Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 84 Laatste
Acties:
  • 537.499 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:02

vhal

ಠ_ಠ

RichieB schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:12:
Je moet ook niet door de blubber scheuren met die bak. Gewoon netjes 100 rijden op de rechterbaan zoals de andere Tesla rijders. :P
Gek genoeg zie ik ze in de randstad meer op de linkerbaan met een gangetje van 130 voorbij tuffen.... :?

Of het moeten die Schiphol taxi's zijn :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:49:
En met facelift bedoel je de “2016 refresh”? De next gen stoelen waren al eerder beschikbaar als optie (en onderdeel van het Premium pakket). Ik heb zelf een pre-refresh Model S met de next gen stoelen en de kwaliteit van het Base interieur vind ik ook prima. Welke versie heb je dat die zoveel beter rijdt?
Refresh inderdaad. Maar mijn ervaringen zijn met eerste serie 85's. Letterlijk de auto's uit de eerste batch. Daar heb je veel kieren en naden. Ook het leer is na 3 jaar erg slecht.

Ik geloof direct dat ze in 2016 ook al een stuk beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Balance schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:20:

12 laadplaatsen bij Parkhotel Horst langs de A73 ten noorden van Venlo.
Van een paar locals hoor ik dat daar echt al gebouwd wordt. Inclusief uitleg dat je daar met een Tesla blijkbaar gratis kan opladen! :o

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Hoe doet zo een Tesla het in de sneeuw?

Veel problemen gehad of valt het allemaal wel mee? Zag er een paar rijden op mijn route, dan is het wel fijn om AWD te hebben denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:33
Aight! schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:48:

Veel problemen gehad of valt het allemaal wel mee? Zag er een paar rijden op mijn route, dan is het wel fijn om AWD te hebben denk ik!
Als je nog 1 hebt zonder AWD moet je goed oppassen bij gladheid. Maar door het lage zwaartepunt hou je met de AWD versie het goed uit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17

Ik heb een RWD en heb vanmiddag nog nooit zo langzaam naar huis gereden. Stond bijna vast bij het stoplicht met een helling maar het ging. Ook wel een paar rustige plekken driftend gepakt maar de auto is te zwaar en niet lekker om echt gek mee te gaan doen. Nee, ik was eerder bang dan dat ik plezier had :') (heb geen winterbanden)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ollie1965 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:46:
Was iemand deze al opgevallen?
Mercedes Benz ragt af, de- en monteert een huur Model X

Als het waar is dan vind ik het wel heel min van zo'n groot bedrijf
Dit is voor alle fabrikanten standaard werk. Toen ik bij DAF werkte kwam er ook een klant met een nieuwe MB truck zodat de engineers konden kijken hoe die Duitsers verschillende zaken opgelost hadden. Af kijken kan ook goede ideeën opleveren.

Toyota heeft nu met dat waterstof hok ook een hele selectie procedure voordat je er een kan kopen om de kans dat een fabrikant er 1 koopt zo klein mogelijk te maken.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12

Ik heb een RWD met all weather banden. Ging op zich prima, af en toe een beetje slip vanuit stilstand. Heel rustig gereden en ik had geen moment het idee dat ik de controle zou verliezen. Het grootste probleem was achteruit inparkeren op de oprit met verse sneeuw. Moesten 3 man/vrouw aan te pas komen om hem op z'n plaats te duwen. :+

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Met verse winterbanden om, reed mijn D net alsof het droog was. Geen centje pijn.

Dit is dan ook het punt waar winterbanden een verschil maken. Voor de rest maakt het niet zoveel uit.

Fijn om de auto te verwarmen met de app en de Chill stand zorgde voor relaxed rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Nieuwe superchargers gaan hard:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Horst, direkt aan de doorgaande weg in deze hoek van de parkeerplaats zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:33
De model 3 productie lijkt op gang te komen. Producenten leveren nu 5k/week en er zijn ~15000 invites uitgestuurd volgens schattingen. Men verwacht nu elke 3/4 weken een nieuwe invite ronde. Bovendien werden honderden model 3's gespot bij de fabriek.
Er word alleen geleverd in Californië bij huidige Tesla bezitters. Leveringen buiten CA starten denk ik in Q2 2018. Bron: reddit.com/r/teslamotors

https://cleantechnica.com...n-gliding-5000-cars-week/

En Tesla gaat nog verder met supercharger misbruik tegengaan, Uber rijders zijn nu ook verboden:
https://www.google.nl/amp...perchargen-105007%3famp=1

Een goed filmpje over de Tesla semi:
YouTube: The Truth About The Tesla Semi-Truck
🎥 The Truth About The Tesla Semi-Truck - YouTube

[ Voor 14% gewijzigd door wouterg00 op 16-12-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Pefect! Ik ben twee keer naar Noorwegen geweest in mijn Model S uit 2013, gaat super goed in de sneeuw. Gewoon goede banden hebben.

Zie ook: https://blog.widodh.nl/20...ic-with-my-tesla-model-s/
Balance schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:30:
Nieuwe superchargers gaan hard:
Ik had die van Horst eigenlijk bij vd Valk in Venlo verwacht. Maar Moers in Duitsland dekt Oost<>West op de A67 en dan Horst nu Noord<>Zuid op de A73, opzich ook prima.

Al vind ik die hotels vaak niet fijn voor die 30 min stop. Even wat eten gaat daar vaak niet binnen 30 minuten. Soms wil ik ook gewoon alleen even naar de WC en een blikje drinken, dat gaat bij een hotel niet zo maar.

Mijn Model S stopte er vorig weekend na 4,5 jaar en 197.000km mee. Iets defect in HV batterij, wat precies weet ik niet. Heb gisteren mijn S weer terug gekregen met een refurbished batterij en kan weer lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
Wat doet zo’n reparatie? Dat kan zomaar 10 cent/km aan de integrale kosten toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

t_captain schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:33:
Wat doet zo’n reparatie? Dat kan zomaar 10 cent/km aan de integrale kosten toevoegen?
Valt onder de garantie voor zijn model uit 2013, dus 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

JaQ

Mijn vriendin heeft vorige week een model S 100d gekocht. Een voorraadmodel met zo ongeveer alle opties aangevinkt, of zoals zij zegt: een rode :|

En na aanschaf belt ze mij om te vragen of we qua meterkast dat thuis eigenlijk wel redden en of ik ff een laadpaal wil regelen. Vrouwen :P

Gelukkig lag er al een 3x25A te wachten op gebruik, een the new motion paal gaat het daar vast goed mee doen. Nu ook maar even vaart zetten achter het zonnencellenplan :)

offtopic:
en volgend jaar mijn v90 uit de bijtelling

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Yero

Reviewer
JaQ schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:51:
Gelukkig lag er al een 3x25A te wachten op gebruik, een the new motion paal gaat het daar vast goed mee
Gefeli! Een New Motion-laadpaal heeft load balancing en lijkt me dus een goede keuze. Ik heb zelf de Tesla wall charger en een Maxem in de meterkast. 3x25A is dan ruim voldoende en met zonnepanelen ben je inderdaad helemaal compleet (en kun je ook sneller laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JaQ schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:51:
Mijn vriendin heeft vorige week een model S 100d gekocht. Een voorraadmodel met zo ongeveer alle opties aangevinkt, of zoals zij zegt: een rode :|
Doet ze goed :P Contant afgetikt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Was ze wel van plan, maar ze heeft zich laten overtuigen dat financieren niet heel gek is (dit was nog net met het "actietarief" van 0,99%). Nu maar hopen dat meesman de aankomende 5 jaar minimaal 1% kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Is hij al ontkurkt? Scheelt echt een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Financieel is dit een goed verhaal, mijn petrolhead-hart sloeg toch even over bij de tesla boodschap. Zal misschien (wellicht) veranderen als ik er in gereden heb en alle praktische bezwaren die ik zie kan wegwuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701

Ik heb een RWD en weinig problemen op winterbanden. In verse sneeuw vaak knipperende TC maar kwam overal redelijk goed weg. Grootste risico is stil komen te staan op een steil stukje - dan kan een stoeprand al een te grote hindernis zijn.

Zo lang je blijft rollen is er weinig aan de hand :)

Interessanter werd het toen er door al het smeltwater zo’n grote plas onder een viaduct stond dat mijn auto ging drijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:08:
[...]

Interessanter werd het toen er door al het smeltwater zo’n grote plas onder een viaduct stond dat mijn auto ging drijven 8)7
Is niet erg kunnen ze hebben :P

YouTube: Tesla Model S swimming. Как Тес&...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja i know. Sturen is alleen wel een dingetje ;) maar gelukkig kreeg ik vrij snel weer vaste grond onder de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

t_captain schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:33:
Wat @databeestje al aan gaf, het was garantie werk bij mij. Je hebt 8 jaar garantie op aandrijflijn en batterij. Kostte mij geen cent dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Heeft iedereen trouwens Passive Entry wel uit staan in zijn S/X?

Anders is met een relay hack de auto te stelen en dat gebeurd nu best vaak in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Supercharger in Horst (A73) is open!

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_4541-jpg.267199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Snow_King schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:50:
Heeft iedereen trouwens Passive Entry wel uit staan in zijn S/X?

Anders is met een relay hack de auto te stelen en dat gebeurd nu best vaak in NL!
Wat is vaak? Je loopt met een Tesla niet meer risico dan een andere auto van €100k. Ik twijfel zelf nog of ik het aan laat staan.. vind het toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RichieB schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:30:
[...]

Wat is vaak? Je loopt met een Tesla niet meer risico dan een andere auto van €100k. Ik twijfel zelf nog of ik het aan laat staan.. vind het toch wel handig.
Inmiddels zijn er 12 gestolen in Nederland in de laatste tijd.

Ik raad iedereen aan Passive Entry uit te zetten, Tesla adviseert het nu ook tijdens aflevering. Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

Via mijn broer heb ik begrepen dat op dit moment ook bij de BMW dit schering en inslag is. Zeker iets om in het algemeen uit te zetten. Dat is een vergelijkbare doelgroep met betrekking tot marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Iemand ervaring met het meenemen van twee MTB’s in/op/achter een model S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
JaQ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:00:
Iemand ervaring met het meenemen van twee MTB’s in/op/achter een model S?
Niet zelf ervaring mee maar mocht het nodig zijn dan zou ik seasucker (of soortgelijk) overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Makkelijkste is een roof rack, maar daarvoor moet je het glazen dak hebben volgens mij. Seasucker is ook een optie. Zonder voorwiel is het normaal gesproken ook mogelijk moeten zijn twee MTB's achterin te passen maar dit is altijd een enorm gehannes en frustratie over kabels en trappers en ander meuk die blijft haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Glazen dak zit er op.

Ik had zowel seasuckers als dakdragers van thule al gevonden, maar eerstehands ervaring is altijd beter dan reclamefilmpjes :)

zo’n seasucker komt met voorwiel houder op €633, dat is dik 200 meer dan een vergelijkbare configuratie met dakdragers. Dat verschil vind ik wel groot (1,5 keer zo veel). Maar het ziet er wel gaaf uit! Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar zo’n zuigmechanisme is in de praktijk.

Maar kofferbak is geen echte optie als ik het goed begrijp. (Geniet ook niet mijn voorkeur)

[ Voor 9% gewijzigd door JaQ op 20-12-2017 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:36
Volgende: YouTube: Tesla Model X vs Hummer H2 tug of war

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 20-12-2017 20:46 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Op basis van de vandaag aangekondigde US Semi naar NL Semi prijzen kom ik uit op gemiddelde conversie factor van 1,17. Hierdoor zou de basis Model 3 op ongeveer €30.000 komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 11:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Daan87423 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:49:
Op basis van de vandaag aangekondigde US Semi naar NL Semi prijzen kom ik uit op gemiddelde conversie factor van 1,17. Hierdoor zou de basis Model 3 op ongeveer €30.000 komen.
Dat zou wel erg fijn zijn :D.
Ondertussen al zolang gespaard voor de M3, dat ik al bijna een X kan kopen op het moment dat de 3 bestelbaar wordt.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Ik kan niet meer wachten ben voor de X gegaan gelukkig bedrijfs auto (ben ZZP-er) dus redelijk betaalbaar. Maar goed nu nog even de puntjes op de i zetten en dan in april rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:25:
Ik kan niet meer wachten ben voor de X gegaan gelukkig bedrijfs auto (ben ZZP-er) dus redelijk betaalbaar. Maar goed nu nog even de puntjes op de i zetten en dan in april rijden.
X P100D? >:)

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
JaQ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:44:
Glazen dak zit er op.

Ik had zowel seasuckers als dakdragers van thule al gevonden, maar eerstehands ervaring is altijd beter dan reclamefilmpjes :)

zo’n seasucker komt met voorwiel houder op €633, dat is dik 200 meer dan een vergelijkbare configuratie met dakdragers. Dat verschil vind ik wel groot (1,5 keer zo veel). Maar het ziet er wel gaaf uit! Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar zo’n zuigmechanisme is in de praktijk.

Maar kofferbak is geen echte optie als ik het goed begrijp. (Geniet ook niet mijn voorkeur)
Gaat om panormadak, niet het glazen dak dat niet open kan. Wel belangrijk om helder te hebben. Dat zuigmechanisme van seasucker schijnt zeer betrouwbaar te zijn overigens.

• PWM
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:39:
[...]

Inmiddels zijn er 12 gestolen in Nederland in de laatste tijd.

Ik raad iedereen aan Passive Entry uit te zetten, Tesla adviseert het nu ook tijdens aflevering. Iedereen moet het voor zichzelf weten.
Ik heb hem ook uit gezet. Wel klote hoor, het werkt heel fijn. Mis het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee helaas ook voor mij te duur. Ik mag dan als freelancer veel voordelen hebben maar dat gaat helaas niet uit. Maar de 75D is ook top. ludicrous is niet echt nodig op een X ik heb ook nog vaak kids achter in die waren nu al niet happy met de versnelling van de auto. De vergelijking was met een C1 en een Xsara dan kan de 75D wel redelijk uit maar de andere helaas niet. De kosten van de C1 en Xsara had ik op een rij gezet in combinatie van 40k kilometers en tja was redelijk duur aan het worden met de huidige benzine prijzen. En een diesel is geen optie LPG heeft terug verdien tijd nodig. Plus we zijn zo bezig met biologisch eten groene energie dat het een beetje hypocriet is dat we zo veel benzine verstoken.

Nu alleen nog het wachten een een laadpaal maken thuis. Nog een ding met ons wat ouder huis. Maar goed nu offertes aan het opvragen.

Vraag gelijk kan je met de wall unit van tesla ook andere auto's opladen van andere merken? Of moet je daar een aparte aansluiting voor hebben? Waarschijnlijk zijn 2 aansluitingen wel beter anyways. Maar zou mooi zijn om maar 1 type aan de muur te hebben (dan twee keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb hem ook uit gezet. Wel klote hoor, het werkt heel fijn. Mis het echt.
Heb dat gewoon aanstaan. Ga echt niet die luxe inleveren voor een paar boefjes. Als ik het namelijk goed begreep moesten ze wel een keer in mijn buurt hebben gestaan om het signaal van m'n sleutel op te pakken. Daarna kunnen ze dat dan gebruiken om de auto te openen en te starten. Maar m'n auto staat thuis toch in een parkeergarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MeZZiN schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:50:
[...]

Vraag gelijk kan je met de wall unit van tesla ook andere auto's opladen van andere merken? Of moet je daar een aparte aansluiting voor hebben? Waarschijnlijk zijn 2 aansluitingen wel beter anyways. Maar zou mooi zijn om maar 1 type aan de muur te hebben (dan twee keer)
Dit is mijn wallunit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mennekes.co.uk/Graphics/XPic9/00024166_0.gif

12,95 ;) Werkt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nice ^_^ is wel heel netjes geprijst misschien daar maar mee beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb ik ook al 4 jaar, werkt uitstekend icm de UMC met rode adapter.

De wall unit van Tesla is volgens mij gewoon een std type 2 lader, dus kunnen ook andere merken mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Navi op 23-12-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
De reden dat ik thuis een laadpaal heb is de vaste kabel die er aan zit. Het aansluiten van de UMC op de CEE aan je muur wordt je echt heel snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Navi schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:29:
Heb ik ook al 4 jaar, werkt uitstekend icm de UMC met rode adapter.

De wall unit van Tesla is volgens mij gewoon een std type 2 lader, dus kunnen ook andere merken mee.
Toch is de UMC er niet voor geschikt. Ik raad je aan de Wall Connector op te hangen ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Doe het al 4 jaar en 90.000 km zo, geen enkel probleem. Wat zou er niet veilig aan zijn dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Navi schreef op zondag 24 december 2017 @ 08:49:
Doe het al 4 jaar en 90.000 km zo, geen enkel probleem. Wat zou er niet veilig aan zijn dan?
CEE stekker slijt veel harder door de vele contactmomenten van er uit halen.

UMC is niet bedoeld voor continue gebruik in vocht of hogere temperaturen.

Hou de UMC voor noodgevallen en op reis, koop een Wall connector voor €500 en dan is de boel een stuk veiliger.

Je praat wel over uren achter elkaar 11kW, dat moet je niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zo'n rode CEE krachtstroomstekker is al jaren de standaard voor 11 kW, ook in de bouw en noem maar op, die is echt wel veilig en geschikt voor 3x16A. (is van het merk Mennekes)

Hoge temperaturen hebben we niet echt in NL, zeker niet snachts, qua vocht heb ik wel een klein afdakje boven de stekker zodat de regen er niet vol overheen loopt. Maar dan nog, de stekker en UMC zijn IP44, oftewel: Plensdicht Geen schade wanneer besproeid (10 l/min)

Het is volgens mij gewoon allemaal bangmakerij van de laadpalenverkopers :)

Overigens laad ik over het algemeen snachts en dan op 3x8A.

Ik laat het hier weten mochten er problemen optreden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Navi op 24-12-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Navi schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:15:
Zo'n rode CEE krachtstroomstekker is al jaren de standaard voor 11 kW, ook in de bouw en noem maar op, die is echt wel veilig en geschikt voor 3x16A. (is van het merk Mennekes)

Hoge temperaturen hebben we niet echt in NL, zeker niet snachts, qua vocht heb ik wel een klein afdakje boven de stekker zodat de regen er niet vol overheen loopt. Maar dan nog, de stekker en UMC zijn IP44, oftewel: Plensdicht Geen schade wanneer besproeid (10 l/min)

Het is volgens mij gewoon allemaal bangmakerij van de laadpalenverkopers :)

Overigens laad ik over het algemeen snachts en dan op 3x8A.

Ik laat het hier weten mochten er problemen optreden :)
Ieder zijn eigen mening, maar nee, laadpalen zijn er niet puur voor de winst.

Ik snap de kosten besparing alleen niet als je een auto van 80k koopt.

Laadpalen zijn veiliger dan de UMC, minder koppelingen in stekkers en een vaste configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Er is meer dan enkel de kostenbesparing, vaak zit je met de laadpalen ook aan allerlei abonnementen, accounts, interfaces, inloggen, etc vast. (Heeft ook voordelen hoor, mooie grafiekjes, etc) Maar dat wilde ik toen niet, gewoon simpel en ook nog bruikbaar voor eventueel zwaar gereedschap of als normaal stopcontact buiten met een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Navi schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:45:
Er is meer dan enkel de kostenbesparing, vaak zit je met de laadpalen ook aan allerlei abonnementen, accounts, interfaces, inloggen, etc vast. (Heeft ook voordelen hoor, mooie grafiekjes, etc) Maar dat wilde ik toen niet, gewoon simpel en ook nog bruikbaar voor eventueel zwaar gereedschap of als normaal stopcontact buiten met een adapter.
Tesla Wall Connector :)

De rode aansluiting kan je er naast houden, heb ik ook naast mijn laadstation.

Dagelijkse laden gaat echter veilig met een laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Snow_King schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:12:
Dagelijkse laden gaat echter veilig met een laadstation.
Maar wat is er veiliger dan? De stekker aan de auto kant is dezelfde, de stekker aan het stopcontact-kant van het snoer is bij een normale krachtstroom stekker bewezen veilig (en heeft net zoveel wissel-momenten als een willekeurige andere laad-stekker). Ik kan enkel bedenken dan een laadpaal met een vast snoer veiliger is.

Overigens laten we thuis wel een laadpaal aanleggen, maar dat heeft met scheiding zakelijk/privé te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08
CEE

Mwoah, die CEE 16A kunnen behoorlijk warm worden bij 11kW continu hoor dus dat ''bewezen''. :+
Deze was overigens 3xC16A afgezekerd, ik heb er maar een vaste verbinding van gemaakt.

Als je daadwerkelijk met 16A (op een fase) laadt zou ik de 32A CEE red monteren. Geen idee of je daar die laadkabel op kan aansluiten overigens ik heb geen Tesla.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik laad met dat ding gewoon 3×12a wat ruim ruim voldoende is. Stekker blijft er gewoon in zitten en heeft dus geen problemen met in en uit halen.

Iedereen met een Tesla bij ons doet het zo. Probleemloos.

Er zal er heus een keer 1 doorgefikt zijn, net als een echte laadpaal de boel wel eens heeft door laten slaan.

Het ding is door een ervaren elektricien geplaatst met de juiste kabels en aanpassingen in meterkast. Echt geen probleem.

Tesla zelf heeft er ook geen probleem mee

https://www.tesla.com/sit...n_guide_umc_red_Jan15.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 25-12-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

JaQ schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:27:
[...]

Maar wat is er veiliger dan? De stekker aan de auto kant is dezelfde, de stekker aan het stopcontact-kant van het snoer is bij een normale krachtstroom stekker bewezen veilig (en heeft net zoveel wissel-momenten als een willekeurige andere laad-stekker). Ik kan enkel bedenken dan een laadpaal met een vast snoer veiliger is.

Overigens laten we thuis wel een laadpaal aanleggen, maar dat heeft met scheiding zakelijk/privé te maken.
Veel meer koppelpunten. De CEE, de UMC en dan de Type 2 connector.

De Wall Connector heeft er maar 1.

Ja, het kan tijden goed gaan met de CEE, maar dan gaat het ineens fout.

Net zoals iedereen die wel iemand kent die rookte en gewoon 90 is geworden. Doe het niet, koop een fatsoenlijke laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat ik de meest onzinnige optie vond, heeft mij gisteren gered :p

Stond helemaal ingeparkeerd. Zowel links als rechts kon ik de deuren niet openen. Even Summon geopend op telefoon en auto er zo uitgereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
Summon is soms echt geweldig ja :D Die geflambeerde CEE-stekker hierboven ziet eruit alsof hij onder belasting losgehaald is. Dan wil het wel vonken en er zo uit komen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

T_E_O schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:31:
Summon is soms echt geweldig ja :D Die geflambeerde CEE-stekker hierboven ziet eruit alsof hij onder belasting losgehaald is. Dan wil het wel vonken en er zo uit komen te zien.
Daarom dus! Geen CEE als lader voor elke dag! Een vast laadstation is gewoon veel veiliger.

Ik vind het echt heel dom om met de UMC elke dag te laden. Koop voor 500 die Wall Connector en je bent klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RichieB schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:42:

Ik heb de Model S configurator van de USA vergeleken met die van NL en daarna een extrapolatie gedaan van de USA Model 3 configurator:
Ik heb de tabel van RichieB tussen de quotes uitgehaald, dat leest makkelijker:

Model S USA Nederland ex BTW verhouding
75D $74.500 € 86.585 € 71.558 116%
100D $94.000 € 109.635 € 90.607 117%
P100D $135.000 € 149.683 € 123.705 111%
gemiddeld 115%
Model 3 115%
Basis $35.000 € 40.102 € 33.142 115%
Premium + lak $41.000 € 46.977 € 38.824 115%
+ EAP $46.000 € 52.705 € 43.558 115%
+ Long range $55.000 € 63.017 € 52.080 115%
+ self drive $58.000 € 66.455 € 54.921 115%

Omdat ik anders zou configureren (zonder premium en autopilot), heb ik onderstaande tabel gemaakt. Uitgaande van een S75D met metallic lak komt de rekenfactor voor USD naar NL EUR inclusief BTW op
116%. Er zit ook een bedrag bij van USD 1000 voor afleverkosten in de VS. In Nederland is dat EUR 485 voor de Model S. Die kosten zijn al inbegrepen in de rekenfactor.

Dollarkoers: 1,1998 op vrijdag 28 december 2017.

Model 3USD ex. VATEUR ex. BTWEUR in. BTW116% factor EUR in. BTW
standard35000291723529840625
long range90007501907710447
metallic100083310091161
delivery & doc fee10008331009-
totaal46000383404639153394

Als de laatste kolom het wordt zou ik het behoorlijk teleurstellend vinden. Met massaproductie en de lagere klasse auto zouden de prijzen toch lager moeten zijn dan nu gebruikelijk is bij de bestaande luxe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:58:
Wat ik de meest onzinnige optie vond, heeft mij gisteren gered :p

Stond helemaal ingeparkeerd. Zowel links als rechts kon ik de deuren niet openen. Even Summon geopend op telefoon en auto er zo uitgereden :)
Ja heeft me ook weleens gered, alhoewel je bij een Tesla in noodgevallen nog via de kofferbak naar binnen kan.

Nadeel is wel dat je een goede internetverbinding nodig hebt. Ik heb in meerdere ondergrondse parkeergarages tevergeefs geprobeerd te summonen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:23:
[...]
Nadeel is wel dat je een goede internetverbinding nodig hebt. Ik heb in meerdere ondergrondse parkeergarages tevergeefs geprobeerd te summonen ;(
Je kon Summon toch ook via de key fob activeren? (dacht ik eens gezien te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:24:
[...]

Je kon Summon toch ook via de key fob activeren? (dacht ik eens gezien te hebben).
Dacht ik ook ooit gelezen te hebben maar nooit werkend gekregen. Lees nu dat je iets in de opties moet instellen en dat het wel zou werken. Ga het een keer proberen d:)b

Trouwens, heeft iemand de Tesla kunnen verbinden aan z'n garagedeur? Ik zie zo'n optie van Homelink, waarbij je dan met de keyfob van je garagedeur voor je Tesla moet gaan staan om het in te leren en dan de garagedeur via de auto kan openen. Werkt dit alleen bij bepaalde types? Mij is het niet gelukt...

[ Voor 29% gewijzigd door YoshiBignose op 30-12-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
mrmrmr schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:03:
[...]
Als de laatste kolom het wordt zou ik het behoorlijk teleurstellend vinden. Met massaproductie en de lagere klasse auto zouden de prijzen toch lager moeten zijn dan nu gebruikelijk is bij de bestaande luxe modellen.
't is inderdaad knap kostbaar. Een BMW 330i begint in Nederland bij 48k en dan lever je qua prestaties niet eens veel in (0-100 in 5,8 secs), qua ruimte wel wat maar ook niet heel veel - en dan met name omdat een Model 3 aanzienlijk breder is. Qua uitrusting zal het min of meer voor hetzelfde geld op hetzelfde niveau te krijgen zijn.
YoshiBignose schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:51:
Trouwens, heeft iemand de Tesla kunnen verbinden aan z'n garagedeur? Ik zie zo'n optie van Homelink, waarbij je dan met de keyfob van je garagedeur voor je Tesla moet gaan staan om het in te leren en dan de garagedeur via de auto kan openen. Werkt dit alleen bij bepaalde types? Mij is het niet gelukt...
Het schijnt vrij specifiek te zijn wat werkt en wat niet. Als je op http://www.homelink.com/program/process/1 jouw type deuropener kunt vinden zou het moeten werken - maar geen garantie, ik kom ook diverse posts tegen van mensen die wel hun opener ingeleerd krijgen bij de auto, maar de auto vervolgens de deur niet geopend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
YoshiBignose schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:51:
[...]

Dacht ik ook ooit gelezen te hebben maar nooit werkend gekregen. Lees nu dat je iets in de opties moet instellen en dat het wel zou werken. Ga het een keer proberen d:)b
[...]
Helaas, dat wordt 'm niet in de EU. (of Noorwegen). Vermoedelijk als gevolg van regelgeving.
Daniel schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:31:
[...]

't is inderdaad knap kostbaar. Een BMW 330i begint in Nederland bij 48k en dan lever je qua prestaties niet eens veel in (0-100 in 5,8 secs), qua ruimte wel wat maar ook niet heel veel - en dan met name omdat een Model 3 aanzienlijk breder is. Qua uitrusting zal het min of meer voor hetzelfde geld op hetzelfde niveau te krijgen zijn.
Motorrijtuigenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoud zouden nog gunstiger uit kunnen pakken. En indien zakelijk is de bijtelling natuurlijk fors gunstiger voor de Model 3.
Daniel schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:31:
[...]

Het schijnt vrij specifiek te zijn wat werkt en wat niet. Als je op http://www.homelink.com/program/process/1 jouw type deuropener kunt vinden zou het moeten werken - maar geen garantie, ik kom ook diverse posts tegen van mensen die wel hun opener ingeleerd krijgen bij de auto, maar de auto vervolgens de deur niet geopend krijgt.
Yep; het schijnt soms knap lastig te zijn. Volgens mij zijn er situaties waarin een rolling code gebruikt wordt en de auto gewoon de opgepikte code blijft herhalen. Je kunt ook nog eens een keuze uit 3 verschillende protocollen maken meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tesla is de meest geavanceerde auto op de weg. Ik heb nu een update gekregen met iets heel vets. Het heet: Regensensor :+

Jaja, techniek staat voor niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jim423 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:02:
[afbeelding]

Mwoah, die CEE 16A kunnen behoorlijk warm worden bij 11kW continu hoor dus dat ''bewezen''. :+
Deze was overigens 3xC16A afgezekerd, ik heb er maar een vaste verbinding van gemaakt.
Dat is kwestie van de draden goed vastzetten. Zo te zien zat hier een schoefje los -> slechte verbinding -> warmte ontwikkeling.
CEE stekkers worden overal in de industrie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

bouwfraude schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:55:
[...]

Dat is kwestie van de draden goed vastzetten. Zo te zien zat hier een schoefje los -> slechte verbinding -> warmte ontwikkeling.
CEE stekkers worden overal in de industrie gebruikt.
Maar niet voor uren achter elkaar onder volle load.

Het vele los halen van de stekkers laat ze slijten en contactoppervlakte neemt dan af.

De Type 2 connector is hier veel beter voor ontworpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08
Exact, de schroefjes zaten overigens gewoon vast. De draden kon ik er ook niet uittrekken.
Ik zeg ook niet dat het problemen gaat geven, alleen de kans is wel groter. Dus wel iets om rekening mee te houden. Als je begrenst op 8A of 12A lijkt me dat prima.

[ Voor 47% gewijzigd door Jim423 op 01-01-2018 21:13 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Jim423 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:11:
Exact, de schroefjes zaten overigens gewoon vast. De draden kon ik er ook niet uittrekken.
Ik zeg ook niet dat het problemen gaat geven, alleen de kans is wel groter. Dus wel iets om rekening mee te houden. Als je begrenst op 8A of 12A lijkt me dat prima.
En daarom gewoon een Wall Connector. Ik blijf herhalen want het is gewoon link.

Zeker, stroom terug schroeven werkt goed, maar het algemene advies staat: laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:42:
Tesla is de meest geavanceerde auto op de weg. Ik heb nu een update gekregen met iets heel vets. Het heet: Regensensor :+

Ben benieuwd of het beter werkt dan de oude regensensor. Die is vrij matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

Lol was ook bij onze proef rit de verkoper (ja helaas ze zijn er al erg lang mee bezig maar nog geen update) ze hebben de meest geavanceerde auto alleen simpele dingen nog niet.

Maar goed druk nu bezig te regelen voor de tesla (laadpunt) maar dat leek simpel maar nog niet helemaal.

We hebben officieel een 1x25A aansluiting maar mijn stoppen kast is 3 fase en liander vind het gewoon 1 fase.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OOdHPFAsDEpsQI2F4DsQ1Hr2/thumb.jpg
Ik heb redelijk wat kennis van thuis elektra alleen niet veel van 3 fase (nog). Wil zelf zeker 3 fase gaan doen alleen het lijkt er op dat het er gewoon al inzit. Dus nu of liander laten komen voor een overbodige upgrade die al gedaan is en 200 euro aftikken. Of vanuit gaan dat het een administratie fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

:? Mijn 2014 heeft gewoon een regensensor aan boord? Is weliswaar veel te zenuwachtig, maar het zit er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Dus nu of liander laten komen voor een overbodige upgrade die al gedaan is en 200 euro aftikken. Of vanuit gaan dat het een administratie fout is?
Het gaat om de meter die net niet op de foto staat. Zo te zien aan de kleur een oude ferrarismeter met draaischijf. Dat kan een één fase meter zijn of een drie fase. Als je wilt weten wat het is maak dan eens een heldere foto van de meter zodat alle opschriften goed zichtbaar zijn.

Er zijn manieren om de netbeheerder te bewegen een meter te plaatsen, dan kost het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx dit is de meter en het liefst houd ik hem graag (in verband met saldering)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/flzy0StY7wmm8aGVMStR4qCT/thumb.jpg

Ik had zelf ook al online gekeken maar kon niet echt vinden hoe ik herkennen moest wat een 3 fase meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:45:
[...]

:? Mijn 2014 heeft gewoon een regensensor aan boord? Is weliswaar veel te zenuwachtig, maar het zit er wel op.
Bij AP2 (en 2.5) hadden ze hem weggehaald. Er is geen sensor meer. Ze gebruiken de cameras nu. Dat was blijkbaar veel werk (ruim jaar) en is nu in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:52:
Tnx dit is de meter en het liefst houd ik hem graag (in verband met saldering)
[afbeelding]

Ik had zelf ook al online gekeken maar kon niet echt vinden hoe ik herkennen moest wat een 3 fase meter is.
Meestal staat het erop als het 3 fase is met een icoon of anders tekst. Op jouw meter staat geen 3-fase icoon (drie bolletjes met een lijntje naar het midden). Ik vermoed daarom dat het een 1 fase meter is. Deze meter staat niet op de afkeurlijst.

Edit: ik vermoed dat een enkel lijntje met een bolletje één fase aanduid, en die staat op jouw meter.

Het type aansluiting en meter kun je bij Liander controleren, dat heb je misschien al gedaan.

Het verzwaren van 1x25A naar 3x25A kost inderdaad € 242,05 bij Liander. Het kan zijn dat ze kabels moeten aanleggen van buiten.

Voor de meter betaal je al, dus die is dan "gratis". Automatisch salderen met ferraris kan dan niet meer helaas. Je kunt kiezen tussen een digitale slimme meter (met communicatie) en digitale zonder communicatie. Die laatste biedt meer privacy.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 02-01-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dank voor het uitzoeken we laten de installatie verzwaren. Liander bood aan als het al gedaan was (dus incorrect in het systeem stond) er geen kosten gerekend worden. Dus of het moet gebeuren dus die kosten moet ik toch al maken of anders 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 11:51
@MeZZiN
Op de foto staat toch echt een driefasenmeterkast :P

Meet eens met een degelijke multimeter de spanning tussen twee van de drie bruine draden onderin de hoofdschakelaar. (Die zit rechtsonder) Wanneer je dan 400V meet komen er sowieso drie fasen binnen.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx en dat klopt ook ik ga gerust ook meten. Maar omdat ze aanboden om geen kosten te reken als ik gelijk heb kan ik het risico lopen plus dan kloppen de gegevens weer bij liander. dus als het administratief is dan kost het me niets anders tja dan moet ik toch te kosten maken.

Maar het is toch wel bijzonder dat ze een camera gaan gebruiken om regen te meten (wel beter denk ik) plus ze hebben de info toch al nodig voor Autopilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Skipper-93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:30:
@MeZZiN
Op de foto staat toch echt een driefasenmeterkast :P

Meet eens met een degelijke multimeter de spanning tussen twee van de drie bruine draden onderin de hoofdschakelaar. (Die zit rechtsonder) Wanneer je dan 400V meet komen er sowieso drie fasen binnen.
Zo te zien is de meterkast voorbereid op een driefase aansluiting. Het is niet helemaal duidelijk te zien, maar de eenfase zekeringen zitten allemaal op maar een of maximaal twee van de fases en het driefasengedeelte wordt alleen voor de driefasezekering gebruikt (die ook nog eens uit staat, kookgroep die niet gebruikt wordt?)

Maar de meter is 100% zeker een eenfase meter. Een driefase meter herken je aan het stersymbool met bolletjes wat mrmrmr zegt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W286Xvp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:01:
[...]

Maar niet voor uren achter elkaar onder volle load.
Elektrische heaters wel maar dat zijn meestal 32 Ampere stekkers en met 15 kW zit je op 2/3 van de stroom maar inderdaad minder vaak in en uit prikken en wat marge voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

Een Mennekes 32A stekker kost 13,50 euro ex btw zonder korting. Een installateur heeft hem minder dan 6.
Daar kan je er wel een paar van verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

bouwfraude schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Elektrische heaters wel maar dat zijn meestal 32 Ampere stekkers en met 15 kW zit je op 2/3 van de stroom maar inderdaad minder vaak in en uit prikken en wat marge voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

Een Mennekes 32A stekker kost 13,50 euro ex btw zonder korting. Een installateur heeft hem minder dan 6.
Daar kan je er wel een paar van verslijten.
Verslijten? Sorry, maar ik begrijp het echt niet. Je auto van 100k staat bij je huis te laden en mensen besparen op een fatsoenlijk laadstation?

Die CEE is gewoon NIET geschikt om een auto elke dag op te laden. Een smeltende stekker kan net zo goed gaan branden en je hele auto afbranden en alles er bij.

De UMC van Tesla is er voor noodgevallen en onderweg, niet voor dagelijkse gebruik. Dáár is de Wall Connector voor.

Ik snap gewoon echt niet waarom men hier zo stug in doet. Ik heb Tesla al vaker aangegeven dat ze de UMC gewoon niet met rode stekker moeten verkopen standaard en gratis een Wall Connector bij elke auto moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Maasluip schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Zo te zien is de meterkast voorbereid op een driefase aansluiting. Het is niet helemaal duidelijk te zien, maar de eenfase zekeringen zitten allemaal op maar een of maximaal twee van de fases en het driefasengedeelte wordt alleen voor de driefasezekering gebruikt (die ook nog eens uit staat, kookgroep die niet gebruikt wordt?)

Maar de meter is 100% zeker een eenfase meter. Een driefase meter herken je aan het stersymbool met bolletjes wat mrmrmr zegt:
[afbeelding]
Klopt we hebben ook gewoon een gas kookplaat. Dus die staat verder uit. Die stroomkabel heb ik wel gevonden on de de keuken/kruipruimte.

Dus waarschijnlijk zijn de fases dus onder de zwarte plaat samen gepakt en eigenlijk 1 fase. Maar goed mijn meter kast kan gewoon 3 fase aan dat is mooi dus alleen kosten liander om om te zetten naar 3 fase en klaar. Dan kan ik de rest aan aansluiten. Helaas is mijn multimeter nog steeds niet terug gevonden na de verhuizing :( Anders was ik er zo uit gekomen. Maar wel raar dat de meter nooit aangepast is voor 3 fase terwijl er gekookt is op elektra.

Maar de zoek tocht naar een betaalbare laadpaal is ook niet heel simpel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:11:
[...]

Verslijten? Sorry, maar ik begrijp het echt niet. Je auto van 100k staat bij je huis te laden en mensen besparen op een fatsoenlijk laadstation?
Het is gewoon ook geen rocket science. Er moet gewoon stroom door een kabel in de auto. Alle Tesla bezitters die ik ken (en dat zijn er heel wat in mijn omgeving), hangen gewoon aan de rode stekker.

Met 3*12A geen enkel probleem en kabel blijft gewoon in het station.

Als je de kabel er niet elke dag uithaalt is er geen slijtage en als je de auto gewoon juist instelt is er geen risico. Mijn kabel is er nog nooit uitgeweest.

Een laadpaal is voor mensen die niet na (willen) denken een prima oplossing. Voor de mensen die een beetje weten hoe het werkt, geen enkel probleem om het zonder te doen (overigens staan in Adam en Tilburg de hele dag Tesla's op 3*16A aan de rode stekker).

Het heeft overigens niks met kosten te maken. Ik wil geen paal omdat ik het een lelijk ding vind en omdat ik er niet van houd om te over-engineeren.

EDIT: Er zijn overigens branden ontstaan door de Tesla Wall Connector, waarna Tesla aanpassingen moest maken in de afgifte.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 03-01-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Voor mij ga ik liever voor een wall connector omdat hij in weer en wind staat. plus een vaste kabel. Het gaat niet om besparen maar wel om niet te veel uitgeven plus geen rare meuk oplossingen waar ik uiteindelijk meer werk aan heb. Voor mij zijn er 3 klusjes meter kast uitbreiden + 3 fase check/fixen. Kabel leggen en dan het aansluiten van een wall connector. Maar als je dan de offertes ziet van 1800-3000 euro snap ik het niet meer echt. En ik zit ook niet te wachten op laadpalen met koppelingen met backoffice systemen etc. Wat een overkill.

Maar goed na alle dure offertes van over complexe oplossing nu maar met een lokale elektricien aan de gang. Kast uitbreiden kabel leggen wall connect aansluiten en klaar. Nog een KwH meter er tussen en gaan. Helaas heb ik me dus moeten verdiepen in hoe 3 fase werkt en meer kennis verzamelen omdat niemand een simpele aansluiting wil realiseren voor mij. Dank voor de info ^_^ en ook al neem ik dan geen 'simpele' rode stekker de installatie is wel van het simpele opzet. Geen gedoe.

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 03-01-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ja die offertes zijn lachen. Ik heb 3 bedrijven langs laten komen voor een offerte, met de opmerking dat ik het ZO SIMPEL MOGELIJK WIL.

Ze varieerden van 2300,- tot 3600,-, met exotische palen met super intelligente zaken, Wifi/4G en what not. Blijkbaar trappen veel mensen in dat soort dingen.

Een dure laadpaal kan natuurlijk wel handig zijn op het moment dat jij zo veel mogelijk stroom wil pakken op een beperkte meterkast bv.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 03-01-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De mooiste vond ik een verwarmde kabel zodat de energie verliezen worden beperkt. Ik zeg he.

Maar goed de meeste zijn extreem duur en totaal overbodig het is een redelijk simpel iets vandaar dat ik zelf maar ben gaan kijken in mijn meterkast.

Maar goed als je die offerte op 2500 zet dan kan je met de mia en btw redelijk goedkoop zijn maar goed alleen een telsa wall unit + kabel + meterkast uitbreiding + een beetje uurloon hoeft echt niet meer dan 1000 te kosten. Plus ik heb nog geen dure abbo oplossingen met speciale palen. En ja iemand kan stroom stelen van mijn paal. Maar goed voor 1500 euro extra of dat op te lossen kan ik heel veel verlies compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MeZZiN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:49:
En ja iemand kan stroom stelen van mijn paal. Maar goed voor 1500 euro extra of dat op te lossen kan ik heel veel verlies compenseren.
Hehe, ja die hadden ze bij mij ook als argument. Iemand zou dan de auto bij ons het pad op moeten rijden, in onze doodlopende straat en dan zijn Tesla stiekem kunnen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:11:
[...]
Die CEE is gewoon NIET geschikt om een auto elke dag op te laden. Een smeltende stekker kan net zo goed gaan branden en je hele auto afbranden en alles er bij.
Als je de 16 ampere stekker niet vertrouwd zet je er een 32 A op:
https://www.sandervunderi...ctdoos-5p-3p-n-e-32a.html
https://www.sandervunderi...ctstop-5p-3p-n-e-32a.html
kost samen 12 euro en een dubbeltje incl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Bij ons de oprit op naast onze andere auto gaan staan en dan wat ja...... Misschien als de locatie aan de andere kant dan kan iemand opladen mogelijk via het pad naast ons huis maar dan moet je al zo brutaal zijn.

Dus een gemiddelde laad actie van een tesla 15 euro ish. Dus 1500/15 is 100 keer misbruik dat kan ik wel leiden. Maar goed niemand wil zijn mooie auto op dat pad zetten.

Ben ook een van de weinige met een Tesla zie ook bijna geen andere EV's er is 1 laadpaal in het dorp publiek . Wel wat plug-in hybride maar die tellen niet.

Wacht nog op 1 offerte en die leek wat goedkoper uit te vallen we gaan het zien anders gewoon mijn plan door zetten en het simpel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

@PWM / @MeZZiN
uit nieuwsgierigheid: hoe regel je dat de factuur van je verbruik in je (bedrijfs)administratie komt als je een CEE gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
* Stealth2000 meldt zicht hier ook! Tussen kerst en O&N een proefrit gemaakt in een model S en ik was verkocht. Bestelling staat inmiddels en ik vermoed dat ie ergens in april wel zal worden geleverd. Ondertussen alle tijd om thuis een laadpaal te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@JaQ ik ga een mid meter gebruiken en af en toe een foto en dan verrekenen. ik betaal nu iets van 19cent dus dat zal ik verrekenen (mag mijn boekhouder fixen voor mij)

Als je het aannemelijk kan maken (niet zo heel moeilijk) dan doet de belastingdienst meestal niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

MeZZiN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:26:
@JaQ ik ga een mid meter gebruiken en af en toe een foto en dan verrekenen. ik betaal nu iets van 19cent dus dat zal ik verrekenen (mag mijn boekhouder fixen voor mij)

Als je het aannemelijk kan maken (niet zo heel moeilijk) dan doet de belastingdienst meestal niet heel moeilijk.
Dat niet heel moeilijk doen, heb je dat op basis van advies of op basis van een daadwerkelijke controle?

Ik zie die 60 piek abbo bij TNM ook meer als een mitigatie richting belastingdienst dan iets anders. (En de mogelijkheid tot load balancing is een bonus, maar weet nog niet of we die wel nodig hebben).

Pagina: 1 2 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic