Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste
Acties:
  • 179.928 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Hopen dat we volgend seizoen vier clubs (PSV, Ajax, AZ en Feyenoord) in de Europa League hebben. Gewoon die droom van de CL laten varen, daar hebben we toch niets te zoeken.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:57
quote:
Polycom schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:10:
Hopen dat we volgend seizoen vier clubs (PSV, Ajax, AZ en Feyenoord) in de Europa League hebben. Gewoon die droom van de CL laten varen, daar hebben we toch niets te zoeken.
Als je de groepsfase zou halen is derde worden altijd mogelijk, dus zou het niet zonder meer laten varen. Ook financieel beter, dus dat lijkt me sowieso wel een goed idee. Of dat ook gaat lukken, dat valt nog te bezien. Hoop in ieder geval dat wie het ook wordt een tegenstander met een beetje naam loot, want tegen die onbekende ploegen uit het oostblok vliegen de Nederlandse teams er vaak uit :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06:42
quote:
Snowdog schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:13:
[...]

Als je de groepsfase zou halen is derde worden altijd mogelijk, dus zou het niet zonder meer laten varen. Ook financieel beter, dus dat lijkt me sowieso wel een goed idee. Of dat ook gaat lukken, dat valt nog te bezien. Hoop in ieder geval dat wie het ook wordt een tegenstander met een beetje naam loot, want tegen die onbekende ploegen uit het oostblok vliegen de Nederlandse teams er vaak uit :P
Daar worden door naïeve clubs begrotingen op aangepast. Terwijl het niet structureel is. Dan kun je beter zorgen dat je samen sterker wordt en allemaal vol op de EL gaat. Daar tellen de Europese punten ook namelijk. KNVB zou ook wel eens mogen zorgen dat dit interessant blijft trouwens. No offense maar na EL wedstrijden elke keer van alles gaan plannen met topclubs of ze tegen elkaar laten spelen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Aan de andere kant heb je de 'niet-janken-mentaliteit' maar volgens mij gaat het niet zo goed met het NL voetbal dus alle beetjes helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Harribo schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:54:
PSV Ajax wordt leuk.
En voor mij als Groningen aanhanger : Groningen Roda
PSV - Ajax verwacht ik eerlijk gezegd niks van, of Ajax moet het op eens op de heupen krijgen. PSV gaat, volkomen terecht, het spel echt niet maken en Ajax zal dat moeten. En het spel maken terwijl de druk hoog is zie ik dit Ajax niet doen. Het gaat naar mijn verwachting een saaie wedstrijd worden met een onmachtig Ajax en een op de counter loerend PSV.

Die wedstrijd heeft, ongeacht de einduitslag, een vroege goal nodig van Ajax. Dat is volgens mij de enige scenario waarbij het publiek de gehele westrijd vermaakt gaat worden. Het zou anders zo maar een 0-0 wedstrijd kunnen worden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
Han schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:21:
[...]

PSV - Ajax verwacht ik eerlijk gezegd niks van, of Ajax moet het op eens op de heupen krijgen. PSV gaat, volkomen terecht, het spel echt niet maken en Ajax zal dat moeten. En het spel maken terwijl de druk hoog is zie ik dit Ajax niet doen. Het gaat naar mijn verwachting een saaie wedstrijd worden met een onmachtig Ajax en een op de counter loerend PSV.

Die wedstrijd heeft, ongeacht de einduitslag, een vroege goal nodig van Ajax. Dat is volgens mij de enige scenario waarbij het publiek de gehele westrijd vermaakt gaat worden. Het zou anders zo maar een 0-0 wedstrijd kunnen worden.
Ik doe een uitspraak:

PSV klapt er volgende week keihard op bij Ajax. Bij rust staat het 2-0 of 3-1. Zo niet dan zou het mij ernstig verbazen. Ik heb onder Ten Hag nog nooit gezien waarom het volgende week opeens loopt en waarom Ajax PSV wel even de les gaat lezen. Ik voorspel een Huntelaar en een Schöne op het middenveld waardoor Ajax daar al meteen de regie kwijt is. Eiting (jong maar wel de toekomst) zal hij niet neer durven zetten. Veltman gaat rechtsback spelen denk ik (niet Kristensen).

@Baseman77 Doe eens mee. Wat verwacht je van Sun Tzu?

Typhone wijzigde deze reactie 09-04-2018 11:27 (4%)

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-10 14:23
Ik denk ook dat PSV de aanval zal zoeken.. Ze zullen het kampioenschap daar willen veiligstellen en zullen daar naar spelen. De wil om tegen ajax en thuis kampioen te worden zal er denk ik voor zorgen dat ze niet denken: Ajax moet winnen, wij mogen winnen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 12-10 22:32

Baseman77

We move

quote:
Typhone schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:07:
Het hele seizoen is wat anders dan zaterdagmiddag aankondigen dat je verwacht dat Cocu tactisch meester gaat zijn over vd Brom.
Dit heb ik dan ook niet gezegd, wel dat Cocu tactisch erg sterk is (oa. afgelopen vrijdag nog: Baseman77 in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2").

Over Van den Brom heb ik al vaker gezegd dat hij tactisch niet sterk is, daarom was ik verrast door zijn aangepaste opstelling afgelopen zaterdag. Eindelijk speelde hij een keer niet met zijn vaste opstelling, waarin hij iedere keer werd geslacht in de topduels maar hij achteraf iedere keer kon zeggen zo leuk meegevoetbald te hebben.

PSV had hier in het 1e kwartier wat moeite mee, maar daarna had men het door en pakte PSV het initiatief. Hieruit bleek ook de uitstekende voorbereiding door Cocu en zijn staf. Zelfs al had PSV niet gewonnen, dan nog had Cocu het tactisch sterk gedaan en waren zijn wissels prima.
Van den Brom liet nu eindelijk een keer zien wel degelijk enig verstand te hebben van tactiek, vreemd dat hij dit hiervoor zo weinig deed (en nog steeds doet?).
quote:
Zowel Propper als van Aanholt bleken niet in staat om alleen op de keeper af hem erin te kunnen werken.
Typisch Nederlanders dacht ik, geen killers mentaliteit .
Want de overige spelers missen nooit kansen?
Om het over je hele vreemde en onlogische conclusie maar niet te hebben...

Baseman77 wijzigde deze reactie 09-04-2018 11:40 (15%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Typhone schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:24:
@Baseman77 Doe eens mee. Wat verwacht je van Sun Tzu?
Hahaha d:)b
Maar ik verwacht hetzelfde als jij, een PSV dat speelt zoals laatst tegen Feyenoord. Dus agressief (in de goede zin van het woord) en met druk vooruit, zodat Ajax geen tijd heeft om rustig op te bouwen en het eigen spel te spelen. Hopelijk met Pereiro op de plaats van Ramselaar.

En zoals @aicaramba terecht aangeeft, Ajax moet en PSV mag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Overigens verbaas ik me over het feit dat hier supporters van zoveel verschillende clubs op zo'n normale manier de discussie aangaan. Heel wat steken onder water die erbij horen uiteraard - en zo hoort het ook - maar er is hier een totale afwezigheid van grofgebektheid of elkaar het licht niet in de ogen gunnen wat je op elk ander forum wel ziet.

Als Ajacied werkzaam in het zuiden (Eindhoven of all places...) ben je wel wat gewend en vriendinlief die bij een grote sponsor van de aanstaand kampioen werkt heeft me helaas al vaker in het Philips stadion gebracht dan me lief is (uitvak is goed toeven maar daarbuiten meestal niet :+). Mag een compliment zijn naar de meesten hier, al weet ik niet wat zich zaterdagavond allemaal afspeelde getuige de modbreak ;).

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:21

FreakNL

Well do ya punk?

quote:
repeP schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:21:
[...]

Voor een lagere prijs terug gekocht? Toppunt van eufemisme. Was voor het symbolische bedrag van zeggen en schrijven €1,-.

En nee, Excelsior is niet van Feyenoord in welk opzicht dan ook. Al jarenlang niet meer.

Wanneer er aldus iemand hier een toontje lager zou mogen zingen ben jij dat blijkbaar wel.
Je bent echt in de war met een andere club. Sparta heeft rond de 5 miljoen betaald om het stadion terug te kopen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:47
quote:
Typhone schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:57:
Overigens verbaas ik me over het feit dat hier supporters van zoveel verschillende clubs op zo'n normale manier de discussie aangaan. Heel wat steken onder water die erbij horen uiteraard - en zo hoort het ook - maar er is hier een totale afwezigheid van grofgebektheid of elkaar het licht niet in de ogen gunnen wat je op elk ander forum wel ziet.

Als Ajacied werkzaam in het zuiden (Eindhoven of all places...) ben je wel wat gewend en vriendinlief die bij een grote sponsor van de aanstaand kampioen werkt heeft me helaas al vaker in het Philips stadion gebracht dan me lief is (uitvak is goed toeven maar daarbuiten meestal niet :+). Mag een compliment zijn naar de meesten hier, al weet ik niet wat zich zaterdagavond allemaal afspeelde getuige de modbreak ;).
Is toch ook niet meer dan normaal, het is maar voetbal ;)
Ik begrijp ook niet waarom van die hersenlozen elkaar de kop willen inslaan, omdat je een andere club aanhangt :? Voetbal is dan ook echt 1 van de weinige sporten waarbij het zo misgaat, vroeger.....zat je gewoon met elkaar (zoals in de US bij veel sporten nog steeds) op de tribune en juichte je voor je eigen club en baalde je, maar feliciteerde je de fan naast je van de andere club.

Plagen mag, dat doet geen pijn :P (naja soms dan :+ ) maar uiteindelijk draait het toch allemaal om een spelletje met een bal wat volkvermaak zou moeten zijn.

offtopic:
soms komt hier ook weleens een fanatiekeling die blind is voor zijn eigen uitspraken, maar die wordt meestal vakkundig het topic weer uitgewerkt :+ :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Nog even Jan Beuving zijn korte corner van gisteren promoten, omdat hij zo waar is: https://nos.nl/video/2226...rner-psv-is-de-beste.html

• Typhone
quote:
Martinusz schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:51:
[...]

Is toch ook niet meer dan normaal, het is maar voetbal ;)
Ik begrijp ook niet waarom van die hersenlozen elkaar de kop willen inslaan, omdat je een andere club aanhangt :? Voetbal is dan ook echt 1 van de weinige sporten waarbij het zo misgaat, vroeger.....zat je gewoon met elkaar (zoals in de US bij veel sporten nog steeds) op de tribune en juichte je voor je eigen club en baalde je, maar feliciteerde je de fan naast je van de andere club.

Plagen mag, dat doet geen pijn :P (naja soms dan :+ ) maar uiteindelijk draait het toch allemaal om een spelletje met een bal wat volkvermaak zou moeten zijn.

offtopic:
soms komt hier ook weleens een fanatiekeling die blind is voor zijn eigen uitspraken, maar die wordt meestal vakkundig het topic weer uitgewerkt :+ :+
Ik zat met een Ajacied, 2 PSV'ers en een Feyenoorder op de bank bij de 'wedstrijd' tegen de Graafschap. Allemaal leven we nog en er is gewoon gebbq'd na afloop :). Al sliep ik wel slecht 's avonds hahaha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:46

St@m

@ Your Service

quote:
Baseman77 schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:09:
Nog even Jan Beuving zijn korte corner van gisteren promoten, omdat hij zo waar is: https://nos.nl/video/2226...rner-psv-is-de-beste.html
Zo zo.. Iemand met verstand :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:14
quote:
Baseman77 schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:45:
[...]

En zoals @aicaramba terecht aangeeft, Ajax moet en PSV mag.
mwah. Zelfs als Ajax wint is het gat 4 punten met nog 3 wedstrijden. Ik denk dat PSV meer moet, die willen kampioen worden. Ajax speelt nog voor de 2e plek, maar die is ook bijna niet meer te verliezen.

Met andere woorden: Het gaat om de eer: Voor PSV om thuis kampioen te worden tegen de grootste concurrent, voor Ajax om dat niet te laten gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:
St@m schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:30:
[...]

Zo zo.. Iemand met verstand :D
quote:
Gaan jullie nu aan zelfbevlekking doen :o :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:12
quote:
KoningL schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:02:
[...]

mwah. Zelfs als Ajax wint is het gat 4 punten met nog 3 wedstrijden. Ik denk dat PSV meer moet, die willen kampioen worden. Ajax speelt nog voor de 2e plek, maar die is ook bijna niet meer te verliezen.

Met andere woorden: Het gaat om de eer: Voor PSV om thuis kampioen te worden tegen de grootste concurrent, voor Ajax om dat niet te laten gebeuren.
Ik teken graag voor een Manchester City - Manchester United scenario. PSV 2-0 voor met rust en uiteindelijk 2-3 verliezen door twee doelpunten van Ziyech en één van De Ligt :>

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:16
Zelfs al wil PSV geen kampioen meer worden zal dat niet meer lukken gezien hoe Ajax speelt dit seizoen. ;)

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-09 13:13
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:28:
Zelfs al wil PSV geen kampioen meer worden zal dat niet meer lukken gezien hoe Ajax speelt dit seizoen. ;)
nadat Keizer wegging. Daarvoor was zeer goed (m.u.v..v start).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:38
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:28:
Eens kijken. Gespeeld:30, punten:70. Als ze zo doorgaan dan komt Ajax op (70/30)*34=79 (,33) punten. PSV heeft er nu 77. Dus als ze écht zouden willen, dan komt et vast nog wel goed ;)

Maar alle gekheid op een stokje. PSV gaat di natuurlijk niet meer weggeven. Die worden óf zondag kampioen (zou ik persoonlijk liever niet zien), óf twee weken later (als Ajax zelf blijft winnen kan het niet eerder), maar dat het gaat gebeuren, daar heeft toch inderdaad niemand meer serieuze twijfels over?

Edit:
Ik lees nu dat Aad de Mos zeker weet dat PSV zondag gaat winnen. Dat is dus duidelijk, de punten gaan zondag mee naar Amsterdam >:) >:)

Jorizzz wijzigde deze reactie 09-04-2018 15:41 (41%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
Lol Aad de Mos zegt dat PSV gaat winnen. Gratz Ajax met de overwinning

Edit: spuit 11 zie ik :+

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 09-04-2018 15:42 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-10 14:23
quote:
Grappig idd. "Ze zijn zo goed dat zelfs afgekeurde doelpunten de samenvatting niet halen"..

Dat viel me ook op, dat is toch iets wat altijd in een samenvatting komt.. Noem het calimero gedrag, maar dat komt toch over als beeldvorming tegen PSV. Beeldvorming dat PSV niet zoveel kansen krijgt, dat PSV's doelpunten uit het niets vallen.

aicaramba wijzigde deze reactie 09-04-2018 15:54 (8%)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• rSNNN
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:02

rSNNN

Titel ondertitel

quote:
Ff de premier league gekeken van het weekend.
Zowel Propper als van Aanholt bleken niet in staat om alleen op de keeper af hem erin te kunnen werken.
Typisch Nederlanders dacht ik, geen killers mentaliteit .
Tis generaliserend maar dat gevoel kreeg ik wel

Psv Ajax wordt leuk.
En voor mij als Groningen aanhanger : Groningen Roda
Dan heb je City - United overgeslagen zeker? Sterling heeft er ook een aantal verprutst.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
quote:
FreakNL schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:42:
[...]

Je bent echt in de war met een andere club. Sparta heeft rond de 5 miljoen betaald om het stadion terug te kopen.
Dacht het niet. Kun je in de raadstukken van de gemeente Rotterdam vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:49:
Dat viel me ook op, dat is toch iets wat altijd in een samenvatting komt.. Noem het calimero gedrag, maar dat komt toch over als beeldvorming tegen PSV. Beeldvorming dat PSV niet zoveel kansen krijgt, dat PSV's doelpunten uit het niets vallen.
Je kunt altijd wel iets aan te merken hebben op samenvattingen, maar het was inderdaad heel apart dat beide afgekeurde goals van Luuk en de bal op de paal van Luuk (met claim op een eventuele penalty) in de 1e helft niet getoond werden in de samenvatting.

Daarom een mooie opmerking van Beuving, kritiek verpakt in humor (y)

Baseman77 wijzigde deze reactie 09-04-2018 16:16 (5%)

• toolkist
  • Laatst online: 21:27
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:42:
Lol Aad de Mos zegt dat PSV gaat winnen. Gratz Ajax met de overwinning

Edit: spuit 11 zie ik :+
Neenee, het orakel Zwiers moet gewoon vol blijven houden dat PSV gaat winnen :+

• Leon Zwiers
quote:
toolkist schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:33:
[...]

Neenee, het orakel Zwiers moet gewoon vol blijven houden dat PSV gaat winnen :+
Ik wil wel, maar tegen de Mos kan ik niet op }:O

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:44:
[...]

Ik wil wel, maar tegen de Mos kan ik niet op }:O
echt wel, want plus 2 en dan min 6 plus 4 geeft 32 en dat betekent zelfs voor jou nog dat het nog niet gespeeld is....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:21

FreakNL

Well do ya punk?

quote:
repeP schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:10:
[...]

Dacht het niet. Kun je in de raadstukken van de gemeente Rotterdam vinden.
Heb het even nagekeken, we zitten er allebei naast. Sparta heef 1.7 miljoen betaald voor het stadion en daarnaast nog een langlopende lening van 5 ton overgenomen. Dus er is om en nabij 2.2 miljoen euro richting gemeente gegaan, dat is inderdaad 3.8 minder dan de initiële 6 miljoen. Daar staat dan wel het achterstallig onderhoud tegenover a (ongeveer) 1.5 miljoen en de 8x6 ton huur die de gemeente opstreek. Al met al valt het mee, we zijn uiteraard gesteund maar niet in zoverre als bij bijvoorbeeld Twente en PSV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
FreakNL schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:47:
[...]

Al met al valt het mee, we zijn uiteraard gesteund maar niet in zoverre als bij bijvoorbeeld Twente en PSV.
Niet dit weer...
Maar oké, doe eens uitleggen met welke constructie PSV meer dan 2 miljoen zonder tegenprestatie kreeg

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-10 12:39
Ah, Johan Derksen vind het onzin dat Feyenoord een aantal dagen in Marbella de focus legt op de komende 1.5 week. De 1.5 week waarin bepaald wordt hoe het seizoen (voor Feyenoord) afloopt. Gelukkig nemen we de Snor niet serieus. :+

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 04:11
Vind het ook onzin.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:45
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Die gastjes zijn vaak buitengewoon onvolwassen/onprofessioneel. Dan kan het nodig zijn de club uit de dagelijkse routine te halen om als team scherp te zetten.

alles kan off-topic

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:59
Je kunt een team op scherp stellen, het kan ook averechts werken. Daar is geen bewijs voor, voor hetzelfde geld wordt er een te grote nadruk op gelegd en gaan ze choken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JST94
Zo kan je allerlei scenario's schetsen. Ik vind het in ieder geval goed dat ze het op deze manier proberen.

• toolkist
quote:
Ankona schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:36:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Die gastjes zijn vaak buitengewoon onvolwassen/onprofessioneel. Dan kan het nodig zijn de club uit de dagelijkse routine te halen om als team scherp te zetten.
Op scherp zetten door op vakantie te gaan naar de zon?

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-10 11:35
quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:49:
[...]

Grappig idd. "Ze zijn zo goed dat zelfs afgekeurde doelpunten de samenvatting niet halen"..

Ja Calimero gedrag ;-) Dat was vorig jaar ook bij Feyenoord het geval maar het zo ongetwijfeld ook bij andere clubs voorkomen. Sommige dingen krijgen nu eenmaal meer aandacht dan andere zaken.

Ze kunnen simpelweg niet alles laten zien want ze moeten meerdere clubs laten zien dus er is een afgebakend timeslot voor samenvattingen. Dus niet zeuren hierover want jullie worden gewoon kampioen en dan heb je niets te klagen toch hehehe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo

Napo

quote:
rikoos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:16:
[...]
Ze kunnen simpelweg niet alles laten zien want ze moeten meerdere clubs laten zien dus er is een afgebakend timeslot voor samenvattingen.
het is een stuk beeldvorming en je ziet het helaas wel vaker. Een afgekeurde goal valt an sich nog wel mee te leven maar het blijft bijzonder hoe een grove overtreding in de ene wedstrijd wel wordt getoond en die van een andere wedstrijd niet wordt getoond. Het beinvloed de publieke opinie nogal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:57
quote:
Napo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:18:
[...]

het is een stuk beeldvorming en je ziet het helaas wel vaker. Een afgekeurde goal valt an sich nog wel mee te leven maar het blijft bijzonder hoe een grove overtreding in de ene wedstrijd wel wordt getoond en die van een andere wedstrijd niet wordt getoond. Het beinvloed de publieke opinie nogal
Niet alleen wordt getoond, maar regelmatig wordt er op het web iig ook al direct over een eventueel vooronderzoek van de KNVB gesproken. Kijk zelden samenvattingen omdat dat enigszins lastig is vanuit het buitenland, maar heb wel het idee dat de media in zijn algemeen veel invloed heeft op zowel de publieke opinie als de KNVB (waarsch als gevolg daarvan).

• rikoos
quote:
Napo schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:18:
[...]
Oh Absoluut, neem Kramer vorig seizoen. Ik praat het niet schoon hoor maar die deed in een wedstrijd 2 of 3 keer wat raars en dat kwam altijd in de samenvattingen minimaal 5x langs vanuit alle hoeken terwijl dit soort rare zaken in elke wedstrijd langs kwam bij diverse spelers waar je niets van zag. Resultaat was dat Kramer als een soort Psychopaat werd gezien terwijl een Veldman van Ajax of een Beugelsdijk van ADO precies dezelfde dingen deden (of denk aan Wouters tegen Cascoigne) maar hierop niet werden aangevallen. Maar goed ik weet hoe media een publieke opinie kunnen maken en breken dus neem alles met een korrel zout en dan wordt het een stuk leuker om te kijken. >:)

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
quote:
FreakNL schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:47:
[...]

Heb het even nagekeken, we zitten er allebei naast. Sparta heef 1.7 miljoen betaald voor het stadion en daarnaast nog een langlopende lening van 5 ton overgenomen. Dus er is om en nabij 2.2 miljoen euro richting gemeente gegaan, dat is inderdaad 3.8 minder dan de initiële 6 miljoen. Daar staat dan wel het achterstallig onderhoud tegenover a (ongeveer) 1.5 miljoen en de 8x6 ton huur die de gemeente opstreek. Al met al valt het mee, we zijn uiteraard gesteund maar niet in zoverre als bij bijvoorbeeld Twente en PSV.
Dank voor je uitzoekwerk! :Y)

• JST94
Wel grappig hoeveel discussies er altijd zijn over hoeveel 'steun' er is vanuit gemeentes en hoeveel dit de gemeentes 'kost'. Is er nergens nooit gekeken wat een club oplevert voor een gemeente? :+

• Martinusz
quote:
JST94 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
Wel grappig hoeveel discussies er altijd zijn over hoeveel 'steun' er is vanuit gemeentes en hoeveel dit de gemeentes 'kost'. Is er nergens nooit gekeken wat een club oplevert voor een gemeente? :+
Kan nooit veel zijn, meer ellende dan voordelen :P

• JST94
Ik denk dat een club nog best wat oplevert in de vorm van werkgelegenheid, mensen die naar de stad komen, maatschappelijke acties die de club opzet/ aan bijdraagt..In Nederland zijn we altijd heel goed om vooral naar het negatieve aspect te kijken natuurlijk.

• Martinusz
quote:
JST94 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:37:
Ik denk dat een club nog best wat oplevert in de vorm van werkgelegenheid, mensen die naar de stad komen, maatschappelijke acties die de club opzet/ aan bijdraagt..In Nederland zijn we altijd heel goed om vooral naar het negatieve aspect te kijken natuurlijk.
Tja...daar heeft het klootjesvolk toch zelf voor gezorgd, kijk eens bijvoorbeeld naar de belachelijke politie inzet die nodig is elk weekend 8)7

Tuurlijk zijn er ook positieve punten, maar ik denk dat menig gemeenteraad verdeelt is over een profclub in hun gemeente.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

quote:
JST94 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:37:
En dan met name uitentreuren de gevormde, meestal niet volledig geïnformeerde mening herhalen als een mantra, in plaats van de werkeljke feiten en cijfers.

Dit onderwerp (clubfinanciën) gaat inmiddels ook (weer) flink off-topic, en het is nogal vervelend om daar steeds weer op te moeten wijzen.

Zie ook de Topic Warning.

Ramzzz wijzigde deze reactie 10-04-2018 12:02 (4%)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ankona
quote:
JST94 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
Vaak best wel wat, al is het alleen dat voor het aanzien van een stad er ook een voetbalclub met naam en uitstraling moet zijn. Alleen hoeveel is een club waard als er in die stad 3 bvo's op het hoogste nationale toneel spelen?

alles kan off-topic

• toolkist
quote:
Ankona schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:13:
[...]

Vaak best wel wat, al is het alleen dat voor het aanzien van een stad er ook een voetbalclub met naam en uitstraling moet zijn. Alleen hoeveel is een club waard als er in die stad 3 bvo's op het hoogste nationale toneel spelen?
"Voor het aanzien" is zo'n gewauwel, dat soort argumenten wordt vaak alleen gebruikt als het niet om eigen geld gaat ;)

Maareh, vanavond City-Liverpool en Roma-Barca. Beide thuisspelende teams moeten minimaal 3x scoren om uberhaupt een kans te hebben om nog door te gaan. Is er iemand die op een (of 2) verrassingen rekent?
Ik denk dat City niet in de buurt komt van de benodigde uitslag (en dat Liverpool vrij vroeg al de 0-1 scoort) en dat Roma op 2-0 komt maar het dan net niet redt.

• JST94
Nou, met Turpin als arbiter geef ik Roma nog wel een kans. :+

Nee, ik denk dat Barca gewoon doorgaat. City - Liverpool ben ik wel benieuwd naar, al denk ik wel dat het klaar is als Liverpool er eentje maakt.

• Ankona
Nieuwe dimensie in de wedstrijd PSV-Ajax. De KNVB neemt het risico door Makkelie aan te wijzen. Vaak een prima scheidsrechter, maar regelmatig ontspoort hij helemaal. Er zijn zoveel veel stabielere keuzes te maken. (Van Boekel, van den Kerkhof, Higler, Kamphuis, Wiedemeijer, Liesveld, Manschot)

(Ok, Gozubuyuk zou ook een stabiele voorspelbare keuze zijn alleen dat wil echt niemand)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 12:26
Mooie pot manchester liverpool

Psv Ajax... Ik als buitenstaander heb geen flauw idee wie er zal winnen. Maar als ik moet kiezen Ajax. Die hebben niets te verliezen nu en alles te winnen. Dus die gaan proberen om het maximale uit hun zelf te halen.

Aan de andere kant... Als psv ze weet tegen te houden of verslaan, moet je concluderen dat psv echt die schaal dan ook verdient.

• Baseman77

Baseman77

We move

Het zou sowieso Kuipers of Makkelie worden, aangezien Nijhuis en Blom afgelopen weekend PSV en Ajax hebben gefloten en de rest geen toppers toegewezen krijgt.
Makkelie was ook de scheids tijdens de laatste Feyenoord-PSV en die won PSV, dus de vooruitzichten zijn goed O-) ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo

Napo

quote:
Ankona schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:34:
Nieuwe dimensie in de wedstrijd PSV-Ajax. De KNVB neemt het risico door Makkelie aan te wijzen. Vaak een prima scheidsrechter, maar regelmatig ontspoort hij helemaal. Er zijn zoveel veel stabielere keuzes te maken. (Van Boekel, van den Kerkhof, Higler, Kamphuis, Wiedemeijer, Liesveld, Manschot)
Constant is Higler zeker, constant slecht :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rikoos
quote:
Ankona schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:34:

(Ok, Gozubuyuk zou ook een stabiele voorspelbare keuze zijn alleen dat wil echt niemand)
jammer had graag Nijhuis (beste scheidsrechter van NL) gezien in deze wedstrijd, hoop huilie huilie tijdens de wedstrijd omdat er dan wat steviger gespeelt mag en kan worden (zoals we tot een jaar of 15 geleden gewend waren en we nog wat voorstelde in Europa).

• Ankona
Nijhuis vind ik een twijfelgeval. Hij heeft het in zich om erg goed te zijn, maar zijn interpretatie van de spelregels (eigenlijk het bewust niet fluiten voor overtredingen) vind ik minder. Naast dat het spel niet volgens de regels gespeeld wordt leidt dit ook tot onnodige blessures.

alles kan off-topic

• Napo

Napo

Het hele probleem met Nijhuis is dat hij niet in lijn met de rest van de scheidsrechters fluit (van Manschot trouwens ook maar compleet de andere kant op). Je moet haast spelers gaan instrueren om bij Nijhuis significant harder te spelen want kaarten krijg je toch niet en bij van Manschot moet je van andere spelers afblijven want hij heeft de gele kaart al vast.

Dat blijft het hele probleem in de eredivisie, inconsistent gefluit van te veel scheidsrechters dat je als speler al bijna niet meer weet wat wel mag en wat niet.
quote:
rikoos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:22:
[...]

zoals we tot een jaar of 15 geleden gewend waren en we nog wat voorstelde in Europa)\
De enige reden dat we niets meer voorstellen in Europa is inderdaad door de manier van fluiten en helemaal niet het gebrek aan geld en mentaliteit van spelers.

je moet je oprecht afvragen wat voor spelers er uit de jeugdopleiding komen. Voor Nederland lijkt het te min om een sobere maar effectieve verdediger op te leiden. Alles moet frivoel, met creativiteit, scorend vermogen oftewel het schaap met vijf poten.

Napo wijzigde deze reactie 10-04-2018 15:52 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Wat steviger laten spelen is inderdaad niet hetzelfde als constant laten doorspelen na zo ongeveer alle overtredingen behalve een doodschop (en zelfs die zijn twijfelachtig), maar vervolgens meteen geel trekken zodra een speler ook maar 1 opmerking maakt...

Nijhuis was prima bezig, maar is inmiddels veel te veel in zijn wijze van fluiten gaan geloven en daardoor een parodie geworden. Onbegrijpelijk dat de KNVB het allemaal gewoon toe blijft staan.

• Martinusz
quote:
rikoos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:22:
[...]

jammer had graag Nijhuis (beste scheidsrechter van NL) gezien in deze wedstrijd, hoop huilie huilie tijdens de wedstrijd omdat er dan wat steviger gespeelt mag en kan worden (zoals we tot een jaar of 15 geleden gewend waren en we nog wat voorstelde in Europa).
Ik snap dat wel, dankzij Nijhuis kon Feyenoord vorig seizoen de schaal omhoog houden ;) twee strafschoppen tegen Groningen niet geven en dan achteraf vertellen, ja dat waren eigenlijk 2 strafschoppen. Sinds meneer de media heeft gevonden, is het naar zijn bol gestegen.

• JST94
Er is altijd veel (terechte) kritiek op Nijhuis, maar het is niet zo dat de andere arbiters van de KNVB het nou veel beter doen. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:48
quote:
JST94 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:26:
Er is altijd veel (terechte) kritiek op Nijhuis, maar het is niet zo dat de andere arbiters van de KNVB het nou veel beter doen. :9
Bij Nijhuis weet je tenminste wat je krijgt. Eens scheids die niet vlug fluit en pas ingrijpt wanneer het te ver gaat.
Bij de rest weet je nooit wat je krijgt.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Precies dat. Verschillen tussen scheidsrechters vind ik niet zo'n ramp, als een scheidsrechter maar consistent fluit. Dat Nijhuis meer toelaat kan je je op instellen, dat is een kwestie van gezond verstand (ja moeilijk voor een voetballer, ik weet het).

Wat ik veel erger vind is dat gelijksoortige acties binnen een wedstrijd willekeurig beoordeeld worden, dan benadeel je specifiek clubs. Nijhuis moet echter wel uitkijken dat hij niet te ver gaat, want als het schorsingswaardige acties gaat betreffen dan beïnvloed je alsnog de competitie.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Ankona
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:56:
[...]

Bij Nijhuis weet je tenminste wat je krijgt. Eens scheids die niet vlug fluit en pas ingrijpt wanneer het te ver gaat.
Bij de rest weet je nooit wat je krijgt.
En de ballen heeft om eventueel achteraf zijn fouten toe te geven.

alles kan off-topic

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:51

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
toolkist schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:10:
[...]

Op scherp zetten door op vakantie te gaan naar de zon regen?
Als ik het weerbericht moet geloven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Zo maar eens de eerste helft van onze Leeuwinnen kijken... mooie aanloop richting de CL vanavond :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Idem. Hopelijk zijn de leeuwinnen met rust al klaar.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:50
Maandag jong Ajax - NEC. Ik snap die replay echt niet. Ajax heeft zich aan alle regels gehouden en wordt nu zeer zwaar benadeeld. Net of één speler ineens alles zoveel beter maakt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Lekker hoor, 1-0 voor. Dat scheelt weer een dubbeldekkerbus.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Kijkt er verder niemand? :?

Lekker 2-0. Uit een strafschop na een onvervalste stervende zwaan.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-10 12:17

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:22:

Kijk in voetbalkantine :+ Dalijk vergadering :@ . Idd een stervende zwaan voor het theater :/ Video scheidsrechter ? :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Han
  • Niet online
Overtreding was er zelfs buiten... ze moest nog een aardig hupke maken om binnen de 16 te landen en te gaan liggen :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ja maar met vasthouden gaat het om waar de overtreding eindigt. ;)

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:22:

v.d. Donk zeker? :+

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-10 18:09
<-- gaat er eens goed voor zitten

• Aquila
  • Laatst online: 13-10 16:17
Volgens mij is die Jesus een vervelend ventje. Dan mis ik gasten zoals Keane of Vinnie Jones :')

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Dat was natuurlijk gewoon een overtreding op Van Dijk. Hij wordt ongeduwd.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:00
Kijk dat is het begin waar je op hoopt :) uiteindelijk mag Liverpool wel door, maar geen makkelijke avond zou voor de kijkers wel leuk zijn.

• Martinusz
quote:
Fleximex schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:51:
Dat was natuurlijk gewoon een overtreding op Van Dijk. Hij wordt ongeduwd.
Ongeduwd :p dus niet geduwd? Hele :+

Wel lekker begin zo

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Straks de 2-0 en scoort Liverpool ergens rond de rust de 2-1 als city wat inzakt. Mooie tweede helft gegarandeerd. :P

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:53
quote:
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:51:
Kijk dat is het begin waar je op hoopt :) uiteindelijk mag Liverpool wel door, maar geen makkelijke avond zou voor de kijkers wel leuk zijn.
Gewoon hetzelfde scoreverloop als afgelopen weekend tegen United. ;)

Gifts for Tweakers | Groupstats

• Grindtegel
Ik hoop eigenlijk dat Liverpool gaat winnen met strafschoppen nemen

• vuurtjih
  • Laatst online: 20:47
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:53:
Straks de 2-0 en scoort Liverpool ergens rond de rust de 2-1 als city wat inzakt. Mooie tweede helft gegarandeerd. :P
Voor de neutrale kijker is het scenario van zaterdag wel prima _/-\o_

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22:40
90e minuut scoort Liverpool 4-1 :p

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Martinusz
Waarom krijgt die keeper geen geel :?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:00
Sorry maar ik zo'n duel ga je er gewoon vol in. Vind dit niet eens geel. Die bal valt er precies tussen, dan trek je niet je poot in.

• apis29
  • Niet online
Wat een commentaar weer. Twee wedstrijden op tv en allebei drama ...
Mané glijdt gewoon uit maar deze blinde ziet erin dat hij met gestrekt been in komt en geluk heeft met een gele kaart :')

• Martinusz
Roma trouwens ook al op 1-0 :D

• JustSomeone
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:46
quote:
Martinusz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:00:
Heeft ie wel gekregen, regie schakelde net weg

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Sterling ook weer. Gauw bal wegtikken en dan over de knie. :z
quote:
Martinusz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:00:
Kreeg hij wel.

• Martinusz
quote:
JustSomeone schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:02:
[...]

Heeft ie wel gekregen, regie schakelde net weg
En die knakker die commentaar geeft zegt dat ie geen geel krijgt :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Martinusz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:03:
En die knakker die commentaar geeft zegt dat ie geen geel krijgt :p
Daar kwam hij ook al van terug. Hoe vaak ben jij bier halen? :D

• vuurtjih
  • Laatst online: 20:47
Dit blijft ook geen 11 tegen 11 op deze manier :+

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Martinusz
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:11:
[...]

Daar kwam hij ook al van terug. Hoe vaak ben jij bier halen? :D
Was het maar bier :o jank baby -O-

Blijft gek dat een uit en thuis wedstrijd zo verschillend kunnen lopen.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:13

Vos

AFCA

Komt nog wel een penal voor City straks.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Vooraf kon ik me niet voorstellen dat city de nul ging houden, maar wat Liverpool tot nu toe aan doelpogingen laat zien haalt die gedachte wat onderuit. :X

• apis29
  • Niet online
:D Die telde ik al (het schot van B.Silva)... phew O-)

apis29 wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:27 (25%)

• Grindtegel
Buitenspel?

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:13

Vos

AFCA

Oef afkeur. De tweede hangt echt zo in de lucht.

• Martinusz
quote:
Jep, keeper stond ervoor ;)

Liverpool maakt het zichzelf moeilijk, ze sluiten niet aan als ze er een keer uitgaan, dat hele middenveld is voor MC.

Martinusz wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:29 (28%)

• apis29
  • Niet online
quote:
Ja, keeper was weg ...

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Als Milner aanspeelt kan het toch nooit buitenspel zijn? :?

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True