Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 84 Laatste
Acties:
  • 539.218 views

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:35
jerh schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:04:
[...]
Ik geloof best dat er getrolld wordt, maar het is nogal wat om te denken dat de olie industrie dat doet. Ik verbaas me steeds over de stelligheid waarmee zaken rondom Tesla beweerd worden.
[...]
Dat jij suggereert dat dit ver gezocht is getuigt van enige naïviteit. Big oil is heel machtig en ja, de olie raakt op maar tot het moment dat het echt op is moet er zoveel mogelijk van worden verkocht tegen een zo hoog mogelijke prijs. Nu afschalen in olie consumptie is niet in hun belang. Zie bijvoorbeeld deze documentaire als voorbeeld hoe ver ze daarin willen gaan.

@Djerro123 Dit is toch Het grote Tesla topic? Een discussie over de reacties die Tesla oproept past daar wat mij betreft prima in.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Vandaag weer een update! Versie 8.5 lijkt nu ook in Europa uitgerold te worden.

Hoi.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Apart topic voor de toekomst van Tesla graag.

Heel vermoeiende discussie waarbij niemand het eens gaat worden.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Of een apart topic voor de Model 3.. Volgens mij hoort het bespreken van de toekomst van Tesla hier net zo goed thuis als de aflevering of aanschaf van de Model 3 nummer 153003. Uiteindelijk is de toekomst van Tesla ook cruciaal voor de Model 3 hoor.

• Requiem19
  • Nu online
Deveon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:51:
Of een apart topic voor de Model 3.. Volgens mij hoort het bespreken van de toekomst van Tesla hier net zo goed thuis als de aflevering of aanschaf van de Model 3 nummer 153003. Uiteindelijk is de toekomst van Tesla ook cruciaal voor de Model 3 hoor.
Die toekomst discussie van Tesla keert elke keer in dezelfde vorm terug. Dat voegt echt bar weinig toe.

• Deveon
  • Niet online
Tja, dat heb je met meningsverschillen en forums zijn toch juist bedoeld om te discussiëren? Als iedereen het maar eens is met elkaar wordt het maar een saaie discussie.

Laten we nu weer over Tesla gaan discussiëren en niet over wat we in dit topic mogen bespreken. :+

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
Requiem19 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:04:
[...]

Die toekomst discussie van Tesla keert elke keer in dezelfde vorm terug. Dat voegt echt bar weinig toe.
Hetzelfde gaat op voor de afleverproblemen met de M3.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Als iedereen deelneemt aan de discussie(s) die hij of zij interessant vindt en niet deelneemt aan discussie(s) die hij of zij niet interessant vindt is er volgens mij heel weinig aan de hand en past alles gewoon binnen dit topic?

Of zeg ik nu iets heel geks?

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:17
Over afleverproblemen gesproken. Ik heb net maar eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Zij gaan de ellende voor me escaleren. Helaas ben ik niet de enige.. Momenteel bundelen ze de probleem gevallen in een dagelijkse escalatie mail....

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 22:30
bwernsen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:16:
Over afleverproblemen gesproken. Ik heb net maar eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Zij gaan de ellende voor me escaleren. Helaas ben ik niet de enige.. Momenteel bundelen ze de probleem gevallen in een dagelijkse escalatie mail....
Als iedereen een dagelijkse escalatiemail stuurt is het uiteindelijk een gewone mail. De echte gewone mail gaat daarmee naar prio laag :X :+

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:17
ybos schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:20:
[...]

Als iedereen een dagelijkse escalatiemail stuurt is het uiteindelijk een gewone mail. De echte gewone mail gaat daarmee naar prio laag :X :+
Helemaal gelijk in. Maar het is nu wel gedeelde smart met de leasemaatschappij. Dat is al prettig.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Mijn ervaring is dat ik persoonlijk meer gedaan krijgt dan de lease maatschappij. Maar goed als je mee gaat in de grote hoop dan gaat het waarschijnlijk niet veel sneller. Direct schakelen met het SC gaat vaak sneller en levert sneller wat op.

Maar goed binnenkort mijne weer even neerzetten bij de SC om poging twee alle lak issues netjes op te lossen die zijn de vorige keer helaas vergeten.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

MeZZiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:40:
Mijn ervaring is dat ik persoonlijk meer gedaan krijgt dan de lease maatschappij.
Dat is ook mijn ervaring, zelf blijven jagen levert meer op maar kost helaas wel redelijk wat tijd (zeker in de periode dat Tesla amper bereikbaar was).

• MeZZiN
Precies ik heb het voor elkaar gekregen dat ze mijn tesla hebben omgeruild voor een nieuwe en dat was nog niet eerder voorkomen. Mijn lease maatschappij dacht dat het me nooit zou lukken. De lease maatschappij had me in het begin iets geholpen maar die kwamen gewoon niet heel ver met ze. Dus zelf maar aan de gang gegaan. Maar aanhouder wint en blijf altijd vriendelijk ze willen je echt wel helpen. Je moet af en toe door de rare regels van tesla heen maar goed uiteindelijk doen ze het wel.

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
RichieB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:49:
[...]

Dat jij suggereert dat dit ver gezocht is getuigt van enige naïviteit. Big oil is heel machtig en ja, de olie raakt op maar tot het moment dat het echt op is moet er zoveel mogelijk van worden verkocht tegen een zo hoog mogelijke prijs. Nu afschalen in olie consumptie is niet in hun belang. Zie bijvoorbeeld deze documentaire als voorbeeld hoe ver ze daarin willen gaan.

@Djerro123 Dit is toch Het grote Tesla topic? Een discussie over de reacties die Tesla oproept past daar wat mij betreft prima in.
Ik heb op de vorige reactie niet gereageerd, maar dat iemand beweerd dat de big oil trollt en vervolgens komt met een bewijs dat een investeringsmanager in big oil bedrijven, gezien zijn belang dit doet, rechtvaardigt niet de uitspraak dat de big oil bedrijven dit doen. Ik mag dan naief zijn, maar dat is wel veel te ver gezocht. Er zijn zoveel mensen op internet die van alles roepen namens of tegen Tesla en die allemaal beweringen doen. Ik bekijk dat met de nodige scepsis en ga er vanuit dat ze allemaal niet waar zijn.

Ik ben persoonlijk van mening dat Elon Musk met zijn houding/uitstraling whatever een aardige bijdrage heeft in het ontstaan van dit soort zaken/reacties. Hij doet ook mooie dingen, maar zijn managementkwaliteiten zijn niet optimaal in mijn opinie ( en dat suggeert niet dat ik het beter kan).

En ik blijf dubben over een m3

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
RichieB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:49:
[...]

Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk:) ik zat hier met name voor de M3 en vergat dat dit het grote Tesla topic was :+

[ Voor 5% gewijzigd door Djerro123 op 09-04-2019 13:11 ]

Verwijderd

jerh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:54:
[...]

Ik heb op de vorige reactie niet gereageerd, maar dat iemand beweerd dat de big oil trollt en vervolgens komt met een bewijs dat een investeringsmanager in big oil bedrijven, gezien zijn belang dit doet, rechtvaardigt niet de uitspraak dat de big oil bedrijven dit doen. Ik mag dan naief zijn, maar dat is wel veel te ver gezocht. Er zijn zoveel mensen op internet die van alles roepen namens of tegen Tesla en die allemaal beweringen doen. Ik bekijk dat met de nodige scepsis en ga er vanuit dat ze allemaal niet waar zijn.

Ik ben persoonlijk van mening dat Elon Musk met zijn houding/uitstraling whatever een aardige bijdrage heeft in het ontstaan van dit soort zaken/reacties. Hij doet ook mooie dingen, maar zijn managementkwaliteiten zijn niet optimaal in mijn opinie ( en dat suggeert niet dat ik het beter kan).

En ik blijf dubben over een m3
Er is geen betere CEO te vinden voor Tesla op dit moment. Hij is de beste die op de aarde rondloopt. Als mens is het niet een heel fijn persoon, maar hij is echt goed.

Je vroeg om een bron, ik geef hem, zeg dat er veel meer informatie te vinden is en dan zeg je: ja volgens mij niet. Zo werkt een discussie natuurlijk niet. Big oil gaat over lijken in Afrika, kijk naar b.v. Shell, en dat is nog 1 van de lieverdjes. Denk je echt niet dat ze alles zullen doen om elektrische auto's zo veel mogelijk tegen te werken? Doe 10 minuten research en je zal zien dat ik gelijk heb. Met discussiëren zonder feiten en bronnen kom je niet verder.

Zoek maar op de medewerker die vorig jaar zei dat er heel veel mis is met de accu's van de M3 dit was groot nieuws op alle media's... Tot bekend werd dat hij werd gesponsord. Tesla is hem nu ook aan het aanklagen.

Er zijn legio voorbeelden, waar je dus niet kan zeggen: volgens mij niet. Dat is geen manier om een gesprek te voeren.

Een Tesla is niet voor iedereen, maar andere fabrikanten hebben een stuk meer kans om failliet te gaan dan Tesla. Het is ook eigenlijk zielig dat we het hier over moeten hebben en niet over de prachtige auto's. Dit maakt het des te evidenter dat de troll campagne succesvol is.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
bwernsen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:16:
Over afleverproblemen gesproken.
Ik zal mijn geweldige leveringsproblemen hier ook maar even delen.

Eerste levering was 30 maart gepland in Tilburg. Daar aangekomen; "We've got some bad news for you".. Levering kon niet doorgaan omdat de Amerikaanse koplampen erop zaten en die voldoen niet aan de Europese richtlijnen. Bel dan even van te voren denk ik dan, maar goed kan gebeuren. Vandaag zijn de koplampen vervangen, levering stond voor morgen. Krijg ik net een mail dat ze bij het vervangen van de koplampen de voorbumper beschadigd hebben :?. Super service voor een product van bijna €70k..

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01
tweegroenethee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:53:
[...]

Ik zal mijn geweldige leveringsproblemen hier ook maar even delen.

Eerste levering was 30 maart gepland in Tilburg. Daar aangekomen; "We've got some bad news for you".. Levering kon niet doorgaan omdat de Amerikaanse koplampen erop zaten en die voldoen niet aan de Europese richtlijnen. Bel dan even van te voren denk ik dan, maar goed kan gebeuren. Vandaag zijn de koplampen vervangen, levering stond voor morgen. Krijg ik net een mail dat ze bij het vervangen van de koplampen de voorbumper beschadigd hebben :?. Super service voor een product van bijna €70k..
Ja toch? Beter dat ze eerlijk zijn dan dat ze je hadden laten komen en blijkt dat er een probleem is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Verwijderd

Ik ben erg fan van de Nurburgring en het is bizar om te zien wat de snelheid van de M3 is tegenover de andere performance cars: YouTube: Tesla Model 3 Performance | At The Nurburgring 2 Laps

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 06:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

offtopic:
Ben ik de enige die zich ergert aan het gebruik van M3 wanneer de Model 3 of 3 bedoeld wordt? Bij M3 blijf ik denken aan BMW, en we hebben het ook niet over de MS en MX toch?

• MeZZiN
Vast niet de enige maar veel gebruiken M3 MS en MX om tesla's aan te duiden. Ik heb totaal geen moeite met M3 maar goed ik heb ook totaal niet met een BMW.

Maar goed het had ook eigenlijk ME moeten zijn .... weet niet of dat zo goede is dan :) maar goed straks nog de MY er bij en dan zijn we voorlopig klaar weer even.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:23
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:04:
offtopic:
Ben ik de enige die zich ergert aan het gebruik van M3 wanneer de Model 3 of 3 bedoeld wordt? Bij M3 blijf ik denken aan BMW, en we hebben het ook niet over de MS en MX toch?
Heel veel gebruikers gebruiken nochtans ook die afkortingen (MS / MX).

Even een ander iets.
Ik heb het met de update van gisterenavond het nog niet opnieuw geprobeerd, maar ik sukkel met het koppelen van mijn garagepoort aan de Homelink van de M3.
Garagepoort is met een Hormann Supramatic E3 motor en ik krijg dit niet ingelezen door de auto... Een andere poort heb ik wel kunnen inlezen. Iemand anders met ervaring met betreking tot Homelink?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht iemand zich geroepen voelen/zin hebben, dan mag hij of zij een "Leveringen Topic" aanmaken. Met in de TS de meest voorkomende vragen, wat info en misschien wat lijstjes.

Dan kunnen we, in ieder geval tijdelijk, de leveringen van de auto's scheiden. Mocht niemand zin hebben.... dan niet :+

• MeZZiN
Lijkt me een goed idee. :)

Bij deze: Het grote Tesla Levering topic

• PWM
  • Niet online
Dat duurde lang :+

Top. Dan weet iedereen wat hem te doen staat.

• MeZZiN
Oh sorry moet ook even gelijk wat nuttigs er in zetten 8)

• winwiz
MeZZiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:23:
Oh sorry moet ook even gelijk wat nuttigs er in zetten 8)
Misschien de eerste post nog even claimen voor latere uitbreiding?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• MeZZiN
Done :)

• PWM
  • Niet online
Ik heb nu die Bewakingsmodus op de S. Leuk hoor, maar je moet hem dus elke keer handmatig instellen bij het parkeren. Dat zit ook nog eens onder de instellingen en niet bijvoorbeeld een knop die verschijnt bij het parkeren. Gemiste kans.

• MeZZiN
oh dat is pas suf ik ging er vanuit dat het een toggle was die blijf aanstaan tot je het weer uitzet. zucht. Jammer hoor.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is die Sentry Mode überhaupt echt een serieuze feature of meer in de categorie Emission Test / Dog Mode als grappige gimmick bedoeld?
Zit zeker wel potentie in als ze het verder doorontwikkelen.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2019 16:25 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:28

knakworst

Get more sats!

De Sentry modus gebruikt ook erg veel batterij. Alleen bruikbaar dus als je eens kort op een vervelende plek staat, helaas niet een optie om permanent te gebruiken momenteel.

• Deveon
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:15:
Ik heb nu die Bewakingsmodus op de S. Leuk hoor, maar je moet hem dus elke keer handmatig instellen bij het parkeren. Dat zit ook nog eens onder de instellingen en niet bijvoorbeeld een knop die verschijnt bij het parkeren. Gemiste kans.
Binnenkort komt er een update waarbij je hem automatisch kan inschakelen, of bijvoorbeeld overal behalve thuis en/of op het werk.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:
Is die Sentry Mode überhaupt echt een serieuze feature of meer in de categorie Emission Test / Dog Mode als grappige gimmick bedoeld?
Zit zeker wel potentie in als ze het verder doorontwikkelen.
Als iemand langs je auto loopt wordt het op je USB stick opgeslagen. Wel handig als de buurman zijn deur opengooit en je een deuk hebt zodat je bewijs hebt en het kenteken kan aangeven bij de aangifte.

Wat ik zelf mis is een notificatie wanneer het hij iets opgenomen heeft...

• MeZZiN
ik zie net dat het iets van 7kwh voor 24 uur gebruik... dat is niet echt een groot issue naar mijn idee.

Meer info https://teslaownersonline...de-power-draw-test.11440/

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
MeZZiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:45:
ik zie net dat het iets van 7kwh voor 24 uur gebruik... dat is niet echt een groot issue naar mijn idee.

Niet? Dat is 2550 kWh per jaar, dat is net zoveel als een compleet zuinig levend 2-persoons huishouden. We moeten wel groen bezig blijven he :+

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dat is, afhankelijk van hoe je oplaadt, toch €1.50 tot €2.50 per dag. Tenzij je thuis laadt en een PV overschot hebt uiteraard. 8)

Niet heel veel maar toch, en als je je Tesla een paar dagen ergens parkeert, bij het vliegveld bijvoorbeeld, en niet gebruikt is ineens je accu bijna leeg? Zal wel uitgeschakeld worden bij 20% net als de airco…

• PWM
  • Niet online

Wat? 7Kwh, daar kan ik 5 uur een wasmachine voor laten draaien. WTF doet dat ding dan? Daarvoor ik ik ook 20 Full HD Nest cams om de auto zetten en 24 uur laten syncen :+

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:08:
[...]

Wat? 7Kwh, daar kan ik 5 uur een wasmachine voor laten draaien. WTF doet dat ding dan? Daarvoor ik ik ook 20 Full HD Nest cams om de auto zetten en 24 uur laten syncen :+
Ik stel voor om gewoon een Xeon server achter in de auto te leggen en een paar speeddome camera's op het dak. Houd je geld en stroom over :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 10:01
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:17:
[...]

Er is geen betere CEO te vinden voor Tesla op dit moment. Hij is de beste die op de aarde rondloopt. Als mens is het niet een heel fijn persoon, maar hij is echt goed.

Je vroeg om een bron, ik geef hem, zeg dat er veel meer informatie te vinden is en dan zeg je: ja volgens mij niet. Zo werkt een discussie natuurlijk niet. Big oil gaat over lijken in Afrika, kijk naar b.v. Shell, en dat is nog 1 van de lieverdjes. Denk je echt niet dat ze alles zullen doen om elektrische auto's zo veel mogelijk tegen te werken? Doe 10 minuten research en je zal zien dat ik gelijk heb. Met discussiëren zonder feiten en bronnen kom je niet verder.

Zoek maar op de medewerker die vorig jaar zei dat er heel veel mis is met de accu's van de M3 dit was groot nieuws op alle media's... Tot bekend werd dat hij werd gesponsord. Tesla is hem nu ook aan het aanklagen.

Er zijn legio voorbeelden, waar je dus niet kan zeggen: volgens mij niet. Dat is geen manier om een gesprek te voeren.

Een Tesla is niet voor iedereen, maar andere fabrikanten hebben een stuk meer kans om failliet te gaan dan Tesla. Het is ook eigenlijk zielig dat we het hier over moeten hebben en niet over de prachtige auto's. Dit maakt het des te evidenter dat de troll campagne succesvol is.
Ik zie dat toch echt anders, je geeft jouw beeld op de situatie. De mijne verschilt daarvan. Als ik dan doorvraag krijg ik een bron waar toch iets anders staat dan jij aangaf. En dat zie je steeds in Tesla discussies terugkomen. Zowel aanhangers als tegenstanders zijn zo fanatiek (er is alleen hun waarheid), dat de rest waar ik ook bij hoor afhaakt.

• MeZZiN
marcop23 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:53:
[...]

Niet? Dat is 2550 kWh per jaar, dat is net zoveel als een compleet zuinig levend 2-persoons huishouden. We moeten wel groen bezig blijven he :+
Een maar dit is wel inclusief vampier gebruik en redelijk slecht gemeten maar het geeft een idee. Alles dat aan staat kost stroom Tesla niet anders je moet voorstellen dat het hele Dash + computer nodig zijn voor deze feature.

Ik lig niet echt waker van een paar kWh zou het moet elke dag gebruiken maar wel als ik Amsterdam parkeer en thuis is niets nodig woon in een dorp.

Mijn huidige stroom verbruik per jaar is nu rond de 14000 kWh gelukkig wel alles 100% groen maar toch echt veel valt daar niet op de besparen.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 16:16
PWM schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:15:
Kan eventueel ook in de app 😊 niet ideaal, maar wel makkelijker te doen, ook op afstand.

Zit onder de kop Bediening

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bewakingsmodus vandaag ook in de update ontvangen op mijn S maar NoA nog niet. Is dit nog niet beschikbaar in NL?

• MeZZiN
Nee de regels zijn heel streng in Nederland het RDW heeft af en toe mensen daar in US zitten om elke versie update goed te keuren. Heb het idee dat Nederland en meer boven op zit dan de rest van de EU en dan nog denk zelf dat wij de laatste zijn omdat we meerdere issues hebben voor dit gaat werken.

1. Spits stroken puntstukken huidige EAP snap er soms al weinig van meestal gaat het goed maar soms gaat het mis.
2. Variable snelheid op de snelwegen.
3. spits stroken en doorgestroken streep wil hij nu al niet overheen straks automatisch.
4. en spontaan uitvoegende banen / invoegende banen.
5. gewoon een heel klein land wel met een hoop tesla's dat weer wel.

Voor andere landen zie ik ook een hoop issues zoals de snelwegen in Frankrijk zijn nu ook niet de meest overzichtelijke in de wereld. Duitsland is de algehele staat van de snelwegen niet zo best meer zeker met belijning. En België hoeven we helemaal niet over te beginnen daar zijn pas rare situaties.

Voor nu ben ik echt al heel bij met mijn EAP die nu doet 90% van het werk die 10% vind ik niet zo een ramp. Denk echt dat dit een 95% 5% verhaal is ipv 80-20. we zijn nu tot 95% die laatste 5 kosten gewoon nog 95% meer dan de 5% nu al gedaan. Vandaag ook weer in amsterdam gereden (werk nu op Leidseplein) maar de kudde fietsers overstekende voetgangers en alles daar tussen die kris kras door elkaar gaan zie niet dat het gaat werken voorlopig.

EAP maakt auto rijden erg prettig en lange stukken geen enkel probleem meer even naar zuid frankrijk kom maar op. Het is ook een van de redenen dat we niet met de caravan willen gaan. Range is de issue niet die haalt hij makkelijk maar dat je geen autopilot kan gebruiken dat maakt dat we het liever niet meer doen.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 15:03
Sentry modus aanzetten zorgt er ook voor dat je USB stick snel vol loopt. Athans, mijn 16G stick stond helemaal vol met beelden van de parkeerplaats op m'n werk. Heb sentry mode een paar keer aan gehad, stond m'n stick helemaal vol met beelden van stilstaande auto's... Geen idee waar de boel op triggert, maar om elke week die stick er uit te halen om hem handmatig leeg te gooien is voor mij een grotere showstopper dan wat verbruik. En als je stick vol zit met parkeerplaats video's, dan doet je dashcam het ook niet meer.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:59:
Nee de regels zijn heel streng in Nederland het RDW heeft af en toe mensen daar in US zitten om elke versie update goed te keuren. Heb het idee dat Nederland en meer boven op zit dan de rest van de EU en dan nog denk zelf dat wij de laatste zijn omdat we meerdere issues hebben voor dit gaat werken.

1. Spits stroken puntstukken huidige EAP snap er soms al weinig van meestal gaat het goed maar soms gaat het mis.
2. Variable snelheid op de snelwegen.
3. spits stroken en doorgestroken streep wil hij nu al niet overheen straks automatisch.
4. en spontaan uitvoegende banen / invoegende banen.
5. gewoon een heel klein land wel met een hoop tesla's dat weer wel.

Voor andere landen zie ik ook een hoop issues zoals de snelwegen in Frankrijk zijn nu ook niet de meest overzichtelijke in de wereld. Duitsland is de algehele staat van de snelwegen niet zo best meer zeker met belijning. En België hoeven we helemaal niet over te beginnen daar zijn pas rare situaties.

Voor nu ben ik echt al heel bij met mijn EAP die nu doet 90% van het werk die 10% vind ik niet zo een ramp. Denk echt dat dit een 95% 5% verhaal is ipv 80-20. we zijn nu tot 95% die laatste 5 kosten gewoon nog 95% meer dan de 5% nu al gedaan. Vandaag ook weer in amsterdam gereden (werk nu op Leidseplein) maar de kudde fietsers overstekende voetgangers en alles daar tussen die kris kras door elkaar gaan zie niet dat het gaat werken voorlopig.

EAP maakt auto rijden erg prettig en lange stukken geen enkel probleem meer even naar zuid frankrijk kom maar op. Het is ook een van de redenen dat we niet met de caravan willen gaan. Range is de issue niet die haalt hij makkelijk maar dat je geen autopilot kan gebruiken dat maakt dat we het liever niet meer doen.
Thnx dit vermoedde ik al. Ik rijd ook meer dan de helft op AP van mijn woonwerk verkeer. Alleen scherpe bochten en rotondes enz lukken nog niet. Was benieuwd of NoA dat wel zou kunnen.

Daarnaast blijven ook de volgende punten nog onopgelost in 2019.8.5
- eerste telefoongesprek werkt niet. Ik hoor de andere kant niet maar zij mij wel.
- soms gaat de muziek op mijn iPhone tijdens een gesprek ineens aan
- spotify errors na wegrijden in de ochtend
- nog steeds te vaak remacties voor ‘tegenliggers’

Allemaal omheen te werken en te overzien maar de bugs blijven. Maar overall fijnste auto die ik gehad heb :)

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Voor nu ben ik echt al heel bij met mijn EAP die nu doet 90% van het werk die 10% vind ik niet zo een ramp. Denk echt dat dit een 95% 5% verhaal is ipv 80-20. we zijn nu tot 95% die laatste 5 kosten gewoon nog 95% meer dan de 5% nu al gedaan.
Ik heb de kale AP, en die werkt ook 95% naar tevredenheid, enige irritante is dat er vaak een foutmelding komt dat automatisch van baan wisselen niet beschikbaar is wanneer ik op AP, of zelf met alleen de TACC aan, van rijbaan verander of afsla. Na 1 keertje per rit weet ik dat wel hoor! 8)7

En voor NoA en FSD is Nederland ook eigenlijk te klein, echte lange stukken rijden zoals in de USA heb je hier toch weinig. En het is te druk en te chaotisch, maar wellicht dat over een paar jaar FSD hier ook gaat werken. Ik had FSD nu niet besteld, maar hopelijk wordt het in de toekomst een goede upgrade.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 14:54
swbr schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:13:
Sentry modus aanzetten zorgt er ook voor dat je USB stick snel vol loopt. Athans, mijn 16G stick stond helemaal vol met beelden van de parkeerplaats op m'n werk. Heb sentry mode een paar keer aan gehad, stond m'n stick helemaal vol met beelden van stilstaande auto's... Geen idee waar de boel op triggert, maar om elke week die stick er uit te halen om hem handmatig leeg te gooien is voor mij een grotere showstopper dan wat verbruik. En als je stick vol zit met parkeerplaats video's, dan doet je dashcam het ook niet meer.
Tip: kijk eens naar TeslaUSB (https://github.com/cimryan/teslausb, jsvp fork), heb ik ook: als ik thuis komt worden de beelden vanzelf naar m'n NAS gesynct en vervolgens op de USB weer verwijderd. Geen omkijken meer naar en gemakkelijk te bekijken.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 07:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
winwiz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:56:
[...]

Ja toch? Beter dat ze eerlijk zijn dan dat ze je hadden laten komen en blijkt dat er een probleem is.
Tesla-fans zijn de mensen die Elon Musk nog zouden bedanken dat hij hun auto niet heeft gestolen nadat hij hun huis heeft leeggehaald, hun vrouw heeft verleid en hun kinderen als slaven heeft verkocht 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel op 10-04-2019 07:59 ]

• PWM
  • Niet online
Nouja, mijn hele auto zat onder de krassen bij aflevering. Dat ze nu dus bellen van te voren dat de krassen er zijn, is op zich een verbetering :p

Maar moet zeggen dat de positieve sfeer wel om slaat als ik zo om mij heen hoor en kijk. De enige reden dat ik zaken accepteer, is dat ik elke maand op mijn loonstrook 4% bijtelling zie staan. Elke keer dat er iets is (en dat is vaak) denk ik weer: "Ach, ik heb al mazzel zo'n bak te rijden voor deze fooi".

Maar nu de EV geeks en Tesla fans voorzien zijn, de bijtelling in Nederland aangepast word en mensen dus wel ook geld voor hun Tesla gaan betalen, kan ik mij niet voorstellen dat het lang stil blijft.

Tesla heeft gewoon een abominabel slecht service apparaat. Niet slecht voor een auto van 100.000,-. Niet slecht voor een merk wat auto's maakt van <10.000,-. Nee, louche 2de hands autoverkoper slecht.

• winwiz
Daniel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:44:
[...]

Tesla-fans zijn de mensen die Elon Musk nog zouden bedanken dat hij hun auto niet heeft gestolen nadat hij hun huis heeft leeggehaald, hun vrouw heeft verleid en hun kinderen als slaven heeft verkocht 8)7
Misschien levert het genoeg op voor een upgrade of een roadster erbij.

Iedereen die aan Tesla begint zou toch moeten weten dat het kopen 'makkelijk' is en zolang je geen problemen hebt het fantastisch kan zijn met een Tesla. We weten natuurlijk ook dat, daar waar het mis gaat, het hardst geschreeuwd wordt.

• MeZZiN
Teknix1982 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:17:
[...]

Thnx dit vermoedde ik al. Ik rijd ook meer dan de helft op AP van mijn woonwerk verkeer. Alleen scherpe bochten en rotondes enz lukken nog niet. Was benieuwd of NoA dat wel zou kunnen.
Rotondes zal hij niet gaat doen op EAP dat is FSD. Voor nu EAP gaat alles op de snelweg doen op en af moet je alleen zelf doen straks. Maar goed NoA zal nog veel moeite hebben met spits stroken en dynamische snelheid op de snelweg. Vandaag auto weer even in de stres omdat hij de spits strook weer niet snapte.
PWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:55:
Nouja, mijn hele auto zat onder de krassen bij aflevering. Dat ze nu dus bellen van te voren dat de krassen er zijn, is op zich een verbetering :p

Maar moet zeggen dat de positieve sfeer wel om slaat als ik zo om mij heen hoor en kijk. De enige reden dat ik zaken accepteer, is dat ik elke maand op mijn loonstrook 4% bijtelling zie staan. Elke keer dat er iets is (en dat is vaak) denk ik weer: "Ach, ik heb al mazzel zo'n bak te rijden voor deze fooi".

Maar nu de EV geeks en Tesla fans voorzien zijn, de bijtelling in Nederland aangepast word en mensen dus wel ook geld voor hun Tesla gaan betalen, kan ik mij niet voorstellen dat het lang stil blijft.

Tesla heeft gewoon een abominabel slecht service apparaat. Niet slecht voor een auto van 100.000,-. Niet slecht voor een merk wat auto's maakt van <10.000,-. Nee, louche 2de hands autoverkoper slecht.
Moet ook zeggen ik tollereer ook veel meer van tesla dan ik van nissan zou doen. Maar goed de nissan is een prima auto werk erg goed van a naar b maar is niets bijzonders verder. Moet zeggen de service van nissan voor garantie is ook niet geweldig hoor als er iets moet gebeuren moeten ze zo veel regelen dat het ook niet grappig meer is. Maar tesla moet wel stappen zetten.

Technisch heb ik eigenlijk weinig issues met mijn tesla's gehad alleen cosmetische issues voornamelijk

Voordeel van service aan tesla altijd een nette loaner. Auto altijd netjes schoongemaakt terug vriendelijk staff. En tja eenmaal tesla gereden ben je wel verpest voor het leven. Denk niet heel snel dat rijden nog zo veel beter wordt dan een tesla.

• swbr
JPDeckers schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:28:
[...]

Tip: kijk eens naar TeslaUSB (https://github.com/cimryan/teslausb, jsvp fork), heb ik ook: als ik thuis komt worden de beelden vanzelf naar m'n NAS gesynct en vervolgens op de USB weer verwijderd. Geen omkijken meer naar en gemakkelijk te bekijken.
Thanks. Die had ik inderdaad al eerder voorbij zien komen, maar was al weer van de stack gevallen, dus bedankt voor de herinnering. Heb meteen maar een bestelling de deur uit gedaan, leuk project :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12

Wimo.

Shake and Bake!

Daniel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:44:
[...]

Jij keek toch ook stiekem naar een model 3? Was je vrouw zo tevreden :+

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:39:
[...]
Jij keek toch ook stiekem naar een model 3? Was je vrouw zo tevreden :+
Dan moet eerst het 35k model eens naar Nederland komen. Een gemiddelde prijs van 65k vind ik wat heftig voor een 2e auto :)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Daniel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:41:
[...]

Dan moet eerst het 35k model eens naar Nederland komen. Een gemiddelde prijs van 65k vind ik wat heftig voor een 2e auto :)
Dat 35K USD model zal in Nederland waarschijnlijk ook tussen de 45 en 50K Euro gaan kosten door allerlei invoer heffingen. Nog steeds niet echt een koopje voor een 2e auto dus.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Daniel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:41:
[...]

Ik twijfel heel erg. Het verschil tussen een LR en P is niet eens zo groot.. De P is sneller dan mijn S (3.0s vs 3.5).. maar 70k voor een tweede auto is fors. Zelfs zakelijk.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11 19:32
De 35K wil je denk ik ook niet. Na een aantal week de LR AWD in bezit te hebben kom ik tot de conclusie dat de opgegeven range bij lange na niet gehaald kan worden (snelweg gebruik).

Ten eerste laad je de auto nooit tot 100% op en ten tweede zijn er andere factoren die veel invloed hebben op de range, zoals wind en temperatuur.

Met CC op 130km/h haal ik rond de 300km. En dat is toch zo'n 40% minder dan opgegeven.
Ga je 90km/h rijden met wind mee kom je er misschien wel, maar dat is onrealistisch, want wie doet dat nou...

[ Voor 11% gewijzigd door gebruikershaes op 10-04-2019 11:22 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@gebruikershaes wie heeft jou beloofd dan dat je veel meer dan 300km kan halen als je continue 130km/u rijdt? Dat zie ik bij wel meer EVs terugkomen, die zogenaamde (of oprechte) teleurstelling.
De LR moet toch zeker wel in de buurt van de 400km komen bij grotendeels snelweggebruik?
Dat je dan zegt "ik laad niet tot 100% op" tja, met een halflege tank kwam je ook maar tot de helft ;)
Waarom zou je niet tot 100% opladen dan als je wel de volledige range nodig hebt? De 3 kan lekker snel laden met 3-fasen.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2019 11:24 ]

• gebruikershaes
@CyBeRSPiN Wie heeft jou gezegd dat ik teleurgesteld ben? Ok je hebt gelijk het is gemeten met gemixt gebruik. Zowel snelweg als stad, maar ook dan haal je die 500km realistisch gezien nooit.
Dus mijn opmerking was alleen dat je dan de SR wellicht niet zou moeten willen.

En als je het echt wil weten. Gisteren ben ik van Amsterdam naar Groningen gereden over de afsluitdijk harde wind tegen). Volledig vol vertrokken dus 100%. Bij aankomst thuis dus ong 200km verder, had ik nog 18%. Dit was met CC op 135km/h.

[ Voor 30% gewijzigd door gebruikershaes op 10-04-2019 11:28 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar mee eens qua SR, iedereen met relatief dure long range EVs (ook ik met mn e-Niro) is ineens "helemaal om". Maar met goedkopere modellen met kleinere accu en dus minder range ga je idd vaker last krijgen van te weinig range en/of dan te beperkt worden in je rijgedrag (snelheid) om je bestemming zonder gedoe te halen.

Ja, en 135km/u is duidelijk nog weer een stuk minder zuinig dan 130, dat is de natuurkunde van de luchtweerstand. Elke auto gaat zuipen boven de 110 km/u. 120 is nog goed te doen maar daarboven vreet het aan je range.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2019 11:30 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

gebruikershaes schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:20:
De 35K wil je denk ik ook niet. Na een aantal week de LR AWD in bezit te hebben kom ik tot de conclusie dat de opgegeven range bij lange na niet gehaald kan worden (snelweg gebruik).

Ten eerste laad je de auto nooit tot 100% op en ten tweede zijn er andere factoren die veel invloed hebben op de range, zoals wind en temperatuur.

Met CC op 130km/h haal ik rond de 300km. En dat is toch zo'n 40% minder dan opgegeven.
Ga je 90km/h rijden met wind mee kom je er misschien wel, maar dat is onrealistisch, want wie doet dat nou...
Ik denk dat je in de zomer ook veel betere waardes zult zien. 300km is voor mij prima.. waarschijnlijk zal mijn vrouw wel meer halen dan 300km O-) Die ene keer dat ik rij is 100km al genoeg om wat te scheuren.

Voor de lange afstanden pak ik de S wel.. die haalt met gemak 350+ met dit weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 10-04-2019 11:30 ]

• MeZZiN
Ik heb nu een half jaar gereden met een 100D en nu weer terug naar mijn eigen 75D ja het is fijner iets meer range te hebben maar elke tesla heeft genoeg range voor Nederland. Zelfs naar zuid frankrijk is 75D helemaal prima 100D is alleen nuttig als je elke dag die range nodig.

De extra range is over het algemeen totaal overbodig. Zelf bij lange riten maakt het maar weinig uit of je de 75D heb of de 100D. De 100D heeft alleen maar voordeel op het eerste stuk daarna heeft het geen voordeel meer.

Ik ben heel blij dat ik niet de extra kosten gemaakt heb voor de 100D.

• gebruikershaes
Wimo. schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat je in de zomer ook veel betere waardes zult zien. 300km is voor mij prima.. waarschijnlijk zal mijn vrouw wel meer halen dan 300km O-) Die ene keer dat ik rij is 100km al genoeg om wat te scheuren.

Voor de lange afstanden pak ik de S wel.. die haalt met gemak 350+ met dit weer.
Klopt 300km is dikke prima. De SR echter heeft een opgegeven bereik van 340km, wat in praktijk eerder 200km of minder zal zijn.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ben benieuwd, we wachten af!
Ik heb nu een half jaar gereden met een 100D en nu weer terug naar mijn eigen 75D ja het is fijner iets meer range te hebben maar elke tesla heeft genoeg range voor Nederland. Zelfs naar zuid frankrijk is 75D helemaal prima 100D is alleen nuttig als je elke dag die range nodig.

De extra range is over het algemeen totaal overbodig. Zelf bij lange riten maakt het maar weinig uit of je de 75D heb of de 100D. De 100D heeft alleen maar voordeel op het eerste stuk daarna heeft het geen voordeel meer.

Ik ben heel blij dat ik niet de extra kosten gemaakt heb voor de 100D.
Ik rij regelmatig het rondje Eindhoven-Breda-Schiphol en terug. Dat zou me niet lukken met een 75D. Vandaar de keuze voor iets meer vrijheid.

Wat ook mee hielp: sneller laden met een 100D en aanzienlijk meer power dan de 75D :+

[ Voor 93% gewijzigd door Wimo. op 10-04-2019 11:40 ]

Verwijderd

gebruikershaes schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:33:
[...]

Klopt 300km is dikke prima. De SR echter heeft een opgegeven bereik van 340km, wat in praktijk eerder 200km of minder zal zijn.
200km of minder!? Waar haal je dat nou vandaan. Uit alle tests blijkt dit niet.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:41:
[...]

door 135km/h te scheuren met tegenwind :D

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• MeZZiN
Er zit zeker een verschil tussen opgegeven en echte kilometers maar zo groot is het verschil niet. het zal meer rond de 260-280 zitten. Maar goed het ligt helemaal hoe je rijd is het regelmatig en rustig (niet langzaam) gaat het stukken beter dan als je hard door trekt.

• gebruikershaes
Coasterfreak schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:43:
[...]

door 135km/h te scheuren rijden met tegenwind :D
There I fixed it :D

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:41:
[...]

Uit mijn test blijkt dit wel :p. Nee maar zonder gekheid, ik weet niet hoe ver die zal komen en ik weet niet hoe het getest wordt. Maar ik weet wel dat als ik 135km/h met tegenwind rijd ik met de LR niet eens 300km haal.
En voor mij is dat niet een gek scenario. Wat wel gek is voor mij, met 100km/h in ideale omstandigheden rijden.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is een feit dat bij een EV de (weers)omstandigheden een veel grotere invloed hebben dan bij een ICE. Koud + harde wind + hoge snelheid levert een gigantische penalty op. Is het zomer met weinig wind en rij je gemiddeld langzamer dan gaat de range andersom ook met sprongen omhoog. Je kan een Model S rijden met een gemiddeld verbruik van 300Wh/km maar ook met 150. Kwestie van je gedrag aanpassen.

• Requiem19
  • Nu online
Het scheelt qua tijd ook niet eens zo gek veel als je 110-115 rijdt tov 135...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36
Dit is de WLTP test cyclus voor personenwagens:
Wikipedia: Worldwide harmonized light vehicles test procedure
Zoals je ziet is de range dus gebaseerd op 1/6 van de tijd op de snelweg. Qua afgelegde afstand misschien 1/3 snelweg, 1/3 provinciale weg en 1/3 in de stad.

En 135km/u rijden kost 82% meer vermogen dan 100 rijden, terwijl je maar 35% meer afstand aflegt.
Je range is op 135 dus maar 74% van je range als je 100 rijdt.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 10-04-2019 11:50 ]

TheS4ndm4n#1919

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Requiem19 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:49:
Het scheelt qua tijd ook niet eens zo gek veel als je 110-115 rijdt tov 135...
Qua perceptie echter wel. Dat is het verschil tussen redelijk constant rijden op linker of een na linker baan of tussen vrachtverkeer (rechterbaan) en middelste baan pendelen (aangenomen dat je netjes zoveel mogelijk rechts rijd).

Op een 130 weg probeert de gemiddelde bestuurder simpelweg 130 te rijden en niet 110, toch?

• gebruikershaes
Akkoord, maar we moeten ons toch niet in rare bochten gaan wringen om een aanzienlijk bereik te halen?

Bij normaal gebruik (CC135km/h == snelheidslimiet) kom je gewoon niet ver.

• MeZZiN
Oh doe vooral geen 135 op CC in een tesla. Is niet handig je een tesla laat je echte snelheid zien niet zoals alle andere merken dat het is van 5% afwijking heeft.

• swbr
gebruikershaes schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:54:
Akkoord, maar we moeten ons toch niet in rare bochten gaan wringen om een aanzienlijk bereik te halen?

Bij normaal gebruik (CC135km/h == snelheidslimiet) kom je gewoon niet ver.
Niet ver is subjectief natuurlijk. In mijn geval is 300km range genoeg om 2 dagen zonder te laden op en neer naar m'n werk te kunnen. Op langere (vakantie)ritten, rijdt je gewoon van SuC naar SuC, pauzeren moet je toch.

• Deveon
  • Niet online
Ik haal makkelijk 350 km met 130 km/u, wel met 18”. Wél op een enkele rit want anders snoept de verwarming en Sentry Mode teveel van de batterij.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

MeZZiN schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:58:
Oh doe vooral geen 135 op CC in een tesla. Is niet handig je een tesla laat je echte snelheid zien niet zoals alle andere merken dat het is van 5% afwijking heeft.
135 op het display is 133 echt (op GPS), prima snelheid en nog binnen de meetcorrectie van de politie :P
https://www.om.nl/onderwe.../snelheid/meetcorrecties/
Ik heb de CC standaard op +5 ingesteld, zit ik overal aan de goede kant van de correcties!

Maar altijd even ijken om het zeker te weten... ;)

• IceOnFire
  • Niet online

Ik heb dezelfde ervaring; zelfs met gewoon 100 km/u op de snelweg haal ik de opgegeven range bij lange na niet. Er blijft van de beloofde 530km hooguit 300 over en dat vind ik toch best schandalig. Dat je met pittig rijden of 135 volcontinu niet aan die 530 komt snap ik prima, maar met 100 op de cruisecontrol had ik toch echt wel beter verwacht..

• MeZZiN
Een maar de mijne was wel op GPS exact 130 en toen had ik toch een paar boetes op een traject controle omdat ik net op de grens zat van 1km :(

Het probleem is ook dat de range van zo veel dingen afhankelijk is. Een benzine auto haalt nooit zijn opgegeven zuinigheid maar niemand loop daar over de piepen.

• Mixpower
  • Laatst online: 23:56
Iemand nog een Model 3 kopen? Praktisch nieuw bijna niet mee gereden. :+
https://www.dumpert.nl/me...88/tesla_in_de_water.html

[ Voor 6% gewijzigd door Mixpower op 10-04-2019 13:33 ]

It's All In The "Mix"

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mixpower schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:33:
Iemand nog een Model 3 kopen? Praktisch nieuw bijna niet mee gereden. :+
https://www.dumpert.nl/me...88/tesla_in_de_water.html
Tja, bij die 350pk krijg je niet ook een cursus hoe er mee om te gaan.. :+
Wat een prutser zeg..

Top-reaguursel is wel hilarisch "Even in een bakje rijst leggen en hij is weer zo goed als nieuw." :D
Ben serieus wel benieuwd wat de uiteindelijke schade is, neem aan dat de elektronica wel watersealed is?
Puur bekleding die even gereinigd moet of zou er meer aan de hand zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2019 13:38 ]

• winwiz
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:36:
[...]

Wat een prutser zeg..

Top-reaguursel is wel hilarisch "Even in een bakje rijst leggen en hij is weer zo goed als nieuw." :D
Ben serieus wel benieuwd wat de uiteindelijke schade is, neem aan dat de elektronica wel watersealed is?
Moet je maar eens kijken bij Rich Rebuilds Iets met orkanen en waterschade en afsluiten van alle service door Tesla.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
[...]

En een nieuwe deur links achter :+

• Requiem19
  • Nu online
IceOnFire schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring; zelfs met gewoon 100 km/u op de snelweg haal ik de opgegeven range bij lange na niet. Er blijft van de beloofde 530km hooguit 300 over en dat vind ik toch best schandalig. Dat je met pittig rijden of 135 volcontinu niet aan die 530 komt snap ik prima, maar met 100 op de cruisecontrol had ik toch echt wel beter verwacht..
Eens!

Aero velgen of niet? ;)

• LordSinclair
[...]

Wat een prutser zeg..
Zijn het geen medewerkers van Tesla zelf? Er staat iemand met een Tesla kledingstuk bij.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mocht Tesla je de XK-202-Z willen meegeven, niet doen dus :P

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-11 23:37
[...]

Tja, bij die 350pk krijg je niet ook een cursus hoe er mee om te gaan.. :
Ik zie rode remklauwen dat is 473pk. Remmen is dan meer een probleem dan "gas-"geven.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

[...]

Wat een prutser zeg..

Total loss.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 20:23
LordSinclair schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:18:
[...]

Zijn het geen medewerkers van Tesla zelf? Er staat iemand met een Tesla kledingstuk bij.
Lijkt het wel op idd.

• RocketKoen
Bij een gewone auto wel. Water in de motor = afschrijven. Bij Tesla zijn de motor en accu waterdicht. Dan zit je alleen met het interieur en eventuele blikschade van de klap (en het eruit trekken). Maar ik denk niet dat die schade groot genoeg is om een gloednieuwe auto van €68.000 total loss te verklaren.

TheS4ndm4n#1919

• Mixpower
  • Laatst online: 23:56
RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:37:
[...]

Bij een gewone auto wel. Water in de motor = afschrijven. Bij Tesla zijn de motor en accu waterdicht. Dan zit je alleen met het interieur en eventuele blikschade van de klap (en het eruit trekken). Maar ik denk niet dat die schade groot genoeg is om een gloednieuwe auto van €68.000 total loss te verklaren.
Wat dacht je van de rest van die elektronica? Niet alles is waterdicht, en deze is voor een verzekeraar gewoon total loss. ;)

It's All In The "Mix"

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:47

Arfman

Drome!

Inderdaad. Een waterschade auto is misschien interessant voor iemand a la Rich Rebuilds maar voor 99% van de mensheid is die auto waardeloos geworden. Een telefoon die in het water heeft gelegen kan er rustig 3 maand later de brui aan geven omdat er ergens op een printplaatje roest is ontstaan, moet je je voorstellen op hoeveel plekken er in een auto roest kan ontstaan en welke rare storingen je daarvan kunt krijgen.

Ik ken iemand die ooit een motor uit een auto heeft overgezet die heel even, heel kort, gedeeltelijk in het water had gelegen en die man had jaren na dato nog steeds problemen met die motor. Auto in water = total loss :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• RocketKoen
Arfman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:54:
Inderdaad. Een waterschade auto is misschien interessant voor iemand a la Rich Rebuilds maar voor 99% van de mensheid is die auto waardeloos geworden. Een telefoon die in het water heeft gelegen kan er rustig 3 maand later de brui aan geven omdat er ergens op een printplaatje roest is ontstaan, moet je je voorstellen op hoeveel plekken er in een auto roest kan ontstaan en welke rare storingen je daarvan kunt krijgen.

Ik ken iemand die ooit een motor uit een auto heeft overgezet die heel even, heel kort, gedeeltelijk in het water had gelegen en die man had jaren na dato nog steeds problemen met die motor. Auto in water = total loss :)
De grootste uitdaging voor Rich rebuilds was om aan nieuwe electronica (van dezelfde versie) te komen voor alles wat buiten de aandrijving zat. Dat is voor Tesla een stukje makkelijker.

Daarnaast betwijfel ik of Tesla hiervoor verzekerd was.

TheS4ndm4n#1919

• Deveon
  • Niet online
fiber44 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:49:
[...]

Ik zie rode remklauwen dat is 473pk. Remmen is dan meer een probleem dan "gas-"geven.
Dat geld voor 350 pk net zo goed hoor. Overigens vind ik zelf dat de Model 3 met zijn lage zwaartepunt echt als een tank op de weg ligt, als je uit de bocht vliegt heb je écht véél te hard gereden. De stoelen nodigen daarbij ook niet uit om zó hard door de bocht te gaan dat je grip verliest. De bekleding is vrij glad en het zijn zeker geen kuipstoelen. Op de achterbank is dit nog erger.

• LordSinclair
Ze kunnen ook gewoon met andere dingen dan rijden bezig zijn geweest. Want als je ziet hoe vlotjes ze uitstappen is de klap niet heel groot geweest.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-11 12:37
Mijn vader heeft vandaag een Tesla (bj. 2013) gekocht, dus kan ik nu eindelijk Tesla rijden.

Vraagje: is het met deze Tesla mogelijk om de hoogte van de Tesla te verstellen?

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
mr.JamesBond schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:16:
Mijn vader heeft vandaag een Tesla (bj. 2013) gekocht, dus kan ik nu eindelijk Tesla rijden.

Vraagje: is het met deze Tesla mogelijk om de hoogte van de Tesla te verstellen?
Afhankelijk of de auto luchtvering heeft.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
mr.JamesBond schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:16:
dus kan ik nu eindelijk Tesla rijden.
soms wil je wel eens iets anders, na al die Aston Martins...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1 ... 37 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic