De Rich Rebuilds van Nederland zou waarschijnlijk alsnog wel 20k bieden voor zo'n auto. Hij heeft relatief weinig blikschade en ook kort in het water gelegen, wat ook nog eens niet zout is. Grote kans dat 80% van de onderdelen nog goed zijn.Arfman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:54:
Inderdaad. Een waterschade auto is misschien interessant voor iemand a la Rich Rebuilds maar voor 99% van de mensheid is die auto waardeloos geworden. Een telefoon die in het water heeft gelegen kan er rustig 3 maand later de brui aan geven omdat er ergens op een printplaatje roest is ontstaan, moet je je voorstellen op hoeveel plekken er in een auto roest kan ontstaan en welke rare storingen je daarvan kunt krijgen.
Ik ken iemand die ooit een motor uit een auto heeft overgezet die heel even, heel kort, gedeeltelijk in het water had gelegen en die man had jaren na dato nog steeds problemen met die motor. Auto in water = total loss
Morgen gaat hij eropPWM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:57:
Ik ga toch maar een glascoating op mijn Model S laten zetten. Kost 350,-, maar de lak is dermate zwak dat ik anders denk dat ik over 3 jaar in een witte in plaats van blauwe auto rijd.
Vrijdagmiddag pik ik hem weer op. Erg benieuwd.
Krijg je soms betaalt per keer dat je Tesla noemt?mr.JamesBond schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:16:
Mijn vader heeft vandaag een Tesla (bj. 2013) gekocht, dus kan ik nu eindelijk Tesla rijden.
Vraagje: is het met deze Tesla mogelijk om de hoogte van de Tesla te verstellen?
Word wel wat moe van de updates die beperkt naar mijn 2017 Model S 75 komen. Van 2018.50.6 ineens gesprongen naar 2019.8.6. Lijkt er op dat onze vrienden in de USA de focus hebben op de Model 3 etc., maar dat ze de bestaande client base een beetje zijn vergeten.
PhD i.o.
Ben ook wel benieuwd naar het resultaat dus post vooral even wat foto'sPWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:44:
[...]
Morgen gaat hij eropIk was al even langs gegaan om hem te laten beoordelen, maar de verwachting is ook dat alle krassen er wel uit zullen zijn.
Ik krijg ze regelmatig hoor (zit ook op 2019.8.6). Ik denk dat ik elke 3 weken nu een update krijg op mijn S (ook al weer eind 2017).Maximus schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:29:
Word wel wat moe van de updates die beperkt naar mijn 2017 Model S 75 komen. Van 2018.50.6 ineens gesprongen naar 2019.8.6. Lijkt er op dat onze vrienden in de USA de focus hebben op de Model 3 etc., maar dat ze de bestaande client base een beetje zijn vergeten.
Je kan nu ook zelf een update forceren. In de app plan je een afspraak voor "whatever" in het service centrum (rammelende ruitenwisser). De dag voor de afspraak, krijgt je auto automatisch de update gepushed, waarna je de afspraak weer kan verwijderen
En nee, het is niet handig als iedereen dat gaat doen
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 11-04-2019 09:06 ]
Snap af en toe niet waarom Tesla die updates zo langzaam uitrolt data kan niet de reden zijn.... misschien AB testing of iets. Maar het is wel super onhandig dat je nooit weet wanneer de update komt binnen rollen.
Ik denk doodsimpel ook om bij onverwachte bugs de uitrol te kunnen stoppen. Uiteraard vervelend als je achter in de rij staat.MeZZiN schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:54:
Snap af en toe niet waarom Tesla die updates zo langzaam uitrolt data kan niet de reden zijn.... misschien AB testing of iets. Maar het is wel super onhandig dat je nooit weet wanneer de update komt binnen rollen.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat zouden ze kunnen oplossen zoals met zoveel software: een Beta-programma.winwiz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:58:
[...]
Ik denk doodsimpel ook om bij onverwachte bugs de uitrol te kunnen stoppen. Uiteraard vervelend als je achter in de rij staat.
Aangeven dat je early adopter wilt zijn en dus bugs accepteert, of juist diegene achterin de rij wilt zijn met updates waar de meeste kinderziektes uit zijn gehaald.
Niet iedereen is zo'n nerd die het laatste wil, ook genoeg die gewoon een betrouwbare en voorspelbare auto willen.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-04-2019 10:04 ]
Ja maar normale procedure is dat je eerst een paar duizend doet en dan als dat goed gaat de rest uit rollen in een keer zodat je alles auto dezelfde versie hebben om dit in ieder geval uit te sluiten als er issues zijn. Nieuwe versies zijn vaak om bugs en issues op te lossen dus hoe minder vragen over oude versies hoe beter.
Je kunt via de app toch ook een "firmware update" bij de service aanvragen, werkt dat niet makkelijker?Je kan nu ook zelf een update forceren. In de app plan je een afspraak voor "whatever" in het service centrum (rammelende ruitenwisser). De dag voor de afspraak, krijgt je auto automatisch de update gepushed, waarna je de afspraak weer kan verwijderen
En nee, het is niet handig als iedereen dat gaat doen
Wat uitgebreider verhaal dan Nu:
https://www.teslarati.com...tory-1-investment-nikkei/
[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 11-04-2019 14:53 ]
Heerlijk hoe zo iets uitgelegd wordt wat ook gewoon kan betekenen dat de gigafactory gewoon genoeg levert op dit moment aan batterijen voor wat tesla en co nodig hebben.
Ze zijn dus niet van plan om accu's aan derden te leveren? Want lijkt me dat er nog steeds een Giga vraag is.
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-04-2019 15:08 ]
Nope dat is niet het plan van tesla ze willen alles zelf houden.
Los daarvan klinkt het als slecht nieuws. Dat betekent waarschijnlijk geen Pick-up of Semi op korte termijn, want daar gaan heel veel cellen in.
Daarnaast kunnen ze de vraag naar Powerwall (vooral levertijden) ook niet aan waardoor veel afwijken naar de concurrenten en na de grid installatie in Australië zou je verwachten dat daar ook gigantische vraag naar is in combinatie met PV.
Optimistisch gezien maken ze misschien geld vrij om de Gigafactory in China van de grond te krijgen.. Tenslotte hoeven de cellen die daar gemaakt worden niet meer uit Nevada te komen.
Daarnaast kunnen ze de vraag naar Powerwall (vooral levertijden) ook niet aan waardoor veel afwijken naar de concurrenten en na de grid installatie in Australië zou je verwachten dat daar ook gigantische vraag naar is in combinatie met PV.
Optimistisch gezien maken ze misschien geld vrij om de Gigafactory in China van de grond te krijgen.. Tenslotte hoeven de cellen die daar gemaakt worden niet meer uit Nevada te komen.
Nou ja... "weakening demand" is natuurlijk een duidelijk statement.MeZZiN schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:03:
Heerlijk hoe zo iets uitgelegd wordt wat ook gewoon kan betekenen dat de gigafactory gewoon genoeg levert op dit moment aan batterijen voor wat tesla en co nodig hebben.
met 35 GWh per jaar kun je 466.666 pakketten van 75 kWh maken. Ze zitten nu op zo'n 350.000 auto's per jaar. Ze verwachten dat dus niet op korte termijn te verdubbelen.
@Deveon duidelijk geen Semi nee. Daar wordt geschermd met 475 km range en 1,25 kWh/km, dat is 600 kWh.
[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 11-04-2019 15:33 ]
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
"Dit omdat we verwachten dat er veel meer te winnen is bij het verbeteren van bestaande productieapparatuur dan eerder was ingeschat."
Dit is heel wat anders dan weakening demand. Een storm in een glas water.
Dit is heel wat anders dan weakening demand. Een storm in een glas water.
Als vanaf 2019-2020 in de Gigafactory in China ook cells gemaakt worden voor de 3 en Y productie daar, en er nog zo'n Gigafactory in Europa bijkomt voor de 3 en Y, dan hoeven Tesla en Panasonic in Nevada alleen nog maar voor de 3 en Y voor noord Amerika (en de S en X modellen) te produceren. Die 35 GWh is dan wellicht voldoende voorlopig?Maasluip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:31:
[...]
Nou ja... "weakening demand" is natuurlijk een duidelijk statement.
met 35 GWh per jaar kun je 466.666 pakketten van 75 kWh maken. Ze zitten nu op zo'n 350.000 auto's per jaar. Ze verwachten dat dus niet op korte termijn te verdubbelen.
@Deveon duidelijk geen Semi nee. Daar wordt geschermd met 475 km range en 1,25 kWh/km, dat is 600 kWh.
Het klinkt op zich wel logisch om de productie te spreiden over de wereld, zeker gezien de constante dreiging van handelsoorlogen tussen de USA, China en de EU.
En precies dat als ipv 1 maar 3 factories heb dan hoef je ook niet deze te vergroten de rest neemt de load over plus het is heel makkelijk om deze fabrieken te vergroten.
Verwijderd
En zoals altijd is het pure FUD afkomstig van shorts. Kan de SEC daar niet achter aan gaan?
https://www.cnbc.com/2019...4point5b-gigafactory.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 22:03 ]
Ik lees dat toch anders. Er staat letterlijk vanuit Tesla, dat er meer winst in optimalisatie valt te halen dan voorheen gedacht en dat er dus minder geinvesteerd hoeft te worden. Maar als er investeringen nodig zijn, dat dit zullen gebeuren.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:30:
En zoals altijd is het pure FUD afkomstig van shorts. Kan de SEC daar niet achter aan gaan?
Het is maar net met welke bril je naar het bericht kijkt. De titel an sich klopt, de uitleg kan op meerdere wijzes. Het wijzen naar shorts is nergens op gebaseerd.
Ongenoemde bron: Panasonic schroeft investering terugjerh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:29:
[...]
Ik lees dat toch anders. Er staat letterlijk vanuit Tesla, dat er meer winst in optimalisatie valt te halen dan voorheen gedacht en dat er dus minder geinvesteerd hoeft te worden. Maar als er investeringen nodig zijn, dat dit zullen gebeuren.
Het is maar net met welke bril je naar het bericht kijkt. De titel an sich klopt, de uitleg kan op meerdere wijzes. Het wijzen naar shorts is nergens op gebaseerd.
Conclusie die als feit wordt gepresenteerd door de media: Panasonic gaat productiecapaciteit in Gigafactory niet volgens plan met 50% verhogen
Feit: Tesla leverde het afgelopen kwartaal minder auto's dan het kwartaal ervoor, maar wel 110% meer dan het jaar ervoor.
Media: Panasonic bevriest Gigafactory omdat vraag naar Tesla instort.
De vraag is dan: Doet de media dit omdat "Tesla gaat failliet" veel meer clicks oplevert? Of worden ze beïnvloed door shortsellers?
Ik denk a little bit of both.
Ik heb geen idee, zowiezo alles van internet of media bekijk ik met de nodige scepsis. Het is in ieder geval altijd gekleurd door de blik van de auteur. Ik vind het alleen verwonderlijk dat mensen zich druk maken over zoiets. Ik hoorde van mijn vrouw dat er op het viva forum gesproken wordt dat mannen een b-romance hebben met Elon Musk, dat is het enige waar ze het thuis nog over hebben....RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:38:
[...]
Ongenoemde bron: Panasonic schroeft investering terug
Conclusie die als feit wordt gepresenteerd door de media: Panasonic gaat productiecapaciteit in Gigafactory niet volgens plan met 50% verhogen
Feit: Tesla leverde het afgelopen kwartaal minder auto's dan het kwartaal ervoor, maar wel 110% meer dan het jaar ervoor.
Media: Panasonic bevriest Gigafactory omdat vraag naar Tesla instort.
De vraag is dan: Doet de media dit omdat "Tesla gaat failliet" veel meer clicks oplevert? Of worden ze beïnvloed door shortsellers?
Dramatische koppen leveren meer clicks op.RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:38:
[...]
Clicks is life.
Als je gaat richting "de media is beinvloed door" wordt het wel erg paranoia
(en bovendien niet nodig om het te verklaren)
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Post je nog even pic's vandaag? Ben benieuwdPWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:44:
[...]
Morgen gaat hij eropIk was al even langs gegaan om hem te laten beoordelen, maar de verwachting is ook dat alle krassen er wel uit zullen zijn.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
https://www.tesla.com/nl_...ehicle-lineup?redirect=no
Geen model 3 SR of MR meer online te bestellen, AP voortaan standaard op elke auto.
SR+ is nu wel te configureren in NL, net geen 50k. En Rood is goedkoper geworden
Geen model 3 SR of MR meer online te bestellen, AP voortaan standaard op elke auto.
SR+ is nu wel te configureren in NL, net geen 50k. En Rood is goedkoper geworden
Ja, maar geen LR RWD nog. Grom.JPDeckers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:09:
Maar goed, lijkt er op dat het voor December nog wel gaat lukken, hopelijk.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ze blijven wel bezig zo. Elke paar weken de prijzen en de line-up veranderen zorgt nu niet echt voor duidelijkheid..JPDeckers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:09:
Staat in het artikel dat je daarvoor telefonisch contact op moet nemen:qadn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:24:
[...]
Ja, maar geen LR RWD nog. Grom.
Maar goed, lijkt er op dat het voor December nog wel gaat lukken, hopelijk.
(US weliswaar, maar wie weet..)To further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive.
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-04-2019 07:28 ]
De knop op de site toont nu ook ‘Custom order’ i.p.v. ‘Order’, dus het lijkt er op dat ze de Standard Range en RWD Long Range uit voorraad willen gaan leveren? Misschien dat je bij die varianten ook niet meer alle opties kunt kiezen vanaf nu?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:27:
[...]
Staat in het artikel dat je daarvoor telefonisch contact op moet nemen.
Dat “uit voorraad” volg ik niet? Is toch niet te concluderen?Phontana schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:28:
[...]
De knop op de site toont nu ook ‘Custom order’ i.p.v. ‘Order’, dus het lijkt er op dat ze de Standard Range en RWD Long Range uit voorraad willen gaan leveren? Misschien dat je bij die varianten ook niet meer alle opties kunt kiezen vanaf nu?
Nee klopt, is geen harde conclusie uit het persbericht. Maar feit is wel dat je die configuraties online niet meer kunt bestellen, dus ofwel ze willen die liever niet meer verkopen (lijkt me sterk, vooral mbt de SR) of je kunt die alleen nog telefonisch of bij een Tesla Store kopen met als reden dat die minder opties hebben en voor Tesla dus gemakkelijker zijn om op voorraad klaar te hebben staan.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:30:
[...]
Dat “uit voorraad” volg ik niet? Is toch niet te concluderen?
Edit: dit zijn natuurlijk aannames van mijn kant. Geen idee hoe het nu echt zit, Tesla noemt het niet in het persbericht en is de laatste maanden niet bepaald duidelijk in de communicatie rondom de prijswijzigingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Phontana op 12-04-2019 07:37 . Reden: Toelichting toegevoegd ]
Ik vind dit ook wel wonderlijk:
Prijs van de SR+ in NL valt me ook wel licht tegen. Bijna 48k...wel lekker in de lease, volledig 4% bijtelling.
Uit oogpunt van productie kan ik het begrijpen (zelfde hardware, andere software) maar het houdt ook in dat de mythische $35k Model 3 waar het allemaal om begonnen is na een paar maanden al weer de facto uit de verkoop wordt gehaald. Het model staat niet eens meer op de site.As a result, Model 3 Standard will now be a software-limited version of the Standard Plus, and we are taking it off the online ordering menu, which just means that to get it, customers will need to call us or visit any one of the several hundred Tesla stores.
Prijs van de SR+ in NL valt me ook wel licht tegen. Bijna 48k...wel lekker in de lease, volledig 4% bijtelling.
Dat laatste is wel waarjerh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:43:
[...]
Ik heb geen idee, zowiezo alles van internet of media bekijk ik met de nodige scepsis. Het is in ieder geval altijd gekleurd door de blik van de auteur. Ik vind het alleen verwonderlijk dat mensen zich druk maken over zoiets. Ik hoorde van mijn vrouw dat er op het viva forum gesproken wordt dat mannen een b-romance hebben met Elon Musk, dat is het enige waar ze het thuis nog over hebben....
Overigens weer een update van Tesla
https://www.tesla.com/blog/update-our-vehicle-lineup
Autopilot vanaf nu standaard.
En de model 3 is in de VS beschikbaar als lease. Maar als je bij tesla leased mag je de auto na afloop niet overkopen. Die gaan ze als zelfrijdende taxi gebruiken.
SR+ is in de US 39.500. 10% importheffing, 21% btw, US koers, omgerekend is dit dan (39.500*1,10*1,21 /1.129) ~46.500€, exclusief shipping cost. Die 48k lijkt me prima prijsDaniel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:39:
[...]
Uit oogpunt van productie kan ik het begrijpen (zelfde hardware, andere software) maar het houdt ook in dat de mythische $35k Model 3 waar het allemaal om begonnen is na een paar maanden al weer de facto uit de verkoop wordt gehaald. Het model staat niet eens meer op de site.
Dat is inderdaad nog wel het meest opmerkelijke aan dit hele verhaal. Anderhalve maand geleden wordt eindelijk het $35k model beschikbaar en nu is er op de site geen spoor meer van te bekennen.Daniel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:39:
[...]
Uit oogpunt van productie kan ik het begrijpen (zelfde hardware, andere software) maar het houdt ook in dat de mythische $35k Model 3 waar het allemaal om begonnen is na een paar maanden al weer de facto uit de verkoop wordt gehaald. Het model staat niet eens meer op de site.
Edit: het wordt wel toegelicht in het laatste deel van het persbericht, en het klinkt ook allemaal wel logisch, maar toch blijft het vreemd dat ze ruim een maand na introductie de $35k variant nergens meer tonen.Last quarter, we introduced two new Model 3 variants with more competitive pricing than ever before – Standard and Standard Plus. Since then, Standard Plus has sold at more than six times the rate of Standard, far exceeding our expectations.
Given the popularity of the Standard Plus relative to the Standard, we have made the decision to simplify our production operations to better optimize cost, minimize complexity and streamline operations. As a result, Model 3 Standard will now be a software-limited version of the Standard Plus, and we are taking it off the online ordering menu, which just means that to get it, customers will need to call us or visit any one of the several hundred Tesla stores. Deliveries of Model 3 Standard will begin this weekend.
Its range will be limited by 10%, and several features will be disabled via software (including our onboard music streaming service, navigation with live traffic visualization, and heated seats). Similar to other software-limited vehicles produced in the past, Standard customers will have the option to upgrade to a Standard Plus at any time. Similarly, anyone who has already bought Standard Plus and wants to convert to Standard is welcome to do so, and we will provide a refund for the difference in cost.
To further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive. We’re making these changes to ensure that our online order process is focused exclusively on the three Model 3 variants customers want most.
[ Voor 54% gewijzigd door Phontana op 12-04-2019 08:23 ]
Is hij wel ooit geleverd dan? Wat ik er van heb gelezen, is dat er wel besteld kon worden, maar dat de bestellers werden gebeld dat levering voorlopig niet kon plaatsvinden. En dat in sommige gevallen werd gevraagd of ze wilden upgraden met korting.Daniel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:39:
maar het houdt ook in dat de mythische $35k Model 3 waar het allemaal om begonnen is na een paar maanden al weer de facto uit de verkoop wordt gehaald
Het zou me tevens niks verbazen als we bericht krijgen dat het goedkoopste model niet meer buiten de VS, en/of er allerlei additionele barrières worden opgeworpen.
[ Voor 25% gewijzigd door TucanoItaly op 12-04-2019 08:23 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Fair enough, zo klopt ie inderdaad: elke dollar van de US-prijs resulteert verklaarbaar in 1,21 euro in Nederland. Echter, ga je dat uitrekenen voor de andere modellen dan rolt er een ander plaatje uit:JPDeckers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:54:
[...]
SR+ is in de US 39.500. 10% importheffing, 21% btw, US koers, omgerekend is dit dan (39.500*1,10*1,21 /1.129) ~46.500€, exclusief shipping cost. Die 48k lijkt me prima prijs
M3 SR+: ($ 39.500*1,10*1,21 /1.129) = € 46.600. Hij kost € 47.800.
M3 LR: ($ 49.500*1,10*1,21 /1.129) = € 58.400. Hij kost € 58.300.
M3 P: ($ 59.500*1,10*1,21 /1.129) = € 70.145. Hij kost € 68.200.
Model S LR: ($ 85.000*1,10*1,21 /1.129) = € 102.200. Hij kost € 90.000.
Model S P: ($ 99.000*1,10*1,21 /1.129) = € 116.700. Hij kost € 97.400.
Model X LR: ($ 89.500*1,10*1,21 /1.129) = € 105.500. Hij kost € 94.800.
Model X P: ($ 104.000*1,10*1,21 /1.129) = € 122.600. Hij kost € 101.400.
(berekende prijs is ook nog eens ex shipping, verkoopprijs is inclusief)
BTW, import en koersverschil werkt op elk model hetzelfde door. Als je jouw berekening aanhoudt zou de LR in Nederland 58.350 euro moeten kosten, maar die kost 4600 euro minder.*uche* tikfoutje. Een Model S P wordt voor bijna 20k minder verkocht dan op basis van jouw berekening redelijk zou zijn. Dus ergens geeft Tesla dikke korting op andere modellen, of de SR+ is relatief duur in Nederland. Het is het enige model waarbij de verkoopprijs hoger is dan op basis van de omrekenfactoren van US naar NL verwacht zou mogen worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 14-04-2019 17:04 ]
Ik nam eigenlijk aan dat dit al zo was. Volgens mij is de SR 50 kWh en de SR+ 55 kWh, daar ga je toch geen verschillende accupakketten voor maken?
Met de verdere verminderde uitrusting (geen streaming music, geen live traffic (betekent dat geen mobiel netwerk?), geen heated seats) zal dit niet populairder worden.
Ook een beetje curieus:
Ik neem aan dat het gebruik voor dat ride-hailing network pas gebeurt nadat de lease is afgelopen? Maar waarom zou het kunnen kopen van je Tesla dit plan verhinderen?customers who choose leasing over owning will not have the option to purchase their car at the end of the lease, because with full autonomy coming in the future via an over-the-air software update, we plan to use those vehicles in the Tesla ride-hailing network.
@Daniel de S en X hebben een lager importtarief omdat ze als onderdelen geïmporteerd worden en in Tilburg gemonteerd worden.
Morgenochtend, ik ben nu in Kopenhagen (waar het sneeuwtKecin schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 06:24:
[...]
Post je nog even pic's vandaag? Ben benieuwd.
BMWPWM schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:07:
[...]
Morgenochtend, ik ben nu in Kopenhagen (waar het sneeuwt). Wel veel Tesla's hier, nog geen M3 gezien.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Sterker nog, alle (meerprijs) kleuren zijn goedkoper geworden:JPDeckers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:09:
En Rood is goedkoper geworden
Midnight silver en blauw: 1600 > 1050
Wit: 2100 > 1600
Rood: 2600 (meen ik, 2700 zou ook kunnen) > 2100
Zoals anderen al aangaven, de S&X hebben andere heffingen.Daniel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:28:
[...]
Fair enough, zo klopt ie inderdaad: elke dollar van de US-prijs resulteert verklaarbaar in 1,21 euro in Nederland. Echter, ga je dat uitrekenen voor de andere modellen dan rolt er een heel ander plaatje uit:
M3 SR+: ($ 39.500*1,10*1,21 /1.129) = € 46.600. Hij kost € 47.800.
M3 LR: ($ 49.500*1,10*1,21 /1.129) = € 58.400. Hij kost € 53.800.
M3 P: ($ 59.500*1,10*1,21 /1.129) = € 70.145. Hij kost € 68.200.
Model S LR: ($ 85.000*1,10*1,21 /1.129) = € 102.200. Hij kost € 90.000.
Model S P: ($ 99.000*1,10*1,21 /1.129) = € 116.700. Hij kost € 97.400.
Model X LR: ($ 89.500*1,10*1,21 /1.129) = € 105.500. Hij kost € 94.800.
Model X P: ($ 104.000*1,10*1,21 /1.129) = € 122.600. Hij kost € 101.400.
(berekende prijs is ook nog eens ex shipping, verkoopprijs is inclusief)
De M3 LR kost volgens mij 58300, niet 53800, dus die klopt veel beter.
En misschien hoeft er geen BTW te worden betaald op de heffing ? Die is nl europeesch, dan wordt het *1,31 ipv *1,1*1,21
Al met al heb ik altijd het gevoel hier dat de prijzen redelijk kloppen. En vergeet niet dat een consument in de US ook nog altijd salestax moet betalen, dus die is meer kwijt dan geadverteerd online.
Er is wel een moment geweest dat de Model X P de Ludicrous mode er gratis bij zat in NL, toen was je heel veel minder kwijt dan in de US.
Ik vind het wel jammer dat je voor premium interieur ook meteen long range moet kiezen. Op zich zou ik prima uit de voeten kunnen met een SR+, maar bij het premium interieur zitten wat mij betreft best een paar must-haves. Een "SR Premium" zou in mijn gewenste configuratie (rood, 19") net onder de 60k uit kunnen komen.
De SR+ komt nu wel heel hoog op mijn lease-lijst te staan. Die WLTP-afstand klopt natuurlijk niet in de praktijk (415 volgens de site). Wat is op een dag als vandaag een realistische range voor een SR+?
Spritmonitor komt op gemiddeld 0,175 kWh/km met de slechtste op 0,219, eerder in het topic wordt er over 300 km voor de LR bij 100 km/h op de autoweg gesproken (dat zou 0,25 kWh/km zijn).
Dus als de SR+ 55 kWh is dan is dat 220-314 km.
Dus als de SR+ 55 kWh is dan is dat 220-314 km.
Ze spreken zichzelf tegen, volgens de configurator zitten onderstaande functies niet in de SRP:
Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
Streaming muziek en media via internet in de auto
Als je onderstaande leest uit de blog post krijg ik het vermoeden dat bovenstaande opties wel in de SRP zitten:
Its range will be limited by 10%, and several features will be disabled via software (including our onboard music streaming service, navigation with live traffic visualization, and heated seats). Similar to other software-limited vehicles produced in the past, Standard customers will have the option to upgrade to a Standard Plus at any time. Similarly, anyone who has already bought Standard Plus and wants to convert to Standard is welcome to do so, and we will provide a refund for the difference in cost.
Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
Streaming muziek en media via internet in de auto
Als je onderstaande leest uit de blog post krijg ik het vermoeden dat bovenstaande opties wel in de SRP zitten:
Ik zie de standard Range Plus nu al op de Tesla site staan. Dus per direct leverbaar.
Het is zoals eerder gemeld wel erg onrustig met de modellen en de prijzen en opties. Ik ben nu aan het kijken wat ik wil gaan aanschaffen en het lijkt wel elke week anders te worden. Ik vraag me ook af of dit nu betekent dat de Longrange Rearwheeldrive nu ook te bestellen is, maar dan alleen via een Tesla winkel/telefonisch. En wat dan het prijsverschil is ten opzichte van de All-Wheel-Drive.
Ik wilde gaan voor de LR AWD, maar misschien is prijsverschil wel heel interessant. Het schijnt wel te schelen in de range en dat is natuurlijk helemaal interessant.
Het is zoals eerder gemeld wel erg onrustig met de modellen en de prijzen en opties. Ik ben nu aan het kijken wat ik wil gaan aanschaffen en het lijkt wel elke week anders te worden. Ik vraag me ook af of dit nu betekent dat de Longrange Rearwheeldrive nu ook te bestellen is, maar dan alleen via een Tesla winkel/telefonisch. En wat dan het prijsverschil is ten opzichte van de All-Wheel-Drive.
Ik wilde gaan voor de LR AWD, maar misschien is prijsverschil wel heel interessant. Het schijnt wel te schelen in de range en dat is natuurlijk helemaal interessant.
Look behind you! A three headed monkey!
Op reddit rapporteert iemand dat de LR RWD in België op speciaal verzoek leverbaar is voor €53.000. Ik neem aan dat dit in Nederland ook zo is, aangezien de overige prijzen in de configurator gelijk zijn.
Je kunt hem configureren, maar waar bij de LR staat "Levering mei" staat er bij de SRP niets.MrScratch schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:17:
Ik zie de standard Range Plus nu al op de Tesla site staan. Dus per direct leverbaar.
[ Voor 34% gewijzigd door Maasluip op 12-04-2019 11:52 ]
Tesla kennende en hun voorliefde voor de 'end-of-quarter-push' (last-minute opdrijven van de verkoopcijfers) zou ik voor de levering van de SR+ uitgaan van uiterlijk einde Q2 (eind Juni).
Ok, dus dat zou betekenen dat de LR RWD zo'n 5000 euro goedkoper is dan de LR AWD. Dat scheelt toch best wel veel. Dan kan ik voor dat geld misschien beter de FSD optie erop zetten ipv AWD. Interessant.raviculus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:48:
Op reddit rapporteert iemand dat de LR RWD in België op speciale verzoek leverbaar is voor €53.000. Ik neem aan dat dit in Nederland ook zo is, aangezien de overige prijzen in de configurator ook gelijk zijn.
Ok, scherp gezien. Dan was mijn conclusie dus ietwat voorbarig.Maasluip schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:48:
[...]
Je kunt hem configureren, maar waar bij de LR staat "Levering mei" staat er bij de SRP niets.
Helemaal gratis is het natuurlijk niet, want de Model 3 Standard Plus is nu $2000 duurder:n3z schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:29:
Wel fijn dat je er nu "gratis" Autopilot bij krijgt. Maar wat zijn ze onrustig daar bij Tesla zeg.
De goedkoopste versie van de Model 3 die Tesla nu via zijn website aanbiedt is de Model 3 Standard Plus. Die versie kostte voorheen vanaf 37.500 dollar en voortaan 39.500 dollar, maar bij die prijs is nu Autopilot inbegrepen, een upgrade die tot nu toe 3000 dollar kostte.
*uche* ok klein doch niet onbelangrijk tikfoutje. Dan klopt de prijs inderdaad wel redelijk...de P is net wat goedkoper dan je zou verwachten, de SR net wat duurder. Met de ratio van de P zou de SR ±46.500 mogen kosten. Verschillen zijn klein.JPDeckers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:46:
Zoals anderen al aangaven, de S&X hebben andere heffingen.
De M3 LR kost volgens mij 58300, niet 53800, dus die klopt veel beter.
En misschien hoeft er geen BTW te worden betaald op de heffing ? Die is nl europeesch, dan wordt het *1,31 ipv *1,1*1,21
Klopt maar het gaat niet om het absolute prijsverschil met de US, het gaat om hoe de totale opslag t.o.v. de US-prijs per model verschilt. Dat de S en X relatief voordeliger zijn is inderdaad goed te verklaren uit de andere wijze van assembleren en dus het ontlopen van heffingen.Al met al heb ik altijd het gevoel hier dat de prijzen redelijk kloppen. En vergeet niet dat een consument in de US ook nog altijd salestax moet betalen, dus die is meer kwijt dan geadverteerd online.
Al een tijdje volg ik dit Tesla topic voor model 3 nieuws en weetjes. Nu de nieuwe lineup bekend is gemaakt wordt het wel heel interessant. Heb Tesla Amsterdam gesproken en die vertelde mij inderdaad ook dat de model 3 LR RWD te bestellen is voor 53.000 euro (incl BTW; net zoals in België). Hij gaf aan dat de leasemaatschappij de bestelling kon plaatsen voor deze auto en dat deze een verwachte levering van mei 2019 heeft. Ik ga dat nu in gang zetten en kijken wat de leaseprijs wordt.
Inhoud bericht:
"Zoals besproken kan de leasemaatschappij de Model 3 Long Range RWD bestellen voor 53.000 euro inclusief BTW.
Laat me weten of dit gelukt is en of ze daar verder nog vragen over hebben."
Inhoud bericht:
"Zoals besproken kan de leasemaatschappij de Model 3 Long Range RWD bestellen voor 53.000 euro inclusief BTW.
Goed om te lezen! En wat is de leaseprijs/km pj/looptijd?Altazar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Ik ga dat nu in gang zetten en kijken wat de leaseprijs wordt.
Inhoud bericht:
Er staat: Ik ga dat nu in gang zetten en kijken wat de leaseprijs wordt.Vandread schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:53:
[...]
Goed om te lezen! En wat is de leaseprijs/km pj/looptijd?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dacht dat hij een edit had gedaan met het schuingedrukte
Enfin we wachten af
Goed om dit bevestigd te zien. Ik ben wel benieuwd hoe lang de LR RWD leverbaar blijft. Dit is voor mij de meest aantrekkelijke uitvoering, maar het zou mij beter uitkomen pas in de zomer tot aankoop over te gaan. En stiekem hoop ik ook dat de metallic silver lak optie terug komt.Altazar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Al een tijdje volg ik dit Tesla topic voor model 3 nieuws en weetjes. Nu de nieuwe lineup bekend is gemaakt wordt het wel heel interessant. Heb Tesla Amsterdam gesproken en die vertelde mij inderdaad ook dat de model 3 LR RWD te bestellen is voor 53.000 euro (incl BTW; net zoals in België). ...
Ik ben met het vermogen toch blij dat ik AWD heb, zeker in de winter. Wij hebben hier nog veel klinkerwegen. Ik heb nog wel in een 85 RWD dwarsgestaan in de winter 
Het vernogen komt er gewoon heel anders in dan in een benzine auto. Ik zou er niet op besparen in ieder geval
Het vernogen komt er gewoon heel anders in dan in een benzine auto. Ik zou er niet op besparen in ieder geval
Het is naar de 100 maar één seconde verschil, dus ik denk niet dat de instapper een gebrek aan vermogen heeft.PWM schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:01:
Ik ben met het vermogen toch blij dat ik AWD heb, zeker in de winter. Wij hebben hier nog veel klinkerwegen. Ik heb nog wel in een 85 RWD dwarsgestaan in de winter
Zelf ben ik overigen wel blij dat ik de Dual Motor heb want voor mij is het maar een paar tientjes verschil en verwacht niet ooit nog zulk vermogen beschikbaar te hebben voor deze prijs.
Maar even gebeld met Tesla aangezien ik donderdag een rode M3 - zonder AP - heb besteld. Wilde er later AP los gaan bijkopen ivm bijtelling. Als ik nu echter een rode bestel die dus AP incl. heeft, ben ik slechts 500-600 euro duurder uit. No brainer dus, begrepen ze ook wel, dus ze gaan het uitzoeken wat ze kunnen doen.
Wat dat betreft is Tesla dan wel weer uniek hoor. Bij ieder ander merk betekent besteld ook echt dat je er aan vast zitKatseviool schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:32:
Maar even gebeld met Tesla aangezien ik donderdag een rode M3 - zonder AP - heb besteld. Wilde er later AP los gaan bijkopen ivm bijtelling. Als ik nu echter een rode bestel die dus AP incl. heeft, ben ik slechts 500-600 euro duurder uit. No brainer dus, begrepen ze ook wel, dus ze gaan het uitzoeken wat ze kunnen doen.
Die kleur rood is wel echt gaaf trouwens. Half NL rijdt straks met een zwarte 3 rond, met rood val je straks wel op
Ik heb tot nu toe anders alleen maar rode Tesla 3's zien rijden? Denk dat rood ook wel populair is dusCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:37:
[...]
Wat dat betreft is Tesla dan wel weer uniek hoor. Bij ieder ander merk betekent besteld ook echt dat je er aan vast zit
Die kleur rood is wel echt gaaf trouwens. Half NL rijdt straks met een zwarte 3 rond, met rood val je straks wel op
Vind het wel de minst mooie Tesla tot nu toe, maar vind het dan weer wel te gek dat ie betaalbaarder is en dus meer voor de normalere (lease)rijders.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Grappig, ik nu enkel nog zwarte.NiGeLaToR schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:40:
[...]
Ik heb tot nu toe anders alleen maar rode Tesla 3's zien rijden? Denk dat rood ook wel populair is dus
Vind het wel de minst mooie Tesla tot nu toe, maar vind het dan weer wel te gek dat ie betaalbaarder is en dus meer voor de normalere (lease)rijders.
En gister viel me die neus icm de koplampen weer op, die blijft toch echt vreemd, beetje duck-face. Terwijl ie er verder van opzij en achter zo stoer uit ziet. Maar ja, lekker boeiend, zie je zelf toch niet als je rijdt
Precies, zou het zó voor lief nemenCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:43:
[...]
Grappig, ik nu enkel nog zwarte.
En gister viel me die neus icm de koplampen weer op, die blijft toch echt vreemd, beetje duck-face. Terwijl ie er verder van opzij en achter zo stoer uit ziet. Maar ja, lekker boeiend, zie je zelf toch niet als je rijdt
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De neus van de model 3 had veel baat gehad bij koplamp brede DRL aan de boven en onderkant van de koplamp unit in plaats van het kleine streepje waar ze nu voor hebben gekozen.
Dat zullen we in een eerste revisie wel gaan zien wellicht.
Dat zullen we in een eerste revisie wel gaan zien wellicht.
Valt wel mee hoor. Bij Audi en BMW kon ik ook tot 4 dagen voor productie nog wijzigen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:37:
[...]
Wat dat betreft is Tesla dan wel weer uniek hoor. Bij ieder ander merk betekent besteld ook echt dat je er aan vast zit
Heb zojuist ook een mailtje gestuurd. Beetje zuur dat het huidige identieke model met AP slechts 562 euro duurder is. Dat had ik er wel voor over gehad.Katseviool schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:32:
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Yup, dat is zeker nice! Alleen beetje jammer dat ze niet on-the-fly m'n order konden aanpassen. Met dit soort zaken ben ik echt ongeduldig en wil ik niet tot woensdag wachtenCyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:37:
[...]
Ja ik was meteen verkocht van rood toen ik de showroom inliep in Z-O. Zie hier trouwens inderdaad ook veel zwart om me heen en zeker nu allerlei consultancy clubs hem in het assortiment nemen, zullen de kleuren zwart en grijs op de weg alleen maar toenemen.
Even gespiekt bij de Model S en X.... maar nee, daar is autopilot nog steeds een optie van 3,2k...
[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 12-04-2019 16:23 ]
Als je via de Tesla website hebt besteld, kun je zo wie zo binnen de twee weken bedenktijd die order cancelen. Maar via een leasemaatschappij wordt dat wellicht lastiger.Katseviool schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:08:
[...]
Yup, dat is zeker nice! Alleen beetje jammer dat ze niet on-the-fly m'n order konden aanpassen. Met dit soort zaken ben ik echt ongeduldig en wil ik niet tot woensdag wachten
Heb hem wel via Tesla.com besteld maar wijzigen is hopelijk sneller.gauchov6 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:39:
[...]
Als je via de Tesla website hebt besteld, kun je zo wie zo binnen de twee weken bedenktijd die order cancelen. Maar via een leasemaatschappij wordt dat wellicht lastiger.
[edit]Krijg net aangepaste order binnen met AP en nieuwe prijs voor lakkleur rood
[ Voor 23% gewijzigd door Katseviool op 12-04-2019 17:43 ]
Teleurstellend de NL prijs. Ik hoopte op 42k voor de SR+
53000 is inclusief autopilot?Altazar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Al een tijdje volg ik dit Tesla topic voor model 3 nieuws en weetjes. Nu de nieuwe lineup bekend is gemaakt wordt het wel heel interessant. Heb Tesla Amsterdam gesproken en die vertelde mij inderdaad ook dat de model 3 LR RWD te bestellen is voor 53.000 euro (incl BTW; net zoals in België). Hij gaf aan dat de leasemaatschappij de bestelling kon plaatsen voor deze auto en dat deze een verwachte levering van mei 2019 heeft. Ik ga dat nu in gang zetten en kijken wat de leaseprijs wordt.
Inhoud bericht:
Dat is waar je op uitkomt als je de oude prijs omrekent naar euro en de btw erbij optelt.Hertog_Martin schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:48:
Teleurstellend de NL prijs. Ik hoopte op 42k voor de SR+
Helaas heeft de EU ook een import tarief van 10% op auto's.
En de prijs van SR+ is omhoog gegaan nu AP standaard is. Al is dat laatste wel een prima deal.
Voor een lagere prijs wordt het wachten op model 3 productie binnen de eu.
Lastig op de foto te krijgen, maar hij glimt als nooit tevoren. En provisorisch getest, stoot hij vuil gewoon af.
Maar echt wel een tip: Doe het zo snel mogelijk. De lak va Tesla is gewoon echt heel beroerd. Veel krassen zijn weg, maar er zitten er een aantal dwars door de lak heen, daar doe je niets meer aan. Veel kan met zo'n laag voorkomen worden. Spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.
Vaak kan het overigens ook via de leasemij als je nog ruimte hebt in je budget.
Maar LR RWD is altijd off-the-menu geweest, oftewel onhaalbaar om te bestellen bij een leasemij? Dat zou balen zijn.MrScratch schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:56:
[...]
Ok, dus dat zou betekenen dat de LR RWD zo'n 5000 euro goedkoper is dan de LR AWD. Dat scheelt toch best wel veel. Dan kan ik voor dat geld misschien beter de FSD optie erop zetten ipv AWD. Interessant.
Oh gemist. Zal maandag is Alphabet bellen of ze hier al iets over weten.Altazar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
Heb Tesla Amsterdam gesproken en die vertelde mij inderdaad ook dat de model 3 LR RWD te bestellen is voor 53.000 euro (incl BTW; net zoals in België). Hij gaf aan dat de leasemaatschappij de bestelling kon plaatsen voor deze auto en dat deze een verwachte levering van mei 2019 heeft.
[ Voor 34% gewijzigd door Malarky op 13-04-2019 11:47 ]
Ik zie dat de Model 3 Standard Range Plus nu ook beschikbaar is, maar ik zie alleen het partial premium pakket. Is die ook te krijgen met Premium? Dat betere audio systeem is wel soort van must voor mij namelijk
Nee, niet mogelijk. Als je volledig premium wilt zul je voor de LR RWD off menu moeten gaan of LR AWD in de configurator bestellen.PdeBie schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:54:
Ik zie dat de Model 3 Standard Range Plus nu ook beschikbaar is, maar ik zie alleen het partial premium pakket. Is die ook te krijgen met Premium? Dat betere audio systeem is wel soort van must voor mij namelijk
Ik had vandaag een softwarecrash tijdens het rijden, beetje bevreemdend want ik was ook voor het eerste Autopilot aan het testen. Later crashte hij nog een keer, maar toen stonden we al geparkeerd. Gebeurd dat bij anderen ook of is dit iets wat ik moet melden? Het is sowieso iets dat niet hoort, maargoed, als alle auto's dat hebben dan is het een algemeen probleem uiteraard :-)
Autopilot is ook erg wennen, het is wel vrij snel duidelijk welke situaties hem in de war brengen, bijvoorbeeld deze extra belijning door een spitsstrook heen geeft paniek:

Autopilot is ook erg wennen, het is wel vrij snel duidelijk welke situaties hem in de war brengen, bijvoorbeeld deze extra belijning door een spitsstrook heen geeft paniek:

Ziet er goed uit. Ik heb even teruggezocht, maar niet gevonden waar je dit hebt laten doen?PWM schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:29:
[Afbeelding]
Lastig op de foto te krijgen, maar hij glimt als nooit tevoren. En provisorisch getest, stoot hij vuil gewoon af.
Maar echt wel een tip: Doe het zo snel mogelijk. De lak va Tesla is gewoon echt heel beroerd.
DaCoTa schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:56:
Ziet er goed uit. Ik heb even teruggezocht, maar niet gevonden waar je dit hebt laten doen?
PWM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Bij een bekende met een poetsbedrijf in het Gooi. Mocht je interesse hebben mag je DM sturen
Volgende week gaat ie. Er zitten superveel oppervlakkige krassen op. Als het goed is zijn die zo ook weg.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hé pas op hè. Ik rij in een zwarte maar wel met een wit interieur. Dat laatste was trouwens een vergissing bij bestellen. Maar toen ik een wit interieur in Duiven zag heb ik het maar zo gelaten.....CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:37:
[...]
Binnenkort laat ik een glascoating aanbrengen bij een bedrijf in Lochem. De lak is toch wel kwetsbaar lees ik (op verschillende fora) en zie ik ook bij mijn eigen Tesla.
Mijn zwarte 3 is in Loosdrecht onder handen genomen met een coating. Ben er heel erg over te spreken. Om de week een euro in de wasbord en hij is weer brand schoon.
Kan nog geen lease maatschappij vinden die de LR RWD aanbieden 😥PWM schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:39:
Ik heb ook al van 2 leasemij's de spam gekregen dat de LR RDW te bestellen is.
Welke maatschappijen heb je aanbiedingen gekregen? (Of mag ik dat niet vragen op t forum ivm reclame🤔)
Gewoon melden ja. Als je ze belt trekken ze de crash logs van je auto af voor analyse. Je krijgt niet persé feedback van ze, maar ze kunnen de software wel verbeteren.DaCoTa schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:56:
Ik had vandaag een softwarecrash tijdens het rijden, beetje bevreemdend want ik was ook voor het eerste Autopilot aan het testen. Later crashte hij nog een keer, maar toen stonden we al geparkeerd. Gebeurd dat bij anderen ook of is dit iets wat ik moet melden? Het is sowieso iets dat niet hoort, maargoed, als alle auto's dat hebben dan is het een algemeen probleem uiteraard :-)
Liege, liege, liegebeest!
De software van mijn Model S crashed meerdere keren per week. 2x rebooten per week is geen uitzondering.
Mistergreen en Leaseplan.
Edit
Hij staat zelfs in de leaseconfig online

Dat mag wel hoorsjaakmaarsen schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:26:
[...]
Kan nog geen lease maatschappij vinden die de LR RWD aanbieden 😥
Welke maatschappijen heb je aanbiedingen gekregen? (Of mag ik dat niet vragen op t forum ivm reclame🤔)
Edit
Hij staat zelfs in de leaseconfig online
[ Voor 41% gewijzigd door PWM op 13-04-2019 19:36 ]
Dat is de long range awd, niet de rwd. ;-)
Of hij doelt op de Standard Range Plus RWD. Maar wij wachten juist op de Long Range RWD!
Maandag ook maar even bellen met Tesla Amsterdam of de Long Range RWD inderdaad leverbaar is.
Maandag ook maar even bellen met Tesla Amsterdam of de Long Range RWD inderdaad leverbaar is.
https://twitter.com/elonmusk/status/1117116982778679297?s=21
FSD wordt dus schijnbaar volgens Musk vanaf volgende maand flink prijziger. Blijf het wel vreemd vinden dat ze een aantal AP features in FSD hebben gegooid en dan nu opeens voornemens zijn om dit pakket substantieel te verhogen...
FSD wordt dus schijnbaar volgens Musk vanaf volgende maand flink prijziger. Blijf het wel vreemd vinden dat ze een aantal AP features in FSD hebben gegooid en dan nu opeens voornemens zijn om dit pakket substantieel te verhogen...
[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 13-04-2019 22:18 ]
De concurrentie biedt lane-assist en ACC aan voor veel minder dan de EAP die Tesla eerst had.Katseviool schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:17:
In de vergelijking wordt Tesla dan al snel duurder. Daarom zijn die features nu losgetrokken en naar het FSD pakket verplaatst.
Dat de prijs omhoog gaat is ook niet raar. Tot nu toe waren de FSD features vaporware. Je betaalt voor iets, maar je weet niet wanneer het te gebruiken is. Er zijn mensen die nu al jaren met FSD (en EAP) rondrijden die daar nog niks aan hebben gehad.
Met de hele vloot model 3's op de weg lijkt het nu heel hard te gaan met het Neural Network van Tesla. Dat in combinatie met hardware versie 3 betekent waarschijnlijk dat FSD heel snel dichterbij komt. (beetje hetzelfde tempo als de white walkers in GoT).
Zodra het bewezen technologie is wordt het ineens veel meer waard. Zeker omdat de concurrentie nog lang niet toe is aan een FSD systeem voor consumenten. En dan kan Tesla er dus ook meer voor vragen.
Grote kans dat dit weer onderdeel van de verkoopstrategie is. Iedereen wordt weer onder druk gezet om toch snel FSD te bestellen, want straks onbetaalbaar. De realiteit is dat de prijs later dit jaar net zo goed weer (tijdelijk) zal gaan zakken, met opnieuw het doel zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken. De marginale kosten zijn 0 dus het doel van Tesla's prijsstrategie voor FSD is uiteindelijk iedereen het maximale bedrag te laten betalen wat hij/zij ervoor over heeft, en niet om een bepaalde kostprijs te dekken. Een beetje zoals dat in de luchtvaart ook gaat.Katseviool schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:17:
Dit topic is gesloten.
![]()