Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.194 views

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb Sentry mode aangehad. Sleutels even binnengelegd zodat die niet in de buurt waren.

Aan het ding zitten schudden, tegen de camera's gestaan, mijn kinderen om de auto laten lopen, alles. Maar meer dan het scherm aanzetten dat er gefilmd word, doet ie niet.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

Volgens mij is er serieus iets mis met jouw Tesla. Kabelboom, aardingsprobleem, ik weet het niet maar hij is niet 100%.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Tassadar32

Ik zou niet zomaar een bewakingsopname van dichtbij van iemand online zetten. Dat is niet ethisch, ga maar na wat je er zelf van zou vinden als iemand anders dat bij jou zou doen.

Er geldt portretrecht als mensen op openbaar terrein herkenbaar in beeld komen, die vereist toestemming voor publicatie van de betrokkene bij een privacybelang.

Als de auto van een bedrijf is mag het meestal niet, dan geldt de AVG. Die gaat over alle gegevens over personen, ook opnamen.

Tesla overtreedt hier de NL/EU wet- en regelgeving denk ik. Het moet duidelijk zijn dat er een bewakingscamera aanwezig is. Publiceren van bewakingsbeelden mag niet zo maar. De politie mag het bijvoorbeeld doen als het opsporingsdoeleinden van voldoende belang dient.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 14:15
Meer mensen last van een hogere bijtelling (voor een zelfde configuratie) nu Elon er voor heeft gekozen om AP standaard onderdeel te maken van de prijs van de auto? Zou mij 30 euro per maand netto schelen als ik AP achteraf zou bestellen (4.300 EUR)...

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
Volgens eigen berekeningen en de leaseprijzen voor de verhoging kom ik nu 10 euro per maand duurder uit in plaats van de model 3 awd zonder AP te bestellen en later activeren. Daar staat tegenover dat de SR en de LR RWD ook zijn uitgekomen, wat het bijtellingsverhaal interessanter maakt. Veel last zou ik er niet van hebben dus.

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 22:07
Altazar schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:35:
[...]

Leaseprijzen bekend van de LR RWD van mijn leasemaatschappij (Pure Lease): 899 euro per maand ex brandstof op basis van 30.000 km per jaar voor 4 jaar lang. Dit is een zwarte versie met 18" aero wheels en inclusief AP. Er zitten zelfs winterbanden bij, maar dat verhoogd de catalogus waarde niet blijkbaar.

Leaseprijs van de LR AWD is 950 euro met dezelfde configuratie. Echter ga ik dan de LR RWD bestellen via mijn leasemaatschappij. Ben benieuwd wanneer die komt. :>
Ik begreep van Tesla Amsterdam dat ze hem pas september verwachten. Maar bij Tesla weet je het nooit.

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
Bassie90 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:58:
[...]

Ik begreep van Tesla Amsterdam dat ze hem pas september verwachten. Maar bij Tesla weet je het nooit.
Vreemd. Van dezelfde Tesla Amsterdam hoor ik dat mei nog zou moeten lukken. We gaan het zien.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Jammer dat voor de M3 de activering van autopilot wel wordt gedaan, maar voor de oude gevallen van de Model S, zoals die van mij, helaas niet. Had het wel een leuke upgrade gevonden.

PhD i.o.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
Even een vraagje waar ik al even mee zit (zeker nu Elon heeft aangekond om de FSD prijzen omhoog te gooien).
Auto is besteld half februari en aflevering gebeurde begin April.

Zoals iedereen wel weet, hebben ze begin maart de prijzen verlaagt en kreeg iedereen die geen EAP had besteld gratis autopilot.
Ik daarentegen had wel EAP gekocht, en zou dus FSD moeten hebben gekregen. Daar heb ik ook een berichtje van gekregen.
Nu staat er bij de instellingen van mijn M3 gewoon dat hij toegang heeft tot Uitgebreide Autopilot. Dus hetgeen dat ik had bijbetaald, maar niet hoe dat de opsplitsing autopilot / FSD zou moeten zijn.
Door het berichtje dat ik heb ontvangen heb ik daarvoor toen niet gebeld naar Tesla, maar misschien moet ik dat nu maar eens doen. Heeft iemand hier meer informatie over? Wil graag de update van stoplichten en meer nog krijgen :+

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 17-04-2019 17:36 ]

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 13:34
@bottom line Zit in hetzelfde schuitje. Je kan Tesla bellen maar denk niet dat je een definitief/duidelijk antwoord gaat krijgen (dat is in ieder geval mijn ervaring). Mocht ik het mishebben hoor ik het ook graag.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

TictaCNL schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:18:
Meer mensen last van een hogere bijtelling (voor een zelfde configuratie) nu Elon er voor heeft gekozen om AP standaard onderdeel te maken van de prijs van de auto? Zou mij 30 euro per maand netto schelen als ik AP achteraf zou bestellen (4.300 EUR)...
Sure, ja. "Last".
Zodra het ding er een keer is gaat het me minder kosten per maand dan mijn huidige middenklasse diesel.

Ik zie het vooral als een manier om een keer een paar jaar een veel te snelle auto te leasen voordat dat financieel onmogelijk wordt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

IceOnFire schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:07:
Het heeft even geduurd, maar vandaag dan toch eindelijk Autopilot geactiveerd gekregen! Toch best spannend, de controle een stukje uit handen geven.. Alleen al op basis van het enkele ritje werk > huis kan ik me alleen niet voorstellen dat Tesla tussen nu en een paar jaar autonoom rijden onder controle heeft. Op die 25km zeker 10 situaties meegemaakt die niet super complex waren maar de auto nog bepaald niet goed op reageerde.

Meest extreme voorbeeld was een fietser die op een normale tweebaans weg keurig aan de zijkant van de weg fietste; auto eerst aardig in de rem, dan opeens weer op t gas, dan opeens echt fors in de rem, toen weer optrekken en toen was ik het zat en heb ik gewoon normaal ingehaald. De auto deed niet eens een poging uit te wijken maar bleef strak in zn baan.

Wat de Tesla wel beduidend beter doet dan andere rijhulpen is de weg ook bij redelijk significante bochten volgen en dan redelijk in de rijbaan blijven.
Top, heb je de fietsers op de snelweg ook gerapporteerd aan de politie? Of heb je de enorme waarschuwing niet gelezen dat dit alleen voor op de snelweg bedoelt is?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Bassie90 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:58:
[...]

Weet iemand wat de verkoopprijs van een LR RWD wordt dan ?

PVoutput

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
knights16 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:54:
[...]

Weet iemand wat de verkoopprijs van een LR RWD wordt dan ?
53k volgens een post hierboven, een paar dagen geleden. (Altazar in "Het grote Tesla topic")

[ Voor 11% gewijzigd door anboni op 17-04-2019 20:58 ]

• Batata007
  • Laatst online: 08-11 08:55
53K. Intern documentje van Tesla gekregen waarin die prijs bevestigd is.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Batata007 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:09:
Plus €1017.50 afleverkosten, dus €54k totaal.

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 22:07
Batata007 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:09:
Kan je dat document per dm delen?
Zal morgen nogmaals bellen om de levertijd te vragen.

• anboni
  • Nu online
Wat voor interieur heeft de LR RWD eigenlijk? Is dat Premium, zoals de andere LR modellen, of juist Partial Premium?

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
anboni schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:14:
Wat voor interieur heeft de LR RWD eigenlijk? Is dat Premium, zoals de andere LR modellen, of juist Partial Premium?
Premium, zelfde als AWD

• IceOnFire
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:54:
[...]
Top, heb je de fietsers op de snelweg ook gerapporteerd aan de politie? Of heb je de enorme waarschuwing niet gelezen dat dit alleen voor op de snelweg bedoelt is?
Mijn punt, mocht ik dat niet duidelijk geformuleerd hebben, is dat de huidige software simpele overzichtelijke situaties met grote regelmaat totaal verkeerd inschat en ik me afvraag hoe snel daar voortgang in geboekt kan worden.

Blijft opvallend dat als je iets niet volledig positiefs over Tesla zegt het toch vaak reacties met dit soort toonzetting oproept. Jammer.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21
Zelfs op de snelweg is het af en toe tricky met AP.

File op de linkerbaan. Ik reed op de rechterbaan die doorsukkelde omdat ik rechtsaf wilde. Op de linkerbaan stond 1 auto met z'n wielen op de streep, maar nog niet erover. Ik sukkel met 30 door op mijn baan. De AP ziet die auto die iets te ver naar rechts staat. Vlak voordat ik er voorbij rijdt, trapt hij VOL op de rem.

Echt heel link voor verkeer achter me...

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Requiem19 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:19:

File op de linkerbaan. Ik reed op de rechterbaan die doorsukkelde omdat ik rechtsaf wilde. Op de linkerbaan stond 1 auto met z'n wielen op de streep, maar nog niet erover. Ik sukkel met 30 door op mijn baan. De AP ziet die auto die iets te ver naar rechts staat. Vlak voordat ik er voorbij rijdt, trapt hij VOL op de rem.

Inderdaad even goed opletten en wennen aan het gedrag van de AP, zelf gebruik ik alleen de TACC in de file en de AP alleen als het rustig is op de (snel-)weg. En altijd hou ik m'n rechtervoet klaar om gas te kunnen geven als de AP remt voor iets raars.

Maar interessant dat het zo werkte @Requiem19 , ik dacht dat rechts inhalen voor Europa in de AP was uitgeschakeld? In de USA wel toegestaan maar hier niet, behalve bij file, maar het lijkt dat AP dat onderscheid al kan maken. :?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Knap lullig als er door zo'n spontane noodstop iemand achterop knalt. Als die geen dashcam heeft om aan te tonen dat de Tesla zonder zichtbare aanleiding vol in de ankers ging dan mag ie waarschijnlijk alsnog alles betalen omdat ie erachterop klapte en dan "meer afstand had moeten houden".
Of wordt er bij een noodstop ook rekening gehouden met het verkeer achter je?

Rechts inhalen blijft sowieso tricky omdat het echt situationeel is (file, voorsoorteerstroken/blokmarkeringen) en subjectief, er is niet voorgeschreven hoe hard je in zo'n geval rechts voorbij mag.
Ook heb je motorrijders die zich in de file tussen auto's heen persen, dat kan ook spannend worden.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-04-2019 11:17 ]

Verwijderd

IceOnFire schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:54:
[...]
Blijft opvallend dat als je iets niet volledig positiefs over Tesla zegt het toch vaak reacties met dit soort toonzetting oproept. Jammer.
Sorry, maar dit doe je toch zelf. Je maakt een conclusie op basis van 25 km rijgedrag waarbij je aangeeft dat je fietsers tegenkwam. Daaruit kun je niet anders afleiden dan dat je het systeem niet goed hebt begrepen. Bij de waarschuwing toen je het activeerde wordt duidelijk gesteld dat het bedoelt is voor gebruik op snelwegen met een middellijn, duidelijke rijbaanmarkering en geen tegenliggend verkeer.

Het blijft opvallend dat niet correct onderbouwde uitspraken toch vaak reacties met dit soort toonzetting oproept. Jammer.

ps. vat het niet persoonlijk op, het is gewoon een reactie op internet.

Verwijderd

gauchov6 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:03:
[...]

Inderdaad even goed opletten en wennen aan het gedrag van de AP, zelf gebruik ik alleen de TACC in de file en de AP alleen als het rustig is op de (snel-)weg. En altijd hou ik m'n rechtervoet klaar om gas te kunnen geven als de AP remt voor iets raars.

Maar interessant dat het zo werkte @Requiem19 , ik dacht dat rechts inhalen voor Europa in de AP was uitgeschakeld? In de USA wel toegestaan maar hier niet, behalve bij file, maar het lijkt dat AP dat onderscheid al kan maken. :?
Ik gebruik het momenteel ook ongeveer zo. Maar dan TACC eigenlijk continue en Autosteer zodra ik de file in rij (ik heb geen AP). Wat ik vooral merk is dat TACC geen auto's rechts wil inhalen bij een bepaalde snelheid (boven 80?). Echter als je zelf gas? geeft, bijvoorbeeld bij een afrit, dan vindt het het verder wel in orde en negeert hij de rest van de links rijders..

We gaan het zien op de 22e wat voor vooruitgang ze maken. De zaken die we zullen zien zijn toch zwaar op de USA en hun wegennet gebaseerd. Wij zullen in Europa toch nog een lange tijd moeten wachten.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Precies dat in de US zal het beter werken alles is ruimer en overzichtelijker. Hier wil het wat kleiner zijn met heel veel uitzonderingen.

Had vandaag ook nieuwe weg naar enkhuizen alles was netjes 100 maar omdat er geen borden stonden ging de auto van max 80 max 70 max 100 en alles door elkaar. Super onhandig.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 15:03
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:12:
Knap lullig als er door zo'n spontane noodstop iemand achterop knalt. Als die geen dashcam heeft om aan te tonen dat de Tesla zonder zichtbare aanleiding vol in de ankers ging dan mag ie waarschijnlijk alsnog alles betalen omdat ie erachterop klapte en dan "meer afstand had moeten houden".
Of wordt er bij een noodstop ook rekening gehouden met het verkeer achter je?
Ik hoor en lees veel verhalen over remacties die niet perse nodig zijn, krijg ze zelf ook wel. Noodstop is echt niet het goede woord, de auto remt hard af, maar maakt echt geen noodstop. Tegelijk heb ik nog nooit gehoord dat hierdoor een botsing is veroorzaakt is. Het zou me niet verbazen dat de auto rekening houdt met achteropkomend verkeer, maar zo'n remactie lijkt voor jou als bestuurder waarschijnlijk erger dan het is, met name omdat je er zelf geen controle over hebt, terwijl je wel in een positie zit waar in je gewend bent om die controle te hebben.
Rechts inhalen blijft sowieso tricky omdat het echt situationeel is (file, voorsoorteerstroken/blokmarkeringen) en subjectief, er is niet voorgeschreven hoe hard je in zo'n geval rechts voorbij mag.
Ook heb je motorrijders die zich in de file tussen auto's heen persen, dat kan ook spannend worden.
Die motorrijders zijn zelf volledig verantwoordelijk zodra ze (gedoogd) de regels overtreden door tussen auto's door te rijden. Die zijn als het goed is zelf daar ook van op de hoogte, en extra alert op overige bestuurders, aangezien die bestuurders lang niet altijd verwachten dat er in eens een motorrijder tussen het overige verkeer door slingert.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Requiem19 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:19:

Maar ik denk dat je dan ook niet erg hard reed? Ik heb hetzelfde ook gehad met mijn Skoda, die een zak plastic belangrijk genoeg vondt voor een noodrem situatie. Uit navraag bij de garage zou deze echter alleen een noodrem uitvoeren als ik minder dan 25 km/uur zou rijden?

• MeZZiN
We zijn er nog lang niet maar het is een goede stap voorwaarts straks als de meeste auto autonoom rijden zijn de issues gewoon niet meer aanwezig omdat steeds meer autos voorspelbaar rijden. Hoe meer netjes rijden hoe beter en hoe minder files en minder problemen.

Verwijderd

swbr schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:26:
[...]
Het zou me niet verbazen dat de auto rekening houdt met achteropkomend verkeer, maar zo'n remactie lijkt voor jou als bestuurder waarschijnlijk erger dan het is, met name omdat je er zelf geen controle over hebt, terwijl je wel in een positie zit waar in je gewend bent om die controle te hebben.
Er is inderdaad een veiligheid instelling die dit regelt volgens mij. Wat betreft gevoel heb je trouwens wel een goed punt. Wanneer je er niet op verdacht bent is acceleratie ook veel 'aggresiever' dan dat je zelf een pedaal intrapt en er op voorbereid bent.

Ik vraag mijzelf ook erg af hoe 'irritant' ik voor andere weggebruikers ben. Licht mijn remlicht vaak op? Cruisecontrol past zich erg aan aan mijn voorganger en als hij veel remt doet mijn auto dat ook... Zet ik het irritante rijgedrag van de persoon voor mij door aan de persoon achter mij?

Ik denk dat ik het wel mee ga maken zodra er meer tesla's rondrijden.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 15:03
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:34:
[...]
Ik vraag mijzelf ook erg af hoe 'irritant' ik voor andere weggebruikers ben.
Ach, je bent altijd wel irritant voor iemand, welkom op de snelweg in Nederland ;) Met een Tesla kun je in elk geval altijd de auto de schuld geven ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Tegelijk heb ik nog nooit gehoord dat hierdoor een botsing is veroorzaakt is.
Ik wel, weet niet of het een Tesla was want er rijden zoveel nieuwe auto's met een Forward Collission systeem rond. Maar diegene klapte op een auto die ineens een onverwachte remactie maken, de bestuurder gaf ook aan niet te weten wat er gebeurde waardoor de auto ineens hard ging remmen.
Helaas niet vernomen hoe dat verder verzekeringtechnisch is afgelopen.
[...]

Ik vraag mijzelf ook erg af hoe 'irritant' ik voor andere weggebruikers ben. Licht mijn remlicht vaak op?
Ja, vaak. Reed laatst achter een Model 3 en die was echt flink aan het knipperen in de file bij langzaamrijdend/stilstaand verkeer achter een vrachtwagen. Bij elke decelleratie boven een bepaalde grens gaat het remlicht aan (doen volgens mij alle hybrides/EVs met regeneratie). Ik vind dat zelf ook irritant en jammer dat je er weinig controle over hebt. Zou liever rustiger afremmen zonder mn remlicht te activeren dan proberen de maximale hoeveelheid energie terug te winnen, maar je kunt volgens mij aan boord ook niet zien wat je remlicht doet?

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 22:15

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]
Ik vraag mijzelf ook erg af hoe 'irritant' ik voor andere weggebruikers ben. Licht mijn remlicht vaak op? Cruisecontrol past zich erg aan aan mijn voorganger en als hij veel remt doet mijn auto dat ook... Zet ik het irritante rijgedrag van de persoon voor mij door aan de persoon achter mij?

Ik denk dat ik het wel mee ga maken zodra er meer tesla's rondrijden.
Ik schaam mij vaak als ik op ACC rij in de tesla.
- vaak te veel afstand tot mijn voorganger (zelfs op standje 1).
- Vervelend uitrollen als je aankomt bij stilstaand verkeer bij een stoplicht, 20 meter dan te voren bijna stil staan en dan nog 10 meter met een snelheid van 3 a 4 km/u langzaam aansluiten. en dan op een afstand blijven staan waar nog een hele auto tussen past.
- Wegrijden bij het stoplicht, sluit niet aan. grote kans dat door die afstand het stoplicht voor mij of voor de auto achter mij daardoor op rood gaat.
- Al heel vroeg in de remmen als je richting een vrachtwagen rijdt op de snelweg.
- bepaalde acceleraties voelen niet fijn / natuurlijk.

Er zijn ook genoeg situaties waar het wel beter werkt, maar ik moet er echt mee leren omgaan wanneer ik het wil gebruiken en wanneer en hoe ik de controle beter kan terug pakken.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:27:
[...]

Uit navraag bij de garage zou deze echter alleen een noodrem uitvoeren als ik minder dan 25 km/uur zou rijden?
Bij de BMW van mijn vrouw is het 40km/u., maar die heeft het ook al eens bij 120 gedaan. Ik denk dat ze met die 25/40 bedoelen dat de auto veilig tot stilstand kan komen. Snelheden daarboven is het slechts verminderen van de impact.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Smuggler je omschrijft precies hoe ACC + LFA in de e-Niro werkt, precies die nadelen. Ik zet tegenwoordig vaak uit als ik ervoor kies om in de drukte op de linkerbanen te rijden. Op de rechterbaan werkt het wel uitstekend en rustgevend :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21
Smuggler schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:43:
[...]

- Vervelend uitrollen als je aankomt bij stilstaand verkeer bij een stoplicht, 20 meter dan te voren bijna stil staan en dan nog 10 meter met een snelheid van 3 a 4 km/u langzaam aansluiten. en dan op een afstand blijven staan waar nog een hele auto tussen past.
- Wegrijden bij het stoplicht, sluit niet aan. grote kans dat door die afstand het stoplicht voor mij of voor de auto achter mij daardoor op rood gaat.
- Al heel vroeg in de remmen als je richting een vrachtwagen rijdt op de snelweg.

Er zijn ook genoeg situaties waar het wel beter werkt, maar ik moet er echt mee leren omgaan wanneer ik het wil gebruiken en wanneer en hoe ik de controle beter kan terug pakken.
Ik heb ook ACC gereden in bijv BMW, maar Tesla is qua ACC echt al veel verder imo.

De afstand is sws al korter tov voorliggers en de reacties zijn vloeiender (bij BMW ging de ACC echt hard in de ankers en best laatst, Tesla is imo meer reactief).

In NL vinden we ACC vaak te grote afstand houden, maar zoals Tesla afstand houdt is imo best goed eigenlijk. Ik denk dat iedereen die een motorrijbewijs heeft het daar wel mee eens is ;)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Requiem19 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:55:
[...]
In NL vinden we ACC vaak te grote afstand houden, maar zoals Tesla afstand houdt is imo best goed eigenlijk. Ik denk dat iedereen die een motorrijbewijs heeft het daar wel mee eens is ;)
Klopt, als je de aangeleerde "2 seconde regel" aan zou houden, dan klopt die afstand goed.
Wat ik ook merk is dat als je met ACC dus het voor NL begrippen grote gat laat vallen, er meestal ook een berusting is bij de achterligger en die dan ook meer afstand gaat houden. Die heeft dan ook wel door dat ie er toch niks mee op gaat schieten omdat verderop ook al een auto rijdt.
Maar het petje in zn Golf knalt er dan soms wel aggressief rechts voorbij, daar doe je niks aan. Die willen gewoon doorploegen dwars door al het andere verkeer :+

Verwijderd

[...]

je hebt op alle punten wel een punt maar ik ben het zoals andere reacties hier eens dat de afstand tot voorganger wel prima is. We zitten echt gewoon veel te veel te bumperkleven in dit land en niet iedereen kijkt meer dan 1 auto voor zich. Dat is iets wat ik erg fijn vind, de ACC lijkt goed te anticiperen op twee auto's voor zich. Als die remt gaat hij het al rustig aan doen (meestal, uiteraard niet 100% van de tijd).

Het vrachtwagen gedrag herken ik ook erg. Vooral als je van rijbaan wisselt. Ik vraag me af of deze dat straks ook doet in full autopilot en zelf de baanwisseling maakt.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
Morgen naar de Tesla dealer om de Model 3 eens in het echt te bekijken. Ben vooral benieuwd hoe groot de kofferruimte is (i.v.m. kinderwagen etc. :+ )

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17
[...]
Dat herken ik niet met mijn AP1. Die remt geleidelijk af (laatste 10m wel iets harder) en dan sluit netjes aan bij de voorganger, op slechts 1 a 2 meter afstand,

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@PdeBie
Ik heb wat maten genomen van de Model 3:
Kofferbak is 106 diep, 97 cm breed tussen de wielkasten, 130 achter de wielkasten (waarbij rechts afgedekt was en links tot de carosserie ging) en is 50 cm hoog.
Achterbank plat geeft 180 cm zonder dat ik de voorstoelen verzet had.
Het gat is natuurlijk redelijk klein maar dat heb ik niet opgemeten.

Wat ik wel een beetje gek vond is de zitruimte achter. 23 cm tussen voorstoel en achterbank, 73 tussen voorstoel en achterleuning. Bij mijn Prius is het 33 en 63. Het ziet er ook krapper uit en het voelt niet direkt ruimer.

Signatures zijn voor boomers.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Maasluip Is de zitting van de Prius achterin maar 30cm diep? Dat zit toch voor geen meter?

@PdeBie Onze Bugaboo past volledig in het deel vóór de dubbele bodem. Van het weekend maar is kijken ik de fietsjes van de kinderen mee kan krijgen ín de kofferbak.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Deveon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:29:
@Maasluip Is de zitting van de Prius achterin maar 30cm diep? Dat zit toch voor geen meter?
De maten van de Prius even uit mijn hoofd, maar ik zit niet slecht achterin de Prius.

Signatures zijn voor boomers.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 07:47
Ik heb nog nooit een Tesla gereden, maar de ACC van mijn Audi presteert niet beter (of slechter zo te horen) dan die van Tesla. Ik heb eens in de zoveel tijd een compleet random remactie te pakken wanneer er een ander voertuig een beetje naar links of rechts wijkt. Laatst nog een auto die wilde afslaan en aan het remmen was terwijl deze naar rechts ging, ging ik vervolgens weer lekker in de gordel.

Dat is allemaal niet ideaal, maar die systemen zijn nu eenmaal zo ingesteld dat ze weinig tot geen risico nemen. Waar je als mens nog kunt beredeneren of een situatie veilig is of niet, doet de ACC dat veel minder goed; mede omdat het neurale netwerk nog verder getraind moet worden. Dat is maar goed ook, want het is veel beter uit te leggen dat er iemand achterop je knalt vanwege een remactie (en vanwege dat de achterligger waarschijnlijk onvoldoende afstand hield), dan dat je een fietser van z'n sokken rijdt. Dat leerproces is niet even een software update, daar zal veel tijd overheen gaan. En pas wanneer ze héél zeker zijn van hun zaak zal de gevoeligheid langzaam aan wat bijgesteld gaan worden. Kortom: heb geduld. Iemand die net z'n rijbewijs heeft, heeft ook nog jaren nodig om echt een goede bestuurder te worden. En autopilot heeft z'n rijbewijs nog niet eens aangezien er altijd nog een instructeur naast moet zitten ;)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:55
[...]

Die motorrijders zijn zelf volledig verantwoordelijk zodra ze (gedoogd) de regels overtreden door tussen auto's door te rijden. Die zijn als het goed is zelf daar ook van op de hoogte, en extra alert op overige bestuurders, aangezien die bestuurders lang niet altijd verwachten dat er in eens een motorrijder tussen het overige verkeer door slingert.
Het zou prettig zijn als meer automobilisten zich zouden beseffen dat motorrijders in de file niet gedoogd worden, maar zich volledig aan de wet houden. Er zijn twee redenen waarom wat motorrijders in de file doen onwettig zou zijn:
- Rechts inhalen mag niet
- Inhalen op dezelfde rijstrook mag niet

In de file mag rechts inhalen wel. En de wet die inhalen op dezelfde rijstrook verbiedt is afgeschaft, juist om het toegestaan te maken dat motorrijders door de file kunnen. Er is dus geen gedoogebeleid, en de gedragscode rondom motorrijders in de file is een set richtlijnen om het voor iedereen veilig te houden. Dat betekent dat geen enkele automobilist zich achter 'het hoort ook niet, maar wordt gedoogd' kan verschuilen bij onoplettendheid. Dat ontslaat motorrijders natuurlijk niet van hun plicht om rekening te houden met het feit dat automobilisten ze niet verwachten.

Met 200km/h door de file sjezen levert natuurlijk nog steeds gewoon een artikel 5'je op...

Ticking away, the moments that make up a dull day

PdeBie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:40:
Morgen naar de Tesla dealer om de Model 3 eens in het echt te bekijken. Ben vooral benieuwd hoe groot de kofferruimte is (i.v.m. kinderwagen etc. :+ )
Hoor graag wat je er van vond. Wat heb je nu? We hebben geen kinderwagen meer, maar wel twee jonge kids. En de ruimte in de station komt toch vaak wel van pas. Maar goed, rijden voor <100 per maand is toch ook wel weer lekker. Zou qua range wel uitkunnen voor 95+% van de tijd met de SR+.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Bazyx1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10-2020
Altazar schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:31:
[...]

Vreemd. Van dezelfde Tesla Amsterdam hoor ik dat mei nog zou moeten lukken. We gaan het zien.
Ik heb vandaag ook even gebeld naar Tesla Amsterdam, ze geven inderdaad aan dat ze een korte levertijd verwachten voor de LR RWD. Voor particulieren is het 'off the menu' bestellen nu al mogelijk. Operational lease bestellingen worden waarschijnlijk binnen enkele weken mogelijk gemaakt.

Mijn leasemaatschappij had mijn LR AWD bestelling nog net niet definitief gemaakt, dus ik kan nog overstappen naar de LR RWD. Scheelt toch weer aardig wat bijtelling en wat gewicht en range.

• PdeBie
Inspired schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:45:
[...]

Hoor graag wat je er van vond. Wat heb je nu? We hebben geen kinderwagen meer, maar wel twee jonge kids. En de ruimte in de station komt toch vaak wel van pas. Maar goed, rijden voor <100 per maand is toch ook wel weer lekker. Zou qua range wel uitkunnen voor 95+% van de tijd met de SR+.
Ik heb nu een Volvo V40 (lease). Die is qua kofferruimte net te klein voor het fijne (335L met bank rechtop). Onze kinderwagen (Joolz Geo 2) past er maar net in. Had geen cm langer moeten zijn.
Bazyx1 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:01:
[...]

Ik heb vandaag ook even gebeld naar Tesla Amsterdam, ze geven inderdaad aan dat ze een korte levertijd verwachten voor de LR RWD. Voor particulieren is het 'off the menu' bestellen nu al mogelijk. Operational lease bestellingen worden waarschijnlijk binnen enkele weken mogelijk gemaakt.

Mijn leasemaatschappij had mijn LR AWD bestelling nog net niet definitief gemaakt, dus ik kan nog overstappen naar de LR RWD. Scheelt toch weer aardig wat bijtelling en wat gewicht en range.
Leaseplan weet nog niks. Tenminste, niet de persoon die ik gesproken heb. Kwam steeds met de SR+ aanzetten. Zag wel dat hij nu op Directlease staat.
PdeBie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:13:
[...]

Ik heb nu een Volvo V40 (lease). Die is qua kofferruimte net te klein voor het fijne (335L met bank rechtop). Onze kinderwagen (Joolz Geo 2) past er maar net in. Had geen cm langer moeten zijn.
Ah, OK. Dan valt het mee qua ruimte. Ik reed voorheen een A4 Avant en nu als voorloop een Superb Combi. Hier zal de stap dus wel iets groter zijn. :)
Wormaap schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:48:
[...]

Het zou prettig zijn als meer automobilisten zich zouden beseffen dat motorrijders in de file niet gedoogd worden, maar zich volledig aan de wet houden. Er zijn twee redenen waarom wat motorrijders in de file doen onwettig zou zijn:
- Rechts inhalen mag niet
- Inhalen op dezelfde rijstrook mag niet

In de file mag rechts inhalen wel. En de wet die inhalen op dezelfde rijstrook verbiedt is afgeschaft, juist om het toegestaan te maken dat motorrijders door de file kunnen. Er is dus geen gedoogebeleid, en de gedragscode rondom motorrijders in de file is een set richtlijnen om het voor iedereen veilig te houden. Dat betekent dat geen enkele automobilist zich achter 'het hoort ook niet, maar wordt gedoogd' kan verschuilen bij onoplettendheid. Dat ontslaat motorrijders natuurlijk niet van hun plicht om rekening te houden met het feit dat automobilisten ze niet verwachten.

Met 200km/h door de file sjezen levert natuurlijk nog steeds gewoon een artikel 5'je op...
Ik denk toch echt dat motorrijders dit zelf veroorzaken, of tenminste, enkele. Volgens de gedragscode mag het snelheidsverschil maximaal 10km/h zijn. Ik zie met zeer grote regelmaat rijders die toch snel met 50 verschil in snelheid door de file gaan. Als dan een auto van baan wisselt krijgt diegene handgebaren en de nodige scheldwoorden van de meneer op de motor. Dus door dit gedrag kan ik me wel voorstellen dat bestuurders van auto's er klaar mee zijn. Met 10 verschil kun je prima iemand zien aankomen in je spiegel, met 40/50 verschil is dit al een stuk lastiger.

[ Voor 63% gewijzigd door Inspired op 18-04-2019 22:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Inmiddels is de supercharger in leiderdorp geopend!

https://www.facebook.com/...malink/10157296197044680/

Hoi.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Van de week Alphabet gevraagd of ze contact met Tesla konden opnemen inzake Model 3 LR RWD. Ze wisten er nog niets van maar gingen het uitzoeken. Vanmiddag hebben ze mij gebeld: binnen enkele dagen zal de 3 LR RWD in hun assortiment staan en kan een ieder deze vrij bestellen.

De model 3 met de allerbeste actieradius dus. Gaat een leaseknaller worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 18-04-2019 23:23 ]

• MeZZiN
Er is geen ev die in de buurt komt van de Tesla model 3 (zeker niet voor de prijs)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Malarky schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:20:
Van de week Alphabet gevraagd of ze contact met Tesla konden opnemen inzake Model 3 LR RWD. Ze wisten er nog niets van maar gingen het uitzoeken. Vanmiddag hebben ze mij gebeld: binnen enkele dagen zal de 3 LR RWD in hun assortiment staan en kan een ieder deze vrij bestellen.

De model 3 met de allerbeste actieradius dus. Gaat een leaseknaller worden.
Kijk, dat is goed nieuws :)

Ik heb gelukkig geen haast (oude leasemaatschappij heeft aangegeven dat ik mijn huidige diesel nog door mag tuffen tot 200K), maar dat is wel het model wat ik op het oog heb.
En moet natuurlijk zsm over.

Bovendien schept dat wat extra financiele ruimte voor de FSD, wat (voor mij altans) toch wel het punt is van een Tesla. Nou ja dat en een iets te snelle auto :D

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 22:56
Bij arval is de LR RWD nu te configureren/bestellen. €53.000 (€838 obv 40.000km/4jr). In mijn geval €32 p/m duurder dan de SR+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Vanmorgen vroeg mijn Tesla Model 3 LR RWD besteld bij Alphabet. Ben benieuwd... nog geen status update.

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 14:39
Malarky schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:53:
Vanmorgen vroeg mijn Tesla Model 3 LR RWD besteld bij Alphabet. Ben benieuwd... nog geen status update.
Ik heb bij Alphabet een offerte opgevraagd maar nog niets binnen :o

• Batata007
Hij staat inmiddels ook bij directlease op de site, maar is met 30.000 km/4 jaar maar 2 tientjes per maand goedkoper dan de AWD..
Volgens mij klopt dat nog niet helemaal.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:13
MeZZiN schreef op donderdag 18 april 2019 @ 23:43:
Er is geen ev die in de buurt komt van de Tesla model 3 (zeker niet voor de prijs)
Kia & Hyundai zijn goedkoper en vergelijkbaar in range.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• MeZZiN
Ze komen in de buurt de echte range is altijd nog een ding. Maar goed de tesla is gewoon de betere auto. natuurlijk duurder. Maar de autopilot is een hoop waard naar mijn idee plus alle andere tesla voordelen zoals superchargers er is geen beter netwerk op dit moment.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
[...]

Ah dat is heel herkenbaar. Als je er achter rijdt is dit inderdaad heel irritant. Ben vanmorgen uiteindelijk maar rechts er langs gegaan. Die kerel reed dus op AP / ACC :)

Divide and conquer.

• kdeboois
MeZZiN schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:07:
Ze komen in de buurt de echte range is altijd nog een ding. Maar goed de tesla is gewoon de betere auto. natuurlijk duurder. Maar de autopilot is een hoop waard naar mijn idee plus alle andere tesla voordelen zoals superchargers er is geen beter netwerk op dit moment.
Volgens mij is de range prima. Welke de betere auto is, is natuurlijk afhankelijk van je wensen. Ik reageerde op prijs en range. Alle EV's hebben belangrijke voordelen en iedere wandcontactdoos is een oplaadpunt. ;)

• NielsTn
  • Laatst online: 01:06
kdeboois schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:33:
[...]

Kia & Hyundai zijn goedkoper en vergelijkbaar in range.
..maar hoe goed zijn Kia & Hyundai in software? Ik verwacht dat vele (traditionele) autofabrikanten hier zich op gaan verkijken, daar waar Tesla vanaf zijn 'DNA' al software ademt.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NielsTn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:38:
[...]

..maar hoe goed zijn Kia & Hyundai in software? Ik verwacht dat vele (traditionele) autofabrikanten hier zich op gaan verkijken, daar waar Tesla vanaf zijn 'DNA' al software ademt.
“AutoPilot” (ACC + LFA) werkt prima op de snelweg en N wegen, daarbuiten niet zo geschikt. Als ik de beschrijvingen hier zo lees is het nagenoeg “on par” qua comfort voor lange afstanden op hoofdwegen met de Tesla AP.
Nog geen enkele uitval gehad van dashboard of de ACC, dus kwaliteit dik in orde. Bovendien wordt er geen info verzameld en verzonden naar de fabrikant. Met Apple CarPlay / Android Auto kun je apps naar keuze integreren voor je navigatie, audio, flitsmeldingen, etc.

Echter de komende jaren zal Kia/Hyundai hier niks meer aan verbeteren voor de al rijdende exemplaren (althans dat ligt in de lijn der verwachting) en daar zal Tesla het verschil kunnen gaan maken. In hoeverre ze dat in de komende 4 jaar al lukt (dat is voor de meesten hier het window om in een bepaalde auto te rijden) is de vraag, maar ze hebben zeker de mogelijkheden.

• bottom line
Ik denk dat Tesla eerst en vooral al voorloopt op het gebruiksgemak en snelheid van het 'entertainment' systeem / boordcomputer.
Dus helemaal in de core, waar veel fabrikanten helemaal geen aandacht aan schenken.

Carplay en Android auto heb je bij een Tesla helemaal niet nodig, aangezien het ontwerpen programma van Tesla op elk vlak evenwaardig/beter is (behalve mss Flitsmeister :P)
Het is wel een vraag die ik 3x heb moeten beantwoorden. Is er carplay? Euhm... nee. Waarom zou je dat nodig hebben?

• kdeboois
Allemaal onbelangrijke details. Ik snap dat we hier op Tweakers zitten en dan hebben Kia en Hyundai één groot voordeel. De engineer mode in de on-board entertainment en navi. Lukt dat bij Tesla al ? Je eigen apps on-dash draaien ?

AP 1/2/3 en level 5 autonomie zijn nog lang niet te realiseren. Tesla heeft veel data verzameld maar de processing power om met alle onverwachte situaties op de juiste manier om te gaan is er nog lang niet.

Ik denk dat we in NL er ook goed aan doen om gebruik buiten de snelwegen te verbieden en dan nog ben ik als motorrijder nog lang niet gerust.

[ Voor 43% gewijzigd door kdeboois op 19-04-2019 14:11 ]

• anboni
  • Nu online
Wat is de range op de phone unlock eigenlijk? Blijft je auto netjes op slot als je met je telefoon in huis loopt terwijl 'ie vlak voor de deur staat?

• gebruikershaes
  • Laatst online: 15:56
@anboni Die is best ver helaas. Te ver naar mijn idee. Meerdere malen ben ik zo ver gelopen dat ik terug wilde lopen om te checken of de auto op slot was, maar 2 a 3 stappen verder ging die alsnog op slot. Nou staat mijn auto op zo'n 15m van mijn woonkamer dus dat is geen probleem, maar ik kan me voorstellen als je auto pal naast je huis staat dit best een probleem kan zijn.

• anboni
  • Nu online
Hmm.. Dat maakt pin to drive misschien nog wel een welkome feature, voordat je je tesla ineens aan het eind van de straat mag gaan ophalen ofzo :P

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik laad m’n telefoon op bij het raam, waardoor er ~1 meter afstand is tot de auto.

Zojuist geprobeerd, maar hij gaat echt niet open terwijl de telefoon binnen ligt te laden, zelf even voor het raam neergezet. Denk eerder dat er vertraging zit bij op slot gaan.

Heb pin to drive sowieso standaard aan staan.

• Deveon
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:18:
Wat is de range op de phone unlock eigenlijk? Blijft je auto netjes op slot als je met je telefoon in huis loopt terwijl 'ie vlak voor de deur staat?
Ik merk dat het goed werkt als ik de kofferbak of bestuurdersportier wil openen, maar de andere deuren herkent die mijn telefoon niet altijd. Zo gaat de op slot als ik naar mijn lader loop om hem aan te sluiten en als ik dan de achterdeur aan de bestuurderskant wil openen werkt het vaak niet.

Voor mijn persoonlijke veiligheid gebruik ik pin-2-drive niet. Neem hem maar mee, er zit toch Lojack in en laat mij met rust.

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 19-04-2019 15:44 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Batata007 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:25:
Hij staat inmiddels ook bij directlease op de site, maar is met 30.000 km/4 jaar maar 2 tientjes per maand goedkoper dan de AWD..
Volgens mij klopt dat nog niet helemaal.
Alphabet met bedrijfsaccount:
Model 3 (60 maanden, incl. winterbanden, afkoop eigen risico):

LR RWD met AP: €807,30 p/m
LR RWD met FSD: €867,10 p/m
LR AWD met AP: €873,67 p/m
LR AWD met FSD: €933,48 p/m

Wij hebben geen kilometer limiet, weet niet hoe werkgever dat regelt/betaald. Wij mogen ook overal laden, inclusief FastNed, weet niet of dat ook via Alphabet loopt. Ik zie de rekening in ieder geval niet.

In ieder geval is de FSD optie dus goedkoper dan de AWD optie. Dat is een interessante afweging.

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 19-04-2019 18:07 ]

• PdeBie
Vanmiddag bij de Tesla Model 3 wezen kijken. Ik ben om O+

18 mei ga ik een proefrit maken en dan gaan we kijken welke versie het wordt. Ik neig nog steeds het meest naar de Standard Range Plus uitvoering op de standaard 18" wielen. Dit puur wegens de prijs.

Ons leasebudget op de zaak is 700 euro en de rest moet je zelf bijleggen. Dus dat wordt even rekenen hoeveel het gaat kosten t.z.t.

• Batata007
@Malarky
Top! Bedankt, ik ga eens een mailtje wagen aan directlease. Mijn werkgever koopt de auto’s zelf in, maar gebruikt directlease om de eigen bijdrage te bepalen.. een gunstig bedrag op die site is dus ook gunstig voor mij ;)
PdeBie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:34:
Vanmiddag bij de Tesla Model 3 wezen kijken. Ik ben om O+

18 mei ga ik een proefrit maken en dan gaan we kijken welke versie het wordt. Ik neig nog steeds het meest naar de Standard Range Plus uitvoering op de standaard 18" wielen. Dit puur wegens de prijs.

Ons leasebudget op de zaak is 700 euro en de rest moet je zelf bijleggen. Dus dat wordt even rekenen hoeveel het gaat kosten t.z.t.
Bijleggen als in maandelijks als eigen bijdrage van je salaris?
Zo ja, dan zou ik eens op berekenhet een bijtellingsberekening doen. In de meeste gevallen kom je door de 4% bijtelling namelijk alsnog erg gunstig uit. In mijn geval is bijv. een Tesla Model 3 AWD goedkoper dan een “medium” uitgeruste Toyota Corolla Tourings sports a 30K. Ondanks dat ik voor de Model 3 een forse eigen bijdrage moet betalen, en de Toyota volledig binnen het budget valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Batata007 op 19-04-2019 19:30 ]

• PdeBie
Batata007 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:29:
@Malarky
Top! Bedankt, ik ga eens een mailtje wagen aan directlease. Mijn werkgever koopt de auto’s zelf in, maar gebruikt directlease om de eigen bijdrage te bepalen.. een gunstig bedrag op die site is dus ook gunstig voor mij ;)

[...]

Bijleggen als in maandelijks als eigen bijdrage van je salaris?
Zo ja, dan zou ik eens op berekenhet een bijtellingsberekening doen. In de meeste gevallen kom je door de 4% bijtelling namelijk alsnog erg gunstig uit. In mijn geval is bijv. een Tesla Model 3 AWD goedkoper dan een “medium” uitgeruste Toyota Corolla Tourings sports a 30K. Ondanks dat ik voor de Model 3 een forse eigen bijdrage moet betalen, en de Toyota volledig binnen het budget valt.
Ja die rekensom moet ik nog een keer maken. Want eigen bijdrage mag je van de (bruto) bijtelling aftrekken toch?

Moet daarnaast ook nog even kijken hoeveel de afkoopsom van mijn huidige contract wordt. Moet officieel nog tot oktober volgend jaar met deze Volvo, maar wil niet het risico lopen dat de nieuwe auto te laat is waardoor ik de 4% mis loop.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
PdeBie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:50:
[...]
Moet daarnaast ook nog even kijken hoeveel de afkoopsom van mijn huidige contract wordt. Moet officieel nog tot oktober volgend jaar met deze Volvo, maar wil niet het risico lopen dat de nieuwe auto te laat is waardoor ik de 4% mis loop.
Dan beter eind van het jaar bestellen :? Dan zl de afkoopsom aardig minder zijn.
Of gewoon even de regelgeving afwachten, nu ben je alleen maar aan het speculeren :?

(of je bent redenen aan het verzinnen om gewoon eerder de overstap te maken, dan mag het natuurlijk :P )

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

PdeBie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:50:
[...]

Ja die rekensom moet ik nog een keer maken. Want eigen bijdrage mag je van de (bruto) bijtelling aftrekken toch?
Ja. Maar dat is wel iets wat je werkgever moet administreren (mag je niet zelf doen).

Maar, stel dat je een M3 LR RWD 60 maanden neemt (zoals hierboven genoemt).

fiscale waarde: 58300
Bijtelling (kaal): 3826 = 319/maand
Leaseprijs: 867
Eigen bijdrage: 167/maand netto
Bijtelling (na aftrek): 152/maand bruto (~75 netto)
Kosten totaal: 242 Netto

Die bijtelling maakt zo'n auto echt wel vrij goedkoop.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
ybos schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:13:
[...]

Dan beter eind van het jaar bestellen :? Dan zl de afkoopsom aardig minder zijn.
Of gewoon even de regelgeving afwachten, nu ben je alleen maar aan het speculeren :?

(of je bent redenen aan het verzinnen om gewoon eerder de overstap te maken, dan mag het natuurlijk :P )
De regelgeving staat al vast.
1 jan 2021 is de 4% bijtelling niet meer. En die van 2020 kunnen ze nu niet meer aanpassen. Daar is een wetswijziging voor nodig en die zou nooit op tijd komen om het 1 jan 2020 te kunnen laten gelden.

Waar ze nu nog over moeten beslissen is 2022. Of die €6000 aanschafsubsidie op EV's doorgaat bijvoorbeeld.

TheS4ndm4n#1919

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
renzo4000 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:30:
Bij arval is de LR RWD nu te configureren/bestellen. €53.000 (€838 obv 40.000km/4jr). In mijn geval €32 p/m duurder dan de SR+
Mag ik vragen waar je dat berekend heb?
Op de site van Arval kom ik geen Teslas tegen.
Vergeleken met de concurrentie zou dat nm erg gunstig zijn.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 22:56
Op "myarval", je moet dus wel een account hebben gekegen van je werkgever. Als dat zo is, kan het ook zo zijn dat jouw werkgever geen Tesla's toestaat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Ah duidelijk, ik had alleen op het publieke deel gekeken.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:10
Boh ik zie dat nu dat Standaard Range Plus met een mooie lakkleur en een 19 inch wielen net onder de grens van 50.000 euro blijft.

Is er een duidelijk schematisch overzicht beschikbaar met de verschillen van de 4 types Model 3 die er op dit moment op de Nederlandse markt beschikbaar zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Sunri5e op 20-04-2019 09:04 ]

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Sunri5e schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:59:
Boh ik zie dat nu dat Standaard Range Plus met een mooie lakkleur en een 19 inch wielen net onder de grens van 50.000 euro blijft.

Is er een duidelijk schematisch overzicht beschikbaar met de verschillen van de 4 types Model 3 die er op dit moment op de Nederlandse markt beschikbaar zijn?
Verschillen zitten voornamelijk in het interieur op de 20'' performance velgen na.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D4k6Ch0WkAAfk6z?format=jpg&name=medium

• Deveon
  • Niet online
Als je €1 over de €50.000 heen gaat betaal je nog steeds 4% over €50.000 en alleen 22% over die ene euro erboven. Er is geen enkele reden om onder die grens te blijven.

Zelf ga ik er €8000 overheen, maar betaal nog steeds peanuts aan bijtelling in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor en vind de meerprijs zeker waard ter opzichte van de goedkopere EVs.

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

qadn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:02:
[...]

Ja. Maar dat is wel iets wat je werkgever moet administreren (mag je niet zelf doen).

De aftrek geld alleen als ze het aanduiden dat het voor privégebruik is. Als ze het administratief neerzetten voor "duurdere" auto mag het weer niet..

@PdeBie ff goed kijken / navragen hoe ze het bij jou op je loonstrook zetten. Kan aanzienlijk schelen!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
De M3 LR RWD is toch goedkoper dan 58.300?

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

Perkouw

Moderator General Chat
Zijn er hier eigenlijk mensen met een Tesla in de lease via de werkgever en vervolgens thuis een TWC hebben? Zo ja, hoe doen jullie dat met de laadkosten van thuis declareren?

Nog concreter: Een partij als MTC kan je 'brandstofkosten' declareren, maar hoe je dat vanuit privé kan doen (niet?).....

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Rto1964 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:07:
De M3 LR RWD is toch goedkoper dan 58.300?
Ging even uit van fsd erbij als optie.

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Check 👍

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 21:12
-ik mod mezelf even en verplaats dit naar lease topic-

[ Voor 93% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-04-2019 18:23 ]

• Deveon
  • Niet online
Perkouw schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:30:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een Tesla in de lease via de werkgever en vervolgens thuis een TWC hebben? Zo ja, hoe doen jullie dat met de laadkosten van thuis declareren?

Nog concreter: Een partij als MTC kan je 'brandstofkosten' declareren, maar hoe je dat vanuit privé kan doen (niet?).....
Ik maak één keer per kwartaal een foto van de meterstand (MiD) en dien deze in als declaratie voor 25ct per kWh.
Deveon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:29:
@PdeBie Onze Bugaboo past volledig in het deel vóór de dubbele bodem. Van het weekend maar is kijken ik de fietsjes van de kinderen mee kan krijgen ín de kofferbak.
Gelukt! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vgtCiNdX19xD4rzph2pGt0n1/medium.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Deveon op 20-04-2019 20:29 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

Hey, hebben ze nou de trunk aangepast zodat water van de achterruit niet meer rechtstreeks de kofferbak inloopt :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• gebruikershaes
  • Laatst online: 15:56
Nee, loopt er nog steeds in.

• Deveon
  • Niet online
Bij levering waren ze er niet van bewust, maar hadden de vraag vaker gehad. Ik heb er zelf nog geen last van gehad in ieder geval. Misschien als je achterruit (ook) gewaxde is wel.. Ik heb alleen een waterafstotende laag op de lak.

Wel een heerlijke trip van 330 km gemaakt en 94% van de batterij benut. Had meer kunnen zijn als vrouwlief geen bezwaar had gemaakt met 150 km/u op Autopilot }) Ik heb deze trip regelmatig gemaakt, maar nog nooit zo uitgerust aangekomen.

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 21:03

zerocool82

Ignorance causes chaos

Bjørn Nyland met een road trip naar Nederland en België :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tesla's kunnen blijkbaar ook spontaan expldoeren, als ik dit bericht mag geloven. Nice feature, Elon ;)

Filmpje van het incident, de actie begint rond 1:20 ongeveer:

Virussen? Scan ze hier!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 22:45
Start self destruct sequence in 5 minutes. Authorization: Tango Echo Sierra Lima Alfa

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 22:15

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

wildhagen schreef op maandag 22 april 2019 @ 07:33:
Tesla's kunnen blijkbaar ook spontaan expldoeren, als ik dit bericht mag geloven. Nice feature, Elon ;)

Filmpje van het incident, de actie begint rond 1:20 ongeveer:

[YouTube: Tesla set itself on fire and exploded in Shanghai China!]
Als ik de berichtgeving rond deze auto correct heb gevolgd, is het een auto die al eerder een ongeluk heeft gehad en is hersteld buiten het tesla netwerk door een lokaal iemand.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 21:12
qadn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:02:
[...]

Moet je eigenlijk niet meerekenen dat je geen kilometer vergoeding meer krijgt uitbetaald?

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:37
De ‘tablet’ van de Tesla S van mijn vader heeft last van flikkerende teksten en laat de navigatie (tussenstoppen) niet volledig zien. Weet iemand de oorzaak of de oplossing?

• bottom line
Reset geprobeerd?
Pagina: 1 ... 40 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic