatie dan? Je kreeg te horen via d'r LM dat je de auto op kon halen?

Ben gerust gesteld :)

[...]

Snel, wat ik lees op forums in juni wordt er veel uitgeleverd. Dus verwacht voor jou juli.

Hier kan je de SR+ bestellingen volgen https://teslamotorsclub.c...stellingen.150099/page-23
Ik werd door tesla zelf gebeld en in het delivercenter werd de auto pas aan je telefoonapp gekoppeld.

• wickedsight
E46RC51 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:15:
[...]

Niet per se. Ik ben leaserijder en heb gewoon het hele besteltraject in mijn account gehad. Eerst RN, daarna vin in code maar onzichtbaar, daarna vin zichtbaar en vervolgens afspraak in account. Ik zie ook al in de app de auto staan en de loot box.

Collega heeft het zelfde, zal gewoon verschillen per LM of misschien zelfs per werkgever.

• s5zone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 15:50
ZorbaR schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:29:
We gaan nog even kijken of de Model 3 op de zaak leasen haalbaar is, anders koop ik hem particulier.

Zou voor de Model 3 LR AWD met 19" velgen en trekhaak gaan. Weet iemand of de trekhaak in Europa wordt bevestigd of ik met die optie meteen tegen een langere levertijd aankijk? Volgens de configurator niet maar die vertrouw ik niet helemaal...
Dit is mijn ervaring ermee:

*edit: ik heb 18" aero
s5zone schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:33::
6 mei bestelling geplaatst M3 LR AWD blauw en op 8 mei ook trekhaak toegevoegd, dit is na wat geklungel pas bevestigd de 16e. Ik had al een VIN voor de wagen zonder trekhaak, maar helaas tot nu nog geen update omtrent de nieuwe bestelling. Na telefoneren met Tesla over de trekhaak (ergens 10-15 mei), werd er toen gezegd dat de levering begin-midden juni te verwachten is -- geen beloftes.

Ben benieuwd :) Gaat over levering in België
Er werd mij verteld dat trekhaak in USA gemonteerd wordt toen ik bestelling met trekhaak maakte.
s5zone schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:18:
Net gebeld met Tesla. VIN is gekoppeld en auto was in transport naar Zeebrugge. Volgens mij op deze:
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355222000

Levering verwacht 2/3e week van juni
Ik ga hem vandaag ophalen :-) Spannend! :9~

[ Voor 4% gewijzigd door s5zone op 18-06-2019 09:58 ]

• eckru
ZorbaR schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:29:

Volgens mij zitten er gewoon in de mix van wat ze produceren een aantal met trekhaak, die in fabriek wordt gemonteerd.
Ik heb 8 mei besteld (de dag van de trekhaak bekendmaking) en de auto is 21 mei geleverd (M3 LR AWD). Productiedatum is 5 april, dus de auto is gemaakt een maand voordat in NL überhaupt bekend was dat er een trekhaak leverbaar zou gaan worden.

Er staan nu 63 M3's LR AWD met trekhaak op voorraad in NL (alle kleuren behalve wit), dus misschien zit jouw configuratie er wel tussen.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
En het is weer eind van het kwartaal, dus als je nu belt dat je hem volgende week wil hebben dan doen ze dat vast. 8)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Afgelopen vrijdag is mijn model 3 stuk gegaan. Heb er slechts 800km plezier van gehad.

Voorste drive-unit moet vervangen worden.Vanzelfsprekend is deze niet op voorraad inTilburg.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 11:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

FrankSpin schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:08:
Afgelopen vrijdag is mijn model 3 stuk gegaan. Heb er slechts 800km plezier van gehad.

Voorste drive-unit moet vervangen worden.Vanzelfsprekend is deze niet op voorraad inTilburg.
Kunnen ze er niet tijdelijk een RWD van maken? Of is dat te simpel gedacht?

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:38
FrankSpin schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:08:

En dan kan je er niet meer mee rijden?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Iemand vandaag al contact opgenomen met Tesla? Na de standaard wachttekst/muziek kreeg ik na 11 minuten een ander opgenomen bericht van een dame. Heel druk blabla we nemen contact met U op. En daarna disconnect? Gaan ze me terug bellen op mijn nummer..?
Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:23:
[...]

Sterker nog, ze promoten het hele verhaal dat je met één van de twee motoren door kan rijden. Zou toch schandalig zijn als ze dit niet waar kunnen maken.
Ze doelen dan misschien meer op doorrijden naar bestemming/garage. Kan me voorstellen dat langdurig rijden niet aan te raden is.

[ Voor 81% gewijzigd door Inspired op 18-06-2019 11:25 ]

• Deveon
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Kunnen ze er niet tijdelijk een RWD van maken? Of is dat te simpel gedacht?
Sterker nog, ze promoten het hele verhaal dat je met één van de twee motoren door kan rijden. Zou toch schandalig zijn als ze dit niet waar kunnen maken.

• Volodos

• Volodos
[quote]Inspired schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:23:
Iemand vandaag al contact opgenomen met Tesla? Na de standaard wachttekst/muziek kreeg ik na 11 minuten een ander opgenomen bericht van een dame. Heel druk blabla we nemen contact met U op. En daarna disconnect? Gaan ze me terug bellen op mijn nummer..?

Ik had precies hetzelfde. En ben nog niet teruggebeld (twee dagen geleden gebeld). Gewoon nog een keer proberen, heb ik ook gedaan.

• ZorbaR
  • Laatst online: 11-11 19:21
eckru schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Volgens mij zitten er gewoon in de mix van wat ze produceren een aantal met trekhaak, die in fabriek wordt gemonteerd.
Ik heb 8 mei besteld (de dag van de trekhaak bekendmaking) en de auto is 21 mei geleverd (M3 LR AWD). Productiedatum is 5 april, dus de auto is gemaakt een maand voordat in NL überhaupt bekend was dat er een trekhaak leverbaar zou gaan worden.

Er staan nu 63 M3's LR AWD met trekhaak op voorraad in NL (alle kleuren behalve wit), dus misschien zit jouw configuratie er wel tussen.
Bedankt! Ik wist niet dat ze op die manier werkten, maar des te beter natuurlijk.
Ik kom wel uit België, zou heel leuk zijn mocht ik deze zomer nog met een Model 3 kunnen rondrijden 8)

Keep on running

Volodos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:33:
[quote]Inspired schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:23:

Ik had precies hetzelfde. En ben nog niet teruggebeld (twee dagen geleden gebeld). Gewoon nog een keer proberen, heb ik ook gedaan.
Vaag weer dit. Tweede keer geen vrouw en geen disconnect. Denk dat Tesla ook nog wel eens er een pay nummer van gaat maken. Extra inkomsten.

/edit

Na een tijd in de wacht te hebben gestaan is het me duidelijk dat ze in NL niks kunnen doen zolang er geen VIN is. Ze kunnen blijkbaar op basis van alleen het RN nummer niks kunnen. Ook niet kunnen zien of er een auto in productie/transport is. Je zou toch denken dat ze in een systeem de status obv het RN nummer in kunnen zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 18-06-2019 12:28 ]

• eckru
ZorbaR schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:57:
[...]Bedankt! Ik wist niet dat ze op die manier werkten, maar des te beter natuurlijk.
Ik kom wel uit België, zou heel leuk zijn mocht ik deze zomer nog met een Model 3 kunnen rondrijden 8)
Hier de voorraad voor België: www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/m3

10 stuks, maar eentje met trekhaak. Niet heel veel keuze. Waarschijnlijk verkoopt Tesla NL je zo richting eind van het kwartaal graag een van de modellen die hier staat ;)

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:17
Na hoeveel dagen hebben jullie na de bestelling bij lease maatschappij een mail ontvangen voor de Tesla app? Mijn M3 LR AWD is vandaag officieel besteld/getekend bij Hiltermann.

[ Tesla MIG MYP ]

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Cyw00d schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:
Na hoeveel dagen hebben jullie na de bestelling bij lease maatschappij een mail ontvangen voor de Tesla app? Mijn M3 LR AWD is vandaag officieel besteld/getekend bij Hiltermann.
Ja dat wil ik ook wel weten. Heb die van mij 1.5 week geleden besteld bij Athlon.

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Cyw00d schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:
Mijne op 15/5 besteld, en op 1/6 kreeg ik een mail van Tesla om een account aan te maken. Daar stond de bestelling in met RN nummer. Maar het is heel verschillend volgens mij. Al lijkt het via een LM wel standaard wat langer te duren. 1 a 2 weken is wel redelijk normaal wat ik zo lees.

• Wackmack
Net mail gehad van de LM. Order rwd is helaas geannuleerd en niks gehoord over een compensatie. Zat misschien nog niet zover in het bestel proces? Order is 6 juni besteld. Krijg nu twee nieuwe offertes.

Nu de keuze maken tussen de SR+ of de Long Range awd. Pffff wat een moeilijke keuze zeg! Ene moment denk ik, 200e extra is best fijn, x 48 maanden. Andere moment, de extra range, enz... 😂

• Cyw00d
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:40:
Net mail gehad van de LM. Order rwd is helaas geannuleerd en niks gehoord over een compensatie. Zat misschien nog niet zover in het bestel proces? Order is 6 juni besteld. Krijg nu twee nieuwe offertes.

Nu de keuze maken tussen de SR+ of de Long Range awd. Pffff wat een moeilijke keuze zeg! Ene moment denk ik, 200e extra is best fijn, x 48 maanden. Andere moment, de extra range, enz... 😂
Voor mij was de keuze voor AWD prima, ik kan gewoon genieten van een auto waarmee ik straks ook wat makkelijker naar het buitenland kan. Wat minder opladen is ook wel lekker.. daarnaast de Premium interieur die bij SR+ partly premium is.

[ Tesla MIG MYP ]

• GMAT
Same here!
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:40:

• GMAT
Eigen bijdrage is idd behoorlijk. Meer dan bijtelling en dus neemt LM de eigen bijdrage als netto maandelijkse kosten
siemenz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:11:
[...]

De offerte van je lm heeft toch niets met je bijtelling te maken ? Tenzij je je lease budget behoorlijk overschrijd

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BarryH schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:13:
[...]

En dan kan je er niet meer mee rijden?
Ik was onderweg naar Belgie. Iets voorbij Arnhem maakte de auto opeens lawaai, werd steeds erger. Toen gestopt bij parkeerplaats. Contact gehad met Tesla en die adviseerde mij om naar SEC Duiven te rijden.

Dat was nog een kleine 30km, en dat ging op zich wel prima met 1 motor. Dus wat ze claimen werkt wel. Maar echt een fijn/veilig gevoel is het niet.

Trouwens heb je aan tesla hulp nummer helemaal niks. 45 wachten en dan krijg je iemand aan de lijn die gebrekkig Engels spreekt. Vervolgens ook een compleet verkeerde diagnose stelt.

Service bij SEC is trouwens wel top. Erg begripvol en kreeg snel een Model X als loaner mee.

[ Voor 21% gewijzigd door FrankSpin op 18-06-2019 12:56 ]

• Wackmack
GMAT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:52:
Eigen bijdrage is idd behoorlijk. Meer dan bijtelling en dus neemt LM de eigen bijdrage als netto maandelijkse kosten

[...]
Dat klopt (gelukkig) niet, je kan het bruto verrekenen. Kijk hier maar is wat de Tesla jou netto kost.

SR+ is voor mij 130e
LM awd 280e

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

• GMAT
Bedankt voor de link. Alleen krijg ik (helaas) dezelfde bedragen als mijn LM als ik hem invul.....

Wellicht heb jij een beter leasebudget per maand van je werkgever en/of een gunstigere loonbelastingschaal?

SR+ is voor mij nl ook al hoger dan die van jou en hier blijf je onder de 50000 (=4% bijtelling).
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Dat klopt (gelukkig) niet, je kan het bruto verrekenen. Kijk hier maar is wat de Tesla jou netto kost.

SR+ is voor mij 130e
LM awd 280e

• Cyw00d
GMAT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:11:
Bedankt voor de link. Alleen krijg ik (helaas) dezelfde bedragen als mijn LM als ik hem invul.....

Wellicht heb jij een beter leasebudget per maand van je werkgever en/of een gunstigere loonbelastingschaal?

SR+ is voor mij nl ook al hoger dan die van jou en hier blijf je onder de 50000 (=4% bijtelling).

[...]
Hangt natuurlijk allemaal af van de auto opties (kleur, velgen) en de LM opties (max km, hoeveel maanden). Als jullie 2 die even gelijktrekken dan zou het moeten kloppen namelijk.

[ Tesla MIG MYP ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:08
Cyw00d schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Hangt natuurlijk allemaal af van de auto opties (kleur, velgen) en de LM opties (max km, hoeveel maanden). Als jullie 2 die even gelijktrekken dan zou het moeten kloppen namelijk.
Dan moet je ook het salaris gelijk trekken (voor de netto bijtelling). Want dat is afhankelijk in welke belastingschijf de top van je salaris valt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Cyw00d
LordSinclair schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Dan moet je ook het salaris gelijk trekken (voor de netto bijtelling). Want dat is afhankelijk in welke belastingschijf je valt.
Ja als ze tussen de € 33.716 en € 66.421 zitten hoeft dat dus niet, maar anders wel idd.

[ Tesla MIG MYP ]

• Wackmack
Cyw00d schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Mijn budget is 750e en als voorbeeld, de SR+ heeft dan een eigen bijdrage van 100e.
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:55:
[...]

SR+ is voor mij 130e
LM awd 280e

Als de eigen bijdrage hoger is dan de bijtelling, betaal je gewoon netto de eigen bijdrage. Dat klopt gewoon.

• siemenz

siemenz

Koetje

We zijn op tweakers normaal gewend dat je de website www.google.nl wel kent...

Maar vooruit...
YouTube: Partitioning USB Drive For Model 3 Dashcam & Music (Win & Mac)

• GMAT
Mijn budget is 730 en leaseprijs pm (SR+, zwart, standaard velgen) is 935,-. Eigen bijdrage is 205 euro. Bijtelling is 159,33 maar netto autokosten volgens LM worden 205 euro.
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Mijn budget is 750e en als voorbeeld, de SR+ heeft dan een eigen bijdrage van 100e.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Wat een SR+ kost scheelt wel per LM.
Ook is belangrijk wat erbij zit..
Voor mij komt een SR+ blauw, normale velgen met Laadpaal aan huis, new motion laadmanagement pakket, winterbanden, vervangend vervoer, etc net onder de 900 uit.
Als je geen laadpaal, geen uitgebreid pakket hebt dan scheelt dat natuurlijk wel ;) .

Laten we dit verder in het lease topic bespreken :+

Verwijderd

FrankSpin schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Ik was onderweg naar Belgie. Iets voorbij Arnhem maakte de auto opeens lawaai, werd steeds erger. Toen gestopt bij parkeerplaats. Contact gehad met Tesla en die adviseerde mij om naar SEC Duiven te rijden.

Dat was nog een kleine 30km, en dat ging op zich wel prima met 1 motor. Dus wat ze claimen werkt wel. Maar echt een fijn/veilig gevoel is het niet.

Trouwens heb je aan tesla hulp nummer helemaal niks. 45 wachten en dan krijg je iemand aan de lijn die gebrekkig Engels spreekt. Vervolgens ook een compleet verkeerde diagnose stelt.

Service bij SEC is trouwens wel top. Erg begripvol en kreeg snel een Model X als loaner mee.
Goed om te horen dat SEC Duiven je goed heeft geholpen, dat mag ook wel eens worden gezegd.

Breek me de mond niet open over klantenservices in het algemeen, ik heb zoveel moeten regelen de afgelopen week dat ik helemaal gek ben geworden van klantenservices.

Een memorabele ervaring met een klantenservice was Lyft, je chatte daar met een echt hele 'slimme' chatbot die heel veel kon en je gelijk kon helpen. Kan niet wachten tot Tesla dat noodnummer ook automatiseert op een juiste manier :P

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Zit op FSD in Nederland nu ook het automatisch inhalen of moet dat middels een handeling nog steeds gebeuren?

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 13:19
Goed om te lezen dat mensen ook bewust naar SR+ kijken in combinatie met wat de werkgever biedt qua leasebudget. Voor mij ook de reden om voor SR+ te gaan, anders wordt het te prijzig voor mij en biedt dit geen voordelen t.o.v. mijn huidige auto. Premium interieur is zeker tof, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Op een ander forum las ik dat iemand aan zijn werkgever had voorgesteld om i.p.v. loonsverhoging een verhoging van het leasebudget te krijgen... Iets te ver wat mij betreft :P

Ik heb gisteren voor het eerst achter in een Model 3 gezeten en vond dit totaal oncomfortabel, alsof je op een lage kruk zit waarbij ik snel last kreeg van mijn benen die ongemakkelijk zaten. Gelukkig heb ik geen tieners rondlopen die mijn lengte hebben, maar ik ben best geschrokken van de achterbank. Hoe bevalt dat hier in de praktijk bij de mensen die de Model 3 al rijden?

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:48

pposthoorn

Constructeur

Orangelights23 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:58:
Goed om te lezen dat mensen ook bewust naar SR+ kijken in combinatie met wat de werkgever biedt qua leasebudget. Voor mij ook de reden om voor SR+ te gaan, anders wordt het te prijzig voor mij en biedt dit geen voordelen t.o.v. mijn huidige auto. Premium interieur is zeker tof, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Op een ander forum las ik dat iemand aan zijn werkgever had voorgesteld om i.p.v. loonsverhoging een verhoging van het leasebudget te krijgen... Iets te ver wat mij betreft :P

Ik heb gisteren voor het eerst achter in een Model 3 gezeten en vond dit totaal oncomfortabel, alsof je op een lage kruk zit waarbij ik snel last kreeg van mijn benen die ongemakkelijk zaten. Gelukkig heb ik geen tieners rondlopen die mijn lengte hebben, maar ik ben best geschrokken van de achterbank. Hoe bevalt dat hier in de praktijk bij de mensen die de Model 3 al rijden?
Ik zit zelf nooit achterin mijn auto (het is niet voor niets mijn auto :9 ), maar krijg nooit commentaar als mensen op de achterbank meerijden op korte ritten.
Voor lange ritten (>1u) en lange mensen (>1,8m) kan ik mij wel voorstellen dat het niet echt comfortabel is.

• eckru
Orangelights23 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:58:
Hoe bevalt dat hier in de praktijk bij de mensen die de Model 3 al rijden?
Zelf pas twee keer achterin gezeten toen mijn vrouw wilde rijden en mijn dochter het scheetkussen wilde bedienen onderweg... :P Tip is om de middelste plek te gebruiken, niet zo fijn voor de bestuurder, maar je zit echt super ruim met je benen, die tot ver onder de middenconsole zitten. Maar als een gezin bestaat uit pa, ma en drie bijna-volwassen tiener jongens is het misschien niet de beste wagen achterin.

Verwijderd

Als je voor je werk elke dag 6 uur in de auto zit, dan snap ik dat je het voorstelt als werknemer. Dit is toch heel wat uurtjes in het jaar dat je comfortabel wilt doorbrengen.

Voor normaal woon-werk verkeer gaat het inderdaad wel wat ver, maar netto hou je toch vaak niet zoveel over van een bruto loonsverhoging.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

Reinier

\o/

Haha, Simone Giertz zet gewoon de slijptol in haar Model 3 om er een pickup van te maken :P

Verwijderd

Stoer, gedurft.
Leuk haar weer te zien in wat betere omstandigheden
Pagina: 1 ... 61 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic