Tegen welk tarief? En hoeveel maanden/kilometers?wickedsight schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
Zojuist bevestiging gehad van Alphabet dat de LR RWD besteld is, maar zonder enige vorm van bevestiging of die wel of geen AP zal hebben. Erg jammer, dus maar weer zien hoe dat dan afloopt.
Binnenkort ga ik me wellicht bij de club voegen van Model 3 owners. Nu wil ik een proefrit inplannen, maar zie alleen maar de optie om dat in Groningen te doen. Den Haag zou voor mij het dichtstbij zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben naar Duiven gegaan en heb daar de afspraak gepland.Vinslo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:45:
Binnenkort ga ik me wellicht bij de club voegen van Model 3 owners. Nu wil ik een proefrit inplannen, maar zie alleen maar de optie om dat in Groningen te doen. Den Haag zou voor mij het dichtstbij zijn.
Rotterdam heeft veel proefritten, misschien kan je ze bellen?Vinslo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:45:
Hoi.
Via https://www.tesla.com/nl_NL/drive kan ik ook in Rotterdam een testrit boeken (waarschijnlijk op basis van m'n postcode gekozen, ik woon naast Den Haag). En je kunt volgens de boekingspagina ook contact opnemen voor een ander tijdstip, dus ongetwijfeld ook andere vestiging.Vinslo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:45:
Nogmaals, in Amsterdam hadden ze dinsdag nog. Maar ja, niet op de part-list en alleen op aanvraag. Ik was er toevallig, maar je kan vast ook telefonisch navragen of ze hebben liggen. Ze waren trouwens €50, terwijl ze in de VS van $50 naar $65 zijn gegaan.Floor-is schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Continue uitverkocht, dat is een beetje het probleem met die dingen helaas.
Vast wel, maar 1mm kan verschil maken tussen blijven zitten en los laten en natuurlijk eventueel kleurverschil...Inspired schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:26:
110 EUR voor wat plastic.. Nog niks wat een beetje OK is uit China te krijgen?
[ Voor 34% gewijzigd door Deveon op 03-05-2019 11:58 ]
Apart. Als ik die link gebruik blijf ik in Groningen uitkomen, of ik nu mijn eigen postcode (ook dichtbij Den Haag), de postcode van de Tesla showroom Den Haag, of een postcode in de buurt van Rotterdam invul.anboni schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:55:
[...]
Via https://www.tesla.com/nl_NL/drive kan ik ook in Rotterdam een testrit boeken (waarschijnlijk op basis van m'n postcode gekozen, ik woon naast Den Haag). En je kunt volgens de boekingspagina ook contact opnemen voor een ander tijdstip, dus ongetwijfeld ook andere vestiging.
Ik ga ze maar even bellen.
Da's inderdaad vaag. Nou vertelde een verkoper in Den Haag me een paar weken geleden inderdaad ook dat je het beste gewoon kon bellen, omdat ze dan ook beter kunnen inschatten of je concreet geinteresseerd bent om op korte termijn te bestellen, of dat je voor wat langere termijn overweegt. Die eerst groep geven ze (begrijpelijk) graag wat voorrang.Vinslo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:01:
[...]
Apart. Als ik die link gebruik blijf ik in Groningen uitkomen, of ik nu mijn eigen postcode (ook dichtbij Den Haag), de postcode van de Tesla showroom Den Haag, of een postcode in de buurt van Rotterdam invul.
Ik ga ze maar even bellen.
Gisteren proefrit gehad, toch overtuigd om de AP erbij te nemen.
Vanaf september rijd ik in een zwarte (wellicht dat ik hem nog ga laten wrappen) Model 3 LR RWD met 19'' velgen. Kan nu al niet meer wachten!!
Vanaf september rijd ik in een zwarte (wellicht dat ik hem nog ga laten wrappen) Model 3 LR RWD met 19'' velgen. Kan nu al niet meer wachten!!
Staat erin voor Den Haaganboni schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:04:
[...]
Da's inderdaad vaag. Nou vertelde een verkoper in Den Haag me een paar weken geleden inderdaad ook dat je het beste gewoon kon bellen, omdat ze dan ook beter kunnen inschatten of je concreet geinteresseerd bent om op korte termijn te bestellen, of dat je voor wat langere termijn overweegt. Die eerst groep geven ze (begrijpelijk) graag wat voorrang.
Ik kreeg juli te horen.
Dat hangt van zo veel dingen af en verschilt ook nog per werkgever, dus heeft niet zo veel nut om dat hier te delen wat mij betreft.PdeBie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:41:
[...]
Tegen welk tarief? En hoeveel maanden/kilometers?
Als ik in de order kijk zie ik in de configurator wel dat Autopilot aangevinkt is, dus ik hoop op het beste.
Er is dus nu kennelijk een goed alternatief voor Teslas zonder AP? --> nieuws: Tesla introduceert nieuwe veiligheidsfuncties om op de juiste rijbaan...Zahariac schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:44:
Gisteren proefrit gehad, toch overtuigd om de AP erbij te nemen.
Groot nadeel van het roof rack vind ik dat deze er niet eenvoudig weer af kan. Je blijft dus altijd met die beugels rijden (ongeacht of je iets op je dak hebt of niet). Dat is dan ook de reden dat ik voor de SeaSucker oplossing ben gegaan.DaCoTa schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:31:
Voor de liefhebber, de roofrack voor de 3 is op voorraad: https://shop.tesla.com/nl...es/model-3-roof-rack.html
Dan mis je nog steeds het echte lane assist en ACC. Plus dat ik tijdens mijn proefrit op de AP gereden heb en jullie nu allemaal volledig snap. Ik zie nu echt wel de toegevoegde waarde in. Helemaal aangezien ik 5 dagen per week in de file sta.apekoek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:11:
[...]
Er is dus nu kennelijk een goed alternatief voor Teslas zonder AP? --> nieuws: Tesla introduceert nieuwe veiligheidsfuncties om op de juiste rijbaan...
Verwijderd
FSD is sinds vandaag ook EUR 1.100 duurder geworden. Prijs was EUR 5.300 en is nu EUR 6.400 (indien na bestellen wordt geactiveerd EUR 7.400).
Nou, dat is lekker dan. Straks krijg ik de 3200 euro van de AP voor mijn kiezen omdat ik de LR RWD heb besteld straks en ook nog eens 1100 EUR extra voor de FSD. Heb ik dus een prijsverhoging van 4300 EUR in totaal in het vooruitzicht ten opzichte van de offerte die ik gisteren ondertekend heb.Verwijderd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:44:
FSD is sinds vandaag ook EUR 1.100 duurder geworden. Prijs was EUR 5.300 en is nu EUR 6.400 (indien na bestellen wordt geactiveerd EUR 7.400).
Ze zijn echt wanhopig op zoek naar geld daar bij Tesla, zo lijkt het.
Look behind you! A three headed monkey!
Dit was een paar weken geleden al door Musk aangekondigd, met als argument dat FSD de komende tijd snel meer functionaliteit gaat bieden en daarom meer passend gepriced wordt.MrScratch schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:50:
[...]
Ze zijn echt wanhopig op zoek naar geld daar bij Tesla, zo lijkt het.
Ja, klopt. Maar ik dacht dat hij 10 mei had gezegd. Daarom heb ik er bij de LM ook op aangedrongen om de bestelling snel te plaatsen, maar nu grijp ik toch nog mis waarschijnlijk.anboni schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Dit was een paar weken geleden al door Musk aangekondigd, met als argument dat FSD de komende tijd snel meer functionaliteit gaat bieden en daarom meer passend gepriced wordt.
Look behind you! A three headed monkey!
Offertes zijn bindend naar zowel verstrekker als ondertekenaar, dwz als jij die ondertekend hebt binnen de geldige termijn dien je de wagen af te nemen maar ook te krijgen zoals omschreven. Voldoet de wagen niet aan de omschrijving dan mag je deze onder bepaalde voorwaarden wijgeren of dien je te worden gecompenseerd. Heel simpel gesteld: een koper moet elke eurocent betalen, een leverancier moet elke letter leveren. Lees wel even de kleine lettertjes..MrScratch schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Maar hoeveel betaal je dan voor LR RWD met FSD? Is dat dan 3200 + 5300? Of is dat nog wel gewoon 5300 euro meer?
Ik heb net de bestelling naar de leasemaatschappij eruit gedaan en in die offerte was nog sprake van een prijs van 5300 voor de volledige package. Dus die configuratie was zo'n 5000 euro goedkoper dan de zelfde config van LR AWD + FSD.
[ Voor 4% gewijzigd door E46RC51 op 03-05-2019 16:09 ]
Ja allemaal heel gezellig, maar je rijdt niet met een Tesla, je rijdt met een Tesla van de leasing onder een leasing contract. Eigenlijk moet je de auto dan gewoon weigeren, dan heb je wel wat te zeggen...CyBeRSPiN schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:15:
@E46RC51 je mag een Tesla toch standaard binnen 7 dagen of 1000 miles zonder opgaaf van reden retour doen? Zou daar al gebruik van zijn gemaakt?
dat geld voor de de UK, omdat die pas net kunnen bestellen om ze iets meer tijd te geven. Overigens is de prijs als accessoire niet veranderd en de meeste leaserijders hem als accessoire zullen bestellen, want dan ben je (over het algemeen) voordeliger uit dan het meenemen in de bijtellingMrScratch schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:08:
[...]
Ja, klopt. Maar ik dacht dat hij 10 mei had gezegd. Daarom heb ik er bij de LM ook op aangedrongen om de bestelling snel te plaatsen, maar nu grijp ik toch nog mis waarschijnlijk.
Me Tarzan, U nix!
De eigenaar kan hem kosteloos inleveren, de vraag is of de eigenaar dat wil. Het retourbeleid is eigenlijk een beetje een wassen neus, want er zit al zoveel moeite in verzekering, financiering én niet te vergeten hem geleverd krijgen
Komt mij over als willekeurig gelul van mensen die niet weten wat ze doen.anboni schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Dit was een paar weken geleden al door Musk aangekondigd, met als argument dat FSD de komende tijd snel meer functionaliteit gaat bieden en daarom meer passend gepriced wordt.
Elke week veranderd er weer van alles. Niet heel handig.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ben het helemaal met je eens! Tesla manifesteert zich in deze typisch US hetgeen wij als Europeanen als buitengewoon onprofessioneel zien. Een Amerikaan graait echter liever eerst wat dieper totdat de vraag slinkt. Meestal heeft een niet US afd weinig tot niets in te brengen totdat ze meer auto’s verkoopt dan Domestic. Hopelijk hoeven we daar niet op te wachten voordat een meer stabiel prijsbeleid zal ontstaan..qadn schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:07:
[...]
Komt mij over als willekeurig gelul van mensen die niet weten wat ze doen.
Elke week veranderd er weer van alles. Niet heel handig.
[ Voor 29% gewijzigd door E46RC51 op 03-05-2019 23:04 ]
Ik mag M3 leasen, advies van wg was de midrange. Morgen kijken bij de dealer 
Ik ben blij verrast dat de autopilot nu standaard is. Volgens mij hoef ik dan eigenlijk weinig te kiezen? Velgen (boeit me niet), upgrade binnen bebouwde kom autopilot (mag niet in NL en niet echt nodig volgens mij) en de kleur? Ik krijg een lease paal in mijn tuin met openbare weg wat moet lukken.
Ik mis dan toch niks en kan lekker autopilot gebruiken op de highway? Zou te mooi om waar te zijn of mis ik wat?
2 vragen:
- Ik neem aan dat de Midrange standaard DAB+ heeft?
- Ik neem aan dat ik Spotify kan gebruiken met midrange basic?
Ik ben blij verrast dat de autopilot nu standaard is. Volgens mij hoef ik dan eigenlijk weinig te kiezen? Velgen (boeit me niet), upgrade binnen bebouwde kom autopilot (mag niet in NL en niet echt nodig volgens mij) en de kleur? Ik krijg een lease paal in mijn tuin met openbare weg wat moet lukken.
Ik mis dan toch niks en kan lekker autopilot gebruiken op de highway? Zou te mooi om waar te zijn of mis ik wat?
2 vragen:
[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 04-05-2019 00:21 ]
Ik zou me er als ik nou was even iets verder in verdiepen, Tesla heeft al een tijdje geen Mid Range model meer in de line-up zitten, deze is in Europa zelfs nooit beschikbaar geweest.TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:06:
Ik mag M3 leasen, advies van wg was de midrange. Morgen kijken bij de dealer
2 vragen:
Wat betreft de opties: je kunt kleur en velgen kiezen, wit of zwart interieur (zwart is standaard) en wel of geen FSD upgrade. Autopilot is standaard op alle modellen die je kunt bestellen op de website, bij de LR RWD is die een paar dagen geleden vervallen begreep ik uit eerdere posts.
Op de site van Tesla kun je verder de antwoorden op je vragen vinden, de specificaties staan er bij elke uitvoering bij.
@TweakerVincent Spotify is het enige wat ik écht zo missen in de instapper, maar ook met Premium interieur is het enkel het eerste jaar en daarna mag je €100(?) p/j aftikken voor mobiel internet.
[ Voor 43% gewijzigd door Deveon op 04-05-2019 08:56 ]
Bright heeft een filmpje gemaakt met iemand die er inmiddels drie maanden in reed.
In de intro valt me vooral op dat ze de minpunten benoemen, die halverwege het filmpje pas wordend genuanceerd.
Er wordt bijvoorbeeld iets geroepen over de ruimte, met later als nuance dat hij hiervoor een Model S reed.... En dat deze auto wat krap is voor vakantie met 3 kinderen... (duh!)
Daarnaast claimt hij dat ie geen AP kan krijgen. Hij heeft destijds overigens de ultieme instapper genomen, geen enkele optie.
FSD ziet hij niet gebeuren omdat er in NL teveel fietsers zijn, wat nu nog niet lekker schijnt te werken met de camera's.
Persoonlijk heb ik FSD ook niet met dat doel in gedachten, voor de grachten an oud Hollandse centra. Als ik daar ben, zoek ik naar een plekje om te parkeren, en dan heb ik echt een NoA/FSD aan staan..
Goed, voor degenen die 9 minuutjes over hebben: YouTube: Hoe bevalt de Tesla Model 3 na drie maanden? en https://www.bright.nl/tes...iew-duurtest-test-rijtest.
Ik vond Bright iig niet echt Bright. Mede om wat ze tegen het einde zeggen, dat later pas de RWD komt....
In de intro valt me vooral op dat ze de minpunten benoemen, die halverwege het filmpje pas wordend genuanceerd.
Er wordt bijvoorbeeld iets geroepen over de ruimte, met later als nuance dat hij hiervoor een Model S reed.... En dat deze auto wat krap is voor vakantie met 3 kinderen... (duh!)
Daarnaast claimt hij dat ie geen AP kan krijgen. Hij heeft destijds overigens de ultieme instapper genomen, geen enkele optie.
FSD ziet hij niet gebeuren omdat er in NL teveel fietsers zijn, wat nu nog niet lekker schijnt te werken met de camera's.
Persoonlijk heb ik FSD ook niet met dat doel in gedachten, voor de grachten an oud Hollandse centra. Als ik daar ben, zoek ik naar een plekje om te parkeren, en dan heb ik echt een NoA/FSD aan staan..
Goed, voor degenen die 9 minuutjes over hebben: YouTube: Hoe bevalt de Tesla Model 3 na drie maanden? en https://www.bright.nl/tes...iew-duurtest-test-rijtest.
Ik vond Bright iig niet echt Bright. Mede om wat ze tegen het einde zeggen, dat later pas de RWD komt....
Ook lullig, ik heb exact dezelfde auto alleen pas 1 maart geleverd dus wél gratis AP. Vond het trouwens een vreemde uitleg dat zijn leasebedrag omhoog ging als hij AP van te voren had aangeschaft..
Verder blijf ik het vreemd vinden dat ze bij video’s over Tesla álle opties moeten doornemen, dat zouden ze bij een premium Duitser is moeten proberen, daar heb je een studie voor nodig om uit te vinden of de losse opties voordeliger zijn dan het pakket.
Aangezien Tesla zelfs onderscheid wil maken tussen voetganger en voetgangers die op hun telefoon kijken komt het vast wel goed met die fietsers die zich niet aan de wet houden. Al verwacht ik binnenstedelijk dedicated banen voor autonome auto’s, of eventueel gezamenlijk op de busbaan mits de OV operator de auto’s snelheid en locatie kan bepalen. Waarom wil de gemeente dit? Een autonome (elektrische) auto hoeft niet te parkeren (en heeft geen uitstoot).
Verder blijf ik het vreemd vinden dat ze bij video’s over Tesla álle opties moeten doornemen, dat zouden ze bij een premium Duitser is moeten proberen, daar heb je een studie voor nodig om uit te vinden of de losse opties voordeliger zijn dan het pakket.
Aangezien Tesla zelfs onderscheid wil maken tussen voetganger en voetgangers die op hun telefoon kijken komt het vast wel goed met die fietsers die zich niet aan de wet houden. Al verwacht ik binnenstedelijk dedicated banen voor autonome auto’s, of eventueel gezamenlijk op de busbaan mits de OV operator de auto’s snelheid en locatie kan bepalen. Waarom wil de gemeente dit? Een autonome (elektrische) auto hoeft niet te parkeren (en heeft geen uitstoot).
In mijn Tesla account kan ik geen documenten (meer) zien van oa de levering/koopcontract etc. Die zijn indertijd een keer verdwenen eind vorig kwartaal, vlak voor levering, nadat ik eerst 2 correctiefacturen kreeg etc.
Nu heb ik indertijd vóór de levering met de account site zitten spelen en gezien dat de documenten lijst via een json werd ingeladen. Daar stonden al mijn documenten in opgesomd, inclusief geüploade, zoals rijbewijs.
Die url heb ik nu natuurlijk niet meer... Zou iemand die een Model 3 (of S/X) geleverd heeft gekregen en wèl documenten ziet, even de url kunnen opzoeken van de json die onder water wordt ingeladen? Kan ik kijken of ze daar wel te vinden zijn voor mij, of dat ik service moet contacten. Wil nl. wel het koopcontract kunnen downloaden.
Daarnaast staat m'n supercharging volgens de account pagina sinds gisteren op "pay per use", maar daar ga ik van uit dat dat weer een tijdelijke snafu is, hebben meer mensen dit?
Nu heb ik indertijd vóór de levering met de account site zitten spelen en gezien dat de documenten lijst via een json werd ingeladen. Daar stonden al mijn documenten in opgesomd, inclusief geüploade, zoals rijbewijs.
Die url heb ik nu natuurlijk niet meer... Zou iemand die een Model 3 (of S/X) geleverd heeft gekregen en wèl documenten ziet, even de url kunnen opzoeken van de json die onder water wordt ingeladen? Kan ik kijken of ze daar wel te vinden zijn voor mij, of dat ik service moet contacten. Wil nl. wel het koopcontract kunnen downloaden.
Daarnaast staat m'n supercharging volgens de account pagina sinds gisteren op "pay per use", maar daar ga ik van uit dat dat weer een tijdelijke snafu is, hebben meer mensen dit?
Idd, heb ik nu ook:JPDeckers schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:16:
In mijn Tesla account kan ik geen documenten (meer) zien van oa de levering/koopcontract etc. Die zijn indertijd een keer verdwenen eind vorig kwartaal, vlak voor levering, nadat ik eerst 2 correctiefacturen kreeg etc.
Ik heb ook ooit naar die json gekeken, maar er zit volgens mij geen filtering op. Als het in de json staat, staat het op de pagina. Niet op pagina -> niet in json. Bij mij staan er ook geen documenten meer.Superchargen op basis van betalen per gebruik
Hoppa, kleine 2 miljard euro erbij voor Tesla, volgens de Financial Times! Samen met die aandelenuitgifte en converteerbare lening van ruim 2 miljard USD mooie versterking van hun balans. Maakt versneld doorgroeien (denk aan Model Y, Semi) mogelijk :-)bottom line schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:21:
Huplaaa,
Enkele honderden miljoenen er weer bij op de rekening van Tesla. Daar moeten ze wel erg veel Model S/X en 3 voor maken.
Fiat Chrysler sluit deal met Tesla om Europese boetes te vermijden
[ Voor 3% gewijzigd door Moons op 04-05-2019 14:37 ]
Heb je ook een link zonder paywall? Of misschien een korte uitleg over waar dat extra geld vandaan komt ipv alleen een linkdrop?
Hmm, bij mij (mobile) geen paywall.
Dit is de hele tekst:
Dit is de hele tekst:
Tweede bron gevonden, de transcriptie van Fiats aandeelhoudersvergadering:Fiat Chrysler to spend €1.8bn on CO2 credits from Tesla
Move to meet tougher emissions targets comes as carmaker’s profits fall
© Reuters
May 3, 2019 12:04 pm by Peter Campbell in London
Fiat Chrysler Automobiles has said it will pay electric carmaker Tesla close to €2bn to help it meet tough new emissions targets and has reported a 29 per cent drop in first-quarter profits.
The company will purchase credits from Tesla to help it hit carbon dioxide goals and avoid large fines in the US and Europe, at an estimated cost of €1.8bn.
Carmakers across Europe are striving to meet a 2020 EU target of average car CO2 emissions of 95g per kilometre. In 2018, average emissions were 120.5g per kilometre, according to data supplier Jato Dynamics.
Fiat Chrysler aimed to meet this target without the need for credits from 2022, banking on a strategy of making its own cleaner vehicles, as well as hybrid and pure electric models, said chief executive Mike Manley.
About 80 per cent of FCA’s CO2 compliance would come from purchasing credits from Tesla in 2020, falling to around 15 per cent in 2021 as the company’s sale of battery and hybrid vehicles grew, he said.
Many carmakers are launching electric vehicles in the hope that the nascent market will expand as the new rules come into force.
The partnership between Tesla and FCA in Europe was agreed privately in February, and first reported by the FT last month.
On Friday, the Italian-American carmaker reported that profits fell by a third in the first quarter after slowing sales in its key markets and losses in China and Europe.
Global sales fell 14 per cent to 1m vehicles, with a slowdown in every one of the company’s regions, pushing adjusted earnings down by 29 per cent to €1.1bn.
The company, which owns Jeep, Ram, Dodge, Alfa Romeo and Maserati, said the results were in line with its own expectations and maintained its annual profits forecasts of €6.7bn, figures it downgraded three months ago citing tough market conditions.
Shares rose 5 per cent to €14.28 as the company beat expectations on some measures.
Philippe Houchois, an analyst at Jefferies, said the results were “not as bad as feared”.
In North America, sales of FCA’s Jeep Wrangler model were boosted a year ago when a new model went on sale while the previous one was also still in production, leading to a brief sales spike.
The group, which reports the vast majority of its profits from North America, had a slowdown in its heartland, with sales falling 14 per cent and profit falling by €180m to €1bn.
Margins in the region fell from 7.4 to 6.5 per cent, in part because of higher costs from meeting emissions targets, though the company was able to sell its vehicles for higher prices and cut other costs across the business.
In Europe, where the business is in the process of restructuring, FCA fell to a loss of €19m because of a 12 per cent drop in vehicle sales, while its struggling Chinese business saw sales fall by 30 per cent, pushing its Asian region into a loss of €9m.
Profits at Maserati fell 87 per cent, while Latin America was a bright spot, with profit rising €31m to €105m — the only region with increased profitability — and revenues rising slightly to €1.9bn despite a 9 per cent fall in deliveries.
And as mentioned by Mike, we're talking about or compliance strategy. We did enter into various agreements in the quarter to ensure that we have access to regulatory credits to complement our vehicle launch strategy towards meeting emissions compliance in EMEA and NAFTA going forward. So the total commitment under those contracts is about EUR 1.8 billion, which will be spent over the next 3 years. Last year, we had cash outlays between credits and compliance payments of about EUR 600 million included in our cash flow. We expect 2019 number to be moderately up from that. And we think it's important that we have managed to secure these credits, which we believe to be a very economic way of complementing our compliance strategy through the launch of the electric vehicles that Mike mentioned.
[ Voor 15% gewijzigd door Moons op 04-05-2019 14:49 ]
YouTube: The first phase of the project enters the wall installation tesla gi...
Nieuw filmpje van de voortgang van de fabriek in China
Nieuw filmpje van de voortgang van de fabriek in China
Hoi.
Zalig!Moons schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:21:
[...]
Hoppa, kleine 2 miljard euro erbij voor Tesla, volgens de Financial Times! Samen met die aandelenuitgifte en converteerbare lening van ruim 2 miljard USD mooie versterking van hun balans. Maakt versneld doorgroeien (denk aan Model Y, Semi) mogelijk :-)
Gelukkige verjaardag trouwens? Of waarom is die taart?
Dank. Ja, die staat daar inderdaad voorbottom line schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Zalig!
Vannacht is mijn Model 3 van 2019.8.5 (dacht ik) naar 2019.12.1.2 (5c87371) geupdate. Ik kreeg vanochtend een melding: Navigate on Autopilot currently unavailable. It might be available on the next drive. Kan zodirect niet iets vinden op de Google, hebben andere mensen dit ook? Net getest, nu is het weer beschikbaar, geen idee waarom vanochtend niet.
Merkte wel dat hij veel beter ziet welke auto's er om hem heen zijn. Verder maar klein stukje gereden, dus weet niet of er veel andere dingen verbeterd zijn.
Merkte wel dat hij veel beter ziet welke auto's er om hem heen zijn. Verder maar klein stukje gereden, dus weet niet of er veel andere dingen verbeterd zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door DaCoTa op 04-05-2019 18:40 ]
Ga er maar eens met je muis op staan.bottom line schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Zalig!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is er echt geen enkele vorm van traffic bij de range plus? Live kan ik mij voorstellen maar totaal niet is toch niet Meer van deze tijd? Ook niet bij start navigatie eenmalig? En koppelen met iphone kan dan ook niet zeker wbt traffic
Ik ben van plan om in mijn BV een M3 LR AWD zakelijk aan te schaffen. Wat is jullie ervaring met het financial lease programma via de website van Tesla? Zijn er andere (betere) alternatieven of is die gewoon goed geregeld?
Verwijderd
Op de site staat nog steeds dat Autopilot is inbegrepen. Maargoed, daar staat de LR RWD ook niet bij volgens mij?Phontana schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:30:
[...]
Ik zou me er als ik nou was even iets verder in verdiepen, Tesla heeft al een tijdje geen Mid Range model meer in de line-up zitten, deze is in Europa zelfs nooit beschikbaar geweest.
Wat betreft de opties: je kunt kleur en velgen kiezen, wit of zwart interieur (zwart is standaard) en wel of geen FSD upgrade. Autopilot is standaard op alle modellen die je kunt bestellen op de website, bij de LR RWD is die een paar dagen geleden vervallen begreep ik uit eerdere posts.
Op de site van Tesla kun je verder de antwoorden op je vragen vinden, de specificaties staan er bij elke uitvoering bij.

Geen idee hoe het gaat met de Autopilot straks.
Goed om te zien dat je je aan het inlezen bent.TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:39:
Is er echt geen enkele vorm van traffic bij de range plus? Live kan ik mij voorstellen maar totaal niet is toch niet Meer van deze tijd? Ook niet bij start navigatie eenmalig? En koppelen met iphone kan dan ook niet zeker wbt traffic
Je aanname klopt zover de huidige info vanuit Amerika aangeeft overigens niet.
De SR+ heeft geen live traffic weergave op het scherm, de navigatie houdt er echter wel rekening mee.
In de basis zijn gewoon alle dingen die veel data kosten uitgezet (music streaming, webbrowser, live traffic weergave).
De verkoper wist dit niet. Ik kon al niet voorstellen dat SR+ geen enige vorm van traffic heeft. Ik wil gewoon een route starten met file info. Hoe niet per se live bijgwerkt te worden op het scherm maar wel enigzins werkbaar.Smobbo schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:58:
[...]
Goed om te zien dat je je aan het inlezen bent.
Je aanname klopt zover de huidige info vanuit Amerika aangeeft overigens niet.
De SR+ heeft geen live traffic weergave op het scherm, de navigatie houdt er echter wel rekening mee.
In de basis zijn gewoon alle dingen die veel data kosten uitgezet (music streaming, webbrowser, live traffic weergave).
Mooi!
Je merkt nu heel erg dat ze bij Tesla Nederland ook geen idee hebben hoe het allemaal zit.
Toen ik het vroeg aan de verkoper, gingen we samen op de Amerikaanse versie van de Tesla site kijken. Ja, dat wist ik natuurlijk al! Echter de fora van Tesla geven wel meer informatie.
Toen ik het vroeg aan de verkoper, gingen we samen op de Amerikaanse versie van de Tesla site kijken. Ja, dat wist ik natuurlijk al! Echter de fora van Tesla geven wel meer informatie.
Ik heb gisternacht even hardcore veel youtube ervaringen enzo bekeken dus gesprek met dealer was inhoudelijk leuk. Wat raar is bv en hij niet wist. De LR heeft 4 usb. Mijn versie zou dat volgens die verkoper niet hebben, gingen we idd op de site kijken blijkt het als dubbele optie er wel bij te staan, maar dat is raar wat het zou een optie moeten zijn. USA same story.Smobbo schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:11:
Je merkt nu heel erg dat ze bij Tesla Nederland ook geen idee hebben hoe het allemaal zit.
Het lijkt me dat 1 usb echt wel standaard is maar dat wist hij dus niet...
Verder spotify gesimuleerd hoe dat eruit zou zien vanaf telefoon stream want dit cheap versie heeft geen app. Het is werkbaar echter geen playlist kiezen etc. Slechts forward back pauze etc.
Is deze info wel correct?
Ik vind spotify/usb/enigzins traffic wel erg een must bijna.
Trouwens die dealer in den haag. Wat een armoedige bende haha. Staan 3 auto’s, niks geen mooi welkom koffie oid wat ik bij Lexus bv gewend was. Bizar eigenlijk dat het merk zo sterk is. Andere merken doen er alles aan je te pleasen enzo
[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 04-05-2019 19:34 ]
Is dat niet gewoon de calibratie die 'ie weer even moet doorlopen? Heb ik eerder in het topic in ieder geval ook wel gelezen, na een update.DaCoTa schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:02:
Vannacht is mijn Model 3 van 2019.8.5 (dacht ik) naar 2019.12.1.2 (5c87371) geupdate. Ik kreeg vanochtend een melding: Navigate on Autopilot currently unavailable. It might be available on the next drive. Kan zodirect niet iets vinden op de Google, hebben andere mensen dit ook? Net getest, nu is het weer beschikbaar, geen idee waarom vanochtend niet.
Zover ik weet klopt dit, dat is best irritant inderdaad. Ik ben nu al jaren Apple CarPlay gewend, waar dit wel gewoon goed is.TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:16:
[...]
Verder spotify gesimuleerd hoe dat eruit zou zien vanaf telefoon stream want dit cheap versie heeft geen app. Het is werkbaar echter geen playlist kiezen etc. Slechts forward back pauze etc.
Is deze info wel correct?
Het USB verhaal is me ook nog niet helemaal duidelijk. Zover ik het nu volg zit er sowieso USB op (2 in de armsteun of 4 waar dan 2 in de armsteun en 2 in het vak voorin zitten). Of dat handige telefoon houder plankje er nu wel of niet in zit is mij niet helemaal duidelijk.
1 USB voor de sentry/dashcam opnames is voor mij genoeg. Telefoon gaat via Bluetooth.
Eens! Het was zowieso extreem slikken dat apple carplay er niet op zit. Maar na uitgebreid testen checken lezen lijkt tesla systeem ok. Alleen dus spotify app... om daar nou 10k meer voor neer leggen..Smobbo schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:36:
[...]
Zover ik weet klopt dit, dat is best irritant inderdaad. Ik ben nu al jaren Apple CarPlay gewend, waar dit wel gewoon goed is.
Het USB verhaal is me ook nog niet helemaal duidelijk. Zover ik het nu volg zit er sowieso USB op (2 in de armsteun of 4 waar dan 2 in de armsteun en 2 in het vak voorin zitten). Of dat handige telefoon houder plankje er nu wel of niet in zit is mij niet helemaal duidelijk.
1 USB voor de sentry/dashcam opnames is voor mij genoeg. Telefoon gaat via Bluetooth.
Usb heb ik genoeg aan 1 ivm laden rest idd bluetooth. Zou epic fail zijn als je er geen krijgt. Zou dan armoedig een sigarette converter moeten kopen als workaround.
Ben blij dat traffic wel erop zit soort van. Ik kan dan de 48k zowieso leasen en mss dus die 58 4 weel. Lastig
De koffie staat als je via de showroom binnenkomt in de ruimte rechts. Dat is ook waar je kan wachten als je voor de service komt (ingang aan de achterkant). Ze schenken Nespresso Professional, niets mis mee.TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:16:
[...]
Trouwens die dealer in den haag. Wat een armoedige bende haha. Staan 3 auto’s, niks geen mooi welkom koffie oid wat ik bij Lexus bv gewend was.
Tsja, Tesla maakt betere auto's. Kies zelf maar.Bizar eigenlijk dat het merk zo sterk is. Andere merken doen er alles aan je te pleasen enzo
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ah zo, het was super druk en ik zag alleen een armoedige hal met 3 super mooie teslasRichieB schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:08:
[...]
De koffie staat als je via de showroom binnenkomt in de ruimte rechts. Dat is ook waar je kan wachten als je voor de service komt (ingang aan de achterkant). Ze schenken Nespresso Professional, niets mis mee.
[...]
Tsja, Tesla maakt betere auto's. Kies zelf maar.
Dat is wel erg slecht want het staat gewoon op de Nederlandse Tesla site ergens bij de FAQ.TweakerVincent schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:03:
[...]
De verkoper wist dit niet. Ik kon al niet voorstellen dat SR+ geen enige vorm van traffic heeft. Ik wil gewoon een route starten met file info. Hoe niet per se live bijgwerkt te worden op het scherm maar wel enigzins werkbaar.
Mooi!
Edit:
Gevonden:
https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivityHeeft Standard Connectivity gevolgen voor de kaarten en navigatie in de auto?
Nee. Alle auto's met Standard Connectivity blijven kaarten- en navigatiefunctionaliteit ontvangen zoals bij Premium Connectivity, inclusief navigatie op basis van verkeersinformatie, Trip Planner en beschikbaarheid van Supercharger-oplaadpunten. Premium Connectivity voegt kaarten toe in satellietweergave en weergave van live verkeersinformatie.
[ Voor 37% gewijzigd door pposthoorn op 04-05-2019 22:12 ]
Bizar, ik heb 2 tesla dealers gebeld in andere plaatsen en ik zou 0 traffic support krijgen ik moest maar de dure kopen was het advies... lekker danpposthoorn schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:06:
[...]
Dat is wel erg slecht want het staat gewoon op de Nederlandse Tesla site ergens bij de FAQ.
Edit:
Gevonden:
[...]
https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity
Tnx!
Ik dacht dat Tesla geen dealers had? Je bedoelt Store / Service Center?
Weinig toegevoegde waarde dan ook als ze geen complete en actuele info hebben.
Snap ik dan niet, zoveel modellen en opties hebben ze daar nu ook weer niet.
Weinig toegevoegde waarde dan ook als ze geen complete en actuele info hebben.
Snap ik dan niet, zoveel modellen en opties hebben ze daar nu ook weer niet.
Dit werd ook gemeld in de software updates overzicht. Dat NoA weer enkele kilometers de camera's moest calibreren.DaCoTa schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:02:
JP heeft vanmiddag de update gedraaid
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ah, overheen gelezen. Was gewoon een rare melding, bij de initiele calibratie was het heel duidelijk wat er aan de hand was, met progress bar. Vond dit maar een vage foutmelding.J-P schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:45:
[...]
Dit werd ook gemeld in de software updates overzicht. Dat NoA weer enkele kilometers de camera's moest calibreren.
JP heeft vanmiddag de update gedraaid
Ah, top. Die info was er een paar weken geleden nog niet.pposthoorn schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:06:
[...]
Dat is wel erg slecht want het staat gewoon op de Nederlandse Tesla site ergens bij de FAQ.
Edit:
Gevonden:
[...]
https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity
Ik hoop dat het voor de model 3 ook ongeveer 100€ per jaar gaat kosten voor premium connectiviteit. Dan is dat nog een redelijk bedrag voor spotify en traffic info weergave!
Ik kan me wel herinneren anders dat het nieuws dat dit rond €100 ging kosten al sinds februari bekend was.Smobbo schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:45:
[...]
Ah, top. Die info was er een paar weken geleden nog niet.
Ik hoop dat het voor de model 3 ook ongeveer 100€ per jaar gaat kosten voor premium connectiviteit. Dan is dat nog een redelijk bedrag voor spotify en traffic info weergave!
Als je niet van plan bent om te betalen verlies je trouwens ook erg veel functies van de app
[ Voor 9% gewijzigd door bottom line op 05-05-2019 13:33 ]
Kan je dan met de range+ toch live traffic en spotify app krijgen voor 100e? Verkoper zei dat dat niet mogelijk was?bottom line schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:31:
[...]
Ik kan me wel herinneren anders dat het nieuws dat dit rond €100 ging kosten al sinds februari bekend was.
Als je niet van plan bent om te betalen verlies je trouwens ook erg veel functies van de app
Ik dacht dat het toen enkel over model s en x in Amerika ging.bottom line schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:31:
[...]
Ik kan me wel herinneren anders dat het nieuws dat dit rond €100 ging kosten al sinds februari bekend was.
Welke functionaliteit van de app zou je dan missen? Dat is weer nieuw voor mij
Zit auto parking standaard op range plus? Volgens mij niet toch? Alleen met extra optie toch?
Wikipedia: Tesla Model 3 is vrij duidelijk.TweakerVincent schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:06:
Zit auto parking standaard op range plus? Volgens mij niet toch? Alleen met extra optie toch?
Zeker niet standaard. Kost 6300 euro extra voor de FSD optie. 7400 euro als je het achteraf wilt kopen.
Dacht ik al idd. Ik vind het erg lastig de juiste informatie te vinden. Als zelfs de tesla dealers al verkeerde info geven...CyBeRSPiN schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Wikipedia: Tesla Model 3 is vrij duidelijk.
Zeker niet standaard. Kost 6300 euro extra voor de FSD optie. 7400 euro als je het achteraf wilt kopen.
Model 3 net hetzelfdeSmobbo schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:51:
[...]
Ik dacht dat het toen enkel over model s en x in Amerika ging.
Welke functionaliteit van de app zou je dan missen? Dat is weer nieuw voor mij
Alles waarmee je kan zien hoe je laad etc. Verwarming opzetten, voorrijden, ...
Je auto heeft namelijk geen internetverbinding meer (of je moet wifi hotspot hebben).
@TweakerVincent
Als je wilt weten over de SR+.
Daar weet ik niets over
[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 05-05-2019 19:37 ]
Volgens mij valt dan alleen satelietbeelden, live traffic en media streaming (Spotify) af. De rest werkt gewoon, dus ook de communicatie met de app.
Maar spotify via app streamen via je phone werkt toch altijd?DaCoTa schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:24:
Volgens mij valt dan alleen satelietbeelden, live traffic en media streaming (Spotify) af. De rest werkt gewoon, dus ook de communicatie met de app.
Ja, daar ga ik wel vanuit.TweakerVincent schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:46:
[...]
Maar spotify via app streamen via je phone werkt toch altijd?
100 is exclusief BTW. Dus 121 euro is mij verteld.bottom line schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:31:
[...]
Als ik het zo lees gaat er niet alleen geld naar Tesla (various agreements). Dat zou ook niet logisch zijn, waarom anders nog 2 miljard ophalen, als ze er aan komen. Bij Tesla zou het ergens in de kwartaal cijfers moeten zitten, wellicht in q2, alhoewel je dan zou verwachten dat ze in q2 winst maken. Ik denk dus dat het bedrag kleiner is.Moons schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:40:
Hmm, bij mij (mobile) geen paywall.
Dit is de hele tekst:
[...]
Tweede bron gevonden, de transcriptie van Fiats aandeelhoudersvergadering:
[...]
Als je een referral code wilt gebruiken met het bestellen, gebruik die dan TIJDENS het bestellen.
Ik heb dat niet gedaan en heb de dagen na mijn bestelling verschillende verzoeken ingediend om de referral code alsnog toe te voegen. Dat werd van alle kanten geweigerd.
Schijnt een nieuwe policy te zijn.
Ik baal er ontzettend van, zeker nu je in de maand mei tijdelijk 7.500 gratis supercharge kilometers krijgt.
Geen refferals plaatsen
Ik heb dat niet gedaan en heb de dagen na mijn bestelling verschillende verzoeken ingediend om de referral code alsnog toe te voegen. Dat werd van alle kanten geweigerd.
Ik baal er ontzettend van, zeker nu je in de maand mei tijdelijk 7.500 gratis supercharge kilometers krijgt.
Geen refferals plaatsen
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 06-05-2019 01:21 ]
Volgens mij kan je toch gewoon binnen 14 dagen je order annuleren?niekmans schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:34:
Als je een referral code wilt gebruiken met het bestellen, gebruik die dan TIJDENS het bestellen.
[mbr]Geen refferals plaatsen[/]
Correct. De LTE verbinding blijft gewoon werken (zodat Tesla wel data van je auto kan ontvangen). Alleen wat functionaliteit word uitgeschakeld. De hoop is dat je dus voor die premium connectivity betaalt (file-info is wel handig imo) en Tesla de LTE verbinding dus niet zelf hoeft te betalen.DaCoTa schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:24:
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Tesla werkt samen met Findio, deze vereisen minimaal 3 jaar zelfstandigheid / jaarcijfers. Ben zelf aan het kijken bij Nationale Autolease (te kort zelfstandig), die hebben zelf autos / doen en hebben een optie om een constructie te bedenken voor je eigen auto.mnk schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:03:
Ik ben van plan om in mijn BV een M3 LR AWD zakelijk aan te schaffen. Wat is jullie ervaring met het financial lease programma via de website van Tesla? Zijn er andere (betere) alternatieven of is die gewoon goed geregeld?
Kan iemand die nog geen AP heeft (maar hier wel recht op heeft door bevestiging via SMS of mail) bevestigen dat op deze pagina:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/own/upgrades.html
naast FSD ook Autopilot als mogelijke upgrade optie te selecteren is?
Ik begin mij inmiddels namelijk wat zorgen te maken of ik mijn beloofde AP nog wel ga krijgen.......
Ik begin mij inmiddels namelijk wat zorgen te maken of ik mijn beloofde AP nog wel ga krijgen.......
@acidfever Wat is de prijs die jij ziet op die pagina voor AP? Zou je misschien een screenshot van de pagina kunnen plaatsen?
Ik heb geen andere fabrikant gehoord die hun EV's met Fiat gaan poolen, dus ik denk dat het om meerdere afspraken met Tesla gaat. Zie ook de open pool van Tesla en FCA en de huidige lijst met pools van de EU. Daar staat alleen Tesla, voor 2019. Er zullen dus ook afspraken over 2020 en 2021 zijn gemaakt, die ze tzt gaan melden aan de EU.jerh schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:13:
[...]
Als ik het zo lees gaat er niet alleen geld naar Tesla (various agreements). Dat zou ook niet logisch zijn, waarom anders nog 2 miljard ophalen, als ze er aan komen. Bij Tesla zou het ergens in de kwartaal cijfers moeten zitten, wellicht in q2, alhoewel je dan zou verwachten dat ze in q2 winst maken. Ik denk dus dat het bedrag kleiner is.
Fiat geeft de komende drie jaar 1,8 miljard euro uit, zeggen ze. Dat is zo'n 300 miljoen per kwartaal richting Tesla. Daar gaan ze niet op wachten, vandaar dat ze ook geld uit de markt hebben opgehaald. Het is gewoon goed dat ze nu een wat forser 'cash cushion' hebben voor als er nog een keer een kwartaal tegenvalt (à 1 miljard usd verlies - momenteel hebben ze nog zo'n 2 miljard op de bank). Hierbij praat ik Hyperchange na, een fijne zolderkamer-analist
Toch eigenlijk wel wat hypocriet dat Tesla zich laat lenen voor dit soort praktijken. Zelf pretenderen heel milieubewust te zijn maar dan wel geld verdienen aan de afkoop van CO2 voor andere merken.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
@Inspired Tja, nu kunnen ze die 2 miljard gebruiken voor verdere ontwikkeling van EV's. Anders ging er 4 miljard (?) boete naar de EU. Dan is dit toch beter besteed?Inspired schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:19:
Toch eigenlijk wel wat hypocriet dat Tesla zich laat lenen voor dit soort praktijken. Zelf pretenderen heel milieubewust te zijn maar dan wel geld verdienen aan de afkoop van CO2 voor andere merken.
Ik kan me voorstellen dat ze dit niet meer gaan doen over 5-10 jaar, als ze zo groot als Apple zijn (qua beurswaarde en cashpositie).
[ Voor 13% gewijzigd door Moons op 06-05-2019 11:26 ]
Je zou als beursgenoteerd bedrijf wel gek zijn om 1,8 miljard euro te weigeren. Ik zou me kapot lachen als CEO, dat je concurrent zo ongeveer je Gigafactory 3 lening gaat afbetalen.
Wees blij dat ze gewoon gratis geld kunnen vangen, en daardoor als bedrijf kunnen groeien. Fiat wil liever niet investeren in schone auto's, en geeft graag miljarden weg aan de concurrentie.Inspired schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:19:
Zal zich vanzelf oplossen .
Hoi.
Het is juist een mooie manier om geld te sturen naar innovatie. Ze zijn ook milieubewust en door dit soort extra financiering kunnen ze alleen maar verder. Je kan nu eenmaal niet vanuit de overheid zeggen dat Fiat dicht moet, maar je kunt wel de hele industrie op deze manier sturen.Inspired schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:19:
Dat is ook al uitgebreid bediscussieerd toen het nieuws een paar weken geleden bekend werd. Het doel van Tesla is heel simpel: de wereld verbeteren. En op deze manier helpen ze Fiat door een boete te voorkomen, zodat Fiat een deel van die uitgespaarde boete kan besteden voor innovatie. Tesla wordt er beter van, Fiat wordt er beter van, dus de wereld wordt er beter van (en reken maar dat Fiat die uitgespaarde boete aan R&D gaat besteden, als ze dat niet doen, krijgen ze over 'n jaar of wat weer hetzelfde probleem, en dan is een dergelijke deal misschien ineens niet meer mogelijk)Inspired schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:19:
Fiat investeert juist wel in schone auto's namelijk in Tesla en ze hoeven er niets eens iets voor terug! Uiteindelijk denk ik dat Tesla hiermee beter in staat is om de acceptatie van EVs te versnellen dan wanneer Fiat dit zelf zou doen.basdej schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Wees blij dat ze gewoon gratis geld kunnen vangen, en daardoor als bedrijf kunnen groeien. Fiat wil liever niet investeren in schone auto's, en geeft graag miljarden weg aan de concurrentie.
Zal zich vanzelf oplossen .
Fiat investeert dat niet, het is op dit moment damage control. Ze krijgen er verder niks voor terug op de lange termijn.Deveon schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:30:
[...]
Fiat investeert juist wel in schone auto's namelijk in Tesla en ze hoeven er niets eens iets voor terug! Uiteindelijk denk ik dat Tesla hiermee beter in staat is om de acceptatie van EVs te versnellen dan wanneer Fiat dit zelf zou doen.
Hoi.
Bij deze:pposthoorn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
@acidfever Wat is de prijs die jij ziet op die pagina voor AP? Zou je misschien een screenshot van de pagina kunnen plaatsen?
Kan iemand die nog AP geactiveerd moet krijgen door de compensatie regeling n.a.v. de prijswijziging controleren of bij hem/haar ook AP als upgrade optie staat of alleen FSD?
[ Voor 4% gewijzigd door acidfever op 06-05-2019 12:04 ]
@acidfever Hoe is het met je remproblemen afgelopen trouwens?
@NeoPhire Upgrade optie staat ondertussen op de website, maar wel voor de volle prijs van €5300. Bovenop de €5300 voor EAP is dat dus meer dan 10k voor FSD
.
Haha ja en dan is het ook nog eens een soort early adopter feature waarvan de releasedatum nog niet bekend is (laat staan dat het dan tzt hier in NL ook echt gebruikt mag worden).Balance schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:41:
@NeoPhire Upgrade optie staat ondertussen op de website, maar wel voor de volle prijs van €5300. Bovenop de €5300 voor EAP is dat dus meer dan 10k voor FSD.
Summon, AutoPark en NoA zijn vast leuke gimmicks, maar is nog VER weg van "Full" self-driving.
En als je al Enhanced AP hebt, geeft FSD voorlopig weinig extra waar je echt iets aan hebt...Balance schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:41:
@NeoPhire Upgrade optie staat ondertussen op de website, maar wel voor de volle prijs van €5300. Bovenop de €5300 voor EAP is dat dus meer dan 10k voor FSD.
Ik zou willen dat ik nog EAP kon nabestellen voor 1000 euro (ongeveer), dat zou het me wel waard zijn om van AP naar EAP te gaan!
Dat is correct, maar 2 dagen na mijn bestelling is de FSD optie 1.100 Euro duurder geworden.Niek_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 07:05:
[...]
Volgens mij kan je toch gewoon binnen 14 dagen je order annuleren?
Dus daar schiet ik dan niet veel mee op.
Het is behoorlijk ja vond de stap voor EAP al behoorlijk toen ik mijn X kocht. maar dit gaat echt te ver nog zeker omdat het voor nu nog vapor ware is. Plus 10000 euro + te betalen voor FSD die nog niet bestaat vind ik echt nog te ver gaan. Plus voor nu moet eerst nog NoA nog uitkomen voor de X en advanced summon zolang dat nog niet is dan kan FSD echt nog lang niet goed genoeg zijn.Balance schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:41:
Als het ooit echt zou komen over 1-2 jaar in nederland zit ik al op bijna 3 jaar Tesla weet niet of ik dan nog de 10000 euro er voor overhebt (het zou met 3000 euro omhoog gaan). Voor nu is EAP met NoA al 95% van mijn wensen voor de auto vervullen.
Hier het zelfdeacidfever schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
Kan iemand die nog geen AP heeft (maar hier wel recht op heeft door bevestiging via SMS of mail) bevestigen dat op deze pagina:
Tegen die tijd laat je hem gewoon een jaar Robotaxiën en betaal je daar FSD meeMeZZiN schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:05:
[...]
Als het ooit echt zou komen over 1-2 jaar in nederland zit ik al op bijna 3 jaar Tesla weet niet of ik dan nog de 10000 euro er voor overhebt (het zou met 3000 euro omhoog gaan). Voor nu is EAP met NoA al 95% van mijn wensen voor de auto vervullen.
Precies dat zou ook nog kunnen ja
snap ook totaal niet waarom tesla de kosten alleen maar duurder maakt FSD converts waarom de prijs omhoog gooien alleen een computer vervangen is het niet het kon namelijk ook voor 2000 euro.
Vrees alleen dat robotaxi voorlopig nog een heel eind weg is. We gaan het zien voor nu zou ik al heel blij zijn als ik eindelijk NoA krijg.....
Vrees alleen dat robotaxi voorlopig nog een heel eind weg is. We gaan het zien voor nu zou ik al heel blij zijn als ik eindelijk NoA krijg.....
€150mln per kwartaal me dunkt? Nog steeds veel geld, maar minder dan je aangafMoons schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:21:
[...]
Ik heb geen andere fabrikant gehoord die hun EV's met Fiat gaan poolen, dus ik denk dat het om meerdere afspraken met Tesla gaat. Zie ook de open pool van Tesla en FCA en de huidige lijst met pools van de EU. Daar staat alleen Tesla, voor 2019. Er zullen dus ook afspraken over 2020 en 2021 zijn gemaakt, die ze tzt gaan melden aan de EU.
Fiat geeft de komende drie jaar 1,8 miljard euro uit, zeggen ze. Dat is zo'n 300 miljoen per kwartaal richting Tesla. Daar gaan ze niet op wachten, vandaar dat ze ook geld uit de markt hebben opgehaald. Het is gewoon goed dat ze nu een wat forser 'cash cushion' hebben voor als er nog een keer een kwartaal tegenvalt (à 1 miljard usd verlies - momenteel hebben ze nog zo'n 2 miljard op de bank). Hierbij praat ik Hyperchange na, een fijne zolderkamer-analist
Bericht hierboven
Scherp! Maar goed dat ik hun accountant niet ben ;-)Floor-is schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:42:
[...]
€150mln per kwartaal me dunkt? Nog steeds veel geld, maar minder dan je aangaf
ok, how the actual ..
Geen idee of dit echt een ingrijpen is van een model 3 om een crash te voorkomen, maar het zou bizar zijn als het wel zo is. Er is een draadje over op zowel reddit als electrek.co waar veel mensen hun ongeloof uiten over de reactie snelheid, dit is niet hoe mensen over het algemeen reageren op een botsing van achteren. Normaliter knallen ze zonder remmen in de voorganger, of met gelobkeerde remmen, maar uitwijken is de uitzondering.
[YouTube: Tesla Autopilot Prevents a 40mph Collision]
Ik ben benieuwd over later meer naar boven komt, het lijkt mij dat Tesla dit niet zal toegeven als het daadwerkelijk ingrijpt bij crashes buiten geactiveerde EAP. Dat zou geen precedent hebben.
Geen idee of dit echt een ingrijpen is van een model 3 om een crash te voorkomen, maar het zou bizar zijn als het wel zo is. Er is een draadje over op zowel reddit als electrek.co waar veel mensen hun ongeloof uiten over de reactie snelheid, dit is niet hoe mensen over het algemeen reageren op een botsing van achteren. Normaliter knallen ze zonder remmen in de voorganger, of met gelobkeerde remmen, maar uitwijken is de uitzondering.
[YouTube: Tesla Autopilot Prevents a 40mph Collision]
Ik ben benieuwd over later meer naar boven komt, het lijkt mij dat Tesla dit niet zal toegeven als het daadwerkelijk ingrijpt bij crashes buiten geactiveerde EAP. Dat zou geen precedent hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door databeestje op 06-05-2019 21:44 ]
Dit topic is gesloten.
![]()