Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.197 views

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

PWM schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:59:
Er hebben wat onderdelen losgelaten van mijn auto, binnen en buiten. Afspraak gepland. 22 juli....
Komen ze dan aan huis? Of moet je zelf stad en land af naar een SC?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 21:12
Daniel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:28:
[...]

Fair enough, zo klopt ie inderdaad: elke dollar van de US-prijs resulteert verklaarbaar in 1,21 euro in Nederland. Echter, ga je dat uitrekenen voor de andere modellen dan rolt er een heel ander plaatje uit:

M3 SR+: ($ 39.500*1,10*1,21 /1.129) = € 46.600. Hij kost € 47.800.
M3 LR: ($ 49.500*1,10*1,21 /1.129) = € 58.400. Hij kost € 53.800.
M3 P: ($ 59.500*1,10*1,21 /1.129) = € 70.145. Hij kost € 68.200.
Model S LR: ($ 85.000*1,10*1,21 /1.129) = € 102.200. Hij kost € 90.000.
Model S P: ($ 99.000*1,10*1,21 /1.129) = € 116.700. Hij kost € 97.400.
Model X LR: ($ 89.500*1,10*1,21 /1.129) = € 105.500. Hij kost € 94.800.
Model X P: ($ 104.000*1,10*1,21 /1.129) = € 122.600. Hij kost € 101.400.

(berekende prijs is ook nog eens ex shipping, verkoopprijs is inclusief)

BTW, import en koersverschil werkt op elk model hetzelfde door. Als je jouw berekening aanhoudt zou de LR in Nederland 58.350 euro moeten kosten, maar die kost 4600 euro minder. Een Model S P wordt voor bijna 20k minder verkocht dan op basis van jouw berekening redelijk zou zijn. Dus ergens geeft Tesla dikke korting op andere modellen, of de SR+ is relatief erg duur in Nederland. Als je de ratio's uitrekent kost een M3 LR in Nederland 1.06 keer de dollarprijs. Als je dat aanhoudt voor de SR+ zou die ongeveer 42k mogen kosten in Nederland, maar het is bijna 6 mille meer. Ik vraag me af waarom.
Thanks. Wilde al een vergelijk gaan maken tussen dollar prijzen en euro prijs van alle modellen om aan te tonen dat de SR+ relatief duur is. Baal er wel van, had zelfs nog de hoop dat Elon juist dat model scherper zou prijzen omdat het idee was om Elektrisch rijden voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:07:
[...]

Komen ze dan aan huis? Of moet je zelf stad en land af naar een SC?
Naar Amsterdam. De deurgrepen konden ze destijds wel gewoon thuis doen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:03
PWM schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:59:
Er hebben wat onderdelen losgelaten van mijn auto, binnen en buiten. Afspraak gepland. 22 juli....
Wat heeft er dan precies losgelaten? Dit heb ik nog nooit gehoord in mijn omgeving dat er dingen loslieten van een auto.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
Maasluip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:31:
[...]

Nou ja... "weakening demand" is natuurlijk een duidelijk statement.
met 35 GWh per jaar kun je 466.666 pakketten van 75 kWh maken. Ze zitten nu op zo'n 350.000 auto's per jaar. Ze verwachten dat dus niet op korte termijn te verdubbelen.

@Deveon duidelijk geen Semi nee. Daar wordt geschermd met 475 km range en 1,25 kWh/km, dat is 600 kWh.
Wat ook nog zou kunnen is dat er verschuiving plaatsvind naar modellen met minder batterij. Dan kun je ook langer door met die 35 GWh.

• PWM
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:16:
[...]

Wat heeft er dan precies losgelaten? Dit heb ik nog nooit gehoord in mijn omgeving dat er dingen loslieten van een auto.
In dit geval de "chromen" omlijsting van de camera links voor (vloog er zo af tijdens het rijden). En de hele binnenkant van mijn rechterdeur heeft losgelaten (daar is de handgreep al eens vervangen, zal er wel mee te maken hebben).

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
In Rotterdam kun je 25 april nog terecht... of wachten ze nog op onderdelen?

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 09:27
raviculus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:48:
Op reddit rapporteert iemand dat de LR RWD in België op speciaal verzoek leverbaar is voor €53.000. Ik neem aan dat dit in Nederland ook zo is, aangezien de overige prijzen in de configurator gelijk zijn.
Hoe en waar kan ik dit doen? In woon in België :).

Wil wel de LR premium.

• IceOnFire
  • Niet online
Iemand al de beloofde gratis upgrade van Autopilot ontvangen op hun reeds geleverde auto? Ik wacht nu al ruim een maand, begint toch wel een tikkie irritant te worden dat het zo lang moet duren. Enige wat je kan doen is bellen en iemand aan de lijn krijgen die geen idee heeft en niks kan doen behalve melden dat ze geen idee hebben en dat het "waarschijnlijk binnenkort doorgevoerd wordt".Lokale Tesla servicecenter zegt ook niks te kunnen doen "dat moet u met delivery regelen" Frustrerend.. :/

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Hertog_Martin schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:57:
[...]

Thanks. Wilde al een vergelijk gaan maken tussen dollar prijzen en euro prijs van alle modellen om aan te tonen dat de SR+ relatief duur is. Baal er wel van, had zelfs nog de hoop dat Elon juist dat model scherper zou prijzen omdat het idee was om Elektrisch rijden voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken.
Je tabel klopt niet helemaal: De LR kost 58.300 en geen 53.800 , wat cijfers omgedraaid :)

PVoutput

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:29
IceOnFire schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:59:
Iemand al de beloofde gratis upgrade van Autopilot ontvangen op hun reeds geleverde auto? Ik wacht nu al ruim een maand, begint toch wel een tikkie irritant te worden dat het zo lang moet duren. Enige wat je kan doen is bellen en iemand aan de lijn krijgen die geen idee heeft en niks kan doen behalve melden dat ze geen idee hebben en dat het "waarschijnlijk binnenkort doorgevoerd wordt".Lokale Tesla servicecenter zegt ook niks te kunnen doen "dat moet u met delivery regelen" Frustrerend.. :/
Ja dat is mijn ervaring met Tesla ook; de hele tijd naar een andere afdeling wijzen... Wtf heeft Delivery met je AP te maken..

• PWM
  • Niet online
Juggie0007 schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:58:
In Rotterdam kun je 25 april nog terecht... of wachten ze nog op onderdelen?
Goeie vraag. De app stuurt mij naar Amsterdam omdat mijn standaard centrum is. Volgens mij kan je in app niet wijzigen.

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
Je kunt alles bewerken in de app locatie tijdstip, wat er moet gebeuren. Werkt uitstekend. Wat wel stoort kan niet zien wat er door de vorige eigenaar aan de MS aan onderhoud is uitgevoerd.

[ Voor 71% gewijzigd door Juggie0007 op 14-04-2019 19:55 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:14
Twijfel nog wel over AWD en RWD van de M3. Bespaart me zo’n €5.300.

Ik zou:
- AWD nemen: ivm snelheid, torque en extra PK’s
- RWD nemen: en €5.300 besparen
- RWD + FSD nemen: de 5.300 besparing 1:1 gebruiken om FSD aan te schaffen

Iemand die z’n licht wilt laten schijnen op dit dilemma? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 14-04-2019 20:32 ]

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:17
tja, meer sport of meer comfort...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• OmegAero
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-11-2023
Batata007 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:33:
Of hij doelt op de Standard Range Plus RWD. Maar wij wachten juist op de Long Range RWD!

Maandag ook maar even bellen met Tesla Amsterdam of de Long Range RWD inderdaad leverbaar is.
Ik ben zaterdag nog in de Store in Amsterdam langs gegaan. Daar werd gezegd dat de RWD Long Range inderdaad the bestellen is als off the books product. De prijs is dan 53k inclusief autopilot.

Mij werd ook gelijk verteld dat de Silver (de lichte variant dus), op dit moment ook te bestellen is als off the books product. Ik word maandag gebeld om dit te bespreken. Ben ook benieuwd wat dit met de levertijd doet. Dat kon hij in de store niet vertellen namelijk

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 09:28

Wimo.

Shake and Bake!

Katseviool schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:10:

Ik zou:

Wat is fsd op een M3 tegenwoordig ? Ik heb geen seconde spijt dat ik geen fsd heb... Of is het anders bij een s?

Ik zou altijd voor meer power en comfort gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 14-04-2019 20:43 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21

Ik zou:

Tja, die FSD kun je eventueel later tegen betaling activeren, die AWD niet. Ben je waarschijnlijk wel duurder uit (hoewel je dat maar nooit weet bij Tesla), maar 5k voor een op dit moment behoorlijk beperkte FSD is ook best veel, terwijl je die AWD meteen merkt (gok ik, tenminste)

• PWM
  • Niet online
Al eerder geplaatst, tweede stuk

PWM in "Het grote Tesla topic"

Ik begrijp dat Tesla wat dingen richting FSD verschoven heeft zodat het nog iets waarde heeft. Denk je echter echt Full Zelf Driving get krijgen: Nee, niet tijdens de levensduur van je M3. Niet in de buurt zelfs.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

PWM schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:16:
Al eerder geplaatst, tweede stuk

PWM in "Het grote Tesla topic"

Ik begrijp dat Tesla wat dingen richting FSD verschoven heeft zodat het nog iets waarde heeft. Denk je echter echt Full Zelf Driving get krijgen: Nee, niet tijdens de levensduur van je M3. Niet in de buurt zelfs.
Jij denkt dat er extra camera's/lidar oid nodig is om FSD te bereiken?

De punten die je namelijk hiervoor aanhaalde lijken mij typisch cases dat met genoeg real world data + machine learning gefixed kunnen worden. Laten we 1 concreet voorbeeld aanhalen, wegversmallingen met voorsprong. Borden herkennen gaat sowieso geen groot probleem zijn, en dan of er nu een auto op je rijstrook geparkeerd staat met een tegenligger die je voorrang moet geven, of op basis van dat bord, dat zal voor je neuraal netwerk gewoon een voorrangssituatie met afhandeling worden die zegt: als ik niets zie ga ik verder.

Qua zichtbaarheid zit het denk ik wel goed, met de controls linksboven kan je zelf rondkijken.
https://electrek.co/2018/11/26/tesla-autopilot-360-video/

De key gaat hem volgens mij zitten in het feit dat tesla aan een zeer grote hoeveel real world data kan geraken omdat hun software integratie zo goed is, centraal gaan ze sowieso genoeg rekencapaciteit hebben om die te processen. En met de nieuwe AP3 hardware ook genoeg om die realtime uit te voeren in full resolutie. Daar gaan ze denk ik de komende 2 al een heel eind mee geraken. Als FSD 95% van de normale usecases covered is het zijn geld al waard.

Het staat je natuurlijk vrij om hier al dan niet in te "geloven", want das waar het op neerkomt tenzij je voor tesla werkt :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Ik zou:

Hoe zit het met regeneratie op rwd? Meestal rem je op vooras. Daarnaast is dit filmpje verplichte kost voor deze keus:

YouTube: I Traded My Tesla For The Model 3 Performance - Regret Buying Mid-Range

@IceOnFire Ook hier volledig in het donker gelaten door Tesla. Delivery belooft iets, maar zijn afhankelijk van Tesla International om het door te voeren. Ze kunnen het aan zetten, maar dan gaat het na elke update weer uit. Misschien ook beter om te bespreken in Het grote Tesla Levering topic

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 14-04-2019 21:51 ]

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 09:43
De LR RWD is 53K. Je bestelt een AWD online en Tesla medewerker kan dan in hun systeem deze downgraden naar RWD. In Duiven wisten ze echter nog niet of dat inclusief kosten rijklaar maken was van zo'n 1000 euro. Heeft een van jullie daar informatie over?

• PWM
  • Niet online
Apache schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:43:
[...]

Het staat je natuurlijk vrij om hier al dan niet in te "geloven", want das waar het op neerkomt tenzij je voor tesla werkt :)
Mijn Tesla rijdt in AP rustig met 120km/u op een bocht af die met 40 net te nemen is. Hengst gewoon op de snelweg de auto tot een volledige stop omdat hij denkt dat ik op de weg 50 meter naast de snelweg zit. Wijkt uit omdat hij een niet bestaande auto op de rijbaan naast mij denkt te zien.

Dat is op brede wegen met belijning. Nee, ik denk dat de kans op FSD buiten de snelweg 0% is in Nederland tijdens de looptijd van mensen die nu bestellen.

Alleen al Blaricum uit, een weg met wat versmallingen, denkt de auto 10x dat we frontaal gaan botsen. Ain't gonna happen.

Edit

En als zou de software klaar zijn, wat niet gaat gebeuren, laat de wetgeving het niet toe. Cruise Control Deluxe is het maximale.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 14-04-2019 22:18 ]

• anboni
PWM schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:15:
[...]
En als zou de software klaar zijn, wat niet gaat gebeuren, laat de wetgeving het niet toe. Cruise Control Deluxe is het maximale.
Alle voorbeelden die je noemt zijn natuurlijk met een flinke mate van machine learning best goed te krijgen. Jij grijpt in op de beslissing van de software, dat levert een leermoment op voor de software. Ik ben zeker ook skeptisch, maar ik zie het op zich echt wel gebeuren voordat ik het niet meer bewust mee kan maken.. Technisch dan. Wetgeving is inderdaad een heel ander spelletje, dat kan zeker nog roet in het eten gooien.

• Apache

Apache

amateur software devver

Wetgeving hebben ze ook al aangekondigd hoe ze dat aanpakken, pure statistiek hoe ze gaan aantonen dat het aantal ongevallen met AP lager ligt dan met. Dan wordt het voor de overheid een binaire keuze of ze meer of minder verkeersdoden hebben. En qua aansprakelijkheid gaat de chauffeur het nog een hele tijd blijven.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:01
Apache schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:47:
Wetgeving hebben ze ook al aangekondigd hoe ze dat aanpakken, pure statistiek hoe ze gaan aantonen dat het aantal ongevallen met AP lager ligt dan met. Dan wordt het voor de overheid een binaire keuze of ze meer of minder verkeersdoden hebben. En qua aansprakelijkheid gaat de chauffeur het nog een hele tijd blijven.
Als het die kant op gaat, kan ik me ook voorstellen dat het design van een weg meer AP vriendelijk gaat worden.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Apache schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:47:
Wetgeving hebben ze ook al aangekondigd hoe ze dat aanpakken, pure statistiek hoe ze gaan aantonen dat het aantal ongevallen met AP lager ligt dan met.
Op de statistieken die Tesla gebruikt is veel af te dingen, eigenlijk zijn ze onbruikbaar. Het zijn vooral de ongelijke omstandigheden die momenteel in het voordeel van Tesla zijn. Zelfsturende Tesla's rijden doorgaans over tamelijk goede, vooral rechte wegen met weinig lane changes en korte bochten. En deze cijfers worden vergeleken met cijfers zonder zelfsturing over andere wegen waar de kans misschien groter is op ongelukken. Dat zegt dus feitelijk niets bruikbaars over de betrouwbaarheid van zelfsturende auto's.

Zelfs als je zou kunnen meten onder gelijke omstandigheden moet je enorme aantallen kilometers hebben om een statistisch verantwoord aantal ongelukken in de verzameling te krijgen.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al tijdje bezig met een nieuwe Tesla. In California nu best veel korting op voorraad modellen. Rond de 3 tot 5k mogelijk op standaard M3s, iets meer op performance. S en X 20 tor 30k soms met paar Demo kms erop.

• Katseviool
Deveon schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:45:
[...]

Hoe zit het met regeneratie op rwd? Meestal rem je op vooras. Daarnaast is dit filmpje verplichte kost voor deze keus:

YouTube: I Traded My Tesla For The Model 3 Performance - Regret Buying Mid-Range
Thx voor filmpje! Blijf bij de AWD :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
anboni schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:43:
[...]

Alle voorbeelden die je noemt zijn natuurlijk met een flinke mate van machine learning best goed te krijgen. Jij grijpt in op de beslissing van de software, dat levert een leermoment op voor de software. Ik ben zeker ook skeptisch, maar ik zie het op zich echt wel gebeuren voordat ik het niet meer bewust mee kan maken.. Technisch dan. Wetgeving is inderdaad een heel ander spelletje, dat kan zeker nog roet in het eten gooien.
Ik zie het pas gebeuren als niet alleen de auto dit heeft, maar er ook soortgelijke systemen in infra zijn ingebouwd om dit te ondersteunen. Alle auto's zouden connected moeten wil het echt goed gaan werken naar mijn inziens.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:35
Katseviool schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:52:
[...]

Thx voor filmpje! Blijf bij de AWD :)
Hij vraagt zich nog wel even af of het issue van koppel bij de LR AWD veel beter is. Hij rijdt zelf een performance en hij vraagt zich openlijk af of Telsa het daar niet gewoon qua software anders doet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• PWM
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:00:
[...]

Ik zie het pas gebeuren als niet alleen de auto dit heeft, maar er ook soortgelijke systemen in infra zijn ingebouwd om dit te ondersteunen. Alle auto's zouden connected moeten wil het echt goed gaan werken naar mijn inziens.
Yes. De infra is er niet op berekend (elke gemeente heeft wel ergens een weg met een rare uitzondering) en auto's begrijpen elkaar niet.

Voorbeeld vanochtend onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f0Tglu9ka31RKVcJ9zbkeClx/thumb.jpg

De weg is breed genoeg voor 2 auto's. Maar geen middenlijn en een beetje vreemde onderbroken lijnen aan de zijkant. Gevolg op AP is dat bij een tegemoetkomende auto, de Tesla de auto aan de kant parkeert. Geen idee wat ie moet doen.

Maar ook dit soort straatjes (is mijn hele dorp):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wUGBg2NypR0aqC6MmvyeqoLf/thumb.png

Stel dat er nu 2 Tesla's in FSD elkaar tegenkomen, houdt het echt op. De weg is te smal voor 2 auto's. Ook zal de tegemoetkomende Tesla geen idee hebben wat hij met de geparkeerde auto's aan de zijkant moet doen. En dit is nog 1 van de brede straten :+

Not to mention de rotonde waar de gemeentegrens in het midden ligt. Aan de ene kant van de rotonde hebben fietsers voorrang aan de andere kant niet. Veel plezier ermee :p

FSD word gewoon een snelweg ding.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 07:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
anboni schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:43:
[...]

Dan nog is het raar daar dan nú 5300 euro aan uit te geven. FSD is op dit moment basicly vaporware zonder enige garantie of het wel mag, of het überhaupt ooit gaat werken en als het dat dan doet hoe goed het werkt, laat staan wanneer het komt. Voor autopark, summon (is een gimmick) en navigate on autopilot alleen dat bedrag neerleggen is nogal pittig.

Ik vind het knap van Tesla dat ze mensen geld laten betalen voor features die niet bestaan, maar als klant zou ik nog geruime tijd de kat uit de boom kijken.

• Deveon
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:27:
[...]

Als FSD alleen op A en N wegen werkt ben ik al helemaal happy. Al zal dat voor de Uber'en niet voldoende zijn. Al kan ik mij voorstellen dat autonoom rijden zonder passagiers misschien eerder goedgekeurd wordt omdat de auto dan veel defensiever kan rijden. Zelfs in jou voorbeeld mag en kan de auto dan toch gewoon een paar minuten stil staan en eventueel zelf de Tesla helpdesk bellen voor ondersteuning :+

• Katseviool
Inspired schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:06:
[...]

Hij vraagt zich nog wel even af of het issue van koppel bij de LR AWD veel beter is. Hij rijdt zelf een performance en hij vraagt zich openlijk af of Telsa het daar niet gewoon qua software anders doet.
Klopt, maar die RWD valt gewoon af en de performance is inderdaad allicht een iets betere keuze maar ik heb geen zin om nog eens €10k te gaan neerleggen.

Daarbij heb ik me helemaal suf ge-reddit en TMC afgestuind afgelopen weekend en je lees ook nergens echt dusdanige shocking/horrible verhalen wbt de verschillende modellen. Het zijn gewoon allemaal goede bakken, zeker voor NL wegennet, maar naast dat filmpje is het ook gewoon de irrationele beslissing dat ik toch maar gewoon full blown snelheid en comfort wil :P

[ Voor 27% gewijzigd door Katseviool op 15-04-2019 10:30 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik zie hier vaker vragen over verzekeringen voorbij komen maar ben nu even kwijt waar je een Model S of X met een gunstig pakket kan onderbrengen.

Lees vooral reacties over InsureMyTesla, deze verzekeren een Model X voor 250 EUR (incl. ass. belasting) per maand.
De andere optie die ik gevonden heb is AllSecur. Deze doen het voor circa 170 EUR (incl. ass. belasting) per maand. Las ergens dat de voorwaarden bij AllSecur wat soberder zijn dan die van InsureMyTesla, voornamelijk in het geval van dagwaarde uitkering in plaats van boekwaarde. Maar nog belangrijker las ik dat iemand hier aangaf dat AllSecur helemaal geen Tesla's meer verzekert.

Andere betaalbare opties heb ik nog niet gevonden (er waren wat opties die voor meer dan 800 EUR per maand wel wilden verzekeren). Ook Independer of HoyHoy geven aan dat er 0 verzekeringen beschikbaar zijn.

Zijn er nog alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
@RomeoJ Carmeleon is mogelijk nog een optie, bieden zowel prive als zakelijke verzekeringen aan. In mijn geval (met een 3) kwamen ze op een soortgelijke premie uit als AllSecur.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 22:45
En dat te bedenken dat de prijs per 1 mei substantieel omhoog gaat van FSD:

https://twitter.com/elonmusk/status/1117116982778679297

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 15-04-2019 10:52 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RomeoJ schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:35:
Ik zie hier vaker vragen over verzekeringen voorbij komen maar ben nu even kwijt waar je een Model S of X met een gunstig pakket kan onderbrengen.

Lees vooral reacties over InsureMyTesla, deze verzekeren een Model X voor 250 EUR (incl. ass. belasting) per maand.
De andere optie die ik gevonden heb is AllSecur. Deze doen het voor circa 170 EUR (incl. ass. belasting) per maand. Las ergens dat de voorwaarden bij AllSecur wat soberder zijn dan die van InsureMyTesla, voornamelijk in het geval van dagwaarde uitkering in plaats van boekwaarde. Maar nog belangrijker las ik dat iemand hier aangaf dat AllSecur helemaal geen Tesla's meer verzekert.

Andere betaalbare opties heb ik nog niet gevonden (er waren wat opties die voor meer dan 800 EUR per maand wel wilden verzekeren). Ook Independer of HoyHoy geven aan dat er 0 verzekeringen beschikbaar zijn.

Zijn er nog alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken?
Ik ben op dit moment polissen aan het opvragen voor een model 3. Aanbod gehad van klaverblad verzekeringen van 127 per maand. Inclusief schade inzittende en assurantiebelasting.

ook eentje ontvangen van Turien&co; Deze kwam neer op maar liefst 198,03 per maand.

* 6 schade vrije jaren

• PWM
  • Niet online
FrankSpin schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

Ik ben op dit moment polissen aan het opvragen voor een model 3. Aanbod gehad van klaverblad verzekeringen van 127 per maand. Inclusief schade inzittende en assurantiebelasting.

ook eentje ontvangen van Turien&co; Deze kwam neer op maar liefst 198,03 per maand.

* 6 schade vrije jaren
Turien heeft dan wel 3 jaar nieuwwaarde volgens mij. Sowieso is alleen vergelijken op prijs mbt verzekeringen wel een beetje link. Voorwaarden kunnen echt flink afwijken.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dat klopt inderdaad. Turien biedt 3 jaar nieuw waarde aan, en klaverblad slechts 1 jaar.

Uit de polis van klaverblad:

Schade doordat uw auto is gestolen, is verzekerd.
Als uw auto niet ouder is dan een jaar, dan
vergoeden wij de nieuwwaarde. Als de auto niet
ouder is dan zeven jaar, dan vergoeden wij de
waarde volgens de ANWB koerslijst plus 10%. Als
uw auto ouder is dan zeven jaar, dan vergoeden wij
de dagwaarde.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
PWM schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:27:
[...]

Yes. De infra is er niet op berekend (elke gemeente heeft wel ergens een weg met een rare uitzondering) en auto's begrijpen elkaar niet.

Voorbeeld vanochtend onderweg:

[Afbeelding]

De weg is breed genoeg voor 2 auto's. Maar geen middenlijn en een beetje vreemde onderbroken lijnen aan de zijkant. Gevolg op AP is dat bij een tegemoetkomende auto, de Tesla de auto aan de kant parkeert. Geen idee wat ie moet doen.

Maar ook dit soort straatjes (is mijn hele dorp):

[Afbeelding]

Stel dat er nu 2 Tesla's in FSD elkaar tegenkomen, houdt het echt op. De weg is te smal voor 2 auto's. Ook zal de tegemoetkomende Tesla geen idee hebben wat hij met de geparkeerde auto's aan de zijkant moet doen. En dit is nog 1 van de brede straten :+

Not to mention de rotonde waar de gemeentegrens in het midden ligt. Aan de ene kant van de rotonde hebben fietsers voorrang aan de andere kant niet. Veel plezier ermee :p

Op snelweg is CC meer dan voldoende, nog meer systemen en het word te passief waardoor je focus snel minder word.

Met infra bedoel ik meer dat zowel de auto’s en wegen connected zouden moeten zijn, eigenlijk moeten de auto’s simpelweg clients zijn op een smart highway zodat actie/reactie op centraal niveau bepaald worden ipv auto’s zelfstandig een reactie bij incident bepalen en alsnog na ingreep alsnog crashen doordat de ingrepen niet aligned zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DaCoTa
Zijn er al mensen met een Model 3 naar de UK geweest? De CCS SuperChargers zijn al uitgerold. Helaas is de Mobile Connecter adapter voor de UK is er nog niet, dus ik neem een goede (3KW) Euro naar UK reisstekker mee voor de thuislader. Verder heb ik een NewMotion pas, die zou het daar ook moeten doen, of zie ik iets over het hoofd? Ja, aan de verkeerde kant van de weg rijden, maar dat weet ik al :+

Edit: idd, ik bedoelde de CCS, niet v3 SuperChargers. Tekst aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 15-04-2019 15:56 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53

Snow_King

Konijn is stoer!

DaCoTa schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:23:
Zijn er al mensen met een Model 3 naar de UK geweest? De SuperChargers Gen 3 zijn al uitgerold. Helaas is de Mobile Connecter adapter voor de UK is er nog niet, dus ik neem een goede (3KW) Euro naar UK reisstekker mee voor de thuislader. Verder heb ik een NewMotion pas, die zou het daar ook moeten doen, of zie ik iets over het hoofd? Ja, aan de verkeerde kant van de weg rijden, maar dat weet ik al :+
CCS SuperChargers != Gen 3 danwel v3

Ik heb alleen een S, dus ik kan het je niet vertellen. Maar de NAV in je auto laat zien of een SuC beschikbaar is voor jou auto.

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-11 22:10

Matszs

><>

Het is inderdaad geen V3 supercharger, die laat nog wel even op zich wachten voordat 'ie naar Europa komt.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
RomeoJ schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:35:
Las ergens dat de voorwaarden bij AllSecur wat soberder zijn dan die van InsureMyTesla, voornamelijk in het geval van dagwaarde uitkering in plaats van boekwaarde. Maar nog belangrijker las ik dat iemand hier aangaf dat AllSecur helemaal geen Tesla's meer verzekert.
Maandje geleden mijn 3 daar nog verzekerd?!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

FrankSpin schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

* 6 schade vrije jaren
Vorige maand ook door die molen geweest, er hangt heel veel af van je woonplaats, leeftijd en schadevrije jaren, dus een makkelijk antwoord is er niet.

Ik kwam uiteindelijk uit bij InsureMyTesla, premie niet het laagste, maar geen eigen risico en geen aanvullende alarminstallatie (LoJack oid) nodig. Maar wel volledige nieuwwaarde verzekerd eerste twee jaar.

Veel ervaringen hier ook op het TMC forum, zijn een paar draadjes over de 3 en ook andere modellen:
https://teslamotorsclub.c...-and-the-netherlands.118/

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

JPDeckers schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:05:
[...]

Maandje geleden mijn 3 daar nog verzekerd?!
Heb ze even gebeld, ze verzekeren inderdaad gewoon Tesla's en zonder aanvullende eisen zoals een LoJack, het af-fabriek Tesla Security Package wat sinds 2015 standaard op iedere Tesla zit is voldoende.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Malarky
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik zou:

Die 5,4% extra actieradius van de RWD staat mij persoonlijk erg aan. En ik ben geen zeurpiet qua laden, heb 4 jaar lang mijn GTE 2x per dag geladen. Al was dat op 50.000km nog weinig.

Ik denk nu aan FSD puur voor de snelweg, maar hopelijk kan ik mijn keuze tussen 22 april (Tesla autopilot event) en 1 mei maken (FSD zo'n 3000 dollar duurder). Dat wordt de beslisweek.

• Inspired
Malarky schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:53:
[...]

Die 5,4% extra actieradius van de RWD staat mij persoonlijk erg aan. En ik ben geen zeurpiet qua laden, heb 4 jaar lang mijn GTE 2x per dag geladen. Al was dat op 50.000km nog weinig.

Ik denk nu aan FSD puur voor de snelweg, maar hopelijk kan ik mijn keuze tussen 22 april (Tesla autopilot event) en 1 mei maken (FSD zo'n 3000 dollar duurder). Dat wordt de beslisweek.
Is de LR RWD een optie via jullie LM? Of nog geen uitsluitsel? Ik wacht nog op antwoord van LeasePlan.

• Malarky
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Inspired schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:23:
[...]

Is de LR RWD een optie via jullie LM? Of nog geen uitsluitsel? Ik wacht nog op antwoord van LeasePlan.
Alphabet besteld haar Tesla’s uitsluitend via een tussenpersoon en ging het laten uitzoeken. Lieten er uiteraard wel weer bij weten dat Tesla Nederland vaak vaag is en zelf ook weinig weet.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
winwiz schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:52:
En dat te bedenken dat de prijs per 1 mei substantieel omhoog gaat van FSD:

https://twitter.com/elonmusk/status/1117116982778679297
Het is ook redelijk idioot de huidige prijs is weer 5300 en gaat nog 3000+ worden sorry dit gaan we dus niet doen voorlopig. Ik heb nog niet eens NoA hier waarom zou ik nog meer naar tesla gooien voor eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Voor mij krijg ik alleen stoplichten + autopilot in de stad de rest krijg ik zo ie zo al met EAP. Denk alleen nu ik weer elke dag in Amsterdam rijdt dat tesla dat niet voor elkaar gaat krijgen snel omdat het gewoon voor normale bestuurders al een ramp is om doorheen te rijden. Zo veel situaties die je nooit zal in in de US maar wel in europa waarbij de tesla gewoon gaat vast lopen. Maar goed voor mij zou NoA meer dan zat zijn ga de snelweg op en laten gaan hoe heerlijk is dat.

• Deveon
  • Niet online
Als ik mijn collega hoor over NoA in zijn Model 3 raak ik toch wel een beetje jaloers hoor, al kan ik niet zeggen dat k het met (advanced) summon erbij op het moment het geld waard vind. Daarvoor moet het écht hands-off zijn en dat verwacht ik niet de komende 5 jaar, misschien de volgende auto.

• sjaakmaarsen
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 09:27
heeft iemand het e-mailadres van het SeC Amsterdam?
Zodat ik de bestelling kan wijzigen :-)

Krijg sales niet te pakken..

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gisteren mijn M3 opgehaald.

Initiële impressies:

- Alsof je ineens 5 jaar in de toekomst bent gereisd en in een auto stapt. 'User experience'.
- Acceleratie is echt fantastisch, zelfs voor iemand die snelle motoren (0-100 in 3 seconden) gewend is
- Bouwkwaliteit vind ik meer dan goed genoeg
- Geluid is echt boven verwachting
- Hij ziet er in het echt best wel stuk gaver uit dan op de plaatjes
- Er is zoveel grip dat het lastig is om de grens op te zoeken
- Autopilot is echt nog héél ver weg van volledig autonoom rijden. Binnen 1 rit van 100k al meerdere gekke situaties meegemaakt. Opeens halverwege het baan wisselen autopilot uit. Hard remmen terwijl het niet nodig is. Soms opeens AP uit. - Misschien ook een stukje user error?

Ik ben ontzettend blij en kan me even niet meer voorstellen om in een reguliere brandstof auto te stappen :).

Wel 1 gek ding: binnen 30km eerste dashboard crash. AP bleef wel gewoon werken??

• DaCoTa
Requiem19 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:55:
- Autopilot is echt nog héél ver weg van volledig autonoom rijden. Binnen 1 rit van 100k al meerdere gekke situaties meegemaakt. Opeens halverwege het baan wisselen autopilot uit. Hard remmen terwijl het niet nodig is. Soms opeens AP uit. - Misschien ook een stukje user error?
Ja, die user error is denk ik ook een onderdeel.

Ik heb nu pas 1x AP gebruikt en ik was erg aan het zoeken hoe je nu dingen moet aangeven. Moet je nu wel of niet aan je stuur draaien om een baanwissel te verzoeken of bevestigen? Of moet dat nu juist met de richtingaanwijzer? Het stuk snelweg waar ik aan het testen was was vrij druk en een onrustig stuk snelweg met veel op- en afritten en rijstrook- en snelheidsveranderingen, dat maakte het zeker niet makkelijk. Binnenkort dus naar Engeland, ben benieuwd hoe het stuk snelweg door België en Frankrijk gaat, ik kan me wel voorstellen als je een paar honderd km rechtdoor op de snelweg moet dat het dan een stuk beter werkt.

En gefeliciteerd! :-D

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DaCoTa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:24:
[...]

Ja, die user error is denk ik ook een onderdeel.

Ik heb nu pas 1x AP gebruikt en ik was erg aan het zoeken hoe je nu dingen moet aangeven. Moet je nu wel of niet aan je stuur draaien om een baanwissel te verzoeken of bevestigen? Of moet dat nu juist met de richtingaanwijzer? Het stuk snelweg waar ik aan het testen was was vrij druk en een onrustig stuk snelweg met veel op- en afritten en rijstrook- en snelheidsveranderingen, dat maakte het zeker niet makkelijk. Binnenkort dus naar Engeland, ben benieuwd hoe het stuk snelweg door België en Frankrijk gaat, ik kan me wel voorstellen als je een paar honderd km rechtdoor op de snelweg moet dat het dan een stuk beter werkt.

En gefeliciteerd! :-D
Richtingaanwijzer helemaal (continu) aanzetten, de AP schakelt uit maar TACC blijft werken, van baan wisselen en met dubbel tap AP weer aanzetten. Werkt aardig zo, maar denk dat ik toch het FSD pakket, met de Navigate on AP erbij ga kopen, ook omdat daar in de toekomst nog meer functionaliteit in komt. En voor de nieuwe AP hardware uiteraard, we zitten hier op Tweakers nietwaar? ;)

@Requiem19 gefeliciteerd, en inderdaad zelfs vergeleken met m'n motor is de Tesla behoorlijk snel. Verslavend dat koppel en die acceleratie! :9

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
Requiem19 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:55:

Initiële impressies:

- Alsof je ineens 5 jaar in de toekomst bent gereisd en in een auto stapt. 'User experience'.
- Acceleratie is echt fantastisch, zelfs voor iemand die snelle motoren (0-100 in 3 seconden) gewend is
- Bouwkwaliteit vind ik meer dan goed genoeg
- Geluid is echt boven verwachting
- Hij ziet er in het echt best wel stuk gaver uit dan op de plaatjes
- Er is zoveel grip dat het lastig is om de grens op te zoeken

Ik ben ontzettend blij en kan me even niet meer voorstellen om in een reguliere brandstof auto te stappen :).

Wel 1 gek ding: binnen 30km eerste dashboard crash. AP bleef wel gewoon werken??
Geen idee of AP bleef werken. Heb het ook meegemaakt toen ik bijna thuis was. Ineens het scherm helemaal zwart. Auto deed het voor de rest nog wel perfect :p ik kon nog afslagen, remmen en qua handling ook geen verschil.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:13
bottom line schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:16:
[...]

Geen idee of AP bleef werken. Heb het ook meegemaakt toen ik bijna thuis was. Ineens het scherm helemaal zwart. Auto deed het voor de rest nog wel perfect :p ik kon nog afslagen en remmen.
Gelukkig hoef je verder niks met het scherm te doen. Ik zou hier toch iets minder blij mee zijn. Die acceleratie maakt vast rare stofjes in je hersenen aan >:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• bottom line
kdeboois schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:19:
[...]

Gelukkig hoef je verder niks met het scherm te doen. Ik zou hier toch iets minder blij mee zijn. Die acceleratie maakt vast rare stofjes in je hersenen aan >:)
Eerder in je maag :+

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 14:37
Vanmorgen telde ik 5 model 3's onderweg naar werk (6 als ik mijn eigen mee tel).

Begint nu aardig te lopen :)

Iemand enig idee wie ik het best kan bellen of mailen als ik een aangepaste factuur van de auto nodig heb?
Ik probeer al sinds half februari een factuur te krijgen op naam van mijn BV, want die heb ik voor de belasting nodig (staat nu op mijn eigen naam). Maar ik loop steeds vast.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Thanks all :).

Ook gek dingetje met AP.

2e baan van links op 8 baans weg. AP op 100km ingesteld. Verkeer rechts van me rijdt 90 en verkeer links van me +/- 100. AP laat de M3 met 90 doorsukkelen en niet acceleren naar 100.

Als je op de meest linkerbaan rijdt is de AP wel beter, dan haalt hij zelfs vrachtwagens in op behoorlijk smalle stukjes zoals bruggen.

Ik denk nog even veel oefenen in ieder geval..

• gebruikershaes
  • Laatst online: 17:25
En dan in je onderbroek :D

• Maasluip
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vanmorgen een testrit in een Model 3 gemaakt. Now I want one.
Ik vind nog altijd dat een auto een dashboard met meters voor je neus moet hebben maar ik heb het verder ook helemaal niet gemist.
Interessant: de verkoper in de store (Eindhoven) zei dat hij geen LR RWD kon bestellen. "Alles wat je op de website ziet is ook wat wij kunnen".

AP is leuk, met een half uurtje krijg je natuurlijk nog niet de ins en outs er van door maar hij wil blijkbaar "comfortabel" door bochten gaan, dus toen we van Ekkersrijt via Ekkersweijer naar Best reden en ik hem al op 120 had, ging de autopilot terug naar 90. En dat deed hij niet echt soepeltjes.

Signatures zijn voor boomers.

• Apache

Apache

amateur software devver

Vanochtend belde m'n vrouw dat er kosten zijn aan haar wagen, ondertussen begint die ook op leeftijd en km's te geraken, mooi moment om een tesla model 3 testrit te boeken :)

Misschien kan hij nog besteld worden voor de FSD duurder wordt.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 13:34
@Maasluip AP is nog niet in alle bochten even handig inderdaad. Er zit echter wel veel vooruitgang in. Ik rij nu zo'n 3k km in de Model 3 en de bocht A59->A2 richting Utrecht was eerst totaal niet te doen met AP (sloeg af) en gaat nu redelijk soepel. Die bocht bij Eindhoven is inderdaad nog niet helemaal perfect (AP is nog wat zoekerig zowel qua bochtgedrag als snelheid) maar dat zal vast beter gaan in de toekomst.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• MeZZiN
Daarom hoe vaker je daar rijd hoe beter de AI leert en beter wordt. Geeft het wat tijd en het wordt alleen maar beter.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

MeZZiN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:57:
Daarom hoe vaker je daar rijd hoe beter de AI leert en beter wordt. Geeft het wat tijd en het wordt alleen maar beter.
Is die AP echt zelflerend? Als je dan een vervangende auto zou krijgen moet die dan weer opnieuw getraind worden voor je bekende trajecten?
Of bedoel je dat het na elke update van de software steeds beter wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-04-2019 16:00 ]

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:00:
[...]

Is die AP echt zelflerend? Als je dan een vervangende auto zou krijgen moet die dan weer opnieuw getraind worden voor je bekende trajecten?
als ik het goed heb gaat de informatie in een centrale db, dus elke model 3 krijgt die informatie mee uiteindelijk...

• DaCoTa
[...]

Volgens mij verzamelen ze gegevens waar mensen ingrijpen en aan de hand daarvan trainen ze het model.

• MeZZiN
Ja zelf lerend maar wel zo dat de gegevens naar Tesla gaan en daar in de grote neurale netwerk brein gaan die eens in de zoveel tijd weer terug kom in jouw auto. Dus jouw kilometers helpen dus de AI beter te maken. Het nadeel is ook weer dat je regressies kan krijgen na een update. Maar meestal is het vooruitgang.

Vorige jaar kwam 9.x uit daar was echt een terug gang te merken van de AI maar 1 update verder weer op het oude niveau.

[ Voor 34% gewijzigd door MeZZiN op 16-04-2019 16:04 ]

• sjaakmaarsen
[...]

AP is inderdaad zelf lerend dmv AI (kunstmatige intelligentie), maar maakt ook gebruikt van Tesla's NN (Neural network). Dit communiceert dus met de servers van Tesla.
Dus bij een nieuwe auto hoeft niet alles opnieuw geleerd worden :-).
Alle KM's van alle Tesla's maken alles veel beter. Vandaar dat de verbetering exponentieel toe zal nemen.

• PWM
  • Niet online
Als je de AP overruled door aan het stuur te trekken, gaan die beelden inderdaad naar Tesla. Vergeet niet om die optie wel aan te zetten. Deze staat namelijk standaard uit (privacy of course). Ik heb hem natuurlijk ook gewoon aan staan.

• MeZZiN
Denk ook dat de model 3 een groot aandeel gaat hebben in de nieuwe versies van de AI zodra de hoeveelheid model 3 de X en S hebben ingehaald. Gok dat het heel snel zal gaan. Alleen de nederlandse wegen blijven lastiger met alle rariteiten.

• sjaakmaarsen
Voornamelijk complexiteiten ;-)

• Inspired
Er is nog geen enkele indicatie qua levertijd van de Model 3 standard range plus toch?

• DaCoTa
MeZZiN schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:06:
Denk ook dat de model 3 een groot aandeel gaat hebben in de nieuwe versies van de AI zodra de hoeveelheid model 3 de X en S hebben ingehaald. Gok dat het heel snel zal gaan. Alleen de nederlandse wegen blijven lastiger met alle rariteiten.
Nederland valt nog wel mee, wij rijden netjes tussen de lijntjes. Zuid Amerika of Azie is nog echt wel next level.

• MeZZiN
True maar de spits stroken blijven voorlopig een mega issue voor tesla. En de landwegen waar geen midden streep is maar 2 strepen halverwege de rijbaan daar kan hij totaal niet mee omgaan. Zelf zonder auto pilot aan is het een ramp omdat hij elke auto bijna ziet als bedreiging. Met een hoop waarschuwingen van de auto dat er een groot probleem is.

• sjaakmaarsen
DaCoTa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:19:
[...]

Nederland valt nog wel mee, wij rijden netjes tussen de lijntjes. Zuid Amerika of Azie is nog echt wel next level.
Komt vanzelf.. Zodra zo'n land zich beter gaat ontwikkelen komt de infrastructuur vanzelf.
Vaak is de infrastructuur een indicatie hoe een land haar zaakjes op orde heeft (of niet).

Zolang het land zich niet ontwikkeld zal autonoom rijden nog ver weg blijven.

• bottom line
Maasluip schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:24:
Vanmorgen een testrit in een Model 3 gemaakt. Now I want one.
Ik vind nog altijd dat een auto een dashboard met meters voor je neus moet hebben maar ik heb het verder ook helemaal niet gemist.
Wat hoop je dan te zien op je dashboard?
Het enige interessant bij een elektrische auto nog is je snelheid, batterij en verbruik.

Ik vind het net mooi dat Tesla de stap heeft durven maken om gewoon radicaal het dashboard weg te halen. Hun zagen al snel in dat deze 3 gegevens het niet waard maken om een volledig dashboard te installeren achter je stuur en je dus 2 schermen had.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

AP is leuk, met een half uurtje krijg je natuurlijk nog niet de ins en outs er van door maar hij wil blijkbaar "comfortabel" door bochten gaan, dus toen we van Ekkersrijt via Ekkersweijer naar Best reden en ik hem al op 120 had, ging de autopilot terug naar 90. En dat deed hij niet echt soepeltjes.
Ken die bochten ook goed en AP is daar erg voorzichtig inderdaad. Mezelf al aangeleerd om in bochten gewoon gas (stroom) bij te geven. je krijgt dan wel een waarschuwing op het scherm "Gaspedaal ingedrukt" maar die negeer ik uiteraard. ;)

• anboni
gauchov6 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:42:
[...]
gas (stroom) bij te geven. je krijgt dan wel een waarschuwing op het scherm "Gaspedaal ingedrukt" maar die negeer ik uiteraard. ;)
Ik ben dat ding in gedachten maar gewoon ga-pedaal gaan noemen :P (nee, heb er helaas nog geen, wel voorpret)

• IceOnFire
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar vandaag dan toch eindelijk Autopilot geactiveerd gekregen! Toch best spannend, de controle een stukje uit handen geven.. Alleen al op basis van het enkele ritje werk > huis kan ik me alleen niet voorstellen dat Tesla tussen nu en een paar jaar autonoom rijden onder controle heeft. Op die 25km zeker 10 situaties meegemaakt die niet super complex waren maar de auto nog bepaald niet goed op reageerde.

Meest extreme voorbeeld was een fietser die op een normale tweebaans weg keurig aan de zijkant van de weg fietste; auto eerst aardig in de rem, dan opeens weer op t gas, dan opeens echt fors in de rem, toen weer optrekken en toen was ik het zat en heb ik gewoon normaal ingehaald. De auto deed niet eens een poging uit te wijken maar bleef strak in zn baan.

Wat de Tesla wel beduidend beter doet dan andere rijhulpen is de weg ook bij redelijk significante bochten volgen en dan redelijk in de rijbaan blijven.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:50
De komende tijd niet te dicht achter Tesla's rijden dus. Voor je het weet gaan ze opeens in de ankers.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• sjaakmaarsen
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van FSD achteraf?
Ik sta op het punt een M3 LR te bestellen, maar wil FSD achteraf laten activeren ivm de bijtelling.
Echter gaf Elon Musk in een tweet aan dat in de maand Mei de prijzen gaan stijgen.

Kan ik nadat ik de M3 heb besteld, ook direct dan FSD aanschaffen, maar dus wel dat het achteraf wordt berekend? Zodat ik het nog wel voor de huidige prijs kan aanschaffen..

• BliXem
bottom line schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:23:
[...]

Het enige interessant bij een elektrische auto nog is je snelheid, batterij en verbruik.

Ik vind het net mooi dat Tesla de stap heeft durven maken om gewoon radicaal het dashboard weg te halen. Hun zagen al snel in dat deze 3 gegevens het niet waard maken om een volledig dashboard te installeren achter je stuur en je dus 2 schermen had.
Wat mij betreft hadden ze best een HUD als optie mogen toevoegen.

• BliXem
sjaakmaarsen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:17:
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van FSD achteraf?
Ik sta op het punt een M3 LR te bestellen, maar wil FSD achteraf laten activeren ivm de bijtelling.
Echter gaf Elon Musk in een tweet aan dat in de maand Mei de prijzen gaan stijgen.

Kan ik nadat ik de M3 heb besteld, ook direct dan FSD aanschaffen, maar dus wel dat het achteraf wordt berekend? Zodat ik het nog wel voor de huidige prijs kan aanschaffen..
Toevallig vandaag nog iemand aan de lijn gehad van Tesla zelf. Ik kan 'ja' op jouw vraag geven. Je kunt de bestelling achteraf doen, z.s.m de aanbetaling doen van €2000 en dan de optie toevoegen als de bestelling gedaan is.

• BliXem
gauchov6 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:58:
[...]

Richtingaanwijzer helemaal (continu) aanzetten, de AP schakelt uit maar TACC blijft werken, van baan wisselen en met dubbel tap AP weer aanzetten. Werkt aardig zo, maar denk dat ik toch het FSD pakket, met de Navigate on AP erbij ga kopen, ook omdat daar in de toekomst nog meer functionaliteit in komt. En voor de nieuwe AP hardware uiteraard, we zitten hier op Tweakers nietwaar? ;)

@Requiem19 gefeliciteerd, en inderdaad zelfs vergeleken met m'n motor is de Tesla behoorlijk snel. Verslavend dat koppel en die acceleratie! :9
Je geeft je richtingaanwijzer naar links/rechts aan, de AP schakelt dan automatisch uit? Wat ik nu gewend ben is richtingaanwijzer aan en dan gaan en als het niet gaat duwt de wagen mij weer terug. Lijkt mij juist irritant om bij elke inhaalactie AP weer aan te zetten. Om nu direct 5300 of meer uit te geven om dit te voorkomen lijkt mij weer een beetje overdreven... Jammer als er geen andere optie is. Dan maar wachten tot er ooit eens een aanbieding komt van FSD.

• Maasluip
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bottom line schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:23:
[...]

En daarvoor moet je naar het midden kijken. Wat ook nog interessant kan zijn is vermogenslimiet. En ik zou het fijner vinden om het gevraagde vermogen duidelijker te zien dan een heel klein streepje op het middelste scherm.
Gewoon een scherm zoals de Model S dus.

Signatures zijn voor boomers.

• IceOnFire
  • Niet online
BliXem schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:54:
[...]
Je geeft je richtingaanwijzer naar links/rechts aan, de AP schakelt dan automatisch uit? Wat ik nu gewend ben is richtingaanwijzer aan en dan gaan en als het niet gaat duwt de wagen mij weer terug. Lijkt mij juist irritant om bij elke inhaalactie AP weer aan te zetten. Om nu direct 5300 of meer uit te geven om dit te voorkomen lijkt mij weer een beetje overdreven... Jammer als er geen andere optie is. Dan maar wachten tot er ooit eens een aanbieding komt van FSD.
Niet helemaal; richtingaanwijzer aan doet verder niks behalve dat, de richtingaanwijzer aanzetten. Als je dan zelf stuurt om een baan op te schuiven dan schakelt autosteer direct uit. TACC blijft gewoon actief, maar om autosteer opnieuw te activeren moet je hem handmatig weer aan zetten. Vrij irritant, maar 5300 om dat te voorkomen is mij inderdaad ook te gortig.

• BliXem
IceOnFire schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:03:
[...]

Niet helemaal; richtingaanwijzer aan doet verder niks behalve dat, de richtingaanwijzer aanzetten. Als je dan zelf stuurt om een baan op te schuiven dan schakelt autosteer direct uit. TACC blijft gewoon actief, maar om autosteer opnieuw te activeren moet je hem handmatig weer aan zetten. Vrij irritant, maar 5300 om dat te voorkomen is mij inderdaad ook te gortig.
Dat is jammer inderdaad. Dan doet Audi dat toch beter wat betreft lane assist. Ik doel dan op: richtingaanwijzer aan en gaan, lane assist/acc blijft dan gewoon aan.

[ Voor 6% gewijzigd door BliXem op 16-04-2019 21:17 ]

• Tassadar32
Er zijn blijkbaar mensen die weten hoe Sentry Mode werkt: https://photos.app.goo.gl/m9HopweTGvYjca1TA

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

IceOnFire schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:03:
[...]
Ben er al aan gewend na 2 1/2 week moet ik zeggen. Maar overweeg toch om FSD nog erbij te kopen (voor €7400 en niet meer €5300 helaas), vanwege de toekomstige functionaliteit en verbeteringen in de HW. Het is prive aankoop en geen leaseauto, dus ik kan er hopelijk nog lang van genieten. O+

• gebruikershaes
  • Laatst online: 17:25
Ha leip. En krijg je als bezitter ook een melding dat de auto iets heeft opgenomen? Heb vaak sentry mode aanstaan, maar niks bijzonders ontvangen.

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Je krijgt meldingen in de app als sentry modus bijzonderheden heeft.Met name redenen voor alarm.

• Deveon
  • Niet online
gebruikershaes schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:25:
[...]

Ha leip. En krijg je als bezitter ook een melding dat de auto iets heeft opgenomen? Heb vaak sentry mode aanstaan, maar niks bijzonders ontvangen.
Van opnemen heb ik nog geen melding gehad, maar ik weet niet of er een melding komt als het “alarm” daadwerkelijk af gaat.

• Tassadar32
Sentry mode kent twee dreigingsniveau's
1: Er is iets verdachts aan de hand in de buurt van de auto. Er worden opnames gemaakt naar USB, melding op het scherm, mogelijk flitst de auto met zijn lampen.
2: Er is een dreiging voor de veiligheid van de auto. Er worden opnames gemaakt naar USB, geflitst met de lampen, alarm gaat af, melding op het scherm, muziek op vol volume, notification in de app.

Overigens was de buurvrouw van mijn schoonzus erg onder de indruk van de 3: https://photos.app.goo.gl/TDPRKrdaPxPzyhx67

[ Voor 29% gewijzigd door Tassadar32 op 17-04-2019 13:18 ]

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Dat laatste (niveau 2) heb ik getest. Werkelijk een hels kabaal. Doe dat niet als de buurt slaapt.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:39
Hi mannen bestaat er ergens een rekenvoorbeeld voor de M3 bij de situatie Eenmanszaak/BV en Operational/Financial Lease. Zeker wanneer ik de MIA en fiscale afschrijvingsmogelijkheden meeneem wordt het voor mij een beetje lastig te bepalen wat de juiste keuze is.

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
Altazar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Al een tijdje volg ik dit Tesla topic voor model 3 nieuws en weetjes. Nu de nieuwe lineup bekend is gemaakt wordt het wel heel interessant. Heb Tesla Amsterdam gesproken en die vertelde mij inderdaad ook dat de model 3 LR RWD te bestellen is voor 53.000 euro (incl BTW; net zoals in België). Hij gaf aan dat de leasemaatschappij de bestelling kon plaatsen voor deze auto en dat deze een verwachte levering van mei 2019 heeft. Ik ga dat nu in gang zetten en kijken wat de leaseprijs wordt.

Inhoud bericht:
"Zoals besproken kan de leasemaatschappij de Model 3 Long Range RWD bestellen voor 53.000 euro inclusief BTW.

Laat me weten of dit gelukt is en of ze daar verder nog vragen over hebben."
Leaseprijzen bekend van de LR RWD van mijn leasemaatschappij (Pure Lease): 899 euro per maand ex brandstof op basis van 30.000 km per jaar voor 4 jaar lang. Dit is een zwarte versie met 18" aero wheels en inclusief AP. Er zitten zelfs winterbanden bij, maar dat verhoogd de catalogus waarde niet blijkbaar.

Leaseprijs van de LR AWD is 950 euro met dezelfde configuratie. Echter ga ik dan de LR RWD bestellen via mijn leasemaatschappij. Ben benieuwd wanneer die komt. :>
Pagina: 1 ... 39 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic