't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 23-12-2017 15:59 ]
Een strakke boxershort zit al klote (vind ik, en ik denk nog een hoop andere heren), dus een legging zal wel niet heel veel beter zittenBestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:46:
[...]
Het is geen schreeuw om aandachtIk vind het leuk en het lokt soms/zelden een reactie uit. Dank je voor mening en
![]()
@ -tom-562
En wat er vrijer aan is? Ardana geeft het antwoord al. Een legging is iets heel anders dan een broek. Probeer maar. Voor mij is het rokdragen echt een uitkomst. Ik zweet best veel en in een broek is dat voor mij een erg plakkerig gevoel. Met een legging en rok heb ik dat niet.
Vaak bu'j te bang!
Tja. Een rok vind ik voor de Nederlandse man al raar, maar als je dat graag wilt dragen, be my guest.
Maar als daar dan later die legging bij komt, vraag ik me wel af of het in het begin wel om die rok ging.
Alsnog, een rok + legging voelt gewoon heel anders dan een broek, spijkerbroek of pantalon. True, zonder legging voelt het ook weer anders, maar een deel van het verschil blijf je wel voelen.NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:01:
Ik denk dat er een piepklein verschil zit tussen het begin, het anders voelen/willen/geaccepteerd worden met een rok, naar het opeens ook nog een glitter paars legging eronder aantrekken.
Tja. Een rok vind ik voor de Nederlandse man al raar, maar als je dat graag wilt dragen, be my guest.
Maar als daar dan later die legging bij komt, vraag ik me wel af of het in het begin wel om die rok ging.
De een vind een strakke boxer of legging strak voelen, de ander vind het juist veel vrijer voelen.
En dat je met dit weer een legging onder een rok aan doet, vind ik niet heel vreemd. Dames doen het toch ook? Overigens waren het ook hier weer volgens mij de mannen die als eerste een legging droegen.

Bijvoorbeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 23-12-2017 20:49 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Reiken tot bijna mijn knie.
Draag ik soms als ik na het douchen alleen nog wat op de bank wil hangen, soms slaap ik er in, vooral in de zomer. Het is dan ook het enige wat ik draag, en vooral bij warm weer best prettig.
Ik kan mij voorstellen dat meer kledingkeuzes voor mannen soms best prettig zouden kunnen zijn. Misschien iets om de komende zomer eens uit te proberen.
Ik kom net terug uit Oman en Dubai en daar lopen de mannen allemaal in een disdasha. Dat is eigenlijk ook een jurk. Ik heb er een mee terug genomen, die zal ik eens proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door RogerWilco2 op 23-12-2017 22:19 ]
Lange t shirts.RogerWilco2 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:17:
Ik heb geen rok of jurk of zo, wel een paar extra lange Tshirts (Ik ben zelf niet zo lang).
Reiken tot bijna mijn knie.
Draag ik soms als ik na het douchen alleen nog wat op de bank wil hangen, soms slaap ik er in, vooral in de zomer. Het is dan ook het enige wat ik draag, en vooral bij warm weer best prettig.
Ik kan mij voorstellen dat meer kledingkeuzes voor mannen soms best prettig zouden kunnen zijn. Misschien iets om de komende zomer eens uit te proberen.
Ik kom net terug uit Oman en Dubai en daar lopen de mannen allemaal in een disdasha. Dat is eigenlijk ook een jurk. Ik heb er een mee terug genomen, die zal ik eens proberen.
Die heten bij vrouwen Longshirts
Echt een zomer outfit
De man rechts op het plaatje draagt géén legging, wat ook naar voren komt in de tekst onder het plaatje.Ardana schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:47:
[...]
Alsnog, een rok + legging voelt gewoon heel anders dan een broek, spijkerbroek of pantalon. True, Overigens waren het ook hier weer volgens mij de mannen die als eerste een legging droegen.
[afbeelding]
Bijvoorbeeld.
Mogelijk zou je het een skinny "jeans" kunnen noemen, al was de jeans toen nog niet uitgevonden.
Dus je geeft hierbij aan dat je geen man bent? Prima hoor, maar dat verklaart wel waarom je zwierige rokjes draagtBestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:25:
[...]
Lange t shirts.
Die heten bij vrouwen LongshirtsEn inderdaad dragen vrouwen die met alleen een panty of een legging eronder. Mannen kunnen die ook prima dragen (met een korte broek eronder) Ik zou hem dragen zoals vrouwen het doen. Legging aantrekken en een longshirt en klaar is mijn outfit.
Echt een zomer outfit
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
ZuchtSt@m schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:30:
[...]
Dus je geeft hierbij aan dat je geen man bent? Prima hoor, maar dat verklaart wel waarom je zwierige rokjes draagt(Dat je een rok aan wil zal me jeuken, dat je de term zwierig noemt i.c.m. met je foto's.. nah)

Ik zou hem dragen zoals vrouwen het doen.
Is een groot verschil met ik vind het fijn, vind het mooi of wil geaccepteerd worden.
What's next, pumps?
Nee een longshirtNeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:46:
Is wel een cruciaal iets wat je daar zei.
Is een groot verschil met ik vind het fijn, vind het mooi of wil geaccepteerd worden.
What's next, pumps?
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 23-12-2017 22:48 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nooit, want daar ga ik niet op lopen. Geen interesse in.NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:46:
Is wel een cruciaal iets wat je daar zei.
What's next, pumps?
Even voor allen in dit topic.
Nogmaals, ik draag een rok, maar dat wil niet betekenen dat ik een vrouw ben of wil worden. Opmerkingen over mijn geaardheid stel ik niet op prijs, en is offtopic.
Kijk ook alle modbreaks even na voordat je op verstuur klikt.
Tot slot nog dit: laten we wat verdraagzamer zijn in deze wereld.
Fijne feestdagen.
[ Voor 32% gewijzigd door Bestla op 23-12-2017 23:02 ]
Een rok dragen als man is ook hilarisch.Jay-P schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:15:
Het is ergens ook gewoon hilarisch. Mannen die de dertig al ver gepasseerd zijn, halve dagen op GoT rondhangen in world of warcraft en PlayStation 4 topics en hier dan even gaan uitleggen wat wel en niet mannelijk is.
Facts don't care about your feelings
Hoezo? Ik merk er niets van als ik over straat loop, of bij vrienden of familie kom. Waren vrouwen ook hilarisch toen ze broeken aantrokken?YoshiBignose schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:19:
[...]
Een rok dragen als man is ook hilarisch.
Coco Chanel kreeg wel het één en ander aan opmerkingen te verduren.Bestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:38:
[...]
Hoezo? Ik merk er niets van als ik over straat loop, of bij vrienden of familie kom. Waaren vrouwen ook hilarisch toen ze broeken aantrokken?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Maar het probleem met dit soort topics in een maatschappij die niet ingesteld is op rokken bij mannen, is dat je al heel snel twee kampen hebt. Enerzijds heb je de 'HAH, GAAAAY' kant en aan de andere kant de voorstanders. Daar tussenin heb je een kamp dat de beide standpunten wel begrijpt. Zo snap ik de mensen die dit maar raar vinden, maar van de andere kant accepteer ik het feit dat sommigen een rok prettig vinden. Ik snap het niet, maar goed, iedereen moet doen wat ie wil.
Sommige reacties zijn dan ook niet heel vreemd. Dan is het natuurlijk een tweede of je, wanneer je een rok stom vindt, wel moet reageren hier. Het is wat anderen ook al zeggen: als je Apple kut vindt ga je niet in die topics zeggen dat je het kut vindt. Ik vind Apple niks dus ik blijf weg uit die topics.
Maar weer even terug naar onze maatschappij. Een rok wordt door de meerderheid gezien als iets vrouwelijks en mannen die het dragen kunnen niet hetero zijn. Want vrouwelijk + hetero gaat niet samen ofzo. Draag wat je wilt dragen maar kijk niet gek op van vervelende reacties. Je weet van tevoren dat je als man met een rok vreemd aangekeken gaat worden en dat mensen dingen gaan vragen, of vervelende dingen roepen. Dat krijg je nou eenmaal wanneer je iets doet dat in een maatschappij niet geaccepteerd is als zijnde normaal. Maar blijf het gewoon dragen, blijf gewoon posten in dit topic als je rokken tof vindt en doe gewoon waar je je goed bij voelt.
Fijne feestdagen aan de uniseks-rokken-liefhebbers hier!
Toevallig liep ik er laatst ook aan te denken, vooral voor richting de zomer. De enige korte broeken die ik tot nu toe heb kunnen vinden, die lekker zitten en ook nog fatsoenlijk passen, zijn van die sweatpants achtige dingen en dus vrij warm. Ook door de maten klopt er altijd wel iets niet helemaal in de verhoudingen.
Ik ben 1,86m en schommel zo tussen de 113-118kg. Zit dus redelijk een buikje aan en - ook met normaal gewicht - denk ik ook te maken te hebben met een relatief groot achterwerk. Dit maakt goed passende broeken vinden best lastig.
En als ik het zo goed lees, zou een wijd zittende rok best een uitkomst kunnen zijn
Aan de andere kant... Ben ik een ontzettend doetje en ben ik dus wel een beetje bang dat de meeste kilts net wat te 'stoer' voor mijn zijn. Dus wellicht iets andere modellen gaan zoeken
Heupomvang bij mij is 105cm dat vertaald zich in damesmaat 44/46
En die stoffen kilts van Large.nl dan? Die groene valt toch wel mee wat stoerheid betreft?
[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 23-12-2017 23:58 ]
Je bedoelt dat niemand raar naar je kijkt of vrienden/familie er wat van zeggen? Kan ik bijna niet geloven. Alhoewel de meeste mensen tegenwoordig druk bezig zijn met een telefoon in hun hand. Waarschijnlijk kan je naakt lopen over straat en mensen hebben het nog niet door.Bestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:38:
[...]
Hoezo? Ik merk er niets van als ik over straat loop, of bij vrienden of familie kom. Waren vrouwen ook hilarisch toen ze broeken aantrokken?
Heb je een directe link daarvoor? Ik kom alleen bij deze uit namelijk.Bestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:54:
Tip : @ShitHappens A lijn rokken zijn een model zoals de naam al zegt. Smal van boven wijd van onder. En kijk gewoon bij Bonprix en Zalando.
Heupomvang bij mij is 105cm dat vertaald zich in damesmaat 44/46
En die stoffen kilts van Large.nl dan? Die groene valt toch wel mee wat stoerheid betreft?
Op zich wel leuk, kwam ook deze tegen, geen kilt maar wel heerlijk neutraal
Echt ik merk het niet en al mijn vrienden en familie accepteren het gewoon. Mijn vrouw steunt mij ook enorm en kijkt mee met mijn kledingkeuze en lachen soms wat af.YoshiBignose schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:58:
[...]
Je bedoelt dat niemand raar naar je kijkt of vrienden/familie er wat van zeggen? Kan ik bijna niet geloven. Alhoewel de meeste mensen tegenwoordig druk bezig zijn met een telefoon in hun hand. Waarschijnlijk kan je naakt lopen over straat en mensen hebben het nog niet door.
Ik zie dat de grote maten en die groene uit de collectie zijn. Geduld hebben want dat zal wel aangevuld worden in het nieuwe jaar.ShitHappens schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:03:
[...]
Heb je een directe link daarvoor? Ik kom alleen bij deze uit namelijk.
Op zich wel leuk, kwam ook deze tegen, geen kilt maar wel heerlijk neutraal
En die sauter and sway is prachtig.
En zoiets zou ook nog best moeten lukken, mits ik motorisch capabel genoeg ben om bij de rits te komen
Ook mooi, en die had ik ook al gezien.ShitHappens schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:11:
Ahja, is ook nog lang geen voorjaar gelukkig![]()
En zoiets zou ook nog best moeten lukken, mits ik motorisch capabel genoeg ben om bij de rits te komen
Rits aan de voorzijde dichtdoen, en de rok 180 graden draaien
Maar zijn die niet te kort? Als je gaat zitten is hoe korter de rok, hoe lastiger om zekere zaken te verbergen.
Ik vind dat al lastig bij rokken tot op de knie.
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 24-12-2017 00:22 ]
https://www.attitudeholla...ssic-skirt-black-brocade/
Zoiets heb ik dus in de kast liggen, maar dan met nog wat metaalwerk er aan
Stoer en erg mooi.McKaamos schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:22:
Of dit, voor als het net nog niet warm genoeg is om met blote onderbenen te lopen:
https://www.attitudeholla...ssic-skirt-black-brocade/
Zoiets heb ik dus in de kast liggen, maar dan met nog wat metaalwerk er aan
Wellicht wat aan de lange kant, vooral voor in de zomer... En sowieso met dat tasje achtig ding eraf
Ahja, dat kan ook nogBestla schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:15:
[...]
Ook mooi, en die had ik ook al gezien.![]()
Rits aan de voorzijde dichtdoen, en de rok 180 graden draaien
Maar zijn die niet te kort? Als je gaat zitten is hoe korter de rok, hoe lastiger om zekere zaken te verbergen.![]()
Ik vind dat al lastig bij rokken tot op de knie.
Yep, dat gaat bij mij ook wel goed, mits je er op letShitHappens schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:40:
[...]
Wellicht wat aan de lange kant, vooral voor in de zomer... En sowieso met dat tasje achtig ding eraf
[...]
Ahja, dat kan ook nogEven nagemeten: bij de grootste maat, zou deze lang genoeg moeten zijn om bij mij op de knie te vallen. Staand in elk geval. Dan zou dat zittend toch best goed moeten gaan?
Met een langere rok in combinatie met een wat lagere zitgelegenheid ook wel slim om te doen, anders krijg je zo'n berg rok onder je kont en dat zit niet prettigBestla schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:44:
[...]
Yep, dat gaat bij mij ook wel goed, mits je er op letOok de manier van gaan zitten verschilt. Eerst je rok strak tegen je kont trekken en gaan zitten. Zo krijg je geen kreukels in de rok.
En anders, ach, iedereen maakt wel eens een foutje toch?
Is het al lente?
[ Voor 36% gewijzigd door Bestla op 24-12-2017 08:01 ]
Ik heb het geprobeerd onder een kilt, maar dat vond ik geen succes. Je krijgt eelt op plekken waar je het nu net niet wilt.YoshiBignose schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:46:
Is de verleidelijke volgende stap een rok dragen zonder onderbroek?
Zo, ik dacht even dat ze je hadden opgehangen. Dat hoeft van mij echt niet. Ik vind het wel vreemd, maar je zou zo door kunnen gaan voor een schot...
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Wat ze allebei wel zijn : een rok

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 10:10 ]
Ze zeggen het misschien niet direct tegen je, maar als je denkt dat er niet achter je rug om geluld en uitgelachen word dan heb je het vrijwel zeker mis.Bestla schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:38:
[...]
Hoezo? Ik merk er niets van als ik over straat loop, of bij vrienden of familie kom. Waren vrouwen ook hilarisch toen ze broeken aantrokken?
Lekker belangrijk wat ze achter mijn rug doen. Ik lach ook wel eens om iemand, dat is heel normaal.unfor schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:11:
[...]
Ze zeggen het misschien niet direct tegen je, maar als je denkt dat er niet achter je rug om geluld en uitgelachen word dan heb je het vrijwel zeker mis.
Kort geleden de uitspraak dat je het zou dragen zoals vrouwen het doen.
En nu het stukje "wat ze wel zijn, een rok
Joh, dat is de titel en daar gaat het al 18 pagina's over.
Ik snap even niet waarom je dat dan weer zo pontificaal, 'emoji'ed' moet aanduiden.
Komt toch iets meer over als willen shockeren. Net zoals naar de kapper gaan en bewust afwachten of ze het over je rok gaan hebben.
Je bent niet opeens speciaal hè omdat je een rok draagt.
Als mensen je willen uitschelden of over je willen praten, dan doen ze dat.
Het komt alleen een beetje over alsof je een rok als middel daarvoor wilt gebruiken.
En die indruk wek je zelf, met bepaalde uitingen hier.
Zoals ik zei, het topic is momenteel een stuk verdraaider dan je OP waarin je enkel aangaf dat een rok mogelijk zou moeten zijn voor een man.
Ah. Je maakt het iets extremer nu door er een dansende banaan met rok bij te editen.
Just proving my point.
[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-12-2017 10:15 ]
Je moet er ook niet teveel achter zoeken hoor. Ik voel mij er goed bij. Punt. Als je daar niet tegen kan, kijk de andere kant op of reageer niet.
Dansende banaan met rok : Niet zo serieus joh,
Ik begin een beetje moe te worden om mij te verdedigen tegen uitspraken dat ik het alleen doe om te shockeren. Welnee, dat mensen zich geshockeerd voelen daar merk ik niets van. Ik loop toch niet in mijn blote reet op straat, dan zou ik wel mensen shockeren, maar misschien ook niet.
Shockeren is dus een veels te extreme uitspraak.
Ik gedraag mij gewoon normaal, en ben netjes gekleed en beleefd in de omgang. Daar zouden nog een hoop mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat ik een rok loop doet niet terzake, dat is mijn ervaring.
[ Voor 51% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 10:37 ]
Er mag blijkbaar geen discussie gevoerd worden over het onderwerp, mannen in rokken.
Je hebt de voor, midden en tegenstanders over dit onderwerp hier gehad.
Wat is het nu nog?
Je gelijken vinden? Andere mannen die rokjes dragen en dan babbelen over welke rok, print waar in de aanbieding is en foto's plaatsen van die rokjes?
Of overdreven blij uiten dat je rokjes draagt?
Is het omdat gender neutraliteit nu hot topic is en er plaats moet zijn voor zulke mensen, of kan ik ook een topic openen over skinny jeans of winterjassen of zal die gesloten worden omdat er eigenlijk geen toegevoegde waarde meer in zit.
Dat er rokken door mannen gedragen wordenNeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:33:
Maar waar staat dit topic nu nog voor?
Ja, en wat is daar mis mee? Als je het niets vindt, blijf dan weg uit dit topic.Wat is het nu nog?
Je gelijken vinden? Andere mannen die rokjes dragen en dan babbelen over welke rok, print waar in de aanbieding is en foto's plaatsen van die rokjes?
Of overdreven blij uiten dat je rokjes draagt?
Welnee, dat het nu precies in de aandacht is heeft er niets mee te maken, het is eerder toeval. En als je zelf een topic wilt openen over skinny jeans voor mannen , be my guest.Is het omdat gender neutraliteit nu hot topic is en er plaats moet zijn voor zulke mensen, of kan ik ook een topic openen over skinny jeans of winterjassen of zal die gesloten worden omdat er eigenlijk geen toegevoegde waarde meer in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 10:44 ]
Wie zegt dat dat niet mag dan? Gezien de vele reacties hier lijkt dat vooral jouw beeld te zijn?Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:19:
Door het te gewoon te dragen kan ik al een reactie krijgen. Als ik dat niet wil moet ik niet in een rok de straat op gaan. En een rok moet gewoon mogelijk zijn voor een man, daar ben ik groot voorstander van.
De meeste mensen boeit het weinig wat jij aandoet, men lijkt vooral geirriteerd door het look-at-me-im-special ondertoontje?
Je opent toch een topic? Of had het bij de OP moeten blijven? Ik snap echt niet wat de bedoeling is. Je draagt een rok. Prachtig.Je moet er ook niet teveel achter zoeken hoor. Ik voel mij er goed bij. Punt. Als je daar niet tegen kan, kijk de andere kant op of reageer niet.
Vervolgens reageer je op reacties, waarbij je als het om je eigen "gevoelens" gaat dingen zegt als: "leven en laten leven", maar als het andermans mening betreft dan is je conclusie: "kijk de andere kant op of reageer niet."
Dus je bent nogal selectief

Dat is het punt; mensen zijn waarschijnlijk ook niet geshockeerdWelnee, dat mensen zich geshockeerd voelen daar merk ik niets van. Ik loop toch niet in mijn blote reet op straat, dan zou ik wel mensen shockeren, maar misschien ook niet.

Het lijkt er wel een beetje op dat jij verwacht/hoopt dat mensen geshockeerd raken. Tenminste, dat post je nogal veel (naar de kappr, niemand keek naar me, teleurstelling).
Zo heb ik een flinke baard, en ben ik niet echt de slankste, dus toen ik een shirt zag met "beards are the new six packs" moest ik die direct hebben, en ja, ik was wel benieuwd of anderen er ook om konden lachen. Da's toch vrij menselijk?
People as things, that’s where it starts.
Dat kan toch ook, en daar is niemand in principe toch ook op tegen? Alleen je moet niet raar staan te kijken als mensen het stom/raar/dom vinden.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:42:
[...]
Dat er rokken door mannen gedragen worden
[...]
Ja, en wat is daar mis mee? Als je het niets vindt, blijf dan weg uit dit topic.
[...]
Welnee, dat het nu precies in de aandacht is heeft er niets mee te maken, het is eerder toeval. En als je zelf een topic wilt openen over skinny jeans voor mannen , be my guest.
Als een vriend van mij ineens zie met een rok aan, ga ik eerst heel hard lachen, en daarna vragen of hij op z'n kokosnoot is gevallen, gewoon, omdat _ik_ het er niet uit vind zien.
Dit topic moet ook geen eenrichtingsverkeer worden met 'ik draag een rok en ik duld geen kritiek', want daar lijkt het nu wel een beetje op
Vaak bu'j te bang!
Grappig hoorM!chel schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:32:
Wat draag je eigenlijk onder een rok? Een genderneutrale string?

Niks, punt is dat hij vooral zelf lijkt te verwachten dat mensen geshockeerd raken door z'n rok. En dat dat in de praktijk niet zo lijkt te zijn:RobinHood schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:25:
En zelfs al zou ie wel graag een reactie willen krijgen, liefst positief natuurlijk, van mensen, wat is daar mis mee?
"Geen rare blikken van mannen, een paar van vrouwen, maar niemand deed lacherig".
" Ik heb 1 reactie gehad en dat was van het kassameisje van de Gamma."
"Ik heb nu 2 dagen ervaring , en mannen lijken het niet te zien. "
"Ik ben even de Spar binnengelopen in mijn rok met blote staken er onderuit. Geen enkele opmerking maar wel een WTF! blik van het kassameisje toen ik binnenkwam.
" Niemand die mijn blote poten opmerkte. Dit alles sterkt mij enorm."
"Ook naar de bioscoop geweest in Amsterdam, ook geen probleem. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met vreemde blikken. "
"Gisteravond natuurlijk het personeelsfeestje waar ik toch wel the talk of the town was. Gelukkig wel in positieve zin want iedereen vond het geweldig."
"Bij de Xenos een leuke opmerking gekregen toen ik 3 pakjes curry in een zijzak van mijn unisexrok stopte. "
Oftewel, geen negatieve reactie te vinden, dus waarom dan maar blijven doordrammen
Veelzeggend wel, die
Dus voortaan allemaal naar de Spar in een rokje, dan worden ze gek daar
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 25-12-2017 11:48 ]
Dus......... ik vertel mijn ervaringen en dat is niet de bedoeling of zo? Ik ben hier klaar mee, zoek het allemaal maar uit.matthijst schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:45:
[...]
Niks, punt is dat hij vooral zelf lijkt te verwachten dat mensen geshockeerd raken door z'n rok. En dat dat in de praktijk niet zo lijkt te zijn:
"Geen rare blikken van mannen, een paar van vrouwen, maar niemand deed lacherig".
"Ik ben even de Spar binnengelopen in mijn rok met blote staken er onderuit. Geen enkele opmerking maar wel een WTF! blik van het kassameisje toen ik binnenkwam."
"Ook naar de bioscoop geweest in Amsterdam, ook geen probleem. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met vreemde blikken. "
"Gisteravond natuurlijk het personeelsfeestje waar ik toch wel the talk of the town was. Gelukkig wel in positieve zin want iedereen vond het geweldig."
"Bij de Xenos een leuke opmerking gekregen toen ik 3 pakjes curry in een zijzak van mijn unisexrok stopte. "
Oftewel, geen negatieve reactie te vinden, dus waarom dan maar blijven doordrammen
Veelzeggend wel, dieen WTF-opmerking bij het kassameisje... Eindelijk de gewenste reactie!

Ach gut.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:54:
[...]
Dus......... ik vertel mijn ervaringen en dat is niet de bedoeling of zo? Ik ben hier klaar mee, zoek het allemaal maar uit.
Misschien is een blog beter?
Wel even reacties uitschakelen

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 25-12-2017 12:00 ]
Dat is zeker wel de bedoeling, maar dan mogen daar ook (kritische) reacties op geplaatst worden.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:54:
[...]
Dus......... ik vertel mijn ervaringen en dat is niet de bedoeling of zo? Ik ben hier klaar mee, zoek het allemaal maar uit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Niks ach gut, Mag ik dan niet boos worden of zo?matthijst schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:59:
[...]
Ach gut.
Misschien is een blog beter?
Wel even reacties uitschakelen
En maar blijven doorgaan op dingen , waar ik mij weer moet verdedigen, daar word ik onderhand moe van.
Verder ben ik in het topic voor homo en travestiet uigemaakt. (niet door matthijst trouwens)
* Bestla is OUT Nog even niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 14:55 ]
Out was je alBestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:22:
[...]
Niks ach gut, Ik ben voor homo en travestiet uigemaakt. Mag ik dan niet boos worden of zo?
En maar blijven doorgaan op dingen , waar ik mij weer moet verdedigen, daar word ik onderhand moe van.
* Ebayzo is OUT
Maar echt serieus je moet het allemaal zelf willen. Maar je bent als een goth, lekker provoceren en reacties vangen. Lekker afzetten tegen de maatschappij. Helemaal prima, maar actie = reactie.
[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 25-12-2017 12:26 ]
Default blanke hetero
Toch nog even dit. Ik ben geen goth, ik ben een man van 53, ik provoceer niemand, en zet mij helemaal niet af tegen de maatschappij. Actie en reactie : Ik krijg juist geen reactie uit de IRL maatschappij.Ebayzo schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:24:
[...]
Out was je al
Maar echt serieus je moet het allemaal zelf willen. Maar je bent als een goth, lekker provoceren en reacties vangen. Lekker afzetten tegen de maatschappij. Helemaal prima, maar actie = reactie.
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt.
[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 12:44 ]
De reacties hier tel je niet mee? Je krijgt hier volop reactie maar die zijn niet goed genoeg blijkbaar.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:36:
[...]
Actie en reactie : Ik krijg juist geen reactie uit de maatschappij.
Ach, als je vaak belachelijk gemaakt wordt, gaat de lol er wel vanaf.M!chel schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:43:
[...]
De reacties hier tel je niet mee? Je krijgt hier volop reactie maar die zijn niet goed genoeg blijkbaar.
IRL, jij je zin.
[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 12:46 ]
Da's om het even, hier of IRL.
Als je zulke reacties op straat zou krijgen zou je dus ook vlug maken dat je thuis kwam? Weg van de reacties?
Reken maar dat mensen op straat jou wel zien, en wel over jou praten. Alleen niet in je gezicht maar achter je rug. Want zo zijn mensen.
Hier komen reacties wel in your face, omdat op internet de schaamtedrempel een heel stuk lager ligt. Mensen voelen zich toch een stuk anoniemer op internet.
Maar dan wordt het je te veel en dan peer je hem.
Wat zijn je verwachtingen dan precies? We leven niet allemaal in jouw ideale wereld waar het normaal is dat je als man een rok draagt. Met 53 jaar had je dit toch ook wel zelf kunnen bedenken?
Het is maar net hoe je het leest, ik lees ook dat ie verwacht dat mensen er massaal wat over zeggen, maar ik haal er niet uit dat hij bewust provoceert en zeurt om aandacht, hij verwachtte gewoon dat men behoorlijk narrow-minded was, en blijkbaar valt dat wel mee. En dat post hij vervolgens hier.matthijst schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:45:
[...]
Niks, punt is dat hij vooral zelf lijkt te verwachten dat mensen geshockeerd raken door z'n rok. En dat dat in de praktijk niet zo lijkt te zijn:
"Ik ben even de Spar binnengelopen in mijn rok met blote staken er onderuit. Geen enkele opmerking maar wel een WTF! blik van het kassameisje toen ik binnenkwam."
Veelzeggend wel, dieen WTF-opmerking bij het kassameisje... Eindelijk de gewenste reactie!
En ik vind dat juist leuk om te horen, zowel voor Hawkie zelf als voor mezelf, want ik zie mezelf echt wel zodra het wat warmer is in een kilt rondlopen, waarom? Omdat het meermaals tegen mij gezegd is dat het me vast goed zou staan, en ik vind een mannelijke rok/kilt vaak sowieso wel cool staan. Dus ja, waarom zou ik het niet proberen? En ja, dan ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar de reacties.
En @Redhawk laat die mensen lekker. Dat zij op fucking eerste kerstdag liever hier aan het afgeven zijn op iets wat niet mannelijk genoeg is in hun ogen, zegt dat meer over hen dan over jou
Prima, maar dan quote je de verkeerde.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:22:
[...]
Niks ach gut, Ik ben voor homo en travestiet uigemaakt. Mag ik dan niet boos worden of zo?
* matthijst is OUT
Anoniem: 224360
Daar mag dus wel tegenin gegaan worden, want politiek correct? Maar commentaar op alles wat pro rok is lijkt verboden.
Buiten enkele excessen zie ik toch een redelijke discussie, maar de mensen die zelf erg gevoelig lijken te zijn kunnen prima zelf uitdelen als het uitkomt. Dat vind ik hypocriet.
Om het wel enigzins om topic te houden:
Verder zou ik wat meer daadwerkelijke ervaringen verwachten, maar blijkbaar is er weinig te melden over het dragen van een rok als man?
Op de foto vind ik TS een beetje op een huisvrouw met kort pittig kapsel lijken. Dat kan (met rok) volgens mij nog wel een stuk stoerder en verzorgder uitzien.
Vooralsnog ben ik niet geneigd een rok te gaan dragen, misschien een keer met carnaval.
Ik kijk nu wel uit om mijn mening te delen laat staan een ervaring te posten.Anoniem: 224360 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:08:
Verder zou ik wat meer daadwerkelijke ervaringen verwachten, maar blijkbaar is er weinig te melden over het dragen van een rok als man?
Op de foto vind ik TS een beetje op een huisvrouw met kort pittig kapsel lijken. Dat kan (met rok) volgens mij nog wel een stuk stoerder en verzorgder uitzien.
Vooralsnog ben ik niet geneigd een rok te gaan dragen, misschien een keer met carnaval.

ik heb een jaar huisman gespeeld, misschien gaf dat af
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 15:12 ]
Ik weet niet of je op zoek bent naar je eigen identiteit of zo, maar wat dan nog als mensen kuddedieren zijn? Draag wat je fijn vind en accepteer dan ook dat niet iedereen dit normaal vindt en je dus commentaar krijgt.
Helemaal mee eens.Anoniem: 224360 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:08:
Wat ik zo ontzettend hypocriet vind aan dit hele topic is dat de mensen die TS affakkelen zelf vervolgens wel voor kortzichtig en van alles en nog wat uitgemaakt mogen worden, want hun mening strookt niet met TS en like minded mensen. Maar buiten het feit dat zij de eerste (kortzichtige of niet) reactie geven, nogal logisch want ze reageren op een topic, doen de voorstanders vervolgens precies hetzelfde. Terwijl die mensen wel om het hardst roepen dat je tolerant moet zijn en leven en laten leven.
Daar mag dus wel tegenin gegaan worden, want politiek correct? Maar commentaar op alles wat pro rok is lijkt verboden.
Buiten enkele excessen zie ik toch een redelijke discussie, maar de mensen die zelf erg gevoelig lijken te zijn kunnen prima zelf uitdelen als het uitkomt. Dat vind ik hypocriet.
En stoerder kan zeker, zie de foto.

Als ik als senior mijzelf nog niet gevonden had , dan had ik hier niet gezeten.Roenie schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:14:
[...]
Ik weet niet of je op zoek bent naar je eigen identiteit of zo, maar wat dan nog als mensen kuddedieren zijn? Draag wat je fijn vind en accepteer dan ook dat niet iedereen dit normaal vindt en je dus commentaar krijgt.
[...]
Helemaal mee eens.
En stoerder kan zeker, zie de foto.
[afbeelding]
Dat weet ik al vanaf het moment dat ik in rok in het openbaar verscheen. En commentaar is helemaal niet erg zolang ik maar niet voor homo of travestiet wordt uitgemaakt.
En wat stoerheid betreft, ik houd helemaal niet van metaal en leer enzo. Ik ben gewoon mijn 53 jarige zelf, take it or leave it .....
[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 25-12-2017 15:22 ]
Uiteraard niets iets dragen dat niet bij je pastBestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:19:
[...]
Dat weet ik al vanaf het moment dat ik in rok in het openbaar verscheen. En commentaar is helemaal niet erg zolang ik maar niet voor homo of travestiet wordt uitgemaakt.
En wat stoerheid betreft, ik houd helemaal niet van metaal en leer enzo. Ik ben gewoon mijzelf, take it or .....
Wat is er eigenlijk mis mee als mensen je als travestiet of homo zien? Die mensen vinden kennelijk dat je er met die rokken die je draagt uit ziet als een travestiet/homo. Dat is gewoon een mening, net zoals jij jouw rokken juist wel mooi vindt: take it or leave it...
Die leren gladiatorenrok wordt overigens juist niet door homo's of travestieten gedragen. in ieder geval niet op de feestjes waar leder en aanverwante 'materialen' tot de dress code behoren

Voor mij gaan in ieder geval alle alarmbellen af als het woord genderneutraal in beeld komt. Maar dat kan ook aan mij liggen
Dat is ook wel een dingetje, bij genderneutraal denk je toch ook al snel aan transgender. Waarschijnlijk door het woord gender.Lekkerboeie86 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:36:
Voor mij gaan in ieder geval alle alarmbellen af als het woord genderneutraal in beeld komt. Maar dat kan ook aan mij liggen
Maar goed, unisex lijkt mij ook een betere woordkeuze.
Dat moet je ook zelf bepalen, als het je daadwerkelijk niks boeit gewoon lekker doorgaan en negeren wat je niet bevalt.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:11:
[...]
Ik kijk nu wel uit om mijn mening te delen laat staan een ervaring te posten.
Sportieve reactie, ik bedoel ook enkel dat je best wat stoerder of verzorgder zou kunnen uitzien los van het hele rokgebeuren.
Neuh, ik ben al jaren huisman en heb nog geen rokje...of kort, pittig kapsel ftm.Bestla schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:11:
[...]
Ik kijk nu wel uit om mijn mening te delen laat staan een ervaring te posten.
En als we iedereen in zijn waarde laten is het ook niet erg om voor homoseksueel of travestiet uitgemaakt te worden toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Daniel36 op 25-12-2017 17:50 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Nou, op de manier hoe het nu wordt gebruikt is "homo" of "travestiet" nou niet bepaald een compliment.Daniel36 schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:45:
[...]
Neuh, ik ben al jaren huisman en heb nog geen rokje...of kort, pittig kapsel ftm.
En als we iedereen in zijn waarde laten is het ook niet erg om voor homoseksueel of travestiet uitgemaakt te worden toch?
Beetje hetzelfde als zeggen dat iemand een mongooltje is, en vol houden dat dat heus geen waarde-oordeel is

RobinHood schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:30:
[...]
Beetje hetzelfde als zeggen dat iemand een mongooltje is, en vol houden dat dat heus geen waarde-oordeel is
En ik ken er zo één, de jongedame is 7 jaar oud en haar ouders komen uit Mongolië
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik denk dat het probleem meer is dat een aantal mensen enkel in dit topic lijken te komen om te kunnen reageren, en dan niet een discussie willen aangaan, maar gelijk allerlei vooroordelen uitbraken.Anoniem: 224360 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:08:
En in hoeverre is dat anders dan beschrijven hoe je vandaag je panty draagt? Dat is ook weinig discussie waardig, maar enkel het delen van wat informatie.Pat911 schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:06:
[...]
Ik denk dat het probleem meer is dat een aantal mensen enkel in dit topic lijken te komen om te kunnen reageren, en dan niet een discussie willen aangaan, maar gelijk allerlei vooroordelen uitbraken.
Daar wordt soms wat bot of bevoordeeld op ingegaan dat klopt.
Maar om te kunnen discussiëren moet er van 2 kanten toch wat inhoudelijke informatie komen. En als dat van beide kanten niet komt is dat ook prima, maar dan blijft het topic denk ik redelijk binnen hetzelfde kringetje draaien. Dat mag dan ook geaccepteerd worden in plaats van een kant de mond snoeren (al dan niet terecht in bepaalde gevallen).
Dat vind ik in zoverre anders dat je niet hoeft te reageren op wat iemand vindt/zegt/doet. Iemand wil zijn verhaal kwijt.Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:08:
[...]
En in hoeverre is dat anders dan beschrijven hoe je vandaag je panty draagt?
Niet elk draadje hoeft toch discussie op te leveren, het mag toch ook gewoon een ervaringdraadje zijn.
De topic-warning lijkt me duidelijk: dit topic is niet voor maatschappelijke discussie hierover, noch om te (ver)oordelen.
Insinuaties over de geaardheid, in welke zin dan ook, van TS of andere rokkendragende mannen zijn dus niet op hun plaats.
Wil je er om lachen, doe dat rustig, achter je toetsenbord thuis, maar geef geen gehoor aan de wens op dit ook op je toetsenbord in te tikken. Als je dat wil zien als 'alleen maar positieve dingen mogen gezegd worden', be my guest. Maar hier gaat hier over ervaringen (en overwegingen etc.), niet over meningen.
Er zijn ook topics over (mannen)pakken, dus waarom niet over (mannen)rokken.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Misschien de topictitel even daarop aanpassen.Ardana schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:45:
Dit topic is bedoeld om ervaringen over het dragen van rokken door mannen uit te wisselen.
...
Maar hier gaat hier over ervaringen (en overwegingen etc.), niet over meningen.
De mooie tekst in dat nog mooiere rode vak dat je ziet voordat je post is niet duidelijk genoeg?M!chel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:10:
[...]
Misschien de topictitel even daarop aanpassen.

Of is het ook normaal om in het speciaalbiertopic te zeggen dat al de mensen daar een stel alcoholisten zijn?
Tja, ik kan er niks aan doen dat veredelde trollen niet kunnen lezen.M!chel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:22:
Dit topic heeft nu 20 pagina's en blijkbaar word er toch steeds teruggevallen in discussies.
Dus iets is er niet duidelijk.
You do the math
Trouwens, de opmerkingen en trolls die hier gemaakt worden hoef je ook niet te proberen in een AWM-discussietopic
Ik denk dat dit topic ook de helft kleiner was geweest en lang niet zo interessant als er geen meningen en discussies in zouden staan.RobinHood schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:26:
[...]
Tja, ik kan er niks aan doen dat veredelde trollen niet kunnen lezen.
Trouwens, de opmerkingen en trolls die hier gemaakt worden hoef je ook niet te proberen in een AWM-discussietopicHell, ik denk dat in AWM dit topic allang gesloten was door al het getrol.
En dat is toch wel een beetje waar het voor sommigen om te doen is: een rok dragen voor de reacties.
[ Voor 8% gewijzigd door M!chel op 26-12-2017 01:29 ]
Zeggen dat iemand homo/trafo is omdat ie een rok draagt, net als allerlei andere persoonlijke aanvallen heeft alleen geen zak te maken met het hebben van een mening en het voeren van een discussie, het is gewoon dom getrol, niets meer en niets minder.M!chel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:28:
[...]
Ik denk dat dit topic ook de helft kleiner was geweest en lang niet zo interessant als er geen meningen en discussies in zouden staan.
Dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb dat zo'n persoon gay is. Maar dat komt omdat een rokje in mijn ogen een vrouwelijk kledingstuk is.
Maar er worden hier wel meer woorden van mij verdraaid en verbogen.
Zo zou ik ook geen mening hebben maar oordelen, allemaal gelul om niks.
En al zou ik oordelen, dat is mijn goed recht. Je kunt geen vrienden zijn met iedereen op de wereld.
En ik moet niks hebben van gasten met een rokje.
En dit vind jij dus discussiëren, en niet alleen maar roeptoeteren en oordelen?M!chel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:39:
[...]
Dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb gezegd dat ik het gevoel heb dat zo'n persoon gay is. Maar dat komt omdat een rokje in mijn ogen een vrouwelijk kledingstuk is.
Maar er worden hier wel meer woorden van mij verdraaid en verbogen.
Zo zou ik ook geen mening hebben maar oordelen, allemaal gelul om niks.
En al zou ik oordelen, dat is mijn goed recht. Je kunt geen vrienden zijn met iedereen op de wereld.
En ik moet niks hebben van gasten met een rokje.
Juist
En daar komen dan reacties op en dan heb je een discussie.
Snap je het zelf toch wel?
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet voor een maatschappelijke discussie over mannen in rokken, noch om te (ver)oordelen.