Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.141 views

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:
[...]
maar nog steeds beter dan elk ander merk :)
Maar waar baseer je dat op? Dat is vooral wat ik mij afvraag.

Mijn ervaring met de Corolla was vele malen beter dan met de Tesla. Tesla pretendeert van alles te kunnen, maar doet het allemaal matig. Toyota zegt gewoon wat ze kunnen en kunnen dat goed. Ik ben echt niet overtuigd dat Autopilot beter is en heb beide gereden, niet alleen de website gelezen.

Verwijderd

wickedsight schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Maar waar baseer je dat op? Dat is vooral wat ik mij afvraag.

Mijn ervaring met de Corolla was vele malen beter dan met de Tesla. Tesla pretendeert van alles te kunnen, maar doet het allemaal matig. Toyota zegt gewoon wat ze kunnen en kunnen dat goed. Ik ben echt niet overtuigs dat Autopilot beter is en heb beide gereden, niet alleen de website gelezen.
Het gaat om dat autopilot veel meer is dan een systeem dat gewoon een auto voor je detecteert. Het is veel geavanceerder. Vroeger zat op de Teslas ook TACC (traffic aware cruise control) dit is precies hetzelfde systeem als dat van Toyota en dat doet ook hetzelfde (zelfs iets meer) maar ze hebben dat (helaas voor Europa) niet meer op de nieuwe auto's.

Het zijn gewoon hele andere soorten systemen, maar voor Toyota om bij het niveau te komen waar Tesla nu zit, moeten ze dus heel veel inhalen omdat het nog niet op hun auto's bestaat.

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-10 10:45
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het 'Tesla account' werkt bij lease? Heb je die dan? Of niet? Of ook?

• wickedsight
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Het gaat om dat autopilot veel meer is dan een systeem dat gewoon een auto voor je detecteert. Het is veel geavanceerder. Vroeger zat op de Teslas ook TACC (traffic aware cruise control) dit is precies hetzelfde systeem als dat van Toyota en dat doet ook hetzelfde (zelfs iets meer) maar ze hebben dat (helaas voor Europa) niet meer op de nieuwe auto's.

Het zijn gewoon hele andere soorten systemen, maar voor Toyota om bij het niveau te komen waar Tesla nu zit, moeten ze dus heel veel inhalen omdat het nog niet op hun auto's bestaat.
Ik begrijp dat de technologie anders is, maar de werking is uiteindelijk beter bij Toyota. Ik kan een neural network in m'n broodrooster stoppen, maar het blijft een broodrooster, als het brood er zwart uitkomt is het geen betere broodrooster puur omdat er een NN inzit. Dat is mijn probleem met het "Tesla is beter" verhaal van mensen die geen modern vergelijkingsmateriaal hebben.

Nieuwe Tesla's hebben trouwens ook gewoon TACC, hoe kom je er bij van niet? Zie pagina 67 van de handleiding:

https://www.tesla.com/con...203%20Owners%20Manual.pdf

• wickedsight
dijkmans93 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:39:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe het 'Tesla account' werkt bij lease? Heb je die dan? Of niet? Of ook?
Na bestelling gaat dat allemaal vanzelf. Maar korte antwoord is "ook".

Verwijderd

wickedsight schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:46:
[...]

Ik begrijp dat de technologie anders is, maar de werking is uiteindelijk beter bij Toyota. Ik kan een neural network in m'n broodrooster stoppen, maar het blijft een broodrooster, als het brood er zwart uitkomt is het geen betere broodrooster puur omdat er een NN inzit. Dat is mijn probleem met het "Tesla is beter" verhaal van mensen die geen modern vergelijkingsmateriaal hebben.

Nieuwe Tesla's hebben trouwens ook gewoon TACC, hoe kom je er bij van niet? Zie pagina 67 van de handleiding:

Ik dacht ook dat TACC erin zat, maar als je goed leest zat hij alleen bij EAP (bestaat niet meer of FSD) dus niet met de gewone AP ;)

Het systeem is beter omdat ze binnen redelijk korte termijn naar level 3 autonomie kunnen gaan. Toyota is daar nog lang niet.

Je kan zeggen: in sommige situaties rijdt de Toyota rustiger terwijl AP heel erg intensief kan ingrijpen. Dat komt omdat AP veel meer ziet en Toyota gewoon een radar signaal krijgt..
.
Ik begrijp je wel hoor, maar het is heel erg ingewikkelde materie. Misschien kan iemand anders het wat beter verwoorden dan ik nu kan, want ik merk dat ik in herhaling val. :P

Misschien moet je Toyota maar zien als een broodrooster en de Tesla als een oven met grill die ook prima beetje brood kan roosteren, maar dat iets minder goed doet maar wel veel meer kan.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wickedsight schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:46:
[...]

Als je broodrooster ook een camera heeft om de progressie bij te houden hoe snel het brood verkleurt dan kan dat NN best zin hebben. Tenslotte zijn er 1001 verschillende soorten brood die je in verschillende staat in je broodrooster kan stoppen. Of het economische rendabel is voor elke keer perfecte toast.. ik denk van niet.

En ja TACC is onderdeel van AutoPilot, maar is niet alles. De verschillende namen die dit jaar gebruikt worden maken het allemaal niet makkelijker. Van wat ik begrepen heb is de AutoSteer (dus ook onderdeel van AutoPilot) van Tesla de beste op de markt. Ik heb zelf alleen geen ervaring met andere merken (ProPilot wilde helemaal niets doen), maar mijn Tesla navigeert prima tussen de rijstroken waar je het binnen de beta zou verwachten.

Als echte Tweaker misbruik ik de functie overal en merk dat hij fietssuggestiestroken (of “auto-te-gast”) niet snapt, maar ongemarkeerde landwegen wel. Aan de andere kant mag ik op de ene 80 km/u weg AP wel boven de maximum instellen en op de andere weer niet.

• wickedsight
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:59:
[...]

Ik dacht ook dat TACC erin zat, maar als je goed leest zat hij alleen bij EAP (bestaat niet meer of FSD) dus niet met de gewone AP ;)

Het systeem is beter omdat ze binnen redelijk korte termijn naar level 3 autonomie kunnen gaan. Toyota is daar nog lang niet.

Je kan zeggen: in sommige situaties rijdt de Toyota rustiger terwijl AP heel erg intensief kan ingrijpen. Dat komt omdat AP veel meer ziet en Toyota gewoon een radar signaal krijgt..
.
Ik begrijp je wel hoor, maar het is heel erg ingewikkelde materie. Misschien kan iemand anders het wat beter verwoorden dan ik nu kan, want ik merk dat ik in herhaling val. :P

Misschien moet je Toyota maar zien als een broodrooster en de Tesla als een oven met grill die ook prima beetje brood kan roosteren, maar dat iets minder goed doet maar wel veel meer kan.
Ok, alles leeft dus op de aanname dat het beter gaat worden. Op alle forums lees ik nu dat het alleen maar achteruitgaat momenteel. Daarnaast ben ik misschien niet duidelijk, maar ik vergelijk met Base AP, niet met EAP. Base AP zal nooit volledig autonoom worden. Op dit moment is het systeem van Toyota op alle vlakken beter. Tesla moet nog bewijzen dat ze het net zo goed gaan maken of beter. Jij hebt dat vertrouwen, ik wil het eerst nog wel even zien.

Er is nu trouwens nog steeds TACC, nu standaard bij Base AP, zie dit plaatje:

https://m.imgur.com/kGamnw2?r

• wickedsight
Deveon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:00:
[...]

Van wat ik begrepen heb is de AutoSteer (dus ook onderdeel van AutoPilot) van Tesla de beste op de markt. Ik heb zelf alleen geen ervaring met andere merken (ProPilot wilde helemaal niets doen), maar mijn Tesla navigeert prima tussen de rijstroken waar je het binnen de beta zou verwachten.

Als echte Tweaker misbruik ik de functie overal en merk dat hij fietssuggestiestroken (of “auto-te-gast”) niet snapt, maar ongemarkeerde landwegen wel. Aan de andere kant mag ik op de ene 80 km/u weg AP wel boven de maximum instellen en op de andere weer niet.
Dat klopt dus niet. Ik heb wel ervaring met andere merken en Toyota reed aanzienlijk fijner dan Tesla. Uiteindelijk is Base AP de combinatie van Autosteer en TACC. En dat hebben die andere merken ook. Dus als het puntje bij het paaltje komt, doen ze dan gewoon het zelfde. Bij Tesla moet je bijvoorbeeld bij elke wisseling van rijstrook handmatig weer Autosteer aanzetten, dit hoeft bij geen enkele concurrent.

Fietsstroken kan trouwens geen enkel merk mee omgaan, echt een ramp.

Verwijderd

wickedsight schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Ok, alles leeft dus op de aanname dat het beter gaat worden. Op alle forums lees ik nu dat het alleen maar achteruitgaat momenteel. Daarnaast ben ik misschien niet duidelijk, maar ik vergelijk met Base AP, niet met EAP. Base AP zal nooit volledig autonoom worden. Op dit moment is het systeem van Toyota op alle vlakken beter. Tesla moet nog bewijzen dat ze het net zo goed gaan maken of beter. Jij hebt dat vertrouwen, ik wil het eerst nog wel even zien.

Er is nu trouwens nog steeds TACC, nu standaard bij Base AP, zie dit plaatje:

https://m.imgur.com/kGamnw2?r
Plaatje klopt niet, lees manual nog een keer.

Toyotas systeem doet niks anders dan met radar kijken hoe ver de auto voor je is, dat is niet beter en al helemaal niet op alle vlakken. Ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen, maar blijkbaar wil je het niet snappen, maakt mij verder ook niet uit.

Overigens is Tesla het enige systeem dat automatisch van rijbaan kan wisselen. >:)

Fijne avond :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik zit al een tijd in dubio. Ben ondernemer samen met mijn vrouw (fotografie en film) en we maken een heel aardige winst en rijden een fijne XC90 Youngtimer, die rijd gelukkig op LPG.

Komt er op neer dat ik daar ongeveer 10 euro kwijt ben aan brandstof voor 100 km rijden. Met een tesla zal dat goedkoper zijn. Ik heb nu 35% bijtelling over de dagwaarde (zal iets van 2500 euro zijn).

Dan heb je natuurlijk lagere wegenbelasting en een duurdere verzekering, en allerlei aftrekposten met de Tesla. Maar ik heb het overzicht niet echt kunnen vinden. Zijn er hier meer ondernemers/zzp'ers die in een vergelijkbaar dillema zitten? (of zaten)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Goedkoper dan een yougntimer zal een Tesla echt niet worden, met name door de afschrijving. Maar het rijden met een XC90 uit 2004 is dan ook op geen enkele manier te vergelijken met een nieuwe EV.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 11:46

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
dijkmans93 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:39:
Je krijgt een Tesla account op je zakelijk mailadres (word voor je aangemaakt). Je word als berijder gemarkeerd waardoor je met die account en de app de auto kan bedienen. Op de webversie van je account word de auto niet zichtbaar aangezien je niet de eigenaar bent. Er zijn ook leasers die eigendom van de auto naar een privé account omgezet hebben, dan heb je volledige beschikking over de auto in je web account en kan je zaken als FSD zelf bijkopen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 20:52
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:36:
[...]

Plaatje klopt niet, lees manual nog een keer.
Die manual is van eind 2018 en is niet meer actueel. Toen bestond EAP nog.

In de huidige basisversie kun je zowel TACC als TACC+AutoSteer gebruiken.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
@Verwijderd wat @wickedsight probeert uit te leggen dat als je nu in een Tesla M3 of een Toyota Corolla gaat rijden dat de Toyota beter werkt op het gebied van adaptive cruise control en active lane keep assist.

Op termijn hopen/verwachten we dat de Tesla beter gaat worden, waar je bij de Toyota aan kan nemen dat wat je nu koopt gewoon zo blijft (niet beter, niet slechter).

Dus een vergelijking anno nu is in het voordeel van de Toyota, maar een vergelijking over 4-5 jaar (gemiddelde lease termijn :+ ) zal naar verwachting van de meesten in het voordeel van de Tesla uitvallen.

(daarnaast is de Tesla natuurlijk gewoon een gavere wagen om te zien ;) )

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:13
Smobbo schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:18:
@Verwijderd wat @wickedsight probeert uit te leggen dat als je nu in een Tesla M3 of een Toyota Corolla gaat rijden dat de Toyota beter werkt op het gebied van adaptive cruise control en active lane keep assist.

Op termijn hopen/verwachten we dat de Tesla beter gaat worden, waar je bij de Toyota aan kan nemen dat wat je nu koopt gewoon zo blijft (niet beter, niet slechter).

Dus een vergelijking anno nu is in het voordeel van de Toyota, maar een vergelijking over 4-5 jaar (gemiddelde lease termijn :+ ) zal naar verwachting van de meesten in het voordeel van de Tesla uitvallen.

Toyota's en andere auto's krijgen ook gewoon software updates....

Met gestrekt been.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Ja, ben het wel met je eens hoor. In USA zijn je allemaal lyrisch over AP, maar de status in Europa is nu wel diep triest, maar nog steeds beter dan elk ander merk :)
Dit zijn behoorlijk veel mensen toch niet met je eens hoor. Ik heb echt al meerdere verhalen gehoord van mensen die hun AP (TACC/ Autosteer) in een de vorige auto (o.a. BMW en Mercedes) veel beter vinden dan die van Tesla. Minder paniekerig, vloeiender en vooral ook voorspelbaarder en geen plotselinge rem acties.

Ik kan daar zelf overigens niet over oordelen want ik heb na bijna 2 maanden mijn AP nog steeds niet geactiveerd gekregen......

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Artbij schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Beperkt (ik gok eigenlijk niet), en indien wel dan alleen bij de dealer en er wordt geen ruchtbaarheid aangegeven. Ik laat mijn Toyota niet bij de dealer onderhouden dus ik krijg die software updates niet.

Signatures zijn voor boomers.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Artbij schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Allen in het kader van bug fixes en kaartupdates (heb afgelopen 10 jaar lang verschillende nieuwe Toyota's gereden), geen grote veranderingen, want anders moet het instructieboekje van 500 pagina's opnieuw gedrukt. Ook zit je met alle vaste knoppen overal, die kun je niet zomaar een andere betekenis geven.

Verwijderd

Ik ben het daar ook mee eens en dat zeg onderken ik ook helemaal. Mijn acc en lane assist op mijn Audi uit 2014 werkt ook beter, maar het blijft een heel simpel systeem, wat in de toekomst gaat achter lopen.

Overigens omdat musk al in 2020 FSD verwacht, denk ik dat het in enkele maanden al een beter systeem kan zijn. Ook kan de Toyota geen objecten identificeren of ontwijken.

@Bazi Thanks, toch had ik ook wat bronnen op TMC gelezen die ook aangeven dat TACC niet bij gewone AP zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 11:12 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:27

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

acidfever schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:11:
[...]
Dit zijn behoorlijk veel mensen toch niet met je eens hoor. Ik heb echt al meerdere verhalen gehoord van mensen die hun AP (TACC/ Autosteer) in een de vorige auto (o.a. BMW en Mercedes) veel beter vinden dan die van Tesla. Minder paniekerig, vloeiender en vooral ook voorspelbaarder en geen plotselinge rem acties.
Mijn ervaringen met BMW ACC, in de i3 (camera) en de 1 serie (uit 2015 met radar), waren goed, maar de Model 3 is beter dan deze twee.

De TACC en AP zijn zeker niet perfect, maar nu na twee maanden al wel beter dan bij levering. Persoonlijk vindt ik ze het beste werken bij druk of erg rustig verkeer, er tussen in is het wat zenuwachtig inderdaad. :X

• wickedsight

Dankjewel, dit is precies wat ik bedoelde. En voor de leaserijder is over 4 jaar niet echt relevant, want dan heb je toch weer een nieuwe.

En de Tesla is ook gaver om te rijden natuurlijk, daarom heb ik hem uiteindelijk toch uitgekozen!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:34:
[...]

@Bazi Thanks, toch had ik ook wat bronnen op TMC gelezen die ook aangeven dat TACC niet bij gewone AP zit.
Recente berichten (na de wijziging van EAP en de introductie van de nieuwe standaard AP)?

Ik kan het me niet voorstellen namelijk. Want wat houd je anders over als AP? Alleen AutoSteer zou heel gek zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat je die aan kunt hebben zonder TACC.

Kan het zijn dat het nog betrekking heeft op de basisversie zónder AP, die tot enkele maanden geleden te koop was? Dan was het inderdaad alleen een gewone CC.

• wickedsight
Bazi schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Recente berichten (na de wijziging van EAP en de introductie van de nieuwe standaard AP)?

Ik kan het me niet voorstellen namelijk. Want wat houd je anders over als AP? Alleen AutoSteer zou heel gek zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat je die aan kunt hebben zonder TACC.

Kan het zijn dat het nog betrekking heeft op de basisversie zónder AP, die tot enkele maanden geleden te koop was? Dan was het inderdaad alleen een gewone CC.
Dat laatste is het waarschijnlijk. In huidige Base AP zit namelijk gewoon TACC. In de configurator staat namelijk het volgende:
Autopilot | Inbegrepen
Hiermee kan uw auto automatisch sturen en accelereren en remmen voor andere voertuigen en voetgangers in dezelfde rijstrook.

Verwijderd

Dat denk ik dan ook, het zou inderdaad best wel raar zijn dat TACC apart was van AP. :-)

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:24:
Dat denk ik dan ook, het zou inderdaad best wel raar zijn dat TACC apart was van AP. :-)
AutoPilot = Traffic Aware Cruise Control + Auto Steer
Simpel toch? ;)

En sinds kort ook ELDA (Emergency Lane Departure Avoidance) standaard in alle modellen.

Verwijderd

gauchov6 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:43:
[...]

AutoPilot = Traffic Aware Cruise Control + Auto Steer
Simpel toch? ;)

En sinds kort ook ELDA (Emergency Lane Departure Avoidance) standaard in alle modellen.
Nou ja, er was heel veel onduidelijkheid vanwege dat het eerst in EAP zat. zo stond het dus ook in die oude handleiding.

Het is inderdaad wel beter dat ze het hebben versimpeld.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De liefde bekoeld wel aardig :( Heb een bult op mijn kop en een zoontje met striemen in zijn nek van de riem. De auto ging opeens in een noodstop van 70 naar 0 vanuit het niks :( Kop op het stuur.

Blij dat er niemand achter me reed. Achterlijke auto

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:48

pposthoorn

Constructeur

PWM schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:34:
De liefde bekoeld wel aardig :( Heb een bult op mijn kop en een zoontje met striemen in zijn nek van de riem. De auto ging opeens in een noodstop van 70 naar 0 vanuit het niks :( Kop op het stuur.

Ai dat is vervelend. Wat gebeurde er? Toevallig op t Dashcam knopje gedrukt?

• PWM
  • Niet online
pposthoorn schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Ai dat is vervelend. Wat gebeurde er? Toevallig op t Dashcam knopje gedrukt?
Vergeten, bedacht ik me ook net. Geen idee wat er gebeurde. We waren echt alleen op de weg.

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

PWM schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Vergeten, bedacht ik me ook net. Geen idee wat er gebeurde. We waren echt alleen op de weg.
Volgens mij kan je dit bij Tesla rapporteren, wellicht dat ze er wat mee kunnen.
Hoe heb je trouwens een bult op je kop? Stuur geraakt?

• PWM
  • Niet online
Stuur geraakt ja. Moet zeggen dat het ding ook wel in een belachelijke tijd kan stoppen. Dat is natuurlijk in een noodsituatie positief, maar nu ging dat dus goed mis.

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-11 14:04
Vraagje voor degenen die al een tijdje met een Tesla rondrijden en de dashcam en Sentry Mode gebruiken: moet ik nog ergens rekening mee houden bij het aanschaffen van een USB stick voor mijn Model 3? Ik kom op internet meerdere keren tegen dat minimaal 128 GB wel wordt aanbevolen, en ook een write-speed van 40 MB/s of meer kwam ik tegen. Wat gebruiken jullie?

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 15:32
PWM schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:27:
Stuur geraakt ja. Moet zeggen dat het ding ook wel in een belachelijke tijd kan stoppen. Dat is natuurlijk in een noodsituatie positief, maar nu ging dat dus goed mis.
Stuur geraakt met de gordel om?
Zou dan toch niet mogen gebeuren of heb ik een valse voorstelling hoe de gordels werken :|

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hoofd schiet ook wel flink naar voren hoor. En de gordel heeft even tijd nodig om te blokkeren.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Wat klote zeg! Ik zou je auto echt na laten kijken, wat je allemaal beschrijft is echt geen normaal gedrag.

Hopelijk kan Tesla het nog een beetje compenseren met iets leuks...

Verwijderd

Phontana schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:30:
Vraagje voor degenen die al een tijdje met een Tesla rondrijden en de dashcam en Sentry Mode gebruiken: moet ik nog ergens rekening mee houden bij het aanschaffen van een USB stick voor mijn Model 3? Ik kom op internet meerdere keren tegen dat minimaal 128 GB wel wordt aanbevolen, en ook een write-speed van 40 MB/s of meer kwam ik tegen. Wat gebruiken jullie?
Geen usb stick of sd kaart gebruiken, gewoon een SSD kopen.

/sorry dubbel

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

CVar schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Stuur geraakt met de gordel om?
Zou dan toch niet mogen gebeuren of heb ik een valse voorstelling hoe de gordels werken :|
Maasluip schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:36:
Je hoofd schiet ook wel flink naar voren hoor. En de gordel heeft even tijd nodig om te blokkeren.
Toen ik onlangs in mijn auto (VW Passat van de laatste generatie) een noodstop moest maken (Front-Assist die ingreep) was de autom. gordelspanner snel genoeg om dit te voorkomen iig. Werd echt in mijn zetel geperst op dat moment.

Er reed een Tesla Model S voor mij die vanuit het niets een noodstop maakte, achterlijke vent met een Feyenoord shirt aan achter het stuur :P :+

www.google.nl

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Phontana schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:30:
Gewone USB stick schijnen er na een aantal maanden de brui aan te geven omdat ze niet geschikt zijn voor continu schrijven. Ik zie veel mensen SanDisk of Samsung Endurance MicroSD kaartjes aanbevelen.
Een SSD kan natuurlijk ook maar misschien wat overkill..

• CVar
Maasluip schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:36:
Weet niet of je zelf wel eens met de hand een ruk naar voren hebt gegeven aan je gordel maar hij blokkeert vrij snel hoor. Kans om je stuur te raken lijkt mij nihil.

Zoals ook net aangegeven zit op een beetje moderne auto ook gordel spanners, die houden je aardig op je plek.

Recent bij Slotenmakers noodstops geoefend in een BMW maar werd aardig in mijn stoel gehouden.

• PWM
  • Niet online
Mijn broer heeft in zijn nieuwe V60 de vooruit gekopt bij een aanrijding. Misschien hebben Tesa en Volvo dezelfde leverancier :+
CVar schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Recent bij Slotenmakers noodstops geoefend in een BMW maar werd aardig in mijn stoel gehouden.
Dit was echt anders. Ik heb ook een aantal noodstops met mijn Tesla geoefend toen ik hem net had. Ten eerste zet je jezelf al schrap, wat hier absoluut niet was. Ik zat volledig ontspannen en vloog dus naar voren.

Daarbij stond de Tesla ook echt een stuk sneller stil dan ik zelf had kunnen doen. Volgens mij ging de handrem er ook op.

[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 07-06-2019 11:58 ]

• CVar
Ok, goed om te weten dat je dus met een gordel om ook het stuur kan raken, blijft het toch vreemd vinden.

Als je iets raakt komt natuurlijk ook de airbag er uit, die voorkomt dit dan weer....

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon nog een paar updates afwachten, het wordt vanzelf beter! :P

Nee dit is wel echt ruk zeg. Gaf ie geen enkel signaal dat ie een noodstop van plan was? Mogelijk heeft de AI iets van een object herkend dat stil midden op de weg zou staan? Benieuwd wel of er achteraf nog wat te achterhalen is.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:58
Al naar een service center geweest? Dit klinkt haast alsof een of andere sensor dingen opmerkt die er niet zijn...

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:00:
[...]
Nou ja, er was heel veel onduidelijkheid vanwege dat het eerst in EAP zat. zo stond het dus ook in die oude handleiding.

Het is inderdaad wel beter dat ze het hebben versimpeld.
Mee eens, was wel verwarrend met de EAP naar AP wijzigingen.

Maar Tesla update niet alleen de software, maar ook de online gebruiksaanwijzing, deze is bijgewerkt tm versie 2019.16 :) :

Nederlands https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf of
Engels https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_en.pdf

Gevonden op https://www.reddit.com/r/...wners_manual_may_16_2019/ en nog niet gekeken of de online manual vanuit de auto ook is bijgewerkt, maar vermoed van wel.

[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 07-06-2019 12:47 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:47

Arfman

Drome!

anboni schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Al naar een service center geweest? Dit klinkt haast alsof een of andere sensor dingen opmerkt die er niet zijn...
Ik heb al veel langer het vermoeden dat er iets serieus mis is met zijn auto, inderdaad op sensorgebied oid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• PWM
  • Niet online
Mijn auto is volgende week op bezoek bij Tesla. We gaan zien.

Verwijderd

pposthoorn schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Gewone USB stick schijnen er na een aantal maanden de brui aan te geven omdat ze niet geschikt zijn voor continu schrijven. Ik zie veel mensen SanDisk of Samsung Endurance MicroSD kaartjes aanbevelen.
Een SSD kan natuurlijk ook maar misschien wat overkill..
Kijk zoiets is meer wat ik bedoel: https://www.sandisk.com/home/usb-flash/extremepro-usb

Een 2,5" is niet zo heel handig in je auto :-)

@PWM Succes, ik kan me echt niet voorstellen dat er niet iets mis is met je auto. Anders is het echt onacceptabel en zoals @CyBeRSPiN beetje ironisch zegt, is het echt niet acceptabel als Tesla zou zeggen dat je updates moet afwachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 13:44 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Want? Dump je toch gewoon in de middenconsole? Kan prima.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Want? Dump je toch gewoon in de middenconsole? Kan prima.
Okay. :9

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 12:52
Ooohh wat een straf!

https://www.autoweek.nl/a...laden-voor-tesla-model-3/

In het kort
Na de update moet de Model 3 Long Range in staat zijn om met een snelheid van 200 kW te laden bij snelladers, mits die snelladers dat aankunnen uiteraard. De maximale laadsnelheid van de Model 3 ligt nu rond de 150 kW, dus het betekent opnieuw een sprong voorwaarts.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Gisteren officieel de Tesla M3 besteld en net al mailtje om een account aan te maken. Natuurlijk direct gedaan maar als ik op account klik, zie ik alleen persoonlijke gegevens, dit hoort zo in het begin?

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/settings is de link

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Wackmack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:15:
Gisteren officieel de Tesla M3 besteld en net al mailtje om een account aan te maken. Natuurlijk direct gedaan maar als ik op account klik, zie ik alleen persoonlijke gegevens, dit hoort zo in het begin?

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/settings is de link
Langzaamaan komt daar meer informatie bij. Je order zou er wel bij moeten staan ergens geloof ik.

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount

Wat zie je als je op deze link klikt?

Hoi.

• Wackmack
Thnx, zie bestel model S of model X. Vervolgens een programma over punten maar nog geen bestelling.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/331k7l3.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 07-06-2019 17:47 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:05:
Thnx, zie bestel model S of model X. Vervolgens een programma over punten maar nog geen bestelling.
[Afbeelding]
Zelf zie ik mijn auto ook niet. Komt waarschijnlijk omdat ik de berijder ben en niet de eigenaar. Ik kan wel alle functies van de auto bedienen via mijn account.

• Phontana
Wackmack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:05:
[Afbeelding]
Heb ik ook, zie ook Phontana in "Het grote Tesla Levering topic"

• doc
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Kijk zoiets is meer wat ik bedoel: https://www.sandisk.com/home/usb-flash/extremepro-usb

Voordeel van SSD is juist dat ze meer blocks hebben om wear tegen te gaan:

2,5" is misschien wat onhandig, maar deze twee zijn een prima optie:
pricewatch: Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

doc schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:35:
[...]

Voordeel van SSD is juist dat ze meer blocks hebben om wear tegen te gaan:

2,5" is misschien wat onhandig, maar deze twee zijn een prima optie:
pricewatch: Sandisk Extreme Portable SSD 500GB Zwart
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 500GB Blauw
Dat is waar, je kan ook kijken naar een msata en dan daar een case omheen?

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 19:54
Ik gebruik ook een SSD voor Sentry en Dashcam icm een USB2Sata snoertje. Werkt super.

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• Teknix1982
  • Niet online

Oke daar word je niet blij van idd. Alles verder wel goed met je zoon en jou? Ik heb wel vaak dat de tesla zenuwachtig over komt maar nooit zo extreem. Kan me voorstellen dat de liefde dan bekoeld.

Sowieso heb ik het idee dat AP toch iets minder goed werkt dan een aantal maanden geleden. Toen reed ik bijna helemaal op AP maar sinds de laatste updates steeds minder. Hij is nerveuzer en die wijziging om bij scherpere bochten eraf te gaan is helemaal niet handig. Bochten die hij eerder makkelijk kon doen moet ik nu soms ingrijpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 07-06-2019 19:57 . Reden: Typos ]

• doc
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:37:
[...]

Dat is waar, je kan ook kijken naar een msata en dan daar een case omheen?
Eigenlijk zijn deze dat. Maar je kan ze idd ook zelf combineren mocht je dat willen :)

Me Tarzan, U nix!

• eckru
  • Laatst online: 07-11 14:00
Zou er ook een SSD zijn die ook een ingebouwd wlan fileservertje heeft? Een soort van mini Synology-functie? Die kan dan in het dashboard onder het vakje van de telefoons.

Dan zou ik die SSD kunnen benaderen als de auto in de garage verbinding heeft met WiFi en de bestanden erop kunnen downloaden/wissen.

GIYF, kom toch weer op Tweakers uit:
pricewatch: WD My Passport Wireless SSD 500GB Zwart

Wel kostbaar, maar laat ik het relatief tot de auto waar ie aan komt te hangen zien: koopje!

Edit: never mind, die WD schijf creëert zijn eigen WiFi netwerk, waar je dan met een app op je telefoon in kunt loggen. Het is geen NAS-achtige oplossing.

[ Voor 42% gewijzigd door eckru op 07-06-2019 22:09 ]

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

eckru schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:57:
Zou er ook een SSD zijn die ook een ingebouwd wlan fileservertje heeft? Een soort van mini Synology-functie? Die kan dan in het dashboard onder het vakje van de telefoons.

Dan zou ik die SSD kunnen benaderen als de auto in de garage verbinding heeft met WiFi en de bestanden erop kunnen downloaden/wissen.

GIYF, kom toch weer op Tweakers uit:
pricewatch: WD My Passport Wireless SSD 500GB Zwart

Wel kostbaar, maar laat ik het relatief tot de auto waar ie aan komt te hangen zien: koopje!

Edit: never mind, die WD schijf creëert zijn eigen WiFi netwerk, waar je dan met een app op je telefoon in kunt loggen. Het is geen NAS-achtige oplossing.
Wij gebruiken dit:

https://github.com/marcone/teslausb

Edit: Actievere repository toegevoegd

Hoi.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
basdej schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Wij gebruiken dit:

https://github.com/marcone/teslausb

Edit: Actievere repository toegevoegd
Met automatische backup naar je eigen server/cloud als je wifi hebt. Dat is nog eens handig.

TheS4ndm4n#1919

• eckru
Dankjewel, erg gaaf hoe zoiets bij elkaar bedacht is en dan ook zelf te bouwen is. Ik ga eens kijken of dat voor mij kan werken, kunnen de bestanden automatisch naar de NAS zodra er contact is met de WiFi in de garage.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

eckru schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Dankjewel, erg gaaf hoe zoiets bij elkaar bedacht is en dan ook zelf te bouwen is. Ik ga eens kijken of dat voor mij kan werken, kunnen de bestanden automatisch naar de NAS zodra er contact is met de WiFi in de garage.
Voor ons werkt het nu perfect. Geen enkel gedoe met de USB die vol loopt, als alles naar de NAS is gekopiëerd dan wordt het van de USB verwijderd.
Pushnotificatie op je telefoon als ie klaar is met kopiëren en via de Tesla API wordt de auto wakker gehouden tot de kopieer operatie voltooid is.

Het énige euvel wat wij nu hebben is dat het Sentry mode alarm soms afgaat omdat sentry mode en USB nog niet zo lekker samen gaat (2019.16.3.2). De USB disconnect dan en dan gaat het alarm af.

Hoi.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Iemand ergens nog een bron hiervan ?

PVoutput

• Phontana
basdej schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Het énige euvel wat wij nu hebben is dat het Sentry mode alarm soms afgaat omdat sentry mode en USB nog niet zo lekker samen gaat (2019.16.3.2). De USB disconnect dan en dan gaat het alarm af.
Dat vind ik toch wel een dingetje, lijkt me niet erg handig als het alarm willekeurig af gaat. Is dat gerelateerd aan TeslaUSB of is dat iets van Sentry Mode in het algemeen?

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Phontana schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Dat vind ik toch wel een dingetje, lijkt me niet erg handig als het alarm willekeurig af gaat. Is dat gerelateerd aan TeslaUSB of is dat iets van Sentry Mode in het algemeen?
Dat weet ik niet zeker. Het lijkt een combinatie te zijn. Wij hebben wel nog een oudere versie van de TeslaUSB draaien. Vandaag maar eens een nieuwe erop zetten. Kijken of het invloed heeft.

Hoi.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Ik heb de granny lader van Tesla geprobeerd op een standaard wandcontactdoos, en hij werkt (al zal het een eeuwigheid duren bij 13A laadstroom).

Zijn er ook nog bijpassende verloopstukken zodat je op een Rode CEE stekker met 3-fase kan laden? Of is dit het enige: 1 fase standaard contact en de blauwe ‘campingstekker’?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• eckru
NielsTn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:51:
Zijn er ook nog bijpassende verloopstukken zodat je op een Rode CEE stekker met 3-fase kan laden? Of is dit het enige: 1 fase standaard contact en de blauwe ‘campingstekker’?
Er was ooit een verloop van 3 fase (16A Mennekes met vijf pinnen) naar de Tesla Mobile Charger die nu dus met de 220v en "campingstekker" wordt geleverd. Deze:
https://www.laadpunt.nl/w...loads/2016/02/cee-red.jpg

Die verloop is niet langer leverbaar via Tesla. Ik heb 'm zolang geleend van een vriend van me, die die verloop bij zijn eerste Model S had gekregen. Dus de hij bestaat wel, maar niet meer via Tesla.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11 19:40
Thanks. Ander idee: heb nu een OpenEVSE lader die goed werkt. Zou daar de laadkabel willen veranderen zodat ik met een druk op de knop de chargerport kan openen. (Ipv met de app of display). Iemand al een kabel met een connector gespot dit deze functie biedt?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Phontana
basdej schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Dat weet ik niet zeker. Het lijkt een combinatie te zijn. Wij hebben wel nog een oudere versie van de TeslaUSB draaien. Vandaag maar eens een nieuwe erop zetten. Kijken of het invloed heeft.
Ik ben benieuwd. Laat maar even weten of die update nog verschil maakt. Als dit goed werkt is het natuurlijk wel een erg interessante oplossing.

• eckru
knights16 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:27:
[...]

Iemand ergens nog een bron hiervan ?
De gebruikelijke sites als Teslarati en InsideEVs niet. Deze Duitse site wel zie ik net:
https://www.cleanthinking...eht-ladeleistung-model-3/

Vanuit daar wordt weer naar Autobild verwezen die zeggen het direct van Tesla te hebben gehoord gisteren:
https://www.autobild.de/a...llere-laden-15013485.html

(daarmee is ook de link naar Autoweek rond, dat is de Nederlandse Autobild)

Mijn M3 heeft vooralsnog geen melding gemaakt van een update. Hopelijk stoppen ze in deze update ook het definitief uitzetten van ELDA.

Verwijderd

eckru schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:52:
[...]

De gebruikelijke sites als Teslarati en InsideEVs niet. Deze Duitse site wel zie ik net:
https://www.cleanthinking...eht-ladeleistung-model-3/

Vanuit daar wordt weer naar Autobild verwezen die zeggen het direct van Tesla te hebben gehoord gisteren:
https://www.autobild.de/a...llere-laden-15013485.html

(daarmee is ook de link naar Autoweek rond, dat is de Nederlandse Autobild)

Mijn M3 heeft vooralsnog geen melding gemaakt van een update. Hopelijk stoppen ze in deze update ook het definitief uitzetten van ELDA.
Ik heb wat lopen zoeken, Tesla heeft op Twitter confirmed dat de V3 stallen voor het publiek open zijn in USA. Dit is 250kw, alle stallen in NL zijn nog V2, Top gear heeft gister in een artikel de 200kw genoemd, maar dat klopt niet. Dus gewoon een fout artikel voor zover ik kan vinden nu snel op mijn mobiel.

Overigens vind ik dat ELDA verplicht op elke auto zou moeten zitten, dus ik heb veel liever een fix dan gewoon uitzetten.

• eckru
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:10:
[...]Ik heb wat lopen zoeken, Tesla heeft op Twitter confirmed dat de V3 stallen voor het publiek open zijn in USA. Dit is 250kw, alle stallen in NL zijn nog V2, Top gear heeft gister in een artikel de 200kw genoemd, maar dat klopt niet. Dus gewoon een fout artikel voor zover ik kan vinden nu snel op mijn mobiel.
De Tweet van Tesla verwijst naar dit artikel op Engadget:
https://www.engadget.com/...charging-stations-public/

Dat gaat over het voor publiek open stellen van acht V3 stalls bij de fabriek, waar je tot 250kw kan laden.
Autobild had het over de mogelijkheid om een Model 3 LR te laden op 200kw bij partijen die dat al aanbieden. Die zijn er in Europa (Ionity, Fastned tot 175kw), vandaar dat de update alleen voor EU based M3's was.

Inside EV's vermeldt het nu ook, dus het zal er wel aankomen:
https://insideevs.com/new...00-kw-3rd-party-chargers/
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:10:
[...]Overigens vind ik dat ELDA verplicht op elke auto zou moeten zitten, dus ik heb veel liever een fix dan gewoon uitzetten.
Eens, een werkende ELDA op wegen die in het land waar de auto verkocht is veel voorkomen zou erg goed zijn. Zoals het nu werkt is het onveilig en voor mijn situatie is het nu zo dat mijn vrouw liever niet meer in de Tesla rijdt omdat ELDA de hele tijd fout ingrijpt. Dus ik zou voor nu blij zijn met een "helemaal uit" optie.

[ Voor 4% gewijzigd door eckru op 09-06-2019 08:48 ]

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:50

KRASH

Juist ja...

NielsTn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:29:
Thanks. Ander idee: heb nu een OpenEVSE lader die goed werkt. Zou daar de laadkabel willen veranderen zodat ik met een druk op de knop de chargerport kan openen. (Ipv met de app of display). Iemand al een kabel met een connector gespot dit deze functie biedt?
https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels

• Tassadar32
Zojuist 2019.20.1 binnengehaald, morgen even releasenotes bekijken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:14
volgens mij alleen iets met dog-mode.
En batterij temperatuur als je geen M3 hebt.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Tassadar32 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:27:
200kW opladen is nu actief

Hoi.

Verwijderd

Tassadar32 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:27:
Hier voor degene die niet kunnen wachten :-)

https://imgur.com/a/fJ4UAtN

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 01:00 ]

• Inspired
Vroeg me even af of je met de Google Home ook Tesla commands in scheduled routines kunt zetten? Iemand die doet/getest heeft? Wel handig om bepaalde zaken te regelen aangezien niet alles met de Tesla app kan.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:47
basdej schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:25:
[...]

200kW opladen is nu actief

Ik ben benieuwd hoe snel de SR+ kan laden na deze update.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Wackmack
Is het al mogelijk om een dakkoffer op de Model 3 te installeren/bestellen ? Zie online nog geen echte mogelijkheden. Hoogstens een enkele foto.

• Tassadar32
Net maar zelf met Tesla gebeld omdat de LM al weken niks geregeld krijgt. SeC Eindhoven gaat me terugbellen om met spoed een afspraak in te plannen om mijn 3 in correcte nette afleverstaat te krijgen. Ook heb ik eindelijk bevestiging gekregen dat de FSD optie aan staat op mijn 3 (gratis upgrade) ondanks dat daar momenteel nog geen functionaliteit inzit.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Tassadar32 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:40:
Net maar zelf met Tesla gebeld omdat de LM al weken niks geregeld krijgt. SeC Eindhoven gaat me terugbellen om met spoed een afspraak in te plannen om mijn 3 in correcte nette afleverstaat te krijgen. Ook heb ik eindelijk bevestiging gekregen dat de FSD optie aan staat op mijn 3 (gratis upgrade) ondanks dat daar momenteel nog geen functionaliteit inzit.
Ik vind leasemaatschappijen daar überhaupt niet zo'n ster in. Wanneer ik zelf bel krijg ik aanzienlijk meer voor elkaar terwijl de leasemaatschappij maar blijft terugkomen dat ze ofwel Tesla niet te pakken krijgen (dat valt met tijden ook niet mee maar de aanhouder wint) ofwel nul op rekest krijgen.

Ik laat mij simpelweg niet zo snel afpoeieren, zeker niet wanneer ik er van ben overtuigd dat ik in mijn recht sta.

Die FSD krijg je neem ik aan omdat je voor EAP had betaald?

• Tassadar32
@acidfever Correct, had EAP besteld en FSD is de goedmaker voor de prijsdaling. Ik vind het echter wel schandalig dat als ik een partij betaal om alles uit handen te nemen ik nog steeds zelf met hun leverancier moet gaan bellen om zaken geregeld te krijgen. Had dan net zo goed financial lease kunnen doen en alles zelf regelen, dan zat ik in dezelfde situatie maar zonder extra geld af te dragen aan een leasemij. Gezien er maar erg weinig "service" nodig is voor een Tesla zou ik achteraf gezien een andere keuze gemaakt hebben.

• Inspired
Wackmack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:33:
Is het al mogelijk om een dakkoffer op de Model 3 te installeren/bestellen ? Zie online nog geen echte mogelijkheden. Hoogstens een enkele foto.
Roofrack is te bestellen toch? https://shop.tesla.com/nl...es/model-3-roof-rack.html

Wel flink aan de prijs voor twee dragers. (EUR 480,-) Zal ook niet best zijn voor de range met een box op het dak. Thule zal binnenkort ook wel met dragers komen denk ik. Zit je op de helft van de prijs denk ik.

Zie ook; https://teslamotorsclub.c...el-s-met-dakkoffer.27027/ Is op basis van een S maar zal in de praktijk niet veel uitmaken qua impact denk ik.

Toch wel 20/25% impact. En dan ook nog met een redelijk aerodynamische box. Mijn Hapro Traxer 6.6 pakt nog wel ff wat meer weerstand. :X

[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 11-06-2019 14:01 ]

• Balance
  • Laatst online: 21:02
Fastned op Twitter:
After the firmware update last weekend, the European Long Range Model 3 can now charge up to ~140 kW at our 175 kW chargers. This summer we'll start enabling 350 kW charging on our stations, which should increase charging speed even further to ~190 kW 🔥🔥
http://bit.ly/2KPD7P5
Op dit moment dus 24 Fastned chargers met 140 kWh en 21 Tesla Superchargers met ongeveer hetzelfde vermogen in Nederland. Later dit jaar gaat dat dus naar 190 kWh voor Fastned en 250 kWh voor de Superchargers.

Edit: Bjorn heeft op Reddit een foto gepost van zijn Model 3 die met 190 kWh laadt aan een Ionity paal. Dat voegt dus nog twee laders in Nederland toe!

[ Voor 23% gewijzigd door Balance op 11-06-2019 13:46 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
acidfever schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:35:
Ik vind leasemaatschappijen daar überhaupt niet zo'n ster in. Wanneer ik zelf bel krijg ik aanzienlijk meer voor elkaar terwijl de leasemaatschappij maar blijft terugkomen dat ze ofwel Tesla niet te pakken krijgen (dat valt met tijden ook niet mee maar de aanhouder wint) ofwel nul op rekest krijgen.

Ik laat mij simpelweg niet zo snel afpoeieren, zeker niet wanneer ik er van ben overtuigd dat ik in mijn recht sta.

Die FSD krijg je neem ik aan omdat je voor EAP had betaald?
Hangt ook een beetje van de leasemij af denk ik.
Ik heb in het verleden genoeg partijen meegemaakt die de dealer gewoon onder druk zetten bij aanhoudende problemen.

Op het moment dat ik weet dat zo'n leasemij mijn rug dekt, ben ik ook veel makkelijker in problemen bij dealers.

Een VAG dealer wilde mij niet verder helpen met airco problemen, omdat ze het niet konden vinden en verhelpen. Het kwam erop neer dat ik geen nieuwe afspraak meer kon maken voor onderhoud. Ik heb de sleutel op zijn bureau neergegooid en gezegd dat ik hem pas terugwilde als de airco het deed. Al bestel je een nieuwe auto voor mij, het interesseert mij weinig. Ergens vandaag belt de leasemaatschappij je op en ik haal hiernaast een huurauto op. Vecht maar uit met de leasemij wie dat gaat betalen!

Hij kwam nog achter mij aan gelopen dat dat zo niet werkt en dat er geen afspraak voor onderhoud is en dus geen ruimte. Ik ben uiteraard gewoon doorgelopen naar de autoverhuurder.

Na 4 dealer bezoekjes was ik er redelijk klaar mee, met een gloednieuwe auto... Als je je klant dan durft te vertellen dat het geen zin meer heeft om een afspraak te maken, omdat je het euvel niet kunt verhelpen... Dan heb je echt een verkeerde aan mij.

Achteraf was het ook echt iets onbenulligs als een aircopomp. Ik vroeg hem nog: Waarom vervang je dat niet gewoon bij een tweede bezoekje van mij? Gewoon uit voorzorg? Ja zolang er geen foutcode is mogen we van PON niets vervangen. Was zijn antwoord.

Het is gewoon erg dom, je hebt een gigantisch ontevreden klant...

Ik denk dat een leasmij best veel kan bereiken, maar via andere kanalen.

Youtube: DashcamNL

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Offerte en contract voor M3 LR RWD inmiddels ontvangen. Op het eerste oog ziet het er goed uit. Nog even de algemene voorwaarden doorspitten of er geen gekke fratsen in staan en dan tekenen maar :)

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Heeft iemand een extra USB-C kabel weten te bemachtigen? De aansluiting aan de telefoonzijde is net wat langer dan normaal en hij moet maar net passen in dat kabelgootje..

• Tassadar32
@dfrenner Ja, op een soortgelijke manier heeft mijn leasmij me met vorige auto's ook geholpen. Tesla lijkt echter gewoon lak te hebben aan het hele lease gebeuren en negeert mijn leasmij gewoon volledig. Hoor ook duidelijk dat mijn leasemij er wel een beetje klaar mee is en niet van plan is nog Tesla te leasen als hier geen verandering in komt. Het is echter niet een bijzonder grote toko dus ben bang dat ook daar Tesla absoluut schijt aan gaat hebben.

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:45:
@dfrenner Ja, op een soortgelijke manier heeft mijn leasmij me met vorige auto's ook geholpen. Tesla lijkt echter gewoon lak te hebben aan het hele lease gebeuren en negeert mijn leasmij gewoon volledig. Hoor ook duidelijk dat mijn leasemij er wel een beetje klaar mee is en niet van plan is nog Tesla te leasen als hier geen verandering in komt. Het is echter niet een bijzonder grote toko dus ben bang dat ook daar Tesla absoluut schijt aan gaat hebben.
Misschien verklaart dat wel dat de leaseprijzen van de Model 3 langzaam per maand iets stijgen.
Veel problemen is meer risico, dus hogere TCO.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

OMX2000

By any means necessary...

Deveon schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Wie een Tesla overwoog heeft hem vorig jaar gekocht en wie te laat was doet er verstandig aan om de refresh af te wachten (nieuwe accu, sneller laden, nieuw interieur). De doelgroep van Tesla is toch wel grotendeels DGA's en ZZP'ers die de aanschaf van de auto eenvoudig naar voren kunnen halen of nog even kunnen uitstellen.

Als ik iemand zou spreken die de aanschaf van een S of X overweegt zal ik toch echt even aangeven dat ze beter de interior refresh kunnen afwachten. In het ergste geval is het niet naar je smaak en koop je snel het oude model als voorraad model met fikse korting.

Het aantal milieu freaks valt denk ik wel mee, het is vooral een financiële keuze. Het verschil is alleen dat een grote groep hem vorig jaar wel kon verantwoorden voor zichzelf, maar dit jaar niet meer.
Ik ga de komende maand lopen F5-en op voorraad Tesla X's uit 2018. Als ik er geen vind dan wordt het good ol' diesel rijden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Inspired
Zojuist mijn LR RWD order kunnen annuleren en nieuwe laten bestellen via de LM. Ze hadden de mijne net voor de aanpassing besteld. Dus 2k duurder dan nu het geval is door de inbegrepen AP. Blijkbaar kan Tesla het niet anders oplossen. Dus dan moet het maar zo. Leaseplan is wel een beetje klaar met Tesla. Ze moeten ook gewoon 60m+ in de wacht staan blijkbaar.

• BlakHawk
Inspired schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:32:
Zojuist mijn LR RWD order kunnen annuleren en nieuwe laten bestellen via de LM. Ze hadden de mijne net voor de aanpassing besteld. Dus 2k duurder dan nu het geval is door de inbegrepen AP. Blijkbaar kan Tesla het niet anders oplossen. Dus dan moet het maar zo. Leaseplan is wel een beetje klaar met Tesla. Ze moeten ook gewoon 60m+ in de wacht staan blijkbaar.
Ik heb de LR RWD bij Leaseplan aangevraagd. Aan de leaseprijs was inderdaad wel duidelijk dat ze er klaar mee waren :+
Scheelt bijna 50 euro per maand met februari/maart toen hij uitkwam.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

OMX2000 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Ik ga de komende maand lopen F5-en op voorraad Tesla X's uit 2018. Als ik er geen vind dan wordt het good ol' diesel rijden.
https://teslainventory.teslastats.no/

Er zijn er nog maar 3

Hoi.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

OMX2000

By any means necessary...

Thx voor de site. Er is er nog maar 1 beschikbaar, maar die is in 2019 op kenteken gezet. Maar ik ga die site in de gaten houden. Nogmaals, thx!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 57 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic