Had ik ook, switch is naar de engelse language pack. Dan nog steeds?mr.JamesBond schreef op maandag 22 april 2019 @ 13:11:
De ‘tablet’ van de Tesla S van mijn vader heeft last van flikkerende teksten en laat de navigatie (tussenstoppen) niet volledig zien. Weet iemand de oorzaak of de oplossing?
Bron? Dat is wel interessante info.Smuggler schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:10:
[...]
Als ik de berichtgeving rond deze auto correct heb gevolgd, is het een auto die al eerder een ongeluk heeft gehad en is hersteld buiten het tesla netwerk door een lokaal iemand.
Verwijderd
Dat is een algemene auto feature. Ik heb zelf ook wel eens gezien dat iemand deze feature uit probeerde langs de snelweg. Dat gaf wel een enorme file dus: would not recommend...wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 07:33:
Tesla's kunnen blijkbaar ook spontaan exploderen, als ik dit bericht mag geloven. Nice feature, Elon
Filmpje van het incident, de actie begint rond 1:20 ongeveer:
[YouTube: Tesla set itself on fire and exploded in Shanghai China!]
Duuuuurt lang:Verwijderd schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:15:
Tesla Autonomy Day Livestream (start om 20:00 uur)
YouTube: Tesla Autonomy Day
https://twitter.com/tesla/status/1120387032834985984?s=21
FTFYTeknix1982 schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:48:
[...]
Had ik ook, switch is eens naar de engelse language pack. Dan nog steeds?
Het voelt allemaal een beetje als de spreekbeurt op de basisschool. Maar dat is wel leuk.
Zelfs als techneut haak ik af bij deze 'chip-spreekbeurt'. Weinig relevant voor 99% van de kijkers.
Krijgt iedereen die nu FSD krijgt dus straks die hippe chip?
Haha Elon die Lidar even belachelijk maakt, onnodig dure hardware, lidar is doomed..
Haha Elon die Lidar even belachelijk maakt, onnodig dure hardware, lidar is doomed..
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-04-2019 21:14 ]
iedere auto heeft die chip al, je moet alleen de software er voor kopenCyBeRSPiN schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:14:
Krijgt iedereen die nu FSD krijgt dus straks die hippe chip?
(als ik het goed gehoord heb)
Nee model 3's geproduceerd 10 dagen geleden en S en X van iets langer terug hebben de chip.Vaxtrian schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:16:
[...]
iedere auto heeft die chip al, je moet alleen de software er voor kopen
(als ik het goed gehoord heb)
Eerdere modellen hebben wss autopilot HW 2.5.
Nee.Hertog_Martin schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:39:
[...]
Moet je eigenlijk niet meerekenen dat je geen kilometer vergoeding meer krijgt uitbetaald?
Andere vervoersopties (eigen auto bijvoorbeeld, of nemen OV) hebben een ander kostenplaatje.
Elk van deze moet je apart uitrekenen en tegen elkaar afzetten als je dat belangrijk vind.
Overigens komt het er snel op neer dat ongeveer elke auto privé ruim duurder is dan een electrische lease van rond de 50K.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Uit welk hol trekt hij dat gelul?CyBeRSPiN schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:14:
Lidar is een hele mooie sensor technologie (en wordt ook steeds betaalbaarder).
Dat Tesla het toevallig zonder wil doen is natuurlijk prima, maar verder is het natuurlijk een prima technologie.
En toch gaat die software man er ook over pratenqadn schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:30:
[...]
Uit welk hol trekt hij dat gelul?
Dat Tesla het toevallig zonder wil doen is natuurlijk prima, maar verder is het natuurlijk een prima technologie.
Inferioriteitscomplex? Man wou dat hij een Lidar was en al die mooie auto's zelf kon scannen?Vaxtrian schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:32:
[...]
En toch gaat die software man er ook over praten![]()
Op basis van deze talk zou je zeggen dat het voor een concurrent vrijwel onmogelijk is om een even goed fsd systeem te maken. Of op zijn minst: tesla heeft jaren voorsprong door het sourcen van fleet data.
Wat opviel is dat veel van de data uit Nederland komt.
Talk van de Stanford PhD was wel interessant.
Wat opviel is dat veel van de data uit Nederland komt.
Talk van de Stanford PhD was wel interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door stfn345 op 22-04-2019 21:57 ]
Het argument was: Jullie zijn hier ook gekomen vandaag zonder lasers uit je ogen te schieten.qadn schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:30:
[...]
Uit welk hol trekt hij dat gelul?
En de weg is gemaakt om te navigeren met je ogen. Met alleen Lidar kom je er niet. Die kan alleen zeggen hoe ver weg iets is.
Later laat hij ook zien dat je met slechts 1 camera en genoeg processor capaciteit ook een point cloud kan maken.
De concurrenten trainen hun NN nu met Lidar. Het wordt lastig om dan over te stappen op een systeem zonder Lidar. En die moeten dus wachten tot Lidar betaalbaar wordt. Of alleen voor auto's die meer geld mogen kosten zoals taxi's.
Maar hij is er nu nog over door aan het gaan
Het lijkt me een terecht punt dat je met vision -over time- veel beter kunt kwalificeren wat je nu echt ziet.
Lidar kan zonder problemen afstanden en een point cloud maken. Maar kwalificeren van objecten is een stuk lastiger lijkt me.
Lidar kan zonder problemen afstanden en een point cloud maken. Maar kwalificeren van objecten is een stuk lastiger lijkt me.
Dus jullie weten het nu he mensen. Altijd op autopilot rijden!
Zodra je zelf initiatief neemt / autopilot corrigeert, dan krijgt Tesla de gegevens en kunnen ze hiervan leren en dingen aanpassen!
Steek naar Audi (en alle andere fabrikanten)
Zodra je zelf initiatief neemt / autopilot corrigeert, dan krijgt Tesla de gegevens en kunnen ze hiervan leren en dingen aanpassen!
Audi has trouble manufacturing e-tron and theyre good at manufacturing
[ Voor 26% gewijzigd door bottom line op 22-04-2019 22:50 ]
@bottom line zelfs als je niet op autopilot rijd kunnen die neural network triggers afgaan. Das natuurlijk zeer interessant dat het neural network gewoon situaties kan matchen op basis van triggers, bvb een auto die je afkapt zoals tijdens de presentatie, en dat ze dan kijken wat een mens doet.
En zijn argument tegen lidar is ook van, het gebruikt dezelfde frequentie als zichtbaar licht, als je dan toch zoiets gebruikt, geef het dan "bovenmenselijke" capaciteiten met andere licht frequenties.
Ik vond de 3D rendering van san francisco op basis van de 6 second clip enorm knap gedaan, wat mij betreft zit het neural network qua depth scanning al best ver.
De path prediction was wel heel nice, blijkbaar weet hij van common constructies, klaverblad die ze aanhaalden, hoe die er ongeveer gaat uitzien, zelfs al zit die nog niet volledig in het visuele bereik.
Het allerkrachtigste is de relatief korte feedback cycle tussen RWD, het trainen van het netwerk en dat uitrollen als een (shadow) release om nieuwe feedback te krijgen.
Als er iets is wat relevant is bij software development is het wel productie feedback van echte situaties. Dat gaat op voor een neuraal netwerk, maar evengoed voor een business applicatie, om te zien dat die doet wat de business verwacht. Heel vaak heb ik dat het verschil zien maken tussen geld verdienen met een app of niet. Tesla lijkt dat bijzonder goed onder controle te hebben gekregen.
Verder denk ik idd dat er nu bvb mercedes/bmw/audi ingenieurs met grote ogen aan het kijken zijn hoe ver zij achter liggen op tesla en het verzamelen van realworld data. Volledig 360 view in elke complexe situatie die verzameld wordt door 500.000 auto's ... 100K autonome lane changes en de feedback ervan per dag. Dat geeft je een enorme voorsprong, zeker als dat type van sensoren bvb niet in de laatste generatie van BMW zit, een enorm gemiste kans.
En zijn argument tegen lidar is ook van, het gebruikt dezelfde frequentie als zichtbaar licht, als je dan toch zoiets gebruikt, geef het dan "bovenmenselijke" capaciteiten met andere licht frequenties.
Ik vond de 3D rendering van san francisco op basis van de 6 second clip enorm knap gedaan, wat mij betreft zit het neural network qua depth scanning al best ver.
De path prediction was wel heel nice, blijkbaar weet hij van common constructies, klaverblad die ze aanhaalden, hoe die er ongeveer gaat uitzien, zelfs al zit die nog niet volledig in het visuele bereik.
Het allerkrachtigste is de relatief korte feedback cycle tussen RWD, het trainen van het netwerk en dat uitrollen als een (shadow) release om nieuwe feedback te krijgen.
Als er iets is wat relevant is bij software development is het wel productie feedback van echte situaties. Dat gaat op voor een neuraal netwerk, maar evengoed voor een business applicatie, om te zien dat die doet wat de business verwacht. Heel vaak heb ik dat het verschil zien maken tussen geld verdienen met een app of niet. Tesla lijkt dat bijzonder goed onder controle te hebben gekregen.
Verder denk ik idd dat er nu bvb mercedes/bmw/audi ingenieurs met grote ogen aan het kijken zijn hoe ver zij achter liggen op tesla en het verzamelen van realworld data. Volledig 360 view in elke complexe situatie die verzameld wordt door 500.000 auto's ... 100K autonome lane changes en de feedback ervan per dag. Dat geeft je een enorme voorsprong, zeker als dat type van sensoren bvb niet in de laatste generatie van BMW zit, een enorm gemiste kans.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Wel fijn dat Elon bevestigd wat ik al een tijdje roep:
Er is nog geen enkele EV die vandaag wordt gebouwd en wordt verkocht die niet beter is dan de Model S van 7 jaar geleden.
Er is nog geen enkele EV die vandaag wordt gebouwd en wordt verkocht die niet beter is dan de Model S van 7 jaar geleden.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
En je doet aan geldverbranding als je een auto koopt die niet van het merk Tesla is
Maar dat wisten we al.
Omdat Tesla's update'baar zijn en steeds groeien richting autonoom rijden.
Andrei Karpathy's praatje was ongeveer hetzelfde als wat ie op KDD gaf. Maar geeft wel goed aan waarom Tesla zo'n enorm voordeel heeft met FSD.
Gaan we nu nog iets nieuws te zien krijgen? Of is het gedaan?
Edit: Gedaan dus.
Edit: Gedaan dus.
[ Voor 14% gewijzigd door bottom line op 22-04-2019 23:24 ]
Morgen waarschijnlijk een hoop verslagen online van de analisten die een proefritje hebben gemaakt.
Het aandeel kan ook wel weer wat positief nieuws gebruiken. Vrijdag zijn de kwartaalcijfers er inclusief QA. Dus dan krijgt Elon alle vragen die hij net ontweek nog een keer.
Edit: I was wrong...
Het meeste nieuws is "Elon musk verkoopt slangenolie. Is wanhopig dat tesla failliet gaat".
Het aandeel kan ook wel weer wat positief nieuws gebruiken. Vrijdag zijn de kwartaalcijfers er inclusief QA. Dus dan krijgt Elon alle vragen die hij net ontweek nog een keer.
Edit: I was wrong...
Het meeste nieuws is "Elon musk verkoopt slangenolie. Is wanhopig dat tesla failliet gaat".
[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 23-04-2019 07:33 ]
Aanschouw,
FSD.
FSD.
Could not record during @Tesla FSD demo. But it was amazing. Model 3 handled stop signs, stop lights and complex traffic situations without any human interaction during our 15 minute test drive. The pace of progress is truly incredible. Congrats @elonmusk and @karpathy!
— Matt Joyce (@matty_mogul) 22 april 2019
[ Voor 31% gewijzigd door bottom line op 23-04-2019 08:30 ]
Het heeft alleen allemaal wel een erg hoog "wij van WC eend"-gehalte. Ze hebben nu een voorsprong, alleen die moet je in de toekomst wel vast zien te houden.nils7 schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:04:
Wel fijn dat Elon bevestigd wat ik al een tijdje roep:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ziet er indrukwekkend uit!bottom line schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:22:
Aanschouw,
FSD.
[YouTube: Full Self-Driving]
[Twitter]
Hoe controleert het systeem of de bestuurder met zn volle aandacht bij de weg zit? Stuur vasthouden hoeft blijkbaar niet meer, maar lijkt me dat de bestuurder ook in de VS nog 100% aansprakelijk is voor de gevolgen van een eventueel ongeval?
Zie het de komende jaren nog niet gelegaliseerd worden in NL/Europa. Begreep ook uit de presentatie gister dat ze zich nu in eerste instantie focussen op de wegen in de USA, hoewel ze natuurlijk data binnenharken van elke Tesla wereldwijd. Dat doen ze echt goed inderdaad, dat geeft ze een enorme voorsprong op welke ander dan ook.
Mogelijk dat het sneller naar NL kan komen als Tesla het gebruik van FSD strict beperkt tot snelwegen, daar is de situatie veel overzichtelijker.
Mwah, er is meer aan een auto dan alleen de software he. Een Tesla kan nog steeds corroderen, slijten, issues krijgen met het accupakket buiten garantie. En het gebrek aan toegang tot info en onderdelen door onafhankelijke garagisten kan ook mee gaan wegen op de langere termijn. Ook hangt de waarde van je auto af van de toekomst van het bedrijf. Wat is de waarde nog als ze geen enkele update meer kunnen sturen, beetje doemdenken wel, maar toch.bottom line schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:07:
En je doet aan geldverbranding als je een auto koopt die niet van het merk Tesla isMaar dat wisten we al.
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-04-2019 09:55 ]
Voor z'n promotie filmpje is het natuurlijk niet geloofwaardig als de bestuurder het stuur vast houd. Dit zullen ze waarschijnlijk hooguit op test/employee Tesla's uitschakelen.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:48:
[...]
Ziet er indrukwekkend uit!
Hoe controleert het systeem of de bestuurder met zn volle aandacht bij de weg zit? Stuur vasthouden hoeft blijkbaar niet meer, maar lijkt me dat de bestuurder ook in de VS nog 100% aansprakelijk is voor de gevolgen van een eventueel ongeval?
De Robo-taxi vind ik nog wel erg onzeker. Natuurlijk ziet de overheid graag minder ongelukken, maar dit gaat ook heel erg veel (ongeschoolde) banen kosten waardoor overheidsinstantie toch terughoudend zullen zijn. Werkgelegenheid is meestal de hoogste prioriteit voor de overheid.
Plus de auto rijdt in eerste instantie zelf, maar kan de gebruiker wel ingrijpen. Dit betekent dat je berijders (en dus geen passagiers) krijgt die niet gewend zijn aan AP en nog steeds de controle kunnen overnemen en schade kunnen veroorzaken. Daarnaast moeten ze deze berijders nog wel gevalideerd worden op een (geldig!) rijbewijs.
In Nederland hebben we overzichtelijke wegen, dus wie weet kunnen ze het erdoor krijgen voordat ik aan een nieuwe auto toe ben (4-5 jaar). Ik vraag me nog wel af of je FSD geactiveerd moet hebben om hem als Robotaxi in te zetten. Voor de werkende in Amsterdam zal wel heel aantrekkelijk worden. Alleen met de besparing aan parkeerkosten kan je al het extra onderhoud en verbruik betalen.
Als andere fabrikanten dit soort dingen roepen dan is het wel gek dat ze vandaag de dag nog steeds 7 jaar achter lopen.LordSinclair schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:46:
[...]
Het heeft alleen allemaal wel een erg hoog "wij van WC eend"-gehalte. Ze hebben nu een voorsprong, alleen die moet je in de toekomst wel vast zien te houden.
De meeste Europese fabrikanten moeten zelfs de Aziatische (/Chinese) fabrikanten het nakijken geven.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Een andere claim van Elon is dat in de modellen vanaf volgend jaar de accu ook 1 miljoen mijl meegaat (4000 cycles), net als de drive train.
Ja, hoop dat de EU autoindustrie nu flink door gaat pakken. Want hoe gaaf Tesla ook is, dit gaat ons banen kosten op allerlei terreinen. Ook gezonder als er genoeg concurrentie blijft.
Maar keer op keer blijkt dat rest alleen maar doet alsof ze meedoen met EV, maar het gewoon nog niet trekken. Audi e-tron is ook amper leverbaar ivm problemen met batterijleveringen (c.q. flinke prijsverhoging door LG Chem). Straks nog maar zien hoe goed die nieuwe Peugeot leverbaar gaat zijn.
Maar keer op keer blijkt dat rest alleen maar doet alsof ze meedoen met EV, maar het gewoon nog niet trekken. Audi e-tron is ook amper leverbaar ivm problemen met batterijleveringen (c.q. flinke prijsverhoging door LG Chem). Straks nog maar zien hoe goed die nieuwe Peugeot leverbaar gaat zijn.
Dat wordt geld opzij zetten om mijn Model 3 over 5 jaar over te nemen van mijn werkgeverjapie06 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:18:
Een andere claim van Elon is dat in de modellen vanaf volgend jaar de accu ook 1 miljoen mijl meegaat (4000 cycles), net als de drive train.
Overigens ben ik het niet mee eens dat de concurrentie achterloopt op de Model S uit 2012. Zelf zou ik eerder de E-tron, e-Niro en zelfs de I-PACE overwegen dan een 2012 Model S in nieuwstaat.
Qua afwerking e.d. zeker. Dat was gewoon niet goed.Deveon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:34:
[...]
Overigens ben ik het niet mee eens dat de concurrentie achterloopt op de Model S uit 2012. Zelf zou ik eerder de E-tron, e-Niro en zelfs de I-PACE overwegen dan een 2012 Model S in nieuwstaat.
Als je echter kijkt naar de aandrijflijn van die eerste 85, de range en de laadmogelijkheden, komen er toch nog weinig in de buurt.
Heeft iemand al een indicatie gekregen van de levertijd voor de SR+? Ze hadden het over 6+ maanden in Amsterdam maar zeker wisten ze het niet.
Zal nog wel wat langer duren. Ik gok eind 2019 / begin 2020.Goldme schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:58:
Heeft iemand al een indicatie gekregen van de levertijd voor de SR+? Ze hadden het over 6+ maanden in Amsterdam maar zeker wisten ze het niet.
De LR RWD is er nog niet eens. Die komt binnen een 2 tal maanden.
Het zou me erg verbazen als er niet al een flink aantal op de boot staan die nu onderweg is, en ook dat er meer worden verscheept met de boot die nu aan het laden is in San Francisco.Goldme schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:58:
Ik snap wel dat ze nu niks willen beloven, na de "delivery hell" eind maart, maar ik werk niet bij Tesla dus heb er geen zicht op...
Precies, maar aangezien je een auto alleen als totaal product kan aanschaffen vergelijk ik het ook als totaal product.PWM schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:37:
[...]
Qua afwerking e.d. zeker. Dat was gewoon niet goed.
Als je echter kijkt naar de aandrijflijn van die eerste 85, de range en de laadmogelijkheden, komen er toch nog weinig in de buurt.
Mee eens - echter belangrijk om er bij te zeggen dat de bouwkwaliteit van een Model S uit 2018 een gigantische verbetering is t.o.v. een 2012.PWM schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:37:
[...]
Qua afwerking e.d. zeker. Dat was gewoon niet goed.
Nou moet ik zeggen toen we de 85 uit 2013 inleverde, alles echt wel goed vast zat
De bouwkwaliteit was slecht, maar in de jaren erna is alles wel netjes gemaakt. De auto die ingeleverd werd leek niet meer op degene zoals hij werd afgeleverd.
Wat echter wel een probleem is, zijn de stoelen. Die zijn echt abominabel slecht in die eerste serie.
Wat echter wel een probleem is, zijn de stoelen. Die zijn echt abominabel slecht in die eerste serie.
Moet zeggen het is heerlijk om een tesla te rijden en de updates zijn geweldig. Elke update is het weer spannend wat nu weer voor feature er bij komt.
Soms klein vaak wat groter. Maar soms helemaal geen nuttige update lijkt het. Maar je auto veranderd wel over het jaar heen. De auto die ik een jaar geleden gekocht heb is niet de auto die ik nu heb. Natuurlijk heeft tesla zijn kleine issues maar mijn huidige model x zit al stukken beter in elkaar dan mijn vorige model x. Progress.
Mijn nissan is precies hetzeflde als een jaar geleden crappy AV systeem. Slechte kaarten nav etc. Enige goede is dat hij android Auto heeft. Verder rijd hij geweldig en heeft een lane assist. Maar verder niets bijzonders.
Soms klein vaak wat groter. Maar soms helemaal geen nuttige update lijkt het. Maar je auto veranderd wel over het jaar heen. De auto die ik een jaar geleden gekocht heb is niet de auto die ik nu heb. Natuurlijk heeft tesla zijn kleine issues maar mijn huidige model x zit al stukken beter in elkaar dan mijn vorige model x. Progress.
Mijn nissan is precies hetzeflde als een jaar geleden crappy AV systeem. Slechte kaarten nav etc. Enige goede is dat hij android Auto heeft. Verder rijd hij geweldig en heeft een lane assist. Maar verder niets bijzonders.
Ook een compliment naar Audi over hun ervaring met manufacturing. Elon weet donders goed dat ze met veel moeite erg veel hebben moeten leren de afgelopen jaren wat andere fabrikanten al onder de knie hadden. Desalniettemin vind ik niet dat mijn 3 nu onder doet voor een nieuwe A3. Er zijn zeker veel andere designkeuzes gemaakt die niet traditioneel zijn, maar wat er in zit werkt goed, voelt stevig aan en is uitstekend afgewerkt (op wat kleine qc issues na).bottom line schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:24:
Dus jullie weten het nu he mensen. Altijd op autopilot rijden!
[...]
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
De boot die nu aan het laden is, schijnt voor China te zijn. Volgende zal weer voor Europa zijn. Het lijkt er op dat er dit kwartaal een stuk minder richting Europa vertrekken dan vorig kwartaal.gauchov6 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:07:
[...]
Het zou me erg verbazen als er niet al een flink aantal op de boot staan die nu onderweg is, en ook dat er meer worden verscheept met de boot die nu aan het laden is in San Francisco.![]()
Ik snap wel dat ze nu niks willen beloven, na de "delivery hell" eind maart, maar ik werk niet bij Tesla dus heb er geen zicht op...
Staan er nu nog veel 3's in de bestelling voor NL, is daar zicht op?
Hoop wel dat er nog duizenden bijkomen, want wil misschien over 5 jaar een tweedehands kopen (als ze dan niet van ellende uit elkaar vallen, maar eerste tekenen zijn goed). Moet er natuurlijk wel een groot aanbod zijn om de prijs een beetje te drukken
Hoop wel dat er nog duizenden bijkomen, want wil misschien over 5 jaar een tweedehands kopen (als ze dan niet van ellende uit elkaar vallen, maar eerste tekenen zijn goed). Moet er natuurlijk wel een groot aanbod zijn om de prijs een beetje te drukken
Alphabet geeft inderdaad een levertijd van 2 maanden op voor mijn bestelde Model 3 LR RWD.bottom line schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:59:
[...]
Zal nog wel wat langer duren. Ik gok eind 2019 / begin 2020.
De LR RWD is er nog niet eens. Die komt binnen een 2 tal maanden.
Is er trouwens iets te zeggen over hoe lang de launch-editions beschikbaar blijven voor bestelling?
Bericht hierboven
Ik ga de mijne langer bijhouden als 5 jaar hoorCyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:21:
Staan er nu nog veel 3's in de bestelling voor NL, is daar zicht op?
@Floor-is Wat bedoel je met Launch-Editions?
Je bedoelt de Roadster 2020?
[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 23-04-2019 16:32 ]
Ik dacht dat de Model3's die je nu bestellen kunt, in een specifieke uitvoering geleverd worden onder de noemer 'launch edition'. Dat de LR AWD bijvoorbeeld altijd van het premium-interieur is voorzien en de AP.bottom line schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:31:
[...]
Ik ga de mijne langer bijhouden als 5 jaar hoor
@Floor-is Wat bedoel je met Launch-Editions?
Je bedoelt de Roadster 2020?
Op de lange(re) termijn wordt dan het standaard premium-interieur weer gewisseld naar een optie enzo.
Als ik dadelijk een M3 kan bestellen, zou het best zuur zijn als dit met andere specs kan dan ik me nu op zit te verlekkeren
Bericht hierboven
Als ik daar voor de LR RWD obv 40k/4jr kijk zie ik € 943 excl laadkosten nog. SR+ is niet meer selecteerbaar, maar die heb ik eerder wel zien staan. Flink verschillende tarieven rekent Arval dan.renzo4000 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:30:
Bij arval is de LR RWD nu te configureren/bestellen. €53.000 (€838 obv 40.000km/4jr). In mijn geval €32 p/m duurder dan de SR+
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Nou, na de rit naar huis toch echt moeten concluderen dat de airco het niet/ nauwelijks doet. Morgen dus maar langs service center. Tweede defect in 4 dagen bezit. Ik ben nog niet echt onder de indruk als ik eerlijk ben......
Test eens uit met dogmode heacidfever schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:03:
Nou, na de rit naar huis toch echt moeten concluderen dat de airco het niet/ nauwelijks doet. Morgen dus maar langs service center. Tweede defect in 4 dagen bezit. Ik ben nog niet echt onder de indruk als ik eerlijk ben......
Laat je vrouw de dogmode opzetten en jou achterlaten in de auto. Als het te warm wordt, klopt het niet
@Floor-is de M3 die nu te bestellen is, is standaard met premium seats. Niets te maken met launch editions. En dit ongeacht je dit morgen doet of over 4 maand.
Als je de standaard M3 zou bestellen heb je normaal gezien de gewone stoelen.
(Maar daar is Tesla ook al vanaf gestapt)
[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 23-04-2019 17:30 ]
@bottom line 4 maanden is een nieuw kwartaal, je weet nooit wat er dan allemaal veranderd bij Tesla. 
Vanwege beperkte accu productie stoppen ze waarschijnlijk eerder het premium interieur in de standaard range (plus) dan andersom om zo zoveel mogelijk auto’s te verkopen, want 2 LR hebben evenveel cellen als 3 Standard range plus. Uiteindelijk gaat het allemaal om de beurs en komen de consumenten daarna, ten minste zo voelt het vaak wel.
Edit: Ben wel heel erg blij met de auto, maar geen enkel merk was weggekomen met deze kwaliteit van service.
Vanwege beperkte accu productie stoppen ze waarschijnlijk eerder het premium interieur in de standaard range (plus) dan andersom om zo zoveel mogelijk auto’s te verkopen, want 2 LR hebben evenveel cellen als 3 Standard range plus. Uiteindelijk gaat het allemaal om de beurs en komen de consumenten daarna, ten minste zo voelt het vaak wel.
Edit: Ben wel heel erg blij met de auto, maar geen enkel merk was weggekomen met deze kwaliteit van service.
[ Voor 49% gewijzigd door Deveon op 23-04-2019 18:27 ]
Zelf heb ik de oude hogere prijs nog betaald voor de Model 3, waardoor ik nu EAP gratis heb gekregen. Zijn er meer mensen in deze situatie die ook geen mogelijkheid zien om FSD aan te schaffen?
Heb al contact gehad via de telefoon, e-mail naar servicehelp EU en DeliveryNL, bij Service Center geweest, maar niemand kan helpen lijkt het...
Ze zeggen allemaal dat het onder mijn Tesla account moet staan op de website, zelfs na een screenshot van mijn scherm waarin die optie niet te zien is...
Heb al contact gehad via de telefoon, e-mail naar servicehelp EU en DeliveryNL, bij Service Center geweest, maar niemand kan helpen lijkt het...
Ze zeggen allemaal dat het onder mijn Tesla account moet staan op de website, zelfs na een screenshot van mijn scherm waarin die optie niet te zien is...
Zelf zie ik het ook niet, maar het lijkt erop dat ik ook geen referal code heb 
EAP is nooit gratis geweest, AP wel. Als je EAP besteld had kreeg je FSD en als je niets besteld had kreeg je AP. EAP bevat ook summon, lane change en Navigate on Autopilot en de standaard AP doet alleen ACC en LaneAssist.
EAP is nooit gratis geweest, AP wel. Als je EAP besteld had kreeg je FSD en als je niets besteld had kreeg je AP. EAP bevat ook summon, lane change en Navigate on Autopilot en de standaard AP doet alleen ACC en LaneAssist.
Dat heeft ook te maken met de overkoepelende contracten met je werkgever...Beatman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:48:
[...]
Als ik daar voor de LR RWD obv 40k/4jr kijk zie ik € 943 excl laadkosten nog. SR+ is niet meer selecteerbaar, maar die heb ik eerder wel zien staan. Flink verschillende tarieven rekent Arval dan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Gratis AP neem ik aan?NeoPhire schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:01:
Zelf heb ik de oude hogere prijs nog betaald voor de Model 3, waardoor ik nu EAP gratis heb gekregen. Zijn er meer mensen in deze situatie die ook geen mogelijkheid zien om FSD aan te schaffen?
Hier idem, nergens een upgrade mogelijkheid, kan ook geen documenten meer vinden (zoals het koopcontract etc). Benieuwd of de upgrade mogelijkheid nog komt voor de 1ste.
Koopovereenkomst?JPDeckers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:52:
[...]
Gratis AP neem ik aan?
Hier idem, nergens een upgrade mogelijkheid, kan ook geen documenten meer vinden (zoals het koopcontract etc). Benieuwd of de upgrade mogelijkheid nog komt voor de 1ste.
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
-> inloggen
-> beheren (je model 3)
-> details bekijken
-> rechts onderaan: aankoopovereenkomst motorvoertuig weergeven
Ik zie hem ook echt niet. De enige Weergeven die ik zie is bij het kopje Garantie. Niks over koopovereenkomst te zien...bottom line schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:57:
[...]
Koopovereenkomst?
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
-> inloggen
-> beheren (je model 3)
-> details bekijken
-> rechts onderaan: aankoopovereenkomst motorvoertuig weergeven
Dat filmpje is impressive.
Tesla Vision uses path prediction to accurately predict how a road will extend, even when it can’t see around the corner pic.twitter.com/09qPkpqwSC
— Tesla (@Tesla) 23 april 2019
Als je dat interessant vind, dan is de hele presentatie zeker aan te raden: YouTube: Tesla Autonomy Day
In een ander land geprobeerd?NeoPhire schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:09:
[...]
Ik zie hem ook echt niet. De enige Weergeven die ik zie is bij het kopje Garantie. Niks over koopovereenkomst te zien...
Dit krijg ik op de tesla.com pagina -> Motor Vehicle Purchase Agreement
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 23-04-2019 22:26 ]
Helaas, al zie ik wel de Lemon Law Disclosure...
Die heb ik gisteren natuurlijk live gekeken.DaCoTa schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:23:
[...]
Als je dat interessant vind, dan is de hele presentatie zeker aan te raden: YouTube: Tesla Autonomy Day
Was zeker interessant.
Dit dus ook. US trick ook al geprobeerd. Zie wel referals (zien sommigen ook niet lees ik), maar verder niets. De gratis AP staat ook niet bij de opties trouwens, en geen einddatum bij superchargen.NeoPhire schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:58:
Helaas, al zie ik wel de Lemon Law Disclosure...
[ Voor 15% gewijzigd door JPDeckers op 24-04-2019 05:48 ]
[/q] als reactie op keuze AWD LR of RWD LR dan wel RWD SR+ met FSD, my 2 cents: de meest uitgebreide HW keuze kiezen. SW kun je immers altijd later nog toevoegen, een Motor of LR pack niet. Daarnaast, het is een EV, beresterk en serieuze torque. Met dit vermogen is AWD echt niet alleen maar een luxe, nu zijn de wegen schoon en hebben je banden grip. Maar met een beetje nattigheid verlies je met achterwielaandrijving al snel de grip. Weet ook dat 95% van alle Tesla’s in BNLX een Dual Motor hebben en dat vrijwel niemand op dit topic ervaring heeft met een enkele aangedreven as. Mijn Etron verloor op electra steevast alle grip - met AWD is dat nihil. Daarnaast, nu FSD door Musk zo gepromoot wordt komen er heus interessante opties om deze nadien toe te voegen. De HW zit immers al in elke auto gebakken, de SW koop je bij. Tip: laat je M3 op Michelin PS4 banden afleveren, serieus goede band, veel grip en goed stil. Dat laatste gaat je steeds meer opvallen met een EV..
[ Voor 23% gewijzigd door E46RC51 op 24-04-2019 09:31 ]
Update van Model S / X:
- Hogere efficiency (zowel gebruik als bij regenereren)
- Nieuwe luchtvering
- Sneller laden
- Ander bandenontwerp
Model S op 595 km range EPA
- Nieuwe luchtvering
- Sneller laden
- Ander bandenontwerp
Vanochtend langs service punt geweest. Airco bleek niet gevuld te zijn af fabriek, vonden ze zelf ook wel heel erg knullig. Werkt nu gelukkig helemaal goed!acidfever schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:03:
servicepunt van Tesla? of een algemene airco-servicebedrijf?acidfever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:04:
[...]
Vanochtend langs service punt geweest. Airco bleek niet gevuld te zijn af fabriek, vonden ze zelf ook wel heel erg knullig. Werkt nu gelukkig helemaal goed!
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Maar geen ander ontwerp of interieur dingen?Alexander6501 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:54:
Update van Model S / X:
- Nieuwe luchtvering
- Sneller laden
- Ander bandenontwerp
Ben wel benieuwd naar die luchtvering. Degene onder de huidige S regelt alleen hoogte, maar geen comfort. Op zich zou het fijn zijn als je ook naar een zachte stand kan.
Je vraagt je soms toch echt af hoe dit dan mogelijk is? Zo'n gestroomlijnde fabriek met veel robots, maar dan de QA totaal niet op orde.acidfever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:04:
[...]
Vanochtend langs service punt geweest. Airco bleek niet gevuld te zijn af fabriek, vonden ze zelf ook wel heel erg knullig. Werkt nu gelukkig helemaal goed!
Of was het gewoon "die boot moet vol, laat alles maar varen, de ellende lossen we tzt wel lokaal op", om te zorgen dat er toch zoveel mogelijk auto's in het kwartaal uitgeleverd werden.
Maar mooi dat het toch betrekkelijk snel is opgelost.
Bij mijn Volvo heeft dat toen een compleet kapotte Airco opgeleverd. Weet de technische details niet meer, maar die pomp probeerde in ieder geval te werken, terwijl er niks in zat. Even in de gaten houden dus.acidfever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:04:
[...]
Mijn oud collega heeft een nieuwe 100D opgehaald vorige maand. Daar mistte een complete koplamp unit bij aflevering. Zat gewoon niks, stond zo netjes klaar met kentekenCyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:07:
[...]
Je vraagt je soms toch echt af hoe dit dan mogelijk is? Zo'n gestroomlijnde fabriek met veel robots, maar dan de QA totaal niet op orde.
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 24-04-2019 11:11 ]
Ik heb hier toevallig zojuist nog uitvoerig over gesproken bij Tesla Rotterdam omdat ik ook de sms heb ontvangen maar (nog) geen AP heb.JPDeckers schreef op woensdag 24 april 2019 @ 05:46:
Dit dus ook. US trick ook al geprobeerd. Zie wel referals (zien sommigen ook niet lees ik), maar verder niets. De gratis AP staat ook niet bij de opties trouwens, en geen einddatum bij superchargen.
De activatie van AP zul je (volgens de mensen daar) nergens in je account zien, ook niet als je de SMS hebt ontvangen destijds. Dit zal vanuit de US worden geactiveerd op basis van je account/ bestelling en pas dan verschijnt AP in je account.
[ Voor 7% gewijzigd door acidfever op 24-04-2019 11:40 ]
Tesla servicecenter in RotterdamNielsTn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:05:
[...]
servicepunt van Tesla? of een algemene airco-servicebedrijf?
Mijn vader gaf aan dat hij het heeft opgelost, maar ik weet niet hoe. Bedankt desondanks.Teknix1982 schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:48:
[...]
Had ik ook, switch is naar de engelse language pack. Dan nog steeds?
En de 75D is terug. Je kunt nu weer kiezen voor een standard range Model S voor € 82.400 en Model X voor € 87.100.Alexander6501 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:54:
Update van Model S / X:
- Nieuwe luchtvering
- Sneller laden
- Ander bandenontwerp
En met de huidige bijtelling is dat nog steeds maar 11-12% effectieve bijtelling dus nog steeds interessant voor de zakelijke rijders met wat diepere zakken.Daniel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:23:
[...]
En de 75D is terug. Je kunt nu weer kiezen voor een standard range Model S voor € 82.400 en Model X voor € 87.100.
11,67% als je voor de basis X gaat; €417/mnd als je zeg €50k/jr verdient. Voor dezelfde bijtelling kan je ook iets leasen van €46.190 fiscale waarde met 22%.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:36:
[...]
En met de huidige bijtelling is dat nog steeds maar 11-12% effectieve bijtelling dus nog steeds interessant voor de zakelijke rijders met wat diepere zakken.
Nu is een ICE-auto met een dergelijke fiscale waarde niet helemaal voorbehouden aan mensen die €50k/jr verdienen gemiddeld, maar laten we het eens naar €65k tillen wat redelijk zou moeten kunnen kloppen. Dan wordt je bijtelling €463/mnd. Dan hebben we het over Audi A4's, 3series, Passat/Arteon en dergelijken.
Als je het bij je werkgever voor elkaar krijgt, heb je met de X wel echt meer auto voor je geld
Trouwens, maak je dezelfde berekening voor een model 3, dan ga je echt glimlachen.
Zeg een LR AWD, die doet €58.300 zonder EAP.
€50k tegen 4% is €2000
€8.300 tegen 22% is €1.760
Totaal €3.760 bijtellen wat neerkomt op €155/mnd voor diezelfde €64.8k/jr inkomen
Of een vergelijkbare auto met 22% bijtelling van €17.390,- waar je een mooie Dacia Sandero voor kunt rijden op zich
Bericht hierboven
Dat eerste is een beetje de kunst. Bij Leaseplandirect staat de Standard range er nog niet bij maar ik schat dat die bij 25k/yr en 48mnd ergens rond de 1250 per maand zal zijn. Een Audi A4 Avant benzine van 46k cataloguswaarde zit op ~780 per maand bij dezelfde voorwaarden. Is wel ex "brandstof" dus daar loop je nog wel wat in.Floor-is schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:13:
[...]
Als je het bij je werkgever voor elkaar krijgt, heb je met de X wel echt meer auto voor je geld
Qua bijtelling zit ik met m'n V60 ongeveer in dat schuitje. Een Model S of X is goedkoper qua bijtelling maar de leaseprijs is zo veel hoger dan m'n werkgever een astronomische eigen bijdrage zou vergen. M3 zou wel kunnen maar nu ben ik voor de komende 5 jaar alweer voorzien
Ik geloof dat 4jr/30k een beetje de standaard is tegenwoordig toch? Dan heb je de M3 vanaf €715 volgens Leaseplandirect. Stel je kiest toch een Audi A4 (35TSI S-tronic, Sport, Lease edition), dan is de leaseprijs €695/mnd, zonder enig optie.. Vind ik wel dezelfde categorie, hoewel kaler.Daniel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:29:
[...]
Dat eerste is een beetje de kunst. Bij Leaseplandirect staat de Standard range er nog niet bij maar ik schat dat die bij 25k/yr en 48mnd ergens rond de 1250 per maand zal zijn. Een Audi A4 Avant benzine van 46k cataloguswaarde zit op ~780 per maand bij dezelfde voorwaarden. Is wel ex "brandstof" dus daar loop je nog wel wat in.
Qua bijtelling zit ik met m'n V60 ongeveer in dat schuitje. Een Model S of X is goedkoper qua bijtelling maar de leaseprijs is zo veel hoger dan m'n werkgever een astronomische eigen bijdrage zou vergen. M3 zou wel kunnen maar nu ben ik voor de komende 5 jaar alweer voorzien
Die Audi kost echter €41.150 waardoor je bijtelling €409/mnd wordt en dat is aanmerkelijk meer.
Bericht hierboven
De gratis AP is bij mij al een week actief, maar (dus) niets van te zien in m'n account.acidfever schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:35:
[...]
De activatie van AP zul je (volgens de mensen daar) nergens in je account zien, ook niet als je de SMS hebt ontvangen destijds. Dit zal vanuit de US worden geactiveerd op basis van je account/ bestelling en pas dan verschijnt AP in je account.
We wachten maar af, heb ook nog geen laadkabel.
Wel miste bij aflevering ook.een onderdeel (afdekplaatje bij passagier), dat werd door de Road service ruim een weekje later thuis erop gezet.
Nou die call centers zijn weer overbelast. Net tevergeefs 40 minuten in de wacht gestaan en maar geïrriteerd opgehangen nadat ik 30x hetzelfde bandje had gehoord...
Via Tesla.com weken geleden bestelling gedaan maar nog steeds geen enkele update of VIN
Via Tesla.com weken geleden bestelling gedaan maar nog steeds geen enkele update of VIN
Zou nog een weekje wachten.Katseviool schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:27:
Nou die call centers zijn weer overbelast. Net tevergeefs 40 minuten in de wacht gestaan en maar geïrriteerd opgehangen nadat ik 30x hetzelfde bandje had gehoord...
Als de Morning Cornelia vanuit Panama vertrokken is kan het snel gaan met VIN toekenning. En zolang jij geen VINnummer hebt, kunnen hun niet echt veel meer zien hoor.
Mijn Model 3 LR RWD heeft leverdatum 15 juli meegekregen van Tesla (helemaal standaard alleen met FSD).
Had gehoopt op de 2 weken van Musk
[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 24-04-2019 19:31 ]
Ja maar laatst gaven ze aan dat ik een VIN zou krijgen als hij vertrokken zou zijn vanuit SF.bottom line schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:47:
[...]
Zou nog een weekje wachten.
Als de Morning Cornelia vanuit Panama vertrokken is kan het snel gaan met VIN toekenning. En zolang jij geen VINnummer hebt, kunnen hun niet echt veel meer zien hoor.
Ik kreeg mijn VIN 10 dagen voor de auto aankwam in Zeebrugge.Katseviool schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:35:
[...]
Ja maar laatst gaven ze aan dat ik een VIN zou krijgen als hij vertrokken zou zijn vanuit SF.
Mooi zo! Misschien nog even navragen wat zijn oplossing was? Heeft iemand anders er mogelijk ook nog wat aan.mr.JamesBond schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:42:
[...]
Mijn vader gaf aan dat hij het heeft opgelost, maar ik weet niet hoe. Bedankt desondanks.
Toen ik gisteren belde was het nog eind mei.. Ik ga deze week de LR RWD bestellen.Malarky schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:30:
Mijn Model 3 LR RWD heeft leverdatum 15 juli meegekregen van Tesla (helemaal standaard alleen met FSD).
Dus eind juli zou wel een domper zijn..
Jeetje wat een negatief bericht in de volkskrant https://www.volkskrant.nl...ocial&utm_source=whatsapp
[ Tesla MIG MYP ]
Humor... Zo had ik het helemaal niet gelezen 😊 hij begint kritisch, maar de algehele lijn lijkt mij vrij positief in het hele artikel.Cyw00d schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:00:
Jeetje wat een negatief bericht in de volkskrant https://www.volkskrant.nl...ocial&utm_source=whatsapp
en die afterservice moet toch goud geld kosten. Overal lees je dat ze alles gaan oplossen, maar dat kost serieus geld. Waarom dan niet in een keer goed, is veel goedkoper voor ze gok ik.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:07:
[...]
Je vraagt je soms toch echt af hoe dit dan mogelijk is? Zo'n gestroomlijnde fabriek met veel robots, maar dan de QA totaal niet op orde.
Of was het gewoon "die boot moet vol, laat alles maar varen, de ellende lossen we tzt wel lokaal op", om te zorgen dat er toch zoveel mogelijk auto's in het kwartaal uitgeleverd werden.
Maar mooi dat het toch betrekkelijk snel is opgelost.
Ik heb mijn MS RWD nu al 1,5 jaar en echt nog nooit problemen gehad met grip of uitbreken ofzoiets. Ligt gewoon als een huis op de weg.E46RC51 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:11:
[...]Daarnaast, het is een EV, beresterk en serieuze torque. Met dit vermogen is AWD echt niet alleen maar een luxe, nu zijn de wegen schoon en hebben je banden grip. Maar met een beetje nattigheid verlies je met achterwielaandrijving al snel de grip. Weet ook dat 95% van alle Tesla’s in BNLX een Dual Motor hebben en dat vrijwel niemand op dit topic ervaring heeft met een enkele aangedreven as.
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Uiteindelijk is het een kwestie van tijd voor de wetgeving aangepast wordt.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:48:
[...]
Ziet er indrukwekkend uit!
Zie het de komende jaren nog niet gelegaliseerd worden in NL/Europa. Begreep ook uit de presentatie gister dat ze zich nu in eerste instantie focussen op de wegen in de USA, hoewel ze natuurlijk data binnenharken van elke Tesla wereldwijd. Dat doen ze echt goed inderdaad, dat geeft ze een enorme voorsprong op welke ander dan ook.
Mogelijk dat het sneller naar NL kan komen als Tesla het gebruik van FSD strict beperkt tot snelwegen, daar is de situatie veel overzichtelijker.
Volgens Musk kan het stuur over twee jaar gewoon weggelaten worden
Hier al uit? Zit in dezelfde situatie, het is haast of ze m'n geld niet willen...NeoPhire schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:01:
De QA is weer bezig, voor de liefhebbers.
https://ir.tesla.com/
De cijfers zijn niet goed vorig kwartaal, maar dat was al verwacht.
Tot nu toe interessant nieuws: Tesla komt volgende maand met een eigen verzekering voor Tesla's die "Veel aantrekkelijker is dan wat er nu beschikbaar is in de markt".
Tot nu toe interessant nieuws: Tesla komt volgende maand met een eigen verzekering voor Tesla's die "Veel aantrekkelijker is dan wat er nu beschikbaar is in de markt".
Maar welke markten, eerst California en daarna de rest van de USA? En echt "eigen" of samen met een grote verzekeraar?RocketKoen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:49:
Als ze dat in Europa zouden willen doen, met de nationale en Europese regelgeving hier, wordt het lastig om alleen te doen. Financieren en leasing doen ze in Europa ook niet zelf.
De enige extra informatie later in de call is dat ze je premie gaan koppelen aan je rijgedrag.gauchov6 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:11:
[...]
Maar welke markten, eerst California en daarna de rest van de USA? En echt "eigen" of samen met een grote verzekeraar?
Als ze dat in Europa zouden willen doen, met de nationale en Europese regelgeving hier, wordt het lastig om alleen te doen. Financieren en leasing doen ze in Europa ook niet zelf.
Dat gaat waarschijnlijk gedaan worden met behulp van de AP.
Dus een lage premie voor een nette rijder of iemand die veel op AP rijdt. En een hoge premie voor iemand die door het verkeer slalom, verkeersregels negeert of zijn auto gebruikt om mee te racen.
Die informatie willen ze niet aan verzekeraars geven. Maar gebruiken om een betere prijs te kunnen bieden.
In de praktijk is het voor veilige chauffeurs dus aantrekkelijk om zich bij tesla te verzekeren. De rest kan beter bij de huidige blijven.
Of dat mag is een tweede. Het maakt concurrentie vrijwel onmogelijk.
Dat is wel een understatement, ze waren slechter dan verwacht. Wel een aantal opvallende zaken, onder andere dat ze sterke groei in het solar gedeelte verwachten en in de thuisbatterij. Daar gaan ze ook meer capaciteit voor beschikbaar stellen.RocketKoen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:49:
De QA is weer bezig, voor de liefhebbers.
Q2 verwachten ze nu ook verlies. Wordt nog financieel gezien een roerig jaar.
Een van de zaken die ze willen aanpakken is het voorkomen van de sprints aan het einde van het kwartaal (het wave effect).
Helaas, gisteren weer gebeld. De Engels sprekende dame ging zich verdiepen in de zaak en zou vandaag terugbellen. Ook nog even Tesla Rotterdam gebeld, daar weten ze wel dat het vaker fout gaat, maar ze weten nog geen oplossing.Balance schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:15:
[...]
Hier al uit? Zit in dezelfde situatie, het is haast of ze m'n geld niet willen...
Krijg nu wel af en toe een foutmelding in mijn Tesla account op de website, een gele balk bovenin dat niet alle gegevens opgehaald konden worden. Lijkt dus wel iets veranderd te zijn
Op welke fiscale waarde is jullie Model 3 gezet als ik vragen mag? De mijne is op 62.000 euro rond gezet (wat ik per definitie al vreemd vind) terwijl dat meer is dan het totaalbedrag wat is betaald (inclusief vervoer en afleverkosten). Vervoer etc moet toch sowieso al niet in de fiscale waarde zitten?
Het gaat om een LR AWD midnight Silver met 19 inch en AP.
Het gaat om een LR AWD midnight Silver met 19 inch en AP.
Dit topic is gesloten.
![]()