Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjdewilde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
joffrey19 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:44:
Weet iemand die de model 3 heeft opgehaald of accessoires prijslijst al online is. Ik wil graag de dakdrager meebestellen bij leasecontract maar vorige maand konden ze daar nog niets over zeggen.
Ik ben ook benieuwd naar de accessoireprijslijst en dan voornamelijk voor de doppenset die benodigd is voor als je de aero wheel cap er af haalt. Weet iemand hier wellicht al wat deze gaan kosten of vanaf wanneer deze verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 21:37
Nou, bestelling van de model 3 in gang gezet bij de leasemaatschappij.

Ben toch maar voor de kaalste versie zonder autopilot gegaan. Zonder AP kost het me netto 200 euro (eigen bijdrage en bijtelling) en met autopilot erbij helaas alweer 300 euro (damn you tesla tax ;-) ) Hoewel dat natuurlijk nog steeds weinig is voor zo'n auto kon ik die 100 euro ook weer niet helemaal verantwoorden voor wat AP vandaag de dag is. Als ik nou echt een krantje zou kunnen lezen achter het stuur zou ik het direct gedaan hebben, maar ik verwacht niet dat AP of tenminste de wetgeving de komende vier jaar zover komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je kan AP ook achteraf tijdens de trial activeren voor €5800. Zonder de BTW komt dat uit op 100 p/m eigen bijdrage (4 jaar lang), welke aftrekbaar is van je bijtelling. Hierdoor kost het je netto maar €50-60, afhankelijk van je heffingskorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Tassadar32 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:32:
Kleine update over de leveringschaos bij Tesla rondom de Model 3. Mijn bestelling is op 24 December geplaatst (bevestigd vanuit Tesla naar de LM) maar de dame aan de telefoon gaf aan dat in hun systeem staat dat de bestelling op 25 Januari geplaatst is. Als het voor alle lease bestellingen het geval is dat ze pas een maand later ingevoerd zijn kan ik me wel voorstellen dat lease pas laat uitgeleverd gaat worden. Toch fijn dat je ondanks een reservering en op tijd bestellen nog later je auto krijgt dan iemand die in Januari zonder reservering besteld heeft. |:(
Pff.Dat jeukt dan weer geweldig. Ik las vandaag op de TMC Iemand die 30-1 een Model 3 bestelde (zonder voor-reservering) en 22-2 afgeleverd krijgt. Ik heb niet voor gereserveerd en per 20-1 besteld.
Vreemde en erg onoverzichtelijke gang van zaken. De man van Teslafacts heeft er een webartikel over geschreven:
https://teslafacts.nl/mod...uidelijk-en-oneerlijk.asp
Of het oneerlijk is weet ik niet. Voor mij dat zoiets als voorgenomen beleid. Ik denk dat het eerder onmacht en chaos is. Ik wacht rustig af e hoop oprecht dat jij eerder aan de beurt bent (mits je mij een proefrit aanbiedt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-10 21:03
Ik moet inderdaad ook wel lachen om die reserveringen. Je moet echt respect hebben voor de marketing van Tesla. Duizenden mensen betalen 1000,- vooruit en je levert mensen die later bestellen zonder aanbetaling eerder hun auto.

En die mensen zijn er zelf nog tevreden mee ook.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Zonder aanbetaling?? Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Deveon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:36:
Je kan AP ook achteraf tijdens de trial activeren voor €5800. Zonder de BTW komt dat uit op 100 p/m eigen bijdrage (4 jaar lang), welke aftrekbaar is van je bijtelling. Hierdoor kost het je netto maar €50-60, afhankelijk van je heffingskorting.
Gaat om operational lease dus zelf achteraf activeren is niet handig en zou dan uit eigen zak moeten. Het zou normaal wel als accessoire kunnen om bijtelling te voorkomen maar door de meerprijs (ruim 7000 ipv 5000) wordt mijn eigen bijdrage dan hoger dan mijn werkgever toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Dat zijn erg vervelende dilemma's voor een geweldige auto die dan net voor een deel in de hogere bijtellingsklasse zit. Alle accessoires dan weer extra duur. Daarbij kun je je afvragen of zoiets als AP echt zo veel extra moet kosten aangezien het slechts een softwarematige omzetting is.
Als leaserijder die een geweldige auto in het bereik ziet komen ben je dan mooi de l@l. met al die extra kosten.
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik ooit zelfstandige ben geworden (ik kan ook niet anders...) en nu de keuze heb de bijtellingsregels te omzeilen door latere aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@JopieZoe

Als je AP aanschaft betaal je ook voor de hardware in andere auto's. Ik vind dat ook niet correct. Waarom ze dat doen is koffiedikkijken, maar het lijkt wel handig voor Musk als hij de productiekosten per stuk omlaag kan brengen. Op papier dan, en papier is geduldig want het aantal kopers moeten ze afwachten. Misschien was het niet makkelijk verkoopbaar aan de investeerders om alleen op order te produceren? Dan gaat het volume omlaag en de kostprijs omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JopieZoe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:26:
Dat zijn erg vervelende dilemma's voor een geweldige auto die dan net voor een deel in de hogere bijtellingsklasse zit. Alle accessoires dan weer extra duur. Daarbij kun je je afvragen of zoiets als AP echt zo veel extra moet kosten aangezien het slechts een softwarematige omzetting is.
Dat ik dat nog mag lezen in 2019. Slechts softwarematig? Kijk is naar de prijzen van Apple, Cisco of Aruba. Software moet ook ontwikkelt worden..

Nog dichterbij kan je de prijzen van adaptive cruisecontrol is vergelijken op de Octavia en de A6. Zelfde hardware, zelfde ontwikkeling, andere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Aurelium schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:25:
Nou, bestelling van de model 3 in gang gezet bij de leasemaatschappij.

Ben toch maar voor de kaalste versie zonder autopilot gegaan. Zonder AP kost het me netto 200 euro (eigen bijdrage en bijtelling) en met autopilot erbij helaas alweer 300 euro (damn you tesla tax ;-) ) Hoewel dat natuurlijk nog steeds weinig is voor zo'n auto kon ik die 100 euro ook weer niet helemaal verantwoorden voor wat AP vandaag de dag is. Als ik nou echt een krantje zou kunnen lezen achter het stuur zou ik het direct gedaan hebben, maar ik verwacht niet dat AP of tenminste de wetgeving de komende vier jaar zover komt.
Hoeveel eigen bijdrage heb je dan?
Tassadar32 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:32:
Kleine update over de leveringschaos bij Tesla rondom de Model 3. Mijn bestelling is op 24 December geplaatst (bevestigd vanuit Tesla naar de LM) maar de dame aan de telefoon gaf aan dat in hun systeem staat dat de bestelling op 25 Januari geplaatst is. Als het voor alle lease bestellingen het geval is dat ze pas een maand later ingevoerd zijn kan ik me wel voorstellen dat lease pas laat uitgeleverd gaat worden. Toch fijn dat je ondanks een reservering en op tijd bestellen nog later je auto krijgt dan iemand die in Januari zonder reservering besteld heeft. |:(
Tja, dat is zuur.
Ik begreep ook dat de verkopen in januari heel erg tegen vielen?

Is de rek nu al uit de duurdere Model 3's?
NeoPhire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:58:
Voorlopig wachten er nog een flink aantal op de levering van de long range 😂
Valt best mee toch? Nu bestellen is in april rijden.
Op de website staat nog steeds: Levering maart.

Een wereld van verschil met auto's als de Kona en Niro, waar je inmiddels langer dan een jaar kunt wachten.
mrmrmr schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:56:
@JopieZoe

Als je AP aanschaft betaal je ook voor de hardware in andere auto's. Ik vind dat ook niet correct. Waarom ze dat doen is koffiedikkijken, maar het lijkt wel handig voor Musk als hij de productiekosten per stuk omlaag kan brengen. Op papier dan, en papier is geduldig want het aantal kopers moeten ze afwachten. Misschien was het niet makkelijk verkoopbaar aan de investeerders om alleen op order te produceren? Dan gaat het volume omlaag en de kostprijs omhoog.
Ik zou liever een autopilot-light hebben. Met systemen als lane departure warming en adeptive cruise control. Autopilot kan mij in de huidige vorm echt gestolen worden, laat staan dat ik daar 5400 euro voor over heb 8)7

Maar een aantal basale hulpsysteen lijkt mij dan wel weer wat.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-10 21:03
@JopieZoe

In autoland is het zo dat je veel dezelfde auto's wilt produceren. Het is voor Tesla duurder om per auto te bekijken of de hardware erin moet dan om gewoon overal die hardware in te planten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Is er al een prijs bekend voor Europa van het goedkoopste Model 3? Ik zie hier weer bedragen van €65k staan voor duurdere uitvoeringen. Vanaf $35k in de VS, bij een één op één omrekening zou dat op €35k zonder btw uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 15:53

basdej

OutSystems Consultant

gold_dust schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:04:
Is er al een prijs bekend voor Europa van het goedkoopste Model 3? Ik zie hier weer bedragen van €65k staan voor duurdere uitvoeringen. Vanaf $35k in de VS, bij een één op één omrekening zou dat op €35k zonder btw uitkomen.
In de VS is het 35K**** (Na hun besparingenberekening). Gaat iig nog minimaal 42K dollar kosten daar.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:01
JopieZoe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:37:
[...]

Pff.Dat jeukt dan weer geweldig. Ik las vandaag op de TMC Iemand die 30-1 een Model 3 bestelde (zonder voor-reservering) en 22-2 afgeleverd krijgt. Ik heb niet voor gereserveerd en per 20-1 besteld.
Vreemde en erg onoverzichtelijke gang van zaken. De man van Teslafacts heeft er een webartikel over geschreven:
https://teslafacts.nl/mod...uidelijk-en-oneerlijk.asp
Of het oneerlijk is weet ik niet. Voor mij dat zoiets als voorgenomen beleid. Ik denk dat het eerder onmacht en chaos is. Ik wacht rustig af e hoop oprecht dat jij eerder aan de beurt bent (mits je mij een proefrit aanbiedt)
Proefrit kan zeker als ik hem heb (als je ervoor naar Heesch wil komen) ;). Overigens kan dat ook bij Tesla natuurlijk (als je het niet erg vind om 3 maanden supercharging er voor op te geven).
jjdewilde schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:09:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de accessoireprijslijst en dan voornamelijk voor de doppenset die benodigd is voor als je de aero wheel cap er af haalt. Weet iemand hier wellicht al wat deze gaan kosten of vanaf wanneer deze verkrijgbaar zijn?
Die caps kosten in de US ~$50, zou ze gewoon zelf los kopen ipv in de lease proberen te stoppen.
@JopieZoe

Die AP hardware in andere auto's verzamelt ook data waardoor jouw AP sneller beter kan worden. Die zit er dus ook voor jou in!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Volgens mij was de verwachting 40-44k

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 17:14
gebruikershaes schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:45:
[...]

Hoe zit dat? Betaal je die 5800 uit eigen zak?
Yes, maar op eigen zaak, dus factuur komt daar ook op.
Kan me voorstellen dat dat minder interessant is als je ergens in loondienst bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
NeoPhire schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Yes, maar op eigen zaak, dus factuur komt daar ook op.
Kan me voorstellen dat dat minder interessant is als je ergens in loondienst bent :)
Ik snap niet dat leasemaatschappijen hier niet aan mee willen werken.

Ook bij operationeel lease kun je toch best de auto bestellen zonder AP om de catalogusprijs laag te houden. Daarna AP nemen en LMIJ verhoogt het maandbedrag op basis van de hogere kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Dat is wel zo handig dan is het bijna gewoon een los onderdeel kopen. Zou het ook zo doen.

Tesla zou het gewoon moet aanbieden de eerste maand als een DLC voor de zelfde prijs als bij bestelling. En daarna de markup.

Lease maatschappijen werken niet mee omdat het gewoon complex is alles wat niet standaard is kost gewoon een hoop moeite bij ze. Ik had omdat mijn tesla terug ging een hoop lease termijnen die terug betaald moesten gaan worden. Dat was zo complex voor ze dat 2 maanden duurde voordat het terug kwam en alleen omdat ik er bijna elke dag over gebeld heb.

En voor het geval je betaald niet voor de hardware in andere autos die zitten gewoon in de prijs in omdat de basis features van de auto gebruikt maakt van een aantal autopilot onderdelen. Het beetje extra hardware in je auto kost misschien een paar honderd euro. per auto en die zit gewoon in je aanschaf verrekend. Alleen de licentie van de software betaal je en daar zit al het werk in. Plus hoe meer variaties van autos tesla heeft hoe hoger de kosten. Dus wel niet auto pilot is waarschijnlijk goedkoper om de hardware altijd te installeren. Elke klant die later besluit om autopilot te nemen is pure winst.

Alleen de licentie van de software betaal je en daar zit al het werk in. Vind wel dat tesla een hoop geld vraagt voor de autopilot. Maar then again het is gewoon een voledige AI met self driving die gelimiteerd is om alleen tussen de lijntje te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
dfrenner schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Hoeveel eigen bijdrage heb je dan?

[...]

Tja, dat is zuur.
Ik begreep ook dat de verkopen in januari heel erg tegen vielen?

Is de rek nu al uit de duurdere Model 3's?

[...]

Valt best mee toch? Nu bestellen is in april rijden.
Op de website staat nog steeds: Levering maart.

Een wereld van verschil met auto's als de Kona en Niro, waar je inmiddels langer dan een jaar kunt wachten.

[...]

Ik zou liever een autopilot-light hebben. Met systemen als lane departure warming en adeptive cruise control. Autopilot kan mij in de huidige vorm echt gestolen worden, laat staan dat ik daar 5400 euro voor over heb 8)7

Maar een aantal basale hulpsysteen lijkt mij dan wel weer wat.
Budget is 800, we mogen er max 25% overheen vwb eigen bijdrage. Lease bedrag is 1018 met autopilot als accessoire dus helaas teveel. AP als optie is 987 p/m maar dan dus extra bijtelling. Voor de kale versie wordt het lease bedrag 887 (inclusief 'brandstof', ex BTW, 48 maanden, 30.000 p/j)

Ik had het liefst ook alleen ACC maar dan voor minder. Voor filerijden is dat wel fijn lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Aurelium op 13-02-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Requiem19 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Ik snap niet dat leasemaatschappijen hier niet aan mee willen werken.

Ook bij operationeel lease kun je toch best de auto bestellen zonder AP om de catalogusprijs laag te houden. Daarna AP nemen en LMIJ verhoogt het maandbedrag op basis van de hogere kosten...
Dat heet dus een accessoire en kan volgens mij bij alle leasemaatschappijen, maar Tesla heeft bedacht dat het dan 2000 euro duurder moet zijn. Qua bijtelling is dat alsnog wel voordeliger overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Aurelium schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Budget is 800, we mogen er max 25% overheen vwb eigen bijdrage. Lease bedrag is 1018 met autopilot als accessoire dus helaas teveel. AP als optie is 987 p/m maar dan dus extra bijtelling. Voor de kale versie wordt het lease bedrag 887 (inclusief 'brandstof', ex BTW, 48 maanden, 30.000 p/j)

Ik had het liefst ook alleen ACC maar dan voor minder. Voor filerijden is dat wel fijn lijkt me.
Waarom wacht je niet gewoon op goedkopere uitvoeringen?

[ Voor 4% gewijzigd door SteveWoz op 13-02-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
SteveWoz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Waarom wacht je niet gewoon op goedkopere uitvoeringen?
Wederom werk beleid. Als je eenmaal een auto mag uitzoeken dan mag je niet gaan uitstellen. Je kan het proces wel stop zetten, maar als je dan opnieuw wil heb je het risico dat je een auto uit de pool moet nemen... Kan zomaar iets op diesel met een hoop bijtelling zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Aurelium schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Dat heet dus een accessoire en kan volgens mij bij alle leasemaatschappijen, maar Tesla heeft bedacht dat het dan 2000 euro duurder moet zijn. Qua bijtelling is dat alsnog wel voordeliger overigens.
In de maand proefperiode is het 'maar' 500 euro duurder.

De tesla verkoper wist mij afgelopen vrijdag echter nog niet te bevestigen of de AP proefperiode ook voor de M3 gaat gelden...

Vrijdag een proefrit bij Badhoevedorp. Wellicht is er dan meer duidelijk.

Ik hoef op zich geen AP. Maar ik wil wel heel graag adaptive cruise control. Dat is in de file gewoon zo mega relaxed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Aurelium Kijken of je huidige lease met een half jaar verlengd kan worden. Mijn LM wilde zelfs meewerken door per maand te verlengen tot de 3 uitkwam.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Tassadar32 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:17:
@Aurelium Kijken of je huidige lease met een half jaar verlengd kan worden. Mijn LM wilde zelfs meewerken door per maand te verlengen tot de 3 uitkwam.
Huidige lease is voorloop, had hiervoor nog niks. Sowieso al mazzel dat er dus in eerste instantie niks zat in de pool. En longe range en dual motor heeft ook echt wel voordelen. Begreep dat de single motor MR echt een stuk minder rap kan accelereren.

YouTube: I Traded My Tesla For The Model 3 Performance - Regret Buying Mid-Range

[ Voor 10% gewijzigd door Aurelium op 13-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Aurelium schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Huidige lease is voorloop, had hiervoor nog niks. Sowieso al mazzel dat er dus in eerste instantie niks zat in de pool. En longe range en dual motor heeft ook echt wel voordelen. Begreep dat de single motor MR echt een stuk minder rap kan accelereren.
Nog steeds meer dan rap zat :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tja, ik vind 7,8 seconde met mn e-Niro al retesnel, dat is een paar keer leuk om te showen bij het stoplicht maar dan daarna ook weer gewoon "back to normal". 5 seconden is voor sommigen misselijkmakend snel.. Je hebt er niks aan, behalve af en toe wat lol.
Koop je hem als raceauto of als functioneel A-naar-B voertuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10 14:02
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:47:
Je hebt er niks aan, behalve af en toe wat lol.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

RWD MR doet 0-100 in ~5.8 seconden volgens fabrieksopgave. In de praktijk zijn Tesla's vaak nog wat sneller dan wordt opgegeven. Dat is gelijk aan wat een 1e generatie 85kWh Model S deed, en dat is in de praktijk een auto die door de meeste mensen wordt ervaren als absurd snel. Ik denk dat je er niet snel klachten over gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Inderdaad, ~8 seconden is al rap. Alles onder de 6 is gewoon heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:47:
Tja, ik vind 7,8 seconde met mn e-Niro al retesnel, dat is een paar keer leuk om te showen bij het stoplicht maar dan daarna ook weer gewoon "back to normal". 5 seconden is voor sommigen misselijkmakend snel.. Je hebt er niks aan, behalve af en toe wat lol.
Koop je hem als raceauto of als functioneel A-naar-B voertuig?
Het raceauto gedeelte is leuk meegenomen, maar niet nodig. De lange range vind ik wel echt een pré. Als ik het nu direct kon kiezen zou ik misschien wel MR met AP nemen, maar aangezien er nog weinig bekend is blijft het een gok. Wanneer wordt ie echt leverbaar? Wat doen ze met de bijtelling voor 2020? Gaat mijn leasemaatschappij leveren? Ze willen nu slechts een beperkt aantal leveren vanwege de risico's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bijtelling voor 2020 blijft 4%, vanaf 2021 is nog onzeker.
Ik zou zelf altijd voor EAP gaan, wat is nu een Tesla zonder dat fancy systeem? Krijg je anders van die awkward gesprekjes zoals ik laatst met een Tesla-rijdende collega, over dat de ACC en autosteer van de e-Niro al zo fijn werkte op de snelweg, of die van Tesla nou zoveel beter was, maar hij had geen AP genomen :+

Is FSD als optie eigenlijk toegestaan in NL? Begreep dat het buiten de bestelpagina om mogelijk zou zijn om FSD erbij te nemen?

[ Voor 79% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-02-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:05:
Bijtelling voor 2020 blijft 4%, vanaf 2021 is nog onzeker.
Ook tot 50.000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, juist tot 50.000 en 22% voor het restant erboven, dus exact de regels van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

YouTube: I Traded My Tesla For The Model 3 Performance - Regret Buying Mid-Range
De RWD mist de torque-kick die alle andere EVs wel hebben. Dat legt die in de video heel duidelijk uit. De MR is dus nog steeds snel, maar niet instant torque snel, meer benzine snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Deveon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:03:
[...]

De RWD mist de torque-kick die alle andere EVs wel hebben. Dat legt die in de video heel duidelijk uit. De MR is dus nog steeds snel, maar niet instant torque snel, meer benzine snel.
Ja dat bedoelde ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
Mijn inschatting is dat de medium range circa ~50k gaat kosten. Er zit in USD 7k verschil, ik schat in dat met importheffingen/btw je uit kan gaan van 10k in euro.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:15

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Deveon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Er worden ook verschillende electro motoren gebruik voor en achter, dat maakt de beleving ook anders lijkt me.
Gelezen op insideevs.com:
"The rear motor in Model 3 is a permanent magnet motor while the front motor is an induction motor."
https://insideevs.com/tes...ear-motor-control-model-3

En je hebt "redundancy", als er een motor uitvalt kun je op de andere nog doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
gauchov6 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:13:
[...]

Er worden ook verschillende electro motoren gebruik voor en achter, dat maakt de beleving ook anders lijkt me.
Gelezen op insideevs.com:
"The rear motor in Model 3 is a permanent magnet motor while the front motor is an induction motor."
https://insideevs.com/tes...ear-motor-control-model-3

En je hebt "redundancy", als er een motor uitvalt kun je op de andere nog doorrijden :)
Klopt en een permanant magnet motor kan niet in één keer vol vermogen leveren, of dat kan die wel maar dat gaat schokkerig (torque vectoring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18

databeestje

Von PrutsHausen

Deveon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:18:
[...]

Klopt en een permanant magnet motor kan niet in één keer vol vermogen leveren, of dat kan die wel maar dat gaat schokkerig (torque vectoring).
In de video wordt het Ripple (rimpel) genoemd, en in de modelbouw noemen we het cogging. In mijn MiEV kan ik in een bepaald stukje tussen stil staan en optrekken dit voelen, maar het is heel miniem.

De rotor "stottert" dan min of meer tussen 2 magneetvelden. Meer polen of een zwakker magneet veld lossen dit erg netjes op. Zodra je rotatie hebt zodat en de motor controller de timing knap kan meten is het weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:43
JopieZoe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:26:
Als leaserijder die een geweldige auto in het bereik ziet komen ben je dan mooi de l@l. met al die extra kosten.
Ik vind het nog een soort van logisch dat de basisfunctionaliteit gesubsidieerd wordt door de lage bijtelling en dat alle extra's onder de normale bijtellingsklasse vallen. Bij alle andere auto's vallen alle extra accessoires ook gewoon onder de normale bijtellingsklasse.

Daarnaast betaal je niet voor aanzetten van de software maar voor het ontwikkelen van de software.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
@LordSinclair Ik begrijp jouw overwegingen volledig. Kan op zich in de basisgedachte vinden in een beperking in bijtelling. Maar daar waar de hardware al aanwezig is wordt het voor sommigen die niet de keuze hebben om later de software te activeren (leaserijders) wel extra cru dat de auto net voor die extra's dan weer duurder wordt. Bedenk mij dat als het gaat om kosten voor ontwikkeling je ook zou kunnen denken aan een vorm van een abonnement. Dat is ook wat transparanter.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
Sentry mode is live.
Ik zie wel meteen 2 knelpuntjes.
- je moet het iedere keer handmatig aan zetten.
- de beelden worden opgeslagen op je USB drive, net als de dashcam. Maar als de dief je USB drive jat heb je dus niks.

TheS4ndm4n#1919

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:52
Dan moet de dief dus in de oorverdovende muziek die afgespeeld wordt de auto in duiken om de usb stick te willen jatten. Over het algemeen is herrie een trigger voor ze om de auto met rust te laten.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

• Tassadar32
Vandaag eindelijk wat meer info over mijn bestelde 3 kunnen krijgen. Hij staat blijkbaar al in Zeebrugge, wachtend op transport naar Tilburg. Levering zal waarschijnlijk in Maart zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:44:
Vandaag eindelijk wat meer info over mijn bestelde 3 kunnen krijgen. Hij staat blijkbaar al in Zeebrugge, wachtend op transport naar Tilburg. Levering zal waarschijnlijk in Maart zijn.
Bijzonder dat je nog twee weken moet wachten als die al in Zeebrugge staat. Mijne staat daar ook en kan vanwege de staking in België morgen niet uitgeleverd worden. Als het goed is krijg ik hem volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
Laat beiden uitgebreid weten hoe de auto rijdt! Ik ben bijzonder benieuwd.Ga ook uit van levering maart. Bestelling 20-1-2019.

• Tassadar32
@Deveon @JopieZoe Als je wil helpen, vul dan ook even deze sheet in (uit TMC) om ons te helpen deliveries te tracken. Geeft een iets breder beeld van hoe leveringen verlopen dan forums proberen te volgen.

• Deveon
  • Niet online
JopieZoe schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:36:
Laat beiden uitgebreid weten hoe de auto rijdt! Ik ben bijzonder benieuwd.Ga ook uit van levering maart. Bestelling 20-1-2019.
Als het niet beter rijdt dan ik ooit gewend ben dan ben ik erg teleurgesteld, dus ik denk niet dat je iets aan mijn bevindingen hebt. Ik ben in principe al tevreden met mijn 2016 Clio en vind de 2006 Focus van mijn vrouw maar luxe ;)

@Tassadar32 Helaas, die info heb ik niet omdat ik geen contactpersoon ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
Tassadar32 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:17:
@Deveon @JopieZoe Als je wil helpen, vul dan ook even deze sheet in (uit TMC) om ons te helpen deliveries te tracken. Geeft een iets breder beeld van hoe leveringen verlopen dan forums proberen te volgen.
Heb ik al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadasz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:26
Net ook mijn gegevens toegevoegd aan de sheet, kan niet wachten tot de levering.

Model Y P Midnight Cherry Red/White

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
adjego schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:51:
Dan moet de dief dus in de oorverdovende muziek die afgespeeld wordt de auto in duiken om de usb stick te willen jatten. Over het algemeen is herrie een trigger voor ze om de auto met rust te laten.
Als bonus staat er blijkbaar een HAL 9000 op het scherm als sentry mode actief is. _/-\o_

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
In de leveringen sheet kan je zien dat de levertijden model 3 voor de eerste klanten zo'n 60 dagen na bestellen was, met de recentere leveringen loopt dat al op naar zo'n 70 dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Proefritje gehad bij Badhoevedorp net.

Was niet heel lang. 15 minuutjes ofzo. Kort gezegd: alles wat 'ze zeggen' over de M3 is waar :).

Trekt waanzinnig op (performance edition), stuurt goed, audio is echt beter dan verwacht. Voelt als een luxe auto. Enkele dingen voelen wat minder geraffineerd aan, zoals de richtingaanwijzer 'pook'. Deze gebruik je voor aardig wat functies, maar voelt dan toch best flimsy. Hadden ze wat luxer mogen maken.

Daarnaast wel even wennen dat alle informatie dus niet recht voor je neus is, maar in het midden. Ik denk dat het best snel went, maar een heads up display met meest relevante info (snelheid, links / rechts navigatie etc) zou wel een enorme verbetering zijn imo...

Neemt niet weg dat ik simpelweg impressed was en maandag ga een order in elkaar ga knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die HUD zou er toch in zitten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

Wimo.

Shake and Bake!

Nee, is ook nooit sprake van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh ja, ik lees het ook. Vind ik wel een hele grote misser. Ik vind het ontbreken van een normaal dashboard al een misser maar dit helemaal. De reden is blijkbaar dat de M3 ooit eens volledig zelfrijdend zou worden. Ja, en wat nu dan? Op zijn minst hoe hard je rijdt zou toch wel voor je getoond moeten worden.

En hoe verhoudt zich dit met het voertuigregelement?
4.1 . De aanwijzingen van de snelheidsmeter moeten zich in het directe zichtveld van de bestuurder bevinden

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 15-02-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Maasluip schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:18:
Oh ja, ik lees het ook. Vind ik wel een hele grote misser. Ik vind het ontbreken van een normaal dashboard al een misser maar dit helemaal. De reden is blijkbaar dat de M3 ooit eens volledig zelfrijdend zou worden. Ja, en wat nu dan? Op zijn minst hoe hard je rijdt zou toch wel voor je getoond moeten worden.
Op zich zit de snelheidsweergave helemaal links op het scherm, dus relatief dichtbij. Maar blijft toch even op een gekke manier je ogen van de weg afhalen. Ik kon het scherm nog niet echt 'vanuit mn ooghoeken' bekijken.

In het vooraf praatje werd inderdaad ook ingegaan op het volledig autonoom rijden. De M3 is echt ontworpen met autonoom rijden als principe. Het scherm zit dus in het midden omdat het voor alle passagiers is. De Tesla rep zei bij passagiers ook nadrukkelijk 'de bestuurder'. Hij zei: 'zodra de RDW ons toestaat om meer autonome functies uit te rollen...'.

Anyway, scherm is geen deal breaker. Maar had beter gekund imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik was er na twee dagen aan gewend, regeneratief remmen duurde nog langer dan het scherm en ontbreken van een HUD. Alleen 's nachts is het raar dat je helemaal niets van je auto voor je ziet, dan mis je iets van een oriëntatiepunt. Nu na ruim een week weet ik niet of ik nog een 'normale' auto zou kunnen rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
jongf7 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:29:
Ik was er na twee dagen aan gewend, regeneratief remmen duurde nog langer dan het scherm en ontbreken van een HUD. Alleen 's nachts is het raar dat je helemaal niets van je auto voor je ziet, dan mis je iets van een oriëntatiepunt. Nu na ruim een week weet ik niet of ik nog een 'normale' auto zou kunnen rijden :p
Dat regeneratief remmen ben ik vergeten te melden ja, dat voelt echt heel gek. Remt zelfs nog harder dan m'n motorfiets op de motor remt >:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53

Arfman

Drome!

Ik heb 2 auto's met een centrale display (Yaris en Prius) en ik ben al zo gewend dat een klokkenwinkel recht voor mn neus me eigenlijk alleen amar afleid. Non-issue wat mij betreft dus :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik heb vanmiddag bij toeval ook even kunnen langsrijden, in Eindhoven. Daar hadden ze net vanochtend een LR binnen gekregen. Toen ik uitstapte stond er 79km op de teller :D.

Wat mij opviel;
- Ik durfde het gaspedaal niet eens helemaal in te trappen; ook de LR is bloedsnel
- Spotify is afgekocht door Tesla
- Data is het eerste jaar betaald door Tesla, daarna 100 euro per jaar.
- Als je niet het pasje gebruikt, maar je telefoon, dan is dat praktischer, want je pasje moet je op de auto leggen. De telefoon in de buurt is genoeg om hem open te krijgen.(Voor kleine afstand tussen voordeur huis en auto, kan je nog een extra pincode instellen).
- Snelheid zie je snel vanuit je ooghoek.
- Ik wilde een paar keer terugschakelen (maar dat hoeft niet :X)
- Auto was prima afgewerkt
- Materialen voelen goed
- Stoelen voelen goed
- Met mijn 187cm afdoende ruimte achterin (5 cm hoofdruimte tot dak over).
- Achterbank was al aangepast nav de eerdere modellen, maar nog steeds geen bovenbeen ondersteuning voor 1.80m+. Ik denk dat voor lange afstanden dat niet fijn zal zijn.

Verkoper gaf ook aan dat het latstig zal zijn om hem langer dan een half uur te mogen proefrijden. Dat schijnt bij Tesla bijna nooit te gebeuren, gaf hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
jongf7 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:29:
Hoe zit hij? Als je echt een stuk rijdt, is dat dan comfortabel? Heb je zelf ervaring met bijvoorbeeld C-klasse of A4? Is dat dan vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:18:

En hoe verhoudt zich dit met het voertuigregelement?

[...]
Renault kwam er in 2002 ook prima mee weg..

Afbeeldingslocatie: https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/collecties/autotests/occasion/renault/espace/T__2176__Renault_espace_dashboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Deveon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:16:
[...]

Renault kwam er in 2002 ook prima mee weg..

[Afbeelding]
Onder de voorruit zit het een stuk meer in het zicht dan ergens op het middenconsole. Daarnaast komt Tesla er ook mee weg want ze hebben goedkeuring.

Mini heeft op ongeveer dezelfde plaatst ook een snelheidsmeter zitten:

Afbeeldingslocatie: https://1travelchick.files.wordpress.com/2010/01/mini_cooper_hardtop_s_2009_dashboard_dashboard.jpg

Als je het niet prettig vindt hoeft de auto niet te kopen :) Ik persoonlijk zoek liever een auto met de snelheidsmeter voor mij in het beeld (Maar mijn budget voor auto en bekeuringen ligt ook wat lager :P )

[ Voor 29% gewijzigd door LordSinclair op 15-02-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik heb nog nooit een auto gezien waar de midden console niet onder de voorruit zat..

Vergelijk dit maar met de Espace: kijk vooral naar de plek waar je de snelheid afleest in verhouding tot het stuur.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*FxZ1_dCNIt-8utGIg3QGnw.png

Edit: bij de Mini vind ik het minder prettig omdat het geen digitale meter is. Iets waar ik echt gewend en gehecht ben geraakt. Veel preciezer en sneller af te lezen. Zeker als je Vmax +3 over de trajectcontroles wilt.

[ Voor 27% gewijzigd door Deveon op 15-02-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Deveon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:38:
Ik heb nog nooit een auto gezien waar de midden console niet onder de voorruit zat..

Vergelijk dit maar met de Espace: kijk vooral naar de plek waar je de snelheid afleest in verhouding tot het stuur.
[Afbeelding]

Edit: bij de Mini vind ik het minder prettig omdat het geen digitale meter is. Iets waar ik echt gewend en gehecht ben geraakt. Veel preciezer en sneller af te lezen. Zeker als je Vmax +3 over de trajectcontroles wilt.
Nu nog een foto vanuit bestuurdersoogpunt en niet van een kind op de achterbank. Het middenconsole zit toch meestal al snel een halve meter meer naar binnen dan de rand onder de voorruit. Je moet je blik toch meer van de weg afhalen dan als de meter verder naar voren zit en/of rechter voor de bestuurder. Of dat bezwaarlijk is? Blijkbaar niet. Of iedereen dat prettig vindt? Dat is persoonlijk.

Daarnaast is een digitaal display ongelijk aan nauwkeuriger. Want de moderne analoge meters worden ook digitaal aangestuurd (bij auto's met beide geven ze altijd precies evenveel aan ;) ). Een digitaal display moet je echt aflezen en bij een analoog display heb je vaak aan de positie al genoeg, beide z'n voors en z'n tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 26-10 09:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wat een waardeloze dag vandaag op de weg.
Heb 4 model 3's gespot in 4 uur rijden.
En ik maar wachten tot de mijne wordt geleverd.
Leasemaatschapij zegt: Tesla reageert niet.
Tesla zegt: we hebben nog niets ontvangen van de leasemaatschappij.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19

Perkouw

Moderator General Chat
Welke LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 26-10 09:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het gaat bij mij via Arval

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Smuggler Het lijkt er op alsof alle lease bestellingen later geleverd worden dan individuele bestellingen (inc fin lease). Op de een of andere manier word ook je persoonlijke RN niet gekoppeld aan een lease bestelling, ondanks dat ook de lease dit prima doorgegeven heeft aan Tesla. Ben er ook al achter gekomen dat leasebestellingen bij Tesla nog even zijn blijven liggen en dus pas later het systeem ingegaan zijn. Alles bij elkaar zorgt dit ervoor dat Lease later uitgeleverd word en je RN helemaal niks bijdraagt. Tel daar bij op dat het leveren redelijk chaotisch verloopt en je hebt dubbel pech. Gelukkig lijkt het er op dat het tempo toeneemt en er in Maart inderdaad heel veel 3's geleverd gaan worden, dikke kans dat ze de achterstand deels gaan inlopen en alle bestellingen van Dec/Jan gaan uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Ik heb inmiddels ook groen licht bij Arval sinds deze week. Keuze is ingediend en bestelling moet nu gedaan worden. Ze hadden het over levertijd in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik hoorde gisteren van iemand die in Amsterdam was geweest dat ze nu zeggen dat vandaag bestellen in maart rijden is. Maar wellicht hangt dat van de specifieke configuratie af. Die termijn halen ze alleen maar als je nu een auto besteld die al geproduceerd is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Aurelium schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:01:
[...]

Ik heb inmiddels ook groen licht bij Arval sinds deze week. Keuze is ingediend en bestelling moet nu gedaan worden. Ze hadden het over levertijd in mei.
Verkeerde topic, maar tegen welke voorwaarden? Looptijd/km/maandbedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LordSinclair schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:47:
[...]

Nu nog een foto vanuit bestuurdersoogpunt en niet van een kind op de achterbank.
Ik heb zelf een Prius. Daar zit de snelheidsmeter ook zo'n beetje waar de Espace hem heeft en dat vind ik al ver genoeg buiten mijn gezichtsbeeld. Als hij bij mij op de middenconsole zat dan vond ik het echt een probleem.
Gelukkig heb ik wel een HUD. Ik weet heel goed dat Elon zijn auto's wel verkocht krijgt, maar ik vind het echt drie keer niks. Als ik kon kiezen tussen een nieuwe 3 en een tweedehands S dan kocht ik echt wel de S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:08

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Gewoon even de app SpeedView: GPS Speedometer op je smartphone zetten en de HUD mode aanzetten. Kun je je smartphone onder de voorruit leggen en zorgt deze d.m.v. een gespiegelde snelheid voor een HUD functie :+

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
BlauweFles schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Verkeerde topic, maar tegen welke voorwaarden? Looptijd/km/maandbedrag?
Eerder al genoemd, maar:

€ 887 voor kale zwarte LR versie zonder autopilot.
Ex btw, inclusief 'brandstof', 30.000 p/j 48 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Daniel schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:49:
Ik hoorde gisteren van iemand die in Amsterdam was geweest dat ze nu zeggen dat vandaag bestellen in maart rijden is. Maar wellicht hangt dat van de specifieke configuratie af. Die termijn halen ze alleen maar als je nu een auto besteld die al geproduceerd is lijkt me.
Het is minstens een maand van de fabriek in de VS naar afleveren in de EU (nu zelfs langer omdat ze problemen hebben met het afleveren).
Ik verwacht dat ze dus uiterlijk volgende week de laatste shipment naar de EU doen voor dit kwartaal en dan in maart alleen voor de VS produceren. Nu bestellen kan dus nog net een levering in maart betekenen. Maar volgende week bestellen wordt een levering in mei.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
De ADAC heeft een wat prettiger review gemaakt dan de ANWB:
YouTube: Tesla Model 3 (2019): Daten, Fahrbericht, Reichweite | ADAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ook weer wel eea op aan te merken. Diverse onwaarheden, ze worden in de comments goed aangepakt. Bijvoorbeeld dat de levertijd meer dan een jaar zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Vreemd, ze zeggen dat er 12-18 maanden wachttijd is voor een Model 3. Enkele maanden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
mrmrmr schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Vreemd, ze zeggen dat er 12-18 maanden wachttijd is voor een Model 3. Enkele maanden denk ik.
Ligt een beetje aan de uitvoering die je wilt, nog niet alle uitvoeringen zijn te krijgen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:09
Fioravanti schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:05:
Ik heb vanmiddag bij toeval ook even kunnen langsrijden, in Eindhoven. Daar hadden ze net vanochtend een LR binnen gekregen. Toen ik uitstapte stond er 79km op de teller :D.

Wat mij opviel;
- Ik durfde het gaspedaal niet eens helemaal in te trappen; ook de LR is bloedsnel
- Spotify is afgekocht door Tesla
- Data is het eerste jaar betaald door Tesla, daarna 100 euro per jaar.
- Als je niet het pasje gebruikt, maar je telefoon, dan is dat praktischer, want je pasje moet je op de auto leggen. De telefoon in de buurt is genoeg om hem open te krijgen.(Voor kleine afstand tussen voordeur huis en auto, kan je nog een extra pincode instellen).
- Snelheid zie je snel vanuit je ooghoek.
- Ik wilde een paar keer terugschakelen (maar dat hoeft niet :X)
- Auto was prima afgewerkt
- Materialen voelen goed
- Stoelen voelen goed
- Met mijn 187cm afdoende ruimte achterin (5 cm hoofdruimte tot dak over).
- Achterbank was al aangepast nav de eerdere modellen, maar nog steeds geen bovenbeen ondersteuning voor 1.80m+. Ik denk dat voor lange afstanden dat niet fijn zal zijn.

Verkoper gaf ook aan dat het latstig zal zijn om hem langer dan een half uur te mogen proefrijden. Dat schijnt bij Tesla bijna nooit te gebeuren, gaf hij aan.
Data 100 euro per maand :? Is dat niet beetje heel erg veel geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10 20:51

Matszs

><>

ybos schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Data 100 euro per maand :? Is dat niet beetje heel erg veel geld :?
Per jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:09
:X kan wel een lulsmoesje verzinnen maar zit gewoon te slapen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik heb het al wel vaker gezegd, maar deze Model S begint steeds minder als een wagen van een ton te voelen. Er was al eens een handgreep vervangen, evenals een scrollwheel op het stuur. De rechterspiegel bokt al maanden (gaat over twee weken in de beurt mee), maar nu is er dus een tweede deurgreep er mee opgehouden. Laat't net de bestuurdersdeur zijn :( Moet dus nu eerst steeds elders naar binnen, om de deur van binnenuit open te duwen.

Het support team van het Amsterdamse center reageert de laatste weken sowieso nogal traag op support cases die ik heb ingeschoten via de algemene support desk, dus ik zal er maandag nog eens achterna bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Liegebeest op 16-02-2019 22:57 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
LordSinclair schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Ligt een beetje aan de uitvoering die je wilt, nog niet alle uitvoeringen zijn te krijgen. 😉
De levertijd is ruim 18 maanden. Als je je bestelling 17 maanden geleden hebt geplaatst ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
IceOnFire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:41:
Ze vereisen wat vroeger klasse 5 heette, voertuigvolgsysteem met meldkamer dus. Ja ik heb dit ook direct bij de Tesla vestiging nagevraagd, die hebben het eea bevestigd. Was ook niet de eerste die er over begon kennelijk. Naar ik begreep ging Tesla naar aanleiding van de meldingen binnenkort met ANWB kijken hoe of wat, maar wat dat concreet oplevert is de vraag, voor nu is alleen WA mogelijk. Heb zelfs nog gevraagd of ik dan full casco kon doen en dan diefstal maar even laten zitten maar dat kon ook niet :'(

[...]
Ik heb dit ook nog even nagevraagd bij LoJack en zij zeggen het volgende:
Voor Tesla plaatsen wij altijd een VLU met eigen voeding. (dit is ook bij Tesla bekend en heeft geen invloed op uw garantie.) Voor een ritadministratie leveren wij altijd een extra systeem deze leveren wij voor Tesla op een ODBII stekker. (Hierop bevind de voeding van de tesla zonder dat we iets moeten aftakken of solderen).
Lijkt er dus op dat een LoJack gewoon kan zonder het vervallen van de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rebunted schreef op zondag 17 februari 2019 @ 04:31:
[...]

Ik heb dit ook nog even nagevraagd bij LoJack en zij zeggen het volgende:

[...]

Lijkt er dus op dat een LoJack gewoon kan zonder het vervallen van de garantie :)
Dat klopt, LoJack gaat aan de "Tesla kant" goed. De "verzekering kant" is het probleem. LoJack is niet SCM goedgekeurd dus voldoet om die reden niet aan de alarmeisen. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door IceOnFire op 17-02-2019 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 00:46:
[...]

De levertijd is ruim 18 maanden. Als je je bestelling 17 maanden geleden hebt geplaatst ;)
De Model 3 is amper 2 maanden te bestellen.. Voor december vorig jaar was het een resevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
IceOnFire schreef op zondag 17 februari 2019 @ 07:48:
[...]

Dat klopt, LoJack gaat aan de "Tesla kant" goed. De "verzekering kant" is het probleem. LoJack is niet SCM goedgekeurd dus voldoet om die reden niet aan de alarmeisen. :'(
Ook niet bij een van de partijen waar zij afspraken mee hebben? Zie onderin deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rebunted schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:10:
[...]

Ook niet bij een van de partijen waar zij afspraken mee hebben? Zie onderin deze pagina.
Ja dan wel, in combinatie met carmelion bij voorbeeld. Ik bedoelde meer specifiek in combinatie met de ANWB die theoretisch een veel gunstigere premie hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16

zerocool82

Ignorance causes chaos

Voor de Model 3 hebben ze het in de ANWB review over 542L bagageruimte, echter is dit (ook volgens de ADAC review) toch echt maar 340L (trunk) + 85L (frunk) = 425L, wat evenveel bagageruimte (achter) is als in een e-Golf (341L) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

zerocool82 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:35:
Voor de Model 3 hebben ze het in de ANWB review over 542L bagageruimte, echter is dit (ook volgens de ADAC review) toch echt maar 340L (trunk) + 85L (frunk) = 425L, wat evenveel bagageruimte (achter) is als in een e-Golf (341L) :|
Die liters vind ik altijd weinig zeggen. Het gaat meer om de praktische inhoud, kun je er een meubel mee vervoeren of een fiets oid. En hoeveel samsonite koffers passen er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Meten is weten:
Trunk dimension :
width : 37 inches - 94 cm
length : 42 inches - 107 cm
height : 18 inches - 46 cm

small hole :
length : 15/18 inches - 38/46 cm
width : 24 inches - 61 cm
height : 12 inches - 30 cm

seats down : 67/75 inches - 170/190 cm
Met die maten kom ik exclusief frunk al op de 542L van de ANWB.
425L is trouwens wat Tesla zelf claimt. Alleen ze zeggen er niet bij wat ze dan hebben gemeten.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 17-02-2019 15:05 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Dankjewel RocketKoen! Ik was al enigszins geschrokken door de eerdere post. Had zelf al gekeken naar de Model 3 en vond de laadruimte groot genoeg voor ons maar niet extreem ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij geeft Tesla zelf 425L aan en neemt ADAC dat zo over. Ik heb wel vaker gehoord dat elke merk het op zijn eigen manier berekend. De ene doet het met blokken van 1 liter en de ander berekent het maximale.

Die 425 liter is ontstaan doordat Tesla de Model 3 (nog steeds) probeert te undersellen ter opzichte van de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16

zerocool82

Ignorance causes chaos

RocketKoen schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:03:
[...]

Meten is weten:
[YouTube: Model 3 Trunk Dimensions]

[...]

Met die maten kom ik exclusief frunk al op de 542L van de ANWB.
425L is trouwens wat Tesla zelf claimt. Alleen ze zeggen er niet bij wat ze dan hebben gemeten.
Ja inderdaad, dan kom je inderdaad zeer hoog uit. Hierbij wordt elke centimeter meegerekend (wat trouwens bepaalde fabrikanten doen is het aantal liter opgegeven alsof de gehele bagageruimte met water gevuld zal worden). Je zou dan eigenlijk na moeten gaan of ze gebruik maken van het VDA systeem, waarbij ze de bagageruimte berekenen in blokken van 20 x 10 x 5 cm (in de US maken ze veelal gebruik van SAE (in cubic metres)).
CyBeRSPiN schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:02:
[...]

Die liters vind ik altijd weinig zeggen. Het gaat meer om de praktische inhoud, kun je er een meubel mee vervoeren of een fiets oid. En hoeveel samsonite koffers passen er in.
Ja eens, daarom vind ik de test die Bjørn Nyland uitvoert, waarbij kijkt hoeveel bananendozen hij in een auto krijgt (met en zonder de achterbank naar voren geklapt) altijd wel interessant. Het zegt daarmee wel iets over de praktische inhoud. Enkel heeft Björn dit volgens mij nog niet getest voor de Model 3 (ik kwam tegen 20 bananendozen, maar kan niet terugvinden waar dit vandaan komt).

Hierbij de meest recente resultaten:
  • Nissan e-NV200: 50/50
  • Model X 5 seater: 10+1/28
  • Model S pre-facelift: 8+2/24
  • Model X 6 seater: 9+1/23
  • Audi e-tron: 8/23
  • Kia e-Niro: 8/22
  • Model S facelift: 8/22
  • Nissan Leaf 2018: 7/21
  • Kia Soul EV: 6/21
  • Jaguar I-pace: 6/20
  • Hyundai Ioniq: 6/18
  • Nissan Leaf 2013: 5/18
  • Opel Ampera-e: 5/17
  • VW e-Golf: 5/16
  • Hyundai Kona: 5/16
  • VW e-up: 4/14
  • BMW i3: 4/14
  • Fiat 500e: 1/8

[ Voor 3% gewijzigd door zerocool82 op 17-02-2019 16:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Laatst online: 19-10 17:14
We waren zaterdag bij de Tesla dealer en hoorden daar dat een aantal verkopers/support medewerkers mee ging helpen met de aflevering in Tilburg. Ik hoop dat dat is omdat er meerdere auto's binnen zijn gekomen/gaan komen en de aflevering een beetje op gang komt :-)
Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic