Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.130 views

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:36
Ik moet toch even mijn ei kwijt over mijn ervaringen met Tesla. Want ik ben het zo vreselijk zat inmiddels...

Lang verhaal - so TL;DR en zo... wellicht een waarschuwing voor mensen die de 'plunge' nog denken te gaan nemen, who knows. De Tesla producten zelf zijn mooi - maar de service en aftercare is afschuwelijk;

Eind maart mijn zwarte Model 3 LR AWD in ontvangst genomen. Bij aflevering (door Tesla 'driver' - oftewel jonge knul die er weinig zin in had) constateerde ik gelijk al schade. Gemeld door afleverende Tesla medewerker. Zelfde dag nog meerdere schades (krassen, butsen, etc) gevonden. Op de foto gezet en gelijk doorgestuurd. Contact opgenomen met leasemaatshappij over de situatie zodat ze op de hoogte waren. 2 weken later eindelijk contact met iemand van Tesla. Het zou allemaal opgelost gaan worden. Ik zou terug gebeld worden voor een afspraak...

In de tussentijd verschillende problemen met de auto geconstateerd waaronder zeer slecht werkende camera's aan de rechter zijde (repeater of B-stijl - geen idee), krakende audio (soms helemaal geen audio achterin de auto - alleen 'klik' geluiden), sinds update 2019.12.x niet meer kunnen bellen via BT, deuren welke rammelen/kraken in de raamrubbers over oneven wegopervlakken, algeheel vreselijke staat van spuitwerk en nog wat random issues...

Uiteindelijk op 17 mei de auto bij SC in Amsterdam afgeleverd volgens afspraak om defecten op te lossen. Met een medewerker rondom de auto gelopen en alle lak-issues aangekaart alsmede overige issues besproken. Ik kreeg een ZEER ranzige model S mee - zowel van binnen (eetresten, noem maar op) als van buiten. Deze had kennelijk een slecht laadkabel in de kofferbak want ik heb veel problemen gehad met opladen van de auto (soms lukte het simpelweg helemaal niet). Bellen met Tesla was hopeloos - je staat altijd minimaal 30 tot 60 minuten in de wacht alvorens te horen te krijgen dat ze niets voor je kunnen betekenen. "Rij maar langs en leg het daar nog maar een keer uit" was dan de reactie (is voor mij minimaal 45 min rijden dus ook niet zo handig).

Anyway - 1,5 week later kreeg ik een SMS dat de auto klaar was en zou worden opgeladen & gewassen. Vooraf nog gebeld (juist - dik 50 min in de wacht gestaan) en begrepen dat het even had geduurd voor onderdelen, de camera's zouden opnieuw zijn gecalibreerd en dat de auto naar de bodyshop was geweest. Ik mocht ik de auto komen ophalen en hij zou op tijd worden opgeladen. In de app kon ik al zien dat de auto helemaal niet was opgeladen, ondanks de belofte. Nog een keer over gebeld (weer 30 min in de wacht) en nogmaals de toezegging gekregen dat de auto zou worden opgeladen. Never happened...

Eenmaal bij het SC in Amsterdam heb ik bijna een uur bij de Service balie staan wachten met verschillende ontevreden mensen om mij heen. Voldoende mensen aanwezig bij Tesla maar alleen aandacht voor proefritten en nieuwe klanten. Service liep verre van gesmeerd.... Uiteindelijk door een medewerker geholpen die mij niets over de auto of werkzaamheden kon vertellen. Eenmaal bij de auto zag deze er dan wel gewassen uit en er was duidelijk iets gedaan met de grootste schade, maar veel overige schades (welke met witte pijl stickers waren aangegeven) waren onaangeraakt gebleven. Er was in totaal 25 km mee gereden. Geen calibratie proces in gang voor de camera's en ik moest zelf maar kijken wat er allemaal aan de auto was gebeurd.... well.... not a lot. Schoongemaakt en wat Wax toegepast (witte residu goed te zien in de naden) maar de lak-kwaliteit blijft vreselijk en ALS de lak issues al aangeraakt waren zag je ze duidelijk nog zitten. Ook aan de overige issues welke ik had besproken is niets gebeurd...

Inmiddels weer uren aan de telefoon gehangen (vooral in de wacht) en verschillende toezeggingen gehad over 'het oppakken hiervan' maar er gebeurd gewoon niets....

Ik ben er echt klaar mee. Ik heb er - ondanks vooraf te weten en verwachten dat de Model 3 niet perfect zou zijn - spijt van mijn keuze. Het vertrouwen is nihil. De ergernis is groot. Een auto van in totaal net geen 70K en ik heb ondanks vele eigen en lease auto's nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Zeker niet met nieuwe / leaseauto's....

Erg jammer!

Gravity sucks...

Verwijderd

Waarom ga je dan niet gewoon naar een ander SC? Dit is niet echt Tesla aan het rekenen, ik begrijp je helemaal dat je er klaar mee bent, alleen hier in het topic zijn al (heel veel. veel te veel) verhalen over hoe slecht het SC in A'dam is. Je hebt ook hele slechte dealers, ik denk dat je gewoon heel erg pech hebt. Ik vind het heel vervelend voor je maar een ander SC kan je heel veel ergernis en irritatie voorkomen.

Je ziet gewoon dat ze door de hoge vraag helemaal overwerkt zijn en helaas is de poule van mensen in Amsterdam die goede werkethiek hebben heel klein, heb ik zelf ondervonden door in Amsterdam e.o. te werken.

Dit zag je ook vorig jaar in USA bij de eerste batches, nu is het service niveau bij de meeste SC's al zoveel beter. Overigens komen er nog veel meer SC's bij. Daar heb je nu niks aan, maar ga naar een ander SC of stel een ultimatum aan je lease-maatschappij, met hen heb je immers een contract.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

@1-0-Ed damn, wat een ellende!
En dan meteen die reactie van @Verwijderd die de bal weer bij jou legt. Wat een onzin, dit is toch echt Tesla als concern aan te rekenen.
Tesla kent juist geen dealers, je doet rechtstreeks zaken met de fabrikant die her en der “centers” heeft. Dat het mogelijk in A‘dam nog beroerder is dan elders met wachttijden en totaal gebrek aan service (voor een klant die ff dik 60k neer heeft geteld, bij elk ander merk word je dan juist extra in de watten gelegd!) doet daar weinig aan af.

Wat kun je nog meer? Omruilen voor een andere auto? Wat kan de LM voor je betekenen? Feitelijk is het hun auto die niet in orde is.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-06-2019 19:41 ]

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:37:
@1-0-Ed damn, wat een ellende!
En dan meteen die reactie van @Verwijderd die de bal weer bij jou legt. Wat een onzin, dit is toch echt Tesla als concern aan te rekenen.
Tesla kent juist geen dealers, je doet rechtstreeks zaken met de fabrikant die her en der “centers” heeft. Dat het mogelijk in A‘dam nog beroerder is dan elders met wachttijden en totaal gebrek aan service (voor een klant die ff dik 60k neer heeft geteld, bij elk ander merk word je dan juist extra in de watten gelegd!) doet daar weinig aan af.

Wat kun je nog meer? Omruilen voor een andere auto? Wat kan de LM voor je betekenen?
Ik bedoel het niet zo en het is niet netjes om het gelijk als onzin te bestempelen. Wat ik bedoel in een bedrijf waar +14.000 werknemers werken gaan dingen fout, helemaal in een bedrijf dat zo gigantisch groeit. Ik heb meerdere bedrijven gezien die zo zijn gegroeid en we leven niet in een utopie waar alles maar goed gaat. Ik zou het liefst zien dat SC Amsterdam een bezem doorheen gaat en alle slecht presterende werknemers daar linea recta worden ontslagen. Helaas heeft onze politiek gekozen voor een systeem waar dat niet kan, enfin, het is gewoon zwaar klote als je in regio Amsterdam nu problemen hebt met je Tesla.

Het gal spuiten op een forum is lekker makkelijk, ik draag ook een oplossing aan (ander SC), als het dan niet lukt, ja dan ben je er echt klaar mee.

Ik zou niet dit het primair het concern zelf aanrekenen, maar wel de individuele medewerkers die daar werken. De werknemers verpesten het daar net zo goed voor Tesla zelf als voor de klant. Natuurlijk gaat Tesla als bedrijf niet vrijuit, maar het is niet alsof dit policy is vanuit Palo Alto.

Als early-adopter is dit gewoon een feit, heel klote, maar nog steeds zou ik niks anders willen rijden. Je zal als klant gigantisch assertief moeten zijn bij Tesla Amsterdam.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zijn er anderen met betere ervaringen van andere service centers? Heb over 2 weken ook een afspraak in Amsterdam en een waslijst van zaken die opgelost moeten worden. Breng hem graag naar een ander sc als daar de service beter is.
Betreft met name mechanische zaken zoals luchtvering, uitlijnen, spraak commandoknop, gele randen op center scherm, etc.

Divide and conquer.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Een hoop gezeik bij het lokale SC had al voorkomen kunnen worden als ze in Fremont producten wat degelijker produceren. Neem een Engineer aan van BMW, Mercedes of weet ik veel waar die ervaring heeft met spuitinstallaties van lak zodat die lak in één keer goed gespoten wordt, want het is niet alleen maar transportschade.

De kwartaalpushes maken het natuurlijk niet veel beter dat ze zoveel mogelijk auto's eruit moeten stampen in de fabriek, snel de vrachtwagen op, snel boot op en af, weer snel naar de delivery centra. Dat gehaast zorgt ervoor dat veel auto's uiteindelijk dagen of weken bij een SC staan die maar beperkte capaciteit hebben.

• tomas123
wimpie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:58:
Zijn er anderen met betere ervaringen van andere service centers? Heb over 2 weken ook een afspraak in Amsterdam en een waslijst van zaken die opgelost moeten worden. Breng hem graag naar een ander sc als daar de service beter is.
Betreft met name mechanische zaken zoals luchtvering, uitlijnen, spraak commandoknop, gele randen op center scherm, etc.
Ik lees af en toe mee op TMC forum en daar zijn ze wel te spreken over Rotterdam en Eindhoven, volgensmij alles behalve Amsterdam is wel oke. (al heb ik geen ervaring met al die SC's.)

Verwijderd

tomas123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:58:
Een hoop gezeik bij het lokale SC had al voorkomen kunnen worden als ze in Fremont producten wat degelijker produceren. Neem een Engineer aan van BMW, Mercedes of weet ik veel waar die ervaring heeft met spuitinstallaties van lak zodat die lak in één keer goed gespoten wordt, want het is niet alleen maar transportschade.

De kwartaalpushes maken het natuurlijk niet veel beter dat ze zoveel mogelijk auto's eruit moeten stampen in de fabriek, snel de vrachtwagen op, snel boot op en af, weer snel naar de delivery centra. Dat gehaast zorgt ervoor dat veel auto's uiteindelijk dagen of weken bij een SC staan die maar beperkte capaciteit hebben.
Er is een verklaring (geen excuus, want het moet wel beter). In CA mogen ze bepaalde chemicaliën niet gebruiken en daardoor is de lak kwaliteit wat minder. In de USA is dat wat minder erg want door de slechte infrastructuur daar is wrappen daar heel normaal. Daardoor heb je in de USA een stuk minder klachten hierover omdat wrappen normaal is.

Niet naar Amsterdam gaan, gewoon idd naar Rotterdam of Eindhoven.

• tomas123
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Er is een verklaring (geen excuus, want het moet wel beter). In CA mogen ze bepaalde chemicaliën niet gebruiken en daardoor is de lak kwaliteit wat minder. In de USA is dat wat minder erg want door de slechte infrastructuur daar is wrappen daar heel normaal. Daardoor heb je in de USA een stuk minder klachten hierover omdat wrappen normaal is.

Ik ben op de hoogte dat ze idd bepaalde chemicaliën niet mogen gebruiken, echter zijn sommige auto's wel goed gespoten dus er is iets niet ''goed'' (voor amerikaanse begrippen) afgesteld of iets dergelijks denk ik.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Fucking hell, hoe kun je dit soort wanprestaties van Tesla toch iedere keer weer goedpraten :X :')

En kom nou niet weer aanzetten dat het niet aan Tesla ligt maar aan het CS. De fout begint in het voorbeeld van 1-0-Ed echt al bij Tesla die iets aflevert wat gewoon nooit van de band had mogen rollen. En een CS is ook gewoon Tesla. Punt. Niet minder.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• 1-0-Ed
Ok. Ander SC dus proberen. Wellicht is Den Haag een idee. Ervaringen?

Ik vergat overigens ook nog te vermelden dat ik sinds de laatste service afspraak ook nog eens een probleem met de richtingaanwijzer-bedieningspook heb. De comfort stand naar links is defect waardoor het knipperlicht gewoon aan blijft staan. Naar rechts werkt wel goed (oftewel; 3 keer knipperen en uit). Klinkt trivial maar is in de praktijk en met name op de snelweg heel vervelend...

[ Voor 3% gewijzigd door 1-0-Ed op 13-06-2019 20:22 ]

Gravity sucks...

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
tomas123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Ik lees af en toe mee op TMC forum en daar zijn ze wel te spreken over Rotterdam en Eindhoven, volgensmij alles behalve Amsterdam is wel oke. (al heb ik geen ervaring met al die SC's.)
Thanks, aangepast naar Rotterdam. Is me het ritje wel waard...

Divide and conquer.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@1-0-Ed @Verwijderd Hier soortgelijke ervaring. Afgeleverd in Maart en loop al weken te zeuren of ze eindelijk eens aan de opleverproblemen kunnen beginnen. Afgelopen vrijdag nog toegezegd dat er met spoed naar gekeken zou worden en het hoogste prioriteit had. Nog niks verder gehoord dus we gaan morgen maar weer in de telefoon klimmen. Overigens begint de lijst met problemen wel steeds langer te worden. Meest recente toevoeging is dat het raam aan de bestuurderskant is gaan rammelen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:42
Jeez ik zit serieus te twijfelen of ik wel aan een Model 3 moet beginnen als ik de laatste posts lees. Ik bedoel het hele Tesla concept is prachtig maar als de bouwkwaliteit zo te wensen laat kan ik me een hoop ellende besparen zo te zien..

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:49
@Tassadar32, @1-0-Ed en @Discipline Heb ook dezelfde issues, waslijst van bijna 20 punten. Ze reageren niet eens als je via email contact opneemt, via de leasemaatschappij geen enkele voortgang. Als je ze dan toevallig wel aan de lijn krijgt dan is het ook nog eens hondsbrutaal, proberen alles bij jezelf terug te leggen. ze hebben 1 dag geprobeerd de problemen op te lossen. Kreeg de auto terug, ongewassen en wel, was er gewoon niets gebeurd terwijl ze op het service formulier alles netjes afgemeld hadden als ‘geste’ naar de klant omdat ze vonden dat er niets aan de hand was. En vervolgens nog liegen ook dat de auto echt wel gewassen was. Enfin, het is nu al weer weken stil, leasemaatschappij zei dat ik ‘m maar bij tesla door de pui moest rijden...

Enige dag na 3 maanden is gelukt is dat ik niet meer wekelijks sms’jes krijg die voor andere klanten van tesla zijn bedoeld.

Laatste grap: ik heb nog steeds geen laadkabel. Moet dus verplicht bij de supercharger opladen, of fastned. Inmiddels komen de betalingsverzoek binnen om voor de supercharger te betalen, maar een factuur leveren om in te dienen bij de leasemaatschappij daar kon ik fijn naar fluiten, dat was mijn probleem, niet dat van tesla...

Zat erover te denken om een model 3 lr red voor mijn vriendin te kopen, met deze service gaat dat natuurlijk niet gebeuren... bizar en schandalig, ben er echt helemaal klaar mee.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In maart en april heb ik regelmatig met Tesla aan de lijn gehangen over de “gratis AP” die mij beloofd was bij uitlevering, maar kon ze altijd goed bereiken. Uiteraard belde ik niet rond spitstijden en de lunch, maar kan mij maar lastig voorstellen dat de telefonische bereikbaarheid minder is geworden. Wanneer stopt delivery hell?

Vandaag wel weer een nieuwe wending bij de Tesla Approved Body Shop. Mijn Model 3 staat daar sinds 30 april en blijkbaar moet de batterij er onder uit echter hebben ze daar nog niet het juiste gereedschap voor.. Zo ver de hechte samenwerking met Tesla én ik neem dat Tesla wél degelijk kwalijk, maar ja “early adapter” en zo..

Iets zegt mij dat ik deze maand mijn Model 3 nog niet terug hoef te verwachten.. De service is teleurstellend, maar die auto maakt zó veel goed dat ze er gewoon mee wegkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 13-06-2019 21:36 ]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb zelf ervaring met Eindhoven en een Collega zit bij Amsterdam.
Zeer duidelijke verschillen tussen de 2 SC's.

Ik had ook wat aflever problemen, afspraak gemaakt en werden keurig opgelost. Zelfs de extra dingen die ik terplekke nog bedacht dat wellicht niet goed zou zijn werden meteen opgelost, incl spuitwerk.
(de achterklep sloot niet goed).
Laatste ding was nog een bubbel in het glas, raam is geleverd en ze namen contact op om een afspraak te maken om het raam erin te zetten. volgend week krijg ik dus een nieuwe voorruit :).
Terwijl mijn collega in Amsterdam nog steeds op zijn laadkabel wacht.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Verwijderd

Smuggler schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:46:
Ik heb zelf ervaring met Eindhoven en een Collega zit bij Amsterdam.
Zeer duidelijke verschillen tussen de 2 SC's.

Ik had ook wat aflever problemen, afspraak gemaakt en werden keurig opgelost. Zelfs de extra dingen die ik terplekke nog bedacht dat wellicht niet goed zou zijn werden meteen opgelost, incl spuitwerk.
(de achterklep sloot niet goed).
Laatste ding was nog een bubbel in het glas, raam is geleverd en ze namen contact op om een afspraak te maken om het raam erin te zetten. volgend week krijg ik dus een nieuwe voorruit :).
Terwijl mijn collega in Amsterdam nog steeds op zijn laadkabel wacht.
Kijk dit is wat ik bedoel, het is heel erg slecht dat het in Amsterdam zo slecht is en zoals @r0bb terecht zegt gaat die twijfelen door zulke post. Nou, degene die daar het meest last van heeft is vooral Tesla. Ik weet zeker dat zij er ook absoluut niet blij mee zijn. Kunnen ze en moeten ze harder ingrijpen, ja zeker! Absoluut is het niet okay wat daar gebeurd.

@Mvd1981 Klopt, aantal pagina's terug heb ik al gezegd dat het echt niet okay is hoe jij daar werd behandeld door de individuele medewerker. Het is triest dat mensen die voor zo'n mooi bedrijven werken zich zo misdragen, kotsmisselijk word ik ervan als ik het al lees.

@Deveon Misschien is dit wel een interessant artikel dan: https://www.reddit.com/r/...esla_collision_certified/

ps: persoonlijke aanvallen zoals hierboven negeer ik gewoon. Ga iemand anders tijd verdoen. }:O

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Ja, ik moet dan annuleringskosten betalen van 15% dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Terwijl ze de auto binnen no time kwijt raken... ach ja.. Maar ik ben blij om te horen dat je hem best snel kwijt bent, want dan ga ik ook kijken naar deze optie. Betaal je nog iets van een fee om het via Leasebijtellingsvriendelijk aan te bieden?
Volodos schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:31:
[...]

Ik heb hem aangeboden bij Leasebijtellingsvriendelijk in Almere. Afgelopen vrijdag aangeboden, vandaag te horen gekregen dat hij is verkocht mits de financiering rond komt.
Waarom mag je hem niet annuleren? De levertijd is hartstikke lang toch? Daar kun je dan iemand anders wellicht heel blij mee maken!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
1-0-Ed schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:21:
Ok. Ander SC dus proberen. Wellicht is Den Haag een idee. Ervaringen?
Daar kom ik vaker dan me lief is. Drama wat mij betreft en vergelijkbaar met Adam.

• 1-0-Ed
Sethro schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Daar kom ik vaker dan me lief is. Drama wat mij betreft en vergelijkbaar met Adam.
Damn - thanks for the heads-up... :(

Gravity sucks...

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Sikkek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:12:
Pff, weer lekker onduidelijk bij Tesla. Volgende week zaterdag kan ik mijn LR AWD Model 3 ophalen, deze heb ik via een leasemaatschappij besteld toen de AutoPilot functie nog niet standaard was, deze heb ik niet meebesteld (met het idee dat ik die achteraf activeer, ivm bijtelling). Niemand die ik bij Tesla aan de lijn heb weten te krijgen heeft enig idee wat dat gaat kosten, 1 medewerker dacht zelfs dat het er nu standaard op zit en ik dus geluk heb... Hier iemand een idee?
Het zit er in ieder geval niet standaard op. Ik heb de mijne gister opgehaald, had Autopilot als accessoire meebesteld, maar Tesla moet het wel nog in de komende dagen een keer gaan activeren voor mij.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik mag mij vanmiddag weer melden om 14.30 :) Kleine voorspelling:

Hallo ik kom mijn auto brengen
- Ja, we zien 1 punt
Nee, ik heb er 4 aangemeld
- Oh, nou we hebben er 1 en geen tijd voor meer
Gloeiende gif
- Het punt is een rammel bij het stuur, kunt u die beschijven?
Beschrijven? Er is al 2x iemand van Tesla meegereden en die hebben al 2x aangegeven dat het een bekend probleem is
- Tsja, dat zien we hier niet staan. Mag er iemand meerijden
etc etc etc
wimpie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:58:
gele randen op center scherm, etc.
Sluit maar aan in de rij. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze nooit meer al die schermen vervangen. Ze komen mondjesmaat binnen en bijna iedereen heeft er last van.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 14-06-2019 07:51 ]

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:14
1-0-Ed schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:21:
Ik vergat overigens ook nog te vermelden dat ik sinds de laatste service afspraak ook nog eens een probleem met de richtingaanwijzer-bedieningspook heb. De comfort stand naar links is defect waardoor het knipperlicht gewoon aan blijft staan. Naar rechts werkt wel goed (oftewel; 3 keer knipperen en uit). Klinkt trivial maar is in de praktijk en met name op de snelweg heel vervelend...
precies het zelfde gehad. Knipperlicht pook laten vervangen bij SC Groningen, nu nergens meer problemen.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
quanggie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:15:
Ja, ik moet dan annuleringskosten betalen van 15% dus daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Terwijl ze de auto binnen no time kwijt raken... ach ja.. Maar ik ben blij om te horen dat je hem best snel kwijt bent, want dan ga ik ook kijken naar deze optie. Betaal je nog iets van een fee om het via Leasebijtellingsvriendelijk aan te bieden?

[...]
Ze houden 3% van de verkoopsom in en daarnaast betaal je 1 cent voor elke gereden kilometer ivm aanvullende garantie. Dus in jouw geval zul je er ongeveer 12 ct bij op moeten tellen :)F
Je kunt ze altijd even bellen, je hoeft ook geen contract te tekenen maar ze stellen het wel op prijs dat je de auto niet ook ergens anders in de verkoop aanbiedt. Wat ik overigens goed kan begrijpen.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Onderhand begint het wel bijzonder te worden dat er zo enorm veel mensen klagen over de service verlening maar dat ze dat maar niet op orde lijken te krijgen. Als een lokaal service center slecht werk aflevert is dat iets waar vanuit de organisatie op ingespeeld zou moeten worden. Goede manager erop, paar man eruit vegen en nieuwe mensen met de juiste instelling op de juiste plekken zetten. Laten we eerlijk zijn: uiteindelijk is het gewoon een auto en valt alles op te lossen.

Dat ze je een ranzige leen auto meegeven is ook bijzonder. Huur dan gewoon even wat tijd bij de lokale wasstraat en laat een student die auto's daar even doorheen halen + stofzuigen, dat is toch allemaal zo moeilijk niet zou je zeggen.

De productie issues in de States en de service issues hier lokaal zou je tegelijkertijd moeten kunnen aanpakken zou je zeggen. En aangezien die gecombineerd op dit moment een enorme druk op de medewerkers leggen en de naam in de markt bevuilen zou ik daar toch wel enige prioriteit aan geven. Maar ja, ik werk niet voor Tesla :S

• PWM
  • Niet online
1 van de issues is IT. Ze hebben veel verschillende systemen. Als ik iemand bel (en na 45 minuten aan de lijn heb), hebben ze 4-5 systemen open om alleen al een afspraak te plannen. De afspraak plannen, de beschikbaarheid, de klachtregistratie, mijn auto info en mijn persoonlijke info staan allemaal in verschillende programma's die in niets op elkaar lijken en ook niet met elkaar praten.

Dat is ook de reden dat je keer op keer op keer je klacht moet herhalen.

Verwijderd

Verschrikkelijk en ook echt een heel rare gewaarwording. Hopelijk gaat Tesla er heel snel met een hele grote bezem doorheen.

• Volodos
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:07:
1 van de issues is IT. Ze hebben veel verschillende systemen. Als ik iemand bel (en na 45 minuten aan de lijn heb), hebben ze 4-5 systemen open om alleen al een afspraak te plannen. De afspraak plannen, de beschikbaarheid, de klachtregistratie, mijn auto info en mijn persoonlijke info staan allemaal in verschillende programma's die in niets op elkaar lijken en ook niet met elkaar praten.

Dat is ook de reden dat je keer op keer op keer je klacht moet herhalen.
Tergend is het. Ze krijgen het serviceniveau maar niet naar het goede (hoge) niveau. Maar de facturatie loopt altijd gesmeerd, dat vind ik ook zo wonderlijk, dat gaat nóóit mis.

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37
Het schijnt wel dat ze qua snelheid van reparatie op de goede weg zijn:
https://www.teslarati.com...upply-for-faster-repairs/

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Volodos
Kun je op een USB-poort een SSD aansluiten die zowel muziek bevat als kan opnemen voor sentrymode? Of moet je dat scheiden en in elke USB-poort één van de twee aansluiten? En is SSD het meest geschikt? Ik heb behoorlijk veel flac-bestanden en die zou ik het liefst meenemen in de auto :-)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 22:06
Volodos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:50:
Kun je op een USB-poort een SSD aansluiten die zowel muziek bevat als kan opnemen voor sentrymode? Of moet je dat scheiden en in elke USB-poort één van de twee aansluiten? En is SSD het meest geschikt? Ik heb behoorlijk veel flac-bestanden en die zou ik het liefst meenemen in de auto :-)
Ja, dat kan, je moet dan (dacht ik) twee foldertjes aanmaken. Ik heb er een SSD aangehangen, die had ik nog liggen. Was goedkoper dan een groot formaat USB stick. En had her en der gelezen dat USB sticks corrupt kunnen raken. Heb zelf alleen TeslaCam gedaan, geen muziek. Zie https://teslamotorsclub.c...try-music-ssd-usb.148544/ voor wat meer info.

En wat betreft mijn eigen ervaring, het enige probleem dat ik had was het ontbreken van een telefoonkabel, en dat is na bellen en langsgaan in Amsterdam opgelost. Geen butsen, krassen, scheve panelen of wat dan ook. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn zonder issues, want op dit moment is het wel erg afschrikwekkend in dit topic voor mensen die over een Tesla aan het nadenken zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door DaCoTa op 14-06-2019 10:06 ]

• Volodos
DaCoTa schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:01:
[...]

Ja, dat kan, je moet dan (dacht ik) twee foldertjes aanmaken. Ik heb er een SSD aangehangen, die had ik nog liggen. Was goedkoper dan een groot formaat USB stick. En had her en der gelezen dat USB sticks corrupt kunnen raken. Heb zelf alleen TeslaCam gedaan, geen muziek. Zie https://teslamotorsclub.c...try-music-ssd-usb.148544/ voor wat meer info.
@DaCoTa Dank! En dat laatste klopt zeker: USB-stick raakt inderdaad corrupt, die zijn niet geschikt om vaak 'aan en uit' te gaan. Het wordt dus een SSD voor mij

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor muziek moet je de schijf partitioneren, een TeslaCam gedeelte en een muziek partitie.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
Kreeg vandaag via de LM de volgende mail van Tesla. :?
Per direct is de productie van de Model 3 Long Range Real Wheel Drive (LR RWD) stopgezet door de fabriek.

Dit betekent dat deze uitvoering niet meer leverbaar is. Eventuele lopende offertes worden niet meer geleverd.

Wij zijn op dit moment aan het bekijken in hoeverre de fabriek uw reeds geplaatste orders nog heeft geproduceerd. Dit zal niet altijd het geval zijn.

Volgende week informeren wij u over de orders die we niet meer kunnen leveren en het alternatief dat we kunnen aanbieden.

Bijgaand het aangepaste prijslijst van de Model 3.

Gelieve deze aan te passen in uw systemen.

Met vriendelijke groet,
Tesla

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:17:
Waarom ga je dan niet gewoon naar een ander SC? Dit is niet echt Tesla aan het rekenen, ik begrijp je helemaal dat je er klaar mee bent, alleen hier in het topic zijn al (heel veel. veel te veel) verhalen over hoe slecht het SC in A'dam is. Je hebt ook hele slechte dealers, ik denk dat je gewoon heel erg pech hebt. Ik vind het heel vervelend voor je maar een ander SC kan je heel veel ergernis en irritatie voorkomen.

Je ziet gewoon dat ze door de hoge vraag helemaal overwerkt zijn en helaas is de poule van mensen in Amsterdam die goede werkethiek hebben heel klein, heb ik zelf ondervonden door in Amsterdam e.o. te werken.

Dit zag je ook vorig jaar in USA bij de eerste batches, nu is het service niveau bij de meeste SC's al zoveel beter. Overigens komen er nog veel meer SC's bij. Daar heb je nu niks aan, maar ga naar een ander SC of stel een ultimatum aan je lease-maatschappij, met hen heb je immers een contract.
Je kunt dit toch niet met drogen ogen goed praten!?
Ik accepteer dit al niet bij een auto van 20k, laat staan van 70k zoals @1-0-Ed aangeeft.

Je mag best fan zijn van Tesla, maar sommige zaken zijn gewoon niet goed te praten.
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:46:
Ik bedoel het niet zo en het is niet netjes om het gelijk als onzin te bestempelen. Wat ik bedoel in een bedrijf waar +14.000 werknemers werken gaan dingen fout, helemaal in een bedrijf dat zo gigantisch groeit. Ik heb meerdere bedrijven gezien die zo zijn gegroeid en we leven niet in een utopie waar alles maar goed gaat. Ik zou het liefst zien dat SC Amsterdam een bezem doorheen gaat en alle slecht presterende werknemers daar linea recta worden ontslagen. Helaas heeft onze politiek gekozen voor een systeem waar dat niet kan, enfin, het is gewoon zwaar klote als je in regio Amsterdam nu problemen hebt met je Tesla.
Vaak is dit ook (vooral Amerikaanse) bedrijven aan te rekenen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. If you pay peanuts, you get monkeys...

Met alle respect voor Tesla medewerkers, iedereen kan daar aan de slag. Je hebt geen vooropleiding nodig, waar de autoindustrie toch wel graag heeft dat mensen bij het bekende IVA in Driebergen zijn geweest voor je daar komt werken als verkoper.

Het kwam op mij ook redelijk over dat iedere student daar nog aan het verkopen is...
Het gal spuiten op een forum is lekker makkelijk, ik draag ook een oplossing aan (ander SC), als het dan niet lukt, ja dan ben je er echt klaar mee.
Maar het istoch ook een probleem...
Ik zou niet dit het primair het concern zelf aanrekenen, maar wel de individuele medewerkers die daar werken. De werknemers verpesten het daar net zo goed voor Tesla zelf als voor de klant. Natuurlijk gaat Tesla als bedrijf niet vrijuit, maar het is niet alsof dit policy is vanuit Palo Alto.
Je koopt een auto bij Tesla, niet bij de medewerker. De auto is niet in orde, verantwoording van Tesla! Noch van de medeweker, noch van de koper.
Als early-adopter is dit gewoon een feit, heel klote, maar nog steeds zou ik niks anders willen rijden. Je zal als klant gigantisch assertief moeten zijn bij Tesla Amsterdam.
Kom op, hoe lang wil je bij Tesla nog de early adopter kaart blijven spelen? In 2012/2013 helemaal mee eens! Maar nu halverwege 2019 moeten ze gewoon professioneel gaan leveren.

Overgigens heb ik dit een jaar geleden al voorspeld: De echte fans zijn voorzien van een Tesla en nemen problemen snel voor lief. Met de komst van de Model 3 wordt de klant kritischer omdat ze verder niet zo veel met Tesla hebben, niet meer dan met BMW of Volvo bijvorbeeld.

Ik schaar mijzelf ook in de laatste catachorie, ik rijd net zo lief een dikke V60 als een Model 3. Echter gezien de overheidsregels is de Model 3 veel goedkoper in bijtelling. Dit neemt niet weg dat de auto, aftersales en service achteraf maar beter op orde is wanneer ik een Model 3 echt mag bestellen (nog steeds bezig met de baas). Je kan een relatief jonge autofabrikant zijn, daar heb ik met mijn auto echt geen boodschap aan. Dan lever je de slechte modellen maar aan de fanboys en de betere versie aan mij :+
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:09:

Als een fabrikant dit weet, dan spuit je ze buiten de USA... De rest van de autoindustrie zit hier toch ook mee?
Mvd1981 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:35:
@Tassadar32, @1-0-Ed en @Discipline Heb ook dezelfde issues, waslijst van bijna 20 punten. Ze reageren niet eens als je via email contact opneemt, via de leasemaatschappij geen enkele voortgang. Als je ze dan toevallig wel aan de lijn krijgt dan is het ook nog eens hondsbrutaal, proberen alles bij jezelf terug te leggen. ze hebben 1 dag geprobeerd de problemen op te lossen. Kreeg de auto terug, ongewassen en wel, was er gewoon niets gebeurd terwijl ze op het service formulier alles netjes afgemeld hadden als ‘geste’ naar de klant omdat ze vonden dat er niets aan de hand was. En vervolgens nog liegen ook dat de auto echt wel gewassen was. Enfin, het is nu al weer weken stil, leasemaatschappij zei dat ik ‘m maar bij tesla door de pui moest rijden...

Enige dag na 3 maanden is gelukt is dat ik niet meer wekelijks sms’jes krijg die voor andere klanten van tesla zijn bedoeld.

Laatste grap: ik heb nog steeds geen laadkabel. Moet dus verplicht bij de supercharger opladen, of fastned. Inmiddels komen de betalingsverzoek binnen om voor de supercharger te betalen, maar een factuur leveren om in te dienen bij de leasemaatschappij daar kon ik fijn naar fluiten, dat was mijn probleem, niet dat van tesla...

Zat erover te denken om een model 3 lr red voor mijn vriendin te kopen, met deze service gaat dat natuurlijk niet gebeuren... bizar en schandalig, ben er echt helemaal klaar mee.
Nee joh :o
Welke leasemij?

Ik begreep van onze wagenparkbeheerder dan Leaseplan er ook wel klaar mee aan het geraken is.
Deveon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:35:
In maart en april heb ik regelmatig met Tesla aan de lijn gehangen over de “gratis AP” die mij beloofd was bij uitlevering, maar kon ze altijd goed bereiken. Uiteraard belde ik niet rond spitstijden en de lunch, maar kan mij maar lastig voorstellen dat de telefonische bereikbaarheid minder is geworden. Wanneer stopt delivery hell?

Vandaag wel weer een nieuwe wending bij de Tesla Approved Body Shop. Mijn Model 3 staat daar sinds 30 april en blijkbaar moet de batterij er onder uit echter hebben ze daar nog niet het juiste gereedschap voor.. Zo ver de hechte samenwerking met Tesla én ik neem dat Tesla wél degelijk kwalijk, maar ja “early adapter” en zo..

Iets zegt mij dat ik deze maand mijn Model 3 nog niet terug hoef te verwachten.. De service is teleurstellend, maar die auto maakt zó veel goed dat ze er gewoon mee wegkomen.
Nog een maand!?
30 april.... :'(
Was je zo vroeg erbij.
Sethro schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:17:
Serieus? Hmmm dat zou het SC zijn waar ik naartoe zou gaan, gezien mijn oonplaats ernaast.
PWM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:46:
Ik mag mij vanmiddag weer melden om 14.30 :) Kleine voorspelling:

Hallo ik kom mijn auto brengen
- Ja, we zien 1 punt
Nee, ik heb er 4 aangemeld
- Oh, nou we hebben er 1 en geen tijd voor meer
Gloeiende gif
- Het punt is een rammel bij het stuur, kunt u die beschijven?
Beschrijven? Er is al 2x iemand van Tesla meegereden en die hebben al 2x aangegeven dat het een bekend probleem is
- Tsja, dat zien we hier niet staan. Mag er iemand meerijden
etc etc etc

Sluit maar aan in de rij. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze nooit meer al die schermen vervangen. Ze komen mondjesmaat binnen en bijna iedereen heeft er last van.
Maar accepteer je dan dat er maar wordt gekeken naar één punt? Ik zou hem echt pas terughoeven als alle punten zijn doorgelopen. Als zij daar meerdere dagen voor nodig hebben, prima, daar heb ik vervangend vervoer voor, maar eerder neem ik hem echt niet mee terug! Dit heeft VAG mij al een keer geflikt en hadden er achteraf spijt van.
jsiegmund schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:04:
Onderhand begint het wel bijzonder te worden dat er zo enorm veel mensen klagen over de service verlening maar dat ze dat maar niet op orde lijken te krijgen. Als een lokaal service center slecht werk aflevert is dat iets waar vanuit de organisatie op ingespeeld zou moeten worden. Goede manager erop, paar man eruit vegen en nieuwe mensen met de juiste instelling op de juiste plekken zetten. Laten we eerlijk zijn: uiteindelijk is het gewoon een auto en valt alles op te lossen.

Dat ze je een ranzige leen auto meegeven is ook bijzonder. Huur dan gewoon even wat tijd bij de lokale wasstraat en laat een student die auto's daar even doorheen halen + stofzuigen, dat is toch allemaal zo moeilijk niet zou je zeggen.

De productie issues in de States en de service issues hier lokaal zou je tegelijkertijd moeten kunnen aanpakken zou je zeggen. En aangezien die gecombineerd op dit moment een enorme druk op de medewerkers leggen en de naam in de markt bevuilen zou ik daar toch wel enige prioriteit aan geven. Maar ja, ik werk niet voor Tesla :S
Misschien ligt hier wel een kern van het probleem, in Den Haag leken alle medewerkers gewoon studenten te zijn. Allemaal part-time aan de gang. Als het "maar" een bjbaantje is, krijg je nooit de binding met een bedrijf als dat het je "echte" baan is.

De medewerkers die ik sprak, kregen allemaal contracten voor ene paar maanden en zij moesten destijds uit de media vernemen dat alle "dealers" dicht zouden gaan. Ik kan mij goed voorstellen dat je daarmee niet echt vertrouwen bij medewerkers creeert. Als je ze behandelt als iemand die je de ene keer wel en de andere keer niet nodig hebt, dan kan ik mij best voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt.

Investeer in je mensen, dan betaalt dat zich vanzelf terug. Een Amerikaanse instelling helpt je in Nederland niet verder. Je kunt het op de mensen afgeven, maar beleid en keuzes is daar een groot aandeel aan!

Youtube: DashcamNL

• ljwilliam88
  • Laatst online: 07-11 14:17
Gummie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:10:

[...]
Oh damn, ik zit midden in een offerteproces met de LM. Over welke LM gaat dit?

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24

[...]
Ben ik blij dat ik uiteindelijk toch voor de AWD ben gegaan. Want anders had ik het traject met LM weer opnieuw kunnen gaan doen :o

Ben wel benieuwd waarom ze hiermee stoppen overigens

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• BlakHawk
Nee joh, domme zet! echt een hele domme zet van Tesla!
Dan ben ik bang dat het over gaat met de Model 3... Jammer zeg, leek mij ene leuke opvolger van de V60.

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2019 11:20 ]

• ljwilliam88
In de laatste week van mei was ik bij Tesla om eens te kijken naar de Model 3. Toen zei de medewerker al dat de RWD maar een tijdelijk model zou zijn.

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
Hiltermann Lease ljwilliam88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Oh damn, ik zit midden in een offerteproces met de LM. Over welke LM gaat dit?
Hiltermann Lease. Maar ik ga er van uit dat die mail naar alle LM is gestuurd.

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 16:58

yec

[...]
Shit, wilde juist de LR RWD bestellen vanwege de extra range en lagere gewicht. Ik weet dat ze nu wat voorraadmodellen hebben maar wilde eigenlijk einde Q3 de bestelling plaatsen.

Ik zit nu wel te twijfelen. Ook met de berichten hierboven. Ik wil eigenlijk gewoon geen gezeik met de auto die ik gebruik en de geluiden die ik nu hoor scheppen niet veel vertrouwen. Krijg ook niemand van tesla te pakken voor een proefrit. :-(

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit stuurden ze naar me in een marketingmail op 19 april:
Een beperkte hoeveelheid Model 3 Long Range RWD (achterwielaandrijving) is beschikbaar in geselecteerde winkels in Europa.
Niks aan gelogen dan dus.

• ljwilliam88
yec schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Shit, wilde juist de LR RWD bestellen vanwege de extra range en lagere gewicht. Ik weet dat ze nu wat voorraadmodellen hebben maar wilde eigenlijk einde Q3 de bestelling plaatsen.

Ik zit nu wel te twijfelen. Ook met de berichten hierboven. Ik wil eigenlijk gewoon geen gezeik met de auto die ik gebruik en de geluiden die ik nu hoor scheppen niet veel vertrouwen. Krijg ook niemand van tesla te pakken voor een proefrit. :-(
Die proefritten zijn overigens om te janken! Ik was samen met een vriend van me geweest. We hebben allebei 10 minuten gereden. Er was weinig begrip toen ik zei dat ik de auto, en vooral stoelen goed wilde testen omdat het toch over een contract van 4 jaar gaat. Service is nog wel een aandachtspuntje.

• BlakHawk
yec schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, Q3 bestellen... Q4 rijden.
Short range vind ik te kort en de LR is prima, AWD vind ik te duur worden, scheelt een hoop in kosten. Daarnaast had de RWD extra range! Meer is altijd beter.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ben wel benieuwd wat er met mijn bestelling gaat gebeuren. Ik heb een LR RWD besteld en zowel bij de Leasemaatschappij Portal als bij Tesla zelf staat hij er als zodanig op. De levering is pas in december echter. Benieuwd of Tesla er dan nog onderuit kan met het argument niet meer leverbaar.

Look behind you! A three headed monkey!

• BlakHawk
ljwilliam88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:24:
Die proefritten zijn overigens om te janken! Ik was samen met een vriend van me geweest. We hebben allebei 10 minuten gereden. Er was weinig begrip toen ik zei dat ik de auto, en vooral stoelen goed wilde testen omdat het toch over een contract van 4 jaar gaat. Service is nog wel een aandachtspuntje.
In Den Haag viel dat reuze mee. Via de A4 naar Zoeterwoude gereden, door naar Zoetermeer, stukje in Zoetermeer om gereden. Door naar de A12 en terug naar Den Haag. Bijna een uur weggeweest.

Verwijderd

@dfrenner Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verkeerd had verwoord en het in mijn eerste zin net leek of ik het goed aan het praten was. Dat was niet mijn bedoeling maar ik zie nu wel dat het zo overkwam.

Het service-niveau is niet acceptabel, maar Tesla heeft als bedrijf evenwel last heeft van deze discussie nu hier, maar ook op TMC Nederland. Dit gaat me aan het hart, niet omdat ik fan zou zijn, maar omdat ze de wereld proberen beter te maken. Dit is ook de exacte reden dat Musk dit bedrijf is begonnen, de wereld beter te maken.

@dfrenner Ze hadden de GF1 al gemaakt toen dit aan het licht kwam, deze fabriek is natuurlijk niet zo makkelijk te verplaatsen. Dit is wel de reden waarom de S en X geen last hiervan hebben, deze worden namelijk geassembleerd in Tilburg.

Er is wel een lichtpuntje, in USA is het service-niveau heel goed en daar wordt er nauwelijks meer over de service geklaagd. Ik hoop dat we in NL en dan vooral A'dam en Den Haag dit ook snel zullen zien.

Gelukkig maken de auto's veel goed voor heel veel mensen op dit moment.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MrScratch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:
Ben wel benieuwd wat er met mijn bestelling gaat gebeuren. Ik heb een LR RWD besteld en zowel bij de Leasemaatschappij Portal als bij Tesla zelf staat hij er als zodanig op. De levering is pas in december echter. Benieuwd of Tesla er dan nog onderuit kan met het argument niet meer leverbaar.
Misschien een korting op de AWD of AWD met wat gratis opties om te compenseren?
Maar hoe definitief zo'n uitspraak is als "de productie is per direct gestopt" weet je ook nooit bij Tesla. Misschien is ie volgende week ineens weer leverbaar, of als dit kwartaal voorbij is. Mogelijke reden: even de cijfertjes van de bookings opkrikken om de vraag naar de duurdere modellen kunstmatig hoger te maken om de beleggers gunstiger te stemmen?

@Verwijderd welke Tesla rijd je zelf eigenlijk? Zelf geen issues ervaren dus?

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-06-2019 11:33 ]

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:49

[...]
Helemaal goed, nu hoef ik ook niet meer na te denken over de keuze tussen RWD en AWD :)

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:
@dfrenner Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verkeerd had verwoord en het in mijn eerste zin net leek of ik het goed aan het praten was. Dat was niet mijn bedoeling maar ik zie nu wel dat het zo overkwam.
Gelukkig! :)
Het service-niveau is niet acceptabel, maar Tesla heeft als bedrijf evenwel last heeft van deze discussie nu hier, maar ook op TMC Nederland. Dit gaat me aan het hart, niet omdat ik fan zou zijn, maar omdat ze de wereld proberen beter te maken. Dit is ook de exacte reden dat Musk dit bedrijf is begonnen, de wereld beter te maken.
Als dit echt je doel is, waarom zou je dan stoppen met de productie van de RWD!?

• Maasluip
  • Laatst online: 17:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Eens met de duur van de proefritten. Een paar jaar geleden heb ik al eens de Model S gereden, dat was gewoon een uur vanuit Urmond supercharger.
Tijdje geleden met de 3 vanuit SuC Eindhoven gereden, volgens mij maar 20 minuten op de weg geweest, rondje van nog geen 15 km.
Maar, ze hadden daar wel meerdere auto's staan, om mee te rijden en ook in de showroom. Dus niet-rijdend zitten moet wel mogelijk zijn (was daar iig wel).

Signatures zijn voor boomers.

• yec

yec

dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:24:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, Q3 bestellen... Q4 rijden.
Short range vind ik te kort en de LR is prima, AWD vind ik te duur worden, scheelt een hoop in kosten. Daarnaast had de RWD extra range! Meer is altijd beter.
Het irritante is dat je geen keuze hebt in segment. Ik wil gewoon een simpele elektrische auto wat genoeg ruimte heeft en behoorlijk range(500+). Kona Ev is achterin echt krap en veel te hoog(hou niet van SUV). '
Autopilot en FSD is niets meer dan gebakken lucht op dit moment, vooral vergeleken met de concurrenten. De belofte van de toekomst staat al sinds 2015 en is niks meer dan vaporware. Dus dat is ook niet belangrijke drijfveer voor mij om voor Tesla te kiezen. En qua acceleratie is 6 sec voor mij meer dan zat. Maar ja, uiteindelijk is Model 3 de enige die voldoet aan de eisen en de Koreaanse concurrent de enige tweede keus.

Als de ID3 van Volkswagen uit was had ik die gekozen. Dan weet je zeker wat je hebt qua bouw kwaliteit en after care.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, er komt een racing video game voor de Tesla waarbij je het stuur kunt gebruiken als joystick.
[YouTube: Tesla in-car video game system - Demonstration - Cuphead & Beach Buggy Racing 2]
Vroeger zou dit een goede 1 april grap zijn geweest :+

• 1-0-Ed
Laten we duidelijk zijn;

De Tesla model 3 anzich is een fijne auto. Hij stuurt heerlijk, hij is snel en soepel. De range is goed te doen (laat die 530 km of whatever nou gewoon uit je hoofd; het zegt niets. Je moet rekenen op 350-400 km met een LR op een goede dag. En dat is - in Nederland - genoeg. Het is even wennen en het 'overal stekkeren' concept onder de knie krijgen. Daarna is het prima). Voor een auto in zijn prijsklasse is de afwerking, service en algehele verwachting echter niet in orde... en dat is zonde want je merkt dat het allemaal oplosbare items zijn welke mits goed verholpen maken dat het een prima pakket zou zijn...

Er is voldoende wat Tesla (model onafhankelijk) weet te onderscheiden zoals de software updates, bediening, accutechniek, etc. Daarnaast is Tesla het ENIGE merk met een goed en doordacht opgebouwd laadnetwerk. Dat maakt lange reizen mogelijk zonder stress en lange wachttijden - door een groot deel van Europa. Het is clean en simple. Het enige wat je tegen komt is 'nog niet omgebouwde' Tesla laadpunten waar de Model 3 dus nog niet op kan (geen CCS kabel) of defecte laadpunten. Een laadstoring aangeven is overigens het enige Tesla telefoonnummer waar je NIET lang in de wacht staat - dus dat is positief en ze helpen je dan snel.
Ik heb vaker gestaan bij een SuC waarbij er nog 10+ plekken vrij waren en daar een teleurgestelde I-pace rijder aan zien komen omdat de enige non-Tesla charger op hetzelfde terrein reeds in gebruik was.

Alles bij elkaar is het dus een mixed bag met nog altijd veel potentie... als ze iig de SC's eens op orde zouden kunnen krijgen...

Gravity sucks...

• PWM
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:44:
Haha, er komt een racing video game voor de Tesla waarbij je het stuur kunt gebruiken als joystick.
[YouTube: Tesla in-car video game system - Demonstration - Cuphead & Beach Buggy Racing 2]
Als ik uitzoom met mijn navigatie raakt hij al helemaal van de kaart. Ben benieuwd hoe dit dan zou werken. Wellicht alleen op nieuwe SoC?

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Als dit echt je doel is, waarom zou je dan stoppen met de productie van de RWD!?
Geen idee, ik denk dat er wel een goede reden achter zit, ik heb er nog helemaal niks over gelezen op de andere forums. Ik denk dat ze de productielijnen voor de Y moeten gaan gebruiken en dat een RWD hier niet goed in past. (vermoeden). Of dat het te gecompliceerd was om de verschillende lijnen aan te houden, dat in combinatie met te weinig marge. Ik ben het met je eens dat het rwd top is.

@CyBeRSPiN Ik ga over 5 dagen naar Canada verhuizen, daar koop ik een 7,5L tweedehands camper om mee te touren :+ . Maar als we eenmaal daar gesettled zijn dan komt er waarschijnlijk wel een Model 3, ook vanwege de 5k federal tax rebate, (sommige provincies als British columbia hebben ook nog 5k provincial tax rebate) en de prijzen zijn al een stuk lager dan in Europa (NL). Dan wordt het echt leuk!

@1-0-Ed Ik ben er van overtuigd dat het goed komt met de SC's, maar het moet wel gister i.p.v. morgen gebeuren.

Verder werd ik ook een beetje ontroerd van het verhaal van deze Redditor: https://www.reddit.com/r/..._a_tesla_changed_my_life/

Nu moet Tesla autopilot in Europa ook zo goed maken als het in de USA is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 13:52 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd ok cool! SuC netwerk daar ook in Canada al genoeg dekking? Wel mooi land om road trips te maken lijkt me :)

Wat betreft de productielijn theorie, het ENIGE verschil is toch dat er geen FWD motor in hangt? Dus dat is 1 stop skippen op de band (zal vast iets meer bij komen kijken, maar veel zal het niet zijn).
RWD was altijd all off-menu natuurlijk, denk eerder dat het is om aantal varianten te beperken om dan gewoon voorraad aan te leggen overal en niet meer of minder on-demand te hoeven produceren.
En bij gebrek aan concurrentie die kan leveren zijn er genoeg die dan maar net wat dieper in de buidel gaan tasten voor de AWD, zo'n schokkend groot verschil was het nu ook weer niet.

• Vinslo
  • Laatst online: 08-11 21:16
Het zal wellicht te maken hebben met de vrij forse voorraad die zich nu voor lijkt te doen? Misschien is de vraag toch lager dan verwacht - iets wat je natuurlijk wel zelf in de kaart speelt als fabrikant door het een off-menu keuze te maken.

• Vinslo
  • Laatst online: 08-11 21:16
Maasluip schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Eens met de duur van de proefritten. Een paar jaar geleden heb ik al eens de Model S gereden, dat was gewoon een uur vanuit Urmond supercharger.
Tijdje geleden met de 3 vanuit SuC Eindhoven gereden, volgens mij maar 20 minuten op de weg geweest, rondje van nog geen 15 km.
Maar, ze hadden daar wel meerdere auto's staan, om mee te rijden en ook in de showroom. Dus niet-rijdend zitten moet wel mogelijk zijn (was daar iig wel).
Bij SC Den Haag ook nagenoeg een uur weggeweest met de Model 3 als proefrit. Hierbij een heel palet aan type wegen gedaan, landweggetje buiten de bebouwde kom, snelweg, etc. Beviel goed en werd goed en uitgebreid uitgelegd.

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:57:
@Verwijderd ok cool! SuC netwerk daar ook in Canada al genoeg dekking? Wel mooi land om road trips te maken lijkt me :)
De SuC is al best wel goed in Canada, vooral in Ontario en British Columbia. De Trans-Canada highway is ook bijna af. Er zit nog een klein gat, maar dat is wel oplosbaar. Verder willen we beetje uit de stad gaan wonen en niet downtown. Wat maakt dat een eigen oplader daar een goede oplossing is, plus dat stroom daar maar 7,5c/kwh is. 8)7

• BlakHawk
Waarom ik het wegvallen van de LR RWD echt een stomme actie vind, het scheelt heel veel geld, waar ik vrij weinig voor terugkrijg! Daarnaast kan het voor de werkgever zomaar het verschil zijn tussen wel of geen EV mogen rijden.

LR RWD
LR AWD
Kale leaseprijs
842,34
902,31
Kleur blauw
14,45
14,4
Totaal leasprijs
856,79
916,71
Fiscaal
55151
59351
Budget
700
700
EV budget
0
0
Eigen bijdrage
156,79
216,71
Netto lasten
208276
Budget
700
700
EV budget
50
50
Eigen bijdrage
106,79
166,71
Netto lasten
182251
Budget
700
700
EV budget
100
100
Eigen bijdrage
56,79
116,71
Netto lasten
157225
Budget
700
700
EV budget
150
150
Eigen bijdrage
6,79
66,71
Netto lasten
132200

Misschien toch maar weer een dieseltje kiezen en kijken hoe de stand van zaken erna is... Ik merk dat ik door dit nieuws toch wel geirriteerd raak!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:57:

Wat betreft de productielijn theorie, het ENIGE verschil is toch dat er geen FWD motor in hangt? Dus dat is 1 stop skippen op de band (zal vast iets meer bij komen kijken, maar veel zal het niet zijn).
RWD was altijd all off-menu natuurlijk, denk eerder dat het is om aantal varianten te beperken om dan gewoon voorraad aan te leggen overal en niet meer of minder on-demand te hoeven produceren.
En bij gebrek aan concurrentie die kan leveren zijn er genoeg die dan maar net wat dieper in de buidel gaan tasten voor de AWD, zo'n schokkend groot verschil was het nu ook weer niet.
70 euro netto per maand ongeveer...
Leaseprijs is al 60 euro meer... Hogere bijtelling...

En je krijgt er niets nuttigs voor terug... Of dat ding nu in 5,3 of 4,8 sec naar de 100 gaat, boeit mij echt niet. Al hadden ze hem op 6 begrensd....

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2019 12:09 ]

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Ik krijg net via mijn LM te horen dat de Tesla Model 3 LR RWD niet meer in productie is.
Ook lopende offertes worden waarschijnlijk niet meer uitgeleverd...

Hinderlijk hoe vaak ze dit bij Tesla wisselen...

(zie nu dat dit al door @Gummie en @dfrenner gemeld was).

Erg irritant!
Ik keek naar de RWD vanwege de voor mij beste 'prijs/range' verhouding.
Ik ga dan denk ik toch maar voor de SR+, genoeg voor 99% van mijn ritjes, maar de LR RWD zou toch wat meer lucht geven.

De berekening die @dfrenner hierboven doet geldt ook voor mij, 70 EUR netto per maand is over een looptijd van 4 jaar toch mooi 3360 EUR... :o

[ Voor 50% gewijzigd door Smobbo op 14-06-2019 12:47 . Reden: Zie dat het al gemeld was. ]

• ljwilliam88
dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:06:
Misschien toch maar weer een dieseltje kiezen en kijken hoe de stand van zaken erna is... Ik merk dat ik door dit nieuws toch wel geirriteerd raak!
Dit dus.. ik ga ook maar weer terug naar de tekentafel. AWD versie gaat echt te duur worden.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Heel bijzonder, vooral omdat het prijs verschil zo groot is. Naja, die M3 komt er toch wel, dan maar met de AWD. Helaas stuk duurder maar nog veel goedkoper dan de diesel van nu. Of de std range maar dan mis je het premium pakket.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:44:
Origineel is het wel niet. Lekker gestolen van het mbux platform...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Wackmack
https://directlease.nl/leasen/tesla/model-3/

Hier is de rwd al weg gehaald bij de long range. Zo jammer dat het goedkoopste model geen premium lijn heeft. Ga de extra opties namelijk erg missen. Nu is het verschil wel erg groot met de long range.

Ze praten gelukkig over een alternatief....

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 14-06-2019 12:58 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wackmack balen zeg! Snel die e-Niro reservering van je collega weer terugpakken dan ;)
Is echt een top auto, met degelijke bouwkwaliteit en een best ok 'autopilot' die vooral voorspelbaar en betrouwbaar werkt op de hoofdwegen. Maar ja, geen coole OTA snufjes zoals die videogame natuurlijk..

Maar zou idd even afwachten met welk alternatief ze komen, ik gok op een schappelijke korting op AWD.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-06-2019 13:02 ]

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Vandaag maar langs SeC Eindhoven gereden om verhaal te halen. Het feit dat de NL helpdesk ze dinsdag met spoed opgedragen had om contact met mij te zoeken was ze helaas niet bekend. Waarom er niks gedaan was met de oplevergebreken die 12 Maart bij hetzelfde SeC al gemeld waren (en gefotografeerd) hadden ze ook geen verklaring voor. Opnieuw foto's gemaakt van alle gebreken, excuses over de gang van zaken en de toezegging dat ze snel contact opnemen om het te gaan herstellen. Ik geloof er ondertussen maar bar weinig van dat ik nog iets van ze ga horen, maar we zullen zien.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• wickedsight
  • Laatst online: 13-08 13:41
[...]

Zal helaas, zoals het meeste bij Tesla, verschillen per locatie. In Groningen ruim 30 min gereden en daarna nog rustig de hele auto bekeken. Zelfs tijd gehad om een snowboard in de kofferbak te leggen om de grootte te beoordelen.

• Volodos
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:02:
@Wackmack balen zeg! Snel die e-Niro reservering van je collega weer terugpakken dan ;)
Is echt een top auto, met degelijke bouwkwaliteit en een best ok 'autopilot' die vooral voorspelbaar en betrouwbaar werkt op de hoofdwegen. Maar ja, geen coole OTA snufjes zoals die videogame natuurlijk..

Maar zou idd even afwachten met welk alternatief ze komen, ik gok op een schappelijke korting op AWD.
Ik stap zogezegd over de Hyundai Kona EV (rij ik in vanaf september 2018) naar de Tesla Model 3. Dit vanwege de (té) beperkte ruimte op de achterbank van de Hyundai Kona omdat ik regelmatig volwassenen vervoer.
Maar ik wil over de Kona nog wel even zeggen dat de auto echt foutloos is. Ook het semi-automatisch rijden van de Kona werkt perfect: ik heb er nog nooit gedoe mee gehad. Slechts één terugroepactie vanwege de software van de airbags, verder is de auto een genot om in te rijden. Wat dat betreft heeft Hyundai dat goed voor elkaar: het is wel veel (hard) plastic maar onder de kap ligt hele degelijke techniek waar ik altijd met veel vertrouwen mee heb gereden.

• yec

yec

dfrenner schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:06:
...

[...]
Ik ben er ook al klaar mee. Ga maar eens koekeloeren voor een youngtimer met V8...

• Wackmack
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:02:

Hahahaha echt he. Kia duurt nog maar 9 maandjes. Hier een stukje over de rwd, waarom die niet meer leverbaar zou zijn:

https://teslamotorsclub.c...wachtkamer.150398/page-25

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:04
Volodos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Ik stap zogezegd over de Hyundai Kona EV (rij ik in vanaf september 2018) naar de Tesla Model 3. Dit vanwege de (té) beperkte ruimte op de achterbank van de Hyundai Kona omdat ik regelmatig volwassenen vervoer.
In de vdieo-review van Autoweek, werd de beenruimte bij de M3 toch juist als negatief ervaren?
Als de M3 van mij is. zou ik ook niet achterin willen zitten...

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

[...]
Kan goed kloppen, ik was van de week bij SC Rotterdam en die hadden net hetzelfde nieuws te horen gekregen, nu wilde ik al voor de AWD gaan, maar hopelijk lukt het om m'n wagenparkbeheerder te overtuigen dat ik over m'n leasebedragmax mag

Me Tarzan, U nix!

• wickedsight
Ik ben trouwens wel enigszins verbaasd over de geschokte reacties over het stoppen van de RWD productie. Vanaf dag 1 heeft Tesla gecommuniceerd dat het aantal gelimiteerd was en dat deze daarom 'off menu' waren. Dat Leasemaatschappijen ze vervolgens in de aanbieding gooien als een optie op lange termijn (en bijvoorbeeld bestellingen voor levering 2020 inplannen) is Tesla niet aan te rekenen.

Er gaat veel fout bij Tesla, maar dit is niet een van die dingen.

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Inderdaad erg jammer dat de RWD niet meer besteld kan worden... AWD vind ik toch echt te duur. Ik was van plan om eind juni te gaan bestellen maar nu ga ik daar nog eens goed over nadenken of wij nog op korte termijn een model 3 willen bestellen of toch wachten tot 2020 als er meer keus is.
De huidige Renault Zoe voldoet nog steeds als tweede auto.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:08
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:27:
Ik ben trouwens wel enigszins verbaasd over de geschokte reacties over het stoppen van de RWD productie. Vanaf dag 1 heeft Tesla gecommuniceerd dat het aantal gelimiteerd was en dat deze daarom 'off menu' waren. Dat Leasemaatschappijen ze vervolgens in de aanbieding gooien als een optie op lange termijn (en bijvoorbeeld bestellingen voor levering 2020 inplannen) is Tesla niet aan te rekenen.

Dan moeten ze ook niet meer bestellingen aannemen dan de productiecapaciteit. Ik heb een RN nummer maar nog geen VIN. Mijn LR RWD zal dus waarschijnlijk niet meer komen. De hele RWD is één groot gepruts van Tesla geweest. Komt nog bij dat hij in China nog gewoon op de Tesla site staat en te bestellen is. Hoezo geen productie meer?

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 13:36 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:27:

De auto's zijn in NL natuurlijk ook een stuk duurder dan in Noord-Amerika. Het is heel jammer voor NL, want de RWD was voor heel veel mensen hier heel goed. Alleen qua afzetgebied zijn we natuurlijk heel klein.

@Inspired Ben benieuwd hoe Tesla het gaat afhandelen, wellicht komt het voor degenen die hebben besteld wel goed uit en krijgen die gewoon een LR AWD...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 13:32 ]

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:32

n3z

RogerSch schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:29:
Inderdaad erg jammer dat de RWD niet meer besteld kan worden... AWD vind ik toch echt te duur. Ik was van plan om eind juni te gaan bestellen maar nu ga ik daar nog eens goed over nadenken of wij nog op korte termijn een model 3 willen bestellen of toch wachten tot 2020 als er meer keus is.
De huidige Renault Zoe voldoet nog steeds als tweede auto.
Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Ik wou per eind Juli bestellen, maar de AWD is vrij duur. Natuurlijk zitten daar alle opties op, maar blijft een boel geld.

Daarnaast ben ik geschrokken van de leveringsproblemen in dit topic en op de Tesla forum. Misschien toch eventjes wachten tot de rust is teruggekeerd bij Tesla.

Ondertussen huur ik er elke maand eentje en het zijn absoluut geweldige auto's.

• Inspired
n3z schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Ik wou per eind Juli bestellen, maar de AWD is vrij duur. Natuurlijk zitten daar alle opties op, maar blijft een boel geld.
Enige verschil was een motor minder. Dat was juist ook met mooie aan de RWD. Qua opties/uitvoering zijn ze identiek.

• wickedsight
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Dan moeten ze ook niet meer bestellingen aannemen. Ik heb een RN nummer maar nog geen VIN. Mijn LR RWD zal dus waarschijnlijk niet meer komen. De hele RWD is één groot gepruts van Tesla geweest. Komt nog bij dat hij in China nog gewoon op de Tesla site staat.
Die kans is inderdaad aanwezig, maar dat is nog geen feit. Daarnaast is al aangegeven dat ze voor bestaande bestellingen een goeie alternatieve aanbieding willen doen, dus misschien krijg je wel een AWD, who knows. Dan gaan alleen de AWD bestellers weer klagen dat zij meer betaald hebben... En zo zal er altijd wel wat te klagen zijn.

Het meest vervelende is natuurlijk nu dat jij last hebt van onduidelijkheid totdat je iets over je bestelling hoort. Dat doen we trouwens ook onszelf aan door de elke dag deze forums te checken.

• n3z

n3z

Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Enige verschil was een motor minder. Dat was juist ook met mooie aan de RWD. Qua opties/uitvoering zijn ze identiek.
Inderdaad. En in Nederland is RWD voldoende. Daarnaast boeit het mij niet hoe snel deze optrekt.

• wickedsight
n3z schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:33:
Daarnaast ben ik geschrokken van de leveringsproblemen in dit topic en op de Tesla forum. Misschien toch eventjes wachten tot de rust is teruggekeerd bij Tesla.
Ik ben wel benieuwd hoe groot het percentage met problemen echt is. Aan de ene kant, mensen met problemen hoor je misschien vaker, maar er zullen ook mensen met problemen niet op het internet gaan klagen. Aan de andere kant worden er nu wel ongeveer 100 per dag uitgeleverd in NL en ik zie nog niet 100 klagers per dag.

Het blijft een beetje een loterij en dat is toch wel het meest vervelende.

• n3z

n3z

wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe groot het percentage met problemen echt is. Aan de ene kant, mensen met problemen hoor je misschien vaker, maar er zullen ook mensen met problemen niet op het internet gaan klagen. Aan de andere kant worden er nu wel ongeveer 100 per dag uitgeleverd in NL en ik zie nog niet 100 klagers per dag.

Het blijft een beetje een loterij en dat is toch wel het meest vervelende.
Ik denk dat je ook de mensen met klachten logischerwijs meer hoort. Ik ga er van uit dat alle auto's kans hebben op schade of niet werkende onderdelen, belangrijkste voor mij is hoe ermee wordt omgegaan na de levering.

• DaCoTa
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:42:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe groot het percentage met problemen echt is.
Hammertime:
Polltime:

Poll: Ben je tevreden met de service van Tesla?
Ja, geen problemen ondervonden
Ja, wel problemen maar netjes opgelost
Nee, problemen zijn niet of niet naar tevredenheid opgelost
Nee, auto is onbruikbaar
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401863&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Inspired
Is dat niet meer iets voor in het leveringen topic?

• PWM
  • Niet online
Heb als loaner nu een oude 90D mee. Zo, dat is wel andere koek zeg, pre facelift. Mijn eigen Tesla lijkt nu wel een Bentley.

De 90 is boven de 100 wel een stuk sneller. En AP1 is een genot. Minder camera's, maar gaat als een mes door de warme boter.

• DaCoTa
Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:51:
Is dat niet meer iets voor in het leveringen topic?
Heb de vraag iets breder getrokken, naar service. Hoewel de meeste dingen van de laatste pagina's gaan over afhandeling van defecten na levering.

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:53:
Heb als loaner nu een oude 90D mee. Zo, dat is wel andere koek zeg, pre facelift. Mijn eigen Tesla lijkt nu wel een Bentley.

De 90 is boven de 100 wel een stuk sneller. En AP1 is een genot. Minder camera's, maar gaat als een mes door de warme boter.
In ieder geval gaat het dan beter dan je had verwacht. Ik hoop dat als je jouw auto terugkrijgt weer extreem gelukkig mee gaat zijn, dat heb je wel verdient naar al je problemen.

• PWM
  • Niet online
Ik wilde even kijken naar de specs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ajUgOV2v7vQIsV30Jwl4OydC/thumb.jpg

Ik zie hier bij aflevering 320pk en 5.6 naar de 100. Maar hij gaat als de brandweer. Hebben ze dit model een OTA gegeven voor performance?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Uhm dat de RWD longerange nu verdwenen is is wel naar, net afgelopen week de bestelling naar de leasemaatschappij eruit gedaan.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, vond de meerprijs voor de AWD aardig zonde van mijn geld.

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:56:
Ik wilde even kijken naar de specs

[Afbeelding]

Ik zie hier bij aflevering 320pk en 5.6 naar de 100. Maar hij gaat als de brandweer. Hebben ze dit model een OTA gegeven voor performance?
Meerdere websites geven 0-60 (mph) in 3,8 seconden aan :-). 5,6 is idd wel heel langzaam voor een S.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25
incomer schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:59:
Uhm dat de RWD longerange nu verdwenen is is wel naar, net afgelopen week de bestelling naar de leasemaatschappij eruit gedaan.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, vond de meerprijs voor de AWD aardig zonde van mijn geld.
Ik heb net een contract binnengekregen voor de RWD. Moest deze alleen nog ondertekenen. :'(

De AWD is nog een stuk duurder. Ik weet niet of ik dat er voor over heb.

• wickedsight
Thanks, interessant dit. Tot nu toe toch relatief veel met problemen.

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Ik moet zeggen blijf het onwijs grappig om te lezen dat mensen de AWD te duur vinden tov RWD.

Ok, Ja hij is 4-5k duurder dan een RWD, maar de meeste mensen hier Lease hem volgens mij ipv kopen (aanname, mag bekritiseerd worden) Zelfs als je Lease budget te laag is en €200+ moet bijbetalen voor een AWD, dan blijft deze onder de €300,-netto per maand (bij 51% schaal)

Voor €300,- per maand kan je nog niet eens een uitgekleden Audi A3 of BMW 1 serie rijden, want die zijn al minimaal boven de €300,- Dan lijkt mij een Tesla M3 LR AWD met alle opties voor ruim onder de €300,- toch echt wel een betere optie dan die kale A3 of 1 Serie

Maar misschien heb ik het helemaal mis, en ben ik te blij dat ik een Tesla M3 AWD ga rijden over paar maanden

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 20:52
Japie81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:29:
Ik moet zeggen blijf het onwijs grappig om te lezen dat mensen de AWD te duur vinden tov RWD.
Jij vergelijkt de AWD met een willekeurige andere auto. Waar men het over heeft, is het absolute verschil tussen de AWD en de RWD.

Netto zou mij dat verschil zo'n € 50 per maand kosten. Dat vind ik veel geld voor de beperkte meerwaarde die ertegen over staat. Het gaat dus puur om het verschil tussen de AWD en de RWD. Dat staat los van de vraag of de AWD op zich een goede deal is.

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Dat klinkt nog best goed. Ik ga een kansje wagen daar. Thanks voor de info!
Volodos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Ze houden 3% van de verkoopsom in en daarnaast betaal je 1 cent voor elke gereden kilometer ivm aanvullende garantie. Dus in jouw geval zul je er ongeveer 12 ct bij op moeten tellen :)F
Je kunt ze altijd even bellen, je hoeft ook geen contract te tekenen maar ze stellen het wel op prijs dat je de auto niet ook ergens anders in de verkoop aanbiedt. Wat ik overigens goed kan begrijpen.

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Japie81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:29:

Ok, Ja hij is 4-5k duurder dan een RWD, maar de meeste mensen hier Lease hem volgens mij ipv kopen (aanname, mag bekritiseerd worden) Zelfs als je Lease budget te laag is en €200+ moet bijbetalen voor een AWD, dan blijft deze onder de €300,-netto per maand (bij 51% schaal)

Voor €300,- per maand kan je nog niet eens een uitgekleden Audi A3 of BMW 1 serie rijden, want die zijn al minimaal boven de €300,- Dan lijkt mij een Tesla M3 LR AWD met alle opties voor ruim onder de €300,- toch echt wel een betere optie dan die kale A3 of 1 Serie

Maar misschien heb ik het helemaal mis, en ben ik te blij dat ik een Tesla M3 AWD ga rijden over paar maanden
Ik denk dat je aanname dat de meesten leasen juist is.
Ik trek dan echter een andere conclusie :) .
Voor mij zijn de maandelijkse kosten leidend. Ik rij nu een gemiddelde C-segmenter en die blijven qua prijs vaak tussen de 250-300.
Als ik dan naar een Tesla LR RWD ga voor (met eigen bijdrage etc) ongeveer 200 is dat gewoon 100 per maand * 48 wat ik bespaar.
Waarom zou ik dan een LR AWD nemen voor ongeveer 280-300 ? Dan gooi ik dus al mijn besparing weg voor een auto die vrijwel gelijk is aan de LR RWD (ja hij is sneller, maar dat merk je als je 100 op de A2 rijdt niet...)

Ik neig nu naar de SR+, scheelt toch weer een extra 50 per maand (dus 2500 op de volledige leasetermijn).
Wederom een betere auto dan wat ik nu rij, met een voor mij nog afdoende range (meer was beter geweest).

De keuze SR+ vs LR RWD viel in het voordeel van de LR RWD uit (50 euro meer voor een bak meer range en wat leuke extra opties)
De keuze SR+ vs LR AWD valt in het voordeel van de SR+ uit (150 euro goedkoper met als voornaamste nadeel iets minder range)

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 08:09
wickedsight schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Die kans is inderdaad aanwezig, maar dat is nog geen feit. Daarnaast is al aangegeven dat ze voor bestaande bestellingen een goeie alternatieve aanbieding willen doen, dus misschien krijg je wel een AWD, who knows. Dan gaan alleen de AWD bestellers weer klagen dat zij meer betaald hebben... En zo zal er altijd wel wat te klagen zijn.

Het meest vervelende is natuurlijk nu dat jij last hebt van onduidelijkheid totdat je iets over je bestelling hoort. Dat doen we trouwens ook onszelf aan door de elke dag deze forums te checken.
Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden, heb afgelopen vrijdag aanbetaling gedaan en dinsdag bevestiging gekregen van omzetting naar RWD. Mijn configuratie staat niet tussen de voorraad auto's wellicht staan er nog een aantal op de boot.. Anders benieuwd naar het alternatief.

[ Voor 30% gewijzigd door Brainstorm86 op 14-06-2019 14:44 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic