Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.900 views

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:36
Torque is in normale omstandigheden discutabel (maar zal zeker wel iets doen). Gelijkmatig slijten van banden is een interessante; veel last gehad van 'gecupte' banden in het verleden door achteruit inparkeren (haaks). Bij gladheid helpt het een hoop om uit een lastige situatie te komen (met fwd vaak laat van gehad; band in 'greppeltje' bijvoorbeeld (water afvoer met putten in de rijbaan langs smalle weg) bij in/uit parkeren. Dan ben je blij met awd en slipstart. Verder is het - hoe dan ook - ook een beetje een verkoop dingetje.
Aurelium schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:16:
Woensdag de model 3 opgehaald, wat een beest van een auto. Voelt zelfs een beetje gênant als ik daarmee de kinderen ophaal van de opvang, maar dat zal wel aan mij liggen :-)

Vraagje: wat ga ik nou eigenlijk merken van de AWD? Ik weet dat er meer instant torque is dan de RDW. En dat banden gelijkmatiger slijten. En dat rijden in de sneeuw/gladheid beter gaat. Maar verder? Moet ik nu met 150 km/u door bochten gaan jagen om het voordeel te ondervinden? Of merk je ook bij lagere snelheden beter rijgedrag? En hoe vertaalt zich dat dan? Waar merk ik het aan?

Gravity sucks...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga toch maar een glascoating op mijn Model S laten zetten. Kost 350,-, maar de lak is dermate zwak dat ik anders denk dat ik over 3 jaar in een witte in plaats van blauwe auto rijd.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:36
1-0-Ed schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 01:45:
Maar even een nachtelijk bezoek gebracht aan de FastNed 175kw charger bij het brugrestaurant aan de A4. Inpluggen en gaan; alles prima. Van 180km naar 250km ging prima (hetzij maar met 60-70kw. Paar luide plof geluiden gehoord maar heb gezien dat dit 'normaal' is). Bij 250km range hield hij er echter plots mee op. Charging stopped. Op het scherm van de lader stond 'onvoldoende capaciteit. Kan niet gelijktijdig ChaDeMo opladen'. Bijzonder want ik was de enige gebruiker van het gehele station. Vervolgens alles los gehaald en opnieuw aangesloten. Daarna rond de 40-45kw doorgeladen tot 430km (90%). Niet snel...maar werkte wel.

Meer mensen met FastNed 175kw ervaringen?
Ik keek naar de prijzen van Fastned en hou het lekker bij de Superchargers 😊

Hoor meer ervaringen zoals die van jou, bij Superchargen gaat het prima, begint met 120kw en eindigt met 90kw op 90% vol. Verder een stuk goedkoper. 25 cent tegenover 59 cent voor Fastned per kw.

Plus supercharging is de eerste 9 maanden gratis voor mensen die een referral code hebben gebruikt 😊
PWM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:57:
Ik ga toch maar een glascoating op mijn Model S laten zetten. Kost 350,-, maar de lak is dermate zwak dat ik anders denk dat ik over 3 jaar in een witte in plaats van blauwe auto rijd.
Goede prijs, waar ga je het laten doen?

[ Voor 12% gewijzigd door NeoPhire op 30-03-2019 09:47 ]

• PWM
  • Niet online
NeoPhire schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:46:

Goede prijs, waar ga je het laten doen?
Bij een bekende met een poetsbedrijf in het Gooi. Mocht je interesse hebben mag je DM sturen ;)

Volgende week gaat ie. Er zitten superveel oppervlakkige krassen op. Als het goed is zijn die zo ook weg.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 30-03-2019 09:59 ]

• NeoPhire
Ik ben nog wat aan het vergelijken tussen glas en ceramisch. Maar bij interesse stuur ik zeker een PM.

Via een vriend kan ik bij een poetsbedrijf in Dordrecht terecht met goede recensies ook. Die vraagt 450 voor ceramisch 😊

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10 15:41
SuC in Rosmalen is open!

https://tweakers.net/ext/f/WFToCHazkQU39bm683963TDZ/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door swbr op 30-03-2019 17:05 . Reden: even linken naar die veel te grote foto ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-11 20:09
V2 of V3 in Rosmalen?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-10 12:47

basdej

OutSystems Consultant

Model 3

Getal van eergisteren gecorrigeerd naar 513 uitleveringen,
gisteren maarliefst 414 uitleveringen!

Gaat wel lekker hard zo. Momenteel bijna 2600 in NL _/-\o_

Hoi.

• swbr
V2, wel alle stalls dubbel uitgevoerd, zitten ook nergens van die Model 3 Prio stickers op.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-11 20:49
Even vraag voor de financial lease; gaat kennelijk nu via Findio.

Wat moet je precies aan documentatie aanleveren als zzp'er? Is dat overigens snel?

[ Voor 37% gewijzigd door Katseviool op 30-03-2019 19:13 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00
Helaas, mijn aflevering die eerst vrijdag en daaarna op vandaag stond, is na een boel wachten doorgeschoven naar 8 april. Het lijkt alsof ze de eerste week geen deliveries doen.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

DaCoTa schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:50:
Helaas, mijn aflevering die eerst vrijdag en daaarna op vandaag stond, is na een boel wachten doorgeschoven naar 8 april. Het lijkt alsof ze de eerste week geen deliveries doen.
Zuur, het is toch iets waar je naar uitkijkt :)

Een aantal collega's van mij hebben geen laadpaal, maar gewoon een "stekker" uit de muur. Ik twijfel zelf nog over het plaatsen van een paal of niet.

Hoe heb jij dit geregeld? Heb je een laadpaal en zo ja, welke?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:02

databeestje

Von PrutsHausen

Als je een oprit hebt waar de auto kan staan, dan een wallbox met een vaste kabel, daar ga je veel plezier van hebben. Voor een euro of 500 kan je een nieuwe aanschaffen (los van installatie), of een 2e hands vanaf een marktplaats voor minder.

Ik heb al 3 jaar een vaste met kabel hangen, dan kom je thuis en plug je gewoon in. Geen gehannes met natte kabels of dergelijke.

• DaCoTa
Taro schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:09:
[...]

Zuur, het is toch iets waar je naar uitkijkt :)

Een aantal collega's van mij hebben geen laadpaal, maar gewoon een "stekker" uit de muur. Ik twijfel zelf nog over het plaatsen van een paal of niet.

Hoe heb jij dit geregeld? Heb je een laadpaal en zo ja, welke?
Ja, zuur, had me er wel op verheugd. Ik had er zelf ergens al wel rekening mee gehouden, maar is idd redelijk knullig, zeker slecht voor de w.a.f. Vooral het gebrek aan communicatie is lastig, ik werd zowel vrijdag als zaterdag pas laat op de dag gebeld met een verschuiving.

Qua opladen, ik heb niks, geen oprit en alleen een publieke parkeerplaats. Er loopt een aanvraag voor een publieke laadplek 70m verderop in de straat, maar dat duurt nog een tijdje voordat die gereed is. Dus niet ideaal, maar we gebruiken de auto niet voor dagelijkse werkverkeer dus met een beetje plannen loopt dat wel los. Lange afstanden heb ik wel vertrouwen in, de superchargers zijn inmiddels voldoende aanwezig om dat soepel te laten verlopen.

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 11:41
Heeft iemand een tip voor een passende USB micro kabel voor de model 3? Ik had er een gekocht maar de connector is helaas niet lang genoeg.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Katseviool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:22:

Wat moet je precies aan documentatie aanleveren als zzp'er? Is dat overigens snel?
^^^ Ben ik ook wel benieuwd naar, iemand die hier antwoord op heeft?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 13:01
@Bas_zip Had nog een Sony kabeltje liggen wat perfect paste, als de splitter binnenkomt zodat zowel de teslacamstick en een telefoon tegelijk erin kunnen heb ik alles prima geregeld.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
So, I heard you liked tesla. So we put some teslas on your tesla.

TheS4ndm4n#1919

• Smuggler
  • Laatst online: 31-10 21:55

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Tassadar32 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:48:
@Bas_zip Had nog een Sony kabeltje liggen wat perfect paste, als de splitter binnenkomt zodat zowel de teslacamstick en een telefoon tegelijk erin kunnen heb ik alles prima geregeld.
heb jij een linkje naar de sony cable? als het goed past wil ik erook 1 aanschaffen. de tomtom kabel is te kort.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:08

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

basdej schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:40:
[Afbeelding: Model 3]

Getal van eergisteren gecorrigeerd naar 513 uitleveringen,
gisteren maarliefst 414 uitleveringen!

Gaat wel lekker hard zo. Momenteel bijna 2600 in NL _/-\o_
Ik was een van de 414, wel met wat gedoe, maar na een paar uur toch Tilburg verlaten in m'n 3. 8)
En voor de 30e en 31e stonden er ook nog 500+ per dag gepland, dat worden mooie verkoopcijfers.

Tesla mag de verkopen pas meetellen als er kentekens op naam worden gezet, en dat gebeurt pas de dag van de aflevering, daarom de grote tsunami van afleveringen nu voor het eind van het kwartaal.

• RichieB
  • Laatst online: 20:56
Ik kan me voorstellen dat ze het komende week rustig aan doen, misschien zelfs de Tesla medewerkers een paar dagen vrij hebben gegeven..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Tassadar32
@Smuggler Zat bij een sony bluetooth headset dus geen flauw idee of deze ook lot te verkrijgen is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:00:
@Djerro123 niet in de 3 gereden nog, maar de e-Niro rijdt idd heerlijk en is ook een stukje ruimer/praktischer. In sport mode m.i. ook meer dan voldoende en zeer directe “torque kick”, maar idd wel kans op wheel spin op nat wegdek ivm FWD. Leuke van de Niro is dat niemand doorheeft dat het een EV is en men soms de “strijd” aan wil gaan bij het stoplicht ;)
Ik vraag me serieus wel af of de Tesla AP echt zoveel beter is dan die van Kia. Zelf rijden zonder handjes aan het stuur gaat er toch niet van komen de komende jaren. Ook de Tesla eist dat je om de zoveel seconde aan je stuur trekt. En als je ziet wat de kwaliteit is van de Tesla updates mag je misschien juist wel blij zijn met een saaie/degelijke auto die gewoon fijn en vertrouwd blijft rijden. Al zal dat over tijd ook wel verbeteren.
Maar als je heel regelmatig grote afstanden rijdt dan is het veel sneller kunnen (snel)laden wel een stuk beter geregeld met de 3.
Voor mij niet de 250 euro netto waard (alleen met vakanties rijd ik meer dan 400km/dag) maar zou net als jou ook even flink twijfelen vanwege het “gadget” gehalte van de 3. Maar over 5 jaar is dat in totaal toch 15.000 euro, daar kun je ook andere leuke/verstandige dingen mee doen ;)
@CyBeRSPiN : Heb zelf wel in de Niro gereden en reed inderdaad erg comfortabel. Was wel underwhelmed van het infotainment apparaat, erg 2015 voelde het aan (als in, het was niet veel beter, sneller, handiger dan wat ik nu in mijn Passat heb). Zat gisteren in een M3 en dat is toch wel echt een andere klasse (incl prijskaartje haha). Het gadget gehalte is idd erg aanwezig in mijn afweging. Heb helaas geen proefrit kunnen doen (tot begin mei volgeboekt).
Smobbo schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:49:
@Djerro123 kan je niet nog wat langer wachten en doorrijden in je huidige auto? Dan komen de goedkopere model 3’s en is de keuze net weer ff makkelijker ;) .
@Smobbo: Nou ik kan wel wat langer wachten (contractueel gezien), dat is geen probleem maar ik zit met twee dingen; enerzijds wil ik echt niet meer wachten en ben ik de huidige auto echt zat (zeker in de file:P) en anderzijds weet ik niet of ik een 'mindere' M3 zou willen (range, AWD). Op zich is het geld niet echt het grote probleem, ik zou ongeveer evenveel betalen dan dat ik nu doe in plaats van extra geld overhouden per maand zoals ik had ingecalculeerd bij de Niro.
Strykeforce schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:07:
@Djerro123 Ik heb niet in beide gereden, wel in de Kia gezeten en rij zelf nu een Model S. Had een reservering voor de E-Niro en kon em wel bestellen wat de verstandige keuze was geweest. Voor mij was het vooral: 3-fase laden, superchargers voor vakantie, autopilot, updates over the air en ja ook de "pats-factor" (gisteren nog stond een vrouw haar vriend zijn arm in elkaar te rossen en te wijzen naar mijn auto >:) ).

Als ik in 2018 wist dat de 3 in begin 2019 kwam dan was er een hele grote kans geweest dat ik de 3 had gedaan, ja het is misschien de iets minder praktische optie qua achterklep maar hoe vaak ga je nu nog naar de ikea om pax kasten te kopen, bestel het gewoon lekker zelfs in een stationwagon passen die dingen niet. De rest van de auto is vele malen praktischer in mijn ogen (kijkende naar de EV-eigenschappen).

En over autopilot, ja het is geweldig maar het eist ook wat aanpassing van je eigen rijgedrag/stijl. Het systeem doet het allemaal wat trager/veiliger dan dat je zelf rijd (logisch). Kan je je daar aan aanpassen dan is het wel echt een heerlijk systeem om mee te rijden. Dan kom je wel lekker uitgerust thuis :)

Gisteren de nieuwe update met sentry mode er in, dat is toch ook gewoon leuk! Elke maand zowat een update voor je auto. Houd het toch wel interessant :)
@Strykeforce : Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat; superchargers, AP, updates (auto wordt alleen maar featurerijker en daarmee toekomstvaster). Heb er gisteren dus ingezeten (in de showroom) en de kofferruimte viel mij echt ontzettend mee (was veel dieper dan ik had verwacht) en de beenruimte achterin was eigenlijk ook geen probleem (ben zelf 1.96). Het is net wat ruimer in de Niro en is in dagelijks gebruik zal dat ook wat praktischer uitvallen, maar ja, die patsfactor he :P

Al met al ben ik er nog niet uit. A.s. week zal ik definitief te horen krijgen wat de mogelijkheden zijn bij m'n werkgever. Het zou bijvoorbeeld al heel veel schelen als we de AP+FSD (toch weer 7k) er niet bij bestellen maar er na op naam zetten erbij nemen, dat scheelt alweer gauw 70EUR per maand netto aan bijtelling. (en als dat mogelijk is dan is mijn keuze wel gemaakt hoor haha)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Djerro123 als geld niet het probleem is dan heb je je keuze al gemaakt! ;)
Als je die 250/maand makkelijk kunt missen dan zou ik ook voor de Model 3 gaan, anders heb je 4 jaar lang “had ik nou maar..” en over 4 jaar is het bijtellingsfeest echt wel afgelopen.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:30
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sMSWwyFihQoEOOLcEDqjvWYu4ZLz9daR1cEz99bE-Ibz9IOeSkUtRDfv9HCot62DJaGhA1--7lsH5-xIJM9h0yEXD9kwY9qXDVX90HzO0RiCUpm9nUdltte6RMmkOfklQ6oUa19PZPfTecLIjf8wvjnLR96SXFUIRHNU1qszDy7XxXgQ4nxFPKcBbRyE3Dc01twCmN3YWocTzTr-ldNI3rlvcGfiy26HvY626RhW5ZZamLDZzMX4L1O9v5eCL0XPmbVcrQ2h390rX_2mv-JvsFbdR7BnJnngUpLIJb4BLhXIbO_xuXd5QF3IeAYsCOvwGHOGvXMFJ8uABDHkFi41HCCY08gFzNxDAPvaEe3sDpLRqd93pHuW5uCQe-zJwtDaMw7nOVPVxf-ePI55q6cYlchn5Mt-9RlgKRFDALpcdFYlRZcvoQ92wKk7o6kIEiQp56VJnmN5Oi3bHl1PqHehd4Oao9-VU6KqRneI7QpNpBasmiSy37roQY7P9aR0_li3vdRfJ12g33l5sEj5ATbddMKnudoxL9aC3YsVbFaoiBCKcgFdy6NzbesmWhrBCBxeo3ve8QGeFuPab7nzhpYW9lGmu287YXhAZELxOI5ld0TqVF5JbPn4-NhyOLUivfUgN-vQYZo0_IATcqNBv4t6yQLXIxNXLzkZ=w2420-h1692-no?.jpg

Daar is die dan! Afgelopen zaterdag opgehaald in Tilburg. Moet zeggen dat afgezien van het feit dat ik per toeval er achter moest komen dat ik een afspraak had, verder alles op rolletjes liep.
Het was druk zaterdag er stond notabene een rij naar buiten, maar binnen 20 minuten had ik de auto en reed ik de fabriek uit. Dit was mijn eerste afspraak en is nooit verzet.
Geen beschadigingen en geen krassen afgezien van de gebruikelijke swirls. Kabel ook meegekregen. Gewoon dik ik orde dus!

[ Voor 39% gewijzigd door gebruikershaes op 31-03-2019 21:46 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Gefeliciteerd! Natuurlijk van de zotte dat er op een nieuwe auto al swirls zitten maar dat is helaas bij elk autobedrijf zo ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• 1-0-Ed
Haha - je zou mijn wagen eens moeten zien. Echt een drama. Deuk, krassen, plaatwerk, putje. Als een auto welke al 2 jaar en 80k km gereden heeft
- dat niveau. Ben heel benieuwd of ik er morgen iets over te horen krijg. Dit is namelijk niet best en verre van acceptabel. Tbc...
Arfman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 21:59:
Gefeliciteerd! Natuurlijk van de zotte dat er op een nieuwe auto al swirls zitten maar dat is helaas bij elk autobedrijf zo ...

Gravity sucks...

• 1-0-Ed
Nog meer mensen een software update vandaag trouwens? Ik heb hem net gestart. Tevens ontdekt dat een update niet kan worden uitgevoerd als sentry mode aan staat. Jammer dat je daar vooraf geen waarschuwing voor krijgt...

Verder ook gisteren een vastloper van het scherm gehad; stuk gereden, geparkeerd en 10 min later weer ingestapt. Scherm bleef zwart. Kon wel rijden maarja - zonder scherm vond ik dat een slecht plan. Twee knopjes op het stuur ingehouden (gelukkig ooit gezien op YT) en dat tweemaal moeten uitvoeren (eerste keer rebooten gaf wel Tesla logo voor reboot maar scherm bleef daarna ook zwart). Even schrikken...

[ Voor 48% gewijzigd door 1-0-Ed op 01-04-2019 01:08 ]

Gravity sucks...

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

1-0-Ed schreef op maandag 1 april 2019 @ 01:04:
Nog meer mensen een software update vandaag trouwens? Ik heb hem net gestart. Tevens ontdekt dat een update niet kan worden uitgevoerd als sentry mode aan staat. Jammer dat je daar vooraf geen waarschuwing voor krijgt...

Verder ook gisteren een vastloper van het scherm gehad; stuk gereden, geparkeerd en 10 min later weer ingestapt. Scherm bleef zwart. Kon wel rijden maarja - zonder scherm vond ik dat een slecht plan. Twee knopjes op het stuur ingehouden (gelukkig ooit gezien op YT) en dat tweemaal moeten uitvoeren (eerste keer rebooten gaf wel Tesla logo voor reboot maar scherm bleef daarna ook zwart). Even schrikken...
Ik had hetzelfde, had de software update gestart (en als je in de auto zit staat Sentry uit, dus dat zou geen punt mogen zijn) en wat later weggereden. De update liep echter nog en de auto rebootte daarna wee maal tijdens het rijden! :X Op zich geen probleem, maar wel raar rijden zonder scherm.

Daarna zat ik wel op versie 8.4 want 8.3 stond er af fabriek al op. @1-0-Ed welke SW versie geeft je 3 nu aan?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gister kreeg ik ook een update voor mijn kiezen, best vreemd aangezien ik in de release notes niets nieuws zag in vergelijking met de update van de maandag ervoor. Misschien een bugfix? Zit nu in ieder geval op 2019.8.4 530d1d3 (Model 3).

Daarnaast vanochtend voor de vier of vijfde keer dat de bass wegvalt (overduidelijk niet alleen de sub). Na een herstart werkt het allemaal weer prima, maar blijft toch ongemakkelijk om tijdens het rijden je snelheid niet te kunnen zien.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:26
Bas_zip schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:17:
Heeft iemand een tip voor een passende USB micro kabel voor de model 3? Ik had er een gekocht maar de connector is helaas niet lang genoeg.
Deze heeft een lange micro connector maar weet niet of dat de bedoeling is :?

https://www.onlinekabelsh...ctor-usb2-0-zwart-1-meter

[ Voor 9% gewijzigd door ybos op 01-04-2019 19:55 ]

• renegrunn
  • Nu online
jakob558 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:04:
Haalde vandaag weer twee volle vrachtwagens met Model3's in, A28 richting Zwolle. Zie ze de laatste tijd wel meer rijden, wordt veel afgeleverd denk ik!
Ik heb afgelopen weekend ook meerdere vrachtwagens vol Model 3's richting, en voorbij Zwolle zien rijden. Zouden deze richting Scandinavië kunnen gaan?

Zeker gezien dit bericht: https://www.nu.nl/auto/58...orwegen-is-van-tesla.html

• Deveon
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:06:
[...]

Ik heb afgelopen weekend ook meerdere vrachtwagens vol Model 3's richting, en voorbij Zwolle zien rijden. Zouden deze richting Scandinavië kunnen gaan?

Zeker gezien dit bericht: https://www.nu.nl/auto/58...orwegen-is-van-tesla.html
Ze gaan per schip naar Noorwegen, maar misschien gingen ze naar Denemarken of zo.

• Aurelium
  • Laatst online: 22-10 21:37
M'n nieuwe model 3 is vannacht besmeurd in de straat. Heb met niemand ruzie en ook niets asociaal gedaan qua parkeren of wat dan ook dus moet agressie gericht op Tesla zijn? Snel maar eens sentry mode activeren

• swbr
Ik haalde gisteren een vrachtwagen met Model 3's in op de A50, ter hoogte van de brug over de Waal. Die ging dan weer richting het zuiden.

• Djerro123
Aurelium schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:11:
M'n nieuwe model 3 is vannacht besmeurd in de straat. Heb met niemand ruzie en ook niets asociaal gedaan qua parkeren of wat dan ook dus moet agressie gericht op Tesla zijn? Snel maar eens sentry mode activeren
Hmm dat is wel heel zinloos 'geweld' zeg, hopelijk niet met verf?

• Aurelium
  • Laatst online: 22-10 21:37
Djerro123 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:13:
[...]

Hmm dat is wel heel zinloos 'geweld' zeg, hopelijk niet met verf?
Nee wel afwasbaar gelukkig. Geen idee wat het is.

• Tassadar32
@Aurelium Mijn Outlander heeft iets meer dan een jaar terug een spiegel verloren met oud en nieuw, sindsdien hangt er een Unifi HD cam op de oprit die 24/7 motion recording doet dus sentry hoeft op de oprit niet aan bij mij. In de parkeergarage bij m'n klant heb ik wel wat leuke opnames gevonden van mensen die te dicht langs de 3 lopen (tussen de auto's door).

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Zojuist een rode Model 3 gespot in Hengelo (OV). Mooie kleur in het echt d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• gebruikershaes
Hoe zit het precies met sentry mode? Gewoon USB stick in een van de tel USB's prikken en aanzetten?

Enige mankement die ik heb kunnen vinden is dat mijn knipperlicht naar links blijf hangen bij licht aanraken.
Hij zou dan 3x moeten knipperen en uitgaan, maar dat uitgaan doet die dus niet. Verder heel tevreden. Denk dat ik nu al niet meer terug wil naar ICE.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Hier op m'n werk in Rotterdam heb ik nu al 'n paar keer 'n zwarte Model 3 zien staan in de parkeergarage, absoluut 'n fraaie wagen. Straks 'ns testen hoe de WAF is (de S is al goedgekeurd O-) )

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 15:01
gebruikershaes schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:25:
Hoe zit het precies met sentry mode? Gewoon USB stick in een van de tel USB's prikken en aanzetten?

Enige mankement die ik heb kunnen vinden is dat mijn knipperlicht naar links blijf hangen bij licht aanraken.
Hij zou dan 3x moeten knipperen en uitgaan, maar dat uitgaan doet die dus niet. Verder heel tevreden. Denk dat ik nu al niet meer terug wil naar ICE.
USB stick kopen + map aanmaken die TeslaCam noemt
(ervan uitgaan dat het al in FAT32 formaat is).

Maar voor de rest, gewoon in een van de USB's steken ja.

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:14
Katseviool schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:22:

Ik ben hier ook benieuwd naar :)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand hier al z'n Model 3 Performance in ontvangst mogen nemen? Zitten er inderdaad de Michelin PS4S banden onder?
Ben ook benieuwd naar interieur geluid (wat uiteraard een perceptie is, dus goed om in vergelijk met je vorige auto te doen, e.g. meer minder herrie dan auto x)

Vraag me ook af of je er gewoon weer dezelfde PS4S banden onderkrijgt bij nieuwe banden (indien lease). Leasemaatschappijen hebben graag zelf de keus...

Divide and conquer.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Aurelium schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:11:
Sneue actie, hopelijk eenmalige baldadigheid.

Divide and conquer.

• DaCoTa
Ik kreeg net te horen dat de vertraging bij mij is omdat een aantal Model 3s met de verkeerde (US) lampen zijn aangekomen, die mogen dus de weg niet op. Werd me verteld dat dat deels software en deels hardware fix is. We wachten af.

• IceOnFire
  • Niet online
wimpie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:50:
Iemand hier al z'n Model 3 Performance in ontvangst mogen nemen? Zitten er inderdaad de Michelin PS4S banden onder?
Ben ook benieuwd naar interieur geluid (wat uiteraard een perceptie is, dus goed om in vergelijk met je vorige auto te doen, e.g. meer minder herrie dan auto x)
Zeker, zitten inderdaad PS4S banden onder. Ik vind hem op snelheid best lawaaierig, niet erger dan doorsnee andere auto's maar zeker niet stiller. Redelijk vergelijkbaar met een Golfje bijvoorbeeld, luidruchtiger dan een Audi A5 (om even twee auto's te pakken waar ik ook regelmatig in rij.)

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
PWM schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:57:
Voor die 350,- kan ik ook ruim 6 jaar lang elke 3 weken auto handwassen en met hot wax naspoelen...

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Juggie0007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:50:
[...]

Voor die 350,- kan ik ook ruim 6 jaar lang elke 3 weken auto handwassen en met hot wax naspoelen...
Deal! Waar woon je? :+

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
In Waddinxveen, Gouda en Zoetermeer heb je Bob Carwash zitten. Ik heb aan 3 wasmunten genoeg.
Kun je ook gratis stofzuigen.

• Deveon
  • Niet online
Dat klinkt alsof je het zelf moet doen, volgens mij was dat niet de bedoeling van @PWM. Ik ben trouwens super tevreden met mijn glascoating. Gaat 2 jaar mee en in plaats van de wasstraat spuit ik hem in een wasbord voor een euro af en weer als nieuw.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-11 20:58
Het is echt bizar hoeveel model 3 auto’s je buiten ziet in vergelijking met 4 weken geleden. Kwam er vanmorgen al 4 tegen in het kleine stukje tussen Drunen en ‘s-Hertogenbosch.

• Djerro123
Heijmenberg99 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:17:
Het is echt bizar hoeveel model 3 auto’s je buiten ziet in vergelijking met 4 weken geleden. Kwam er vanmorgen al 4 tegen in het kleine stukje tussen Drunen en ‘s-Hertogenbosch.
Grappig, mij was juist het tegenovergestelde opgevallen, ik zie ze zelden (elke dag A12 Den Haag-Utrecht) en had er juist veel meer verwacht te zien :P

• gebruikershaes
Ik stond zelfs naast een andere 3 bij ons in de parkeergarage die ik probeerde open te maken. Lukte niet. Keek naar het kenteken dacht what the hell dit is mijn auto. Keek later beter, vrijwel identieke kenteken. Waar bij mij 669 is was deze 666 8)7 .

Verder heb ik gemerkt dat de rem erg gevoelloos is en je deze best hard moet indrukken. Is dit hoe het hoort ivm regeneratief remmen enz? Of moet ik toch eens langs Tesla.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Djerro123 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:33:
[...]

Grappig, mij was juist het tegenovergestelde opgevallen, ik zie ze zelden (elke dag A12 Den Haag-Utrecht) en had er juist veel meer verwacht te zien :P
Ik zie er ook opvallend weinig terwijl ik toch dagelijks de A15, A16, A20 en A12 heen en weer rijd. Ik heb er nu in totaal nog maar 4 gezien (2 in Nederland, 1 in Italie en 1 in Oostenrijk).

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tja, er zijn er toch echt dik 2000 afgeleverd al. De 3 valt niet heel erg op, van een afstandje lijkt ie teveel op de S. Alleen als ie recht achter je rijdt zie je de afwijkende neus ;) En als je er naast / achter rijdt valt de grote tablet ook echt op.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 10:47 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-11 16:53
CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:46:
Tja, er zijn er toch echt dik 2000 afgeleverd al. De 3 valt niet heel erg op, van een afstandje lijkt ie teveel op de S. Alleen als ie recht achter je rijdt zie je de afwijkende neus ;) En als je er naast / achter rijdt valt de grote tablet ook echt op.
Met bijna 9 miljoen auto's in Nederland is dat maar een klein percentage. Ik vond de M vooral opvallen omdat je denkt, hee daar rijdt een kleine S. Hij ziet er beduidend kleiner uit als je er achter rijdt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

LordSinclair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:50:
[...]

Met bijna 9 miljoen auto's in Nederland is dat maar een klein percentage. Ik vond de M vooral opvallen omdat je denkt, hee daar rijdt een kleine S. Hij ziet er beduidend kleiner uit als je er achter rijdt.
Truc om de 3 gemakkelijk te onderscheiden van de S: de S heeft een chrome strip tussen de achterlichten en de 3 niet.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33

Wimo.

Shake and Bake!

Vanochtend stond er een 3 naast mijn S. Dan zie je pas hoe mooi de S is .. en hoe 'vreemd' de 3 is. Die neus... de hele stance van dat ding is gewoon totaal niet mijn smaak. Raar ding..

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 03-04-2019 11:19 ]

• Deveon
  • Niet online
Eens, al moet ik zeggen dat het op zwart (zoals de mijne, biased) een stuk minder opvalt omdat er minder contrast zit in vergelijking met het glas.

Al vind ik de buitenkant niet zo belangrijk, voor mij speelt het interieur een grotere rol en daar ben ik helemaal fan van. Alleen de glossy middenconsole wil ik eigenlijk nog laten wrappen. Vanuit China had ik al een setje besteld alleen houd de installatie nog te wensen over. Inmiddels weer verwijderd, maar als proof-of-concept voldeed het.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:51
Er is nog niets bekend over een datum dat de standaard model 3 in Nederland geleverd gaat worden denk ik?

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Wimo. schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:03:
Vanochtend stond er een 3 naast mijn S. Dan zie je pas hoe mooi de S is .. en hoe 'vreemd' de 3 is. Die neus... de hele stance van dat ding is gewoon totaal niet mijn smaak. Raar ding..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WAGuOYo.jpg

Ik vind op een aantal vlakken de 3 juist wat meer proportioneel in balans. Hij oogt wat hoger maar de "overhang" achter het achterwiel is bij de S proportioneel gezien wel erg groot en de voorkant is proportioneel weer wat aan de lage kant bij de S. Ik denk dat het vooral is wat je gewend bent (en over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)).

Het "kontje" van de 3 is dan weer wat aan de korte kant waardoor het niet echt meer op een sedan lijkt.

Wat ik vooral een gemiste kant vind bij de 3 is het design van de dagrijverlichting in de koplampen. Dat is bij de S en X toch wel een stuk mooier uitgevoerd.

• Maasluip
  • Laatst online: 04-11 15:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De S oogt optisch naar voren te leunen (en oogt daardoor dynamischer), de 3 juist naar achteren. Ik denk dat dat vooral komt door de stylering van de 3e zijruit en omdat de achterkant van de S ook schuin afloopt.
Zelf vind ik de 3 maar een vreemd hobbeltje.

Signatures zijn voor boomers.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Je pakt hier overigens ook de beste hoek voor de 3. Als je de voorkant of achterkant pakt, of zelfs schuin vanaf de zijkant dan zie je dat het niet best is.

Overigens laat ik me hierdoor niet tegenhouden om er toch een aan te schaffen voor erbij :+

• MrScratch
  • Laatst online: 04-11 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Tjsa, misschien is niet alles in perfecte verhouding, maar afzichtelijk is de Model 3 toch ook weer niet.

En daarnaast, vind maar eens een andere optie voor een EV met 60+ kWh batterij, 3 fase laden en een levertijd die minder dan oneindig is voor minder dan 60.000 EUR. Dus die dingen blijven als warme broodjes over de toonbank gaan.

Ik ga er in ieder geval blind een nemen in de lease. Helemaal gezien de acceptabele leaseprijs die zorgt dat ik ruim onder budget blijf.

[ Voor 17% gewijzigd door MrScratch op 03-04-2019 12:19 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
MrScratch schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:17:
Ik ga er in ieder geval blind een nemen in de lease. Helemaal gezien de acceptabele leaseprijs die zorgt dat ik ruim onder budget blijf.
Is vast al eens voorbij gekomen, maar mag ik vragen wat je dan betaald aan leasebedrag? Ik moet nog 2 jaar wachten maar ben op zeker van plan om een Model 3 te nemen (of heel misschien toch een Polestar 2, die ziet er ook wel erg gaaf uit).

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 14:59
@Sunri5e de verwachting is dat de Standard Range eind september naar NL komt (https://www.autoweek.nl/a...r-6-maanden-in-nederland/).
Ik ben echter benieuwd of dan ook de Standard Range Plus beschikbaar komt, die heeft namelijk het ‘partial premium’ interieur, toch iets leuker dan de kalere versie in de SR.
@jsiegmund via directlease kan je een goede inschatting maken, reken op 900-1100 afhankelijk van versie en opties.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jsiegmund Via mijn LM vanaf 1020 voor de LR AWD (zonder opties als AP, FSD, 19" velgen, een kleur voor de buitenkant), op basis van 5 jaar looptijd en 35.000km/jaar. Dat is inclusief verzekering, winterbanden, laadpas in Europa (koppeling met Tesla voor de SC's wordt aan gewerkt) en inclusief vergoeding stroom thuislaadpaal via een verrekenabonnement.

Wat betreft Standard Range blijft het afwachten. De Mid Range zou met de zomer naar NL komen, en is toen ineens compleet van de radar verdwenen. Hij is er pas zodra ie op de site te bestellen is..

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 14:43 ]

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wat betreft Standard Range blijft het afwachten. De Mid Range zou met de zomer naar NL komen, en is toen ineens compleet van de radar verdwenen. Hij is er pas zodra ie op de site te bestellen is..
Ik verwachtte de LR RWD eigenlijk al nu in April, deze wordt immers ook al voor China en Amerika gemaakt, en de SR+ verwacht ik ergens na de zomer.

Er wordt heel weinig moeite gestoken in de kale SR, veel mensen die deze in de USA hebben besteld wachten nog steeds en krijgen SR+ of voorraad Mid-Ranges aangeboden lees ik.
De SR is aangekondigd om aan de $35.000 belofte te voldoen... O-)

• Tassadar32
@jsiegmund €1210 voor 4jr / 40k km. Zwart/zwart LR AP+FSD (FSD als gratis upgrade). Operational lease ex "brandstof".

[ Voor 16% gewijzigd door Tassadar32 op 03-04-2019 14:45 ]

• MrScratch
  • Laatst online: 04-11 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

jsiegmund schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:27:
[...]

Is vast al eens voorbij gekomen, maar mag ik vragen wat je dan betaald aan leasebedrag? Ik moet nog 2 jaar wachten maar ben op zeker van plan om een Model 3 te nemen (of heel misschien toch een Polestar 2, die ziet er ook wel erg gaaf uit).
Voor mij is dat 30.000km en 4 jaar voor 1020 EUR. Dan kijk ik naar de LR AWD in rood met optie autopilot.

Look behind you! A three headed monkey!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Al die leaseprijzen, zijn die private lease of operational lease, inclusief verzekering, onderhoud (zal niet veel zijn), (winter-) banden en laadpas?

[ Voor 17% gewijzigd door mkrmr op 03-04-2019 14:39 ]

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
jsiegmund schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:27:
[...]

Is vast al eens voorbij gekomen, maar mag ik vragen wat je dan betaald aan leasebedrag?
Bij Directlease (geen aandelen) kun je zo een prijsje in elkaar klikken https://directlease.nl/leasen/tesla/model-3/

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• dabutcha76
Arfman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:45:
Zojuist een rode Model 3 gespot in Hengelo (OV). Mooie kleur in het echt d:)b
Er stond er van de week ook eentje op de UT, ook rood. Kleur met wat bewolking was heel anders dan ik 'm van het demo-model (vol onder het kunstlicht) in Hoog Catherijne herinnerde. Wel beter, overigens, een veel sjiekere, warmere, tint.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wimo. schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:03:
De S is mooier, geen discussie vindt ik ook, maar te groot en duur, en inmiddels ook enigsinds "ouderwets" ten opzichte van de 3. De 3 heeft voor iets van een Aston Martin, en achter iets van een BMW 4 Gran Coupe. En smaken verschillen uiteraard, of je het een mooie combinatie vindt of niet. :)

• dabutcha76
Heeft iemand op dit moment beeld van de levertijden bij nieuwe bestellingen (M3, LR AWD) overigens? Tesla-site zegt 'mei', maar heb nou niet het idee dat dat erg dynamisch wordt bijgewerkt. Iemand met recente terugkoppeling van Tesla of leasemaatschappij wellicht?

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

dabutcha76 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:48:
Heeft iemand op dit moment beeld van de levertijden bij nieuwe bestellingen (M3, LR AWD) overigens? Tesla-site zegt 'mei', maar heb nou niet het idee dat dat erg dynamisch wordt bijgewerkt. Iemand met recente terugkoppeling van Tesla of leasemaatschappij wellicht?
Bij mij zeiden ze eind april, en op de website stond dat ook. Maar ik had geluk en kon mijn 3 binnen twee weken ophalen, want de kleur en spec die ik wilde stond al op de boot en was al bijna in Europa.

Er zijn op dit moment geen boten met Tesla's onderweg uit Freemont, maar als je een configuratie kiest die toevallig al hier is kan het snel gaan.

• Deveon
  • Niet online
gauchov6 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:45:
[...]
De 3 heeft voor iets van een Aston Martin, en achter iets van een BMW 4 Gran Coupe 3 GT.
FTFY :+ Laatste zag een collega mij aankomen rijden (in de Model 3) en vroeg vol verbazing of ik een in Porsche kwam aanrijden _O-

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Jep , de 996 ,het lelijke eendje ,heeft ie veel van weg :+

• NeoPhire
Yes Wimo, we weten nu dat het jouw smaak niet is...

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 14:59
Ik zag toevallig op weg naar huis weer een 3 rijden en wat me elke keer opvalt is dat de achterbak zo hoog zit.
Hoe ervaren de mensen die al in een 3 rijden het zicht naar achteren?
Toen ik ff in de showroom in de 3 zat viel me al op hoe weinig ik zag, maar is dat in de praktijk ook iets waar je ‘last’ van hebt?

• NeoPhire
Klopt, naar achteren zie je niet heel veel inderdaad. Van de gemiddelde auto achter me op de snelweg zie ik net wel/net niet de koplampen.

Ik praat het naar mezelf goed met "wat meer heb ik nodig?" 😊

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-11 12:19
dabutcha76 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:48:
Ik heb gisteren naar Tesla gebeld om te vragen hoe lang het zou gaan duren tot mijn Model 3 (vrijdag besteld door de leasemaatschappij) geleverd kon worden. Het verrassende antwoord was dat ze sinds afgelopen weekend een flink aantal auto’s in verschillende configuraties in Tilburg hebben staan, en als de leasemaatschappij alles op orde heeft de levering ‘begin april, misschien half april’ plaats zou kunnen vinden. Ik ben benieuwd, hopelijk word ik snel gebeld!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47

vhal

ಠ_ಠ

Zo zie je de Model 3 nooit, zo zie je ze opeens overal. 8)7 Ik krijg dan beetje het Outlander déjà vu...
Van de kleuren die ik gezien had vond ik de witte wel het beste staan. Voor de rest zag ik alleen maar het vrij anonieme zwart en grijs terwijl de auto een spannend kleurtje goed kan hebben.

Strava

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:58
vhal schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:17:
Zo zie je de Model 3 nooit, zo zie je ze opeens overal. 8)7 Ik krijg dan beetje het Outlander déjà vu...
Van de kleuren die ik gezien had vond ik de witte wel het beste staan. Voor de rest zag ik alleen maar het vrij anonieme zwart en grijs terwijl de auto een spannend kleurtje goed kan hebben.
Hier in het Gooi kom ik ze ook in bosjes tegen. Ik had ook graag een spannend kleurtje besteld, maar de meerprijs voor het lak en de grote set velgen was me wat te gortig. Zat al net op t randje van mijn leasebudget.

Ik vind de model 3 van dichtbij gewoon mooi. De enige hoek waarin ik m een beetje minder vind, vooral door die enorme voorruit is recht van voren op een afstandje (zo'n 50m).

• Deveon
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:57:
Ik zag toevallig op weg naar huis weer een 3 rijden en wat me elke keer opvalt is dat de achterbak zo hoog zit.
Hoe ervaren de mensen die al in een 3 rijden het zicht naar achteren?
Toen ik ff in de showroom in de 3 zat viel me al op hoe weinig ik zag, maar is dat in de praktijk ook iets waar je ‘last’ van hebt?
Zicht uit binnenspiegel is oké vanwege de hoge resolutie achteruitrijd camera. Als ik achteruit rijd doe ik 90% op camera en alleen het globale overzicht en kaarsrecht zetten op de spiegels.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kun je tijdens het rijden ook de achteruitrijcamerabeelden (3x woordwaarde) bekijken?

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-11 12:19
CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:51:
Kun je tijdens het rijden ook de achteruitrijcamerabeelden (3x woordwaarde) bekijken?
Ja, het beeld van de achteruitrijcamera is op het scherm te bekijken, niet alleen tijdens het achteruit rijden.

• bwernsen
CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:51:
Wat zou je willen zien dan tijdens het rijden?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bwernsen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:19:
[...]

Wat zou je willen zien dan tijdens het rijden?
Naar aanleiding van bovenstaande discussie, dat er beperkt zicht naar achteren zou zijn, of je dan evt via de tablet naar achter kan kijken, ja dus.

Verwijderd

Hoe beter zicht naar achter, hoe beter je natuurlijk ook kan anticiperen op bv de snelweg.

• DaCoTa
Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:22:
Hoe beter zicht naar achter, hoe beter je natuurlijk ook kan anticiperen op bv de snelweg.
Je moet anticiperen op wat er voor je gebeurd, achter je is geschiedenis.

• bwernsen
Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:22:
Daar gebruik ik toch echt 9vd10 keer de zijspiegels voor. Een bovendien.. Een beetje supercar heeft geen zicht recht naar achteren. 8)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
DaCoTa schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:24:
[...]

Je moet anticiperen op wat er voor je gebeurd, achter je is geschiedenis.
Haha ja als je altijd de snelste bent wel. Maar in achteruitkijkspiegel kan je anders wel goed overzien of er achter wat aankomt wat even later in je dode hoek zou kunnen komen.

• anboni
bwernsen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:24:
[...]

Een beetje supercar heeft geen zicht recht naar achteren nodig. 8)
FTFY :Y)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-11 23:51
bwernsen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:25:
[...]

Hier in het Gooi kom ik ze ook in bosjes tegen. Ik had ook graag een spannend kleurtje besteld, maar de meerprijs voor het lak en de grote set velgen was me wat te gortig. Zat al net op t randje van mijn leasebudget.

Ik vind de model 3 van dichtbij gewoon mooi. De enige hoek waarin ik m een beetje minder vind, vooral door die enorme voorruit is recht van voren op een afstandje (zo'n 50m).
Ik blijf ook twijfelen over het vooraanzicht. Ging expres pas voor een (zwarte) Model 3 rijden om het nog eens goed te bekijken in m'n achteruitkijkspiegel haha.

Zag pas ook een witte, was inderdaad best mooi.

• anboni
Ik zag gisteren een rode in de parkeergarage in Rotterdam. Zag er ook best fraai uit en ik geloof dat m'n vriendin die kleur ook wel ziet zitten (uiteraard, het is de duurste :P )

• DaCoTa
Ik kan niet wachten :-)

Afbeeldingslocatie: https://static-assets.tesla.com/v1/compositor/?model=m3&view=STUD_3QTR&size=1440&options=DV4W,IN3PB,COL3-PPMR,W39B,MT303&bkba_opt=1&context=design_studio_2

Hoewel ik blauw ook wel mooi vind. Zwart is wat saai, maar er mogen best wel wat apartere kleuren bijkomen. Vind de keuze uit 5 kleuren vooralsnog maar karig.
bwernsen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:45:
[...]
Morgenochtend mag ik mijn (saaie) zwarte ophalen. Zonder aero covers is het best aardig.
Saai is natuurlijk relatief, de auto zelf is natuurlijk in geen enkele kleur saai. :>

[ Voor 29% gewijzigd door DaCoTa op 03-04-2019 22:07 ]

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
wimpie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:51:
[...]

Sneue actie, hopelijk eenmalige baldadigheid.
Tja in mijn geval een wieldop gejat....

• bwernsen
DaCoTa schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:38:
Ik kan niet wachten :-)

[Afbeelding]

Hoewel ik blauw ook wel mooi vind. Zwart is wat saai, maar er mogen best wel wat apartere kleuren bijkomen. Vind de keuze uit 5 kleuren vooralsnog maar karig.
Morgenochtend mag ik mijn (saaie) zwarte ophalen. Zonder aero covers is het best aardig.

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-0ZBVtXOI0eNjlSD4t_8SsWPGrdckxgwS4GyLLkEhfP-F1WOXVfWXw7w7EbJbsavwH1W0xJX-4-kqzQZVZ6Hot_bA2z0BoOofDaHJ0TQXi_JcaU_TQyWwJh4iEfduZRvqlqVqwN0uXGc-x7FX-kse0Yrk5NwHNry-hEmLHT8wQEYGD8H-biFUld5neU7mtgHAXm2_V82TadoVz5-QafnelIlAmxGuU3ZE3v8XSW888eakqWMaTBOuAJqRFTJBnersk3tOv3oKts8M9FXrSurKNAgoojLwzEoezoNvYXsp0gu2GBDS0LUAJtXaXW4MkXjWnNkiDsBXdjKMk5kQ89Yv_LSJi55X1NPwh51AAtDXGMHTwPO3HZ16QX6UM1StNU81zAxfkyNObKcels7t_kvM9XmQZAYBzNpr8JCMRJcBDyNVGIvvOyHehUPV2krg02aSXwIupAqf9EVJ_pUXwKxsBxt6jJqchvI3ov36pFKfQYY2FBcDkJ-USssUqLeY0LevPDVx5Vk81aNbKIdT_JlUhDRzC6ow3oOaz-XanJRVIcN6HrtcrZYjv4e4Cm1_dgi6q1Jze6y80y-NN3VcMlveTvB2_Fg0687nikgjUYXGGc8xJsW79v0hkil4fz8aczKA_YD3YU9La8V5NWwB-DlW8SN4pRDVuQUwg%3Dw1674-h976-no&f=1
Pagina: 1 ... 35 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic