Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02:16

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

BugBoy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:25:
Onderhoud bij Tesla is schofterig duur. Ik heb een Model S met "restwaardegarantie". Dan koopt Tesla mijn auto na 5 jaar terug voor circa 38% van de aanschafwaarde. Daarvoor moet je wel elke 20.000km de auto bij Tesla langs brengen voor onderhoud. Voor de eerste 4 beurten is dat alleen al €2.600, dus ga niet uit van goedkoop onderhoud bij Tesla. Het uurtarief ligt erg hoog en ook onderdelen zijn schandalig duur.

Overigens als je geen gebruik maakt van restwaardegarantie, dan kun je wel wat beurten skippen. Maar helaas levert Tesla vrijwel niets aan derden, dus voor lastige zaken zal je toch echt naar Tesla moeten en dan gaat de teller lopen. Een aantal jaar geleden was het uurtarief al €130/uur.
...
tenzij je eea zelf kan doen:
* banden controle/rouleren/wisselen;
* remblokken controleren (en misschien na 130-150.000km vervangen);
* vloeistoffen controleren;
* ruitenwisser(s) vervangen
* interieurfilters vervangen;

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:42
innova58 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Als je thuis geen laadmogelijkheid hebt zou ik persoonlijk nooit voor een EV gaan. Los van het feit dat openbaar laden schandalig duur is, zou ik me kapot ergeren aan laadpaalklevers en niet werkende palen etc. Het gaat de komende jaren alleen maar drukker worden met EV's. Ik denk echt dat mensen elkaar der hersens in slaan straks bij laadpalen als er geen regulering komt. Nu staan auto’s vaak onnodig hele dagen aan een laadpaal. Bespaar jezelf de frustratie zou ik zeggen als je thuis niet kunt laden.
Ik ben echt een EV-evangelist en ik zou inderdaad de komende 3 jaar echt zonder eigen laadpaal geen EV aanschaffen.

Nu denk ik wel dat benzine en diesel auto's de komende jaren hard in prijs zullen dalen, ook vanwege hogere olieprijzen en subsidie's op EV's.

Een e-Niro of Kona zou ook een oplossing kunnen zijn, goede range en je kan wellicht veel bij klanten toch opladen. Al krijg je bij Tesla wel echt een betere auto met veel meer opties en mogelijkheden.

Als je ook eenmaal ACC gewend bent, wil je echt niet terug naar normale cruise control, zoals hierboven wordt gesteld.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
HitDyl schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:36:

Met jullie input heb ik de waardes iets aangepast, maar het blijft gewoon erg duur. En omdat ik alleen openbaar kan laden wat nogal nadeling is, blijft de v60 (of een andere goedkopere benzine wagen) gewoon een interessantere auto.

https://imgur.com/a/NPxZS5Y
Los van kosten zou ik de aanschaf van de EV afraden als je geen betrouwbare laadfaciliteit hebt waarvan je zeker weet dat die altijd beschikbaar is. De beperkte actieradius en lange oplaadtijd van EV's is al een nadeel, als je afhankelijk bent van - dure - openbare plekken waarbij je nooit zeker weet of ze wel beschikbaar zijn voegt dat een flinke stapel frustratie toe. Met het snel toenemen van het aantal EV's op de weg neemt de druk op deze openbare plekken de komende jaren alleen maar toe.
Ik heb het ~2 jaar zonder eigen laadplek gedaan met een Model S en het was zeker geen pretje om elke zondag de auto 800 meter verderop te moeten parkeren om 7 uur lang te laden, zodat ik op maandag met een volle 'tank' naar m'n werk zou kunnen. EV rijden vergt al meer planning dan normaal. In 020 werd ik al leip van de elektrische car2go's, Biro's, e-trons en andere hybride trash op laadplekken.

Toevallig heb ik zelf voor een V60 gekozen ipv de Model 3. Dat had meer met levertijd te maken dan met de kosten (M3 zou voor mij als loonslaaf aanzienlijk voordeliger zijn maar toen ik moest bestellen was er nog geen enkel zicht op wanneer ze naar NL zouden komen) maar ik ben niet ontevreden met de keuze. Het is zeker niet zo'n interessante - of snelle - auto als de M3 maar hij is ruim, stil en comfortabel.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:31
Discipline schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Ik ben echt een EV-evangelist en ik zou inderdaad de komende 3 jaar echt zonder eigen laadpaal geen EV aanschaffen.

Nu denk ik wel dat benzine en diesel auto's de komende jaren hard in prijs zullen dalen, ook vanwege hogere olieprijzen en subsidie's op EV's.

Een e-Niro of Kona zou ook een oplossing kunnen zijn, goede range en je kan wellicht veel bij klanten toch opladen. Al krijg je bij Tesla wel echt een betere auto met veel meer opties en mogelijkheden.

Als je ook eenmaal ACC gewend bent, wil je echt niet terug naar normale cruise control, zoals hierboven wordt gesteld.
Mijn zoektocht naar een nieuw auto is eigenlijk ook begonnen omdat ik ACC met Lane keeping wil (semi auto pilot). De v60, tesla en kia hebben dit. Zo ben ik hier een beetje op uit gekomen. Maar ik zit nu voor mijn gevoel kwa timing er gewoon naast. Tesla is fiscaal niet heel interessant meer en kia is niet aan te leveren. Daarnaast zouden theoretisch elektrische autos alleen maar betaalbaarder moeten gaan worden ivm prijzen van de accu's. Waardoor een nieuwe benzine wagen misschien ook niet heel verstanding is. (Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er met de diesels is gebeurt)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Misschien wachten tot in mei de mid range komt? Dat scheelt waarschijnlijk 10k in aanschaf, maar wel ten koste van het bereik.

Zelf ga ik mijn Model 3 trouwens wel “publiek” laden. Mijn laadpaal komt aan de schuur en gelukkig is de parkeerdruk zo laag dat “mijn” plek (of de 3 plekken er naast) vrijwel altijd vrij is. Gezien een volle accu mij een week ver brengt maakt ik mij niet zo druk en anders staat er in de straat nog laadpaal die hopelijk binnenkort uitgebreid wordt, 3 supermarkten met laadpaal en op mijn werk zijn ook publieke palen beschikbaar.

Deveon wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:15 (3%)

• Brainstorm86
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-02 14:13
Ik snap je berekening mia niet, deze is toch 18k bruto.
HitDyl schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:36:
[...]

[...]

[...]

[...]

Met jullie input heb ik de waardes iets aangepast, maar het blijft gewoon erg duur. En omdat ik alleen openbaar kan laden wat nogal nadeling is, blijft de v60 (of een andere goedkopere benzine wagen) gewoon een interessantere auto.

https://imgur.com/a/NPxZS5Y

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:25
Brainstorm86 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:37:
Ik snap je berekening mia niet, deze is toch 18k bruto.

[...]
MIA voor EVs is 27% over €40.000 = €10.800 bruto.
Bij 25% winstbelasting wordt dat €2.700 netto.
https://www.rvo.nl/subsid...ch-aangedreven-voertuig-0

TheS4ndm4n#1919

• Brainstorm86
Ah dat had ik even gemist, ik ging nog uit van 36% tot 50.000. Dat scheelt nogal idd.
RocketKoen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:52:
[...]

MIA voor EVs is 27% over €40.000 = €10.800 bruto.
Bij 25% winstbelasting wordt dat €2.700 netto.
https://www.rvo.nl/subsid...ch-aangedreven-voertuig-0

• NeoPhire
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:56
Zo dat scheelt wel even voor een elektrische auto in 2019 t.o.v. 2018...

In 2018 was het nog 36% over maximaal € 50.000.
Voor een eenmanszaak bij 52% is dat dan 50.000 * 0.36 * 0.52 = € 9.360 netto voordeel.

In 2019 wordt dat de volgende rekensom, over maximaal € 40.000, bij 52% belastingdruk:
40.000 * 0.27 * 0.52 = €5.616

PS: mensen die de aankoop in 2018 hebben bevestigd kunnen de MIA ook voor 2018 aanvragen. Ook al heb je de factuur nog niet, de aankoopintentie is voldoende. Bij Tesla is dat bijvoorbeeld de aankoopbevestiging die je ontvangt na je 2e aanbetaling.

NeoPhire wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:16 (26%)

• Brainstorm86
Idd, ik dacht dat deze regels ook al tot en met 2020 bepaald waren. Jammer maar, begrijpelijk. Was een model S 75d in 2018 toch zo gek nog niet geweest in vergelijking met de model 3 in 2019.

Als ik nu nog een 2018 model koop zou ik dan de mia van 2018 nog mogen toepassen?
NeoPhire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:15:
Zo dat scheelt wel even voor een elektrische auto in 2019 t.o.v. 2018...

In 2018 was het nog 36% over maximaal € 50.000.
Voor een eenmanszaak bij 52% is dat dan 50.000 * 0.36 * 0.52 = € 9.360 netto voordeel.

In 2019 wordt dat de volgende rekensom, over maximaal € 40.000, bij 52% belastingdruk:
40.000 * 0.27 * 0.52 = €5.616

PS: mensen die de aankoop in 2018 hebben bevestigd kunnen de MIA ook voor 2018 aanvragen. Ook al heb je de factuur nog niet, de aankoopintentie is voldoende. Bij Tesla is dat bijvoorbeeld de aankoopbevestiging die je ontvangt na je 2e aanbetaling.

Brainstorm86 wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:31 (4%)

• RocketKoen
Brainstorm86 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:27:
Idd, ik dacht dat deze regels ook al tot en met 2020 bepaald waren. Jammer maar, begrijpelijk. Was een model S 75d in 2018 toch zo gek nog niet geweest in vergelijking met de model 3 in 2019.

Als ik nu nog een 2018 model koop zou ik dan de mia van 2018 nog mogen toepassen?
[...]
Je mag wel de MIA toepassen (zolang hij max 6 maanden oud is en <6000km heeft). Maar als je nu pas koopt is het de MIA van 2019.

TheS4ndm4n#1919

• Brainstorm86
Ik denk dat ik dan toch ga wachten op de goedkopere varianten, kan altijd de ICE van mijn vrouw nemen voor de langere afstanden. Vooralsnog rijd ik nog prima in mijn Ampera uit 2013.
RocketKoen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:33:
[...]

Je mag wel de MIA toepassen (zolang hij max 6 maanden oud is en <6000km heeft). Maar als je nu pas koopt is het de MIA van 2019.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HitDyl schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:09:
[...]

Ik zal mijn berekening hieronder neerzetten. Bij tesla krijg ik 10.450 euro inruil. Bij de Kia zou ik ongeveer 13.000 krijgen. Ik geloof dat 13.000 realistisch is wanneer ik het aan een willekeurige handelaar verkoop. Bij Volvo krijg ik 18.000 euro inruil, dit heb ik in mijn berekening meegenomen. Dit helpt dus mee.

[Afbeelding]
Waarom reken je wel kilometervergoeding bij de Volvo en niet bij de Tesla? En gezien die branstofprijs reken je met 1:14. Is dat realistisch voor een auto met 250 pk?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• RocketKoen
Deze is nieuw:
https://www.cnbc.com/2019...for-4point75-a-share.html
Tesla heeft Maxwell Tech gekocht.
Die maken/ontwerpen ultacondensatoren en grid storage.

Grid storage lijkt mij logisch voor Tesla.
Maar ultracaps in EV's zou wat zijn. Een kleine hoeveelheid in een EV zou betekenen dat je voor korte bursts vrijwel onbeperkte stroom kan vragen (leuk voor 0-100) zonder dat je daar een enorme accu voor moet hebben. En een EV met alleen maar ultracaps ipv batterijen betekent onbeperkte laadsnelheid (alleen beperkt door de laadpaal).

TheS4ndm4n#1919

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-02 14:48

Snow_King

Konijn is stoer!

RocketKoen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:23:
Deze is nieuw:
https://www.cnbc.com/2019...for-4point75-a-share.html
Tesla heeft Maxwell Tech gekocht.
Die maken/ontwerpen ultacondensatoren en grid storage.

Grid storage lijkt mij logisch voor Tesla.
Maar ultracaps in EV's zou wat zijn. Een kleine hoeveelheid in een EV zou betekenen dat je voor korte bursts vrijwel onbeperkte stroom kan vragen (leuk voor 0-100) zonder dat je daar een enorme accu voor moet hebben. En een EV met alleen maar ultracaps ipv batterijen betekent onbeperkte laadsnelheid (alleen beperkt door de laadpaal).
Gaaf! De mogelijkheden zijn erg groot, maar een hybrid EV kan van alles. Je kan je regen energie ook direct de Ultracap in duwen, maar je kan ook voor een chemie kiezen die minder goed energie kan afgeven, maar gewoon continue de Ultracap op laad zodat je alsnog je vermogen hebt.

Ik ben heel benieuwd!

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:31
Maasluip schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:14:
[...]

Waarom reken je wel kilometervergoeding bij de Volvo en niet bij de Tesla? En gezien die branstofprijs reken je met 1:14. Is dat realistisch voor een auto met 250 pk?
Bij de Volvo ga ik uit van een prive aanschaf, zakelijk heeft door de bijtelling namelijk geen zin. De Tesla is wel zakelijk door de bijtelling en MIA. Daar kan ik dan geen kilometervergoeding meer over rekenen. 1:14 lijkt me overigens wel realistisch bij normaal gebruik. Maar 1:12 zal ook geen zoden aan de dijk zetten. En daaronder zal het niet komen. Ik rij met mijn bmw uit 2013 nu gemiddeld 1:18. Die heeft ~180pk.

• SteveWoz
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:17
Leuke discussie over de restwaarde. Wat als Tesla het binnen nu en 5 jaar toch niet redt? Er zijn (bijna) geen aftermarket onderdelen beschikbaar, reparatiehandleidingen zijn niet openbaar beschikbaar, software is heel erg met de functionaliteit van de auto verweven enz.

• Roger
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:00
Ik ga ook publiek laden. Er staan hier in een straal van 200 meter 16 laadpunten (komen 4 bij in nabije toekomst). Het wordt spannend te zien of die over 1 jaar nog (vaak) vrij zijn. Op werk komt er ook een laadpaal voor mij. Mijn alternatief was de V60, maar met eigen bijdrage werd die 525+ netto per maand. Moeilijk beslissen tussen comfort van in straat parkeren, geen laadstress+lopen, station/ruimte en/of 200 netto pm minder.

• RocketKoen
SteveWoz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:31:
Leuke discussie over de restwaarde. Wat als Tesla het binnen nu en 5 jaar toch niet redt? Er zijn (bijna) geen aftermarket onderdelen beschikbaar, reparatiehandleidingen zijn niet openbaar beschikbaar, software is heel erg met de functionaliteit van de auto verweven enz.
Ik acht de kans groter dat fabrikanten die nu nog steeds ICE's maken 5 over jaar failliet zijn groter.
Zeker als je bedenkt dat de markt voor ICE's door overheidsbeleid over 10 jaar compleet gaat instorten.

TheS4ndm4n#1919

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-02 10:23
Ze zijn nog maar nauwelijks in de EU begonnen met de 3, China word een fabriek uit de grond geramd in een tempo zo als alleen de Chinezen dat kunnen, daarnaast nog Model Y, Semi en pickup die ze kunnen gaan verkopen. Lijkt me dat dat wel goed gaat komen ;)
Daarnaast zal ook de zonnepanelen/dakpannen tak toch wel een keer op stoom gaan komen.

• Deveon
  • Niet online
SteveWoz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:31:
Met de cijfers van afgelopen half jaar lijkt mij dat niet reëel. Doordat ze vanaf nu winstgevend willen zijn zullen ze ook minder risico nemen en gestaagd verder groeien.

Zelfs als het concept “Tesla” achterhaald wordt dan zit er vast wel één van de grote te azen op de klantenbase, verfijnde aandrijflijn, supercharger netwerk of simpelweg de batterijproductie. Bijvoorbeeld Lexus hoeft alleen vanaf het skateboard platform een koets erop te bouwen en het kan de markt op.

• jongf7
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:17
Iemand al iets meer gehoord over de levering van de model 3?
Ik zou hem volgende week kunnen halen maar heb nog geen factuur of kenteken. En die wel nodig voor financiering en verzekering.
Ook geen idee of 'in de week van 11 februari' betekend dat ik langs kan komen wanneer ik wil of dat er nog een specifieke afspraak gemaakt wordt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
HitDyl schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:18:
[...]

Bij de Volvo ga ik uit van een prive aanschaf, zakelijk heeft door de bijtelling namelijk geen zin. De Tesla is wel zakelijk door de bijtelling en MIA. Daar kan ik dan geen kilometervergoeding meer over rekenen. 1:14 lijkt me overigens wel realistisch bij normaal gebruik. Maar 1:12 zal ook geen zoden aan de dijk zetten. En daaronder zal het niet komen. Ik rij met mijn bmw uit 2013 nu gemiddeld 1:18. Die heeft ~180pk.
Gemiddeld 1 op 14 met die V60 kun je vergeten tenzij je heel veel snelwegkilometers doet zonder 130 te rijden. 1 op 12 gemiddeld is realistischer. Met veel stadsverkeer en korte ritten eerder 1 op 10,5. Het is een zware auto, die lust wel een slok.

Als ik veel stad rij is de actieradius trouwens nauwelijks beter dan een M3 LR, gisteren kreeg ik na 480 km de melding dat ik moest gaan tanken. Enige voordeel is dat dat wat sneller gaat dan opladen :P

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:03
@jongf7 Ik heb ook nog niks gehoord. Ik denk dat morgen als de Glovis Captain uitgeladen word er meer gaat gebeuren. Morgenmiddag maar weer even bellen met Tesla en de LM.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-02 08:09
Tassadar32 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:47:
@jongf7 Ik heb ook nog niks gehoord. Ik denk dat morgen als de Glovis Captain uitgeladen word er meer gaat gebeuren. Morgenmiddag maar weer even bellen met Tesla en de LM.
Het lijkt me dat al dat gebel alleen maar vertraging oplevert. Tesla zit al niet zo dik in z'n mensen. Als dan een flink deel van de klanten gaat bellen wanneer de auto nou afgeleverd word, kost alleen maar tijd.
Dus, gewoon even geduld hebben.

(Al snap ik het wel...)

• Tassadar32
@ybos Ik zou graag rekening houden met Tesla (en de Tesla medewerkers) maar bij mijn vorige leasauto's wist ik maanden van te voren al de afleveringsdatums. Het is dus niet heel vreemd dat als de berichtgeving is dat de aflevering mogelijk volgende week plaatsvind ik ondertussen toch wel wat meer duidelijkheid zou willen.

Update: sleepboten zijn de captain aan het aanmeren in Zeebrugge.

Tassadar32 wijzigde deze reactie 05-02-2019 07:35 (43%)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:16
Tassadar32 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:33:
@ybos Ik zou graag rekening houden met Tesla (en de Tesla medewerkers) maar bij mijn vorige leasauto's wist ik maanden van te voren al de afleveringsdatums. Het is dus niet heel vreemd dat als de berichtgeving is dat de aflevering mogelijk volgende week plaatsvind ik ondertussen toch wel wat meer duidelijkheid zou willen.
Ik denk dat het naief is om ervan uit te gaan dat de eerste uitrol van Model 3 in Europa net zo soepel en voorspelbaar zal lopen als een leasemaatschappij en autoleverancier die al jaren hun werk doen. Natuurlijk, ik zou heel graag meer willen weten, de exacte datum, waar en hoe, etc. etc., maar waarschijnlijk krijg ik ergens in de komende 4 weken een telefoontje dat ik diezelfde dag nog moet betalen en meteen de auto kan afhalen of iets dergelijks.
edit:
Idd, niet de eerste uitrol van Tesla 8)7

DaCoTa wijzigde deze reactie 05-02-2019 10:23 (3%)

• jongf7
Mijn factuur stond net klaar op mijn account, dus die heb ik maar betaald. Ik heb nu een VIN maar nog geen kenteken.

• Tassadar32
DaCoTa schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat het naief is om ervan uit te gaan dat de eerste uitrol van Teslas in Europa net zo soepel en voorspelbaar zal lopen als een leasemaatschappij en autoleverancier die al jaren hun werk doen. Natuurlijk, ik zou heel graag meer willen weten, de exacte datum, waar en hoe, etc. etc., maar waarschijnlijk krijg ik ergens in de komende 4 weken een telefoontje dat ik diezelfde dag nog moet betalen en meteen de auto kan afhalen of iets dergelijks.
Echter is het niet de eerste uitrol van Tesla's in Europa, dat was de Roadster. Had eigenlijk van een techbedrijf verwacht dat ze in het accountscherm op de website wel iets aan de informatievoorziening konden doen juist om te voorkomen dat er gebeld gaat worden met dit soort vragen. Ik wil Tesla best wel wat slack geven omdat ze zaken anders aanpakken dan traditionele fabrikanten en dealers, maar dit is een probleem wat ze prima hadden kunnen oplossen.

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Echter is het niet de eerste uitrol van Tesla's in Europa, dat was de Roadster. Had eigenlijk van een techbedrijf verwacht dat ze in het accountscherm op de website wel iets aan de informatievoorziening konden doen juist om te voorkomen dat er gebeld gaat worden met dit soort vragen. Ik wil Tesla best wel wat slack geven omdat ze zaken anders aanpakken dan traditionele fabrikanten en dealers, maar dit is een probleem wat ze prima hadden kunnen oplossen.
Niet de eerste nee, de vierde in principe. Al snap ik dat ze bij de orginele roadster, S en X een voorkeur hadden voor persoonlijk contact. Pas sinds vorig jaar loopt de Service Center over (ongeacht de Model 3) en kunnen ze niet zo snel opschalen als ze kunnen produceren. In de VS hebben ze volgens mij bewust gekozen voor "delivery hell" omdat het en tijdelijke fase is. Momenteel wordt namelijk de volledige productie benut voor Europa en China. De thuismarkt wordt geleverd uit voorraad. Waarschijnlijk zien ze het voor Europa nu ook zo. Het is namelijk maar de vraag of ze de 3000 Model 3's per week eigenlijk wel kunnen volhouden zonder de "$35k" versie te kunnen leveren.

Maar de vraag is kán de informatie voorziening beter. Zodra je een VIN hebt krijg je die gevolgd door de factuur. Als er geen VIN is toegewezen wat moeten ze dan communiceren? Bij het plaatsen van de order hebben de meeste maart gehoord en zo lang ze die planning denken te halen valt er niets te communiceren als je het mij vraagt.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:35

Rivanov

Apple freak

Gisteren rond 15:45 een blauwe Tesla Model 3 Dual Motor op de N2 bij Eindhoven voorbij gereden. Iemand van hier? :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Tassadar32
@Rivanov Er zit minstens één blauwe 3 P in de vloot voor testritten, mogelijk was het een testrit?

De eerste leveringen die ik bevestigd heb gezien zijn 14 Februari in Frankrijk. De Glovis Captain is klaar met lossen en onderweg naar DE (om Duitse auto's voor een ander merk op te halen?) maar dat wil nog niet zeggen dat alle 3's uit de eerste levering al direct uitgeleverd gaan worden (transport).

Shipping update
Glovis Captain -> DE Bremerhaven (mogelijk geen 3's meer aan boord)
Glovis Cosmos -> Zeebrugge ~9 Feb (nu net voorbij de azoren)
Glovis Symphony -> China Xinhua ~10 Feb
Grand Aurora -> Zeebrugge ~15 Feb
CSCC Europe -> Panama -> Zeebrugge?
Morning Cindy - > China Shanghai ~20 Feb
Glovis Courage -> SFO om in te laden op ~6 7 Feb

Tassadar32 wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:55 (91%)

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:29
Op het teslaforum melden sommige mensen dat tesla gebeld heeft met de mogelijkheid om hun 3 vandaag nog op te halen rond 18:00.

• Tassadar32
@tomas123 Zo! Dat is snel na het uitladen! Zal de eerste lading zijn die op de vrachtwagen naar Tilburg is gegaan?

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-02 13:32
RocketKoen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:57:
[...]

Ik acht de kans groter dat fabrikanten die nu nog steeds ICE's maken 5 over jaar failliet zijn groter.
Zeker als je bedenkt dat de markt voor ICE's door overheidsbeleid over 10 jaar compleet gaat instorten.
Enig idee hoe klein Nederland is? Onze overheid zal vele automakers aan de reet roesten. Dat blok verkopen ze dan wel in de rest van Europa of Amerika, Azië, Afrika.. (om maar een paar voorbeelden te noemen)

• ehoutgast
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Enig idee hoe klein Nederland is? Onze overheid zal vele automakers aan de reet roesten. Dat blok verkopen ze dan wel in de rest van Europa of Amerika, Azië, Afrika.. (om maar een paar voorbeelden te noemen)
Je bent in de veronderstelling dat Nederland als enige ICEs wil uitfaseren? :/

• jongf7
tomas123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:52:
Op het teslaforum melden sommige mensen dat tesla gebeld heeft met de mogelijkheid om hun 3 vandaag nog op te halen rond 18:00.
Yep, ik sta er vanavond 18:00 :-)

Alleen nog steeds geen kenteken, dus geen verzekering..

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-02 13:32
ehoutgast schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:32:
[...]

Je bent in de veronderstelling dat Nederland als enige ICEs wil uitfaseren? :/
Goed punt...

https://economictimes.ind...ia/slideshow/61722360.cms

Helaas niet dus.. :F

• NovapaX
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-02 00:13
jongf7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:52:
[...]

Dan bel je toch gewoon even je verzekering/tussenpersoon met de vraag of ze hem even in voorlopige dekking willen nemen...

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• jongf7
Ja dat komt goed, ik verbaas me vooral over hoe het allemaal loopt :)
Ik belde hun met een vraag over de facturen en kreeg als antwoord dat ik vanavond in Tilburg moet zijn. Uiteraard alleen maar luxe problemen, ik heb er vooral zin in!

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-02 14:51

PASware

Php counter foetsie

Vanmorgen een proefrit gemaakt in de Model 3 (performance).

Viel mij meteen op dat de auto veel minder lomp en zwaar aanvoelt dan een Model S. Wel bloedje bloedje snel, maar totaal niet nerveus.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ondertussen is de prijs van alle modellen van de Model 3 in de VS nog eens met $1100 verlaagd: https://www.autonews.com/...-3-price-second-time-year
Dit zou mogelijk zijn geworden door beëindiging van het referral programma.

Dit nadat begin januari de prijs al met $2000 werd verlaagd ter compensatie van het wegvallen van bepaalde belastingvoordelen. Ben benieuwd of we er ook in NL wat van merken.

• RocketKoen
Daniel schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:28:
Ondertussen is de prijs van alle modellen van de Model 3 in de VS nog eens met $1100 verlaagd: https://www.autonews.com/...-3-price-second-time-year
Dit zou mogelijk zijn geworden door beëindiging van het referral programma.

Dit nadat begin januari de prijs al met $2000 werd verlaagd ter compensatie van het wegvallen van bepaalde belastingvoordelen. Ben benieuwd of we er ook in NL wat van merken.
Musk zij dat de prijs in de EU in principe de prijs in de VS volgt. Maar dan wel met 10% importheffing en BTW.
En dan neem ik aan dat ze de extra transportkosten ook gewoon doorrekenen.

LR AWD = nu €58.800 hier. $49.900 in de VS.
$49.900 / 1.14 = €43.772
€43.772 * 1.10 * 1.21 = €58.260
Klopt best wel dus. €500 voor eventuele koersopslag of transportkosten.

De MR versie ($35k na incentives) is nu $42.900. Dat zou hier dus €50.087 kosten.
Pakken we de opslag van de vorige berekening mee, dan wordt het ongeveer €50.500
Past mooi bij de nieuwe bijtellingsregels :P

edit: En de echte $35k SR versie zou op €41.300 uitkomen.

TheS4ndm4n#1919

• innova58
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-02 08:40
RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Musk zij dat de prijs in de EU in principe de prijs in de VS volgt. Maar dan wel met 10% importheffing en BTW.
En dan neem ik aan dat ze de extra transportkosten ook gewoon doorrekenen.

LR AWD = nu €58.800 hier. $49.900 in de VS.
$49.900 / 1.14 = €43.772
€43.772 * 1.10 * 1.21 = €58.260
Klopt best wel dus. €500 voor eventuele koersopslag of transportkosten.

De MR versie ($35k na incentives) is nu $42.900. Dat zou hier dus €50.087 kosten.
Pakken we de opslag van de vorige berekening mee, dan wordt het ongeveer €50.500
Past mooi bij de nieuwe bijtellingsregels :P

Ja alleen dat verschil wordt voor een groot deel teniet gedaan door de verlaagde MIA in 2019.

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-02 10:01

Fioravanti

Fioravantastisch!

De NL site wordt steeds meer uitgebreid met M3 info. Kom nu deze pagina tegen, vanavond maar eens doorkijken met popcorn erbij;

https://www.tesla.com/nl_NL/support/model-3-videos

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LP AP vanaf december '19

• tomas123
[...]

hoe kun je m dan ophalen zonder kenteken? :9

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02:16

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

tomas123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:33:
[...]

Op een eigen trailer/sleepauto? ;)

• tomas123
NielsTn schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:38:
[...]

Op een eigen trailer/sleepauto? ;)
tja kan alleen lijkt me sterk dat iedereen dat zo gaat doen. O+

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:32

basdej

Student Business IT & Mgmt

Fioravanti schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:24:
De NL site wordt steeds meer uitgebreid met M3 info. Kom nu deze pagina tegen, vanavond maar eens doorkijken met popcorn erbij;

https://www.tesla.com/nl_NL/support/model-3

Hier nog met tekstuele uitleg erbij

Hoi.

• RocketKoen
tomas123 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:33:
[...]

Ik neem aan dat er een kenteken op de auto zit als je hem ophaalt. Kwestie van online je verzekering regelen op je telefoon (of het scherm van je tesla). Die is dan in ieder geval geldig totdat de verzekeringsmaatschappij je aanvraag beoordeelt.

TheS4ndm4n#1919

• Tassadar32
Fioravanti schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:24:

Die staan al een tijdje (met Engelse overlay ipv NL) op youtube :*) .

• ReijMan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-02 09:49
[...]

Hoe veel dagen daar voor heb je de betaling moeten doen? Ik heb vorige week een belletje
gekregen om in de week van 11 feb klaar te staan. Maar nog geen betalingsverzoek ontvangen.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-02 09:44

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Is er al prognose wanneer de SR te ordenen is in Nederland?

• RocketKoen
revolution-nl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:35:
[...]

Is er al prognose wanneer de SR te ordenen is in Nederland?
Nee. Zelf Elon musk durft geen prognose te geven. De MR is hier waarschijnlijk pas in mei beschikbaar.

TheS4ndm4n#1919

• jongf7
kenteken kwam in de loop van de middag.
Levering werd eerst 20:00 en toen morgen. Dus voor niets naar Tilburg :(

• ReijMan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-02 09:49
jongf7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:50:
Au. Ik ga ff bellen voordat ik vanaf Groningen op de trein stap dus!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-02 08:09
jongf7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:50:
dat is wel erg knullig :X

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-02 09:44

revolution-nl

RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:40:
[...]
Nee. Zelf Elon musk durft geen prognose te geven. De MR is hier waarschijnlijk pas in mei beschikbaar.
Die is helaas boven budget :(. In Oktober loopt mijn huidige contract af.

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:35
revolution-nl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Als deze versie er komt is het goede nieuws dat met circa 3 weken de boot hier is :D

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:34

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

Vandaag kwam ik voor het eerst de Model 3 tegen op de 'weg'. Bij de BP langs de A4 richting zuid na schiphol.

Model 3

Was best een kwijlmomentje.

Cyw00d wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:12 (5%)

 iPhone X -  Watch -  13" Macbook Pro Touchbar 2018 -  iPad Mini 2 - i7 8700K - 1080TI Game PC

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40
Cyw00d schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:12:
Vandaag kwam ik voor het eerst de Model 3 tegen op de 'weg'. Bij de BP langs de A4 richting zuid na schiphol.

[Afbeelding: Model 3]

Was best een kwijlmomentje.
Hij was zeker de vulopening aan het zoeken :)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:34

Cyw00d

Apple - Gamen - HASS

winwiz schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:20:
[...]

Hij was zeker de vulopening aan het zoeken :)
Ik denk dat hij iedereen kwam uitlachen die aan het tanken was.

 iPhone X -  Watch -  13" Macbook Pro Touchbar 2018 -  iPad Mini 2 - i7 8700K - 1080TI Game PC

• knights16
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:20
revolution-nl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:57:
[...]

je kan heel vAk gewoon door blijven rijden met je contract of zit je al aan de maximale kilometers?

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-02 08:49
Weet iemand ook wat de levertijd van een M3 LR zal zijn via een LM? Is dat ook maar een maand of 2? Ik zag ergens anders dat iemand november te horen kreeg van zijn LM. Als 2/3 maand haalbaar is dan is het een serieuze optie. 8/9 maand niet.

• ThomasSchrader
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:43
Inspired schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:15:
Weet iemand ook wat de levertijd van een M3 LR zal zijn via een LM? Is dat ook maar een maand of 2? Ik zag ergens anders dat iemand november te horen kreeg van zijn LM. Als 2/3 maand haalbaar is dan is het een serieuze optie. 8/9 maand niet.
Eind December besteld, naar verwachting levering in week 12 via LeasePlan

• RocketKoen
Als je nu bestelt is de levering in maart.
Dat blijft waarschijnlijk nog een paar weken zo.Tot het eind van het kwartaal gaan ze dan alleen voor de Amerikaanse markt produceren. Dat komt beter uit met de kwartaalcijfers.
In april verwacht ik dus geen model 3 leveringen hier. Als je op het eind van de maand bestelt wordt het dus begin mei.

TheS4ndm4n#1919

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:55

knakworst

Get Dilberted!

Cyw00d schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat hij iedereen kwam uitlachen die aan het tanken was.
Ik moest met de S op dag 2 langs het tankstation om de banden op te pompen. Kreeg nog van de shophouder een verwijtende opmerking naar mijn hoofd geslingerd.

• Tassadar32
Mijn LM heeft geen flauw idee. Eind December besteld met vroege 2016 reservering.

Shipping update
Glovis Captain -> DE Bremerhaven (mogelijk geen 3's meer aan boord)
Glovis Cosmos -> Zeebrugge ~9 Feb (nu voorbij de azoren)
Glovis Symphony -> China Xinhua ~10 Feb
Grand Aurora -> Zeebrugge ~15 Feb
CSCC Europe -> Panama -> Zeebrugge?
Morning Cindy - > China Shanghai ~20 Feb
Emerald Ace -> SFO, nu aan het inladen
Glovis Courage -> SFO om in te laden op ~7 Feb (draait stationair voor de haven)

Update! Eerste 3 is geleverd!
https://twitter.com/FredC...tatus/1093545311518248962

Tassadar32 wijzigde deze reactie 07-02-2019 19:20 (38%)

• jongf7
Bij mij staat hij ook op de oprit!

Wat een geweldige auto, ik had expres geen proefrit meer gemaakt, dus naar huis waren echt mijn eerste tesla kilometers.
Nu al zin om morgen naar werk te moeten rijden :)

Edit:
Krijg nu een mail dat de gratis autopilot van 30 dagen morgen in gaat. Bij tesla konden ze me helemaal niet vertellen of we dat zouden krijgen net, dus goed nieuws.

Edit @DaCoTa @Rivanov

Excuses, ik probeerde gister iets vanaf mijn telefoon, volgens mij moet de foto het nu doen.

jongf7 wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:32 (74%)

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:16
jongf7 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:13:

Wat een geweldige auto, ik had expres geen proefrit meer gemaakt, dus naar huis waren echt mijn eerste tesla kilometers.
Pics or it didn't happen!

@jongf7 Plaatje werkt niet?

DaCoTa wijzigde deze reactie 07-02-2019 23:50 (4%)

• Deveon
  • Niet online

Edit:
Krijg nu een mail dat de gratis autopilot van 30 dagen morgen in gaat. Bij tesla konden ze me helemaal niet vertellen of we dat zouden krijgen net, dus goed nieuws.
Gefeliciteerd! Gaat die trial automatisch in of heb je hem zelf moeten activeren? Ik had zelf namelijk gehoopt om eerst enkele weken zonder te ervaren én daarna de trial.

Deveon wijzigde deze reactie 07-02-2019 21:46 (3%)

• jongf7
Geloof dat ik in de auto nog moet bevestigen als ik de mail zo lees. Dus mogelijk kun je dat uitstellen tot wanneer je wilt.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-02 13:30

Arfman

Drome!

Jaloers! Veel plezier :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• innova58
  • Laatst online: 22-02 08:40

Edit:

Edit @DaCoTa

[Afbeelding]
Vreemd. Ik lees overal dat autopilot voor model 3 niet is geactiveerd omdat er nog geen goedkeuring is van rdw. Het zou vanaf volgende week geactiveerd worden. Maar jij kan morgen al de trial krijgen?

• jongf7
"In de komende 24 uur, ontvangt uw Model 3 een kosteloze Geavanceerde Autopilot upgrade voor 30 dagen.

Ervaar tijdens deze periode onze meest geavanceerde functies ter ondersteuning van de bestuurder, waaronder:
Autosteer – behouden van positie op de rijstrook
Traffic-Aware Cruise Control – verkeersbewuste cruisecontrol die de snelheid aanpast aan het verkeer
Auto Lane Change – wisselen van rijstrook op de snelweg
Summon – rijd uw auto automatisch in een parkeerplek
Autopark – automatisch file- en inparkeren met één druk op de knop
U ontvangt een melding op het touchscreen van uw auto als de tijdelijke upgrade van start gaat. Klik op ‘Enable’ om het complete pakket functies van de Geavanceerde Autopilot, inclusief Autosteer en Auto Lane Change, te activeren voor gebruik. Wij vragen u bij gebruik van de functies te allen tijde op de weg te letten en uw handen op het stuur te houden, zodat u indien nodig de controle over uw auto over kunt nemen."

Edit: @Deveon @innova58

Ik kon vanmorgen alleen kiezen tussen de trial accepteren of weigeren. Autopilot deed het, navigate on autopilot naar mijn idee niet, of ik weet niet hoe ik dat aanzet. Maar misschien werkt dat ook nog niet op S en X in Europa?

jongf7 wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:53 (11%)

• JopieZoe
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:53

Edit:

Edit @DaCoTa

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!! Ik zal nog 2 tot ...........x aantal weken moeten wachten. Het lukt me alleen niet om de link te opnenen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:35

Rivanov

Apple freak

@jongf7 Je foto doet het niet. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Aurelium
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:05
Hoe ervaren jullie de beschikbaarheid van de model 3 in de lease? Ik lees dat bv leaseplan gewoon levert maar bij mijn leasemaatschappij (Arval) wordt nogal paniekerig gedaan over de risico's rondom Tesla. Speelt dit breder of heb ik gewoon pech bij deze maatschappij?

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-02 17:59
Aurelium schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:26:
Hoe ervaren jullie de beschikbaarheid van de model 3 in de lease? Ik lees dat bv leaseplan gewoon levert maar bij mijn leasemaatschappij (Arval) wordt nogal paniekerig gedaan over de risico's rondom Tesla. Speelt dit breder of heb ik gewoon pech bij deze maatschappij?
Ik had contact opgenomen met mistergreen en daar wordt je goed geholpen (is mijn ervaring tot dusver). Maar dat is een specialiseerde maatschappij. Weet niet hoe het bij reguliere gaat.

• Strykeforce
  • Laatst online: 19:25
Ik heb bij het bestellen van mijn Model S 4 offertes gekregen en daar was het grootste verschil op de goedkoopste 84 euro p/maand. Dus ik denk dat het bij Arval zo vreemd is.

• Tassadar32
@Aurelium Mijn LM (Autolease Midden Nederland) vind het allemaal prima maar heeft wel erg veel moeite om info los te krijgen bij Tesla (net zoals alle consumenten). Levering is voor mij ook gewoon ophalen in Tilburg (en daar mijn Outlander achterlaten) maar er is nog totaal geen duidelijkheid wat of wanneer. Het beste wat ik uit de delivery service lijn heb gekregen is "je krijgt van te voren een SMS", maar of dat een halve dag of een week van te voren is is dus ook onduidelijk.

@jongf7 Plaatje werkt nu wel. Hé, je hebt mijn 3 meegekregen. :P

Tassadar32 wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:39 (6%)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben tevreden met mijn huidige auto maar stiekem toch ook wel een beetje jaloers :P Toch iets te vroeg m'n reservering geannuleerd bij nader inzien. Ben benieuwd naar je praktijkervaringen.

• Brainstorm86
Gaaf hoor! Heb je hem in 2018 besteld? Kun je dan de MIA van 2018 nog toepassen?

Edit:

Edit @DaCoTa @Rivanov

Excuses, ik probeerde gister iets vanaf mijn telefoon, volgens mij moet de foto het nu doen.

[Afbeelding]

• Kadasz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18-02 19:31
Ik heb mijn eindrekening ook net binnen gekregen inclusief VIN nummer.
Hoe lang heeft het voor de meeste geduurd voordat Tesla contact opnam voor een afhaal datum na het ontvangen van de eindafrekening?

Spannende tijden 8)

• jongf7
In 2018 besteld ja, ik zal eens aan de accountant vragen welke MIA ik krijg.

Ik heb dinsdag mijn factuur gekregen en betaald. Woensdag mocht ik de auto halen, alleen was hij er uiteindelijk niet waardoor ik donderdag nog een keer mocht, hou daar rekening mee (kwa vervoer), want ook donderdag zat er iemand die uiteindelijk zonder auto naar huis terug moest.

Overigens las ik net een gerucht dat Musk in Tilburg zou zijn, die had ik maar wat graag ontmoet afgelopen twee dagen. Toch nog een kleine tegenvaller :P

Even een update over de autopilot trial in de model 3. De 30 dagen zijn nu al afgelopen volgens de auto..
Ik kan het nu aanschaffen voor $6.500,- ongeveer (5.500 en 9xx belasting). Dus in euro's zo'n €5.800,- maar snel doen dus. Misschien had ik geluk dat ik de auto nog precies in de trial periode kreeg ofzo.

jongf7 wijzigde deze reactie 08-02-2019 10:51 (35%)

• NeoPhire
Brainstorm86 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:43:
Gaaf hoor! Heb je hem in 2018 besteld? Kun je dan de MIA van 2018 nog toepassen?

[...]
De datum waarop je de bestelling hebt gedaan is leidend voor de MIA, in dat geval inderdaad 2018 :-)

Je koop intentie/verklaring is voldoende voor het aanvragen van de MIA.

• Brainstorm86
Hmm, zou ik nog weg kunnen komen voor de mia 2018 met nu bestellen naar aanleiding van mijn 1000euro reservering in 2018?

Het scheelt aanzienlijk.
NeoPhire schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:05:
[...]

De datum waarop je de bestelling hebt gedaan is leidend voor de MIA, in dat geval inderdaad 2018 :-)

Je koop intentie/verklaring is voldoende voor het aanvragen van de MIA.

• Tassadar32
@Brainstorm86 Ik weet niet of een reservering geld, lijkt me wel een duidelijke intentie om te kopen.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:36
Tassadar32 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:09:
@Brainstorm86 Ik weet niet of een reservering geld, lijkt me wel een duidelijke intentie om te kopen.
Denk het niet. Wat dan met mensen die hun reservering al hadden in 2016?

• Deveon
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Denk het niet. Wat dan met mensen die hun reservering al hadden in 2016?
Een fully refundable reservering is natuurlijk niet echt een intentie om te kopen en een bestelling met aanbetaling (die je niet terug krijgt tenzij je de auto in ontvangst neemt en gelijk weer inlevert) wel.

• ehoutgast
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
jongf7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:49:
Overigens las ik net een gerucht dat Musk in Tilburg zou zijn, die had ik maar wat graag ontmoet afgelopen twee dagen. Toch nog een kleine tegenvaller :P
Denk t niet. Hij heeft een Gulfstream en die lijkt in de VS te zijn:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n628ts

• NeoPhire
Voor de duidelijkheid, alleen de reservering van 1000 euro in 2018 is niet voldoende voor een MIA aanvraag over 2018. Hiervoor moet minimaal stap 2 zijn voldaan (nog een aanbetaling van 2000 euro) waarna je de koopintentieverklaring krijgt toegemaild in PDF vorm.

Als dit document een datum van 2018 heeft kun je hem gebruiken voor de MIA aanvraag voor 2018 en zo genieten van de 36% over maximaal € 50.000 aftrek.

• aToMac
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08-02 18:13
jongf7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:49:
...
Even een update over de autopilot trial in de model 3. De 30 dagen zijn nu al afgelopen volgens de auto..
Ik kan het nu aanschaffen voor $6.500,- ongeveer (5.500 en 9xx belasting). Dus in euro's zo'n €5.800,- maar snel doen dus. Misschien had ik geluk dat ik de auto nog precies in de trial periode kreeg ofzo.
Tesla heeft nog geen goedkeuring op Autopilot gekregen van RDW, ik vermoed dat het daar mee te maken heeft.

Edit link: https://www.latimes.com/b...urope-20190207-story.html

aToMac wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:49 (8%)

• jongf7
Het werkte vanmorgen wel, de heenweg volledig op autopilot gereden. Ik heb het nu besteld voor €5.800,-, ik merk wel wanneer die het weer gaat doen, iig blij dat ik niet dik 7k hoef te betalen nu.

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-02 10:56
ehoutgast schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Jaren geleden heeft hij de Roadster afgeleverd bij een klant van mij toen de Roadster 6 weken weg was voor reparatie (voor de derde keer). Inmiddels is Tesla wel een poepie groter maar het zou mij niks verbazen als Musk opeens ergens tussen de menigte staat met een petje op en een plaksnor. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Bobbje
  • Laatst online: 19:22
ehoutgast schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Ballebek schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:22:
[...]

Jaren geleden heeft hij de Roadster afgeleverd bij een klant van mij toen de Roadster 6 weken weg was voor reparatie (voor de derde keer). Inmiddels is Tesla wel een poepie groter maar het zou mij niks verbazen als Musk opeens ergens tussen de menigte staat met een petje op en een plaksnor. :P
https://fr24.com/GLF6/1f6ee8e2

Ssstttt, hij is onderweg. Als het goed is, is dit zijn vliegtuig.

Toevoeging:
Op de onderstaande site zie je dat dat vliegtuig vannochtend is vertrokken vanuit Los Angeles richting Europa.
https://real.flightairmap.com/ident/N628TS

Bobbje wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:43 (9%)

• croje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-02 13:17
Hier nog een leuk akkefietje: net gebeld om de Model 3 op te halen vandaag om 17:00. Kreeg net pas telefonisch het kenteken door dus ik moest z.s.m. verzekering en betaling regelen. Wat blijkt bij een check bij RDW: catalogus waarde stond op 60750. In plaats van de verwachte 58800 (Zwart 18"). Verschil is precies 1950 euro. Precies het bedrag van de winterbandenset die ik erbij heb besteld (en pas in april laat monteren...)
Lijkt me niet de bedoeling om daar bijtelling over te betalen...

Enfin, gebeld, fout is toegegeven, wordt opgelost, levering voor nu geannuleerd...

• Deveon
  • Niet online
Bobbje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:36:
[...]

[...]

https://fr24.com/GLF6/1f6ee8e2

Ssstttt, hij is onderweg. Als het goed is, is dit zijn vliegtuig.

Toevoeging:
Op de onderstaande site zie je dat dat vliegtuig vannochtend is vertrokken vanuit Los Angeles richting Europa.
https://real.flightairmap.com/ident/N628TS
Helaas geen bestemming. Als die opschiet kan ik hem nog misschien nog zien landen op Schiphol. :9

• bottom line
  • Laatst online: 00:36
Deveon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Helaas geen bestemming. Als die opschiet kan ik hem nog misschien nog zien landen op Schiphol. :9
Hij landt normaal gezien in Oostende trouwens.

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-02 18:37
jongf7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 01:40:
"In de komende 24 uur, ontvangt uw Model 3 een kosteloze Geavanceerde Autopilot upgrade voor 30 dagen.

Ervaar tijdens deze periode onze meest geavanceerde functies ter ondersteuning van de bestuurder, waaronder:
Autosteer – behouden van positie op de rijstrook
Traffic-Aware Cruise Control – verkeersbewuste cruisecontrol die de snelheid aanpast aan het verkeer
Auto Lane Change – wisselen van rijstrook op de snelweg
Summon – rijd uw auto automatisch in een parkeerplek
Autopark – automatisch file- en inparkeren met één druk op de knop
U ontvangt een melding op het touchscreen van uw auto als de tijdelijke upgrade van start gaat. Klik op ‘Enable’ om het complete pakket functies van de Geavanceerde Autopilot, inclusief Autosteer en Auto Lane Change, te activeren voor gebruik. Wij vragen u bij gebruik van de functies te allen tijde op de weg te letten en uw handen op het stuur te houden, zodat u indien nodig de controle over uw auto over kunt nemen."

Edit: @Deveon @innova58

Ik kon vanmorgen alleen kiezen tussen de trial accepteren of weigeren. Autopilot deed het, navigate on autopilot naar mijn idee niet, of ik weet niet hoe ik dat aanzet. Maar misschien werkt dat ook nog niet op S en X in Europa?
Gefeliciteerd met je auto! :)

Navigate on Autopilot is alleen maar in de VS en Canada beschikbaar voor alle AP2 Tesla's. Het zal ooit beschikbaar worden in Europa, maar nog volledig onbekend wanneer. Volgens Muks 2 hordes: de verschillen in wegenbouw (zoals in/uitvoegstroken, curves, verkanting etc) en wegbelijning (tov VS, maar ook tov EU landen onderling), en de regelgeving (het moet voor de hele EU in één keer toegelaten worden, ondanks alle verschillen). Zou me zelfs niet verbazen als het eerder in China beschikbaar komt dan hier.

In de tussentijd, reguliere Autopilot is ook mooi ;)
Volgens mij heb je ook als Europese klant gewoon recht op de 30 dagen trial die je zelf kan laten ingaan, maar goed als je het toch wil kopen maakt dat niet uit.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True