Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:40

qadn

Pinnacle of Perversion

Batata007 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:42:
Hoi allemaal,

Net als velen van jullie volg ik de Model 3 sinds de introductie een aantal jaar geleden. Komende week is het zover en ga ik er zelf eentje bestellen via de werkgever. Afgelopen maanden gewacht op de RWD omdat deze fiscaal voordeliger was. Nu de AP echter niet meer geincludeerd is, is het prijsverschil met de AWD echter nog maar 2K. Voor mij persoonlijk is dat 3 a 4 tientjes in de maand. Hierdoor ben ik nu enorm aan het twijfelen. Toch maar voor de AWD gaan?

Voor 3 a 4 tientjes meer heb je wel ong 170 PK meer, en als ik velen mag geloven ook een veel betere rijervaring. De iets betere range van de RWD trekt me overigens dan wel weer aan. Het is wellicht maar 30 km verschil (bij snelweg snelheid), maar kan net weer het verschil maken tussen een tussenstop moeten maken en niet moeten maken.

Al met al enorm aan het twijfelen nu. Mensen die hetzelfde dilemma hebben meegemaakt en hun ervaring willen delen?
Ja, ik en mijn collega zaten voor hetzelfde dillema.
Onze conclusie was "fuck it" en we hebben allebei de AWD besteld.
Het helpt wel mee dat voor ons het AP/FSD verhaal erg belangrijk is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20:21
mrmrmr schreef op zondag 12 mei 2019 @ 03:17:
Persoonlijk vind ik de gewone Model 3 al veel meer dan vlot genoeg. Vooral omdat de auto zo snel is vanuit stilstand, alle pk's zijn meteen beschikbaar.

Ik kan drie redenen bedenken voor een AWD:

Als je een 0-100 <5s racemonster nodig hebt: AWD en performance. Niet voor de ongelimiteerde autobahn.

Of als je aan een modderig zandpad woont of in Scandinavie/Canada met maandenlang sneeuw en vorst, dan zou ik ook AWD overwegen.

De twee motoren kunnen dienen als backup voor elkaar. Als je zelf aanschaft en de auto langdurig blijft gebruiken, dan is dat het overwegen waard. Bij lease zie ik minder waarde, want de leasemaatschappij loopt het risico van een kapotte motor.
Op papier lijken dat de verschillen, voor een ICE welteverstaan. Ga vooral eerst met een dergelijk vermogende EV rijden. NB Dit is geen Kona. Dit vermogen op slechts 2 wielen is niet altijd handig als je t ook écht wilt gebruiken. ( waarom zou je t anders kopen). Nu AWD en ik wil niet meer anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:20
E46RC51 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Op papier lijken dat de verschillen, voor een ICE welteverstaan. Ga vooral eerst met een dergelijk vermogende EV rijden. NB Dit is geen Kona. Dit vermogen op slechts 2 wielen is niet altijd handig als je t ook écht wilt gebruiken. ( waarom zou je t anders kopen). Nu AWD en ik wil niet meer anders.
Heb je ook met een RWD gereden dan? Volgens mij kun je die nergens proefrijden. Tuurlijk is AWD lekker, Performance is nog beter. Maar 9 van de 10 bestuurders zal het niet veel uitmaken. Het is leuk maar niet meer dan dat. In de file rijden kan met RWD ook meer dan prima. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de regeneratie op de rwd? Twee motoren kunnen natuurlijk meer terugleveren dan één. Daarnaast remmen auto’s traditioneel vooral voor.

Het liefste zou ik over 3 jaar graag de Y willen rijden, maar ik denk dat ik de delivery hell liever oversla en pas een jaar na levering bestel. Plus nog even de vraag hoe de financiën rond komen..

Edit:
Wat de LR DM leuk maakt is de inductiemotor op de vooras (de “performance” motor) waar de rwd het moet doen met de permanent magnet motor (de efficiency motor) en dan de tussenacceleratie vrijwel gelijk is als de Model 3 Performance.

PS: bij de (nieuwe) S/X zit de performance motor wél op de achteras waar die hoort, maar de S/X zijn dan ook niet als rwd te krijgen.

Deveon wijzigde deze reactie 12-05-2019 10:03 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:57:
Hoe zit het eigenlijk met de regeneratie op de rwd? Twee motoren kunnen natuurlijk meer terugleveren dan één. Daarnaast remmen auto’s traditioneel vooral voor.

Het liefste zou ik over 3 jaar graag de Y willen rijden, maar ik denk dat ik de delivery hell liever oversla en pas een jaar na levering bestel. Plus nog even de vraag hoe de financiën rond komen..
Blijkbaar zou de RWD iets minder regenereren. Maar goed, volgens mij zou een AWD iets van 4/5% kunnen regenereren qua range? Zeg dat een RWD de helft doet in het slechtste geval. Niet echt boeiend voor mij. Tijdens de proefrit heb ik het sowieso aangepast. Vind het persoonlijk (nog) niet fijn. En die paar procent zal geen verschil voor me maken. De dagen dan ik onder de 20% SOC kom zijn op 1 hand te tellen op jaarbasis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Blijkbaar zou de RWD iets minder regenereren. Maar goed, volgens mij zou een AWD iets van 4/5% kunnen regenereren qua range? Zeg dat een RWD de helft doet in het slechtste geval. Niet echt boeiend voor mij. Tijdens de proefrit heb ik het sowieso aangepast. Vind het persoonlijk (nog) niet fijn. En die paar procent zal geen verschil voor me maken. De dagen dan ik onder de 20% SOC kom zijn op 1 hand te tellen op jaarbasis.
Het zou mij ook niet om die aantal procenten gaan, maar wel om het aantal keer dat je het rempedaal nodig hebt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Het zou mij ook niet om die aantal procenten gaan, maar wel om het aantal keer dat je het rempedaal nodig hebt ;)
Ah, OK. :) Persoonlijk kan ik er nog niet aanwennen. Even gas los op de afrit en het is net dat je vol op de rem staat. Nee, heb het liever zelf onder controle. Maar misschien zal het in de praktijk anders zijn als ik hem heb. Denk dat het qua experience niet heel veel anders zal zijn. Maar dat is nog ff gokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-05 20:18

AnthonyR

XO: MiachiRS | Forza 3/4/5/6/7

Het one pedal driving in de Leaf was ik binnen 24 uur aan gewend. Ik denk dat je zo om bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ah, OK. :) Persoonlijk kan ik er nog niet aanwennen. Even gas los op de afrit en het is net dat je vol op de rem staat. Nee, heb het liever zelf onder controle. Maar misschien zal het in de praktijk anders zijn als ik hem heb. Denk dat het qua experience niet heel veel anders zal zijn. Maar dat is nog ff gokken.
Je moet je gas niet volledig los halen tenzij je maximum wilt afremmen (zonder daadwerkelijk te remmen). Als je wilt uitrollen hou je bijv je acceleratiependaal in met 10-20% en op onder de snelheid zie je hoeveel energie er de motor in gaat of eruit komt.

Op de 330e mis ik de regeneratie van de Model 3 echt. Wat je in de Model 3 met het accelaratiepedaal (10-20% inhouden om njet te remmen) doet moet in de BMW met de rem (10-20% inhouden om te regeneren ipv remmen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
Deveon schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Je moet je gas niet volledig los halen tenzij je maximum wilt afremmen (zonder daadwerkelijk te remmen). Als je wilt uitrollen hou je bijv je acceleratiependaal in met 10-20% en op onder de snelheid zie je hoeveel energie er de motor in gaat of eruit komt.
Als je dat nog eens leest snap je ook waarom het wennen is.

Met ICE auto's had je een gaspedaal om te versnellen en een rempedaal om te vertragen.
Met Tesla heb je 1 pedaal om te versnellen en te vertragen en 1 pedaal om nog sneller te vertragen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E46RC51
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Heb je ook met een RWD gereden dan? Volgens mij kun je die nergens proefrijden. Tuurlijk is AWD lekker, Performance is nog beter. Maar 9 van de 10 bestuurders zal het niet veel uitmaken. Het is leuk maar niet meer dan dat. In de file rijden kan met RWD ook meer dan prima. :)
Waarom denk je dat 95% van alle Tesla’s een D achterop heeft staan?> EV torque en dit vermogen werkt het beste over 4 wielen. Ga je niet voor vermogen, dan beter een Kona..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:23
LordSinclair schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Met ICE auto's had je een gaspedaal om te versnellen en een rempedaal om te vertragen.
Met Tesla heb je 1 pedaal om te versnellen en te vertragen en 1 pedaal om nog sneller te vertragen.
De ICE had juist een prima remwerking op de motor (gasklep dicht) maar dat is er om efficiency redenen afgehaald (nu altijd open en soms op basis van inlaatklep lift)

Te veel regeneratief remmen maakt je een zeer irritante bestuurder voor het overige verkeer. Ik denk dat de RWD deze irritante afremming prima kan halen.

Bij de aangehaalde Kona, en mijn inziens de beter vergelijkbare e-Niro kwa binnenruimte, zit een flipper aan het stuur dat op commando maximaal regenereren mogelijk maakt. Dat zou beter zijn mijn inziens.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:20:
[...]

In mijn vorige auto had ik zelfs drie pedalen! :+ Het went snel, ongeacht hoe onduidelijk mijn uitleg misschien is. Ook voor niet techneuten zoals mijn vrouw. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
E46RC51 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Waarom denk je dat 95% van alle Tesla’s een D achterop heeft staan?> EV torque en dit vermogen werkt het beste over 4 wielen. Ga je niet voor vermogen, dan beter een Kona..
Omdat het tot nu toe ook bijna niet mogelijk was? Omdat ze alleen in het top segment zaten? Nogmaals, AWD is natuurlijk beter. Maar voor 9 van de 10 overbodig. En om dan te stellen dat iemand dan maar in een Kona moet gaan zitten snap ik even niet. Op droog wegdek kom je met een SM Model 3 prima van de plek.
Deveon schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:53:
[...]

In mijn vorige auto had ik zelfs drie pedalen! :+ Het went snel, ongeacht hoe onduidelijk mijn uitleg misschien is. Ook voor niet techneuten zoals mijn vrouw. ;)
Drie pedalen? Dat is ouderwets. 😉 Ook nog een handmatige choke zeker?

Inspired wijzigde deze reactie 12-05-2019 12:05 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-05 11:31

DeFeCt

je wéét toch

Batata007 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:42:
Hoi allemaal,

Net als velen van jullie volg ik de Model 3 sinds de introductie een aantal jaar geleden. Komende week is het zover en ga ik er zelf eentje bestellen via de werkgever. Afgelopen maanden gewacht op de RWD omdat deze fiscaal voordeliger was. Nu de AP echter niet meer geincludeerd is, is het prijsverschil met de AWD echter nog maar 2K. Voor mij persoonlijk is dat 3 a 4 tientjes in de maand. Hierdoor ben ik nu enorm aan het twijfelen. Toch maar voor de AWD gaan?

Voor 3 a 4 tientjes meer heb je wel ong 170 PK meer, en als ik velen mag geloven ook een veel betere rijervaring. De iets betere range van de RWD trekt me overigens dan wel weer aan. Het is wellicht maar 30 km verschil (bij snelweg snelheid), maar kan net weer het verschil maken tussen een tussenstop moeten maken en niet moeten maken.

Al met al enorm aan het twijfelen nu. Mensen die hetzelfde dilemma hebben meegemaakt en hun ervaring willen delen?

[...]

Gaat dat niet minimaal 3 jaar duren?
Ik sta voor dezelfde keuze en nijg toch naar de RDW (SR). Dat scheelt me bijna 100,- per maand x4 jaar is toch een leuk bedrag. Ik vraag me wel af hoe jij aan 2K verschil komt.. 58.300 - 47.800 is op mijn rekenmachine nog altijd meer dan 10K...

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:22
DeFeCt schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Ik sta voor dezelfde keuze en nijg toch naar de RDW (SR). Dat scheelt me bijna 100,- per maand x4 jaar is toch een leuk bedrag. Ik vraag me wel af hoe jij aan 2K verschil komt.. 58.300 - 47.800 is op mijn rekenmachine nog altijd meer dan 10K...
Goed lezen, zijn vraag gaat over LR RWD vs LR AWD. De RWD staat niet op de site, is +/- 5000 goedkoper maar heeft geen standaard AP twv 3000.

*edit* oh wacht, hij noemt de LR helemaal niet, dat was mijn eigen invulling van de ontbrekende info :P Maar dan heb je toch de uitleg hoe 'ie aan 2k komt ;)

anboni wijzigde deze reactie 12-05-2019 12:48 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-05 11:31

DeFeCt

je wéét toch

anboni schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Goed lezen, zijn vraag gaat over LR RWD vs LR AWD. De RWD staat niet op de site, is +/- 5000 goedkoper maar heeft geen standaard AP twv 3000.

*edit* oh wacht, hij noemt de LR helemaal niet, dat was mijn eigen invulling van de ontbrekende info :P Maar dan heb je toch de uitleg hoe 'ie aan 2k komt ;)
Thanks! Ik wist niet eens dat dat een optie was :D ...staat niet op de site, maar is wel te bestellen?

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
DeFeCt schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Thanks! Ik wist niet eens dat dat een optie was :D ...staat niet op de site, maar is wel te bestellen?
Yep, dat zijn in ieder geval de berichten eerder in dit topic geweest. Prijs zou 53k zijn (maar dan dus zonder AP)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:19
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:04:
[...]
Klopt. Niet zeker. Maar op dit moment wel (zeer) aannemelijk. Een flink lage bijtelling hoef je tegen die tijd niet meer te verwachten. In 2021 gaan ze echt niet meer met 4% bijtelling EVs stimuleren,
Het meest concrete voorstel staat op pagina 66 van het Ontwerp van het klimaatakkoord - hoofdstuk Mobiliteit: in 2021 8% bijtelling over de eerste €50k. Er staat niet of die bijtelling (zoals nu) de eerste 5 jaar vast is, of dat de afbouw naar 10% in 2023 en 16% in 2025 ook voor auto's geldt die in 2021 op kenteken zijn gezet. Kortom: het is afwachten wat de exacte tarieven en voorwaarden worden.
het kabinet baalt nu al van het gebrek aan inkomsten hierdoor. Dat je in 2021 voor een auto van 50k weer 400-500 aan bijtelling betaald is toch wel te verwachten.
Pieter Omtzigt zit gelukkig niet in het kabinet. Er wordt veel kabaal gemaakt maar als het kabinet de klimaatdoelstellingen wil halen (en ze blijven zeggen dat ze dat willen) kunnen ze echt niet de bijtelling voor EV's in 2021 naar 22% knallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:15
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ik merk juist dat ik veel nauwkeuriger kan doseren met de single pedal van de Model 3. Je kan heel precies rustig afremmen, je kan heel makkelijk dezelfde snelheid houden. Het is geen binair pedaal, indrukken en gaan, los is remmen; het is een heel geleidelijke schaal. Ja, als je je voet er in 1x vanaf haalt, dan rem je redelijk hard af, maar je kan ook heel geleidelijk het pedaal laten slippen en rustig afremmen. De rem gebruik ik alleen nog om hem vanaf 5km/u helemaal stil te zetten, of als ik onvoorzien moest afremmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 20-05 20:20
anboni schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Ik heb het inderdaad over de LR RWD.
Cataloguswaarde is 53.000 + AP voor 3200 = 56200 t.o.v. de 58300 van de LR AWD.

Inderdaad niet op de site van Tesla te configureren, maar op menig leasesite wel, zoals bijv:

https://directlease.nl/le...-3/long-range-rwd/1111477
DeFeCt schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Zie hierboven. De SR(+) is voor mij geen optie, gezien ik voor het werk redelijk wat kilometers maak.

Batata007 wijzigde deze reactie 12-05-2019 16:21 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 20-05 20:20
Inspired schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Klopt. Niet zeker. Maar op dit moment wel (zeer) aannemelijk. Een flink lage bijtelling hoef je tegen die tijd niet meer te verwachten. In 2021 gaan ze echt niet meer met 4% bijtelling EVs stimuleren, het kabinet baalt nu al van het gebrek aan inkomsten hierdoor. Dat je in 2021 voor een auto van 50k weer 400-500 aan bijtelling betaald is toch wel te verwachten.
Als de plannen zoals die er nu liggen doorgaan, dan gaan volelektrische auto's (t/m 50K) naar 8% vanaf 2021:
https://zerauto.nl/lagere...00-voor-emissieloze-auto/

Dat maakt de model Y weliswaar een stuk minder interessant dan een model 3, maar nog wel interessanter een gelijkwaardige premium plof-SUV.

Model Y Long Range (volgens Tesla website, exc. autopilot): 57.000
8% over 50.000 = 4000
22% over 7000 = 1540
Bruto bijtellling per maand: 4000 + 1540 / 12 = 461,66.

Redelijk basic uitgevoerde Audi Q3 (35 TFSI S tronic advanced): 48.000
22% over 48.000 = 10560
Bruto bijtelling per maand: 10560 / 12 = 880.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik zou ook liever een Model Y bestellen dan een 3, maar ik verwacht dat de eerste daarvan pas op Nederlandse bodem gaan rijden in 2022 en niet in 2021. Dus, toch maar aan het orienteren op een Model 3 :-)

Daarover een vraag, en daar is vast iemand in dit topic die daar een antwoord op weet:

Telt de winterbanden optie bij de fiscale waarde? Ik vind ze nogal prijzig, en al helemaal als ze bij de fiscale waarde geteld zouden worden.

Van de andere opties weet ik dat ze erbij komen, maar voor deze zou ik dat wel wat vreemd vinden, maar goed, liever vragen dan verrast worden :-)

@Staatslot hieronder: Bedankt voor de bevestiging :-)

Bonsaiboom wijzigde deze reactie 13-05-2019 09:42 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Staatslot
  • Laatst online: 21:14
Bonsaiboom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:51:
Ik zou ook liever een Model Y bestellen dan een 3, maar ik verwacht dat de eerste daarvan pas op Nederlandse bodem gaan rijden in 2022 en niet in 2021. Dus, toch maar aan het orienteren op een Model 3 :-)

Daarover een vraag, en daar is vast iemand in dit topic die daar een antwoord op weet:

Telt de winterbanden optie bij de fiscale waarde? Ik vind ze nogal prijzig, en al helemaal als ze bij de fiscale waarde geteld zouden worden.

Van de andere opties weet ik dat ze erbij komen, maar voor deze zou ik dat wel wat vreemd vinden, maar goed, liever vragen dan verrast worden :-)
Volgens de dame die ik telefonisch sprak van Tesla in Den Haag tellen die niet mee in de waarde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-05 11:31

acidfever

I am allready working!

Sideways schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:19:
De model 3's die ik heb zien rijden hebben overdag geen dagrijverlichting achter aan. Weet iemand of dat wel kan?

Deze week heb ik een SR+ besteld en zou graag altijd met verlichting achter rijden i.c.m. dagrijverlichting voor.
Volgens mij doet geen enkele auto dit. De DRL wetgeving gaat alleen over verlichting aan de voorkant.
Heb dit ook altijd jammer gevonden want het is veiliger en staat een stuk mooier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
Bonsaiboom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:51:

@Staatslot hieronder: Bedankt voor de bevestiging :-)
Als ik het goed begrijp, komt de Model 3 standaard op all-season banden. Die heb ik nu ook onder m'n ICE liggen en dat werkt voor Nederlandse omstandigheden eigenlijk altijd prima (en je mag er ook in winterse omstandigheden mee naar Duitsland). Zeker als je 'n AWD neemt, vraag ik me af of dat setje winterbanden veel toevoegt (tenzij je regelmatig serieuze winter opzoekt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonsaiboom
anboni schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Als ik het goed begrijp, komt de Model 3 standaard op all-season banden. Die heb ik nu ook onder m'n ICE liggen en dat werkt voor Nederlandse omstandigheden eigenlijk altijd prima (en je mag er ook in winterse omstandigheden mee naar Duitsland). Zeker als je 'n AWD neemt, vraag ik me af of dat setje winterbanden veel toevoegt (tenzij je regelmatig serieuze winter opzoekt)
Ik had ook begrepen dat hij standaard op all-season banden komen, en die ik heb ik nu ook onder mijn ICE liggen. Daarvoor had ik echter zomer- en winterbanden, en ik merk zowel in de winter als in de zomer dat all-season banden me minder grip geven dan de des-betreffende-seizoensbanden.

Het is nog geen gelopen zaak, eventueel rij ik die all-season banden wel op en bestel ik aftermarket velgen + banden voor de zomer/winter dan, maar het is in ieder geval goed om te weten dat de winterbanden niet bij de fiscale waarde geteld zouden worden. Overigens zou het bij mij ook geen lease-auto zijn, maar aanschaf op de zaak. Dat maakt sommige keuzes toch net wat anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongf7
  • Laatst online: 18:13
Volgens mij worden ze in Amerika standaard op all-season banden geleverd en in Nederland (Europa?) op zomerbanden.

Onder mijn model 3 zaten bij aflevering (en nog steeds) Michelin pilot sport 4 banden.

Ik heb mijn auto sinds dag 1, dus het kan natuurlijk veranderd zijn, want er is nogal wat veranderd sinds ik mijn auto heb :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:48
Zit iemand al te denken om de CSS upgrade te doen voor zijn model x/s? Ik twijfel heel erg het is weer 500 euro en voorlopig is CHAdeMO nog veel beschikbaar is en die heb ik maar paar keer nodig gehad. Denk dat ik de CSS ongeveer net zo vaak nodig zal hebben. Dus vind het een lastige keuze. Het is wel een dure ingreep voor eigenlijk iets dat zeer weinig gebruikt zal worden.

Maar goed iemand al aan het denken aan de upgrade of niet?

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Bij mij gaven ze ook aan dat hij op all-season zou komen. Ik had al andere banden in bestelling (all-season is imho een combinatie van een slechte zomerband met een matige winterband), maar in Tilburg zag ik er ook Michelin pilot sport 4 onder liggen.
MeZZiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:54:
Zit iemand al te denken om de CSS upgrade te doen voor zijn model x/s? Ik twijfel heel erg het is weer 500 euro en voorlopig is CHAdeMO nog veel beschikbaar is en die heb ik maar paar keer nodig gehad. Denk dat ik de CSS ongeveer net zo vaak nodig zal hebben. Dus vind het een lastige keuze. Het is wel een dure ingreep voor eigenlijk iets dat zeer weinig gebruikt zal worden.

Persoonlijk denk ik het niet nodig te hebben. Ik laad 95% thuis en de rest bij Tesla zelf. Echter, ik kan mij voorstellen dat je die 500,- bij verkoop voor een groot deel wel weer terugkrijgt.

PWM wijzigde deze reactie 13-05-2019 11:55 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
MeZZiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:54:

Als je een adapter hebt, kun je die misschien nu nog verkopen. Als je lang wacht word die alleen maar minder waard. En verder, het ligt natuurlijk aan je gebruikspatroon, als je thuis kunt laden heb je het weinig nodig en dan ligt het maar aan naar welke landen je gaat rijden en hoe ver je van Superchargers af gaat.

Maakt het nog iets uit qua laadsnelheid tussen CHAdeMO en een omgebouwde CCS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niekmans
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13-05 19:49
Lekkere club die Tesla...

In eerste instantie dacht ik voor de Model 3 RWD te gaan omdat toch alle Model 3's standaard Autopilot zouden hebben. Toen bleek dat dat voor de RWD niet opging en het prijsverschil met een AWD zo klein wordt, dat je net zo goed voor de AWD kunt kiezen.

Dus maar voor de AWD Long Range gegaan met Full Self Driving voor 5300 extra. Blijkbaar net op tijd want twee dagen later is de prijs van deze optie verhoogd naar 6400 Euro.

Een week na mijn bestelling komt er een bericht dat de Model 3 met trekhaak is te leveren. Super, want dan kun je nog eens een kleine aanhanger er achter hangen of een fietsendrager op de auto zetten. Trekhaak kan alleen af-fabriek worden geleverd en niet achteraf.
Dus maar snel in de telefoon geklommen en aangegeven dat ik graag de trekhaak er bij wilde hebben voor 1080 Euro.

Krijg ik vandaag een telefoontje van Tesla met een wazig verhaal:
Omdat ik Full Self Driving heb en graag de optie met de trekhaak wil hebben, moeten ze de bestelling opnieuw invoeren en moet ik voor Full Self driving ineens die 6400 Euro gaan betalen.

Heb een kwartier met de meneer van Tesla aan de telefoon gehangen, maar er was HELEMAAL NIETS aan te doen. Ik moest of de optie van de trekhaak laten vervallen of gewoon 1.100 Euro bij betalen voor die Full Self Driving.

Voorstel om mij dan gewoon een korting ter waarde van die 1.100 Euro te geven. Kan niet.
Voorstel om zonder Full Self Driving te bestellen en achteraf mij dat alsnog voor de oude prijs te geven. Kan niet.

De reden was dat dat niet kon omdat de trekhaak optie en de FSD optie bij de RDW een bepaalde fiscale waarde heeft en dat dat dan ook gewoon betaald moet worden. Ja, ja...

Dit is toch absolute waanzin!
Slaat helemaal nergens op.

Hebben nog meer mensen hier mee te maken gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
DaCoTa schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Als je een adapter hebt, kun je die misschien nu nog verkopen. Als je lang wacht word die alleen maar minder waard. En verder, het ligt natuurlijk aan je gebruikspatroon, als je thuis kunt laden heb je het weinig nodig en dan ligt het maar aan naar welke landen je gaat rijden en hoe ver je van Superchargers af gaat.

Maakt het nog iets uit qua laadsnelheid tussen CHAdeMO en een omgebouwde CCS?
CCS kan gewoon max snelheid van je tesla 100-120kw en CHAdeMO max 50kw.

We hebben het ook altijd gered zonder en chademo was voornamelijk net even makkelijker of kwam zo uit. (gratis bij de lidl) maar als ik terug kijk heb ik hem 1 keer echt nodig gehad en toen faalde mijn tesla zo erg dat hij niet wilde laden met chademo dat ik hem op type2 net genoeg gegeven had zodat ik amsterdam kon binnen lopen met 1%. Maar goed dat waren aflever issues chademo update/software was niet geinstalleerd. maar toch.

Voorlopig gaan de chademo opladers niet weg ze zullen wel zeldzamer worden. Omdat nissan nog niet overstap zullen die voorlopig nog wel blijven. Maar het leeft niet echt de CCS upgrade voor je tesla dat is wel duidelijk. Moet ook zeggen met thuis laden en redelijke range op de tesla je niet vaak onderweg hoef te laden.

MeZZiN wijzigde deze reactie 13-05-2019 12:35 (0%)
Reden: oeps

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
MeZZiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:29:
[...]
CSS kan gewoon max snelheid van je tesla 100-120kw en CHAdeMO max 50kw.
Pss, het is CCS, niet CSS. :+

Documentatie van Tesla is niet helemaal duidelijk of de ombouw naar CCS ook 120kW aan kan. Alleen daarvoor zou ik het zelf al doen, dan is best wel een groot verschil met CHAdeMO.
niekmans schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:12:

[...]

Het bestelproces bij Tesla is idd nogal een zwarte doos. En prijzen en aanbod veranderen heel regelmatig, maar dat is ben ik bang nu eenmaal de aard van het beestje. Ik zelf zou lekker je bestelling zo houden, nu er eenmaal een trekgewicht aan de Model 3 zit, kun je altijd achteraf nog een haak laten installeren. AWD krijg je er later nooit meer in.

DaCoTa wijzigde deze reactie 13-05-2019 12:37 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

PWM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:54:
Bij mij gaven ze ook aan dat hij op all-season zou komen. Ik had al andere banden in bestelling (all-season is imho een combinatie van een slechte zomerband met een matige winterband), maar in Tilburg zag ik er ook Michelin pilot sport 4 onder liggen.
Dit gaat dan om de performance neem ik aan? Alle non performance versies die ik heb gezien ligt Hankook onder bij de 19 Inch. Onder de 18 inch heb ik veel Michelin gezien (1 of andere low friction band) maar zelfs ook Hankook.

De Hankooks die op mijn 19 inch liggen zijn in ieder geval zuivere zomerbanden en geen all seasons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Misschien heeft het meer voordelen zoals dat je straks op v3 ook stuk sneller kan laden maar goed weet niet of dat een mogelijkheid is. Met de laatste updates + 145 update van de palen ga ik nu wel door de 100kw sta ik toch een paar minuten minder lang bij de supercharger.

Voor nu wacht ik het wel even af ben benieuwd wat de upgrade brengt.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:32
Je hebt nu 1 medewerker gesproken en daar verbindt je al conclusies aan? Met dit soort grote bedrijven moet je zulke kwesties altijd hogerop in de organisatie laten oplossen. Niet elke medewerker heeft altijd zin om buiten de procedures te gaan.

Zet het vriendelijk op de mail en vraag je of je iemand hogerop kan kijken naar dit probleem.

Dan zal het vast wel op te lossen zijn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:31
@Discipline Helaas is Tesla wat dat betreft meestal nogal moeilijk/star. Omdat ze blijkbaar zoveel orders al hebben staan hoeven ze niet klantvriendelijk te doen, de auto's verkopen toch wel. Ook de informatievoorziening als er iets fout gaat met je bestelling is belabberd en als na aflevering nog defecten hersteld moeten worden hoor je ook zo 2 maanden niks. Al met al is mijn Tesla Model 3 een fantastische auto maar de klantenservice van het bedrijf erachter is matig tot slecht.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

In eerste instantie dacht ik voor de Model 3 RWD te gaan omdat toch alle Model 3's standaard Autopilot zouden hebben. Toen bleek dat dat voor de RWD niet opging en het prijsverschil met een AWD zo klein wordt, dat je net zo goed voor de AWD kunt kiezen.

Dus maar voor de AWD Long Range gegaan met Full Self Driving voor 5300 extra. Blijkbaar net op tijd want twee dagen later is de prijs van deze optie verhoogd naar 6400 Euro.

Een week na mijn bestelling komt er een bericht dat de Model 3 met trekhaak is te leveren. Super, want dan kun je nog eens een kleine aanhanger er achter hangen of een fietsendrager op de auto zetten. Trekhaak kan alleen af-fabriek worden geleverd en niet achteraf.
Dus maar snel in de telefoon geklommen en aangegeven dat ik graag de trekhaak er bij wilde hebben voor 1080 Euro.

Krijg ik vandaag een telefoontje van Tesla met een wazig verhaal:
Omdat ik Full Self Driving heb en graag de optie met de trekhaak wil hebben, moeten ze de bestelling opnieuw invoeren en moet ik voor Full Self driving ineens die 6400 Euro gaan betalen.

Heb een kwartier met de meneer van Tesla aan de telefoon gehangen, maar er was HELEMAAL NIETS aan te doen. Ik moest of de optie van de trekhaak laten vervallen of gewoon 1.100 Euro bij betalen voor die Full Self Driving.

Voorstel om mij dan gewoon een korting ter waarde van die 1.100 Euro te geven. Kan niet.
Voorstel om zonder Full Self Driving te bestellen en achteraf mij dat alsnog voor de oude prijs te geven. Kan niet.

De reden was dat dat niet kon omdat de trekhaak optie en de FSD optie bij de RDW een bepaalde fiscale waarde heeft en dat dat dan ook gewoon betaald moet worden. Ja, ja...

De reden is waarschijnlijk dat ze een andere VIN (en dus andere auto) aan je moeten koppelen voor die trekhaak. Een softwarematige wijziging kunnen ze vrij eenvoudig doen maar dit wellicht niet, mogelijk komen de auto's met de trekhaak al gemonteerd richting Europa.

Om die reden kunnen mensen die al een model 3 geleverd hebben gekregen ook geen trekhaak meer kopen. De inschrijving en goedkeuring hiervan is echt anders dan een auto met trekhaak,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Lijkt mij wel dat de trekhaak in de VS gemonteerd wordt. Het is achteraf niet mogelijk, zelfs niet voor nieuwe Model 3s, om waarschijnlijk de druk op het delivery team in Europa te besparen. Het lijkt mij wel dat alle Model 3s die nu geleverd worden ook met trekgewicht geregisterd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
http://teslaservicemanual...eplacing-emmc-in-mcu.html
Ik voorzie een boel betrouwbaarheid problemen bij het Tesla Model X/S wagenpark. Hoop dat ze dit bij de Model 3 beter opgelost hebben.

TL:DR Boot vanaf eMMC NAND en dan ook nog veelvuldig schrijven naar diezelfde Flash wat de levensduur sterk verkort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
Ah joh, lekkere fud weer. Tesla blijft 1 van de meest betrouwbaarste merken, dat zie je wel met de Schiphol taxi's. En dit is met een OTA zo op te lossen.

Storm in een glas water.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:14:
Ik voorzie een boel betrouwbaarheid problemen bij het Tesla Model X/S wagenpark. Hoop dat ze dit bij de Model 3 beter opgelost hebben.

TL:DR Boot vanaf eMMC NAND en dan ook nog veelvuldig schrijven naar diezelfde Flash wat de levensduur sterk verkort.
In je link:
Applies To
All pre-refresh Model S vehicles
:?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
---knip---

Ja hoor ook met andere bedrijven die laten je niet eens je order aanpassen. Je moet even door vragen en vragen of iemand anders je wel kan helpen. Soms even zoeken maar als je netjes blijf kan je echt heel veel geregeld krijgen bij tesla. Sommige dingen zijn redelijk lastig zoals korting maar soms kan je er wel iets bij regelen. En ik kan het weten ik heb kunnen regelen dat mijn auto voor nieuw prijs omgeruild werd. Dus ja er is wel meer mogelijk alleen soms moet je wat meer doorvragen.

Maar wat jij wil is afzien van je huidige bestelling en een nieuwe plaatsen. Vind het nog netjes dat het kan voor de model 3 moet je niet proberen met je model x/s dat ging echt niet.

Maar praat even met sales. Loop binnen bij tesla en overleg met hun direct soms helpt dat enorm.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 23:39

Wiebbe

<none />

MeZZiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Ja hoor ook met andere bedrijven die laten je niet eens je order aanpassen. Je moet even door vragen en vragen of iemand anders je wel kan helpen. Soms even zoeken maar als je netjes blijf kan je echt heel veel geregeld krijgen bij tesla. Sommige dingen zijn redelijk lastig zoals korting maar soms kan je er wel iets bij regelen. En ik kan het weten ik heb kunnen regelen dat mijn auto voor nieuw prijs omgeruild werd. Dus ja er is wel meer mogelijk alleen soms moet je wat meer doorvragen.

Maar wat jij wil is afzien van je huidige bestelling en een nieuwe plaatsen. Vind het nog netjes dat het kan voor de model 3 moet je niet proberen met je model x/s dat ging echt niet.

Maar praat even met sales. Loop binnen bij tesla en overleg met hun direct soms helpt dat enorm.
Zeker, bij mij moest mijn bestelling aangepast worden van zwart -> wit interieur. Het bedrag bleef hetzelfde en heb toen heel lief gevraagd of ze een referral code konden toevoegen aan mijn account (omdat er zoveel gedoe was geweest en de bestelling toch werd aangepast).

Na even proberen gaf de medewerker het aan dat het niet meer kon/mocht.. alleen bij bestellen via de link. Maar hij ging intern even een vraag uitzetten. Bij de levering vorige week had ik toch mooi 7500 extra supercharger kilometers staan!

Uiteraard verder geen enkele terugkoppeling ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Geen terugkoppeling is wel een thema bij tesla. Na je auto 3-4 weken in het SC te hebben staan opeens een bericht hij staat klaar voor kan je hem wel even vandaag ophalen. Of mail niet beantwoorden waar de referral items blijven. Opeens UPS voor de deur hier wall unit .... duss..... Mis er nu nog maar een progress :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tim-1985
  • Laatst online: 16-05 08:34
Ik heb een M3 rood AWD met ~2000km op de teller. Maar ik zou heeeel graag een trekhaak erop willen, maar dat blijkt nu niet meer achteraf te kunnen.
Mocht er iemand op het punt staan om een nieuwe M3 te bestellen (AWD-ROOD) en geen trekhaak willen dan zou ik graag met hem bespreken of een ruil mogelijk is. Jij besteld dan een auto met trekhaak en ik neem hem van jou over. Uiteraard tegen een vergoeding omdat je er geen spik-splinter nieuwe auto er voor terug krijgt, maar één die al 2K gereden heeft.
In the unlikely event please sent a DM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-05 12:20

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

tim-1985 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:22:
Ik heb een M3 rood AWD met ~2000km op de teller. Maar ik zou heeeel graag een trekhaak erop willen, maar dat blijkt nu niet meer achteraf te kunnen.
Mocht er iemand op het punt staan om een nieuwe M3 te bestellen (AWD-ROOD) en geen trekhaak willen dan zou ik graag met hem bespreken of een ruil mogelijk is. Jij besteld dan een auto met trekhaak en ik neem hem van jou over. Uiteraard tegen een vergoeding omdat je er geen spik-splinter nieuwe auto er voor terug krijgt, maar één die al 2K gereden heeft.
In the unlikely event please sent a DM.
Sorry geen interesse, wel een kleine tip. Heb je de auto privé of zakelijk gekocht? Als je hem zakelijk gekocht hebt moet je namelijk de MIA terugbetalen bij verkoop en die kan de koper dan niet meer aanvragen.

TE KOOP: VW e-Golf juni 2018 zgan 10k km full option

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
Discipline schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:41:
Ah joh, lekkere fud weer. Tesla blijft 1 van de meest betrouwbaarste merken, dat zie je wel met de Schiphol taxi's. En dit is met een OTA zo op te lossen.

Storm in een glas water.
Behalve als de OTA de trigger voor een Flash defect is.

Dus is geen FUD maar mijn inziens een degelijke design fout. Ik werk als adviseur voor Embedded Electronics en adviseer al mijn klanten om het boot device altijd op NOR Flash te baseren.

Booten vanaf NAND is een tijdbom en daar kan geen SW update iets aan veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
kdeboois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Behalve als de OTA de trigger voor een Flash defect is.

Dus is geen FUD maar mijn inziens een degelijke design fout. Ik werk als adviseur voor Embedded Electronics en adviseer al mijn klanten om het boot device altijd op NOR Flash te baseren.

Booten vanaf NAND is een tijdbom en daar kan geen SW update iets aan veranderen.
Joh, alle auto's hebben design flaws. Je kan ook sowieso aantonen dat dit niet zo hoort te werken en Tesla komt vast met een terugroepactie anders. Storm in een glas water dus. Feit is dat je met een Tesla een stuk minder onderhoud en kosten hebt dan met andere soort auto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
Discipline schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Joh, alle auto's hebben design flaws. Je kan ook sowieso aantonen dat dit niet zo hoort te werken en Tesla komt vast met een terugroepactie anders. Storm in een glas water dus. Feit is dat je met een Tesla een stuk minder onderhoud en kosten hebt dan met andere soort auto's.
Klopt.

Ik weet niet hoe lang dit al bekend is dus wellicht komt er zoiets als een terugroep actie.

Storm in een glas water kan ik nog niet over oordelen, nuttige informatie vind ik het wel.

Tesla is perfect als het gaat om laag aantal bewegende onderdelen en lage slijtage. Geen enkele fabrikant doet dus beter.

Maar FUD roepen en downplayen zou ik nog even mee wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaCoTa
kdeboois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Klopt.

Ik weet niet hoe lang dit al bekend is dus wellicht komt er zoiets als een terugroep actie.

Storm in een glas water kan ik nog niet over oordelen, nuttige informatie vind ik het wel.

Tesla is perfect als het gaat om laag aantal bewegende onderdelen en lage slijtage. Geen enkele fabrikant doet dus beter.

Maar FUD roepen en downplayen zou ik nog even mee wachten.
Heb even gegoogled, en zie idd wat MCU failures, voornamelijk van AP1 Model S. Een aantal krijgen een gratis vervanging, andere zijn buiten warranty. Mocht dit probleem zich alsnog in AP2 of AP2.5 hardware zich voordoen, die worden toch allemaal vervangen door AP3 hardware, dan is het probleem weg.
edit:
Weet niet zeker of ik het over de goede computer heb, volgens mij zijn MCU en AP computer twee losse appareten.

Ook zag ik dat er al een firmware update uitgerold is (kan niet vinden welke) waarbij, vanwege dit issue, de logging verminderd is.

DaCoTa wijzigde deze reactie 13-05-2019 16:16 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

DaCoTa schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Heb even gegoogled, en zie idd wat MCU failures, voornamelijk van AP1 Model S. Een aantal krijgen een gratis vervanging, andere zijn buiten warranty.
Las daar ergens 2300 dollar voor een vervanging buiten garantie. Als dat waar is, dan is dat geen FUD maar iets om in te calculeren als je een tweedehands Tesla koopt waarvan de garantie verlopen is (of gaat verlopen in de periode dat je eigenaar bent).
Onderhoud op een EV is in de regel goedkoop ivm weinig bewegende en dus slijtagegevoelige delen, maar dit soort high-tech elektronica kun je niet zomaar even laten fixen bij een beun om de hoek zoals met veel andere merken wel kan.
Zet ook wel mn vraagtekens over de kosten op langere termijn (som van: [kans op een bepaald issue x kosten buiten garantie]), daarvan is nu nog weinig bekend want het zijn nu nog allemaal < 8 jaar oude wagens. Zolang alles via Tesla zelf moet is dat wel een risico.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:45

Snow_King

Konijn is stoer!

kdeboois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:14:

Zie ook: http://teslaservicemanual...eplacing-emmc-in-mcu.html

Storm in een glas water.
Niet waar helaas. NAND storage faalt na te veel writes en Tesla schrijft echt te veel naar de eMMC/NAND in MCU1. Deze faalt na een tijdje.

Mijn Model S uit 2013 (MCU 1) heeft het probleem nog niet gehad, maar deze is nu 5,5 jaar oud. Ik kende dit probleem al wat langer, maar ik verwacht de failure wel.

Ik denk er over na preventief de eMMC te vervangen om dit probleem voor te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aToMac
  • Laatst online: 20:43

Storm in een glas water.
Zo betrouwbaar dat EC-Rent de deuren heeft kunnen sluiten:
https://www.ec-rent.nl

Zie via hun Twitter account meer uitleg in hun reacties van 29 april:
https://twitter.com/ec_rent/with_replies?lang=nl

aToMac wijzigde deze reactie 13-05-2019 17:13 (13%)
Reden: Toevoeging Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 02:14
Het is inderdaad wel degelijk een bestaand issue:
YouTube: Tesla Hacker Highlights Major Issue

En zijn dus ook wel mensen die ze buiten Tesla om kunnen vervangen voor je.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
Elke auto heeft een issues. Dit is gewoon een probleem dat opgelost moet worden. Het een "boel betrouwbaarheidsproblemen" noemen en de Model 3 er gelijk betrekken is het zaaien van onzekerheid en dat is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:23
aToMac schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Zo betrouwbaar dat EC-Rent de deuren heeft kunnen sluiten:
https://www.ec-rent.nl

Zie via hun Twitter account meer uitleg in hun reacties van 29 april:
https://twitter.com/ec_rent/with_replies?lang=nl
Of een fout businessplan dat hier geen rekening mee hield. Ik kan me ergens van herinneren dat ze gestart zijn met een eigen kapitaal van minder als €90.000.
Waarom lukt het de taxibedrijven dan wel om met tientallen Tesla's in Schiphol te rijden?

Een bedrijf dat in 2015 is gestart en dan onmiddelijk 12 tesla's bezit en dan hebben ze nog 7 andere elektrische auto's waaronder BMW I8. Dan ben je niet goedkoop gestart en dat noem ik geen gezond ondernemen.
Waarschijnlijk gewoon failliet laten gaan, en elk lid van het management heeft een Tesla's goedkoop prive overgenomen vermoed ik ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
Discipline schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:17:
Elke auto heeft een issues. Dit is gewoon een probleem dat opgelost moet worden. Het een "boel betrouwbaarheidsproblemen" noemen en de Model 3 er gelijk betrekken is het zaaien van onzekerheid en dat is nergens voor nodig.
Iedere Tesla die van deze MCU gebruik maakt gaat hier last van krijgen. De vraag is alleen wanneer.

En de hoop dat ze deze fout in de nieuwe HW opgelost hebben en dit al wisten spreek ik uit uit de grond van mijn hart. Slecht voor mijn aandelen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
kdeboois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Iedere Tesla die van deze MCU gebruik maakt gaat hier last van krijgen. De vraag is alleen wanneer.

En de hoop dat ze deze fout in de nieuwe HW opgelost hebben en dit al wisten spreek ik uit uit de grond van mijn hart. Slecht voor mijn aandelen etc.
Maar het is toch mooi dat de community het probleem heeft gevonden? Nu kan het worden opgelost door Tesla. Elke auto heeft terugroepactie's! Een MCU vervangen kost voor een fabrikant verhoudingsgewijs heel weinig geld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
Discipline schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:46:
[...]

Maar het is toch mooi dat de community het probleem heeft gevonden? Nu kan het worden opgelost door Tesla. Elke auto heeft terugroepactie's! Een MCU vervangen kost voor een fabrikant verhoudingsgewijs heel weinig geld!
Dit is volgens mij na de batterij één van de duurste onderdelen.

Het is geweldig dat de community hiervoor een oplossing heeft, maar dat hebben ze niet alleen voor de hobby gedaan gok ik.

Wat hebben de terugroepacties van andere auto’s hiermee nog verder van doen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TictaCNL
  • Laatst online: 21:32
Weet iemand wat de langst mogelijke oplaadkabel is voor een Tesla Model 3 (3 fasen) in meters? Of verlies je veel laadsnelheid bij een langere kabel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanzes
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-05 13:25
10 meter is wat er wordt aangeboden.
https://www.laadkabelwinkel.nl/laadkabels/tesla/model-3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aToMac
  • Laatst online: 20:43
bottom line schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:35:
[...]

Of een fout businessplan dat hier geen rekening mee hield. Ik kan me ergens van herinneren dat ze gestart zijn met een eigen kapitaal van minder als €90.000.
Waarom lukt het de taxibedrijven dan wel om met tientallen Tesla's in Schiphol te rijden?

Een bedrijf dat in 2015 is gestart en dan onmiddelijk 12 tesla's bezit en dan hebben ze nog 7 andere elektrische auto's waaronder BMW I8. Dan ben je niet goedkoop gestart en dat noem ik geen gezond ondernemen.
Waarschijnlijk gewoon failliet laten gaan, en elk lid van het management heeft een Tesla's goedkoop prive overgenomen vermoed ik ;)
Het businessplan heeft er duidelijk geen rekening mee gehouden. Punt is wel dat service een probleem lijkt voor Tesla, er zijn veel Tesla bezitters die maanden moeten wachten op simpele reparaties, dat is killing voor zo'n business, maar zou dat ook zijn voor de taxi's.

Twitter zijn veel meldingen, Reddit ook waar ze uit sourcen:
https://twitter.com/hashtag/WhereAreTheParts?src=hash
https://twitter.com/hashtag/TeslaServiceIssues?src=hash

Mensen zijn heel enthousiast over de auto, over de service niet zo.

Dat de taxi's het wel kunnen zegt misschien wat over de bestuurder? Kan me voorstellen dat huurders die auto's helemaal afrossen, terwijl een taxi chauffeur een stuk zuiniger is op zijn spullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
aToMac schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:14:
[...]

Het businessplan heeft er duidelijk geen rekening mee gehouden. Punt is wel dat service een probleem lijkt voor Tesla, er zijn veel Tesla bezitters die maanden moeten wachten op simpele reparaties, dat is killing voor zo'n business, maar zou dat ook zijn voor de taxi's.

Twitter zijn veel meldingen, Reddit ook waar ze uit sourcen:
https://twitter.com/hashtag/WhereAreTheParts?src=hash
https://twitter.com/hashtag/TeslaServiceIssues?src=hash

Mensen zijn heel enthousiast over de auto, over de service niet zo.

Dat de taxi's het wel kunnen zegt misschien wat over de bestuurder? Kan me voorstellen dat huurders die auto's helemaal afrossen, terwijl een taxi chauffeur een stuk zuiniger is op zijn spullen.
Dat ontken ik niet. Als je op de app gaat kijken wanneer je een afspraak kan inplannen voor je auto, dan mag je wel erg geduldig zijn.
En ik hoop natuurlijk dat ik nooit vervangstukken nodig heb. Maar naar mijn gevoel was onze auto perfect in orde bij aflevering :)

Ik zei dit alleen dat je niet de schuld van het faillissement mag steken op Tesla. Altijd leuk om een faillissement op iemand anders te steken terwijl het gewoon waarschijnlijk mismanagement was.

bottom line wijzigde deze reactie 14-05-2019 08:20 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 20:19
pposthoorn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Sorry geen interesse, wel een kleine tip. Heb je de auto privé of zakelijk gekocht? Als je hem zakelijk gekocht hebt moet je namelijk de MIA terugbetalen bij verkoop en die kan de koper dan niet meer aanvragen.
Dat kan wel als de auto nog voldoet aan de vereisten voor nieuwe vervoermiddelen (landvoertuigen) zoals opgenomen in artikel 2a, eerste lid, onderdeel f, van de Wet op de omzetbelasting 1968. Dat komt neer op maximaal zes maanden na eerste ingebruikneming of ten hoogste 6000 kilometer. Zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-8550.html

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tassadar32
@TictaCNL Als je een nieuwe kabel koopt, neem er dan gelijk eentje met een Tesla button. Kan je de kabel unlocken zonder dat je de auto eerst open moet maken of je smartphone moet pakken.

Tassadar32 wijzigde deze reactie 14-05-2019 11:39 (0%)
Reden: smarphone -> smartphone

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
Alleen al met van die kleine dingen loopt Tesla jaren voor op andere fabrikanten.
Het automatisch openen van de laadpoort als je op de knop drukt van de laadkabel is nog zoiets dat geen ander merk kan doen, omdat hun zich enkel focussen op de auto en niet op het geheel plaatje.

Met onze oudere golf GTE moet je altijd eerst auto open doen voor je iets kan doen met de laadpoort.

bottom line wijzigde deze reactie 14-05-2019 12:01 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
bottom line schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:00:
Alleen al met van die kleine dingen loopt Tesla jaren voor op andere fabrikanten.
Het automatisch openen van de laadpoort als je op de knop drukt van de laadkabel is nog zoiets dat geen ander merk kan doen, omdat hun zich enkel focussen op de auto en niet op het geheel plaatje.

Met onze oudere golf GTE moet je altijd eerst auto open doen voor je iets kan doen met de laadpoort.
Helaas werkt dat dus niet met de bijgeleverde Type 2 kabel terwijl er wel aftermarket Type 2 kabels beschikbaar zijn met een "Tesla button". Gelukkig heb ik met mijn 3 veel manieren om de laadpoort te openen:
- Op het scherm (als de auto in park staat)
- App
- Laadpoort kort aanraken als de auto unlocked is

Als je een laadsessie beëindigd blijft de kabel echter aan de kant van de auto op slot zitten als de auto nog op slot zit, dan zou zo'n knop ontzettend handig zijn. Workarounds:
- Autodeur of app gebruiken om de auto van slot te halen voor het stoppen van de laadsessie
- "Unlock charge port" in de app
- Op het scherm de charge port unlocken (zwaar onhandig)

Toch sta ik nog vaak m'n kabel op te rollen en kom ik bij de auto er pas achter dat ie daar nog op slot zit. Aangezien de Tesla blijkbaar prima doorheeft wanneer een laadsessie eindigt zou het handiger zijn als hij dan controleert of er een key/phone in de buurt is en alsnog de charge port unlocked.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
bottom line schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:00:

Is dat niet een bewuste keuze om te voorkomen dat anderen de stekker eruit trekken? Ik vind het niet zo gek dat ik even de auto van het slot moet halen voordat ik iets met de stekker kan doen van onze GTE.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
Tassadar32 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Helaas werkt dat dus niet met de bijgeleverde Type 2 kabel terwijl er wel aftermarket Type 2 kabels beschikbaar zijn met een "Tesla button". Gelukkig heb ik met mijn 3 veel manieren om de laadpoort te openen:
- Op het scherm (als de auto in park staat)
- App
- Laadpoort kort aanraken als de auto unlocked is

Als je een laadsessie beëindigd blijft de kabel echter aan de kant van de auto op slot zitten als de auto nog op slot zit, dan zou zo'n knop ontzettend handig zijn. Workarounds:
- Autodeur of app gebruiken om de auto van slot te halen voor het stoppen van de laadsessie
- "Unlock charge port" in de app
- Op het scherm de charge port unlocken (zwaar onhandig)

Toch sta ik nog vaak m'n kabel op te rollen en kom ik bij de auto er pas achter dat ie daar nog op slot zit. Aangezien de Tesla blijkbaar prima doorheeft wanneer een laadsessie eindigt zou het handiger zijn als hij dan controleert of er een key/phone in de buurt is en alsnog de charge port unlocked.
Eventueel kun je toch ook een losse chargeport opener kopen voor een paar euro:?
http://www.stegen.com/nl/...-s-chargeport-opener.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-05 20:35
Het lijkt erop dat Tesla naar alle kritiek rond de Long Range RWD en wel/niet Autopilot heeft geluisterd. Vanaf vandaag zou deze namelijk weer standaard moeten zijn. Daar staat tegenover dat de prijs $ 1000 omhoog gaat.

Stel dat dit in Nederland € 1000 wordt, dan is het in ieder geval een stuk gunstiger dan € 3200.

https://electrek.co/2019/...-model-3-increases-price/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Bazi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:03:
Het lijkt erop dat Tesla naar alle kritiek rond de Long Range RWD en wel/niet Autopilot heeft geluisterd. Vanaf vandaag zou deze namelijk weer standaard moeten zijn. Daar staat tegenover dat de prijs $ 1000 omhoog gaat.

Stel dat dit in Nederland € 1000 wordt, dan is het in ieder geval een stuk gunstiger dan € 3200.

Ik ga mijn bestelling niet weer aanpassen :').

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-05 20:35
CurtPoindexter schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Ik ga mijn bestelling niet weer aanpassen :').
Dan kun je inderdaad bezig blijven, elke week zo ongeveer :)

Ik heb (gelukkig) nog niet besteld, dus voor mij is dit wel positief. Als ik nu niet te lang wacht dan, want dan zul je net zien dat ze weer alles omgooien...

Overigens heb je nog een kans dat ze de fiscale waarde wel op het lagere bedrag zetten. Ik heb van meerdere leasemaatschappijen gehoord dat de € 3200 voor Autopilot nog niet zeker was, en ze die eigenlijk nog helemaal niet konden bestellen totdat Tesla duidelijkheid zou geven.

Bazi wijzigde deze reactie 14-05-2019 15:11 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tassadar32
ice-T106 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Eventueel kun je toch ook een losse chargeport opener kopen voor een paar euro:?
Minimale afname 10 stuks, niet op voorraad. Handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
Tassadar32 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Minimale afname 10 stuks, niet op voorraad. Handig.
Beschikbaar maar wel iets duurder:
https://www.4ev.nl/chargeport-opener-tesla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:58

J-P

Syntax erro....

Tassadar32 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:03:
[...]

ice-T106 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Let wel op het volgende op de website:
Let op dat de Chargeport opener alleen de laadklep kan openen, hij zal NIET de laadkabel ontgrendelen!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:45
J-P schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:02:
[...]

[...]

[...]

Let wel op het volgende op de website:

[...]
Whoah, dat is bijna misleiding.. Misschien wel helemaal.

Koop mijn 'sinaasappelpers*'!
* Niet geschikt voor sinaasappels

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22:47

Ik zie het, nice. Had nog aan gedacht om AP te laten zitten, maar die keuze hoeft nu niet meer. Bestelling bij leasemaatschappij is zojuist gedaan, dus verwacht offerte waarin dit verwerkt is.

Door de verkoper op het hard gedrukt dat 'de service niet altijd is wat ze gewend zijn'. Eerder probeerde ze de ID3 naar voren te schuiven. Leek mij ook prima maar geen zin om nog een jaar te wachten. Wat waarschijnlijk alleen maar langer wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
[...]

Whoah, dat is bijna misleiding.. Misschien wel helemaal.

Koop mijn 'sinaasappelpers*'!
* Niet geschikt voor handsinaasappels
FTFY :+

Werkt die afstandsbediening wel als je auto oo slot staat? Anders kan je net zo goed op je klepje drukken..

Deveon wijzigde deze reactie 14-05-2019 18:36 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23:29
Voor de leuk. De prijs voor FSD achteraf erbij nemen is omhoog naar 8500.
Dat is echt met duizenden euro’s omhoog gegaan in de laatste weken/maanden.

Het is in ieder geval duidelijk dat de prijs van een tesla en zijn opties vrijwel volledig los staat van de kosten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Smobbo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:00:
Voor de leuk. De prijs voor FSD achteraf erbij nemen is omhoog naar 8500.
Dat is echt met duizenden euro’s omhoog gegaan in de laatste weken/maanden.

Het is in ieder geval duidelijk dat de prijs van een tesla en zijn opties vrijwel volledig los staat van de kosten...
Was 7400 nu 8500 euro en was ook aangekondigd door Tesla.
FSD tijdens bestelling is ook van 5300 naar 6400 euro gegaan dus het verschil achteraf blijft gelijk.

• Ashy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:13

Wat ik mij nog steeds afvraag: is in deze versie het interieur dan partial of full premium?

• E46RC51
Ashy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Wat ik mij nog steeds afvraag: is in deze versie het interieur dan partial of full premium?
Partial P. Maar dat zie je niet in de HW van t interieur. Verschil zit in bijgeleverde SW features. Op YT staan div videos.

• sjaakmaarsen
  • Laatst online: 16-05 17:08
E46RC51 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Partial P. Maar dat zie je niet in de HW van t interieur. Verschil zit in bijgeleverde SW features. Op YT staan div videos.
Patrial Premium is voor de SR+. LR (RWD en AWD) hebben gewoon full premium interieur.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

E46RC51 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Weet je dat zeker? Ik ga er vanuit dat het enige verschil tussen de LR AWD en de RWD de aandrijving is.
Zie ook Wikipedia: Tesla Model 3 voor een handige tabel.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 15-05-2019 08:45 (4%)

• Seacara
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 07:47
2 dagen geleden was volgens Tesla Amsterdam de Model 3 Long Range Rear Wheel Drive inclusief premium interieur. het enige verschil tussen AWD en RWD zou de 2de motor zijn en AP (maar nu dus ook niet meer)

• Ashy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:13
Dit is ook het vervelende aan het niet kunnen bestellen van de LR RWD. De één zegt wel premium, de ander niet :) Ik zou voor deze versie willen gaan mits dezelfde software (zoals streaming etc) aanwezig is (en dus full premium is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tassadar32
Leermomentje: Poorboys Bugsquash eet de UV protectie (rode gloed op dakraam) op! Alleen op de voorbumper gebruiken dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaakmaarsen
Ashy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:54:
Dit is ook het vervelende aan het niet kunnen bestellen van de LR RWD. De één zegt wel premium, de ander niet :) Ik zou voor deze versie willen gaan mits dezelfde software (zoals streaming etc) aanwezig is (en dus full premium is).
Zo goed als zeker full premium. Toen de midrange (USA) er nog was, die was ook 100% zeker full premium.
LR RWD is dus ook zeker full premium

Zo heb ik m ook besteld (LR RWD), anders gaat ie terug :-).

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:45
Deveon schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:34:
[...]

FTFY :+

Werkt die afstandsbediening wel als je auto oo slot staat? Anders kan je net zo goed op je klepje drukken..
Koop onze "chargeport opener", let wel: opent wel de achterbak en niet je chargeport.

Ik weet niet wat daar niet misleidend aan de naam is!?

Waarom kan ik geen interrobang gebruiken?

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Seacara schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:51:
2 dagen geleden was volgens Tesla Amsterdam de Model 3 Long Range Rear Wheel Drive inclusief premium interieur. het enige verschil tussen AWD en RWD zou de 2de motor zijn en AP (maar nu dus ook niet meer)
Bron? Is dat ergens zwart op wit gecommuniceerd? Had net iemand getipt om bestelling aan te passen nav het nieuws dat AP weer standaard werd op de LR RWD. Als dat ook met een downgrade van het interieur (en audio) komt dan is het juist een slecht plan om nog te wisselen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Bron? Is dat ergens zwart op wit gecommuniceerd? Had net iemand getipt om bestelling aan te passen nav het nieuws dat AP weer standaard werd op de LR RWD. Als dat ook met een downgrade van het interieur (en audio) komt dan is het juist een slecht plan om nog te wisselen.
Het meeste is hearsay, is mijn indruk. Ik zie zeer weinig persberichten en zeer veel speculaas.

• pinominie
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-05 23:27
CurtPoindexter schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Het meeste is hearsay, is mijn indruk. Ik zie zeer weinig persberichten en zeer veel speculaas.
De verkoper in Duiven gaf mij in elk geval aan het dat het verschil tussen de LR RWD en de LR AWD alleen de extra motor was. Beide het full premium interieur dus. Zo staat het ook in alle overzichten/tabelletjes die langs zijn gekomen.

• Seacara
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 07:47
Heb een mail van Tesla waarin dit staat genoemd (over full premium) AP > https://electrek.co/2019/...-model-3-increases-price/

“Long Range Rear-Wheel Drive will also now include Autopilot in the base price. As a result, the base price of Long Range Rear-WHeel Drive will increase by $1,400 in the U.S. and by $,1000 (or market equivalent) in all other markets where it is available off-menu.”

Seacara wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:02 (50%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Seacara schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:01:
Heb een mail van Tesla waarin dit staat genoemd (over full premium) AP > https://electrek.co/2019/...-model-3-increases-price/

“Long Range Rear-Wheel Drive will also now include Autopilot in the base price. As a result, the base price of Long Range Rear-WHeel Drive will increase by $1,400 in the U.S. and by $,1000 (or market equivalent) in all other markets where it is available off-menu.”
Excuus. ik interpreteerde je "(maar nu dus niet neer)" als "het interieur is nu dus ook anders" omdat je na E46RC51 reageerde, maar je bedoelde dat AP nu dus niet meer een verschil is en het enkel en alleen de 2e motor is wanneer je LR RWD en AWD vergelijkt.

Dan klopt het tot nu toe allemaal nog steeds met hoe het eerder bekend was en is proberen te switchen naar de variant met standaard AP dus lucratief als dat inderdaad 2200 euro scheelt, sorry voor de verwarring |:(

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:15 (5%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bonsaiboom
@CyBeRSPiN Jij bent niet degene die continu aanbod aan het afhalen en bijzetten is. Dat doet Tesla toch echt.

Als ik het nu goed begrijp is het als volgt:

TypeVanafprijsVerkrijgbaarInterieurLaden
Standard Range +47.800WebsitePartial Premium32A
Long Range RWD54.300BellenPremium48A
Long Range AWD58.300WebsitePremium48A
Performance68.200WebsitePremium48A

Waarbij alle versies AP standaard hebben.

Verder - exterieur opties komen sowieso bij de fiscale waarde, idem interieur en trekhaak.

Lichtmetalen velgen voor de af-fabriek banden ook (de 1600 euro optie). En die banden zijn zomerbanden in de EU (?)

Winterbanden op 18 of 19 inch niet (a 2000 / 3500 euro)

FSD wel als je af-fabriek bestelt a 6400, en niet als je achteraf doet voor 8500.

Geen idee of ik nu het overzicht heb over wat er hier allemaal wel of niet kan. Heeft iemand bevestiging van de LR RWD prijs ?

@pposthoorn Ik heb het alvast aangepast, dat klopt vast wel.

• pposthoorn

pposthoorn

Bonsaiboom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:20:
Heeft iemand bevestiging van de LR RWD prijs ?
Over de telefoon kreeg ik vanochtend €54300 te horen van Tesla. Ik wacht nog op schriftelijke bevestiging daarvan.

• sjaakmaarsen
pposthoorn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Over de telefoon kreeg ik vanochtend €54300 te horen van Tesla. Ik wacht nog op schriftelijke bevestiging daarvan.
Ben benieuwd naar je schriftelijke bevestiging. Zou je die kunnen delen?
Welke kleur heb jij?

• pposthoorn

pposthoorn

sjaakmaarsen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Ben benieuwd naar je schriftelijke bevestiging. Zou je die kunnen delen?
Welke kleur heb jij?
Ja dat kan. Ik ben voor blauw gegaan :)

Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True