Gisteren, maandag 25-3 zijn er 163 Model 3 op kenteken gezet, een nieuw record op een dag, in ieder geval voor deze maand.
Tesla is daar al een tijdje van af gestaptHertog_Martin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:58:
[...]
Hebben mensen met een Model 3 ook dergelijke gegarandeerde restwaarde? Dan ben ik nl wel benieuwd naar de bedragen.
Ha, ik bel net met Alphabet om te vragen of ik een voorloop auto kan krijgen op het moment dat ik mijn prive auto verkoop. Krijg ik te horen dat er al een kenteken is van de bestelde model 3. Balen en leuk tegelijk. Want nu moet ik asap m'n auto verkopen, maar krijg ik de M3 ook eerder dan verwacht. Zie nog niks staan in mijn tesla account.
Edit:
Duh, delivery staat gepland as zaterdag om 15.00 in Tilburg
. Ik woon in Groningen en wist van niks..
Edit:
Duh, delivery staat gepland as zaterdag om 15.00 in Tilburg
[ Voor 17% gewijzigd door gebruikershaes op 27-03-2019 10:20 ]
Bah, nieuwe update heeft de spanning op de voorste 2 USB poorten in de Model 3 verlaagd. Nu doet m'n draadloze lader het dus niet meer.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Dat is balen, misschien verklaard dat ook waarom mijn dashcam vanochtend niet werkte en mijn telefoon (met officiële kabel) niet wilde laden.
Ik dacht eigenlijk dat het kwam doordat ik de USB stick eruit had gehaald om de beelden te bekijken om te zien wat er eigenlijk opgenomen werd. Datum, tijd en snelheid ontbreken (helaas).
Ik dacht eigenlijk dat het kwam doordat ik de USB stick eruit had gehaald om de beelden te bekijken om te zien wat er eigenlijk opgenomen werd. Datum, tijd en snelheid ontbreken (helaas).
Eindelijk......
lang verhaal in bullet points:
reservering 30 maart 2016 10:04 in de store.
bestelling 6 December 2018.
Januari, belletje wanneer kan je de auto ophalen: antwoord 15 februari.
15 februari, waar is de auto?, ja de leasemaatschappijen hebben het nog niet op orde.
2 maart factuur met VIN nummer!!
moet wachten op de boot blijkbaar. (op dat moment nog bij SF).
15 maart nieuwe factuur met nieuw VIN nummer.
20 maart levering geplant voor 29 maart.
23 maart levering opeens geplant voor 29 april.
Ik bellen en ze proberen te bereiken.
Had mijn leasemaatschappij 29 april als verwachte leverdatum opgegeven, (niet verplichte)
Tesla wilde niet aanpassen, leasemaatschappij kon tesla niet bereiken.
26 maart hadden ze elkaar weer gevonden, maar konden nog niets beloven.
vandaag 27 maart: telefoontje van tesla delivery
.
Morgen 28 maart wordt de auto thuis geleverd, samen met veel excuses in hoe het allemaal gelopen is....
Oja en ik zie nu een 3e VIN in mijn account....
nu even duimen tot morgen ochtend en dan kan ik eindelijk rijden na 3 jaar - 3 dagen.
lang verhaal in bullet points:
reservering 30 maart 2016 10:04 in de store.
bestelling 6 December 2018.
Januari, belletje wanneer kan je de auto ophalen: antwoord 15 februari.
15 februari, waar is de auto?, ja de leasemaatschappijen hebben het nog niet op orde.
2 maart factuur met VIN nummer!!
15 maart nieuwe factuur met nieuw VIN nummer.
20 maart levering geplant voor 29 maart.
23 maart levering opeens geplant voor 29 april.
Ik bellen en ze proberen te bereiken.
Had mijn leasemaatschappij 29 april als verwachte leverdatum opgegeven, (niet verplichte)
Tesla wilde niet aanpassen, leasemaatschappij kon tesla niet bereiken.
26 maart hadden ze elkaar weer gevonden, maar konden nog niets beloven.
vandaag 27 maart: telefoontje van tesla delivery
Morgen 28 maart wordt de auto thuis geleverd, samen met veel excuses in hoe het allemaal gelopen is....
Oja en ik zie nu een 3e VIN in mijn account....
nu even duimen tot morgen ochtend en dan kan ik eindelijk rijden na 3 jaar - 3 dagen.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
En 3 auto's... 2 op autopilot achter je aan
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Overdrijven is ook een vak? 2 jaar toch? En minder dan 4 maanden na het feitelijke bestellen.Smuggler schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:48:
Er zijn brandstofautofabrikanten die er langer over doen..
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-03-2019 12:57 ]
had het jaartal verkeerd staanCyBeRSPiN schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:54:
[...]
Overdrijven is ook een vak? 2 jaar toch? En minder dan 4 maanden na het feitelijke bestellen.
Er zijn brandstofautofabrikanten die er langer over doen..
Ik stond 3 jaar geleden vooraan in de rij om er 1 te bestelling, stores gingen om 10:00 open en om 10:04 had ik mijn mail binnen dat de auto was aanbetaald.
heb als 1 van de eerste de order doorgezet en weer betaald. (nr 114)
het is dan zuur als er 1000 mensen eerder die auto krijgen.
zeker als daar mensen tussen zitten die pas in maart bestellen en een week later al in hun auto rond rijden.
in dezelfde configuratie als die jijzelf dan hebt besteld.
Dat voelt gewoon oneerlijk en frustrerend.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ze zijn wel volle bak aan het uitleveren nu, eergisteren 163 en gisteren 185 auto's.
https://opendata.rdw.nl/V...l-3-delivery-NL/76t3-9ba8
https://opendata.rdw.nl/V...l-3-delivery-NL/76t3-9ba8
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Reseveringshouders zijn gewoon totaal niet serieus genomen in Europa. Eigenlijk schandalig van Tesla en verwacht dat ze hier op Y reserveringen keihard op worden afgestraft. Zelfs al woonde ik in Fremont dan zou ik lekker een half jaartje wachten tot de kinderziektes eruit zijn en de auto misschien wel goedkoper is geworden.
Dat voelt niet alleen zo, dat is ook gewoon zo. Hopelijk heb je toch nog veel plezier van je mooie auto morgen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij hebben ze bijna alle medewerkers van Tesla Delivery naar de fabriek in Tilburg gestuurd om daar te helpen, krijg ze al 3 dagen niet te pakkenswbr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:13:
Ze zijn wel volle bak aan het uitleveren nu, eergisteren 163 en gisteren 185 auto's.
De Tesla enterprice sales is nu ook in tilburg aan het uitpakken, aldus de mailwisselingen.tweegroenethee schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Volgens mij hebben ze bijna alle medewerkers van de Tesla Delivery naar de fabriek in Tilburg gestuurd om daar te helpen, krijg ze al 3 dagen niet te pakken.
Probeer eens voor de X of Y te bellen via het keuze menu
Ook al meermaals geprobeerd, na 10 minuten krijg ik "postbus vol".. Hoop dat het plezier van de auto de service goed gaat makenSmuggler schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:48:
[...]
Probeer eens voor de X of Y te bellen via het keuze menu
Ik had na 2 uur uiteindelijk iemand aan de lijn.
Mijn oplossing was om gewoon een fysieke (verkoop) vestiging te bellen, die vervolgens regelen dat je teruggebeld wordt.tweegroenethee schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:51:
[...]
Ook al meermaals geprobeerd, na 10 minuten krijg ik "postbus vol".. Hoop dat het plezier van de auto de service goed gaat maken
En dan rijd je collega/manager de randjes van de aero velgen van je gloednieuwe (minder dan een week oude) 3 aan gort. Vanmiddag even langs de schadehersteller om te kijken of het nieuwe velgen of reparatie word. Toch binnenkort maar even langs Tesland voor een setje alloygators!
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
En ik dacht juist dat die aero velgen een stuk dieper in de band lagen t.o.v. de 19 inch velgen. Dat valt nog vies tegen dus?Tassadar32 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
En dan rijd je collega/manager de randjes van de aero velgen van je gloednieuwe (minder dan een week oude) 3 aan gort. Vanmiddag even langs de schadehersteller om te kijken of het nieuwe velgen of reparatie word. Toch binnenkort maar even langs Tesland voor een setje alloygators!
@acidfever Ja, steken buiten de band uit. Ook de rand van de LM velg steekt om de aero doppen heen dus de velg is alsnog als eerste de pineut.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Mijn velgen waar ook al in de eerste week dat ik de auto had beschadigd. Wel door mezelf, de M3 is een stuk breder dan mijn vorige auto, een Renault Clio. Gelukkig rijdt ie er niet minder om
@swbr Hij is ietsjes smaller dan de Outlander dus voor mij is het een eitje om ermee te rijden. Toch zonde.
Bij mij Clio was het inderdaad in de eerste week ook raak, maar mijn Model 3 ben ik toch iets voorzichtiger mee. De Clio heb ik redelijk op zijn staart getrapt (was ook nodig om mee te komen), maar in de Model 3 rijd ik meestal vrij rustig (nog wel té hard). Scheelt ook wel dat de Clio operational lease was en de Model 3 in operational lease niet uit kwam en mijn werkgever benadrukt heeft dat financial lease auto's alleen voor medewerkers mogelijk zijn die er zorgvuldig mee om gaan. Ik ben ook meerdere malen herinnert dat bandenslijtage een goeie indicator is hoe ik ermee om gaswbr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:29:
Mijn velgen waar ook al in de eerste week dat ik de auto had beschadigd. Wel door mezelf, de M3 is een stuk breder dan mijn vorige auto, een Renault Clio. Gelukkig rijdt ie er niet minder om
Nou, ik probeer zo min mogelijk echte schade te rijden omdat ik geen zin heb de auto 3 maanden kwijt te zijn omdat Tesla geen bumper op voorraad heeft
Helaas.... zojuist gebeld. Mijn levering morgen gaat niet door. Ik krijg hem ...misschien.... vrijdag aan huis geleverd. Spannend - want mijn huidige auto moet morgen ingeleverd. Geen fijn gevoel dit.
Gravity sucks...
Nee zeker niet, misschien moet je alvast de banden van je fiets gaan oppompen als het vrijdag toch niet lukt. Volgens mij heb je dan echt een k*t weekend, dat zou ik wel hebben.1-0-Ed schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:30:
Helaas.... zojuist gebeld. Mijn levering morgen gaat niet door. Ik krijg hem ...misschien.... vrijdag aan huis geleverd. Spannend - want mijn huidige auto moet morgen ingeleverd. Geen fijn gevoel dit.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik heb m'n ICE afgelopen maandag al verkocht, dus hoop heel erg dat de levering vrijdag doorgaat.1-0-Ed schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:30:
Gisteren belde delivery mij om de afspraak en de betaling te bevestigen, dus heb er wel vertrouwen in, maar je weet nooit zeker nu met de "delivery hell"!
Krijg wel de indruk dat het vooral met lease auto's lastig lijkt te gaan, eigenaar en rijder niet hetzelfde dus moeilijker? Wel het voordeel dat ze thuis komen leveren, dat wilden ze bij mij als simpele particuliere koper niet aanbieden…
Bij mij ook1-0-Ed schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:30:
Maar ze gingen ook heel het weekend door met uitleveren, ook zondag, dus ik mag hem zaterdag gaan ophalen.
Heeft iemand al gekeken daar dashcam footage uit de 3 na de laatste update? Resolutie is prima maar details zijn crap (groene vlekken, missende keyframes), mogelijk ligt dit aan de USB stick? Het is een Flash Voyager USB 3 ding wat ik nog had liggen (ruim 6 jaar oud) dus mogelijk is er iets meer schrijfsnelheid nodig om goede kwaliteit op te kunnen slaan?
Bij mij ook een soap. Vorige week werd verteld dat mijn auto op 29 maart geleverd wordt. Terwijl op de order uitleveren staat vanaf 1 april. Daarna bij dealer langsgegaan om de delivery te verschuiven naar maandag 1 april. Werd me verteld dat persé uitgeleverd moet worden voor 1 april. Dus een afspraak gemaakt voor zaterdag.... Vandaag nogmaals bij dealer langs om ook een tijdstip te krijgen. Krijg ik nog geen dag later te horen dat ze niet voor 1 april mogen uitleveren... En dat ze me maandag zullen bellen voor een afspraak..
Om gek van te worden! Ik heb t maar gelaten en ik wacht maandag t telefoontje af. Als ze me maandag vertellen dat het nog weken gaat duren, dan zal ik ze stevig aanspreken op t proces.
Om gek van te worden! Ik heb t maar gelaten en ik wacht maandag t telefoontje af. Als ze me maandag vertellen dat het nog weken gaat duren, dan zal ik ze stevig aanspreken op t proces.
Vraag me af wat je met een proces wilt bereiken.
En op welk vlak je hoopt dat je kan winnen. Relax gewoon of annuleer je order als je zoiets niet acceptabel vind.
En op welk vlak je hoopt dat je kan winnen. Relax gewoon of annuleer je order als je zoiets niet acceptabel vind.
Hoho aanspreken op het leverproces wordt er bedoeld.bottom line schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:34:
Het proces, niet een procesbottom line schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:34:
Een USB hub aansluiten op één van de poorten en dan de twee stekkers van de lader in die hun stoppen heeft het probleem opgelost. Kan nu in elk geval één telefoon weer draadloos laden. En ook meteen de tweede poort vrij voor een USB stick voor de dashcam.swbr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:17:
Bah, nieuwe update heeft de spanning op de voorste 2 USB poorten in de Model 3 verlaagd. Nu doet m'n draadloze lader het dus niet meer.
Geeft niet, dan kan je ze nu vervangen voor mooie velgenTassadar32 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:04:
Zelf stuur ik altijd richting de stoep en voel ik met mn band wanneer ik tegen de stoep zit. Vervolgens draai ik de wielen recht. Werkelijk nog nooit de rand van m'n velgen beschadigd.
Zoals de anderen aangaven bedoel ik het leverproces. Ben heel relaxt hoor, maar ook als je het druk hebt is het normaal dat je duidelijkheid verschaft, communiceert, geen dagelijks tegenstrijdige informatie verteld. Kortom een beetje service.bottom line schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:34:
Wat daarbij niet helpt is dat het leverproces gericht is op B2B en niet B2B2C. Bij mij zit er nog een leasemaatschappij tussen en is er geen enkele communicatie naar mij als berijder. Heb geen account waar ik de voortgang kan tracken, etc. Als je de leasemaatschappij of tesla om informatie vraagt wijzen ze of naar elkaar of ze vertellen elke keer wat anders, ook als je ze wijst op de overduidelijke onwaarheden in hun verhaal.
Maar goed de auto zal uiteindelijk wel verschijnen.
Nu nog met de Aero’s, maar iemand neemt binnenkort de wheelcaps voor me mee uit de VS.
[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 27-03-2019 21:41 ]
Ik las dat de aero-wielkappen voor 4% lager verbruik zouden zorgen, toch weer mooi meegenomen
Hier gister firmware 2019.8.3 ontvangen, upgrade van 2018.12.x firmware. Sentry modus en dashcam upgrade ontvangen. Geen NoA (model S).
Wat gelijk opvalt is dat de autopilot veel slechter geworden is. Op weggebruikers in de andere weghelft dichtbij de lijntjes reageert de autopilot echt heel paniekerig. Onbruikbaar in de spits.
Wat gelijk opvalt is dat de autopilot veel slechter geworden is. Op weggebruikers in de andere weghelft dichtbij de lijntjes reageert de autopilot echt heel paniekerig. Onbruikbaar in de spits.
Kwamen zojuist weer twee volle opleggers met Model 3 voorbij op A58 vanaf Roosendaal richting Breda.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteren de Model 3 in het wild gezien met een Belgisch kenteken op de A4 ter hoogte van Leiden.,Het is een grappig karretje al oogt hij wel een flink stuk kleiner dan een willekeurige C/D segmenter terwijl het qua specificaties min of meer vergelijkbaar is. De Model X die er even naast reed was al helemaal gigantisch in vergelijking met deze Model 3.
De wheelcaps kun je hier gewoon bij een SeC halen. In Rotterdam waren ze vorige week op voorraad.Deveon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:39:
Nu nog met de Aero’s, maar iemand neemt binnenkort de wheelcaps voor me mee uit de VS.
Tot mijn verbazing zag ik zojuist in mijn Tesla account plots dat ik een aflever afspraak heb voor morgen 8:30 uur. Op zich hartstikke leuk natuurlijk ware het niet dat ik:
- Niets van Tesla heb gehoord, ik ontdek de afspraak zojuist per toeval omdat ik met de lm bezig ben over de configuratie;
- De auto in mijn account niet de juiste configuratie heeft (18 Inch ipv 19 Inch);
- ik vanaf vanavond een weekendje weg ben en de auto dus überhaupt niet op kan halen.
Ik mag vandaag dus gaan proberen door de telefonische ellende te komen.
[EDIT] Direct vanaf 9 uur "het is momenteel drukker dan normaal, bel later terug <klik>
Ik begrijp dat het druk is maar gewoon helemaal niet bereikbaar zijn is wel een beetje knullig [EDIT]
- Niets van Tesla heb gehoord, ik ontdek de afspraak zojuist per toeval omdat ik met de lm bezig ben over de configuratie;
- De auto in mijn account niet de juiste configuratie heeft (18 Inch ipv 19 Inch);
- ik vanaf vanavond een weekendje weg ben en de auto dus überhaupt niet op kan halen.
[EDIT] Direct vanaf 9 uur "het is momenteel drukker dan normaal, bel later terug <klik>
Ik begrijp dat het druk is maar gewoon helemaal niet bereikbaar zijn is wel een beetje knullig [EDIT]
[ Voor 15% gewijzigd door acidfever op 28-03-2019 09:09 ]
Ik was van plan ze er af te halen, maar in het echt vind ik ze er best prima uitzien.bwernsen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:28:
Laten jullie de aero’s zitten of gaan jullie voor de kale velg erachter?
Lease dus moet gerepareerd worden. Ik wil ook echt niet nog kleinere banden eronder en vind zowel de aero als de naakte aero velg best prima.gebruikershaes schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:06:
[...]
Geeft niet, dan kan je ze nu vervangen voor mooie velgen.
Zelf stuur ik altijd richting de stoep en voel ik met mn band wanneer ik tegen de stoep zit. Vervolgens draai ik de wielen recht. Werkelijk nog nooit de rand van m'n velgen beschadigd.
[ Voor 48% gewijzigd door Tassadar32 op 28-03-2019 09:14 ]
Tip: bel tesla Groningen en selecteer delivery. Gisteren kwam ik er met 3 min wachten doorheen.acidfever schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:33:
Tot mijn verbazing zag ik zojuist in mijn Tesla account plots dat ik een aflever afspraak heb voor morgen 8:30 uur. Op zich hartstikke leuk natuurlijk ware het niet dat ik:
Thnx, ga ik proberen!gebruikershaes schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:26:
[...]
Tip: bel tesla Groningen en selecteer delivery. Gisteren kwam ik er met 3 min wachten doorheen.
[EDIT] Helaas, na pakweg 5 minuten wachtmuziek een bericht dat delivery niet beschikbaar is en dan wordt ook daar de verbinding verbroken.
[ Voor 25% gewijzigd door acidfever op 28-03-2019 10:07 ]
Ze willen duidelijk zoveel mogelijk auto's op kenteken zetten voor het eind van dit kwartaal, want dat beïnvloedt de kwartaalcijfers en dus de beurskoers. Blijkbaar is de ervaring van de klant daarbij van onderschikt belang. Ik denk ook niet dat veel toekomstige kopers zich door deze verhalen laten afschrikken, je wilt een Tesla of niet, er is weinig keuze dan. En eenmaal afgeleverd is iedereen de belachelijk negatieve ervaring weer gauw vergeten.
Bij Kia heb ik het soortgelijk ervaren. De auto verkopen ze toch wel, dus u, beste klant, kan stikken of slikken.CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:21:
Ze willen duidelijk zoveel mogelijk auto's op kenteken zetten voor het eind van dit kwartaal, want dat beïnvloedt de kwartaalcijfers en dus de beurskoers. Blijkbaar is de ervaring van de klant daarbij van onderschikt belang. Ik denk ook niet dat veel toekomstige kopers zich door deze verhalen laten afschrikken, je wilt een Tesla of niet, er is weinig keuze dan. En eenmaal afgeleverd is iedereen de belachelijk negatieve ervaring weer gauw vergeten.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Het maakt mij niet zoveel uit hoor. Door mijn wijziging van 18 naar 19 inch kort geleden was mij al verteld dat de levering niet voor 30 Maart zou zijn maar iets later en dat heb ik geaccepteerd.
Het is alleen wel heel knullig dat dan plots de auto met de oude configuratie klaar blijkt te staan voor levering en dat ik Tesla niet te pakken kan krijgen om te melden dat de configuratie verkeerd is en ik ook helemaal niet in staat ben de auto op te halen. Ik laat graag altijd even van me horen als er wat van me wordt verwacht.
Zolang het geen staartje krijgt geen probleem, mijn lever verwachting was al aangepast.
Het is alleen wel heel knullig dat dan plots de auto met de oude configuratie klaar blijkt te staan voor levering en dat ik Tesla niet te pakken kan krijgen om te melden dat de configuratie verkeerd is en ik ook helemaal niet in staat ben de auto op te halen. Ik laat graag altijd even van me horen als er wat van me wordt verwacht.
Zolang het geen staartje krijgt geen probleem, mijn lever verwachting was al aangepast.
Ik zou het als ik ze niet te pakken krijg helemaal niet laten weten dat de afspraak niet uitkomt. Je hebt dan je best gedaan toch? Dan zitten ze maar een half uurtje niks te doen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat ga ik in overleg met de leasemaatschappij ook doen. Ik zit sowieso in het buitenland morgen en de leasemaatschappij zag de factuur vandaag ook voor het eerst (die dus ook gebaseerd is op de verkeerde configuratie).LordSinclair schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:
Ik zou het als ik ze niet te pakken krijg helemaal niet laten weten dat de afspraak niet uitkomt. Je hebt dan je best gedaan toch? Dan zitten ze maar een half uurtje niks te doen.
Heb al best een tijd geleden bevestiging van wijziging configuratie ontvangen via mail maar in mijn account staat de oude configuratie nog steeds.
We wachten maar gewoon af. Formeel zou er dus nog een MSM/ zwart/ 18 Inch aero Model 3 beschikbaar moeten zijn voor levering morgenochtend.
[ Voor 7% gewijzigd door acidfever op 28-03-2019 10:39 ]
Hoe laat ben jij uitgenodigd a.s. Zaterdag? Ik heb namelijk een afspraak zaterdag voor het eind van de dag. Komt mij echt rot uit, want heb 3 uur reistijd. Misschien kan ik jouw tijdslot “pikken”, probeer Tesla al de hele week te bereiken, maar dat lukt dus niet...acidfever schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:34:
[...]
Dat ga ik in overleg met de leasemaatschappij ook doen. Ik zit sowieso in het buitenland morgen en de leasemaatschappij zag de factuur vandaag ook voor het eerst (die dus ook gebaseerd is op de verkeerde configuratie).
Heb al best een tijd geleden bevestiging van wijziging configuratie ontvangen via mail maar in mijn account staat de oude configuratie nog steeds.
We wachten maar gewoon af. Formeel zou er dus nog een MSM/ zwart/ 18 Inch aero Model 3 beschikbaar moeten zijn voor levering morgenochtend.
PSN: KeaveXL
Weet iemand of je voor de levering al een kenteken krijgt? In verband met verzekering afsluiten, je kan blijkbaar alleen een WA afsluiten op een VIN..
Ik had stiekem gehoopt dat Tesla korting zou geven met bijvoorbeeld lage rente met financial lease juist omdat ze zoveel mogelijk willen verkopen voor deze kwartaal. HelaasCyBeRSPiN schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:21:
@n3z ze hebben dit kwartaal de meeste bizarre kortingsactie ooit gehad.. eerst 6-20% eraf en daarna weer (aangekondigd) 3% erbij. Alles om twijfelaars over de streep te trekken voor het eind van het kwartaal.
[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 28-03-2019 12:53 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Gisteren zijn er 286 M3s op kenteken gezet. Geen wonder dat zoveel mensen niemand aan de lijn krijgen bij Tesla. Iedereen zal wel bezig zijn met mensen hun M3 te geven.
https://opendata.rdw.nl/V...enteken-per-dag/8etr-zzua
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2019 13:16 ]
Leuk die data zo. Kun je wel grappige analyses op doen.Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:14:
Gisteren zijn er 286 M3s op kenteken gezet. Geen wonder dat zoveel mensen niemand aan de lijn krijgen bij Tesla. Iedereen zal wel bezig zijn met mensen hun M3 te geven.
Zo is 45,3% van de gekentekende M3's zwart en 21,8% grijs. De minst populaire kleur is wit, met 7,8%
Van de 1664 stuks die nu op kenteken staan zijn er 181 Performance-versies (11%)
De duurste Model 3 op kenteken heeft een cataloguswaarde van 78.750 euro. Daar zijn er drie van in Nederland (de XT-278-G, de XV-586-K en de XR-308-B). De goedkoopste heeft een cataloguswaarde van 55.600 euro, daar zijn er nu 48 van. De gemiddelde waarde is 63.206 euro.
Ik overweeg om zakelijk een Model 3 te gaan rijden en deze uit eigen middelen contant te betalen. Hoe werkt het voor mij als BTW-vrijgesteld ondernemer (eenmanszaak)? De BTW bij aanschaf kan ik nergens mee verrekenen, maar ik mag toch wel alle kosten inclusief BTW opvoeren als bedrijfskosten? Dus 20% afschrijving/jaar op het aanschafbedrag incl. BTW, en ook de kosten voor verzekering, onderhoud, energiekosten etc incl BTW?
Bij financial lease mogen de rentekosten worden opgevoerd als zakelijke kosten, mag dit ook bij "gederfde" rente wanneer de auto contant wordt betaald?
Bij financial lease mogen de rentekosten worden opgevoerd als zakelijke kosten, mag dit ook bij "gederfde" rente wanneer de auto contant wordt betaald?
[ Voor 0% gewijzigd door ErikonFire op 28-03-2019 14:39 . Reden: *spelfoutje ]
Belg?ErikonFire schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:37:
Ik overweeg om zakelijk een Model 3 te gaan rijden en deze uit eigen middelen contant te betalen. Hoe werkt het voor mij als BTW-vrijgesteld ondernemer (eenmanszaak)? De BTW bij aanschaf kan ik nergens mee verrekenen, maar ik mag toch wel alle kosten inclusief BTW opvoeren als bedrijfskosten? Dus 20% afschrijving/jaar op het aanschafbedrag incl. BTW, en ook de kosten voor verzekering, onderhoud, energiekosten etc incl BTW?
De volledige aankoopprijs breng je inderdaad in kosten. Dus als je €67.000 betaalt (inclusief btw) schrijf je €67.000 over 5 jaar af.
Elektrische auto is 100% aftrekbaar, dus ook verzekering / laadpaal etc. kan je inbrengen tegen 100%.
Hoe het zit met brandstof weet ik eigelijk nog niet. Brandstofkosten zijn altijd 75% aftrekbaarheid geweest. Maar of dit met elektriciteit ook zo is weet ik niet, want normaal is elektriciteit 100% aftrekbaar.
Gederfde: Nee. Vennootschappen hebben nog wel notionele intrestaftrek wat dat gedeelte opvangt.
= voor Belgen van toepassing.
Maar anders moet je eens een PM sturen met wat alles wat je wilt weten
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 28-03-2019 15:07 ]
Nee, Nederlander maar mijn diensten zijn vrijgesteld van BTW (medische beroepen)... De rest van je antwoord is denk ik gericht op de situatie in België?
Klopt.ErikonFire schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:58:
[...]
Nee, Nederlander maar mijn diensten zijn vrijgesteld van BTW (medische beroepen)... De rest van je antwoord is denk ik gericht op de situatie in België?
Maar sowieso is je het btw-bedrag ook in te brengen in de kosten.
Voor de rest moet je beroep doen op iemand die er iets van af kent over Nederland
Vandaag met Navigate on Autopilot gereden naar de klant (60km enkele reis, 95% snelweg). Lane changes zijn wat beter als ze zelf door NoA voorgesteld worden. Op de heenweg was NoA wat laat met naar rechts gaan voor een afslag omdat er wat te veel verkeer was. Op de terugweg redelijk vlekkeloos, echter invoegen met een verdwijnende rijstrook was toch echt iets te veel voor NoA. Op de heenweg nog steeds het stuk tussen de A59->A2 ri Noord bij Den Bosch waar de bocht voor autopilot te moeilijk is en hij het gewoon opgeeft (autosteer has stopped). Leuk systeem maar echt nog niet in de buurt van zelfrijdend als er ander verkeer in de buurt is.
Met de huidige stand voor maart zit de Model 3 op 45% van de markt, en Tesla 46%, de gemiddelde prijs van een elektrische auto (maart) staat nu op ~54k euro. Sinds de invoering van de 50k bijtelling cap zit het respectievelijk op 42, 48 en nu 54k euro. In januari waren alle performance demo auto's geleverd (40) met een gemiddelde prijs van ~72kDaniel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Leuk die data zo. Kun je wel grappige analyses op doen.
Zo is 45,3% van de gekentekende M3's zwart en 21,8% grijs. De minst populaire kleur is wit, met 7,8%
Van de 1664 stuks die nu op kenteken staan zijn er 181 Performance-versies (11%)
De duurste Model 3 op kenteken heeft een cataloguswaarde van 78.750 euro. Daar zijn er drie van in Nederland (de XT-278-G, de XV-586-K en de XR-308-B). De goedkoopste heeft een cataloguswaarde van 55.600 euro, daar zijn er nu 48 van. De gemiddelde waarde is 63.206 euro.
Overigens is het nog steeds geen match voor Noorwegen waar de teller nu op meer dan 4500 stuks staat. Die hebben in 3 maanden bijna net zoveel verkocht als Hyundai met de Ioniq in 2 jaar.
Ik heb het een en ander in wat grafiekjes op mijn site gestoken die de RDW data automatisch importeert.
Zat gisteren achter een rode 3, ziet er goed uit in het echt zeg! viel wel meteen op dat de naad van de kofferbak links groter was dan rechts.
Iemand van hier toevallig? 27 maart omstreeks 16:30 nabij hotel vd Valk Vught komende van de A2.
Iemand van hier toevallig? 27 maart omstreeks 16:30 nabij hotel vd Valk Vught komende van de A2.
Panel gaps zijn al sinds begin een dingetje bij Tesla.schumi1986 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:26:
Zat gisteren achter een rode 3, ziet er goed uit in het echt zeg! viel wel meteen op dat de naad van de kofferbak links groter was dan rechts.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hier een Model 3 eigenaar in omgeving Rotterdam / Dordrecht, kom veel Model 3s tegen bij de supercharger in Dordrecht. Mocht iemand hem eens van dichtbij willen bekijken, laat gerust weten 😊
[ Voor 6% gewijzigd door NeoPhire op 28-03-2019 20:34 ]
Zo weet je dat het een echte is, en niet een Celica met een bodykitOsxy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:29:
Panel gaps zijn al sinds begin een dingetje bij Tesla.
It worked for meRichieB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:53:
@n3z ze hebben dit kwartaal de meeste bizarre kortingsactie ooit gehad.. eerst 6-20% eraf en daarna weer (aangekondigd) 3% erbij. Alles om twijfelaars over de streep te trekken voor het eind van het kwartaal.
Maar goed, morgenmiddag de 3 ophalen, binnen twee weken na bestelling, dus ik klaag nergens over. Hopelijk voldoet de auto aan de verwachtingen morgen.
So dat is lekker rap!NeoPhire schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:34:
Hier een Model 3 eigenaar in omgeving Rotterdam / Dordrecht, kom veel Model 3s tegen bij de supercharger in Dordrecht. Mocht iemand hem eens van dichtbij willen bekijken, laat gerust weten 😊
Ik heb van mijn bedrijf gehoord dat de M3 in het assortiment wordt opgenomen vanaf volgende week. Heb een E-Niro in de bestelling staan (levertijd juni) maar werd getipt door een insider. Gelijk berekening gemaakt en het gaat mij 250 euro schelen netto met de Kia (M3 zwart standaard velgen met FSD). Zit nu wel echt heel erg te twijfelen; het scheelt namelijk maar 15 euro met m'n huidige auto (uit de pool), maar had wel gerekend op de financiële meevaller van de Kia. Aan de andere kant is de M3 wel veel toekomstvaster, als in dat er regelmatig updates komen en je auto dus in potentie veel feature rijker is over drie jaar dan nu, waar de Kia prima rijdt (heerlijk zelfs) maar de komende 4 jaar dat gewoon is wat het is. Met name de potentie van FSD (naast het nu al beter werken uiteraard dan "gewone lane assist en acc) is wat het mij echt enorm verleidelijk maakt; 40k km per jaar waarvan 80% snelweg, ik zou dat echt fantastisch vinden denk ik.
Heb nog een kleine week om erover na te denken, maar ik neig naar de M3. Tevens ook vanwege de (verwachte) levertijden; volgende week bestellen betekent ook een grote kans dat ik hem eerder rij dan de E-Niro:)
Zijn er mensen die in beide auto's gereden hebben en er een vergelijk tussen hebben gemaakt in hun keuze?
[ Voor 3% gewijzigd door Djerro123 op 28-03-2019 21:44 ]
@Djerro123 niet in de 3 gereden nog, maar de e-Niro rijdt idd heerlijk en is ook een stukje ruimer/praktischer. In sport mode m.i. ook meer dan voldoende en zeer directe “torque kick”, maar idd wel kans op wheel spin op nat wegdek ivm FWD. Leuke van de Niro is dat niemand doorheeft dat het een EV is en men soms de “strijd” aan wil gaan bij het stoplicht
Ik vraag me serieus wel af of de Tesla AP echt zoveel beter is dan die van Kia. Zelf rijden zonder handjes aan het stuur gaat er toch niet van komen de komende jaren. Ook de Tesla eist dat je om de zoveel seconde aan je stuur trekt. En als je ziet wat de kwaliteit is van de Tesla updates mag je misschien juist wel blij zijn met een saaie/degelijke auto die gewoon fijn en vertrouwd blijft rijden. Al zal dat over tijd ook wel verbeteren.
Maar als je heel regelmatig grote afstanden rijdt dan is het veel sneller kunnen (snel)laden wel een stuk beter geregeld met de 3.
Voor mij niet de 250 euro netto waard (alleen met vakanties rijd ik meer dan 400km/dag) maar zou net als jou ook even flink twijfelen vanwege het “gadget” gehalte van de 3. Maar over 5 jaar is dat in totaal toch 15.000 euro, daar kun je ook andere leuke/verstandige dingen mee doen
Ik vraag me serieus wel af of de Tesla AP echt zoveel beter is dan die van Kia. Zelf rijden zonder handjes aan het stuur gaat er toch niet van komen de komende jaren. Ook de Tesla eist dat je om de zoveel seconde aan je stuur trekt. En als je ziet wat de kwaliteit is van de Tesla updates mag je misschien juist wel blij zijn met een saaie/degelijke auto die gewoon fijn en vertrouwd blijft rijden. Al zal dat over tijd ook wel verbeteren.
Maar als je heel regelmatig grote afstanden rijdt dan is het veel sneller kunnen (snel)laden wel een stuk beter geregeld met de 3.
Voor mij niet de 250 euro netto waard (alleen met vakanties rijd ik meer dan 400km/dag) maar zou net als jou ook even flink twijfelen vanwege het “gadget” gehalte van de 3. Maar over 5 jaar is dat in totaal toch 15.000 euro, daar kun je ook andere leuke/verstandige dingen mee doen
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-03-2019 22:37 ]
e-Niro of Model 3 was voor mij een no-brainer (betaal enkel bijtelling) en heb zonder proefrit voor de Model 3 gekozen. De acceleratie, wegligging, app, gadget gehalte en zeker het dashboard was voor mij de doorslag.
Sinds ik hem heb ben ik ook erg verwend geraakt; het is écht net alsof je in een auto van de toekomst rijdt (al deelt het vele aspecten die je in de eNiro ook zult ervaren).
De e-Niro is een ruime en luxe vervoersmiddel, maar een voorwielaangedreven EV was voor mij een no-go obv een proefrit in de Ioniq.
Edit: €250 verschil is wel aanzienlijk. Als autoliefhebber zeg ik ja (zo goedkoop, zo snel en zelfrijdend is waarschijnlijk uniek), maar als je niets met auto’s hebt is de eNiro inderdaad wel de verstandige keuze.
Sinds ik hem heb ben ik ook erg verwend geraakt; het is écht net alsof je in een auto van de toekomst rijdt (al deelt het vele aspecten die je in de eNiro ook zult ervaren).
De e-Niro is een ruime en luxe vervoersmiddel, maar een voorwielaangedreven EV was voor mij een no-go obv een proefrit in de Ioniq.
Edit: €250 verschil is wel aanzienlijk. Als autoliefhebber zeg ik ja (zo goedkoop, zo snel en zelfrijdend is waarschijnlijk uniek), maar als je niets met auto’s hebt is de eNiro inderdaad wel de verstandige keuze.
[ Voor 45% gewijzigd door Deveon op 28-03-2019 22:10 ]
Verwijderd
Ik heb van tevoren gewoon even gebeld en het kenteken op de mail gekregen.tweegroenethee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:52:
Weet iemand of je voor de levering al een kenteken krijgt? In verband met verzekering afsluiten, je kan blijkbaar alleen een WA afsluiten op een VIN..
Daarnaast verder geen problemen met aflevering gehad (anders dan de leveringsafspraak met 4 dagen plots was). Om even wat tegenwicht te brengen met alle berichtgeving hier...
@Djerro123 kan je niet nog wat langer wachten en doorrijden in je huidige auto? Dan komen de goedkopere model 3’s en is de keuze net weer ff makkelijker
.
@Djerro123 Ik heb niet in beide gereden, wel in de Kia gezeten en rij zelf nu een Model S. Had een reservering voor de E-Niro en kon em wel bestellen wat de verstandige keuze was geweest. Voor mij was het vooral: 3-fase laden, superchargers voor vakantie, autopilot, updates over the air en ja ook de "pats-factor" (gisteren nog stond een vrouw haar vriend zijn arm in elkaar te rossen en te wijzen naar mijn auto
).
Als ik in 2018 wist dat de 3 in begin 2019 kwam dan was er een hele grote kans geweest dat ik de 3 had gedaan, ja het is misschien de iets minder praktische optie qua achterklep maar hoe vaak ga je nu nog naar de ikea om pax kasten te kopen, bestel het gewoon lekker zelfs in een stationwagon passen die dingen niet. De rest van de auto is vele malen praktischer in mijn ogen (kijkende naar de EV-eigenschappen).
En over autopilot, ja het is geweldig maar het eist ook wat aanpassing van je eigen rijgedrag/stijl. Het systeem doet het allemaal wat trager/veiliger dan dat je zelf rijd (logisch). Kan je je daar aan aanpassen dan is het wel echt een heerlijk systeem om mee te rijden. Dan kom je wel lekker uitgerust thuis
Gisteren de nieuwe update met sentry mode er in, dat is toch ook gewoon leuk! Elke maand zowat een update voor je auto. Houd het toch wel interessant
Als ik in 2018 wist dat de 3 in begin 2019 kwam dan was er een hele grote kans geweest dat ik de 3 had gedaan, ja het is misschien de iets minder praktische optie qua achterklep maar hoe vaak ga je nu nog naar de ikea om pax kasten te kopen, bestel het gewoon lekker zelfs in een stationwagon passen die dingen niet. De rest van de auto is vele malen praktischer in mijn ogen (kijkende naar de EV-eigenschappen).
En over autopilot, ja het is geweldig maar het eist ook wat aanpassing van je eigen rijgedrag/stijl. Het systeem doet het allemaal wat trager/veiliger dan dat je zelf rijd (logisch). Kan je je daar aan aanpassen dan is het wel echt een heerlijk systeem om mee te rijden. Dan kom je wel lekker uitgerust thuis
Gisteren de nieuwe update met sentry mode er in, dat is toch ook gewoon leuk! Elke maand zowat een update voor je auto. Houd het toch wel interessant
Ook nog een leuke, tijdje terug kwam ik een Model 3 tegen (bij een tankstation
). Zat ik gisterenavond het filmpje te kijken van e-drivers met de bekende auto commentator, blijkt dat precies dezelfde Model 3 te zijn (zie kenteken).
foto op iPhone is door mij gemaakt uiteraard.
[ Tesla MIG MYP ]
Ik wou in eerste instantie ook voor die KIA e-Niro gaan. Maar na meerdere dealers benaderen is het me wel duidelijk. Niemand gaat je deze auto nog dit jaar leveren, en de bijtelling/mia regels kunnen zomaar volgend jaar weer anders zijn. Zeker met alle ophef de laatste tijd. Dan zit je mooi wel aan je bestelling vast. Dus overstag gegaan toen de M3 is prijs was verlaagd. Ik kwam zonder FSD + de prijsverlaging overigens op een verschil van 100 euro netto. Daarmee krijg je een auto die AWD is en wel zonder wheel spin kan wegrijden (KIA had ook wheelspin op droog wegdek bij mij, maar maakte de auto er overigens niet minder om)Djerro123 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:43:
[...]
So dat is lekker rap!
Ik heb van mijn bedrijf gehoord dat de M3 in het assortiment wordt opgenomen vanaf volgende week. Heb een E-Niro in de bestelling staan (levertijd juni) maar werd getipt door een insider. Gelijk berekening gemaakt en het gaat mij 250 euro schelen netto met de Kia (M3 zwart standaard velgen met FSD). Zit nu wel echt heel erg te twijfelen; het scheelt namelijk maar 15 euro met m'n huidige auto (uit de pool), maar had wel gerekend op de financiële meevaller van de Kia. Aan de andere kant is de M3 wel veel toekomstvaster, als in dat er regelmatig updates komen en je auto dus in potentie veel feature rijker is over drie jaar dan nu, waar de Kia prima rijdt (heerlijk zelfs) maar de komende 4 jaar dat gewoon is wat het is. Met name de potentie van FSD (naast het nu al beter werken uiteraard dan "gewone lane assist en acc) is wat het mij echt enorm verleidelijk maakt; 40k km per jaar waarvan 80% snelweg, ik zou dat echt fantastisch vinden denk ik.
Heb nog een kleine week om erover na te denken, maar ik neig naar de M3. Tevens ook vanwege de (verwachte) levertijden; volgende week bestellen betekent ook een grote kans dat ik hem eerder rij dan de E-Niro:)
Zijn er mensen die in beide auto's gereden hebben en er een vergelijk tussen hebben gemaakt in hun keuze?
@Strykeforce De grote PAX kasten passen met de achterklep dicht in een Outlander (ervaringsdeskundige) maar heel praktisch is het nog steeds niet. De 3 is langer dan de Outlander dus als je de langere delen op de armleuning legt past het zeker.
@Djerro123 Ik heb beiden gereden en Autopilot doet echt wel een stuk meer dan lane assist. De power in een LR AWD 3 is ook een aanzienlijk stuk meer dan een Niro. Als je je hand onderin het stuur legt is dat al voldoende voor autopilot dus je kan heel ontspannen zitten zonder last te hebben van nags.
@Djerro123 Ik heb beiden gereden en Autopilot doet echt wel een stuk meer dan lane assist. De power in een LR AWD 3 is ook een aanzienlijk stuk meer dan een Niro. Als je je hand onderin het stuur legt is dat al voldoende voor autopilot dus je kan heel ontspannen zitten zonder last te hebben van nags.
GrappigCyw00d schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:08:
Ook nog een leuke, tijdje terug kwam ik een Model 3 tegen (bij een tankstation). Zat ik gisterenavond het filmpje te kijken van e-drivers met de bekende auto commentator, blijkt dat precies dezelfde Model 3 te zijn (zie kenteken).
Ik reed daarnet voorbij de tesla garage in Gent, volgens mij heeft er nog iemand een model 3 besteld:
https://photos.app.goo.gl/s16MCA1JjTGNvhhM7
https://photos.app.goo.gl/s16MCA1JjTGNvhhM7
If it ain't broken it doesn't have enough features
Had IKEA niet al tijden een bezørgservice? Voor 50 euro niet met een mijnwerkerslamp en bolderkar dat magazijn in hoeven, ik vind het een koopje...Tassadar32 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:18:
@Strykeforce De grote PAX kasten passen met de achterklep dicht in een Outlander (ervaringsdeskundige) maar heel praktisch is het nog steeds niet. De 3 is langer dan de Outlander dus als je de langere delen op de armleuning legt past het zeker.
De buurman heeft last van condens in beide koplampen van zijn kersverse Model 3. Klinkt dat bekend?
@Gluten Parody Ikea (Eindhoven) grote shit kan je bij het aflevercentrum halen, mag je wachten en word het naar je gebracht. Wel moet je nog even alles de auto in proppen (de parkeerplaats is een continue spektakel van gebrek aan ruimtelijk inzicht).
Nog geen condens gezien bij mijn 3. Wel had de Outlander de ultieme groene achterlichten, er groeide mos/algen in. Ook merk ik dat de afdichting van de cabine in de 3 een stuk beter is, de Outlander was toch altijd wat tochtig.
Nog geen condens gezien bij mijn 3. Wel had de Outlander de ultieme groene achterlichten, er groeide mos/algen in. Ook merk ik dat de afdichting van de cabine in de 3 een stuk beter is, de Outlander was toch altijd wat tochtig.
Gisteren 478Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:14:
Verwijderd
Wow, dat komt in de buurt van het aantal auto's voor de hele maand februari.
Wanneer ze dit nog een dag volhouden komen ze boven de 2.000 Model 3s voor de maand maart. Op basis van de verkoopcijfers van 2018 (voor maart) zouden ze daarmee waarschijnlijk het best verkopende model zijn in maart 2019, of zie ik dat verkeerd?
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/2018/maart/
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2019 14:08 ]
Is uitleveren hetzelfde als verkopen? Als het antwoord daarop ja is komen ze goed in de buurt. Maar het verkoopcontract is al (veel) eerder getekend natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:01:
Wanneer ze dit nog een dag volhouden komen ze boven de 2.000 Model 3s voor de maand maart. Op basis van de verkoopcijfers van 2018 (voor maart) zouden ze daarmee waarschijnlijk het best verkopende model zijn in maart 2019, of zie ik dat verkeerd?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het is met gemak het best verkopende* model van Nederland voor de maand denk ik. Tot en met gisteren 1550 stuks op kenteken gezet, die gaan inderdaad nog wel aan de 2000 komen. Daarmee komt het ding in z'n eentje Tesla in de top 10 meestverkochte merken vermoed ik.Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:01:
[...]
Wow, dat komt in de buurt van het aantal auto's voor de hele maand februari.
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/2018/maart/
*ik reken voor het gemak op kenteken gezet = verkocht
Prachtige chaos bij Tesla om nog voor maandag uit te leveren (einde Q1). Collega die nu weer doodleuk een SMS krijgt dat zijn aflevering is verplaatst van zaterdag 10u naar zondagmiddag. Zonder enig overleg.
Wij hebben nog reserveringen staan, een via Mr Green, en rechtstreeks. Bij gebrek aan trekhaak gaan we die gewoon maar eens annuleren. Het maakt qua levertijd al lang niet meer uit.
Wij hebben nog reserveringen staan, een via Mr Green, en rechtstreeks. Bij gebrek aan trekhaak gaan we die gewoon maar eens annuleren. Het maakt qua levertijd al lang niet meer uit.
Vandaag is mijn Tesla geleverd. De afspraak van donderdag 8:00 uur werd verplaatst naar een Home Delivery vandaag. Vriendelijke Tesla collega kwam netjes op tijd.
Helaas zag ik al direct fikse schade bij het linker achterpaneel en de bumper. Stevige deuk en krassen. Medewerker heeft foto's gemaakt en een formulier gevuld. Daarna weer snel verder gegaan met werken (nadat ik de Tesla medewerker bij de bus had afgezet - kon de arme kerel niet laten lopen natuurlijk
)
Zojuist na het werk even de tijd genomen om de auto te inspecteren. Tot mijn teleurstelling blijkt de lak wel ERG slecht te zijn. Veel vegen, krassen en een putje (klein) in het rechter voorportier. Ook kale stukken bij randjes. Ziet er gewoon niet uit... best een domper
Ik heb foto's gemaakt en deze met de betreffende collega gedeeld (had een afleverrapport van hem ontvangen). Ik hoop maar dat Tesla dit netjes gaat oplossen.
To be continued....
Wellicht nog handig om te weten; ChaDeMo (credits CyBeRSPiN) Mennekes Type 2 Laadkabel is bij de auto geleverd gelukkig - dat wel
*spam*
Helaas zag ik al direct fikse schade bij het linker achterpaneel en de bumper. Stevige deuk en krassen. Medewerker heeft foto's gemaakt en een formulier gevuld. Daarna weer snel verder gegaan met werken (nadat ik de Tesla medewerker bij de bus had afgezet - kon de arme kerel niet laten lopen natuurlijk
Zojuist na het werk even de tijd genomen om de auto te inspecteren. Tot mijn teleurstelling blijkt de lak wel ERG slecht te zijn. Veel vegen, krassen en een putje (klein) in het rechter voorportier. Ook kale stukken bij randjes. Ziet er gewoon niet uit... best een domper
Ik heb foto's gemaakt en deze met de betreffende collega gedeeld (had een afleverrapport van hem ontvangen). Ik hoop maar dat Tesla dit netjes gaat oplossen.
To be continued....
Wellicht nog handig om te weten; ChaDeMo (credits CyBeRSPiN) Mennekes Type 2 Laadkabel is bij de auto geleverd gelukkig - dat wel
*spam*
[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 31-03-2019 04:16 ]
Gravity sucks...
Wat heb je daar aan? Hoop voor je dat het een type2 mennekes is en geen ChaDeMo1-0-Ed schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:31:
Wellicht nog handig om te weten; ChaDeMo Laadkabel is bij de auto geleverd gelukkig - dat wel
Oh yeah - haha - dat bedoel ik inderdaad. Type 2 anyway. I'm new to this sh*tCyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:43:
[...]
Wat heb je daar aan? Hoop voor je dat het een type2 mennekes is en geen ChaDeMo
Gravity sucks...
Is er al iets bekend over wanneer de 2wd lr beschikbaar wordt?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
nee, ze denken over een half jaar maar dat is niet zekerqadn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:27:
Is er al iets bekend over wanneer de 2wd lr beschikbaar wordt?
Hoi.
Waar zit de auto-high beams functie eigenlijk? Kan hem niet vinden onder lighting
.... Of hebben we dat niet in Europa?
.... Of hebben we dat niet in Europa?
Gravity sucks...
Nog niet beschikbaar in Europa inderdaad. Een medewerker gaf aan dat er wettelijk iets was wat ze nog geen goedkeuring gaf, komt er wel aan schijnbaar
Haalde vandaag weer twee volle vrachtwagens met Model3's in, A28 richting Zwolle. Zie ze de laatste tijd wel meer rijden, wordt veel afgeleverd denk ik!
Mijn home delivery die voor vandaag stond ingeplanned is ook verzet naar morgenmiddag (misschien) of anders zondag. Ik had vanmiddag ook opeens een gekoppelde auto in mijn app, maar die is er nu weer uit. Ben benieuwd.
Raar. Andere fabrikanten hebben dit al wel in Nederland.NeoPhire schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:00:
Nog niet beschikbaar in Europa inderdaad. Een medewerker gaf aan dat er wettelijk iets was wat ze nog geen goedkeuring gaf, komt er wel aan schijnbaar
Maar even een nachtelijk bezoek gebracht aan de FastNed 175kw charger bij het brugrestaurant aan de A4. Inpluggen en gaan; alles prima. Van 180km naar 250km ging prima (hetzij maar met 60-70kw. Paar luide plof geluiden gehoord maar heb gezien dat dit 'normaal' is). Bij 250km range hield hij er echter plots mee op. Charging stopped. Op het scherm van de lader stond 'onvoldoende capaciteit. Kan niet gelijktijdig ChaDeMo opladen'. Bijzonder want ik was de enige gebruiker van het gehele station. Vervolgens alles los gehaald en opnieuw aangesloten. Daarna rond de 40-45kw doorgeladen tot 430km (90%). Niet snel...maar werkte wel.
Meer mensen met FastNed 175kw ervaringen?
Meer mensen met FastNed 175kw ervaringen?
Gravity sucks...
Woensdag de model 3 opgehaald, wat een beest van een auto. Voelt zelfs een beetje gênant als ik daarmee de kinderen ophaal van de opvang, maar dat zal wel aan mij liggen :-)
Vraagje: wat ga ik nou eigenlijk merken van de AWD? Ik weet dat er meer instant torque is dan de RDW. En dat banden gelijkmatiger slijten. En dat rijden in de sneeuw/gladheid beter gaat. Maar verder? Moet ik nu met 150 km/u door bochten gaan jagen om het voordeel te ondervinden? Of merk je ook bij lagere snelheden beter rijgedrag? En hoe vertaalt zich dat dan? Waar merk ik het aan?
Vraagje: wat ga ik nou eigenlijk merken van de AWD? Ik weet dat er meer instant torque is dan de RDW. En dat banden gelijkmatiger slijten. En dat rijden in de sneeuw/gladheid beter gaat. Maar verder? Moet ik nu met 150 km/u door bochten gaan jagen om het voordeel te ondervinden? Of merk je ook bij lagere snelheden beter rijgedrag? En hoe vertaalt zich dat dan? Waar merk ik het aan?
Awd doet (in het algemeen een paar dingen)Aurelium schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:16:
Woensdag de model 3 opgehaald, wat een beest van een auto. Voelt zelfs een beetje gênant als ik daarmee de kinderen ophaal van de opvang, maar dat zal wel aan mij liggen :-)
- Meer grip bij initiele acceleratie uit stilstand
- Meer grip in gladde omstandigheden
- tikkeltje onderstuur tov RWD
- minder onderstuurd tov FWD
Je zal het niet heel bewust merken in normaal rijden. In winters weer zal je meer grip hebben dan fwd/awd auto’s.
Dit topic is gesloten.
![]()