Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Daar had je nog best ruim de tijd voor, om je punten in te zetten op de mensen die een ticket hadden. Mensen die de uitzending live gekeken hebben en punten hebben laten staan op degenen die de test moesten doen hebben niet echt nagedachtSjurm schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:15:
Leuke aflevering, toffe twist dat ze allemaal ergens anders zaten.
Nou, de poule was even leuk, vaarwel 100 punten. Tactiek om alle punten op 1 persoon in te zetten (vorig jaar maximale punten aan het eind) was dit keer niet echt handig. Was net te laat om punten te switchen naar mensen die een ticket hadden voor Tbilisi
Kan toch niet? Ron ging redelijk vol voor Loes en Jan en Jean-Marc gingen spreiden. Stel dat Ron een paar foute antwoorden heeft gegeven, dan had hij nog altijd meer antwoorden goed dan Jan en Jean-Marc. Kortom, Loes kan de mol in dat geval niet zijn, want dan waren Jan of Jean-Marc naar huis gestuurd..OMX2000 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:42:
Loes is de mol. Liegt in de camera. En reageerde nogal fake in vooruitzicht van volgende week.
[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 07-01-2018 10:39 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik bedacht me net: als de opname in de hotelkamer in spiegelbeeld was, hoe kan het dan dat de deelnemers de uitzending met Art (incl het Mol logo) dus wel in "normaal beeld" was voor de deelnemers? Immer, je ziet een tv in spiegelbeeld met een uitzending die normaal zichtbaar was. Daar klopt dus iets niet. Of er is later tijdens montage mee gerommeld.l3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:48:
Tv in spiegelbeeld verbaast me niet. Zie je zo vaak. Geen idee waarom, maar denk dat met het mollogo daar al rekening mee gehouden is dat beelden in spiegelbeeld uitgezonden wordt.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Je weet niet wanneer ze waarom in spiegelbeeld filmen. Wellicht vanwege het LG logo en ongewilde reclame.. Dat zou mogelijk kunnen verklaren waarom alleen de tv in spiegelbeeld is gemonteerd...Microkid schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Ik bedacht me net: als de opname in de hotelkamer in spiegelbeeld was, hoe kan het dan dat de deelnemers de uitzending met Art (incl het Mol logo) dus wel in "normaal beeld" was voor de deelnemers? Immer, je ziet een tv in spiegelbeeld met een uitzending die normaal zichtbaar was. Daar klopt dus iets niet. Of er is later tijdens montage mee gerommeld.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder verdacht ik het vind. Ze weten van tevoren dat ze dit soort dingen gaan filmen. Ze weten dat zo'n tv een logo bevat, dan weten ze ook dat ze het in spiegelbeeld gaan monteren en om daarna niet te ingewikkeld te hoeven doen wordt het mol logo vast in spiegelbeeld in het filmpje gezet dat afgespeeld wordt. Dat lijkt me eenvoudiger dan achteraf beelden gaan knippen, draaien en plakken.
[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 11:15 ]
Je krijgt btw ook molbonus als je per aflevering goed zit dit jaar, dus dat kan alsnog een weloverwogen beslissing zijn.Joster schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Daar had je nog best ruim de tijd voor, om je punten in te zetten op de mensen die een ticket hadden. Mensen die de uitzending live gekeken hebben en punten hebben laten staan op degenen die de test moesten doen hebben niet echt nagedacht
Dat is waar natuurlijk, maar bleef een grote gok. Ik heb mijn punten verspreid gezet op de eerste 4 die een ticket haddenSjurm schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:11:
[...]
Je krijgt btw ook molbonus als je per aflevering goed zit dit jaar, dus dat kan alsnog een weloverwogen beslissing zijn.
Ik speel/kijk dit jaar voor het eerst. Zit met mijn vrouw in een poule en hoorde ineens dat ik al voordat het begon mijn punten moest inzetten op de vermoedelijke mol. (beetje vreemd als je ze nog niet in actie hebt gezien maar goed).
Ik gisterenavond dus snel de spelers opzoeken in dit topic en las jouw opmerking. Ik was dus van plan om 100 punten op Ron te zetten maar mijn vrouw zei dat ik beter punten kon zetten op meerdere spelers.
Het lukte mij echter niet om punten op Ron te zetten. Let wel, dit was nog voordat de uitzending begon. De melding die ik kreeg was:
Ik heb een screen gemaakt mocht iemand het willen zien.Je kan niet stemmen op kandidaten die zijn afgevallen (5005)
niet iedereen heeft een bierbuikje
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat het juist bij een close up is, hoeft naar mijn idee niet vreemd te zijn, dan is namelijk juist het LG logo het beste in beeld. Maar misschien is er iemand uit de tv wereld hier die er wat zinnigs over kan zeggen. Het is mij in ieder geval veel vaker opgevallen dat in tv uitzendingen beelden in spiegelbeeld gebruikt worden.F.West98 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:15:
Maar alleen bij Emilio en Stine was het logo in spiegelbeeld, en alleen bij de close-up shots van de tv. Bij anderen was dit niet, en die inconsistentie is dan vreemd als het puur zou zijn om indirecte reclame te voorkomen. Ook bij het grotere shot met Emilio en Stine én de TV erop was het niet in spiegelbeeld.
edit:
Niet dat dit nu zo'n overtuigende bron is, maar die het antwoord van "Thinker" en daaronder.
https://www.startpagina.n...es-spiegelbeeld-opgenomen
Dit gebeurde ook 6 jaar geleden al.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 12:21 ]
Dat was me niet ogevallen. Zit er een EE in het spel, of een EE als duo? Ben zelf slecht met namen dus weet dat niet zo uit mijn hoofd op te noemen.Joster schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:21:
Deze vond ik ook nog wel opvallend (voorbij zien komen op Twitter), waarom staan de E's hier zo dicht bij elkaar ten opzichte van de rest?
[afbeelding]
edit:
Enige wat ik kan zo snel aan de namen kan zien, Jan VerstEEgh.
Titels bevatten volgens mij wel altijd een aanwijzing. Dus het is iets om in de gaten te houden de komende afleveringen.
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 12:26 ]
Simone had ook een goede link met de titel. Enige dat ik nog kon bedenken naast Versteegh was dat EE een term is in de filosofie waar Stine wat mee heeft..l3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:22:
[...]
Dat was me niet ogevallen. Zit er een EE in het spel, of een EE als duo? Ben zelf slecht met namen dus weet dat niet zo uit mijn hoofd op te noemen.
edit:
Enige wat ik kan zo snel aan de namen kan zien, Jan VerstEEgh.
Titels bevatten volgens mij wel altijd een aanwijzing. Dus het is iets om in de gaten te houden de komende afleveringen.
Een 'hoog EE' bedoel je? Oftewel een hoog expressed emotion.. Dat is meer iets uit de psychologie/psychiatrie en niet zozeer de fylosofie zou ik denken. Of bedoel je iets anders?Joster schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:29:
[...]
Simone had ook een goede link met de titel. Enige dat ik nog kon bedenken was dat EE een term is in de filosofie waar Stine wat mee heeft..
Dit:l3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Een 'hoog EE' bedoel je? Oftewel een hoog expressed emotion.. Dat is meer iets uit de psychologie/psychiatrie en niet zozeer de fylosofie zou ik denken. Of bedoel je iets anders?

Op zich een leuke theorie... Ik geloof er zelf alleen niet zo in. Omdat hiermee het hele doel van het app teniet gedaan wordt. Dat zou betekenen dat iedereen die nu af is, nu al gewonnen zou hebben. Lijkt me niet dat ze het spel op deze manier gaan sturen. Maar ja bij wie is de mol 'is niet was het lijkt' maar toch, nee af is af.RobinNL schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:38:
@chengbondkwok Ron kan nog terugkeren
"Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis." - dit laat Art weg uit zijn tekst bij de test.
In het dagboek van de mol wordt gezegd:
"In onze kamer staat de televisie aan met een lokaal programma. Merkwaardig."
Als de mol dit zelf al merkwaardig vindt dan moet dit bijna in mijn ogen wel een aanwijzing zijn. Maar wat... Eens kijken of ik google translate er op los kan laten.
edit:
Dat valt nog niet mee om met google translate de gesproken stukken tekst te vertalen.
Als ik de stukjes vooraan in het programma vergelijk met de stukjes in de kamer kom ik tot het volgende:
1) spelshow = Bella & Simone = Armenië
2) Talkshow met lege balk onderin = Emilio & Stine = Azerbeidzjan
3) Kookprogramma = Loes & Ron = Rusland
4) Close-up van blondine = Jan & Jean-Marc = Oekraïne
5) Koor = Olcay & Ruben = Kazachstan (shots vergeleken van tv met lege kamer en koor en later met Olcay en Ruben in de kamer, bleek dezelde kamer te zijn)
Nu die aparte stukjes zien te vertalen in de betreffende taal.
edit2:
Heb nu de losse audio fragmenten, maar helaas maakt google translate er elke keer een andere vertaling van, daar kom ik dus niet ver mee.
[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 13:27 ]
Emilio was de enige die bij binnenkomst op de hotelkamer daar een opmerking over maakte.l3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:39:
[...]
In het dagboek van de mol wordt gezegd:
"In onze kamer staat de televisie aan met een lokaal programma. Merkwaardig."
Als de mol dit zelf al merkwaardig vindt dan moet dit bijna in mijn ogen wel een aanwijzing zijn. Maar wat... Eens kijken of ik google translate er op los kan laten.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Bij Ron en Loes zie je in een close up geen spiegelbeeld van het LG logo. Zie 0:02:40 van de aflevering: https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347. Bij anderen zag ik weer een normaal Samsung logol3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:19:
[...]
Dat het juist bij een close up is, hoeft naar mijn idee niet vreemd te zijn, dan is namelijk juist het LG logo het beste in beeld. Maar misschien is er iemand uit de tv wereld hier die er wat zinnigs over kan zeggen. Het is mij in ieder geval veel vaker opgevallen dat in tv uitzendingen beelden in spiegelbeeld gebruikt worden.
edit:
Niet dat dit nu zo'n overtuigende bron is, maar die het antwoord van "Thinker" en daaronder.
https://www.startpagina.n...es-spiegelbeeld-opgenomen
Dit gebeurde ook 6 jaar geleden al.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Maar dat is niet echt duidelijk een close up van de hele tv toch? Alleen een shot vanuit de kamer... Ja je kan er het logo uit halen en weten welk merk het is, maar dat is naar mijn idee nog altijd anders dan een close up van een tv alleen met daarop het logo.RobinNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Bij Ron en Loes zie je in een close up geen spiegelbeeld van het LG logo. Zie 0:02:40 van de aflevering: https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347. Bij anderen zag ik weer een normaal Samsung logo
Maar ja, misschien zit ik wel in een omgekeerde tunnelvisie, zou ook kunnen natuurlijk
[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 13:26 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Die had ik nog niet gezien. Dat is wel een redelijke close up ja... Hmmm. Toch blijf ik bij m'n standpunt over sluikreclameRobinNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:33:
@l3art Ik noem dit best wel een close up
[afbeelding]

Precies op 0:03:00 zie je een close up van een Samsung televisie met ook het normale logol3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Die had ik nog niet gezien. Dat is wel een redelijke close up ja... Hmmm. Toch blijf ik bij m'n standpunt over sluikreclame![]()

Ik zat nog eens naar zijn tekeningen te kijken maar wijst hij nu naar "zichzelf" bij "wie is de Mol"?

edit: @streamnl Dit is typisch zo'n ding waarvan ik denk - te opzichtig. Aan de andere kant als dit in de nabeschouwing terug komt denk je 'Duh' ... blijft lastig inschatten.
[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 07-01-2018 18:23 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Heerlijk begin in ieder geval!
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Klopt.Denman schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:17:
Muziek van Kingsman eronder. Dat is alvast een dikke prima voor dit seizoen
Ik hoorde ook af en toe stukken uit de Bourne films.
- Is cream in the fridge already?
- Not yet
&
There is exact technic. I go out from the body by means of mind I for 1 second...
[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 07-01-2018 19:50 ]
Denk maar niet dat ik je dan nog toevoeg, ik sta al zo laagfranssie schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:00:
Voor diegenen die eruit liggen in de poule, met een ander email adres kan je alsnog een nieuw account aanmaken en weer starten op 100 punten, als je het meespelen toch wel leuk lijkt.
Edit: grapje hoor, als je wil dat ik je toevoeg, mention me even en laat je gebruikersnaam weten, of stuur een DM.
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 07-01-2018 23:55 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
@Richh kan je mij weer toevoegen username: thieske2
Hoe kan het dat mensen nog op Loes zitten? Dan was Ron er toch niet uitgevlogen?miicker schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:39:
Op basis van de eerste aflevering heb ik mijn puntenverdeling weer aangepast, vorige keer ging geen van mijn verdachten eruit. Toen was Bella nog de meest verdachte, nu is dat Loes (100 punten), Bella (40 punten), Olcay (30 punten) en Stine (30 punten).
Hoezo die redenatie?Joster schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:31:
[...]
Hoe kan het dat mensen nog op Loes zitten? Dan was Ron er toch niet uitgevlogen?
Je ziet juist dat enorm vaak de gene die met de mol een kamer deelt eruit gaat. Ron zei letterlijk dat hij Loes wel vertrouwde, zal dus flink gespreid hebben, maar niets op Loes.
Ik had al al m'n punten op simone gezet, maar nu duik ik toch ook echt die tunnel inRobinNL schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:29:
[afbeelding]
"Als je met typisch Surinaams bedoelt streng/autoritair, dan was mijn opvoeding dat zeker niet. Vooral mijn moeder wilde ons juist een vrije opvoeding geven, binnen de grenzen weliswaar. Daarbij was en is ze ook feminist. Ik ben vernoemd naar Simone de Beauvoir en mijn zus naar Marga Klompe."
Bron: http://www.nposoulenjazz....inaamse-onafhankelijkheid
[afbeelding]
Hoewel de hint er wel heel dik bovenop ligt..
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Verder kwam ik dit nog tegen:
Landen:
Oekraïne - Kiev
Azerbaijan - Bakoe
Rusland - Moskou
Kazachstan - Almaty
Armenië - Jerevan
Letters: OKABRMKAAJ
MAK JAAR BOK
Ik snap de redenatie wel, de Mol zegt ook ieder jaar, je wint het vertrouwen door geld voor de pot te verdienen. Je kunt het er meestal op een later tijdstip dubbel en dwars uit de pot spelen. Dus voor de mol was het belangrijk (denk ik) om gewoon de kluis te vinden en vervolgens een telefoontje (of 2) te maken.miicker schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:25:
[...]
Hoezo die redenatie?
Je ziet juist dat enorm vaak de gene die met de mol een kamer deelt eruit gaat. Ron zei letterlijk dat hij Loes wel vertrouwde, zal dus flink gespreid hebben, maar niets op Loes.
Ik heb dit gemist heeft iemand een tijdstip of fragmentje van dat spiegelbeeld?Pinobigbird schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:15:
Wat mij direct opviel was dat de opnames in de hotelkamer van Emilio en Stine in spiegelbeeld zijn. Dat zie je aan het LG-logo op de tv-rand. De televisiebeelden zijn waarschijnlijk daardoor ook in spiegelbeeld (maar dat herken ik natuurlijk niet), maar... het WIDM-logo is niet in spiegelbeeld.
Dus óf het is logo is in spiegelbeeld uitgezonden, óf het is bij de montage erin gesoept.
Ik denk dat we op spiegelbeelden moeten letten.
De mol weet op voorhand grotendeels wel wat de opdrachten zijn. De mol kan ook denken: ik kan in aflevering 1 al zorgen voor een pot van -3000, dan kan ik de afleveringen erna geld in de pot brengen.Rule schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:35:
[...]
Ik snap de redenatie wel, de Mol zegt ook ieder jaar, je wint het vertrouwen door geld voor de pot te verdienen. Je kunt het er meestal op een later tijdstip dubbel en dwars uit de pot spelen. Dus voor de mol was het belangrijk (denk ik) om gewoon de kluis te vinden en vervolgens een telefoontje (of 2) te maken.
Dat lijkt me juist nu enorm slim, waarom?
Omdat de mol maar met één iemand was. Het zal maar één iemand opvallen als je zit te mollen. Dan doe je de volgende afleveringen je best en de rest van de groep heeft niets door.
Sowieso zou ik als ik de mol deze aflevering was ervoor gezorgd hebben dat ik de telefoon had en dan een paar keer een broekzakgesprek starten met Art
[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 08-01-2018 13:16 ]
Aflevering 1: Een verhaal apart
Titel slaat op Simone. (Zij is vernoemd naar schrijfster Simone de Bovaert die 'Een Verhaal Apart' schreef)
EE dicht bij elkaar. (Jan VerstEEgh of Extended Essay(een term uit de Filosofie - Stine) of het logo van het hotel waar Bella en Simone verbleven)
Hint van De Mol via Twitter: MAK JAAR BOK
Landen:
Oekraïne - Kiev
Azerbaijan - Bakoe
Rusland - Moskou
Kazachstan - Almaty
Armenië - Jerevan
Letters: OK AB RM KA AJ
MAK JAAR BOK
Is ook Armeens voor ‘zien’.
Opgevallen:
- TV op kamer van Emilio en Stine is het logo van LG in spiegelbeeld maar het beeld op de TV niet. TV';s van andere kandidaten niet in spiegelbeeld.
Niet verdachte acties:
- Emilio gaf heel gemakkelijk de jokers weg en had er spijt van.
- Loes gaf ook gemakkelijk alles door en leek iedereen te willen helpen.
- Jean-Marc wilde graag alle informatie met de andere kandidaten delen.
- Ruben rent op het geld af en samen met Olcay als enige geld opgebracht.
- Olcay vraagt als eerste aan iedereen om de informatie achterop de kaartjes te delen met elkaar.
Verdachte acties:
- Jan wilde niks delen. Ze wisten als eerste de oplossing van Tbilisi maar kon niet de link leggen dat dit de code van kluis was en besloot totaal nutteloos nog eens te bellen wat 1000 euro kostte. Ook duurde het HEEL lang voor ze eindelijk op pad gingen.
- Simone kwam als enige achter de hint op de envelop nadat ze besefte dat ze nog maar heel weinig tijd hadden. De mol zou dit geweten kunnen hebben en absoluut de kluis geopend willen hebben om veilig te zijn.
- Stine wilde weinig delen met de rest. In het begin al met de informatie achterop de kaarten. Later ook met de oplossing van de kluis. Hun team kostte €1500,- aan telefoontjes en geen geld opgebracht. Zij en Emilio missen de envelop met €2000,- die vlak bij hun lag.
- Ron eruit en die vertrouwde Loes volkomen. Hij heeft bij de test dus niet op haar ingezet.
Geld opgebracht:
Olcay & Ruben: €2000,-
Geld gekost:
Stine & Emilio: €1500,-
Olcay & Ruben: €1000,-
Jan & Jan Marc: €1000,-
Ron & Loes: €1000,-
Simone & Bella: €500,-
Pot: -€3000,-
Verdachte aflevering 1:
1. Stine
2. Jan
3. Simone
zelfde met de hints in bijvoorbeeld de titel.... de titel leek nu naar Simone te verwijzen, maar wellicht betekent die verwijzing dat ze de winnaar is, of krijgen we de komende negen afleveringen steeds een titel die op een andere kandidaat slaat en blijft uiteindelijk als laatste titel de mol over... je kan alle kanten op.. dat maakt het eigenlijk kansloos om het echt te ontdekken, maar toch blijven we met zijn allen kijken en mee-filosoferen....Joster schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:36:
Een probleem, een niet-verdachte actie kan eveneens zijn uitgevoerd door de mol om niet-verdacht te worden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor verdachte acties

Toen Art aan het einde richting de kandidaten liep speelde deze muziek.The_Scarabial schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:43:
[...]
Klopt.
Ik hoorde ook af en toe stukken uit de Bourne films.
Vind de mol?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Zie NielsNL in "Wie is... de Mol? 2018"Rule schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Ik heb dit gemist heeft iemand een tijdstip of fragmentje van dat spiegelbeeld?

Dat was is de kamer van Emilio en Stine.
Zie ook deze aanwijzing over Emilio in spiegelbeeld van bernardV in "Wie is... de Mol? 2018"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 08-01-2018 22:11 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nog iets: waarom heeft niemand het over die rare taxi dude van Jean Marc en Jan? Waarom gaat die kerel drugs dealen als er een dikke camera aan staat??
Sorry voor de spoiler
[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2018 22:29 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Daar spreek je jezelf tegen haha:). Jan was wel degene die als eerste riep over de stad waar ze zaten tegen de andere en ook al redelijk snel. Als mol zijnde zou je dat zo lang mogelijk willen uitstellen.Sport_Life schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:22:
Ik denk dat De Mol niet bij de 4 achterblijvers zat, en dat dat de reden is van de aangepaste tekst van Ard. De Mol heeft er totaal geen baat bij en bovendien zou het vreemd zijn als alleen het team van De Mol zou achterblijven, dan krijgt de ander sowieso een rood scherm. De Mol heeft in deze fase juist baat bij een fanatieke start, dus hard rennen, af en toe Ard bellen en de juiste prioriteiten stellen, dus geen geld of jokers, maar die kist. Ik verdenk Jan.
Nog iets: waarom heeft niemand het over die rare taxi dude van Jean Marc en Jan? Waarom gaat die kerel drugs dealen als er een dikke camera aan staat??Wie zat er in die taxi en heeft iets met spuiten en slikken ? Jan! Hij heeft van tevoren die taxi gefixed en geïnstrueerd.
Sorry voor de spoiler.
Haha dat besefte ik me idd toen ik het schreef.. Maar hij had 2 uur de tijd om naar die kist te lopen, dus een grapje tussendoor (het levert niets op behalve amusement) kon makkelijkRobPete89 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Daar spreek je jezelf tegen haha:). Jan was wel degene die als eerste riep over de stad waar ze zaten tegen de andere en ook al redelijk snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2018 22:42 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Knap gevonden, maar wel weer jammer als het echt zo voor de hand ligt..
[ Voor 5% gewijzigd door amahusu op 10-01-2018 12:02 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Namen in de leader staan allemaal op een andere hoogte, als je die van hoog naar laag zet zou de naam die het laagst staat de eerste afvaller zijn enz.DigitalError schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:04:
En wat is daar dan de theorie precies van? Ik zie alleen maar shots aan elkaar geplakt zonder een verdere uitleg
Dan had ik dit forum maar niet moeten bekijken
De vraag is dan even alleen, is de gene bovenaan de mol of de winnaar?amahusu schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:01:
Nieuwe afvallerstheorie![]()
spoiler:
Knap gevonden, maar wel weer jammer als het echt zo voor de hand ligt..
Ik gok de mol, en dan klopt wat ik al eerder dacht, namelijk dat Loes de mol is.
Het leuke zit in mijn ogen ook voornamelijk in het discussiëren. In bijvoorbeeld dit topic of met collega's. Verder is het programma goed geproduceerd naar mijn mening. Daarnaast zijn de opdrachten vaak te moeilijk en de deelnemers krijgen te weinig tijd de ideale strategie te bepalen, waardoor ik dat onderdeel van het spel het minst leuk vind. Als je niet over dit programma meepraat (al is het maar met 1 persoon online of offline) denk ik niet dat veel mensen het een echt superleuk vinden om te kijken. Het is het totaalplaatje.Sniffels schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:13:
Probeer het dit jaar voor de 3e keer op te pakken. als er zoveel mensen hyped over zijn, dan ben ik benieuwd. tot nu toe snap ik er nog steeds weinig van
Toen gebruikten ze nog de 950XL.
Nu volgens mij nog een telefoon met WP8.
Microsoft had beter reclame kunnen maken door hun nieuwere toestellen weer te laten gebruiken.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Ah misschien is dat het. ken verder niemand die het kijkt, dus ik ga dit topic maar in de gaten houden danP.O. Box schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:30:
[...]
Het leuke zit in mijn ogen ook voornamelijk in het discussiëren. In bijvoorbeeld dit topic of met collega's. Verder is het programma goed geproduceerd naar mijn mening. Daarnaast zijn de opdrachten vaak te moeilijk en de deelnemers krijgen te weinig tijd de ideale strategie te bepalen, waardoor ik dat onderdeel van het spel het minst leuk vind. Als je niet over dit programma meepraat (al is het maar met 1 persoon online of offline) denk ik niet dat veel mensen het een echt superleuk vinden om te kijken. Het is het totaalplaatje.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hoe open jij een koffer met cijferslot? Of een ouderwets fietsslot?Donstil schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:08:
Die kluis was wel dikke onzin trouwens. Zat helemaal geen bevestiging voor het slot in de klep van dat “kluisje”. Dat kan dus ook gewoon open als je niet aan de “code” zou draaien.
Daar heb je toch ook geen bevestiging nodig?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Er lijkt niks in de deksel van t kistje te zitten wat door het slot vastgezet kan worden. Het ding met de lettercode zit er puur voor de vorm
Maar ach, het idee is leuk
Leeg - Sinds 20180907
Kan zoiets niet ook aan de binnenkant zitten? Ik heb er niet zo op gelet, maar een cijferslot is niet altijd het standaard haakslot waar iedereen gelijk aan denkt.Chillz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:33:
Maar het klopt wel wat hij zegt.
Er lijkt niks in de deksel van t kistje te zitten wat door het slot vastgezet kan worden. Het ding met de lettercode zit er puur voor de vorm
Dit kan toch op basis van magnetisme?Chillz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:33:
In escape rooms gebruiken ze ook vaak sloten op basis van magneten.
Maar dat werkt vaak wel op stroom.
Gewoon een makkelijke/ goedkope oplossing, met vanuit de regie de opdracht om net te doen of het slot ook echt functioneel was - Denk ik zomaar. Niks mis mee, ze zullen geen groot commercieel, gesponsord, Expeditie Robinson budget hebben
Leeg - Sinds 20180907
Precies. Toch vreemd want wie bepaald dan of hij open mag of niet? Bellen ze eerst ergens naartoe, loopt er continu iemand mee of (gedurfde uitspraak hier) is het allemaal maar voor de show?Chillz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:33:

Want als je hier elk ander willekeurig woord met 7 letters op invuld gaat hij gewoon open.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 12-01-2018 16:43 ]
Ja zoiets moet het wel zijn idd, stukje acteren.Thy... schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:49:
Of de cameraman vraagt aan ze wat ze als code hebben, als ze het goed hebben mogen ze hem erin zetten, als ze hem fout hebben hadden ze moeten doen alsof hij niet open ging (wat niet gebeurd is). Zal inderdaad gedaan zijn om het budget de drukken, een werkend cijferslot maken is nog best een ding.
Toch jammer, maakt het allemaal wat minder spontaan.
De take op het plein van dit koffertje was in een enkele take opgenomen, dat betekend dan dat er op voorhand al overleg geweest is of de code goed is. Dus op het moment dat ze het slot gebruiken weten ze al dat het werkt.
Een haakje aan de buitenkant wat door het cijferslot bediend wordt? Nee dat lijkt mij onmogelijk en was buiten dat ook niet zichtbaar (het hele kistje is een paar keer zichtbaar geweest).Tommert38 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:47:
Het kan ook zijn dat er een haakje o.i.d. aan de binnenkant zit (wat we nu dus niet zouden kunnen zien)..
Dit was mij ook al opgevallen, volgens mij is dit gewoon een erg dikke faal van het productieteam.Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:42:
[...]
Precies. Toch vreemd want wie bepaald dan of hij open mag of niet? Bellen ze eerst ergens naartoe, loopt er continu iemand mee of (gedurfde uitspraak hier) is het allemaal maar voor de show?
[afbeelding]
Want als je hier elk ander willekeurig woord met 7 letters op invuld gaat hij gewoon open.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Links van het cijferslot is het hoekje van de papiern die erin liggen. De schaduw is houtnerf.Sjurm schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:39:
Er lijkt links aan het blok met de cijfercode een soort haakje te zitten en op die plek zie je in de deksel een vage schaduw.
Oja, dat is het papier. Ik kijk nu het fragment terug dat Emilio het kistje opent en dat ziet er vrij nep uit inderdaad.Donstil schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Links van het cijferslot is het hoekje van de papiern die erin liggen. De schaduw is houtnerf.
Nouja, goed. Het gaat mijn kijkplezier niet bederven.
Ik heb er weer zin in!
Ik ga nog 1X spreiden op 4 personen en hopelijk kan ik daarna wat gerichter kiezen.
De Molbonus punten zijn een goeie toevoeging. Zo blijft het spannend tot het einde.
Iedereen wederom veel plezier vanavond
Edit: ik hoop echt dat Ron eruit blijft.
Een van de redenen dat ik ooit gestopt ben met Expeditie Robinson, was de afvallerseiland...
[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 13-01-2018 09:24 ]
Heb er zin in terwijl het raden via alleen tv niet mogelijk is naar mijn idee. Ben benieuwd of er nog meer plotwendingen in zitten dit seizoen.
PS:
Wie wil me toevoegen aan een poeltje?
Naam: A4-tje
[ Voor 14% gewijzigd door A4-tje op 13-01-2018 16:26 ]
Tsja het zal niet de eerste keer bij widm zijn dat er iemand weer terug komtstreamnl schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:22:
Zo... Vanavond is het weer zo ver.
Ik heb er weer zin in!
Ik ga nog 1X spreiden op 4 personen en hopelijk kan ik daarna wat gerichter kiezen.
De Molbonus punten zijn een goeie toevoeging. Zo blijft het spannend tot het einde.
Iedereen wederom veel plezier vanavond
Edit: ik hoop echt dat Ron eruit blijft.
Een van de redenen dat ik ooit gestopt ben met Expeditie Robinson, was de afvallerseiland...
Computer says no
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Garmin FR245M + HRM-RUN
Mijn vrouw zei hetzelfde en hierom terug gespoeld.
Ik hoor de ipv d'r.
Ik dacht dat ook te horen.[message=53887081,noline]m-vw schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:33[/messeage]:
Zei Art nou net '.....naar dr zin.'?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik hoor Ellie Lust al roepen.... Iets met disciplinem-vw schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:48:
Erg handig, die Simone. Praat in de porto zonder de knop in te drukken.... Dan hoort niemand je.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Denk dat ik zelf in die stress ook mee zou zijn gegaan met 2 briefjes, maar vanaf de bank riep ik al meteen dat als je er 2 op legde, je net zo goed die laatste ruil van 20jes naar 10tjes niet had hoeven doen.
Wel netjes dat de windvlaag niet mee telde.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"