Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeesKees schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Ik rijd (reed) ermee rond in Amsterdam. Gaat prima over de grachten, geen enkele agent die mij meer aandacht heeft gegeven dan gemiddeld.

Inmiddels heb ik de step te koop staan, dus als iemand deze wil overnemen.
Ben je dus nooit erop aangesproken door een agent zo midden in het centrum? Op een of andere manier vind ik midden in het centrum nog wat spannend mbt eventuele boetes...

Wat is de reden dat je de step verkoopt, wat is de productie datum en voor welke vraagprijs?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:12
Blijf het jammer vinden dat net in mijn eerste week met dat ding ik ben aangehouden, je zou juist denken dat ze buiten de steden er makkelijker mee zijn, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
Ik zoek nog een leuke m365 step, voor gebruik op gesloten terrein.

Weet iemand waar ze op dit moment goed en goedkoop verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 12:13
Is er al een plek waar alle documentatie terug te vinden is? Wil graag een bijdrage leveren en zie dat er in dit topic (en vergelijkbare topics) veel documenten worden genoemd.

Duim alvast voor 18 juli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:08:
[...]

Goed om te horen dat ook jouw ervaring is dat ze niet zo snel actie ondernemen. Wat is de max. snelheid van de S5? Als ik langs een agent kom ga ik wel rond de 17-18km rijden, vraag me af of ze actie zouden ondernemen als ik met 28-29km langsrij (dat is de max. snelheid die mijn step behaalt met de DyoC firmware)

Qua opslot zetten wacht ik nog op een slot dat ik besteld heb via aliexpress.
Vooralsnog neem ik em mee naar binnen (werk, winkel )
Op de teller staat meestal iets van 32km/h, maar ik denk dat het eerder 28-29 km/h is.

Wel grappig dat er een andere firmware is voor de M365, was dus voor die S5 gegaan omdat die sneller is. Maar volgens mij heeft die wel wat grotere wielen wat me wel fijn lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcIDeR schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:19:
Ik zoek nog een leuke m365 step, voor gebruik op gesloten terrein.

Weet iemand waar ze op dit moment goed en goedkoop verkrijgbaar zijn?
Mijne heb ik via aliexpress 430eu verzonden vanuit Spanje. (5 dagen). Er zijn ook verkopers die de step goedkoper aanbieden voor minder maar dan duurt de verzending langer met risico op invoerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:12:
[...]

Op de teller staat meestal iets van 32km/h, maar ik denk dat het eerder 28-29 km/h is.

Wel grappig dat er een andere firmware is voor de M365, was dus voor die S5 gegaan omdat die sneller is. Maar volgens mij heeft die wel wat grotere wielen wat me wel fijn lijkt
28-29km vind ik zelf meer dan genoeg. Op vlak asvalt is harder nog wel leuk maar op andere ondergronden vind ik de step te fragiel/instabiel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41

-tom-562

Oliesjeik

30 km/h op zo'n apparaat, en met andere firmware nog sneller. En jullie vragen je af waarom het allemaal zo gereguleerd is?? :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-tom-562 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:34:
30 km/h op zo'n apparaat, en met andere firmware nog sneller. En jullie vragen je af waarom het allemaal zo gereguleerd is?? :X
Euh, op de fiets red je dat makkelijk, daar hoef je geen wielrenner voor te zijn. Ik kan je vertellen dat ik liever onderuit ga op een step dan op een fiets, want dat laatste is een relatief gezien een log hoog apparaat met een groot stuur waar op je veel makkelijker iets breekt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nst6ldr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Euh, op de fiets red je dat makkelijk, daar hoef je geen wielrenner voor te zijn. Ik kan je vertellen dat ik liever onderuit ga op een step dan op een fiets, want dat laatste is een relatief gezien een log hoog apparaat met een groot stuur waar op je veel makkelijker iets breekt.
30 km/h red de gemiddelde fietser niet 'makkelijk', en al helemaal niet in een grote stad. Plus dat je met zo'n ding ook nog zo de stoep op gaat (wat ik hier ook lees).
Dat jij valt en je jezelf bezeert zal mij aan mijn reet roesten, maar dat je iemand anders daarbij ook aardig kan verwonden is wat minder fijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit topic juist voor de mensen die de voordelen inzien van zo een step en deze graag legaal zien. ;)

Natuurlijk: Overal zit er gevaar, zo ook bij de reguliere snorscooters.

Maar ik ben meer geïnteresseerd in de voortgang van degene hier die zich inzetten voor het legaliseren dan degene die het eens zijn met de huidige regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Mijne heb ik via aliexpress 430eu verzonden vanuit Spanje. (5 dagen). Er zijn ook verkopers die de step goedkoper aanbieden voor minder maar dan duurt de verzending langer met risico op invoerkosten.
Heb je 'n linkje?

Volg al 'n tijdje met veel interesse dit topic, ga dagelijks naar m'n werk (zeker 2x per week fietsend). 14km grotendeels bijna rechte en geasfalteerde weg. Dus redelijk ideaal om met deze step te gaan.

Echter houdt 't niet toegestaan op de openbare weg me nog tegen. Al verwacht ik niet heel veel problemen, alleen 't laatste stuk is binnen de bebouwde kom (1 a 2 km door de stad rond 8u en 17u maar vooral fietspad).

Ik twijfel nog effe door denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 21:45
Zijn er legale alternatieven voor deze Xiaomi? In de VS wordt er druk geinvesteerd in scooter sharing-startups (apparaten zoals deze M365).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-tom-562 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:41:
[...]

30 km/h red de gemiddelde fietser niet 'makkelijk', en al helemaal niet in een grote stad. Plus dat je met zo'n ding ook nog zo de stoep op gaat (wat ik hier ook lees).
Dat jij valt en je jezelf bezeert zal mij aan mijn reet roesten, maar dat je iemand anders daarbij ook aardig kan verwonden is wat minder fijn.
Soms vergeet ik dat letterlijk iedereen in de grote stad woont en bejaard is, dus excuses. En de anderhalve puber die besluit dat 30km/h op de stoep best wel kan zal het niet zo snel verpesten voor de rest, anders had alles met wielen inmiddels verboden geweest. Ik maak aardig wat kilometers in de auto, daar maak ik me oprecht veel meer zorgen dan op de stoep als iemand met zo'n step voorbij vliegt.

Mocht je nog redenen hebben om huiverig te zijn voor het legaliseren van deze step anders dan misbruik (wat een dooddoener is voor ieder voertuig), dan staat het je vrij om hier een eigen topic voor te openen.
Eric_Cantona schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Heb je 'n linkje?

Volg al 'n tijdje met veel interesse dit topic, ga dagelijks naar m'n werk (zeker 2x per week fietsend). 14km grotendeels bijna rechte en geasfalteerde weg. Dus redelijk ideaal om met deze step te gaan.

Echter houdt 't niet toegestaan op de openbare weg me nog tegen. Al verwacht ik niet heel veel problemen, alleen 't laatste stuk is binnen de bebouwde kom (1 a 2 km door de stad rond 8u en 17u maar vooral fietspad).

Ik zit met ongeveer hetzelfde, rond de 7 kilometer naar m'n werk op een groot haventerrein waar alles vrij open en ver uit elkaar ligt. Ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

nst6ldr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 06:53:
[...]

Soms vergeet ik dat letterlijk iedereen in de grote stad woont en bejaard is, dus excuses. En de anderhalve puber die besluit dat 30km/h op de stoep best wel kan zal het niet zo snel verpesten voor de rest, anders had alles met wielen inmiddels verboden geweest. Ik maak aardig wat kilometers in de auto, daar maak ik me oprecht veel meer zorgen dan op de stoep als iemand met zo'n step voorbij vliegt.

Mocht je nog redenen hebben om huiverig te zijn voor het legaliseren van deze step anders dan misbruik (wat een dooddoener is voor ieder voertuig), dan staat het je vrij om hier een eigen topic voor te openen.
Om in een auto te rijden heb je een rijbewijs nodig. Iedere jan met de korte achternaam kan zo'n scooter rijden.

En uit ervaring weet ik dat die dingen gevaarlijk kunnen zijn. Ze zijn niet voor niets verboden hier in de meeste steden in China na een tijd lang gedoogd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Heb je 'n linkje?

Dat had ik ook hoor. Maar vooralsnog rijd ik er met veel plezier op. Ik zie ze nu ook meer hier.

Check out this recommended store on AliExpress. Find great products at low prices!
http://s.aliexpress.com/riauaeqy?fromSns=Copy to Clipboard

Hopelijk hebben ze nog voorraad maar anders zoek even een andere seller op ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.swheels2go.com

Goede ontwikkeling !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-10 19:44
Inderdaad! Ik ben benieuwd hoe zij omgaan met de "trage wetgeving" in Nederland.

Ik heb ondertussen begrepen dat elektrische steps in België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, etc gewoon mogen onder bepaalde voorwaarden (max snelheid, motorvermogen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Kenzi schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Om in een auto te rijden heb je een rijbewijs nodig. Iedere jan met de korte achternaam kan zo'n scooter rijden.

En uit ervaring weet ik dat die dingen gevaarlijk kunnen zijn. Ze zijn niet voor niets verboden hier in de meeste steden in China na een tijd lang gedoogd te zijn.
Ik zie echt niet in waarom die dingen meer of minder gevaarlijk zouden zijn dan een elektrische fiets... Natuurlijk moet je wel een maximum snelheid hanteren. Maar ik denk dat de meeste van ons prima kunnen leven met een max van 25 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
MarcoC schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:16:
Zijn er legale alternatieven voor deze Xiaomi? In de VS wordt er druk geinvesteerd in scooter sharing-startups (apparaten zoals deze M365).
Het probleem zit hem in de Nederlandse wetgeving. In de meeste andere landen (ook Europese) is een aparte categorie voor kleine elektrische voertuigen in het leven geroepen.

De e-micro step met "step ondersteuning" zit nog het meest in het grijze gebied omdat die alleen step ondersteuning biedt. Heb contact met ze gehad en ze zijn bezig met het ministerie om deze goedgekeurd te krijgen. Echter wel een ander prijskaartje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kenzi schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:17:
[...]

En dashcams zijn verboden in Duitsland, en atheisme in Indonesie. Gelukkig laten we andere landen niet teveel onze besluitvoering omtrent wetgeving beïnvloeden. Het drogreden over het rijbewijs hoef ik niet eens inhoudelijk op in te gaan: statistisch gezien is het aantal bestuurders zonder rijbewijs zo klein dat we het niet significant mogen noemen. Dus nagenoeg alle ongelukken door roekeloos/dronken rijden, al dan niet typend op een telefoon en op veel te hoge snelheid in bewoonde gebieden met voetgangers, zijn gewoon veroorzaakt door bestuurders met een rijbewijs. Het lijkt wel alsof een gezond verstand belangrijker is.
Deze post had ik even gemist :) . Ja, er zijn alternatieven, deze hebben richtingaanwijzers, remlichten, zijn zwaarder, minder compact, hebben een zadel, etc. Je snapt al waar het naartoe gaat: ze worden verkocht als step maar in weze zijn het scooters met een rare form factor. Vrij te verkrijgen in Nederland, je zal minimaal €1200,- moeten besteden voor het instap opstapmodel. :/
KrullenO schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:37:
[...]

Het probleem zit hem in de Nederlandse wetgeving. In de meeste andere landen (ook Europese) is een aparte categorie voor kleine elektrische voertuigen in het leven geroepen.

De e-micro step met "step ondersteuning" zit nog het meest in het grijze gebied omdat die alleen step ondersteuning biedt. Heb contact met ze gehad en ze zijn bezig met het ministerie om deze goedgekeurd te krijgen. Echter wel een ander prijskaartje...
Dus deze step geeft alleen ondersteuning? Ik geef het 'sharing' concept al weinig kans (wie gaat 'm opladen?), maar als het niet volledig aangedreven is ben ik bang dat er weinig interesse gaat zijn. Maar misschien ben ik te pessimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

KrullenO schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:34:
[...]

Ik zie echt niet in waarom die dingen meer of minder gevaarlijk zouden zijn dan een elektrische fiets... Natuurlijk moet je wel een maximum snelheid hanteren. Maar ik denk dat de meeste van ons prima kunnen leven met een max van 25 km/u.
Omdat je een fiets niet tegenkomt op de stoep en deze steps wel. Daarbij heeft een fiets verlichting, en veel van dit soort steps niet (of slechte verlichting / reflectoren), zijn fietsen een stuk meer zichtbaar in het verkeer dan steps etc.

Maar goed, ervaring wordt hier niet gewaardeerd :F Beetje zinloze discussie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Kenzi schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Omdat je een fiets niet tegenkomt op de stoep en deze steps wel. Daarbij heeft een fiets verlichting, en veel van dit soort steps niet (of slechte verlichting / reflectoren), zijn fietsen een stuk meer zichtbaar in het verkeer dan steps etc.

Daarnaast moet een compleet elektrische fiets ook spiegels hebben en een kentekenplaat. Ook moet er een WA verzekering zijn afgesloten en dient er een helm gedragen te worden.

Een fiets met trapondersteuning doet niks als de gebruiker niet trapt. Daar is de step niet mee te vergelijken want de gebruiker hoeft niet zelf te steppen voordat de elektromotor gaat helpen. Het is dus een volledig aangedreven voertuig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merynx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-01 10:27
Wat fijn om te lezen dat er mensen werk van maken om het te legaliseren. Sinds vandaag heb ik ook een Xiaomi step binnen. Ik was afgelopen week in Tel Aviv en iedereen rijdt daar op elektrische steppen of elektrisch aangedreven fietsen. Daar rijden steppen en fietsen naast de auto’s en voor zover ik kon zien ging dat goed samen.

Voor mij is dit een ideale middel om van station naar mijn werk af te reizen (2.4 km). Kantoor ligt op een industrie terrein waarvoor ik met de bus nog eens 20 min kwijt ben om er te komen. Terwijl ik met de fiets 10 minuten over doe. Hoewel fietsen ook geen probleem is. Wil ik niet elke dag bezweet aankomen. Uiteraard wil ik de step gewoon legaal besturen.

Daarbij ben ik van mening dat dit vervoersmiddel zich goed ontleent om korte afstanden af te leggen. Overheid en RDW zijn log en traag om mee te buigen met dit soort nieuwe vervoersmiddelen.

@DarthPlastic mocht je hulp nodig hebben of als ik ergens in bij kan staan. Laat het gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
nst6ldr schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:07:
[...]

En dashcams zijn verboden in Duitsland, en atheisme in Indonesie. Gelukkig laten we andere landen niet teveel onze besluitvoering omtrent wetgeving beïnvloeden. Het drogreden over het rijbewijs hoef ik niet eens inhoudelijk op in te gaan: statistisch gezien is het aantal bestuurders zonder rijbewijs zo klein dat we het niet significant mogen noemen. Dus nagenoeg alle ongelukken door roekeloos/dronken rijden, al dan niet typend op een telefoon en op veel te hoge snelheid in bewoonde gebieden met voetgangers, zijn gewoon veroorzaakt door bestuurders met een rijbewijs. Het lijkt wel alsof een gezond verstand belangrijker is.

[...]

Deze post had ik even gemist :) . Ja, er zijn alternatieven, deze hebben richtingaanwijzers, remlichten, zijn zwaarder, minder compact, hebben een zadel, etc. Je snapt al waar het naartoe gaat: ze worden verkocht als step maar in weze zijn het scooters met een rare form factor. Vrij te verkrijgen in Nederland, je zal minimaal €1200,- moeten besteden voor het instap opstapmodel. :/

[...]

Dus deze step geeft alleen ondersteuning? Ik geef het 'sharing' concept al weinig kans (wie gaat 'm opladen?), maar als het niet volledig aangedreven is ben ik bang dat er weinig interesse gaat zijn. Maar misschien ben ik te pessimistisch?
Yep, zie hier: https://www.bright.nl/tes...ektrische-step-emicro-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Kenzi schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:18:
[...]

Tja laten we er maar geen welles nietes discussie van maken inderdaad. Maar het feit dat je een step op de stoep zonder verlichting vindt heeft meer te maken met de gebruiker dan met de step zelf... Een fiets zonder verlichting op de stoep is ook niet echt veilig.

Volgens mij ben je dus bezorgd dat mensen met een elektrische step zich "minder sociaal" gedragen dan de gemiddelde fietser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
LordSinclair schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Daarnaast moet een compleet elektrische fiets ook spiegels hebben en een kentekenplaat. Ook moet er een WA verzekering zijn afgesloten en dient er een helm gedragen te worden.
Voor zover ik weet geldt dat alleen voor een highspeed pedelec. En die gaan 45 km/u... lijkt me nog wel een verschil met een stepje van 25 km/u. Op een gewone elektrische fiets (ook 25km/u) mag ook iedereen gewoon rijden.

Maar als ik met kenteken en WA verzekering op een elektrische step mag rijden dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Probleem is alleen dat het zelfs dan niet mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Let maar niet op sommige replies, deze mensen zouden dit topic meer moeten lezen dan alleen de laatste pagina.
Er zijn wel degelijk steps verkrijgbaar zoals de M365 (dus onder andere zonder zadel, itt tot wat er hiervoor vermeld werd), dat is het hele punt van de Bijzonder Bromvoertuig wetgeving al eerder bediscussieerd in dit topic. Enige verschil lijkt de extreem hogere prijs te zijn vergeleken met de M365 van Xiaomi. Het is dan ook vooral de prijs wat het hem doet voor de Elektrische step in het algemeen. Voor de M365 specifiek zit de wetgeving in de weg (ivm de requirements voor de Bijzonder Bromvoetuig toekenning) omdat Xiaomi niet in Nederland aanwezig is.

Om een voorbeeld te geven van een legale M365-achtige step:
https://www.mangomobility...9220/27467/S2-Master.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
Nivve schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:27:
[...]

Let maar niet op sommige replies, deze mensen zouden dit topic meer moeten lezen dan alleen de laatste pagina.
Er zijn wel degelijk steps verkrijgbaar zoals de M365 (dus onder andere zonder zadel, itt tot wat er hiervoor vermeld werd), dat is het hele punt van de Bijzonder Bromvoertuig wetgeving al eerder bediscussieerd in dit topic. Enige verschil lijkt de extreem hogere prijs te zijn vergeleken met de M365 van Xiaomi. Het is dan ook vooral de prijs wat het hem doet voor de Elektrische step in het algemeen. Voor de M365 specifiek zit de wetgeving in de weg (ivm de requirements voor de Bijzonder Bromvoetuig toekenning) omdat Xiaomi niet in Nederland aanwezig is.

Om een voorbeeld te geven van een legale M365-achtige step:
https://www.mangomobility...9220/27467/S2-Master.html
Ik heb de s2 master zelf, maar ook die is helaas niet legaal... Wel een heel fijne step trouwens.

Het is dus zo dat alle elektrische steps illegaal zijn op de openbare weg behalve diegene die specifiek zijn goedgekeurd als bijzonder brom overtuig. En dat zijn er dus maar een paar en die hebben allemaal een zadel spiegels e.d.

Mocht je er een kennen die er echt als step uitziet maar wel goedgekeurd is dan hoor ik het graag!

[ Voor 15% gewijzigd door KrullenO op 13-07-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwok1688
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03-2019
KrullenO schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Ik heb de s2 master zelf, maar ook die is helaas niet legaal... Wel een heel fijne step trouwens.

Het is dus zo dat alle elektrische steps illegaal zijn op de openbare weg behalve diegene die specifiek zijn goedgekeurd als bijzonder brom overtuig. En dat zijn er dus maar een paar en die hebben allemaal een zadel spiegels e.d.

Mocht je er een kennen die er echt als step uitziet maar wel goedgekeurd is dan hoor ik het graag!
Het zijn er niet veel maar op deze website https://we-all-wheel.com/productvergelijking staan 3 E-steppen waarvan 2 begrensd moet worden voordat het de openbare weg op mag. Alleen bij 1 E-step is het road legal lees hier de toelichting: https://www.veeley.nl/wetgeving/ (dit model is al eerder op het forum besproken) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
kwok1688 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Het zijn er niet veel maar op deze website https://we-all-wheel.com/productvergelijking staan 3 E-steppen waarvan 2 begrensd moet worden voordat het de openbare weg op mag. Alleen bij 1 E-step is het road legal lees hier de toelichting: https://www.veeley.nl/wetgeving/ (dit model is al eerder op het forum besproken) .
Hm ja die e-micro one lijkt toch wel interessant. Zoals gezegd verklaren ze zelf dat ze nog in gesprek zijn met het ministerie om te bevestigen of hij inderdaad legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Vraagje over de M365. Ik zoek een nieuwe (achter)band. Nu zijn die goed verkrijgbaar in het buitenland maar ik wil hem deze week hebben.
Iemand ervaring met een eu warehouse of andere shop met snelle levertijd?
Ik zoek geen massieve band, mijn ervaring na een paar dagen is dat deze zorgt voor een fors hoger stroomverbruik.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
KrullenO schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Ik dacht juist ergens gehoord te hebben een tijd terug dat hij legaal was, wat de beschrijving op de website ook suggereert. Ze hebben het in de usecase over gebruik op de openbare weg. Denk dat de reclame-code commissie hier dan wel even mag ingrijpen; reclame maken voor illegaal gebruik.
Als eigenaar zal je het vast beter weten dan ik, dus ik neem maar aan dat je weet waar je het over hebt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De knoop doorgehakt en 'm besteld via Ali, Spaans magazijn voor 412,-.

Nu maar hopen dat ze me niet betrappen onderweg, ik ben wel echt benieuwd naar 't ding :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
DarthPlastic schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:17:
Statusupdate nav mijn RDW bezoek:
Helaas werd ik afgewimpeld omdat dit een activiteit is waarvoor je een afspraak moet plannen. Gelukkig al wél even de documenten kunnen voorleggen aan de keurmeester en dat was mijn belangrijkste doel voor het bezoek :) Het schijnt wel soort-van te kunnen, al gaven ze nog niet teveel details.
Afspraak gemaakt op 18 juli (eerste mogelijkheid, grom) om een VIN te laten inslaan. Dat VIN nr wordt volgens de RDW niet wordt gebaseerd op het Xiaomi serienummer, maar wordt 'los' aangemaakt en uitgegeven. Ik ben zeer benieuwd of me dit gaat lukken.

Edit:
Parallel hieraan ben ik met een zijspoor bezig via mijn verzekeraar, hierover later meer (als dit succes heeft)
Succes morgen! Hopelijk lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merynx
DarthPlastic schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:17:
Statusupdate nav mijn RDW bezoek:
Helaas werd ik afgewimpeld omdat dit een activiteit is waarvoor je een afspraak moet plannen. Gelukkig al wél even de documenten kunnen voorleggen aan de keurmeester en dat was mijn belangrijkste doel voor het bezoek :) Het schijnt wel soort-van te kunnen, al gaven ze nog niet teveel details.
Afspraak gemaakt op 18 juli (eerste mogelijkheid, grom) om een VIN te laten inslaan. Dat VIN nr wordt volgens de RDW niet wordt gebaseerd op het Xiaomi serienummer, maar wordt 'los' aangemaakt en uitgegeven. Ik ben zeer benieuwd of me dit gaat lukken.

Edit:
Parallel hieraan ben ik met een zijspoor bezig via mijn verzekeraar, hierover later meer (als dit succes heeft)
Hoe is het verlopen bij de RDW? Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Merynx schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merynx schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Ook ik wacht met smart!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Die zien we niet meer terug, hij is vast per direct aan z'n M365 roadtrip naar Italië begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Laatst online: 06-07-2023
@DarthPlastic Hoe is het afgelopen bij de RDW?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Wow, ik stond er even niet bij stil dat zoveel mensen wachtten op deze uitkomst. Gaaf om te zien wat een interesse dit onderwerp heeft. De afgelopen dagen Tweakers even uit het oog verloren door drukte.

Goed nieuws: JA, ik heb (na lang doorzetten) succes! De RDW heeft mij een VIN serienummer toegewezen en ingeslagen in de step! Hierbij zijn we dus officieel een stap dichterbij het einddoel, al zijn we er nog niet zover dat hij de weg op mag.
Het VIN-nummer is een RDW-custom VIN geworden (serie XRAxxxxxxxxxx VIN), uit de reeks voor zelfbouwvoertuigen. Er zitten wat haken en ogen aan zowel de aanvraag als de politieke discussie die op locatie gevoerd moet worden. Het ging niet van harte. Vooral omdat ze de voertuigsoort niet eenvoudig kunnen identificeren aan een bestaand template (bromfiets, auto, motor, etc) en omdat de medewerkers ook niet enorm goed meedenken en je het dus allemaal zelf moet voorlezen en aandringen. Maar de resultaten zijn er nu! That's what counts :)

Next step is de verzekering, die kan ik doorzetten nu het ding een NL-registratie heeft. De aanvraag zónder VIN is destijds afgewezen wegens gebrek hieraan. De nieuwe aanvraag met het NL VIN is inmiddels verstuurd en ik wacht op acceptatie. Zodra het ding een verzekeringsplaatje krijgt én ik van de verzekeraar helder bevestigd heb gekregen dat zij dit ding verzekeren, gaat dit gevierd worden.
Het is extra belangrijk om hier even bij stil te staan. Je hebt namelijk een probleem als de verzekeraar na een aanrijding probeert om er onderuit te komen. Met name voor letselschade lopen de schadebedragen snel hoog op, vertelde de RDW-medewerker mij. Hier tracht ik iets met een verzekeraar aan te doen door helder aan te geven dat het een e-step is die men in verzekering neemt.

Parallel aan dit forumtopic heb ik een uitgebreide (blog)post met alle details is in de maak, want ik heb gemerkt dat ongeacht de uitkomst, deze materie niet bepaald eenvoudig is. Ik ga alles dus helder op een rijtje zetten, zodat iedereen deze procedure naar eigen inzicht kan herhalen/uitvoeren op eigen risico.
Deze zal ik in dit topic posten zodra deze online is. Verdere voortgang horen jullie ook van mij. Ik verwacht met een kleine week duidelijkheid over de verzekering te hebben.

Edit: De kosten voor de RDW vielen uiteindelijk best mee en waren zo'n 80 euro. Naast enkele uren van mijn tijd, wat ik meer vervelend vond ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 20-07-2018 19:55 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dat is goed nieuws. Zijn er nog wijzigingen nodig anders dan een verzekeringsplaat? Ik denk dat het touwtrekken met de verzekering wel mee gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
DarthPlastic schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:54:
Wow, ik stond er even niet bij stil dat zoveel mensen wachtten op deze uitkomst. Gaaf om te zien wat een interesse dit onderwerp heeft. De afgelopen dagen Tweakers even uit het oog verloren door drukte.

Goed nieuws: JA, ik heb (na lang doorzetten) succes! De RDW heeft mij een VIN serienummer toegewezen en ingeslagen in de step! Hierbij zijn we dus officieel een stap dichterbij het einddoel, al zijn we er nog niet zover dat hij de weg op mag.
Het VIN-nummer is een RDW-custom VIN geworden (serie XRAxxxxxxxxxx VIN), uit de reeks voor zelfbouwvoertuigen. Er zitten wat haken en ogen aan zowel de aanvraag als de politieke discussie die op locatie gevoerd moet worden. Het ging niet van harte. Vooral omdat ze de voertuigsoort niet eenvoudig kunnen identificeren aan een bestaand template (bromfiets, auto, motor, etc) en omdat de medewerkers ook niet enorm goed meedenken en je het dus allemaal zelf moet voorlezen en aandringen. Maar de resultaten zijn er nu! That's what counts :)

Next step is de verzekering, die kan ik doorzetten nu het ding een NL-registratie heeft. De aanvraag zónder VIN is destijds afgewezen wegens gebrek hieraan. De nieuwe aanvraag met het NL VIN is inmiddels verstuurd en ik wacht op acceptatie. Zodra het ding een verzekeringsplaatje krijgt én ik van de verzekeraar helder bevestigd heb gekregen dat zij dit ding verzekeren, gaat dit gevierd worden.
Het is extra belangrijk om hier even bij stil te staan. Je hebt namelijk een probleem als de verzekeraar na een aanrijding probeert om er onderuit te komen. Met name voor letselschade lopen de schadebedragen snel hoog op, vertelde de RDW-medewerker mij. Hier tracht ik iets met een verzekeraar aan te doen door helder aan te geven dat het een e-step is die men in verzekering neemt.

Parallel aan dit forumtopic heb ik een uitgebreide (blog)post met alle details is in de maak, want ik heb gemerkt dat ongeacht de uitkomst, deze materie niet bepaald eenvoudig is. Ik ga alles dus helder op een rijtje zetten, zodat iedereen deze procedure naar eigen inzicht kan herhalen/uitvoeren op eigen risico.
Deze zal ik in dit topic posten zodra deze online is. Verdere voortgang horen jullie ook van mij. Ik verwacht met een kleine week duidelijkheid over de verzekering te hebben.

Edit: De kosten voor de RDW vielen uiteindelijk best mee en waren zo'n 80 euro. Naast enkele uren van mijn tijd, wat ik meer vervelend vond ;)
Hulde! En gefeliciteerd! Ik kijk uit naar je blog post. Welke papieren heb je uiteindelijk moeten laten zien bij de RDW?

Verwacht trouwens dat een verzekeraar om een kenteken zal vragen. Heb het in het verleden ook al eens geprobeerd bij een verzekeraar die ook Segways e.d. verzekert. Kan je met dit Vin nummer nu ook een kenteken krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door KrullenO op 20-07-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 11:29

Top, goed nieuws. Zou het dan toch gaan lukken?
Hats off voor je doorzettingsvermogen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 08:53
Ik kan niet wachten op je blogpost @DarthPlastic! De tijd die je er aan kwijt bent vind ik 't voor mezelf wel waard gezien de kosten die ik dan bespaar, en ik kan er gewoon legaal en zonder zorgen de weg mee op. Heerlijk om van Pijnacker naar Delft te gaan voor een terrasje met dat ding, of voor 't laatste stukje woon-werk verkeer vanaf de trein bijvoorbeeld.

Zetten jullie de M365 eigenlijk wel eens op slot op straat? Als je bijvoorbeeld even gaat winkelen of 'n terrasje pikt? Er zitten namelijk niet echt openingen om 'm goed op slot te kunnen zetten, dus ik ben benieuwd hoe jullie daar mee om gaan :)

p.s.: heeft er iemand al eens geprobeerd (of kan 't überhaupt) om de accu capaciteit te vergroten, en daarmee de range te vergroten?

[ Voor 9% gewijzigd door Kapotlood op 23-07-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Ondertussen al een tijdje geen M365 meer, echter ik kreeg net antwoord van het ministerie op mijn vraag van begin april. Voor mij al niet meer nodig dus, maar wie weet kunnen jullie hier wel mee verder:

(Dit heeft dus betrekking tot het keuren als Bijzonder Bromvoertuig en niet als snorfiets of zelfbouw)
23-07-2018

Ons kenmerk: IENW/BSK/322221

Geachte heer ---,

Hierbij de reactie op uw e-mail van 10 april. Om een onduidelijke reden is uw vraag blijven liggen. Onze excuses hiervoor.

Ook de importeur van een elektrische step kan een aanvraag tot bijzondere bromfiets indienen. Hoe kansrijk een positieve beoordeling is, hangt vooral af van de veiligheid van deze elektrische step. Hierbij treft u meer informatie aan over de procedure.

In theorie is het mogelijk een aanvraag in te dienen voor een aanwijzing als bijzondere bromfiets (artikel 20b Hoofdstuk IIA van het Wegenverkeerswet 1994:http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2011-06-01/0/Hoofdstuk1#HoofdstukIIA).

Ik wil u er op wijzen dat er in de rijtest hoge eisen aan de veiligheid zullen worden gesteld: het stepje moet net zo veilig zijn als een bromfiets. Meestal wordt zo'n procedure door de fabrikant of importeur gedaan.

Onderstaand de procedure die u kunt volgen voor aanwijzing tot bijzondere bromfiets, zoals geformaliseerd en vastgelegd in een beleidsregel die in december 2014 in de Staatscourant is gepubliceerd (zie hier).

Invullen inlichtingenformulier + foto's

Een aanvraag wordt ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

De aanvraag gaat vergezeld van een:

a. dossier dat door middel van testrapporten aantoont dat:

1°. het veiligheids- en milieubeschermingsniveau, bedoeld in artikel 11, tweede lid van de beleidsregel, wordt gewaarborgd; 2°. is voldaan aan het bepaalde in:

- artikel 17, tweede lid, aanhef en onder b van de beleidsregel;

- artikel 19 van de beleidsregel;

- artikel 28, tweede lid, artikel 33, aanhef en onder c, en artikel 40 van de beleidsregel, tenzij de aldaar vereiste respectieve typegoedkeuringen genoegzaam blijken uit bijvoorbeeld een merkteken;

b. volledig ingevuld en ondertekend inlichtingenformulier, opgenomen in bijlage 1 bij de beleidsregel, alsmede van de in dat inlichtingenformulier genoemde documenten;

c. duidelijke foto's van de voor- achter- en zijkant van het voertuig. De foto's moeten een duidelijk inzicht geven in de bouw van het voertuig.

Het ingevulde formulier kunt u met bijlagen en foto's, met uw contactgegevens (naam, adres, woonplaats, telefoon, e-mail) mailen naarpubliek@minienm.nl. Bij uw aanvraag dient u aan te geven of u een aanwijzing voor een individueel voertuig vraagt of een aanwijzing voor een type. Bij aanwijzing van een type dient u zich garant te stellen dat ieder volgend voertuig van datzelfde type over dezelfde bouwkwaliteit en veiligheidskenmerken beschikt.

Eerste beoordeling

Op basis van de ingediende informatie zal het voertuig worden beoordeeld aan de hand van de criteria genoemd in artikel 20b van de Wegenverkeerswet 1994. Alleen voertuigen waarvoor in het verleden geen typegoedkeuring in een andere categorie is verleend, en die daar - met eventuele kleine aanpassingen aan het voertuig - ook niet voor in aanmerking kunnen komen, kunnen door de minister worden aangewezen. Het is daarom van belang om in het inlichtingenformulier duidelijk aan te geven waarom het voertuig volgens u niet in aanmerking komt voor toelating in een andere voertuigcategorie.

Uit de ingediende testrapporten moet blijken dat met het voertuig veilig aan het verkeer kan worden deelgenomen (artikel 11, lid 2) en eventueel aanwezige elektromotor geen problemen geeft voor de omgeving (artikel 17, lid 2, onder b).

Toetsing aan de technische eisen

Indien uit de eerste beoordeling blijkt dat het voertuig in aanmerking kan komen voor een aanwijzing, wordt het voertuig getoetst aan een aantal technische eisen. Deze technische eisen staan paragraaf 4 van de beleidsregel. Wanneer niet aan al deze eisen wordt voldaan, zal het voertuig niet worden toegelaten.

Dit onderzoek vindt in uw aanwezigheid plaats op een keuringslocatie van de RDW. De RDW zal op mijn verzoek contact met u opnemen om een afspraak te maken voor deze technische beoordeling.

Aan de beoordeling door de RDW zijn kosten verbonden, ook als deze tussentijds wordt afgebroken. De RDW hanteert hiervoor een uurtarief. Het uurtarief bedraagt in 2018 €108,00. De ervaring leert dat een dergelijke beoordeling gemiddeld tussen de 2 en 4 uur vergt. De exacte tijd die nodig is, is afhankelijk van de staat waarin u het voertuig ter beoordeling aanbiedt.

De kosten dienen ter plekke aan de kassa van de RDW-locatie betaald te worden.

Daarna stuurt de RDW het beoordelingsrapport naar het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Besluit minister

De minister neemt binnen acht weken na ontvangst van de aanvraag een besluit over de toelating van het voertuig. Dit besluit zal u schriftelijk worden meegedeeld. Daarbij zal ook worden aangegeven op welke wijze u bezwaar kunt maken tegen het genomen besluit.

Met vriendelijke groet,

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

DGMo | Burgerbrieven

www.rijksoverheid.nl

Aan te leveren dossier bij aanvraag aanwijzing als bijzondere bromfiets Met betrekking tot het aan te leveren dossier de volgende toelichting. Het dossier bevat de volgende documenten (beleidsregel artikel 4, lid 3, onder a):

a. Onderzoeksrapport dat aantoont dat het voertuig een ten minste even hoog veiligheids- en milieubeschermingsniveau heeft als een reguliere bromfiets.

b. Wanneer het voertuig is uitgerust met elektronische onderdelen (waaronder een elektrische aandrijving): een rapport dat aantoont dat deze voor wat betreft de invloed van elektromagnetische stralen getest volgens VN/ECE-reglement nr. 10.

c. Wanneer het voertuig is uitgerust met een installatie voor Liquid Petroleum Gas (LPG), Liquid Natural Gas (LNG) of Compressed Natural Gas (CNG): een rapport dat aantoont dat het voertuig onderscheidenlijk voldoet aan de VN/ECE-reglementen nr. 67 (LPG), dan wel nr. 110 (CNG), en aan nr. 115 (LPG en CNG) zoals geldend op het moment van de technische beoordeling, alsmede aan artikel 5.6.10, tweede tot en met achtste lid (LPG), dan wel artikel 5.6.10a, tweede tot en met negende lid (CNG), van de Regeling voertuigen.

De eisen met betrekking tot de banden (artikel 28, lid 2: goedgekeurd volgens VN/ECE-reglement nr. 75), eventuele linkerbuitenspiegel (artikel 33, onder c: goedgekeurd volgens VN/ECE-reglement nr. 81), reflectoren (artikel 40, lid 1: goedgekeurd volgens VN/ECE-reglement nr. 3) en verlichting (artikel 40, lid 2: goedgekeurd volgens de VN/ECE-reglementen nr. 50 dan wel nr. 56) kunnen alle tijdens de technische keuring genoegzaam blijken uit bijvoorbeeld een merkteken. In dat geval is een rapport/document niet nodig.

Ad a.

Het onderzoeksrapport moet zijn opgesteld door een onafhankelijk ter zake kundig bureau of instelling op basis van eigen onderzoek aan het voertuig. Aangetoond moet worden dat het voertuig tenminste even veilig gebruikt kan worden als een gewone bromfiets.

In ieder geval moet het rapport op basis van rijproeven, ingaan op de volgende punten:

- Stabiliteit bij een noodstop op topsnelheid (max. 25 km/u) met beide handen aan het stuur, het voertuig mag daarbij geen uitwijking vertonen;

- Stabiliteit bij een noodstop op topsnelheid (max. 25 km/u) met één hand aan het stuur (zowel links als rechts), het voertuig mag daarbij geen uitwijking vertonen;

- Stabiliteit bij plotselinge uitwijkmanoeuvre;

- Stabiliteit bij het nemen van een bocht;

- Stabiliteit bij het hand uitsteken op topsnelheid (max. 25 km/u) op ongelijk oppervlak (klinker- of tegelpad);

- Stabiliteit bij het schuin op- en afrijden van verhoogde richels (e.d.) (max. 4 cm);

- Stabiliteit bij het op- en afrijden van inritconstructie, zowel schuin als recht;

- Stabiliteit bij het op- en afrijden van een stoep (ca. 15 cm);

- Dosering van de remkracht;

Verder moeten de uitzonderingen en vereisten van het veilig gebruik van het voertuig worden getoetst:

- Staat de uitzondering van de rijbewijsplicht voor de bestuurder een veilig gebruik van dit voertuig in de weg (o.m. is het voertuig veilig door een ongeoefende bestuurder te gebruiken).

- Staat de uitzondering van de helmplicht voor de bestuurder een veilig gebruik van dit voertuig in de weg.

- Staat de voorgeschreven minimumleeftijd van de bestuurder een veilig gebruik van dit voertuig in de weg (is het voertuig veilig door een ongeoefende 16 jarige bestuurder te gebruiken).

- Staat de voorgeschreven verlichting (losse lampjes op het lichaam toegestaan) een veilig gebruik van dit voertuig in de weg.

- Staat de voorgeschreven maximumsnelheid van 25 km/u een veilig gebruik van dit voertuig in de weg (o.m. is 25 km/u een veilige snelheid voor dit voertuig).

- Staat de voorgeschreven plaats op de weg (fiets-/bromfietspad of indien dat ontbreekt de rijbaan) een veilig gebruik van dit voertuig in de weg (o.m. op het fietspad tussen (snor)fietsers, inhalen, ingehaald worden).

- Staan de overige verkeersregels uit het RVV 1990 voor snorfietsen en snorfietsers een veilig gebruik van dit voertuig in de weg.

- Welke doelgroep verwacht u dat dit voertuig gebruikt? Hoe eenvoudig is het om 'misbruik' te maken van het voertuig?

- Zijn er groepen gebruikers voor wie dit voertuig onveilig is?

- Hoe beïnvloedt dit voertuig de veiligheid van medeweggebruikers?

- Hoe groot is de kans dat ongetrainde bestuurders met dit voertuig gevaar voor zichzelf of anderen veroorzaken?

Daarnaast moet worden aangetoond dat het voertuig niet slechter voor het milieu is dan een gewone bromfiets.

Voor een elektrisch aangedreven voertuig gaat het dan om verbruik per afgelegde kilometer. Bij een verbrandingsmotor gaat het daarnaast om geluidsniveau en uitstoot. Dit alles in vergelijking tot een normale bromfiets.

Ad b.

Dit betreft de Elektromagnetische Comptabiliteit (EMC). De storingvrije werking van elektronica in voertuigen is van vitaal belang. Het kan letterlijk een zaak van leven of dood betekenen. De apparatuur moet zonder onderlinge storing functioneren en bovendien ongevoelig zijn voor storingen van buitenaf. U moet aantonen dat uw voertuig aan deze eis voldoet.

In de meeste gevallen heeft de fabrikant het voertuig hier al op laten testen. In dat geval kunt u volstaan met (een kopie van) het testrapport.

Heeft de fabrikant dit echter niet gedaan, of niet volgens het VN/ECE-reglement nr. 10, dan zult u deze test zelf moeten laten uitvoeren.

Ad c.

Dit speelt alleen een rol wanneer het voertuig is uitgerust met een motor op gas. In het algemeen zal dat niet het geval zijn.
En het inlichtingenformulier:
BIJLAGE 1: INLICHTINGENFORMULIER

Inlichtingenformulier betreffende de aanvraag van een door de Minister van Infrastructuur en Milieu aan te wijzen bromfiets als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994

a) Ten aanzien van het bepaalde in artikel 4, eerste lid, van de Beleidsregel aanwijzing bromfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: Beleidsregel):

De ondertekenaar van de aanvraag is van mening dat voor het voertuig waarvoor de aanvraag wordt ingediend, geen (type)goedkeuring op grond van Richtlijn 2002/24/EG[1] dan wel Verordening (EU) nr. 168/2013[2] kan worden afgegeven, omdat:

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

b) Ten aanzien van het bepaalde in artikel 4, tweede lid, juncto derde lid, aanhef en onder a, onderdeel 1°, van de Beleidsregel:

De ondertekenaar van de aanvraag is voorts van mening dat het bij de aanvraag gevoegde dossier aantoont dat met betrekking tot de doeleinden van de Wegenverkeerswet 1994, genoemd in artikel 11, eerste lid, van de Beleidsregel, een ten minste even hoog veiligheids- en milieubeschermingsniveau wordt gewaarborgd als het geval is bij toelating van een reguliere bromfiets, omdat:

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

De ondertekenaar van de aanvraag vraagt de minister het aangeboden voertuig individueel / per type[3] aan te wijzen.

[Bij een aanvraag per type] De ondertekenaar van de aanvraag verklaart dat alle exemplaren die van het aan te wijzen type op de weg zullen worden gebracht, identiek zijn aan het door de RDW te beoordelen voertuig.

De volgende gegevens over het voertuig waarvoor de aanwijzing wordt aangevraagd, worden door de aanvrager in tweevoud verstrekt.

Daar waar foto's zijn vereist, zijn deze voldoende gedetailleerd.

1. Algemene gegevens

1.1. Merk:

1.2. Type:

1.3. VIN:

1.4. Handelsbenaming(en) (indien van toepassing):

1.5. Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres van de fabrikant:

1.5.1. Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres van de eventuele gevolmachtigde van de fabrikant:

2. Algemene constructie van het voertuig

2.1. Foto's en/of tekeningen van een representatief voertuig:

2.2. Wielbasis:

2.3. Aantal assen en wielen:

2.4. Plaats en opstelling van de motor:

2.5. Aantal zitplaatsen:

3. Massa's (in kg) en afmetingen

3.1. Ledige massa:

3.2. Technisch toelaatbare maximummassa volgens opgave van de fabrikant:

3.3. Lengte: breedte: hoogte:

4. Motor

4.1. Fabrikant:

4.2. Merk:

4.2.1. Type (zoals op de motor vermeld, of andere identificatiemiddelen):

4.2.2. Plaatsing van het motornummer (in voorkomend geval):

4.3. Motor met elektrische / compressie-ontsteking: (¹)

4.3.1. Specifieke gegevens over de motor

4.3.1.1. Werkingsprincipe: elektrische ontsteking / compressie-ontsteking, viertakt / tweetakt (¹)

4.3.1.2. Aantal, opstelling en ontstekingsvolgorde van de cilinders:

4.3.1.3. Cilinderinhoud: .................... cm³ (g)

4.3.1.4. Nettomaximumvermogen: .................... kW bij .................... minG¹

4.3.1.5. Nettomaximumkoppel: .................... Nm bij .................... minG¹

4.3.2. Brandstof: diesel / benzine / mengsmering / LPG / andere (¹)

4.3.3. Brandstofreservoir:

4.3.3.1. Maximale inhoud:

4.3.4. Uitlaatsysteem:

4.3.4.1. Tekening van het volledige uitlaatsysteem:

4.3.5. Voorzieningen tegen luchtverontreiniging:

4.3.5.1. Additionele anti-verontreinigingsinrichtingen (indien aanwezig en niet onder een ander hoofdstuk vallend):

4.3.5.2.1. Katalysator: ja / neen (¹):

4.3.5.2.2. Aantal katalysatoren en elementen:

4.4. Elektrische aandrijfmotor:

4.4.1. Type (wikkeling, bekrachtiging):

4.4.1.1. Maximaal continu vermogen (k): .................... kW

4.4.1.2. Bedrijfsspanning: .................... volt

4.4.2. Accu:

4.4.2.1. Aantal cellen:

4.4.2.2. Massa: .................... kg

4.4.2.3. Capaciteit: .................... Ah (ampère-uur)

4.4.2.4. Plaats: ...................

4.5. Andere motoren of combinaties daarvan (specifieke gegevens over de onderdelen van dergelijke motoren):

5. Overbrenging

5.1. Maximumsnelheid van het voertuig en versnelling waarin deze wordt bereikt (in km/h):

5.2. Snelheidsmeter:

5.2.1. Merk(en):

5.2.2. Type(s):

6. Ophanging

6.1. Standaard gemonteerde banden (categorie, afmetingen en maximale belasting) en velgen:

6.1.2. Door de fabrikant aanbevolen bandenspanning: .................... kPa

6.1.3. Combinatie(s) van banden en velgen:

6.2. Symbool voor de laagste snelheidscategorie die overeenkomt met de theoretische maximumsnelheid van het voertuig:

6.3. Laagste belastingsindex die overeenkomt met de maximumbelasting op elke band:

7. Stuurinrichting

7.1. Mechanisme en bediening:

7.1.1. Soort mechanisme:

7.1.2. Korte beschrijving van de eventuele elektrische en/of elektronische onderdelen van de besturing:

8. Reminrichting

8.1. Schema van de reminrichting:

8.2. Voor- en achterrem: schijven / trommels: (¹)

8.2.1. Merk(en):

8.2.2. Type(n):

8.2.3. Remhandels / -pedalen: (¹)

8.2.4. Remvloeistofreservoir(s) (indien van toepassing):

8.3. Andere inrichtingen (indien van toepassing): tekening en beschrijving:

8.4. Korte beschrijving van de eventuele elektrische en/of elektronische onderdelen van de reminrichting:

9. Carrosserie

9.1. Carrosserietype:

9.2. Aantal deuren:

9.3. Aantal spiegels:

9.4. Aantal ruitenwissers:

9.5. Type ruitensproeierinstallatie:

9.6. Type ontwasemings- en ontdooiingsinstallatie:

10. Lichten en retroreflecterende voorzieningen

10.1. Tabel retroreflectoren:

Naam: Merk: Type: Aantal /

Kleur: Typegoedkeur-

nummer:

Retroreflector

achterzijde:

Retroreflector

zijkant:

Retroreflector

voorzijde

(geen verplichte retroreflector):

10.2. Aantal koplampen:

10.3. Aantal achterlichten:

10.4. Aantal richtingaanwijzers voorzijde:

10.5. Aantal richtingaanwijzers achterzijde:

11. Uitrusting

11.1. Koppelinrichting (in voorkomend geval):

11.1.1. Type(n): haak / ring / andere (¹)

11.1.2. Foto's en/of tekeningen die de positie en de constructie van de koppelinrichting tonen:

11.2. Plaatsing en identificatie van de bedieningsorganen, verklikkerlichten en meters:

11.2.1. Foto's en/of tekeningen van de plaatsing van symbolen, bedieningsorganen, verklikkerlichten en meters:

11.3. Voorgeschreven opschriften:

11.3.1. Foto's en/of tekeningen van het chassisnummer (met afmetingen):

11.4. Beveiligingsinrichting tegen gebruik van het voertuig door onbevoegden:

11.4.1. Type:

11.4.2. Korte beschrijving:

11.5. Geluidssignaalinrichting:

(¹) S.v.p. doorhalen wat niet van toepassing is.

Ondergetekende verklaart dat al deze bij de aanvraag behorende gegevens naar waarheid zijn ingevuld en dat het voertuig volledig conform die gegevens ter keuring bij de RDW zal worden aangeboden.

Plaats: Datum:

Naam: Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
  • Laatst online: 16-02-2020
basvn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:50:
Wij hebben er 1, en deze verzekerd bij plaatselijke assurantie kantoor.
We hebben dus ook een kentekenplaatje.

Mijn vader gebruikt hem voor zijn werk, om zich te verplaatsen in Amsterdam.
Is een mooi ding. kan erg snel! (27km/u bij 75kg belasting).

Die 30km, zal je waarschijnlijk alleen halen door op de eco-stand te rijden, en maar maximaal zo'n 15km/u gaan..
Bas heb het topic gelezen maar niet teruggevonden hoe jullie het gele plaatje erop hebben gekregen?!
Ook naar de RDW geweest met dat ding? Kan je me ook vertellen/uitzoeken welke maatschappij bij jullie heeft verzekerd? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Jij bent de absolute held van de maand d:)b .

€80 is echt een peuleschil, valt me 100% mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81

De vraag waar iedereen graag antwoord op zou hebben is denk ik:
- wat heb je nog aangepast voordat je naar de rdw bent gegaan?
- heb je de snelheid moeten begrenzen?
- hoe kom je nu aan een kenteken?

B E N I E U W D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® haakt even aan.

ik moet binnenkort 7.5 km naar een nieuwe klant, lekker in de binnenstad. Auto is niet handig en OV erg om. Dat wordt dus of fietsen, maar als het wat kouder/natter wordt is misschien scooter/ebike wel handig.

elektrische scooter/fiets vallen onder Kia, mia en vamil, dus zakelijk erg aantrekkelijk. Ik vermoed dat de elektrische step hier buiten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Viper® schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:15:
* Viper® haakt even aan.

ik moet binnenkort 7.5 km naar een nieuwe klant, lekker in de binnenstad. Auto is niet handig en OV erg om. Dat wordt dus of fietsen, maar als het wat kouder/natter wordt is misschien scooter/ebike wel handig.

elektrische scooter/fiets vallen onder Kia, mia en vamil, dus zakelijk erg aantrekkelijk. Ik vermoed dat de elektrische step hier buiten valt.
Kan je uitleggen wat die termen betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

* Viper® haakt even aan.

Elektrische bromfiets zou eventueel wel kunnen. Kost geen drol zakelijk. Een super soco kost 3k en daar gaan alle regelingen nog van af:

Afbeeldingslocatie: http://www.supersoco.eu/wp-content/uploads/2017/12/Supersoco_TC_Heizl_Home.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:45:
[...]

Elektrische bromfiets zou eventueel wel kunnen. Kost geen drol zakelijk. Een super soco kost 3k en daar gaan alle regelingen nog van af:

[afbeelding]
Klopt, zat al te kijken, elektrische motor is leuk maar niet direct praktisch. Wordt dan een scooter, waarschijnlijk 25km/h. Lekker zonder helm over het fietspad tuffen.

Mia, Kia en vamil zijn alle 3 regelingen waarbij je als zakelijke investering voor elektrische voertuigen, e-bike, scooter/auto die minimaal 50 km haalt en over li-ion technology betreft investeringsaftrekken mag toepassen.
Hierbij bespaar je zakelijk vrij veel geld.
Worden altijd gebruikt voor elektrische auto's, model S, Leaf etc.

Effectief betaal je voor een super soco met accessoires van in totaal €4000 bruto maar ongeveer € 1000 uit mijn hoofd.

Zie net dat de super soco uitneembare accu's heeft. Voor mij wel een pre, heb een appartement en geen directe laadmogelijkheden. Eruit halen en binnen opladen, liefst op het werk >:) zou ideaal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 23-07-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Viper® schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Klopt, zat al te kijken, elektrische motor is leuk maar niet direct praktisch. Wordt dan een scooter, waarschijnlijk 25km/h. Lekker zonder helm over het fietspad tuffen.

Mia, Kia en vamil zijn alle 3 regelingen waarbij je als zakelijke investering voor elektrische voertuigen, e-bike, scooter/auto die minimaal 50 km haalt en over li-ion technology betreft investeringsaftrekken mag toepassen.
Hierbij bespaar je zakelijk vrij veel geld.
Worden altijd gebruikt voor elektrische auto's, model S, Leaf etc.

Effectief betaal je voor een super soco met accessoires van in totaal €4000 bruto maar ongeveer € 1000 uit mijn hoofd.

Zie net dat de super soco uitneembare accu's heeft. Voor mij wel een pre, heb een appartement en geen directe laadmogelijkheden. Eruit halen en binnen opladen, liefst op het werk >:) zou ideaal zijn.
Zo'n soco is geen motor maar een brommer :) De snelheid is software matig gelimiteerd dus wellicht kan de dealer hem ook op blauw kenteken zetten. Heb je voor €1000 echt een tof dingetje(ze geven 160km bereik op!)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 12:50
* Viper® haakt even aan.

Welk probleem denk je op te lossen met een scooter of aanverwant voertuig? Bij slecht weer moet je op allemaal regenkleding aan. Ze hebben allemaal twee wielen dus gladheid is voor alles een probleem. Het is sneller maar daarentegen heb je juist meer last van kou doordat je op een scooter zelf amper energie verbruikt.

Daarnaast vraag ik me af of de apparaten die hier genoemd worden wel goed tegen kou en regen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
Daarnaast vraag ik me af of de apparaten die hier genoemd worden wel goed tegen kou en regen kunnen.
klopt inderdaad denk niet dat je al te veel in de regen moet rijden met de Xiaomi... Ik las dat deze vaak geseald werden... maar geen idee of dan alles waterdicht is en in hoeverre? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag mijn exemplaar binnen gekregen, wat is ie groot!

Kleine beschadiging bij 't scharnierpunt van 't stuur, zie je bijna niks van. Wel lijkt 't achterwiel wat te schaven, maar misschien hoort dat zo? Zometeen 'n klein rondje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! Dank voor al je inzet!

Betekend dit, dat samen met je VIN nummer en nadat je de step hebt kunnen verzekeren je er dus legaal mee op de weg kan? Of moet er dan nog iets aan te pas komen? (Sorry ben een leek op dit gebied)

Ook heel érg benieuwd naar je blog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

gregbem81 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:51:
[...]

klopt inderdaad denk niet dat je al te veel in de regen moet rijden met de Xiaomi... Ik las dat deze vaak geseald werden... maar geen idee of dan alles waterdicht is en in hoeverre? Iemand ervaring mee?
Werkt prima in de regen en vorst. Ik heb de step in de herfst, winter en het voorjaar gebruikt niets op aan te merken

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-03-2024
Ik ben ook zeer benieuwd naar het hele proces bij de RDW. Ik heb me dan ook goed ingelezen in de "Beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen". Zo te zien moet in ieder geval wat gedaan worden aan de reflecterende stickers op de m365 (artikel 36, 37 en artikel 40 van de beleidsregel). Op de website van de RDW zie ik dat ook prijzen worden genoemd voor het keuren en die komen toch wel wat hoger uit dan 80 Euro. Hopelijk geldt voor anderen ook dat het bij 80 euro blijft. Als ze de keuring van een m365 al één keer hebben gedaan dan lijkt me dat een tweede keer geen verrassingen voor ze zal opleveren en de kosten dus niet hoeven te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 08:53
Ik heb op 't moment gewoon een 4T scooter van Sym, voor de ritjes naar 't terras en strand en zo (vanuit Pijnacker)... echt heerlijk tuffen als snorscooter! Maar op termijn zou ik een Phat Scooter willen kopen, een electrische scooter, maar dan anders: https://phatscooters.com/
Deze verkopen ze ook via andere namen in Nederland, en zelfs via Aliexpress (met tegenwoordig goede batterijen gelukkig). Zelfs al te koop vanaf ongeveer €1200 incl. fatsoenlijke batterij. Weegt minder dan een normale/electrische scooter, kost minder, vergelijkbare range, maar die banden he... ;)

Maar voor de kleine woon-werk verkeer ritjes zou de M365 geweldig zijn. Gewoon 'n gewicht van een zak aardappelen, en binnen een paar uur genoeg opgeladen voor de rit terug aan 't einde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

gregbem81 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Bas heb het topic gelezen maar niet teruggevonden hoe jullie het gele plaatje erop hebben gekregen?!
Ook naar de RDW geweest met dat ding? Kan je me ook vertellen/uitzoeken welke maatschappij bij jullie heeft verzekerd? Thx!
Wij zijn niet langs geweest bij de RDW. Ons verzekeringskantoor heeft hem als segway verzekerd.. (bij nationale Nederlanden)(dit hebben ze ook bij mijn airwheel gedaan)
Hebben een kenteken plaatje gehad, en deze zit erop. Zelf wonen we in een klein dorpje, weinig politie ect..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09-2024
beste aankoop die ik gedaan heb die step. Helemaal nu je er een custom firmware op kunt zetten om het volle vermogen te krijgen. http://techcat.ca/threads...irmware-unlock-guide.228/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
gregbem81 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:51:
[...]

Mee door de regen en door de sneeuw. Doet het nog steeds als een zonnetje. Ding is echt bestand tegen water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekieloekie
basvn schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:18:
[...]

Wij zijn niet langs geweest bij de RDW. Ons verzekeringskantoor heeft hem als segway verzekerd.. (bij nationale Nederlanden)(dit hebben ze ook bij mijn airwheel gedaan)
Hebben een kenteken plaatje gehad, en deze zit erop. Zelf wonen we in een klein dorpje, weinig politie ect..
Kijk dat ga ik ook doen, thx. Toch beter om er verzekerd op rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

't Schaven van 't wiel is opgelost, door wat te spelen met de remschijf. Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://xiaomiscooter.files.wordpress.com/2017/05/frein_m365_1.jpg?w=1400

Bij 't remmen heb ik wel 'n tikkend geluid, dat zal komen door de blokjes die op de gaatjes in de schijf wrijven wanneer ik rem. Klinkt alsof 't niet zo moet, maar krijg daar niks over gevonden.

Eerste werkdag met 14km heen- en terugreis is goed bevallen! Relaxt cruisen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Eric_Cantona schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:31:
't Schaven van 't wiel is opgelost, door wat te spelen met de remschijf. Zie onderstaande foto:

[afbeelding]

Bij 't remmen heb ik wel 'n tikkend geluid, dat zal komen door de blokjes die op de gaatjes in de schijf wrijven wanneer ik rem. Klinkt alsof 't niet zo moet, maar krijg daar niks over gevonden.

Eerste werkdag met 14km heen- en terugreis is goed bevallen! Relaxt cruisen :D
Had dat getik ook, de remschrijf, die zilveren ronde, was niet helemaal recht. Zat een slag in. Die heb ik opgelost door met een moersleutel deze wat bij te buigen zodat ie niet meer tegen de remblokjes tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 10:51
Iemand nog tips waar je deze het best kan bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Loekieloekie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Had dat getik ook, de remschrijf, die zilveren ronde, was niet helemaal recht. Zat een slag in. Die heb ik opgelost door met een moersleutel deze wat bij te buigen zodat ie niet meer tegen de remblokjes tikt.
Zal eens kijken, leek op 't eerste gezicht recht. Alleen bij remmen hoor ik dat tikkend geluid (behoorlijk hard), dat was bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Loekieloekie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:41:
[...]

Verzekerd zijn is uiteraard beter maar zou je bij een ongeluk en een onderzoek door de verzekeraar nou werkelijk verzekerd zijn wanneer ze "ontdekken" dat het geen Segway is? Verzekeraars komen graag onder kosten uit als het even kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Laatst online: 08-10 13:59
Crihzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:13:

Verzekerd zijn is uiteraard beter maar zou je bij een ongeluk en een onderzoek door de verzekeraar nou werkelijk verzekerd zijn wanneer ze "ontdekken" dat het geen Segway is? Verzekeraars komen graag onder kosten uit als het even kan...
hier ben ik ook benieuwd naar. volgens mij ben je net zo in overtreding ook al is hij verzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Eric_Cantona schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Zal eens kijken, leek op 't eerste gezicht recht. Alleen bij remmen hoor ik dat tikkend geluid (behoorlijk hard), dat was bij jou ook?
Als ik er recht bovenop keek en het wiel draaide zag ik dat de schrijf soms tegen de remblokjes kwam. Daar heb ik hem bijgebogen toen was het opgelost. Kon wel duidelijk zien waar ik moest bijbuigen. Hij tikte best hard ja, was wel duidelijk een geluid van een aanlopende rem die bij snelheid tot een tikkend aanlopend geluid leidde.
pannekoek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:01:
[...]

hier ben ik ook benieuwd naar. volgens mij ben je net zo in overtreding ook al is hij verzekerd
Die verzekering is niet zo duur en het scheelt mogelijk aangehouden worden door de politie met bijkomend gezeik en hoge kosten. Dat ik nog steeds niemand invalide moet rijden is me duidelijk.
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een onverzekerd voertuig.

[ Voor 39% gewijzigd door Loekieloekie op 25-07-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Laatst online: 08-10 13:59
Loekieloekie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Die verzekering is niet zo duur en het scheelt mogelijk aangehouden worden door de politie met bijkomend gezeik en hoge kosten. Dat ik nog steeds niemand invalide moet rijden is me duidelijk.
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een verzekerd voertuig.
Nee alleen voor een voertuig dat niet op de openbare weg mag (ondanks kenteken).
Dit weerhoud mij in ieder geval van de aanschaf van dergelijke elektrische apparaten. Heel jammer want ik wil graag (idealen enzo), maar bereik en de moeilijkheid om dingen te importeren maakt het wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
kv83 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:55:
Iemand nog tips waar je deze het best kan bestellen? :)
ik had hem via gearbest https://www.gearbest.com/skateboard/pp_596618.html
Zie hier alleen airmail staan, dan heb je kans op importheffing, Mijne kwam met de trein.
pannekoek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Nee alleen voor een voertuig dat niet op de openbare weg mag (ondanks kenteken).
Dit weerhoud mij in ieder geval van de aanschaf van dergelijke elektrische apparaten. Heel jammer want ik wil graag (idealen enzo), maar bereik en de moeilijkheid om dingen te importeren maakt het wel lastig
Maar dat moeten ze net weten, gezien kenteken kan hij net zo goed legaal zijn. Moet je een agent met veel kennis tegenkomen of een ouderwetse rollerbank. Die heb ik al in geen decennia meer gezien.
Boete onverzekerd rijden is 360 euro. Laat door die step de auto staan en rij elektrisch. Dat is ook onder idealen te scharen :) Import ging via de trein naar polen, duurde even maar kwam geen douanier aan te pas.

[ Voor 16% gewijzigd door Loekieloekie op 25-07-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crihzz
Plus ze kunnen me geen boete geven voor rijden op een onverzekerd voertuig.
Daar zit wat in, het verzekeringsplaatje doet vermoeden dat het wel goed zit. Je kan zelfs de polis overleggen wanneer je wordt aangehouden. Wat betaal je per maand ongeveer voor die verzekering en er wordt dus niet naar een VIN gevraagd bij die verzekeraar of heeft een handige medewerker bij het verzekeringskantoor dat opgelost? Je zou natuurlijk, om het nog wat geloofwaardiger te maken, van dit soort stickers op de m365 kunnen aanbrengen: Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/585d5b7346c3c4e0f54eb2a9/58667f5bb3db2b6bf261d2e4/58750591e58c62906b031e5b/1484064146437/segway+reflectivity.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Crihzz op 25-07-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Crihzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:30:
[...]
..Wat betaal je per maand ongeveer voor die verzekering...
30-40 euro per jaar dachtik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Loekieloekie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Als ik er recht bovenop keek en het wiel draaide zag ik dat de schrijf soms tegen de remblokjes kwam. Daar heb ik hem bijgebogen toen was het opgelost. Kon wel duidelijk zien waar ik moest bijbuigen. Hij tikte best hard ja, was wel duidelijk een geluid van een aanlopende rem die bij snelheid tot een tikkend aanlopend geluid leidde.
Wat zitten rommelen met de blokjes en de schijf, nu staat 't strakker afgesteld en tikt 't even bij licht remmen, maar als ik doorrem is 't geluid weg.

Meteen de firmware aangepast, eens kijken of ik nu ietsje harder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Eric_Cantona schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Wat zitten rommelen met de blokjes en de schijf, nu staat 't strakker afgesteld en tikt 't even bij licht remmen, maar als ik doorrem is 't geluid weg.

Meteen de firmware aangepast, eens kijken of ik nu ietsje harder kan :)
Heb die 850W erop staan, dat merk je wel ja.
Voelde me gelijk weer 16 door mijn stepje op te voeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Loekieloekie op 25-07-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Hmmm, heeft "iedereen" zo'n verbogen remschijf? Zou dat met het verpakken/verzenden te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
basvn schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:18:
[...]

Lijkt me weggegooid geld... Als er iets gebeurd gaan ze geen cent uitkeren om de simpele reden dat het geen Segway is... Alleen specifiek de Segway heeft een uitzondering gekregen van het ministerie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

KrullenO schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Lijkt me weggegooid geld... Als er iets gebeurd gaan ze geen cent uitkeren om de simpele reden dat het geen Segway is... Alleen specifiek de Segway heeft een uitzondering gekregen van het ministerie..
Lijkt mij een prima investering. Als dat er voor zorgt dat je niet word aangehouden, geen boete krijgt van €360 en het apparaat niet hoeft in te leveren.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
CeesKees schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Lijkt mij een prima investering. Als dat er voor zorgt dat je niet word aangehouden, geen boete krijgt van €360 en het apparaat niet hoeft in te leveren.
Lijkt me sterk dat een agent daar in trapt... Maar ik ben benieuwd! Ik denk dat de kans om aangehouden überhaupt niet zo groot is, maar een Segway verzerkingsplaatje gaat dan echt geen verschil maken.

Ben persoonlijk niet zo bang om aangehouden te worden, maar met name voor ongelukken. De kans is klein natuurlijk, maar als er een ongeluk is met letsel kan de schade snel oplopen. Daarom zou ik toch wel graag een echte verzekering willen.

Maar het beste zou natuurlijk zijn als er de Belgische wetgeving volgen waar je max 25km/u mag net als een fiets. Zonder verzekering, kenteken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

[...]

Ons kantoor heeft hem zelf zo aangedragen bij de verzekering. het was hun idee, dus we zullen ook naar hun gaan als het niet goed gaat.

Het ging er ons ook enkel om, dat er een kentekenplaatje op kwam. en dat is gelukt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merynx

Onlangs werd ik verwezen naar keuringstation Waddinxveen. Laat ik daar nou net in buurt werken. Mail contact gehad over de keuring. Maar werd netjes verwezen naar het ministerie, zie onderstaande mail. Wil graag weten hoe je het hebt gedaan.

“Beste meneer, mevrouw,

Voor de aanvraag van een bijzondere bromfiets verwijs ik u naar het ministerie IenM.
Hier kunt u een aanvraag pakket aanvragen.
Nadat de aanvraag ingediend is zal deze verder beoordeeld worden door de RDW.

U zult dan opgeroepen worden voor een beoordeling.
Wat de kosten hiervan zijn kan ik u nu nog niet melden.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
[...]

Er rijden ook legale steps rond met een kenteken, die hebben een keurig gehad. Dus het kan wel. Je zou je step kunnen laten goedkeuren door de RDW, dan kun je hem wel echt verzekeren. Dat moet je alleen zelf doen en daar zijn best hoge kosten aan verbonden.
Ik ben iig niet onverzekerd bij aanhouding dus die 360 euro boete kunnen ze me niet geven, dat is me die 4 euro per maand wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Merynx schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:29:
[...]

Onlangs werd ik verwezen naar keuringstation Waddinxveen. Laat ik daar nou net in buurt werken. Mail contact gehad over de keuring. Maar werd netjes verwezen naar het ministerie, zie onderstaande mail. Wil graag weten hoe je het hebt gedaan.

“Beste meneer, mevrouw,

Voor de aanvraag van een bijzondere bromfiets verwijs ik u naar het ministerie IenM.
Hier kunt u een aanvraag pakket aanvragen.
Nadat de aanvraag ingediend is zal deze verder beoordeeld worden door de RDW.

U zult dan opgeroepen worden voor een beoordeling.
Wat de kosten hiervan zijn kan ik u nu nog niet melden.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.”
Interessant, je zou bijna denken dat ze je verkeerd geïnformeerd hebben. Kijk maar eens bij deze https://www.rdw.nl/zakeli...toelatinsgkeuring-brommer link en dan bijvoorbeeld onder het kopje "identiteit bij zelfbouw" (dit ivm het VIN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
basvn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:54:
[...]

Ons kantoor heeft hem zelf zo aangedragen bij de verzekering. het was hun idee, dus we zullen ook naar hun gaan als het niet goed gaat.

Het ging er ons ook enkel om, dat er een kentekenplaatje op kwam. en dat is gelukt
Het is inderdaad een goede manier om een kentekenplaatje te krijgen. Het zal je geen dekking opleveren in geval van schade maar wellicht dat het de kans op een aanhouding verkleint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
Loekieloekie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:23:
[...]

Ik ben iig niet onverzekerd bij aanhouding dus die 360 euro boete kunnen ze me niet geven, dat is me die 4 euro per maand wel waard.
Volgens mij is dat toch echt een denkfout. Je hebt een segway verzekering afgesloten maar je rijdt niet op een segway. Als je een segway verzekering afsluit maar het plaatje vervolgens op een compleet ander (en ook nog eens illegaal) voertuig plakt is dat voertuig niet ineens verzekerd he.

Hoe dan ook, wellicht verkleint het de kans dat je wordt aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Mijn assurantiekantoor kan hem niet verzekerd krijgen. Zie wel dat ik het mogelijk zelf kan doen.
Kost wel 90 eu per jaar bij avero achmea, is ook weer zowat.
http://www.directverzeker...ektrische-step-afsluiten/
Moet daar alleen verplicht een chassisnummer opgeven en die heeft de step niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarthPlastic
De constructie zit inderdaad als volgt:

1) RDW
Je maakt een afspraak voor Inslag VIN, voor een voertuig zonder kenteken (of het nu wel of geen bijzondere bromfiets wordt genoemd is m.i. niet relevant, enkel inslaan VIN is voldoende)
Dit lijkt voor nu inderdaad de lastigste stap te zijn. Zowel de baliemedewerker(s) als keurmeester(s) heb ik dit meerdere malen moeten uitleggen en corrigeren alvorens ze met een ponsmachine in mijn step gingen ;)

2) Verzekering
Dit kun je pas aanvragen zodra je een VIN hebt.
Het VIN-nummer (ook wel chassisnummer) van de RDW is geldig om een verzekering aan te vragen.
Ook hier: zoek een verzekeraar en verzekering die motorvoertuigen zonder kentekenplicht verzekert. Voorbeeld zijn invalidenvoertuigen of scootmobielen die op deze manier verzekerd zijn. De kunst is om jouw e-step níet als invalidenvoertuig te laten verzekeren maar als e-step, op een gelijkwaardige manier. Dit heeft mij ook wat zoekwerk gekost maar lijkt nu rond te zijn. Zodra ik hier zelf meer over weet deel ik dit.
Belangrijk is dat de verzekering hem werkelijk aanneemt, en je zeker weet dat je gedekt bent bij schade. Dat lijkt hier het geval te zijn, afgaande op de communicatie en (extra) bevestigingen die ik heb gevraagd en gekregen.

Status:
Ik heb vandaag een acceptatie e-mail ontvangen en wacht nu geduldig op de officiële verzekeringsbewijzen en verzekeringsplaat.
Zodra ik deze ontvang zal ik dit met jullie delen.
Ook ben ik van plan om, zodra alles rond is, even bij het lokale politiebureau binnen te wandelen en e.e.a. even te laten checken op correctheid om verrassingen te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door DarthPlastic op 27-07-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KrullenO schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Het is inderdaad een goede manier om een kentekenplaatje te krijgen. Het zal je geen dekking opleveren in geval van schade maar wellicht dat het de kans op een aanhouding verkleint.
Idd. Je kunt ook gewoon een Ferrari als brommobiel verzekeren en rijden op je 16e, of een Yamaha R1 als snorfiets. De verzekering accepteert je wel (want het levert geld op). Je bent alleen niet verzekerd mocht er iets gebeuren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
DarthPlastic schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:34:
De constructie zit inderdaad als volgt:

1) RDW
Je maakt een afspraak voor Inslag VIN, voor een voertuig zonder kenteken (of het nu wel of geen bijzondere bromfiets wordt genoemd is m.i. niet relevant, enkel inslaan VIN is voldoende)
Dit lijkt voor nu inderdaad de lastigste stap te zijn. Zowel de baliemedewerker(s) als keurmeester(s) heb ik dit meerdere malen moeten uitleggen en corrigeren alvorens ze met een ponsmachine in mijn step gingen ;)
En is hij daarna gekeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthPlastic
Crihzz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:51:
[...]

En is hij daarna gekeurd?
Nee, geen formele 'volledige' keuring zoals ik het eigenlijk wel verwachtte. Een minimale inspectie van de verlichting, banden en remmen waren alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
DarthPlastic schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:34:
[...]

Nee, geen formele 'volledige' keuring zoals ik het eigenlijk wel verwachtte. Een minimale inspectie van de verlichting, banden en remmen waren alles.
Wat was je kwijt aan dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Wat was je kwijt aan dit alles?
80 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
DarthPlastic schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:34:
[...]

En heb je hem nu bij de verzekering dan ook kunnen aanmelden als een Xiaomi m365 of "elektrische step"?
Ben benieuwd of je bij de politie nog wijzer wordt maar al met al lijkt dit dus wel heel makkelijk te gaan. Tenminste, als je een beetje weet door te zetten/drammen bij de RDW. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Heren, iemand nog tips voor goede vervangende banden? Mijn eerste 2 pogingen waren binnen een dag kapot dus nu zit er op de achterkant maar een solide wiel op maar dat rijd toch wat minder prettig,

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Aliexpress? Tenminste, ik lees dat de meeste gebruikers ze daar vandaan halen. Sommige Russische webshops bieden 10 inch banden aan die het rijcomfort behoorlijk verbeteren (wel een extra spacer onder het achterspatbord nodig) zonder merkbaar verschil in torque (wel iets hogere maximum snelheid natuurlijk) maar die zie je helaas nog niet op Ali. Massieve (micropores) banden worden door de meeste gebruikers afgeraden vanwege het beroerde rijcomfort. Je brengt die trillingen natuurlijk ook over op alle onderdelen van de step....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Crihzz schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:51:
Je brengt die trillingen natuurlijk ook over op alle onderdelen van de step....
Is te merken ja, de contactpunten op de accu sneuvelen met ongeveer 1 per week. Maar ja, stil staan met een lekke band is ook zowat.

Maar liefst zou ik van iemand horen die een band heeft vervangen en er daadwerkelijk weer een tijdje op rijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Shamalamadindon op 29-07-2018 23:23 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekieloekie
Leo1010 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:21:
[...]

Is te merken ja, de contactpunten op de accu sneuvelen met ongeveer 1 per week. Maar ja, stil staan met een lekke band is ook zowat.

Maar liefst zou ik van iemand horen die een band heeft vervangen en er daadwerkelijk weer een tijdje op rijd.
Nieuwe bandjes bij gearbest

https://www.gearbest.com/...p_872802.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/...p_872804.html?wid=1433363
Niets op aan te merken, zijn beter dan het orgineel.
Oh zie dat ze die niet meer hebben, dan zou ik voor deze gaan:
https://www.gearbest.com/..._1576413.html?wid=1433363

Ook een massief achterbandje geprobeerd maar dat was het niet. Erg hard en accu ging snel leeg.

[ Voor 21% gewijzigd door Loekieloekie op 30-07-2018 14:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.