Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22-06 14:18

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
JaQ schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Dat niet heel moeilijk doen, heb je dat op basis van advies of op basis van een daadwerkelijke controle?

Ik zie die 60 piek abbo bij TNM ook meer als een mitigatie richting belastingdienst dan iets anders. (En de mogelijkheid tot load balancing is een bonus, maar weet nog niet of we die wel nodig hebben).
Volgens mijn accountant mag het gewoon.

Ik noteer elke maand de KM stand plus de stand van de kWh meter in een spreadsheet.

Op basis daarvan stuur ik elk kwartaal een declaratie naar mijn BV en verreken het op die manier.

Het gaat er om dat wat je declareert in alle redelijkheid klopt. 10.000kWh declareren terwijl je maar 15.000km in een jaar rijd klopt bijv niet.

Zo doe ik het nu al 4 jaar en het mag volgens mijn accountant.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-06 17:29
Voordelen laadpaal:

- kWh worden bijgehouden in een overzicht (handig voor fiscus)
- je kan hem afsluiten voor andere mensen (of juist open gooien en geld verdienen :P )
- gemak (bijv. een paal met een vaste kabel... en je hoeft niet de rode connector te gebruiken)
- smart charging / load balancing en evt andere functies in de toekomst

Boeit dat je niet dan knal je hem in zo'n rood ding, simpel zat. Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat sommige mensen bezuinigen op gemak voor iets dat zo'n 1% van de aanschaf van de auto kost terwijl ze wel een dikke auto hebben met tal van futuristische opties maar goed :P Ik heb ook mensen met een dekentje in de Zoe gezien omdat ze voor korte ritjes niet wilde verwarmen want dat kost teveel stroom.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
JaQ schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:43:
@PWM / @MeZZiN
uit nieuwsgierigheid: hoe regel je dat de factuur van je verbruik in je (bedrijfs)administratie komt als je een CEE gebruikt?
Ik heb een Kwh teller in de meterkast op die lader. Alleen de Tesla kan er op (of ik moet een heggenschaar hebben die op krachtstroom werkt :p ).

Ik maak een foto van die meter + een kopie jaaroverzicht om de Khw prijs aan te tonen. Dat is het wel :)
quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:29:terwijl ze wel een dikke auto hebben met tal van futuristische opties
Noem mij een optie die de andere merken niet hebben :+

Met de huidige staat van AP, doen Mercedes, Volvo en zelfs VW het niet slechter. De app hebben ze allemaal. Moet zeggen dat de integratie met TuneIn mij nog het meeste bevalt.

EDIT: Oh, die hebben de Duitsers ook :p

Los daarvan: Het rijden blijft geweldig bij de Tesla. De wegligging, de stilte, de acceleratie is gewoon top. Totaal ontspannen ga ik door het verkeer.

PWM wijzigde deze reactie 03-01-2018 20:10 (38%)

Nu, met zonder ondertitel

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:27
quote:
Snow_King schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:00:
[...]

Op basis daarvan stuur ik elk kwartaal een declaratie naar mijn BV en verreken het op die manier.
[...]
Let wel op dat je op deze manier de BTW van de stroom niet kan terug krijgen van de fiscus. Als je de elektriciteitsaansluiting op naam van de BV zet en alles wat niet de auto in gaat doorbelast vanuit de BV naar privé kan je wel de BTW terug krijgen voor de door de Tesla gebruikte kWh.

• YoshiBignose
quote:
PWM schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:05:
[...]

Noem mij een optie die de andere merken niet hebben :+

Met de huidige staat van AP, doen Mercedes, Volvo en zelfs VW het niet slechter. De app hebben ze allemaal. Moet zeggen dat de integratie met TuneIn mij nog het meeste bevalt.

EDIT: Oh, die hebben de Duitsers ook :p
Houd er wel rekening mee dat de Model S er al is sinds 2012 hé. Natuurlijk worden veel opties uiteindelijk gestolen door andere merken. Vaak moet je daar wel de luxere types van kopen in de lineup. En AP is echt 10x beter dan ACC + lane assist in een VW hoor.

En geen één auto heeft rainbow road in z'n dash >:) incl. cowbell

YoshiBignose wijzigde deze reactie 03-01-2018 21:10 (10%)

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22-06 19:36

Erasmo

Laadpaaljager

Is er hier toevallig al eens bij de dealer in Groningen geweest? Ik moet er binnenkort toch in de buurt zijn en ben me aan het oriënteren op een Solar Roof, het zou erg fijn zijn als ze daar een demostukje hebben staan.

Doet iets met stroom en motors

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:09:
[...]
En geen één auto heeft rainbow road in z'n dash >:) incl. cowbell
Heb je al "Ho Ho Ho" gezegd tegen de voice control ;)
quote:
Erasmo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:31:
Is er hier toevallig al eens bij de dealer in Groningen geweest? Ik moet er binnenkort toch in de buurt zijn en ben me aan het oriënteren op een Solar Roof, het zou erg fijn zijn als ze daar een demostukje hebben staan.
Hebben ze sowieso niet daar staan ;) En ga maar achter in de rij staan :p

Solar Roof in EU zal wel 2020+ worden. Zodra het er is, wil ik ook.

PWM wijzigde deze reactie 03-01-2018 21:41 (49%)

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:15
-

wouterg00 wijzigde deze reactie 04-01-2018 01:28 (99%)

• wouterg00
De leveraantallen van Q4 zijn binnen, valt enorm tegen. 1500 Model 3 deliveries. 5k/week wordt eind Q2 verwacht en 2500/week eind Q1. Wat wel redelijk positief is dat de fabriek momenteel ongeveer 1000/week kan produceren. Verwacht wordt dat in juli ongeveer 80.000 Model 3's geleverd zijn.

http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=1053245
quote:
Tesla Q4 2017 Vehicle Production and Deliveries
PALO ALTO, Calif., Jan. 03, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- In Q4, Tesla delivered 29,870 vehicles, of which 15,200 were Model S, 13,120 were Model X, and 1,550 were Model 3. This was once again our all-time best quarter for combined Model S and X deliveries, representing a 27% increase over Q4 2016, and a 9% increase over Q3 2017, our previous best quarter.

In total, we exceeded our previously announced guidance by delivering 101,312 Model S and X vehicles in 2017. This was a 33% increase over 2016.

In addition to Q4 deliveries, about 2,520 Model S and X vehicles and 860 Model 3 vehicles were in transit to customers at the end of the quarter. These will be counted as deliveries in Q1 2018.

Q4 production totaled 24,565 vehicles, of which 2,425 were Model 3. As we previously indicated, we slightly reduced Model S and X production in Q4 because of the reallocation of some of the manufacturing workforce towards Model 3 production, which also caused inventory to decline.

During Q4, we made major progress addressing Model 3 production bottlenecks, with our production rate increasing significantly towards the end of the quarter. In the last seven working days of the quarter, we made 793 Model 3's, and in the last few days, we hit a production rate on each of our manufacturing lines that extrapolates to over 1,000 Model 3's per week. As a result of the significant growth in our production rate, we made as many Model 3's since December 9th as we did in the more than four months of Model 3 production up to that point. This is why we were not able to deliver many of these cars during the holiday season, just before the quarter ended. Model 3 deliveries to non-employee customers are now accelerating rapidly, and we're confident our customers will love them.

As we continue to focus on quality and efficiency rather than simply pushing for the highest possible volume in the shortest period of time, we expect to have a slightly more gradual ramp through Q1, likely ending the quarter at a weekly rate of about 2,500 Model 3 vehicles. We intend to achieve the 5,000 per week milestone by the end of Q2.

We're very grateful to everyone at Tesla who has poured their heart and soul into helping with the Model 3 ramp and creating the progress we are seeing. We're also very appreciative of our Model 3 customers, who continue to stick by us while patiently waiting for their cars.

Our delivery count should be viewed as slightly conservative, as we only count a car as delivered if it is transferred to the customer and all paperwork is correct. Final numbers could vary by up to 0.5%. Tesla vehicle deliveries represent only one measure of the company's financial performance and should not be relied on as an indicator of quarterly financial results, which depend on a variety of factors, including the cost of sales, foreign exchange movements and mix of directly leased vehicles.

Forward-Looking Statements
Certain statements herein, including statements regarding future production of Model 3, are "forward-looking statements" that are subject to risks and uncertainties. These forward-looking statements are based on management's current expectations. Various important factors could cause actual results to differ materially, including the risks identified in our SEC filings. Tesla disclaims any obligation to update this information.

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Er zijn 2.425 Model 3's geproduceerd volgens Tesla. De 1000 stuks per week is een extrapolatie gebaseerd op de laatste dagen van december.

Wat mij betreft is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit - voor zover die keuze aan de orde is.

Model 3 gaat vermoedelijk omstreeks de tijd dat die leverbaar wordt hier te lande concurrentie krijgen van 60/64 kWh auto's met LG Chem batterijen: Hyundai Ioniq (Q3), Hyundia Kona EV (Q2/3), Nissan Leaf (MY19).

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:23

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Blijkt maar weer goede keuze om nu de X te halen en niet te wachten op de model 3 (niet te vergelijken als auto)

De model 3 had wel te klein kunnen zijn we wilde de grote auto vervangen. Maar goed levertijd (ik heb geen reservering) is na 2018 zeker met de extra range model.

Plus de X heeft een trekhaak dus maakt eigenlijk de enige keuze gelijk hiervoor. Heb een redelijk groot erf met iets te veel snoef afval en niet te vergeten dat er ook vaak iets vervoerd wordt met een trekhaak.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22-06 19:36

Erasmo

Laadpaaljager

quote:
PWM schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Heb je al "Ho Ho Ho" gezegd tegen de voice control ;)

[...]

Hebben ze sowieso niet daar staan ;) En ga maar achter in de rij staan :p

Solar Roof in EU zal wel 2020+ worden. Zodra het er is, wil ik ook.
Bummer, had gehoopt dat ze op zijn minst een dummy hadden staan. Mijn dak gaat nog pakweg 2 jaar mee maar helaas zijn er voor de rest nog niet echt aanbieders met een een vergelijkbaar product.

Doet iets met stroom en motors

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Mijn probleem ook had ook een solar roof willen hebben alleen helaas duurt het nog even. De Nederlandse alternatieven zijn erg lelijk en pas totaal niet bij onze 100+ jaar oude woning. Die van Tesla zijn ook niet top maar goed het idee dat ze redelijk stevig zijn spreekt mij wel aan.

Update liander komt langs over 2 weken voor de 3 fase upgrade. Maar de meter is officieel geen 3 fase waarom er 3 draden uit de meter komen is vaag. Dus dat wordt recht getrokken. En tot die tijd een extra groepen kast er naast voor de kwH meter + 2x aardlek (een voor de originele kast en een voor de auto) en dan een extra groep (3 fase) en dan de stratenmakers laten komen voor het graaf werk een aanpassing van de oprit. Helaas raak ik mijn oude meter kwijt. Maar goed een verse digitale yah. Maar wel een domme.

MeZZiN wijzigde deze reactie 04-01-2018 14:15 (47%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Hoe Tesla door veel media word bejegend is ook wel duidelijk.

De cijfers laten zien dat er ~2500 Model 3's zijn gemaakt. De kop is (OOK OP TWEAKERS) dat er verdomd weinig verkocht is. En ze hanteren een getal van ~1500.

Wat de cijfers laten zien is juist dat er een enorme hoeveelheid auto's is gemaakt in de laatste dagen en dat Tesla in januari al naar 1000 per week kan groeien.

En dan krijgen we koppen met:
quote:
VERDERE VERTRAGING BIJ BOUW TESLA MODEL 3
Het is niet wat we hoopten vorig jaar inderdaad. Maar waar mensen zich afvroegen of het ooit ging lukken, gaat het nu juist in rap (en aantoonbaar) tempo omhoog.

De koers ging onderuit, maar nu mensen zich echt inlezen in de cijfers, zie je dat het al bijtrekt.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Ah het gaat vooruit het heeft Ford ook wat tijd gekost om de eerste productie lijn te maken.

Tesla doet 2 dingen nieuwe productie lijn (en nee de S en de X zijn niet mass market)

Maar goed alles kost tijd en wat ik wel merk aan tesla is dat ze redelijk hun best doen om een goed product te verkopen. Ja er zijn issues maar het is ook een heel innovatief product dat in een markt gezet wordt die niet bekent staat voor innovatie. Andere auto makers hobbelen een beetje achter tesla aan of gooien een batterij onder een auto vervangen de motor and call it a day. (UP anyone) Maar tesla bouwt van de get go een elektrische auto de rest een auto die elektrisch rijd maar verder alles weg heeft van een old school auto.

Vind het jammer dat de model 3 er nog niet is anders had ik hem waarschijnlijk gekocht maar ben erg blij dat we nu een X gekocht hebben. De 3 is toch een klasse minder (logisch). Misschien volgend jaar de model 3 als vervanging van de C1. Met de lease prijzen en als het bedrijf van mijn vrouw wat meer inkomsten heeft kan zij die op haar bedrijf leasen. Dan zijn we opnieuw goedkoper uit dan een oude c1 te rijden. Maar dan moet hij wel leverbaar zijn.

Verder ben ik niet zo fan van de leaf en ampera het zijn gewone saaie autos. Die natuurlijk heel nodig zijn omdat we echt binnen een paar jaar 100% elektrisch moeten gaan. Maar we zijn er nog niet we zijn op dit moment allemaal BETA tester van elektrisch rijden. De infra van het elektra net moet echt nog aangepast worden om iedereen een EV te laten rijden.

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-06 15:59

Jeroenzer

Rookworst zonder r is ookworst

Ik had het er gister nog over met collega over tesla auto's algemeen, ik vind de auto's super mooi echter is er toch een probleem en dat is de afstand wat je ermee af kan leggen.

gaat iemand wel eens op vakantie met de tesla ? ik rijd bijvoorbeeld graag naar een duitsland of frankrijk en verder, maar dat kan niet met een Tesla...toch ?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je het topic überhaupt wel gelezen? Iedereen die een Tesla heeft gaat er mee op vakantie. Bij de supercharger laden kost weinig extra tijd t.o.v. de tijd die je normaal toch al stopt voor pauzes en eten of drinken.
Natuurlijk kun je naar Frankrijk met een Tesla, en dat duurt ook geen dagen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
En het is nog gratis ook :) Vorig jaar naar Milaan met een Tesla 90 en Volvo V70 T3. De Tesla kwam minder dan 40 minuten later aan. En voor 0 euro tegen 140 euro benzine voor de V70 (enkele reis)

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
PWM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:20:
Hoe Tesla door veel media word bejegend is ook wel duidelijk.
Tsja, je roept het ook wel een beetje over jezelf af door continue je productiedoelen naar achteren te schuiven. Eerst zouden ze al eind 2017 op 5.000 per week zitten, dat werd daarna eind Q1 2018 en nu eind Q2 2018. Inmiddels zit je bijna twee jaar na de start van de reserveringen en zoals het er nu naar uitziet heb je tegen die tijd misschien net 5% van je backlog gebouwd.

Als je nu een Model 3 besteld zegt Tesla dat je hem binnen 12-18 maanden hebt maar zelfs als ze dan eind Q2 de 5.000 exemplaren per week bereiken hebben ze nog twee jaar nodig om het backlog weg te werken. Om de huidige levertijdbelofte waar te maken moeten ze eind Q2 '18 op 10.000 auto's per week zitten.Realistisch gezien denk ik dat je een Model 3 die je vandaag besteld niet voor 2020 hoeft te verwachten.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

quote:
Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:31:
Ik had het er gister nog over met collega over tesla auto's algemeen, ik vind de auto's super mooi echter is er toch een probleem en dat is de afstand wat je ermee af kan leggen.

gaat iemand wel eens op vakantie met de tesla ? ik rijd bijvoorbeeld graag naar een duitsland of frankrijk en verder, maar dat kan niet met een Tesla...toch ?
Duitsland frankrijk allemaal prima te doen. Het supercharger netwerk is best uitgebreid. Daarom zijn wij voor de Model X gegaan (75D) genoeg range de rest van de autos hebben nog steeds het na kijken. Over 2-3 jaar is het wel anders maar voor nu is de Tesla de enige vakantie auto (de leaf zou kunnen maar je moet veel harder je best doen).

Je moet alleen even kijken hoe op je bestemming kan laden maar een simpel stopcontact is genoeg. En in frankrijk voor nu kan je zelfs gratis opladen bij de renault dealers (je moet misschien alleen een converter mee nemen)

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-06 15:59

Jeroenzer

Rookworst zonder r is ookworst

quote:
Maasluip schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:42:
Heb je het topic überhaupt wel gelezen? Iedereen die een Tesla heeft gaat er mee op vakantie. Bij de supercharger laden kost weinig extra tijd t.o.v. de tijd die je normaal toch al stopt voor pauzes en eten of drinken.
Natuurlijk kun je naar Frankrijk met een Tesla, en dat duurt ook geen dagen.
Volgende keer even quoten ;)

maar die batterijen van een tesla doen toch vrij lang laden als je geen super charge paal hebt ?
ik kijk het even vanuit mijn persoonlijke ervaring, ik zal namelijk nooit stoppen voor pauze na 350-400 km, dat doe ik wel na 600-700 km, even 15-30 minuten pauze en weer verder.

Jeroenzer wijzigde deze reactie 05-01-2018 12:00 (48%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:58
quote:
Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:31:
Het is ook nog een probleem dat vele huizen geen eigen oprit hebben. Ik zou totaal niet in staat zijn een elektrische auto in de buurt van mijn huis op te laden. Of moet je dan hopen dat de gemeente een laadpaal bij de openbare parkeerplek voor je huis neerzet en dat je dan de enige bent met zo'n auto in de buurt.
quote:
Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:56:
Ik zelf ben namelijk nog nooit om 300-400 km gestopt (wat noodzakelijk is met een tesla).
De meeste mensen rijden niet meer dan 2 uur achter elkaar door, dat jij zelf meer dan 3 a 4 uur achter elkaar rijdt maakt dat wel een belemmering dan. Al duurt een chauffeurswissel bij mij 5 a 10 minuten en geen half uur. Dus om onderweg te laden moet er wel iets meer tijd uitgetrokken worden.

LordSinclair wijzigde deze reactie 05-01-2018 11:59 (29%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
[...]

Volgende keer even quoten ;)

maar die batterijen van een tesla doen toch vrij lang laden als je geen super charge paal hebt ?
ik kijk het even vanuit mijn persoonlijke ervaring, ik zal namelijk nooit stoppen voor pauze na 350-400 km, dat doe ik wel na 600-700 km, even 15-30 minuten pauze en weer verder.
Dat is een keuze. Dat het langer duurt is evident. Met een gewone auto kun je ook 200 gaan rijden zonder echt veel impact op de tijd die je nodig hebt om te tanken terwijl je met een Tesla dan geen tijd meer wint omdat je langer moet laden.
Bij een Tesla Supercharger heb je 80% lading in 30 minuten. Als je 1000 km wil rijden moet je dus zo'n 3x stopen, dat is 3x 30 minuten. Als je volgens de richtlijn '2 uur rijden, 15 minuten rust' gaat dan heb je met 1000 km ook al een uur rust genomen.
Al met al niet echt wereldschokkend meer tijd dus. En als je je reisgedrag daar niet aan aan wil passen is een Tesla niets voor jou, simpel als dat.

Maasluip wijzigde deze reactie 05-01-2018 12:14 (7%)

Open Source landkaart

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

@LordSinclair de meeste gemeente hebben regelingen zoals als er niet binnen 300 meter een paal is dat je er een kan aanvragen. En vaak kan je er ook een (op eigenkosten) aanvragen voor je deur. Informeer eens bij de gemeente wat ze kunnen doen voor je.

@Jeroenzer Voor een tesla gooi je je bestemming in de navigatie en dan geeft hij aan precies waar je moet supercharger meestal elke 3 uur. Dus dat is toch al een moment dat je even rust moet nemen veiligheid.
Meestal in een half uur ver genoeg opgeladen om de volgende stop aan te doen. Hij geeft zelfs aan hoe veel batterij jij nog over hebt op de verschillende tussen stops. Ja het is niet zo handig als een tank vullen maar een issue is het ook niet.

Ja het is wel anders maar een groot issue is het niet. Het is anders denken. Plus voor een actie die max 2 keer per jaar voorkomt wil ik geen auto meer omheen plannen. Dus een extra stop of 2 is geen major issue voor mij. Ik heb ook nog kids dus die moeten echt elke 2-3 uur even uit de auto.

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-06 10:43
quote:
MeZZiN schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:59:
@LordSinclair de meeste gemeente hebben regelingen zoals als er niet binnen 300 meter een paal is dat je er een kan aanvragen. En vaak kan je er ook een (op eigenkosten) aanvragen voor je deur. Informeer eens bij de gemeente wat ze kunnen doen voor je.

@Jeroenzer Voor een tesla gooi je je bestemming in de navigatie en dan geeft hij aan precies waar je moet supercharger meestal elke 3 uur. Dus dat is toch al een moment dat je even rust moet nemen veiligheid.
Meestal in een half uur ver genoeg opgeladen om de volgende stop aan te doen. Hij geeft zelfs aan hoe veel batterij jij nog over hebt op de verschillende tussen stops. Ja het is niet zo handig als een tank vullen maar een issue is het ook niet.

Ja het is wel anders maar een groot issue is het niet. Het is anders denken. Plus voor een actie die max 2 keer per jaar voorkomt wil ik geen auto meer omheen plannen. Dus een extra stop of 2 is geen major issue voor mij. Ik heb ook nog kids dus die moeten echt elke 2-3 uur even uit de auto.
Hier kun je een trip checken https://www.tesla.com/trips O-)

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• YoshiBignose
quote:
[...]
Als je 700 km in één stuk door wil rijden (ik moet er niet aan denken) dan kan je beter gaan dieselen ja :') Of heel langzaam rijden in de 100D zonder airco, verlichting etc. :') Snap niet dat iemand bijna 6 uur lang achter elkaar in een auto kan zitten en rijden.

Ik ben met de Tesla naar Engeland en Duitsland geweest en het gaat prima. Je moet wel even goed de supercharger route plannen en iets minder haast hebben dan met een ICE. Vooral in Duitsland is het heel verleidelijk om 200 km/u te rijden. Kan best hoor, maar goed op je range letten dan :P

Ik ben na 2.5 uur rijden het meestal wel zat. Even eten, drinken, pissen en na zo'n 30 min. kun je weer gaan.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Ik ook en anders is het eigenlijk een prima oplossing je moet toch even drinken benen strekken en even rusten de kids even luchten ^_^ ook heel verstandig.

Je moet alleen iets beter plannen om te kunnen superchargen maar goed dat lost de tesla op voor je.

• RichieB
Van de bijtelling die ik mezelf bespaar heb ik voor 2018 twee vliegvakanties geboekt inclusief huurauto. En dan hou ik nog ruim geld over.

• mrmrmr
  • Niet online
Misschien interessant voor degenen met een Model 3 reservering: een diepgaande review op Electrec.

• Rico
  • Laatst online: 19-06 22:10

Rico

Wie dit leest is gek....

quote:
RichieB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:08:
Van de bijtelling die ik mezelf bespaar heb ik voor 2018 twee vliegvakanties geboekt inclusief huurauto. En dan hou ik nog ruim geld over.
En weg is het mileu voordeel.......

• LordSinclair
quote:
Rico schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:13:
[...]

En weg is het mileu voordeel.......
Jij was nog steeds in de veronderstelling dat mensen auto's met lage/geen bijtelling rijden omdat het goed is voor het milieu?

Waarom denk je dat zodra dat voordeel weg is de auto's uit het Nederlandse straatbeeld verdwijnen?

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Na de cijfers vorige week en de negatieve commentaren, maar eens Tesla ingeslagen in de verwachting dat mensen nog wel de positieve kant zouden zien.

Dat kwam sneller dan gedacht :+

https://tweakers.net/ext/f/u85TGhfFMOklCsLdSAJql34V/thumb.jpg
quote:
LordSinclair schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Jij was nog steeds in de veronderstelling dat mensen auto's met lage/geen bijtelling rijden omdat het goed is voor het milieu?

Waarom denk je dat zodra dat voordeel weg is de auto's uit het Nederlandse straatbeeld verdwijnen?
Daarom is het ook een overheidstaak om het te stimuleren. Je moet het niet bij de mensen neerleggen.

Dat betekent bijvoorbeeld wat mij betreft ook gewoon duurdere vakanties en hogere ticketprijzen. EU breed regelen die handel. Gewoon, 50,- per enkele reis CO2 compensatie en dat geld steken in duurzame zaken. En nog een keer 50 cent per liter op de benzine (ook EU breed).

Bij reizen kan je nu al je CO2 compenseren voor enkele euro's (wat echt echt helemaal niets is als je kijkt naar de uitstoot). Op de radio was vanochtend dat dat gebeurt bij 1 op de 800(!) reizen.

De consument gaat het in ieder geval niet zelf doen.

En mijn Tesla rijd ik 100% voor de fiscale redenen (en omdat het gewoon een heel fijne auto is).

PWM wijzigde deze reactie 09-01-2018 10:01 (13%)

• LordSinclair
quote:
PWM schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:52:
Na de cijfers vorige week en de negatieve commentaren, maar eens Tesla ingeslagen in de verwachting dat mensen nog wel de positieve kant zouden zien.

[afbeelding]

[...]

Daarom is het ook een overheidstaak om het te stimuleren. Je moet het niet bij de mensen neerleggen.

Dat betekent bijvoorbeeld wat mij betreft ook gewoon duurdere vakanties en hogere ticketprijzen. EU breed regelen die handel. Gewoon, 50,- per enkele reis CO2 compensatie en dat geld steken in duurzame zaken. En nog een keer 50 cent per liter op de benzine (ook EU breed).

Bij reizen kan je nu al je CO2 compenseren voor enkele euro's (wat echt echt helemaal niets is als je kijkt naar de uitstoot). Op de radio was vanochtend dat dat gebeurt bij 1 op de 800(!) reizen.

En mijn Tesla rijd ik 100% voor de fiscale redenen (en omdat het gewoon een heel fijne auto is).
Mee eens dat de gebruiker er meer mee belast moet worden voor de milieu-impact die deze heeft. Maar dan moet de overheid het verschil tussen het particulier en zakelijk een auto hebben toch eens aanpassen. Het gaat er bij mij niet in dat een loonsverhoging ter waarde van een hele dure zakelijke wagen onbelast is en dan als ik die loonsverhoging in geld krijg ik eerst veel belasting betaal over het loon, vervolgens een dure wagen moet betalen om vervolgens geen wegenbelasting te betalen.

De grootste milieu winst zit hem toch echt in de zakelijke kilometers, zowel per weg als per lucht en niet in die sporadische vakantiereizen. Wellicht zou dat wat meer belast moeten gaan worden voor de werkgevers zodat er nagedacht wordt voordat er weer naar de andere kant van het land gereden wordt of een vergadering elders ter wereld gehouden wordt om weer eens lekker heen en weer te vliegen.

• nils7
quote:

[afbeelding]

[...]

Zolang vliegen goedkoper is dan een milieubewuste trein zal de reiziger het aan zijn derriere oxideren of het beter is voor het milieu.
Ik hoorde wel dat er BPM tarieven zijn aangepast voor vervuilendere auto's dat is al een goede stap.

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
nils7 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Zolang vliegen goedkoper is dan een milieubewuste trein zal de reiziger het aan zijn derriere oxideren of het beter is voor het milieu.
Ik hoorde wel dat er BPM tarieven zijn aangepast voor vervuilendere auto's dat is al een goede stap.
Op zich positief om meer naar de werkelijke uitstoot te belasten ipv de grotendeels fictieve oude meetmethode maar het is wel vrij gek om al een CO2-boete opgelegd te krijgen voordat je met de auto in kwestie ook maar een gram CO2 hebt uitgestoten. Hoe meer je rijdt, hoe goedkoper de uitstoot omdat je de boete uitsmeert over meer kilo's CO2. Waarom zit er niet gewoon een CO2-opslag op brandstof, dat is immers de bron.

Ja, ik las dat een BMW X5 3.0d 16.000 euro duurder is geworden, CO2-boete is nu ruim 32 mille. Zo'n ding stoot 183 gram CO2 per km uit. Als je 200.000 km met dat ding rijdt betaal je 90 euro per ton CO2 en als je minder rijdt nog veel meer.
Ondertussen kun je met Transavia voor 33 euro van Amsterdam naar Lissabon vliegen (140 kilo CO2): 23 euro per ton. Om de klimaatdoelen van Parijs te halen zou een ton CO2 ongeveer 60 euro moeten kosten...

• Rico
  • Laatst online: 19-06 22:10

Rico

Wie dit leest is gek....

quote:
LordSinclair schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Niet geheel maar om dat maar gelijk de winst om te zetten in vliegreizen terwijl je gratis kan rijden in een Tesla vind ik wel wat extreem.

• RichieB
quote:
Rico schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:22:
[...]
Niet geheel maar om dat maar gelijk de winst om te zetten in vliegreizen terwijl je gratis kan rijden in een Tesla vind ik wel wat extreem.
Ik heb de vliegreizen geboekt voordat ik de Tesla kocht, maar wel omdat ik 100% EV wilde gaan rijden. Het had ook een BWM i3s kunnen worden of een Hyundai Ioniq. Daarmee heb je weinig keus als je verder weg wilt. Nu ik de Tesla heb ga ik er zeker ook mee op vakantie al is het maar om een keer te proberen hoe dat bevalt.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Eerst was de keuze (voordat de tesla kwam) of auto of vliegtuig waarbij de auto vaak duur is omdat je toch veel benzine verstookt. Nu is het of gratis maar langzaam maar auto op locatie. Of vliegtuig en daar wat huren. Ik denk dat wij liever kiezen voor langzaam maar met auto. En dat we onderweg wat extra stops inplannen just for fun.

• YoshiBignose
Ja er zitten voordelen en nadelen aan. Ben 2x naar Londen gereden en 2x naar Duitsland. Naar Londen kost je uiteindelijk toch zo'n 10 uur, maar dat komt ook deels door die trein. Nou is het wel lekker om daar een goede auto te hebben ipv een leasebak en dat scheelt ook geld. Als je echt alleen in de binnenstad moet zijn heb je echter niet zoveel aan een auto. Tesla is wel vrij bijzonder in andere landen dus zag gewoon veel mensen kijken en foto's maken, terwijl er Bentley's en McLarens voor en achter me stonden bij de Harrods :P Voelde me bijna een celebrity.

Ik denk dat als ik alleen moest reizen dat ik dan het vliegtuig had gekozen. Met meerdere mensen in een auto zitten en af en toe stoppen en eten is leuker en hoe meer mensen in de auto, hoe meer winst natuurlijk :P

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-06 19:34
quote:

[afbeelding]

[...]
Plaatje is wel een klein beetje misleidend, het aandeel is in een weekje geen 30% gestegen, maar rond de 9% als je goed kon timen. Waarschijnlijk heb jij in Bux een multiplier aan staan?

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-06 22:41

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar een Tesla,
Groot fan van elektronica. Maar weinig kennis over auto's in het algemeen.

In Nederland is een nieuwe Tesla peperduur. Ook zijn er mogelijkheden om deze te importeren via Amerika, in een container gaan dan een x aantal auto's, en dan kan je vervolgens in Duitsland de auto's laten keuren.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Anders wilde ik ook wel graag meningen weten over 2e hands Tesla's. Sommige staan voor ¤30-40k te koop. Modellen vanuit 2014 bijvoorbeeld, maar hier ben ik sceptisch over. Ik denk dat de accu-packs flink achteruit gaan door de jaren heen.

Tot slot is er nog de optie om te leasen, maar dat is uiteindelijk toch wel duurder.

Wat denken jullie wat verstandig is om "relatief goedkoop" <¤50.000 een Tesla aan te schaffen?

我的名字是Mirno

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:59

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

quote:
mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:19:

In Nederland is een nieuwe Tesla peperduur. Ook zijn er mogelijkheden om deze te importeren via Amerika, in een container gaan dan een x aantal auto's, en dan kan je vervolgens in Duitsland de auto's laten keuren.

Anders wilde ik ook wel graag meningen weten over 2e hands Tesla's. Sommige staan voor ¤30-40k te koop. Modellen vanuit 2014 bijvoorbeeld, maar hier ben ik sceptisch over. Ik denk dat de accu-packs flink achteruit gaan door de jaren heen.

Tot slot is er nog de optie om te leasen, maar dat is uiteindelijk toch wel duurder.

Wat denken jullie wat verstandig is om "relatief goedkoop" <¤50.000 een Tesla aan te schaffen?
Welk model wil je?
Als je puur een Tesla wilt, en je kan nog een jaar en een paar maanden wachten dan is de Model3 wellicht een uitkomst. nieuw voor ongeveer 50.000 euro.
De accupacks blijven behoorlijk goed daar zijn diverse onderzoeken naar geweest.

Gewoon sebastiaan

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

quote:
mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:19:

Tweede hands. De tesla's uit de US hebben een andere stekker. Plus geen supercharging een van de meest nuttige features voor lange afstand.

Ik weet niet of met herkeuren en de invoerrechten enzo het echt veel goedkoper is. Plus geen garantie en ik weet ook niet of je voor service bij tesla langs kan met een US auto.

Tesla's zijn redelijk duur ja maar een mode 3 is prima te betalen (voor een EV dan)

• mirno
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-06 22:41

mirno

私の名前はMirnoです

quote:
Smuggler schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:57:
[...]
Welk model wil je?
Als je puur een Tesla wilt, en je kan nog een jaar en een paar maanden wachten dan is de Model3 wellicht een uitkomst. nieuw voor ongeveer 50.000 euro.
De accupacks blijven behoorlijk goed daar zijn diverse onderzoeken naar geweest.
quote:
MeZZiN schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Tweede hands. De tesla's uit de US hebben een andere stekker. Plus geen supercharging een van de meest nuttige features voor lange afstand.

Ik weet niet of met herkeuren en de invoerrechten enzo het echt veel goedkoper is. Plus geen garantie en ik weet ook niet of je voor service bij tesla langs kan met een US auto.

Tesla's zijn redelijk duur ja maar een mode 3 is prima te betalen (voor een EV dan)
Model S vind ik best mooi. Wil zoiezo voor een Sedan model gaan.
Maar ga er nog even over nadenken, is toch best veel geld.
Misschien een 2e hands model van 2013/2014. Maar heb het idee dat daar dan weer snel wat mis mee kan zijn.

Andere elektrische auto's zijn uiteraard ook een optie. Is voor korte afstanden, en eens in de paar weken een wat langere afstand. (110KM).

Heeft overigens nog geen haast hoor.

我的名字是Mirno

• RichieB
quote:
mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:54:
[...]
Misschien een 2e hands model van 2013/2014. Maar heb het idee dat daar dan weer snel wat mis mee kan zijn.
[...]
Wat zou er stuk kunnen gaan? Je hebt de accu's, de elektromotoren en wat ondersteunende elektronica. Het is geen traditionele auto met een motor met allemaal bewegende delen die gesmeerd en gekoeld moeten worden en best hard slijten.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vooral bij de eerste generatie Model S ging alles in de drivetrain kapot. Het is nu wel beter, maar ik zou er ook een beetje huiverig voor zijn.

Open Source landkaart

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Da’s nogal een blanket statement :) een drive unit met problemen is vrij makkelijk te herkennen aan het geluid. Vrijwel elke 2013/2014 heeft al een keer een nieuwe gehad. Mijn eerste twee units gingen nog geen 30k km mee maar de huidige heeft er inmiddels 70k op zitten zonder problemen. Verder is de 12V-batterij een risico maar dat is meer vervelend dan duur. Over de accu zelf zou ik me niet te veel zorgen maken, die gaan zeer zelden kapot en de levensduur is tot nu uitstekend gebleken tenzij de vorige eigenaar hem mishandeld heeft - door hem bijvoorbeeld lang ingeplugged te laten op 100% lading. Ik ben na 130k km en bijna 4 jaar nu zo’n 15km range kwijt (<4%). Met dat tempo moet je zeker een jaar of 10 vooruit kunnen.

Grootste nadeel van een ouder model is het ontbreken van fatsoenlijke stoelen, 4G en (pre-najaar 2014) autopilot/actieve cruise control.

• RichieB
De "next gen" stoelen zijn inderdaad wel een must. Ik heb zelf een 2016 model met next gen stoelen maar wel 3G. De upgrade naar 4G kost ¤550 ofzo en dat vind ik het niet waard. 3G werkt op zich prima, alleen duurt het soms lang voordat Spotify je details laadt.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

quote:
Maasluip schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:46:
Vooral bij de eerste generatie Model S ging alles in de drivetrain kapot. Het is nu wel beter, maar ik zou er ook een beetje huiverig voor zijn.
Maar deze vallen onder garantie. 8 jaar dus geen enkele tesla is nog uit garantie hier voor.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:31:
De "next gen" stoelen zijn inderdaad wel een must. Ik heb zelf een 2016 model met next gen stoelen maar wel 3G. De upgrade naar 4G kost ¤550 ofzo en dat vind ik het niet waard. 3G werkt op zich prima, alleen duurt het soms lang voordat Spotify je details laadt.
Ik heb juist wél de LTE/4G genomen in mijn Model S uit 2013 omdat de dekking van 4G steeds beter wordt in Nederland en 3G al weer uit wordt gezet op sommige plekken.

4G/LTE is wat sneller, dat is leuk, maar het gaat mij vooral om de dekking. Die is met 4G echt wel beter dan met 3G. Ik ben er blij mee!

• jelleeelco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-06 16:00
quote:
Ik kan over enkele maanden een auto gaan bestellen en de Tesla is een van de opties (75D). Al ben ik bang dat het net boven budget zal zijn.

Maar de range is toch ook een concern. Wij hebben een appt in Tsjechie (Karlovy Vary). Ik zou er kunnen komen door gebruik te maken van de super chargers, maar een trip duurt dan wel 11 uur... in mijn huidige auto rijd ik (als ik alleen ben) er in 7-8 uur naar toe. Maar dan, er komen is 1 ding, maar dan terug... Er is slechts 1 laadpunt in de buurt (30 km verder op) en die laadt met 11kwh. Klopt het dan dat ik dus een volle dag moet uitrekken om de auto te laden?

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

@jelleeelco Je kan wachten op de model 3 als budget een issue is.

Je kan hem altijd nog aan het normale stopcontact zetten gaat nog langzamer maar goed dan red je het waarschijnlijk prima tot de eerste supercharger.

Maar in die plaats zijn 4 charger dus dat moet redelijk lukken toch :) -> https://www.plugshare.com/ en via andere sites zijn soms meer chargers te vinden.

De range zal je issue niet zijn als je eenmaal daar bent kan je lang met je accu verder. En af en toe in het normale stopcontact als het nodig is.

• nils7
quote:
jelleeelco schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Ik kan over enkele maanden een auto gaan bestellen en de Tesla is een van de opties (75D). Al ben ik bang dat het net boven budget zal zijn.

Maar de range is toch ook een concern. Wij hebben een appt in Tsjechie (Karlovy Vary). Ik zou er kunnen komen door gebruik te maken van de super chargers, maar een trip duurt dan wel 11 uur... in mijn huidige auto rijd ik (als ik alleen ben) er in 7-8 uur naar toe. Maar dan, er komen is 1 ding, maar dan terug... Er is slechts 1 laadpunt in de buurt (30 km verder op) en die laadt met 11kwh. Klopt het dan dat ik dus een volle dag moet uitrekken om de auto te laden?
Je kan ook deze proberen:

https://abetterrouteplanner.com/

• Jaeger
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-06 13:44
quote:
Ik heb ook getwijfeld over de range maar heb nu toch een model X besteld.
Ik ga deze zomer naar zuid Frankrijk maar denk dat ik bij de dichtstbijzijnde supercharger bij de eindbestemming zorg dat ik tot 90/100% oplaad. Zolang je een supercharger op +- 100km van je bestemming hebt moet dat sowieso wel goed komen.

• wouterg00
https://arstechnica.com/c...-tesla-for-10-more-years/

Als Musk de $TSLA Market Cap naar 650 miljard weet te tillen (wat alleen Microsoft, Apple en Google bereikt hebben) krijgt hij 12% aandelen, omgerekend 78 miljard euro waard. Dan heeft hij inclusief zijn huidige aandelen een vermogen van meer dan 200 miljard, het dubbele van Jeff :)

Edit: Amazon heeft vandaag ook de 650 miljard gehaald! Alle vier de bedrijven zijn grotendeels softwarebedrijven (iOS, Windows, Android, amazon.com), en dat zou je ook enigszins kunnen zeggen van Tesla (met Autopilot).

• Stealth2000
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 14:15
Gisteren werd ik gebeld door tesla. Of ik de nieuwe velgen (sonic twin turbine 21") wil in plaats van de bestelde velgen (21" turbine) Ze schijnen lichter te zijn en de bouten zijn afgedekt. Ziet er goed uit maar ik ben heel benieuwd hoe ze er IRL uit zien.
Erg tof dat ze even gebeld hebben. :D

Stealth2000 wijzigde deze reactie 23-01-2018 22:30 (7%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 16:31
Heel langzaam komen we steeds dichter in de buurt :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
jelleeelco schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:21:
[...]

EV Trip Planner geeft 1:11 extra laden. Maar dan kom je waarschijnlijk leeg aan, dus reken een 45 minuten extra bij de laatste lader om helemaal op te laden.
Bij een 11 kW lader zou je bijna 7 uur nodig hebben om hem helemaal vol te laden, dus in een nacht is hij vol.

Open Source landkaart

• nils7
quote:
wouterg00 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:27:
https://arstechnica.com/c...-tesla-for-10-more-years/

Als Musk de $TSLA Market Cap naar 650 miljard weet te tillen (wat alleen Microsoft, Apple en Google bereikt hebben) krijgt hij 12% aandelen, omgerekend 78 miljard euro waard. Dan heeft hij inclusief zijn huidige aandelen een vermogen van meer dan 200 miljard, het dubbele van Jeff :)

Edit: Amazon heeft vandaag ook de 650 miljard gehaald! Alle vier de bedrijven zijn grotendeels softwarebedrijven (iOS, Windows, Android, amazon.com), en dat zou je ook enigszins kunnen zeggen van Tesla (met Autopilot).
11 x zoveel waard als nu.
Die schattingen heb ik vaker gehoord, vacationhomeforfree here we come *O*
quote:
Jaeger schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Ik ga deze zomer naar zuid Frankrijk maar denk dat ik bij de dichtstbijzijnde supercharger bij de eindbestemming zorg dat ik tot 90/100% oplaad. Zolang je een supercharger op +- 100km van je bestemming hebt moet dat sowieso wel goed komen.
Gefeliciteerd met bestelling :)
Even er vanuitgaande dat je naar de Cote D'Azure gaat, daar heb je ook best wat destination chargers.
Dus ga een keer eten bij een etablissement met zo'n charger dan kun je al een beetje bij laden.
Ware het niet dat ik laatst bij zo'n lader enorm werd geknepen (in NL) en na een voor-, hoofd en nagerecht 13 km erbij had gekregen (dat wel even gemeld, de verwachtte 16 amps werden verre van gehaald).
Laat je bij aflevering wel even goed adviseren over de laadmogelijkheden in Frankrijk en persoonlijk zou ik een ChaDeMo adapter erbij nemen, kost wat pegeltjes maar je snellaadmogelijkheden verdubbelen zowat in Europa. Uiteraard kun je het supercharger network als leidraad nemen maar als een ChaDeMo lader op 10 km zit dan scheelt dat enorm ;)

nils7 wijzigde deze reactie 24-01-2018 08:24 (42%)

• jelleeelco
quote:
Jaeger schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Heel erg mooi... op het werk rijden ook een aantal een Model X. Zou ik ook zo voor gaan, maar dat laat mijn lease budget helaas niet toe... max 1278 per maand. Daar kon ik destijds de S 75 Base net voor leasen, maar sinds die niet meer geleverd wordt houdt dat op. De S75 4wd is net 5 tientjes te duur (wij mogen geen cent bijtebalen uit eigen zak).

Dus als het EV wordt dan waarschijnlijk een Opel Ampera-E (als die al te leveren is... nog een vereiste: auto moet binnen 4 maanden te leveren zijn) of een Golf E met dan de optie om in de vakantie dagen een diesel/benzine te hebben.

• YoshiBignose
Dat is wel klote, een Ampera-E of een Tesla is een wereld van verschil :P

• RichieB
quote:
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:14:
[...]
De S75 4wd is net 5 tientjes te duur (wij mogen geen cent bijtebalen uit eigen zak).
[...]
Dus je mag wel een ICE nemen met ¤1000+ bijtelling, maar ¤50 bijbetalen voor een Tesla met ¤300 bijtelling mag niet? 8)7

• jelleeelco
Tja, inderdaad. Bijtelling voor tesla zou overigens EUR 149 zijn en geen 300, maar dat terzijde.

• RichieB
Je bedoelt waarschijnlijk je netto bijtelling (dus je kosten na belastingaftrek). Ik heb het over het bedrag dat je iedere maand bij je inkomen moet tellen (=bruto). ;)

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

quote:
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Heel erg mooi... op het werk rijden ook een aantal een Model X. Zou ik ook zo voor gaan, maar dat laat mijn lease budget helaas niet toe... max 1278 per maand. Daar kon ik destijds de S 75 Base net voor leasen, maar sinds die niet meer geleverd wordt houdt dat op. De S75 4wd is net 5 tientjes te duur (wij mogen geen cent bijtebalen uit eigen zak).

Dus als het EV wordt dan waarschijnlijk een Opel Ampera-E (als die al te leveren is... nog een vereiste: auto moet binnen 4 maanden te leveren zijn) of een Golf E met dan de optie om in de vakantie dagen een diesel/benzine te hebben.
Kan je dan niet beter kijken naar een Leaf. De Ampera-e is wel een erg schattige auto. zeker als je eerst voor een X wilde gaan.

Ampera is ook slecht leverbaar op dit moment. Maar die opel golf e is ook een grappig optie had die ook gezien bij bijna andere EV autos lease. Zelf gelukkig geen max lease budget maar goed dat help ook niet.

Maar goed wat ik niet snap voor de lease dat S op 1278 uit kom voor de x kom ik uit op 1300 (zonder extra's) wel winterbanden. de s is 5000 euro goedkoper dus rond de 1250 ish. Misschien even vragen of je ALD (via tesla) lease kan hebben voor je tesla ipv andere lease opties de rest is redelijk duur. Dus in theorie moet je zelf uit kunnen komen met je ruime lease budget.

Misschien kan je nog een akkoordje gooien met tesla dat je de base model neemt en zelf de extra's voor je rekening neemt als je die dan echt graag wilt.

• jelleeelco
Ik wilde voor de S gaan, niet de X. Maar heb je de X gevonden voor 1300? Ik kan alleen op leaseplan een prijs uitrekenen en dan kom ik voor de S al hoger uit. De S Base is helaas niet meer leverbaar.

Ik reken (moet) met de volgende gegevens:
-54 maanden
-30k per jaar
-metallic lak
-alarm (heeft auto gelukkig al dus geen extra kosten)
-winterbanden
-'brandstof' pas Europa
-basis pakket mbt inzittenden verzekering, vervangend vervoer etc.
-brandstof voorschot

Dan kom ik op EUR 1252,95 ex brandstof, dat dan 86,25 bedraagt.. samen 1339,2. Dat is 61,2 hoger dan toegestaan.

Misschien dat de fleetowner wat flexibel staat tegenover die brandstof toeslag...immers, bij de superchargers kun je (meen ik) gratis laden. En misschien is er een deal te maken met een lease maatschappij. Ik heb daar nul ervaring mee, nog nooit een lease auto gehad!

• jelleeelco
quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:16:
Dat is wel klote, een Ampera-E of een Tesla is een wereld van verschil :P
Auch...inderdaad...als ik mocht bijbetalen was het een no-brainer.

• jelleeelco
quote:
MeZZiN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:39:
[...]
... Misschien even vragen of je ALD (via tesla) lease kan hebben voor je tesla ipv andere lease opties de rest is redelijk duur....
Wat is ALD via Tesla? Als ik zoek op ALD vind ik een wat kleine lease maatschappij; is dat wat je bedoelt?

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Jep dat is de standaard lease maatschappij van Tesla voor operationele lease en die is erg goedkoop meestal 200-300 euro goedkoper dan de grote jongens met tesla. Ik heb 10 offertes in de markt gezet voor mijn tesla lease en deze was de goedkoopste of net zo duur maar meer waar voor je geld (winterbanen lager eigen risico etc)

• jelleeelco
quote:
MeZZiN schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:47:
Jep dat is de standaard lease maatschappij van Tesla voor operationele lease en die is erg goedkoop meestal 200-300 euro goedkoper dan de grote jongens met tesla. Ik heb 10 offertes in de markt gezet voor mijn tesla lease en deze was de goedkoopste of net zo duur maar meer waar voor je geld (winterbanen lager eigen risico etc)
Ik heb gekeken, kan echter geen account aanmaken en dus niet checken wat een Tesla bij hun zou kosten. Het nummer op mijn tankpas zal wel van het verhuurbedrijf zijn en niet van mijn werkgever.

Overigens met een andere lease maatschappij gesproken en die gaf aan mogelijkheden te zien in mijn situatie. Niet zeker of we daar mogen bestellen; het is uitbesteed aan een fleet management bedrijf. Er staat wel dat we drie offertes kunnen aanvragen, maar als dat uitsluitend via maatschappijen is waarmee de fleetmanager een contract heeft...

• YoshiBignose
Overigens zou ik voor een S gaan en niet voor een X, tenzij je een trekhaak echt heel belangrijk vindt of je kinderen lange benen hebben.

• jelleeelco
X is veel en veel te duur. Ik vind de S qua model ontzettend mooi.. als het kan wordt het een S.

• YoshiBignose
quote:
jelleeelco schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:46:
X is veel en veel te duur. Ik vind de S qua model ontzettend mooi.. als het kan wordt het een S.
Ik vind ¤6000 meer nou ook weer niet zo schokkend, vooral niet op een bedrag van ¤90.000. Opties zijn vrijwel gelijk.

• jelleeelco
Maar in lease bedrag een honderd of 2... En daar kijk ik natuurlijk naar

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

@jelleeelco loop even binnen bij tesla of bel ze zij kunnen zo voor je een offerte regelen. Bij ALD op basis van 40k per jaar voor 5 jaar is elke 1000 (inclusief btw) euro 14 euro extra lease bedrag per maand. Ze hebben wel een deal met ALD waardoor ALD veel goedkoper is dan alle andere. En je kan vragen om niet standaard met winterbanden te doen dan kom je zelfs met de standaard x binnen je budget.

Maar 100 euro per maand kan wel uitmaken als je over je grens heen gaat van je lease budget.

Maar kan je niet een case maken dat je minder benzine kosten maakt van 300-500 euro per maand naar max 70 euro per maand. Dus daarom iets meer budget kan hebben omdat het goedkoper is.

• jelleeelco
quote:
MeZZiN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:33:
@jelleeelco loop even binnen bij tesla of bel ze zij kunnen zo voor je een offerte regelen. Bij ALD op basis van 40k per jaar voor 5 jaar is elke 1000 (inclusief btw) euro 14 euro extra lease bedrag per maand. Ze hebben wel een deal met ALD waardoor ALD veel goedkoper is dan alle andere. En je kan vragen om niet standaard met winterbanden te doen dan kom je zelfs met de standaard x binnen je budget.

Maar 100 euro per maand kan wel uitmaken als je over je grens heen gaat van je lease budget.

Maar kan je niet een case maken dat je minder benzine kosten maakt van 300-500 euro per maand naar max 70 euro per maand. Dus daarom iets meer budget kan hebben omdat het goedkoper is.
Interessant! Ik ga zeker even bij Tesla langs zodra ik de tijd heb. Ik denk dat benzine/electra niet uitmaakt. Totaal bedrag is 1278 ex BTW. Daar moet alles inzitten: brandstof en lease prijs. Dus of een lagere leaseprijs (ICE) en een hogere brandstofprijs, dan wel hogere leaseprijs (Tesla) en lagere brandstof.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Misschien een gek idee dan om prive de stroom te doen. dan kan je misschien hem wel leasen plus of je het nu in salaris betaald of via je stroom rekening maakt niet heel veel uit.

Maar als je het via ALD mag doen dat moet het wel lukken (ligt misschien nog aan hoeveel kilometers elke 10k kost rond de 40-50 euro extra per maand.

• nils7
quote:
MeZZiN schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:05:
Misschien een gek idee dan om prive de stroom te doen. dan kan je misschien hem wel leasen plus of je het nu in salaris betaald of via je stroom rekening maakt niet heel veel uit.

Maar als je het via ALD mag doen dat moet het wel lukken (ligt misschien nog aan hoeveel kilometers elke 10k kost rond de 40-50 euro extra per maand.
Wat is bij hen het basis bedrag voor een instap tesla ex BTW?

• jelleeelco
Ik kan helaas niet thuis laden...geen eigen oprit. Ik zal een paal moeten aanvragen bij de gemeente; er zitten wel een paar palen in de buurt, op 350 meter afstand, en 1 paal bij de gemeente. maar dat is blauwe zone...

Ik moet rekenen met 54 maanden en 30.000km per jaar...

• jelleeelco
quote:
nils7 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Bij ALD weet ik het niet, maar bij leaseplan zitten ze op 939 per maand. Dat is echter met 60 maanden en 10k per jaar... Zodra je 54 maanden / 30k per jaar invult en de extra's (brandstofpas, winterbanden, dat soort zaken) zit je al op 1252 ex BTW (ex voorschot brandstof).

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Misschien dan die kosten prive nemen je wilde toch misschien al bij betalen. Plus als je snel bent kan je nog voor einde deze maand gratis superchargen.
quote:
nils7 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:07:
[...]

De basis bedrag voor de X bij ALD is 1300 euro met 40k en winterbanden. Zonder banden 20 euro minder denk ik. De S zal iets van 80 euro goedkoper zijn dus als je 30k doet zal je rond de 1150 zitten denk ik. Lease prijzen zijn gewoon een formule alleen die formule werkt niet goed voor tesla's omdat tesla een rest waarde garantie geeft en alleen ALD (van wat ik weet) heeft de deal waardoor ze weinig risico lopen met een tesla.

Bij lease plan zat ik voor mijn offerte van 1500 euro op 1700 euro bij leaseplan. dus die zijn best heel veel duurder.

MeZZiN wijzigde deze reactie 25-01-2018 10:23 (39%)

• jelleeelco
Is dat inclusief of exclusief voorschot electra?

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Zonder, voor een EV is een voorschot redelijk overbodig in het ergste geval betaal je 100 euro bruto per maand. en dan moet je echt veel kilometers maken. Zeker als je het combineerd met gratis supercharger.

Zeker als je je lease prijs wil verlagen kan je beter de kosten prive nemen. een manier om toch iets meer te kunnen leasen met bijbetalen wat anders niet kan.

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zijn nog best schappelijke bedragen. Bij ons (Ahtlon) kost een 75D zonder opties al dik 1700 euro per maand 8)7 Is dus voor niemand te betalen, het max leasebedrag voor full electric is maar de helft daarvan en je mag maximaal 40% zelf bijleggen (normaal 20% maar door de veel lagere bijtelling mag je voor full electric meer bijleggen)

Voor mij dus sowieso geen nieuwe Tesla als ik deze in moet leveren (leasecontract is al afgelopen maar ik kan nog 28k km tot het maximum, dus ik kan nog verlengen als ik wil). Alternatief is nu weer een benzine-stoker gaan rijden of begin volgend jaar eens kijken wat er dan aan elektrische auto's op de markt is.

• mrmrmr
  • Niet online
@Daniel

Kun je je huidige Tesla niet privé overnemen van de leasemaatschappij?

Of is de leasetermijn te verlengen (bijvoorbeeld van 3 naar 5 jaar)?

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Overname is niet interessant. De voordelen van elektrisch rijden zijn vooral op zakelijke rijders van toepassing omdat de besparing op bijtelling zo groot is. Prive is het een auto die gebruikt erg duur is om aan te schaffen en het vooral moet hebben van lage verbruikskosten, het ontbreken van MRB (tot 2020 dan tenminste) en normaal gezien lage onderhoudskosten - en hopelijk lage afschrijving. Als er echter iets echt kapot gaat en je hebt geen garantie of coulance van Tesla meer dan je fors aan de beurt. Nog even los van de noodzaak om even 50 mille out of pocket uit te geven voor een bijna 4 jaar oude auto met 130k op de teller. De afschrijving is dan tot nu toe wel laag gebleken maar niemand weet wat die markt gaat doen. Is er over 3 jaar überhaupt nog wel vraag naar een gebruikte Model S als je ook voor nauwelijks meer geld een nieuwe Model 3 (of 1 van de andere full electric modellen van andere fabrikanten zoals BMW als Audi) kunt kopen.

Een goedkopere brandstofauto prive rijden is eventueel nog wel een optie, maar dan nog heb ik geen zin om daar geld in te steken. Tenzij ik echt fors kleiner ga rijden is het voordeel ook niet zodanig dat het opweegt tegen het zorgeloze karakter van lease.

Daniel wijzigde deze reactie 29-01-2018 07:58 (44%)

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Dat is ook een beetje het probleem gelijk met een tesla de rest waarde na 4-5 jaar is toch nog steeds een goede 30-40k en daar koop je gewoon een verse auto voor ok het is geen tesla maar toch.

Ik heb nog wel de optie weten te bedingen dat ik hem mogelijk kan overnemen na het contract maar kans is erg klein dat ik dat ook ga doen. Zeker omdat de markt over 5 jaar volledig anders is dan nu nu is het nog meer bezit van auto en over 5 jaar denk ik dat het heel anders kan zijn.

Prive nemen is nog wel te doen misschien maar goed mits je de grote van de auto wil kan je beter een nieuwe leaf of iets nemen of even wachten op de nieuwe hyundai meer auto voor je geld maar dan wel nieuw.

Vergeet niet dat de tesla op dit moment nog redelijk duur in de verzekering en onderhoud is. Meer per jaar dan mijn oude benzine auto. Leuk dat ze voor 3000 euro per 4 jaar een pakket hebben. Maar mijn eigen autos kom ik daar niet aan. Maar goed daar mag ik dan wel 300-400 euro benzine verspillen.

Tevens zijn de huidge tesla's erg duur voor zijn afschrijving. Er is gewoon een tekort aan tweedehands voor de vraag. Straks komen meer opties op de markt zeker met de nieuwe leaf en kona dan zijn bijna elke EV nette range genoeg voor het meeste gebruik ipv nu uitzonderlijk.

Wij gaan waarschijnlijk voor onze tweede auto voor een kleine alternatief heel heel misschien voor een model 3 maar niet omdat dat goedkoper is of iets. Want dan zouden we de ioniq nemen en klaar dat ding is idioot goedkoop voor wat het bied.

• RichieB
quote:
MeZZiN schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:34:
Dat is ook een beetje het probleem gelijk met een tesla de rest waarde na 4-5 jaar is toch nog steeds een goede 30-40k en daar koop je gewoon een verse auto voor ok het is geen tesla maar toch.
Ik denk dat je dat laatste onderschat.. Tesla update zijn software continue Over The Air. De grootste reden om mijn Volvo V60 PIH uit 2013 weg te doen ipv privé over te nemen was het compleet verouderde bediening en werking van het multimedia systeem.
quote:
Prive nemen is nog wel te doen misschien maar goed mits je de grote van de auto wil kan je beter een nieuwe leaf of iets nemen of even wachten op de nieuwe hyundai meer auto voor je geld maar dan wel nieuw.
Heb je nu ook serieus overwogen een Leaf of Hyundai Ionic te nemen ipv een Tesla? Heb je ze proef gereden? Ik denk serieus dat een Tesla Model S van 5 jaar oud te prefereren is boven deze auto's, zelfs als die gloednieuw zijn.
quote:
Wij gaan waarschijnlijk voor onze tweede auto voor een kleine alternatief heel heel misschien voor een model 3 maar niet omdat dat goedkoper is of iets. Want dan zouden we de ioniq nemen en klaar dat ding is idioot goedkoop voor wat het bied.
Super goedkoop inderdaad, en zo voelt het ook als je er in zit. De enige die ik serieus heb overwogen was de BWM i3s en die is juist weer te duur voor wat je krijgt.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

quote:
RichieB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat je dat laatste onderschat.. Tesla update zijn software continue Over The Air. De grootste reden om mijn Volvo V60 PIH uit 2013 weg te doen ipv privé over te nemen was het compleet verouderde bediening en werking van het multimedia systeem.
Daar heb je denk ik gelijk in een tesla is toch wel een hele andere klasse auto. Maar mijn gevoel is meer dat over 5 jaar wanneer het voor mij een optie wordt dat de wereld heel anders is. Autonoom rijden zal dan de norm zijn. Wat moet ik dan met een tesla die dat nog niet kan. (ja ja Elon geeft aan dat hij het zou kunnen) maar toch het schiet ook nog niet echt lekker om met Tesla daarin.
quote:
[...]
Heb je nu ook serieus overwogen een Leaf of Hyundai Ionic te nemen ipv een Tesla? Heb je ze proef gereden? Ik denk serieus dat een Tesla Model S van 5 jaar oud te prefereren is boven deze auto's, zelfs als die gloednieuw zijn.
Ja zeker overwogen ik kom zelf nu van een C1 die ik dagelijks rij en ben en happy rijder. Dus mijn standaard is niet echt heel hoog. Maar goed de X en S zijn gewoon hele dure auto's zeker als de rest ze inhalen met de range vraag ik me echt af of de prijs wel het waard is.
De ioniq is best een prima auto de leaf staat nog op de lijst om te testen maar voor nu zijn het geen vervangers van de grote auto die ons gezin regelmatig nodig heeft. Dus nu extra duur een X gekocht wat erg nu >:)

Maar mijn vrouw beslist hierin en de zit voor haar is de ioniq top en van de tesla ok. Dus tja maar goed ze mist wel alle gave dingen die een tesla een tesla maken. Kan het ook niet echt beschrijven de ioniq is een old school auto met elektro motor met complexe bediening een handleiding die net zo dik is als de bijbel. En totaal niet intuïtief.

De vergelijking houdt op bij het heeft 4 wielen en een stuur. Maar goed 2x een model x is niet te doen. En de 3 is nog niet echt realistisch. De C1 doorrijden gaat ook niet vrouw lief kan daar niet goed in zitten. Dus we moeten een upgrade hebben en wel snel.

Misschien zelfs een tweedehands leaf voor nu en dan wel weer kijken. Ik zie nu gewoon dat EV gewoon stukken goedkoper zijn dan benzine auto's plus we proberen thuis erg bewust te zijn met verspilling en geen uitstoot dus een EV mag ook iets kosten in verhouding met ons huidige wagen park.
quote:
[...]
Super goedkoop inderdaad, en zo voelt het ook als je er in zit. De enige die ik serieus heb overwogen was de BWM i3s en die is juist weer te duur voor wat je krijgt.
i3 is precies waarom EV rijden een slechte naam heeft wat een lelijk ding is dat. Plus erg duur en slechte range. Wel goede ideeën veel lichte materialen gebruik enzo maar met in vergelijking met de Zoe, Ioniq, Leaf geen match.

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:13

PASware

Php counter foetsie

Voor iedereen die een Model 3 van dichtbij wil zien:

5 april staat er 1 bij de Tesla dealer in de PC Hoofdstraat. Er komt een amerikaan (You You Xue) een road trip maken in Europa. Tesla zelf is tegen, maar het ziet er naar dat hij wel komt.

Meer info: https://m.facebook.com/tsla3/

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

• YoshiBignose
quote:
PASware schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:10:

5 april staat er 1 bij de Tesla dealer in de PC Hoofdstraat. Er komt een amerikaan (You You Xue) een road trip maken in Europa. Tesla zelf is tegen, maar het ziet er naar dat hij wel komt.

Lol wat een genie. Hij rekent dus $10 tot $20 voor testritjes in z'n Model 3 en zo te zien heeft hij het druk :)

• nils7
quote:

Gaat ie 'm serieus hier naar toe laten verschepen :F

Het laden zal lastig voor 'm worden voor een Road Trip.
Overigens ben ik volgende week in San Fransisco en ik geloof dat er daar zat zullen zijn dus als iemand vragen erover heeft... kan ik het misschien checken.

nils7 wijzigde deze reactie 05-02-2018 13:04 (12%)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:

Als hij maar weet dat die auto niet kan Superchargen hierzo ivm de andere stekker.. :+

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 10:16

databeestje

Von PrutsHausen

quote:
Snow_King schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Als hij maar weet dat die auto niet kan Superchargen hierzo ivm de andere stekker.. :+
Chademo adapter meenemen, kom je een heel eind.

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:13

PASware

Php counter foetsie

Heb wat berichten (niet al te aandachtig) doorgelezen van hem, maar hij weet dat het laden een probleem gaat worden. Een adapter die op een Model S wel werkte, werkte niet op zijn model 3.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
MeZZiN schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:34:
De goedkoopste gebruikte Model S die ik op dit moment in NL kan vinden kost net geen 40 mille en heeft 280k gereden - laatste generatie zonder autopilot. Wil je er eentje met een wat schappelijker kilometerstand dan kom je al snel rond de 55k uit - er worden massaal ex-btw prijzen geadverteerd dus dan lijkt het al snel goedkoper, maar daar heb je alleen wat aan als je zo'n ding op een eigen bedrijf zet met genoeg btw te verrekenen.

Ik weet wel dat Athlon een vermogen gaat verdienen aan mijn auto. Als ik hem nu in zou leveren is de restwaarde (ex btw) nog zeker 40k (35k afgeschreven) terwijl er dan al zo'n 80k ex btw aan leasetarief is betaald. Laat 4 jaar verzekeren zo'n 7k zijn, plus dan nog 7k aan energieverbruik en 4k aan schade/onderhoud. Da's toch zeker 25.000 euro verdiend.

• MeZZiN

MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

Een maar goede huidige markt is redelijk overspannen weinig tweede hands behalve de dure taxi autos. Tekort aan teslas plus over 5 jaar is de markt anders dan is het niet meer zo dat er 1 model elektrisch is maar 5-6 modelen per merk. Hyundai is daar nu al mee bezig heeft nu de ioniq en de kona straks als elektrisch model. Kan je op eens kiezen wat je wilt ipv Ioniq of Ioniq of oh Ioniq. De markt wordt nu snel volwassen eindelijk.

@Daniel hoe lang heb je nog op de lease? als het 2 jaar is ofzo dan met de model 3 uit dan is opeens jouw tweedehands tesla niet zo goede deal meer. Nu bij gebrek is hij redelijk hoog geprijsd. De reden dat tesla (en waarom ik er voornamelijk ook een heb) is omdat het een grote auto is met grote range. Als er over een jaar of 2 genoeg alternative zijn zou ik geen X / S gekocht hebben hoe gaaf de tesla ook is. Mijn doel was woon werk en terug op een lading. Dat kan helaas alleen nog maar met de tesla (120 enkele rit) misschien met de leaf in de zomer.

Maar goed als alles goed gaat einde deze maand is de leaf voor de deur geparkeerd. Als tweede auto. We wilde van alle benzine af blijf alleen mijn motor nog over maar goed dat lossen we nog wel op. Ruil ik mijn BMW wel in. Moet nu alleen wel snelheid maken met laadpassen regelen en laadpalen thuis anders alleen maar een granny charger thuis :(

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
MeZZiN schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:11:
@Daniel hoe lang heb je nog op de lease? als het 2 jaar is ofzo dan met de model 3 uit dan is opeens jouw tweedehands tesla niet zo goede deal meer. Nu bij gebrek is hij redelijk hoog geprijsd. De reden dat tesla (en waarom ik er voornamelijk ook een heb) is omdat het een grote auto is met grote range. Als er over een jaar of 2 genoeg alternative zijn zou ik geen X / S gekocht hebben hoe gaaf de tesla ook is. Mijn doel was woon werk en terug op een lading. Dat kan helaas alleen nog maar met de tesla (120 enkele rit) misschien met de leaf in de zomer.
Nog maximaal 14 maanden (of ongeveer 28.000 km), tot eind maart 2019. Ik hoop dat er tegen die tijd zicht is op levering van de Model 3, want dan kan de leasemaatschappij mijn reservering overnemen en kan ik redelijk naadloos overstappen.

Verder heb je natuurlijk wel gelijk, de aantallen 2e hands die nu op de markt komen zijn redelijk beperkt en als je een elektrische auto met een grote range wil zijn er nog niet echt alternatieven. De relatief lage TOC van EV's helpt ook mee, zeker zakelijk. Daar komt bij dat vanaf 2019 nieuwe EV's voor het deel fiscale waarde boven de 50k in het hoge bijtellingstarief gaan vallen. Auto's die uiterlijk 31-12-2018 op kenteken worden gezet houden echter nog 5 jaar 4% over de hele waarde. Gebruikte Tesla's die ook na 1-1-2019 nog het lage bijtellingstarief hebben zijn dus zakelijk interessant om te kopen.

Vanaf 2019 moet het rond de 50k een stuk makkelijker worden om een nieuwe EV met een range van rond de 400 kilometer te kopen, wat neem ik aan de prijzen van gebruikte S-en ook wel iets gaat drukken.

Daniel wijzigde deze reactie 06-02-2018 14:29 (13%)

• gerre1
  • Laatst online: 22-06 19:41
Deze avond de laatste kans om in "2017" te onthullen waar de Gigafactory in Europa komt.
Even een tweet naar Elon gestuurd :) met het besef dat dit opgaat in de grote menigte.

https://twitter.com/Gerre123/status/961144383398662144

Je kan altijd proberen natuurlijk :)

• Balance
  • Laatst online: 22-06 16:31
Kwam niet heel onverwacht maar toch wel jammer -O-

Iemand hier die eerder heeft gereserveerd en waar hij wel nog in 2018 geleverd wordt?

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*