barrymossel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:43:
[...]
Er bestaan natuurlijk genetische fouten, afwijkingen. Iemand die homoseksueel is heeft toch ook een afwijking? Genetisch gezien een defect. Is dat erg? Nee, totaal niet. Maar het is niet zoals de natuur het heeft bedoeld. Of ben ik nu heel erg kort door de bocht?
Ja. Al was het maar dat homoseksualiteit al lang uitgestorven zou zijn als het níet ook een evolutionair voordeel zou hebben. Zo is al lang bekend dat ze zich "voortplanten" middels hun neefjes en nichtjes, oftewel, hun eigen broers en zussen hebben meer kans op goed en uitgebreid nageslacht, omdat de homoseksuelen zich hulpvaardig opstellen bij hun opvoeding.
Maar goed. Ik ben al 20 jaar oid bekend met rok of jurk-dragende mannen. Deze wereld heet LARP. En veruit de meeste mannen die ik hierover spreek, geven aan dat het inderdaad echt een prettige klederdracht is. In sommige opzichten practischer, in andere opzichten minder practisch dan een broek. Veel van deze lui doen mee aan meerdaagse (kampeer)evenementen. En dan moet er ook boodschappen gedaan worden. Vaak ook in jurk of rok, want waarom zou je je omkleden als je toch al de hele dag in deze kleding rondloopt?
Vol ornaat middeleeuwse / fantasy kleding in 'n supermarkt, snackbar of plaatselijke chinees is dan ook 'n beeld wat ik vaak ben tegen gekomen. En ja, er wordt raar van opgekeken, vooral omdat veel van dit soort events plaatsvind in wat afgelegen stukken Nederland: daar is de ruimte om in 'n bos/weiland-achtig gebied te spelen.
Persoonlijk vind ik 't mooi en gaaf, een man in een rok/jurk. Om meerdere redenen, soms is het gewoon een mooi, stoer gezicht, soms is het een prachtige uiting van zelf-expressie, soms is het lief, grappig, leuk.
Ik wacht op de dag dat het gewoon is en niet meer opvalt.
Ligone schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:01:
Ik vind het een rare kronkel... We komen in een tijd dat vrouwen minder vrouw mogen zijn (wegens politieke/geloofsredenen...whatever) maar dan gaan de mannen zich vrouwelijker kleden???? Wat is het volgende? dat we met een bovenstukje op het strand gaan zitten?
Nou, eigenlijk... graag... Zeker in sommige gevallen
Het doet me denken aan dat een mannentepel op Facebook wél is toegestaan, en een vrouwentepel niet. Als je dus 'n mannentepel uitprint en die over je vrouwentepel plakt, mag het ineens wél.
Ehm, ik denk dat ik 't niet snap ergens... Of Facebook snapt het niet.
Maar, hoewel ik zeker niet snel topless zou zonnen, ik vind het wél achterlijk dat ík dat niet mag, en mannen dat wel. Dat ík erop aangekeken wordt, soms zelfs beboet wordt, dat het simpelweg not done is, maar mannen dat ineens wél mogen.
Daar baal ik van.
Ook hier: ik wacht op de dag dat ook dat gelijk is.
Wat jij nu hierover zegt, zeiden ze ook over emancipatie, mensen die in opstand kwamen tegen slavernij, homoseksuelen, mensen met bepaalde ziektes.
Iedereen die een recht opvraagt/opeist tegen de mainstream in, wordt al heel snel van van alles en nog wat beschuldigd (hier: sneu zijn, profiteur zijn).
Maar vraag je eens af: wat verlies jíj als iemand anders in 'n rok naar het werk gaat?
Ligone schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:23:
[...]
Als we dan toch hokjesdenkers zijn dan zal ik het hokje beschrijven waar een mannelijke rokdrager in zit: "De zoveelste die wil opvallen, een stap naast de maatschappij wil zetten of whatever". Dat het enkel is omdat zijn onderbroek dan beter zit kan ik nie aflezen als ik deze op straat passeer.
Iedereen wil opvallen, zich onderscheiden, jij ook. Iedereen wil ook bij een groep horen (meerdere in feite) en is bereid daarvoor dingen te doen en laten. Wie ben jij om te bepalen op welk vlak iemand zich wel of niet mag onderscheiden? Waarom zou jíj je daar zo negatief over moeten uitlaten? What's in it for you? Waarom voel je de neiging om neer te kijken op mensen die zich op X manier willen onderscheiden?
[
Voor 10% gewijzigd door
Ardana op 29-10-2017 23:30
]