Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.724 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:36
Misschien is hij wel geschrokken van de Polestar 2 van Volvo :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:44:
Misschien is hij wel geschrokken van de Polestar 2 van Volvo :).
Van de 60k versie in 2020 of de 40k versie in 2021?:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Deveon schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:47:
[...]

Van de 60k versie in 2020 of de 40k versie in 2021?:+
Denk dat je beter moet lezen.

Wat er nu van bekend is het beter dan de Tesla. Zeker als ze de normale Volvo bouwkwaliteit halen ...

Met gestrekt been.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 21:26
Artbij schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Wat er nu van bekend is het beter dan de Tesla. Zeker als ze de normale Volvo bouwkwaliteit halen ...
Ik gok dat er nog veel opties bij de Polestar er gaan bijkomen. En dat de 60k kaal is. Dus dat ze prijstechnisch echt wel niet aan het niveau van Tesla geraken. De range ligt al 8% lager als de model 3.

De rest is natuurlijk wel rooskleurig :) maar hej. Waar staat Tesla eind 2020? 8)

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 22:52 ]

• Artbij
bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:52:
[...]

Ik gok dat er nog veel opties bij de Polestar er gaan bijkomen. En dat de 60k kaal is. Dus dat ze prijstechnisch echt wel niet aan het niveau van Tesla geraken. De range ligt al 8% lager als de model 3.

De rest is natuurlijk wel rooskleurig :) maar hej. Waar staat Tesla eind 2020? 8)
Zit natuurlijk in een Tesla fanboy topic. Maar de 60k versie is gewoon goed uitgerust.. En je wordt zeer waarschijnlijk wat beter behandeld dan door meneertje musk als je zo'n ding nu besteld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Frontpage:
De productie start in februari volgend jaar; in het eerste jaar is alleen de launch edition beschikbaar voor 59.900 euro.
Volgend jaar met vergelijkbare specificaties voor dezelfde prijs dan wat Tesla al bijna een jaar levert in de VS en recent ook in de rest van de wereld.

Bouwkwaliteit is een ding, maar is Geely zo ver met een laadinfrastructuur, efficiency en hun BMS? Wat doet een Geely batterij na 300.000 km en 5 jaar? En natuurlijk de hoofdvraag; verdienen ze er ook aan of de bekende Aziatische tactiek om marktaandeel te veroveren? (Of in andere woorden is de prijs reeel of gaan ze productie knijpen?)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 22:22
[...]

Dat Volvo met een serieuze EV komt is alleen maar positief.
Kom maar op met die concurrentie. Ik denk dat tesla sowieso nog steeds jaren voorsprong heeft op technologisch gebied.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Tesla is finally launching the long-promised standard Model 3 with a base price of $35,000 – fulfilling Elon Musk’s “secret masterplan” released back in 2006.

https://electrek.co/2019/...tandard-battery-interior/

[ Voor 20% gewijzigd door bdegroot op 28-02-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Nog niet definitief. Is gewoon clickbait

How toch :o
$25k na aftrek kortingen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E58zreM.png

[ Voor 56% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:04 ]

• RocketKoen
bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:59:
Nog niet definitief. Is gewoon clickbait
Als ik de store pagina bekijkt komt er een scherm met de "purchase price" voor savings van 35k. Dat heel snel wordt vervangen door het Soon scherm.

TheS4ndm4n#1919

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10 20:51

Matszs

><>

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z6AsxQO.jpg
(Bron: TMC)

Standard model 3

• Deveon
  • Niet online
En een derde interieur trim..

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10 00:06
Er staat nu 'shortly' in plaats van '2PM'

• bottom line
Model 3 base edition
250km bereik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J5PJYcL.png

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:07 ]

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
De URL is nu opeens:

https://www.tesla.com/soon#battery

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
In ieder geval: AWD alleen in combinatie met LR! Zeker niet met short range.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
https://electrek.co/2019/...tandard-battery-interior/

DÆrik is live...

Zo te zien ook wat autopilot wijzigingen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zLB9FADSNJcpz776xSMKqx5u/full.png

Als je naar https://3.tesla.com/model3/design gaat zul je heel even de shop zien en dan de zwarte "soon" pagina. Als je F5'ed en meteen op de "stop knop" ramt van je browser kun je de shop gewoon gebruiken. Edit: en dat lijkt nu ook te werken op de S en X pagina's.

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Deveon
  • Niet online
Mooi om te zien dat ze het panaroma dak in iedergeval niet gaan afplakken en dat de autofolding mirror gewoon standaard zijn.

Zal wel even duren voordat ze hierheen komen...

@RobIII Ik haal de mijne letterlijk morgen op en AP moest nog achteraf oOo

[ Voor 18% gewijzigd door Deveon op 28-02-2019 23:14 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ouch. Dat kost je extra :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Die 250km zal vast volgens EPA gemeten zijn = 35 - 40kWh capaciteit (waarschijnlijk een 50kWh pack met software restrictie?)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• bottom line
En wat als je al autopilot had gekocht voor bv. de autopark? :p
Gaat die dan weg?

En als je nu FSD bestelt moet je ook eerst autopilot erbij nemen van $3000?
Dus $10.000?

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:16 ]

• Deveon
  • Niet online
Juist niet, ik hoef geen FSD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdegroot
https://www.zerohedge.com...cement-appears-disappoint

Aandeel TSLA "on hold", omdat het door de grond zakt op dit news.

We are incredibly excited to announce that the standard Model 3, with 220 miles of range, a top speed of 130 mph and 0-60 mph acceleration of 5.6 seconds is now available at $35,000! Although lower in cost, it is built to achieve the same perfect 5-star safety rating as the longer-ranged version, which has the lowest probability of injury of any car ever tested by the U.S. Government.

In addition, we are introducing the Model 3 Standard Range Plus, which offers 240 miles of range, a top speed of 140 mph, 0-60 mph acceleration of just 5.3 seconds and most premium interior features at $37,000 before incentives. For 6% more money, you get 9% more range, more power, and an upgraded interior.

To achieve these prices while remaining financially sustainable, Tesla is shifting sales worldwide to online only. You can now buy a Tesla in North America via your phone in about 1 minute, and that capability will soon be extended worldwide. We are also making it much easier to try out and return a Tesla, so that a test drive prior to purchase isn’t needed. You can now return a car within 7 days or 1,000 miles for a full refund. Quite literally, you could buy a Tesla, drive several hundred miles for a weekend road trip with friends and then return it for free. With the highest consumer satisfaction score of any car on the road, we are confident you will want to keep your Model 3.

Shifting all sales online, combined with other ongoing cost efficiencies, will enable us to lower all vehicle prices by about 6% on average, allowing us to achieve the $35,000 Model 3 price point earlier than we expected. Over the next few months, we will be winding down many of our stores, with a small number of stores in high-traffic locations remaining as galleries, showcases and Tesla information centers. The important thing for customers in the United States to understand is that, with online sales, anyone in any state can quickly and easily buy a Tesla.

At the same time, we will be increasing our investment in the Tesla service system, with the goal of same-day, if not same-hour service, and with most service done by us coming to you, rather than you coming to us. Moreover, we guarantee service availability anywhere in any countries in which we operate.

We’re also excited to announce that we’re implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.

[ Voor 3% gewijzigd door bdegroot op 28-02-2019 23:19 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deveon schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Juist niet, ik hoef geen FSD.
Nee, maar NA aanschaf activeren kost je extra. Zie ook de screenshot die ik postte: "...if added after delivery". Ik betwijfel of je dat nog morgen rond krijgt voor je naar huis rijdt.
bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:15:
En als je nu FSD bestelt moet je ook eerst autopilot erbij nemen van $3000?
Dus $10.000?
FSD is altijd al "de upgrade" van AP geweest; dat is nooit anders geweest.

[ Voor 63% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:53 ]

Over mij

• Deveon
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Nee, maar NA aanschaf activeren kost je extra. Zie ook de screenshot die ik postte: "...if added after delivery".

[...]
Het was €5300 bij bestellen (en in de bijtelling) en €5800 achteraf via de trial buiten de bijtelling. Nu iets van €3800? Of het aanbod in de trial vervalt en komt het uit op €4300.

• bottom line
RobIII schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Nee, maar NA aanschaf activeren kost je extra. Zie ook de screenshot die ik postte: "...if added after delivery". Ik betwijfel of je dat nog morgen rond krijgt voor je naar huis rijdt.

[...]

FSD is altijd al "de upgrade" van AP geweest; dat is nooit anders geweest. Maar AP zit bij FSD inbegrepen.
Maar bijvoorbeeld de navigate on maps alsook autopark zat al in de oude autopilot.
Nu is bij onze bestelling de autopilot al geactiveerd voor €5300. Val ik dan naar de nieuwe fsd of de nieuwe autopilot?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:21:
Val ik dan naar de nieuwe fsd of de nieuwe autopilot?
Natuurlijk krijg je geen FSD "zo effe" d'r bij :X Als je EAP hebt zul je EAP houden. Dat 'ie misschien wat snufjes meer heeft, swa. Maar dat zal geen FSD worden nee. FSD is er sowieso nog niet (er is AFAIK nog geen verschil (vooralsnog) met EAP; hoewel dat wel in de loop van dit jaar zou moeten gaan gebeuren).

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:24 ]

Over mij

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:21:
[...]

Maar bijvoorbeeld de navigate on maps alsook autopark zat al in de oude autopilot.
Nu is bij onze bestelling de autopilot al geactiveerd voor €5300. Val ik dan naar de nieuwe fsd of de nieuwe autopilot?
Waarschijnlijk is de auto flexibeler in in en uitschakelen van functie dan de configurator ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
We zullen wel zien :P
Maar het is dus officieel

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maak je maar geen illusies ;) :>

Over mij

• RocketKoen
Ook gewoon even een gratis software update die alle auto's 5% meer vermogen geeft en een stukje extra range. Dat zie je nergens anders.
VAG doet zelfs software updates waarbij je vermogen verdwijnt...

[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 28-02-2019 23:29 ]

TheS4ndm4n#1919

• bottom line
RobIII schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:27:
[...]

Maak je maar geen illusies ;) :>
Doe ik ook niet ;)
Ik wacht wel af hoe het verder evolueert. Moet toch nog een maand ofzo wachten op levering ervan.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RocketKoen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:29:
Ook gewoon even een gratis software update die alle auto's 5% meer vermogen geeft en een stukje extra range. Dat zie je nergens anders.
Bron?

Over mij

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10 00:06
bdegroot schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
https://www.zerohedge.com...cement-appears-disappoint

Aandeel TSLA "on hold", omdat het door de grond zakt op dit news.

[...]
Ik snap niet zo goed wat de aandeelhouders nou willen. Eerst gaat de koers omlaag omdat het $35K model er nog niet is. En nu is het er, gaat het ook omlaag?

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De overall prijsverlaging is wel interessant. Wij zijn toevallig in de markt voor een nieuwe auto hier in SF. Was eigenlijk van plan een X3 te nemen, maar AWD X/S met een discount wordt nu ook wel interessant. Model 3 is net iets te klein voor Tahoe.

Opzich maakt mij het weinig uit waar ik de auto koop, dealerships word ik over het algemeen toch niet blij van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdegroot
DaCoTa schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:30:
[...]

Ik snap niet zo goed wat de aandeelhouders nou willen. Eerst gaat de koers omlaag omdat het $35K model er nog niet is. En nu is het er, gaat het ook omlaag?
Gedachtegang is dat dit een noodgreep is omdat sales van duurdere modellen erg tegenviel. #speculatie

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10 19:04

doc

Bron?
https://www.tesla.com/nl_...sla-model-3-available-now
We’re also excited to announce that we’re implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.

[ Voor 66% gewijzigd door doc op 28-02-2019 23:33 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Tesla blog

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat gaat specifiek over de model 3, niet "alle auto's" zoals @RocketKoen schreef ;) :> Dat is voor ons Model S eigenaren wel even een verschilletje :P

De extra range gaat sowieso alleen op voor de LR RWD zo te zien, dus ook daar niet "alle auto's", ook niet alle M3's.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:38 ]

Over mij

• bdegroot
$TSLA just cut the price another $6000 on the Model S. It's now $79,000, from $85,000. The long-range is down to $83,000.

• bottom line
RobIII schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:35:
[...]

Dat gaat specifiek over de model 3, niet "alle auto's" zoals jij schreef ;) :> Dat is voor ons Model S eigenaren wel even een verschilletje :P

De range gaat sowieso alleen op voor de LR RWD zo te zien, dus ook daar niet "alle auto's".
Heu? Ik schreef niets :P

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:37 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, ik bedoelde @RocketKoen :>

Over mij

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
De Nederlandse configurator is ook weer online.
Zover ik kan zien is het grootste verschil dat EAP nu niet meer bestaat en dat het nu FSD is geworden, voor dezelfde prijs.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Remz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:40:
Zover ik kan zien is het grootste verschil dat EAP nu niet meer bestaat en dat het nu FSD is geworden, voor dezelfde prijs.
Ik zie nog steeds gewoon 2 opties :?
Ah EAP is niet meer; het is nu AP en FSD.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:43 ]

Over mij

• Remz
Even een screenshot gemaakt, tekst is veranderd:
https://imgur.com/ZfPrQB8

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 12:43

Stefan©

Toet toet

En de basisprijs is 4k gezakt!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Remz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:
[...]

Even een screenshot gemaakt, tekst is veranderd:
https://imgur.com/ZfPrQB8
Zie mijn edit.
EAP -> AP (alleen naampje anders)
FSD -> FSD

Weinig nieuws verder?
De eerste 3 punten onder FSD vielen/vallen onder het huidige EAP; ik verwacht dat dat onder (E)AP blijft vallen maar beperkter dan de FSD versies (summon zal wel gewoon summon blijven, summon waar de auto naar je toe komt zal wel FSD only worden).

Overigens postte ik exact dezelfde screenshot maar dan in 't Engels ;) :>

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 28-02-2019 23:47 ]

Over mij

• bdegroot
The $35,000 Model 3 only comes in black. Every other paint option costs at least $1,500 and drives the price up above that.

• bottom line
Ik zou voor dezelfde configuratie nog wel steeds hetzelfde betalen hoor.
Of bedoel je de S?

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
bdegroot schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:45:
The $35,000 Model 3 only comes in black. Every other paint option costs at least $1,500 and drives the price up above that.
Ach, iemand schijnt ooit gezegd te hebben "you can have any color, as long as it's black". Dan is dit nog een verbetering :P

• Remz
RobIII schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:45:
[...]

Zie mijn edit.
EAP -> AP (alleen naampje anders)
FSD -> FSD

Weinig nieuws verder?

Overigens postte ik exact dezelfde screenshot maar dan in 't Engels ;) :>
Ja, ik bedoel voor de Nederlandse configurator is er weinig veranderd. Behalve dus dat AEP nu niet meer bestaat, maar dat je FSD voor dezelfde prijs krijgt als het was met EAP. Dus op zich een voordeel, gezien voorheen de verwachting was dat je voor FSD een upgrade moest kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Remz op 28-02-2019 23:47 ]

• bottom line
Dit maakt het wel duur als je FSD wilt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VUYqshK.png

Voor FSD moet je eerst nog autopilot bijkopen.
Geknipt uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q76bmVE.png

[ Voor 19% gewijzigd door bottom line op 28-02-2019 23:51 ]

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 12:43

Stefan©

Toet toet

bottom line schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Ik zou voor dezelfde configuratie nog wel steeds hetzelfde betalen hoor.
Of bedoel je de S?
Van 58.800 voor de M3 Dual Motor LR naar 55.600. Dat scheelt €3200.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10 12:55
Basisprijs gezakt:
Model 3 AWD Long range 58800 euro -> 55600 (-3200 eur)
Model 3 AWD Performance 69700 euro -> 66600 (-3100 eur)

Model 3 range verhoogd naar 560km WLTP

EAP was: 5300 eur
Nu nodig: Autopilot (3200) + Full self driving (5300) (8500 eur)

De prijs van Longrange + premium interior + EAP was 65120
De prijs van Longrange + premium interior + AP + FSD 65118

Voorheen zat -wat ze nu AP noemen- standaard aan boord. Nu kun je dus kiezen om het er helemaal niet bij te hebben voor 3200 eur korting.

Een besparing van 2 euro :)

[ Voor 14% gewijzigd door stfn345 op 28-02-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

Snap op zich de opsplitsing wel. Meer mensen gaan nu sneller voor de autopilot opties kiezen met een lagere prijs, dan de EAP die €5000 kostte.

[ Voor 65% gewijzigd door bottom line op 01-03-2019 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:10

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

razorhead schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:53:

Voorheen zat -wat ze nu AP noemen- standaard aan boord. Nu kun je dus kiezen om het er helemaal niet bij te hebben voor 3200 eur korting.
Klopt niet, de functies van AP zaten niet erbij, alleen automatische noodstops was standaard:

Autopilot

Hiermee kan uw auto automatisch sturen, accelereren en remmen voor andere voertuigen en voetgangers in dezelfde rijstrook.

Optie geselecteerd € 3.200

Dit is nu zoals Adaptive Cruise Control die andere merken het ook hebben (ongeveer), de FSD geeft echt de Tesla extra's, wel prijzig maar wel de moeite waard met wat er later nog bijkomt. Het navigeren met Autopilot was trouwens nog niet vrijgegeven in Europa. Alleen het Autopark had de EAP voorheen wel hier.

Volledig zelfrijdende besturing

Navigeren met Autopilot: automatisch rijden van oprit tot afrit op de snelweg, inclusief knooppunten en het inhalen van andere voertuigen.
Autopark: zowel fileparkeren als haaks parkeren.
Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.
Later dit jaar verwacht:

Herkennen van, en reageren op verkeerslichten en stopborden.
Automatisch rijden binnen de bebouwde kom.

Optie geselecteerd
€ 5.300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zijn de Nederlandse prijzen nu anders? Ik mis de 45K USD versie?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het prijsverschil tussen de long range dual range en de nieuwe "standard" range instapmodel is $12.000. In NL kost de long range dual motor nu € 56.618, je zou kunnen verwachten dat het standaard range model in Nederland omstreeks € 44.618 gaat kosten. Er zijn redenen waarom het minder (koers) en waarom het meer (importkosten) zou kunnen zijn.

Dat is geen gekke prijs in de huidige markt, maar ik was toch al niet meer van plan om een Model 3 te kopen. Ik heb liever een hoge instap+zitplaats+dak achterin, een hatchback en uitschakelbare bluetooth/wifi en baas over de systemen in eigen auto. En ouderwets simpel zonder-te-kijken te bedienen knoppen. Eens kijken wat ze met Model Y gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mrmrmr schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 02:18:
Het prijsverschil tussen de long range dual range en de nieuwe "standard" range instapmodel is $12.000. In NL kost de long range dual motor nu € 56.618, je zou kunnen verwachten dat het standaard range model in Nederland omstreeks € 44.618 gaat kosten. Er zijn redenen waarom het minder (koers) en waarom het meer (importkosten) zou kunnen zijn.

Dat is geen gekke prijs in de huidige markt, maar ik was toch al niet meer van plan om een Model 3 te kopen. Ik heb liever een hoge instap+zitplaats+dak achterin, een hatchback en uitschakelbare bluetooth/wifi en baas over de systemen in eigen auto. En ouderwets simpel zonder-te-kijken te bedienen knoppen. Eens kijken wat ze met Model Y gaan doen.
Thanks voor je info. De "goedkope" versie staat dus simpelweg nog niet in de Nederlandse shop?
Koffiedik kijken dus nog qua prijzen.

Ah, de standaard versie krijgt ook geen internet enzo...

Standard Interior Includes:
  • Manual seat and steering adjustment
  • Cloth seats and base trim
  • Basic audio
  • Standard maps and navigation
  • Center console with storage and 4 USB ports
Partial Premium Interior Includes:
  • 12-way power adjustable heated front seats
  • Premium seat material and trim
  • Upgraded audio – immersive sound
  • Standard maps & navigation
  • LED fog lamps
  • Center console with storage, 4 USB ports and docking for 2 smartphones
Premium Interior Includes:
  • 12-way power adjustable front and rear heated seats
  • Premium audio – 14 speakers, 1 subwoofer, 2 amps, and immersive sound
  • Satellite-view maps with live traffic visualization and navigation
  • In-car internet streaming music & media
  • Internet browser
  • Location-aware automatic garage door opener
  • LED fog lamps
  • Center console with storage, 4 USB ports and docking for 2 smartphones
All Interiors Include:
  • Tinted glass roof with ultraviolet and infrared protection
  • Auto dimming, power folding, heated side mirrors
  • Music and media over Bluetooth ®
  • Custom driver profiles

[ Voor 44% gewijzigd door Kecin op 01-03-2019 04:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:42:
[...]

Thanks voor je info. De "goedkope" versie staat dus simpelweg nog niet in de Nederlandse shop?
Koffiedik kijken dus nog qua prijzen.
Klopt helemaal. Nog niet in NL en prijzen zijn nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Duurt nog ff

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Een serieuse noot, Nederland zal wel onder 25% range vallen? 6 maanden is wat mij betreft meer dan prima :). Einde van het jaar hoeft die pas op de oprit te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 20:39
Vallen de base models al wel te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nederlandse prijzen is een beetje koffiedik kijken maar je kan wel wat rekenwerk doen.
De NL-prijs van de LR is nu € 55.600, die van de P is € 66.600. In de US zijn de prijzen (voor incentives) $47.000 voor de LR en $58.000 voor de P. Dat houdt een conversiefactor van $ naar € in van 1.18 voor de LR en 1.15 voor de P.

Het is aannemelijk dat dat verschil tussen de conversiefactoren komt omdat er met transport import bepaalde kosten gemoeid zijn die vaste bedragen zijn. Hoe duurder de auto, hoe kleiner dat effect. Het prijsverschil tussen de LR en de P is $11.000 en bij dat prijsverschil neemt de conversiefactor met 0.03 af. Als je dus vergelijkt met een model dat $12.000 goedkoper is (de $35k basisversie) zou de conversiefactor waarschijnlijk dus ook met zo'n 0.03 toenemen tot 1.22

Als je daarmee rekent kom je op € 42.700 voor de Standard Range, € 45.140 voor de Standard Range+ en € 48.800 voor de Midrange. Als je rekent met de conversiefactor van de huidige P-versie zou de Standard Range mogelijk net op €40.000 euro kunnen landen, maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Op zich voldoet Elon hiermee aan de belofte van een $35k model 3 - en eerder dan verwacht - maar hij moet de auto er wel flink voor uitkleden: geen elektrische stoelen, alleen stoffen bekleding, geen traffic-info in je navi, basis-audio, basis-bekleding, geen streaming muziek etc. Eigenlijk zonder veel van de dingen die bijdragen aan de Tesla-experience. Als je het enigszins kan bekostigen lijkt de MR me een veel betere optie, zeker omdat je bij Tesla geen opties kan bestellen om het ontbreken van bepaalde details goed te maken. Het is alles of niks. De MR zit dan bovendien nog netjes onder de 50k grens voor 4% bijtelling, wat lekker is voor de leaserijder.

Ben ook wel benieuwd naar de range van de Standard. US-site geeft 220 miles EPA, en 310 miles EPA voor de LR en Performance. Op de Nederlandse site staat 560 km WLTP voor de LR en 530 km WLTP voor de Performance. Als je dat omrekent naar de Standard kom je op tussen de 375 en 395 km WLTP uit. Daar valt in de praktijk voor de meest mensen prima mee te leven lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 13:01
Heh, ik heb een LR 3 met EAP in de bestelling staan sinds December (nog steeds niet geleverd). Als ik deze nu cancel kan ik met € 2 korting (peanuts) ook nog eens het FSD pakket erbij bestellen. Ik ga even met de lease en Tesla bellen om mijn order om te zetten. Is toch alleen een software verschil.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Nu heb ik LR 3 zonder EAP in bestelling staan. Wordt nu mijn prijs aangepast? Of krijg ik de EAP er voor dezelfde prijs bij (zal wel niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@JopieZoe Even bellen met Tesla delivery en dreigen met het cancellen van je order. Waarschijnlijk kunnen ze dan AP (niet EAP!) erbij doen voor ~dezelfde prijs.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Er is toch helemaal niets verandert? De basisprijs is potentieel 3200 euro lager geworden als je autopilot niet neemt, functionaliteit die er eerst standaard in zat maar waar je dus die 3200 euro extra voor betaalde.

Wanneer je nu in de configurator FSD selecteert wordt de optie autopilot ook geselecteerd wat dus evengoed gewoon die 3200 toevoegt. Er is dus niets gewijzigd.

Valt weinig te dreigen volgens mij. Kopers die geen interesse hebben in AP of FSD hebben nu simpelweg de optie gekregen de auto voor een lagere prijs te bestellen dan voorheen....

Waarschijnlijk krijgen gebruikers die geen EAP hadden besteld nu zonder kosten de aangepaste AP features (zeg maar adaptive cruise control). Dat is toch alleen maar mooi? De kans dat ze op basis van besteldatum allerlei aparte software functionaliteit gaan aanhouden is extreem klein. Of het moet om de HW 3.0 wijziging gaan maar Tesla heeft al meerdere keren aangegeven dat dit alleen impact zou hebben op FSD.

[ Voor 26% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Las net bij comments op de Frontpage dat de Model X 100P bizar in prijs is verlaagd. Van 160k naar 102k.
Je zal maar net die auto gekocht hebben, dat is even slikken met de afschrijving dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:27:
Las net bij comments op de Frontpage dat de Model X 100P bizar in prijs is verlaagd. Van 160k naar 102k.
Je zal maar net die auto gekocht hebben, dat is even slikken met de afschrijving dan!
Kiloknallerkorting ja. Zelden vertoond in de autoindustrie voor een lopend model. :X De prijsverlaging die je nu ook ziet met de Model 3 is ook vrij zuur maar niet onoverkomelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 01-03-2019 08:32 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
Tassadar32 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:13:
@JopieZoe Even bellen met Tesla delivery en dreigen met het cancellen van je order. Waarschijnlijk kunnen ze dan AP (niet EAP!) erbij doen voor ~dezelfde prijs.
Dankjewel Tassadar. Ik ga bellen. Ik hou jullie op de hoogte. Ik laat mij niet €3200 door de neus boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

De lagere prijzen zijn blijkbaar door een nogal grote sales strategie wijziging van Tesla waarbij ze alle Tesla stores zouden gaan sluiten: https://electrek.co/2019/...-closes-stores-w-layoffs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

JopieZoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Dankjewel Tassadar. Ik ga bellen. Ik hou jullie op de hoogte. Ik laat mij niet €3200 door de neus boren.
Nogmaals, dat is helemaal niet het scenario. Je krijgt nu meer opties standaard bij je auto (een deel van de functionaliteit die eerst in EAP zaten). Uiteraard kun je er voor kiezen om die 3200 euro er af te laten halen maar dan verlies je dus ook de AP functionaliteiten Niemand krijgt iets door de neus geboord, het is gewoon een keuze welke functionaliteit je wilt hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Dikke prijsverlaging idd van de S/X 100D. Verwacht dat het niet lang zal duren voordat er een 120/140 versie beschikbaar komt. Tevens is de delta tussen normale en P versie wel heel aantrekkelijk geworden. POWERRRR!!!!

Minder retail is prima zolang ze maar blijven investeren in Super Charger en service capaciteit. Zal gezellig druk worden door de komst van de lagere price range modellen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
acidfever schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Nogmaals, dat is helemaal niet het scenario. Je krijgt nu meer opties standaard bij je auto (een deel van de functionaliteit die eerst in EAP zaten). Uiteraard kun je er voor kiezen om die 3200 euro er af te laten halen maar dan verlies je dus ook de AP functionaliteiten Niemand krijgt iets door de neus geboord, het is gewoon een keuze welke functionaliteit je wilt hebben.
Het gaat hier om een al bestelde auto. Als er nu een auto op de markt komt met dezelfde functionaliteit maar meer dan 3k goedkoper is dat natuurlijk niet reëel. Als Tesla mij voor dezelfde prijs extra functionaliteit geeft (zonder cancellen, wil ik helemaal niet) hoor je mij niet klagen. De vraag is echter of dat kan. Heeft iemand die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 21:37
Ik heb nu een bestelling van een LR staan voor 58800. Dat is zonder adaptive cruise control en lane keeping. In de nieuwe prijsstelling krijg je voor hetzelfde geld die opties er wel bij. Betekent dit nu dat mijn bestelling geüpgraded wordt met de nieuwe standaard AP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26

Fioravanti

Fioravantastisch!

Tassadar32 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 07:31:
Heh, ik heb een LR 3 met EAP in de bestelling staan sinds December (nog steeds niet geleverd). Als ik deze nu cancel kan ik met € 2 korting (peanuts) ook nog eens het FSD pakket erbij bestellen. Ik ga even met de lease en Tesla bellen om mijn order om te zetten. Is toch alleen een software verschil.
Ik zit in hetzelfde schuitje, hoor graag wat daar de uitkomst van is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:20
Waarom bellen jullie niet even met Tesla?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
acidfever schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:18:
Er is toch helemaal niets verandert? De basisprijs is potentieel 3200 euro lager geworden als je autopilot niet neemt, functionaliteit die er eerst standaard in zat maar waar je dus die 3200 euro extra voor betaalde.

Wanneer je nu in de configurator FSD selecteert wordt de optie autopilot ook geselecteerd wat dus evengoed gewoon die 3200 toevoegt. Er is dus niets gewijzigd.

Valt weinig te dreigen volgens mij. Kopers die geen interesse hebben in AP of FSD hebben nu simpelweg de optie gekregen de auto voor een lagere prijs te bestellen dan voorheen....

Waarschijnlijk krijgen gebruikers die geen EAP hadden besteld nu zonder kosten de aangepaste AP features (zeg maar adaptive cruise control). Dat is toch alleen maar mooi? De kans dat ze op basis van besteldatum allerlei aparte software functionaliteit gaan aanhouden is extreem klein. Of het moet om de HW 3.0 wijziging gaan maar Tesla heeft al meerdere keren aangegeven dat dit alleen impact zou hebben op FSD.
Het gaat mij even om de laatste alinea. Je geeft aan "waarschijnlijk....". Hoe zeker ben jij daarvan. Weet jij meer dan wij? Dat is nu juist hetgene dat ik exact wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Fioravanti Lease vind het goed (waren nog niet op de hoogte van de prijswijziging), hang nu in de wachtrij bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

JopieZoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:54:
[...]

Het gaat hier om een al bestelde auto. Als er nu een auto op de markt komt met dezelfde functionaliteit maar meer dan 3k goedkoper is dat natuurlijk niet reëel. Als Tesla mij voor dezelfde prijs extra functionaliteit geeft (zonder cancellen, wil ik helemaal niet) hoor je mij niet klagen. De vraag is echter of dat kan. Heeft iemand die informatie.
Dat begrijp ik en als je goed leest is dat dus ook precies wat ik zeg.

Het enige wat Tesla heeft gedaan is een aantal van de EAP (nu FSD) functionaliteiten naar AP schuiven voor hetzelfde bedrag en de optie introduceren om al die functionaliteit niet te nemen voor 3200euro minder.

De auto is, bij gelijk blijvende functionaliteit, dus helemaal niet 3200 euro goedkoper geworden. Je krijgt er juist de adaptive cruisecontrol gerelateerde zaken bij die eerst alleen in de EAP upgrade van 5400 euro zaten.

Daarnaast is EAP nu dus FSD geworden waardoor je voor die 5300euro nu ook FSD krijgt (wat voorheen ook weer meer dan 3000 euro moest kosten maar nooit als formele optie in de NL Tesla store heeft gestaan).

Wil je FSD dan betaal je dus 3200eu voor de AP + 5400eu voor FSD. Het is niet of/of maar en/en.

Wat ik een veel interessantere vraag vind is of het nu nog steeds mogelijk gaat zijn om een zonder EAP (nu FSD) bestelde auto na levering naar EAP/FSD te upgraden voor 5800euro ipv 7400 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 09:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tassadar32
@Fioravanti @JopieZoe Leidinggevende bij Tesla Delivery gesproken. De nieuwe prijsstructuur was voor Tesla NL ook een verrassing en zijn ze nu intern aan het bespreken. Ze bellen me terug als ze uitgewerkt hebben wat ze met huidige bestellingen en recente leveringen gaan doen / aanbieden en ik zal dan uiteraard hier weer posten met de informatie die ik krijg. Momenteel heeft bellen dus weinig zin, want je krijgt waarschijnlijk precies dezelfde info (niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
acidfever schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:08:
[...]

De auto is, bij gelijk blijvende functionaliteit, dus helemaal niet 3200 euro goedkoper geworden. Je krijgt er juist de adaptive cruisecontrol gerelateerde zaken bij die eerst alleen in de EAP upgrade van 5400 euro zaten.
Mijn bestelde model 3 performance is met dezelfde opties nu toch echt van 77600 naar 72400 gegaan dus dat is nogal een verschil in prijs. Heb inmiddels een paar keer met Tesla gebeld, maar ze nemen nu zelfs de telefoon niet meer op :) Krijg alleen nog een bandje dat ze niet beschikbaar zijn en dat ik een bericht kan achterlaten

[ Voor 0% gewijzigd door IceOnFire op 01-03-2019 19:14 . Reden: 77600 ipv 76000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@IceOnFire Sorry dat ik delivery kapotgemaakt heb. Als ze me terugbellen post ik hier. Ik denk dat ik net iets te veel uit m'n slof ben geschoten tegen delivery vanwege het feit dat ze nog steeds geen leverdatum kunnen geven voor mijn 3 (ondanks dat de levering volgende week is) én nu de prijsstructuur aangepast is en ze geen antwoord hebben op onze vragen (hoe kan dit een verrassing zijn? heeft hier echt niemand in NL over nagedacht?).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tassadar32
Op het TMC forum heeft Elja ondertussen in Tilburg bevestiging gehad dat het inderdaad het volgende gaat worden:

- Zonder EAP besteld: gratis AP.
- Met EAP besteld: gratis FSD.

Het lijkt er op dat als je die upgrade niet wil je alleen de korting kan krijgen door opnieuw te bestellen. Ik wacht nog even het telefoontje van delivery af om het bovenstaande bevestigd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Dankjewel Tassadar!! Gratis AP. Me very happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

IceOnFire schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43:
[...]

Mijn bestelde model 3 performance is met dezelfde opties nu toch echt van 76000 naar 72400 gegaan dus dat is nogal een verschil in prijs. Heb inmiddels een paar keer met Tesla gebeld, maar ze nemen nu zelfs de telefoon niet meer op :) Krijg alleen nog een bandje dat ze niet beschikbaar zijn en dat ik een bericht kan achterlaten
Ik heb verschillende offertes liggen voor een aantal verschillende uitvoeringen omdat ik erg aan het twijfelen ben geweest over welke uitvoering ik wilde en ik zie, bij gelijke functionaliteit, geen verschil in prijs.Je krijgt alleen meer functionaliteit voor dezelfde prijs.

Welke uitvoering had jij dan exact besteld voor die 72400? Ik kom zonder enhanced autopilot namelijk op geen enkele offerte rond die 76K uit.

Voor de duidelijkheid, de nieuwe autopilot optie is niet gelijk aan de oude enhanced autopilot optie. De standaard autopilot optie heeft wat EAP functionaliteit gekregen en EAP = FSD geworden (met dus de self driving functionaliteit toegevoegd in de toekomst).

FSD is niet langer een aparte optie bovenop EAP.

[ Voor 28% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 21:37
Tassadar32 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:55:
Op het TMC forum heeft Elja ondertussen in Tilburg bevestiging gehad dat het inderdaad het volgende gaat worden:

- Zonder EAP besteld: gratis AP.
- Met EAP besteld: gratis FSD.

Het lijkt er op dat als je die upgrade niet wil je alleen de korting kan krijgen door opnieuw te bestellen. Ik wacht nog even het telefoontje van delivery af om het bovenstaande bevestigd te zien.
Wow geweldig, ik heb getwijfeld over EAP, het ging mij alleen om ACC en lane keeping. Niet gedaan vanwege hoge kosten en nu toch gewoon gratis erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kecin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:19:
[...]

Een serieuse noot, Nederland zal wel onder 25% range vallen? 6 maanden is wat mij betreft meer dan prima :). Einde van het jaar hoeft die pas op de oprit te staan.
10% importheffingen. 21% btw. Omrekenen naar euro en nog wat afleverkosten erbij.
De $35k in de VS is overigens ook zonder btw.
Reken op €43.000 hier

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Aurelium schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Wow geweldig, ik heb getwijfeld over EAP, het ging mij alleen om ACC en lane keeping. Niet gedaan vanwege hoge kosten en nu toch gewoon gratis erbij :D
Ik was van plan om EAP achteraf te nemen (maar wel mee te financieren) omdat het nogal scheelt in de bijtelling (ivm fiscale waarde) maar nu kun je je inderdaad afvragen of je dit nog wel wilt. FSD, autopark en summon vind ik niet zo boeiend. Navigeren met autopilot kan nog wel aardig zijn maar is het 5400 euro waard?

[ Voor 4% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
acidfever schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Welke uitvoering had jij dan exact besteld voor die 72400? Ik kom zonder enhanced autopilot namelijk op geen enkele offerte rond die 76K uit.

Voor de duidelijkheid, de nieuwe autopilot optie is niet gelijk aan de oude enhanced autopilot optie. De standaard autopilot optie heeft wat EAP functionaliteit gekregen en EAP = FSD geworden (met dus de self driving functionaliteit toegevoegd in de toekomst).

FSD is niet langer een aparte optie bovenop EAP.
Voor de duidelijkheid; ik had de auto besteld met EAP, vandaar dat hij 77600 werd. In de nieuwe situatie zou ik hem bestellen zonder FSD, aangezien ik graag zelf rijd. Enige reden voor EAP voor mij was de adaptive cruise control. Als ik dus nu nieuw bestel met alleen "basis" AP waar dat al wel in zit kom je dus op t genoemde prijsverschil

[ Voor 0% gewijzigd door IceOnFire op 01-03-2019 19:13 . Reden: prijscorrectie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Stefan© schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:51:
[...]

Van 58.800 voor de M3 Dual Motor LR naar 55.600. Dat scheelt €3200.
Voorheen kon je geen model zonder de basis AP bestellen en dat is dus die 3200 euro. Er is dus een model met minder functionaliteit bij gekomen voor een lagere prijs (vrij logisch), dat is het enige verschil. Goedkoper: ja, maar dus ook zonder AP (en AP is zelfs uitgebreider geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

IceOnFire schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Voor de duidelijkheid; ik had de auto besteld met EAP, vandaar dat hij 76000 werd. In de nieuwe situatie zou ik hem bestellen zonder FSD, aangezien ik graag zelf rijd. Enige reden voor EAP voor mij was de adaptive cruise control. Als ik dus nu nieuw bestel met alleen "basis" AP waar dat al wel in zit kom je dus op t genoemde prijsverschil
Helder. Ze schieten zichzelf misschien wel een beetje in de voet zo ja. Ik bedoel ze stoppen nu de meeste gewenste AP functionaliteit in de basis AP waardoor wellicht weinig mensen voor FSD zullen kiezen, ook al zit alles met lange changes en navigate on autopilot daar nog wel in.

Die FSD/ex EAP kun je nog wel uit de bestelling laten halen lijkt me indien je die 5400euro in je zakt wil houden. Ik ben in ieder geval blij dat ik EAP er uit heb laten halen (al was dat om een compleet andere reden).

Mijn reacties waren vooral gericht op mensen die het gevoel hadden dat ze getild werden door Tesla. Dit is natuurlijk helemaal niet het geval maar ik kan me zomaar voorstellen dat 5400eu voor FSD (wat voorlopig nog niet lijkt te komen) wel een beetje zuur aanvoelt, ook al zit er nog wel andere interessante functionaliteit in die optie.

[ Voor 20% gewijzigd door acidfever op 01-03-2019 10:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb zojuist een hele rij aan posts verwijderd. Het dumpen van een geshopte foto met als duidelijk doel te stoken is niet hoe we op Tweakers met elkaar omgaan. Wil je een vergelijk met een Volvo Polestar vs Model 3 doen, doe dat dan in het EV-topic, maar dit is niet de plaats daarvoor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
vhal schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Kiloknallerkorting ja. Zelden vertoond in de autoindustrie voor een lopend model. :X De prijsverlaging die je nu ook ziet met de Model 3 is ook vrij zuur maar niet onoverkomelijk...
Er staan op Autotrack 20 gebruikte Model X-en met een vraagprijs boven de 100k. Die zijn in 1 klap onverkoopbaar geworden. Zelfs als je zakelijk rijdt en zo'n oudere koopt voor de 4% bijtelling kan dat waarschijnlijk nooit uit.

Ik denk overigens dat de radicale prijsverlaging ook te maken heeft met het fiscale regime en de ingestortte verkopen na 1 januari 2019. Een X of S Performance Ludicrous is nu in Nederland goedkoper dan in de VS: De X van $119.000 is omgerekend € 104.747, terwijl de daadwerkelijke prijs in euro's € 102.700 is. De S is $114k in de VS, in Nederland € 98.300 (terwijl de dollarprijs in Euro's iets boven de 100k is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:03

knakworst

Get more sats!

Zware Unit schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:52:
Dikke prijsverlaging idd van de S/X 100D. Verwacht dat het niet lang zal duren voordat er een 120/140 versie beschikbaar komt. Tevens is de delta tussen normale en P versie wel heel aantrekkelijk geworden. POWERRRR!!!!

Minder retail is prima zolang ze maar blijven investeren in Super Charger en service capaciteit. Zal gezellig druk worden door de komst van de lagere price range modellen.
Waarschijnlijk prijsfout, dik goedkoper dan de dollarprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:31
acidfever schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Voorheen kon je geen model zonder de basis AP bestellen en dat is dus die 3200 euro. Er is dus een model met minder functionaliteit bij gekomen voor een lagere prijs (vrij logisch), dat is het enige verschil. Goedkoper: ja, maar dus ook zonder AP (en AP is zelfs uitgebreider geworden).
Dit klopt niet wat je hier zegt. Als je eerst geen EAP bestelde had je ook geen adaptive cruisecontrol en geen lanekeeping. Dit is nu opgesplits in AP en Enhanced Autopilot. Wat je nu krijgt voor die 3200 was eerst niet verkrijgbaar.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

collega heeft net met tesla gebeld.
Reserveringen die nog niet geleverd zijn worden zo omgezet dat het bedrag hetzelfde blijft met nieuwe functionaliteit.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

adjego schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Dit klopt niet wat je hier zegt. Als je eerst geen EAP bestelde had je ook geen adaptive cruisecontrol en geen lanekeeping. Dit is nu opgesplits in AP en Enhanced Autopilot. Wat je nu krijgt voor die 3200 was eerst niet verkrijgbaar.
Die functionaliteit zat in EAP. Je krijgt nu dus voor dezelfde prijs een aanzienlijk deel van de oude EAP functionaliteit (wat idd niet los verkrijgbaar was).

Mensen die EAP hebben besteld krijg nu voor dat bedrag ook de garantie voor FSD wanneer dit beschikbaar komt en mensen die dit allemaal niet willen kunnen de auto nu voor 3200 euro minder bestellen. Die laatste groep zou daar wellicht nog wel een mening over kunnen hebben al vermoed ik dat veel mensen die functionaliteit heel graag willen maar er simpelweg geen 5400 euro voor over hebben/hadden. Ik zou er heel blij mee zijn in ieder geval.

Je gaat er hoe dan ook nooit op achteruit en volgens mij bedoelen we hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-10 16:45

Thermometer

Whoop Whoop!

Smuggler schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:45:
collega heeft net met tesla gebeld.
Reserveringen die nog niet geleverd zijn worden zo omgezet dat het bedrag hetzelfde blijft met nieuwe functionaliteit.
Wat wordt er verstaan onder 'nieuwe functionaliteit'? Autopilot, 4 USB poorten voor en de firmware update voor 5% extra power?
Pagina: 1 ... 27 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic