Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:26
Ook ik ben aan het orienteren voor een Model 3, voornamelijk het basismodel die nog even op zich laat wachten. (á 35.000$ ?)

Ik was benieuwd of ik iemand kon vinden die in hetzelfde schuitje zit of zat als mij:

Momenteel rijden wij een Renault Zoe met 41kWh die wij als particulier hebben gekocht. Wij rijden 20.000km of meer per jaar en de meeste kilometers zijn momenteel privé.

Maandelijks zijn wij ook nog 125€ kwijt aan batterijhuur.

Gezien wij door een hoop duurzame maatregelen op het salaris van enkel mijn vriendin al kunnen rondkomen (inclusief auto dus), zag ik mijn kans om als ZZP-er te starten.

Ik heb het afgelopen jaar voornamelijk heeel veel afspraken moeten maken met bedrijven waar ik mee samenwerk en heb er al leuk werk aan over gehouden. Maar echt veel omzet uit mijn bedrijf heb ik (nog) niet (sub 10k).
Dat is uiteraard geen probleem en ik heb immers even de tijd nodig maar ik ben met bovenstaande reden dus aan het oriënteren wat een model 3 ons ongeveer gaat kosten?

We hebben al een 11kW laadpaal en kunnen dus laden op eigen stroom.

Zelf denk ik aan:
- Zoe met 41kWh inruilen/verkopen (12-17k waarde nu?)
- Model 3 willen wij ook privé rijden
- Model 3 met 50kWh, de Zoe met 41kWh is ook al ruim voldoende
- 125 euro aan Zoe batterijlease is ook 7.500€ in 5 jaar.
- Verlies door restwaarde model 3, interesseert mij niet zo (in een eventuele vooorbeeld berekening)

Wat is slim en het voordeligst? Private lease, operational lease of financial lease? Tesla zelf kon mij hier niet veel over zeggen.

Ik ben gewoon nog niet heel erg thuis en vraag mij vooral af waar ik rekening mee moet houden. Stel ik reserveer nu een Model 3, dan wil ik wel weten wat ik dalijk moet betalen p/m.

Ik hoop volgend jaar een stuk meer omzet te hebben, dat zou niet heel moeilijk moeten zijn, lukt dat niet dan maakt dat (op een M3 na) ook niet uit, want wij komen immers samen rond op enkel het salaris van mijn vriendin.

Stef87 wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:19 (6%)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Financial lease (zakelijke) zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn door de MIA en het aftrekken van de BTW. Al weet je het pas zeker achteraf wanneer je de auto verkoopt. Private lease en operational lease zijn hetzelfde. De laatste is alleen zakelijk.

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:31
Van de FB pagina van TeslaBjorn + foto's

Superchargers in Netherlands are getting CCS + modified type 2 connectors. Most of the old design is like before. The guy who took the pictures said that he tried charging a non-Tesla on the CCS-plug. But it was no juice for joo!

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• tim-1985
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:11
Weet iemand of het handig is om de standaard Tesla Wall Connector te kopen voor de Model 3? Of past deze stekker niet meer in de auto en komt er een speciale Model 3 wall connector?

• 0fbe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:20
tim-1985 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:00:
Weet iemand of het handig is om de standaard Tesla Wall Connector te kopen voor de Model 3? Of past deze stekker niet meer in de auto en komt er een speciale Model 3 wall connector?
Ja de Tesla Wall Connector laad alle auto's met een Type-2 (zoals Model S/X) en Type-2-Combo (zoals Model 3) laadpoort tot (in theorie) 3x32A (22kW), maar bij nieuwe Tesla's 3x16A of 3x25A .

De CCS Type-2-Combo laadpoort van een Model 3 is simpelweg een Type-2 stekker met twee extra pinnen voor snel-laden (bij Fastned bijv.) of Superchargen. Hierin passen "normale" Type-2 stekkers voor laden thuis en aan de straat.

0fbe wijzigde deze reactie 13-12-2018 09:09 (4%)

• GadgetFrank
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:27
TimC schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:09:
[...]

Ja de Tesla Wall Connector laad alle auto's met een Type-2 (zoals Model S/X) en Type-2-Combo (zoals Model 3) laadpoort tot (in theorie) 3x32A (22kW), maar bij nieuwe Tesla's 3x16A of 3x25A .

De CCS Type-2-Combo laadpoort van een Model 3 is simpelweg een Type-2 stekker met twee extra pinnen voor snel-laden (bij Fastned bijv.) of Superchargen. Hierin passen "normale" Type-2 stekkers voor laden thuis en aan de straat.
Ook andere automerken met een Type-2 connector kun je prima laden met een TWC :*)

PV: 9410Wp ~ 5kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW MCZ Suite Pelletkachel ~ Gasleidingloos ~ Leaf Tekna + Tesla Model 3

• 0fbe
GadgetFrank schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:28:
[...]

Ook andere automerken met een Type-2 connector kun je prima laden met een TWC :*)
Dat zeg ik toch ook? :>

• Lamarrr
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:44
Momenteel worden de Superchargers uitgebreid met een extra kabel met een CCS stekker 'zodat een M3 ook kan laden'

https://electrek.co/2018/...nnector-ccs-supercharger/

Maar de huidige supercharger stekker (type2?) kan toch ook gewoon in het bovenste gedeelte van een CCS poort? Waarom voegen ze deze extra kabel toe dan? Hogere laadsnelheid? Kunnen binnenkort ook niet-Tesla's gebruik maken van Superchargers?

• Mawb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-03 12:11
davidov2008 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:41:
[...]
Naast de ervaring van Yoshi hierboven (die ik kan onderschrijven), met 10 schadevrije jaren kom je idd op iets beter tarief*, maar onder de 100pm (incl btw, assurantietax etc), voor een 'getekend en gezegelde' verzekering voor een Tesla heb ik al jaren niet meer gezien. (*Zelf ooit een parkeerschade geclaimd als jonge bestuurder (400e ofzo, ja dat zou k natuurlijk nu gewoon zelf betaald hebben), nu al 6 jaar schadevrij met 30k/jr, maar ja dat maakt netto 2. :'))
Ik heb gedurende mijn huidige leasetermijn (5jr) een schade van 1100 euro gehad. Leasemaatschappij plaatst leaseverklaring bij roydata waarin daarvan vermelding wordt gemaakt, maar geeft mij de keuze om de schade zelf te betalen en het dan niet in de verklaring te vermelden.

Weet iemand of het de moeite waard is om die schade zelf (=zakelijk) te betalen? D.w.z. zijn 5 jaren schadevrij in een leaseverklaring 1100 euro waard?
(voorgeschiedenis: 4 schadevrije jaren in Roydata, dan leaseverklaring van 4 jaar met 1 schade, dan deze verklaring van 5 jaar)

• tim-1985
Ik kreeg net een telefoontje van InsureMyTesla met wat info over het verzekeren van de M3.
Weer locatie groningen, 33 jaar oud en 10 schade vrije jaren gaf een richtbedrag van €101 per maand. Geen noodzaak tot extra alarmsystemen. Ben vergeten te vragen of er nog extra kosten bij komen qua belastingen e.d. maar tot zover is dit bedrag niet onaardig.

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Mawb schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ik heb gedurende mijn huidige leasetermijn (5jr) een schade van 1100 euro gehad. Leasemaatschappij plaatst leaseverklaring bij roydata waarin daarvan vermelding wordt gemaakt, maar geeft mij de keuze om de schade zelf te betalen en het dan niet in de verklaring te vermelden.

Weet iemand of het de moeite waard is om die schade zelf (=zakelijk) te betalen? D.w.z. zijn 5 jaren schadevrij in een leaseverklaring 1100 euro waard?
(voorgeschiedenis: 4 schadevrije jaren in Roydata, dan leaseverklaring van 4 jaar met 1 schade, dan deze verklaring van 5 jaar)
Persoonlijk denk ik dat dit de moeite waard is.
Zeker met deze jaren. De schade loopt oneindig lang door. en zal velen malen hoger zijn dan die 1100 euro.
Daarnaast, als je nog een keer schade rijd zak je nu terug naar 1 of 2? ipv 5 a 6. Dat scheelt pas echt een hoop premie.

Gewoon sebastiaan

• 0fbe
Lamarrr schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:
Momenteel worden de Superchargers uitgebreid met een extra kabel met een CCS stekker 'zodat een M3 ook kan laden'

Maar de huidige supercharger stekker (type2?) kan toch ook gewoon in het bovenste gedeelte van een CCS poort? Waarom voegen ze deze extra kabel toe dan? Hogere laadsnelheid? Kunnen binnenkort ook niet-Tesla's gebruik maken van Superchargers?
Tesla heeft custom niet gestandaardiseerde aanpassingen gedaan aan de Type-2 poort van de Model S/X zodat deze daarover kan superchargen (langere pinnen zo even uit m'n hoofd).
Er zijn drie (mogelijke) redenen waarom Tesla nu voor CCS is gegaan op de Model 3
  1. De EU-wetgeving verplicht publieke laad-stations om CCS stekkers aan te bieden, dus de Tesla's superchargers moeten ze sowieso hebben
  2. Er komen meer supercharger-niveau snelladers bij zoals Fastned's 175kW laders. Tesla's met Type-2 stekker kunnen geen gebruik maken van andere 100kW+ laders.
  3. Superchargen via de Type-2 poort loopt tegen zijn limiet qua vermogen, terwijl CCS tot 350kW laden mogelijk maakt. De verwachting is dus dat nieuwe Model S/X-en ook ooit een CCS poort krijgen.

• Deveon
  • Niet online
Ik denk een combinatie van alle drie. Het supercharger netwerk is nooit bedoeld om winstgevend te zijn en met CCS is dat gewaarborgd door vendor-locking te voorkomen. Daarnaast maakt het makkelijker voor andere fabrikanten om aan te sluiten op het supercharger netwerk en als kers op de taart is CCS 2.0 nu simpelweg beter als de gemodificeerde stekker.

Deveon wijzigde deze reactie 13-12-2018 11:48 (3%)

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Lamarrr schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:

Naast wat hierboven al genoemd is: om een type 2 poort DC charging te kunnen laten doen zijn een paar extra relais nodig, door de DC pinnen apart te nemen is dat niet meer nodig. Om kosten te besparen zijn die relais en bijbehorende aansluiting naar het accupakket in de 3 waarschijnlijk weggelaten, dus die kan alleen via de CCS DC pinnen snelladen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-03 12:27
Mawb schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat het wel uitkan om het zelf te betalen.

Met 1 schade ga je van +4 naar -1 jaar, maar als ik je verhaal goed begrijp zou je ook 4 van de 5 leasejaar geen schades hebben, dus dan zou je gaan van 4 schadevrije jaren naar: 4 (wat je hebt) - 5 (tgv 1 schade) + 4 (4 vd 5 jaren geen schade) = 3 schadevrije jaren.
Echter, als je zelf betaald krijg je een verklaring van 5 schadevrije jaren, dan ga je dus van 4 naar 9 schadevrije jaren.

Ik zou zeggen, vul deze gegevens even in Independer oid in bij een auto die je op het oog hebt (als het een Model 3 is; neem op z'n minst een nieuwe Duitse bolide van 75K euro).
Vergelijk de premie van 3 vs 9 schadevrij jaren als uitgangspunt, stel dat is bijv. 500 euro p/j, en doe dat maal 6 (want het verschil blijft je altijd achtervolgen: als je nu 3 jaar hebt, zit je over 6 jaar pas op 9, en met 9 zit je dan al op 15).

Veel meer dan x6 zou ik niet doen, want na 10 schadevrije jaren loopt de bonus/malus korting minder hard op (van 70 naar 85 ongeveer), die jaren ervoor gaat het met (bijna) 10% per jaar.

Je ziet dat het al gauw uitkan zelf te betalen: want 6x ca 500 euro premieverschil = 3000 euro over 6 jaar tijd. De vraag is of je daar nú 1100 e voor over hebt.

Daarnaast is er nog het voordeel dat als je komende 10 jaar ofzo nog een schade krijgt die je niet zelf kan/wil betalen, dat je dan nog ruim positief zit in je schadevrije jaren. Ga je namelijk <0 dan wordt alles erg duur en is er maar een handjevol verzekeraars die je wil hebben.

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Het is zo ver. Wij verwelkomen Model 3 in België.

Alle reserveringhouders in Europa worden uitgenodigd om uiterlijk vóór 31 december Model 3 te configureren en te bestellen. De leveringen starten begin februari. Reserveer nu zodat u uw Model 3 snel in ontvangst kan nemen.

Voor vragen, lees onze FAQs en bekijk de laatste Model 3 updates.
Net een mailje gekregen van onze Tesla vrienden. Ga toch nog afwachten tot er testritten mogelijk zijn.

- wel snelle levertijden, als je sommigen hoort over het bestellen van een VW, BMW of Merc dat die tot 6 maanden moeten wachten.

TabacosPrimeros wijzigde deze reactie 13-12-2018 22:36 (12%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:11
Ik mag ook configureren!
Reservering gemaakt in Maart 2018. Valt me goed mee :P

Voor een Golf GTE moesten mijn ouders 8 maanden wachten

bottom line wijzigde deze reactie 14-12-2018 16:56 (26%)

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 24-03 23:49
@TabacosPrimeros heb ik ook gehad, maar heb nooit gereserveerd. Wel mezelf ooit op de mailinglist gezet.
En ondertussen heb ik een Kona, dus niet meer relevant.

• Flaterik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-03 10:19
Staan veelvuldig op Marktplaats :) Veel mensen krijgen deze gratis via het Tesla referral-systeem. Ik heb er onlangs nog 3 op de kop getikt voor €300 per stuk (Signature zwarte Wall connector).

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• tim-1985
Flaterik schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:11:
[...]

Staan veelvuldig op Marktplaats :) Veel mensen krijgen deze gratis via het Tesla referral-systeem. Ik heb er onlangs nog 3 op de kop getikt voor €300 per stuk (Signature zwarte Wall connector).
Heb je er 1 over? ;)

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:56
Iemand anders ook last van login problemen? Kom niet meer in de app en ook via de website kom ik er niet in.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:41

knakworst

Get Dilberted!

Sethro schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:04:
Iemand anders ook last van login problemen? Kom niet meer in de app en ook via de website kom ik er niet in.
Hier werkt alles gewoon. 2018.48.1 vrijdag geinstalleerd.

• Sethro
Was waarschijnlijk we een kleine hickup, alles werkt weer als tevoren

• Flaterik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-03 10:19
Helaas.. zijn voor hier op kantoor ;)

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• davidov2008
Is prima, voor AC laden gebruikt de Model 3 dezelfde Mennekes Type 2 stekker die de X/S ook hebben. Op die manier is het compatibel met de meeste publieke AC laders in West-Europa.
Volgens het net gepubliceerde artikel op de FP is het ook nog een van de goedkoopste 11kW thuisladers die je kan krijgen, laat staan via Marktplaats wat gesuggereerd werd ;)
En dan ook nog met een Tesla stekker. Naast dat de branding matcht is het grootste voordeel van een Tesla stekker dat je met een druk op de knop de laadpoort kan openen en tevens daarmee het laden kan beëindigen. Gebruik je een 'derde partij' 11kW thuislader, dan is laadsnelheid hetzelfde, maar gemak stuk minder (je moet de poort openen vanuit de auto of vanuit de app, en het laden stoppen idemdito).
tim-1985 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:44:
Ik kreeg net een telefoontje van InsureMyTesla met wat info over het verzekeren van de M3.
Weer locatie groningen, 33 jaar oud en 10 schade vrije jaren gaf een richtbedrag van €101 per maand. Geen noodzaak tot extra alarmsystemen. Ben vergeten te vragen of er nog extra kosten bij komen qua belastingen e.d. maar tot zover is dit bedrag niet onaardig.
Das mooi, ongeveer wat ik zou verwachten voor de iets goedkopere 3 bij dat aantal schadevrije jaren. Rekening houdend met een doorsnee BM-ladder is dat +- 70% premiekorting tov 0 schadevrije jaren (0: 357 euro p/m). Bij 5 is de BM-korting doorgaans 50%, dus dan wordt het al 178 euro ;)
Weet je al of die prijzen incl. BTW en incl. assurantiebelasting zijn? :P

• Rebunted
  • Niet online
davidov2008 schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:05:
[...]

Is prima, voor AC laden gebruikt de Model 3 dezelfde Mennekes Type 2 stekker die de X/S ook hebben. Op die manier is het compatibel met de meeste publieke AC laders in West-Europa.
Volgens het net gepubliceerde artikel op de FP is het ook nog een van de goedkoopste 11kW thuisladers die je kan krijgen, laat staan via Marktplaats wat gesuggereerd werd ;)
En dan ook nog met een Tesla stekker. Naast dat de branding matcht is het grootste voordeel van een Tesla stekker dat je met een druk op de knop de laadpoort kan openen en tevens daarmee het laden kan beëindigen. Gebruik je een 'derde partij' 11kW thuislader, dan is laadsnelheid hetzelfde, maar gemak stuk minder (je moet de poort openen vanuit de auto of vanuit de app, en het laden stoppen idemdito).

[...]

Das mooi, ongeveer wat ik zou verwachten voor de iets goedkopere 3 bij dat aantal schadevrije jaren. Rekening houdend met een doorsnee BM-ladder is dat +- 70% premiekorting tov 0 schadevrije jaren (0: 357 euro p/m). Bij 5 is de BM-korting doorgaans 50%, dus dan wordt het al 178 euro ;)
Weet je al of die prijzen incl. BTW en incl. assurantiebelasting zijn? :P
Ik wou thuis eerst ook de Tesla lader installeren, maar ik kreeg er geen van Telsa (je moet een Tesla rijden voordat je een kunt bestellen, een reservering was niet voldoende). Ik heb toen een Webasto Pure geïnstalleerd. Is goedkoop (zelfde prijs als Tesla lader ongeveer), geen abonnementskosten o.i.d., van bekende Duitse autotoeleverancier, vaste kabel van 4.5m (7m was in mijn geval wat te lang), in te stellen tussen 3.7 kW to 22 kW (1 en 3 fase) en fatsoenlijk design. Misschien voor anderen hier ook een goed alternatief.

Edit//
Ik zie dat Webasto Pure moeilijk leverbaar is (vanaf april 2019 weer direct via leverancier). Misschien daarom toch geen goed alternatief. ;)

Rebunted wijzigde deze reactie 17-12-2018 00:56 (3%)

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:28
Ik ben afgelopen zaterdag langs geweest in de showroom op de PC Hoofdstraat in Amsterdam.

In september loopt mijn leasecontract af en ik heb voor mezelf even wat doorrekeningen gemaakt. Ik rijd momenteel nog in een Seat Leon ST met 14% bijtelling. Die 14% ben ik sowieso kwijt dus ga hoe dan ook naar de 22% (tenzij ik kies voor een EV).

Eerst was mijn ook gevallen op een Volkswagen T-Roc. Cataloguswaarde iets hoger dan mijn huidige auto. Bijtelling stuk hoger. Toen ben ik gaan rekenen. Ik heb er rekening mee gehouden dat ik aan netto loon hetzelfde over wil houden per maand.

Seat Leon (huidig)
Lasten zakelijk:
Lease: € 600,--
Brandstof (diesel): € 160,-
Totaal: € 760,- per maand.
Lasten privé:
Bijtelling netto: € 170,- per maand

Volkswagen T-Roc
Lasten zakelijk:
Lease: € 600,-
Brandstof (benzine) : € 240,-
Compensatie loon: € 330,-
Totaal: € 1170,- per maand.
Lasten privé:
Bijtelling netto: € 330,- per maand

Tesla Model 3
Lasten zakelijk:
Lease: € 1.000,-
Stroom: € 80,-
Compensatie loon: € 0,-
Totaal: € 1080,- per maand.
Lasten privé:
Bijtelling netto: € 160,- per maand

Per saldo kom ik dus lager uit, rijd ik een veel mooiere, snellere auto welke ook nog eens een EV is! :*)

Vandaag maar even informeren wat de mogelijkheden zijn om de levering een beetje aan te laten sluiten op de afloop van mijn huidige lease contract.

edit: compensatie in loon was 100 euro hoger, typfoutje.

• Deveon
  • Niet online
Bedoel je met compensatie loon het niet gebruikte leasebudget? Met eigen bijdrage kan je net namelijk van je bruto bijtelling aftrekken.

• Zahariac
Deveon schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:59:
Bedoel je met compensatie loon het niet gebruikte leasebudget? Met eigen bijdrage kan je net namelijk van je bruto bijtelling aftrekken.
Nee, ik keer mijzelf loon uit vanuit mijn eigen holding. Ik wil dat het nettoloon gelijk blijft. Als ik dus voor de T-Roc zou gaan dan verhoog ik mijn loon met € 330 bruto om netto gelijk uit te komen.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:41

knakworst

Get Dilberted!

Tip: schiet niet met een pistool in je battery pack.

https://electrek.co/2018/12/16/tesla-fire-bullet-battery/

• Zahariac
Ik denk dat je in Nederland (in ieder geval op dit moment) wat minder bang hoeft te zijn voor rondvliegende kogels.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Hoi, ik kom even melden dat een deel van de Tesla Supercharger in Drachten (Friesland).

Als je aankomt rijden en je staat met je neus richting de superchargers. Dan werkt 3 en 4 niet.

2018 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro

• Zahariac
Wimo. schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:55:
De S is continu verbeterd. In tegenstelling tot andere merken past Tesla continu verbeteringen toe. Het exterieur is minimaal verandert maar een 2013 vergelijken met een 2018 is een wereld van verschil.

De accu's en BCM zijn wel vele malen beter in de 3.

De 3 is ook zeer aantrekkelijk. Dit gaat onze config worden:

- Zwart (wrap achteraf)
- 18"
- LR
- Geen autopilot, heb het nu op de S en het is geen 5.3k waard.

Nu even kijken wat de rente percentages zijn bij ABN. Bij de S was het eenvoudig met DLL...

De 'full' spec nemen lijkt slimmer. Maar achteraf heb ik spijt van diverse keuzes op mijn S. Aftermarket was een betere optie...
Late reactie maar ik ben nu pas goed het topic aan t doornemen. Ik zit ook sterk te twijfelen of ap wel t geld waard is.

Het enige wat ik dan denk ik ga missen is de adaptive cruise control. Hoe denk jij dat te gaan ervaren?

En weet jij welke rijbegeleidings opties er wel op zitten?

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-03 22:18
bottom line schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:56:
Ik mag ook configureren!
Reservering gemaakt in Maart 2018. Valt me goed mee :P

Voor een Golf GTE moesten mijn ouders 8 maanden wachten
Wachttijd andere merken wordt wel eens vergeten inderdaad wanneer men meepraat over hoe lang het duurt bij Tesla. Ik moest ook half jaar wachten op een Skoda die al lang en breed geïntroduceerd was, vanwege productie problemen. Musk is 6-12 maanden later en krijgt de wereldpers over zich heen.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Een vriend van mij twijfelt tussen een M3 LR (of performance) of een Model S 75. Voordeel van de Model S is dat deze waarschijnlijk dit jaar nog op kenteken kan, dus dat scheelt in de bijtelling. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de M3 vanwege de wat sportievere insteek en rij-eigenschappen. Daarnaast gewoon een veel nieuwer model wat ook wel leuk is.

Zal het qua praktijk range veel uitmaken denken jullie? En dan bedoel ik gewoon de max snelheid aanhouden, dus 130 waar je 130 mag. Dit is wel belangrijk aspect gezien lange afstanden die gereden gaan worden met de auto.

sham27 wijzigde deze reactie 18-12-2018 09:46 (16%)

BMW F31 330i M Sport Shadow

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Zahariac schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:01:
[...]

Nee, ik keer mijzelf loon uit vanuit mijn eigen holding. Ik wil dat het nettoloon gelijk blijft. Als ik dus voor de T-Roc zou gaan dan verhoog ik mijn loon met € 330 bruto om netto gelijk uit te komen.
offtopic:
Krijg je dan geen probleem als je in de toekomst besluit het vervoer zonder die loonsverhoging te regelen? En gaat de Belastingdienst dan niet moeilijk doen over gebruikelijk loon DGA?

• Zahariac
mrmrmr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:49:
[...]

offtopic:
Krijg je dan geen probleem als je in de toekomst besluit het vervoer zonder die loonsverhoging te regelen? En gaat de Belastingdienst dan niet moeilijk doen over gebruikelijk loon DGA?
Ja je mag niet zomaar je loon zoveel laten fluctueren, ze zullen dan wel vragen gaan stellen. Maar we zijn dan 4 a 5 jaar verder. Dus dan doe je in de tussentijd gewoon geen loonsverhogingen (doe ik nu ook al niet, dat doe ik via divident).

En de Belastingdienst gaat alleen moeilijk doen als je onder het gebruikelijk loon zit, dat zit ik niet.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Model 3 gisteren op de A2.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• tim-1985
Zou dat hier iets meer te maken hebben gehad....?
https://electrek.co/2018/...l-3-ccs-charging-station/ :9

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Denk het wel. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• renegrunn
  • Laatst online: 18:00
Als je deze foto ziet, wat zit het kenteken dan eigenlijk raar gemonteerd. Zou eigenlijk 10cm hoger moeten in mijn ogen, zit nu raar op die onderrand gepriegeld lijkt het wel. Daar zou ik mij echt altijd aan storen :o

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:31
Er staan er nu 6 geregistreerd in NL. 2x wit, rood, grijs, blauw en zwart.... Van de 3 nieuwste begint de nummerplaat met XD

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:39

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Gisteren in eindhoven bij tesla vestiging de rode M3 bewonderd, en proefgezeten. Nu maar hopen op ern eindejaarsjackpot 😉

• Zahariac
Ik ben door al het lezen etc overtuigd:

Nu wachten tot ik mag samenstellen. Heb nog alle tijd, mijn huidige lease loopt pas in september af.

• jongf7
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:46
Die van mij pas in november, maar in al mijn enthousiasme krijg ik mogelijk in febr. / mrt. al een model 3 :)

• Zahariac
jongf7 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:17:
Die van mij pas in november, maar in al mijn enthousiasme krijg ik mogelijk in febr. / mrt. al een model 3 :)
Ik ga ook even (afhankelijk van wanneer de leveringen echt komen etc) contact opnemen met de huidige lease maatschappij om te vragen wat de mogelijkheden zijn van een paar maanden eerder inleveren.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

ik ben vooral ook benieuwd naar de premies voor WA-beperkt en volledig casco verzekeringen van de Model 3.... iemand hier al iets over gespot?

• Stef87
NielsTn schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:55:
Gisteren in eindhoven bij tesla vestiging de rode M3 bewonderd, en proefgezeten. Nu maar hopen op ern eindejaarsjackpot 😉
Leuk man. Jammer dat ik dat heb gemist. Ik woon in Eindhoven en ben geinteresseerd :)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• gebruikershaes
  • Laatst online: 13:42
Zahariac schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:02:
Ik ben door al het lezen etc overtuigd:

[Afbeelding: Model 3]

Nu wachten tot ik mag samenstellen. Heb nog alle tijd, mijn huidige lease loopt pas in september af.
Ga je hem privé aanschaffen of leasen? In het geval van leasen, heb je dan ook een reservering nodig?

• Zahariac
gebruikershaes schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:46:
[...]

Ga je hem privé aanschaffen of leasen? In het geval van leasen, heb je dan ook een reservering nodig?
Ik ga hem leasen. Je kan dan de reservering overdragen aan de leasemaatschappij. De voorkeurslease van Tesla is ABN AMRO. Ze doen ook wat mij verteld is door zowel Tesla als ABN AMRO ook full operational. Ik ga dus nog even kijken wat het beste uit komt.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Stef87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:38:
[...]

Leuk man. Jammer dat ik dat heb gemist. Ik woon in Eindhoven en ben geinteresseerd :)
Je kan er gewoon heen rijden/lopen, t' was er rustig, heb denk ik 45 minuten in de M3 gezeten (als bestuurder, bijrijder, en passagier achterin).

• Stef87
NielsTn schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:51:
[...]

Je kan er gewoon heen rijden/lopen, t' was er rustig, heb denk ik 45 minuten in de M3 gezeten (als bestuurder, bijrijder, en passagier achterin).
Morgen ook nog? Ik kan namelijk niets vinden online over zo’n mogelijkheid :)

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:01
Ik zal maar eens mijn eerste ervaringen hier delen.

Ik had eigenlijk een reservering voor de Kia Niro EV van volgend jaar. Aangezien mij huidige lease contract (Peugeot 308) in september 2019 afliep kon ik mooi op tijd een bestelling gaan plaatsen. De model 3 is natuurlijk ook een leuke auto maar met de onzekerheid van levering kon het wel eens een dure grap worden (tijdelijk een ICE er tussen moeten huren/leasen). De prijs valt ook wel een beetje tegen en om eerlijk te zijn ben ik nog een beetje bang voor kinderziektes aangezien het nog allemaal vrij nieuw is.

En toen ging ik eens even rekenen... hoeveel kost een Model S 75D eigenlijk in de lease? Voor 1.400 p/m (bruto) zou het kunnen, intern is er nog even gerekend of dit wel past in het omzet vs kosten plaatje (midlance constructie) en weliswaar past het gewoon! >:). En m'n huidige auto kon nog wel doorgeschoven worden naar iemand anders :*).

Dus bij Tesla in Tilburg langs geweest, de auto van binnen nog eens goed bekeken en toch maar eens een proefrit ingepland. Hier begint dan ook de onduidelijkheid: ik kreeg bij het inplannen te horen, "ja het klopt dat je 4.000 euro moet aanbetalen als je nog een voorraad auto wilt gaan rijden" en "er is niks anders dan op de website staat". Ik begon wel te twijfelen om de proefrit te doen (want als het toch niet gaat lukken is het zonde om jezelf lekker te maken voor zo'n auto), maar uiteindelijk toch de proefrit door laten gaan (why not 8) ).

Tot mijn verbazing begint de verkoper in de auto te vertellen dat als ik besluitvaardig ben en niet te veel eisen heb ik nog in 2018 een Tesla rijd, wait what? Ja de auto zoals die in de showroom nu staat die hebben we nog staan en kan je krijgen, fuck die Niro we gaan er voor! Eenmaal terug een offerte gekregen van dezelfde verkoper van eerst die nu ineens zei: ja we hebben nog wel Tesla's "achter" staan (was dit een test om te kijken of ik wel serieus was :?) Voor 22 december zou ik er in kunnen rijden, dat was zeker volgens hun!

Vervolgens een stressvolle twee weken (want er is nooit een daadwerkelijke reservering geplaatst) waarbij zowel ik als HR onze tussenpersoon kapot hebben lopen stalken om de auto asap in de lease te krijgen, maar het is gelukt en gisteren zou het zo ver zijn en was het dus zonder aanbetaling gepiept :) .

Echter gisteren was het nog niet zo ver, maandag avond (ja, maandag avond rond 18:45) krijg ik een telefoontje van Tesla: Het spijt ons meneer maar er is een fout gemaakt, we kunnen uw auto morgen niet leveren, een medewerker uit het VK heeft u ingepland maar niet juist (lekker boeien, hoezo kom je daar nu pas achter :( :( :(), "het kan zijn dat uw auto nog in Amsterdam staat maar we weten niet wat er aan de hand is, u kunt naar Amsterdam toe rijden maar het is nog niet zeker, ik pak dit morgen als eerste voor u op."

Vervolgens kreeg ik de volgende dag te horen: "Ok meneer ik ga u inplannen voor volgende week maandag, de auto is nog niet klaar om uitgeleverd te worden". W-T-F :( , wat is dit voor dom gedoe voor een bedrijf wat auto's van rond en dik boven de ton verkoopt. Vrij boos aan de telefoon gaf ik aan dat ik het hier niet mee eens was. "Ik wil u wel voor zaterdag in plannen, maar ik weet niet zeker of dit gaat lukken. Ik laat u dan op tijd weten indien het niet door gaat". Nou ja prima dan maar, ik snap best dat het druk is maar zowat een week vertraging vind ik not-done, ze zadelen mij nu op met de consequentie van hun eigen fout die ze ook nog eens zo laat pas ontdekken.

Zo, dat is er uit :), als het inplannen simpelweg meteen op de maandag was dan ja ok drukte, prima. Op naar zaterdag dan maar (waar ik geen vertrouwen in heb dus maandag), nog even wachten...

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:23
Strykeforce schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:11:

Ik had eigenlijk een reservering voor de Kia Niro EV van volgend jaar. Aangezien mij huidige lease contract (Peugeot 308) in september 2019 afliep kon ik mooi op tijd een bestelling gaan plaatsen. De model 3 is natuurlijk ook een leuke auto maar met de onzekerheid van levering kon het wel eens een dure grap worden (tijdelijk een ICE er tussen moeten huren/leasen). De prijs valt ook wel een beetje tegen en om eerlijk te zijn ben ik nog een beetje bang voor kinderziektes aangezien het nog allemaal vrij nieuw is.

En toen ging ik eens even rekenen... hoeveel kost een Model S 75D eigenlijk in de lease? Voor 1.400 p/m (bruto) zou het kunnen, intern is er nog even gerekend of dit wel past in het omzet vs kosten plaatje (midlance constructie) en weliswaar past het gewoon! >:). En m'n huidige auto kon nog wel doorgeschoven worden naar iemand anders :*).

Dus bij Tesla in Tilburg langs geweest, de auto van binnen nog eens goed bekeken en toch maar eens een proefrit ingepland. Hier begint dan ook de onduidelijkheid: ik kreeg bij het inplannen te horen, "ja het klopt dat je 4.000 euro moet aanbetalen als je nog een voorraad auto wilt gaan rijden" en "er is niks anders dan op de website staat". Ik begon wel te twijfelen om de proefrit te doen (want als het toch niet gaat lukken is het zonde om jezelf lekker te maken voor zo'n auto), maar uiteindelijk toch de proefrit door laten gaan (why not 8) ).

Tot mijn verbazing begint de verkoper in de auto te vertellen dat als ik besluitvaardig ben en niet te veel eisen heb ik nog in 2018 een Tesla rijd, wait what? Ja de auto zoals die in de showroom nu staat die hebben we nog staan en kan je krijgen, fuck die Niro we gaan er voor! Eenmaal terug een offerte gekregen van dezelfde verkoper van eerst die nu ineens zei: ja we hebben nog wel Tesla's "achter" staan (was dit een test om te kijken of ik wel serieus was :?) Voor 22 december zou ik er in kunnen rijden, dat was zeker volgens hun!

Vervolgens een stressvolle twee weken (want er is nooit een daadwerkelijke reservering geplaatst) waarbij zowel ik als HR onze tussenpersoon kapot hebben lopen stalken om de auto asap in de lease te krijgen, maar het is gelukt en gisteren zou het zo ver zijn en was het dus zonder aanbetaling gepiept :) .

Echter gisteren was het nog niet zo ver, maandag avond (ja, maandag avond rond 18:45) krijg ik een telefoontje van Tesla: Het spijt ons meneer maar er is een fout gemaakt, we kunnen uw auto morgen niet leveren, een medewerker uit het VK heeft u ingepland maar niet juist (lekker boeien, hoezo kom je daar nu pas achter :( :( :(), "het kan zijn dat uw auto nog in Amsterdam staat maar we weten niet wat er aan de hand is, u kunt naar Amsterdam toe rijden maar het is nog niet zeker, ik pak dit morgen als eerste voor u op."

Vervolgens kreeg ik de volgende dag te horen: "Ok meneer ik ga u inplannen voor volgende week maandag, de auto is nog niet klaar om uitgeleverd te worden". W-T-F :( , wat is dit voor dom gedoe voor een bedrijf wat auto's van rond en dik boven de ton verkoopt. Vrij boos aan de telefoon gaf ik aan dat ik het hier niet mee eens was. "Ik wil u wel voor zaterdag in plannen, maar ik weet niet zeker of dit gaat lukken. Ik laat u dan op tijd weten indien het niet door gaat". Nou ja prima dan maar, ik snap best dat het druk is maar zowat een week vertraging vind ik not-done, ze zadelen mij nu op met de consequentie van hun eigen fout die ze ook nog eens zo laat pas ontdekken.

Zo, dat is er uit :), als het inplannen simpelweg meteen op de maandag was dan ja ok drukte, prima. Op naar zaterdag dan maar (waar ik geen vertrouwen in heb dus maandag), nog even wachten...
Lijkt mij vooral belangrijk dat die auto voor 1 jan op naam staat.
Wat service betreft heeft Tesla flink last van groeipijn. Ze hebben eigenlijk geen voldoende (ervaren) personeel voor de hoeveelheid auto's die ze verkopen.

TheS4ndm4n#1919

• Zahariac
Strykeforce schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:11:

Dat soort dingen zijn altijd frustrerend, maar niet uniek voor Tesla. Ik heb toen gezeik gehad met mijn Leon. Die kreeg ik toen pas 3 weken later dan gepland omdat ze vergeten waren het kenteken aan te vragen......

Maar wel een grote overgang van een Nero naar een MS75D! En helemaal lekker dat je nog de 4% bijtelling mee pakt.

• NielsTn

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Stef87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:06:
[...]

Tijdens openingstijden zowiezo

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

• Tassadar32
  • Nu online
@Strykeforce Kan altijd erger, mijn Outlander is gewoon een paar maanden (!) onder beheer van de curator geweest omdat de dealer die hem zou leveren failliet is gegaan.

Secretaresse heeft de leasvoorwaarden voor diverse configuraties Model 3 van diverse leasmij's binnen dus morgen even doornemen en dan bestellen :D.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Fioravanti

Fioravantastisch!

Vandaag ook op Utrecht Centraal even proef gezeten. Behoorlijk wat foto’s gemaakt, welke ik misschien later nog toevoeg.

Vooral gekeken naar de houding, dat is dit in orde, alles volledig verstelbaar. Demo personeel was echt demo personeel, maar konden Mn vragen goed genoeg beantwoorden.

Model was overigens Amerikaans model, gaven ze aan. Dus andere laadaansluiting. Ook zaten de 19 inch eronder.

Ga em zelf begin januari bestellen. Kleur nog even ongewis. Ik ga navragen waar ze een grijze hebben staan. Volgens de dame die mij het scherm uitlegde, staat de Model 3 nu ook bij de dealer (‘behalve Amsterdam zuidoost’, weet niet wat die fout hebben gedaan ;-))

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LP AP vanaf december '19

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Stef87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:06:
[...]

Hij stond online als event, nu niet meer te vinden op de Tesla site.

Wel nog in de Google webcache. Toen iig tot eind dit jaar.

• gebruikershaes
  • Laatst online: 13:42
Zahariac schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:54:
[...]

Ik ga hem leasen. Je kan dan de reservering overdragen aan de leasemaatschappij. De voorkeurslease van Tesla is ABN AMRO. Ze doen ook wat mij verteld is door zowel Tesla als ABN AMRO ook full operational. Ik ga dus nog even kijken wat het beste uit komt.
Aha, ik heb net een order geplaatst bij Alphabet. Heb zelf geen reservering. Alles is zowel door Alphabet als m'n werkgever goedgekeurd en status staat op "bestellen" dus ik ben benieuwd of het allemaal doorgaat.

Destijds las ik het volgende in de reserveringsvoorwaarden en daarom dus niet gereserveerd:

4. Erkenningen; niet-overdraagbaar
U begrijpt dat we uw Reservatiebetaling niet in een escrow of in een trustfonds gescheiden houden of dat we
rente betalen op uw Reservatiebetaling. Uw reservatie is niet overdraagbaar of toekenbaar aan een andere partij
zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Tesla.

• Zahariac
gebruikershaes schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:17:
[...]

Aha, ik heb net een order geplaatst bij Alphabet. Heb zelf geen reservering. Alles is zowel door Alphabet als m'n werkgever goedgekeurd en status staat op "bestellen" dus ik ben benieuwd of het allemaal doorgaat.

Destijds las ik het volgende in de reserveringsvoorwaarden en daarom dus niet gereserveerd:

4. Erkenningen; niet-overdraagbaar
U begrijpt dat we uw Reservatiebetaling niet in een escrow of in een trustfonds gescheiden houden of dat we
rente betalen op uw Reservatiebetaling. Uw reservatie is niet overdraagbaar of toekenbaar aan een andere partij
zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Tesla.
Dat had ik ook gelezen inderdaad. Maar ze schijnen het te regelen met ABN AMRO. Van beide toezegging.

UPDATE:

Mochten jullie willen weten hoe snel je mag samenstellen.... dat kan ik nu al! Vanochtend de reservering gedaan. En ik heb nog nooit een Tesla hiervoor gehad.

Nu een paar maanden inhouden met bestellen :o

Zahariac wijzigde deze reactie 19-12-2018 22:31 (11%)

• Brainstorm86
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:00
JPDeckers schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:16:
[...]

Hij stond online als event, nu niet meer te vinden op de Tesla site.

Wel nog in de Google webcache. Toen iig tot eind dit jaar.
Ben ook wel benieuwd, heb net proberen te bellen maar werd in de wacht gezet. Heb ik nu even geen tijd voor.... Anders rijd ik zaterdag naar Utrecht.

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

jammer :P, ik hoop dat je op de levering zelf toch wel minimaal een week langer moet wachten >:)
Waar is mijn beloning om zolang op die wachtlijst te hebben gestaan.

Maar dat is mooi nieuws, Ze lijken dus de levertijden voor beschikbare auto's lekker kort te houden.
Zo bereiken ze een hele grote groep mensen die niet van te voren willen / kunnen reserveren en zijn ze beschikbaar voor impuls aankopen,
Tesla gaat er wel komen zo, ze kunnen de winst blijven maximaliseren, en zodra de vraag iets terugloopt kunnen ze telkens 1 tree goedkoper gaan zitten voor de volgende vloedgolf aan bestellingen.

Gewoon sebastiaan

• Zahariac
Smuggler schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:49:
jammer :P, ik hoop dat je op de levering zelf toch wel minimaal een week langer moet wachten >:)
Waar is mijn beloning om zolang op die wachtlijst te hebben gestaan.

Maar dat is mooi nieuws, Ze lijken dus de levertijden voor beschikbare auto's lekker kort te houden.
Zo bereiken ze een hele grote groep mensen die niet van te voren willen / kunnen reserveren en zijn ze beschikbaar voor impuls aankopen,
Tesla gaat er wel komen zo, ze kunnen de winst blijven maximaliseren, en zodra de vraag iets terugloopt kunnen ze telkens 1 tree goedkoper gaan zitten voor de volgende vloedgolf aan bestellingen.
Mijn hoop is alleen dat dit over een paar maanden ook nog zo is. Het blijft wel spannend om dit te moeten gaan plannen. Ik hoop erachter te komen of de levertijden die ze aangeven ook een beetje gaan kloppen.

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

Als ik kijk naar hoe in het in amerika gaat.
Alles blijft direct leverbaar, alleen de nieuwe goedkopere serie heeft een wachtlijst.
Ik verwacht dat dit gewoon zo blijft, Het is voor tesla zelf namelijk winst maximalisatie.
Ze verkopen liever een longrange dan een midrange enz.

Gewoon sebastiaan

• Deveon
  • Niet online
Het zou mij niet verbazen als Tesla op 1-1-2019 de mid range uit de markt haalt. Het was alleen bedoelt als om tegemoet te komen vanwege de tax rebate en uitstel van het basismodel.

Dat zou ook een verklaring zijn waarom wij hem niet krijgen. Misschien verwachten ze op de wereldmarkt genoeg dual motors af te zetten dat het de hele productie opslurpt.

Deveon wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:29 (32%)

• tim-1985
Jongens, pas op met wall connectors kopen op marktplaats. Ik heb net een hele dure stoeptegel gekocht die denk ik niet compatibel is met de model 3...
Dus gewoon alles ophalen ipv laten versturen. Blijkbaar zien criminelen dit als een leuke nieuwe markt.

• Sethro
Wat is er gebeurd dan?

• Tassadar32
  • Nu online
Ik mag morgen gaan bestellen en heb de leaseprijzen nu definitief binnen:

LR € 1104
P €1277
+ AP € 102

obv 40k km / 48mnd operational lease ex brandstof. LoJack verplicht.

Heb voor mezelf even doorgerekend wat de AP optie netto kost in lease:

(5300*.22*.4085)/12 = 39.69 p/maand bijtelling (netto)
(102*(1-.4085)) = 60.77 p/maand netto minder loon door optie

Bij elkaar dus (39.69+60.77)*48 = € 4823 voor de AP optie binnen de lease.

Maar! Mijn leasebedrag is een stuk hoger dan mijn leasebudget. Bijtelling per maand voor LR + AP is € 174 maar mijn eigen bijdrage is hoger dan dat dus eigenlijk betaal ik onder de streep geen bijtelling.

In mijn geval word AP als optie dus 60.77*48 = € 2917 netto. Lijkt mij dus zeer zeker voordeliger binnen de lease!

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Fioravanti

Fioravantastisch!

Hierbij alsnog de foto's van de Model 3 in Utrecht;
gallery: Fioravanti

Fioravanti wijzigde deze reactie 20-12-2018 21:23 (9%)

Work hard, play hard. Tesla Model 3 LP AP vanaf december '19

• Guy Treepbush
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
De nieuwe software update geïnstalleerd: Mijn dochter van 3 vond de emissie monitor hilarisch! Verder natuurlijk volledig nutteloos.

• tim-1985
Dacht voor €300 een wall connector gekocht te hebben. Werd netjes verstuurd. Pas betaald na dat ik het verzend bewijs gezien had en bij bezorging een mooie baksteen met het gewicht van de wall connector gekregen.

public shaming is niet de bedoeling op tweakers.

deepbass909 wijzigde deze reactie 21-12-2018 15:36 (21%)

• n3z
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:01
Fioravanti schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:37:
Hierbij alsnog de foto's van de Model 3 in Utrecht;
gallery: Fioravanti
Bedankt. Blijft een leuke auto. Hoe vond je de kofferbak qua ruimte in het echt?

Rood is wel echt mooi trouwens.

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-03 19:37
Tassadar32 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:11:

LR € 1104
P €1277
+ AP € 102
Voor een model 3? Wat een belachelijke prijzen zeg!

• Sethro
Sterker nog, dat is meer dan dat ik neertel voor een Model S obv zelfde looptijd/km/brandstof.

Sethro wijzigde deze reactie 20-12-2018 21:55 (69%)

• Zahariac
Tassadar32 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:11:

LR € 1104
P €1277
+ AP € 102

obv 40k km / 48mnd operational lease ex brandstof. LoJack verplicht.

Heb voor mezelf even doorgerekend wat de AP optie netto kost in lease:

(5300*.22*.4085)/12 = 39.69 p/maand bijtelling (netto)
(102*(1-.4085)) = 60.77 p/maand netto minder loon door optie

Bij elkaar dus (39.69+60.77)*48 = € 4823 voor de AP optie binnen de lease.

Maar! Mijn leasebedrag is een stuk hoger dan mijn leasebudget. Bijtelling per maand voor LR + AP is € 174 maar mijn eigen bijdrage is hoger dan dat dus eigenlijk betaal ik onder de streep geen bijtelling.

In mijn geval word AP als optie dus 60.77*48 = € 2917 netto. Lijkt mij dus zeer zeker voordeliger binnen de lease!
Was het niet voordeliger om 60 maanden te doen ivm de MIA? Die geeft de leasemaatschappij dan als korting op de leaseprijs.

• Tassadar32
  • Nu online
@Zahariac Dit is inclusief MIA, ze passen die alsnog toe en verrekenen dan het laatste jaar met de belastingdienst. Op deze manier kan ik toch nog (deels) profiteren van de MIA. Als ik na 4 jaar verleng krijg ik het volledige voordeel.

@Sunri5e @Sethro Ik ben er ook niet echt blij mee, had liever wat minder betaald. Als ik bij mrgreenlease (ter vergelijking) dezelfde config invul kom ik full operational lease op iets hogere prijzen uit, maar dat is dus inclusief brandstof. Overigens nog niet vermeld: er zit ook een winterbandenpakket bij.

• Zahariac
Tassadar32 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:00:
@Zahariac Dit is inclusief MIA, ze passen die alsnog toe en verrekenen dan het laatste jaar met de belastingdienst. Op deze manier kan ik toch nog (deels) profiteren van de MIA. Als ik na 4 jaar verleng krijg ik het volledige voordeel.

@Sunri5e @Sethro Ik ben er ook niet echt blij mee, had liever wat minder betaald. Als ik bij mrgreenlease (ter vergelijking) dezelfde config invul kom ik full operational lease op iets hogere prijzen uit, maar dat is dus inclusief brandstof. Overigens nog niet vermeld: er zit ook een winterbandenpakket bij.
Ik nu ook ff rond te kijken inderdaad, maar dat heeft puur met jouw kilometers te maken zie ik. Ik kom zelf dik 200 per maand lager uit. Maar ik zit dan ook op 25k tot 30k per jaar.

• Deveon
  • Niet online
Zelf zat ik bij Directlease rond te klikken voor de Model 3 en viel mij op dat bij 40k/48m de meerprijs per km 19(!) cent is. Bij 30k/48m is het "slechts" 9 cent per km.

• Tassadar32
  • Nu online
Heb ook even op DirectLease en LeasePlan dezelfde config in elkaar geklikt en de prijzen zitten allemaal tegen de € 1100 aan. Veel kilometers is duur, maar ik ben een van de werknemers in ons bedrijf die in verhouding weinig kilometers maakt en haal nog makkelijk 140k in 4 jaar. Komende 4 jaar maar lekker veel stedentrips in Europa met de Tesla doen om netjes op 160k uit te komen dus :P.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:14

Arfman

Drome!

Wellicht offtopic, maar hoe lang houden leasemaatschappijen het nog vol om met kilometers te werken met EV's zoals Tesla? Er is eigenlijk niks dat slijt zoals bij een ICE (geen versnellingsbak, koppeling en andere slijtageonderdelen), hooguit de elektromotor maar die moet volgens Tesla makkelijk 500K KM meekunnen. Wat is dan de reden dat meer kilometers voor een hoger leasebedrag zorgen vraag ik me af?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Tassadar32
  • Nu online
@Arfman Banden, meer kans op schade?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tja, hoe pakt de tweedehands markt EVs op met 300k op de teller? Een accu of drivetrain vervangen is een hele dure grap..

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, banden slijten misschien iets harder maar meer ook niet. Accudegradatie bij Tesla's is nihil, ook bij de auto's die 500K + hebben gelopen. Ik denk dat leasemaatschappijen onterecht een premium vangen voor hogere kilometers bij EV's t.o.v. ICE's.

• Deveon
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:51:
Wellicht offtopic, maar hoe lang houden leasemaatschappijen het nog vol om met kilometers te werken met EV's zoals Tesla? Er is eigenlijk niks dat slijt zoals bij een ICE (geen versnellingsbak, koppeling en andere slijtageonderdelen), hooguit de elektromotor maar die moet volgens Tesla makkelijk 500K KM meekunnen. Wat is dan de reden dat meer kilometers voor een hoger leasebedrag zorgen vraag ik me af?
Koop je liever een EV van 4 jaar oud met 100k op de teller of een EV van 4 jaar oud met 200k op de teller? Ondanks dat de aandrijflijn niet slijt zijn daarnaast er nog steeds onderdelen die onderhoud nodig hebben (banden, wielophangen en uiteindelijk ook de rem blokken en remschrijven). En vergeet niet de slijtage aan het interieur in de vorm van scheuren, kraken of simpelweg verkleuring.

• Arfman

Arfman

Drome!

Deveon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:41:
[...]

Koop je liever een EV van 4 jaar oud met 100k op de teller of een EV van 4 jaar oud met 200k op de teller? Ondanks dat de aandrijflijn niet slijt zijn daarnaast er nog steeds onderdelen die onderhoud nodig hebben (banden, wielophangen en uiteindelijk ook de rem blokken en remschrijven). En vergeet niet de slijtage aan het interieur in de vorm van scheuren, kraken of simpelweg verkleuring.
Mijn punt is ook niet dat er geen afschrijving plaatsvindt, maar minder t.o.v. ICE's. Jouw voorbeeld is daar weer een goed voorbeeld van: door regeneratie verbruikt een EV (en zelfs mijn Prius) veel minder remblokken en -schijven dan een traditionele ICE. Het kan niet zo zijn dat dit onderhoudsvoordeel allemaal in de zakken van leasemaatschappijen verdwijnt, toch?

• Deveon
  • Niet online
Omdat leasemaatschappijen terughoudend zijn met nieuwe technieken. Better save then sorry. Niemand weet wat nieuwe techniek over een paar jaar waard is.

Vanochtend nog op de radio ene fabrikant die claimed in 2022 voor €50 per kWh een accu te kunnen leveren (per cel, module of incl BMS gaven ze niet aan). En zitten we nog wel te wachten op lithium als de solid state productie in gaat?

• davidov2008
Deveon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:20:
Omdat leasemaatschappijen terughoudend zijn met nieuwe technieken. Better save then sorry. Niemand weet wat nieuwe techniek over een paar jaar waard is.

Vanochtend nog op de radio ene fabrikant die claimed in 2022 voor €50 per kWh een accu te kunnen leveren (per cel, module of incl BMS gaven ze niet aan). En zitten we nog wel te wachten op lithium als de solid state productie in gaat?
Klopt, dat is Envision Energy, een grote speler in China (Nissan heeft de accu productiefaciliteiten aan hen verkocht) , niet zo maar een doorsnee onderzoeker.
En in 2020 zou al de 100 dollar per kwh gehaald worden, dat is de grens waarop elektrische auto's all-in goedkoper worden dan nieuwe brandstof auto's (dus aanschaf nog iets duurder zonder subsidie, maar vanwege lagere onderhoud en energiekosten etc per maand even duur, ook voor de particulier).
Niet zo lang geleden dachten onderzoekers nog dat die 100 dollar pas in 2025 gehaald ging worden...

Het zal zeker vanwege de onzekerheid zijn dat er een veilige marge gehanteerd wordt bij leasemaatschappijen. Die onzekerheid speelt echter ook (mss wel méér) bij nieuwe ICE auto's, zeker in het 40+ K segment waar nu al meerdere geschikte EVs beschikbaar zijn. Wie wil die ICE dingen nog hebben over 5 jaar? Dan is t 2023-24, dan hebben alle grote merken al meerdere EVs van de band rollen en in de occasionmarkt zijn particulieren wrs op zoek naar een tweehands Kona EV, ipv een benzine Golf.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Mijn 3de deurgreep stopt er net mee, precies 1 jaar oud. Man man wat een designfout. En dat nog nadat hij al 4 jaar op markt was toen mijne gebouwd werd.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap het ook niet. Je hebt toch geen deurgrepen meer nodig? Druk op de knop en een deur gaat open. Wat zeg ik: jedi handgebaar in de buurt van de deur en hij gaat open.
Is toch niet meer zo duur zoiets? Als je met een voetbeweging de achterklep van middenklasser Frot of Slopel al open krijgt...

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:38
Arfman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:58:
[...]

Mijn punt is ook niet dat er geen afschrijving plaatsvindt, maar minder t.o.v. ICE's. Jouw voorbeeld is daar weer een goed voorbeeld van: door regeneratie verbruikt een EV (en zelfs mijn Prius) veel minder remblokken en -schijven dan een traditionele ICE. Het kan niet zo zijn dat dit onderhoudsvoordeel allemaal in de zakken van leasemaatschappijen verdwijnt, toch?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Als ontwikkelingen opeens snel gaan is een contract van 4/5 jaar gewoon een fors risico.
Vooral als je er niet 1 maar 2000 hebt rondrijden.

Op zich logisch dat ze dat risico indekken.

Overigens zijn auto’s als de Ioniq wel erg goedkoop aangeboden. Dus het kan ook een verzekering/reparatie/onderhoud dingetje zijn.

Jij kunt zeggen dat onderhoud minder is, maar de prijzen bij Tesla zijn erg fors, veeel duurder dan de gemiddelde ice. Leasemijen willen vaak regulier onderhoud op al hun wagens ivm restwaarde en opkopers.

Youtube: DashcamNL

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:31
Arfman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:51:
PWM schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:05:
Mijn 3de deurgreep stopt er net mee, precies 1 jaar oud. Man man wat een designfout. En dat nog nadat hij al 4 jaar op markt was toen mijne gebouwd werd.
Misschien geen slijtage onderdelen als ICE. Maar wel weer andere dingen die harder slijten dan normaal. Daarnaast schrijven de accu's ook sneller af bij vaker opladen (wat nodig is voor meer kilometers).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Maasluip schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:29:

Als je met een voetbeweging de achterklep van middenklasser Frot of Slopel al open krijgt...
offtopic:
Is dat nou echt nodig en ik dacht dat zulke naamsverbasteringen niet op tweakers thuis horen, beetje hetzelfde niveau als het logo van Tesla een Mirena spiraal noemen. :+

Complete set Canon 6D plus lenzen kopen? - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
LordSinclair schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:59:
Daarnaast schrijven de accu's ook sneller af bij vaker opladen (wat nodig is voor meer kilometers).
Volgens mij is dat al lang debunked ;) Ook alle Tesla's die heel veel hebben gereden, laten nauwelijks degradatie zien. Dat is echt geen issue.

Die handgrepen daarentegen....

• RocketKoen
PWM schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:23:
[...]

Volgens mij is dat al lang debunked ;) Ook alle Tesla's die heel veel hebben gereden, laten nauwelijks degradatie zien. Dat is echt geen issue.

Die handgrepen daarentegen....
Dat is eigenlijk vooral bij tesla. Andere merken zijn lang niet zo goed in batterijen maken. Of eigenlijk vooral in batterijen koelen.

TheS4ndm4n#1919

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:42
Zit met een probleem.

Per ongeluk valet mode ingesteld, geen idee wat de code is. Auto niet gelinkt aan mijn tesla account want auto gisteren aangekocht. Kentekenbewijs ligt in dashboardkastje.

Hoe krijg ik dat ding uit die modus?

• Deveon
  • Niet online
De helpdesk bellen?

• RocketKoen
KaiseRRuby schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:10:
Zit met een probleem.

Per ongeluk valet mode ingesteld, geen idee wat de code is. Auto niet gelinkt aan mijn tesla account want auto gisteren aangekocht. Kentekenbewijs ligt in dashboardkastje.

Auto teruggeven aan de rechtmatige eigenaar :p
Koppelt tesla je account niet als je de auto hebt gekocht? Of is het een occasion?

TheS4ndm4n#1919

• adjego
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:29
KaiseRRuby schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:10:
Zit met een probleem.

Dit had een collega van mij laatst ook. Gewoon even naar Tesla bellen en dan koppelen ze je account snel met de auto.

Domoticz | Z-Wave | 2900 Wp JA Solar | Solaredge SE2200 | P300 Optimizers | PVOutput

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True