Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.185 views

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Nog een gelukkige (bijna) eigenaar van een Model 3 meld zich. Weet iemand of de levertijden voor de LR AWD nou een beetje te doen zijn? op de website staat levering in mei als je besteld maar twijfel daar natuurlijk wat aan ;)
knakworst schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:14:
Gister had mijn Tesla bewakingscamera een beeld gezien die ik nader moest analyseren...

YouTube: Tesla bewakingscamera bedreiging
gaat de batterij merkbaar harder leeg met de Sentry mode, of valt dat wel mee?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:47

knakworst

Get more sats!

TeGek schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:24:

Hij stond aan de lader, dus ik weet het nog niet. Ik ga binnenkort wat vaker testen als hij niet aan de lader staat en zal de resultaten terugkoppelen.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Ja een paar kilometer per uur is de huidige inschatting.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
Zahariac schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Ik ga hem dan gewoon zonder bestellen. Ik had alles al klaar voor die prijs. En ik kan nog steeds zelf sturen. Vind het wel vervelend dat er dan wat veiligheidsopties komen te vervallen. Die zouden in mijn optiek er standaard op moeten zitten.
ACC is een must voor me. Mag ook wel op een auto van 53k. En die dagprijzen van Tesla drukken de pret wel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Inspired schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:35:
[...]

ACC is een must voor me. Mag ook wel op een auto van 53k. En die dagprijzen van Tesla drukken de pret wel.
Voor mij eigenlijk ook, maar het is mij geen 3200 waard

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

AP hardware heeft een TDP van 100 watt, dus dat is 0.1 kWh en over 24 uur zeker 2-2.5 kWh. Dus ja, het is merkbaar.
Zahariac schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:48:
[...]

Voor mij eigenlijk ook, maar het is mij geen 3200 waard
Op mijn Model 3 heb ik gratis AP gekregen en heb ik een maand moeten wachten tot het geactiveerd werd, maar met AP is de auto af. Ik beschouw het zelf echt als een must-have. Voor die prijs krijg je natuurlijk ook AutoSteer erbij wat ook een genot is om mee te rijden. Het enige wat ik mis is de lane change met AutoSteer actief, maar daar zou ik geen €5300 (FSD) voor over hebben. Ook niet als dat inclusief verkeerslichten (dit jaar) en rotondes (officieel nog niets over bekend) was. Voor mij is FSD pas zijn geld waard als er binnen een jaar het akkoord ligt dat je niet hoeft op te letten, maar dan zal de prijs wel verdubbelen met een gratis trial om ons lekker te maken.

Al ga je Autosteer ga je denk ik niet missen als je het niet ervaren hebt. Het grootste nadeel van de reguliere cruisecontrol in mijn AP-loze periode was op het moment dat je cruisecontrol uit zet hij vol gaat regeneren waardoor je dit vervolgens weer met het gaspendaal moet opvangen.

[ Voor 64% gewijzigd door Deveon op 01-05-2019 11:00 ]

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Totdat je het gebruikt heb is er geen weg meer terug naar non auto pilot rijden.

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 12:56
Weet iemand, nu de RWD zonder AP geleverd word, wat de extra kosten zijn om AP achteraf te laten toevoegen?
En als je FSD achteraf laat toevoegen, dan zit daar AP toch standaard bij?
Wat zijn nu de kosten voor het achteraf toevoegen van FSD, nog steeds 7200 euro of is er ook een trial periode waarin het minder is?

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:18:
[...]

NoA is echt een lachtertje. Ze zijn nu misschien op 10% van volledig FSD, dus daar hoef je echt geen spijt van te hebben.
Geeft het paar maanden. Was hetzelfde in de USA. Straks rij je 80% op NoA. Het duurt hier alleen wat langer ivm de kortere stukken snelweg.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Geeft het paar maanden. Was hetzelfde in de USA. Straks rij je 80% op NoA. Het duurt hier alleen wat langer ivm de kortere stukken snelweg.
Van baan wisselen in 'semi' druk verkeer is echt een crime en best gevaarlijk met AP. Gisteren weer. Richting aanwijzer uit naar rechts. AP begint te wisselen van baan. Een andere auto komt van nog een baan verder op mijn toekomstige baan, maar was nog 3 autolengtes achter me en had geen hoge closing snelheid. Halverwege de move begint alles te piepen en slaat AP uit.

Rijd je dan met je Tesla opeens op 2 banen en gek rukje aan het stuur.

Daarnaast duurt het ook best lang voor richting uit -> maken van baanwissel en soms gebeurt het niet (bijv als je net even de melding krijgt handen op het stuur). Dan voel ik mezelf echt voor lul rijden :).

Op een lege snelweg is het overigens best wel aardig en gebruik ik het ook meer....

Maar misschien is het user error?

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Van baan wisselen in 'semi' druk verkeer is echt een crime en best gevaarlijk met AP. Gisteren weer. Richting aanwijzer uit naar rechts. AP begint te wisselen van baan. Een andere auto komt van nog een baan verder op mijn toekomstige baan, maar was nog 3 autolengtes achter me en had geen hoge closing snelheid. Halverwege de move begint alles te piepen en slaat AP uit.

Daarnaast duurt het ook best lang voor richting uit -> maken van baanwissel en soms gebeurt het niet (bijv als je net even de melding krijgt handen op het stuur). Dan voel ik mezelf echt voor lul rijden :).

Op een lege snelweg is het overigens best wel aardig en gebruik ik het ook meer....

Noa is nog beta, maar het gaat zeker beter worden. Ook hoe meer je oefent ermee hoe beter NoA zal worden.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Deveon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]

AP hardware heeft een TDP van 100 watt, dus dat is 0.1 kWh en over 24 uur zeker 2-2.5 kWh. Dus ja, het is merkbaar.

[...]

Op mijn Model 3 heb ik gratis AP gekregen en heb ik een maand moeten wachten tot het geactiveerd werd, maar met AP is de auto af. Ik beschouw het zelf echt als een must-have. Voor die prijs krijg je natuurlijk ook AutoSteer erbij wat ook een genot is om mee te rijden. Het enige wat ik mis is de lane change met AutoSteer actief, maar daar zou ik geen €5300 (FSD) voor over hebben. Ook niet als dat inclusief verkeerslichten (dit jaar) en rotondes (officieel nog niets over bekend) was. Voor mij is FSD pas zijn geld waard als er binnen een jaar het akkoord ligt dat je niet hoeft op te letten, maar dan zal de prijs wel verdubbelen met een gratis trial om ons lekker te maken.

Al ga je Autosteer ga je denk ik niet missen als je het niet ervaren hebt. Het grootste nadeel van de reguliere cruisecontrol in mijn AP-loze periode was op het moment dat je cruisecontrol uit zet hij vol gaat regeneren waardoor je dit vervolgens weer met het gaspendaal moet opvangen.
Ik heb morgen een afspraak met MisterGreen, dus ga wel even met hun overleggen. Ik wil het niet in de bijtelling dus wellicht dat het achteraf geïnstalleerd kan worden zoals eerder mogelijk was.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deveon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ik lees zelfs 250 watt, dus wel 6-7 kW per dag. Dat heb ik er eigenlijk niet voor over om permanent te gebruiken. Hopelijk is AP3 hardware zuiniger.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Sentry mode gebruikt geloof ik 300w, heeft TeslaBjorn paar weken geleden getest.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PASware schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Sentry mode gebruikt geloof ik 300w, heeft TeslaBjorn paar weken geleden getest.
https://www.autopilotrevi...stom-ai-chips-hardware-3/
Requirements for the FSD Computer
When Tesla was building the new FSD Computer, they had the following requirements:

Had to be power efficient and less than 100W

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Dat zal dan inderdaad met hardware v3 zijn, met v2 is het meer dan 300w:

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
De requirement was 100W omdat hij anders niet in AP2 auto's kan worden ingebouwd. Die versie heeft maar 100W voeding.
Als de HW2 Sentry mode 300W gebruikt, dan moet er dus nog 200W ergens anders vandaan komen. De 100W is alleen de computer.

Overigens gebruikt HW3 72 Watt.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 01-05-2019 12:10 ]

TheS4ndm4n#1919

• Deveon
  • Niet online
Het is natuurlijk niet alleen de voeding, maar vooral de koeling. Ik twijfel nu alleen of de beperking per chip is of voor de gehele SoC. Per chip is maal 2 plus de camera’s verbruiken natuurlijk ook stroom zou 250 watt wel kloppen.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
Nog een gelukkige (bijna) eigenaar van een Model 3 meld zich. Weet iemand of de levertijden voor de LR AWD nou een beetje te doen zijn? op de website staat levering in mei als je besteld maar twijfel daar natuurlijk wat aan ;)
Veronderstel dat dit eind mei zal zijn. Maar levertijden zullen wel erg goed meevallen. Na mei komt juni en dan zullen ze deze keer wel een volledige maand pushen ipv. de laatste week.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 23:19
Presentatie van autonomy day was vrij duidelijk, het hele apparaat moest onder 100W blijven.

• Inspired
Leaseplan geeft trouwens aan dat ze nog niet weten wat de AP kost op de LR RWD. Ze geven aan dat FSD 5300 zou moeten kosten. Die 5300 zou de totale kosten moeten zijn voor FSD.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 01-05-2019 12:43 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:30
PASware schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Dat zal dan inderdaad met hardware v3 zijn, met v2 is het meer dan 300w:

[YouTube: Energy consumption with Sentry Mode]
Offtopic: is zijn bumper nou stuk? Dit is niet standaard lijkt me? Lijkt net of er onderin een scheur zit.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 13:34
Er is hier wat verwarring. Voor Sentry mode moet zowel de MCU als de AP/FSD computer aan staan en werk verrichten. In deep sleep staan die beiden in een low power mode of uit. Die 100W budget is alleen voor de AP/FSD computer, niet voor de MCU.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• sjaakmaarsen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 09:27
ybos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Offtopic: is zijn bumper nou stuk? Dit is niet standaard lijkt me? Lijkt net of er onderin een scheur zit.
Jep, hij is op een sneeuw circuit gaan rijden, en toen uit de bocht gevlogen. Staat ook in 1 van zijn filmpjes.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Vandaag op werk samen met mijn collega van administratie wat berekeningen gemaakt en de Tesla Model 3 LR RWD (die in juni uit komt) lijkt nog steeds binnen de acceptabele kosten te vallen :)

Heb nog geen definitieve bedragen, maar met wat natte vingerwerk en vergelijken van bedragen bij andere Model 3 modellen lijkt het uit te komen.

Wil nog wel 1 ding dubbelchecken, maar dat weten jullie hier misschien wel. Het schijnt te zijn dat de M3 LR RWD niet meer standaard uitgerust is met Autopilot? Ik dacht dat alle M3's tegenwoordig Autopilot hadden?

• sjaakmaarsen
PdeBie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:46:
Vandaag op werk samen met mijn collega van administratie wat berekeningen gemaakt en de Tesla Model 3 LR RWD (die in juni uit komt) lijkt nog steeds binnen de acceptabele kosten te vallen :)

Heb nog geen definitieve bedragen, maar met wat natte vingerwerk en vergelijken van bedragen bij andere Model 3 modellen lijkt het uit te komen.

Wil nog wel 1 ding dubbelchecken, maar dat weten jullie hier misschien wel. Het schijnt te zijn dat de M3 LR RWD niet meer standaard uitgerust is met Autopilot? Ik dacht dat alle M3's tegenwoordig Autopilot hadden?
Klopt, bestellingen tot 30-04-2019 zitten nog wel incl AP. De bestellingen daarna komen zonder AP.
Geldt enkel voor de RWD. AP kan je voor 3200 euro erbij kopen.

• gebruikershaes
  • Laatst online: 23:57
Requiem19 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Denk dat het geen user error is. De afstand die Tesla graag houdt van zowel voor als achterliggers is erg ruim. En hoe harder je rijdt, hoe groter die afstand wordt.

Ik vertrouw de AP voor geen meter meer. Vandaag 2x uit het niets vol op de rem op de ring en op de snelweg. Niets voor of achter me in de baan wat dit gedrag zou kunnen verklaren. Verlaagt zomaar de maximum snelheid van 130km/h naar 90km/h en remt daardoor abrupt af.

Heb recent update gehad naar 2019.8.5 dus wellicht heeft het daar iets mee te maken.

• Inspired
sjaakmaarsen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Klopt, bestellingen tot 30-04-2019 zitten nog wel incl AP. De bestellingen daarna komen zonder AP.
Weet je zeker dat het 3200 is? Leaseplan geeft aan dat ze nog geen uitsluitsel hebben van Tesla inzake de kosten. Ook omdat aldus Leaseplan FSD “maar” 5300 kost op de LR RWD, zonder extra kosten voor AP. Als je AP wilt, dan is de LR RWD niet echt interessant meer. Ook omdat in de lease al snel de AWD voordeliger is omdat een eventuele optie van 3200 bijna helemaal 1 op 1 terug komt in de leaseprijs.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Noa is nog beta, maar het gaat zeker beter worden. Ook hoe meer je oefent ermee hoe beter NoA zal worden.
Maar noa is hier nog helemaal niet geactiveerd. Of mis ik wat?

• bottom line
Teknix1982 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Klopt. Maar sommigen denken dat ze daar wel op rijden ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:07:
[...]

Klopt. Maar sommigen denken dat ze daar wel op rijden ;)
Lol. Blijven oefenen dus :+

• DaCoTa
Teknix1982 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Noa staat bij mij aan.

• bottom line
Dus de Tesla pinkt uit zijn eigen? En als jij pinkt moet jij nooit meer even het stuur vastnemen om dit te bevestigen? Hij neemt ook splitsingen / afritten van de autosnelweg zonder dat jij daar opdracht voor moet geven?
Proficiat dan. Jij bent misschien wel de enige in Europa die deze functie mag gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 02-05-2019 00:24 ]

• DaCoTa
bottom line schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:20:
[...]

Dus de Tesla pinkt uit zijn eigen? En als jij pinkt moet jij nooit meer even het stuur vastnemen om dit te bevestigen? Hij neemt ook splitsingen / afritten van de autosnelweg zonder dat jij daar opdracht voor moet geven?
Proficiat dan. Jij bent misschien wel de enige in Europa die deze functie mag gebruiken.
Ja, met 2019.8.5. Bij routes die mij over de snelweg voeren, heb ik een knopje 'Navigate on autopilot', zoals hier.

Heb het alleen nog niet gebruikt. Of tenminste, wel een keer maar toen werd mijn vrouw zenuwachtig :+ Wil het eerst zelf uitproberen op een rustigere snelweg en daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Hmm, ik wist niet dat het in Europa nog niet uitgerold was. Ik zal het morgen eens even testen dan, voor de zekerheid.

Het was idd zoals Bjorn filmpje hieronder, ik kreeg alleen de blinker confirmation niet goed. Maar hij wilde zeker inhalen bij langzaam verkeer en voorsorteren bij afslagen.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 02-05-2019 00:56 ]

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-11 22:10

Matszs

><>

[...]

• Teknix1982
  • Niet online
Vreemd want ik heb een Model S uit maart 2018 met enhanced autopilot en die zou deze functie dan toch ook krijgen? Ik heb net wel de update 2019.12.1.1 maar zag in de releasenotes niets staan over NoA

Edit:
https://teslamotorsclub.c...rollout-in-europe.148448/

Alleen nog maar voor M3 misschien?

[ Voor 25% gewijzigd door Teknix1982 op 02-05-2019 05:21 ]

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 11:41
NoA is gewoon uitgerold in Europa hoor, het is wel nog zo dat je met het knipperlicht moet bevestigen. Bij mij werkt het vrij goed..

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb het ook niet op mijn S. De 3 is proefkonijn, goedkoper als je in de prak rijdt...

• Teknix1982
  • Niet online
jugger naut schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:13:
NoA is gewoon uitgerold in Europa hoor, het is wel nog zo dat je met het knipperlicht moet bevestigen. Bij mij werkt het vrij goed..
Model 3?

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 11:41

• Teknix1982
  • Niet online
Dan zal M3 wel voorrang krijgen. Benieuwd wanneer mijn S het dan krijgt..

