RichieB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Ik denk dat je dat laatste onderschat.. Tesla update zijn software continue Over The Air. De grootste reden om mijn Volvo V60 PIH uit 2013 weg te doen ipv privé over te nemen was het compleet verouderde bediening en werking van het multimedia systeem.
Daar heb je denk ik gelijk in een tesla is toch wel een hele andere klasse auto. Maar mijn gevoel is meer dat over 5 jaar wanneer het voor mij een optie wordt dat de wereld heel anders is. Autonoom rijden zal dan de norm zijn. Wat moet ik dan met een tesla die dat nog niet kan. (ja ja Elon geeft aan dat hij het zou kunnen) maar toch het schiet ook nog niet echt lekker om met Tesla daarin.
RichieB schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Heb je nu ook serieus overwogen een Leaf of Hyundai Ionic te nemen ipv een Tesla? Heb je ze proef gereden? Ik denk serieus dat een Tesla Model S van 5 jaar oud te prefereren is boven deze auto's, zelfs als die gloednieuw zijn.
Ja zeker overwogen ik kom zelf nu van een C1 die ik dagelijks rij en ben en happy rijder. Dus mijn standaard is niet echt heel hoog. Maar goed de X en S zijn gewoon hele dure auto's zeker als de rest ze inhalen met de range vraag ik me echt af of de prijs wel het waard is.
De ioniq is best een prima auto de leaf staat nog op de lijst om te testen maar voor nu zijn het geen vervangers van de grote auto die ons gezin regelmatig nodig heeft. Dus nu extra duur een X gekocht wat erg nu
Maar mijn vrouw beslist hierin en de zit voor haar is de ioniq top en van de tesla ok. Dus tja maar goed ze mist wel alle gave dingen die een tesla een tesla maken. Kan het ook niet echt beschrijven de ioniq is een old school auto met elektro motor met complexe bediening een handleiding die net zo dik is als de bijbel. En totaal niet intuïtief.
De vergelijking houdt op bij het heeft 4 wielen en een stuur. Maar goed 2x een model x is niet te doen. En de 3 is nog niet echt realistisch. De C1 doorrijden gaat ook niet vrouw lief kan daar niet goed in zitten. Dus we moeten een upgrade hebben en wel snel.
Misschien zelfs een tweedehands leaf voor nu en dan wel weer kijken. Ik zie nu gewoon dat EV gewoon stukken goedkoper zijn dan benzine auto's plus we proberen thuis erg bewust te zijn met verspilling en geen uitstoot dus een EV mag ook iets kosten in verhouding met ons huidige wagen park.
i3 is precies waarom EV rijden een slechte naam heeft wat een lelijk ding is dat. Plus erg duur en slechte range. Wel goede ideeën veel lichte materialen gebruik enzo maar met in vergelijking met de Zoe, Ioniq, Leaf geen match.