Kijk eens aan! Wat voor type telefoon is dit eigenlijk? Heeft deze ook een naampje bij de KPN gekregen?Arno-z schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:16:
[Afbeelding]
Vandaag het werk gezien, knopjes voelen goed aan.
Meteen een ander blauw toestel in zijn handen gedrukt 😉
Cardvox 2005 misschien? En verder ook meteen 'bricked' totdat die zichzelf aanmelding bij een centrale?
Ik ben benieuwd naar de bevindingen
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 19-12-2023 23:39 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Werkt op Isdn en 35Vac.
Is er in kaart/euro en alleen kaart variant.
@Arno-z volgens mij?
https://forum.kpn.com/vas...el-herprogrammeren-606000
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 23-02-2024 00:09 ]
0.0 reactie op gehad waar je wat aan hebt.
Zou leuk zijn als deze op vrij bellen staat, en dat je door de menu's kan.
Maar momenteel wil hij helemaal niks, alleen 0800 0407 en noodnummers.
YouTube: Landis & Gyr Cardvox 2000. Ptt Telecom. Telefooncel. Nokia 3310.
Die twee tonen die je hoort. Is dat nou een fraude detectie, die aan een collect-call operator aangeeft dat ze bellen naar een telefooncel (en dat PTT/KPN voor de kosten opdraait)?Arno-z schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:24:
Mijn Cardvox 2000 in 1 van mijn telefooncellen.
Ze hebben het altijd over parende pinguins, maar dat hoor ik er niet in?
Na een 15 seconden stopt het, en kun je gewoon bellen.
Tijdens het piepje hoor je elkaar ook gewoon, maar dan met piepje erbij.
In de krochten van Klaphek, de opvolger van het toenmalige Hacktic, werden die 'paringsgeluiden' ergens genoemd. Super interessant om eens te lezen, voor wie dit nog niet kent.Arno-z schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:45:
Naar mijn weten wel, de Rvs euro telefoon welke in de andere cel hangt doet dat ook.
Ze hebben het altijd over parende pinguins, maar dat hoor ik er niet in?
Na een 15 seconden stopt het, en kun je gewoon bellen.
Tijdens het piepje hoor je elkaar ook gewoon, maar dan met piepje erbij.
https://klaphek.net/magazines.html
Ik heb zelfs gedateerde informatie liggen met de Hacktic-lijsten met telefoonnummers van +/- 1000 telefooncellen, die de PTT destijds uiteindelijk met spoed veranderd heeft, of enkel-gericht gemaakt heeft. En ook heb ik een lijst met de telefoonnummers van de oude hoofdverdelers en wijkcentrales. Opvallend was dat deze vaak eindigden op **1240. Maar die nummers werken niet meer. Ik heb een jaar of 10 geleden een paar nummers gebeld, maar in de meeste gevallen kreeg ik een wildvreemde aan de lijn. Die nummers zijn ook al afgesloten of aangepast.
Heerlijke wereld die oude telefonie. Ik heb nog een boek uit de jaren '60 liggen over Automatische telefonie.
Wie wil?
[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 23-05-2024 15:06 ]
Ziet er echt precies uit alsof je terug in de tijd gaat. De telefooncel en de telefooncelkiller bij elkaar, briljant!Arno-z schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:24:
Mijn Cardvox 2000 in 1 van mijn telefooncellen.
Ericsson AC100 uit 1892 bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. En meer leuk oud spul.
Ik heb er een enkele keer mee gebeld, en het gesprek klonk als een krakende lp-plaat op een platenspeler, kon ik mijn herrinneren.
Ik gok dat je enkel naar bepaalde collect-callnummer kon bellen met een bepaalde code?
:strip_exif()/f/image/4frbj2wvcIEcruymWP3NFgCL.jpg?f=fotoalbum_large)