• Deveon
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:26:
Ik heb het ook niet op mijn S. De 3 is proefkonijn, goedkoper als je in de prak rijdt...
7(8)7 De materiële schade valt in het niets vergeleken met de reputatie schade.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

[...]
Jij bent misschien wel de enige in Europa die deze functie mag gebruiken.
Zijn redelijk wat meldingen van mensen met FSD die NoA hebben hoor. Het is alleen afhankelijk van je firmware versie welke functionaliteit je auto heeft,

[ Voor 16% gewijzigd door acidfever op 02-05-2019 09:23 ]

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31

J-P

Syntax erro....

jugger naut schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 06:13:
Bij mij werkt het ook prima. Ik hoef alleen rijbaanwisselingen te bevestigen met het knipperlicht. Afslagen etc neemt hij zelf gewoon zonder bevestiging.

Afslag is mogelijk
Auto zet zelf knipperlicht aan en stuurt naar de afslag. Auto zet knipperlicht uit.

Ik heb ook een M3

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Deveon
  • Niet online

Mijn vermoeden op basis van de Dual Motor wordt hierin bevestigd. De performance versie is eigenlijk alleen sneller vanaf 0, maar eenmaal op snelheid (70 km/u) maakt het niet veel meer uit (kon ik mij ook haast niet voorstellen), tot je met de Dual Motor in de snelheidbegrenzer raakt natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 02-05-2019 10:12 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Deveon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:11:
[YouTube: Model 3 Performance vs Model 3 Dual Motor Long Range]

Mijn vermoeden op basis van de Dual Motor wordt hierin bevestigd. De performance versie is eigenlijk alleen sneller vanaf 0, maar eenmaal op snelheid (70 km/u) maakt het niet veel meer uit (kon ik mij ook haast niet voorstellen), tot je met de Dual Motor in de snelheidbegrenzer raakt natuurlijk.
Er zijn meer verschillen tussen die auto's :)
vering, remmen, wielen ... niet onbelangrijk als je gaat scheuren.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Toch nog weer even een vraag: hoe remt jullie model 3? Bij mij voelt het pedaal erg wollig en ik moet echt hard (te hard naar mijn mening) trappen om enige remprestatie te krijgen. De regeneratie remt harder af zeg maar. Dat kan toch niet kloppen?

Ze waren bij mij ook al vergeten de airco af te vullen dus ik ben bang dat de remmerij ook niet goed is gevuld of ontlucht.

Wat zijn jullie ervaringen?

• Deveon
  • Niet online
qadn schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Er zijn meer verschillen tussen die auto's :)
vering, remmen, wielen ... niet onbelangrijk als je gaat scheuren.
De power van elke Tesla is meer als je ooit nodig hebt en zelfs met de Model 3 RWD denk ik dat de weg al snel te kort is.

@acidfever Mijn remt prima, al is de verhouding met de acceleratie toch even heel anders dan ik gewend ben. Vergeet niet dat je met 1800 kg op pad bent.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 09:28

Wimo.

Shake and Bake!

Alles went. Kans is trouwens best aanwezig dat de P nog een performance boost krijgt. De 100D is langzaam als je net uit de P100D stapt :+

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Deveon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:50:
[...]
@acidfever Mijn remt prima, al is de verhouding met de acceleratie toch even heel anders dan ik gewend ben. Vergeet niet dat je met 1800 kg op pad bent.
Ik bedoel dat ik echt serieus hard het pedaal moet intrappen om enige vorm van vertraging te krijgen. Ik reed hiervoor een BMW 330D (van 1530kg) en als ik daar het rempedaal aantikte had ik echt direct flink remkracht.

Hier moet ik mezelf echt even schrap zetten om wat remkracht te krijgen, en zoals ik al zei...als ik het "gas" pedaal even loslaat dan remt de regeneratie harder dan wat ik met gemiddelde kracht voor elkaar krijg met het rempedaal (wat bij de BMW al een noodstop zou zijn).

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:49
acidfever schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Ik bedoel dat ik echt serieus hard het pedaal moet intrappen om enige vorm van vertraging te krijgen. Ik reed hiervoor een BMW 330D (van 1530kg) en als ik daar het rempedaal aantikte had ik echt direct flink remkracht.

Hier moet ik mezelf echt even schrap zetten om wat remkracht te krijgen, en zoals ik al zei...als ik het "gas" pedaal even loslaat dan remt de regeneratie harder dan wat ik met gemiddelde kracht voor elkaar krijg met het rempedaal (wat bij de BMW al een noodstop zou zijn).
Denk dat je met deze vraag zo snel mogelijk naar een garage of Tesla punt moet gaan. Klinkt mij niet heel veilig namelijk. En als je zelf er al geen goed gevoel over hebt.. dan lijkt het me sterk dat het 'zo bedoeld is'.

*sowieso

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
CGP Grey doet ook ff een rondje!

[YouTube: Driving...]

• Requiem19
[...]

Zelfde gevoel bij mijn M3.

De regen remt harder dan de echte remmen bij 'zacht' indrukken rempedaal. Je moet echt flink doordrukken om hard te remmen.

Voelt heel anders dan reguliere auto idd. Denk dat je even op een lege weg moet testen of de auto wel echt hard remt als je het rempedaal even goed diep en hard indrukt.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Requiem19 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Voelt heel anders dan reguliere auto idd. Denk dat je even op een lege weg moet testen of de auto wel echt hard remt als je het rempedaal even goed diep en hard indrukt.
Ga ik straks even testen maar ik vrees het ergste. Zit het fout rijd ik maar meteen door naar Sec Rotterdam.

• Requiem19
acidfever schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Ga ik straks even testen maar ik vrees het ergste. Zit het fout rijd ik maar meteen door naar Sec Rotterdam.
Ik ben in het begin wel een paar keer beetje geschrokken, omdat de auto stuk minder hard remde dan ik dacht en ik iets te hard op mijn voorligger afging.

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
[...]
Ik reed hiervoor een BMW 330D (van 1530kg) en als ik daar het rempedaal aantikte had ik echt direct flink remkracht.
Verschilt ook enorm per merk, laatste tijd veel verschillende auto's gereden en bijvoorbeeld Kia Niro was echt schrikken wat betreft gebrek aan remkracht. Maar als het niet goed voelt uiteraard even langs Tesla.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Deveon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:50:
[...]

De power van elke Tesla is meer als je ooit nodig hebt en zelfs met de Model 3 RWD denk ik dat de weg al snel te kort is.
Zeker, meer dan plenty.

Het ging mij er meer om dat het filmpje weer eens doet alsof de 0-100 tijd nu zo heel erg belangrijk is.
Gas geven is leuk, maar zonder goed onderstel en goede remmen ga je echt niet snel een circuit rond.

Geen idee waarom mensen daaraan de behoefte hebben ;)
Ik ga zelf voor de LR AWD met alleen FSD erbij als extra kosten. Lekker relaxed en ontspannen van A naar B.

• Requiem19
Acceleratie van de LR AWD is echt al fenomenaal en niet te vergelijken met 95% van alle ICE auto's.

Komt in de buurt van m'n vorige motor zelfs. Echt heelijk als je even snel moet inhalen :).

Stuurgedrag is imo niet close van de betere Duitse auto's. Grip is enorm, maar er is echt heel weinig gevoel in het sturen. Voelt af en toe meer als een playstation spel dan een auto :). Niet dat het verkeerd is, want de grip is er gewoon. Maar de communicatie van onderstel naar rijder is vrij beperkt / muted. Daarnaast mis ik ook wel het lineaire gevoel van ICE gas geven. Het koppel is zo hoog dat het er echt als een klap inkomt en relatief weinig moduleerbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door Requiem19 op 02-05-2019 11:55 ]

• Floor-is
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

Euhm reload even voordat je reageert ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Floor-is op 02-05-2019 12:10 ]

Bericht hierboven

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:25

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Requiem19 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:54:
Acceleratie van de LR AWD is echt al fenomenaal en niet te vergelijken met 95% van alle ICE auto's.

Komt in de buurt van m'n vorige motor zelfs. Echt heelijk als je even snel moet inhalen :).

Stuurgedrag is imo niet close van de betere Duitse auto's. Grip is enorm, maar er is echt heel weinig gevoel in het sturen. Voelt af en toe meer als een playstation spel dan een auto :). Niet dat het verkeerd is, want de grip is er gewoon. Maar de communicatie van onderstel naar rijder is vrij beperkt / muted. Daarnaast mis ik ook wel het lineaire gevoel van ICE gas geven. Het koppel is zo hoog dat het er echt als een klap inkomt en relatief weinig moduleerbaar is.
De acceleratie is inderdaad fenomenaal, en verslavend! Voor mijn gevoel nog sneller dan een motor, je hoeft immers niet meer te schakelen. ;)

Het stuurgedrag is niet op BMW nivo vindt ik ook, maar wel veel beter dan Franse of Aziatische auto's. Het verschil tussen de "sport, normaal of comfort" standen zijn ook duidelijk te voelen.

• DaCoTa
offtopic:
1800 mensen die een livestream bekijken van iemand die op een saaie rechte weg aan het rijden is?

• Deveon
  • Niet online
qadn schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Zeker, meer dan plenty.

Het ging mij er meer om dat het filmpje weer eens doet alsof de 0-100 tijd nu zo heel erg belangrijk is.
Gas geven is leuk, maar zonder goed onderstel en goede remmen ga je echt niet snel een circuit rond.

Geen idee waarom mensen daaraan de behoefte hebben ;)
Tja, het blijven Amerikanen hé ;) en ze testen voor een reden op de openbare weg, daar maakt de circuitwaardigheid niet zoveel uit en dat stond ook niet ter discussie.

Uiteindelijk zal 95% toch zijn Tesla niet meenemen naar het circuit omdat het van de eigenaar (leaserijders/werkgever) toch niet mag. Wil en mag je wel het circuit op dan is de performance zeker de beter keus, alleen dat heeft dan weer niet zoveel met de 0-100 te maken, maar juist die andere extra’s die je noemt.

Voor mij gaat de auto sneller door de bocht als waar ik mij comfortabel in voel, daarnaast mis ik zijdelingse ondersteuning bij een scherpe bocht. Nee bedankt, lekker op AutoPilot door de bocht!
Ik ga zelf voor de LR AWD met alleen FSD erbij als extra kosten. Lekker relaxed en ontspannen van A naar B.
Zo heb ik hem ook, alleen zonder FSD. Dat bestond toen (nog) niet (meer).

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 02-05-2019 12:32 ]

• gebruikershaes
Ik vind het stuurgedrag wel ok, maar te zenuwachtig naar mijn mening. Heb dan ook best wat moeite om rustig te cruisen. Wel leuk natuurlijk.
De remmerij is idd niet best. Wat ik heb begrepen is dat omdat de auto dan bepaalt hoeveel die echt de remmen aangrijpt of op de motoren afremt. De auto probeert dan een soort balans te vinden. Vandaar vreemd gevoel bij remmen en meer kracht nodig op pedal. Bij de S heb ik dit niet echt gemerkt, maar die remt ook minder hard af op de motor.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
@gebruikershaes als er een kind oversteekt en je gaat op het rempedaal staan dan zit ik niet echt te wachten op een auto die bedenkt hoe hij het beste de accu kan laden tijdens het remmen, dan moet dat ding gewoon binnen x aantal meter stilstaan. Als ik de vraag van @acidfever zo begrijp mankeert er gewoon wat aan de remmen.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 02-05-2019 12:44 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

FastFred schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:44:
@gebruikershaes als er een kind oversteekt en je gaat op het rempedaal staan dan zit ik niet echt te wachten op een auto die bedenkt hoe hij het beste de accu kan laden tijdens het remmen, dan moet dat ding gewoon binnen x aantal meter stilstaan. Als ik de vraag van @acidfever zo begrijp mankeert er gewoon wat aan de remmen.
Waarschijnlijk had de auto het kind al gezien en was zonodig gaan remmen ;)

Als de motor harder remt dan de rem, dan zou ik sowieso langs Tesla gaan.

@acidfever wat doet een noodstop op lage snelheid?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Tassadar32
@acidfever Mijn 3 kan aardig hard in de ankers gaan (met rempedaal), zeker meer dan alleen regeneratief. Referentiepunt is voor mij de nog lompere Outlander.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• gebruikershaes
FastFred schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:44:
Klopt, ik vind het ook een vaag verhaal, maar dat is wat me is verteld. Ik rem altijd bij nadat de auto al vol op de motoren remt. Dus ik zou verwachten dat alles wat ik met het rempedaal doe ook echt zorgt voor aangrijpen van de remmen. Dus als dat het geval is dan zijn de remmen wel erg matig. Bij m'n passat wat ook geen lichte auto is, voelt remmen als echt remmen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@gebruikershaes zou het kunnen zijn dat ie op basis van afstand tot voorligger zelf al remt, en als je dan zelf extra moet bijremmen je dan eerst het rempedaal dieper moet intrappen dan ie software-matig al ingedrukt was? Dan kan dan ook overkomen alsof ie matig reageert op het rempedaal.
Als je de rem minder intrapt dan dat ie zelfstandig al deed dan rem je juist minder hard want je overruled dan de softwarematige remactie?

• gebruikershaes
@CyBeRSPiN Als het goed is zou er op dat moment geen softwarematige remactie moeten plaatsvinden. Ik rijd dan namelijk niet op AP, maar gewoon zelf. Er heeft eerder al een discussie plaatsgevonden over de remmen van de model 3 en Tesla zou dit met een software update hebben verbeterd. Wellicht dat remmen gewoon goed zijn, maar dat je er simpelweg gewoon harder op moet duwen. Geen idee dit zou dan getest moeten worden.

• Requiem19
gauchov6 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:16:
[...]

De acceleratie is inderdaad fenomenaal, en verslavend! Voor mijn gevoel nog sneller dan een motor, je hoeft immers niet meer te schakelen. ;)

Het stuurgedrag is niet op BMW nivo vindt ik ook, maar wel veel beter dan Franse of Aziatische auto's. Het verschil tussen de "sport, normaal of comfort" standen zijn ook duidelijk te voelen.
Ik dacht dat die stuur-settings alleen het gewicht van het sturen veranderen? Of verder niets?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:12
Ik wil graag de aero wheel wieldoppen verwijderen en vervangen en voor de detaillering de aero wheel cap kit plaatsen. Weten jullie waar je deze kit kan kopen? Online op de Tesla site is deze uitverkocht (US) en op Nlse webshop gewoon onvindbaar..

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Balance schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:03:
CGP Grey doet ook ff een rondje!
Waar kijk ik eigenlijk naar?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:32
PdeBie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:46:

sjaakmaarsen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Wacht wacht, van waar komt die info, want ik blijf echt heel veel tegenstellingen horen.

Tesla Antwerpen: "Een Model 3 die je bestelt zonder de Full Self Driving optie (die trouwens nog niet veel waarde heeft voor 5300 EUR owv wetgeven enz) heeft Autopilot zoals die van de Model S in het begin en houdt dus zijn rijstrook en snelheid, je krijgt als het ware de Advanced Autopilot van vroeger".
Tesla Hasselt bevestigt dit.

Wat is het nu, :? ik ga in de volgende dagen bestellen, maar als Autopilot (lees: handjes even van het stuur en de auto houdt de lijnen en snelheid aan) er niet op zit dan haak ik af...

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 02-05-2019 14:14 ]

• sjaakmaarsen
HyperBart schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:14:
[...]

[...]

Wacht wacht, van waar komt die info, want ik blijf echt heel veel tegenstellingen horen.
AP zit per 30-04-2019 niet meer standaard op de LR RWD.
Alle andere modellen hebben nog wel LR RWD AP.

Voor AP op de LR RWD moet je nu 3200 extra betalen. Info komt vanuit contact met Tesla.
Zojuist is dit nogmaals aan mij bevestigd (telefonisch).

• MrScratch
  • Laatst online: 17:36

MrScratch

I am rubber, you are glue

sjaakmaarsen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:22:
[...]

AP zit per 30-04-2019 niet meer standaard op de LR RWD.
Alle andere modellen hebben nog wel LR RWD.

Voor AP op de LR RWD moet je nu 3200 extra betalen. Info komt vanuit contact met Tesla.
Zojuist is dit nogmaals aan mij bevestigd (telefonisch).
Maar hoeveel betaal je dan voor LR RWD met FSD? Is dat dan 3200 + 5300? Of is dat nog wel gewoon 5300 euro meer?

Ik heb net de bestelling naar de leasemaatschappij eruit gedaan en in die offerte was nog sprake van een prijs van 5300 voor de volledige package. Dus die configuratie was zo'n 5000 euro goedkoper dan de zelfde config van LR AWD + FSD.

Look behind you! A three headed monkey!

• sjaakmaarsen
MrScratch schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Maar hoeveel betaal je dan voor LR RWD met FSD? Is dat dan 3200 + 5300? Of is dat nog wel gewoon 5300 euro meer?

Ik heb net de bestelling naar de leasemaatschappij eruit gedaan en in die offerte was nog sprake van een prijs van 5300 voor de volledige package. Dus die configuratie was zo'n 5000 euro goedkoper dan de zelfde config van LR AWD + FSD.
Je zou dan inderdaad 3200 (AP) + 5300 (FSD) moeten betalen. Misschien heb je nog geluk omdat je een offerte hebt van de LM. Maar zodra je bij Tesla gaat bestellen moet je de volle mep betalen per 30-04-2019.

• wickedsight
MrScratch schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie. Mijn bestelling bij LM is zelfs van voor de 29e, maar verwerking duurde te lang. Elke LM alleen heeft de disclaimer dat prijswijzigingen gewoon doorberekend worden. Dus tenzij je LM hele goede banden heeft met Tesla, is de kans groot dat er bijbetaald moet worden. Helaas zijn dit dingen die je moet accepteren.

En om te laten zien dat dit niet alleen Tesla is... Als je afgelopen maand de e-Niro bestelde konden ze je niet vertellen wat de prijs zou worden. Geen idee of die nu al wel bekend is.

• MrScratch

MrScratch

sjaakmaarsen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Je zou dan inderdaad 3200 (AP) + 5300 (FSD) moeten betalen. Misschien heb je nog geluk omdat je een offerte hebt van de LM. Maar zodra je bij Tesla gaat bestellen moet je de volle mep betalen per 30-04-2019.
Ok, dan gaat de LM nog terugkomen bij me met de mededeling dat het helaas toch duurder gaat worden. Dus dan is de optie van RWD tov AWD dus eigenlijk 1800 euro geworden. Ik vind het maar een vage actie van Tesla.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

MrScratch schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Ok, dan gaat de LM nog terugkomen bij me met de mededeling dat het helaas toch duurder gaat worden. Dus dan is de optie van RWD tov AWD dus eigenlijk 1800 euro geworden. Ik vind het maar een vage actie van Tesla.
Worst case even een maandje wachten en dan is het wel weer anders :+

Voor mij is het in ieder geval een reden om dan maar de AWD te bestellen. Blijft in eigen bijdrage + bijtelling nog steeds net zo duur/goedkoop als dezelfde auto die ik nu heb opnieuw bestellen, dus ach.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

.

[ Voor 98% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-05-2019 15:10 ]

• Deveon
  • Niet online
bwernsen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:52:
Ik wil graag de aero wheel wieldoppen verwijderen en vervangen en voor de detaillering de aero wheel cap kit plaatsen. Weten jullie waar je deze kit kan kopen? Online op de Tesla site is deze uitverkocht (US) en op Nlse webshop gewoon onvindbaar..
Service Center, beetje doordrammen want staat niet op de parts lijsten.. Ik heb ze dinsdag in Amsterdam meegenomen.

• DaCoTa
Voor de liefhebber, de roofrack voor de 3 is op voorraad: https://shop.tesla.com/nl...es/model-3-roof-rack.html

• Requiem19
Thanks, in ieder geval iets :). Nu nog hopen dat ze iets gaan doen met trekhaak / aanhanger mogelijkheden. (is eerder al uitgebreid besproken hier, ik wil niet opnieuw de discussie aanwakkeren :D).

• Inspired
wickedsight schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:48:
[...]

En om te laten zien dat dit niet alleen Tesla is... Als je afgelopen maand de e-Niro bestelde konden ze je niet vertellen wat de prijs zou worden. Geen idee of die nu al wel bekend is.
Een prijs die nog niet bekend is, is wat anders dan wat Tesla doet. Eerst model met AP leveren en aangeven dat alle modellen standaard AP hebben en dan een paar dagen later toch de AP eraf zonder enige overgansperiode. Als nu de verkoop van de LR RWD tegen gaat vallen kan hij er ook zo weer bijkomen. Nee, een lekker prijsbeleid heeft Tesla niet. Praat maar eens met een LM.

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier een antwoord weet. Ik overweeg om naast mijn MS die ik lease op mijn werkmaatschappij ook een M3 te kopen op mijn PH. De MS is de 75D en gebruik ik ook prive. De M3 zullen we ook prive en zakelijk gebruiken. Mijn vriendin zal er voornamelijk in rijden. Nu heb ik mijn accountant gevraagd of en hoe dit kan. Twee auto’s bijtellen is geen probleem en kan ik gewoon doen. Echter vroeg ik me net af of de M3 dan ook voor de eerste 50k voor 4% kan en de rest voor 22 of dat deze volledig 22% moet vanwege de model s. Iemand hier ervaring mee?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:12
Deveon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Service Center, beetje doordrammen want staat niet op de parts lijsten.. Ik heb ze dinsdag in Amsterdam meegenomen.
Top, dank! Ik zal er volgende week even langsrijden en niet meer loslaten. Ik heb ze vandaag geprobeerd te bellen, maar ik kreeg ze niet te pakken. 8)7

Ze hebben na 2 weken wachten ál bijna de auto op mijn naam gezet en de autopilot geactiveerd....

• Deveon
  • Niet online
@Teknix1982 Waarom zou het bijtellingsvoordeel maar voor één auto gelden? Sterker nog, de auto’s hebben feitelijk niet eens dezelfde eigenaar..

• Teknix1982
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:28:
@Teknix1982 Waarom zou het bijtellingsvoordeel maar voor één auto gelden? Sterker nog, de auto’s hebben feitelijk niet eens dezelfde eigenaar..
De eigenaar is natuurlijk minder van belang. Het punt is eerder dat ik beide bijtel en dat de regel voor EV auto’s is dat de eerste 50k voor 4% mag en de rest voor 22%. Echter spreekt de site van de belastingdienst wel over cataloguswaarde en niet over totale waarde van bijtelling. Daarnaast valt mijn MS nog onder de oude regeling. Dus denk dat het inderdaad gewoon kan. Kan het morgen nog wel even navragen maar schoot me zo te binnen

[ Voor 3% gewijzigd door Teknix1982 op 02-05-2019 21:34 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Die regeling is per auto, niet opgeteld.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Teknix1982
  • Niet online
Ik denk ook dat dat het meest logisch is.

• Tassadar32
@Teknix1982 Wij hebben ook meerdere auto's op de zaak, allemaal krijgen ze bijtellingskorting dus het is zeker per auto.

Vanochtend update van 2019.12.1.1 naar 2019.12.1.2. Weer wat kleine bugfixes waarschijnlijk.

NoA van "Licht" naar "Normaal" gezet en nu wil ie vaker van baan wisselen, maar kiest nog steeds af en toe onmogelijke momenten. Omdat er nu meer baanwissels zijn ook meer aborts als er mensen te dicht achter je rijden (hou verd*mme afstand!). Wel is NoA een soort automatische bumperklever-straffer, als er iemand gaat bumperkleven gaat ie juist niet terug naar de rechterbaan (aborts) waardoor je de bumperklever alleen nog maar meer pissig maakt.

Op de A27 zit ook een brug waar de linkerstrook extra smal is, op die strook of ernaast rijden is de AP ook niet heel blij mee, hij denkt steeds dat er auto's over de streep gaan terwijl dit niet het geval is. Als je op de baan naast de smalle strook zit gaat hij dus niet rechts inhalen (want auto in de weg) maar als je op de smalle strook zit heeft ie ook veel moeite met inhalen.

[ Voor 79% gewijzigd door Tassadar32 op 03-05-2019 08:26 ]

• Teknix1982
  • Niet online
Tassadar32 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:18:
@Teknix1982 Wij hebben ook meerdere auto's op de zaak, allemaal krijgen ze bijtellingskorting dus het is zeker per auto.
Bedoel je dat jij ook voor meerdere auto's zelf de bijtelling neemt? Want dan is de situatie inderdaad vergelijkbaar. Het is me niet helemaal duidelijk of je dat bedoeld.

• Tassadar32
@Teknix1982 Zijn wel verschillende berijders, dat klopt. Alle regelingen rond bijtelling zijn echter per auto. Bij twijfel kan je beter de belastingdienst vragen om uitsluitsel.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Teknix1982 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:29:
De M3 zullen we ook prive en zakelijk gebruiken. Mijn vriendin zal er voornamelijk in rijden.
Twee auto's is twee keer de regeling. Gebruik de M3 wel minimaal 10% op je eigen zaak, anders moet je de auto privé verantwoorden en niet in de zaak. Zakelijke kilometers van je vriendin zijn niet zakelijk (in de zin van jouw zaak...) tenzij ze voor jouw zaak werkt :+

• Teknix1982
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Twee auto's is twee keer de regeling. Gebruik de M3 wel minimaal 10% op je eigen zaak, anders moet je de auto privé verantwoorden en niet in de zaak. Zakelijke kilometers van je vriendin zijn niet zakelijk (in de zin van jouw zaak...) tenzij ze voor jouw zaak werkt :+
Ik had het inmiddels begrepen ook van de belastingdienst. Die 10% komt wel goed. De M3 zal meer range hebben dan de MS75D dus die zal ik voor de verre afspraken gebruiken en de andere als dagelijkse auto voor woonwerk verkeer. Daarnaast gaat mijn vriendin ook prive in beide auto's rijden dus daarom 2 x de bijtelling. Volgens mij is de bewijslast andersom. Ik doe wat er moet gebeuren, namelijk de auto bijtellen. Wanneer de belastingdienst vermoed dat ik de auto alleen prive zou gebruiken is het toch aan de belastingdienst om dat aan te tonen wat praktisch onmogelijk is.

• wickedsight
Zojuist bevestiging gehad van Alphabet dat de LR RWD besteld is, maar zonder enige vorm van bevestiging of die wel of geen AP zal hebben. Erg jammer, dus maar weer zien hoe dat dan afloopt.

• Floor-is
  • Laatst online: 11-11 08:23

Floor-is

5.2

bwernsen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:52:
Continue uitverkocht, dat is een beetje het probleem met die dingen helaas.

Bericht hierboven

• MrScratch

MrScratch

Floor-is schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Continue uitverkocht, dat is een beetje het probleem met die dingen helaas.
Hier zijn ze wel op voorraad:

https://www.tesland.com/nl/model-3-aero-wheel-cap-kit/

Wel een stukje duurder dan bij Tesla, denk ik.

• Inspired
110 EUR voor wat plastic.. Nog niks wat een beetje OK is uit China te krijgen?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:22
wickedsight schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
Zojuist bevestiging gehad van Alphabet dat de LR RWD besteld is, maar zonder enige vorm van bevestiging of die wel of geen AP zal hebben. Erg jammer, dus maar weer zien hoe dat dan afloopt.
Wanneer wordt hij verwacht?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 44 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic