Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:24
croje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:18:
Enfin, gebeld, fout is toegegeven, wordt opgelost, levering voor nu geannuleerd...
Bedankt voor de waarschuwing, want heb die set er ook los bijbesteld. Goed op RDW data letten dus, benieuwd hoe lang het duurt om dit te fixen...

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:36
jongf7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:49:

Even een update over de autopilot trial in de model 3. De 30 dagen zijn nu al afgelopen volgens de auto..
Ik kan het nu aanschaffen voor $6.500,- ongeveer (5.500 en 9xx belasting). Dus in euro's zo'n €5.800,- maar snel doen dus. Misschien had ik geluk dat ik de auto nog precies in de trial periode kreeg ofzo.
Erg nuttige informatie!
Wist niet zeker of ze dat ook hier deden met die kortingsprijs.
Toppie, doe ik ook dan 8)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

jongf7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:49:
Even een update over de autopilot trial in de model 3. De 30 dagen zijn nu al afgelopen volgens de auto..
Ik kan het nu aanschaffen voor $6.500,- ongeveer (5.500 en 9xx belasting). Dus in euro's zo'n €5.800,- maar snel doen dus. Misschien had ik geluk dat ik de auto nog precies in de trial periode kreeg ofzo.
Eigenlijk blijft het wel een grappig iets, zo'n free trial :P Ik zie wel mogelijkheden in een 'free 30day extra range' of een '1 day extra range' voor de momenten dat je het nodig hebt. Sta je met een lege accu, koop nu 20KM aan extra range om thuis te komen (want de overcapaciteit zit tenslotte toch in de software gebakken)

Nu nog stickers en filters voor je touchscreen om je Tesla te personaliseren :+

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is in het verleden ook wel gedaan. De 60 en 75 kWh Model S'en kregen een gratis upgrade naar 90 kWh bij hurricane Katrina en rond dergelijke rampen.
Maar of elke accu 4 kWh over heeft, ook de 100 kWh versies?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• croje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-02 13:17
JPDeckers schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing, want heb die set er ook los bijbesteld. Goed op RDW data letten dus, benieuwd hoe lang het duurt om dit te fixen...
Net even RDW gecheckt en het is zo te zien al gefixt! Nu weer wachten op telefoontje uit Tilburg :-)

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
Maasluip schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:16:
Dat is in het verleden ook wel gedaan. De 60 en 75 kWh Model S'en kregen een gratis upgrade naar 90 kWh bij hurricane Katrina en rond dergelijke rampen.
Maar of elke accu 4 kWh over heeft, ook de 100 kWh versies?
Dat was Irma, Katrina was in 2005 en toen reden er nog geen Tesla's ;) Het waren 60kWh Model S- en X-en die voorzien waren van een softwarematig beperkte 75kWh-accu. Tesla heeft wel meer van dergelijke modellen gehad, zo was de 40 kWh Model S een geknepen 60kWh-accu, en kon je op een 85kWh een tijdje bijbetalen voor 90kWh.
De 100kWh heeft voor zover ik weet niet echt een grotere accu, hoewel er binnen elk battery pack een bepaalde capaciteit aan anti-brick reserve dit die in theorie softwarematig unlocked zou kunnen worden.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:03
Net weer contact gehad met Tesla, nu eindelijk iemand aan de lijn die meer kon inzien. De bestelling van de leasemaatschappij is blijkbaar niet met mijn reserveringsnumer gedaan, dus levering word verwacht in het begin van Maart en geen VIN bekend. Tot zover de voordelen van een reservering :-(. Nu nog proberen iets met mijn reserveringsnummer te doen heeft verder geen voordelen dus die kan ik laten refunden. Dame aan de lijn gaf aan dat als er eerder een auto beschikbaar komt dat de levering eerder kan zijn, maar natuurlijk geen garanties.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• Thermometer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-02 13:25

Thermometer

Whoop Whoop!

Tassadar32 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:58:
Net weer contact gehad met Tesla, nu eindelijk iemand aan de lijn die meer kon inzien. De bestelling van de leasemaatschappij is blijkbaar niet met mijn reserveringsnumer gedaan, dus levering word verwacht in het begin van Maart en geen VIN bekend. Tot zover de voordelen van een reservering :-(. Nu nog proberen iets met mijn reserveringsnummer te doen heeft verder geen voordelen dus die kan ik laten refunden. Dame aan de lijn gaf aan dat als er eerder een auto beschikbaar komt dat de levering eerder kan zijn, maar natuurlijk geen garanties.
Welke leasemaatschappij zit je bij?

Laatste keer dat ik belde kreeg ik ook iemand aan de lijn bij Tesla die zei dat ze niet in het systeem konden kijken als het via een Leasemaatschappij ging. Dat het een 'automatisch systeem' was en het allemaal goed zou gaan.

Maar ik heb maandag een mailtje op mijn werk-mail gekregen met de vraag om een account van Tesla aan te maken en zie daar dus niks in. Mijn reservering van begin 2016 staat ook nog op mijn privé Tesla account, terwijl dit ook doorgezet zou moeten zijn.

Bedankt voor je bericht in ieder geval, ik ga er ook weer even achteraan bellen (y)

Mijn huidige Game-PC: Intel Core i5-4590 @ 3.7GHz - 16GB RAM - MSI GTX 980Ti GAMING 6G - Acer XB270HU @ 144hz 2560 x 1440

• bottom line

He is close :D

Als hij dit weekend in Europa blijft, wat ik wel verwacht aangezien de Glovis Cosmos pas maandag aankomt, zal hij sowieso in Tilburg langskomen.

• Tassadar32
@Thermometer Die zakelijke account heb ik nu al twee weken. De bestelling loopt via Autolease Midden Nederland, die hebben een ander reserveringsnummer gekregen van Tesla, zou je bij jouw leasemij ook kunnen navragen. Verder zowel op privé als zakelijk account 0 informatie.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-02 14:11

gauchov6

BMW K44 & K54

bottom line schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:14:
He is close :D

Als hij dit weekend in Europa blijft, wat ik wel verwacht aangezien de Glovis Cosmos pas maandag aankomt, zal hij sowieso in Tilburg langskomen.
https://www.vrt.be/vrtnws...-musk-geland-in-oostende/
Hij is er inderdaad, maar hoe lang? Even op bezoek in Tilburg lijkt logisch, maar of hij zo lang blijft…

Hij zal eerder praten met de mensen in Zeebrugge over wat er goed en fout is gegaan met afhandelen van de eerste lading, om te zorgen dat het straks beter gaat als er meerdere schepen per week binnen komen met M3's!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:59
gauchov6 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 01:22:

Hij zal eerder praten met de mensen in Zeebrugge over wat er goed en fout is gegaan met afhandelen van de eerste lading, om te zorgen dat het straks beter gaat als er meerdere schepen per week binnen komen met M3's!
Als Musk toch al aan dat soort micromanagement doet dan kan hij ook in Tilburg kijken waarom er klanten langs kunnen komen en met lege handen naar huis gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op het aanschaffen van een model 3, maar dan gewoon privé. In het kader daarvan ben ik ook aan het kijken naar het verzekeren van de auto, maar dat blijkt erg lastig. Mn eigen verzekeringsmaatschappij wil hem niet verzekeren (ze vereisen een achteraf ingebouwd alarmsysteem en als je die inbouwt vervalt de volledige garantie op de auto). Als ik online zoek krijg ik bij veel maatschappijen "wij verzekeren uberhaupt dit merk niet" en van de zeer weinig verzekeraars die overblijven ligt de premie bizar hoog. Met 16 schadevrije jaren ligt de premie voor een LR performance op zo goed als het dubbele (!) van de premie voor mn andere sportwagen met vergelijkbaar vermogen en 40k hogere cataloguswaarde.

Iemand ervaring, tips of ideeen voor wat betreft een betaalbare verzekering?

• NeoPhire
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:56
Kijk eens op independer.nl, bij mij kwam Allsecur als meest voordelige en beste voorwaarden uit de test, ongeveer 125 euro per maand met 6 schadevrije jaren.

Mocht je een betere tegenkomen hoor ik het ook graag :)

NeoPhire wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:52 (5%)

• croje
IceOnFire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:26:
Iemand ervaring, tips of ideeen voor wat betreft een betaalbare verzekering?
Check eens Carmeleon of InsureMyTesla. Geen gekke alarm eisen. Ook 10% korting bij InsureMyTesla als je EAP hebt geactiveerd.

Edit: Wel LoJack nodig bij Carmeleon.

croje wijzigde deze reactie 09-02-2019 14:57 (21%)

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:25
Nog mensen die vandaag hun Tesla gaan ophalen in Tilburg?

TheS4ndm4n#1919

• croje
RocketKoen schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:52:
Nog mensen die vandaag hun Tesla gaan ophalen in Tilburg?
[Twitter]
Jep zometeen om 17:00. Kijken of ik 'm kan spotten :)

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:31
NeoPhire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:51:
Kijk eens op independer.nl, bij mij kwam Allsecur als meest voordelige en beste voorwaarden uit de test, ongeveer 125 euro per maand met 6 schadevrije jaren.

Mocht je een betere tegenkomen hoor ik het ook graag :)
Toevallig heb ik ook zitten zoeken voor mijn kostenberekening. Toen kwam ik bij ANWB het goedkoopst uit voor allrisk. Ongeveer 90 euro met 5 schade vrije jaren. Geen alarm eisen. In de randstad.

• NeoPhire
HitDyl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Toevallig heb ik ook zitten zoeken voor mijn kostenberekening. Toen kwam ik bij ANWB het goedkoopst uit voor allrisk. Ongeveer 90 euro met 5 schade vrije jaren. Geen alarm eisen. In de randstad.
Interessant! Kan hem online niet berekenen, maar zodra ik mijn kenteken heb ga ik eens bellen voor de mogelijkheden.

Een berekening zonder kenteken lijkt daar ook niet mogelijk. Heb nu een kenteken gepakt van een Model 3 die ik online tegen kwam (XK-197-Z), op papier iets duurder maar moet een goede indicatie geven.

• HitDyl
NeoPhire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:52:
[...]

Interessant! Kan hem online niet berekenen, maar zodra ik mijn kenteken heb ga ik eens bellen voor de mogelijkheden.

Een berekening zonder kenteken lijkt daar ook niet mogelijk. Heb nu een kenteken gepakt van een Model 3 die ik online tegen kwam (XK-197-Z), op papier iets duurder maar moet een goede indicatie geven.
Hier kan je zonder kenteken de berekening doen (zit onder de knop 'bereken reguliere verzekering')

https://www.anwb.nl/verze...2-09&originExtId=Internet

* Zit geen referral in whatsoever

Edit:
Even opnieuw berekend voor je, met mijn leeftijd, woonplaats en schade vrije jaren kom ik op 90,73. Wel meegenomen dat ik een nieuw ANWB lid wordt voor 10% korting p/j (lidmaatschap kost je 15,50 per jaar)

HitDyl wijzigde deze reactie 09-02-2019 19:57 (11%)

• NeoPhire
Bizar, als ik daar de berekening doe voor mijn geval kom ik uit op ongeveer 58 euro per maand, dat is inclusief die ledenkorting als ik lid zou worden. Flink verschil met de andere opties inderdaad.

3 jaar lang aanschaf garantie erbij komt het op 60 euro totaal uit, een prima deal. Dank voor de tip!

• jjdewilde
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:13
Werkt Spotify al in de Nederlandse model 3?

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:14
Goede tip! Heb je een bron voor de geen extra alarm eisen (LoJack etc)? Kan het niet snel vinden op de site.

tweegroenethee wijzigde deze reactie 09-02-2019 23:54 (8%)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:16
Weet iemand of de EU firmware synchroon loopt met de US firmware?

• RobIII
  • Laatst online: 23:19

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

DaCoTa schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:16:
Weet iemand of de EU firmware synchroon loopt met de US firmware?
Voor de S en de X (meestendeels) wel (soms een paar dagen of een week of 2 later maar niet vaak). En ik kan me niet voorstellen dat 't voor de 3 anders is. Sommige features als Nav on AP zijn dan misschien nog niet beschikbaar hier (als in: inactief), maar de firmware versies zijn vziw meestal 'globaal'.

RobIII wijzigde deze reactie 10-02-2019 00:56 (13%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

• Rebunted
  • Niet online
IceOnFire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:26:
Mn eigen verzekeringsmaatschappij wil hem niet verzekeren (ze vereisen een achteraf ingebouwd alarmsysteem en als je die inbouwt vervalt de volledige garantie op de auto).
Heeft iemand hier ervaring mee? Een LoJack ben ik namelijk aan het overwegen (of dat nou moet van de verzekering of niet). Apparaatje lijkt mij namelijk handig (ook voor kilometerregistratie), maar wil niet dat daarmee de Tesla-garantie vervalt.

Hier ook nog geen enkel bericht van Tesla over aflevering (in Tesla account staat dat ze factuur opmaken). Overigens zelf ook nog niet achter aan gebeld (schiet je daar überhaupt iets mee op?). Inmiddels een factuur en VIN.

Rebunted wijzigde deze reactie 12-02-2019 08:23 (27%)

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:24
tweegroenethee schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:54:
[...]

Goede tip! Heb je een bron voor de geen extra alarm eisen (LoJack etc)? Kan het niet snel vinden op de site.
Volgens TMC forum doet de ANWB geen Teslas/houden ze vast aan alarm-eis.

Hoor graag als het anders is, maar ik neem ze vooralsnog niet mee in de verzekeraar-opties

• Mindz
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10-02 09:36
Werkt Spotify al in de Nederlandse model 3?
Hier ben ik ook naar geïnteresseerd. De enige gebruikte apps in mijn auto zijn Spotify en Waze. Zijn er mogelijkheden tot deze apps in de M3?

• bottom line
Waarom zou Spotify niet werken?
Lees je eens in. Is hier al verteld geweest.

Ja spotify werkt. Je krijgt zelfs een account van Tesla

• HitDyl
tweegroenethee schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:54:
[...]

Ben eigenlijk af gegaan op het feit dat ze hier niet om vragen bij de aanvraag. Maar misschien iets te snel tot conclusie gekomen. Want ik weet niet of ze achteraf nog hier moeilijk over kunnen doen.

• JopieZoe
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:53
HitDyl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:54:
[...]

Hier kan je zonder kenteken de berekening doen (zit onder de knop 'bereken reguliere verzekering')

https://www.anwb.nl/verze...2-09&originExtId=Internet

* Zit geen referral in whatsoever

Edit:
Even opnieuw berekend voor je, met mijn leeftijd, woonplaats en schade vrije jaren kom ik op 90,73. Wel meegenomen dat ik een nieuw ANWB lid wordt voor 10% korting p/j (lidmaatschap kost je 15,50 per jaar)
Dank voor deze tip. Ik kwam bij de ANWB voor minstens €60,-- goedkoper uit. Bizar groot verschil.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:55

knakworst

Get Dilberted!

Verzekeraars hebben nog geen schadestatistieken van de M3 dus de verschillen kunnen aardig oplopen.

• JopieZoe
Jammer genoeg heb ik nog geen kenteken en kan ik het nog niet vastleggen. Ben benieuwd of ik ze kan houden aan de offerte.

• IceOnFire
  • Niet online
Ja daarom is het zo zuur dat ANWB hem uberhaupt niet wil verzekeren. Daar heb ik uitgebreid met ze over gediscussieerd, ze vereisen een ander alarm en dan zou de garantie op de Tesla vervallen. Helaas geen optie dus en precies de reden dat ik op zoek moet naar een andere verzekeraar

In mijn geval gaat t overigens over de Long Range performance versie met alle opties, dus misschien dat dit wel anders is met een niet-performance of met een M3 met lagere cataloguswaarde
JopieZoe schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Dank voor deze tip. Ik kwam bij de ANWB voor minstens €60,-- goedkoper uit. Bizar groot verschil.

IceOnFire wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:02 (15%)

• JopieZoe
:'( :( Ik was dus weer te vroeg blij. Kennelijk overheen gelezen. Als ik een kenteken heb ga ik het alsnog proberen.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Mooi voorbeeldje van Automatic Emergence Braking System.

https://www.dumpert.nl/me..._ziet_crash_aankomen.html

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:35

Rivanov

Apple freak

Niemand Musk gespot in Tilburg en/of Amsterdam? :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• HitDyl
IceOnFire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:00:
Ja daarom is het zo zuur dat ANWB hem uberhaupt niet wil verzekeren. Daar heb ik uitgebreid met ze over gediscussieerd, ze vereisen een ander alarm en dan zou de garantie op de Tesla vervallen. Helaas geen optie dus en precies de reden dat ik op zoek moet naar een andere verzekeraar

In mijn geval gaat t overigens over de Long Range performance versie met alle opties, dus misschien dat dit wel anders is met een niet-performance of met een M3 met lagere cataloguswaarde

[...]
Wel triest dat elektrisch rijden nog steeds zo wordt tegengewerkt, want ook de kia is duur in de verzekering. De verzekeraars maar ook de openbare laad voorzieningen rekenen gewoonweg woeker bedragen, en dat is als je al een laadpaal krijgt. Dat na 5 jaar Tesla Model S in Nederland. En dan om het nog bonter te maken gezien de fiscale voordelen die je op een grijs kenteken krijgt en de huidige LPG prijzen, wordt kiezen voor de grootste vervuiler, de Dodge RAM niet eens zo gek meer. 8)7

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:43
Gisteren was de wind op de snelweg goed te merken. Iemand al ervaring met de lane assist of autosteer met dit soort winden?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

anboni schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:27:
Gisteren was de wind op de snelweg goed te merken. Iemand al ervaring met de lane assist of autosteer met dit soort winden?
De auto blijft als een blok op de weg (model S). Gezien het gewicht verwacht ik bij de 3 geen verschil. Het verbruik bij wind tegen schrik je wel van.

knakworst wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:28 (6%)

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-02 10:56
Naar een verzekering had ik niet eens gekeken en inderdaad vrij onmogelijk. :X

Een hele gekke maar is een Tesla niet altijd te traceren aangezien het een rijdende computer is?

Ik krijg steeds meer het idee om toch maar weer een Volvo V60 te kopen en die mooi aan te kleden. Qua kosten zit het er niet zoveel naast.

Ballebek wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:32 (28%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Auto in een kooi van Faraday zetten en uitelkaar schroeven voor de onderdelen. Zeker nu het supercharger netwerk verder naar het oosten wordt uitgebreid zal er een markt voor zijn...

• IceOnFire
  • Niet online
Een van de redenen voor de hoge verzekeringspremie schijnt ook te zijn dat Tesla een Apple- achtig model heeft voor reserveonderdelen en alles naar zich toetrekt en prijzen hoog liggen. Dat vind ik wel een van de mindere kanten van Tesla. Zie ook https://cleantechnica.com...-like-on-a-tesla-model-3/

IceOnFire wijzigde deze reactie 10-02-2019 12:01 (17%)

• anboni
knakworst schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:28:
[...]
Het verbruik bij wind tegen schrik je wel van.
Ach, da's bij een ICE net zo goed. Ik reed gisteren windtegen 130 achter een jaguar die gewoon zichtbare wolken uitbraakte. Eindje verderop bij 110 was dat effect al een stuk minder.

• T_E_O
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 19:54
croje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Jep zometeen om 17:00. Kijken of ik 'm kan spotten :)
En, nog gespot? En belangrijker: hoe bevalt de 3?

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
knakworst schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:37:
Auto in een kooi van Faraday zetten en uitelkaar schroeven voor de onderdelen. Zeker nu het supercharger netwerk verder naar het oosten wordt uitgebreid zal er een markt voor zijn...
Een gestolen Tesla werkt niet meer op het supercharger netwerk. De hardware kan je inderdaad hergebruiken (aandrijflijn heeft een flinke waarde), maar alles wat softwarematig wordt aangestuurd is tricky en zeer tijd rovend om werkend te krijgen.

Lees maar is in hoeveel moeite het kosten om een totalloss Tesla als derde weer gerepareerd te krijgen. En dan heb je nog niet eens het nadeel dat je illegaal bezig bent.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02:50

Kecin

Je keek.

Dag allen,

Ik zit met het volgende; mijn vriendin heeft momenteel een kleine lease-auto. We zitten te kijken voor een tweede auto die wat groter is. Dak vol zonnepanelen, dus ik zat te denken, waarom niet electrisch? Nu viel me op dat de Model 3 best wel te financieren is (dus geen lease) en een gebruikte Model S ook.
Stel ik zou een S uit 2013/2014 (met autopilot) financieren, zijn er dan nog dingen waarop te moeten letten? Kilometerstanden tot max 75k.

Ik zit een beetje met die gedachte te spelen, gezien het brandstof element nu 250 euro per maand is, en de huidige leaseauto 242. Dus voor het makkelijk rekenen een 500 euro per maand. Omdat het full-operational lease is hoef je je geen zorgen te maken over reparaties of schade. Ik begreep dat de verzekering bij een Tesla nogal kan oplopen. Ben dus even benieuwd wat jullie zouden doen als je in mijn schoenen stond (heb stiekem ook nog even naar een BMW i8 gekeken, maar dat is even onpraktisch als mijn 2-serie cabrio).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:12

Perkouw

Moderator General Chat
@Kecin Wat heb je zelf al gevonden? Met de eerste versie van de Model S zijn er zeker wat aandachtspunten.

• Tassadar32
Rebunted schreef op zondag 10 februari 2019 @ 06:57:
[...]

Heeft iemand hier ervaring mee? Een LoJack ben ik namelijk aan het overwegen (of dat nou moet van de verzekering of niet). Apparaatje lijkt mij namelijk handig (ook voor kilometerregistratie), maar wil niet dat daarmee de Tesla-garantie vervalt.

Hier ook nog geen enkel bericht van Tesla over aflevering (in Tesla account staat dat ze factuur opmaken). Overigens zelf ook nog niet achter aan gebeld (schiet je daar überhaupt iets mee op?).
Vervalt met LoJack de garantie? Vreemd, want mijn LeaseMij laat er toch echt een inbouwen. Tesla bellen over afleverdatum kan extra frustratie opleveren. Echter na een keer of 5 bellen kon iemand mij wel vertellen dat het waarschijnlijk aan het begin van Maart zou worden, of eerder als er een vergelijkbaar model vrijkomt. Zekerheid heb je pas als je een SMS krijgt met een datum.

• JopieZoe
@Kecin
Heb je al op de site gekeken van leasebijtellingvriendelijk? Zeer veel Model S die mogelijk aan jouw voorwaarden voldoen.

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Aardig filmpje wat verder ingaat op de bouwkosten en opmerkelijke bodywerk in de model 3:

YouTube: What Engineers Found When They Tore Apart Tesla's Model 3

Taigu wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:39 (54%)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• croje
T_E_O schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:48:
[...]

En, nog gespot? En belangrijker: hoe bevalt de 3?
Nee, geen Elon gezien...

Aflevering verliep prima. Korte uitleg, rondje om de auto gedaan, en er vandoor. Er werden in hetzelfde uur nog een stuk of 5 3's afgeleverd. Ik ging als laatste naar buiten, daarna gingen ze dicht. Zo'n 20-30 in totaal voor die zaterdag als ik het me goed herinner.

Nu over de 3... wat een ding zeg!! Fenomenaal die acceleratie en wegligging. Stuurt lekker direct ook, doet me aan m'n oude BMW 1 serie denken. Merk er weinig van dat 'ie bijna 2000 kilo weegt. Echt een verademing om zo moeiteloos en stil door het verkeer te zoeven.

Binnenkant ook helemaal prima, maar ik hou van minimalistisch :) De geluidsinstalltie heeft me ook positief verrast. Heel goed. Ik ga hier veel plezierige kilometers in beleven :)

Wilde eigenlijk direct EAP activeren, maar kan nog niks vinden in m'n account of in de auto. Denk nog even wachten tot de trial start..

Edit: Overigrens kreeg ik te horen dat de chaos de eerste dagen was veroorzaakt omdat de wagens met een firmware waren uitgerust, die nog niet ge-released had mogen worden. Dus zij moesten wachten op de VS voor een nieuwe firmware, daarna met man en macht alle autos updaten. Eerste dag waren ze tot 2:30 's nachts bezig kennelijk.

croje wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:39 (13%)

• Kecin

Kecin

Je keek.

Perkouw schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:22:
@Kecin Wat heb je zelf al gevonden? Met de eerste versie van de Model S zijn er zeker wat aandachtspunten.
Nou heel eerlijk heb ik best wel wat gezocht. Maar het schijnt ook vooral een kwestie van pech en geluk te zijn (net als met elke andere auto). Maar over de levensduur van batterijen worden ook verschillende dingen gezegd. Vandaar dat ik me tot dit topic met gebruikers heb gericht. Hoop firsthand experiences te krijgen of andere mensen die een Tesla occasion voor de deur hebben staan te horen :).

• Deveon
  • Niet online
@Kecin Als de Model 3 voldoet (kofferbak, interieur) dan zou ik niet naar een gebruikte S kijken. Eventueel kan je ook wachten tot de ~€50k variant komt in mei en de ~€40k zal waarschijnlijk ook geen jaar meer op zich laten wachten.

Edit: Die gebruikte S is gewoon oude techniek en duur om te onderhouden en repareren. Wat ook weer effect heeft op restwaarde en verzekering.

Deveon wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:40 (23%)

• Kecin

Kecin

Je keek.

Deveon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:38:
@Kecin Als de Model 3 voldoet (kofferbak, interieur) dan zou ik niet naar een gebruikte S kijken. Eventueel kan je ook wachten tot de ~€50k variant komt in mei en de ~€40k zal waarschijnlijk ook geen jaar meer op zich laten wachten.

Edit: Die gebruikte S is gewoon oude techniek en duur om te onderhouden en repareren. Wat ook weer effect heeft op restwaarde en verzekering.
Nuttig antwoord! Thanks, de auto zou ook pas eind van het jaar moeten rijden, dus dat is opzich wel interessant! Thx

• Rebunted
  • Niet online
IceOnFire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:00:
Ja daarom is het zo zuur dat ANWB hem uberhaupt niet wil verzekeren. Daar heb ik uitgebreid met ze over gediscussieerd, ze vereisen een ander alarm en dan zou de garantie op de Tesla vervallen.
[...]
Wat voor alarm vereisen ze? En hoe weet je dat dan de garantie vervalt, heb je dat van Tesla zelf?

• T_E_O
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 19:54
Kecin schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:24:
[...]

Nuttig antwoord! Thanks, de auto zou ook pas eind van het jaar moeten rijden, dus dat is opzich wel interessant! Thx
Goede punten van @Deveon inderdaad. Zaken als de luchtvering op een Model S zijn gewoon schrikbarend duur. Reparaties aan de aluminium panelen zijn duurder dan aan stalen plaatwerk etcetera. Wel een leuk vooruitzicht om eind v/h jaar in zoiets te kunnen gaan rijden :)

• anboni
Taigu schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:38:
Aardig filmpje wat verder ingaat op de bouwkosten en opmerkelijke bodywerk in de model 3:

YouTube: What Engineers Found When They Tore Apart Tesla's Model 3
Nou gaat dat over model 3's die in 2017 zijn gebouwd. Ik vraag me af of Tesla nog wat heeft gedaan met de bevindingen sindsdien.

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:25
@Kecin Ik heb afgelopen vrijdag een oudere Model S als leen auto mee gekregen, was een 85D maar wat was dat een verschil zeg met mijn 75D zeg! Het verschil in afwerkniveau, geluiddemping, gewoon alles eigenlijk was simpelweg vele malen slechter uitgevoerd. Ook waren er een aantal zaken kapot en dat bij 90.000km! Ik vond het echt een grote teleurstelling en was blij m'n eigen S weer terug te hebben aan het einde van de dag.

Ik zat er eerst ook over na te denken om een oudere Model S aan te schaffen maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan dus! Vergeet niet dat Tesla een hoop heeft geleerd de afgelopen jaren, de voorsprong waar men ook vaak over praat is er wel degelijk en dat is wel te merken wanneer je oudere modellen met nieuwe gaat vergelijken.

• Kecin

Kecin

Je keek.

Duidelijk verhaal allen, waarvoor dank! Ik laat een 2e hands Tesla iig staan. De optie voor de 3 blijft, liefst in een lager prijskaartje gezien de KM'ers die gereden worden, maar dat is nog afwachten. Ik kijk ook nog even naar andere EV auto's (Leaf, Kia E-Niro/Hyundai Ioniq). Die laatste 2 zijn voor het hele jaar al uitverkocht, maar zijn wel een paar honderd goedkoper p/m.

M'n vriendin heeft verder wel een goedlopende zaak maar wil daarop geen auto aanschaffen :'). Beetje jammer gezien de belasting/bijtellingsvoordelen, maar oke! Ik zoek nog even verder :+ Thanks!

• JopieZoe
Wat is de verwachte kilometrage voor jouw vriendin? Gemiddeld en welke extremen? Pas daar de keuze op aan.

• anboni
Ik zit hier inderdaad ook een beetje mee te lurken, benieuwd naar alle ervaringen met de 3 :) Ik zit ook voor later dit jaar of begin volgend jaar naar 'n EV te kijken (eerst huis met eigen parkeerplaats afbouwen, daarna geld uit het oude huis halen :) ). Financieel zijn de Niro/Kona of the Ioniq aantrekkelijker, maar de eerste twee zijn lelijke hokken, de derde heeft een te beperkte range. Voor mij staat vooralsnog de 3 bovenaan m'n lijstje (liefst wel in de iets vriendelijker geprijsde uitvoeringen die later verwacht worden)

• Kecin

Kecin

Je keek.

anboni schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:59:
Ik zit hier inderdaad ook een beetje mee te lurken, benieuwd naar alle ervaringen met de 3 :) Ik zit ook voor later dit jaar of begin volgend jaar naar 'n EV te kijken (eerst huis met eigen parkeerplaats afbouwen, daarna geld uit het oude huis halen :) ). Financieel zijn de Niro/Kona of the Ioniq aantrekkelijker, maar de eerste twee zijn lelijke hokken, de derde heeft een te beperkte range. Voor mij staat vooralsnog de 3 bovenaan m'n lijstje (liefst wel in de iets vriendelijker geprijsde uitvoeringen die later verwacht worden)
Eens. Ik vond de Kia Niro qua afwerking niet perfect maar wel veel opties voor je geld, dat viel me echt niet tegen.
JopieZoe schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:57:
Wat is de verwachte kilometrage voor jouw vriendin? Gemiddeld en welke extremen? Pas daar de keuze op aan.
80km per dag max, 4 dagen per week. Laden op het werk is mogelijk, maar liever niet. Snellader thuis zou kunnen (3 fase ligt er, 5400WP zonnepanelen ook).
Dus inprincipe zou dat het probleem niet mogen zijn bij dagelijks thuis laden (verder eigen oprit voor meerdere auto's (7 oid) en parkeergarage inpandig).

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Morgenochtend vliegen. Slaap in Corendon "op" Schiphol.

https://tweakers.net/ext/f/fhE62xxVSqA9UZHm6PsHaHJv/thumb.jpg

Ja, dat heeft Tesla dan wel heel goed voor elkaar. Staan ook redelijk wat 3's.

En iemand met een Jaguar die aanklopt en vraagt hoe het werkt. Uhja, niet voor jou.

PWM wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:30 (13%)

• IceOnFire
  • Niet online
Ze vereisen wat vroeger klasse 5 heette, voertuigvolgsysteem met meldkamer dus. Ja ik heb dit ook direct bij de Tesla vestiging nagevraagd, die hebben het eea bevestigd. Was ook niet de eerste die er over begon kennelijk. Naar ik begreep ging Tesla naar aanleiding van de meldingen binnenkort met ANWB kijken hoe of wat, maar wat dat concreet oplevert is de vraag, voor nu is alleen WA mogelijk. Heb zelfs nog gevraagd of ik dan full casco kon doen en dan diefstal maar even laten zitten maar dat kon ook niet :'(
Rebunted schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Wat voor alarm vereisen ze? En hoe weet je dat dan de garantie vervalt, heb je dat van Tesla zelf?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

PWM schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:27:
Morgenochtend vliegen. Slaap in Corendon "op" Schiphol.

[Afbeelding]

Ja, dat heeft Tesla dan wel heel goed voor elkaar. Staan ook redelijk wat 3's.

En iemand met een Jaguar die aanklopt en vraagt hoe het werkt. Uhja, niet voor jou.
Heb er ook een paar keer geladen maar haalde nooit maximale snelheid.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
knakworst schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:04:
[...]

Heb er ook een paar keer geladen maar haalde nooit maximale snelheid.
470km/u kreeg ik. Maar, kan wel erg druk worden, dat zal wel schelen.

• NeoPhire
Over de ANWB verzekering, ik zie geen voorwaarden over alarm of lojack installatie benodigd. Kan online ook met een test kenteken van een Model 3 gewoon een berekening maken en afsluiten. Lijkt mij als er extra eisen zijn dat die dan ook vermeld zijn of het daadwerkelijke afsluiten niet mogelijk maken.

Kan in de voorwaarden zelf niets vinden: https://www.anwb.nl/binar...arden-autoverzekering.pdf

• IceOnFire
  • Niet online
Ik heb uitgebreid contact gehad met ANWB hierover afgelopen vrijdag en het kon echt niet. Dat ging wel over de Performance versie met vrijwel alle opties, ik weet niet welke config t in jouw geval om gaat?
NeoPhire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:11:
Over de ANWB verzekering, ik zie geen voorwaarden over alarm of lojack installatie benodigd. Kan online ook met een test kenteken van een Model 3 gewoon een berekening maken en afsluiten. Lijkt mij als er extra eisen zijn dat die dan ook vermeld zijn of het daadwerkelijke afsluiten niet mogelijk maken.

Kan in de voorwaarden zelf niets vinden: https://www.anwb.nl/binar...arden-autoverzekering.pdf
Ik krijg dit op de website;

IceOnFire wijzigde deze reactie 10-02-2019 20:20 (7%)

• NeoPhire
Ah, dat zou nog kunnen. Gaat bij mij om de long range versie, cataloguswaarde 64.030. De Performance versie met alle opties komt boven de 75k uit vermoed ik?

Ik zie het bedrag van 75.000 wel een aantal maal als grens staan in de voorwaarden.

• IceOnFire
  • Niet online
Zie hierboven. Heb even t kenteken van de persauto gebruikt, de mijne zit hier nog 5k boven ivm autopilot. Misschien dat t onder de 70k wel goed gaat dan. Het zal overigens niet alleen de cataloguswaarde zijn die leidend is, ik heb nog een derde sportwagen met een cataloguswaarde van 80k en die is ook zonder voertuigvolg of andere alarmeisen verzekerd.

IceOnFire wijzigde deze reactie 10-02-2019 20:25 (39%)

• NeoPhire
Grote kans dat ANWB het gewoon niet verzekerd dan. Als ik handmatig alles invul kan ik de verzekering wel afsluiten, maar met de voorgeschiedenis hier te hebben gelezen is er een grote kans dat er daarna toch even gebeld wordt dat dat niet de bedoeling is gok ik :)

Ook kans dat die check alleen wordt gedaan als er daadwerkelijk een kenteken bekend is en ingevoerd is. Dat is uiteindelijk toch een vereiste voor het afsluiten van een verzekering, en dat zal het proces wel stoppen zoals in de screenshot van IceOnFire.

• Rebunted
  • Niet online
IceOnFire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:41:
Ze vereisen wat vroeger klasse 5 heette, voertuigvolgsysteem met meldkamer dus. Ja ik heb dit ook direct bij de Tesla vestiging nagevraagd, die hebben het eea bevestigd. Was ook niet de eerste die er over begon kennelijk. Naar ik begreep ging Tesla naar aanleiding van de meldingen binnenkort met ANWB kijken hoe of wat, maar wat dat concreet oplevert is de vraag, voor nu is alleen WA mogelijk. Heb zelfs nog gevraagd of ik dan full casco kon doen en dan diefstal maar even laten zitten maar dat kon ook niet :'(

[...]
Dat is mooi balen; hier ook een Performance versie besteld en had juist interesse in een LoJack omdat je daarmee ook automatisch je (zakelijke) kilometerregistratie kunt regelen. Autopilot activeer / betaal ik later (i.v.m. bijtelling), waardoor cataloguswaarde bij mij op ca 71k zit. Maar ook ik kan (met vergelijkbaar kenteken) geen berekening maken bij ANWB. Wel bij InsureMyTesla, maar die vragen met 12 schadevrije jaren nog steeds 1.700 euro per jaar voor all-risk.

Zijn er hier andere Tesla rijders (Model S, X, 3) met een LoJack? Zo ja, hebben jullie problemen gehad met Tesla garantie?

Rebunted wijzigde deze reactie 11-02-2019 03:15 (8%)

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:14
Net even voor de zekerheid gebeld of er vanuit mijn kant geen bottleneck zat bij de levering. Kreeg te horen dat ze wat vertragingen hebben met financiering via ABN, waardoor ze nu voor sommige orders leasen via Findio. Ik word vandaag of morgen door ze gebeld om de details door te spreken. Ben benieuwd, rente zou hetzelfde zijn.

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-02 14:48

Snow_King

Konijn is stoer!

Rebunted schreef op maandag 11 februari 2019 @ 02:34:
[...]

Zijn er hier andere Tesla rijders (Model S, X, 3) met een LoJack? Zo ja, hebben jullie problemen gehad met Tesla garantie?
LoJack gaat niet in de systemen van je auto hangen. Bij mij zit hij op een random plek in de auto geplakt op een eigen batterij.

Of die LoJack het doet kan mij 'gestolen' worden. Ik had hem voor de verzekering nodig, maar of hij het doet weet ik niet.

• Tassadar32
Shipping update
Glovis Cosmos -> Zeebrugge aan het uitladen
Glovis Symphony -> China Xinhua aan het uitladen
Grand Aurora -> Zeebrugge ~15 Feb
CSCC Europe -> Zeebrugge ~22 Feb
Morning Cindy - > China Shanghai ~20 Feb
Emerald Ace -> China Tianjin ~24 Feb
Glovis Courage -> SFO aan het inladen

Er is op het TMC forum ook een gebruiker die een pagina heeft aangemaakt om deze schepen te tracken:
http://dudewheresmycar.tozz.nl/

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
NeoPhire schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:20:
Ah, dat zou nog kunnen. Gaat bij mij om de long range versie, cataloguswaarde 64.030. De Performance versie met alle opties komt boven de 75k uit vermoed ik?

Ik zie het bedrag van 75.000 wel een aantal maal als grens staan in de voorwaarden.
Over het algemeen worden nieuwe auto's met een cataloguswaarde boven de 70k niet zomaar verzekerd zonder aanvullende beveiligingsmaatregelen. Waar precies de grens ligt en wat voor eisen er gesteld worden wisselt sterk per verzekeraar, de ene begint bij 50k al eisen te stellen, de andere vindt tot een ton een klasse 3 alarm goed genoeg. Een standaard M3 LR van ±60k zou echter bij het grootste deel van de verzekeraars probleemloos verzekerd moeten kunnen worden, een Performance-versie of een Model S vergt vrijwel altijd extra beveiliging.

Als je online niet verder komt wil dat doorgaans nog niet inhouden dat je helemaal niet verzekerd wordt, dat hangt van meer factoren af (waar je woont, schadeverleden, leeftijd etc)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• NeoPhire
Bij de ANWB is de kans klein in ieder geval, zie ook de eerdere reactie van IceOnFire.

Bij Allsecur deden ze niet moeilijk in ieder geval, ook geen Lojack nodig bij verzekering van een Tesla.

• joffrey19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-02 08:05
Weet iemand die de model 3 heeft opgehaald of accessoires prijslijst al online is. Ik wil graag de dakdrager meebestellen bij leasecontract maar vorige maand konden ze daar nog niets over zeggen.

• Deveon
  • Niet online
joffrey19 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:44:
Weet iemand die de model 3 heeft opgehaald of accessoires prijslijst al online is. Ik wil graag de dakdrager meebestellen bij leasecontract maar vorige maand konden ze daar nog niets over zeggen.
Is nog niet leverbaar in Europa. Zelfs in de VS is dieuitverkocht... Misschien kan je een fictief bedrag opgeven?

Deveon wijzigde deze reactie 11-02-2019 15:57 (10%)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daniel schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:09:
[...]

Over het algemeen worden nieuwe auto's met een cataloguswaarde boven de 70k niet zomaar verzekerd zonder aanvullende beveiligingsmaatregelen. Waar precies de grens ligt en wat voor eisen er gesteld worden wisselt sterk per verzekeraar, de ene begint bij 50k al eisen te stellen, de andere vindt tot een ton een klasse 3 alarm goed genoeg. Een standaard M3 LR van ±60k zou echter bij het grootste deel van de verzekeraars probleemloos verzekerd moeten kunnen worden, een Performance-versie of een Model S vergt vrijwel altijd extra beveiliging.

Als je online niet verder komt wil dat doorgaans nog niet inhouden dat je helemaal niet verzekerd wordt, dat hangt van meer factoren af (waar je woont, schadeverleden, leeftijd etc)
De hoeveelheid PK speelt geen rol? 350PK, bestuurders zonder 'super car' ervaring die ff willen patsen, dat lijkt me ook wel een recept voor flinke (hopelijk eenzijdige en enkel materiële) schades. Zeker als die 'Track mode' wordt geactiveerd waardoor de meeste beveiliging eraf gaat.

• joffrey19
Deveon schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:56:
[...]

Is nog niet leverbaar in Europa. Zelfs in de VS is dieuitverkocht... Misschien kan je een fictief bedrag opgeven?
Nee mag dus niet via Mn werkgever . Heel irritant 😆

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:09
Snow_King schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Of die LoJack het doet kan mij 'gestolen' worden. Ik had hem voor de verzekering nodig, maar of hij het doet weet ik niet.
Het lijkt me dat als je auto gestolen wordt je verzekeraar wel een bewijs wil zien dat de LoJack erin zat en dat hij het deed. Krijg je niet een certificaat na installatie? Anders keert je verzekeraar niet uit en had je net zo goed een willekeurige andere verzekering kunnen nemen..

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-02 14:48

Snow_King

Konijn is stoer!

RichieB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:34:
[...]

Het lijkt me dat als je auto gestolen wordt je verzekeraar wel een bewijs wil zien dat de LoJack erin zat en dat hij het deed. Krijg je niet een certificaat na installatie? Anders keert je verzekeraar niet uit en had je net zo goed een willekeurige andere verzekering kunnen nemen..
Ik heb een certificaat van de installatie gekregen en aan de verzekeraar door gegeven.

Of de batterij van de LoJack het over 4 jaar nog doet weet ik niet, maar volgens LoJack zou dat wel het geval zijn.

Ik heb Passive Entry uit staan en PIN-to-drive aan staan. Meer dan dat kan ik niet meer doen.

• RocketKoen
  • Laatst online: 01:25
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:15:
[...]

De hoeveelheid PK speelt geen rol? 350PK, bestuurders zonder 'super car' ervaring die ff willen patsen, dat lijkt me ook wel een recept voor flinke (hopelijk eenzijdige en enkel materiële) schades. Zeker als die 'Track mode' wordt geactiveerd waardoor de meeste beveiliging eraf gaat.
Daar kijken ze wel naar. Maar tot nu toe heb ik dat alleen gehoord bij de combinatie veel pk en onder de 25.

TheS4ndm4n#1919

• Roger
  • Laatst online: 22:00
Ik heb de dakdragers wel besteld en staan ook op de orderbevestiging. Ik twijfel echter of ze worden geleverd omdat ze nu niet meer selecteerbaar zijn op de website van de LM. Ik heb hiernaar gevraagd.

• Tassadar32
Op het TMC forum lijkt iemand van Tesla gehoord te hebben dat zijn auto op de eerste boot zat maar nog steeds in de haven staat. Vervoer naar Tilburg lijkt op dit moment de bottleneck te zijn.

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-02 10:01

Fioravanti

Fioravantastisch!

joffrey19 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:44:
Dit is de officiele link, maar die zijn inderdaad uitverkocht.
https://shop.tesla.com/ca...es/model-3-roof-rack.html

Daarnaast vond ik in een eerdere zoektocht dat Yakima ze onder white label had gemaakt voor de Model S. Daar gaat dit topic over;
https://teslamotorsclub.c...ut-not-from-tesla.130356/
Daar staan ook wat kleine aanknopingspuntjes. Vanuit Tesla zelf is het voorlopig niet te krijgen.

Edit:
Forum link naar dakdrager M3 topic;
https://teslamotorsclub.c...model-3-roof-rack.139045/

Daar wordt ook af en toe weer Yakima genoemd, dus wellicht dat die ook nog wat hebben.

Edit:
Als ik op de site van Yakima aangeef dat ik wil kijken voor een M3, krijg ik deze steuntjes;
https://www.yakima.com/baseline-towers-4-pack
Zo te zien zijn die te combineren met meerdere soorten stangen die ze hebben. De mooiste lijkt de JetStream.

Totaal;

En als toetje;
https://www.yakima.com/windshield
Ze hebben een speciaal windshield voor aan de voorkant, om de luchtweerstand te verminderen (zo is het verhaal)

Minder mooie oplossing is dit;
http://www.electricvehicl...-rails-for-tesla-model-3/

Fioravanti wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:32 (35%)

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LP AP vanaf december '19

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 13:11
Zo mijn auto weer even terug bij tesla om de laatste aflever issues op te lossen. Even een model S te leen.

Wat een schatje van een auto is dat toch je kan er overeen kijken en je zit super laag. (ik heb een model x)

Wel een prima auto is wel wennen maar verder gewoon een fijne auto. Ben wel heel blij met de keuze voor model x maar goed als de S er alleen had geweest prima keuze als EV.

Was alleen idioot druk bij tesla bij het inleveren wat een gerommel was gewoon een uur+ kwijt om mijn auto in te leveren en alles te regelen. Kwamen ze eerst aan met een of andere Jaguar als leen auto dat is leuk maar goed dat haalt het niet bij een tesla. En tja heb geen zin in de adminstatie van bonnetjes die ik wel weer kan inleveren bij Tesla (netjes)

Maar gelukkig vonden ze er nog een (hoe dat dan weer kan het vinden van een loaner.... ) ze hebben hun processen nog lang niet op orde. Maar goed mag soms wat lang duren ze doen wel hun best om het op te lossen. En tot die tijd netjes een leen auto. Van alle bedrijven waar ik mee te maken gehad heb merk ik dat tesla echt wel hun best doet en flexible opstelt. Het is alleen af en toe zo dat het erg duidelijk is dat ze net om de hoek komen kijken en veel nog moeten leren.

Technisch is de auto de beste EV ooit gemaakt (en zal voorlopig nog wel even blijven) koetswerk tja daar hebben ze nog een hoop te leren. Plus hun certified spuiter zijn vaak een stel prutsers ... hoop dat het in A'dam beter is die uit Den Haag kan er echt niets van.

Ik werd wel verzekerd dat het laatste record niet gehaald ging worden met hoelang de auto in de shop stond (3-4 maanden daarna de auto omgeruild voor een verse) Dus hopelijk over 2-3 weken is hij weer terug in hopelijk aflever staat. Maar gelukkig zijn de huidige issues veel simpler op te lossen maar 5 lak krassen en een spoiler die lelijk was. Voor de rest alleen wat technische kleinigheden.

Vindt het wel leuk heb nu een 2x een 2018 model X gereden (eigen auto v1 en v2) en een 2017 model x en nu een 2017 model S. Volgende keer een model 3 te leen misschien ^_^ zou wel leuk zijn.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Tassadar32
Kleine update over de leveringschaos bij Tesla rondom de Model 3. Mijn bestelling is op 24 December geplaatst (bevestigd vanuit Tesla naar de LM) maar de dame aan de telefoon gaf aan dat in hun systeem staat dat de bestelling op 25 Januari geplaatst is. Als het voor alle lease bestellingen het geval is dat ze pas een maand later ingevoerd zijn kan ik me wel voorstellen dat lease pas laat uitgeleverd gaat worden. Toch fijn dat je ondanks een reservering en op tijd bestellen nog later je auto krijgt dan iemand die in Januari zonder reservering besteld heeft. |:(

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:18
Sja, ik hem hem ook ergens tussen 15 en 17 december besteld bij de LM, maar pas 9 januari bevestiging gekregen dat die is besteld bij de dealer. En dan is dat nog maar de vraag of dat ook echt zo is. Als het goed is wordt die van mij in de week van 30 april geleverd. Voor mij geen probleem. Als ik al zo lang wacht dan kan een maandje of 2 er ook wel bij.

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:15
Nog steeds geen nieuwsbericht over de leveringen van de midrange?

• NeoPhire
Voorlopig wachten er nog een flink aantal op de levering van de long range 😂

• Deveon
  • Niet online
Sunri5e schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:45:
Nog steeds geen nieuwsbericht over de leveringen van de midrange?
Enige wat genoemd is Mid Range in Europa in mei.

• IceOnFire
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat het aanschaffen van Autopilot in de proefperiode inderdaad even duur is als af fabriek? Ik doe het liever in tweede instantie om de catalogusprijs te drukken, maar heb daar geen 2000 euro voor over (aangezien het officieel achteraf 7k nogwat kost)

• JobScherp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:52
IceOnFire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:18:
Kan iemand bevestigen dat het aanschaffen van Autopilot in de proefperiode inderdaad even duur is als af fabriek? Ik doe het liever in tweede instantie om de catalogusprijs te drukken, maar heb daar geen 2000 euro voor over (aangezien het officieel achteraf 7k nogwat kost)
Volgens mij 5800 euro als je koopt tijdens of vlak na je proefperiode, scheelt dus 800 euro. is ook wel wat over geschreven eerder in het topic dus je kunt altijd even terugzoeken.

• NeoPhire
5300 direct bij aanschaf, 5800 na trial en 7400 achteraf 😊

Ik wacht ook op de trial, stuk interessanter voor de bijtelling

• joffrey19
Fioravanti schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:05:
[...]

Dit is de officiele link, maar die zijn inderdaad uitverkocht.
https://shop.tesla.com/ca...es/model-3-roof-rack.html

Daarnaast vond ik in een eerdere zoektocht dat Yakima ze onder white label had gemaakt voor de Model S. Daar gaat dit topic over;
https://teslamotorsclub.c...ut-not-from-tesla.130356/
Daar staan ook wat kleine aanknopingspuntjes. Vanuit Tesla zelf is het voorlopig niet te krijgen.

Edit:
Forum link naar dakdrager M3 topic;
https://teslamotorsclub.c...model-3-roof-rack.139045/

Daar wordt ook af en toe weer Yakima genoemd, dus wellicht dat die ook nog wat hebben.

Edit:
Als ik op de site van Yakima aangeef dat ik wil kijken voor een M3, krijg ik deze steuntjes;
https://www.yakima.com/baseline-towers-4-pack
Zo te zien zijn die te combineren met meerdere soorten stangen die ze hebben. De mooiste lijkt de JetStream.

Totaal;
[Afbeelding: Dagdragers M3]

En als toetje;
https://www.yakima.com/windshield
Ze hebben een speciaal windshield voor aan de voorkant, om de luchtweerstand te verminderen (zo is het verhaal)

Minder mooie oplossing is dit;
http://www.electricvehicl...-rails-for-tesla-model-3/
Tnx wel jammer dat t zo moet. Het is een beetje een afknapper zo iets, maar financieel is die auto in de lease heel aantrekkelijk

• Deveon
  • Niet online
NeoPhire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:23:

Tot nog toe is geen enkele Model 3 incl de kosten voor Autopilot op kenteken gezet. Mogelijk door goedkeuring of Tesla doet dit bewust om belasting te omzeilen, zal niet de eerste keer zijn.

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:18
NeoPhire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:23:

Hoe zit dat? Betaal je die 5800 uit eigen zak?
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True