Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bestla schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:43:
[...]

FTFY :+

Dat kan inderdaad dikker worden zoals een joggingbroek als het gaat vriezen.
Als Tweaker knutsel je toch wel even een powerbank powered verwarmde onderbroek in elkaar? :+

Ik wacht lekker met het scoren van een kilt tot het weer wat warmer is, heb weinig zin om in kniekousen of leggings te lopen :P

People as things, that’s where it starts.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-11 14:04
RobinHood schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:17:
[...]

Als Tweaker knutsel je toch wel even een powerbank powered verwarmde onderbroek in elkaar? :+

Ik wacht lekker met het scoren van een kilt tot het weer wat warmer is, heb weinig zin om in kniekousen of leggings te lopen :P
Ok, je hebt gelijk, maar het rokdragen is gewoon lekker. En ja ook ik kijk uit naar de lente en zomer. :)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het ziet er echt niet uit , los van het hele gendergebeuren. Ik hoop dat je geen kinderen hebt die hiermee gepest worden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:14
digifun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:24:
Het ziet er echt niet uit , los van het hele gendergebeuren. Ik hoop dat je geen kinderen hebt die hiermee gepest worden.
Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten. Daar hoef je geen rok voor te dragen 8)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
digifun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:24:
Ik hoop dat jij geen kinderen hebt die het goed vinden om anderen te pesten omdat ze 'afwijken'.
Daar zit namelijk het probleem, niet bij de persoon die doet waar hij zin in heeft zonder anderen daarmee te kwetsen of pijn te doen.

Blame the victim...

[ Voor 8% gewijzigd door Pat911 op 14-11-2017 10:01 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

Shunt

Boe

Pat911 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:01:
[...]

Ik hoop dat jij geen kinderen hebt die het goed vinden om anderen te pesten omdat ze 'afwijken'.
Daar zit namelijk het probleem, niet bij de persoon die doet waar hij zin in heeft zonder anderen daarmee te kwetsen of pijn te doen.

Blame the victim...
Niemand heeft het hier over het goedvinden van pesten. Niemand nergens in heel dit topic. Er wordt alleen aangehaald dat hij hoopt dat hij geen kinderen heeft die hier eventueel over gepest gaan worden. (waar hij al van aangeeft ze niet te hebben) Want laten we eerlijk zijn kinderen zijn vaak nog harder en gemener dan volwassenen.

En dat "Blame the victim..." ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar mee. Je mag best kritische vragen stellen en ook dingen die controversieel zijn discussiëren.

Als kind kan je het best lastig hebben met ouders die afwijken van de "standaard" dat is erg sneu en zou niet hoeven. Maar dat is wel zoals de wereld op het moment functioneert.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 15:15
Ik vind het ergens wel bijzonder dat TS er ondanks zijn duidelijke trots wel consequent en nadrukkelijk bij vermeld dat het een MANNEN rok/legging/... is.

Lijkt alsof je daarmee jezelf probeert aan te praten en in te dekken dat het daarom wel als mannelijk gezien moet worden. Heb daar dan gewoon schijt en en noem het ook gewoon een rok of legging (ipv "megging"). Andere, voor jou unisex, kledingstukken benoem je toch ook niet zo specifiek?

Persoonlijk vind ik het er niet uit zien, maar ik geloof graag dat de wat meer uiterlijk gevoelige mensen (hipsters?) dit wel wat vinden. Krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die graag opvallen alsof ze zo iets denken te moeten bewijzen hoe uniek ze zijn. Maar goed, zelf ben ik dan ook weer een ontzettende Calvinist :P. Neemt niet weg dat het willen opvallen met uiterlijk inderdaad wel hoofden zal doen draaien wat bijvoorbeeld wel kinderen een extra haakje geeft om pest gedrag aan op te hangen.

Er is een reden dat er in culturen bepaalden normen en waarden voor ook ons uiterlijk. Niemand zal je verbieden je daaraan te conformeren, maar significant afwijken van de "norm" brengt in onze niet ideale samenleving wel consequenties met zich mee die zich ook kunnen afwentelen op je kinderen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Tuttel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:01:
Niemand zal je verbieden je daaraan te conformeren, maar significant afwijken van de "norm" brengt in onze niet ideale samenleving wel consequenties met zich mee die zich ook kunnen afwentelen op je kinderen.
"Kunnen" is het keyword hier. Ik ken redelijk wat gezinnen/kinderen waarvan het gezin niet een klein beetje afwijkt van de norm (bijv. een gezin bestaand uit 4 volwassenen met tussen hen 3 relaties, en 3 thuiswonende kinderen en 2 draagmoeder-kinderen die bij hun (mannelijke) ouders wonen, gezinnen waarbij BDSM een key-ingrediënt tussen de ouders is, samengestelde gezinnen in de meest wonderlijke samenstellingen, principiële gezinnen zonder TV en/of Windows ed., open relaties). Die kinderen staan hun mannetje/vrouwtje, en zijn belachelijk trots op hun goede, stabiele, gezonde gezin.

Andersom ken ik ook meer dan genoeg kinderen waarbij de ouders niet afwijken van de norm, maar waarbij de opvoeding en gezinswarmte toch echt veel te wensen over laten.

Afwijkend zijn van de norm hoeft echt niet het probleem te zijn. Kortzichtigheid is dat vrijwel altijd wel :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 16:29
Ik volg het topic een tijdje, omdat ik de discussie opzich wel interessant vind.

Ieder moet voor zich weten wat hij/ zij draagt vind ik. Je valt er niemand mee lastig en als je iets wilt dragen wat buiten "de norm" valt is dat helemaal prima. Als andere mensen het er niet mee eens zijn dan kijken ze maar de andere kant op >:)

Het komt op mij alleen wel heel erg over alsof TS (niet bedoeld als aanval) heel erg bevestiging zoekt. Terwijl hij wel zegt dat hij het doet omdat hij het fijn vindt.

Als je drijfveer om iets te doen puur is dat jij het leuk vindt, dan behoef je toch helemaal geen bevestiging van andere mensen? Lekker boeiend dan wat de rest van de wereld vind.

Anywho dit viel mij op en zijn mijn 2 centen, dat wou ik even kwijt :+

Verder als jij er gelukkig van wordt, keep on rokking :+

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20
Ardana schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:56:
[...]

"Kunnen" is het keyword hier. Ik ken redelijk wat gezinnen/kinderen waarvan het gezin niet een klein beetje afwijkt van de norm (bijv. een gezin bestaand uit 4 volwassenen met tussen hen 3 relaties, en 3 thuiswonende kinderen en 2 draagmoeder-kinderen die bij hun (mannelijke) ouders wonen, gezinnen waarbij BDSM een key-ingrediënt tussen de ouders is, samengestelde gezinnen in de meest wonderlijke samenstellingen, principiële gezinnen zonder TV en/of Windows ed., open relaties). Die kinderen staan hun mannetje/vrouwtje, en zijn belachelijk trots op hun goede, stabiele, gezonde gezin.
Natuurlijk zijn die kinderen trots op de "abnormale" omgeving. Ze zijn immers niet anders gewend (lees: indoctrinatie). Kinderen uit refo-gezinnen vinden dit doorgaans ook over hun ouders en het bijbehorende gedachtegoed. Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat ik zowel over die refo-gezinnen als over BDSM-ouders een mening heb. En daardoor mijn kinderen ook (tsja, ik voed mijn kinderen ook op een bepaalde manier op). Net zoals dat de kinderen van refo-gezinnen een mening hebben over afvallingen. Of kinderen van dusdanig open gezinnen een bepaalde mening hebben over kinderen die opgevoed zijn aan de hand van meer gangbare normen en waarde (bekrompen, kortzichtig). En dit soort verschillen in meningen en denkwijzen heeft zeker invloed op de omgang met elkaar. Ik ken vrijwel geen enkel gezin dat zo leeft als wat jij omschrijft (buiten twee moeders met een kind). Ook geen refo-gezinnen. Maar ik heb daar ook totaal geen behoefte aan.
Geen waarde-oordeel van mijn kant overigens. Ik denk alleen anders. En heb weinig behoefte aan mensen om me heen die volkomen anders denken dan ik.
Andersom ken ik ook meer dan genoeg kinderen waarbij de ouders niet afwijken van de norm, maar waarbij de opvoeding en gezinswarmte toch echt veel te wensen over laten.
Ja dat kan. Dat kan in ieder gezin voorkomen.
Afwijkend zijn van de norm hoeft echt niet het probleem te zijn. Kortzichtigheid is dat vrijwel altijd wel :P
Ow, dus wat jij kortzichtig vindt is vrijwel altijd een probleem? Nogal een uitspraak! Op welke manier dan? (Ik vergeet die smiley even, aangezien ik vermoed dat je dit toch wel echt meent...)

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 15:15
[...]

Oh zeker mee eens. Sterker zelfs, ondanks de "mogelijke" negatieve consequenties helpt het wel bij te dragen aan het verbreden van onze toch soms wat beperkte normen, of in ieder geval tot wat meer acceptatie van afwijkingen daarop. Wellicht staat TS inderdaad aan de vooravond van een revolutie waarin de rok onder mannen gemeengoed wordt :+ .

Echter blijf ik er wel bij dat in de huidige tijd, als als je pa je op komt halen van school met een rok/legging/groene hanenkam, je dat als kotertje in de vogelvrije jungle die school heet wel te horen krijgt. Afhankelijk hoe stevig je in de schoenen staat en wat voor kut kinderen er bij je op school zitten kan dat zeker wel pestgedrag faciliteren.

• Ardana

Ardana

Mens

barrymossel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:15:
[...]
Ow, dus wat jij kortzichtig vindt is vrijwel altijd een probleem? Nogal een uitspraak! Op welke manier dan? (Ik vergeet die smiley even, aangezien ik vermoed dat je dit toch wel echt meent...)
Je kan beginnen met het vragen, ipv ergens van uit gaan :P
Kortzichtigheid: het veroordelen van iets wat je niet kent, omdat je het niet kent. Niet vooruit denken, en daardoor onverstandig handelen. 1) Bekrompen 2) Beperkt 3) Bijziend 4) De gevolgen niet overziend 5) De gevolgen van iets niet voorziend 6) De gevolgen van iets niet willen zien 7) Dom 8) Enggeestig 9) Geborneerd 10) Kippig 11) Kleingeestig 12) Kneuterig 13) Kortziend 14) Myoop 15) Niet vooruitzien 16) Ongenuanceerd 17) Onverstandig 18) Stompzinnig 19) Zonder begrip voor anderen ...

Ik geloof dat ik verder geen uitspraak heb gedaan over wát ik kortzichtig vind... Dus je aanval treft hier geen doel. Maar vragen staat vrij, dus: wat bedoel je precies?

Zoals je het nu stelt, is níet wat ik zeg, je legt me woorden in de mond, en da's niet echt netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 14-11-2017 17:08 ]

• Bestla
Lekker gedouched en nu de legging aan onder een schots geruit omslag rokje. Erg fijn gevoel om je benen en kruis bedekt te hebben met textiel tegen de kou.

• barrymossel
Ardana schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:07:
[...]

Je kan beginnen met het vragen, ipv ergens van uit gaan :P

Kortzichtigheid: het veroordelen van iets wat je niet kent, omdat je het niet kent. Niet vooruit denken, en daardoor onverstandig handelen. 1) Bekrompen 2) Beperkt 3) Bijziend 4) De gevolgen niet overziend 5) De gevolgen van iets niet voorziend 6) De gevolgen van iets niet willen zien 7) Dom 8) Enggeestig 9) Geborneerd 10) Kippig 11) Kleingeestig 12) Kneuterig 13) Kortziend 14) Myoop 15) Niet vooruitzien 16) Ongenuanceerd 17) Onverstandig 18) Stompzinnig 19) Zonder begrip voor anderen ...

Ik geloof dat ik verder geen uitspraak heb gedaan over wát ik kortzichtig vind... Dus je aanval treft hier geen doel. Maar vragen staat vrij, dus: wat bedoel je precies?

Zoals je het nu stelt, is níet wat ik zeg, je legt me woorden in de mond, en da's niet echt netjes.
;(
[...]
Afwijkend zijn van de norm hoeft echt niet het probleem te zijn. Kortzichtigheid is dat vrijwel altijd wel
barrymossel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:15:
[...]
Ow, dus wat jij kortzichtig vindt is vrijwel altijd een probleem? Nogal een uitspraak! Op welke manier dan?
Welke woorden leg ik je in de mond? Je zegt dat kortzichtigheid vrijwel altijd een probleem is. Maar jij bepaalt zelf wat jij kortzichtig vindt en daarmee dus "vrijwel altijd" een probleem. Ik wil graag weten op welke manier jij dat bedoelt.

En ja, ik doe daarbij aannames over wat jij kortzichtig vindt. Welkom in de grote mensen wereld waar dat "wel eens" gebeurt. Maar heb je mij die aannames ergens neer zien zetten? :?

• Ardana

Ardana

Mens

Verwijderd ivm toch wel 'n beetje teveel off-topic.

Per PM beantwoord.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 14-11-2017 18:38 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bestla schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:22:
Lekker gedouched en nu de legging aan onder een schots geruit omslag rokje. Erg fijn gevoel om je benen en kruis bedekt te hebben met textiel tegen de kou.
Dat doet een gewone joggingbroek toch ook??

Vaak bu'j te bang!

• Bestla
-tom-562 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:09:
[...]

Dat doet een gewone joggingbroek toch ook??
Nee, dit zit strakker zonder hinderlijk te worden. Groot verschil. ;)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Is het nu de bedoeling dat men elke dag kan reageren op wat TS aantrekt? “Ik trek nu dit aan..”, “Nu heb ik dit aan, heerlijk..”, etc.

Ik denk dat soortgelijke topics waarbij je het woord ‘rok’ vervangt voor broek, sokken, boxershort of trui het topic geen lang leven beschoren zou zijn.

Trek lekker aan wat je wilt, zoals eigenlijk iedereen zegt. Maar de laatste pagina’s zie ik eigenlijk niet echt nieuwe info of toegevoegde waarde meer. Maar nu komt Ardana er weer in dat ik dan niet meer moet lezen denk ik.. ;)
Wilde toch nog even zeggen dat ik het wel appart vind, al die uitspraken met wat iemand draagt op ‘dit moment’.. :P

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bestla schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:23:
[...]

Nee, dit zit strakker zonder hinderlijk te worden. Groot verschil. ;)
Strakker?? Maar het was toch de bedoeling dat alles lekker los zat?

Vaak bu'j te bang!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik snap het ook niet meer. Een rok is praktischer als een broek maar het is wel kouder. Een rok is fijner maar je moet er wel een maillot onder aan. Maar ja ik ben dan ook een echte broeken man.

Game PC

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35

Oekol

waka waka hey hey

Heb niet alle pagina's doorlopen, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd van het resultaat, je aankopen. Bijv hoe zo'n rok dan staat met zo'n legging er onder. @Redhawk, ben echt alleen benieuwd naar de onderkant dus. Dacht misschien ben je dan niet bezwaard om enkele foto's te plaatsen aangezien de rest niet zichtbaar is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Bestla
Leoon. schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:17:
Heb niet alle pagina's doorlopen, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd van het resultaat, je aankopen. Bijv hoe zo'n rok dan staat met zo'n legging er onder. @Redhawk, ben echt alleen benieuwd naar de onderkant dus. Dacht misschien ben je dan niet bezwaard om enkele foto's te plaatsen aangezien de rest niet zichtbaar is.
Als ik er tijd voor heb en aan denk zal ik vanmiddag een foto maken van de unisexrok met een legging eronder.

Zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.org/yskmpvpbj/rokjemet_legging.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 15-11-2017 15:31 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 10:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nouja, ieder zijn ding... Maar ik vind het écht geen gezicht...

Er is zo veel kleding om uit te kiezen. Strak en los... Een rok heeft echt geen meerwaarde in mijn ogen. Waarom per sé iets gaan dragen wat reacties uitlokt?
Ik krijg een beetje het gevoel dat de confrontatie wordt opgezocht...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bestla
Ik ben even naar de supermarkt gelopen en niemand, maar dan ook niemand die er iets van zei, of vreemd keek.

IK voel mij er goed bij, en wat jullie allemaal vinden is jullie goed recht, maar niet mijn ding. Op Tweakers HQ ook niemand, nou ja ardana wel , :> die er wat van zei.

Ik ben er blij mee. :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nyarlathotep schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:23:

Er is zo veel kleding om uit te kiezen. Strak en los... Een rok heeft echt geen meerwaarde in mijn ogen. Waarom per sé iets gaan dragen wat reacties uitlokt?
Inderdaad.

Een Nirvana shirt, vast weer zo'n iemand die enkel en alleen dat shirt draagt omdat het "kewl" is :N Wedden dat ie ook eentje van The Ramones heeft? Misschien als ie helemaal "edgy" wilt zijn iets van Metallica ofzo, terwijl ie Nothing Else Matters al te hard vind :/

:+

Oh, het gaat over de rok, tja, maar alle kleding lokt toch reacties uit? En waaruit blijkt dat Redhawk de confrontatie opzoekt?

Overigens is er weinig kleding losser om je benen dan een rok, een korte broek komt in de buurt, maar een rok/kilt zit nog heel wat losser/vrijer.

Al zie ik mezelf echt geen veredelde panty en kniekousen dragen, dan maar kou lijden, of een mooi-weer drager zijn :+

People as things, that’s where it starts.

• Bestla
RobinHood schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:42:
[...]

Inderdaad.

Een Nirvana shirt, vast weer zo'n iemand die enkel en alleen dat shirt draagt omdat het "kewl" is :N Wedden dat ie ook eentje van The Ramones heeft? Misschien als ie helemaal "edgy" wilt zijn iets van Metallica ofzo, terwijl ie Nothing Else Matters al te hard vind :/

:+

Oh, het gaat over de rok, tja, maar alle kleding lokt toch reacties uit? En waaruit blijkt dat Redhawk de confrontatie opzoekt?

Overigens is er weinig kleding losser om je benen dan een rok, een korte broek komt in de buurt, maar een rok/kilt zit nog heel wat losser/vrijer.

Al zie ik mezelf echt geen veredelde panty en kniekousen dragen, dan maar kou lijden, of een mooi-weer drager zijn :+
De kou deed mij besluiten om een legging/panty/maillot aan te trekken. Het moet natuurlijk wel comfortabel blijven hè?

Bij de weg, ik wacht nog op de eerste confrontatie. Misschien dat die helemaal niet komt want ik ben absoluut niet de eerste mannelijke rok drager van NL.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 15-11-2017 16:48 ]

• segil
  • Laatst online: 10:15
Nyarlathotep schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:23:

Nou, ik vind het anders er prima uit zien! En de TS heeft de meerwaarde al meerdere keren aangegeven: het zit lekkerder.

Ik denk niet dat de TS per sé een rok aantrekt om reacties te gaan uitlokken (alhoewel, daar is zeker niets mis mee), maar als er reacties komen ligt dat eerder aan degenen die reageren, dan aan de TS. En die reacties kunnen positief zijn, of negatief. Lekker boeie.

Als iedereen het standpunt "waarom iets doen wat reacties uitlokt" volgt, wordt dat wel een hele saaie samenleving, die niet meer wilt/durft (te) veranderen.

Echt, als ik al deze reacties in dit topic lees, dan ben ik wel benieuwd naar de woonsituatie van allen hier, (stad of dorp) afgezet tegenover de houding (positief/neutraal/negatief).
Heb een beetje het idee dat bewoners van een (grote) stad minder moeite hebben met verandering en afwijkend gedrag, dan inwoners van het platteland.

Verwijderd

voor diegene die de mannenrok naar niks vinden uitzien, hier wat oude foto's van vrouwen in broek.
de voorloper van de mannenrok.

Stel je eens voor wij waren nu geen man maar vrouw, de wereld zoals wij die nu kennen heeft enkel broeken die de mannen dragen, vrouwen dragen of jurk of rok.
Deze topic heet dan "De Vrouwenbroek".
Het eerste begin is gemaakt, en word steeds meer geaccepteerd. en waarempel. er lopen meer vrouwen dagelijks in een broek.

Snap je waar ik heen wil?
We leven in een tijd dat steeds meer kan en vrijheden heeft.
Stel over 20 of 30 jaar bestaat enkel nog unisexkleding. Zou een hoop zoekwerk schelen.
En misschien krijgen wij mannen ook meer zin om eens met de vrouwlief te shoppen, Win-Win situatie aan beide kanten.

wat foto's uit de oude doos.
Stel dit is nu modern en voor de vrouw.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-5uA-vk6zl_w/Tc2_57iwM0I/AAAAAAAAJbA/hSQXPp62YTc/s640/elegance.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.smh.com.au/2010/09/28/1953158/pants_james_420-420x0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://stylerulerblog.files.wordpress.com/2016/05/4d00f0eeb1f3ed6cbe241c62e37f27a2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://format-com-cld-res.cloudinary.com/image/private/s--jD5Lwbk5--/c_limit,g_center,h_1200,w_65535/a_auto,fl_keep_iptc.progressive,q_95/v1/f834635b7f0235a0d6f2e979650a565b/rad-hourani_backstage51.jpg

Verwijderd

segil schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:04:
[...]

Nou, ik vind het anders er prima uit zien! En de TS heeft de meerwaarde al meerdere keren aangegeven: het zit lekkerder.

Ik denk niet dat de TS per sé een rok aantrekt om reacties te gaan uitlokken (alhoewel, daar is zeker niets mis mee), maar als er reacties komen ligt dat eerder aan degenen die reageren, dan aan de TS. En die reacties kunnen positief zijn, of negatief. Lekker boeie.

Als iedereen het standpunt "waarom iets doen wat reacties uitlokt" volgt, wordt dat wel een hele saaie samenleving, die niet meer wilt/durft (te) veranderen.

Echt, als ik al deze reacties in dit topic lees, dan ben ik wel benieuwd naar de woonsituatie van allen hier, (stad of dorp) afgezet tegenover de houding (positief/neutraal/negatief).
Heb een beetje het idee dat bewoners van een (grote) stad minder moeite hebben met verandering en afwijkend gedrag, dan inwoners van het platteland.
Lol een relaas over acceptatie en vervolgens een verborgen sneer naar mensen die op het platteland wonen. Hoe kortzichtig ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Bestla schreef op woensdag 15 november 2017 @ 05:41:
[...]

Als ik er tijd voor heb en aan denk zal ik vanmiddag een foto maken van de unisexrok met een legging eronder.

Zoals beloofd:
[afbeelding]
Ha, bikkel :Y) Ik was er ook oprecht nieuwsgierig naar en vind het mooi dat je compleet schijt hebt aan wat anderen er van denken :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:05:
voor diegene die de mannenrok naar niks vinden uitzien, hier wat oude foto's van vrouwen in broek.
de voorloper van de mannenrok.

Stel je eens voor wij waren nu geen man maar vrouw, de wereld zoals wij die nu kennen heeft enkel broeken die de mannen dragen, vrouwen dragen of jurk of rok.
Deze topic heet dan "De Vrouwenbroek".
Het eerste begin is gemaakt, en word steeds meer geaccepteerd. en waarempel. er lopen meer vrouwen dagelijks in een broek.

Snap je waar ik heen wil?
We leven in een tijd dat steeds meer kan en vrijheden heeft.
Stel over 20 of 30 jaar bestaat enkel nog unisexkleding. Zou een hoop zoekwerk schelen.
En misschien krijgen wij mannen ook meer zin om eens met de vrouwlief te shoppen, Win-Win situatie aan beide kanten.

wat foto's uit de oude doos.
Stel dit is nu modern en voor de vrouw.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Het grote verschil hier is dat vrouwen vroeger geen broek mochten dragen. Het dragen van een broek voor vrouwen stond dan ook symbool voor de vrijheid en gelijkheid van vrouwen.
Dus leuk relaas maar het mist het punt nogal een beetje.

Game PC

• Bestla
Klopt, er is niemand die het mij verbiedt om een rok te dragen. Ik ga alleen in tegen het gangbaar denken*

*Koot en Bie. :+

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het enige wat ik niet snap is dat het hoofdargument lijkt te zijn dat het fijner zit dan een broek, maar er dan toch een broek onder aantrekken ivm de kou. Wat is op koude dagen dan nog t argument om een rok over een broek te dragen?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ardana schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:30:
Verwijderd ivm toch wel 'n beetje teveel off-topic.

Per PM beantwoord.
Ik heb geen pm ontvangen..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Ardana

Ardana

Mens

Ik was met barrymossel in een off-topic discussie beland, en die heb ik via DM beantwoord. Als je vragen aan mij hebt gesteld die ik niet beantwoord heb en waar je nog graag reactie op wilt, hoor ik het graag.

• Bestla
Oogje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 06:25:
Het enige wat ik niet snap is dat het hoofdargument lijkt te zijn dat het fijner zit dan een broek, maar er dan toch een broek onder aantrekken ivm de kou. Wat is op koude dagen dan nog t argument om een rok over een broek te dragen?
Je hebt rokjes en rokken. Lang en kort. Lange rokken isoleren beter dan een kniehoogte of nog korter natuurlijk. Als het nog kouder wordt trek ik natuurlijk gewoon een broek aan. Of een zwarte joggingbroek onder een kilt/zwierig rokje/unisex rok. Gisteren dat zwierig rokje gepast. Vorige week nog pastte het net niet, nu lukte het wel om de rits dicht te doen. De lengte was ook goed tot over de knie, maar langer dan de unisex rok.

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 17-11-2017 13:15 ]

• Oogje
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:01:
[...]

Je hebt rokjes en rokken. Lang en kort. Lange rokken isoleren beter dan een kniehoogte of nog korter natuurlijk. Als het nog kouder wordt trek ik natuurlijk gewoon een broek aan. Of een zwarte joggingbroek onder een kilt/zwierig rokje/unisex rok. Gisteren dat zwierig rokje gepast. Vorige week nog pastte het net niet, nu lukte het wel om de rits dicht te doen. De lengte was ook goed tot over de knie, maar langer dan de unisex rok.
Goed verhaal, maar geen antwoord op mn vraag ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Oogje op 17-11-2017 14:16 ]

• Bestla
Oogje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:09:
[...]

Goed verhaal, maar geen antwoord op mn vraag ;)
Ok dan, een rok zit lekkerder dan een broek omdat er geen kruis in zit. Vrijheid voor de mannelijkheid ls sliploos zoals de Schotten het doen. Ik heb het geprobeerd maar dat gewrijf van de stof over de leuter is nu niet iets waar ik op zit te wachten als ik loop. Vandaar dat ik toch voor een slipje kies. En als ik een rok over een broek of joggingbroek draag is omdat ik het leuk vind staan.

Noem me verknipt als ik zeg dat ik het gefladder en zo om mijn benen erg leuk vind.

spoiler:
Ik weet ook mijn naam als ik een meisje was geweest, maar die verklap ik niet

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 17-11-2017 17:18 ]

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ardana schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:57:
[...]

Ik was met barrymossel in een off-topic discussie beland, en die heb ik via DM beantwoord. Als je vragen aan mij hebt gesteld die ik niet beantwoord heb en waar je nog graag reactie op wilt, hoor ik het graag.
Ik was benieuwd naar je reactie op mosselbarry's vraag mbt kortzichtigheid.
Bestla schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:38:
[...]

spoiler:
Marcolla?

[ Voor 47% gewijzigd door Mandrake466 op 17-11-2017 20:56 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:09

Fiber

Beaches are for storming.

Roodkapje...

*snip* we houden het serieus buiten de HK

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 17-11-2017 21:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Oogje
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:38:
[...]

Ok dan, een rok zit lekkerder dan een broek omdat er geen kruis in zit. Vrijheid voor de mannelijkheid ls sliploos zoals de Schotten het doen. Ik heb het geprobeerd maar dat gewrijf van de stof over de leuter is nu niet iets waar ik op zit te wachten als ik loop. Vandaar dat ik toch voor een slipje kies. En als ik een rok over een broek of joggingbroek draag is omdat ik het leuk vind staan.

Noem me verknipt als ik zeg dat ik het gefladder en zo om mijn benen erg leuk vind.

spoiler:
Pinkhawk :+

Verwijderd

*knip* Ook voor jou geldt: Het is niet de HK.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2017 08:54 ]

• Bestla
Vanochtend ook de khaki variant besteld van die unisex rok. Het dragen van die rok is heel goed, en de zakken zijn heel handig zo heb ik ervaren.

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-11 16:24
[...]

Zoals beloofd:
[afbeelding]
Oké wie maakt een TR aan in Hotshots Q3 2017

:+ :+ :+ :+ :+

Dude, ik ben echt über liberaal en heel vrij denkende maar dit staat gewoon echt niet.
Dan heb ik het niet alleen over de rok maar die glimmende legging en dan die sokken...

Als iemand 150 kilo weegt dan mag die van mij best een naveltruitje maat XS aan doen maar het staat echt niet.

Zoals Nirvana al zong: "It's okay to eat fish to wear a mansdress, Cause they men don't have any feelings"

Ik ben bang dat je met jou "voorkomen" juist een averechts effect heb bij de mensen die rokken voor mannen een warm hart toe dragen.

Jij een rok, top! maar koop dan een stoer/grof mannen design.

My life is in 2D, How about yours?

Verwijderd

BroederM schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:41:
[...]

Oké wie maakt een TR aan in Hotshots Q3 2017

:+ :+ :+ :+ :+

Dude, ik ben echt über liberaal en heel vrij denkende maar dit staat gewoon echt niet.
Dan heb ik het niet alleen over de rok maar die glimmende legging en dan die sokken...

Als iemand 150 kilo weegt dan mag die van mij best een naveltruitje maat XS aan doen maar het staat echt niet.

Zoals Nirvana al zong: "It's okay to eat fish to wear a mansdress, Cause they men don't have any feelings"

Ik ben bang dat je met jou "voorkomen" juist een averechts effect heb bij de mensen die rokken voor mannen een warm hart toe dragen.

Jij een rok, top! maar koop dan een stoer/grof mannen design.
Ts gebruikt steeds verkleinwoorden, rokje, slipje heeft het over zwierig, fladderen whatever. Er zit veel meer achter dan het enkel dragen van een (foeilelijk) kledingstuk.

Eens met je verhaal al valt over smaak niet te twisten, maar ik denk niet dat het ts er om te doen is om er stoer bij te lopen ondanks z'n tegenstrijdige kledingstukken. Ook denk ik dat hij het er helemaal niet om doet om een lans te breken voor alle wannabe rokdragers die nog in de kast zitten.

Aan de andere kant vind ik dit puur vermaak dus vooral doorhobbelen.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[...]

Zoals beloofd:
[afbeelding]
Staat goed man! Mijn vader komt uit Somalie. Die draagt vaak binnenshuis heel zijn leven al een macawiis sarong. Ik ben het al gewoon gewend om te zien. En ze zullen vast heerlijk zitten! Misschien moet je die ook eens halen joh! Geen legging nodig.

• Bestla
iPodKiller schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:24:
[...]

Staat goed man! Mijn vader komt uit Somalie. Die draagt vaak binnenshuis heel zijn leven al een macawiis sarong. Ik ben het al gewoon gewend om te zien. En ze zullen vast heerlijk zitten! Misschien moet je die ook eens halen joh! Geen legging nodig.
Dank je wel :) Misschien in de toekomst dat ik nog verder dan mijn westerse neus kijk, want er is zoveel moois dat je als man en ook als vrouw goed staat.

Ik zat net weer op de Large site te kijken, en ik zag een 'dames kilt' ( kilt maar dan korter 8)7 ) welke voor mijn vrouw zo moeten zijn. Zij vond de zwarte mannenkilt die ik eerder ontving erg mooi. Alweer iets wat niet alleen voor mij leuk is maar ook voor haar. Ik zou bijna een zwartfluwelen avondjurk aantrekken om er absoluut zeker van te zijn dat zij hem niet zou aantrekken. O-)

Omdat we toch niet meer de deur uithoeven, lekker met de blote beentjes onder de rok. oOo

• barrymossel
*knip* Bij deze: Het gaat niet om één user. Als jij het niets vindt, dan kun jij het links laten liggen. Te beginnen met dit topic. Laat dit topic gewoon een topic zijn voor mensen die het wél leuk vinden.

[ Voor 85% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2017 16:58 ]

• Bestla
@ HQ laatst was het alleen ardana die iets over mijn sokken zei. De rest was OK volgens haar.
Rokkendrager zegt :w en :>

[ Voor 63% gewijzigd door Bestla op 18-11-2017 15:58 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58
Kanye West, Justin Bieber, allemaal trekken ze een rok aan of andere van origine vrouwenkleding. Hoewel het niet mijn ding is kunnen ze het hebben. Op de een of andere manier vind ik het ts niet zo goed staan, maar zou het me in de lokale buurtsuper ook niet zo opvallen dat ik er wat van zou vinden.

Das inderdaad de crux van het verhaal: leven en laten leven. Ben nota bene zelf getrouwd in een oosters land waar mannen in traditionele kledij een soort rok aan hebben. Was daar niets geks aan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:@Iedereen die dit niet kan waarderen: Laat het los, haal het topic uit je 'gevolgde topics' en negeer de bijdrages hier. Dit topic is specifiek voor de lui die dit wél kunnen waarderen. De discussie is in dit topic niet om een consensus te bereiken over meningen, en voor een 'poll' zijn plenty andere plaatsen te verzinnen.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 18-11-2017 17:06 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

NiGeLaToR schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:15:
Das inderdaad de crux van het verhaal: leven en laten leven. Ben nota bene zelf getrouwd in een oosters land waar mannen in traditionele kledij een soort rok aan hebben. Was daar niets geks aan.
Ik zou er niet in solliciteren, maar ik vind hier echt niks geks aan. In je vrije tijd

Afbeeldingslocatie: https://78.media.tumblr.com/74f278a81d8d02fe5bcbd4ee3cf62a0d/tumblr_n4yvzuEVOM1r7biq2o1_500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/10932050_366119103561131_1968534489_n.jpg?ig_cache_key=OTAyNjU4Mzk4OTI2Njg1OTYz.2

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/95/aa/12/95aa12e29e20500c2731a189905d7727--the-cane-somali.jpg
Ik denk dat het gewoon een stukje ander cultuur accepteren is van elkaar waar Nederland een beetje moeite mee heeft. Bovendien lopen mannen in Kanaleneiland ook gewoon in djellaba over straat rond lol. Wordt niks over gezegd. (komt ook vast door de Marokkaanse meerderheid daar is).

• Bestla
Juist!!! ^ Weg met die kortzichtigheid in de westerse kledingwereld. Ieder mens moet zich maar kleden waarin hij of zij zich prettig voelt. Ik gun een ieder om juist dat te doen. Laat elkaar in hun waarde en bemoei je met je eigen zaken, daar kan je het al druk genoeg mee hebben. ;) :)

Ik heb er wat kilo's voor kwijt moeten raken, maar dat zwierige rokje dat ik al een tijdje had pas ik nu prima. Zwarte zachte stof 2 laags A model tot over de knie. Die onderlaag is fluweelachtig en voelt geweldig aan. :)

Mijn vrouw zag het niet eens dat ik een ander rokje aan had. Maar deze is voor een vrouw zei ze. Ik antwoorde "Waar staat dat dan"?

Mooie quote van iemand op rokvoormannenforum: Kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 20-11-2017 06:01 . Reden: Wat aangevuld ]

• Bestla
Fiber schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:27:
Eigenlijk kan de titel van dit topic in dit gender-neutrale tijdperk ook helemaal niet meer. Een rok is gewoon een rok en speciale 'mannenrokken' dat hoort natuurlijk niet. Een stoere vrouw zou hem ook best mooi kunnen vinden en willen kopen... :)
Eigenlijk heb je nog gelijk ook weet je. :)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Binnenkort mag je formeel op de TU Delft ook als man in rok promoveren. Ik weet alleen niet of het zo gewaardeerd wordt als je daadwerkelijk als man in rok (dus de versie zonder pantalon) komt promoveren. Ben wel benieuwd hoe dat uit zou pakken. :+

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Freee!!
  • Laatst online: 09-11 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Coffeemonster schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:53:
Binnenkort mag je formeel op de TU Delft ook als man in rok promoveren. Ik weet alleen niet of het zo gewaardeerd wordt als je daadwerkelijk als man in rok (dus de versie zonder pantalon) komt promoveren. Ben wel benieuwd hoe dat uit zou pakken. :+
Waarschijnlijk beter dan in piratenpak ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bestla
Ik ga de moderator verzoeken het topic terug te hernoemen naar Een Rok voor hem en haar, of De Genderneutrale Rok Dat dekt de lading toch veel beter.

@Senõr Sjon :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bestla op 28-11-2017 16:22 ]

• Bestla
Het dragen van rokken gaat mij steeds beter bevallen. Ook de reacties van familie en vrienden zijn louter positief te noemen.

Ook heb ik een derde unisex rok besteld, nu een grijze.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

iPodKiller schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:11:
[...]

Ik zou er niet in solliciteren, maar ik vind hier echt niks geks aan. In je vrije tijd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat het gewoon een stukje ander cultuur accepteren is van elkaar waar Nederland een beetje moeite mee heeft. Bovendien lopen mannen in Kanaleneiland ook gewoon in djellaba over straat rond lol. Wordt niks over gezegd. (komt ook vast door de Marokkaanse meerderheid daar is).
Het is een stukje andere cultuur denk ik inderdaad. Gisteren zag ik iemand lopen met een bruine hoody wat me een beetje deed denken aan een monnik (ik heb een pastoor gekend dat dat zo droeg in zijn vrije tijd), maar door de rok zag het er weer een beetje uit als een meer Oosters geloof. Het was pas toen hij me inhaalde dat ik me realiseerde dat het er niks mee te maken had (jonge blanke gast met een baardje).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Frieda
  • Niet online
Lees al een tijdje mee in dit topic en de ontdekkingstocht is ook leuk om te volgen, maar er moet me toch even iets van het hart-- misschien kun je het iets meer stylen voor een outfit, om het echt af te maken! Loos alsjeblieft die kniekousen of draag ze opgefrommeld net boven de rand van een halfhoge laars/boot voor een nonchalant stoer effect. En van paarse glimmende leggings is nog nooit iemand beter geworden en een joggingbroek onder je rok kan ook best fraaier. Draag bijvoorbeeld een thermolegging, met fleece aan de binnenkant, een skilegging of gewoon een effen sportlegging. Als je kleurtjes en patroontjes mixt loop je het risico te veranderen in een soort kruising tussen een spandex elf-on-the-shelf en een 9-jarige die voor de helft verkleedkleren en voor de helft normale kleren draagt. Als je graag bandshirts hebt, zorg dan ook dat de onderkant daarbij past. Oftewel, maak het één geheel! En let op het kleurgebruik. Je draagt zo te zien graag zwart, mix eens met legergroen, donkergrijs of antraciet is ook altijd goed en contrasteert met donkere schoenen en onderkleding en geeft een stoere look. Zelfs donkerblauw staat heel tof bij zwart, mits goed uitgevoerd.

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-11 17:51
Om maar iets toe te voegen. Ik liet een tijd geleden mijn haar groeien, alleen omdat ik niet elke dag zin had om het vol te gooien met gel had ik een simpel zwart haar clipje geleend van mijn vrouw en deed ik die zo nu en dan in mijn haar. Vrij lastig om steeds je haar in je gezicht te hebben, dus ik dacht van ja waarom ook niet.

Buiten op straat kreeg ik eigenlijk nooit reacties (misschien een rare look hier en daar). Het meeste commentaar krijg je eigenlijk van bekende. Sommige reageren echt alsof ze iets totaal belachelijks zien, andere meer open minded vrienden vonden het weer leuk staan.

Het is bizar hoeveel je losmaakt bij mensen om als man zoiets simpels als een haar clipje te dragen. Het was voor mij in ieder geval een soort keer punt in de zin van hoe ik tegen mensen aan kijk. Dat mensen zich zo enorm druk kunnen maken over wat iemand aan heeft ik wist echt even niet wat ik mee maakte. Zo zie je maar hoe diep kleding normen eigenlijk in de samenleving geworteld zitten.

Als er mannen zijn die graag rokken dragen, ik support je 100%. Bereid je alleen wel voor op een hoop narrow mindedness.

[ Voor 5% gewijzigd door ro8in op 06-12-2017 16:39 ]

• Bestla
Frieda schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:47:
Lees al een tijdje mee in dit topic en de ontdekkingstocht is ook leuk om te volgen, maar er moet me toch even iets van het hart-- misschien kun je het iets meer stylen voor een outfit, om het echt af te maken! Loos alsjeblieft die kniekousen of draag ze opgefrommeld net boven de rand van een halfhoge laars/boot voor een nonchalant stoer effect. En van paarse glimmende leggings is nog nooit iemand beter geworden en een joggingbroek onder je rok kan ook best fraaier. Draag bijvoorbeeld een thermolegging, met fleece aan de binnenkant, een skilegging of gewoon een effen sportlegging. Als je kleurtjes en patroontjes mixt loop je het risico te veranderen in een soort kruising tussen een spandex elf-on-the-shelf en een 9-jarige die voor de helft verkleedkleren en voor de helft normale kleren draagt. Als je graag bandshirts hebt, zorg dan ook dat de onderkant daarbij past. Oftewel, maak het één geheel! En let op het kleurgebruik. Je draagt zo te zien graag zwart, mix eens met legergroen, donkergrijs of antraciet is ook altijd goed en contrasteert met donkere schoenen en onderkleding en geeft een stoere look. Zelfs donkerblauw staat heel tof bij zwart, mits goed uitgevoerd.
Ik heb nu 3 unisex rokken, zwart, khaki en grijs in de bestelling onderweg. 2 zwarte kilts waarvan 1 opdruk van een grungeband heeft, en 2 wollen kilts in rood en groen, 1 zwierig zwart plisérokje, een paarsachtig stretch kokerrokje, een denim A style rok en een A style zwart rokje.

Ik draag nu een zwarte maillot onder de rokken, en heb leggings in zwart, grijs en camo. Die zijn meer voor de lente.
Ik draag niet altijd bandshirts, maar ook nette moderne truien en vesten. ;) En kleurcombi's maken gaat mij heel goed af blijkt nu.

@ @ro8in Echt narrowminded gedrag ben ik nog niet tegengekomen. Niet in dit dorp, niet in Leiden en niet in Rotterdam. Maar goed dat je het aandurft om gewoon te doen wat jij wilt. En ik heb ook lang haar gehad, en je komt geheid op die lengte als je het laat groeien dat niets meer helpt om het in model en uit je gezicht te houden. Ik heb ze ook in gehad die haarspeldjes en clipjes. Je kan gewoon niet zonder. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 06-12-2017 19:23 ]

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
*knip* Troll

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2017 17:46 ]

• mark-k
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

[...]

Zoals beloofd:
[afbeelding]
Ok dat kan toch echt niet, sorry hoor, maar DVD's? Het is 2017 hoor :+

Oh het ging over de rok, my bad. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die hier daadwerkelijk iets tegen hebben, ik zou t persoonlijk nooit dragen, maar wat kan het iemand interesseren wat een ander draagt? Het is niet alsof je er iets mee aangedaan wordt ofzo en het betekent niet opeens dat het verplicht wordt voor elke persoon op de wereld... Kies gewoon lekker zelf wat je draagt en laat anderen dat ook doen, of het nou een broek, rok, jurk, burka of wat dan ook is.

*knip*

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2017 17:46 ]

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:01:
[...]

Ik heb nu 3 unisex rokken, zwart, khaki en grijs in de bestelling onderweg. 2 zwarte kilts waarvan 1 opdruk van een grungeband heeft, en 2 wollen kilts in rood en groen, 1 zwierig zwart plichérokje, een paarsachtig stretch kokerrokje, een denim A style rok en een A style zwart rokje.

Ik draag nu een zwarte maillot onder de rokken, en heb leggings in zwart, grijs en camo. Die zijn meer voor de lente.
Ik draag niet altijd bandshirts, maar ook nette moderne truien en vesten. ;) En kleurcombi's maken gaat mij heel goed af blijkt nu.

@ @ro8in Echt narrowminded gedrag ben ik nog niet tegengekomen. Niet in dit dorp, niet in Leiden en niet in Rotterdam. Maar goed dat je het aandurft om gewoon te doen wat jij wilt. En ik heb ook lang haar gehad, en je komt geheid op die lengte als je het laat groeien dat niets meer helpt om het in model en uit je gezicht te houden. Ik heb ze ook in gehad die haarspeldjes en clipjes. Je kan gewoon niet zonder. :)
Kan je nog eens een nieuwe foto plaatsen? Die paarse legging met kniekousen was het in mijn ogen nog net niet.

• Bestla
KopjeThee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:40:
[...]

Kan je nog eens een nieuwe foto plaatsen? Die paarse legging met kniekousen was het in mijn ogen nog net niet.
Dan moet ik even een moment afwachten met daglicht, want flitsen is nooit ideaal hiervoor. ;) Ik kom hier nog op terug :)

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:43:
[...]

Dan moet ik even een moment afwachten met daglicht, want flitsen is nooit ideaal hiervoor. ;) Ik kom hier nog op terug :)
Ik ben benieuwd! :)

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Commentaar op moderatie hoort niet in dit topic en lees de modbreak nog eens goed door: naitsoezn in "Genderneutrale rokken"

[ Voor 81% gewijzigd door defiant op 06-12-2017 20:39 ]

• Bestla
We gaan het zo beleven, ik ga naar de kapper waar alleen vrouwen werken. En tijdens de knipbeurt moet je het toch ergens over hebben zolang het niet het weer is.

Kleding vandaag :
Zwart/wit gebreide trui, khaki unisex rok, zwarte legging en donkere boots.

Over alles gepraat behalve mijn rok. Al was de blik van het nieuwe meisje wel om in te lijsten. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 09-12-2017 09:48 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Was dit je inspiratie?

Afbeeldingslocatie: http://anotherimg.dazedgroup.netdna-cdn.com/529/azure/another-prod/350/6/356235.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Bestla schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:17:
We gaan het zo beleven, ik ga naar de kapper waar alleen vrouwen werken. En tijdens de knipbeurt moet je het toch ergens over hebben zolang het niet het weer is.

Kleding vandaag :
Zwart/wit gebreide trui, khaki unisex rok, zwarte legging en donkere boots.

Over alles gepraat behalve mijn rok. Al was de blik van het nieuwe meisje wel om in te lijsten. :)
Je voornaamste motivatie voor het dragen van rokken lijkt wel voor de aandacht die je krijgt.
Persoonlijk voel ik alsof je rokken gebruikt als de tool om die aandacht te krijgen.

Ik zie dit allicht verkeerd

• Bestla
Dat zie je verkeerd, :) ik voel mij vrijer in een rok dan in een broek. Dat het de aandacht trekt omdat het in dit deel van de wereld niet de norm is, so be it. Ik kleed mij zoals ik wil in mijn vrije tijd. Ik belemmer niemand en gedraag mij normaal.
Ik vraag niet om aandacht, anders zou ik het wel van de daken schreeuwen hoe fijn rokken zijn. Dat ik het hier ter sprake breng is mijn goed recht. Dat er veel mannen zijn die er niets van moeten hebben wist ik al van te voren, maar dat er sluimerende gedachten over het dragen van vrouwenkleding zijn, dat is 100 % zeker. Google het maar. Skirtcafe.org is een bekende site waar veel mensen van over de hele wereld komen.

Het dragen van rokken, jurken, panty's, leggings, naaldhakken, laarzen en pumps is daar goed te bespreken. Ik persoonlijk hou het bij rokken alleen omdat ik dat lekker vind. Een jurk is niet mijn ding, al zijn longshirts wel lekker luchtig als het 30 graden is. :)

Draag gewoon wat je lekker vind zitten, dat doe ik ook, en laat iedereen in zijn of haar waarde.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Maar ik snap niet wat er vrijer aan is. Je eerste argument was 'het is vrijer want het zit lekker los, je draagt er niks onder', daar kan ik inkomen. Maar nu draag je er leggings onder 8)7 Een goed passende spijkerbroek/pantalon is IMO net zo vrij dan (vrijer dan een legging iig).

Vaak bu'j te bang!

• matthijst
-tom-562 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:49:
Maar ik snap niet wat er vrijer aan is. Je eerste argument was 'het is vrijer want het zit lekker los, je draagt er niks onder', daar kan ik inkomen. Maar nu draag je er leggings onder 8)7 Een goed passende spijkerbroek/pantalon is IMO net zo vrij dan (vrijer dan een legging iig).
Maar dan kijkt er niemand naar je :P

• Ardana

Ardana

Mens

-tom-562 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:49:
Ik kan je verzekeren dat 'n legging heeeeeeel anders voelt dan een spijkerbroek of pantalon, goed passend of niet :P

Dat is compleet niet vergelijkbaar :)

Dus ja, een legging onder een rok voelt nog steeds veel vrijer dan een broek :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik krijg al jeuk bij de titel.. In de reacties wordt wel gewoon gebruik gemaakt van het ALLANG bestaande woord uniseks. Waar komt die drang om dat woord te gebruiken toch vandaan :?

Enfin, de rok. Voor de man.. Of wie dan ook.. Toen ik 15 was (15 jaar terug) kende ik een jongen die naar de modeschool ging. Die wilde kostte wat het kost de rok aan de man brengen. Droeg er zelf dan ook een, zelfgemaakt uiteraard. Nu ik erover nadenk is hij vast blij me je :P

Als ik schoenen met/van kurk draag word ik aangekeken (of zelfs aangesproken), als ik een gele auto koop word ik aangekeken. En als ik mannen in een rok zie kijk ik ze ook aan. Om dezelfde reden dat iemand wordt aangekeken als diegene blauw haar heeft. Het valt gewoon op.

Zou ik behoefte hebben aan het dragen van een rok? Nee. Sterker nog, ik zou er totaal niet gemakkelijk in voelen. Ik kan mijn personaliteit kwijt in bijvoorbeeld de schoenen, of een horloge.
Voor een ieder die wel graag 'anders wil zijn/kleden/*vul-iets-in dan wat gemeengoed is: Doe je ding maar ga ook niet doen alsof je het wiel aan het uitvinden bent. Het interesseert de gemiddelde persoon echt geen biet hoe jij er voor zorgt dat je je prettig voelt. Zolang je er maar niet voor zorgt dat die ander zich niet meer prettig voelt.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ardana schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:06:
[...]

Ik kan je verzekeren dat 'n legging heeeeeeel anders voelt dan een spijkerbroek of pantalon, goed passend of niet :P

Dat is compleet niet vergelijkbaar :)

Dus ja, een legging onder een rok voelt nog steeds veel vrijer dan een broek :)
Jij hebt geen piemel :p

Vaak bu'j te bang!

• Valandil
  • Laatst online: 09-11 17:54
Neeeh niet mijn ding. Heb er niks op regen overigens...
Plus ik heb ook niet het figuur voor een rokje }:O

wijze woorden

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:35
Ik vind de schreeuw om aandacht echt heel erg triest. Naar de kapper gaan in een rok en de blik om in te lijsten vinden zegt wel genoeg.

Mogen mensen die er wel iets op tegen hebben ook een mening geven? Dan bij deze :)

• Bestla
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:07:
Ik vind de schreeuw om aandacht echt heel erg triest. Naar de kapper gaan in een rok en de blik om in te lijsten vinden zegt wel genoeg.

Mogen mensen die er wel iets op tegen hebben ook een mening geven? Dan bij deze :)
Het is geen schreeuw om aandacht ;) Ik vind het leuk en het lokt soms/zelden een reactie uit. Dank je voor mening en :w

@ -tom-562
En wat er vrijer aan is? Ardana geeft het antwoord al. Een legging is iets heel anders dan een broek. Probeer maar. Voor mij is het rokdragen echt een uitkomst. Ik zweet best veel en in een broek is dat voor mij een erg plakkerig gevoel. Met een legging en rok heb ik dat niet.

• matthijst
Aha, dus alleen positief geluid is gewenst en anders word je uitgezwaaid?
Practice what you preach ofzo:
Draag gewoon wat je lekker vind zitten, dat doe ik ook, en laat iedereen in zijn of haar waarde.
Je weet het voor jezelf aardig recht te praten dat rokdraaggedrag. Ik lees vooral enorm veel excuusjes waarom een rok voor mannen toch oh zo fijn is. Dit hele topic is eigenlijk al een excuus (en een schreeuw om aandacht volgens mij, want mannen die rokken dragen doen dat ook wel zonder een topic op Tweakers).

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Valandil schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:49:
Plus ik heb ook niet het figuur voor een rokje }:O
_O-

Tsja ik kan me hier echt niks bij voorstellen. Aan de andere kant heb ik een hoop gekke dingen in mijn leven gezien. Waaronder mensen waar de metalen spikes aan alle kanten uitsteken en je je afvraagt hoe zo iemand comfortabel ergens gaat zitten.

Vraag me af of het mij überhaupt nog zou opvallen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Ardana

Ardana

Mens

matthijst schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:20:
[...]

Aha, dus alleen positief geluid is gewenst en anders word je uitgezwaaid?
Niet per sé.

Het lijkt me wel dat je, als je niks met uniseks rokken of rokdragende mannen hebt, je ook niks te zoeken hebt in een topic als deze. Als Apple-hater ga je toch ook niet de hele dag rondhangen in Apple-topics.

Indien het ergens ter sprake komt, mag je prima aangeven dat je Apple niet zo'n fijn merk vindt want reden X, Y en Z, maar dat keer op keer herhalen in een Apple-topic wordt niet echt gewaardeerd. Lijkt me dat dat hier niet anders is :)
Je weet het voor jezelf aardig recht te praten dat rokdraaggedrag. Ik lees vooral enorm veel excuusjes waarom een rok voor mannen toch oh zo fijn is. Dit hele topic is eigenlijk al een excuus (en een schreeuw om aandacht volgens mij, want mannen die rokken dragen doen dat ook wel zonder een topic op Tweakers).
Het gezegde gaat: als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets. Opbouwende kritiek is iets anders dan wat jij hier nu doet. Denk je dat je bijdraagt aan een fijne sfeer hier, zo op Tweakers, op deze manier? Nee? Waarom doe je het dan? En ik kan ook wel ongefundeerd blaten dat jouw uiting hier een schreeuw van onzekerheid is, dan je daarmee aangeeft dat je het eigenlijk stiekem ook wil. Net zo ongefundeerd en (denk ik) ver van de waarheid als jouw rant.

Dus, zullen we gewoon vriendelijk blijven?

• Freee!!
  • Laatst online: 09-11 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ardana schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:11:
[...]
En ik kan ook wel ongefundeerd blaten dat jouw uiting hier een schreeuw van onzekerheid is, dan je daarmee aangeeft dat je het eigenlijk stiekem ook wil. Net zo ongefundeerd en (denk ik) ver van de waarheid als jouw rant.
Waarschijnlijk een stukje dichter bij de waarheid, de hardste schreeuwers proberen gewoonlijk iets te verdringen (zie potenrammers, dat zijn opvallend vaak homo's, die het voor zichzelf nog niet durven te erkennen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Brad Pitt
  • Laatst online: 05-11 08:18
[...]
Het lijkt me wel dat je, als je niks met uniseks rokken of rokdragende mannen hebt, je ook niks te zoeken hebt in een topic als deze.
Klik zo vaak in random topics in Algemene Zaken. Gewoon, omdat ik benieuwd ben en niet eens omdat ik iets "heb" met dat onderwerp. Leer graag wat bij.

Nu mag je in dit topic dus blijkbaar niet zeggen dat het overkomt als aandacht zoeken en zal dat dan ook maar niet doen en er niet meer in terugkomen.
Dus, zullen we gewoon vriendelijk blijven?
Dus, :w

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Ik wil ook graag op vriendelijke manier kenbaar maken dat ik mannen die rokjes dragen maar raar vind.
Dat Schotten een rok dragen kan ik wel begrijpen, da's een traditie.
Maar mannen hier in Nederland, die dragen eigenlijk geen rok.
Doe je dat wel dan ben je op zoek naar aandacht of heel erg onzeker over jezelf.
Mannen in rokken zijn ook niet welkom bij mij thuis, ik zou er ook niet naast gaan zitten in het openbaar vervoer of in welke situatie dan ook.
Want straks denken ze nog dat ik erbij hoor of het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld vind. En dat past niet bij wie ik ben.

Dit wou ik dus even kwijt. En dat moet kunnen, is mijn mening en die mag ik overal ventileren.
Net zoals mannen in een rokje ook hun ding mogen ventileren.....alleen liever niet bij mij in de buurt ;)

• Ardana

Ardana

Mens

Brad Pitt schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:46:
[...]
Klik zo vaak in random topics in Algemene Zaken. Gewoon, omdat ik benieuwd ben en niet eens omdat ik iets "heb" met dat onderwerp. Leer graag wat bij.
Er zit een verschil tussen "kijken en leren", "kijken en concluderen 'dit is niks voor mij'" en "kijken en meermaals affakkelen". :)

Ik klik ook graag wat rond, maar als ik iets tegen kom waarmee ik niks heb, lees ik 'n beetje, en klik ik op "back". Ik voel niet de behoefte om de aandacht te zoeken door de mensen die er wél wat mee hebben te zeggen dat ze niet zo raar moeten doen. Die mening kan ik prima voor me houden, zij hebben er niks aan als ik dat zeg.
Nu mag je in dit topic dus blijkbaar niet zeggen dat het overkomt als aandacht zoeken en zal dat dan ook maar niet doen en er niet meer in terugkomen.
Jawel. Mits, zoals overal op Tweakers, op een respectvolle manier en niet keer op keer (nutteloos) herhaald. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:58:
Want straks denken ze nog dat ik erbij hoor of het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld vind. En dat past niet bij wie ik ben.
Oi... daar word ik eigenlijk best wel een beetje verdrietig van... Dat je je kennelijk zó erg ergens voor schaamt, dat je niet eens ermee bij toeval geassocieerd wil worden... Ik kan me niet voorstellen dat er iets is waarbij ik dat heb. Geeft eigenlijk ook 'n nare smaak in de mond hoor...

Kijk, dat je geen mannen in rok bij je thuis wil hebben, meh. Beetje kortzichtig (vind ik!) maar prima. Maar dat je er zelfs niet naast wil staan in het OV, of welke andere plek dan ook... nee, daar kan ik écht met m'n hoofd niet bij, en doet me (zal best aan mij liggen) ook direct denken aan andere groepen die in 't verleden buitengesloten werden (mochten niet in de bus zitten bijv.).
Dit wou ik dus even kwijt. En dat moet kunnen, is mijn mening en die mag ik overal ventileren.
Net zoals mannen in een rokje ook hun ding mogen ventileren.....alleen liever niet bij mij in de buurt ;)
Nee, niet iedere mening mag altijd overal geventileerd worden, sommige meningensuitingen zijn gewoon tegen de wet of het beleid van de plek waar je hem wil uiten. Maar hier mag je deze idd, wel 'n keertje uiten :)

[ Voor 57% gewijzigd door Ardana op 23-12-2017 12:16 ]

Verwijderd

@Ardana Het geeft alleen maar aan hoe raar ik het vind, een man in een rok.
Mijn eerste gedachte gaat dan uit naar: da's een homo.
En nou heb ik opzich helemaal niks tegen homo's, maar wel tegen extravagante homo's die graag in the picture staan, want 'ze zijn zo speciaal'.
Doe toch gewoon normaal, hetero's doen ook normaal. (Er bestaat geen speciale hetero dag, of hetero parade. Omdat we dat helemaal niet nodig hebben)

En je mag zeker wel altijd je mening kwijt, we leven gelukkig in een vrij land, met recht van vrije meningsuiting.
Je kunt idd mensen kwetsen met een mening, maar je mag hem wel kenbaar maken.
Gelukkig wel.

• Hahn
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:21:
En nou heb ik opzich helemaal niks tegen homo's, maar wel tegen extravagante homo's die graag in the picture staan, want 'ze zijn zo speciaal'.
Doe toch gewoon normaal, hetero's doen ook normaal. (Er bestaat geen speciale hetero dag, of hetero parade. Omdat we dat helemaal niet nodig hebben)
Wow :') Waarom ga je dit opeens over homo's en hetero's maken? Retorische vraag overigens, ga hier aub niet op in.
En je mag zeker wel altijd je mening kwijt, we leven gelukkig in een vrij land, met recht van vrije meningsuiting.
Gelukkig wel.
Je mag altijd je mening geven, maar je mening hoeft niet altijd geaccepteerd te worden.

Daar vergissen mensen zich nogal eens in met 'de vrijheid van meningsuiting'. Het is vrijheid van meningsuiting, niet 'recht op menings-acceptering'.

The devil is in the details.

• matthijst
Het gezegde gaat: als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets. Opbouwende kritiek is iets anders dan wat jij hier nu doet. Denk je dat je bijdraagt aan een fijne sfeer hier, zo op Tweakers, op deze manier? Nee?
Dus inderdaad alleen positieve geluiden gewenst.
Past wel in deze tijd van transgenders, non-binairen en sneeuwvlokjes.
Vooral geen mening over geven want stel je voor dat iemand hoort wat anderen ervan vinden. Waarom open je dan een topic, als je alleen schouderklopje wenst |:(

Maar goed ik heb in dit topic inderdaad verder niks te zoeken, succes verder met bejubelen ;w

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:24:
[...]

Wow :') Waarom ga je dit opeens over homo's en hetero's maken? Retorische vraag overigens, ga hier aub niet op in.

[...]
Je mag altijd je mening geven, maar je mening hoeft niet altijd geaccepteerd te worden.

Daar vergissen mensen zich nogal eens in met 'de vrijheid van meningsuiting'. Het is vrijheid van meningsuiting, niet 'recht op menings-acceptering'.
Ik vraag ook niet om acceptering, ik deel alleen mijn mening.
Wat anderen daar mee doen of van vinden moet iedereen zelf weten.

En toch even een antwoord op je retorische vraag: Geef jij eens aan 10 hetero mannen een rokje als kado op hun verjaardag. Ik weet zeker dat ze allemaal hard gaan lachen en nooit dat rokje aantrekken. Ja, hooguit op diezelfde verjaardag, uit gekkigheid, maar verder nooit meer! ;)

• Hahn
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:30:
[...]

En toch even een antwoord op je retorische vraag: Geef jij eens aan 10 hetero mannen een rokje als kado op hun verjaardag. Ik weet zeker dat ze allemaal hard gaan lachen en nooit dat rokje aantrekken. Ja, hooguit op diezelfde verjaardag, uit gekkigheid, maar verder nooit meer! ;)
Welk deel van 'ga hier aub niet op in' snapte je niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 23-12-2017 12:31 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:31:
[...]

Welk deel van 'ga hier aub niet op in' snapte je niet?
Omdat je aub vraagt mag ik er niet op in gaan?
Je weet gewoon dat ik gelijk heb oOo

• Ardana

Ardana

Mens

Dat is prima :)
Dat is altijd een argument geweest tegen verandering. Tegen afschaffing van slavernij, tegen vrouwenkiesrecht, tegen heel veel andere zaken die we nu heel erg normaal vinden. Inhoudelijke, goede redenen worden zelden gegeven.
Gelukkig wel.
Niet iedere mening mag je kenbaar maken. Racistische meningen, of meningen die bijv. de holocaust ontkennen mag je niet kenbaar maken. Er zit een grens aan de vrijheid van meningsuiting.
Daarnaast: je mag niet overal alle meningen uiten. De beheerder van de plaats waar jij je mening wilt uiten, bepaalt of je dáár je mening mag uiten. De vrijheid van meningsuiting ziet niet meer dan dat de overheid je niet gaat vervolgen als je een mening uit. Het garandeert niet dat je een platform krijgt om die mening te uiten.
matthijst schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:24:
[...]
Dus inderdaad alleen positieve geluiden gewenst.
Past wel in deze tijd van transgenders, non-binairen en sneeuwvlokjes.
Vooral geen mening over geven want stel je voor dat iemand hoort wat anderen ervan vinden. Waarom open je dan een topic, als je alleen schouderklopje wenst |:(

Maar goed ik heb in dit topic inderdaad verder niks te zoeken, succes verder met bejubelen ;w
Selectief lezen is een kunst :) Ik heb gezegd dat je prima mag zeggen dat je het niks vind. Mits respectvol gebracht en niet tot in den treure herhaald.

En alleen schouderklopjes wensen: nee. Exposure is een manier voor gewenning. Ook mensen die het niks vinden kijken hier, zien dat anderen er anders over denken, en langzaam maar zeker kan hierdoor een mening veranderen. Meest uitgesproken voorbeeld hiervan vind ik roken. 40 jaar geleden stond op iedere verjaardag een glaasje met sigaretten op tafel. Tegenwoordig voel je je 'n paria als je binnen 20 meter van iemand een sigaret opsteekt, en zal niemand het meer wagen om zonder uitgesproken toestemming binnen ergens een sigaret op te steken. De algemene mening over roken is veranderd, ondanks dat er nog steeds genoeg mensen roken en keihard hun recht om te roken verdedigen. Dat is ook gebeurd met heel veel andere onderwerpen, en wie weet gebeurt het ook met het dragen van rokken. En dan is roken nog slecht voor de gezondheid, het dragen van rokken is dat niet ;)

Maar verder:
naitsoezn schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:05:
Modbreak:@Iedereen die dit niet kan waarderen: Laat het los, haal het topic uit je 'gevolgde topics' en negeer de bijdrages hier. Dit topic is specifiek voor de lui die dit wél kunnen waarderen. De discussie is in dit topic niet om een consensus te bereiken over meningen, en voor een 'poll' zijn plenty andere plaatsen te verzinnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 23-12-2017 12:49 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gelukkig wel.
Wat je vind moet je naar de politie brengen, zei een oud collega van me altijd.

Ik probeer voorbij mijn mening te kijken. Ik vind ergens iets van, ik heb over veel zaken een mening, maar schiet ik er altijd wat op die te ventileren? Waarom kies je er voor die wel of niet te uiten? Wat is de mogelijke impact bij je publiek en hebben ze er wel of niet wat aan?

Ik kan je vertellen wat ik van Trump vind, het klimaat of de kleur groen. Je zou je waarschijnlijk afvragen wat je met die informatie aan moet.

Dat dit topic een onderwerp heeft waar jij een hele sterke mening over hebt lonkt waarschijnlijk, maar is nog steeds geen dringende reden om een discussie rondom jouw mening te willen starten.

Weet je wat ik van mijn kinderen heb geleerd? Dat iemand onbevooroordeeld aanspreken en behandelen ongeacht uiterlijke kenmerken soms hele leuke, verrassende gesprekken oplevert, en dan ik ze beperkt door mijn aangeleerde vooroordelen aan ze te tonen. Daar hebben ze helemaal niks aan, laat ze hun mening maar vormen op basis van de persoon en niet over diens uiterlijk.

Ik lees dit topic al een tijdje mee en vind het ook vreemd, een "mannenrok". Maar toen bedacht ik me dat ik een kilt nooit vreemd gevonden heb, dus waarom dit wel? Simpelweg omdat ik niet gewend ben het te zien. Da's al. Als ik me daar de rest van mijn leven door moet laten leiden ga ik het nog zwaar krijgen.

Verwijderd

@HTT-Thalan
Het onderwerp hier is een mannenrok. Niet hoe je over Trump denkt, of welke kleur je het liefst ziet.
Dus misschien niet zo vreemd dat mensen hier hun mening over de mannenrok ventileren.

Hebben de mensen iets aan mijn mening? Ja en nee, de meeste mensen zullen er niet zoveel mee doen, hooguit denken: 'Owja, zo denk ik er ook/niet over.'
Maar de 'mannen' die dus een rokje dragen die hebben er wel wat aan. Die weten nu dat ze liever niet bij mij in de buurt gaan zitten in het openbaar vervoer. Mocht dat overigens toch gebeuren, ik ben niet iemand met losse handjes ofzo. Ik zou zelf opstaan en een ander plekje zoeken.

Gelukkig ook dat morgen niet alle mannen een rokje dragen. Dan zou het echt wel lastig zijn om verder te leven. Maar gelukkig laat ik m'n leven hier niet door leiden.

Ik heb mijn punt nu wel duidelijk gemaakt en ga verder weer bezig houden met echte mannendingen!
Succes allemaal met je rokje, en doe lekker waar je je goed bij voelt maar kijk niet gek als anderen je raar vinden.

• Bestla
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:58:
Ik wil ook graag op vriendelijke manier kenbaar maken dat ik mannen die rokjes dragen maar raar vind.
Dat Schotten een rok dragen kan ik wel begrijpen, da's een traditie.
Maar mannen hier in Nederland, die dragen eigenlijk geen rok.
Doe je dat wel dan ben je op zoek naar aandacht of heel erg onzeker over jezelf.
Mannen in rokken zijn ook niet welkom bij mij thuis, ik zou er ook niet naast gaan zitten in het openbaar vervoer of in welke situatie dan ook.

Waar baseer je dat eigenlijk op? Ik niet zeker zijn van mijzelf? Ken je mij zo goed dat je dit werkelijk meent? 8)7

Dat ik rokken draag wil helemaal niets zeggen, zeker niet dat ik homo ben, of een travestiet. Ik vind rokken nu eenmaal lekkerder zitten dan een broek.
Dat ik in een rok op straat loop getuigt zeker niet van onzekerheid, eerder van vastberadenheid.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:53:
@HTT-Thalan
Het onderwerp hier is een mannenrok. Niet hoe je over Trump denkt, of welke kleur je het liefst ziet.
Dus misschien niet zo vreemd dat mensen hier hun mening over de mannenrok ventileren.

Hebben de mensen iets aan mijn mening? Ja en nee, de meeste mensen zullen er niet zoveel mee doen, hooguit denken: 'Owja, zo denk ik er ook/niet over.'
Maar de 'mannen' die dus een rokje dragen die hebben er wel wat aan. Die weten nu dat ze liever niet bij mij in de buurt gaan zitten in het openbaar vervoer. Mocht dat overigens toch gebeuren, ik ben niet iemand met losse handjes ofzo. Ik zou zelf opstaan en een ander plekje zoeken.

Gelukkig ook dat morgen niet alle mannen een rokje dragen. Dan zou het echt wel lastig zijn om verder te leven. Maar gelukkig laat ik m'n leven hier niet door leiden.

Ik heb mijn punt nu wel duidelijk gemaakt en ga verder weer bezig houden met echte mannendingen!
Succes allemaal met je rokje, en doe lekker waar je je goed bij voelt maar kijk niet gek als anderen je raar vinden.
Wat je zegt is veel meer dan "alleen maar" het ventileren van je mening. Wat je eigenlijk zegt is dat je bij voorbaat iemand niet accepteert, niet als gelijkwaardig ziet, alleen maar op basis van diens kleding. Dat vind ik nog al een heftige boodschap, maar jij vermomt het als "gewoon mijn mening" - met andere woorden, jij vind dat heel normaal.

Mensen vermommen best vaak oordelen als mening, soms zonder het zichzelf te beseffen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een mening en een oordeel zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Wel grappig, want dit topic herinnerde me aan het feit dat ik nog een rok in m'n kast heb liggen.
Draag 'm eigenlijk nooit meer. Was iets wat ik voornamelijk droeg naar een enkele feestje of gelegenheid.
Nu moet ik er bij zeggen dat t ook wel n beetje een goth uitstapje voor me is. Zwarte rok tot op de enkels, vol met metalen spikes en wat kettingen er aan . Dat was dan wel handig tegen het opwaaien of uitwaaieren als je te snel omdraait :+ Beetje de boel verzwaren.

Hoe dan ook, ik vond het soms best onpraktisch. Er mee op de fiets was een crime (herenfiets enzo. stang zit hoog). Dus eigenlijk geforceerd om de bus te nemen omdt ik geen auto had destijds. Hoe je gaat zitten is wat opletten, als je ergens langs loopt ben je onderaan toch breder dan normaal, dus je tikt makkelijker dingen omver, dus even opstaan bij tijdens een drankje op een tuin-achtig terras en jezelf tussen een laag tafeltje en wat mensen door manouvreren is extra opletten, etc.
De gilletjes van sommige mensen als er een harig been onder de rok uit stak bij bepaalde zitposities was wel weer humor :P
En in de zomer is het wel lekker luchtig :)

Zit heel erg te twijfelen of ik 'm blijf bewaren. Weet eigenlijk niet eens of ik 'm nog pas. Misschien heb ik er een paar maandjes fitness voor nodig om 'm weer aan te kunnen trekken.
Andere opties is om 'm weg te geven aan een maat van me. Weet zeker dat hij 'm zou gaan dragen, en z'n laatste rok is helaas recent kaduuk gegaan.

Edit:
Come to think of it, die rok heeft waarschijnlijk ook bijgedragen aan het feit dat ik destijds aan de praat raakte met een meid die kort daar na m'n vriendin werd :P
Misschien moet ik die rok toch maar houden. Al was het maar om de herinneringen :)

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 23-12-2017 14:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
*knip* off-topic.

Kortom: het staat iedereen vrij te dragen wat hij/zij wil, net zoals het anderen vrij staat om daar positief of negatief op te reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 23-12-2017 14:55 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor een maatschappelijke discussie over mannen in rokken, noch om te (ver)oordelen.