Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.120 views

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Smobbo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:37:
[...]

De keuze SR+ vs LR RWD viel in het voordeel van de LR RWD uit (50 euro meer voor een bak meer range en wat leuke extra opties)
De keuze SR+ vs LR AWD valt in het voordeel van de SR+ uit (150 euro goedkoper met als voornaamste nadeel iets minder range)
Precies dat; de LR RWD was al eigenlijk net boven mijn budget, de AWD komt daar netto 100 euro bovenuit. Dus dan toch de SR+ of misschien toch een Kia (die nog goedkoper is).

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
quanggie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:36:
Dat klinkt nog best goed. Ik ga een kansje wagen daar. Thanks voor de info!

[...]
@quanggie You're most welcome!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:31
Japie81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:29:
Ik moet zeggen blijf het onwijs grappig om te lezen dat mensen de AWD te duur vinden tov RWD.

Ok, Ja hij is 4-5k duurder dan een RWD, maar de meeste mensen hier Lease hem volgens mij ipv kopen (aanname, mag bekritiseerd worden) Zelfs als je Lease budget te laag is en €200+ moet bijbetalen voor een AWD, dan blijft deze onder de €300,-netto per maand (bij 51% schaal)

Voor €300,- per maand kan je nog niet eens een uitgekleden Audi A3 of BMW 1 serie rijden, want die zijn al minimaal boven de €300,- Dan lijkt mij een Tesla M3 LR AWD met alle opties voor ruim onder de €300,- toch echt wel een betere optie dan die kale A3 of 1 Serie

Maar misschien heb ik het helemaal mis, en ben ik te blij dat ik een Tesla M3 AWD ga rijden over paar maanden
Tja, zo iedereen zijn keuze. De LR RWD gaat me +/- EUR 175,- netto kosten. De LR AWD zou door de hogere waarde en eigen bijdrage op +/- EUR 275,- komen. Dan vind ik het verschil met een auto zonder "nadelen" te klein worden. Dan betaal ik liever EUR 550,- voor een auto waar ik gewoon kan tanken en meer ruimte heb. Je mag het vreemd vinden maar dit is hoe ik er in sta.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Wat keer info over waarom RWD er (tijdelijk?) uitgaat:

1. Tesla heeft te veel vraag en te weinig batterijen om aan alle vraag te voldoen.
2. Op de AWD zit meer marge
3. Het versimpelen van processen
4. In het begin was niet duidelijk of er genoeg vraag was naar de AWD, dit is er wel en daarom gaat RWD (er voor nu) uit.

Heel zuur voor de mensen die de RWD wilden bestellen maar vanuit bedrijfskundig van opzicht wel begrijpbaar.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
[...]

Ik denk dat je aanname dat de meesten leasen juist is.
Ik trek dan echter een andere conclusie :) .
Voor mij zijn de maandelijkse kosten leidend. Ik rij nu een gemiddelde C-segmenter en die blijven qua prijs vaak tussen de 250-300.
Als ik dan naar een Tesla LR RWD ga voor (met eigen bijdrage etc) ongeveer 200 is dat gewoon 100 per maand * 48 wat ik bespaar.
Waarom zou ik dan een LR AWD nemen voor ongeveer 280-300 ? Dan gooi ik dus al mijn besparing weg voor een auto die vrijwel gelijk is aan de LR RWD (ja hij is sneller, maar dat merk je als je 100 op de A2 rijdt niet...)

Ik neig nu naar de SR+, scheelt toch weer een extra 50 per maand (dus 2500 op de volledige leasetermijn).
Wederom een betere auto dan wat ik nu rij, met een voor mij nog afdoende range (meer was beter geweest).

De keuze SR+ vs LR RWD viel in het voordeel van de LR RWD uit (50 euro meer voor een bak meer range en wat leuke extra opties)
De keuze SR+ vs LR AWD valt in het voordeel van de SR+ uit (150 euro goedkoper met als voornaamste nadeel iets minder range)
Hier zelfde rekensom, eigen bijdrage enz. Zou met de rwd 130e besparen op de huidige diesel. Vind de extra range fijn maar niet super belangrijk. Juist wel de extra opties zoals speaker opties, live file opties, stream opties die ga je allemaal missen. Echter is deze keuze 150e per maand, lijkt mij eigenlijk niet....

Std model totaal 130e per maand
Long Range awd 285e per maand.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:27:
Ik ben trouwens wel enigszins verbaasd over de geschokte reacties over het stoppen van de RWD productie. Vanaf dag 1 heeft Tesla gecommuniceerd dat het aantal gelimiteerd was en dat deze daarom 'off menu' waren. Dat Leasemaatschappijen ze vervolgens in de aanbieding gooien als een optie op lange termijn (en bijvoorbeeld bestellingen voor levering 2020 inplannen) is Tesla niet aan te rekenen.

Er gaat veel fout bij Tesla, maar dit is niet een van die dingen.
Nou wacht even, als je zegt doelen te stellen als: "iedereen over op EV". Dan is het stoppen met het meest populaire leasemodel niet echt de weg om te gaan!

Het scheelt gewoon veel geld in de lease, zoals ik eerder berekende. Als ik Twitter met @elonmusk moet geloven, is iedereen juist op zoek naar de LR RWD... Vooral iedereen buiten de US.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:31:
De auto's zijn in NL natuurlijk ook een stuk duurder dan in Noord-Amerika. Het is heel jammer voor NL, want de RWD was voor heel veel mensen hier heel goed. Alleen qua afzetgebied zijn we natuurlijk heel klein.

@Inspired Ben benieuwd hoe Tesla het gaat afhandelen, wellicht komt het voor degenen die hebben besteld wel goed uit en krijgen die gewoon een LR AWD...
Als ik twitter moet geloven zie ik echt reacties uit de hele EU, Australie etc. die allemaal vragen wanneer de LR RWD eindelijk beschikbaar komt.
n3z schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:33:
Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Ik wou per eind Juli bestellen, maar de AWD is vrij duur. Natuurlijk zitten daar alle opties op, maar blijft een boel geld.

Daarnaast ben ik geschrokken van de leveringsproblemen in dit topic en op de Tesla forum. Misschien toch eventjes wachten tot de rust is teruggekeerd bij Tesla.

Ondertussen huur ik er elke maand eentje en het zijn absoluut geweldige auto's.
Die opties zaten ook op de LR RWD.
Ik kan nog steeds geen enkel reden verzinnen om extra geld stuk te slaan op een AWD, boven de RWD...
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:35:
Enige verschil was een motor minder. Dat was juist ook met mooie aan de RWD. Qua opties/uitvoering zijn ze identiek.
Wat ook nog eens resulteerde in wat extra kilometers actieradius (zuiniger)...
n3z schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:41:
Inderdaad. En in Nederland is RWD voldoende. Daarnaast boeit het mij niet hoe snel deze optrekt.
Idd 5,3 sec is echt snel genoeg!
PdeBie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:10:
Ik heb net een contract binnengekregen voor de RWD. Moest deze alleen nog ondertekenen. :'(

De AWD is nog een stuk duurder. Ik weet niet of ik dat er voor over heb.
Ik heb ook beide offertes liggen hier, scheelt gewoon 60 euro per maand leasebedrag... 840 vs 902.
Netto gaat dat per maand 70 euro meer kosten. Ik vind dat veel geld voor een motortje extra en een paar km minder bereik...

Ik baal hier best wel van zeg!
Japie81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:29:
Ik moet zeggen blijf het onwijs grappig om te lezen dat mensen de AWD te duur vinden tov RWD.

Ok, Ja hij is 4-5k duurder dan een RWD, maar de meeste mensen hier Lease hem volgens mij ipv kopen (aanname, mag bekritiseerd worden) Zelfs als je Lease budget te laag is en €200+ moet bijbetalen voor een AWD, dan blijft deze onder de €300,-netto per maand (bij 51% schaal)

Voor €300,- per maand kan je nog niet eens een uitgekleden Audi A3 of BMW 1 serie rijden, want die zijn al minimaal boven de €300,- Dan lijkt mij een Tesla M3 LR AWD met alle opties voor ruim onder de €300,- toch echt wel een betere optie dan die kale A3 of 1 Serie

Maar misschien heb ik het helemaal mis, en ben ik te blij dat ik een Tesla M3 AWD ga rijden over paar maanden
Het lastige is dat ze veelal in de budget-range van een A4/A6 zitten (inderdaad Tesla is helemaal niet goedkoop in de lease). Dit helpt niet echt mee om een EV te mogen rijden binnen ons bedrijf.
[...]

Ik denk dat je aanname dat de meesten leasen juist is.
Ik trek dan echter een andere conclusie :) .
Voor mij zijn de maandelijkse kosten leidend. Ik rij nu een gemiddelde C-segmenter en die blijven qua prijs vaak tussen de 250-300.
Als ik dan naar een Tesla LR RWD ga voor (met eigen bijdrage etc) ongeveer 200 is dat gewoon 100 per maand * 48 wat ik bespaar.
Waarom zou ik dan een LR AWD nemen voor ongeveer 280-300 ? Dan gooi ik dus al mijn besparing weg voor een auto die vrijwel gelijk is aan de LR RWD (ja hij is sneller, maar dat merk je als je 100 op de A2 rijdt niet...)

Ik neig nu naar de SR+, scheelt toch weer een extra 50 per maand (dus 2500 op de volledige leasetermijn).
Wederom een betere auto dan wat ik nu rij, met een voor mij nog afdoende range (meer was beter geweest).

Ik zie het vanuit mijn V60 (die al snel zat is)... Ik betaal nu 208 netto per maand (7% bijtelling over €72.000). Voor een leasebedrag van 673 per maand. De Model 3 is echt fors duurder... €840 voor de RWD vs €902 voor de AWD. Betekent een forse eigen bijdrage.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:53:
Wat keer info over waarom RWD er (tijdelijk?) uitgaat:

1. Tesla heeft te veel vraag en te weinig batterijen om aan alle vraag te voldoen.
2. Op de AWD zit meer marge
3. Het versimpelen van processen
4. In het begin was niet duidelijk of er genoeg vraag was naar de AWD, dit is er wel en daarom gaat RWD (er voor nu) uit.

Heel zuur voor de mensen die de RWD wilden bestellen maar vanuit bedrijfskundig van opzicht wel begrijpbaar.
Inderdaad motto verandert van wereldverbeteraar naar geldwolf (gechargeerd) :+

De short range (zoals ik hem bewust noem) is echt te weinig voor mij. Je leest vooral bij de AWD al genoeg mensen die 350-400km halen op een volle accu en veel snelwegen rijden. Dat is nu in de zomer! Straks in de winter is dat alleen nog maar minder.
Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:58:
Hier zelfde rekensom, eigen bijdrage enz. Zou met de rwd 130e besparen op de huidige diesel. Vind de extra range fijn maar niet super belangrijk. Juist wel de extra opties zoals speaker opties, live file opties, stream opties die ga je allemaal missen. Echter is deze keuze 150e per maand, lijkt mij eigenlijk niet....
Wat doet de short range straks nog in de winter op een 90% acculading?

Youtube: DashcamNL

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 18:20

n3z

Tesla kennende zou het zomaar kunnen dat de RWD over twee maanden weer terug is.

• Inspired
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Wat doet de short range straks nog in de winter op een 90% acculading?
Volgens EV database zit je op 240 km in de winter. Dus net iets meer dan 200 als je op 90% laadt. Dat vind ik niet genoeg.

/edit

Ook wel fijn dat Telsa een wachtrij indicatie heeft.. 60m in de wacht. Ben ik nog nummer 100+ of nummer 9..? Je zou iets meer verwachten bij een tech company.

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 15:07 ]

• BlakHawk
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:05:
[...]

Volgens EV database zit je op 240 km in de winter. Dus net iets meer dan 200 als je op 90% laadt. Dat vind ik niet genoeg.
Ik ook niet...

Let op die is nog redelijk positief, want EV database geeft voor een Long Range in de zomer 445km weer voor snelwegen. Er zijn voldoende mensen die dit lang niet halen! Zoals eerder gesteld 350-400 bij snelweg...

Dus die 200 zou zomaar een stukje lager kunnen uitvallen.

Misschien toch maar eerder een leuek 3 serie touring diesel...
Die kun je met wat zoeken wel krijgen onder de 700 leaseprijs per maand:
https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

• Inspired
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Ik ook niet...

Let op die is nog redelijk positief, want EV database geeft voor een Long Range in de zomer 445km weer voor snelwegen. Er zijn voldoende mensen die dit lang niet halen! Zoals eerder gesteld 350-400 bij snelweg...

Dus die 200 zou zomaar een stukje lager kunnen uitvallen.

Misschien toch maar eerder een leuek 3 serie touring diesel...
Die kun je met wat zoeken wel krijgen onder de 700 leaseprijs per maand:
https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting
Een SR+ gaat het in ieder geval niet worden nee.

Mijn LR RWD staat in bestelling bij Telsa dus ik neem aan dat ze hem gaan leveren. De dame aan de telefoon wist (natuurlijk) verder nog van niks inzake de LR RWD. Ze kon wel zien dat alles goed staat. Het is ook niet zo dat de LR RWD nou zo heel moeilijk te maken is door Tesla. Dus ik kan met niet voorstellen dat ze nee gaan verkopen aan orders die al binnen zijn.

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Nou wacht even, als je zegt doelen te stellen als: "iedereen over op EV". Dan is het stoppen met het meest populaire leasemodel niet echt de weg om te gaan!

[...]
Mijn punt blijft dat dit vanaf dag 1 aangekondigd was en dus niet als een verassing kan komen.

• BlakHawk
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:17:
Mijn punt blijft dat dit vanaf dag 1 aangekondigd was en dus niet als een verassing kan komen.
Ja je verwacht dat dit soort dingen langer dan een maandje te bestellen zijn...
Gewoon erg teleurgesteld hierin... Niet gek toch?

Je zet je in bij je bedrijf voor verandering naar EV beleid. De RWD was een belangrijk argument hierin. Nu zal het de vraag zijn wat er gaat gebeuren....

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 16:58

yec

[...]

Niemand is voor zijn lol verontwaardigd. Voor velen, waaronder ik, was het helemaal niet bekend de LR RWD een tijdelijk model was.

En tevens vraag ik me af hoe slim het is bedrijfskundig gezien. Ze willen meer marge modellen verkopen, maar door de vele wijzigingen verliezen ze verkopen, dus alle potentiële marge...

[ Voor 20% gewijzigd door yec op 14-06-2019 15:24 ]

• Inspired
[...]

Het gaat om de manier waarop. Hoe moeilijk is het om dit een beetje fatsoenlijk te regelen? Communiceer dan dat hij te bestellen is tot 1 juli 2019 bv. Het zijn steeds adhoc wijzigingen die men maakt. Hier is niet op in te spelen. Dit geld ook voor het spelen met de prijzen en AP/EAP opties. Prima dat je wijzigingen maakt, maar zorg voor een overgangsperiode.

• wickedsight
yec schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Niemand is voor zijn lol verontwaardigd. Voor velen, waaronder ik, was het helemaal niet bekend de LR RWD een tijdelijk model was.

En tevens vraag ik me af hoe slim het is bedrijfskundig gezien. Ze willen meer marge modellen verkopen, maar door de vele wijzigingen verliezen ze verkopen, dus alle potentiële marge...
Dat is wat mij betreft, zoals ik ook al aangaf, de schuld van de leasemaatschappijen. Tesla heeft duidelijk aangegeven dat ze gelimiteerd waren en heeft ze off-menu gemaakt om dit te kunnen beheersen. Leasemaatschappijen hebben ze vervolgens in de configurator gezet en hebben niemand verteld dat de levering op een gegeven moment zou stoppen. Zo kan het dus inderdaad voorkomen, wat ik nu veel lees, dat er offertes zijn gemaakt die niet meer ingevuld kunnen worden, omdat Tesla geen bestellingen meer aanneemt.

• BlakHawk
Als de reden trouwens echt is dat er niet voldoende batterijen zijn, dan wordt dit met deze kleine aantallen nog wel een probleem. Dan kunnen we klimaatdoelstellingen maar beter wat opschuiven!

• Inspired
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:39:
[...]

Dat is wat mij betreft, zoals ik ook al aangaf, de schuld van de leasemaatschappijen. Tesla heeft duidelijk aangegeven dat ze gelimiteerd waren en heeft ze off-menu gemaakt om dit te kunnen beheersen. Leasemaatschappijen hebben ze vervolgens in de configurator gezet en hebben niemand verteld dat de levering op een gegeven moment zou stoppen. Zo kan het dus inderdaad voorkomen, wat ik nu veel lees, dat er offertes zijn gemaakt die niet meer ingevuld kunnen worden, omdat Tesla geen bestellingen meer aanneemt.
In jouw ogen kan Tesla niks verkeerd doen volgens mij. Dat kan. Maar dit is niet de schuld van de LMs. Ze namen maar wat graag alle RWD orders aan. Het hele off-menu is natuurlijk al vreemd. Ook omdat het in een andere regio gewoon een standaard product is. (En blijft?) Als Tesla besluit om een product niet meer te produceren, al dan niet voor bepaalde regio's, dan kan men dat prima fatsoenlijk communiceren met iets van een overgangsperiode. Het is echt niet zo dat er sinds oktober 2018 geen enkele RWD van de band gekomen is, en alles voorraad was.

Verwijderd

yec schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Ben op mobiel maar toch even snel reageren.

Ze verliezen geen verkopen omdat ze al tegen hun max aanzitten. Zeker met de y en semi kunnen ze veel meer marge pakken.

@dfrenner Ze doen deze stappen niet om teleur te stellen, of geldwolf te zijn. Maar om hun toekomst zeker te stellen. Ze hebben niet zoals VAG zoveel reserve natuurlijk.

• Inspired
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Ben op mobiel maar toch even snel reageren.

Ze verliezen geen verkopen omdat ze al tegen hun max aanzitten. Zeker met de y en semi kunnen ze veel meer marge pakken.

@dfrenner Ze doen deze stappen niet om teleur te stellen, of geldwolf te zijn. Maar om hun toekomst zeker te stellen. Ze hebben niet zoals VAG zoveel reserve natuurlijk.
Het is niet te hopen dat ze nu aan de max productie van de 3 zitten. Want dan gaan ze de gestelde doelen voor 2019 niet halen. Ze zullen die 360-400k auto's toch met name met de 3 moeten halen. Daarvoor moet de productie nog wel even flink omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 16:29 ]

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 20:40

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:26:
[...]

Het is niet te hopen dat ze nu aan de max productie van de 3 zitten. Want dan gaan ze de gestelde doelen voor 2019 niet halen.
Panasonic heeft duidelijk aangegeven te werken aan hogere productiviteit van de huidige lijnen in GF en nieuwe hogesnelheidslijnen in gebruik te nemen. Ik ga er dus vanuit dat de maximum productie snelheid van Tesla gedurende het jaar toeneemt en niet statisch blijft.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Inspired
styno schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Panasonic heeft duidelijk aangegeven te werken aan hogere productiviteit van de huidige lijnen in GF en nieuwe hogesnelheidslijnen in gebruik te nemen. Ik ga er dus vanuit dat de maximum productie snelheid van Tesla gedurende het jaar toeneemt en niet statisch blijft.
Weet ook even niet of Panasonic verantwoordelijk is voor de drop in productie. Productie gedurende Q1/2019 zit nog onder het niveau van Q3/2018.

• ErikonFire
  • Laatst online: 14-03-2022
dfrenner schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Waarom zou je die nu bestellen als RWD daar? Allemaal zonder AP...
Dat vraag ik me dus af. De prijs voor de basisuitvoering (zwart, geen opties) is €55118, oftewel €54100 + €117,50 afleverkosten. Die €54100 was toch de prijs inclusief AP?

Het staat er inderdaad niet expliciet bij :?

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Weet ook even niet of Panasonic verantwoordelijk is voor de drop in productie. Productie gedurende Q1/2019 zit nog onder het niveau van Q3/2018.
Tijdens de shareholder vergadering werd aangeven dat ze nu niet meer auto's kunnen maken omdat ze te weinig batterijcellen hebben op dit moment. Het zal steeds beter worden, maar voor nu is het een tijdelijk probleem.

• Inspired
ErikonFire schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Dat vraag ik me dus af. De prijs voor de basisuitvoering (zwart, geen opties) is €55118, oftewel €54100 + €117,50 afleverkosten. Die €54100 was toch de prijs inclusief AP?

Het staat er inderdaad niet expliciet bij :?
Bij de AWD staat het er ook niet bij toch? Het is inmiddels, zelfs op de RWD, standaard dus vandaar dat het er niet bij staat denk ik?

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:41:
Tijdens de shareholder vergadering werd aangeven dat ze nu niet meer auto's kunnen maken omdat ze te weinig batterijcellen hebben op dit moment. Het zal steeds beter worden, maar voor nu is het een tijdelijk probleem.
Nou als de enige fabrikant met serieuze accufabrieken al zo'n groot probleem heeft met een paar auto's, dan kunnen we 2030 brandstofautovrij is bepaalde steen toch echt op ons buik schrijven. Laat staan alle doelstellingen.

Ben wel heel benieuwd naar de achterliggende reden. Is het de fabriek zelf? Zijn het de grondstoffen?

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2019 16:44 ]

• ErikonFire
  • Laatst online: 14-03-2022
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Bij de AWD staat het er ook niet bij toch? Het is inmiddels, zelfs op de RWD, standaard dus vandaar dat het er niet bij staat denk ik?
Bij sommige staat het er wel expliciet bij, kijk maar eens bij de duurste helemaal onderaan (wel even op de auto klikken voor de details). Bij twee AWD modellen van €60398 staat het er bij de ene wel bij en de andere niet...

[ Voor 15% gewijzigd door ErikonFire op 14-06-2019 16:47 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Nou als de enige fabrikant met serieuze accufabrieken al zo'n groot probleem heeft met een paar auto's, dan kunnen we 2030 brandstofautovrij is bepaalde steen toch echt op ons buik schrijven. Laat staan alle doelstellingen.

Ben wel heel benieuwd naar de achterliggende reden. Is het de fabriek zelf? Zijn het de grondstoffen?
Wilde net ook zoiets posten.
Alle andere fabrikanten hebben lang niet zo'n productie capaciteit aan batterijen, dus die kunnen nooit zoveel electrische auto's leveren.
Kijk maar naar Kia/Hyundai, levertijden van een jaar...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Wilde net ook zoiets posten.
Alle andere fabrikanten hebben lang niet zo'n productie capaciteit aan batterijen, dus die kunnen nooit zoveel electrische auto's leveren.
Kijk maar naar Kia/Hyundai, levertijden van een jaar...
Hier meer info. Laatste tijd veel in het nieuws over nieuwe materialen, het zal heel snel gaan de technologie, maak me daar weinig zorgen over. Het is nu een tijdelijk probleem waar VAG de komende 5 jaar ook tegen aan zal lopen, maar wel overgaat.

• Inspired
[...]

Dit kan ik nergens terug vinden.

• wickedsight
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:52:
[...]

In jouw ogen kan Tesla niks verkeerd doen volgens mij. Dat kan. Maar dit is niet de schuld van de LMs. Ze namen maar wat graag alle RWD orders aan. Het hele off-menu is natuurlijk al vreemd. Ook omdat het in een andere regio gewoon een standaard product is. (En blijft?) Als Tesla besluit om een product niet meer te produceren, al dan niet voor bepaalde regio's, dan kan men dat prima fatsoenlijk communiceren met iets van een overgangsperiode. Het is echt niet zo dat er sinds oktober 2018 geen enkele RWD van de band gekomen is, en alles voorraad was.
Ik zou even goed mijn post history lezen. Ik heb regelmatig kritiek op Tesla, in mijn eerste post over dit onderwerp schreef ik zelfs "Er gaat veel fout bij Tesla". Ik kan er alleen niet tegen dat mensen nu kritiek hebben op het stoppen van de levering, terwijl Tesla vanaf dag 1 terughoudend is geweest met het verkopen van de RWD in Europa.

De leasemaatschappijen namen inderdaad maar wat graag die bestellingen aan, dat heeft Tesla ze niet gedwongen, dat deden ze zelf.

In welke regio's, behalve China, is het een standaard product dan? In de US en Canada is hij al een tijdje niet meer beschikbaar in de configurator. LHD is hij nooit beschikbaar geweest volgens mij en in Europa is hij alleen gelimiteerd beschikbaar geweest, zoals Tesla aangaf. Dat is dus een non-argument.

• BlakHawk
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Ik zou even goed mijn post history lezen. Ik heb regelmatig kritiek op Tesla, in mijn eerste post over dit onderwerp schreef ik zelfs "Er gaat veel fout bij Tesla". Ik kan er alleen niet tegen dat mensen nu kritiek hebben op het stoppen van de levering, terwijl Tesla vanaf dag 1 terughoudend is geweest met het verkopen van de RWD in Europa.

