Mooi hoor! En tijd voor een nieuw shirt!
Mooi! Veel plezier. Nog geen oplader bij de oprit? Jouw locatie leent zich uitstekend voor een inbouw socket in de houten gevel van je schuur.
Dit heb ik gedaan in de muur van mijn garage, maar hout is makkelijker:
[ Voor 11% gewijzigd door innova58 op 23-03-2019 01:29 ]
@innova58 Heb een TNM lader op de voorgevel hangen, dat kwam makkelijker uit met de Outlander. Helaas mis ik de mennekes kabel nog dus kan ik mijn lader even niet gebruiken. Dan maar aan het stopcontact.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Precies je krijgt gewoon een tweede poging tot het opgelost is. Soms lukt het niet dan kan je ook nog een verse regelen alleen dat process is zo extreem langzaam. Plus management in US (dus iemand direct onder musk moet een krabbel zetten) moet dan de buyback regelen. Ben nog steeds benieuwd wat mijn eerste tesla gebeuren gaat.PWM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:51:
[...]
Mijn S had het ook. Uiteindelijk niet erg. Na 6 maanden zijn alle delen waar wat mis mee was gespoten en had ie weer een poetsbeurt gehad. Zonder problemen geregeld.
Maar goed vandaag mijn eigen tesla weer even ophalen alles was in de soep gelopen (met de afspaak) technisch is nu alles opgelost (plus deuk in dash en beschadigd stuur) maar alle afleverlak schade helaas nog niet mijn service was iets blijven liggen. Maar goed iemand heeft het nu voortvarend opgepakt gelukkig. En volgende week kan hij naar zuid frankrijk. Want tja mijn loaner mag nu ook terug voor service omdat hij issues heb. Is mijn tweede loaner met technische issues.
Maar wat een draak zijn die deur klinken van de model s veel te complex doe mij liever gewoon de touch dingen van de model X veel beter. Moet nu via de binnen kant mijn portier openen.
Gisteren bedacht ik me dat ik bijna een jaar lang tesla rij maar dat de meeste tijd in loaners is geweest. Heb zo beetje 30000 loaner kilometers gereden en ongeveer 10000 kilometers in mijn eigen tesla's.
Je kan wel veel zeggen van tesla ze lossen wel op en gaan vaak wel de extra mile. Plus heb met ze toch iets voor elkaar gekregen dat redelijk uniek is. Een verse tesla (helaas met minor issues) maar beter dan de eerste poging.
Is er verder iemand die de M3 zonder AP had besteld en na 1 maart geleverd heeft gekregen? Hoe zit het nou? Krijg je de AP 'gratis' of voor de helft van de prijs?Share your code to give friends 1.500 km of free Supercharging when they purchase a new Tesla.
Each referral gives you two chances to win a Founders Series Model Y monthly and Founders Series Roadster supercar quarterly, both signed by Elon & Franz
[ Voor 57% gewijzigd door gebruikershaes op 22-03-2019 10:28 ]
Yup Nieuw. Maandelijks gratis SC te verdienen en per kwartaal een Roadster.gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
Huh... Ik kijk net voor de gein in mijn Tesla account en zie opeens een "Tesla referral programma" blok onderaan de pagina. Die stond er eerst nog niet. Dacht dat ze dat niet meer deden?
[...]
Is er verder iemand die de M3 zonder AP had besteld en na 1 maart geleverd heeft gekregen? Hoe zit het nou? Krijg je de AP 'gratis' of voor de helft van de prijs?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Of Model Y Founders Edition.winwiz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Yup Nieuw. Maandelijks gratis SC te verdienen en per kwartaal een Roadster.
Persoonlijk houd ik niet zo van beloningen waarmee je een kans krijgt om iets te winnen. Laat mij maar Tesla credits opbouwen voor accessoires, Powerwall, Solar Roof, aanschaf Tesla, superchargen of onderhoud. Die laatste twee heb ik dan eigenlijk niets aan want dat betaald mijn werkgever.
[ Voor 38% gewijzigd door Deveon op 22-03-2019 10:34 ]
Maar de kans op een Y of roadster is leuk natuurlijk maar een referal regelen is best moeilijk. Ik heb er nu nog maar 2 in totaal waarvan 1 ben ik zelf (zit op mijn tweede tesla). Maar snap wel waarom het programma om moest het waren nogal wat kosten. MAar dan nog als iemand via een refferal komt is toch een goedkope sales actie.
Geen SMS ontvangen dat AP gratis is geactiveerd?gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
Huh... Ik kijk net voor de gein in mijn Tesla account en zie opeens een "Tesla referral programma" blok onderaan de pagina. Die stond er eerst nog niet. Dacht dat ze dat niet meer deden?
[...]
Is er verder iemand die de M3 zonder AP had besteld en na 1 maart geleverd heeft gekregen? Hoe zit het nou? Krijg je de AP 'gratis' of voor de helft van de prijs?
Bij mij ook het probleem dat ie op naam van de lease staat ipv op mijn account. App werkte even bij het delivery centre en daarna niet meer (geen product gekoppeld). Heb gisteren en vandaag gebeld en kreeg twee keer een compleet ander verhaal over hoe het opgelost moet worden. Aangezien ik nog wat meer "afleverfoutjes" heb en vandaag in Eindhoven moet zijn ga ik wel even langs het SEC om verhaal te halen.ThomasSchrader schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:36:
Afgelopen dinsdag mijn M3 mogen ophalen, nu blijkt alleen dat de applicatie registratie niet goed gaat omdat er een onbekend e-mailadres is geregistreerd (niet van Leaseplan of van mij). Al meerdere keren contact over gehad met Tesla maar geen oplossing of reactie terug.. (gaan het uitzoeken komen bij uw terug maar uiteindelijk geen reactie) Nu Leaseplan gevraagd of zij contact willen opnemen met Tesla. Ben benieuwd..
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Vergeleken met de marketing budgetten en de omzet die het genereert is ook het oude referral program geweldig. Ze hadden alleen nooit moeten uitbreiden naar de Model 3 Mid Range. Op de Long Range zit denk ik wel genoeg marge en geeft een extra upsale verkoopargument (6 maanden superchargen).MeZZiN schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:44:
Maar snap wel waarom het programma om moest het waren nogal wat kosten. MAar dan nog als iemand via een refferal komt is toch een goedkope sales actie.
1 maart geleverd en vanochtend bevestigd dat ik standaard AP gratis krijg het met de volgende firmware update. Wordt al het goed is vandaag of maandag terug gebeld door het Service Center al weet ik niet wat zij mij gaan vertellen. Ik denk dat ze de update naar voren gaan halen.gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Zit er wel een beetje op te wachten want de reguliere cruisecontrol is niet de fijnste icm met de regeneratie aangezien die flink afremt als ik de cc eraf haal. Hierdoor rijd ik meestal zonder, overigens totaal geen straf, maar gaat wel eens flink harder dan toegestaan. De tussen acceleratie blijft waanzinnig terwijl ik inmiddels wel gewend ben aan de 0-100 in 4.8s. Voor mijn gevoel pakt de acceleratie vertraagd op door de achterste motor en kan de voorste zijn kracht niet kwijt waardoor de "kick" bij 30-70 km/u haast extremer lijkt dan vanaf 0. Stiekem wil ik eigenlijk nog even een proefrit maken met de performance en de RWD om het verschil te ervaren.
[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 22-03-2019 11:37 ]
Mijn M3 stond eerst ook nog in het account van een collega, waarschijnlijk omdat de reservering en bestelling vanuit zijn account zijn gedaan ivm het referral programma. Om de boel om te zetten was volgens Tesla een kwestie van een mail sturen, maar uiteindelijk moet de huidige 'eigenaar' ook weer toestemming geven. In mijn geval was dat zo gedaan, hopelijk lukt dat bij een leasemaatschappij ook soepel. Dit zei Tesla nodig te hebben:Tassadar32 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:02:
[...]
Bij mij ook het probleem dat ie op naam van de lease staat ipv op mijn account. App werkte even bij het delivery centre en daarna niet meer (geen product gekoppeld). Heb gisteren en vandaag gebeld en kreeg twee keer een compleet ander verhaal over hoe het opgelost moet worden. Aangezien ik nog wat meer "afleverfoutjes" heb en vandaag in Eindhoven moet zijn ga ik wel even langs het SEC om verhaal te halen.
For any ownership change queries please contact ServicehelpEU@tesla.com after delivery.
In order for them to help you transfer the vehicle to your name and to gain Mobile App and My Tesla access please make sure you provide them with the following information:
1. Color copy picture of current driver’s license or state ID.
2. Copy or picture of your title or registration
3. Email address you would like linked to your account (My Tesla email if account is already created)
4. Home or mailing address
5. Phone number
Please note that the name on the title or registration must match the ID provided.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Ik heb een 100D en ergens een screenshot van 600+ ... wat geen uitzondering is overigens. Ik meen ook dat de 75D een beperking had op dat gebied.PWM schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:10:
Is dit nu een beetje maximaal voor mij?
[Afbeelding]
Will eigenlijk die 120kw een keer zien
edit: ff gezocht. 591 km/hr / 116kW maar 644 heb ik ook al eens gezien.
[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 22-03-2019 12:55 ]
Er kan nog 1 kW bijPWM schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:10:
[Afbeelding]
https://photos.app.goo.gl/qxWmSkLwN34ZcqbU7
Wellicht ergens in een firmware update ofzo dat we met de 75 kW accu's ook iets meer los mogen gaan.
Nee, het gaat via alphabet dus ik weet niet of het al op mijn naam staat etc. Jij wel?acidfever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Geen SMS ontvangen dat AP gratis is geactiveerd?
https://www.dropbox.com/s/a1vlzl1hsborgt8/IMG_4382.JPG?dl=0
75D max iets van 95kw
100D max iets van 112kw
Het huidige echte max is 120kw
Ze kunnen gewoon de stroom beter verdelen over meer cellen. Dus de 75D zal altijd langzamer gaan dan de 100D. Het is nog steeds heel snel laten we wel wezen.
Einde jaar hoop ik dat ze max verhogen naar 145kw dat zou een hoop schelen voor Alle type + ook extra software update dat de accu gaat voorverwarmen voordat hij de lader in gaat waardoor je de beste temp voor laden heb zodat je sneller weg kan. Dus niet meer kw max maar sneller meer kw. Nu kost het een paar minuten om op de maximale snelheid te komen. Dus een kleine verbetering een paar kw extra is nooit weg. We zullen nooit op de v3 snelheden komen maar goed je huidige laadsessie met een kwartier verminderen is al erg fijn.
https://insideevs.com/fir...ercharger-version-3-open/
Ah, nice! Heb je daar nog iets voor moeten doen? Ook een SMS ontvangen eerder?Deveon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:35:
[...]
Vergeleken met de marketing budgetten en de omzet die het genereert is ook het oude referral program geweldig. Ze hadden alleen nooit moeten uitbreiden naar de Model 3 Mid Range. Op de Long Range zit denk ik wel genoeg marge en geeft een extra upsale verkoopargument (6 maanden superchargen).
[...]
1 maart geleverd en vanochtend bevestigd dat ik standaard AP gratis krijg het met de volgende firmware update. Wordt al het goed is vandaag of maandag terug gebeld door het Service Center al weet ik niet wat zij mij gaan vertellen. Ik denk dat ze de update naar voren gaan halen.
Zit er wel een beetje op te wachten want de reguliere cruisecontrol is niet de fijnste icm met de regeneratie aangezien die flink afremt als ik de cc eraf haal. Hierdoor rijd ik meestal zonder, overigens totaal geen straf, maar gaat wel eens flink harder dan toegestaan. De tussen acceleratie blijft waanzinnig terwijl ik inmiddels wel gewend ben aan de 0-100 in 4.8s. Voor mijn gevoel pakt de acceleratie vertraagd op door de achterste motor en kan de voorste zijn kracht niet kwijt waardoor de "kick" bij 30-70 km/u haast extremer lijkt dan vanaf 0. Stiekem wil ik eigenlijk nog even een proefrit maken met de performance en de RWD om het verschil te ervaren.
Twee keer gebeld, SMS is mogelijk bij mijn werkgever binnengekomen toen die nog op zijn naam stond.gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Ah, nice! Heb je daar nog iets voor moeten doen? Ook een SMS ontvangen eerder?
Lease maatschappij heeft de contactgegevens op mijn naam gezet dus ik heb na een SMS dat de levering tussen 16 en 30 Maart zal plaatsvinden (wat niet meer zo is door een last minute configuratiewijziging) daarna een SMS ontvangen dat AP "gratis" is geactiveerd.gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:21:
[...]
Nee, het gaat via alphabet dus ik weet niet of het al op mijn naam staat etc. Jij wel?
Dat gratis is natuurlijk niet helemaal waar want als je na 28 Feb een M3 met AP kocht betaalde je exact hetzelfde als voor de prijsverlaging. Indien je oude prijs hebt betaald zou je de AP moeten krijgen.
Verwijderd
Ik heb een M3 sinds een week zonder AP. Men heeft contact met mij opgenomen of ik een SMS had gekregen. Gezien deze zakelijk op een vast nummer zat had ik deze nog niet ontvangen. Ze stuurden mij dit door:gebruikershaes schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Beste heer,
Dat klopt inderdaad. Hierbij stuur ik u de inhoud van de SMS:
“Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.”
Fijne dag!
Dus je krijgt alleen autosteer en TACC. Wil je meer dan zie je deze chart:
https://www.reddit.com/r/...ed_on_teslas_second_blog/
Het referral program is inderdaad zojuist vernieuwd. Zie ook:
https://www.teslarati.com...founders-series-roadster/
Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2019 20:04 ]
Verwijderd
Ik zat er bijna aan...PWM schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:10:
[Afbeelding]
Vanaf wanneer zou 140/145 kw enabled worden op de supercharger v2 en een M3 ? Volgens mij zijn er nu twee laadstations bijgekomen die V3 zijn right? Plaatsnamen ben ik vergeten maar N-Holland en utrechtVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:46:
[...]
Ik zat er bijna aan...
[Afbeelding: Supercharge 118 KW]
Verwijderd
Dit is in ieder geval 1 van de 4 M3 superchargers in Apeldoorn.knights16 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:23:
[...]
Vanaf wanneer zou 140/145 kw enabled worden op de supercharger v2 en een M3 ? Volgens mij zijn er nu twee laadstations bijgekomen die V3 zijn right? Plaatsnamen ben ik vergeten maar N-Holland en utrecht
Tevens mijn eerste ervaring met superchargers... Ik kon m'n koffie niet eens opdrinken..
Dan moet je naar de Fastned 175kw laderPWM schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:10:
[Afbeelding]
Wel eerst minstens een uur op snelwegsnelheid gereden hebben bij 10+ graden C (accupack warm) , met een SoC onder de 20%. Dan heb je de beste kansen.
Tzt zal dit bij v3 SUC firmware update nog verder oplopen, ook bij 3rd party laders als Fastned en Ionity kan je dan sneller laden.
Uiteindelijk is het nog best snel gegaan (eind januari bij leasemaatschappij besteld, begin februari is de bestelling doorgezet, eind maart leveren).
Weet iemand van jullie welk icoontje in beeld komt als AP beschikbaar is?
Een blauw stuurwieltje op het dislay.JopieZoe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:53:
Verwijderd
We moeten wachten op een software update volgens mij. Dan worden de AP zaken rechtgetrokken (features bij het juiste pakket). Je krijgt dan autosteer en laneassist geactiveerd.JopieZoe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:53:
Gisteren de Model 3 opgehaald. Geweldige auto. Nu heb ik ook AP gratis verstrekt gekregen. Echter tot op heden alleen cruise control. Nu weet ik dat dit even kon duren maar dit is dan ik verwachtte bij alleen een calibratie.
Zie ook een vorige post van mij.
Verwijderd
Op 16 maart heb ik mijn Tesla model 3 besteld. Weet iemand van jullie de levertijd? Tesla doet erg geheimzinnig. Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
Lees ff terug in het topic, d'r zijn in de laatste twee pagina's meerdere posts van mensen die hun model 3 net hebben opgehaald en erbij schreven wanneer 'ie besteld was. (Hint: het was in ieder geval nooit krap een week)Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:45:
Hi,
Op 16 maart heb ik mijn Tesla model 3 besteld. Weet iemand van jullie de levertijd? Tesla doet erg geheimzinnig. Hoe lang hebben jullie moeten wachten?
                                                [ Voor 7% gewijzigd door swbr op 23-03-2019 20:35 . Reden: Thumb -> full ]
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Aha, goed om te horen dat het dus allemaal goed lijkt te lopen. Zal voor de zekerheid maandag ook ff bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:37:
[...]
Ik heb een M3 sinds een week zonder AP. Men heeft contact met mij opgenomen of ik een SMS had gekregen. Gezien deze zakelijk op een vast nummer zat had ik deze nog niet ontvangen. Ze stuurden mij dit door:
Beste heer,
Dat klopt inderdaad. Hierbij stuur ik u de inhoud van de SMS:
“Wij hebben een Autopilot upgrade uitgevoerd voor uw Model 3. U kunt nu gebruik maken van Autosteer en Traffic Aware Cruise control. Deze upgrade is kosteloos. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.”
Fijne dag!
Dus je krijgt alleen autosteer en TACC. Wil je meer dan zie je deze chart:
https://www.reddit.com/r/...ed_on_teslas_second_blog/
Het referral program is inderdaad zojuist vernieuwd. Zie ook:
https://www.teslarati.com...founders-series-roadster/
[mbr]Referral-codes graag in het daarvoor bedoelde subforum delen, niet hier.
Aanbiedingen en Kortingscodes[/]
Daar hoefde ik Nederland niet voor te verlaten hoorswbr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:32:
Heb de M3 nu ruim drie weken, vandaag eindelijk tijd om in Duitsland even op top snelheid te rijden. Foto gemaakt precies op een dalend stukje, maar de echte top ligt precies op 233. Auto rijdt ook prima op die snelheid. Je voelt echt dat het gelimiteerd is, snelheid wordt redelijk gemakkelijk bereikt en stopt de acceleratie gewoon. Accu gaat wel hard leeg
[Afbeelding: 234kmph]
Een vriend van mij heeft hem ook de 16e besteld en de aflevering kon ingepland worden op de 29e. Ze willen vast heel graag dat je hem nog dit kwartaal ophaalt!Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:45:
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
On another note: ik zag vanmorgen een vrachtwagen met model 3's bij Zaarderheiken de A73 richting Roermond oprijden.
Signatures zijn voor boomers.
Of hoe slecht Amerikaanse autoriteiten soms zijn in het aangeven van werken / versmallingen.Maasluip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:00:
Een verontrustend videotje over hoe de autopilot opeens slechter kan worden na een update: https://www.reddit.com/r/...g_fine_2019515/?limit=500
Je mag trouwens nooit Autopilot gebruiken bij zo'n situaties.
Overigens in mijn ervaring van autopilot in een model S moet je toch wel duidelijk tegensturen als de autopilot je ergens heen wil brengen.
Signatures zijn voor boomers.
Ligt het nou aan mij, of zijn die rode op deze foto's qua kleurtint een stuk meer richting bordeaux dan het VS-model dat in Hoog Catherijne stond? Die zat voor mijn gevoel veel meer richting brandweerauto-rood.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Krijg de wifi op de 3 nog niet ingesteld, hij kan geen netwerken vinden ondanks dat hij praktisch naast mijn Unifi AP staat. Verder dit weekend een onverwachts langere rit gehad (oom geworden en verjaardag) en ondanks dat ik niet geladen had, had ik nog zat bereik over toen we thuis kwamen. Ik had onderweg nog wel kunnen laden bij bezoek maar was niet eens nodig. Wel werd het duidelijk dat thuisladen met 3,7kW wat langer duurt, de 3 was de volgende ochtend nog niet naar de 90% limiet geladen.
Zelf had ik hetzelfde een vergelijkbaar probleem. Mijn netwerken zag die niet, maar andere wel. Nadat ik hem handmatig toegevoegd hebt pakte die hem wel op. Zelfs achter het huis, wat ik eigenlijk nooit verwacht had.Tassadar32 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:57:
Krijg de wifi op de 3 nog niet ingesteld, hij kan geen netwerken vinden ondanks dat hij praktisch naast mijn Unifi AP staat. Verder dit weekend een onverwachts langere rit gehad (oom geworden en verjaardag) en ondanks dat ik niet geladen had, had ik nog zat bereik over toen we thuis kwamen. Ik had onderweg nog wel kunnen laden bij bezoek maar was niet eens nodig. Wel werd het duidelijk dat thuisladen met 3,7kW wat langer duurt, de 3 was de volgende ochtend nog niet naar de 90% limiet geladen.
Valt wel mee dus heb dat ook meegemaakt met weg werkzaamheden. of rare stukken. Zoals spits stroken dat gaat 99,9 van de tijd goed tot hij een keer bedenk om op volle snelheid te willen afslaan. Zeker bij de A7-A8 bij zaanstad wil het soms mis gaan.Maasluip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:00:
Een verontrustend videotje over hoe de autopilot opeens slechter kan worden na een update: https://www.reddit.com/r/...g_fine_2019515/?limit=500
On another note: ik zag vanmorgen een vrachtwagen met model 3's bij Zaarderheiken de A73 richting Roermond oprijden.
Maar bij elke update moet je even afwachten hoe de auto reageert soms heb je een regressie. Maar over het algemeen gaat het vaak beter.
Ben wel blij dat ik mijn eigen auto weer terug heb. Wat is de S toch een kleine auto. En Autopilot 1.0 is wel aardig maar haalt het bij lange na niet bij de 2.5
Relatief gezien misschien wel als je van een Model X komt, maar de Model S is allesbehalve een kleine auto hoorMeZZiN schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:58:
[...]
Ben wel blij dat ik mijn eigen auto weer terug heb. Wat is de S toch een kleine auto. En Autopilot 1.0 is wel aardig maar haalt het bij lange na niet bij de 2.5
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ooit hadden we besloten een C4 te kopen met zo mega raam omdat het zo geweldig was. Maar goed nu de overtreffende trap het grootste raam ooit op een auto gemonteerd
Eens kijken wanneer ze eens tijd hebben.
Kan maximaal 3 weken duren voor deze actief is bij mij... Meer mensen die dit herkennen op een net geleverde model 3?
Zelf heb ik hem sinds 1 maart, maar nog geen (gratis) AP. Zou vandaag terugbelt worden, maar je raad het al... Laatste info is dat het met de volgende firmware update geactiveerd wordt.
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
In verband met afkopen huidige contract kan de auto niet eerder dan 1 april afgeleverd worden. Maar iemand te spreken bij Tesla vandaag is onmogelijk gebleken..
@Speedener Lane change is vrij langzaam, als je de richtingaanwijzer aanzet duurt het echt wel even voordat hij zelf (langzaam) van baan gaat wisselen. Vervelender is nog dat het vaak zo lang duurt dat men je al weer rechts wil gaan inhalen en zo gauw de auto achter je een beweging naar een baan naast je maakt word de baanwissel ook weer geannuleerd.
Heeft iemand een M3 al eens door een wasstraat gehaald? Vraag me af of het laadklepje niet openschiet om vervolgens vernacheld te worden.
http://iserv.nl/files/elektrisch/
Verwijderd
Het probleem is dat je laadklep reageert druk en vervolgens opengaat. Dit gebeurd alleen in park of neutraal, dat wil ik nog uitzoeken.swbr schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:59:
Heeft iemand een M3 al eens door een wasstraat gehaald? Vraag me af of het laadklepje niet openschiet om vervolgens vernacheld te worden.
@NeoPhire M3 opgehaald op de 15e en voor mij hetzelfde. Je moet wachten op een software update voor de trail mogelijkheid begint van AP/FSD. Daarna keert deze terug naar Autosteer/adaptive CC.
Maar ik kreeg zojuist trouwens een push melding over een software update. Iemand anders deze ook gehad?
/Edit: Nice. Sentry mode zit er nu in en blijkbaar het herkennen van verkeerslichten. Versie 2019.8.3
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2019 22:49 ]
Wat?! Ik overweeg de model 3, maar dit zou voor mij wel eens echt een no-go kunnen zijn... hoe onnozel ook, maar ik heb echt geen zin om m’n auto met de hand te wassen....Tassadar32 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:37:
@swbr Op TMC forum al meldingen gezien van afgerukte laadkleppen. 3 + borstelwasstraat is een no-go, staat zelfs in de handleiding!
Aangezien ik dat ook niet van plan was, toen al wat mee navraag en nazoek werk gedaan:_Erik_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:31:
[...]
Wat?! Ik overweeg de model 3, maar dit zou voor mij wel eens echt een no-go kunnen zijn... hoe onnozel ook, maar ik heb echt geen zin om m’n auto met de hand te wassen....
Op het TMC forum ging het over zo'n wassstraat waar je auto in park (dus stil) staat en de borstels om je auto heen gaan, en de auto stond niet op slot. Door de druk op klepje werd deze inderdaad geopend en daarna omgebogen/afgebroken...
Normaal gesproken zou een wasstraat waar je in blijft zitten en doorheen wordt getrokken, met de auto in Neutral geen probleem zijn. Je moet wel de gordel ook omhouden en blijven zitten, anders gaat de auto in Park (en heb je sowieso meer problemen in een wasstraat die je trekt).
Maar een "Carwash mode" zou wenselijk zijn: spiegels inklappen, auto in Neutral en ruitenwissers uit. Je moet dat met de hand allemaal, waarbij je ook nog moet oppassen dat je niet teveel verschuift op je stoel.

Bij een wasstraat waar je doorheen getrokken wordt roteren de borstels soms ook tegen de richting in, buitenspiegels worden vaak door de kracht omgeklapt, dus zou dan net zo goed mis kunnen gaan?
Ja, in NL zijn "touchless" wasstraten veel zeldzamer dan in de US dus het word handwassen of langs een poetsbedrijf._Erik_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:31:
[...]
Wat?! Ik overweeg de model 3, maar dit zou voor mij wel eens echt een no-go kunnen zijn... hoe onnozel ook, maar ik heb echt geen zin om m’n auto met de hand te wassen....
Echt 1e wereldproblemen_Erik_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:31:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hoeft je niet tegen te houden hoor:_Erik_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:01:
Ik kon veel redenen verzinnen om niet voor de tm3 te kiezen, maar deze had ik niet zien aankomen....
I know some here would never go to a basic car wash even if it is brushless. I did.
1) Know how to put the M3 into neutral and practice the move. You have to push the gear stick LIGHTLY and not all the way and hold it there for a second. It actually takes some finesse.
2) Know how to turn off the automatic wipers. When the car is sprayed, they will come on. On the bottom left of the screen below the car is the wiper control. Turn it to off.
Glascoating en je kan hem met een hogedrukspuit afspoelen. Investering betaalt zich vanzelf terug doordat je voor een euro klaar bent ipv 10-15._Erik_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:01:
Ik kon veel redenen verzinnen om niet voor de tm3 te kiezen, maar deze had ik niet zien aankomen....
Edit: En natuurlijk de restwaarde omdat de lak nog in originele staat is.
[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 26-03-2019 10:05 ]
YouTube: instructie ANAC Wasboxen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@DaCoTa thanks voor de tip, ik ga dit eens verder uitzoeken. Een “car wash” mode zou mooi zijn.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Daarom juist een Tesla, die neemt het rijden voor je over. Je besteedt meer tijd aan rijden dan aan autowassen, dus dat is dan een logische ruilKecin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:25:
Verrek het om zelf iets te doen wat een machine voor me kan doen.
Nou, ik vind het juist zo dubbel. Neem je een auto waarbij je zelf niet zo mee hoeft te rijden enzo (lekker autonoom, lekker automatisch). Ga je zelf wassenswbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:33:
[...]
Daarom juist een Tesla, die neemt het rijden voor je over. Je besteedt meer tijd aan rijden dan aan autowassen, dus dat is dan een logische ruil
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 26-03-2019 10:35 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Maar zij nemen dus al 2 dagen niet op. Na 10 minuten wachten wordt je eruit geknikkerd. Heel fijn.
Dit lijkt me zo'n geval waar Tesla, bij genoeg meldingen, wel een oplossing voor kan implementeren. In de US is de gemiddelde carwash nu eenmaal anders dan hier.Kecin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:25:
Ik zou het echt een probleem vinden om niet door de wasstraat te kunnen. Heb nu een softtop cabrio en dat mocht blijkbaar ook niet. Maar na 4 weken toch maar de waarschuwing genegeerd. Dan maar chemische vlekken en een nieuw dak. Verrek het om zelf iets te doen wat een machine voor me kan doen.
[ Voor 55% gewijzigd door acidfever op 26-03-2019 10:42 ]
Sowieso enorm onhandig dat Tesla hier niet aan heeft gedacht.
Welke in Rotterdam?n3z schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:04:
Wat betreft de wasstraat. Er zijn autowasstraten waar men het handmatig voor je doet. Zowel buiten en binnen. In Rotterdam kan ik er een paar opnoemen. Kost 20 euro, maar dan gebeurd alles wel handmatig. Misschien een optie?
Sowieso enorm onhandig dat Tesla hier niet aan heeft gedacht.
[ Tesla MIG MYP ]
Je hebt er eentje op Katendrecht genaamd bubbels. Ze doen het erg netjes en snel. Daarom is het vaak ook druk helaas (in het weekend).
Ik heb zelf geen Tesla, maar ik denk dat ze wel rekening willen houden met je lak.
Vanochtend weer gebeld en de Engelstalig mevrouw vertelde mij dat het niets met een firmware update te maken heeft en ik nog maar een week moest wachten...Deveon schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:44:
Zelf heb ik hem sinds 1 maart, maar nog geen (gratis) AP. Zou vandaag terugbelt worden, maar je raad het al... Laatste info is dat het met de volgende firmware update geactiveerd wordt.
Wel vreemd dat ik opeens en Engelstalige mevrouw aan de lijn krijgt. Wordt je naar Tesla "internationaal" doorgeschakeld als je te lang in de wacht staat? Dit had ik nog niet eerder meegemaakt met een telefoontje naar +31 13 799 95 25.
Ja dit heb ik ook al een keer gehad.Deveon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:47:
[...]
Vanochtend weer gebeld en de Engelstalig mevrouw vertelde mij dat het niets met een firmware update te maken heeft en ik nog maar een week moest wachten...![]()
Wel vreemd dat ik opeens en Engelstalige mevrouw aan de lijn krijgt. Wordt je naar Tesla "internationaal" doorgeschakeld als je te lang in de wacht staat? Dit had ik nog niet eerder meegemaakt met een telefoontje naar +31 13 799 95 25.
Vervelender is dat als je SEC Tilburg belt en lang genoeg in de rij staat je ineens met Eindhoven verbonden wordt, wat totaal niet praktisch is...
Dat is balen!Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
Mama mia, ik probeer al 2 dagen Tesla Delivery te pakken te krijgen aan de telefoon omdat mijn leveringsafspraak ineens per e-mail is verzet van de 28e naar 15 april (heel handig als je al geregeld hebt om je lease auto in te leveren...).
Maar zij nemen dus al 2 dagen niet op. Na 10 minuten wachten wordt je eruit geknikkerd. Heel fijn.
Ik moet a.s. donderdag ook naar Tilburg & eveneens afspraak gemaakt om mijn huidge auto in te leveren. Hebben ze ook geen reden opgegeven?
Gravity sucks...
Bel in het keuze menu voor model S X, dan wordt je wel geholpen.Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
Mama mia, ik probeer al 2 dagen Tesla Delivery te pakken te krijgen aan de telefoon omdat mijn leveringsafspraak ineens per e-mail is verzet van de 28e naar 15 april (heel handig als je al geregeld hebt om je lease auto in te leveren...).
Bij mij was de leasemaatschappij (ARVAL) de boosdoener die had de levering een maand opgeschoven. naar 29 april.
[ Voor 9% gewijzigd door Smuggler op 26-03-2019 15:12 ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Bekend probleem. Ik ben vandaag maar bij de dealer naar binnen gestapt om iemand bij de lurven te pakken.Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
Anders is het onmogelijk. Volgens de bebaarde verkoper daar leveren ze nu 200 auto’s per dag.
De processen piepen en kraken..
Zojuist gewoon even Tesla Zuid Oost gebeld. Toevallig de verkoper gehad die mij ook geholpen heeft. Die heeft ervoor gezorgd dat ik door iemand van het delivery center in Tilburg ben teruggebeld.
Ik had op mijn lease aanvraag 'per 1 april' gezet. Nu is op de officiële order komen te staan 'niet uitleveren voor 1 april!'.
De eerste stap qua uitleveren bij Tesla gebeurt echter geautomatiseerd. Vandaar dat ik 28 maart als datum heb gekregen. Vervolgens doet (kennelijk) een medewerker nog een handmatige check. Die zag staan dat de auto pas na 1 april geleverd mag worden en heeft de afspraak dus 2 weken opgeschoven (zonder overleg met LM of met mij).
Klinkt als de verkeerde volgorde in het interne proces bij Tesla
Hoe laat moest je komen? Hopelijk nog
Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:25:
Ze gaan nu even kijken of eea nog omgedraaid kan worden en dus alsnog leveren op 28 maart...
Gravity sucks...
Maakt mij niet gek veel uit, maar vooral onhandig met reeds ingeplande vrije middag en reeds ingeplande inlevering van de pool auto.1-0-Ed schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:29:
Ah kak zeg! Ik hoop voor je dat 't alsnog donderdag lukt - het wachten duurt al zo lang.
Hoe laat moest je komen? Hopelijk nog![]()
[...]
Dat wachten is niet zo erg, gaat sowieso gewoon al heel snel vind ik!
Requiem19 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:31:
[...]
Maakt mij niet gek veel uit, maar vooral onhandig met reeds ingeplande vrije middag en reeds ingeplande inlevering van de pool auto.
Dat wachten is niet zo erg, gaat sowieso gewoon al heel snel vind ik!
Gravity sucks...
Tot mijn grote verrassing ging de richtingaanwijzer vanzelf aan en nam de auto zelf de afslag naar de A50 vanaf de A15. A50 naar A59 deed hij dan weer niet, maar daar was het ook wel wat druk. Afslag om van de snelweg af te gaan ging ook weer vanzelf, gevolgd door een nette melding dat NoA uit gaat.
Hij geeft ook wannneer je van baan moet verwisselen om je cruise snelheid te behouden. Weet nog niet zeker of dat nu ook met alleen maar richting aangeven wordt ingezet (dus zonder druk op het stuur), daar was het ook te druk voor op de weg net.
Nu al blij met de update!
Navigate on Autopilot
Welke versie heb je precies? Bij mij zat het er nog niet in met 2019.8.3swbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:00:
NoA is echt cool!
Tot mijn grote verrassing ging de richtingaanwijzer vanzelf aan en nam de auto zelf de afslag naar de A50 vanaf de A15. A50 naar A59 deed hij dan weer niet, maar daar was het ook wel wat druk. Afslag om van de snelweg af te gaan ging ook weer vanzelf, gevolgd door een nette melding dat NoA uit gaat.
Hij geeft ook wannneer je van baan moet verwisselen om je cruise snelheid te behouden. Weet nog niet zeker of dat nu ook met alleen maar richting aangeven wordt ingezet (dus zonder druk op het stuur), daar was het ook te druk voor op de weg net.
Nu al blij met de update!
Wat mij betreft is autopilot pas echt bruikbaar met NoA, aangezien handmatige lanechanges nog altijd vrij brak gaan. Buiten file rijden en trajectcontroles gebruik ik het nu amper.
Vanochtend de update naar 2019.8.3 gehad, daar zat het in voor mij. Je moet het wel aanzetten in het autopilot scherm.KRASH schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:57:
[...]
Welke versie heb je precies? Bij mij zat het er nog niet in met 2019.8.3
Wat mij betreft is autopilot pas echt bruikbaar met NoA, aangezien handmatige lanechanges nog altijd vrij brak gaan. Buiten file rijden en trajectcontroles gebruik ik het nu amper.
Daar heb ik vanmiddag expres nog gekeken, maar helaas zit de functie er bij mij nog niet in. Lees elders ook dat het alleen voor de M3 geactiveerd is.swbr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:02:
[...]
Vanochtend de update naar 2019.8.3 gehad, daar zat het in voor mij. Je moet het wel aanzetten in het autopilot scherm.
Nog maar even rustig afwachten dan. Goed om te horen dat het nu in ieder geval uitgerold word in Europa.
Hebben mensen met een Model 3 ook dergelijke gegarandeerde restwaarde? Dan ben ik nl wel benieuwd naar de bedragen.HekkeySE schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:23:
[...]
Ik heb via Tesla voor een MX75D (wit, premium, wit interieur en EAP) een gegarandeerde restwaarde (in 2023) van 33.879,13 excl.

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()