• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23
UncleSam schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:17:
Sinds vandaag in het bezit van de SG 256gb. Even een tripje naar Apple Store Amsterdam. Maar het was het meer dan waard. Had iemand niet een tip om FaceID beter ingesteld te krijgen. Kan de post in dit topic niet vinden. Als iemand m wil herhalen graag.
Elke keer als hij je niet herkent niet nog een keer face Id proberen, maar je code ingeven. Dan maakt hij een extra snapshot van je hoofd en leert dus bij.

Haters everywhere but I don’t really care

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 07:17:
[...]

Wat betreft je laatste alinea na de "Edit".

Zo moedeloos van die uitspraken.
Wel eens gedacht dat we wellicht echt heel content zijn met de iphone X??
Helemaal mee eens! Ik dacht precies hetzelfde!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
leuke tip als je eens echte HDR (Dolby Vision) content wil zien op je iPhone X :

The Martian (met Mat Damon), te bekijken via Netflix (USA ;) )

Hier zie je HDR echt ''at work''..het contrast, de kleuren en de zwartwaarden, echt prachtig!

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2017 10:05 ]

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-11 21:20
Een korte review (preview)

21 uur met de iPhone X

Gisteren eind van de ochtend kon ik de iPhone ophalen. De set-up was leuk, zo kon ik met mijn oude iPhone een soort blauwe wolk/kluwel bewegende draadjes scannen, en na wat gewacht waren mijn instellingen en wachtwoorden over. Eenmaal ter verificatie mijn oude iPhone passlock ingevoerd, en mijn iCloud bevestigd, maar dat was het.

Wat wel jammer was, hij was toch best lang bezig met updaten en een back up terugzetten. Bij het terugzetten kan je de telefoon al gebruiken, als de app die je wilt gebruiken geïnstalleerd is.

Dmv iCloud kon ik ook razend snel mijn foto’s terug zetten, alleen spotify is lang bezig geweest met downloaden.

Dan nu mijn eerste indrukken, wat een gaaf scherm! Vooral als een app nog niet ge-update is, dan zie je duidelijk dat zwart echt zwart is. Het voelt dan als mijn zeven met dikke bezels. En dan daarna naar een wel ge-update app, en Boem, al die ruimte.

Een groter scherm heeft ook nadelen, hoewel de fysieke formfactor geen groot verschil is tov de non plus modellen, is hij veeel langer. Ik had altijd al dat ik met een hand reachability aanzetten en toch elke dag een keer of vind gebruikte, dat is nu opgeschaald naar elk uur een keer of vier/vijf.

Wat zeker geen nadeel is tov de non plus, de camera’s. Je kan inzoomen zonder kwaliteits verlies, super tof. Verder ben ik geen kenner of fotograaf, maar ik vind de foto’s gewoon mooi. Al had ik dat met de zeven ook praktisch altijd.

Over de batterij kan ik nog niks zeggen, ik tot nu toe 12% verloren vandaag, met anderhalf uur gebruik en 1 uur 50 stand-by. Gebruik was voornamelijk filmpjes kijken, tweakers lezen en Boom Beach spelen, met spotify op de achtergrond. Op mijn (ruim jaar oude) zeven trok ik in een uurtje zo rond de 15 procent eruit. Dus dit is een lichte vooruitgang. Wat bij dat toestel altijd verbazingwekkend hard ging was het stukje tussen de 50 en de 15%, ik ga meemaken hoe dat hier gaat.

Verder zal ik vandaag veel treinen, en verder naar de verjaardag van de schoonvader. Misschien kom ik nog iets geks tegen, maar op het grote verbruik 4g na, zal dit een redelijk typische dag zijn.

En als laatste nog de face-id, ik was dit oprecht bijna vergeten. Het werkt snel en soepel, eenmaa een hapering (maar ik lag ook in bed met mijn hoofd op een kussen en mijn gezicht zal niet helemaal zictzijn zijn geweest). Soms moet ik even een tel wachten voordat mijn gezicht gescant is, meestal niet. Met Touch-id had ik een gelijke ervaring.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik ze graag. Over een paar dagen schrijf ik misschien wel een updateje.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:13:
leuke tip als je eens echte HDR (Dolby Vision) content wil zien op je iPhone X :

The Martian (met Mat Damon), te bekijken via Netflix.

Hier zie je HDR echt ''at work''!
Ik vind jammer dat het scherm niet laat zien dat het overspingt op HDR/Dolby Vision/etc. Dat doet mijn LG OLED tv wel en dan weet ik tenminste dat het werkt ;)

Ik ga hem even kijken. Thanks.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• juliusyoup
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:13:

The Martian (met Mat Damon), te bekijken via Netflix.

Hier zie je HDR echt ''at work''!
Gaat dat ook met een ‘normaal’ Netflix abonnement, of moet je de duurste variant hebben? Verder wel een hele gave film (en goed boek)

• _Bailey_
  • Niet online
juliusyoup schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:15:
[...]

Gaat dat ook met een ‘normaal’ Netflix abonnement, of moet je de duurste variant hebben? Verder wel een hele gave film (en goed boek)
ow, sorry,...vergeten te vermelden in mn post, inderdaad het Premium (4K) abo.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:19:
[...]

ow, sorry,...vergeten te vermelden in mn post, inderdaad het Premium (4K) abo.
Is niet te vinden bij netflix NL, VPN?

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
smoken schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:34:
[...]

Is inderdaad niet te vinden bij Netflix NL ;)

• _Bailey_
  • Niet online
smoken schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:34:
[...]

ja, voor The Martian had ik ff een VPN verbinding opgezet. Maar ik heb dit expres niet in mijn post beschreven..omdat het wellicht tegen de regels van Tweakers is ;) (geen idee)

• smoken
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:40:
[...]

ja, voor The Martian had ik ff een VPN verbinding opgezet. Maar ik heb dit expres niet in mijn post beschreven..omdat het wellicht tegen de regels van Tweakers is ;) (geen idee)
Tsssss en ik maar zoeken.... 😉😉😉

• _Bailey_
  • Niet online
smoken schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:41:
[...]

Tsssss en ik maar zoeken.... 😉😉😉
haha sorry! _/-\o_

• -DD-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 16:00
Ik heb de iPhone X inmiddels 3 dagen in bezit. Mijn vorige iPhone was de 5S dus dit is een flinke upgrade :). Over het algemeen ben ik zeer blij met het toestel, mooi scherm, super snel tov de 5S en FaceID werkt bijzonder goed en vlot.

Toch één dingetje waar ik minder blij mee ben. Er zitten een aantal stofjes / vuiltjes bij de camera's. Bij de bovenste camera (links op de foto) twee en bij de onderste één.
iPhone X camera.

Nu heb ik al even gezocht of meer mensen hier last van hebben. Op Tweakers heb ik er geen berichten van kunnen vinden, maar ik vond oa dit topic bij MacRumors: https://forums.macrumors.com/threads/dust-speck-inside-the-iphone-x-camera-lens.2084349/.

De conclusie lijkt dat praktische alle iPhone's (niet alleen de X) wel iets van stof in de camera lens hebben, maar dat het in 99.9% van de gevallen niets uitmaakt voor de kwaliteit van de foto's. Nog een interessant linkje uit dat topic: https://www.lensrentals.com/blog/2011/08/the-apocalypse-of-lens-dust/.

Ook bij mijn iPhone heb ik niet het idee dat het de kwalteit van de foto's beïnvloed, maar toch..
Zien meer mensen hier dit soort vuiltjes onder de lens? Zou het dan echt geen kwaad kunnen? Zouden jullie voor een omruil gaan?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:46

aex351

I am the one

-DD- schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:46:
De conclusie lijkt dat praktische alle iPhone's (niet alleen de X) wel iets van stof in de camera lens hebben, ...
Nee, mijn iPhone 6 heeft dat niet hoor. Ik zou het niet accepteren, gewoon omruilen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb ook eindelijk mijn X gisteren kunnen ophalen.. kom van een Note 8 en daarvoor had ik de S8. Heb een half jaartje Android gebruikt.

Mijn bevindingen:

- Compleet nieuw design. Doet me denken aan de iPhone 4/4S. Het is gewoon eindelijk weer wat nieuws en je hebt het gevoel dat je ook gewoon wat nieuws in je handen hebt. Als ze de X niet hadden uitgebracht, was ik denk ik wel gebleven bij mijn Note 8.
- Moet zeggen dat Face ID gewoon zeer goed werkt. Het is niet te vergelijken met de gezichtsherkenning of irisscanner van de S8/Note8. TouchID heb ik niet meer nodig.
- De snelheid is zoals je mag verwachten van de nieuwste iPhone, super snel!
- De gestures zijn prima om te gebruiken, alleen control center is een beetje onhandig te bereiken.
- Het display is zeer mooi! Naast m'n Note 8 was het scherm van de X wel helderder. Op het eerste gezicht zag ik dat het qua scherpte minimaal is, maar als je even beter gaat kijken dan lijkt de Note 8 iets scherper. Wit is bij de X veel witter vergeleken bij de Note 8 in diverse display modus. Dat vind ik dan wel weer een pluspunt van de X.

De reden dat ik ben overgestapt is behalve voor het nieuwe design, ik iOS toch wel aan het missen was. Miste de samenwerking tussen mijn Mac en mijn iPhone. Neemt niet weg dat de Note 8 ook echt een zeer goede toestel is en ik haar ook wel een beetje ga missen, want Android heeft ook zo zijn voordelen.

Voor de mensen die een alternatief zoeken voor AppleCare+, check dan ff de inboedelverzekering van Unigarant/ANWB. Wil hier hun product niet gaan verkopen, maar ze hebben ook een buitenshuisverzekering en een speciaal smartphone dekking. Als je het via hun eigen reparatiebedrijf laat repareren, heb je geen eigen risico. Als je het zelf bij Apple wilt laat repareren, kost het 50 euro eigen risico. Als je kiest voor het reparatiebedrijf, sturen zij het toestel naar Apple toe. Heb hier al een keer gebruik van moeten maken helaas, maar de service was top. Dit lijkt me wel een betere optie dan 229 euro betalen voor AppleCare, waar je dan ook nog een eigen risico hebt van 29/99 euro. Het maandelijkse bedrag is wel iets duurder als je voor de verzekering kiest, maar behalve je iPhone X, zijn je andere spullen natuurlijk ook verzekerd.

Al met al ben ik wel tevreden met mijn X en kan ik weer lekker iOS gaan gebruiken.

hi!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

matthijst schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:00:
[...]

Elke keer als hij je niet herkent niet nog een keer face Id proberen, maar je code ingeven. Dan maakt hij een extra snapshot van je hoofd en leert dus bij.
Dit heb ik ook gelezen in die white paper van Apple, echter ik krijg nooit de kans om de code in te voeren. Bij mij faceID’t hij mij gewoon alsnog, waarna ik toegang krijg.

NOSIG

• ddZ
  • Laatst online: 31-10 13:40

ddZ

aex351 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:29:
[...]

Je moet een iPhone niet verwarren met het besturingssysteem. De enige toevoeging van de iPhone X is een OLED scherm gekocht van Samsung. En het is niet eens een infinity scherm. En de gezichtsherkenning sensor d.m.v. infrarood dat de hele gezicht beslaat i.p.v. alleen de iris, zoals hoe de Samsung dat nu nog heeft met de iris scanner.

Dit alles neemt niet weg dat een home-knop gewoon handig is. Er was hier ook een video gepost waarin een 'app' vast zat. Nou zonder home-knop kom je daar dus gewoon niet meer uit kennelijk. Ik noem dat niet bepaald een 'goede gebruikerservaring'.

Verder zijn de rest van de 'features' op basis van iOS, en laat iOS 11 nu echt vol met bugs zitten. Het is nog nooit zo erg geweest. Dus het mag best gezegd worden dat Apple achterloopt en dat het besturingssysteem kwalitatief achteruit is gegaan. Ze worden / zijn nu gewoon ingehaald door Samsung.

Edit: mocht je een iPhone X hebben, je hoeft je aankoop niet te rechtvaardigen. Door het kromme recht te praten.
Ik haal nergens iPhone & besturingssysteem door elkaar. Verder heb je je niet uitgebreid ingelezen over de werking van FaceID (‘ja maar, Samsung heeft irisscanner’) en de ‘geen eens infinity screen’- kaart kennen we onderhand wel. Als je twee posts boven je had gekeken, dan had je geweten dat ik [u][geen/u] X gekocht heb. En dat ‘aankoop rechtvaardigen’ - gezwets; tja... typisch...

Ik heb het in mijn post nergens over iOS 11 (eens met je dat punt dat de tijden wel voorbij elkaar lijken dat een nieuwe iOS versie foutloos uitgerold werd).

Apple loopt zeker achter als je het hebt over implementatie, maar liever dat ze het dan meteen goed aanpakken. Face ID vind ik daar een goed voorbeeld van. En ja, er is nog hoop ruimte over verbetering...
Dat er een bugfix nodig is omdat het scherm niet goed werkt vanaf bepaalde temperatuur is dan best wel slecht en een voorbeeld van wat ik over iOS benoem.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik hier ook al een kleine week ontzettend tevreden ben met mijn X. Ik kwam van een 6s en dan is het een hele upgrade. Met name met de camera (en de portret modus) ben ik erg tevreden. Het ding neemt echt steengoede foto’s en met een minimum aan inzet haal je al een prachtig resultaat. Wel is via de camera ook goed te zien dat Apple, ondanks de goede kalibratie, ook de kleuren iets te verzadigd weergeeft. Bepaalde kleuren zijn op de foto toch wat feller dan in werkelijkheid. Maar goed, een kniesoor die daar op let.

Face-id en de gestures zitten ondertussen alweer ingebakken in mijn systeem dus de kritiek dat je je telefoon weer opnieuw moet leren gebruiken deel ik eerlijk gezegd niet. De leercurve is niet steil en de gebaren zijn intuïtief.

Enige nadeel blijft toch een beetje de notch. In portret heb ik er geen moeite mee, maar bij een filmpje in landscape moet ik mij er de eerste paar minuten toch elke keer weer overheen zetten. Toch denk ik niet dat ik face-id zou inruilen als dat betekend dat ik daardoor van de notch af zou kunnen. Daarvoor werkt het toch echt te fijn.
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 03:32:
[...]

lekker suf van mij dan ;)
Ik dacht dus dat hij zei dat ie voor Samsung werkte.
Ik ga nog ff verder met de cursus Engels voor Beginners :+ _/-\o_
Ja dat zei hij ook wel, hij maakt videos voor Samsung :)
(Die zijn sowieso de moeite waard)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
carpebios schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:28:
[...]

FEEELINGS ABOUT THE IPHONE X
Ik heb wat feeeeeelings bij z'n hoofd, kan de video niet kijken. Gelukkig een mooie samenvatting al gegeven!
Dus jij kan alleen een review kijken als je de persoon zijn uiterlijk mag? 8)7

Wat meer respect mag ook wel.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 16:15
Tjoekie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:46:
Enige nadeel blijft toch een beetje de notch. In portret heb ik er geen moeite mee, maar bij een filmpje in landscape moet ik mij er de eerste paar minuten toch elke keer weer overheen zetten. Toch denk ik niet dat ik face-id zou inruilen als dat betekend dat ik daardoor van de notch af zou kunnen. Daarvoor werkt het toch echt te fijn.
Ik begrijp dit niet zo goed. Er bestaat geen enkel mobiel videoformaat met de verhoudingen van het iPhone X scherm. Het scherm is altijd breder. Dus als je een filmpje in landscape bekijkt, dan heb je helemaal geen last van de notch. Die is onzichtbaar, tenzij je inzoomt. Maar als je inzoomt mis je veel beeld aan de boven- en onderkant. Als dat blijkbaar acceptabel is, wat maakt die notch dan nog uit?

Enige beeldformaat waarbij het zichtbaar kan worden is bioscoopformaat. Maar een bioscoopfilm op je iPhone bekijken lijkt me sowieso geen pretje...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

OMX2000

By any means necessary...

Donstil schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:19:
[...]

Ja dat zei hij ook wel, hij maakt videos voor Samsung :)
(Die zijn sowieso de moeite waard)
Dude is een held. Helaas voor ons zit hij in het Samsung kamp. Dus zijn mening is vertroebeld. Hij heeft heel veel kritiek gehad over zijn gesponsorde content.

Die reviews neem ik zeker wel serieus maar een belangrijke reden waarom ik voor Apple kies is omdat zij toch echt een van de weinige bedrijven zijn die privacy belangrijk vinden. Dàt hoor je niet in een review.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
na nog geen 24 uur met de Iphone X 256gb:

Pro's:
- Zeer tevreden over Face ID. Het went snel. Als ik even later mijn vorige IPhone pak betrap ik mezelf erop handelingen te doen die betrekking hebben op de X.
- Switchen tussen apps lijkt veel soepeler dan voorheen. Ik kan bijvoorbeeld enorm snel een copy paste uitvoeren tussen apps.
- Zeer tevreden over het beeld (kwaliteit en grootte).

Cons:
- Iets wat ik zelf nog niet heb ervaren. Maar als je het filmpje van Casey bekijkt dan is het toch iets waar ik me enorm aan zal ergeren als het voorkomt. Een crashende app. Zonder homeknop is het gewoon onmogelijk om weer toegang te krijgen tot je IPhone. Hoop dat daar iets op word gevonden.
- De uitsparring achterin (camera) is wel enorm.
- Prijs. Betaal het ieder jaar voor een nieuwe IPhone. Maar het blijft gewoon enorm veel geld voor een Smartphone. Ik vraag me dan ook oprecht af waar de grens ligt. Ook voor mezelf overigens,-)
- True Tone direct uit gezet. Hoop dat dat in de toekomst word verbetert. Uitgeschakeld vind ik het beeld veel mooier.

Verder iets wat ik met jullie moet delen. Bij de koop van de IPhone kreeg ik dus een apple medewerker toegewezen die best negatief was. Ik zal verder geen namen noemen maar ik kreeg het idee dat die gasten het erg zwaar te verduren hebben. Op een gegeven moment ging het gesprek vanuit zijn kant erover dat hij niet begrijpt dat mensen zo veel geld neerleggen voor een smartphone met technieken die je in (veel) goedkopere smartphones kunt vinden. Hij doet dit al een paar jaar en vind het ieder keer weer bizar dat ze de opdracht krijgen om mondjesmaat leveringen toe te staan. Denk aan dag voorraden winkels en op rare tijdstippen toestaan van online reserveringen voor een korte periode. Hij wilde me verder niks vertellen over de daadwerkelijke voorraad in de winkel. Wat ik dan weer wel kan begrijpen.

Tenslotte. Ik wil verder geen negatieve discussie uitlokken onder mijn mede tweakers. Ik ben wel blij met de X maar heb wel gewoon serieuze kanttekeningen. Waar ik voorheen zonder nadenken ging voor een IPhone betrap ik mezelf erop dat ik serieus kijk naar wat concurrenten doen. Vorig jaar was ik bijna overgestapt op Samsung. Dit is tenslotte mijn persoonlijke ervaring en mening over de aanschaf van de IPhone X. Ik laat verder iedereen in zijn waarde. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Tasminos op 11-11-2017 15:38 . Reden: Verkeerde grootte storage vermeld en dus aangepast. ]

• _Bailey_
  • Niet online
UncleSam schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:13:
Tenslotte. Ik wil verder geen negatieve discussie uitlokken onder mijn mede tweakers. Ik ben wel blij met de X maar heb wel gewoon serieuze kanttekeningen.
die lok je ook zeer zeker niet uit met je mooi beschreven eerste bevindingen!
Laatste 2 dagen zie ik interessante/nuttige 1ste bevindingen voorbij komen, wellicht zinvol voor toekomstige iPhone X kopers die nog twijfelen.

Ik ben zelf ook rete blij met mijn nieuwe iPhone, maar loop ook nog steeds met, zoals jij noemt, serieuze kanttekeningen.

Gelukkig heb ik nog even om in m'n koppie deze kanttekeningen nog eens goed naast elkaar te leggen.

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:00:
[...]

die lok je ook zeer zeker niet uit met je mooi beschreven eerste bevindingen!
Laatste 2 dagen zie ik interessante/nuttige 1ste bevindingen voorbij komen, wellicht zinvol voor toekomstige iPhone X kopers die nog twijfelen.

Ik ben zelf ook rete blij met mijn nieuwe iPhone, maar loop ook nog steeds met, zoals jij noemt, serieuze kanttekeningen.

Gelukkig heb ik nog even om in m'n koppie deze kanttekeningen nog eens goed naast elkaar te leggen.
En dan? There's no way back? Of weer downgraden naar een 8 of 8 plus? Niets mis met die toestellen, maar na de X zou dat toch als "minder" overkomen lijkt me?

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 11:21
na nog geen 24 uur met de Iphone X 64gb:

Pro's:
- Zeer tevreden over Face ID. Het went snel. Als ik even later mijn vorige IPhone pak betrap ik mezelf erop handelingen te doen die betrekking hebben op de X.
- Switchen tussen apps lijkt veel soepeler dan voorheen. Ik kan bijvoorbeeld enorm snel een copy paste uitvoeren tussen apps.

Cons:
- Iets wat ik zelf nog niet heb ervaren. Maar als je het filmpje van Casey bekijkt dan is het toch iets waar ik me enorm aan zal ergeren als het voorkomt. Een crashende app. Zonder homeknop is het gewoon onmogelijk om weer toegang te krijgen tot je IPhone. Hoop dat daar iets op word gevonden.
- Prijs. Betaal het ieder jaar voor een nieuwe IPhone. Maar het blijft gewoon enorm veel geld voor een Smartphone. Ik vraag me dan ook oprecht af waar de grens ligt. Ook voor mezelf overigens,-)
- True Tone direct uit gezet. Hoop dat dat in de toekomst word verbetert. Uitgeschakeld vind ik het beeld veel mooier.

Verder iets wat ik met jullie moet delen. Bij de koop van de IPhone kreeg ik dus een apple medewerker toegewezen die best negatief was. Ik zal verder geen namen noemen maar ik kreeg het idee dat die gasten het erg zwaar te verduren hebben. Op een gegeven moment ging het gesprek vanuit zijn kant erover dat hij niet begrijpt dat mensen zo veel geld neerleggen voor een smartphone met technieken die je in (veel) goedkopere smartphones kunt vinden. Hij doet dit al een paar jaar en vind het ieder keer weer bizar dat ze de opdracht krijgen om mondjesmaat leveringen toe te staan. Denk aan dag voorraden winkels en op rare tijdstippen toestaan van online reserveringen voor een korte periode. Hij wilde me verder niks vertellen over de daadwerkelijke voorraad in de winkel. Wat ik dan weer wel kan begrijpen.

Tenslotte. Ik wil verder geen negatieve discussie uitlokken onder mijn mede tweakers. Ik ben wel blij met de X maar heb wel gewoon serieuze kanttekeningen. Waar ik voorheen zonder nadenken ging voor een IPhone betrap ik mezelf erop dat ik serieus kijk naar wat concurrenten doen. Vorig jaar was ik bijna overgestapt op Samsung. Dit is tenslotte mijn persoonlijke ervaring en mening over de aanschaf van de IPhone X. Ik laat verder iedereen in zijn waarde. _/-\o_
Dat over crashende app, klopt niet.
Ik heb het ook ervaren en in landscape mode gaat de gesture-bar in het midden van de scherm zitten. Dus als je op de oude plaats blijft schuiven naar boven om de app te sluiten tuurlijk werkt het niet. Probeer maar eens, kijk youtube in landscape mode en probeer uit youtube te komen door de gesture-bar te gebruiken op de gebruikelijke plaats als je niet in landscape modus ben, tuurlijk werkt het niet. Casey moet vliegtuigen, hotels en samsung blijven reviewen en niet iphone als hij niet weet hoe gesture werkt.😇

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:20
Thugnificent schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb het ook ervaren en in landscape mode gaat de gesture-bar in het midden van de scherm zitten. Dus als je op de oude plaats blijft schuiven naar boven om de app te sluiten tuurlijk werkt het niet. Probeer maar eens, kijk youtube in landscape mode en probeer uit youtube te komen door de gesture-bar te gebruiken op de gebruikelijke plaats als je niet in landscape modus ben, tuurlijk werkt het niet. Casey moet vliegtuigen, hotels en samsung blijven reviewen en niet iphone als hij niet weet hoe gesture werkt.😇
Ik kan het verhaal niet helemaal volgen helaas. Hoe kun je nu dus precies een vastgelopen App killen op de iPhone X? Oh en hoe doe je een force restart van de telefoon? (Volume up, volume down, aan/uit knop ingedrukt houden?)

• vooviro
na nog geen 24 uur met de Iphone X 256gb:

Pro's:

Cons:

wat je beschrijft wil dus zeggen dat de voorraad die zo schaars is eigenlijk kunstmatig zo gehouden wordt?

Lijkt mij met mijn persoonlijke mening kunstmatig hype creëren, begrijp me niet verkeerd, iphones zijn populair... maar ja, iets beter eruit komen is nooit verkeerd natuurlijk.

vind ik niet kunnen voor een bedrijf als apple, mocht dat natuurlijk waar zijn, jammer.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Thugnificent schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:14:
[...]

Klopt, de gesture-bar (voormalig Homekop) verschijnt dan midden van de scherm in landscape mode.

Het is weer bijna September 2026 :)

• Thugnificent
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 11:21
dafmay schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:34:
[...]

Ik kan het verhaal niet helemaal volgen helaas. Hoe kun je nu dus precies een vastgelopen App killen op de iPhone X? Oh en hoe doe je een force restart van de telefoon? (Volume up, volume down, aan/uit knop ingedrukt houden?)
Op dezelfde manier, dus gesture omhoog swipen vanaf gesture-bar, dan kom je in multitask view en kan je door op de app force touch te doen komt er een - tekentje en kan je het afsluiten. Enige is de gesture-bar veranderd van plaats als je het in landscape modus hebt en daar liep die casey vast. Klopt

• dafmay
Thugnificent schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:15:
[...]
Op dezelfde manier, dus gesture omhoog swipen vanaf gesture-bar, dan kom je in multitask view en kan je door op de app force touch te doen komt er een - tekentje en kan je het afsluiten. Enige is de gesture-bar veranderd van plaats als je het in landscape modus hebt en daar liep die casey vast. Klopt
Ah...helemaal duidelijk, thx!

• _Bailey_
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:19:
[...]

Ah...helemaal duidelijk, thx!
En? Heb je 'm? :)

• dafmay
:) nog niet...bijna, vanaf 17:30 vandaag. >:)

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Thugnificent schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:15:
[...]

Naast op het - tekentje klikken kun je ze dan ook naar boven swipen om te sluiten. Persoonlijk vind ik dat sneller werken dan via het - tekentje
Dennisjehz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:42:
[...]

wat je beschrijft wil dus zeggen dat de voorraad die zo schaars is eigenlijk kunstmatig zo gehouden wordt?

Lijkt mij met mijn persoonlijke mening kunstmatig hype creëren, begrijp me niet verkeerd, iphones zijn populair... maar ja, iets beter eruit komen is nooit verkeerd natuurlijk.

vind ik niet kunnen voor een bedrijf als apple, mocht dat natuurlijk waar zijn, jammer.
Dat valt voor mij onder het kopje “met elke update wordt je iPhone langzamer. Apple doet dit expres”. Iedereen beweert het maar niemand kan het bewijzen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:02
Dat heet "Ouder worden" :)

• vooviro
Donstil schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:09:
[...]

Dat valt voor mij onder het kopje “met elke update wordt je iPhone langzamer. Apple doet dit expres”. Iedereen beweert het maar niemand kan het bewijzen.
wat wel te bewijzen valt is dat precies wanneer er een nieuwe iphone uitkomt, dat bij de zelfde update voor de voorgaande toestellen, de google resultaten voor het keywoord "my iphone is slow" ineens in die periode pieken.....

en volgens mij was er recentelijk een harvard study gedaan hierover? en kwam ook uit hun conclusie dat er iets gaande was, dacht dit te lezen een tijd terug op reddit.

[ Voor 14% gewijzigd door vooviro op 11-11-2017 17:25 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Misschien bij velen hier al bekend, maar ik kwam er net achter hoe je heel makkelijk apps kan force closen in het multitask menu/app drawer. Dit is bijna nooit nodig, maar bijv. bij flitsmeister kan het handig zijn om te voorkomen dat die op de achtergrond door blijft gaan.

Als je het multitask menu open hebt staan, gewoon even je vinger op een app gedrukt houden (niet force touch). Daarna kan je apps gewoon ouderwets naar boven swipen om te closen! Dus eigenlijk net zo makkelijk als vroeger.

NOSIG

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Dennisjehz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:22:
[...]

wat wel te bewijzen valt is dat precies wanneer er een nieuwe iphone uitkomt, dat bij de zelfde update voor de voorgaande toestellen, de google resultaten voor het keywoord "my iphone is slow" ineens in die periode pieken.....

en volgens mij was er recentelijk een harvard study gedaan hierover? en kwam ook uit hun conclusie dat er iets gaande was, dacht dit te lezen een tijd terug op reddit.
Nouja, ik vraag me of t een psychisch effect is.. Ik heb altijd t gevoel dat de nieuwe iOS die met (of vlak daarvoor) de nieuwe iPhone uitkomt altijd geoptimaliseerd wordt voor de nieuwe, wat dus er voor zorgt dat je huidige hard in z'n i-tje wordt genomen :/

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:02
[...]

Maar ze zouden eigenlijk moeten googlen naar " does indexing make my iPhone slower ? "

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

poor Leno schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:32:
[...]

Nouja, ik vraag me of t een psychisch effect is.. Ik heb altijd t gevoel dat de nieuwe iOS die met (of vlak daarvoor) de nieuwe iPhone uitkomt altijd geoptimaliseerd wordt voor de nieuwe, wat dus er voor zorgt dat je huidige hard in z'n i-tje wordt genomen :/
Eigenlijk heel logisch verklaarbaar. De nieuwste iOS wordt zo gemaakt dat het OS snel genoeg is op de nieuwste (=snelste) iPhone. Oude iPhones krijgen hetzelfde OS (met alle features etc.) maar die oude iPhones zijn gewoon minder snel.

Het zou wel daarnaast nog kunnen dat Apple minder resources besteedt aan het optimaliseren van iOS voor de oudere modellen, bijv. om zoveel mogelijk commonality te houden tussen de iOS builds voor alle verschillende iDevices.

NOSIG

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 17:12

Maverick2001

Never look back

Ik kom me melden in dit topic na een week in Beschikbaarheid & Levertijden. Na 24 uur met mijn iPhone kan ik niet anders zeggen dan wat een prachtig apparaat! Het werken zonder homeknop is geen probleem en eigenlijk voelt het allemaal heel logisch. Ben zelf geupgrade van een iPhone6 en dan is het wel een mega verschil qua snelheid. Foto’s heb ik nog niet echt uitgebreid getest maar de eerste indrukken zijn uitstekend. Hele blije Tweaker hier.

Pura Vida

• _Bailey_
  • Niet online
Je zou toch bijna denken dat Apple ergens iets heel goeds heeft gedaan met al die blije iPhone X eigenaren...

:+
[...]

Het tegenovergestelde is waar, 9to5 (dacht ik) heeft laatst met diverse iPhones zowel de eerste als de laatste iOs versie getest en vond geen bijzonderheden.

Dit wordt al sinds de iPhone 4 geroepen door “het internet”. Als er bewijs was dan was het allang gevonden.

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:45:
Je zou toch bijna denken dat Apple ergens iets heel goeds heeft gedaan met al die blije iPhone X eigenaren...

:+
Dat heeft iedereen toch, Geert: welk merk het ook is, toch? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Maverick2001 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:43:
Het werken zonder homeknop is geen probleem
hehe daar kwam je goed weg, had al een mooie reply paraat :>

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 17:12

Maverick2001

Never look back

poor Leno schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:49:
[...]

hehe daar kwam je goed weg, had al een mooie reply paraat :>
Hahaha komt door die snelle iPhone X ;) Verwachte al een reply voordat ik het gecorrigeerd had :)

Pura Vida

• vooviro
henklbr schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:48:
[...]

Dat heeft iedereen toch, Geert: welk merk het ook is, toch? ;)
bij elk merk/type telefoon heb je idd "aantal blije klanten" ... beetje een rare opmerking, want zonder enige statistieken van verkocht toestel en het ratio tussen tevreden/ontevreden is het niks anders dan speculeren of iedereen tevreden is of niet.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 22:16
Iemand meer problemen met WiFi?

Wat ik heb geprobeerd:

Netwerk(en) vergeten
Wifi assistentie uit
Netwerk instellingen reset
Router, modem reset
VPN uit
Ander Wifi netwerk
Hard reset

Zucht.. ;(

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisjehz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:21:
[...]

bij elk merk/type telefoon heb je idd "aantal blije klanten" ... beetje een rare opmerking, want zonder enige statistieken van verkocht toestel en het ratio tussen tevreden/ontevreden is het niks anders dan speculeren of iedereen tevreden is of niet.
haha, sommige posts worden ook met een kwinkslag (flauwe, in mijn geval wellicht) humor geplaatst he?
Het hoeft niet áltijd bloedserieus te zijn hier ;)

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
Na ruim een week kan ik zeggen dat de X een mooie, snelle en soepele iPhone is. Op een paar reboots na en wat spontane afsluitingen van wat apps na geen problemen ervaren. Batterij is niet fantastisch (kom van een 7+) maar accetabel. Met pijn in mijn hart neem ik helaas afscheid omdat het scherm voor mij persoonlijk niet breed genoeg is en ik prettiger werk op de iPhone 7 plus. Maar zodra de X plus te bestellen is ga ik eventueel in de rij staan, dat dan weer wel!

• _Bailey_
  • Niet online
nice!!! 8)
En nou mooi het ding ''dafmay-proof'' maken! ;)

by the way, de app Regenmelding (soort van Buienradar maar dan veel met een mooier UI/design dan die brakke Buienradar) van de Nederlandse ontwikkelaar Paul Wagener is zojuist updated voor de iPhone X.

Ziet er zeer mooi uit op de iPhone X

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2017 18:51 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hebben jullie toevallig dat 'He siri' werkend gekregen? Bij de set-up kom ik maximaal maar 1 stap, en bij stap 2 wil hij me niet herkennen.

NOSIG

Verwijderd

fwawer schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:41:
Na ruim een week kan ik zeggen dat de X een mooie, snelle en soepele iPhone is. Op een paar reboots na en wat spontane afsluitingen van wat apps na geen problemen ervaren. Batterij is niet fantastisch (kom van een 7+) maar accetabel. Met pijn in mijn hart neem ik helaas afscheid omdat het scherm voor mij persoonlijk niet breed genoeg is en ik prettiger werk op de iPhone 7 plus. Maar zodra de X plus te bestellen is ga ik eventueel in de rij staan, dat dan weer wel!
Spontane reboots word ik niet vrolijk van...

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-10 07:21
Even een vraagje over foto's maken in de portret stand, als hij flitst dan krijgt de persoon in kwestie soms rode ogen. de foto's worden dan s'avonds binnen gemaakt bij sfeer licht. Iemand meer hier last van? Ik heb de portret stand dan op studio staan.

• dafmay
Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:50:
[...]
nice!!! 8)
En nou mooi het ding ''dafmay-proof'' maken! ;)
Youbet! ;)

Nu bezig met ios 11.1.1 installeren....

De initiële indruk...prachtig compact en lichtgewicht toestel...ligt lekker in de hand.

Ps valt meteen al op dat scherm (met true tone aan) veel geler is tov scherm van mijn 8 Plus (ook true tone aan)....hmm, dat wordt wennen. True tone uit is geen optie...ik houd niet van cool white.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 12-11-2017 10:17 ]

• _Bailey_
  • Niet online
''you know what to do ladies'' :+

Verwijderd

Geert1976 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:11:
[...]

''you know what to do ladies'' :+
Flossy

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 22:43
Na ruim een week bijzonder tevreden met de X.
Alles loopt soepel, face id werkt voor 95% prima, soms herkent ie me niet.
Jammere is het uitzoeken van een goede bumper. Heb de leren Apple case en een transparante van tech21. De laatste laat de X mooi zien, maar is best groot. De Apple case is subtieler, maar dan is de mooie zilveren achterkant geheel verdwenen. Blijft jammer dat je zo’n prachtig design gelijk moet verstoppen om hem een beetje heel te houden.

Heb de homeknop en touch id nog geen seconde gemist. Ander groot voordeel is de voorvertoning van berichten die beperkt blijft tot ‘melding’ zolang je je hoofd niet laat zien.

Ik vind truetone overigens prima werken, overdag fris en helder, ‘s avonds zachter en zeker niet zo vergeeld als de standaard nightshift instelling op de 6s (die ik wel aanhad maar de balk standaard op 10% had staan).

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45
Een handige feature is dat je per app kunt instellen of je de notificatie wel / niet zichtbaar wilt hebben zolang je telefoon gelocked is. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:18
dolfg schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:31:
Jammere is het uitzoeken van een goede bumper. Heb de leren Apple case en een transparante van tech21. De laatste laat de X mooi zien, maar is best groot. De Apple case is subtieler, maar dan is de mooie zilveren achterkant geheel verdwenen. Blijft jammer dat je zo’n prachtig design gelijk moet verstoppen om hem een beetje heel te houden.
De RhinoShield CrashGuard Bumper Case schijnt super te zijn.

• juliusyoup
Met nog 2% accu over een korte accu update na een dag. Iets meer dan 7 uur gebruikt, bijna 14,5 uur stand-by ben ik erg blij. Praktisch de helft van deze 7 uur waren spelletjes spelen, verder iets meer dan een uur video streamen over 3/4g, en de rest internetten met (gedownloade) spotify. Doordat ik zo’n zes uur in de trein heb gezeten, had ik niet overal een stabiel bereik wat niet positief was voor de accu. Toch ging vandaag dus keurig :)

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 22:11
Het was alweer een poos geleden dat ik zo blij als een kind was met een nieuwe iPhone, dit was met de iPhone 5 en het jaar daarop een zilvere 5s. Dat ik de 5s voor het eerst zag, touch ID en slow motion, zei ik al “dit is de mooiste telefoon die ik ooit gehad heb” Daarna eigenlijk niet meer, was zelfs van de 6 weer terug gegaan naar de 5s. Tot nu.....de X, echt een fantastishe smartphone welke ik nu tot “mooiste ooit” benoem. Formaat, scherm en face ID TOP !

@Geert1976 ik gebruik die verf-wallpaper uit je post, en idd geweldig dat zwart in combi met die kleuren.

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
Vraagje, Als je een app wilt sluiten veeg je nu naar het midden van t scherm, en voel je een triltje als je het loslaat, dit gebeurt bij camera app en clips app niet, hebben jullie dit ook? dus vanuit deze 2 apps naar midden schuiven.

En hoelang gaat jullie accu mee? heb nu 3,5 uur gebruik 9 uur stand by en 60% over

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:27
SP75 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:47:
Vraagje, Als je een app wilt sluiten veeg je nu naar het midden van t scherm, en voel je een triltje als je het loslaat, dit gebeurt bij camera app en clips app niet, hebben jullie dit ook? dus vanuit deze 2 apps naar midden schuiven.

En hoelang gaat jullie accu mee? heb nu 3,5 uur gebruik 9 uur stand by en 60% over
Inderdaad, valt me nu ook op. Zit op iOS 11.2 public beta.

Mij viel op dat als je control center terug swiped je af en toe wel een trilling krijgt en soms niet. Ook af en toe lijkt het geen trilling maar echt een harde tik.. meer mensen hier last van?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - Anker Solix Solarbank 3 Pro - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• SP75
S. Oortwijn schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:51:
[...]

Inderdaad, valt me nu ook op. Zit op iOS 11.2 public beta.

Mij viel op dat als je control center terug swiped je af en toe wel een trilling krijgt en soms niet. Ook af en toe lijkt het geen trilling maar echt een harde tik.. meer mensen hier last van?
Nee geen harde tik meegemaakt meer inderdaad dat je t dan niet voelt ofzo.

Hoe is het met je accu?

• aGraPusher
SP75 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:53:
[...]

Nee geen harde tik meegemaakt meer inderdaad dat je t dan niet voelt ofzo.

Hoe is het met je accu?
Kan echt vaak goed gaan en dan in eens niet meer. Aantal keer proberen :)

Accu is iets minder dan mijn 7 Plus helaas.. vandaag de USB-C 61W Power Adapter gekocht met de USB-C naar Lightning kabel. Van 0% naar 50% in 30 minuten. Dan maakt het ook niet zoveel meer uit dat de accu iets minder is.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - Anker Solix Solarbank 3 Pro - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• SP75
S. Oortwijn schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:56:
[...]

Accu is iets minder dan mijn 7 Plus helaas.. vandaag de USB-C 61W Power Adapter gekocht met de USB-C naar Lightning kabel. Van 0% naar 50% in 30 minuten. Dan maakt het ook niet zoveel meer uit dat de accu iets minder is.
Hoelang gaat die mee dan? dagje houdt het wel vol maar is inderdaad minder dan de +

heb je som ook last van een delay/hapering met swipen en/of unlocken met faceid of openen van een app etc?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:09
S. Oortwijn schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:56:
[...]

Twee dingen die ik me afvraag...

1. is dat snelladen niet slecht voor de accu?
2. Zullen er op korte termijn ook andere merken komen?

• aGraPusher
SP75 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:00:
[...]

Hoelang gaat die mee dan? dagje houdt het wel vol maar is inderdaad minder dan de +

heb je som ook last van een delay/hapering met swipen en/of unlocken met faceid of openen van een app etc?
Gebruik 4 uur 53 minuten
Standby 6 uur 15 minuten
Nu nog 20%

Nu heb ik ook wel wat zware games gespeeld met maximale helderheid. Wil fast charging zo even uitproberen.

Last van niet reageren display in kou? Jep heb het meegemaakt in de nachtdienst

Verder heb ik opgemerkt dat soms als ik de iPhone weer in de Apple Leather Case stop het toestel compleet vast hangt en nergens op reageerd om vervolgens ineens alle taken mega snel uit te voeren.

Verder qua swipen/faceid dikke 10 van mijn kant. Geweldig al die gestures!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:42
grote_oever schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:08:
[...]

Twee dingen die ik me afvraag...

1. is dat snelladen niet slecht voor de accu?
2. Zullen er op korte termijn ook andere merken komen?
Er zijn geen gecertificeerde third party usb-c naar lightning kabels dus nee. Uiteraard kun je een niet gecertificeerde kabel nemen maar dat risico zou ik niet lopen gezien de investeringen in je device ;)

• SP75
S. Oortwijn schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:09:
[...]

Gebruik 4 uur 53 minuten
Standby 6 uur 15 minuten
Nu nog 20%

Nu heb ik ook wel wat zware games gespeeld met maximale helderheid. Wil fast charging zo even uitproberen.

Verder heb ik opgemerkt dat soms als ik de iPhone weer in de Apple Leather Case stop het toestel compleet vast hangt en nergens op reageerd om vervolgens ineens alle taken mega snel uit te voeren.

Heb zelf ook de Apple Leather Case, zal het is zonder proberen, heb wel t gevoel dat t case best wat dikte toevoegt meer dan de 7+ denk ik

• SP75
S. Oortwijn schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:09:
[...]

Gebruik 4 uur 53 minuten
Standby 6 uur 15 minuten
Nu nog 20%

Owya en hoe snel laadt hij bij zou bijv bij de 8x% of 9x% opnhet eind duurt het lang voordat de % iomhoog gaat?

• aGraPusher
SP75 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:23:
[...]

Owya en hoe snel laadt hij bij zou bijv bij de 8x% of 9x% opnhet eind duurt het lang voordat de % iomhoog gaat?
Benieuwd of die grafiek klopt
http://bgr.com/2017/10/10...s-fast-charging-iphone-x/

• SP75
Bedoel eigenlijk met de huidige lader die je hebt gekregen hoe snel dit laadt? heb je het gevoel dat het langer duurt dan een 7 bijv of bijna net zo veel als de 7+

• aGraPusher
SP75 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:43:
[...]

Bedoel eigenlijk met de huidige lader die je hebt gekregen hoe snel dit laadt? heb je het gevoel dat het langer duurt dan een 7 bijv of bijna net zo veel als de 7+
Dat is de 5W adapter en is traag op de X en op de 7 Plus.
Ben je zo 3 uur verder voor een volle lading.

Bij 17% de ‘fast charger’ aan me iPhone gehangen en nu 25 minuten later heb ik er 40% bij. Snelheid van de stijging zal steeds verder afnemen.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:20
Ik betwijfel het. De iPhone kan maximaal 19W volgens mij, dus het zou niet uit moeten maken of je een 29W, 61W of 87W lader gebruikt. Zal het morgen eens uitproberen, heb ze hier namelijk allemaal liggen. Na 50-60% maakt het ook niet meer uit of je 12W of hoger gebruikt, aangezien de iPhone bij dat percentage met maximaal 10W oplaadt.

• smoken
Ben ik aan het denken over een bumper en deze ziet er goed uit!

Helaas is er maar 1 review te vinden en die is dan weer niet echt positief.

Mocht iemand meer reviews vinden dan hoor ik het graag!!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:59

• scoopyoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Maakt hier iemand gebruik van de Apple leather case in combinatie met een screenprotector(curved)? Vroeg mij af of het past ;)

• smoken
scoopyoo schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:19:
Maakt hier iemand gebruik van de Apple leather case in combinatie met een screenprotector(curved)? Vroeg mij af of het past ;)
Niet met de leather, maar vanmorgen heb ik een uur een curved protector erop gehad met de silicone case en dat paste prima!

Nu echter de invisiglass ultra erop laten zetten bij Amac. Kreeg die andere er niet perfect op en steeds stof eronder..mkunnen ze bij de Amac toch beter met dat apparaat ;-)

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:18
smoken schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:07:
[...]

Ben ik aan het denken over een bumper en deze ziet er goed uit!

Helaas is er maar 1 review te vinden en die is dan weer niet echt positief.

Mocht iemand meer reviews vinden dan hoor ik het graag!!
Voor de iPhone X zijn (natuurlijk) nog niet veel reviews te vinden over deze bumper.
Voor de vorige iPhone modellen wel. Bijvoorbeeld hier of op YouTube.

Overigens hoort deze reactie meer in dit topic thuis, excuses.

• SP75
Als je safari opent (wit achtergrond geen website open dus) en als je het scherm dan bekijkt zien jullie dan verschillen bij de zijkanten? klein beetje roze?

• _Bailey_
  • Niet online
SP75 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:15:
Als je safari opent (wit achtergrond geen website open dus) en als je het scherm dan bekijkt zien jullie dan verschillen bij de zijkanten? klein beetje roze?
welkom in de wondere wereld van oled schermpjes!

Kantel je telefoon maar eens wat licht van links naar rechts, dan zie je als het goed is nog meer (lichte) kleurverschillen, ofwel 'color shifting'

• SP75
Geert1976 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:25:
[...]

welkom in de wondere wereld van oled schermpjes!

Kantel je telefoon maar eens wat licht van links naar rechts, dan zie je als het goed is nog meer (lichte) kleurverschillen, ofwel 'color shifting'
Ja klopt was mij al opgevallen. Alleen als je recht voor je uit kijkt dan kan het soms ook zichtbaar zijn? Heb jij dat ook

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 22:16
Heeft iemand hier last van:

In het donker zie ik bij het unlocken (gebruik faceid) links boven in het scherm wat ‘artifacts’. Je moet er echt op letten om het te zien. Komt alleen voor bij het unlocken.

• _Bailey_
  • Niet online
SP75 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:29:
[...]

Ja klopt was mij al opgevallen. Alleen als je recht voor je uit kijkt dan kan het soms ook zichtbaar zijn? Heb jij dat ook
bij mijn X is het voornamelijk zichtbaar bij een lichte kanteling of als de telefoon op een tafel ligt en je zit niet recht voor je telefoon.
Het oled scherm op de X is gewoon anders dan het LCD scherm van vorige iPhone modellen, in zeer veel opzichten mooier en soms ook minder fraai.

@edwinkuipers89 nee, ik heb geen last van artifacts, maar wellicht als ik miscroscopisch m'n telefoon ga bekijken vind ik ongetwijfeld wat ;)

• SP75
edwinkuipers89 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:38:
Heeft iemand hier last van:

In het donker zie ik bij het unlocken (gebruik faceid) links boven in het scherm wat ‘artifacts’. Je moet er echt op letten om het te zien. Komt alleen voor bij het unlocken.
Denk dat je bedoelt dat je snel wat strepen enz ziet?

Soms merk ik wel wat vertraging of hapering

[ Voor 5% gewijzigd door SP75 op 12-11-2017 09:09 ]

• SP75
Geert1976 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:51:
[...]

bij mijn X is het voornamelijk zichtbaar bij een lichte kanteling of als de telefoon op een tafel ligt en je zit niet recht voor je telefoon.
Het oled scherm op de X is gewoon anders dan het LCD scherm van vorige iPhone modellen, in zeer veel opzichten mooier en soms ook minder fraai.

@edwinkuipers89 nee, ik heb geen last van artifacts, maar wellicht als ik miscroscopisch m'n telefoon ga bekijken vind ik ongetwijfeld wat ;)
This altijd wel zo eerste dagen eroo letten daarna niet meer :)

Zag ergens in deze post dat iemand last had van pink glue over t scherm

• dafmay
Gaaf apparaat! Ben aangenaam verrast. Erg fijne ergonomie. Prachtig scherm (met true tone aan...wel geler dan 8Plus scherm). Gestures i.p.v. Home knop zeer intuïtief...ben al volledig gewend. Telefoon lijkt sneller en soepeler dan de 8 Plus.

Dat is de eerste indruk. Nu de komende dagen flink pielen en uitproberen.

>:)

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-10 07:21
dukcer123 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:53:
Even een vraagje over foto's maken in de portret stand, als hij flitst dan krijgt de persoon in kwestie soms rode ogen. de foto's worden dan s'avonds binnen gemaakt bij sfeer licht. Iemand meer hier last van? Ik heb de portret stand dan op studio staan.
Niemand?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Geert1976 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 05:20:
even een nachtje de X niet aan de oplader gehangen en met 100% batterij rond 2230u naar bed gegaan.
Nu bijna 0530u en hij staat gewoon nog steeds op 100%.

Dus m'n X heeft gewoon 0% batterij verloren in een nachtje tijd.... Ik kan me niet herinneren ooit een iPhone te hebben gehad die gedurende nacht geen enkele procent afsnoepte.
De telefoon stond overigens alleen maar op Niet Storen.

Toont maar weer de kracht aan, van de optimalisatie van deze X icm iOS 11.1
iOS 11.1 op deze iPhone X is gewoon een beest, daar kan ik kort over zijn. Alles werkt zeer vloeiend en heb echt nauwelijks tot geen framedrops. iOS 11.2 zal ongetwijfeld weer goede fijne finetuning krijgen.
Hoe saai iOS ook soms kan zijn, het werkt gewoon super, simple as that!

Verder, na 5 dagen ben ik al gewend aan het nieuwe (smalle) schermformaat. Soms heb ik wel momenten dat ik denk ''mmm, was ie toch maar iets minder smal'', maar over het algemeen erg tevreden over het schermformaat dus.
Daarentegen vind ik de ergonomie van het toestel echt super!

Ook zeer onder de indruk uiteindelijk van FaceID, waar ik voorheen in dit topic soms nogal sceptisch was, soms zelfs best negatief....In praktijk blijkt het dus nu totaal omgedraaid en ben ik hier zeer positief over.

Baal wel van het ontbreken van sommigie icoontjes in de statusbar, zoals Niet Storen en had graag ipv het batterij icoontje alleen de batteriij percentage in de statusbalk gehad.

Ik kijk uit naar de eerstvolgende update, iOS 11.2.
Verwacht dat daar weer goeie finetuning/verbeteringen in zullen zitten en wellicht kleine veranderingen (zoals batterij%) in de statusbalk en ongetwijfeld verbeteringen/fine tuning voor FaceID.

Wat betreft de camera van de X, deze heb ik nog niet echt intensief gebruikt, wellicht door het zeer sombere koude weer buiten :+ komt nog wel! Maar wat ik er tot nu toe van zie bij anderen op de diverse fora/sites, zit dat wel snor.

Het geluid uit de speakertjes klinkt heerlijk tijdens het afspelen van een video. Voor mijn gevoel weer een stukje beter dan op de iPhone 7.

Verder een kitisch puntje wat betreft het oled scherm, ik had daar simpelweg veel meer van verwacht, ik vind het een mooi scherm hoor, maar (nog?) niet echt een ''wow'' gevoel nu na 5 dagen. (overigens wel heel even toen ik de telefoon afgelopen vrijdag voor het eerst aanzette)
Zeker na het zien van de Keynote van September waar Phil Schiller helemaal lyrisch was over het oled scherm. Wat hij daar letterlijk vertelde over het oled scherm, komt voor mij persoonlijk niet overeen met nu de praktijk.
Voor mij als ex Samsung S8 gebruiker, vind ik het oled scherm van de X minder mooi dan het oled scherm van de S8.
Ik vind het oled scherm van de X niet ruim €1100 waard, to be honest.

Als ik een cijfer zou moeten ''plakken'' aan mijn overall experience tot nu toe: 8,9
;)
Je weet dat Apple de accu percentages softwarematig beinvloed? Dus in die nacht snoept hij wel van de accu af uiteraard, maar Apple laat hem bewust op 100 staan zodat mensen een positieve experience hebben...

De Tweakers review test dit soort zaken en daar zie je dat het allemaal wel meevalt.

Op WiFi en 4g doet de 8 het stukken langer dan de x, alleen bij het kijken van video’s gaat de x langer mee dan de 8, maar nog altijd minder lang dan de se.

iPhone 8 is bij de meeste benchmarks net wat sneller dan de x. Camera van de 6 plus is gelijk aan die van de x.

Uiteindelijk was ik liever voor een 7 gegaan en had ik een jaartje overbrugt daarmee. De X is naar mijn mening zijn geld absoluut niet waard, te weinig voordelen tegenover de 8, waarbij de 8 in een aantal testen zelfs beter scoort.
De 8 is op zijn beurt eigenlijk gewoon een 7s...

De 7 heeft denk ik de beste prijs-kwaliteitverhouding en kost je bij verkoop volgend jaar denk ik het minste.

Maar ja dat is achteraf... Te laat voor nu...

Youtube: DashcamNL

• SP75
Hoe snel wordt de X en van jullie warm? Bijv bij gebruik van Clips enz of een spelletje

Verwijderd

dfrenner schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:09:
[...]

Je weet dat Apple de accu percentages softwarematig beinvloed? Dus in die nacht snoept hij wel van de accu af uiteraard, maar Apple laat hem bewust op 100 staan zodat mensen een positieve experience hebben...

De Tweakers review test dit soort zaken en daar zie je dat het allemaal wel meevalt.

Op WiFi en 4g doet de 8 het stukken langer dan de x, alleen bij het kijken van video’s gaat de x langer mee dan de 8, maar nog altijd minder lang dan de se.

iPhone 8 is bij de meeste benchmarks net wat sneller dan de x. Camera van de 6 plus is gelijk aan die van de x.

Uiteindelijk was ik liever voor een 7 gegaan en had ik een jaartje overbrugt daarmee. De X is naar mijn mening zijn geld absoluut niet waard, te weinig voordelen tegenover de 8, waarbij de 8 in een aantal testen zelfs beter scoort.

De 7 heeft denk ik de beste prijs-kwaliteitverhouding en kost je bij verkoop volgend jaar denk ik het minste.

Maar ja dat is achteraf... Te laat voor nu...
Camera van de 6 plus is gelijk aan die van de x.

Je bedoeld de 8 plus denk ik?

Wat betreft al die benchmarks het zal wel.
De reden dat ik de X heb genomen is dat ik de Flintstones look van de Iphone 6 tot 8 gewoon zat was.

Al 4 jaar hetzelfde model nee dank je.
Vandaar de X

• _Bailey_
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:09:
[...]

Benchmarks en batterij testen die diverse tech sites erop los gooien boeien mij persoonlijk vrijwel niets.
Ik geloof prima dat de 8 t.o.v wellicht 0,0003 seconde sneller zal zijn in bijv het openen van een App of 0,04 seconde sneller met het vluchtig bewerken van een foto, maar mij doet het echt weinig.

Wel met je eens dat de 8 een soort van 7S is, een soort van nog verder goed doorontwikkelde 7, incl wireless charging net als de 8 Plus en de X.

De iPhone 8 is een top toestel voor mensen die én zo'n Plus model simpelweg te groot vinden én nooit zo'n astronomisch ;) bedrag zullen neertellen voor een iPhone X.
De iPhone 8 krijgt in mijn optiek een soort van underdog positie tussen de 8 Plus en de X, wat de 8 echt tekort zou doen.
De 8 is een beest van een telefoon die qua snelheid zeer goed mee kan tov de 8 Plus en X (aldus collegae die 'm hebben en waar ik het 1 en ander mocht testen)

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 22:11
SP75 schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:54:
[...]

This altijd wel zo eerste dagen eroo letten daarna niet meer :)

Zag ergens in deze post dat iemand last had van pink glue over t scherm
Dat is een calibratie “fout”, dit kwam ook voor bij de Galaxy S8. Google maar eens (pink/red tint S8) Samsung had dit toen opgepakt en er is toen een update voor uitgekomen. Of dat gewerkt had kan ik niet zeggen.

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:18:
[...]

Benchmarks en batterij testen die diverse tech sites erop los gooien boeien mij persoonlijk vrijwel niets.
Ik geloof prima dat de 8 t.o.v wellicht 0,0003 seconde sneller zal zijn in bijv het openen van een App of 0,04 seconde sneller met het vluchtig bewerken van een foto, maar mij doet het echt weinig.

Wel met je eens dat de 8 een soort van 7S is, een soort van nog verder goed doorontwikkelde 7, incl wireless charging net als de 8 Plus en de X.

De iPhone 8 is een top toestel voor mensen die én zo'n Plus model simpelweg te groot vinden én nooit zo'n astronomisch ;) bedrag zullen neertellen voor een iPhone X.
De iPhone 8 krijgt in mijn optiek een soort van underdog positie tussen de 8 Plus en de X, wat de 8 echt tekort zou doen.
De 8 is een beest van een telefoon (aldus collegae die 'm hebben waar ik het 1 en ander mocht testen)
Mooi verwoord Geert!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik heb iets vreemds, ik heb net een filmpje gemaakt via de X, echter na 20 seconden filmen is in het midden van de beeld opeens helemaal vervormd.
Beeld gaat dan omhoog omlaag in het midden, de zijkanten blijven wel gewoon goed.

• smoken
Jawel, heb ik ook.
Sowieso krijg ik heel die studio belichting en zo niet echt goed uitgevoerd ... zowel in een donkere als lichte omgeving.

Maareh: wat is het weer heerlijk om een iPhone X te hebben!!
Gisteren een Invisiglass laten plakken bij de Amac, nooit eerder gehad maar voelt wel fijn eigenlijk ;-)

(@Geert1976 : AppleCare+ zou inderdaad ook als een case/protector kunnen fungeren, maar de iPhone is van de zaak .. daar doen ze niet aan AppleCare+ ;-) )

[ Voor 37% gewijzigd door smoken op 12-11-2017 09:37 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.