De leasemaatschappijen namen inderdaad maar wat graag die bestellingen aan, dat heeft Tesla ze niet gedwongen, dat deden ze zelf.

In welke regio's, behalve China, is het een standaard product dan? In de US en Canada is hij al een tijdje niet meer beschikbaar in de configurator. LHD is hij nooit beschikbaar geweest volgens mij en in Europa is hij alleen gelimiteerd beschikbaar geweest, zoals Tesla aangaf. Dat is dus een non-argument.
Deels snap ik je gedacht, ik kan er alleen slecht tegen dat als consumenten schreeuen om een product en je het heel makkelijk kunt maken als je wil, dat jet het dan toch niet doet. Pure onwil...

Heeft niets met Tesla te maken, ik zou op iedere bedrijf met een dergelijke stelling boos worden.

We willen mensen over naar een EV en dit werkt averechts...
Voor veel mensne is dit de eeste EV die écht bruikbaar is. Zoals voor mij...

Je hebt een perfect product, dat door een toevoeging van een motor niet beter wordt: zelfs slechter: duurder en minder range! Doe dat gewoon niet, het zou in echt alle opzichten beter zijn de AWD te schappen en de RWD te leveren. Kosten, snelheid, milieu, banden, slijtage....

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2019 17:04 ]

• Inspired
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:53:
[...]

En Tesla nam de bestelling van de LMs met tegenzin aan denk je? Kom op. In China is hij inderdaad nog gewoon te bestellen. Anyway, pricing/modellen per dag zonder enige overgansperdiode wijzigen is in mijn optiek gewoon niet gewenst en niet slim. Als jij dat wel vindt dan is dat prima. Dan verschillen we van mening.

• wickedsight
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:00:
[...]

En Tesla nam de bestelling van de LMs met tegenzin aan denk je? Kom op. In China is hij inderdaad nog gewoon te bestellen. Anyway, pricing/modellen per dag zonder enige overgansperdiode wijzigen is in mijn optiek gewoon niet gewenst en niet slim. Als jij dat wel vindt dan is dat prima. Dan verschillen we van mening.
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:58:
[...]

Deels snap ik je gedacht, ik kan er alleen slecht tegen dat als consumenten schreeuen om een product en je het heel makkelijk kunt maken als je wil, dat jet het dan toch niet doet. Pure onwil...

Heeft niets met Tesla te maken, ik zou op iedere bedrijf met een dergelijke stelling boos worden.

We willen mensen over naar een EV en dit werkt averechts...
Voor veel mensne is dit de eeste EV die écht bruikbaar is. Zoals voor mij...

Je hebt een perfect product, dat door een toevoeging van een motor niet beter wordt: zelfs slechter: duurder en minder range! Doe dat gewoon niet, het zou in echt alle opzichten beter zijn de AWD te schappen en de RWD te leveren. Kosten, snelheid, milieu, banden, slijtage....
Ik zeg niet dat het slim is, ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben... Ik zeg alleen dat het niet onverwacht kan komen als je de communicatie van Tesla leest en dat LM's hier beter uitleg over hadden kunnen geven. Als zij deze auto gewoon net als Tesla niet in de configurators hadden opgenomen, dan was dit waarschijnlijk een veel kleiner probleem geweest.

En om een stukje context te geven, ik heb de RWD besteld bij LM, maar zij verwerkten die bestelling op 1 mei pas door, toen de auto ineens door Tesla, geen Autopilot meer had. Ik heb toen gevraagd de bestelling on-hold te zetten tot er duidelijkheid was, maar dat hebben ze niet gedaan. Toen dus geannuleerd en een AWD bestelling geplaatst omdat die maar iets duurder was inclusief AP. Dus ik weet alles van de wijzigingen van Tesla en hoe verveend die zijn.

Maar nu is er één ding waar Tesla heel duidelijk in is geweest, namelijk dat RWD gelimiteerd (a.k.a. op=op) was in Europa. Waar ze bestellen expres al moeilijker hebben gemaakt om de vraag te drukken. En zelfs daar is iedereen verbaasd over. Kan Tesla dan überhaupt ooit nog iets goed doen?

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40

siemenz

Koetje

Ik deel je mening. De leasemaatschappijen wilde te graag deze auto’s aan de man brengen en hebben de boodschap naar de roeptoeters op het forum waarbij de emotie van teleurstelling overheerst slecht vertaald.

Ik vind de selectieve verontwaardiging sowieso merkwaardig.

“ ik heb vorige week besteld en nog steeds geen VIN”.

“ 4 weken geleden Mn auto besteld en ik heb m nog niet !!”

Ik spreek uit ervaring. Je moet eens een Audi of BMW bestellen. Dan hoor je 10 weken ook niets.
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:19:
[...]

[...]

Ik zeg niet dat het slim is, ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben... Ik zeg alleen dat het niet onverwacht kan komen als je de communicatie van Tesla leest en dat LM's hier beter uitleg over hadden kunnen geven. Als zij deze auto gewoon net als Tesla niet in de configurators hadden opgenomen, dan was dit waarschijnlijk een veel kleiner probleem geweest.

En om een stukje context te geven, ik heb de RWD besteld bij LM, maar zij verwerkten die bestelling op 1 mei pas door, toen de auto ineens door Tesla, geen Autopilot meer had. Ik heb toen gevraagd de bestelling on-hold te zetten tot er duidelijkheid was, maar dat hebben ze niet gedaan. Toen dus geannuleerd en een AWD bestelling geplaatst omdat die maar iets duurder was inclusief AP. Dus ik weet alles van de wijzigingen van Tesla en hoe verveend die zijn.

Maar nu is er één ding waar Tesla heel duidelijk in is geweest, namelijk dat RWD gelimiteerd (a.k.a. op=op) was in Europa. Waar ze bestellen expres al moeilijker hebben gemaakt om de vraag te drukken. En zelfs daar is iedereen verbaasd over. Kan Tesla dan überhaupt ooit nog iets goed doen?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 11:46
Snap ook alle heisa niet.
Staat iedereen hier ook op zijn achterste poten als BMW een 2 wiel aandrijving weghaalt zodat je enkel nog de keuze hebt tussen 4 wiel aandrijving en een 2wiel aandrijving met een 2.0 motor?
En wees maar zeker dat dat ook gebeurt. In Amerika is deze versie ook al voor 6 maand uit productie gehaald geweest. Heeft dat de verkoopcijfers tegen gehouden? Nee.

Je hebt 4 keuzes:
- wacht met bestellen en hoop dat de LR RWD terugkomt
- koop de LR AWD
- koop de SR+
- koop een andere auto

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 20:52
bottom line schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:08:
Staat iedereen hier ook op zijn achterste poten als BMW een 2 wiel aandrijving weghaalt zodat je enkel nog de keuze hebt tussen 4 wiel aandrijving en een 2wiel aandrijving met een 2.0 motor?
Als je bij BMW een koopovereenkomst hebt ondertekend, en dan een paar dagen later opeens te horen krijgt "nee we gaan die toch niet leveren" dan zou men daar ook over verontwaardigd zijn.

Het probleem is niet dat ze een bepaald product niet meer gaan verkopen. Dat is jammer, maar hun goed recht.
Het gaat er echter om dat ze ook bestaande bestellingen niet meer (allemaal) gaan leveren. Dat vind ik een ander verhaal.

• Volodos
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:19:
[...]

[...]

@wickedsight Helder essay, niets aan toe te voegen. En helemaal eens ook.
Laat onverlet dat ik de keuze van Tesla niet snap om de RWD er helemaal uit te gooien. Maar goed, ik heb een paar dagen geleden de AWD Long Range versie met sportvelgen besteld. Nog niets gehoord maar zal wel niet lang meer duren. En stupid me, ik heb dat zonder referral code gedaan, zó knullig van me! 8)7

• bottom line
Bazi schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Als je bij BMW een koopovereenkomst hebt ondertekend, en dan een paar dagen later opeens te horen krijgt "nee we gaan die toch niet leveren" dan zou men daar ook over verontwaardigd zijn.

Het probleem is niet dat ze een bepaald product niet meer gaan verkopen. Dat is jammer, maar hun goed recht.
Het gaat er echter om dat ze ook bestaande bestellingen niet meer (allemaal) gaan leveren. Dat vind ik een ander verhaal.
Wie zegt dat ze niet uitgeleverd worden?
Heb jij al iets van Tesla gehoord? Ik dacht van niet.
En vanuit dat standpunt snap ik het compleet, en was mijn opmerking ook niet bedoeld.
Maar van personen die 'aan het overwegen waren om een LR RWD aan te kopen', jammer maar helaas. Maar er verdwijnt bij elke leverancier wel eens voor een tijd een product.

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:31
Volodos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:55:
[...]

@wickedsight ....

En stupid me, ik heb dat zonder referral code gedaan, zó knullig van me! 8)7
Volgens mij kun je die naderhand nog opgeven, correct me if I'm wrong. Je mag altijd deze gebruiken: JORDI17054 ;)

• Bazi
bottom line schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:17:
[...]

Wie zegt dat ze niet uitgeleverd worden?
Heb jij al iets van Tesla gehoord? Ik dacht van niet.
En vanuit dat standpunt snap ik het compleet, en was mijn opmerking ook niet bedoeld.
Maar van personen die 'aan het overwegen waren om een LR RWD aan te kopen', jammer maar helaas. Maar er verdwijnt bij elke leverancier wel eens voor een tijd een product.
Ik heb zelf nog geen bericht gehad, maar iemand anders al wel: J.apiooo in "Het grote Tesla Levering topic"

Daarnaast kwam eerder in dit topic een mail van Tesla voorbij (Gummie in "Het grote Tesla topic") waarin staat dat niet alle huidige bestellingen geleverd gaan worden.

Voor mensen die nog niet besteld hadden, ben ik het verder wel met je eens.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-11 22:56
Hier zullen veel collega's erg verontwaardigd met het nieuws mbt de LR RWD zijn. Corporate policy vereist een minimaal bereik en een maximale catalogus waarde en de LR RWD zat voor de grootste groep precies op de sweetspot.

Naast dat niemand het fijn vindt om 100 euro per maand meer bijtelling te betalen voor minder/dezelfde auto.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Volodos
$tranger schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Volgens mij kun je die naderhand nog opgeven, correct me if I'm wrong. Je mag altijd deze gebruiken: JORDI17054 ;)
Waar/wanneer zou ik dat moeten doen dan? Als het lukt, doe ik die van jou, dat beloof ik! _/-\o_

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:38
[...]

3 SR+ is meer omzet dan 2 LR AWD / P :)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
$tranger schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:37:
[...]

ervaring leert: referrel dient tijdens de order ingevoerd te worden, naderhand aanleveren wordt niet meer meegenomen/verwerkt...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• bottom line
'ze moeten het nog bekijken'.
Voor hetzelfde geld leveren ze wel alles uit. Tot volgende week mag je niet ervan uitgaan dat je bestelling wordt geannuleerd.

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11 14:00
Excuse me for maybe stating the obvious, maar er zijn nog 21 Model 3's LR RWD leverbaar uit voorraad, dus voor de echt snelle beslissers is er toch nog een mogelijkheid om er een te rijden.

Allemaal zwart met zwart interieur (wel een mix van 18" en 19") dat wel.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zijn er daadwerkelijk bestellingen geannuleerd of zijn alleen de bestellingen die de leasemaatschappij nog moest plaatsen geannuleerd?

Het klinkt namelijk of ze vorige maand gewoon gestopt zijn met productie. Een kennis mag volgende week vrijdag zijn LR RWD ophalen. Voorkeur was met trekhaak, maar die waren al op.

• Inspired
In het Tesla aflever topic meldt iemand dat die van hem geannuleerd is. Al weet ik even niet of die ook al echt besteld was bij Tesla met account/RN nummer. Lijkt me niet aangezien Tesla volgens mij pas volgende week iets met de lopende bestelling gaat doen. (Waaronder die van mij waarschijnlijk.)

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:55
bottom line schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:08:
En wees maar zeker dat dat ook gebeurt. In Amerika is deze versie ook al voor 6 maand uit productie gehaald geweest. Heeft dat de verkoopcijfers tegen gehouden? Nee.

Je hebt 4 keuzes:
- wacht met bestellen en hoop dat de LR RWD terugkomt
- koop de LR AWD
- koop de SR+
- koop een andere auto
Wij waren van plan om begin juli een LR RWD te gaan bestellen zodat wij na onze vakantie de auto konden ophalen. Nou dat plan gaat nu gewoon de ijskast in. Dus voor ons optie 1. Jammer maar helaas.

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:37

Fioravanti

Fioravantastisch!

Collega van mij kreeg het nieuws en het aanbod vanuit Tesla zelf (LM is Athlon) om RWD om te zetten naar AWD,met wat korting,of een RWD uit voorraad te nemen. Verschil met de laatste is puur de kleur, je kon kiezen uit zwart,zwart en zwart.

• RogerSch
En een zwarte kleur willen wij echt niet....

• siemenz

siemenz

Koetje

Dan laat je m wrappen.

Eenmalige investering. Goed voor de bijtelling. Wellicht kan je m zelfs door de LM laten financieren.
RogerSch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:13:
En een zwarte kleur willen wij echt niet....

• RogerSch
siemenz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:15:
Dan laat je m wrappen.

Eenmalige investering. Goed voor de bijtelling. Wellicht kan je m zelfs door de LM laten financieren.
[...]
Nee wij kopen de auto zelf en een goede wrap kost volgens mij ook een paar duizend euro.

• Inspired
Fioravanti schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:55:
Collega van mij kreeg het nieuws en het aanbod vanuit Tesla zelf (LM is Athlon) om RWD om te zetten naar AWD,met wat korting,of een RWD uit voorraad te nemen. Verschil met de laatste is puur de kleur, je kon kiezen uit zwart,zwart en zwart.
Aan welke korting moet ik denken?

• Wackmack
Fioravanti schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:55:
Weet je wanneer de auto was besteld? Zit zelf pas 2 weken in het bestel proces.

https://teslamotorsclub.c...0398/page-26#post-3751671

Hier geeft iemand aan dat Tesla zegt, de orders netjes uit te leveren die al geplaatst zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Wackmack op 14-06-2019 22:49 ]

• Fioravanti
  • Laatst online: 09:37

Fioravanti

Fioravantastisch!

Januari besteld als AWD,vorige maand naar RWD omgezet na speciaal aanbod van Athlon. Prijsverschil werd gedeeld door twee.

Ben blij dat ik met mijn keuze voorlopig nog het minste gedoe heb gehad... Al is het misschien niet de voordeligste.

• Deveon
  • Niet online
RogerSch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Nee wij kopen de auto zelf en een goede wrap kost volgens mij ook een paar duizend euro.
Door die wrap blijft je lak intact en haal je het prijsverschil met metallic lak er waarschijnlijk grotendeels weer uit met de restwaarde. Tenslotte is de lak dan nog perfect zoals uit de fabriek.

• siemenz

siemenz

Koetje

RogerSch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Een ander kleurtje kost ook minimaal 1000 piek bij tesla. Voor iets meer heb je dus een hele custom kleur !!

• Inspired
Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:40:
[...]

Weet je wanneer de auto was besteld? Zit zelf pas 2 weken in het bestel proces.

https://teslamotorsclub.c...0398/page-26#post-3751671

Hier geeft iemand aan dat Tesla zegt, de orders netjes uit te leveren die al geplaatst zijn...
De persoon in het andere forum heeft het te horen gekregen van een miepje (NOFI) aan de telefoon bij Tesla. Mijn ervaring is dat die niet volledig op de hoogte zijn. Helemaal bij dit soort ontwikkelingen. Maar we wachten volgende week af. Ik heb nog maar twee keer een offerte aan moeten passen door het gepruts van Tesla.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 23:30 ]

Verwijderd

Leuk artikel over de panel gaps in de nieuwe Model 3's.

spoiler:
De build-quality is in de nieuwe batches zo improved, dat panel gaps nauwelijks meer lijken te bestaan in de laatste batches. Bob Lutz approves.

• Wackmack
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:28:
[...]

De persoon in het andere forum heeft het te horen gekregen van een miepje (NOFI) aan de telefoon bij Tesla. Mijn ervaring is dat die niet volledig op de hoogte zijn. Helemaal bij dit soort ontwikkelingen. Maar we wachten volgende week af. Ik heb nog maar twee keer een offerte aan moeten passen door het gepruts van Tesla.
Verwacht ik ook niet hoor. Meeste hoop is snel nog een rwd regelen. Maandag eens bellen met de LM.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:31:
Leuk artikel over de panel gaps in de nieuwe Model 3's.

spoiler:
De build-quality is in de nieuwe batches zo improved, dat panel gaps nauwelijks meer lijken te bestaan in de laatste batches. Bob Lutz approves.
Het artikel is gebaseerd op inspectie van welgeteld 1 model 3?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Meerdere websites geven 0-60 (mph) in 3,8 seconden aan :-). 5,6 is idd wel heel langzaam voor een S.
Daar zit inderdaad nogal variatie in wat gerapporteerd wordt.
Als ik mijn MS 75D uit december 2018 op zoek:
http://kentekencheck.nl: 235 kW / 320PK / 5.5 seconden
http://autorapport.finnik.nl: 245 kW / 333 PK / 4.4 seconden
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S: 386 kW / 518 PK / 4.4 seconden

Leaping Lab Rats!

• bottom line
Taigu schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:50:
[...]

Het artikel is gebaseerd op inspectie van welgeteld 1 model 3?
Dit is geen belangrijk artikel als je iets wilt weten over de kwaliteit An sich of het bouwproces.
Wat wel belangrijker is, is wie dat we hier aan het woord horen.
Bob Lutz. Een van de grootste tegenstanders van Tesla, die al jaren short, en voorspelde dat Tesla op weg was naar de begraafplaats. EV's would never happen.
En hier praat hij toch 'vol lof' over Elon. Times are changing

• Volodos
Beste mensen, ik ben financial lease aan het regelen voor de Tesla. Iemand goede ervaringen met een partij?
Reden van mijn vraag: ik heb nu drie verschillende offertes liggen (ABN, Hiltermann en Findio) en als je dan uitrekent wat je uiteindelijk voor de lening betaald zijn de verschillen echt groot (ABN veruit de goedkoopste, Findio veruit de duurste). Daarnaast verschillen ook de condities waaronder je versneld/vervroegd mag aflossen behoorlijk tussen de verschillende aanbieders.
Dus ben benieuwd of iemand van jullie een suggestie kan doen/een goede ervaring heeft met een partij.

• Katseviool
  • Laatst online: 11-11 12:21
Volodos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:32:
Beste mensen, ik ben financial lease aan het regelen voor de Tesla. Iemand goede ervaringen met een partij?
Reden van mijn vraag: ik heb nu drie verschillende offertes liggen (ABN, Hiltermann en Findio) en als je dan uitrekent wat je uiteindelijk voor de lening betaald zijn de verschillen echt groot (ABN veruit de goedkoopste, Findio veruit de duurste). Daarnaast verschillen ook de condities waaronder je versneld/vervroegd mag aflossen behoorlijk tussen de verschillende aanbieders.
Dus ben benieuwd of iemand van jullie een suggestie kan doen/een goede ervaring heeft met een partij.
Hier Findio gekozen. Verschil met ABN was nihil (allebei 4%), allicht omdat ik geen ABN klant ben en ik ben nooit meer teruggebeld door die lui. Daarbij werd ik bij Findio altijd netjes teruggebeld/gemaild bij de kleinste vragen/onduidelijkheden en kon ik daar makkelijk schuiven met termijnen, aanbetaling en slottermijn.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Volodos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:32:
Waarom niet bij Tesla zelf?
Het grootste verschil dat ik zie is dat de lening bij Tesla sowieso na 5 jaar afloopt. En je dan een forse laatste termijn betaalt. Tegenover een lage aflossing tijdens de looptijd.
Maar de rente is een stuk lager. En na die 5 jaar zou je de laatste termijn alsnog kunnen financieren.

TheS4ndm4n#1919

• Inspired
Wackmack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:28:
[...]

Verwacht ik ook niet hoor. Meeste hoop is snel nog een rwd regelen. Maandag eens bellen met de LM.
Vanmorgen kwam ik tot 19 LR RWDs die ze nog op voorraad zouden hebben staan. Kan ze nu online niet meer vinden. Of gereserveerd voor mensen met een order die niet meer uit te leveren is of al verkocht. Maar dat laaste lijkt me wat vreemd op een zaterdag. Vraag me af of we maandag al veel meer weten.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Het lijkt erop dat de (nieuwe, 64GB) USB stick die ik om te proberen in mijn Model 3 had gestopt het na 2 dagen al heeft begeven. Hij wil niet meer mounten, op geen enkele computer. Nu had ik wel al gelezen dat een USB stick na verloop van tijd wel corrupt kon raken, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling. Zeker omdat de handleiding geen extra eisen noemt en in principe elke stick zou moeten werken. Heeft iemand anders ook deze ervaring gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Phontana op 15-06-2019 17:53 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Phontana schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:53:
Het lijkt erop dat de (nieuwe, 64GB) USB stick die ik om te proberen in mijn Model 3 had gestopt het na 2 dagen al heeft begeven. Hij wil niet meer mounten, op geen enkele computer. Nu had ik wel al gelezen dat een USB stick na verloop van tijd wel corrupt kon raken, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling. Zeker omdat de handleiding geen extra eisen noemt en in principe elke stick zou moeten werken. Heeft iemand anders ook deze ervaring gehad?
Omruilen bij de winkel. Een snelle USB stick van 64GB mag geen enkel probleem hebben met de auto.

Hoi.

• Volodos
Phontana schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:53:
Dat heb ik ook al eens bij de hand gehad. Niet zó snel maar wel na 14 dagen.
Ik zou toch eerder voor SSD gaan, dat is beduidend meer solide dan een USB-stick.

• Volodos
RocketKoen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Waarom niet bij Tesla zelf?
Het grootste verschil dat ik zie is dat de lening bij Tesla sowieso na 5 jaar afloopt. En je dan een forse laatste termijn betaalt. Tegenover een lage aflossing tijdens de looptijd.
Maar de rente is een stuk lager. En na die 5 jaar zou je de laatste termijn alsnog kunnen financieren.
Ik had al de optie 'zelf financial lease' regelen geselecteerd, dus heb inderdaad geen offerte van Tesla zelf gehad. Weet jij met welke rente zij communiceren? ABN Amro met 3.5%, Findio zat al op 4.7%. Van dat verschil schrok ik wel. Wellicht ook nog Tesla vragen om een offerte te sturen als dat nog kan!

• RocketKoen
Volodos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:17:
[...]

Ik had al de optie 'zelf financial lease' regelen geselecteerd, dus heb inderdaad geen offerte van Tesla zelf gehad. Weet jij met welke rente zij communiceren? ABN Amro met 3.5%, Findio zat al op 4.7%. Van dat verschil schrok ik wel. Wellicht ook nog Tesla vragen om een offerte te sturen als dat nog kan!
Je kan je auto op hun site configureren. Bij de optie "betalen" kun je dan voor financial lease kiezen. Dan staat er meteen een voorstel.
Onderaan de site kun je op het maandbedrag klikken om de looptijd en de aanbetaling aan te passen.
Let wel op de financial lease prijs excl BTW is en de contant prijs incl BTW.
Ik zie niet precies hoeveel rente ze rekenen.

In de kleine lettertjes staat overigens "de algemene voorwaarden van Findio zijn van toepassing". Dus dat loopt via hun.

TheS4ndm4n#1919

• Bazi
RocketKoen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:35:
[...]

Je kan je auto op hun site configureren. Bij de optie "betalen" kun je dan voor financial lease kiezen. Dan staat er meteen een voorstel.
Onderaan de site kun je op het maandbedrag klikken om de looptijd en de aanbetaling aan te passen.

In de kleine lettertjes staat overigens "de algemene voorwaarden van Findio zijn van toepassing". Dus dat loopt via hun.
Via Tesla krijg je een rente van 4,1% en heb je de keuze uit twee opties: ABN AMRO of Findio.
De optie via ABN AMRO is weer een andere afdeling dan als je het zelf via ABN AMRO regelt, vandaar dat het een ander rentepercentage is.

Voordeel is de hoge slottermijn (andere partijen gaan vaak niet zo hoog), waardoor je een deel van de betaling als het ware uit kunt stellen. Nadeel is dat je dit bedrag niet kunt aanpassen, en je bovendien de hele looptijd hierover rente moet betalen.

Als je een hoge slottermijn wilt is het een interessante optie, maar anders zijn er betere aanbieders.

• Volodos
jongf7 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:42:
Voor de mensen die al eens zakelijk een Tesla hebben gekocht.
Verlegt Tesla de BTW naar je BV? automatisch of in overleg?

De BTW krijg ik eind van het kwartaal terug van de belasting. Als Tesla dit direct verlegt hoef ik dit dus niet voor te schieten, dat zou me goed uitkomen.
Geen idee, maar meestal is het zo dat je de BTW zelf moet voorfinancieren. Als je dat niet wilt, moet je vaak een toeslag betalen bij de financial leasemaatschappij, áls ze dat al doen.

• Volodos
Bazi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:52:
[...]

Via Tesla krijg je een rente van 4,1% en heb je de keuze uit twee opties: ABN AMRO of Findio.
De optie via ABN AMRO is weer een andere afdeling dan als je het zelf via ABN AMRO regelt, vandaar dat het een ander rentepercentage is.

Voordeel is de hoge slottermijn (andere partijen gaan vaak niet zo hoog), waardoor je een deel van de betaling als het ware uit kunt stellen. Nadeel is dat je dit bedrag niet kunt aanpassen, en je bovendien de hele looptijd hierover rente moet betalen.

Als je een hoge slottermijn wilt is het een interessante optie, maar anders zijn er betere aanbieders.
@Bazi Heel erg bedankt, hier heb ik veel aan. Dank dank!

• Volodos
RocketKoen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:35:
[...]

@RocketKoen Heel erg bedankt. Ik heb het net even gedaan. Inderdaad een behoorlijk hoge slottermijn, rechtstreeks via de ABN Amro was de slottermijn gemaximeerd op 9800 euro. Je betaald toch steeds rente over wat er nog open staan dus gevoelsmatig denk ik dat het aanbod van ABN Amro het meest aantrekkelijke is voor me. Ik ga me daar zo in de hangmat met iets kouds uit de koelkast nog eens goed over buigen, dank!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:25
Ik heb Tesla eens gemaild over die BTW, ik heb een BTW-vrij beroep, dus ex btw zegt mij weinig voor het kopen van een auto, ik wil het volledige bedrag in de financial lease.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Deveon
  • Niet online
Volodos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:06:
[...]

@RocketKoen Heel erg bedankt. Ik heb het net even gedaan. Inderdaad een behoorlijk hoge slottermijn, rechtstreeks via de ABN Amro was de slottermijn gemaximeerd op 9800 euro. Je betaald toch steeds rente over wat er nog open staan dus gevoelsmatig denk ik dat het aanbod van ABN Amro het meest aantrekkelijke is voor me. Ik ga me daar zo in de hangmat met iets kouds uit de koelkast nog eens goed over buigen, dank!
Geeft Tesla geen gegarandeerde terugkoopprijs meer? Deze is obv je kilometers en leeftijd en zou overeen moeten komen met de slottermijn.

• RocketKoen
Deveon schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Geeft Tesla geen gegarandeerde terugkoopprijs meer? Deze is obv je kilometers en leeftijd en zou overeen moeten komen met de slottermijn.
Nee. Bij een hogere aanbetaling gaat de slot termijn omlaag.
De slot termijn is als ik snel kijk 50% van de lening.

TheS4ndm4n#1919

• Katseviool
  • Laatst online: 11-11 12:21
Bazi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:52:
[...]

Je kunt bij Tesla/Findio gewoon zelf schuiven met aanbetaling, maandbedrag, slottermijn en looptijd. Heb b.v. zelf hoge aanbetaling en geen slottermijn :)

Dat bedoelde ik met mijn eerdere reactie dat je prima met die lui kan schakelen om tot een mooie verdeling met prima rente (was ooit stuk beter maar voor nu ok) kan komen. Gewoon via Tesla site zelf gedaan. Toen ik overigens in april bestelde was ABN niet mogelijk en was Findio exclusief.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 15-06-2019 22:54 ]

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volodos schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Dat heb ik ook al eens bij de hand gehad. Niet zó snel maar wel na 14 dagen.
Ik zou toch eerder voor SSD gaan, dat is beduidend meer solide dan een USB-stick.
Er zijn ook zogenaamde high endurance (industrial) USB sticks met MLC geheugen. Bijvoorbeeld Transcend heeft ze. Prijs valt ook wel mee. Gebruik ik ook in de X.

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:31
eckru schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:20:
Excuse me for maybe stating the obvious, maar er zijn nog 21 Model 3's LR RWD leverbaar uit voorraad, dus voor de echt snelle beslissers is er toch nog een mogelijkheid om er een te rijden.

Allemaal zwart met zwart interieur (wel een mix van 18" en 19") dat wel.
Daarbij kan ik als kanttekening plaatsen dat als je een trekhaak wilt, je die 18 inch velgen kunt vergeten, in ieder geval in geval van een zwarte...

• Bazi
Katseviool schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:39:
[...]

Je kunt bij Tesla/Findio gewoon zelf schuiven met aanbetaling, maandbedrag, slottermijn en looptijd. Heb b.v. zelf hoge aanbetaling en geen slottermijn :)

Dat bedoelde ik met mijn eerdere reactie dat je die prima met die lui kan schakelen om tot een mooie verdeling met prima rente (was ooit stuk beter maar voor nu ok) kan komen. Gewoon via Tesla site zelf gedaan. Toen ik overigens in april bestelde was ABN niet mogelijk en was Findio exclusief.
Aha, dat is interessant! Toen ik belde voor meer informatie, zeiden ze dat de slottermijn aanpassen niet mogelijk was.
Dat was dan wel de Tesla-ABN variant, dus misschien is dat het verschil met Tesla-Findio. Vond het sowieso al vreemd dat ze twee aanbieders hadden, met hetzelfde rentepercentage.

• Volodos
carpebios schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:20:
Ik heb Tesla eens gemaild over die BTW, ik heb een BTW-vrij beroep, dus ex btw zegt mij weinig voor het kopen van een auto, ik wil het volledige bedrag in de financial lease.
De investeringswaarde van een btw-auto is altijd lager dan een marge auto voor btw-plichtige ondernemers.
Ben je niet btw-plichtig, dan is de btw die tesla op de factuur zet (want Tesla is wél btw-plichtig) voor jou niet verrekenbaar. Technisch gesproken zou je kunnen zeggen dat de auto dan in absoluut opzicht duurder is voor jou dan voor een ondernemer die wél btw-plichtig is (je betaald meer), maar anderzijds hoef jij ook geen btw af te dragen over jouw omzet.
Anders gezegd: als jij de Tesla koopt en je kunt geen btw verrekenen, is het na aanschaf een marge auto geworden. In feite hetzelfde als in het geval een particulier de auto zou hebben gekocht.
Een financial lease aanbieder zal je dan ook een voorstel moeten doen voor de totale leensom inclusief btw. Volgens mij wordt die btw dan niet meer apart vermeld in je overeenkomst met de lease maatschappij.

[ Voor 9% gewijzigd door Volodos op 15-06-2019 22:52 ]

• Wackmack
Ben benieuwd naar de reden voor een keuze als de SR+. Wie heeft deze auto al of al besteld? Is de reden alleen geld? Minder range maakt je minder uit? Net zoals live file updates of extra speakers?

Nu de long range RWD niet meer door gaat kan ik kiezen tussen de sr+ of de long range awd. Verschil per maand is 160e, over 4 jaar bijna 8k. Enr kant denk ik, die range moet je hebben, vooral in de winter. Wel woon ik in het midden van NL, rij max 200km per dag, nu max 80km. Audio zou bij d'r SR+ toch ook niet slecht zijn. Blijft alleen de live updates nog over?

• Djerro123
  • Laatst online: 11-11 13:58
Wackmack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:00:
Ben benieuwd naar de reden voor een keuze als de SR+. Wie heeft deze auto al of al besteld? Is de reden alleen geld? Minder range maakt je minder uit? Net zoals live file updates of extra speakers?

Nu de long range RWD niet meer door gaat kan ik kiezen tussen de sr+ of de long range awd. Verschil per maand is 160e, over 4 jaar bijna 8k. Enige kant denk ik, die range moet je hebben, vooral in de winter. Wel woon ik in het midden van NL, rij max 200km per dag, nu max 80km. Audio zou bij d'r SR+ toch ook niet slecht zijn. Blijft alleen de live updates nog over?
Ik heb hem besteld, lease via werk. Ik kon kiezen uit sr+ (140 euro pm), SR+ met FSD (250 euro pm). AWD was buiten mijn range, RWD LR was geen keuzemogelijkheid (wij krijgen voorgeselecteerde auto's als mogelijkheid, hebben geen grote keuze vrijheid). Ik heb hem vergeleken met de Kia, die zou ik nl krijgen eigenlijk. Range is persoonlijk, ik kan uit de voeten met 415 wltp (120 dagelijkse km's). Speakers maken me echt helemaal niks uit, maar heb wel getwijfeld over LIFE traffic. Het is overigens enkel niet zichtbaar, hij rekent er wel mee (inclusief LIFE onder weg). Browser meh, streamen ja dat is jammer. Heb internet afgezocht en op verschillende plekken lijken mensen overtuigd dat je later een premium connectivity pakket kan bijkopen, en daar heb ik ook op gegokt.

Uiteindelijk is het inderdaad geld: als ik m'n best had gedaan en ik had mezelf wel eligible gemaakt voor de AWD dan had het mij alsnog 315 pm gekost, en ik wilde juist minder gaan betalen:) succes met de keuze!

• Inspired
De range is voor mij de reden dat de SR + tot nu toe geen optie was. Ik kan 90% van de ritten prima met de SR+ uit de voeten. Maar rij ook nog wel eens 300km snelweg op een dag. Natuurlijk is superchargen een optie. Maar wil dat eigenlijk nog niet accepteren. Komt bij dat met een SR+ op vakantie gaan wel een flinke hit gaat zijn op reistijd. Maar goed, aan de andere kant is EUR 90,- netto bijtelling voor een SR+ natuurlijk ook wel prima. Eerst maar eens afwachten wat de status van mijn RWD bestelling is. Ik begreep dat er nog een boot onderweg is waar wellicht ook nog wel RWDs op staan.

• Wackmack
Dank jullie beide, keuze blijft erg lastig. Zie nu deze review : https://youtu.be/i1ZEYgtwgyo

SR+ vs LM awd, is het de 8k waard? Vind geluid juist belangrijk :) Eerst volgende week maar is afwachten wat Tesla en de LM zegt.

• Inspired
Wackmack schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:42:
Dank jullie beide, keuze blijft erg lastig. Zie nu deze review : YouTube: Tesla Model 3 Comparison: Standard Range Plus vs. Long Range AWD (Fi...

SR+ vs LM awd, is het de 8k waard? Vind geluid juist belangrijk :) Eerst volgende week maar is afwachten wat Tesla en de LM zegt.
Als geluid eigenlijk de enige reden is, dan zou ik zelf wat beters in een SR+ zetten. Voor +/- 150 per maand x 48 kun je een redelijk systeem inbouwen. Veel beter dan wat in de AWD zit.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
Mvd1981 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:35:
@Tassadar32, @1-0-Ed en @Discipline Heb ook dezelfde issues, waslijst van bijna 20 punten. Ze reageren niet eens als je via email contact opneemt, via de leasemaatschappij geen enkele voortgang. Als je ze dan toevallig wel aan de lijn krijgt dan is het ook nog eens hondsbrutaal, proberen alles bij jezelf terug te leggen. ze hebben 1 dag geprobeerd de problemen op te lossen. Kreeg de auto terug, ongewassen en wel, was er gewoon niets gebeurd terwijl ze op het service formulier alles netjes afgemeld hadden als ‘geste’ naar de klant omdat ze vonden dat er niets aan de hand was. En vervolgens nog liegen ook dat de auto echt wel gewassen was. Enfin, het is nu al weer weken stil, leasemaatschappij zei dat ik ‘m maar bij tesla door de pui moest rijden...

Enige dag na 3 maanden is gelukt is dat ik niet meer wekelijks sms’jes krijg die voor andere klanten van tesla zijn bedoeld.

Laatste grap: ik heb nog steeds geen laadkabel. Moet dus verplicht bij de supercharger opladen, of fastned. Inmiddels komen de betalingsverzoek binnen om voor de supercharger te betalen, maar een factuur leveren om in te dienen bij de leasemaatschappij daar kon ik fijn naar fluiten, dat was mijn probleem, niet dat van tesla...

Zat erover te denken om een model 3 lr red voor mijn vriendin te kopen, met deze service gaat dat natuurlijk niet gebeuren... bizar en schandalig, ben er echt helemaal klaar mee.
Inmiddels kan het volgende probleem toegevoegd worden aan de lijst. Alarm gaat at random af. Inmiddels in het afgelopen uur inmiddels al vier keer - fijn voor de buurt op zondagochtend. Op internet lees ik er niet al te veel over, behalve dat er een link is met de deuren. Iemand anders een idee of dit eerder meegemaakt?

• Wackmack
Inspired schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:48:
[...]

Als geluid eigenlijk de enige reden is, dan zou ik zelf wat beters in een SR+ zetten. Voor +/- 150 per maand x 48 kun je een redelijk systeem inbouwen. Veel beter dan wat in de AWD zit.
Verstandig echter wel een lease auto hé. Naja, eerst maar is volgende week afwachten. Stel ze geven 50% korting, ben benieuwd welke waarde ze door geven aan de rdw ivm bijtelling.

• siemenz

siemenz

Koetje

Je genoemde bedragen zijn netto bijtelling plus eigen bijdrage neem ik aan ?
Djerro123 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Ik heb hem besteld, lease via werk. Ik kon kiezen uit sr+ (140 euro pm), SR+ met FSD (250 euro pm). AWD was buiten mijn range, RWD LR was geen keuzemogelijkheid (wij krijgen voorgeselecteerde auto's als mogelijkheid, hebben geen grote keuze vrijheid). Ik heb hem vergeleken met de Kia, die zou ik nl krijgen eigenlijk. Range is persoonlijk, ik kan uit de voeten met 415 wltp (120 dagelijkse km's). Speakers maken me echt helemaal niks uit, maar heb wel getwijfeld over LIFE traffic. Het is overigens enkel niet zichtbaar, hij rekent er wel mee (inclusief LIFE onder weg). Browser meh, streamen ja dat is jammer. Heb internet afgezocht en op verschillende plekken lijken mensen overtuigd dat je later een premium connectivity pakket kan bijkopen, en daar heb ik ook op gegokt.

Uiteindelijk is het inderdaad geld: als ik m'n best had gedaan en ik had mezelf wel eligible gemaakt voor de AWD dan had het mij alsnog 315 pm gekost, en ik wilde juist minder gaan betalen:) succes met de keuze!

• Djerro123
  • Laatst online: 11-11 13:58
siemenz schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:59:
Je genoemde bedragen zijn netto bijtelling plus eigen bijdrage neem ik aan ?
[...]
Dat klopt:)

• Volodos
Beste mensen, mocht het onderwerp al eerder zijn genoemd dan bij voorbaat excuses, ik kan het nergens terugvinden (tenminste niet op dít forum).
Binnenkort ontvang ik mijn Tesla Model 3 met autopilot. Ik heb die nu meegenomen in de configuratie. Mag ik hem er uit laten ivm de bijtelling en dan later apart bijbestellen om de bijtelling te ontlopen?
En áls het kan, wat is de prijs voor achteraf toevoegen van de autopilot? Ik zie dat namelijk niet op de site van Tesla staan, of wellicht zie ik het over het hoofd?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
Autopilot is standaard, dus die kun je helemaal niet weglaten.

• Volodos
anboni schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:25:
Autopilot is standaard, dus die kun je helemaal niet weglaten.
Excuses, ik bedoel de volledig zelfrijdende besturing (EAP), hij staat er als optie in voor 6400 EUR

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Je bedoelt dus FSD. Die kan je idd later toevoegen zonder bijtelling.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Volodos
Rto1964 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:42:
Je bedoelt dus FSD. Die kan je idd later toevoegen zonder bijtelling.
Oeps ja, idd, die bedoel ik, FSD. Maar die kost dus 6400 euro terwijl de autopilot er standaard al in zit. En ik kan nergens zien wat het kost om FSD achteraf te installeren, iemand een idee?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:54
Zoals ik dit stukje interpreteer:
Volledig zelfrijdende besturing kan na levering worden aangeschaft. De prijzen hiervan worden naar verwachting in de loop van de tijd hoger naarmate nieuwe functies worden uitgebracht.
is de prijs achteraf op dit moment gewoon die 6400.
Pagina: 1 ... 60 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic