Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Kun je niet beter de 2 delen uit elkaar klikken en door de achterkant een gaatje boren voor een schroefje? Heb je geen houder nodig.Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:55:
Iemand hier ervaring met een 3D geprinte houder voor de sensoren?
De temperatuursensoren moet je namelijk vast plakken en dat bevalt me eigelijk niet. Heb liever een simpel houdertje die ik vast kan schroeven.
Kom veel verschillende designs tegen op het internet maar weinig mensen met ervaring
Dat kan, alleen als je tzt een keer de batterij wilt vervangen dan moet je hem eerst weer los klikken en los schroeven en alles weer in omgekeerde volgorde als je klaar bent... Zo'n houdertje dan is ideaal alleen als je ze laat printen nogal prijzig (€38)hpmkruit schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:10:
[...]
Kun je niet beter de 2 delen uit elkaar klikken en door de achterkant een gaatje boren voor een schroefje? Heb je geen houder nodig.
Ik wil hem wel voor je printen als je een ontwerp hebt. Stuur maar een DM. Geldt alleen voor Toppe.Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:14:
[...]
Dat kan, alleen als je tzt een keer de batterij wilt vervangen dan moet je hem eerst weer los klikken en los schroeven en alles weer in omgekeerde volgorde als je klaar bent... Zo'n houdertje dan is ideaal alleen als je ze laat printen nogal prijzig (€38)
betaal je wel verzendkosten.
Heb me suf gezocht naar een EU versie van die Aqara. Ben alleen dit tegengekomen.
https://www.amazon.de/Sma...69759071&s=gateway&sr=8-1
https://www.xiaomiproduct...eway-europese-versie.html
De sensoren zelf koop ik wel via Gearbest, ga ervan uit dat ze gewoon werken met de EU versie.
Iemand een tip waar ik de EU gateway (met EU stekker) kan kopen.
Overigens wil ik de Gateway op de eerste etage plaatsen, heb ik dan een iets van een extender nodig om het bereik te vergroten naar de 2e etage (met name richting de kinderkamer. Die is toch wel wat verder.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben opzoek naar een gateway, deursensors, switch, bewegingsmelder maar kan geen shop vinden die het allemaal kan leveren.
zie post boven je.robb. schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:21:
Hoe bestellen jullie de spullen, alles bij 1 shop of meerdere? Wordt het dan in meerdere sessies bezorgd?
Ik ben opzoek naar een gateway, deursensors, switch, bewegingsmelder maar kan geen shop vinden die het allemaal kan leveren.
https://www.amazon.de/Sma...69759071&s=gateway&sr=8-1robb. schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:21:
Hoe bestellen jullie de spullen, alles bij 1 shop of meerdere? Wordt het dan in meerdere sessies bezorgd?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Robbshop als je duurder uit wilt zijn Korte levertijd. (Nederlandse shop)
AliExpress als je goedkoper uit wilt zijn. (China, is wel identiek kwa sensoren en dergelijke) Wel lange levertjes (2/3 weken)en kleinere partijen bestellen ivm importkosten boven de €22,-
[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 29-09-2019 16:15 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja, ik heb er een paar ontworpen. Zie o.a hier. Kijk dan ook even bij mijn andere designs. Er zijn er namelijk meer.Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:55:
Iemand hier ervaring met een 3D geprinte houder voor de sensoren?
De temperatuursensoren moet je namelijk vast plakken en dat bevalt me eigelijk niet. Heb liever een simpel houdertje die ik vast kan schroeven.
Kom veel verschillende designs tegen op het internet maar weinig mensen met ervaring
Ga je hem ook nog ontwerpen voor de ronde temperatuursensor?jobr schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:19:
[...]
Ja, ik heb er een paar ontworpen. Zie o.a hier. Kijk dan ook even bij mijn andere designs. Er zijn er namelijk meer.
Ik heb zelf geen ronde dus dat wordt dan een beetje moeilijk passen.Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:20:
[...]
Ga je hem ook nog ontwerpen voor de ronde temperatuursensor?
Uitdaging dan jajobr schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:23:
[...]
Ik heb zelf geen ronde dus dat wordt dan een beetje moeilijk passen.
Nu ben ik door een 'probleempje' gedwongen Domoticz te updaten naar een nieuwere (laatste) versie. Dat 'probleempje'is daarmee dan ook verholpen, maar ik krijg er wel een andere bij, welke ik zelfs erger vind dan welke ik eerst had voordat ik moest updaten. Na het updaten krijg ik meteen de melding in de log van Domoticz: Xiaomi Gateway: receive data from unregistered gateway!
Ik kan beide gateways dan wel aansturen (deurbel of verlichting) maar de aangesloten devices werken dan niet meer op 1 gateway. Ik heb al geprobeerd om ze 1 voor 1 te deactiveren, domoticz server opnieuw op te starten en weer activeren van de gateways, maar geen succes. De ipadressen zijn niet veranderd van de gateways en ik heb de code vanuit de app, nogmaals ingevoerd, maar zelfde problemen. Op het laatst heb ik zelfs, als test, beide gateways verwijderd uit domoticz, domoticz herstart en de gateways 1 voor 1 weer toegevoegd. weer het probleem: Xiaomi Gateway: receive data from unregistered gateway!
uit ellende ben ik weer terug gegaan naar Domoticz toen het nog wel werkte.
Iemand een idee wat het kan zijn, of de oplossing?
Ik wil er nog wel 1 voor je tekenen als je de maten (met schuifmaat) doorgeeft. Ik denk dan aan een rondje wat half open is maar wel met een gehele achterplaat.
Je mag dan zelf printen en proberen als deze past.
Ik ben op dit moment even druk met wat anders dus kan wel even duren.
1. Ik kan onder region niet 'Mainland China' kiezen maar alleen 'China'. -> ik kies dus China
2. Volgens de handleiding zou er een 'about' item in het menu moeten zitten (na klik op de 3 puntjes). Echter heb ik die niet maar wel 'Function settings', ... 'General settings' en 'Help'. Kan iemand mij vertellen waar ik een password kan genereren? Of ten minste hoe ik bij 'about' kom?
Ik heb een v3 gateway (Air conditioning controller) en er zijn 4 temperatuur sensoren gekoppeld zonder problemen en uit te lezen in de app.
i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG
Hoe krijg ik een tweede gsm gekoppeld aan de hub v2 van Mija zonder alles weer opnieuw te moeten koppelen?
Gewoon inloggen met je account. Heb hier meerdere toestellen gekoppeld.Lampje007 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:03:
Hallo,
Hoe krijg ik een tweede gsm gekoppeld aan de hub v2 van Mija zonder alles weer opnieuw te moeten koppelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 01-10-2019 11:27 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Serena schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:27:
[...]
Gewoon inloggen met je account. Heb hier meerdere toestellen gekoppeld.
Beter vragen in het Domoticz forum, maar volgens mij werkt de v3 niet met Domoticz. De handleiding is voor v2 meen ik mij te herinneren. Maar ik gebruik HA (met een v2), dus weet het niet precies meer.Cable_boy schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:18:
Als ik de wiki (letterlijk) volg om een Xiaomi Gateway (Aqara) toe te voegen aan Domoticz loop ik vast.
1. Ik kan onder region niet 'Mainland China' kiezen maar alleen 'China'. -> ik kies dus China
2. Volgens de handleiding zou er een 'about' item in het menu moeten zitten (na klik op de 3 puntjes). Echter heb ik die niet maar wel 'Function settings', ... 'General settings' en 'Help'. Kan iemand mij vertellen waar ik een password kan genereren? Of ten minste hoe ik bij 'about' kom?
Ik heb een v3 gateway (Air conditioning controller) en er zijn 4 temperatuur sensoren gekoppeld zonder problemen en uit te lezen in de app.
Edit: volgens mij is er ook nog een verschil tussen de Xiaomi Gateway v3 en Aqara Gateway. De Xiaomi v3 is vierkant en de Aqara is rond met Aqara logo in het midden. Welke heb jij?
[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 01-10-2019 12:23 ]
Believe. Imagine. Create.
Error: XiaomiGateway: received data from unregisted gateway!
ehhhh..HOI
Helaas, hiervoor heb je dus de V2 nodig. Staat ook in de wiki "version 2 (DGNWG02LM)". Mij is het ook niet gelukt met de Aqara hub.Cable_boy schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:18:
Als ik de wiki (letterlijk) volg om een Xiaomi Gateway (Aqara) toe te voegen aan Domoticz loop ik vast.
Huh...Begrijp ik het nu goed? Omdat Domoticz geen ondersteuning voor de v3 gateway biedt, mag de v3 geen gateway heten?Cable_boy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:00:
Heb de vierkante zoals ook in de link uit de OP. Als dat niet werkt mag het niet een gateway heten en is de OP echt misleidend

Je kunt beter stellen dat Domoticz zelf wat onduidelijk is in de handleiding, maar simpel wat Googlen en je had genoeg gebruikerservaringen gezien dat v3 niet te koppelen is(of was, want vraag het eens in het Domoticz forum hoe de vlag erbij hangt).
Hoe heb je de v3 überhaupt kunnen toevoegen. Ik en andere krijgen dit niet voor elkaar.krizzziz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:33:
Heeft iemand hier problemen om zijn Xiaomi V3 gateway te koppelen aan Domoticz? Ik heb er 2 thuis, waarvan er eentje weigert te koppelen met Domoticz. Na het correct toevoegen van de Gateway aan Domotica krijgt ik geen info over de gekoppelde devices te zien maar alleen maar de melding:
Ik heb ook gelezen dat een PR van eind 2018 de v3 pas ondersteund. Daarvoor werd de v3 niet herkend als een bruikbaar apparaat. Welke versie Domoticz draai je?
En hoe heb je een password gegenereerd?
Zoals je kunt lezen is niet Domoticz het probleem. Ik.krijg niet een password gegenereerd in de app van Xiaomi.Troetelbeer schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:44:
[...]
Huh...Begrijp ik het nu goed? Omdat Domoticz geen ondersteuning voor de v3 gateway biedt, mag de v3 geen gateway heten?
Blijft hetzelfde... Het is gewoon een gateway die met eigen Xiaomi spullen perfect werkt, of die nu wel of niet wordt ondersteund in Domoticz en of het nu aan Xiaomi of Domoticz ligt maakt niet uit.Cable_boy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:04:
[...]
Zoals je kunt lezen is niet Domoticz het probleem. Ik.krijg niet een password gegenereerd in de app van Xiaomi.
Ik heb een conbee stick in mijn nas zitten. Op de NAS draait deconz en home assistant in docker. Ik heb een paar Xiaomi sensoren en dat werkt prima. Maar ik verlies vaak de verbinding met sensoren op de eerste verdieping. Dus ik wil het zigbee signaal versterken. Zou dat kunnen met een Xiaomi gateway? Of werkt dat niet samen met conbee? En hoef ik de gateway dan alleen in het stopcontact te stoppen?
Bedankt!
Ik zal hem extra vertroetelen en dan help ik alle andere tweakers ook die zo'n HUB kopen na het lezen van de OP.Troetelbeer schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:17:
[...]
Blijft hetzelfde... Het is gewoon een gateway die met eigen Xiaomi spullen perfect werkt, of die nu wel of niet wordt ondersteund in Domoticz en of het nu aan Xiaomi of Domoticz ligt maakt niet uit.
Volgens mij kun je extra conbee / zigbee sticks gebruiken als versterker/node. Hoe je ze pairt is mij nog onduidelijk.bartje006 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:20:
Hoi,
Ik heb een conbee stick in mijn nas zitten. Op de NAS draait deconz en home assistant in docker. Ik heb een paar Xiaomi sensoren en dat werkt prima. Maar ik verlies vaak de verbinding met sensoren op de eerste verdieping. Dus ik wil het zigbee signaal versterken. Zou dat kunnen met een Xiaomi gateway? Of werkt dat niet samen met conbee? En hoef ik de gateway dan alleen in het stopcontact te stoppen?
Bedankt!
Gewoon wat van de xiaomi stekkers halen, se moeten op hetzelfde netwerk zitten om het signaal door te geven.bartje006 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:20:
Hoi,
Bedankt!
Misschien paar post terug lezen, wellicht dat er ook wel iemand is met hetzelfde probleem...krizzziz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:33:
Heeft iemand hier problemen om zijn Xiaomi V3 gateway te koppelen aan Domoticz? Ik heb er 2 thuis, waarvan er eentje weigert te koppelen met Domoticz. Na het correct toevoegen van de Gateway aan Domotica krijgt ik geen info over de gekoppelde devices te zien maar alleen maar de melding:
Het zo ook nog kunnen, dat je (metalen) NAS kast het signaal blokt. Probeer eens een USB verlengkabeltje van een meter ofzo, voordat je Zigbee zaken gaat aanschaffen.bartje006 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:20:
Hoi,
Ik heb een conbee stick in mijn nas zitten.
Mocht dat niet werken, dan is een bedraad Zigbee device (IKEA Treadfri schakelaar, b.v.) voldoende. Zigbee herconfigureert zichzelf; in de Phoscon app kun je eventueel het mesh netwerk bekijken.
Heb je hem ondertussen binnen gekregen van Reichelt? Is het een Europese verise met stekker die past?jeroen11 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:39:
[...]
Op deze pagina op HomeKitNews is veel info te vinden die je kan helpen bij het maken van je keuze. Ik heb zel de EU versie besteld, maar die is nog niet binnen (best lastig om een winkel te vinden die naar NL verstuurd, ik ben bij Reichelt uitgekomen).
Qua compatibiliteit meen ik me te herinneren dat alle Aqara sensoren (waar het mij om gaat) met hubs uit alle regio's werken, maar dat sommige andere apparaten, met nam ook niet-Aqara merken, 'gelockt' zijn, dus dat je een Chinese robot stofzuiger niet op een EU hub kan gebruiken en vice versa.
Ik heb eentje besteld bij Xiaomiproducts.nl maar ze hebben me de Chinese versie opgestuurd ipv de Europese, terwijl het wel op hun site stond

Iedereen maakt zich zo druk over het verhaal van de China server. Maar is het dan echt zo erg dat ze weten dat het 12° is in mijn tuin?
Niet mogelijk, heb je de mija versie voor nodig vooralsnog.ajampaniki schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:52:
Ik lees hier verschillende ervaringen over het koppelen van de tradfri lampen aan de xiaomi gateway. Ik heb nu twee e27 1000lm 12.5w (die van 9.99) lampen gekocht, maar krijg je ze niet gekoppeld aan mij mijia (v3) gateway. Heeft iemand dit wel al voor elkaar gekregen of is dit gewoon nog niet mogelijk?
Tsja, je weet alleen niet wat die hub nog meer uitleest uit je netwerk en uitstuurt. Ik neem aan dat tie aan je Wi-Fi gekoppeld is? Ik kan me wel voorstellen dat mensen hier problemen mee hebben. Spul uit China staat nu niet bekend om de privacy bescherming.Serena schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:30:
Op MP gooien je ze dood met de Aqara hub met HomeKit. Heb er hier inmiddels twee hangen en werkt perfect voor alarm en thermometers.
Iedereen maakt zich zo druk over het verhaal van de China server. Maar is het dan echt zo erg dat ze weten dat het 12° is in mijn tuin?
Nou, ik denk niet dat er iets zichtbaar is dat schokkend is.hpmkruit schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:37:
[...]
Tsja, je weet alleen niet wat die hub nog meer uitleest uit je netwerk en uitstuurt. Ik neem aan dat tie aan je Wi-Fi gekoppeld is? Ik kan me wel voorstellen dat mensen hier problemen mee hebben. Spul uit China staat nu niet bekend om de privacy bescherming.
So what dat ze zien dat ik Hue lampen heb. Ik ben toch een totaal oninteressant persoon. Ze zullen niet naar Limburg komen om mijn Hue Iris of Ikea lamp te saboteren. 🤣
Niet om de doemdenker uit te hangen, want ik heb immers ook een hub van xiaomi hangen, maar netwerk verkeer gaat verder dan welke apparaten er in je netwerk zitten. Denk aan welke websites je bezoekt bijvoorbeeld. Theoretisch kan er ook malware naar binnen worden geloodsd naar een pc of ander vatbaar apparaat.Serena schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:40:
[...]
Nou, ik denk niet dat er iets zichtbaar is dat schokkend is.
So what dat ze zien dat ik Hue lampen heb. Ik ben toch een totaal oninteressant persoon. Ze zullen niet naar Limburg komen om mijn Hue Iris of Ikea lamp te saboteren. 🤣
I know… Maar heb sowieso alleen maar Apple, dat is toch minder vatbaar. En zoals gezegd, ik ben toch totaal oninteressant?hpmkruit schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:49:
[...]
Niet om de doemdenker uit te hangen, want ik heb immers ook een hub van xiaomi hangen, maar netwerk verkeer gaat verder dan welke apparaten er in je netwerk zitten. Denk aan welke websites je bezoekt bijvoorbeeld. Theoretisch kan er ook malware naar binnen worden geloodsd naar een pc of ander vatbaar apparaat.
Ze doen hun best maar. Ik heb niets te verbergen.
Ik ben overigens waanzinnig blij met mijn hubs. Zo fijn, dat HomeKit nu voorzien is van een alarm…
Voor zover ik weet heb ik die. Of is de v3 geen mijia meer?hpmkruit schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:35:
[...]
Niet mogelijk, heb je de mija versie voor nodig vooralsnog.
Toevoeging: ik heb dus deze.
[ Voor 25% gewijzigd door ajampaniki op 05-10-2019 06:55 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Werkt de app van xiaomi dan nog? Ik gebruik deze sporadisch nog voor debugging.anconakip schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:00:
ik heb er voor gezorgt in mijn router dat mijn gateway geen internet naar buiten mag sturen.
Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Of zou ie echt stuk zijn?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Xiaomi Aqara Hub
Niet benoemd in de startpost. HomeKit compatible.
Technische benaming: lumi.gateway.aqhm01
Niet te koppelen met Domoticz, Homeassistant e.d.
Ali]
Xiaomi Mijia hub
v2 uit de startpost, v1 niet meer te krijgen voor zover ik weet. Hier en in de andere community's de meest gebruikte variant.
Technische benaming: lumi.gateway.v2 of lumi.gateway.v3
Wel te koppelen met Domoticz, Homeassistant e.d.
Ali
Xiaomi Aqare Airconditioning Companion v3
v3 uit de startpost. Vierkant met gaatjes. Heeft eerder wel gewerkt maar door een update is de developer code niet meer te achterhalen.
Technische benaming: lumi.acpartner.v3
Ali
Xiaomi Mijia Air Conditioning Companion v2
Niet genoemd in de startpost. Geen gateway functionaliteit. Vierkant zonder gaatjes.
Technische benaming: lumi.acpartner.v2
Ali
Xiaomi Aqara Intelligent Air Conditioner Controller Hub
Niet benoemd in de startpost (rond).
Technische benaming: lumi.acpartner.v1
Ali
Een opsomming van alle Xiaomi/Aqara hardware en de compatibiliteit met:
Homeassistant
Domoticz
Edit: Typo's en Xiaomi Aqare Airconditioning Companion v3 aangepast.
[ Voor 7% gewijzigd door ciato op 10-10-2019 14:24 ]
Het bereik van de sensoren is natuurlijk niet zo heel erg groot en achter in de tuin bij de schuur heb ik dus geen bereik. Klopt het dat ik dan nog 1 of 2 gateways kan koppelen aan de huidige gateway om zo het bereik te vergroten. Zoiets had ik hier gelezen. Eerst de eerste verwijderen, volgende toevoegen en verwijderen en dan weer 1 toevoegen. Daarna alles weer aanzetten.
Als dit juist is zoek ik het nog even op. Maar als ik een extra deurcontact wil toevoegen moet ik die toevoegen aan de eerste hub of aan de hub waarmee de deursensor verbinding heeft?
Of is een stekker in een wcd beneden ook voldoende om het bereik te vergroten? Zo ja, welke?
Had ook graag met de Zigbee2mqqt stick gewerkt maar krijg hem niet aan de praat is mijn nas. Krijg plugin niet aan de praat.
Had precies hetzelfde meegemaakt met Xiamiproducts.nl (besteld via bol.com), dat was toen een vergissing zeiden ze, maar kennelijk maken ze die vaker. Komt niet al te betrouwbaar over in ieder geval.Racingboy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:28:
[...]
Heb je hem ondertussen binnen gekregen van Reichelt? Is het een Europese verise met stekker die past?
Ik heb eentje besteld bij Xiaomiproducts.nl maar ze hebben me de Chinese versie opgestuurd ipv de Europese, terwijl het wel op hun site stond
Mijn bestelling van Reichelt is op m'n werk bezorgd vrijdag, die pik ik maandag op. Zal hier melden zodra ik meer info heb.
Dit zou inderdaad een goede uitbreiding zijn van de begin post. Echter heb ik dus zo'n vierkante Aqara Airconditioning Controller met gaatjes en die kan ik vooralsnog niet koppelen aan Domoticz omdat ik geen password/key kan genereren in de app. Zie de post omtrent het missende about menu.ciato schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:27:
Misschien goed om van de versie nummers af te stappen en met merk/modelnamen te gaan werken? Ik zie er zoveel verwarring over ontstaan hier. De lijst in de begin post is voor zover ik kan zien niet compleet. Een overzicht van alle hubs o.b.v. het Home Assistant topic (link onderaan):
Xiaomi Aqara Hub
Niet benoemd in de startpost. HomeKit compatible.
Technische benaming: als lumi.gateway.aqhm01
Ali
Xiaomi Mijia hub
v2 uit de startpost, v1 niet meer te krijgen voor zover ik weet. Hier en in de andere community's de meest gebruikte variant.
Technische benaming: lumi.gateway.v2 of lumi.gateway.v3
Ali
Xiaomi Aqare Airconditioning Companion v3
v3 uit de startpost. Vierkant met gaatjes.
Technische benaming: lumi.acpartner.v3
Ali
Xiaomi Mijia Air Conditioning Companion v2
Niet genoemd in de startpost. Geen gateway functionaliteit. Vierkant zonder gaatjes.
Technische benaming: lumi.acpartner.v2
Ali
Xiaomi Aqara Intelligent Air Conditioner Controller Hub
Niet benoemd in de startpost (rond).
Technische benaming: lumi.acpartner.v1
Ali
Een opsomming van alle Xiaomi/Aqara hardware en de compatibiliteit met:
Homeassistant
Domoticz
Er staat op de Domoticz wiki (jouw 2e link) dat je minstens de v2 moet hebben maar deze Airco Controller noemen we nu de v3 in de OP en is dus (volgens mij) niet te koppelen.
Ik heb nog even verder gezocht. Uit deze post blijkt dat de vierkante in het verleden wel heeft gewerkt maar door een update de developer code niet meer te achterhalen is. Dit gaat dan wel om Homeassistant maar in beide situaties is deze code vereist. Ik pas mijn stuk aan.Cable_boy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:09:
[...]
Dit zou inderdaad een goede uitbreiding zijn van de begin post. Echter heb ik dus zo'n vierkante Aqara Airconditioning Controller met gaatjes en die kan ik vooralsnog niet koppelen aan Domoticz omdat ik geen password/key kan genereren in de app. Zie de post omtrent het missende about menu.
Er staat op de Domoticz wiki (jouw 2e link) dat je minstens de v2 moet hebben maar deze Airco Controller noemen we nu de v3 in de OP en is dus (volgens mij) niet te koppelen.
Top! Nu nog in de OP.ciato schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:49:
[...]
Ik heb nog even verder gezocht. Uit deze post blijkt dat de vierkante in het verleden wel heeft gewerkt maar door een update de developer code niet meer te achterhalen is. Dit gaat dan wel om Homeassistant maar in beide situaties is deze code vereist. Ik pas mijn stuk aan.
Heb inmiddels ook een v2 Mi gateway besteld want ik kan niet wachten op de nieuwe met Homekit en BT.
Nee, oude mija sensoren werken ook op de aqara hubHelox-in-a-box schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:56:
Is het trouwens niet zo dat je geen oude sensoren kan toevoegen aan de nieuwe HomeKit gateway? Alleen maar aqara sensoren...
Waarom een gateway. Je kunt ook ergens halverwege een Xiaomi socket (zigbee versie!) in een stopcontact drukken.mike123 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:36:
Het bereik van de sensoren is natuurlijk niet zo heel erg groot en achter in de tuin bij de schuur heb ik dus geen bereik. Klopt het dat ik dan nog 1 of 2 gateways kan koppelen aan de huidige gateway om zo het bereik te vergroten.
Goed om te weten! Even op een actie wachten en dan kunnen de sensoren direct op HomeKit ipv via homebridgehpmkruit schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:57:
[...]
Nee, oude mija sensoren werken ook op de aqara hub
Ben je zeker dat deze dan dient als repeater? Ik moet zeggen dat mijn bereik super goed is over heel het huis tot buiten. Heb 1 socket in de living steken, maar durf niet te zeggen of deze het signaal versterkt.jobr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:23:
[...]
Waarom een gateway. Je kunt ook ergens halverwege een Xiaomi socket (zigbee versie!) in een stopcontact drukken.
Ik zou het bereik wel eens in kaart willen brengen, maar heb geen idee hoe.
Ja, ik gebruik deze ook.wars schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:42:
[...]
Ben je zeker dat deze dan dient als repeater? Ik moet zeggen dat mijn bereik super goed is over heel het huis tot buiten. Heb 1 socket in de living steken, maar durf niet te zeggen of deze het signaal versterkt.
Ik zou het bereik wel eens in kaart willen brengen, maar heb geen idee hoe.
Volgens mij is alles (Zigbee device) op 230V ook een repeater.
Volgens mij wel brand-based. Mijn Ikea lampen versterken het signaal voor de Xiaomi sensoren in elk geval nietjobr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:44:
[...]
Ja, ik gebruik deze ook.
Volgens mij is alles (Zigbee device) op 230V ook een repeater.
Ik bedoel inderdaad de zigbee devices van Xiaomi die ook werken op de gateway.Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:48:
[...]
Volgens mij wel brand-based. Mijn Ikea lampen versterken het signaal voor de Xiaomi sensoren in elk geval niet
Dank voor je antwoord. Maar weet je of er ook een Xiaomi socket is met een EU aansluiting?jobr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:23:
[...]
Waarom een gateway. Je kunt ook ergens halverwege een Xiaomi socket (zigbee versie!) in een stopcontact drukken.
Ik vind vooral chineese aansluitingen en de meest met wifi ipv Zigbee.
Heb je misschien een link voor mij?
Ik heb deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/CIJvZnag
Is natuurlijk Europese stekker voor nodig. Was toen wel wat goedkoper. Op gearbest en banggood ook te vinden normaal.
Iets duurder, maar wel een stuk fraaier en kleiner: innr SP20.
Met een beetje mazzel vind je die voor ongeveer 20 euro.
Maar die versterkt Xiaomi niet omdat het een ander merk is. Dat is juist hetgeen dat hierboven wordt uitgelegd. Het gaat niet om het hebben van een stopcontact, maar van een versterker.Henkiejoo schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:22:
@mike123
Iets duurder, maar wel een stuk fraaier en kleiner: innr SP20.
Met een beetje mazzel vind je die voor ongeveer 20 euro.
Ik ga hem ook retour sturen. Had gevraagd om een Europese versie op te sturen, maar volgens hun bestaat deze niet. Heb hem dan maar een linkje gestuurd en instructies gevraagd om de Chinese versie retour te sturen.jeroen11 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
Had precies hetzelfde meegemaakt met Xiamiproducts.nl (besteld via bol.com), dat was toen een vergissing zeiden ze, maar kennelijk maken ze die vaker. Komt niet al te betrouwbaar over in ieder geval.
Mijn bestelling van Reichelt is op m'n werk bezorgd vrijdag, die pik ik maandag op. Zal hier melden zodra ik meer info heb.
Ik wacht nog even af wat je van Reichelt hebt ontvangen, vooraleer ik m'n bestelling daar plaats.

Ga nu kijken hoe het met bereik zit, maar omdat de hub in totaal 5 verdiepingen met veel beton moet bereiken verwacht ik dat ik versterkers nodig heb. Het meest logisch is een EU plug, deze is in ontwikkeling schijnt het maar nog nergens te koop. Een andere optie om mesh uit te breiden zouden in theorie lampen kunnen zijn (die hebben immers ook permanent spanning nodig) maar ik heb nog nergens bevestigd gezien dat die de mesh versterken.
Bedankt! Dan ga ik hem daar ook bestellen.jeroen11 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:42:
@Racingboy Kan bevestigen dat mijn Reichelt bestelling de EU variant heeft geleverd:
[Afbeelding]
.
Heb je alsjeblieft de link naar de gateway op Reichelt? Ik kan hem gewoon niet vinden 😞 alvast bedanktjeroen11 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:42:
@Racingboy Kan bevestigen dat mijn Reichelt bestelling de EU variant heeft geleverd:
[Afbeelding]
deze vermoed ik: https://www.reichelt.nl/a...ara-zhwg11lm-p263541.htmljeffoe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:25:
[...]
Heb je alsjeblieft de link naar de gateway op Reichelt? Ik kan hem gewoon niet vinden 😞 alvast bedankt
Ben gewoon benieuwd.
https://www.banggood.com/nl/KONKE-Zigbee-3_0-Open-Protocol-Smart-Home-Human-Body-Sensor-Wireless-Connection-Light-Motion-Sensor-Switch-From-Xiaomi-Eco-system-p-1551514.html?rmmds=search&cur_warehouse=GWTR
Het is me overigens niet gelukt hem te installeren. Hij blijft hangen op ‘Connecting...’ met een blauw knipperende LED. Al diverse dingen geprobeerd (5 Ghz uitzetten, DNS naar 8.8.8.8 etc) maar werkt allemaal niet. Morgen nog maar eens proberen.
Wellicht handig om een factory reset uit te voeren voordat je het nog een keer gaat proberen. Dat doe je door 10x snel achterelkaar te drukken op de knop.
Signature
Nee, die kan je dan niet meer gebruiken. Maar dat geeft voor mij niet. Ik heb alles via domoticz werken. En als je even wat moet aanpassen geef je hem tijdelijk internet toegang.hpmkruit schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Werkt de app van xiaomi dan nog? Ik gebruik deze sporadisch nog voor debugging.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Thanks, had dit min of meer al zo geprobeerd maar misschien was het uitzetten van 5Ghz niet voldoende, zal m'n 5Ghz een andere naam geven zodat ik zeker weet dat hij met de 2.4 verbinding heeft.Repsect schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:25:
@jeroen11 Ik heb de Chinese Aqara hub geïnstalleerd. Je moet zeker zijn dat je met de telefoon op een 2.4GHz Wifi verbinding zit. Verder de hub opzetten in de Mi Home app. Met de Aqara app lukte het mij ook, maar kon ik geen devices toevoegen.
Wellicht handig om een factory reset uit te voeren voordat je het nog een keer gaat proberen. Dat doe je door 10x snel achterelkaar te drukken op de knop.
Toevallig een wifi naam en of wachtwoord wat rare tekens bevat? Dit wil nog wel eens fout lopen bij apparaten, ik weet niet of het bij de hub ook zo is.jeroen11 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:20:
@jeffoe de link die @wars plaatste is de juiste Reichelt link.
Het is me overigens niet gelukt hem te installeren. Hij blijft hangen op ‘Connecting...’ met een blauw knipperende LED. Al diverse dingen geprobeerd (5 Ghz uitzetten, DNS naar 8.8.8.8 etc) maar werkt allemaal niet. Morgen nog maar eens proberen.
Tekens zoals !@#$%^&*()_+
Dat werkt hier gewoon. Heb twee Chinese hubs gekoppeld en heb een raar wachtwoord.Dacuuu schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:02:
[...]
Toevallig een wifi naam en of wachtwoord wat rare tekens bevat? Dit wil nog wel eens fout lopen bij apparaten, ik weet niet of het bij de hub ook zo is.
Sinds een paar weken hebben wij een pelletkachel beneden, daardoor hebben wij beneden geen radiatoren meer, maar nog wel een thermostaat die straks moet zorgen dat de bovenverdieping wel warm blijft (vooral kinderkamer). Ik vind een Google Nest o.i.d. best prijzig, dus zat te denken aan de volgende opstelling:
- Mijia smart thermostaat boven op de overloop https://nl.aliexpress.com/item/32843317768.html
- Mijia smart socket op het stopcontact van de CV ketel https://nl.aliexpress.com...8148356.10.4119308axWwojU
Regel instellen in de app dat de CV aan gaat bij <'gewenste temp'.
Is er iemand die dit al geprobeerd heeft, en dit draaiende heeft?
Vast bedankt!
Mag hopen dat niemand dit geprobeerd dan wel draaiende heeft.AFCAjax schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:28:
Goedemorgen Tweakers,
Sinds een paar weken hebben wij een pelletkachel beneden, daardoor hebben wij beneden geen radiatoren meer, maar nog wel een thermostaat die straks moet zorgen dat de bovenverdieping wel warm blijft (vooral kinderkamer). Ik vind een Google Nest o.i.d. best prijzig, dus zat te denken aan de volgende opstelling:
- Mijia smart thermostaat boven op de overloop https://nl.aliexpress.com/item/32843317768.html
- Mijia smart socket op het stopcontact van de CV ketel https://nl.aliexpress.com...8148356.10.4119308axWwojU
Vast bedankt!
Ga kijken naar een oplossing voor je CV en kijk of je via een Home Assistant of vergelijkbaar systeem je doel bereikt. Niet deze hobby-bob oplossing op een cruciaal apparaat als een CV.
What's the speed of dark?
Hmmm, heb spaties in mijn wachtwoord, misschien dat dat het is. Zal het vanavond eens testen.Dacuuu schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:02:
[...]
Toevallig een wifi naam en of wachtwoord wat rare tekens bevat? Dit wil nog wel eens fout lopen bij apparaten, ik weet niet of het bij de hub ook zo is.
Dit is echt de slechts denkbare oplossing voor je "probleem". Je CV moet altijd aan staan. Je moet zorgen voor een rechtstreekse oplossing op je CV (zoals iemand hierboven al aangeeft) en ja, dat is prijziger...AFCAjax schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:28:
Goedemorgen Tweakers,
Vast bedankt!
Kijk eens in het Tado topic. Slimme thermostaat slimme knoppen en knal een muuthermostaat in één van de kamers als de temperatuur niet goed wordt gemeten. Is een stuk duurder maar wel veiliger.Troetelbeer schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:19:
[...]
Dit is echt de slechts denkbare oplossing voor je "probleem". Je CV moet altijd aan staan. Je moet zorgen voor een rechtstreekse oplossing op je CV (zoals iemand hierboven al aangeeft) en ja, dat is prijziger...
Ik snap datDaniel. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:21:
[...]
Kijk eens in het Tado topic. Slimme thermostaat slimme knoppen en knal een muuthermostaat in één van de kamers als de temperatuur niet goed wordt gemeten. Is een stuk duurder maar wel veiliger.
@AFCAjax Wat @Daniel. dus zegt
Instellen ging vlot. Nu wachten op de accessoires die uit China komen.
Mooi! Ik ben inmiddels een stap verder en het lijken de spaties in mijn wifi wachtwoord te zijn waar hij niet mee overweg kan. Maar als ik dat aanpas werken allerlei wifi devices niet meer dus ik wacht even tot het weekend tot ik mijn hub ga installeren. De accessoires heb ik al ;-)Racingboy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:17:
De hub die ik bij Reichelt gekocht heb, is toegekomen. Ook een EU versie met de juiste stekker.
Om issues met Zigbee2mqtt uit te sluiten heb ik ook geprobeerd om opnieuw met de Homey te pairen, met hetzelfde resultaat. De sensor lijkt geen teken van leven te geven.
Heeft iemand dus toevallig de gouden tip om de sensor weer gepaired te krijgen?
Voor de duidelijkheid:
Ik houd de pair/reset knop dus een tijd ingedrukt totdat het ledje brand en daarna een aantal keren knippert. En meestal blijf ik daarna ongeveer elke seconde de knop nog even indrukken waarna het lampje even knippert. Maar ook als ik niet elke seconde de knop opnieuw indruk werkt het pairen dus niet.
Al wel een nieuwe batterij geprobeerd? Doet soms wonderenRobertMe schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:41:
Ik heb al een hele tijd een Aqara temperature & humidity sensor. Deze is altijd gekoppeld geweest aan een Homey en werkte in zoverre goed. Nu ben ik bezig met het migreren naar Zigbee2Mqtt en alle (Xiaomi/Aqara) sensoren en buttons krijg ik over gezet, de een wat sneller/makkelijker dan de ander, maar in zoverre gaat het goed. Alleen deze temperature & humidity sensor krijg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Bij het 'ontkoppelen' van de Homey moest ik de pair knop ingedrukt houden en toen werd deze ook meteen verwijderd. Dus je zou zeggen dat de batterij, het knopje etc allemaal nog goed zijn. Maar wat ik ook probeer, 5 seconden knop inhouden, en daarna elke seconde blijven drukken, of alleen 5 seconden inhouden (tot het ledje knippert) en dan wachten, het pairen lukt niet.
Om issues met Zigbee2mqtt uit te sluiten heb ik ook geprobeerd om opnieuw met de Homey te pairen, met hetzelfde resultaat. De sensor lijkt geen teken van leven te geven.
Heeft iemand dus toevallig de gouden tip om de sensor weer gepaired te krijgen?
Voor de duidelijkheid:
Ik houd de pair/reset knop dus een tijd ingedrukt totdat het ledje brand en daarna een aantal keren knippert. En meestal blijf ik daarna ongeveer elke seconde de knop nog even indrukken waarna het lampje even knippert. Maar ook als ik niet elke seconde de knop opnieuw indruk werkt het pairen dus niet.
Nope, gezien de sensor bij mijn weten nog normaal functioneerde, het 'ontkoppelen' wel meteen plaats vond, het ledje wel brand/knippert en het een niet standaard batterij is heb ik daar verder nog niet naar gekeken.Toppe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 05:57:
[...]
Al wel een nieuwe batterij geprobeerd? Doet soms wonderen
Zit deze batterij toevallig ook nog in andere Xiaomi sensoren? Ik heb nog wat contact sensoren (die zullen wel kleiner zijn?), cubes (daar zit sowieso een grotere in), motion sensors (potentieel wel dezelfde?), wall switch en nog een Xiaomi Wireless Switch. Dan kan ik in eerste instantie daar even mee ruilen/testen voordat ik nieuwe bestel en dat niet de oorzaak is.
Hmm, ik heb geen idee. Bij nieuwe sensoren bestel ik altijd een reserve batterij mee dus heb altijd voorraad.RobertMe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 06:22:
[...]
Nope, gezien de sensor bij mijn weten nog normaal functioneerde, het 'ontkoppelen' wel meteen plaats vond, het ledje wel brand/knippert en het een niet standaard batterij is heb ik daar verder nog niet naar gekeken.
Zit deze batterij toevallig ook nog in andere Xiaomi sensoren? Ik heb nog wat contact sensoren (die zullen wel kleiner zijn?), cubes (daar zit sowieso een grotere in), motion sensors (potentieel wel dezelfde?), wall switch en nog een Xiaomi Wireless Switch. Dan kan ik in eerste instantie daar even mee ruilen/testen voordat ik nieuwe bestel en dat niet de oorzaak is.
Ik heb een soort gelijk issue gehad met een druk knop van ze die ook helemaal niets meer wou doen, deze begon het spontaan na 4 weken weer te doen... Gekke Chinese artikelen
Met de batterij uit de Xiaomi Wireless Switch (beide CR2032) heb ik hem nu inderdaad weten te pairen, en ook met de oude batterij werkt die nog/geeft waardes door.Toppe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 05:57:
[...]
Al wel een nieuwe batterij geprobeerd? Doet soms wonderen
Beetje raar verhaal dus, ook omdat ik de batterij eerder al eruit heb gehad dus het was bij wijze van geen vastloper of zo die door een 'herstart' is opgelost.
bron
Dit heb ik zelf nog niet kunnen testen maar het zou een mooie work around zijn om de hub toch in Homeassistant te kunnen krijgen.Hi All
I have new aqara hub with support of homekit. So in same boat. On the date of this post state is the following:So if it is sufficient for you - enjoy ). In my case i had to reset aqara hub and returned back to pure apple homekit to use buttons and contact sensors for now…
- you CAN add your aqara hub (and all its bridged accessories) to home assistant using homekit controller component (https://www.home-assistant.io/components/homekit_controller/ 107)
- todo so you need to remove your hub from home app (if its already added to it)
- make sure you use PIN of your aqara (8 numbers) hub in configure action as XXX-XX-XXX format otherwise it does not work
- however please note that on the date of posting HA ver. 0.91.0.dev0 does not have support for aqara mini switches and for aqara contact sensors. it supports hub/ its light/security system and temp/humidity sensors for now.
Ik dacht dat de Chinese accessoires niet werken op de EU versie?Racingboy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:17:
De hub die ik bij Reichelt gekocht heb, is toegekomen. Ook een EU versie met de juiste stekker.
Volgens mij is dat alleen wanneer je hem op een EU server zet. Dit artikel geeft dezelfde conclusie.Troetelbeer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:16:
[...]
Ik dacht dat de Chinese accessoires niet werken op de EU versie?