Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Laatste stukje.. dude Model S is 2x zo duur..Sissors schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:33:
[...]
Neu, ik geloof dat hij vast prima rijdt, maar hij is een beetje heel veel te ver buiten mijn budget om mezelf er lekker mee te gaan maken.
Overigens is vooral dat eerste punt echt een dealbreaker voor mij. Als ik het geld voor een Model 3 had, dan had ik het laatste stukje voor een Model S wel doorgespaard.
Het kan handig zijn om even wat research te doen voordat je zoiets roeptoetert. Standard range model S is zo'n 20k duurder dan 'n LR AWD 3. (da's de eerlijkste vergelijking, S is altijd AWD en premium interieur)
Ja, die rechthoekige plaat moet je verwijderen en "verwijderd houden" als je de trekhaak gemonteerd hebt.J-P schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:19:
[...]Zie ik het nou goed dat je altijd een opening hebt aan de onderkant (die plaat die je eraf haalt) wanneer je de trekhaak hebt gemonteerd?
Ik rijd nu twee weken in mijn M3, waar alleen de standaard Autopilot op zit. Voor ik de auto kreeg was ik eigenlijk van plan om meteen de FSD "achteraf" te bestellen (zodoende geen bijtelling). Maar de ervaringen met de Autopilot doen me toch twijfelen om er 6400 EUR op stuk te slaan.PWM schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:57:
[...]
Ik zou er met de kennis van nu geen 1,- voor overhebben (dacht dat ik 4500,- heb betaald). En het is in de laatste 2 jaar alleen maar slechter en slechter geworden. Niks verbetering. Voor de gebruikers om je heen is het eigenlijk gewoon asociaal om er mee te rijden.
Aan de ene kant ben ik niet 100% overtuigd van de functies die AP nu al biedt, toch vaak gekke beslissingen om te remmen of in te houden op plekken waar ik dat niet zou doen. Ook gaan de veiligheidssystemen in de auto erg slecht om met de 60km wegen waar er geen middenstreep is, maar er op 50cm van de zijkant een stippelstrook is. Als ik op zo'n weg naar de kant vd weg rijd bij tegemoetkomend verkeer stuurt de auto me, luid piepend, weer richting midden van de weg en is van mening dat er een botsing voorkomen is (het tegenovergestelde is waar!).
Dat soort gedrag is wel erg sneu als je dat ook bij FSD hebt en er ook nog eens 6400 EUR voor betaald hebt. Die Summon en autopark geloof ik allemaal wel, is leuk om een keer te doen. Dan is het eigenlijk NOA en de lange change die ik nodig heb, maar niet voor dat geld.
Een vriend van me heeft een M3 met AP en FSD (van net na de prijsverlaging in februari, voor de AP standaard werd), toch maar eens de FSD proberen in zijn auto.
En toch maar eens checken bij de verkoper van Tesla of ik niet eens een proefperiode kan krijgen van een maandje. Of een "no questions asked - money back" garantie.
Eigenlijk zouden ze het als een à la carte menu abonnement met maandbedragen moeten aanbieden, die bedragen die ze nu vragen voor deels "vaporware" zijn het net niet.
AP houdt netjes het midden van de strook, of er nu 100kmh of 5kmh gereden wordt. Als mens houd ik bij (bijna) stilstaan meestal wat meer ruimte in het midden vd weg voor motoren. AP ziet de motoren wel als ze voorbij rijden, toont een motorrijdertje naast je auto op het display.CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:34:
Hoe gaat AP eigenlijk om met motorrijders in de file? Gaat ie netjes aan de kant of blijft ie stug in het midden rijden?
En hoe gaat dat met regen en vuil en de bodemplaat? Kan alles gewoon naar binnen dan?eckru schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:56:
[...]
Ja, die rechthoekige plaat moet je verwijderen en "verwijderd houden" als je de trekhaak gemonteerd hebt.
Een Model 3 met trekhaak is veel praktischer dan een S zonder.Sissors schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:33:
[...]
Neu, ik geloof dat hij vast prima rijdt, maar hij is een beetje heel veel te ver buiten mijn budget om mezelf er lekker mee te gaan maken.
Overigens is vooral dat eerste punt echt een dealbreaker voor mij. Als ik het geld voor een Model 3 had, dan had ik het laatste stukje voor een Model S wel doorgespaard.
De kofferbak van de Model 3 lijkt met 425 liter overigens wel bijna twee keer zo groot als die van de BMW 330e met 370 liter. Ik heb geen idee hoe die specificatie tot stand komen, maar ik heb alles nog mee gekregen in de 3.
Morgen ga ik met onze controller om de tafel om de Model 3 te bestellen
Ik ga voor de LR RWD in Midnight Silver Metallic, 19" en zwart interieur.
AP ga ik voor de standaard versie, omdat de volledig zelf rijdende besturing waarschijnlijk nog zo lang op zich laat wachten dat dit fatsoenlijk kan en mag in Europa dat ik daar nu niet voor wil betalen. Daarnaast vind ik Summon en Autopark echt zinloos, dus ook die kunnen mij gestolen worden
Verwijderd
Rijstroken in Nederland zijn minimaal 3,25 meter breed (spitsstroken). De Model 3 is met spiegels 193 cm breed. Dat laat aan elke kant ruim een halve meter speling (66cm).CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:34:
Hoe gaat AP eigenlijk om met motorrijders in de file? Gaat ie netjes aan de kant of blijft ie stug in het midden rijden?
Als je op de AP netjes in het midden rijdt is er ruimte zat, tenzij je toevallig naast bijzonder transport rijdt.
Is het effect van Emergency Lane Departure Avoidance (sinds 2019.16.2) welke je dus bij elke rit moet uitzetten om dit 'gedrag' te voorkomen.eckru schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:27:
[...]
Ik rijd nu twee weken in mijn M3, waar alleen de standaard Autopilot op zit. Voor ik de auto kreeg was ik eigenlijk van plan om meteen de FSD "achteraf" te bestellen (zodoende geen bijtelling). Maar de ervaringen met de Autopilot doen me toch twijfelen om er 6400 EUR op stuk te slaan.
Aan de ene kant ben ik niet 100% overtuigd van de functies die AP nu al biedt, toch vaak gekke beslissingen om te remmen of in te houden op plekken waar ik dat niet zou doen. Ook gaan de veiligheidssystemen in de auto erg slecht om met de 60km wegen waar er geen middenstreep is, maar er op 50cm van de zijkant een stippelstrook is. Als ik op zo'n weg naar de kant vd weg rijd bij tegemoetkomend verkeer stuurt de auto me, luid piepend, weer richting midden van de weg en is van mening dat er een botsing voorkomen is (het tegenovergestelde is waar!).
Dat soort gedrag is wel erg sneu als je dat ook bij FSD hebt en er ook nog eens 6400 EUR voor betaald hebt. Die Summon en autopark geloof ik allemaal wel, is leuk om een keer te doen. Dan is het eigenlijk NOA en de lange change die ik nodig heb, maar niet voor dat geld.
Als je er niet op bedacht bent levensgevaarlijk, ik ga er ook van uit dat Tesla dit nog aanpast.
Laten ze op z'n minst de optie geven om het definitief uit te zetten.
Is al het nodig over te vinden:
https://teslamotorsclub.c...rgen-in-nederland.154540/
https://www.reddit.com/r/..._departure_avoidance_has/
@Verwijderd Als er een vrachtwagen naast je zit en het is een ietsjes grotere motor word het wel wat krapjes.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Begrijp mij niet verkeerd, hij rijdt prima. Waar de S redelijk log en gevoelloos aanvoelt met de weg, voelt de 3 veel directer en rijdt lekker om bochten heen. Misschien moet ik nog een keer een proefritje maken, het heeft absoluut geen bijzondere indruk (onderstel) op mij achtergelaten. Ik weet dat ik de stoelen niet geweldig vond. Maar bijvoorbeeld een Focus. Die hebben echt een heel strak onderstel waarbij de auto aan de weg plakt in bochten. Nu kon ik met de Tesla man naast mij ook niet zo ver gaan als ik anders zou doen. Normaal zoek ik altijd in een fly-over even het randje op. Dat kon niet met de verkoper naast mij. Ik zag hem al een paar keer vastgrijpen bij remmen en sturenRichieB schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:18:
[...]
Dan heb je er vast niet in gereden? Ik vind auto's vaak lelijk en soms mooi. Maar ik vind ze vooral fijn om me in te verplaatsen. En dat doet de M3 dan weer heel erg goed.
Maar in verhouding tot de S is het echt een hele verbetering! Ik vind vergelijk met andere merken toch lastiger zo achteraf...
Kofferbak van de 3 is gewoon heel erg diep!Deveon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Een Model 3 met trekhaak is veel praktischer dan een S zonder.
De kofferbak van de Model 3 lijkt met 425 liter overigens wel bijna twee keer zo groot als die van de BMW 330e met 370 liter. Ik heb geen idee hoe die specificatie tot stand komen, maar ik heb alles nog mee gekregen in de 3.
Gewoon naast een stel andere Tesla's parkerenCyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:49:
@Tassadar32 bedenk wel dat als je met summon in moet parkeren diegene naast je er mogelijk niet eens meer uit kan. Is hier al eens omgeroepen of iemand zn te strak geparkeerde Tesla zsm weg wou halen, diegene zn portier kon geeneens meer open zo strak stond ie vast..
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
Ja, *dan* wel ja. Zoals ik zelf ook aangaf.Tassadar32 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:20:
@Verwijderd Als er een vrachtwagen naast je zit en het is een ietsjes grotere motor word het wel wat krapjes.
Maargoed je hoeft niet opzij voor een motor dus die Tesla zit verder prima in zijn baan.
Leuk dat het kan natuurlijk, maar in de praktijk is dat juist niet handig. Als een plek te krap is zoek ik liever een ruimere. Anders zitten je deuren zo onder de “parkeerdeukjes”.Tassadar32 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:20:
@PdeBie Ik vind vooral summon toch wel erg handig als ik weer eens krap ingeparkeerd sta (of in een krap vak moet inparkeren). Voor alleen summon is FSD echter wel wat aan de prijzige kant inderdaad.
Op werk is dat niet eens zo erg, maar de gemiddelde parkeergarage kom je dan met deukjes en of krasjes naar buiten..CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:49:
@Tassadar32 bedenk wel dat als je met summon in moet parkeren diegene naast je er mogelijk niet eens meer uit kan. Is hier al eens omgeroepen of iemand zn te strak geparkeerde Tesla zsm weg wou halen, diegene zn portier kon geeneens meer open zo strak stond ie vast..
En zie ik het nou goed dat de stekker aansluiting naar beneden gericht is? Dat lijkt me ook niet handig met drempels etc.eckru schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:56:
[...]
Ja, die rechthoekige plaat moet je verwijderen en "verwijderd houden" als je de trekhaak gemonteerd hebt.
[ Tesla MIG MYP ]
Inderdaad, stekker steekt dan recht naar beneden uit het "stopcontact".Cyw00d schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:35:
[...]
En zie ik het nou goed dat de stekker aansluiting naar beneden gericht is? Dat lijkt me ook niet handig met drempels etc.
Onze aanhanger (eenvoudig ding voor ritjes naar milieupark en dergelijke) heeft nog zo'n oude stekker (met stuk of vijf pinnen ipv de 12 of 13 die er nu tegenwoordig op zitten) en moet dus aangesloten worden met een verloopstekker. Dat zal denk ik toch wel te ver uitsteken richting wegdek. Allemaal nog eens proberen.
Tesla levert ook geen witte kentekenplaat mee, wat een reguliere garage wel doet als je een af-fabriek trekhaak op je auto neemt.
Dat is wel slecht inderdaad, witte kentekenplaat zijn de kosten niet gelukkig.eckru schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:28:
[...]
Inderdaad, stekker steekt dan recht naar beneden uit het "stopcontact".
Onze aanhanger (eenvoudig ding voor ritjes naar milieupark en dergelijke) heeft nog zo'n oude stekker (met stuk of vijf pinnen ipv de 12 of 13 die er nu tegenwoordig op zitten) en moet dus aangesloten worden met een verloopstekker. Dat zal denk ik toch wel te ver uitsteken richting wegdek. Allemaal nog eens proberen.
Tesla levert ook geen witte kentekenplaat mee, wat een reguliere garage wel doet als je een af-fabriek trekhaak op je auto neemt.
Ben benieuwd of er 13 polige "90 graden hoek" stekkers zijn, zodat hij netjes naar achter steekt. Of spiraalkabels met een korte stekker, dat zou eventueel ook nog wel werken.
Ik ga deze week namelijk ook de Model 3 bestellen en was wel van plan een trekhaak aan te sluiten, bedankt voor de foto's en informatie trouwens! Dit was erg welkom voor mij.
[ Tesla MIG MYP ]
Allemaal vanwege die stomme Europese regelgeving.PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:40:
Vanacht laatste update geïnstalleerd. Het laatste wat AP goed deed is nu ook weg, filerijden. Elke 9 (!) secondes moet ik aan het stuur draaien. Dan is het nut wel echt weg. Alleen als je echt stil stil staat hoeft het niet. Zodra je een CM rijdt, piept ie direct weer
[ Tesla MIG MYP ]
Daarom gebruik ik summon alleen als de bestuurders deuren aan de andere kant zitten zodat ze niet mijn auto beschadigen. Maar eens het is wel een ding als andere autos het niet kunnen om netjes uit te parkeren.CyBeRSPiN schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:49:
Dat ben ik niet met je eensDeveon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:11:
[...]
Een Model 3 met trekhaak is veel praktischer dan een S zonder.
In de Model S kan je achterin echt heel erg veel kwijt en met de banken plat zelfs extreem veel. Ik heb meermaals kasten/fietsen achterin gelegd met de klep dicht dat mensen echt verbaasd zijn. Dat is imho handiger dan een aanhanger of fietsenhouder op een trekhaak. Koffers achterin slikt ie alsof het lunchboxes zijn.
Verder zitten mijn kinderen van 5 en 7 in de Model 3 al met hun benen tegen mijn stoel te schoppen, waar ze bij de S een zee van ruimte hebben.
De S is wat dat betreft echt wel een praktische ruimte auto.
maar voor nu is de model 3 ook te klein voor ons gezin hoewel we wel kunnen aanpassen naar kleiner als het echt zou moeten we hebben een leaf en daar past ook best heel veel in. Maar de ruimte die we nu hebben voor lange ritten is wel erg fijn. Dus ja voor mij zou de S vs 3 is de S beter maar goed als je prijs vergelijk is de 3 veel beter.
Die stomme Europese regelgeving is natuurlijk al lang bekend. Tesla had er ook voor kunnen opteren om zich in te lezen in die regelgeving, en ervoor te zorgen dat de autopilot eraan voldoet. Zoals eigenlijk elke andere fabrikant doet met hun rijhulpsystemen.Cyw00d schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:01:
[...]
Allemaal vanwege die stomme Europese regelgeving.
Ik vind het een beetje krom om een systeem te maken dat niet aan de specificaties voldoet, om daarna te klagen dat de specificaties slecht zijn.
Ah, na een beetje opzoekwerk blijkt de stomme Europese regelgeving niet Europees te zijn, maar een richtlijn van de Verenigde Naties. Vervolgens is die richtlijn vertaald naar Europese regelgeving.
De VS zitten ook in de VN en die hebben die wijziging niet die we hier in europa hebben. Lees /r/teslamotors op reddit eens door, die staat vol met Europese Tesla rijders die problemen ondervinden met de laatste wijzigingen.Giesber schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:13:
[...]
Die stomme Europese regelgeving is natuurlijk al lang bekend. Tesla had er ook voor kunnen opteren om zich in te lezen in die regelgeving, en ervoor te zorgen dat de autopilot eraan voldoet. Zoals eigenlijk elke andere fabrikant doet met hun rijhulpsystemen.
Ik vind het een beetje krom om een systeem te maken dat niet aan de specificaties voldoet, om daarna te klagen dat de specificaties slecht zijn.
Ah, na een beetje opzoekwerk blijkt de stomme Europese regelgeving niet Europees te zijn, maar een richtlijn van de Verenigde Naties. Vervolgens is die richtlijn vertaald naar Europese regelgeving.
[ Tesla MIG MYP ]
Maar goed denk dat de overheid heel snel de regels moet updaten dat dit voor uit kan want dit is geen voor uit gang. Plus met wat ik dagelijks op de weg zie lijkt me juist goed dat veel meer autos auto pilot hebben / gebruiken.
Ik ben niet anders gewend in mijn M3, ik heb gewoon altijd mijn hand op het stuur rusten, zodat hij een beetje weerstand voelt. Ik vond de verhalen al vreemd dat mensen soms minuten lang het stuur niet hoefde aan te rakenPWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:40:
Vanacht laatste update geïnstalleerd. Het laatste wat AP goed deed is nu ook weg, filerijden. Elke 9 (!) secondes moet ik aan het stuur draaien. Dan is het nut wel echt weg. Alleen als je echt stil stil staat hoeft het niet. Zodra je een CM rijdt, piept ie direct weer
Ook de "stuurberperking" heb ik al vanaf het begin (heb mijn M3 nu een maandje). Kan er prima mee leven, maar ik heb natuurlijk ook nooit de betere versie mogen ervaren. Hij werkt in ieder geval nog steeds vele malen beter dan de TACC van mijn Volkswagen GTE.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Divide and conquer.
Ja, op sommige vlakken loopt hij lichtjaren voor, maar sommige basale zaken als de ruitenwisser is echt matig...PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:44:
Toch ben ik wel benieuwd waarom Tesla hier zoveel last van heeft. Ik rijd in veel huurauto's. Ik heb de nieuwe X5 gereden en een nieuwe Mercedes S. Deze zijn superieur aan Tesla op alle vlakken wat AP betreft. Veel soepeler, niet continu afremmen, geen gezeur om handjes aan het stuur. De wet van remmende voorsprong is wellicht ingetreden.
Anyway, voor dit geld rij je in NL minimaal 2 klassen lager dus het is een koopje.
Divide and conquer.
Verwijderd
Omdat Tesla te weinig aandacht heeft geschonken aan de EU markt. Er is waarschijnlijk helemaal niet op zulke dijkweggetjes getest met een fiets suggestie strook. Het is erg jammer en ik hoop dat ze het snel kunnen repareren!PWM schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:44:
Toch ben ik wel benieuwd waarom Tesla hier zoveel last van heeft. Ik rijd in veel huurauto's. Ik heb de nieuwe X5 gereden en een nieuwe Mercedes S. Deze zijn superieur aan Tesla op alle vlakken wat AP betreft. Veel soepeler, niet continu afremmen, geen gezeur om handjes aan het stuur. De wet van remmende voorsprong is wellicht ingetreden.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
- Hotelpersoneel en aziaten roken als ketters (en bij voorkeur naast mijn auto).
- Veel mensen gaan toch even het interieur van de auto bekijken (waarschijnlijk het scherm).
- De deurhendels zijn fascinerend, mensen moeten er gewoon even aanzitten.
Gekozen voor een Model 3. Wel de SR+, daarboven lag het te veel buiten mijn leasenorm maar dit is meer dan prima. Ik rij nu een Astra, dus dit is een mooie stap voorwaarts. Lekker basic: zwart en de standaard velgen, geen volledig zelfrijdende besturing. AP lijkt mij leuk genoeg voor nu, ook al zorgt de Europese wetgeving dat dit wat stricter is. Overigens laat ik hem pas aan het eind van dit jaar bestellen, gezien ik nu niet privé rijdt en dan wel en de SR+ net boven mijn leasenorm zit. Geen zin om te betalen voor iets wat ik nog niet privé mag rijdenOrangelights23 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:04:
Mij is vorige week gemeld dat ik officieel een elektrische auto mag rijden via mijn werk. Keuze ligt op dit moment tussen de Nissan Leaf E+ en Tesla Model 3 SR. Ik ben enorm aan het twijfelen. In beide auto's heb ik al een testrit gehad en ik vind ze allebei fijn rijden. Qua budget liggen ze niet ver van elkaar. Stiekem heb ik een lichte voorkeur voor de Model 3, maar ik ben op zoek naar een echte vergelijking.
Heeft iemand een mooi overzichtje waarin beide auto's worden vergeleken? Een snelle Google search en in dit forum heeft wel wat handige dingen, maar ik ben echt inhoudelijk benieuwd.
Nog twee vragen:
1) Zit het Sentrycam-gebeuren ook ingebouwd in de Model 3 SR+, of is dit alleen bij andere versies?
2) Wat houdt immersive sound precies in? Het zit standaard in de SR+, echter heb ik op verschillende fora gelezen dat sinds dit in de andere versies zit, zij niet echt verschil merken tussen het normale geluid en immersive.
Voor mijn gevoel voegde het alleen wat reverb toe. Ik vond het tijdens mijn testrit vreselijk, maar misschien gewoon nog een kans geven.MeZZiN schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:23:
immersive sound is gewoon iets anders ingestelde versterker klinkt gewoon goed. Ik zelf hoor niet veel verschil met de optie aan of uit maar ik ben ook geen audiofiel.
Verwijderd
Je kan natuurlijk met de EQ ook een beetje stoeien natuurlijk.wickedsight schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:35:
[...]
Voor mijn gevoel voegde het alleen wat reverb toe. Ik vond het tijdens mijn testrit vreselijk, maar misschien gewoon nog een kans geven.
Dit plus het standaard "loudness"-effect wat je vroeger onder een schuifje of knopje had zitten op radio's. Oftewel bassen en high's omhoog schroeven.wickedsight schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:35:
[...]
Voor mijn gevoel voegde het alleen wat reverb toe. Ik vond het tijdens mijn testrit vreselijk, maar misschien gewoon nog een kans geven.
Ik heb het tijdens de testrit ook uitgezet. Op standard vond ik het beter klinken.
Mbt geluid. Immersive sound is een soort (fake) Dolby toch? Wat ik zo lees is dat de partial premium minder settings heeft voor Immersive. Daarnaast heeft full premium meer speakers, en amp + sub. Dat heeft partial niet. (Zie ook; https://www.reddit.com/r/...rtial_premium_vs_premium/)Orangelights23 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:43:
[...]
Gekozen voor een Model 3. Wel de SR+, daarboven lag het te veel buiten mijn leasenorm maar dit is meer dan prima. Ik rij nu een Astra, dus dit is een mooie stap voorwaarts. Lekker basic: zwart en de standaard velgen, geen volledig zelfrijdende besturing. AP lijkt mij leuk genoeg voor nu, ook al zorgt de Europese wetgeving dat dit wat stricter is. Overigens laat ik hem pas aan het eind van dit jaar bestellen, gezien ik nu niet privé rijdt en dan wel en de SR+ net boven mijn leasenorm zit. Geen zin om te betalen voor iets wat ik nog niet privé mag rijden![]()
Nog twee vragen:
1) Zit het Sentrycam-gebeuren ook ingebouwd in de Model 3 SR+, of is dit alleen bij andere versies?
2) Wat houdt immersive sound precies in? Het zit standaard in de SR+, echter heb ik op verschillende fora gelezen dat sinds dit in de andere versies zit, zij niet echt verschil merken tussen het normale geluid en immersive.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
[ Voor 92% gewijzigd door Count_B op 04-06-2019 16:36 ]
Fijn dat je toch wat punten gevonden hebt waarom je hem niet wilt naast de prijsSissors schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:50:
[...]
Ik ben er langs geweest, en eerlijk is eerlijk, ik ben skeptisch al er naartoe gegaan. Maar die mening is niet veranderd.
Punt 1 voor mij is de kofferbak, en vooral de 'ingang' ervan. Het is natuurlijk te verwachten bij een sedan, maar die vind ik veel te klein. Doe mij maar een hatchback.
Punt 2 het dashboard. Ik vind een mooi groot touchscreen best een aanwinst voor een auto. Nu moet ik zeggen dat bij een Model S ik ook al wel me afvraag of een iets kleiner scherm met paar fysieke knoppen erbij niet praktischer zou zijn, maar daar zijn de schermen tenminste nog mooi in het interieur weggewerkt. Bij de Model 3 vind ik het er persoonlijk echt niet uit zien. Het is alsof er gewoon aftermarket een tablet op geplakt is.
En punt 3 waar ik speciaal op had gelet omdat ik er al eerder van had gelezen: Ik heb ze niet allemaal onderzocht, maar bij de rode was de naad van het achterportier aan de kofferbak kant echt behoorlijk scheef (werd kleiner naar boven toe). En ook een chromen randje ofzo boven het portier bestond uit twee stukken, en de naad tussen die twee was gewoon (imo) slecht afgewerkt. Bij een Aygo zou ik het accepteren, niet bij een auto van €60k.
Overigens verder niet net alsof ik een auto van €45-65k kan betalen. Nu is de HTC niet bepaalde de armste vierkante kilometer van Nederland, en is er natuurlijk relatief veel interesse in elektrische auto's. Maar er zijn ook vooral veel mensen in loondienst zonder lease auto, dus dat is weer niet de groep voor die een Model 3 het interessantste is.
Maar voor mensen die hem wel overwegen wil ik toch even wat tegengas geven.
1. De achterbak: Een sedan heeft nou eenmaal een kleinere ingang dan een hatchback/station, dat geld voor alle sedans. Bij de Model 3 is hij misschien ietsje kleiner dan gemiddeld, maar daarachter zit wel een enorm laadruim. Als je de frunk erbij optelt heeft hij volgens specs evenveel Liters als een Mercedes E-Klasse sedan uit 2010 (en daar gaat echt mega veel in).
2. Dashboard: Of je het mooi vind is natuurlijk persoonlijk, maar qua gebruiksgemak en bediening moet ik zeggen dat het mij enorm mee valt. In de Golf 7 die ik hiervoor had zaten een hoop knoppen en ook een touchscreen en op basis daarvan dacht ik ook dat touch veel minder fijn is. Maar bij de Tesla werkt het scherm om oa reden gewoon veel beter. De knoppen zijn groot en zitten ver genoeg uit elkaar dat je tijdens rijden makkelijk raak tikt.
3. Panel gaps: mijn Model 3 ziet er top uit, en als ik op internet rondkijk geldt dat voor een grote meerderheid die recent zijn auto ontvangen heeft. Bij de eerste productie runs was het minder goed, en bij de S&X was/is het een stuk erger. Maar om je mening te baseren op 1 scheve naad bij een demo auto is natuurlijk een beetje flauw, iedereen zit de hele dag aan die dingen, en wellicht was het een oud model.
3. Tja misschien flauw, maar lijkt toch wel een terugkerend iets te zijn bij Tesla. Fixen ze dat als je er ééntje krijgt waar dit een probleem is, of is dit je eigen probleem? Vandaag was ik weer er geweest, en had ik dit bij andere bekeken ook nog. Ik vond de gaps wel behoorlijk groot, maar bij de andere die ik heb bekeken was het wel consistenter. Het chromen randje boven het achterportier wat uit twee stukken bestaat had wel bij allemaal een (imo) slechte aansluiting tussen de twee stukken.
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 04-06-2019 18:10 ]
Verwijderd
1. Ga je bij een merk als Mclaren ook klagen dat ze alleen maar een hypercars hebben?Sissors schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:09:
1. Dat vind ik een beetje flauwe reactie. Als je bijvoorbeeld een Corolla sedan bekijkt, was ik het helemaal met je eens geweest: Ik had ook niks anders bij een sedan verwacht. Maar daar heb je keuze, bij een model 3 is de enige optie een sedan. Dat vind ik gewoon een erg groot nadeel tov een hatchback, en daar zit je aan vast bij een model 3.
3. Tja misschien flauw, maar lijkt toch wel een terugkerend iets te zijn bij Tesla. Fixen ze dat als je er ééntje krijgt waar dit een probleem is, of is dit je eigen probleem? Vandaag was ik weer er geweest, en had ik dit bij andere bekeken ook nog. Ik vond de gaps wel behoorlijk groot, maar bij de andere die ik heb bekeken was het wel consistenter. Het chromen randje boven het achterportier wat uit twee stukken bestaat had wel bij allemaal een (imo) slechte aansluiting tussen de twee stukken.
3. De laatste tijd hoor ik niemand meer over panel gaps. Dit is inderdaad iets van een jaar geleden. En dan nog, panel gaps zijn gewoon garantie.
In ander nieuws ook al wil ik er absoluut geen aandelen topic van maken, doet me toch wel plezier dat het aandeel 7% omhoog is vandaag. De verkopen in Q2 zien er namelijk heel erg goed uit!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 18:34 ]
1. Wat is dat voor een idiote vergelijking? De model 3 is gewoon een normale gezinsauto, dus vergelijk ik die met andere. En ja, als ik een nieuwe auto overweeg dan valt een Mclaren af omdat die niet praktisch genoeg is, net als een model 3 voor mij.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:26:
[...]
1. Ga je bij een merk als Mclaren ook klagen dat ze alleen maar een hypercars hebben?
3. De laatste tijd hoor ik niemand meer over panel gaps. Dit is inderdaad iets van een jaar geleden. En dan nog, panel gaps zijn gewoon garantie.
In ander nieuws ook al wil ik er absoluut geen aandelen topic van maken, doet me toch wel plezier dat het aandeel 7% omhoog is vandaag. De verkopen in Q2 zien er namelijk heel erg goed uit!
3. Dat was dus mijn vraag, al zal het dan altijd nog wel de vraag zijn wat wel en wat niet acceptabel is.
Verwijderd
Ik vond de vergelijking wel goed bedacht.Sissors schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:46:
[...]
1. Wat is dat voor een idiote vergelijking? De model 3 is gewoon een normale gezinsauto, dus vergelijk ik die met andere. En ja, als ik een nieuwe auto overweeg dan valt een Mclaren af omdat die niet praktisch genoeg is, net als een model 3 voor mij.
3. Dat was dus mijn vraag, al zal het dan altijd nog wel de vraag zijn wat wel en wat niet acceptabel is.
Natuurlijk snap ik het wel dat een hatchback makkelijker kan zijn, maar je zal er zo aan gewend zijn. Niemand hier met een familie heeft klachten over de grootte van de 3.
Het is acceptabel voor gigantisch veel BMW rijders die naar Tesla overstappen, hier in mijn dorp rijden aardig wat 3's rond en ik vond ze er allemaal fantastisch uitzien zonder ook maar 1 panelgap.
[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 04-06-2019 23:41 ]
Zolang je m niet recht van voren ziet istie best geslaagd. Gelukkig zit ik voornamelijk in de auto. Dan heb je er geen last van.MarkHero schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:53:
Alleen jammer van die afschuwelijke platgeslagen neus. *knip*
[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 04-06-2019 23:41 ]
Welke (betaalbare) elektrische auto is dan wel meer je ding?
En ook ik kan je verhaal 100% ondersteunen. De huidige AP in de S is niet heel relaxed om mee te rijden. Vind de adaptive CC optie een stuk beter ook al vind ik die nogal erg voorzichtig. Afgelopen week een paar dagen een S gereden icm 2000km in NL en vond het prettig om weer in mijn BMW 3 serie met CC te rijden. Puur omdat de Tesla zo angstig omgaat met andere auto’s voor je en erg onverwacht op de rem gaat staan.dfrenner schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:04:
[...]
Kijk eindelijk iemand die iets objectiever ernaar durft te kijken. Ik mis dit echt zo vaak als het om onderwerpen als Apple en Telsa bijvoorbeeld gaat.
Ja, ik heb ook een iPhone en ja ik hoop mijn huidige leaseauto voor een Model 3 te vervangen.
Tijdens de proefrit vond ik het best leuk werken, maar voor full self driving heb ik er echt een hard hoofd in.
Bij de model 3 vond ik dat hij hem prima binnen de lijnen hield, zonder te zwalken. Maar anticiperen op remmende auto's die daarna weer gaan rijden lukte hem echt niet. Veel te hard afremmen, en te laat weer gas oppakken. Dat lukt mij zelf veel vloeiender om files achter mij te voorkomen.
Van rijbaan wisselen werkte gewoon niet goed, ook niet met handmatige richting aangeven.
Het stuur moest ik echt op bepaalde punten vasthouden, terwijl ik vaak wissel van positie.
Ik vind het leuk dat het tegenwoordig standaard is en ik ga het echt wel regelmatig gebruiken denk ik (vooral vakanties). Maar het is echt een "nice to have" en absoluut geen "must have".
De BMW is inmiddels verkocht en hoop op een snelle levering van de in mei bestelde 3 LR AWD. Vandaag Tesla proberen te bellen maar na 1:05 u in de wachtrij vond ik het wel welletjes. Populair voertuig blijkbaar 🤪
Kan het nog niet geloven dat ik echt een Tesla rij straks.... Ga van een Golf diesel naar elektrisch, dat is ook wel leuk per maand
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hèhèhe, natuurlijk veruit de meest bijzondere auto die ik ooit heb gereden
Verwijderd
GefeliciteerdWackmack schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:01:
Groen licht! Telsa is besteld. Zwart, LR icm RWD, verder niks bijzonders. Hopelijk snelle levering. Short lease loopt tot oktober maar LM gaat kijken of de auto eerder mag worden omgeruild. Goede service.
Kan het nog niet geloven dat ik echt een Tesla rij straks.... Ga van een Golf diesel naar elektrisch, dat is ook wel leuk per maand
Dat lijkt me logisch. Als je familie er niet in past of je hebt zaken die mee moeten en niet zonder hatchback te vervoeren zijn neem je geen 3.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:52:
[...]
Natuurlijk snap ik het wel dat een hatchback makkelijker kan zijn, maar je zal er zo aan gewend zijn. Niemand hier met een familie heeft klachten over de grootte van de 3.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Witte Model 3 LR AWD + Wit Interieur + 19" Sport velgen + trekhaak (€63.630,-)
Als hij op tijd binnen is dan rij ik hem vanaf 1 september, dan neemt een collega mijn huidig leasecontract (Hyundai Tucson) over.
Can't wait!
[ Tesla MIG MYP ]
Mooi! Je hebt echt letterlijk "JA!" gezegd tegen de hele optielijst!!Cyw00d schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:49:
Witte Model 3 LR AWD + Wit Interieur + 19" Sport velgen + trekhaak (€63.630,-)
Nope, geen advanced autopilot genomen. Leuke features als Autopark en Summon ga ik nu wel missen, maar autopilot zelf is duidelijk nog niet goed genoeg helaas, ik kan dat altijd nog achteraf er op zetten.eckru schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Mooi! Je hebt echt letterlijk "JA!" gezegd tegen de hele optielijst!!
[ Tesla MIG MYP ]
Ik heb ook in de nieuwe Corolla proefgereden en daar werkte het allemaal een stuk fijner. Ik reed met 100 op een vrachtwagen af, hij begon rustig af te remmen en het moment dat ik mijn knipperlicht aanzette begon hij alweer te accelereren, dus al voordat ik achter de vrachtwagen weg was. Daarnaast werd lane keep assist meteen na de baanwissel actief, dus niet opnieuw aanzetten zoals met base autopilot.Ibidem schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:21:
[...]
En ook ik kan je verhaal 100% ondersteunen. De huidige AP in de S is niet heel relaxed om mee te rijden. Vind de adaptive CC optie een stuk beter ook al vind ik die nogal erg voorzichtig. Afgelopen week een paar dagen een S gereden icm 2000km in NL en vond het prettig om weer in mijn BMW 3 serie met CC te rijden. Puur omdat de Tesla zo angstig omgaat met andere auto’s voor je en erg onverwacht op de rem gaat staan.
De BMW is inmiddels verkocht en hoop op een snelle levering van de in mei bestelde 3 LR AWD. Vandaag Tesla proberen te bellen maar na 1:05 u in de wachtrij vond ik het wel welletjes. Populair voertuig blijkbaar 🤪
Uiteindelijk toch voor de leuke auto gekozen, de Tesla dus, maar was toch wel erg enthousiast over het stabiele van de Corolla.
Verwijderd
De Polestar 2 is komend weekend te zien trouwens in Hoog Caterijne, Utrecht. Qua uiterlijk en specs lijkt me dat een geduchte concurrent voor de Model 3. Launch Edition 60k, vanafprijs 40k. Veel betere afwerking, normale kofferbak, Model 3 achtige tablet maar ook een normaal dashboard. Alleen geen eigen SC netwerk voor de jaarlijkse vakantietrip.
Zou er veel vraag naar zijn? Vraag me überhaupt al af of ze wel zoveel kunnen leveren zoals Tesla.
Zijn er mensen die een draadloze oplader voor hun telefoon gebruiken in de Model 3? Er zijn best veel verschillende fabrikanten en Tesla biedt hem nu ook zelf aan in de US. Graag zou ik nog wel gebruik maken van Sentry en van Fast Charging.
Ik heb zelf gekozen voor die van Jeda(https://getjeda.com/product/jeda-wireless-pad/)iMick schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:05:
Als het goed is wordt mijn Model 3 LR RWD Midnight Silver + White Interior deze week ook besteld. :-) Oorspronkelijk de SR+ besteld, maar uiteindelijk toch nog gekozen voor de LR.
Zijn er mensen die een draadloze oplader voor hun telefoon gebruiken in de Model 3? Er zijn best veel verschillende fabrikanten en Tesla biedt hem nu ook zelf aan in de US. Graag zou ik nog wel gebruik maken van Sentry en van Fast Charging.
Dat in combinatie met de Zendure X6 (via Amazon.se gekocht) heb je het beste te pakken denk ik
Zendure X6 in actie
Ik heb de Zendure X6 ook, maar op een of andere manier wil mijn Pixel 3a niet automatisch laden als ik die aansluit, dan moet ik eerst het knopje drukken. Bij alle andere telefoons (Nexus, Samsungs en Huaweis) werkte het perfect. Nog onduidelijk waarom dat is.tino schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Dat in combinatie met de Zendure X6 (via Amazon.se gekocht) heb je het beste te pakken denk ik
Zendure X6 in actie
Verwijderd
Ben zeker benieuwd! Ik volg Polestar al een hele tijd en ze kunnen zeker een heel goed voertuig neerzetten. Ik denk dat Polestar vooral van de benzine rijders aandeel gaat afsnoepen, helemaal in de USA is de polestar veel duurder dan de Tesla door de importheffingen. En 40k heb je wel een hele kale auto, dat vind ik dan altijd weer zo jammer. Bij Tesla heb je gewoon alle opties die bij andere merken dus opties zijn.CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:57:
Noem het 'dom', eerder 'stabiel', 'voorspelbaar', 'betrouwbaar'. Niet na elke update jezelf weer aanleren waar het systeem opeens weer wel en niet goed mee omgaat en in de valkuil stappen dat je in een self driving auto denkt te rijden
De Polestar 2 is komend weekend te zien trouwens in Hoog Caterijne, Utrecht. Qua uiterlijk en specs lijkt me dat een geduchte concurrent voor de Model 3. Launch Edition 60k, vanafprijs 40k. Veel betere afwerking, normale kofferbak, Model 3 achtige tablet maar ook een normaal dashboard. Alleen geen eigen SC netwerk voor de jaarlijkse vakantietrip.
Zou er veel vraag naar zijn? Vraag me überhaupt al af of ze wel zoveel kunnen leveren zoals Tesla.
En SC zal echt de komende jaren een groot voordeel zijn op de andere netwerken.
Edit: overigens staat Toyota natuurljk voor stabiel, betrouwbaar en voorspelbaar. Maar ook oersaai.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 11:54 ]
Mijn vriendin heeft geen draadloos oplaadbare telefoon, is het mogelijk om een draadloze unit + daarnaast een kabel aan te sluiten? (En dan niet de kabel loshangend, maar netjes vast via de kabelmount?
Edit:Op de website van getjeda zie je dat het kan, maar die zijn niet gemount: https://getjeda.com/ (scrollen naar laatste afbeelding)
[ Voor 29% gewijzigd door Cyw00d op 05-06-2019 12:12 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Wat is je definitie van dom? Het werkt gewoon goed. Ik kon op ACC probleemloos een rotonde over omdat er een vrachtwagen voor me reed bij het afremmen en op de rotonde bleef hij zelf rustig rijden. Volgens mij is een ACC die slecht werkt dommer dan eentje die goed werkt, ook al is de techniek nog zo geavanceerd.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:41:
Echter de Corolla is gewoon 'domme' ACC toch? Nu is autopilot in sommige situaties wel slechter, maar een domme ACC is niet te vergelijken met een complex systeem als AP. Zoals ik al heb gezegd, Tesla moet meer testen in Europa en niet focussen op alleen USA.
Ik heb deze reactie trouwens eerder gekregen, maar niemand komt ooit met voorbeelden waarom Tesla beter is, kan jij die noemen? Daarnaast heeft ook niemand die zo reageert de Corolla geprobeerd, ik kan het aanraden, geeft een stukje context.
Ligt er volledig aan hoe hard je rijdt, wat de wind is en het weer.r0bb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:04:
Wat verwachten jullie als realistische actieradius van de SR+? Tesla geeft 415 km af, zal dit in de praktijk 350km betekenen? 19" velgen en sportief rijden scheelt ook respectievelijk 10% las ik?
Ik heb de AWD Long Range. Die is 560 WLTP gerate. Met 130 km/h snelweg zal de actuele range eerder 350km zijn is mijn ervaring (en dan heb je natuurlijk nog wat procenten over). Als je een 100 km/h snelweg hebt, is de range al snel 450-500. Rustigere lange ritjes binnendoor nog langer.
Dank! Ik was ook aan het kijken naar de versie van Taptes (50$). Ziet er strak uit en de vorige versie heeft ook goede reviews. Begreep van Taptes dat je voor fast charging nog een powerbank ertussen moet plaatsen..tino schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Ik heb zelf gekozen voor die van Jeda(https://getjeda.com/product/jeda-wireless-pad/)
Zendure X6 in actie
Nomad heeft ook een draadloze lader voor de Model 3 (130$) in het assortiment, maar die is een stuk duurder en ondersteunt landscape niet.
[ Voor 11% gewijzigd door iMick op 05-06-2019 13:29 ]
560 is de EPA range. Range is dus echt dichtbij de 500.Requiem19 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:20:
[...]
Ligt er volledig aan hoe hard je rijdt, wat de wind is en het weer.
Ik heb de AWD Long Range. Die is 560 WLTP gerate. Met 130 km/h snelweg zal de actuele range eerder 350km zijn is mijn ervaring (en dan heb je natuurlijk nog wat procenten over). Als je een 100 km/h snelweg hebt, is de range al snel 450-500. Rustigere lange ritjes binnendoor nog langer.
EPA is enorm veel realistischer als de WLTP normen van Europa. Om maar iets te zeggen: EPA van de E-Tron is 328km terwijl de WLTP 417km zegt.
Als ik even snel google zie ik overal 560 WLTP range?bottom line schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:24:
[...]
560 is de EPA range. Range is dus echt dichtbij de 500.
EPA is enorm veel realistischer als de WLTP normen van Europa. Om maar iets te zeggen: EPA van de E-Tron is 328km terwijl de WLTP 417km zegt.
Klopt het moet 500 EPA zijn en 560 WLTP.Requiem19 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Als ik even snel google zie ik overal 560 WLTP range?
oeh, like! Gelijk besteld voor mijn 3 die eraan komt. Als ik het goed begrijp blijft deze Zendure opgeladen dankzij die passthrough poort? Dus zo kan ik mijn notebook opladen tijdens het rijden en laden? Die hoef ik dan niet thuis nogmaals aan de oplader te hangen ofzo?tino schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Ik heb zelf gekozen voor die van Jeda(https://getjeda.com/product/jeda-wireless-pad/)
Zendure X6 in actie
verkeerde topic
[ Voor 95% gewijzigd door DaCoTa op 05-06-2019 14:22 ]
Dat waren precies ook mijn overwegingen om te kiezen voor de JedaiMick schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:24:
[...]
Dank! Ik was ook aan het kijken naar de versie van Taptes (50$). Ziet er strak uit en de vorige versie heeft ook goede reviews. Begreep van Taptes dat je voor fast charging nog een powerbank ertussen moet plaatsen..
Nomad heeft ook een draadloze lader voor de Model 3 (130$) in het assortiment, maar die is een stuk duurder en ondersteunt landscape niet.
Als het goed is klopt dat idd. Zelf nog niet mee kunnen spelen. Gisteren besteld en vandaag melding gehad dat hij is verzonden dus ben erg benieuwd.Ibidem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:43:
[...]
oeh, like! Gelijk besteld voor mijn 3 die eraan komt. Als ik het goed begrijp blijft deze Zendure opgeladen dankzij die passthrough poort? Dus zo kan ik mijn notebook opladen tijdens het rijden en laden? Die hoef ik dan niet thuis nogmaals aan de oplader te hangen ofzo?
Mag mijn M3 volgende week vrijdag ophalen (als het goed is)
Signatures zijn voor boomers.
Collega van mij stelt net een X samen, bij Leaseplan, voor maar 1150,- per maand. Daar ligt het toch niet aan.Maasluip schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:55:
Volgens mij zijn de bestellingen voor de model S en X ingekakt. Net een mailtje van Tesla gekregen dat je deze maand onbeperkt superchargen krijgt bij een S of X uit de showroom.
Overigens is de 3 voor reparatie van de velgen weg. Leenauto is een TDI DSG Passat. Dat ding is ZO langzaam en reageert zo traag! En dan de stoelen! Ruglening elektrisch, elektrische lumbar support maar stoelpositie en de hoogte moet je met de hand verstellen. En zoveel knopjes en schermpjes overal! Je moet op een knop drukken om de auto te starten. Wel adaptive cruise control maar geen regensensor (WTF??).
Poeh Poeh nou nou zegTassadar32 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:09:
@Maasluip Ze willen van oude/voorraad S/X af die nog niet de drive unit & suspension upgrade hebben gehad.
Overigens is de 3 voor reparatie van de velgen weg. Leenauto is een TDI DSG Passat. Dat ding is ZO langzaam en reageert zo traag! En dan de stoelen! Ruglening elektrisch, elektrische lumbar support maar stoelpositie en de hoogte moet je met de hand verstellen. En zoveel knopjes en schermpjes overal! Je moet op een knop drukken om de auto te starten. Wel adaptive cruise control maar geen regensensor (WTF??).
Persoonlijk vind ik de zitpositie op de achterbank van de model 3 om te janken. Werkelijk, als volwassen persoon een uur lang achterin zitten is niet te doen.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
De respons die de Passat geeft is langzaam vergeleken met mijn vorige auto (Outlander PHEV) maar echt heel traag vergeleken met de model 3. Wat dat betreft wen je snel aan elektrisch rijden en is het toch weer even omschakelen als je terug moet naar een ICE. Het gemak van een Tesla is ook iets wat je snel mist in een andere auto, zaken als walk-away lock, geen startknop/sleutel, autopilot, bestuurdersprofielen en easy entry zijn toch wel erg fijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Tassadar32 op 05-06-2019 15:43 ]
Nadeel van mens zijn is dat dingen heel snel wennen.ScreamGT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:35:
[...]
Poeh Poeh nou nou zegHet is wel bekomen zo hé, wat een loeder bak. Kijk even wat je typed, een Passat TDI traag- joh.
Persoonlijk vind ik de zitpositie op de achterbank van de model 3 om te janken. Werkelijk, als volwassen persoon een uur lang achterin zitten is niet te doen.
Mijn vrienden durfden niet met de M3 naar Zuid Frankrijk, dus maar met een A3 sportback E-tron (150pk+electromotor). Dat is in principe een redelijk snelle auto voor NL begrippen - maar af en toe verslikte ik me toch bijna in inhaalmanoeuvres
Verwijderd
Het zijn gewoon twee verschillende systemen. De AP van Tesla is een aanloop naar level 3 autonoom en daarop wordt straks level 4 ontwikkeld. Hier is nog veel werk aan (vooral in Europa) maar wordt continue ontwikkeld met updates.wickedsight schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:10:
[...]
Wat is je definitie van dom? Het werkt gewoon goed. Ik kon op ACC probleemloos een rotonde over omdat er een vrachtwagen voor me reed bij het afremmen en op de rotonde bleef hij zelf rustig rijden. Volgens mij is een ACC die slecht werkt dommer dan eentje die goed werkt, ook al is de techniek nog zo geavanceerd.
Ik heb deze reactie trouwens eerder gekregen, maar niemand komt ooit met voorbeelden waarom Tesla beter is, kan jij die noemen? Daarnaast heeft ook niemand die zo reageert de Corolla geprobeerd, ik kan het aanraden, geeft een stukje context.
Ik heb net wat onderzoek gedaan op de website van Toyota en hun systeem is een systeem dat netjes de lijntjes volgt en afstand tot de voorganger. Dit is niet zo spannend, mijn Audi S3 uit 2014 had dit al. Dit is veel eenvoudiger en werkt dus degelijk. Daarentegen is AP van Tesla nu nog beta maar wordt steeds beter. Eigenlijk met de dag zelfs, maar dat mag ik niet zeggen.
Ben btw in Parijs op mobiel dus excuseer de fouten.
@hierboven, ja de X en S zijn ingekakt en de gratis super charging was ook aangekondigd. Elektrec denkt dit naar aanloop van refresh. Doch roepen ze dat al een paar maanden, maar wie weet
Ik heb deze op Ali besteld:iMick schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:05:
Zijn er mensen die een draadloze oplader voor hun telefoon gebruiken in de Model 3?
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.5ad14c4dNc36sb
Nu heeft mijn P20 Pro geen Qi charging, dus daar zit nu zo'n chargepad in, werkt goed. De Samsung S9 van mijn vrouw werkt ook.
Wat wel goed is, maar niet bij de productfoto's staat, is dat er twee splitter kabels bij zitten (van 2 naar 4 poorten). Die twee splitter kabels prik je dus in de twee USB poorten in de auto. Dan plug je de twee laadkabels die aan de charge-pad zitten in twee van de vier poorten van splitters. Dan is er nog een poortje over voor de USB stick van je dashcam en nog een over voor de gamepad voor de spelletjes!
Het is overigens zonder verder hak een breek werk te monteren. De chargepad komt ipv de standaard rubberen pad van Tesla. Telefoon komt wel wat hoger te liggen, wat voor mij een voordeel is, zo is de vingerafdruk lezer van de telfoon nog beschikbaar, die zat eerst half onder glimmende zwarte balkje waar de kabels onder zaten.
Bedenk je hierbij wel dat Tesla's standaard maar tot 90% laden en dat de indicatie van de range op het display meer richting de Amerikaanse opgaven komen. Zo heb ik een M3 LR AWD op 18" Aero's, met een WLTP bereik van 560km. Die staat af fabriek op laden tot 90%, wat dus een range is van 450km. En die haal ik ook wel. Die 560km zie ik dus nooit.r0bb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:04:
Wat verwachten jullie als realistische actieradius van de SR+? Tesla geeft 415 km af, zal dit in de praktijk 350km betekenen? 19" velgen en sportief rijden scheelt ook respectievelijk 10% las ik?
Zo'n zelfde rekensom zou je voor de SR+ kunnen doen: amerikaanse range x 0,9 = praktische range
SR+ US range is 240 mijl = 384 km x 0,9 = 345 km praktisch bruikbaar
Max wat ik gezien heb met 100% laden is 496km. Ik weet niet of die afstand aanpast aan je rijgedrag.eckru schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:44:
[...]
Bedenk je hierbij wel dat Tesla's standaard maar tot 90% laden en dat de indicatie van de range op het display meer richting de Amerikaanse opgaven komen. Zo heb ik een M3 LR AWD op 18" Aero's, met een WLTP bereik van 560km. Die staat af fabriek op laden tot 90%, wat dus een range is van 450km. En die haal ik ook wel. Die 560km zie ik dus nooit.
Je mag alles zeggen en onzin met typfouten blijft onzin 😁 AP zou met iedere update beter moeten worden, niet iedere dag.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Daarentegen is AP van Tesla nu nog beta maar wordt steeds beter. Eigenlijk met de dag zelfs, maar dat mag ik niet zeggen.![]()
Ben btw in Parijs op mobiel dus excuseer de fouten.
Lichtjaren voor lopen en toch beta. AP is in 2013 in Europa aangekomen. Na 6 jaar verwacht je toch minder problemen, zeker als ze OTA updates kunnen doen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Verwijderd
In ieder geval, hoe meer km's met AP, hoe beter. Dat is wat ik bedoel te zeggen.kdeboois schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:51:
[...]
Je mag alles zeggen en onzin met typfouten blijft onzin 😁 AP zou met iedere update beter moeten worden, niet iedere dag.
Lichtjaren voor lopen en toch beta. AP is in 2013 in Europa aangekomen. Na 6 jaar verwacht je toch minder problemen, zeker als ze OTA updates kunnen doen.
Ja, ben het wel met je eens hoor. In USA zijn je allemaal lyrisch over AP, maar de status in Europa is nu wel diep triest, maar nog steeds beter dan elk ander merk
Verwijderd
Ben ik zeker met je eens, maar goed, ze moeten ergens prioriteiten stellen. Ze hebben ook al 4 nieuwe modellen in ontwikkeling. Gelukkig kan het snel gaan als er een dedicated team komt voor Europa en de politici geen achterlijke wetten maken.Deveon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:21:
Ik geloof ook niet dat Tesla zijn best doet om de wereldmarkt aan te spreken. Ze richten zich duidelijk enkel op de VS om daar massaproductie en de RoboTaxi van de grond te krijgen. Dat hun producten in de rest van de wereld ook populair zijn is een leuke bijvangst, maar geen prioriteit.
Gelukkig zijn Teslas geweldig om zelf te rijden en voor file rijden en 80 wegen is AP dan wel weer super.
Ik denk dat de Europese autolobby te machtig is. Beter laat Tesla eerst aan de andere kant van de plas zien dat het kan (waar ze de overheid wél mee hebben) voordat ze zich richten op Europa. Als het daar werkt heeft de autolobby niet de macht om het tegen te houden en waait het zo over.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:25:
[...]
Ben ik zeker met je eens, maar goed, ze moeten ergens prioriteiten stellen. Ze hebben ook al 4 nieuwe modellen in ontwikkeling. Gelukkig kan het snel gaan als er een dedicated team komt voor Europa en de politici geen achterlijke wetten maken.
Gelukkig zijn Teslas geweldig om zelf te rijden en voor file rijden en 80 wegen is AP dan wel weer super.
Zeker het Nederlandse wegdek is optimaal én voor de binnensteden kunnen autonome auto’s over de busbaan zonder de bussen te hinderen (OV dienstverlener moet dan de snelheid en toegang van autonome auto’s kunnen doseren).
Ik heb 'm nooit verder zien laden dan 450 km, als jij 'm tot 100% geladen hebt en dat 496 km is klopt dat wel.DaCoTa schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:17:
[...]
Max wat ik gezien heb met 100% laden is 496km. Ik weet niet of die afstand aanpast aan je rijgedrag.
Een kennis heeft een eerste generatie BMW i3 (Zonder REX, is 22kWh volgens mij) en die heeft vol geladen 130km "real" range, wat al gauw op 100km staat met wat airco aan en stukjes 130km/u. En dan moet ie al aan laden gaan denken. Ik ben wel blij met het bereik van de M3 LR.
Dit topic is gesloten.
![]()