Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.136 views

Verwijderd

OMX2000 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Thx voor de site. Er is er nog maar 1 beschikbaar, maar die is in 2019 op kenteken gezet. Maar ik ga die site in de gaten houden. Nogmaals, thx!
Je hebt ook de alertfunctie gezien onderaan de website? Just to be sure!

Over vier uur is de shareholders meeting hier live te zien: YouTube: Tesla Annual Shareholders Meeting

Inclusief Youtube chat >:) (nu dicht)

Thoughts:
Wat een bizar goede cijfers, mijn verwachtingen zijn zo erg overtroffen. Echt goede opfrisser dat een Model 3 in USA zelfde TCO heeft als een Camry of Accord. Dat nog geen 1 TeSlA KilLeR de range van de 2012 auto's heeft overtroffen.

Ik hoop dat meer mensen hun omgeving gaan educeren over EV's... Ook de import tarieven weg en het is de beste auto die je kan kopen, punt. Ik doe liever een roadtrip in een Tesla dan een Bugatti oid... Absoluut!
Laat staan dan een auto voor elke dag.

De foto voor GF Europe was in Nederland... Maar, ze hadden hem 5 minuten voor de presentatie erin gezet :D

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 00:09 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Belangrijkste nieuws uit de shareholders meeting: tesla heeft een ontwerp in de kast liggen voor een werkende onderwater auto. Geïnspireerd op the spy who loved me (Elon heeft de movie prop). Er bleek alleen geen markt voor te zijn. Maar hij hinte dat ze hem misschien als concept car maken in de toekomst.

TheS4ndm4n#1919

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Je hebt ook de alertfunctie gezien onderaan de website? Just to be sure!

Over vier uur is de shareholders meeting hier live te zien: YouTube: Tesla Annual Shareholders Meeting

Inclusief Youtube chat >:) (nu dicht)

Thoughts:
Wat een bizar goede cijfers, mijn verwachtingen zijn zo erg overtroffen. Echt goede opfrisser dat een Model 3 in USA zelfde TCO heeft als een Camry of Accord. Dat nog geen 1 TeSlA KilLeR de range van de 2012 auto's heeft overtroffen.

Ik hoop dat meer mensen hun omgeving gaan educeren over EV's... Ook de import tarieven weg en het is de beste auto die je kan kopen, punt. Ik doe liever een roadtrip in een Tesla dan een Bugatti oid... Absoluut!
Laat staan dan een auto voor elke dag.

De foto voor GF Europe was in Nederland... Maar, ze hadden hem 5 minuten voor de presentatie erin gezet :D
Hahaha, je voorliefde voor Tesla neemt met de post toe @Verwijderd :+ .
Ik doe denk ik toch liever een roadtrip in een Bugatti dan een Tesla, alleen al om het feit dat een Tesla binnen leasebudget zit en een Bugatti net niet :D .

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
basdej schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:25:
[...]

200kW opladen is nu actief
Haal je dit nu ook bij superchargers dan?

Youtube: DashcamNL

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04:14
Een aangename verrassing gevolgd door toch wel een aantal spannende momenten.

Op 2e pinksterdag kreeg ik opeens de felicitaties met de aanschaf van de autopilot. Na 2 maanden wachten was opeens de autopilot geactiveerd! Mijn vertrouwen in de mensheid daarmee hersteld.

Natuurlijk meteen testen. De autopilot is behoorlijk zenuwachtig.. in heel rustige omstandigheden erg lekker op de snelweg of in de file (onder de 50km/u) maar in andere omstandigheden volkomen onberekenbaar. Makes you feel alive, zullen we maar zeggen. Hoogtepunt totnutoe was gisteravond.

Ik reed 135km/u op de linkerbaan vd snelweg. Minding my own business. Toen een dame op de rechterbaan achter mij wilde invoegen. De autopilot schrok zich kapot en deed vervolgens het stomste wat je kan doen, namelijk vol op de rem staan.. en daarmee bijna een kopstaartbotsing veroorzakend. Ik moest stevig op het gaspedaal rammen om een botsing te voorkomen en toen ik in de achteruitkijkspiegel keek zag ik daar een dame met zeer grote ogen heel geschrokken voor zich uit staren....

Je begrijpt dat ik maar op de ACC verder ben gereden...

• BlakHawk
Smobbo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:43:
Ik doe denk ik toch liever een roadtrip in een Bugatti dan een Tesla, alleen al om het feit dat een Tesla binnen leasebudget zit en een Bugatti net niet :D .
Hahaha, toch gewoon een kwestie van onderhandelen? :+
bwernsen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:51:
Een aangename verrassing gevolgd door toch wel een aantal spannende momenten.

Op 2e pinksterdag kreeg ik opeens de felicitaties met de aanschaf van de autopilot. Na 2 maanden wachten was opeens de autopilot geactiveerd! Mijn vertrouwen in de mensheid daarmee hersteld.

Natuurlijk meteen testen. De autopilot is behoorlijk zenuwachtig.. in heel rustige omstandigheden erg lekker op de snelweg of in de file (onder de 50km/u) maar in andere omstandigheden volkomen onberekenbaar. Makes you feel alive, zullen we maar zeggen. Hoogtepunt totnutoe was gisteravond.

Ik reed 135km/u op de linkerbaan vd snelweg. Minding my own business. Toen een dame op de rechterbaan achter mij wilde invoegen. De autopilot schrok zich kapot en deed vervolgens het stomste wat je kan doen, namelijk vol op de rem staan.. en daarmee bijna een kopstaartbotsing veroorzakend. Ik moest stevig op het gaspedaal rammen om een botsing te voorkomen en toen ik in de achteruitkijkspiegel keek zag ik daar een dame met zeer grote ogen heel geschrokken voor zich uit staren....

Je begrijpt dat ik maar op de ACC verder ben gereden...
Dat was wel even schrikken dan!
Ik vraag mij toch af waarom die afweging gemaakt wordt. Kun je niet direct dit soort situaties doorsturen naar Tesla "ter review"?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Haal je dit nu ook bij superchargers dan?
Nog niet. Dit gaat pas lukken bij de supercharger V3. De Superchargers in NL van Tesla zijn geschikt voor 120kW.

De auto voor 250 kW maar nu software matig nog 200 kW.
Het kan nu dus wel bij Fastned, ionity enz. (Maar die zijn veel duurder )

Hoi.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:56:
[...]

[...]

Ik vraag mij toch af waarom die afweging gemaakt wordt. Kun je niet direct dit soort situaties doorsturen naar Tesla "ter review"?
Auto icoon links onder je scherm lang ingedrukt houden. Hiermee stuur je een bug report naar Tesla .

Hoi.

• BlakHawk
basdej schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:57:
Auto icoon links onder je scherm lang ingedrukt houden. Hiermee stuur je een bug report naar Tesla .
Ik heb nog geen Tesla :X
Maar goed dat dit kan! Vooral met de autopilot heeft dit grote meerwaarde denk ik.

Nog tot december de V60 en ben in onderhandeling voor een Model 3 (boven budget). Maar we houden hoop!

Verwijderd

Smobbo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:43:
[...]

De shareholders meeting was gewoon heel erg positief. Na alle FUD van de afgelopen maanden was het wel weer mooi om weer eens een positief geluid te horen. Je zag ook dat Musk heel erg emotioneel, met tranen in zijn ogen, werd toen er werd gevraagd hoe met de media om te gaan. Een brandende Tesla is wereldnieuws, dat is toch eigenlijk toch wel raar? Ik bedoel zouden mensen liever een Mobiele telefoon met benzine hebben of een accu. Zo moet je het zien! Zelfs hier in het topic hebben we een discussie moeten voeren of het wel of geen probleem was.

Tesla gaat in ieder geval proberen te praten met Mike Bloomberg, die blijkbaar heel erg begaan is met het klimaat het is daarom heel raar dat zijn redacteuren zulke FUD-stukken schrijven.

PETA kon natuurlijk ook niet ontbreken op het eind. }:O

Ik zie in ieder geval sowieso nu een heel goed instapmoment voor TSLA, dat is zeker!

• bwernsen
basdej schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Dank voor de tip!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
Natuurlijk meteen testen. De autopilot is behoorlijk zenuwachtig.. in heel rustige omstandigheden erg lekker op de snelweg of in de file (onder de 50km/u) maar in andere omstandigheden volkomen onberekenbaar.
Klinkt herkendbaar. Rustig is goed, rijdende file is goed, daartussen is hij te onrustig.

Een ding wat ik zelf gemerkt heb: als er een doorgetrokken streep rechts zit, bij bijvoorbeeld een opengestelde spitsstrook, gaat hij de snelheid matchen van mensen rechts. Ook werkt de auto lane change dan niet.

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:56:
[...]

[...]

Eerder nasr het rdw, die heeft de auto toegelaten. Vraag me toch af hoe veilig dit nu is.

@Verwijderd ben benieuwd naar de q2 cijfers, musk heeft er vertrouwen in.

• bwernsen
DaCoTa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Klinkt herkendbaar. Rustig is goed, rijdende file is goed, daartussen is hij te onrustig.

Een ding wat ik zelf gemerkt heb: als er een doorgetrokken streep rechts zit, bij bijvoorbeeld een opengestelde spitsstrook, gaat hij de snelheid matchen van mensen rechts. Ook werkt de auto lane change dan niet.
Ik heb dat matchen vd snelheid van auto rechts en links ook gezien. Onafhankelijk van de type streep. Je moet heel vaak ingrijpen om te kunnen inhalen. Lijkt me irritant voor de mensen achter me.

• BlakHawk
jerh schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:33:
Eerder nasr het rdw, die heeft de auto toegelaten. Vraag me toch af hoe veilig dit nu is.

@Verwijderd ben benieuwd naar de q2 cijfers, musk heeft er vertrouwen in.
Nou ja, we moeten ook niet overdrijven. Prima ontwikkeling.

Maar even als we autopilot niet een geweldig foutloos systeem moeten noemen, moeten we het ook zeker niet verbieden.

Ik heb met "city safety" ook wel eens invoegmomenten dat hetsysteem vind dat ik te hard op de voorganger afrijdt en daardoor in de rem schiet. Dat is dan schrikken voor de auto achter mij. Er is ruimte, misschien niet super veel, maar wel voldoende voor mij. Toch remt het systeem.

Gewoon een beetje objectief en nuchter naar proberen te kijken :+

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Nou ja, we moeten ook niet overdrijven. Prima ontwikkeling.

Maar even als we autopilot niet een geweldig foutloos systeem moeten noemen, moeten we het ook zeker niet verbieden.

Ik heb met "city safety" ook wel eens invoegmomenten dat hetsysteem vind dat ik te hard op de voorganger afrijdt en daardoor in de rem schiet. Dat is dan schrikken voor de auto achter mij. Er is ruimte, misschien niet super veel, maar wel voldoende voor mij. Toch remt het systeem.

Gewoon een beetje objectief en nuchter naar proberen te kijken :+
Ik heb ook een keer gehad dat mijn city assist ingreep. Mijn vriendin schrok zich dood. :o

ps: ook voor de mensen voor je is het nooit fijn als iemand hard achterop komt rijden.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Je kan ook een bug report sturen met de voice functie (rechter stuurknop indrukken) en dan "report" schreeuwen. Sowieso word iedere keer als je de AP onderbreekt (met rem of stuur) gerapporteerd, als dit vaak op dezelfde plek gebeurt of onder dezelfde omstandigheden word er bij Tesla naar gekeken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:32

n3z

PdeBie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:04:
Offerte en contract voor M3 LR RWD inmiddels ontvangen. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Nog even de algemene voorwaarden doorspitten of er geen gekke fratsen in staan en dan tekenen maar :)
Heb je gewoon bij Tesla besteld?

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:54
basdej schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Nog niet. Dit gaat pas lukken bij de supercharger V3. De Superchargers in NL van Tesla zijn geschikt voor 120kW.

De auto voor 250 kW maar nu software matig nog 200 kW.
Het kan nu dus wel bij Fastned, ionity enz. (Maar die zijn veel duurder )
Ionity is niet persé duurder; je kunt er per sessie betalen en als je meer dan 40 kWh 'tankt', is dat goedkoper én sneller dan bij een Tesla Supercharger...
Om bij Ionity per sessie te betalen moet je NIET de sessie opstarten met je laadpas maar met een creditcard!

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
n3z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Heb je gewoon bij Tesla besteld?
Nee via een LM.

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 08:40

freezer

er komt geen end 'an

Vorige week vrijdag de Model S besteld bij Leaseplan, die hadden ze nog een paar over. Ben benieuwd wanneer ik hem kan afhalen. Volgens de site binnen 2 weken. Iemand ervaring mee ?

[ Voor 4% gewijzigd door freezer op 12-06-2019 15:34 ]

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:44
Na lang meelezen afgelopen vrijdag eindelijk bestelling geplaatst. M3 LR RWD MSM, zojuist bevestiging van aanbetaling en omzetting. Nu wachten op levering :)

Iemand interesse in een opel ampera uit 2013 met 130.000 op de teller? :D

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Brainstorm86 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:46:
Na lang meelezen afgelopen vrijdag eindelijk bestelling geplaatst. M3 LR RWD MSM, zojuist bevestiging van aanbetaling en omzetting. Nu wachten op levering :)

Iemand interesse in een opel ampera uit 2013 met 130.000 op de teller? :D
inruilen op de tesla? ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:25
freezer schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:33:
Vorige week vrijdag de Model S besteld bij Leaseplan, die hadden ze nog een paar over. Ben benieuwd wanneer ik hem kan afhalen. Volgens de site binnen 2 weken. Iemand ervaring mee ?
Heb je de topic warning niet gelezen voordat je op Verstuur klikte?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brainstorm86 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:46:
MSM??
Zit daar NPO en Volkskrant op ofzo?

• Brainstorm86
Heb een aanbod gekregen maar dat was nog slechter dan wijkopenautos.nl. Probeer het wel eerst via een bevriende autohandelaar.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:27
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:52:
[...]

MSM??
Zit daar NPO en Volkskrant op ofzo?
Moest ook ff nadenken.. Maar het zal de kleur zijn. (Midnight Silver Metallic)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Brainstorm86 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:52:
[...]

Heb een aanbod gekregen maar dat was nog slechter dan wijkopenautos.nl. Probeer het wel eerst via een bevriende autohandelaar.
een bod ontvangen en uiteindelijk krijgen is ook nog een verschil ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:13
Mijn inruilbod was ook nogal teleurstellend. Wijkopenauto's zat daar zelfs nog onder (250 euro Tesla inruil, 222 euro wijkopenauto's). Dat wordt dus Marktplaats...
:-(

• Brainstorm86
NielsTn schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:57:
[...]

een bod ontvangen en uiteindelijk krijgen is ook nog een verschil ;)
Daar heb je ook gelijk in, ga het toch proberen. Bod van rond de 9k. Ze staan voor 15k op gaspedaal.nl

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

databeestje

Von PrutsHausen

Het aantal afleveringen deze maand zit aardig op de rit voor een einde kwartaal afsluiting zonder vooralsnog al te rare fratsen met een stuk of 100 per dag, maar enkel op doordeweekse dagen. Inmiddels staat de teller op 449 stuks deze maand, van de 917, dus praktisch de helft van alle verkochte volledig elektrische auto's. De gemiddelde prijs zit rond de 60k euro met 59.750.

Wat wel typerend is voor Tesla vs de andere fabrikanten, er wordt op een zaterdag normaliter niet afgeleverd.

Wordt vervolgd.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Beste mensen, ik ben nieuw hier. De reden hiervoor is dat ik ga overstappen van mijn Hyundai Kona Electric naar de Tesla model 3.
Over de Hyundai Kona: een prachtige wagen en ik ben er zeer content mee. Alles werkt prima en foutloos. Maarrr... de achterbank, oef, daar heb ik me echt op verkeken. Die is klein. Té klein. Dus mijn Hyundai staat nu in de verkoop.
Ik ga naar de Tesla Model 3. En net als de Hyundai wil ik die onderbrengen in financial lease. Helaas blijkt DLL Vendor Lease géén Tesla's meer te willen financieren. Een reden wordt niet genoemd. Jammer want ik heb goede ervaringen met ze.
Heeft iemand een tip voor een gunstige en prettige financial leasemaatschappij? Ik heb nu een offerte bij Hiltermann en ook bij ABN Amro. ABN Amro heeft een rente van 3.5%, dat vond ik wel heel weinig!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:51
Iemand wel eens gebruik gemaakt van financial lease via Tesla zelf (via Findio)? Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal vragen en of dat voor een startende ZZP-er haalbaar is (waarbij inkomen altijd wel stabiel is door genoeg klanten in de zorg met wachtlijsten).

Edit: ik zie net dat ze 3 jaar ZZP-schap vereisen + jaarcijfers, dat ben ik dus nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 12-06-2019 19:58 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:25:
Beste mensen, ik ben nieuw hier. De reden hiervoor is dat ik ga overstappen van mijn Hyundai Kona Electric naar de Tesla model 3.
Over de Hyundai Kona: een prachtige wagen en ik ben er zeer content mee. Alles werkt prima en foutloos. Maarrr... de achterbank, oef, daar heb ik me echt op verkeken. Die is klein. Té klein. Dus mijn Hyundai staat nu in de verkoop.
Ik ga naar de Tesla Model 3. En net als de Hyundai wil ik die onderbrengen in financial lease. Helaas blijkt DLL Vendor Lease géén Tesla's meer te willen financieren. Een reden wordt niet genoemd. Jammer want ik heb goede ervaringen met ze.
Heeft iemand een tip voor een gunstige en prettige financial leasemaatschappij? Ik heb nu een offerte bij Hiltermann en ook bij ABN Amro. ABN Amro heeft een rente van 3.5%, dat vond ik wel heel weinig!
Heel veel plezier alvast, Kona is prima auto, maar de Model 3 is van een ander level!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-11 14:29
.

[ Voor 123% gewijzigd door Artbij op 12-06-2019 21:45 ]

Met gestrekt been.

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Dit “nieuws” is 2 maanden oud.....

Wat wil je hiermee bereiken?

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Wat is de nieuwswaardigheid van deze post?

De daling van de verkoop van de X en S in NL was ook door Tesla van mijlenver al gespot. Niet eens slecht getimed, want de Model 3 kwam per februari beschikbaar. In dit geval zijn Audi met de e-tron en Mercedes met de EQC de echte verliezers die de auto niet op de NL markt hadden voor 2019.

• DaCoTa
  • Laatst online: 23:19
Deze is dan wel informatief (bron):

Afbeeldingslocatie: https://cleantechnica.com/files/2019/06/Various-Analysts-Tesla-TSLA-Price-Target-Over-Time-1.png

Context: analisten weten niet zo goed wat ze moeten zeggen over Tesla.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-11 14:29
Zo werkt het niet hè. Je dumpt een oude link, zonder duiding. Dan krijg je, gelukkig, tegengas.

[ Voor 67% gewijzigd door PWM op 12-06-2019 22:10 ]

Met gestrekt been.

• Rto1964
Zoek dan effe nieuws en geen ouwe meuk.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Artbij schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:02:
Sorry, dit is het fanboy topic. Had het ergens anders moeten plaatsen.
Nee, je plaatst een linkdrop en 10 woorden, dat is geen basis voor gespreksstof. Kleed het een beetje aan, schrijf er een stukje bij, onderbouw jouw mening. Prima.

Het plaatje met bron van de aandeel prijzen is wel interessant, in zoverre, dat er dus geen duidelijke groepering is van analisten op een bepaald prijs peil. De reactie naar aanleiding van de slechte resultaten is wel duidelijk zichtbaar. Al waren sommige analisten ook wel een tikkeltje uit verband getrokken.

Als je jezelf een analist noemt en dan met een target tussen de 10 en 391 dollar komt, dan geef je eigenlijk aan dat je geen idee hebt wat je er precies mee moet, dat is wel apart. Nu zal het echt niet het enige aandeel zijn waar een target voor gegeven moeten worden, maar het zal toch wel wat nauwkeuriger kunnen dan dit? Iets met +-2 sigma ofzo.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Kreeg net de nieuwsbrief van Tesla, ze hebben aardig wat RWD’s op voorraad staan die ze in juni nog kunnen leveren: https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0. Voornamelijk zwarte met 18” aero’s, maar ook enkele witte en een paar zwarte met 19” sportvelgen.

• Volodos
Phontana schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:22:
Kreeg net de nieuwsbrief van Tesla, ze hebben aardig wat RWD’s op voorraad staan die ze in juni nog kunnen leveren: https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0. Voornamelijk zwarte met 18” aero’s, maar ook enkele witte en een paar zwarte met 19” sportvelgen.
Ik ben helemaal nieuw hier (rij nu een Kona Electric en ga dus binnenkort overstappen) dus met het risico dat ik iets heel doms vraag: waarom zou je een kleine 10k meer betalen voor AWD t.o.v. RWD? Aan RWD heb je in Nederland toch meer dan genoeg? Of heeft het met andere dingen te maken?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zo inderdaad zeg, kreeg die mail ook. Misschien overschat hoeveel vraag er naar RWD is? Meeste zullen de trekhaakoptie er ook wel bij willen hebben? Anderzijds, met de huidige afleveraantallen slijten ze die wel voor einde van dit kwartaal.

Verwijderd

Volodos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Ik ben helemaal nieuw hier (rij nu een Kona Electric en ga dus binnenkort overstappen) dus met het risico dat ik iets heel doms vraag: waarom zou je een kleine 10k meer betalen voor AWD t.o.v. RWD? Aan RWD heb je in Nederland toch meer dan genoeg? Of heeft het met andere dingen te maken?
Een aantal pagina's terug is het hier uitgebreid over gegaan, toen was de AWD iets minder duur dan 10k verschil. RWD is prima in NL, maar AWD is iets meer voor de echte race-monsters zeg maar!

• Phontana
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:33:
Zo inderdaad zeg, kreeg die mail ook. Misschien overschat hoeveel vraag er naar RWD is? Meeste zullen de trekhaakoptie er ook wel bij willen hebben? Anderzijds, met de huidige afleveraantallen slijten ze die wel voor einde van dit kwartaal.
Heeft er denk ik ook mee te maken dat de RWD niet via de site te bestellen is en ze een bepaald aantal deze kant op hebben gestuurd, en dat het verschil in aanschaf tussen RWD en AWD erg klein is.

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11 14:00
Volodos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Verschil tussen SR+ RWD en LR AWD is niet alleen de aandrijving maar ook de capaciteit van de accu. bij gelijke accu is verschil tussen RWD en AWD iets van 4K.

Tractie bij optrekken (vier wielen krijgen het instant koppel makkelijker verdeeld dan twee) + soepelere regeneratie over de vier wielen.

Ik heb vorig jaar de Kona Electric proef gereden en deze kreeg op een droge zomerdag in augustus al niet zijn vermogen kwijt (via de voorwielen). Toen een vriend zijn Model 3 Performance kreeg en me daar eens in liet rijden was dat zeer overtuigend vwb tractie en wegligging. Daarna proefrit gedaan in een M3 LR AWD en die heb ik toen besteld, heb er nu zo'n 2000km in gereden en het is een heerlijke wagen om in te rijden.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Na uitgebreid gezocht te hebben op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de richtingaanwijzer toch wél op alle Tesla's zit. Waarom gebruikt vrijwel geen enkele Tesla bestuurder die dan? Het valt gewoon op. Zo irritant! Kan iemand mij dat in hier eens uitleggen?

Lekker!

• Rto1964
Misschien omdat sommige bestuurders uit Audi’s of BMW’s komen?

• Volodos
eckru schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:16:
[...]

Verschil tussen SR+ RWD en LR AWD is niet alleen de aandrijving maar ook de capaciteit van de accu. bij gelijke accu is verschil tussen RWD en AWD iets van 4K.

Tractie bij optrekken (vier wielen krijgen het instant koppel makkelijker verdeeld dan twee) + soepelere regeneratie over de vier wielen.

Ik heb vorig jaar de Kona Electric proef gereden en deze kreeg op een droge zomerdag in augustus al niet zijn vermogen kwijt (via de voorwielen). Toen een vriend zijn Model 3 Performance kreeg en me daar eens in liet rijden was dat zeer overtuigend vwb tractie en wegligging. Daarna proefrit gedaan in een M3 LR AWD en die heb ik toen besteld, heb er nu zo'n 2000km in gereden en het is een heerlijke wagen om in te rijden.
Ja dat merk ik ook. Die Kona heeft veel power en die Nexen-banden die erop zitten maken niet alleen een enorm kabaal, ik heb ook de indruk dat het rubber wat te hard is. En dan is die Kona ook nog voorwielaangedreven.

Ik ben ook van plan de M3 LR AWD te nemen met sportvelgen. Als je die nu besteld, dan kun je hem volgens mij nog deze maand al rijden. Kijk er erg naar uit, maar eerst de Kona verkopen. Die staat inmiddels een paar dagen online en wordt goed gekeken dus dat zal wel niet heel lang duren voor hij weg is

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 20:23
Phontana schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:22:
Zijn ze nu met of zonder autopilot?

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:27

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PSP123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:10:
[...]
Goede vraag, bij de RWD moet je dat zeker even navragen bij Tesla, en zwart op wit krijgen. Bij alle andere modellen standaard, alleen bij die RWD is er tussentijds een wijziging (of 2?) geweest in de standaard configuratie...

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Napsju schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:34:
Na uitgebreid gezocht te hebben op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de richtingaanwijzer toch wél op alle Tesla's zit. Waarom gebruikt vrijwel geen enkele Tesla bestuurder die dan? Het valt gewoon op. Zo irritant! Kan iemand mij dat in hier eens uitleggen?
Hmm, mij nog niet opgevallen. Wat ik wel merk is dat Tesla veel 'vastbaniger' zijn en dus rustig op de 3e strook blijven rijden als het links helemaal leeg is. Ik heb dit altijd verweten aan autopilot, ik koekeloer altijd even naar binnen maar zie gelukkig zelden iemand zonder handen aan het stuur of op de telefoon;)

• Phontana
[...]

Staat er op die site niet bij inderdaad. In de mail wordt het als eerste optie genoemd:
Model 3 combineert bereik, prestaties, veiligheid en technologie. Functies zijn onder andere:
  • Autopilot
  • Tot 560 km bereik (WLTP)
  • 0–100 km/u acceleratie in slechts 4,6 seconden
  • Beste veiligheidsscore bij 'roll over risk' in zijn klasse
  • Toegang tot het grootste oplaadnetwerk ter wereld
Bovendien wordt elke Model 3 in de loop der tijd beter door regelmatige software-updates die functionaliteiten verbeteren en nieuwe functies introduceren. Bestel uw Model 3 vandaag nog voor levering in juni, vanaf €510 per maand.
Dat zijn alleen de specs van de AWD, dus nog niet helemaal duidelijk of dat voor die RWD’s ook geldt.

[ Voor 5% gewijzigd door Phontana op 13-06-2019 06:41 . Reden: Aanvulling ]

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
[...]
Dat kan je niet zien op je telefoon of tablet, wel achter je pc: Zet de view op list ipv blocks, en je ziet bij de opties Autopilot erbij staan (waar het erbij zit).

Vreemde is dat voor dezelfde setup en kosten sommige met en sommige zonder autopilot zijn, goed opletten dus.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

De autopilot schrok zich kapot en deed vervolgens het stomste wat je kan doen, namelijk vol op de rem staan.. en daarmee bijna een kopstaartbotsing veroorzakend.
Ik luister naar vrijwel elke aflevering van de Talking Tesla podcast, en 2 van de 3 gastheren melden dit met enige regelmaat. Het lijkt mij doodeng om op die manier te rijden, maar dat moet iedereen zelf weten.

[ Voor 9% gewijzigd door TucanoItaly op 13-06-2019 07:29 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

TucanoItaly schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:28:
[...]

Ik luister naar vrijwel elke aflevering van de Talking Tesla podcast, en 2 van de 3 gastheren melden dit met enige regelmaat. Het lijkt mij doodeng om op die manier te rijden, maar dat moet iedereen zelf weten.
Ik kan me een moment uit de auto review van de ANWB met een recente Mercedes herinneren waarbij exact ditzelfde gebeurde op de snelweg. Met de bijbehorende reactie van Mercedes, "we hebben geen fout geconstateerd" . Deze heeft zich daar niet opnieuw voor gedaan, maar is toch wel een manco van alle instap generatie driver-assist systemen. Ook met de Hyundai Ioniq is hier meermaals melding van geweest in het elektrische auto topic.

Ik ben een beetje bang dat we echt moeten wachten op de categorie 4 systemen voordat we van deze valse positieven af zijn.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03
AP doet idd vaak rare dingen. Ik weet niet of het met de recente update is veranderd, maar de max AP snelheid op buitenwegen is nu max toegestane snelheid. Fijn zou je denken, maar de navigatie overlay is niet up to date. Zo reed ik gisteren op een 80 weg waarop tesla opeens besloot dat max snelheid 60 is. Dit resulteerde in hard afremmen met notificatie AP snelheid beperkt tot 60... Gelukkig was er op dat moment niemand achter me.
Die navigatie overlay is waardeloos en gewoon gevaarlijk. Bij Almere op de snelweg doet die ook rare dingen want niet geüpdatet. Ik hoop dat ze hier snel wat aan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 13-06-2019 08:01 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:50:
Iemand wel eens gebruik gemaakt van financial lease via Tesla zelf (via Findio)? Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal vragen en of dat voor een startende ZZP-er haalbaar is (waarbij inkomen altijd wel stabiel is door genoeg klanten in de zorg met wachtlijsten).

Edit: ik zie net dat ze 3 jaar ZZP-schap vereisen + jaarcijfers, dat ben ik dus nog niet.
Bij Findio was ik daar in eerste instantie ook op 'afgeknapt' en dus opzoek gegaan naar een alternatief. (NationaleAutolease)

Inmiddels heb ik van beide een offerte. (tip: mail naar Findio dan kan er meer / wordt je niet geremd door een fomulier)

(Mijn situatie: ZZP sinds Jan 2018)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb weer een deukje, voor de tweede keer op dezelfde manier :(

Bij het parkeren gaf hij nog aan 70cm te hebben voor me. Ik rijd een stukje naar voren: Tok

Druk ik op P, begint ie opeens te piepen en laat zien dat er geen ruimte is. De vorige keer bleek de piep ook niet te werken.

Je moet zelf opletten, maar als eens op de zoveel tijd je piepjes niet werken, verrast dat je aardig.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Thx voor de site. Er is er nog maar 1 beschikbaar, maar die is in 2019 op kenteken gezet. Maar ik ga die site in de gaten houden. Nogmaals, thx!
Hoe en waar zie je die info? Ik vind dat het meest onhandige aan de inventory site(s) ik zou graag een tennaamstellingsdatum of een kenteken (ook goed) willen zien zodat je dat kunt checken.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 14:27
PWM schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:31:

Bij het parkeren gaf hij nog aan 70cm te hebben voor me. Ik rijd een stukje naar voren: Tok

Druk ik op P, begint ie opeens te piepen en laat zien dat er geen ruimte is. De vorige keer bleek de piep ook niet te werken.

Je moet zelf opletten, maar als eens op de zoveel tijd je piepjes niet werken, verrast dat je aardig.
Vond het bij een proefrondje ook wel een licht gemis dat hij geen 360 cam / camera in de neus heeft. Is in mijn leafje toch wel functionaliteit die ik regelmatig gebruik. Parkeersensoren zijn altijd zo twijfelachtig in detectiecapaciteit.. . :>

• Tassadar32
@Mar.tin Ik heb jaren zonder piepjes geparkeerd en vertrouw nog steeds op mijn twee analoge biologische camera's om eerst te kijken of er obstakels zijn voordat ik de auto in een vak ram en daarna om in te schatten waar de voorbumper is in relatie tot deze obstakels.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 14:27
@Tassadar32 Ik durf wel te beargumenteren dat ik het zéker toegevoegde waarde vind dat ik een digitaal oog op zowel de vóór als de achterzijde heb zitten waarmee ik de detectiecapaciteit van mijn biologische camera's wat kan verhogen :+.

Vooral met dus vooruit in een vak steken met daarin zo'n paaltje is het erg gemakkelijk om precies te zien hoeveel ruimte ik nog heb.

De piepjes vind ik daarentegen zelden maar wat toevoegen, vooral ook omdat als het paaltje te smal is / niet op de juiste plek staat je gewoon niet gewaarschuwd wordt. Visueel is imho veel fijner.

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Dag Allemaal,

Na begin dit jaar een Kia e-niro te hebben besteld. Afgelopen week deze gecanceld voor een Tesla M3 AWD Black met AP en Trekhaak.. En vooral de laatste optie heeft mij over de streep getrokken.
Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk de Tesla altijd al mooier vond, maar niet te bestellen was op dat moment. En de kosten boven de 50K waren ook best wel impactvol tov de Kia.
Maar al met al, na een testrit in Tesla van kennis, was ik helemaal overtuigd en Kia gecanceld (via LM en zonder kosten etc) en de Tesla besteld. Nu nog even 3 maanden wachten totdat ik mijn VW Passat Variant mag inleveren. Al zou ik liever vandaag dan morgen de Tesla rijden, toch nog wel even fijn een station voor de vakantie dit jaar (kamperen)

Dus ik lees met veel plezier mee met al jullie bevindingen en ervaringen van de Tesla M3

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Volodos
Tassadar32 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:45:
@Mar.tin Ik heb jaren zonder piepjes geparkeerd en vertrouw nog steeds op mijn twee analoge biologische camera's om eerst te kijken of er obstakels zijn voordat ik de auto in een vak ram en daarna om in te schatten waar de voorbumper is in relatie tot deze obstakels.
Analoge biologische camera's d:)b oOo *O*

• Tassadar32
@Mar.tin Met een laadpoort achterin is de achteruitrijcamera wel het handigst. Overigens heb ik ook nog summon dus kan ik ook inparkeren terwijl ik voor de auto sta om alles in de gaten te houden. Sowieso een groot fan van achteruit inparkeren.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 20:23
JPDeckers schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:18:
[...]

Dat kan je niet zien op je telefoon of tablet, wel achter je pc: Zet de view op list ipv blocks, en je ziet bij de opties Autopilot erbij staan (waar het erbij zit).

Vreemde is dat voor dezelfde setup en kosten sommige met en sommige zonder autopilot zijn, goed opletten dus.
Zojuist gekeken, de eerste autopilot in de lijst zit op een AWD, geen enkele op een RWD.

• BlakHawk
PWM schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:31:

Balen zeg!
Op zich zijn parkeersensoren toch geen rocket science meer. Als je dit al meerdere keren hebt gehad, is er dan niet iets defect bij jou?
PSP123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Zojuist gekeken, de eerste autopilot in de lijst zit op een AWD, geen enkele op een RWD.
Maar die zou toch gewoon op de RWD zitten? Dacht dat dit inmiddels wel bevestigd was, of is het nu nog steeds de vraag?

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Balen zeg!
Op zich zijn parkeersensoren toch geen rocket science meer. Als je dit al meerdere keren hebt gehad, is er dan niet iets defect bij jou?
Er zit een lag in. Als ik nu op een muur afrijd, zie je als je 1cm voor de muur stiltstaat, de afstand op je scherm nog afnemen en dan begint het piepen. Dat is zeg maar 1 seconde die je sowieso moet aanhouden.

Maar deze keer was het dus wat langer :+ Moet zeggen dat ik dat gedrag ook wel in andere Tesla's heb gehad. Dan parkeer je, sta je stil, begint ie opeens alsnog te piepen. Normaal valt het je helemaal niet op, aangezien je bij het parkeren gewoon ook zelf uitkijkt. Dit was dan net een paaltje wat niet zichtbaar was van mijn positie. Als je die dan niet ziet EN net op dat moment hebben de piepjes een hik, ben je te laat.
Mar.tin schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Vond het bij een proefrondje ook wel een licht gemis dat hij geen 360 cam / camera in de neus heeft. Is in mijn leafje toch wel functionaliteit die ik regelmatig gebruik. Parkeersensoren zijn altijd zo twijfelachtig in detectiecapaciteit.. . :>
Wat stom is, aangezien die camera er wel is. Als ik de beelden van mijn USB stick bekijk, ziet die camera voorop (boven spiegel) veel meer dan de bestuurder kan zien door de plaatsing hoog naar voren. Die op het scherm erbij kan helemaal geen kwaad.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 13-06-2019 13:13 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
dfrenner schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:06:
[...]
Maar die zou toch gewoon op de RWD zitten? Dacht dat dit inmiddels wel bevestigd was, of is het nu nog steeds de vraag?
Ze hebben het daar over voorraad auto's, niet vers bestelde.

• Japie81
[b]dfrenner in "Het grote Tesla topic"

Als je hem nu besteld zit de AP er idd bij. Maar mogelijk zijn dit nog versies van voor de update, die ze al deze kant op hebben verscheept. Kunt natuurlijk altijd bellen (hou wel rekening met lange wachttijd :) )

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:48

pposthoorn

Constructeur

PWM schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Er zit een lag in. Als ik nu op een muur afrijd, zie je als je 1cm voor de muur stiltstaat, de afstand op je scherm nog afnemen en dan begint het piepen. Dat is zeg maar 1 seconde die je sowieso moet aanhouden.

Maar deze keer was het dus wat langer :+ Moet zeggen dat ik dat gedrag ook wel in andere Tesla's heb gehad. Dan parkeer je, sta je stil, begint ie opeens alsnog te piepen. Normaal valt het je helemaal niet op, aangezien je bij het parkeren gewoon ook zelf uitkijkt. Dit was dan net een paaltje wat niet zichtbaar was van mijn positie. Als je die dan niet ziet EN net op dat moment hebben de piepjes een hik, ben je te laat.

[...]

Wat stom is, aangezien die camera er wel is. Als ik de beelden van mijn USB stick bekijk, ziet die camera voorop (boven spiegel) veel meer dan de bestuurder kan zien door de plaatsing hoog naar voren. Die op het scherm erbij kan helemaal geen kwaad.
Een parkeersensor met 1s vertraging zou voor mij echt onacceptabel zijn en gelijk een afspraak bij een service center betekenen.
Ik kijk bij inparkeren vooral om mij heen om te zorgen dat ik goed insteek en niemand aanrijd, maar de laatste paar decimeter naar obstakels ga ik 100% uit van de sensoren, ze zitten er niet voor niets op :+

• Japie81
Leuk Stukje over met je Tesla model 3 op Vakantie naar Toscane

https://www.autoblog.nl/n...aar-het-buitenland-125504

[ Voor 4% gewijzigd door Japie81 op 13-06-2019 13:38 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pposthoorn schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Een parkeersensor met 1s vertraging zou voor mij echt onacceptabel zijn en gelijk een afspraak bij een service center betekenen.
Ik kijk bij inparkeren vooral om mij heen om te zorgen dat ik goed insteek en niemand aanrijd, maar de laatste paar decimeter naar obstakels ga ik 100% uit van de sensoren, ze zitten er niet voor niets op :+
In mijn BMW gaan ze pas automatisch aan als je stil staat.. Ben er al meerdere keren mee de bosjes ingereden omdat ik gewend ben dat de parkeersensoren in mijn Tesla altijd werken.

Verwijderd

Leuk stukje! De comments op autoblog.nl geven me altijd helaas wel een hele nare ziekte. Autoweek is wel iets beter met HanSolo de evangalist.

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:24:
Leuk stukje! De comments op autoblog.nl geven me altijd helaas wel een hele nare ziekte. Autoweek is wel iets beter met HanSolo de evangalist.
De enige mensen die daar klagen zijn de mensen die sowieso niet in de doelgroep vallen. Dat zijn de types die melden grondig te balen dat de M5 nu geen achterwielaandrijving meer heeft en ondertussen in een 1999 Golf GTI rijden.

"Ik sla de Model 3 Performance nog wel even over", terwijl ze naar hun Picanto lopen :+

Bedoel het niet denigrerend richting Picanto bezitters ;) Maar feit is wel dat die reacties altijd bevolkt worden door hetzelfde type mens wat überhaupt niet in de markt is voor een nieuw auto, laat staan 1 van 50k+

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:30:
[...]

De enige mensen die daar klagen zijn de mensen die sowieso niet in de doelgroep vallen. Dat zijn de types die melden grondig te balen dat de M5 nu geen achterwielaandrijving meer heeft en ondertussen in een 1999 Golf GTI rijden.

"Ik sla de Model 3 Performance nog wel even over", terwijl ze naar hun Picanto lopen :+

Bedoel het niet denigrerend richting Picanto bezitters ;) Maar feit is wel dat die reacties altijd bevolkt worden door hetzelfde type mens wat überhaupt niet in de markt is voor een nieuw auto, laat staan 1 van 50k+
Ook de meest geupvote comments zijn puur anti-EV. Echt bah. Ik vind het echt jammer dat mensen zo kunnen denken. Nou ja, laat hun maar betalen voor de diesel en de afschrijving. Nee hoor, haten op een Picanto is prima >:)

• Sikkek
  • Laatst online: 08-11 09:10
Pff, weer lekker onduidelijk bij Tesla. Volgende week zaterdag kan ik mijn LR AWD Model 3 ophalen, deze heb ik via een leasemaatschappij besteld toen de AutoPilot functie nog niet standaard was, deze heb ik niet meebesteld (met het idee dat ik die achteraf activeer, ivm bijtelling). Niemand die ik bij Tesla aan de lijn heb weten te krijgen heeft enig idee wat dat gaat kosten, 1 medewerker dacht zelfs dat het er nu standaard op zit en ik dus geluk heb... Hier iemand een idee?

Verwijderd

Sikkek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:12:
Pff, weer lekker onduidelijk bij Tesla. Volgende week zaterdag kan ik mijn LR AWD Model 3 ophalen, deze heb ik via een leasemaatschappij besteld toen de AutoPilot functie nog niet standaard was, deze heb ik niet meebesteld (met het idee dat ik die achteraf activeer, ivm bijtelling). Niemand die ik bij Tesla aan de lijn heb weten te krijgen heeft enig idee wat dat gaat kosten, 1 medewerker dacht zelfs dat het er nu standaard op zit en ik dus geluk heb... Hier iemand een idee?
Ze zijn gewoon heel druk, dit is een nadeel van een early-adopter en hoort er (helaas) bij. Ik zou of je lease-maatschappij laten opvragen, of gewoon even afwachten. Je kan straks als je hem hebt veel makkelijker activeren. Ik weet het, het kriebelt, maar het is helaas gewoon hoe het nu even is.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 13:35
Leuk!

Ik vertrek zaterdag voor mijn eerste lange rit.
Zuid Frankrijk (ter hoogte van Bordeaux) met vrouw en 1,5 jaar oude dochter.

Mijn voorbereiding is wel een stuk minder dan in deze blog zie ik..
Ik heb een keer op abetterrouteplanner gekeken en met een stop bij ontbijt en lunch en nog een korte later op de middag moet het wel goedkomen.

Alleen een new motion pasje (alleen een keer als test gebruikt) mee voor de zekerheid.

Het spannendst is de vrijdag avond als alle kinderbedjes stoeltjes karretjes en speelgoed er in gepropt moet worden :)

• eckru
Heb je het kenteken al? Dan zou je de cataloguswaarde op kunnen zoeken bij RDW en vanuit die prijs "reverse-engineeren" of de prijs de "AP inclusief" prijs is.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik bereid niets meer voor op lange reizen.
Als ik naar spanje rij voor werk is er maar 1 ding dat ik extra doe.
's ochtends voor vertrek als ik opsta nog even de accu tot 100% gooien ipv 90%.

Daarna is het instappen en rijden. Steeds de supercharger nemen die het verst weg ligt, en vlak voor de vorige SC nog even kijken of ik genoeg reservere heb om daar te komen.
Net zoals je brandstof meter en kijkt op de borden dat het volgende tankstation nog 50 of 100km verderweg ligt als je meter in de buurt van het rode begint te komen.

En zo groot is de stress ook weer niet. als ik te krap kom tot het volgende laadstation dan geeft mijn auto aan dat ik niet harder dan 150 140 130, 90 of een getal ergens daartussen mag rijden om de bestemming te halen.
Zolang dat goed gaat zie ik ook geen melding in het scherm.
En ook dat is erg veilig, zo heb ik een keer 100km 130 gereden, terwijl de boordcomputer mij vertelde dat ik niet harder dan 95 mocht rijden om mijn bestemming (thuis) te halen. Ben met 5km marge thuis aangekomen zonder ergens gas terug te nemen.
Immers als je op 10km afstand zit en je ziet dat je nog 15km range hebt, dan gaat dat zeker goedkomen :).

Ik heb alle reizen met de SC van tesla gedaan, geen centje pijn.
En het geeft mij even rust om de tijd te nemen voor een lunch of diner.
Ik merk alleen dat harde wind mee of tegen toch je reis anders doet verlopen op die afstanden.
Elke reis is daardoor net anders omdat ik net een SC meer of minder nodig hebt, of juist op andere plekken.
Als reserve heb ik nog een NewMotion laadpas bij mij om op andere plekken te laden.
En de NewMotion app helpt daarbij om te kijken waar ik met deze pas kan laden.

Eigenlijk gebruik ik de new motion pas alleen op eindbestemmingen. en heb ik 1x een fastcharger langs de snelweg daarmee gebruikt omdat er een passagier ziek was geworden in de auto en even een luchtje moest scheppen, voor mij een reden om meteen bij te laden als ik toch al stil moet staan.

Sterker nog, het geeft mijn vrouw rust dat ik onderweg moet laden.
Normaal had ik de neiging om zonder pauze in 1x van nederland naar spanje te rijden en daar is ze geen fan van. nu weet ze dat ik verplicht moet stoppen, en dat ik dan ook de tijd neem om fatsoenlijk te eten.

[ Voor 21% gewijzigd door Smuggler op 13-06-2019 15:37 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
jongf7 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Leuk!

Ik vertrek zaterdag voor mijn eerste lange rit.
Zuid Frankrijk (ter hoogte van Bordeaux) met vrouw en 1,5 jaar oude dochter.

Mijn voorbereiding is wel een stuk minder dan in deze blog zie ik..
Ik heb een keer op abetterrouteplanner gekeken en met een stop bij ontbijt en lunch en nog een korte later op de middag moet het wel goedkomen.

Alleen een new motion pasje (alleen een keer als test gebruikt) mee voor de zekerheid.

Het spannendst is de vrijdag avond als alle kinderbedjes stoeltjes karretjes en speelgoed er in gepropt moet worden :)
Ik hoor (en zie) graag hoe dat proppen gelukt is.
Dat staat hier nog op het lijstje voor de WAF, die voelt (nu) nog meer voor de e-niro :'(

• Sikkek
  • Laatst online: 08-11 09:10
eckru schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:23:
[...]

Heb je het kenteken al? Dan zou je de cataloguswaarde op kunnen zoeken bij RDW en vanuit die prijs "reverse-engineeren" of de prijs de "AP inclusief" prijs is.
De fiscale waarde is 57.200 (Zwarte lak, 19" velgen), dus zonder AP. Maar wat kost achteraf toevoegen van AP nu? Zelfde configuratie met AP kost nu 59.900, is AP toevoegen dan 2700?

• Volodos
Net gebeld, de Kona is nu al verkocht (d.w.z. als de financiering rond is), dat is echt heel vlot :-)
Dus dan kan ik de Model 3 bestellen. Iemand ervaring met hoe lang dat dan duurt? Er staat 'levering in juni' maar dat is nog een vrij rekbaar begrip. Iemand een idee?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Smuggler schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:32:
En zo groot is de stress ook weer niet. als ik te krap kom tot het volgende laadstation dan geeft mijn auto aan dat ik niet harder dan 150 140 130, 90 of een getal ergens daartussen mag rijden om de bestemming te halen.
Zolang dat goed gaat zie ik ook geen melding in het scherm.
Dat is toch wel heel gaaf, geen enkel ander merk heeft dit nog (o.a. omdat ze simpelweg geen eigen charger netwerk heben). Ik zou wensen dat mn e-Niro zoiets gaat krijgen, al dan niet met een third-party CarPlay app. Wat zo heel moeilijk is het eigenlijk niet, simpel rekensom van resterende accu, verwacht verbruik en resterende range + km's tot bestemming. Zoveel snelladers ook inmiddels.
Zou Tesla ooit de concurrerende CCS snelladers gaan opnemen in een reisplan? Dat zou het nog fijner maken denk ik, zeker op locaties waar de SC's nog dun gezaaid zijn. Aan de andere kant voor de rest fijn als de Tesla's vooral naar hun eigen SC's gaan en niet de Fastned's van Europa gaan bezetten :P

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-06-2019 15:51 ]

• eckru
Sikkek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:40:
[...]

De fiscale waarde is 57.200 (Zwarte lak, 19" velgen), dus zonder AP. Maar wat kost achteraf toevoegen van AP nu? Zelfde configuratie met AP kost nu 59.900, is AP toevoegen dan 2700?
De "AP achteraf" prijs van voor de prijsverhoging (en het inclusief worden van AP) in april was 4300 EUR. Wat ze er nu voor willen hebben wordt pas duidelijk als je je auto hebt en deze in je Tesla account staat.

Overigens is de "achteraf prijs ten tijde van bestellen" voor mij niet vast gebleken. Ik heb eind april besteld (LR AWD) en toen was de "achteraf prijs" van FSD 7400 EUR. Tussen de tijd van bestellen en leveren is ie nog even 8500 EUR geweest en toen ik de auto eenmaal had (eind mei) was ie weer 6400 EUR (dat is ie nu nog steeds).

• eckru
Volodos schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:44:
Er staat 'levering in juni' maar dat is nog een vrij rekbaar begrip. Iemand een idee?
Er staan er 230 op voorraad in Nederland, als jouw wens configuratie erbij zit moet juni haalbaar zijn.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Net gebeld, de Kona is nu al verkocht (d.w.z. als de financiering rond is), dat is echt heel vlot :-)
Dus dan kan ik de Model 3 bestellen. Iemand ervaring met hoe lang dat dan duurt? Er staat 'levering in juni' maar dat is nog een vrij rekbaar begrip. Iemand een idee?
Ligt er aan welke configuratie besteld, volgens de website hebben ze een hoop zwarte lr rwd/awd aero en 19'' beschikbaar dus als dat je keus is dan is Juni haalbaar. https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

• Smuggler

Smuggler

CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Dat is toch wel heel gaaf, geen enkel ander merk heeft dit nog (o.a. omdat ze simpelweg geen eigen charger netwerk heben). Ik zou wensen dat mn e-Niro zoiets gaat krijgen, al dan niet met een third-party CarPlay app. Wat zo heel moeilijk is het eigenlijk niet, simpel rekensom van resterende accu, verwacht verbruik en resterende range + km's tot bestemming. Zoveel snelladers ook inmiddels.
Zou Tesla ooit de concurrerende CCS snelladers gaan opnemen in een reisplan? Dat zou het nog fijner maken denk ik, zeker op locaties waar de SC's nog dun gezaaid zijn. Aan de andere kant voor de rest fijn als de Tesla's vooral naar hun eigen SC's gaan en niet de Fastned's van Europa gaan bezetten :P
Het is niet alleen naar SC's Je krijgt deze melding naar elke lokatie die je instelt.
Heel fijn als je weet dat je op het eind kan laden. Mocht je dat niet zeker weten dan wil je toch met meer dan 5% (25km) aankomen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Smuggler schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:58:
[...]

Het is niet alleen naar SC's Je krijgt deze melding naar elke lokatie die je instelt.
Heel fijn als je weet dat je op het eind kan laden. Mocht je dat niet zeker weten dan wil je toch met meer dan 5% (25km) aankomen.
Ja dat is top. Bij de e-Niro krijg je volgens mij alleen initieel een melding als de bestemming buiten de range ligt. Na 4 maanden rijden afgelopen weekend pas voor het eerst een rit gemaakt die in totaal richting de 350km ging, prima gehaald zonder laden, maar wel steeds zelf de rekensom "GoM - resterende km's ~= 25km" moeten maken. En dan zelf de conclusie trekken dat met 135km/u tegen windkracht 5 inrijden dan niet gaat werken, maar 120 prima gaat.
Voor een nerd als mij geen probleem, maar denk dat menigeen op de terugweg "voor de zekerheid" even zou zijn gaan snelladen. Dat systeem van Tesla ontzorgt de rijder dan.

Kan dan wel weer valse verwachtingen scheppen over hoe relaxt EV rijden inmiddels is als men denkt dat je met een Renault Zoe net zo makkelijk even naar Toscane rijdt, dat is toch echt andere koek en vereist veel meer planning.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-06-2019 16:07 ]

• BlakHawk
tomas123 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Ligt er aan welke configuratie besteld, volgens de website hebben ze een hoop zwarte lr rwd/awd aero en 19'' beschikbaar dus als dat je keus is dan is Juni haalbaar. https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3
Waarom zou je die nu bestellen als RWD daar? Allemaal zonder AP...

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
dfrenner schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Waarom zou je die nu bestellen als RWD daar? Allemaal zonder AP...
Schijnbaar hebben ze het wel als je het vraagt aan de telefoon, beetje vaag. maar ik zou daar gewoon kijken of je configuratie er tussen staat en dan via de configurator gewoon bestellen en voor de rwd zal je altijd moeten bellen of in de store moeten kopen.

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 09:57
Hoe heb je de Kona verkocht? Ik moet die van mij nog geleverd krijgen, maar wil hem graag verkopen zodra ie binnen is. Mag hem helaas niet meer annuleren bij de dealer.

• Smuggler

Smuggler

Zo ik krijg nu ook de eerste inzichten in mijn laad gedrag. :)

Ik laad meestal zo'n 60Kwh uur op 'snachts :), dit was ook de reden om een tesla te rijden ipv een andere auto.
Ik werk ook een aantal keer per maand thuis of dichtbij, mijn totale verbruik is 1000kwh per maand aan stroom via mijn eigen laadpaal.
De rest (2 laadsessies afgelopen maand) wordt geleverd door SC'ers van tesla zelf.
Auto 2,5 maand in bezit en 12700 km op de teller = 5000 per maand = 60K per jaar.

ik heb dus 1000 kwh nodig om 5000 te rijden :). Dit klopt aardig met de verwachtingen.
200Wh per kilometer,. = 5 cent per kilometer aan energie kosten.

• Volodos
quanggie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:51:
Hoe heb je de Kona verkocht? Ik moet die van mij nog geleverd krijgen, maar wil hem graag verkopen zodra ie binnen is. Mag hem helaas niet meer annuleren bij de dealer.

[...]
Ik heb hem aangeboden bij Leasebijtellingsvriendelijk in Almere. Afgelopen vrijdag aangeboden, vandaag te horen gekregen dat hij is verkocht mits de financiering rond komt.
Waarom mag je hem niet annuleren? De levertijd is hartstikke lang toch? Daar kun je dan iemand anders wellicht heel blij mee maken!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vond het begin een beetje overdreven. Ja, als je met een Leaf, Zoe of Ioniq op reis gaat, dan moet je maar zorgen dat je je pasjes en apps op orde hebt. Maar met een Tesla? Superchargernetwerk en gaan met die banaan.

Signatures zijn voor boomers.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Over die gek die dronken in slaap viel met AP aan:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1935693/
6 maanden rijontzegging en 750 euro boete.

Naja, hij leeft nog (was anders gecrasht onderweg waarschijnlijk, aangenomen dat ie het slapen niet van plan was ;)). Maar wat een idioot..

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:56:
Over die gek die dronken in slaap viel met AP aan:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1935693/
6 maanden rijontzegging en 750 euro boete.

Naja, hij leeft nog (was anders gecrasht onderweg waarschijnlijk, aangenomen dat ie het slapen niet van plan was ;)). Maar wat een idioot..
Mild, is m'n eerste gedachte... Wat een idioot inderdaad!
Pagina: 1 ... 58 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic