Ik bereid niets meer voor op lange reizen.
Als ik naar spanje rij voor werk is er maar 1 ding dat ik extra doe.
's ochtends voor vertrek als ik opsta nog even de accu tot 100% gooien ipv 90%.
Daarna is het instappen en rijden. Steeds de supercharger nemen die het verst weg ligt, en vlak voor de vorige SC nog even kijken of ik genoeg reservere heb om daar te komen.
Net zoals je brandstof meter en kijkt op de borden dat het volgende tankstation nog 50 of 100km verderweg ligt als je meter in de buurt van het rode begint te komen.
En zo groot is de stress ook weer niet. als ik te krap kom tot het volgende laadstation dan geeft mijn auto aan dat ik niet harder dan 150 140 130, 90 of een getal ergens daartussen mag rijden om de bestemming te halen.
Zolang dat goed gaat zie ik ook geen melding in het scherm.
En ook dat is erg veilig, zo heb ik een keer 100km 130 gereden, terwijl de boordcomputer mij vertelde dat ik niet harder dan 95 mocht rijden om mijn bestemming (thuis) te halen. Ben met 5km marge thuis aangekomen zonder ergens gas terug te nemen.
Immers als je op 10km afstand zit en je ziet dat je nog 15km range hebt, dan gaat dat zeker goedkomen

.
Ik heb alle reizen met de SC van tesla gedaan, geen centje pijn.
En het geeft mij even rust om de tijd te nemen voor een lunch of diner.
Ik merk alleen dat harde wind mee of tegen toch je reis anders doet verlopen op die afstanden.
Elke reis is daardoor net anders omdat ik net een SC meer of minder nodig hebt, of juist op andere plekken.
Als reserve heb ik nog een NewMotion laadpas bij mij om op andere plekken te laden.
En de NewMotion app helpt daarbij om te kijken waar ik met deze pas kan laden.
Eigenlijk gebruik ik de new motion pas alleen op eindbestemmingen. en heb ik 1x een fastcharger langs de snelweg daarmee gebruikt omdat er een passagier ziek was geworden in de auto en even een luchtje moest scheppen, voor mij een reden om meteen bij te laden als ik toch al stil moet staan.
Sterker nog, het geeft mijn vrouw rust dat ik onderweg moet laden.
Normaal had ik de neiging om zonder pauze in 1x van nederland naar spanje te rijden en daar is ze geen fan van. nu weet ze dat ik verplicht moet stoppen, en dat ik dan ook de tijd neem om fatsoenlijk te eten.
[
Voor 21% gewijzigd door
Smuggler op 13-06-2019 15:37
]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber