Ik wil uiteraard wel de mogelijkheid om bijv opgeslagen wifi netwerken beschikbaar te hebben op mn iOS devices. Dat soort backups zijn toch wel handig.DennusB schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:25:
[...]
Je hoeft iCloud niet te gebruiken he! Je kan t gewoon uitzetten
Geen druk? Het toestel 24 uur voor het verlopen van de embargo uitleveren. Nietszeggende YouTubers die alleen maar Apple-producten bezitten vroegtijdig toegang geven, ze belangrijk maken en het gevoel geven speciaal te zijn. Kom op zeg, daar prik je toch dwars doorheen. Mensen zijn daar nou eenmaal gevoelig voor, hoewel er ongetwijfeld een paar goede tussen zullen zitten.acst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:21:
[...]
Ik ben naïef doordat ik denk dat het meerendeel van de mensen (reviewers zijn namelijk gewoon mensen net zoals jij en ik) prima in staat zijn hun eigen mening te vormen en op te schrijven zonder de zogenaamde druk die jij beschrijft?
Okay, dan ben ik naïef. Liever vertrouwen in mensen die gewoon hetzelfde zijn als jij en ik dan de hele wereld en mensen maar wantrouwen wegens vage complottheorieën.
Gewone hardwerkende mensen die gewoon geld verdienen ongefundeerd beschuldigen van het verkeerd informeren van hun lezers/kijkers.
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 03-11-2017 14:29 ]
Je kan niet alle Youtubers over 1 kam scheren. MKBHD bezit zeker niet alleen maar Apple producten. En ook zeker geen nietszeggende Youtuber.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:28:
[...]
Geen druk? Het toestel 24 uur voor het verlopen van de embargo uitleveren. Nietszeggende YouTubers die alleen maar Apple-producten bezitten vroegtijdig toegang geven, ze belangrijk maken en het gevoel geven speciaal te zijn. Kom op zeg, daar prik je toch dwars doorheen. Mensen zijn daar nou eenmaal gevoelig voor.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Klopt, dat zinnetje had ik er nog aan toegevoegd.Erik1805 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:29:
[...]
Je kan niet alle Youtubers over 1 kam scheren. MKBHD bezit zeker niet alleen maar Apple producten. En ook zeker geen nietszeggende Youtuber.
Ik ben blij dat ik direct een 5-pack screenprotectors heb besteld, is wel even een uitdaging om hem er netjes op te krijgen!
Heb er genoeg gezien van algemene tech sites die ook kritisch zijn hoor.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:28:
[...]
Geen druk? Het toestel 24 uur voor het verlopen van de embargo uitleveren. Nietszeggende YouTubers die alleen maar Apple-producten bezitten vroegtijdig toegang geven, ze belangrijk maken en het gevoel geven speciaal te zijn. Kom op zeg, daar prik je toch dwars doorheen. Mensen zijn daar nou eenmaal gevoelig voor, hoewel er ongetwijfeld een paar goede tussen zullen zitten.
Mijn voorlopige conclusie na het bekijken van deze reviews is dat het over het algemeen prima werkt alleen er is wel een bepaalde range waarbij het optimaal is. Niet te ver en niet te dichtbij, en enigszins recht voor je neus. Niks waar je niet aan kan wennen of dat een echte achteruitgang is.
Nou en dat noem ik een downgrade, niks mis mee toch.Malt007 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:31:
[...]
Heb er genoeg gezien van algemene tech sites die ook kritisch zijn hoor.
Mijn voorlopige conclusie na het bekijken van deze reviews is dat het over het algemeen prima werkt alleen er is wel een bepaalde range waarbij het optimaal is. Niet te ver en niet te dichtbij, en enigszins recht voor je neus. Niks waar je niet aan kan wennen of dat een echte achteruitgang is.
FaceID zou toch juist geen problemen moeten hebben met donkere situaties? Het is een projector die infrarood over je gezicht werpt. Zou juist zeggen dat het beter zou werken in het donker. Wat misschien zou kunnen zijn is dat als je hem in een omgeving met veel infrarode "ruis" instelt dat hij dan een verkeerd beeld van je gezicht heeft en je misschien minder snel herkend zonder die "ruis". Achja ik weet het ook niet. Ben benieuwd, zo toch maar eens langzaam aan de computer afsluiten hier op het werk en de mijne ophalen.Jieve schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:25:
[...]
FaceID opnieuw ingesteld omdat het niet hoed werkte, heb hem nu ingesteld in de donkere gedeeltes in huis. Lijkt wel wat beter te werken, met namen waar er veel meer licht is.
Ben benieuwd hoe hij vanavond zal werken... als het buiten donker is en automatisch in huis ook wat donkerder is.
Je hebt er nog nooit mee gewerkt en je vergeet dat er ook genoeg momenten zijn dat Touch-ID niet optimaal is. Je mag uiteraard vinden wat je wilt maar je hoeft het niet te brengen als een feit.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:32:
[...]
Nou en dat noem ik een downgrade, niks mis mee toch.
Dan zet je iCloud aan, de 5gb volstaat daar prima voor. Je moet dan echter niet je video's en foto's gaan backuppen. De rest zoals wachtwoorden of app instellingen nemen toch bijna niets inHann1BaL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:26:
[...]
Ik wil uiteraard wel de mogelijkheid om bijv opgeslagen wifi netwerken beschikbaar te hebben op mn iOS devices. Dat soort backups zijn toch wel handig.
[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 03-11-2017 14:34 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja, hier ook .svenn15 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:10:
toen dat jullie hem uit doos halen en op scherm tikte sprong die ook van zelf aan ?
Goede vraag.Hann1BaL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:23:
Ik zit te twijfelen! Ik heb wel ipads maar voor telefoons altijd bij Android gebleven omdat het meer vrijheid geeft. De laatste jaren heb ik die vrijheid minder nodig. Ik gebruik meer de standaard apps en tweak weinig meer, behalve het toetsenbord (maar ook die kun je tegenwoordig op iOS vervangen door een swipebaar exemplaar.)
Mijn Galaxy S6 begint het te begeven en dus staan we voor de keuze: S8 of iPhone X...
Wat me een beetje tegenhoudt is de iCloud; ik zit niet te wachten op nog een cloud backup dienst, ik heb al genoeg diensten voor cloud storage. is die 5GB dan wel voldoende?
ik moet zeggen dat ik altijd meer gecharmeerd ben geweest van TouchID op iPhones dan op de Samsung. Teveel mismatches. Alleen nu krijgen we FaceID en dat kan nog wel eens niet zo'n succes zijn.
Het is een grote aankoop, maar de iPhone X is eindelijk wel wat anders dan de 6/7/8 en daarom voor het eerst een overweging.
(Ik ben dus ook tegen fanboyismIk werk op een MS laptop, met iPad en Android telefoon.)
Om eerlijk te zijn heb ikzelf persoonlijk altijd een iPhone gehad (sinds 3gs) (en nee ik ben geen Apple fanboy). Ik heb echter een aantal jaartjes in telecomwinkels gewerkt (en zodoende genoeg met Android gewerkt) en persoonlijk vind ik de software van Apple beter werken dat die van Android. Je merkt gewoon dat de software en hardware goed bij elkaar aansluiten en allemaal net wat logischer in elkaar steekt. Het enige nadeel is inderdaad de vrijheid en de daarbij horende compatibiliteit met apparaten van andere merken. Dit werk net wat eenvoudiger met een Android device.
Probleem matig kregen wij in de winkel veel minder klachten met Apple producten dan met Android producten.
Uiteindelijk moet je kijken naar wat jezelf het prettigste vind werken. Aangezien je een iPad hebt, kan je die vraag al zelf beantwoorden.
De clouddienst van Apple kan je uitschakelen als je dat wilt. Je hoeft geen kopie te maken van je telefoon naar de cloud. Dit kan je ook lokaal op je pc/laptop doen. Naar de cloud werkt echter wel een stuk makkelijker aangezien hij dat onopgemerkt en automatisch doet.
Voor de meeste mensen is 5GB tegenwoordig aan de weinige kant. Vanwege de grootte van de opslag en de steeds groter wordende appdata, foto's, video's etc zijn mensen al snel geneigd een groter cloudopslag te pakken. Zelf heb ik voor €0,99 ct per maand de 50GB gepakt. Zo heb ik altijd genoeg voor mijn telefoon en iPad (al gebruikt ik die laatste bijna niet meer
Ik denk dat je de S8 en iPhone X niet echt met elkaar kunt vergelijken. Voor een beter vergelijk zou je kunnen wachten op de S9. Traditie getrouwd word die rond februari geïntroduceerd.
Ik hoop je hiermee een beetje op weg geholpen te hebben.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
man man....wat loopt iOS 11.1 als een beest (als in rete smooth/snel) op de X
well done, Apple!!!
well done, Apple!!!
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 14:39 ]
Eens!!Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:39:
man man....wat loopt iOS 11.1 als een beest op de X
well done, Apple!!!![]()
Ik ben overgestapt van de iPhone 7 naar Galaxy S8 en dat is me aardig bevallen. De prestaties en smoothness van de S8 vind ik echter een stuk minder en daarom stap ik weer over naar de iPhone X. Mocht je daar minder last van hebben, dan is de S8 misschien nog wel een betere optie voor jou.Hann1BaL schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:23:
Ik zit te twijfelen! Ik heb wel ipads maar voor telefoons altijd bij Android gebleven omdat het meer vrijheid geeft. De laatste jaren heb ik die vrijheid minder nodig. Ik gebruik meer de standaard apps en tweak weinig meer, behalve het toetsenbord (maar ook die kun je tegenwoordig op iOS vervangen door een swipebaar exemplaar.)
Mijn Galaxy S6 begint het te begeven en dus staan we voor de keuze: S8 of iPhone X...
Wat me een beetje tegenhoudt is de iCloud; ik zit niet te wachten op nog een cloud backup dienst, ik heb al genoeg diensten voor cloud storage. is die 5GB dan wel voldoende?
ik moet zeggen dat ik altijd meer gecharmeerd ben geweest van TouchID op iPhones dan op de Samsung. Teveel mismatches. Alleen nu krijgen we FaceID en dat kan nog wel eens niet zo'n succes zijn.
Het is een grote aankoop, maar de iPhone X is eindelijk wel wat anders dan de 6/7/8 en daarom voor het eerst een overweging.
(Ik ben dus ook tegen fanboyismIk werk op een MS laptop, met iPad en Android telefoon.)
wel jammer dat het aanzetten van Reduce Motion de animaties ietwat vreemd zijn met de X, zoals afsluiten van een app.
Dat vond ik in vorige iPhones iets prettiger. Ik heb altijd Reduce Motion aanstaan, voor mij prettiger
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 14:44 ]
Flipboard werkte fantastisch met FaceID!Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:39:
man man....wat loopt iOS 11.1 als een beest (als in rete smooth/snel) op de X
well done, Apple!!!![]()
FaceID werkt niet veel minder snel dan TouchID, dat is mijn eerste indruk. Wel een extra swipe handeling maar het idee van kijken naar de camera en unlocked, geeft mij echt wel een wauw factor. Nog niet in donker kunnen testen en in zonlicht maar eerste indruk is echt goed, helemaal als we in ons achterhoofd houden dat dit met softwareaanpassingen mogelijk nog vloeiender zal werken, terwijl ik het nu al (tot dusver) goed vind werken..
Het is weer September 2025 :)
Net opgehaald, wat een prachttoestel 
Merk wel dat hij flink warm wordt, wellicht met 1e keer opstarten en alles downloaden te maken.
Merk wel dat hij flink warm wordt, wellicht met 1e keer opstarten en alles downloaden te maken.
[ Voor 55% gewijzigd door Silversin op 03-11-2017 14:49 ]
De reden dat ik een iPad heb en geen samsung tablet is dat de levensduur van apple producten doorgaans beter is. Ik heb het lang uit kunnen houden met mn eerste iPad mini. Mijn Samung Galaxy S6 zal geen major updates meer krijgen en begint ondanks toch wel een redelijk snelle SOC stroperig te worden. Dat irriteert mij nu juist.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:41:
[...]
Ik ben overgestapt van de iPhone 7 naar Galaxy S8 en dat is me aardig bevallen. De prestaties en smoothness van de S8 vind ik echter een stuk minder en daarom stap ik weer over naar de iPhone X. Mocht je daar minder last van hebben, dan is de S8 misschien nog wel een betere optie voor jou.
In het verleden was ik de echte Tweaker en zou ik er custom roms op zetten en het weer geweldig te maken alsof je een nieuwe telefoon hebt, maar daar heb ik of maak ik de tijd niet meer voor. Het moet nu gewoon werken.
Dat is wat me een beetje richting de iPhone laat gaan. De Samsungs hadden (en hebben) altijd superieure schermen gehad, maar kijk nu naar de high end telefoons en het ontloopt elkaar allemaal niet erg veel. Ze hebben allemaal goede schermen, goede camera's en de benodigde features.
De batterijduur van de S6 is mij altijd wel tegengevallen en dat is een ander belangrijk punt. Nu ga ik te ver buiten het topic. De batterij van de iPhone X lijkt een stuk kleiner, dus ik ben wel benieuwd wat de batterijduur van de telefoon is vergeleken andere modellen.
Ben van scratch begonnen. Nu m'n apps terug aan het zetten. Goed om te zien dat m'n meest gebruikte apps al omgezet zijn.
Wat een ding zeg.
Wat een ding zeg.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jezus Christus wat een vet apparaat!
Net trouwens even in de Apple Store Den Haag geweest, leuke sfeer hing er.
Gelijk even gekeken naar de Space Grey versie, ook erg mooi!
Maar ben zeker heel blij met mijn keuze voor Silver.
oeps ff snel m'n sig aangepast lol
[ Voor 93% gewijzigd door overtones op 03-11-2017 15:18 ]
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Ik heb de mijne ook binnen, leuk ding maar totaal geen WOW effect.
Gezeik 1 is itunes backup er op krijgen, dat ding blijft roepen verkeerd wachtwoord terwijl het de goede is pff.
Heb er 5 minuten mee gespeeld in de Applestore, maar nee ik vind het echt niks bijzonders, voor de prijs die er voor gevraagd word al helemaal niet. Ik ga mijn daarom maar verkopen en voor de Note 8 gaan.
Gezeik 1 is itunes backup er op krijgen, dat ding blijft roepen verkeerd wachtwoord terwijl het de goede is pff.
Heb er 5 minuten mee gespeeld in de Applestore, maar nee ik vind het echt niks bijzonders, voor de prijs die er voor gevraagd word al helemaal niet. Ik ga mijn daarom maar verkopen en voor de Note 8 gaan.
dan adviseer ik je de lg v30+Vedrano schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
Krijg jij een note van mijn nieuwe!Vedrano schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:
krijg ik de x deal
A person who never made a mistake never tried anything new.
Je bekijkt het nu behoorljik zwart wit door iets te vergelijken wat je (misschien) gewend bent (Touch ID) met iets wat je zelf nog niet hebt ervaren. Ja er zullen scenario's zijn dat Face ID je niet herkent, bijvoorbeeld als je behoorlijk schuin naast je toestel zit. In dit scenario zou Touch ID waarschijnlijk beter zijn.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:32:
[...]
Nou en dat noem ik een downgrade, niks mis mee toch.
Een ander scenario zou zijn dat je je telefoon uit je zak haalt omdat hij trilt, je kijkt op je scherm omdat je wil zien wat voor notificatie je kreeg. In de tussentijd unlockt hij automatisch omdat je ernaar kijkt en kan je direct op een notificatie klikken en naar de betreffende app gaan. Je krijgt dan niet dat irritante Touch ID scherm te zien. Dat is dan weer een voordeel.
Laten we dus eerst even wachten voordat je gaat roepen dat het een downgrade is.
PSN: Sluuz
Iemand al gevonden of je het batterij % permanent in de statusbalk kan krijgen?
Mij lukt het niet namelijk.
#durftevragen
#durftevragen
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 15:28 ]
AlstuGeert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:27:
#durftevragen
https://www.iculture.nl/t...one-ipad-zichtbaar-maken/
Batterijpercentage op de iPhone X
Op de iPhone X is er geen mogelijkheid om het batterijpercentage altijd in de statusbalk weer te geven. Omdat er minder plek is door de uitsparing, vind je rechtsboven alleen een batterij-icoontje dat aangeeft hoe vol je batterij is. Als je toch het bijbehorende percentage wil zien, moet je het Bedieningspaneel openen. Dit doe je door vanaf rechtsboven naar beneden te vegen.
[ Voor 38% gewijzigd door Erik1805 op 03-11-2017 15:30 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik dacht gelezen te hebben dat het enkel kan door de bar naar beneden te trekken (ga zo dadelijk mijn toestel afhalen dus zelf nog niet gecheckt)Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:27:
#durftevragen
Ja via die manier wist ik al.
Maar permanent in de statusbalk is een no go dus!?
Jammer
Thanks voor je link
Vanaf precies minuut 10: YouTube: iPhone X reviewMalt007 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:17:
[...]
Richting het einde, laatste 5 minuten volgens mij.
Alleen het is mezelf nog niet gelukt hoe "reachability" functie werkt
Edit: nstellingen ▸ Algemeen ▸ Toegankelijkheid ▸ Schakel de optie ‘Bereikbaarheid’ aan is wel een vereiste #facepalm
[ Voor 18% gewijzigd door repsaj op 03-11-2017 15:34 ]
x
Wel eerst aanzetten herepsaj schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:32:
[...]
Vanaf precies minuut 10: YouTube: iPhone X review
Alleen het is mezelf nog niet gelukt hoe "reachability" functie werkt
Edit: nstellingen ▸ Algemeen ▸ Toegankelijkheid ▸ Schakel de optie ‘Bereikbaarheid’ aan is wel een vereiste #facepalm
Edit: Haha. Snelle edit 👍
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 03-11-2017 15:35 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heel veel plezier met jullie aankopen ! Mij niet gezien, maar dat mag de pret niet drukken.
Ben een beetje met Face-ID aan het spelen, maar kan het kloppen dat Face-ID niet werkt als je je toestel gekanteld vast houd, m.a.w. zoals je je telefoon vasthoud bij het kijken van een film?
Dat is bij mij het geval en ik heb het nog niet eerder als bevinding gelezen.
Werkt hier wel.Peabz21 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:38:
Ligt het aan mij of spelen de YouTube video’s niet fullscreen? Pinh-to-zoom werkt ook niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor de bezitters van een Mavic Pro... dit is het resultaat (via mavic pro FB)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Verwijderd
Is het niet zo dat Face-ID redelijk werkt, maar naar mate de tijd meer data vergaard en dus steeds beter gaat werken. of is dat onzin?
Bij mij werkt Face ID feilloos in de tijd dat ik nu met de X gespeeld heb. Nog geen enkele keer geweigerd. Zometeen naar huis en dan verder spelen.
Nee dat klopt in principe, zou FaceID alleen beschrijven als goed werkend niet als redelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:49:
Is het niet zo dat Face-ID redelijk werkt, maar naar mate de tijd meer data vergaard en dus steeds beter gaat werken. of is dat onzin?
Dat klopt, FaceID werkt alleen in portrait mode. Als je je telefoon teveel kantelt (dus 90 graden, 180 graden en 270 graden) dan werkt FaceID niet.BellySM schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:42:
Ben een beetje met Face-ID aan het spelen, maar kan het kloppen dat Face-ID niet werkt als je je toestel gekanteld vast houd, m.a.w. zoals je je telefoon vasthoud bij het kijken van een film?
Waar ik naar benieuwd ben, wat vinden jullie nou van het formaat toestel en enkel scherm?acst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:51:
[...]
Nee dat klopt in principe, zou FaceID alleen beschrijven als goed werkend niet als redelijk.
Kwa gevoel oogt het kleiner omdat ik de 7Plus ben gewend maar is volgens mij schijn bedrog. Inhoudelijk scherm vind ik het prima, content is goed leesbaar
[ Voor 20% gewijzigd door Jaymone op 03-11-2017 15:57 ]
kritische kanttekening wat betreft het scherm:
als je de telefoon vanuit verschillende hoeken bekijkt merk je wel zeer duidelijk kleurverschillen / "color shifting"...Een kleine kanteling is al gauw een ietwat gelig (dus kleur: geel
) scherm als gevolg. Dit heb je nauwelijks tot niet bij de voorgaande iPhones met IPS LCD schermen.
Heb overigens TrueTone uitgeschakeld
FaceID opnieuw ingesteld (echt fluitje van een cent), werkt beduidend beter dan een dik uur geleden tijdens de 1ste setup
als je de telefoon vanuit verschillende hoeken bekijkt merk je wel zeer duidelijk kleurverschillen / "color shifting"...Een kleine kanteling is al gauw een ietwat gelig (dus kleur: geel
FaceID opnieuw ingesteld (echt fluitje van een cent), werkt beduidend beter dan een dik uur geleden tijdens de 1ste setup
[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 16:14 ]
Hij heeft een andere aspect ratio icm met de diagonaal betekent dat dat de X uit mijn hoofd 2% kleiner is qua schermoppervlakte dan de Plus.Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:
[...]
Waar ik naar benieuwd ben, wat vinden jullie nou van het formaat toestel en enkel scherm?
Kwa gevoel oogt het kleiner omdat ik de 7Plus ben gewend maar is volgens mij schijn bedrog. Inhoudelijk scherm vind ik het prima, content is goed leesbaar
Ik kom zelf van een normale 6 en het verschil in scherm is gigantisch en de apps die er volledig gebruik van maken werken daardoor ook lekkerder. Ik ben nog best verbaast wat voor een wereld van verschil het voor mij is. Groter (voor zover ik kan herinneren) dan de stap van een 5s naar een 6. Het 'randloze' is leuk maar vooral van belang zodat de footprint klein is, de notch valt me eigenlijk totaal niet op en valt in zelfs de geoptimaliseerde apps voor de X helemaal weg.
Alleen zijn er op dit moment ook nog redelijk wat apps (Bijna alles van Google, ING Bankieren, Teletekst) die nog niet zijn aangepast en daardoor in een soort van letterbox zitten (en ze zeg maar het formaat hebben van de normale iPhone modellen met grote zwarte randen).
Ik denk dat je de X voornamelijk moet zien als een Grotere 8 en niet als een kleinere 8 plus (ook omdat het merendeel van de landscape optimalisaties van een plus model niet op de X zitten).
Weet iemand of er demo's zijn in de Media Markt winkels?
Las vanochtend iets over dat MM Haarlem of Alkmaar 2 demomodellen had.s0kkie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:16:
Weet iemand of er demo's zijn in de Media Markt winkels?
Scherm is voor mijn doen grootste probleem, ja het is een vooruitgang op overige iPhones, maar leg je de Note 8 er naast dan is de iPhone gewoon pruts. Heb beide nu onder me neus, op hoogste contrast en medium, X is gewoon goed maar totaal niet speciaal.
Ik kijk nu de star-wars trailer op beide tegelijk naast elkaar, als van de 100 mensen er 5 voor X kiezen dan geef ik het gratis weg. Vooruitgang ja, maar dit is gewoon niet goed genoeg.
Ik kijk nu de star-wars trailer op beide tegelijk naast elkaar, als van de 100 mensen er 5 voor X kiezen dan geef ik het gratis weg. Vooruitgang ja, maar dit is gewoon niet goed genoeg.
Verwijderd
Scherm vind ik toch minder dan de Iphone 8 Plus (zeker het veranderen van kleur met inkijk hoeken)
De Notch....tja.... nee toch niet echt mijn ding...
Kijk het nog even aan en anders maar verder met de Iphone 8 plus.....
De Notch....tja.... nee toch niet echt mijn ding...
Kijk het nog even aan en anders maar verder met de Iphone 8 plus.....
Net ook even mijn X naast de Note 8 van een vriend gelegd...inderdaad bizar verschil, uiteraard in groot voordeel van de Note 8Vedrano schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:18:
Scherm is voor mijn doen grootste probleem, ja het is een vooruitgang op overige iPhones, maar leg je de Note 8 er naast dan is de iPhone gewoon pruts. Heb beide nu onder me neus, op hoogste contrast en medium, X is gewoon goed maar totaal niet speciaal.
De helderheid bedoel je? De Note 8 is 1200 nits, de iPhone X 650 nits.Vedrano schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:18:
Als je houdt van overgesatureerde schermen dan wint Samsung dat wel ja, als je van natuurlijke (levensgetrouwe) kleuren houdt dan is het scherm van de X toch echt superieur.
Maar goed mensen houden inderdaad over het algemeen meer van overgesatureerde schermen. Iets wat Samsung heel goed snapt en doet.
Maar goed mensen houden inderdaad over het algemeen meer van overgesatureerde schermen. Iets wat Samsung heel goed snapt en doet.
[ Voor 7% gewijzigd door acst op 03-11-2017 16:28 ]
Heb nog niemand met een Note 8 zien lopen maar ik vind dat de kleuren van Samsung altijd te overgesatureerd zijn.Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:22:
[...]
Net ook even mijn X naast de Note 8 van een vriend gelegd...inderdaad bizar verschil, uiteraard in groot voordeel van de Note 8
Brightness van de X valt me ietwat tegen maar de kleuren zijn wel natuurgetrouw en niet nep.
Verwijderd
Bij wie wordt het scherm minder geel als je hem iets kantelt...
Best een groot verschil..
Geen last van, maar ik heb dan ook True Tone uitstaan.Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:00:
kritische kanttekening wat betreft het scherm:
als je de telefoon vanuit verschillende hoeken bekijkt merk je wel zeer duidelijk kleurverschillen / "color shifting"...Een kleine kanteling is al gauw een ietwat gelig (dus kleur: geel) scherm als gevolg. Dit heb je nauwelijks tot niet bij de voorgaande iPhones met IPS LCD schermen.
En ik moet zeggen dat ik het gewicht van de X echt heel fijn en gebalanceerd vind.
It's All In The "Mix"
Ging mij ook meer om de color shifting die toch wel duidelijk is met de X en nauwelijks tot niet met het scherm van de Note 8.Evernote schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:26:
[...]
Heb nog niemand met een Note 8 zien lopen maar ik vind dat de kleuren van Samsung altijd te overgesatureerd zijn.
Brightness van de X valt me ietwat tegen maar de kleuren zijn wel natuurgetrouw en niet nep.
Maar inderdaad met je eens, de kleuren van Samsung oled telefoons zijn nogal flets/soort van nep
Dat is de oled-techniek, icm true tone is die shift inderdaad wel groot. Vooral met witte/lichte achtergronden merk ik het.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:28:
Bij wie wordt het scherm minder geel als je hem iets kantelt...
Dat laatste viel me inderdaad ook op, als ik het vergelijk met mijn 6 voelt die lichter in mijn hand en minder gewicht op de onderkant. Zo'n klein puntje dat best wel een groot verschil is en ook wel uitmaakt in het dagelijkse gebruik.Mixpower schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:28:
[...]
Geen last van, maar ik heb dan ook True Tone uitstaan.
En ik moet zeggen dat ik het gewicht van de X echt heel fijn en gebalanceerd vind.
Dat is dus niet waar. Bovendien zijn er op de Samsung-smartphones verschillende modi beschikbaar.Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:29:
[...]
Ging mij ook meer om de color shifting die toch wel duidelijk is met de X en nauwelijks tot niet met het scherm van de Note 8.
Maar inderdaad met je eens, de kleuren van Samsung oled telefoons zijn nogal flets/soort van nep
All of the recent Galaxy OLED Smartphones have supported multiple Color Gamut Standards, including DCI-P3, Adobe RGB, and sRGB / Rec.709. For each of the Screen Modes we carefully measure the Absolute Color Accuracy using an advanced series of spectroradiometer measurements with 41 Reference Colors that provide a detailed map of the Color Accuracy throughout the entire Color Gamut for each Screen Mode. Absolute Color Accuracy is measured in terms of Just Noticeable Color Differences, JNCD. See this Figure for an explanation and visual definition of JNCD and the detailed Color Accuracy Plots showing the measured Color Errors for the 41 Reference Colors for each Color Gamut.
In order to see the high Color Accuracy, the Display Setting for the Screen Mode needs to match the Color Gamut for the content that is being viewed. All of the reviewers that continue to rant about the poor Color Accuracy of the Galaxy OLED displays have failed to set the proper Screen Mode for their content, which is very accurate as shown in our extensive Lab Measurements and Viewing Tests.
For all of the calibrated Screen Modes, the Galaxy Note8 has uniformly Very Good to Excellent Absolute Color Accuracy, which are covered and measured individually below. See our detailed Absolute Color Accuracy Plots with 41 Reference Colors for the 3 calibrated Screen Modes and also this regarding Bogus Color Accuracy Measurements.
Verwijderd
En de maximale helderheid is echt minder dan de Iphone 8 plusacst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:29:
[...]
Dat is de oled-techniek, icm true tone is die shift inderdaad wel groot. Vooral met witte/lichte achtergronden merk ik het.
Wanneer je het scherm kantelt?Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:29:
[...]
Ging mij ook meer om de color shifting die toch wel duidelijk is met de X en nauwelijks tot niet met het scherm van de Note 8.
Waar mij het voornamelijk om gaat is hoe fijn kijkt het scherm, hoe worden de kleuren weergeven.
Ben tot nu toe erg tevreden maar ik schrok er wel van dat m’n oude 6 meer nitts heeft dan de X.
Gelukkig kom ik nooit buiten als de zon schijnt
Iets wat me tegenvalt, is dat als je de X op de bureau hebt liggen, je je hoofd er echt bovenop moet houden om FaceID te laten werken, dus schuin wegkijken werkt daar niet bijacst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:31:
[...]
Dat laatste viel me inderdaad ook op, als ik het vergelijk met mijn 6 voelt die lichter in mijn hand en minder gewicht op de onderkant. Zo'n klein puntje dat best wel een groot verschil is en ook wel uitmaakt in het dagelijkse gebruik.
Viel mij ook op inderdaad, maar misschien dat dat naar verloop van tijd beter word.Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:32:
[...]
Iets wat me tegenvalt, is dat als je de X op de bureau hebt liggen, je je hoofd er echt bovenop moet houden om FaceID te laten werken, dus schuin wegkijken werkt daar niet bij
It's All In The "Mix"
Jup. En dan met name met lichte / witte achtergronden zie je dit sterk
Die hebben alleen nog niet de iPhone X getest lijkt me?NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:32:
[...]
Dat is dus niet waar. Bovendien zijn er op de Samsung-smartphones verschillende modi beschikbaar.
Volgens DisplayMate is het scherm van de Galaxy Note 8 het beste smartphone display ooit gemaakt.
[...]
iPhone X -> Max. helderheid 625 cd/m2 (standaard)Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:32:
[...]
En de maximale helderheid is echt minder dan de Iphone 8 plus
iPhone 8 Plus -> Max. helderheid 625 cd/m2 (standaard)
Wellicht, voor de rest knap staaltje techniek en ben er tevreden over. Nu nog de apps die dit gaan ondersteunenMixpower schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:33:
[...]
Viel mij ook op inderdaad, maar misschien dat dat naar verloop van tijd beter word.
True, dit was een oude reactie van mij en dat van beste scherm had er niet moeten staan. Was gericht op de claim dat de Samsung-smartphones niet de juiste kleuren zouden weergeven.acst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:34:
[...]
Die hebben alleen nog niet de iPhone X getest lijkt me?
Inderdaad, ook bankieren werkt super bij de ING met Face ID.Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:34:
[...]
Wellicht, voor de rest knap staaltje techniek en ben er tevreden over. Nu nog de apps die dit gaan ondersteunen
It's All In The "Mix"
Wat heeft Jezus daar nu met te maken?!overtones schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:59:
Jezus Christus wat een vet apparaat!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik dacht dat ze dat nog uitgeschakeld hadden bij ING tot nader order?Mixpower schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:35:
[...]
Inderdaad, ook bankieren werkt super bij de ING met Face ID.
Nee? Waar haal je dat vandaanacst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:36:
[...]
Ik dacht dat ze dat nog uitgeschakeld hadden bij ING tot nader order?
It's All In The "Mix"
Verwijderd
Ja maar in de praktijk is het verschil toch zeker aanwezig helaasNotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:34:
[...]
iPhone X -> Max. helderheid 625 cd/m2 (standaard)
iPhone 8 Plus -> Max. helderheid 625 cd/m2 (standaard)
Eva Hersbach van ING zegt dat de bank de ontwikkelingen van Face ID met interesse in de gaten houdt, maar er vooralsnog niets mee doet. “We hebben de iPhone X zelf nog niet, dus kunnen we de techniek ook niet testen”, legt Hersbach uit. Hoewel er op 3 november geen Face ID-update klaarstaat voor de ING Bankieren-app, gaat de bank er vanaf die datum er ‘uiteraard’ naar kijken om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.
Niet kantelen is de tip danGeert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:34:
[...]
Jup. En dan met name met lichte / witte achtergronden zie je dit sterk
Jammer dat FaceID niet werkt in landscape trouwens! Al moet ik zeggen dat ik wel onder de indruk ben, net een stukje gelopen en de telefoon op de meest debiele manieren vast gehouden en kunnen unlocken.
Kijken of ze me morgen herkent zonder m’n wallen.
Als laatste nog goed nieuws mijn AirPods zijn terug, niks aan gedaan volgens de reparateur maar ze werken perfect met de X!
Nou hier werkt het gewoon, heb Touch ID aangezet in de ING app en het werkt zonder problemen.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:37:
[...]
Eva Hersbach van ING zegt dat de bank de ontwikkelingen van Face ID met interesse in de gaten houdt, maar er vooralsnog niets mee doet. “We hebben de iPhone X zelf nog niet, dus kunnen we de techniek ook niet testen”, legt Hersbach uit. Hoewel er op 3 november geen Face ID-update klaarstaat voor de ING Bankieren-app, gaat de bank er vanaf die datum er ‘uiteraard’ naar kijken om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.
Bij N26 werd ook gewoon gevraagd of ik Face ID wou gebruiken.
It's All In The "Mix"
ING werkt hier ook perfect (icm FaceID)
[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 16:39 ]
Ik dacht ook dat Face ID standaard alle Touch ID-functionaliteit zou vervangen, zonder dat de app moet worden bijgewerkt.Mixpower schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:38:
[...]
Nou hier werkt het gewoon, heb Touch ID aangezet in de ING app en het werkt zonder problemen.
Bij N26 werd ook gewoon gevraagd of ik Face ID wou gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 03-11-2017 16:40 ]
Kan iemand met de iPhone X svp opmeten hoe breed het zichtbare deel van het scherm is? Heb nu een 6 en vraag me af hoeveel breder het werkelijke zichtbare scherm is, niet in de buurt van een store.
Doet het zo te zien ook, dus wat de betreft is de integratie van Face ID echt perfect!NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:39:
[...]
Ik dacht ook dat Face ID standaard alle Touch ID-functionaliteit zou vervangen.
Oh en voor de mensen die het Batterij Percentage missen, die zie je wel als je naar Control Center gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door Mixpower op 03-11-2017 16:42 ]
It's All In The "Mix"
Ehm FaceID werkt prima op de ING app.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:37:
[...]
Apple gebruikt dezelfde API als TouchID dus het werkt volgens mij overal op zonder update.
Snap wel dat Apple Pay niet kan bij de ING. Als ze dit al niet weten...
Haha toch wel.Jaymone schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:32:
[...]
Iets wat me tegenvalt, is dat als je de X op de bureau hebt liggen, je je hoofd er echt bovenop moet houden om FaceID te laten werken, dus schuin wegkijken werkt daar niet bij
Iedere keer als ik dit als nadeel noemde, werd ik bijna voor gek verklaard en moest ik maar even op ervaringen wachten.
135 × 62 mm.jaspov schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:39:
Kan iemand met de iPhone X svp opmeten hoe breed het zichtbare deel van het scherm is? Heb nu een 6 en vraag me af hoeveel breder het werkelijke zichtbare scherm is, niet in de buurt van een store.
Waar is @Donstil gebleven? Zou ie verdronken zijn in de Notch?
Wil wat vette wallpapers hebben, downloade vaak wallpapers met de app van interfacelift, maar kan de app niet vinden in de appstore. En de website van interfacelift ligt eruit
.
https://www.reddit.com/r/Amoledbackgrounds/ ?swoutr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:42:
Wil wat vette wallpapers hebben, downloade vaak wallpapers met de app van interfacelift, maar kan de app niet vinden in de appstore. En de website van interfacelift ligt eruit.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Aah thnx, iig al iets. Hopen dat interfacelift snel weer online komt. Heeft toch de mooie natuurfoto's. Vaak zijn wallpapers op veel site's fora's zo cheesy.
De iPhone X is echt geweldig! Helaas moeten veel apps nog wel updaten voor het mooie scherm maar dat komt vast goed.
Swipen ipv drukken op de knop voelt beter aan en is ook fijner als je van app wil wisselen.
Swipen ipv drukken op de knop voelt beter aan en is ook fijner als je van app wil wisselen.
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Omdat speed niet het enige is wat belangrijk is in een mobiel en omdat je nu in de huidige OS het verschil nog niet ziet in snelheid, dat niet betekent dat je dat in volgende OS-en niet alsnog gaat merken.dkawa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:46:
Waarom zou ik overstappen?
YouTube: iPhone X vs iPhone 7 Plus SPEED TEST!
Kan iemand al bevestigen of het de moeite waard is om over te stappen naar de X als je nu een 7 plus hebt?
Alleen jij zelf kan daar 't beste over oordelen. Probeer 'm uit in een Apple Store of reseller en/of koop er 1 en test 'm 14 dagen uit.dkawa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
Kan iemand al bevestigen of het de moeite waard is om over te stappen naar de X als je nu een 7 plus hebt?
Doe ik zelf ook momenteel
[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2017 16:55 ]
Gaat uiteindelijk om de beleving van het toestel + een aantal nieuwe features. Er zijn genoeg voors en tegens te vinden in dit topic.dkawa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
©2004
Ik moet het toch even zeggen die TrueDepth selfie camera is echt fantastisch.
Het is dat ik m’n kop hier niet op Tweakers gooi maar wat een scherpte!
Ook portrait mode werkt aardig goed en deze is nog slechts in BETA.
De twee op de achterkant ben ik ook erg tevreden mee, wat een wereld van een verschil met m’n 6!
De twee op de achterkant ben ik ook erg tevreden mee, wat een wereld van een verschil met m’n 6!
Nee, bespaar ons jouw kop maar inderdaadEvernote schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:54:
Ik moet het toch even zeggen die TrueDepth selfie camera is echt fantastisch.
Psssst..... je kan de kleuren van een Note 8 helemaal naar wens instellen. Van overgesatureerde kleuren is dan geen sprake meer.acst schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:26:
Als je houdt van overgesatureerde schermen dan wint Samsung dat wel ja, als je van natuurlijke (levensgetrouwe) kleuren houdt dan is het scherm van de X toch echt superieur.
Vandaag met de de X gespeeld naast mijn Note 8. Ik heb duidelijk het idee dat in de X geen laatste generatie OLED scherm zit.
Ik vind de uitsparing in het scherm overigens niet prettig om te kijken.... ik heb geen OCD, maar heb al wel door dat het scherm niets is voor mensen die wel OCD achtig door het leven lopen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Wat mij betreft niet tenzij geld een wat mindere rol speelt en je het allernieuwste snufje wilt hebben.dkawa schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
Ik ben zelf van de 6s naar de 8 Plus gegaan, maar als ik een 7 had, dan was ik helemaal niet overgestapt. Sterker nog: ik heb ook naar de 7 Plus Jet Black gekeken, maar die is er niet in 64 GB en 128 GB is voor mij overbodig.
De 7 is van zichzelf al een hele snelle telefoon (zie ook de speedtest die net hierboven gepost wordt) en met de Plus versie heb je letterlijk meer scherm dan de X.
Het allergrootste verschil zit hem in het scherm en of dat het waard is, moet je zelf bepalen. En natuurlijk Face ID, wat ik persoonlijk een achteruitgang vind.
Hoe bedoel je Geert met die 14 dagen? Dat geldt toch alleen als je het in de Apple Store hebt gekocht?Geert1976 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:51:
[...]
Alleen jij zelf kan daar 't beste over oordelen. Probeer 'm uit in een Apple Store of reseller en/of koop er 1 en test 'm 14 dagen uit.
Doe ik zelf ook momenteel
Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.