Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
dion_b schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:46:
[...]
Enfin, wat me hier vooral opvalt is dat veel mensen direct naar zich toe trekken en de ander niet in eigen waarde laat. Prima dat veel mannen geen zin hebben om in rokken te lopen, maar dat betekent toch niet dat anderen dat opeens ook niet moeten kunnen, of dat jij je in je mannelijkheid aangetast wordt als ik in kilt (of voor mijn part roze balletjurk) loop :?

[...]
Wat een gelul. Niemand zegt hier dat TS of jij niet in een rok mag lopen. Moet je lekker zelf weten. Maar ja, een mening heeft men wel. Men vindt het misschien niet mooi, of enorm verwijfd, of aandachttrekkerij, whatever. Maar buiten een mening vindt niemand dat zoiets niet mag. En door een mening te hebben iemand niet in z'n waarde laten? Kom op zeg.
Ik denk sowieso dat niemand zich in zijn mannelijkheid voelt aangetast doordat jij of welke man dan ook een rok draagt. Eerder juist het tegendeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

(jarig!)
barrymossel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:52:
[...]

Wat een gelul. Niemand zegt hier dat TS of jij niet in een rok mag lopen. Moet je lekker zelf weten. Maar ja, een mening heeft men wel. Men vindt het misschien niet mooi, of enorm verwijfd, of aandachttrekkerij, whatever. Maar buiten een mening vindt niemand dat zoiets niet mag. En door een mening te hebben iemand niet in z'n waarde laten? Kom op zeg.
Ik denk sowieso dat niemand zich in zijn mannelijkheid voelt aangetast doordat jij of welke man dan ook een rok draagt. Eerder juist het tegendeel. ;)
Als jij een andere mening gelul noemt, snap ik ook wel dat jij niet snapt dat je iemand niet in zijn mening laat als je 'm verwijfd noemt :F

Of vind jij het tof als ik jou (insert iets negatiefs) noem enkel en alleen om je uiterlijk?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:39

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ligone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:07:
[...]

Als mijn eerste post er bij neemt is het verband dat "ik" leg iets duidelijker! ;-) Tegenstander ben ik niet, echter het normaal vinden kan ik toch nog niet over mijn lippen krijgen!
Dat is het ook. Het is ook niet normaal, nog niet jammerlijk. Voor vrouwen wel trouwens, die kunnen alles aantrekken en niemand die er van opkijkt.

Ik draag een rok in het openbaar,en dat is niet voor het eerst dat een man een rok aantrekt. Vanaf 2010 zijn er genoeg initiatieven geweest om de man aan de rok te krijgen. Groot succes is het nooit geweest. Het zal wel aan de angst om uitgelachen te worden hebben gelegen dat het geen succes is geworden. Jammer eigenlijk want het draagcomfort is beter dan een spijkerbroek imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobinHood schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:20:
[...]

Als jij een andere mening gelul noemt, snap ik ook wel dat jij niet snapt dat je iemand niet in zijn mening laat als je 'm verwijfd noemt :F

Of vind jij het tof als ik jou (insert iets negatiefs) noem enkel en alleen om je uiterlijk?
Ik noem geen andere mening gelul. Ik noem een foutieve constatering gelul.

En tjsa, sommige mensen vinden een rok voor vrouwen of meisjes. En als een man dat dan draagt kan dat in hun mening verwijfd oftewel vrouwelijk zijn. Is dat gemeen? Verdorie zeg.
Persoonlijk vind ik een kilt totaal niet verwijfd overigens. Ik zou het hier als Nederlander niet dragen. Als Schot met clan zeker wel. Maar ik kan me zeker voorstellen (lees het vorige woord goed) dat iemand een rok bij een man verwijfd vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
Bestla schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:28:
[...]

Dat is het ook. Het is ook niet normaal, nog niet jammerlijk. Voor vrouwen wel trouwens, die kunnen alles aantrekken en niemand die er van opkijkt.
Ach, wat is normaal. Ik ga al jaren zomer en winter op blote voeten over straat. Ik heb daar eigenlijk nog nooit echt negatieve reacties op gehad. Meestal zijn de reacties, als die al komen, belangstellend en soms bezorgd.
Eén keer iemand gehad die zei dat het niet normaal was wat ik deed waarop mijn reactie was dat dit voor hem gold maar niet voor mij. Kortom, een relatief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 17:35
jvdr schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:32:
[...]
Ik ga al jaren zomer en winter op blote voeten over straat.
Het lijkt mij vooral in de winter erg koud, en in het algemeen onveilig op straat gezien de troep die er vaak ligt.

Dan nog zou ik het niet doen, zelfs op de camping draag ik altijd iets aan mijn voeten. Zal ook wel gewenning zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Verhaal gelezen komt wel een beetje over als een midlife crisis waarin je jou leven op de kaak stelt en eigenlijk gewoon doen wat je wilt zonder schaamte etc want je left maar eenmaal.

Ik vind het prima hoor, gewoon doen waar je zin in hebt.

Iedereen zou voor de grap afen toe een schaaltje moeten tekenen van 0 naar 80~ met 10 jaar intervals, dan zul je zien hoe kort het leven eigenlijk wel niet is.

<knip> Dit topic kan prima zonder dit soort generaliserende, denigrerende opmerkingen over bevolkingsgroepen wara je zelf niet toe behoort.

Mijn relevantie voor het laaste stukje is tot betrekken van het hebben een unieke klederdracht van de norm.
Dus ik denk dat dit wel relevant is voor dit onderwerp in Nederland, Ik vind de kleding stijl uniek en cool, maar zou nooit door Rotterdam zo over straat te durven door boven genoemde oorzaak.

[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2017 01:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Anoniem: 57942 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:44:
Verhaal gelezen komt wel een beetje over als een midlife crisis waarin je jou leven op de kaak stelt en eigenlijk gewoon doen wat je wilt zonder schaamte etc want je left maar eenmaal.

Ik vind het prima hoor, gewoon doen waar je zin in hebt.

Iedereen zou voor de grap afen toe een schaaltje moeten tekenen van 0 naar 80~ met 10 jaar intervals, dan zul je zien hoe kort het leven eigenlijk wel niet is.

<knip>

Mijn relevantie voor het laaste stukje is tot betrekken van het hebben een unieke klederdracht van de norm.
Dus ik denk dat dit wel relevant is voor dit onderwerp in Nederland, Ik vind de kleding stijl uniek en cool, maar zou nooit door Rotterdam zo over straat te durven door boven genoemde oorzaak.
Juist hun zouden geen probleem moeten hebben met jurken. ;) Maar goed, ik ben al naar Leiden geweest en heb geen enkele reactie gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2017 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahaha ja maar dat is een jurk tot aan je enkels :P
Ok cool, ik moet zeggen ben al jaren niet in Nederland geweest, ik woon in hong kong.

Hier zou het makkelijk kunnen, natuurlijk wel rare gezichten maar! rokken worden hier vaker gedragen (Korean fashion style) al dan wel niet met een broek eronder, of van die enorme baggy broeken die op een rok lijken?

Ik denk dat ik het hier in hartje zomer wel zou waarderen, lekker luchtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ook naar de bioscoop geweest in Amsterdam, ook geen probleem. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met vreemde blikken.
Het zal wel schelen dat ik er absoluut niet verwijfd uitzie. Daar ben ik te grof gebouwd voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Pat911 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:37:
[...]

Het lijkt mij vooral in de winter erg koud, en in het algemeen onveilig op straat gezien de troep die er vaak ligt.

Dan nog zou ik het niet doen, zelfs op de camping draag ik altijd iets aan mijn voeten. Zal ook wel gewenning zijn.
Ik geloof er niks van eerlijk gezegd. Met blote voeten over straat en in zelfs winter. Wat als het regent? Lekker met je vuile modder poten winkels of je eigen huis binnenlopen. Of heb je altijd een emmertje water bij je? Mentaal niet in orde.
Bestla schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:06:
Ook naar de bioscoop geweest in Amsterdam, ook geen probleem. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met vreemde blikken.
Het zal wel schelen dat ik er absoluut niet verwijfd uitzie. Daar ben ik te grof gebouwd voor.
Dat verklaard ook gelijk waarom je geen scheldwoorden naar je hoofd geslingerd krijgt totdat je langs een groepje loopt.

[ Voor 40% gewijzigd door Mandrake466 op 02-11-2017 07:15 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Mandrake466 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:09:
[...]

Ik geloof er niks van eerlijk gezegd. Met blote voeten over straat en in zelfs winter. Wat als het regent? Lekker met je vuile modder poten winkels of je eigen huis binnenlopen. Of heb je altijd een emmertje water bij je? Mentaal niet in orde.

[...]

Dat verklaard ook gelijk waarom je geen scheldwoorden naar je hoofd geslingerd krijgt totdat je langs een groepje loopt.
Genoeg volk daar waar die bioscoop is. Vlakbij de Arena namelijk de Pathé IMAX Niemand die raar opkijkt. Natuurlijk weet ik ook wel dat je niet midden in de nacht in bepaalde wijken moet komen. Dat doe ik met een broek aan ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jvdr schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:32:
[...]

Ach, wat is normaal. Ik ga al jaren zomer en winter op blote voeten over straat. Ik heb daar eigenlijk nog nooit echt negatieve reacties op gehad. Meestal zijn de reacties, als die al komen, belangstellend en soms bezorgd.
Eén keer iemand gehad die zei dat het niet normaal was wat ik deed waarop mijn reactie was dat dit voor hem gold maar niet voor mij. Kortom, een relatief begrip.
Heeft denk ik ook te maken met je omgeving. Als ik dat zou doen zou ik van alle kanten commentaar krijgen. Overigens zou ik zelf ook commentaar geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
[...]

Ik denk dat er minder modder aan die voeten blijft kleven dan aan mijn bergschoenen. Leuk ook, op de man spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:28:... Vanaf 2010 zijn er genoeg initiatieven geweest om de man aan de rok te krijgen. Groot succes is het nooit geweest. Het zal wel aan de angst om uitgelachen te worden hebben gelegen dat het geen succes is geworden. Jammer eigenlijk want het draagcomfort is beter dan een spijkerbroek imho.
Initiatieven? Waarom zouden die er moeten zijn? Van wie zijn die initiatieven? Wie heeft daar voordeel bij?

Het klinkt hetzelfde als dat e zegt dat er genoeg initiatieven zijn geweest om mensen hun munten en bankbiljetten in te laten leveren bij DNB of zo. Kortom: dat er een hoger en positief doel wordt gediend.

Het lijkt erop dat je mannen per se in een rok wil hebben. Als dat klopt, waarom wil je anderen mannen daarvan dan overtuigen?

Laten we wel zijn (en zoals ik al eerder schreef), een leren gladiatoren-rok op een fetish feest is geil en doet het goed bij het publiek, geeft meer 'aanspraak' en is ook nog eens praktisch bij seks. Maar daarbuiten vind ik de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ja, iemand moet een keer de eerste zijn. net als het dragen van een spijkerbroek. Zonder initiatieven zaten we nog in een grotwoning.

Ik wil niemand persé in een rok krijgen, ik vertel over mijn ervaringen met het rokdragen en waarom ik het doe en dat het lekker zit. Daar kan over gepraat worden, daar is dit topic voor.

Daarbij denk ik out of the box, dat zouden meer mensen moeten doen. Dat ik zeg " Kom op mannen " is meer om sluimerende gedachten over het rokdragen wakker te maken. wat is daar verkeerd aan?

Medestanders heb ik al gevonden op andere sites. Ik was benieuwd hoe het hier leefde.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 02-11-2017 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 57942 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:44:
[...]

<knip>

Juist in Rotterdam (waar ik opgegroeid ben, in een wijk vol andere allochtonen) zou ik een stuk meer afkeurende blikken verwachten van de oude "doe maar normaal, dan doe je gek genoeg"-brigade dan van de bontkraagjes. Heb daar voorzover ik me kan herinneren nooit m'n kilt gedragen, maar wel een keer in een optocht (ter ere van de 133e lustrum van m'n school) on roze pak van Oude Westen naar het centrum gebanjerd je bent tiener en wil vooral je school niet te serieus nemen, toch? :z en het was frappant: van een paar Turkse jongeren "je bent niet goed bij je hoofd joh" gehoord, maar met glimlach. Vrijwel exacte bewoording maar met azijnzeikend zuur gezicht van een paar oudere Rotterdamse dames gekregen.
[...]

Leuk he, datgene wat je niet kent of snapt veroordelen. Zou je bijna ook een beperking kunnen noemen, maar gelukkig niet noodzakelijkerwijs een permanente.
[...]

Zit je hier niet weer je eigen bekrompenheid te projecteren? :z

Die wandeling van mij in kilt naar mijn stadsdeelkantoor was stadsdeelkantoor Zuidoost. Bijlmer dus. 'Groepjes' zat. Hier en daar gekke blikken gekregen, maar enige wat me opviel was een paar dames die "Hmmm... " ricthing m'n kuiten keken.

Maar goed, perceptie is een subjectief iets. Je ziet bovenal wat je wilt zien. Ik wil blijkbaar vrouwelijke waardering zien, en die dat ook :z

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 03-11-2017 01:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bestla schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:47:
Daarbij denk ik out of the box, dat zouden meer mensen moeten doen. Dat ik zeg " Kom op mannen " is meer om sluimerende gedachten over het rokdragen wakker te maken. wat is daar verkeerd aan?
Daar is niks verkeerd aan. Maar dat je denkt dat dat is omdat iedereen bang is, is wel een verkeerde aanname
Bestla schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:28:
[...]
Het zal wel aan de angst om uitgelachen te worden hebben gelegen dat het geen succes is geworden.
Je bent vrij je mening te hebben, en er is ook niks verkeerds aan. Maar net zo goed moet jij ook accepteren dat er niks verkeerd aan is dat een grote deel van mannen een rok gewoon niks vinden; en niet meteen moet concluderen dat dat komt door angst.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ik zeg nergens dat iedere man aan de rok 'moet'. Dat er mannen zijn die bang zijn om er een te gaan dragen die zijn er gewoon.

Oh en vrijheid blijheid voor iedereen om te dragen wat hij of zij lekker vindt, dat doe ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Pat911 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat er minder modder aan die voeten blijft kleven dan aan mijn bergschoenen. Leuk ook, op de man spelen...
Die doe ik dus ook uit als ik ergens binnenkom en ze zijn vies. :)
En als ik zie hoeveel kiezelstenen en scherven ik soms uit de sporen haal dan snap ik ook niet dat iemand willens en wetens blootvoets op straat wil lopen. Not to mention als het vriest of regent.

Maar kilts/rokken snap ik dan weer wel. Vrij lang eentje gehad. en op hete dagen is dat echt een stuk prettiger dan een broek. Het scheelde dat mijn idool at the time. Axel Rose die ook droeg.
Zou eigenlijk eens een nieuwe moeten halen, maar ik denk dat dat op mijn werk ook niet ge-accepteerd word.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:15:
[...]

En als ik zie hoeveel kiezelstenen en scherven ik soms uit de sporen haal dan snap ik ook niet dat iemand willens en wetens blootvoets op straat wil lopen. Not to mention als het vriest of regent.

Maar kilts/rokken snap ik dan weer wel. Vrij lang eentje gehad. en op hete dagen is dat echt een stuk prettiger dan een broek. Het scheelde dat mijn idool at the time. Axel Rose die ook droeg.
Zou eigenlijk eens een nieuwe moeten halen, maar ik denk dat dat op mijn werk ook niet ge-accepteerd word.
d:)b

Ja op mijn werk op de bouw zal het misschien wel kunnen , maar soms zijn er regels dat een lange broek verplicht is, evenals een bouwhelm en schoen met stalen zool en neus.

Ik ben hijskraanmachinist en als het doorgaat met de nieuwe baan ga ook torenkraan opleiding doen. Dan zit je toch boven , en kan ik gerust een kilt aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
heuveltje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:15:
[...]
Ik ga echt niet op sokken door de Albert Heijn lopen :)
Dat snap ik dus ook niet.
Bestla schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:18:
Ik ben hijskraanmachinist en als het doorgaat met de nieuwe baan ga ook torenkraan opleiding doen. Dan zit je toch boven , en kan ik gerust een kilt aan.
Maar heb je dan geen glazen bodem zodat je kan zien wat je doet. Want dan kunnen je collega's naar boven kijken.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Bestla schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:09:
Dat er mannen zijn die bang zijn om er een te gaan dragen die zijn er gewoon.
Natuurlijk. Ik geloof best dat er mannen zijn die een rok willen maar het niet durven. Maar jij zei dat die initiatieven geen succes zijn geworden vanwege die angst. Dat geloof ik dus voor geen meter. Het is geen succes geworden omdat een ontzettend grote deel van de mannen gewoon geen rok wilt dragen. En ook je argument van dat het fijner zou zijn is niet specifiek aan rokken, dan ga ik bijv. wel gewoon commando en trek ik sweat pants aan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Prima toch? Iedereen z'n meug. Ik geloof ook niet zo in rokken tegen de warmte - niet omwille van wat anderen ervan denken maar puur omdat ze in mijn ervaring niet zo verkoelend zijn - dan liever gewoon weinig/niets aan, en als dat geen optie is ivm buiten gaan/mensen over de vloer krijgen kleren (broeken) van lichte materialen zoals linnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
@dion_b Wat valt er niet te snappen als iemand zegt dat hij alle seizoenen met blote voeten loopt buitenshuis? Heeft diegene een allergie voor sokken en schoenen dan is dat wat anders.

Ik (lees Ik, dus niet jij of anderen) vindt het gewoon 'gestoord' dat iemand zonder beperking, met blote poten buiten loopt (behalve op het strand in de zomer).

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Mandrake466 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:31:
@dion_b Wat valt er niet te snappen als iemand zegt dat hij alle seizoenen met blote voeten loopt buitenshuis? Heeft diegene een allergie voor sokken en schoenen dan is dat wat anders.

Ik (lees Ik, dus niet jij of anderen) vindt het gewoon 'gestoord' dat iemand zonder beperking, met blote poten buiten loopt (behalve op het strand in de zomer).
Nou, jij schreef dat je het niet snapt dat iemand dat doet. Als iemand dat nou fijn vindt... mij doet ie er geen kwaad mee. Jou ook niet, en toch is ie mentaal gestoord volgens jou (in je eerdere post bracht je het niet als mening).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat jij iets niet snapt is toch echt jouw probleem. Dat je gelijk iemand die iets doet wat je niet snapt voor gestoord uitmaakt zegt erg weinig over diegene en veel over jou.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 23:41

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben ook vooral nog benieuwd hoe het eruit ziet, niet speciaal de bekende kilt, maar de andere rokken die gedragen worden :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
zomertje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:26:
Ik ben ook vooral nog benieuwd hoe het eruit ziet, niet speciaal de bekende kilt, maar de andere rokken die gedragen worden :)
Nog even geduld nog. Ik wacht met smart op de zending van Skirtcraft : Unisexrok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvdr
[...]
[...]
Je hoeft het niet te geloven hoor.
Tja, en als het regent krijg ik natte voeten. Daarnaast valt het met modder reuze mee, of je moet het bos ingaan of zo. En net zoals mensen met modderschoenen deze niet schoonmaken als ze een winkel binnenstappen maak ik mijn voeten ook niet schoon als ik dat doe.
Bij thuiskomst uiteraard wel, even onder de kraan en een borsteltje met zeep over de voetzolen en alles is weer schoon. En we hebben ook nog een deurmat voor het eerste grove werk.
En mocht je het willen weten, ik kom blootvoets in winkels, restaurants, theater en noem maar op. Alleen waar het verplicht (veilgheidsschoenen in een werkplaats), gewenst (werk of kouder dan een paar graden vorst) of verboden is (sommige musea) doe ik iets aan mijn voeten.

Dat jij hierdoor aan mijn geestelijke gesteldheid twijfelt zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij. Gelukkig weet ik zelf (en nog heel wat anderen) beter. :*)
barrymossel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:11:
[...]

Heeft denk ik ook te maken met je omgeving. Als ik dat zou doen zou ik van alle kanten commentaar krijgen. Overigens zou ik zelf ook commentaar geven.
In mijn omgeving is het zeker niet gebruikelijk om blootvoets te gaan. Maar ik ben zeker niet de enige die dit doet. Google maar eens.
En ach, hoe erg is het als je commentaar krijgt, je kunt je van iedereen wel wat aantrekken. Zolang je niemand lastig valt of hindert moet je je door commentaar niet laten beperken. Het heeft me overigens wel een hoop leuke en sympathieke gesprekken opgeleverd. En ook wel eens een echt domme opmerking, dat dan weer wel.
Ben overigens benieuwd wat jouw commentaar zal zijn.

Ik ben blij voor de TS dat hij zich prettig voelt bij het dragen van een rok of kilt en ik hoop dat dit ook zo blijft ondanks vastgeroeste ideeën en meningen van anderen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
jvdr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 01:36:
Ik ben blij voor de TS dat hij zich prettig voelt bij het dragen van een rok of kilt en ik hoop dat dit ook zo blijft ondanks vastgeroeste ideeën en meningen van anderen. _/-\o_
Dank je :)

Ik speur marktplaats ook al af naar mooie rokken. En ze zijn er als je goed zoekt, de mannenrok :) Herkenbaar aan zakken waar je wel wat in kunt doen. Al viel mijn oog ook op een zoals omschreven door de adverteerder een zwierig rokje. <3

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 03-11-2017 05:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandrake466
@jvdr Ooh dus je doet toch wel schoenen aan als het moet en als het te heet (pun intended) of koud onder je voeten wordt? Dat had je gelijk kunnen zeggen want ik had 'moeite' met dat je ook in de winter zo er bij liep.

In een jurk EN op blote voeten buiten lopen is de ultieme uitdaging lijkt mij :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mandrake466 op 03-11-2017 06:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
[...]
In mijn omgeving is het zeker niet gebruikelijk om blootvoets te gaan. Maar ik ben zeker niet de enige die dit doet. Google maar eens.
En ach, hoe erg is het als je commentaar krijgt, je kunt je van iedereen wel wat aantrekken. Zolang je niemand lastig valt of hindert moet je je door commentaar niet laten beperken. Het heeft me overigens wel een hoop leuke en sympathieke gesprekken opgeleverd. En ook wel eens een echt domme opmerking, dat dan weer wel.
Ben overigens benieuwd wat jouw commentaar zal zijn.

Wat voor baan heb je dan, vraag ik me af. Sorry, maar op blote voeten associeer ik op een of andere manier met een stinkende, werkloze kraker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
De outfit voor vandaag :

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/2rav89schb/kilt_groen.jpg

Het heet een kilt, maar dat is het niet. Dit is gewoon een overslagrok met schotse ruit.
Kniekousen komen nog, want dat is wel zo warm.

[ Voor 24% gewijzigd door Bestla op 03-11-2017 09:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, jij vindt het gestoord, ik niet. Ik ken zelf ook 1 persoon die al jaaaaaren, het hele jaar rond, met blote voeten loopt. Die heb ik nog nooit met schoenen kunnen betrappen, ook niet als het hard vroor en sneeuwde. Je wil trouwens zijn eeltlaag niet zien, de kans dat daar een splinter oid door komt, is ongeveer net zo groot als de kans dat die door een gymp oid doorkomt. En vies? Niet viezer dan gewone schoenen. Koud? Ja, maar goed, daar heb ik geen last van. Ongewoon. Yup. Nou en?

Ik vind het zelf ook heerlijk, ook regelmatig op blote voeten gelopen op plekken waar dat niet normaal is. Alleen ben ik wel koukleum genoeg om dat zeker niet het jaar rond te willen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 03-11-2017 09:49 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
[...]

Je hoeft het niet te geloven hoor.
Tja, en als het regent krijg ik natte voeten. Daarnaast valt het met modder reuze mee, of je moet het bos ingaan of zo. En net zoals mensen met modderschoenen deze niet schoonmaken als ze een winkel binnenstappen maak ik mijn voeten ook niet schoon als ik dat doe.
Bij thuiskomst uiteraard wel, even onder de kraan en een borsteltje met zeep over de voetzolen en alles is weer schoon. En we hebben ook nog een deurmat voor het eerste grove werk.
En mocht je het willen weten, ik kom blootvoets in winkels, restaurants, theater en noem maar op. Alleen waar het verplicht (veilgheidsschoenen in een werkplaats), gewenst (werk of kouder dan een paar graden vorst) of verboden is (sommige musea) doe ik iets aan mijn voeten.
Kan en mag je blootsvoets met de auto rijden. Dit lijkt mij niet echt aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ardana schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:46:
[...]

Mja, jij vindt het gestoord, ik niet. Ik ken zelf ook 1 persoon die al jaaaaaren, het hele jaar rond, met blote voeten loopt. Die heb ik nog nooit met schoenen kunnen betrappen, ook niet als het hard vroor en sneeuwde. Je wil trouwens zijn eeltlaag niet zien, de kans dat daar een splinter oid door komt, is ongeveer net zo groot als de kans dat die door een gymp oid doorkomt. En vies? Niet viezer dan gewone schoenen. Koud? Ja, maar goed, daar heb ik geen last van. Ongewoon. Yup. Nou en?

Ik vind het zelf ook heerlijk, ook regelmatig op blote voeten gelopen op plekken waar dat niet normaal is. Alleen ben ik wel koukleum genoeg om dat zeker niet het jaar rond te willen doen.
Ik vind het soms heerlijk om geen sokken te dragen, maar wel schoenen. Ik wil niet in zooi stappen op straat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

spleethoven schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:00:
[...]

Kan en mag je blootsvoets met de auto rijden. Dit lijkt mij niet echt aangenaam.
Tuurlijk mag dat. waarom zou dat niet mogen ?
de enige eis afaik is dat je in staat moet zijn alles goed te bedienen.
Of je het fijn vind is een 2e natuurlijk :)

* heuveltje die het al haat om met zijn schoenen in de hondestront te stappen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
heuveltje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:30:
Omdat niet elke wetgever het toestaat. Zo mag je in Nederland met blote voeten of slippers rijden. Verzekeringsmaatschappijen kunnen bij een ongeluk wel beperkingen hebben met de uitkering als ze dit weten.
In Frankrijk mag je niet met slippers rijden (boete ca 90 euro).
In Spanje mag je niet blootsvoets rijden.

Dus pas goed op waar je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Ardana schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:46:
[...]

Mja, jij vindt het gestoord, ik niet. Ik ken zelf ook 1 persoon die al jaaaaaren, het hele jaar rond, met blote voeten loopt.

*cut*
Mja, soort zoekt soort ;)

Wat jullie doen met je voeten is aan jullie maar ik vind het niet normaal. Waarom zou iemand zoiets doen? Om op te vallen? Voor aandacht? Jeugdtrauma?

Heeft je vriend mischien uitgelegd waarom hij het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mandrake466 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:50:
[...]

Wat jullie doen met je voeten is aan jullie maar ik vind het niet normaal. Waarom zou iemand zoiets doen? Om op te vallen? Voor aandacht? Jeugdtrauma?

Ik vind het gewoon lekker lopen, maar liep nog nauwelijks blootvoets toen ik hem leerde kennen. Hij is wat aparter dan ik, heeft zo'n beetje alles opgegeven, incl. z'n baan (nee, heeft ook geen uitkering, was een of andere professor, jah, het beeld van de gesjeesde professor komt ergens vandaan), koopwoning, kleding (voor zover mogelijk is zonder aanstoot te geven) en dus ook schoenen.

Nu loop ik overigens ook zeer weinig blootvoets, zoals gezegd, ik ben een enorme koukleum :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13
heuveltje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:30:
[...]

de enige eis afaik is dat je in staat moet zijn alles goed te bedienen.
Of je het fijn vind is een 2e natuurlijk :)

* heuveltje die het al haat om met zijn schoenen in de hondestront te stappen.
Hier klopt dat :+
Toen ik op vakantie was in Spanje bij familie en ik pakte hun auto keken ze heel verbaast toen ik mijn slippers uit deed en met blote voeten wilde gaan rijden.
"dat mag niet, daar krijg je problemen mee"
Daar is het wettelijk gewoon niet toegestaan. don't ask why.

Mensen lekker laten doen wat ze willen. Ik zou wel even raar opkijken aangezien ik het hier nooit zie maar verder... Voor ik bij mijn huidige baan werkte had ik ook nog nooit serieus iemand gezien met Elvis-bakkebaarden. Nu heb ik 2 collega's die het hebben. Vond ik eerst erg grappig, maar nu is het al zo normaal dat het echt niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Kniekousen schijnen alleen online te koop. In de Zeeman, Wibra enz niets te vinden. Ja kindermaten en vrouwelijke designs.

Ik heb online al hele foute , dus goede kniekousen gevonden, alleen niet van vandaag besteld, morgen in huis.

[ Voor 47% gewijzigd door Bestla op 03-11-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdr
Mandrake466 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 06:44:
@jvdr Ooh dus je doet toch wel schoenen aan als het moet en als het te heet (pun intended) of koud onder je voeten wordt? Dat had je gelijk kunnen zeggen want ik had 'moeite' met dat je ook in de winter zo er bij liep.

In een jurk EN op blote voeten buiten lopen is de ultieme uitdaging lijkt mij :)
Er zijn nu eenmaal plaatsen waar het gewoon onverantwoord is. Mijn voetzolen kunnen inmiddels best wat hebben maar kokendheet asfalt of strenge vorst kunnen schade opleveren. Zoals ik al had gezegd: er mankeert niets aan mijn geestelijke vermogens. ;)
Maar zolang het in de winter niet meer dan een graad of 5 vriest en ik niet urenlang buiten hoef te zijn is het geen probleem.
barrymossel schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:01:
[...]

Wat voor baan heb je dan, vraag ik me af. Sorry, maar op blote voeten associeer ik op een of andere manier met een stinkende, werkloze kraker.
Helaas vind mijn baas het niet goed als ik op het werk op blote voeten loop. Ik loop dan op sokken en dat lijkt me een mooi compromis.
Jouw associatie kan ik begrijpen. Hier in Gouda kom ik ook wel eens een blote voetenloper tegen die aan jouw beschrijving voldoet en dat ziet er zeker niet smakelijk uit. Maar tenzij ik net door de modder heb gelopen ziet dat er bij mij toch echt anders uit.
[...]

Ardana schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:43:
[...]

Ik vind het gewoon lekker lopen, maar liep nog nauwelijks blootvoets toen ik hem leerde kennen. Hij is wat aparter dan ik, heeft zo'n beetje alles opgegeven, incl. z'n baan (nee, heeft ook geen uitkering, was een of andere professor, jah, het beeld van de gesjeesde professor komt ergens vandaan), koopwoning, kleding (voor zover mogelijk is zonder aanstoot te geven) en dus ook schoenen.

Nu loop ik overigens ook zeer weinig blootvoets, zoals gezegd, ik ben een enorme koukleum :P
Net als Ardana zegt het loopt gewoon lekker. Je moet je voeten er alleen aan laten wennen.
Bij mij is er zeker geen sprake van trauma's of aandacht trekken en ik heb ook een goede baan (binnen de spoorsector).

Maar misschien moeten we dit onderwerp even laten rusten of in een ander topic voortzetten, tenslotte gaat hier om de mannenrok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
[...]

Omdat mensen het soms gewoon lekker vinden om iets te doen wat ze zelf leuk vinden.

Leg jij eens uit waarom jij alleen maar wil doen wat normaal wordt geacht. Mocht je niets van je ouders, jeugdtrauma. Of wil JIJ juist aandacht door iedereen die niet doet wat jij normaal vindt gestoord te noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ik heb vandaag een zwierig rokje gekocht op MP. Zwart en kan dus zo , maar ook op een broek gedragen worden.

Dat gefladder doet het hem gewoon. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 04-11-2017 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:31

Ligone

Moeha!

jvdr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:18:
[...]
Zoals ik al had gezegd: er mankeert niets aan mijn geestelijke vermogens. ;)
Denkt iedere gek dat niet? >:) graptjen hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Vanavond een wat officieel gedoe, het berdrijfsfeestje van de gemeente waar mijn vrouw voor werkt. Dresscode : a touch of red.

Ik ga gewoon in mijn rood geruit rokje. Een kilt kan ik het echt niet meer noemen, omdat het rokje ver staat van wat een echte kilt is.

Denk nu niet dat dat feestje zo serieus genomen moet worden, wij kennen diegene die dit geregeld heeft. Er zijn optredens van Karin Bloemen en Jules Deelder. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 04-11-2017 07:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Wel mooi dat je het thema bespreekbaar wilt maken (volgens mij is er geen animo voor) en eigenlijk alleen maar vertelt wat je elke dag nu aantrekt.....wat mij betreft is je punt duidelijk. Waarom nog de drang om iedere dag je kledingkeuze te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Om ook mijn ervaringen in het dagelijks leven als rokdrager te delen. Ik geloof dat dat wel gewaardeerd wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:12:
Wel mooi dat je het thema bespreekbaar wilt maken (volgens mij is er geen animo voor) en eigenlijk alleen maar vertelt wat je elke dag nu aantrekt.....wat mij betreft is je punt duidelijk. Waarom nog de drang om iedere dag je kledingkeuze te melden?
Hij vertelt niet alleen wat hij aantrekt, maar vooral waarnaartoe hij het aantrekt en wat de reacties waren.

Als er daadwerkelijk geen animo voor is, (zoals voor wel meer dingen hier op Tweakers, dat hou je toch), sterft het vanzelf een stille dood.

Maar zure opmerkingen plaatsen (of zie ik het verkeerd?) is nergens voor nodig. Er zijn duizenden topics hier op Tweakers die ik negeer, als dit topic je niet aanspreekt, stel ik voor dat je hetzelfde doet :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 04-11-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:46:
Om ook mijn ervaringen in het dagelijks leven als rokdrager te delen. Ik geloof dat dat wel gewaardeerd wordt.
Ok, ben benieuwd hoe lang dit iemand verder interesseert dan. Zie zelf de toegevoegde waarde niet, maar wellicht voelen zich mensen gesterkt erdoor.

@ardana of je gaat lekker zelf je eigen advies opvolgen. Als m'n post je niet aanspreekt negeer het dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Volgens mij is er iemand met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Wat een gaaf topic is dit, een ander type kleding met 1 pijp in plaats van 2. Waarbij het op dit moment gebruikelijk is dat het mannetje 2 pijpen heeft en het vrouwtje 1. De rest van de mannetjes reageert soms met interesse en bewondering en soms met afkeer. Vaak met emotie.

Mij persoonlijk: De strakke rokken vind ik niet zo, maar de wat meer wijde modellen zijn prima. Vanuit praktisch oogpunt hoef ik er geen aan. Zou er zelf niet mee lopen, lijkt me erg vermoeiend. Heb ooit een jas gehad waarbij ik de knopen had vervangen voor gekleurde kopen, werd moe van de opmerkingen, wat mooi hebt je dat zelf gemaakt? Vanuit esthetisch oogpunt moet ik er eerst meer zien voordat ik er aan gewent raak en ze mooi zal beginnen te vinden (veel mensen zijn zich niet bewust van dat mooi vooral gewenning is).

Wat grappig is, is dat de mensen die het hardste/emotioneelste reageren ook het hardste zouden reageren als het gebruik voor mannen broeken met 1 pijp zou zijn.

Erg interessant topic, thx Redhawk voor je durf om het anders te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 04-11-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
De bestelde kniekousen waren te klein dus hop in de auto en uiteindelijk bij de Zeeman 1 setje gevonden. Ik blij want een joggingbroek is nu even not done op dat feest, dus ik ben blij voor deze oplossing. Ouderwetse heren kniekousen onder de schotse rok. Natuurlijk wel met een Metallica t-shirt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 04-11-2017 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandrake466
Ardana schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:15:
[...]

Hij vertelt niet alleen wat hij aantrekt, maar vooral waarnaartoe hij het aantrekt en wat de reacties waren.

Als er daadwerkelijk geen animo voor is, (zoals voor wel meer dingen hier op Tweakers, dat hou je toch), sterft het vanzelf een stille dood.

Maar zure opmerkingen plaatsen (of zie ik het verkeerd?) is nergens voor nodig. Er zijn duizenden topics hier op Tweakers die ik negeer, als dit topic je niet aanspreekt, stel ik voor dat je hetzelfde doet :)
Je ziet het verkeerd.
Bestla schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:51:
Kniekousen schijnen alleen online te koop. In de Zeeman, Wibra enz niets te vinden. Ja kindermaten en vrouwelijke designs.

Ik heb online al hele foute , dus goede kniekousen gevonden, alleen niet van vandaag besteld, morgen in huis.
Bestla schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:33:
Ik heb vandaag een zwierig rokje gekocht op MP. Zwart en kan dus zo , maar ook op een broek gedragen worden.

Dat gefladder doet het hem gewoon. :)
Welke reacties mevrouw de Ardana?
Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:46:
Begin een vlog zou ik zeggen.

[ Voor 84% gewijzigd door Mandrake466 op 04-11-2017 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Bestla schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:51:

Dit (dikgedrukt hierboven) blijf ik vreemd vinden (niet het eerste geval en niet alleen van jou). Wél bepaalde zaken (designs) vrouwelijk vinden, maar rokken niet? Dan hang je toch ook een "oordeel" aan dessins/designs/kleuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

(jarig!)
barrymossel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:23:
[...]

Dit (dikgedrukt hierboven) blijf ik vreemd vinden (niet het eerste geval en niet alleen van jou). Wél bepaalde zaken (designs) vrouwelijk vinden, maar rokken niet? Dan hang je toch ook een "oordeel" aan dessins/designs/kleuren?
Er zijn ook vrouwelijke spijkerbroeken, en vrouwelijke shirts. Ik oordeel echt nog wel of kleding vrouwelijk of mannelijk is.

En ja, het merendeel van de rokken is inderdaad vrouwelijk, vanwege de kleuren, materialen en de pasvorm, maar er zijn dus ook zeker mannelijke "rokken", het meest duidelijke voorbeeld daarvan is de kilt zoals iedereen 'm kent, maar ook het exemplaar in deze post vind ik echt meer mannelijk dan vrouwelijk. Behoorlijk los, lijkt van denim te zijn gemaakt en heeft enorme zakken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 16:21
Ik heb er zelf weinig mee maar ik bedacht me net dat Axl Rose ook eens een leren rok droeg (naast een zooitje kilts). Google image search bevestigd dit maar zie zo alleen maar pinterest foto’s en daar vandaan kan ik vast niet hotlinken

Edit: wellicht dat deze werkt:
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v604/XJPAUL/X%20Marks/Celeb/Music/Axl%20Rose/Axlqueen3.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Caeruleus op 04-11-2017 22:14 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
barrymossel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:23:
[...]

Hoezo is dat vreemd? Ik ben een man tenslotte, en ik vind dat een rok niet per definitie een vrouwelijk kledingstuk is. Een BH is dat wel. ( Dat is mijn mening tenslotte ) ;) En ik kan iets vinden over hoe een legging er uit ziet bijvoorbeeld. Ook komt daar smaak bij kijken. Allemaal zaken die van invloed zijn op je kledingkeuze. Dat mijn kledingkeuze iets anders is dan jouw keuze is alleen maar mooi. Het zou een aardige eenheidsworst op straat worden als we allemaal hetzelfde zouden dragen.

Zoek maar op dat roze eerst voor jongens was en wit / blauw voor meisjes. ;) Ik ben zo vrij geweest ;)
http://www.hpdetijd.nl/20...-de-ultieme-meisjeskleur/
https://nos.nl/op3/artike...gen-jongetjes-rokken.html

Eigenlijk vind ik dat kleding genderneutraal is. Trek maar aan wat je lekker vind zitten, dat doe ik ook. Ik verwacht dat iedereen dat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:18

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben om mensen! Mijn jeugdheld Axl Rose droeg ze ook inderdaad!
Nu nog een t shirt met Kill your idol en een podium ik ben ready to go :+

Maar serieus, ik vind genderneutrale kleding wel wat eigenlijk, trek gewoon aan wat je lekker vind.
Of lopen dan binnen korte tijd alle introverte mensen in een Burka, je weet het niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Bestla schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:09:
[...]

Hoezo is dat vreemd? Ik ben een man tenslotte, en ik vind dat een rok niet per definitie een vrouwelijk kledingstuk is. Een BH is dat wel. ( Dat is mijn mening tenslotte ) ;) En ik kan iets vinden over hoe een legging er uit ziet bijvoorbeeld. Ook komt daar smaak bij kijken. Allemaal zaken die van invloed zijn op je kledingkeuze. Dat mijn kledingkeuze iets anders is dan jouw keuze is alleen maar mooi. Het zou een aardige eenheidsworst op straat worden als we allemaal hetzelfde zouden dragen.

Zoek maar op dat roze eerst voor jongens was en wit / blauw voor meisjes. ;) Ik ben zo vrij geweest ;)

Eigenlijk vind ik dat kleding genderneutraal is. Trek maar aan wat je lekker vind zitten, dat doe ik ook. Ik verwacht dat iedereen dat doet.
Wat is het nou? Genderneutraal of mannelijk/vrouwelijk? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
barrymossel schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:36:
[...]

Wat is het nou? Genderneutraal of mannelijk/vrouwelijk? :+
Let's agree to disagree. :+

Gisteravond natuurlijk het personeelsfeestje waar ik toch wel the talk of the town was. Gelukkig wel in positieve zin want iedereen vond het geweldig. Dit sterkt mij enorm om gewoon vol te houden wat het rokdragen betreft.

[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 05-11-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Daniel36 schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:15:
Ik ben om mensen! Mijn jeugdheld Axl Rose droeg ze ook inderdaad!
Nu nog een t shirt met Kill your idol en een podium ik ben ready to go :+
En Freddy Mercury droeg het als hij ging schoonmaken en die kerel van de Red Hot Chilli Peppers die altijd met zijn piemel zwaait. Stoere mannen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Bestla schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:09:
[...]

Mannen dragen tegenwoordig ook een Roze kleurig bovenkleding, de moderne man noemen ze dat.
Nu is een mannenrok nog een zeldzaam fenomeen, maar wie weet. Misschien over 100 jaar draagt de vrouw de broek en de man een rok/jurk.
Als ik als tiener een roze shirt had gedragen zou ik zeer zeker gepest worden zijn of een buitenbeetje zijn.
Tegenwoordig zie je tieners met een roze shirt lopen.

En een BH puur voor mannen?
Er bestaat een mannen-bh, maar worden nagenoeg niet verkocht.
Terwijl als je kijkt naar sommige mannen dan zouden ze die wel eens nodig kunnen hebben :+
Collega-chauffeur heeft een super knap ding als vrouw, en hij is een XXL formaat persoon die groter tieten heeft als zijn vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 16:29
Cool topic, heb me altijd verbaasd dat de mannenrokken niet populair is geworden.

Moet zeggen dat er wat mij betreft wel veel verschil zit tussen een (mannen) rok en een (vrouwen)rok. Indonesische/eilanden rokken zijn juist in de zomer praktisch vanwege de koelte, de kilt kan bijna altijd.
Heb vorig jaar op het punt gestaan en sport kilt te kopen voor de zomer, maar heb geen zin en energie in narrow minded gezeik van de dorpelingen alhier....(mijn baard vinden de meesten al mix)
Maar in de hitte van Brabant werkt een handdoek als omslagdoek prima voor rond het huis 😁

Denk niet dat ik ooit in een vrouwenrok zoals TS zou rondlopen overigens, maar ieder zijn ding. Moedig is het daarentegen wel vind ik! respect!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
wowly schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:38:
Cool topic, heb me altijd verbaasd dat de mannenrokken niet populair is geworden.

Denk niet dat ik ooit in een vrouwenrok zoals TS zou rondlopen overigens, maar ieder zijn ding. Moedig is het daarentegen wel vind ik! respect!
Die vrouwenrok was de jurk die ik als test gebruikte. Daar zag je alleen het rokgedeelte van.
Nu loop ik dagelijks in een cheapass kilt , zeg maar een omslagrok met schots ruitmotief.

Het zal morgen wel wennen worden als ik een werkbroek aan doe als ik naar mijn nieuwe werk ga als hijskraanmachinist.

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 05-11-2017 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Het komt gewoon door het feit dat iedereen (ook TS) bepaalde zaken wel en niet vrouwelijk vindt. Veel mensen (in Nederland) vinden een rok vrouwelijk. Sommige mensen vinden roze vrouwelijk. En andere mensen vinden bepaalde designs vrouwelijk. Dat soort meningen bestaan en die meningen bestaan grotendeels door de algemene mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
Kilt is gewoon cool, gaat er hier zeker eens komen.. Indo omslagdoek ook trouwens, maar die zijn niet echt praktisch. Veel kilts hebben ook zakken dus veel handiger

Overigens mijn twee jongste zoons houden heel erg van varkens, en hebben allebei als lievelingskleur roze.... En zie in deze rolbevestigende maatschappij maar eens een roze telefoonhoes te kopen zonder bloemetjes oid ......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
wowly schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:47:
Kilt is gewoon cool, gaat er hier zeker eens komen.. Indo omslagdoek ook trouwens, maar die zijn niet echt praktisch. Veel kilts hebben ook zakken dus veel handiger

Overigens mijn twee jongste zoons houden heel erg van varkens, en hebben allebei als lievelingskleur roze.... En zie in deze rolbevestigende maatschappij maar eens een roze telefoonhoes te kopen zonder bloemetjes oid ......
Maar roze is dus niet vrouwelijk, maar bloemetjes wel? Best rolbevestigend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ah op die manier gelezen... Mijn zoon houd wel van roze, maar niet specifiek van bloemetjes. En roze en bloemetjes zijn vaak gekoppeld op hoesjes. Zo duidelijk?
Ik zal er voortaan een disclaimer bij zetten..😀

Overigens hebben er wel een hoesje gevonden hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
wowly schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:55:
Ah op die manier gelezen... Mijn zoon houd wel van roze, maar niet specifiek van bloemetjes. En roze en bloemetjes zijn vaak gekoppeld op hoesjes. Zo duidelijk?

Super duidelijk. Maar we moeten gewoon niet zo naïef zijn en accepteren dat bepaalde zaken wel en niet als vrouwelijk/mannelijk worden gezien. Ook door die mensen die zo tof zijn dat ze een rok dragen, of rokken bij mannen acceptabel vinden. Sommige zaken zijn gewoon mannelijk of vrouwelijk in onze perceptie. En dat die perceptie beïnvloed is door de maatschappij is toch niet erg? In ieder geval is het realistisch en hebben heel veel mensen er "last" van. Zelfs TS. Want bepaalde designs zijn ook vrouwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wowly schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:55:

roze hoesje met een wietplant doet het toch ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
@Dr.Zeno
Anoniem: 936443 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:22:
Er was eens een tijd dat mannen en vrouwen nog prima wisten wat het verschil tussen mannen en vrouwen was.... Tegenwoordig slapen mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, staat alles ter discussie en word de verwarring in plaats van de duidelijkheid steeds groter.

Het walgelijke ding, schijnheiligheid, de leugen, is gaan regeren
Je bedoeld de tijd van de Julius Caesar?
Een man die in zijn jeugd een travestiet was. De tijd dat de vrouw voor de reproductie was en de getrouwde mannen het met jongere mannen deden om te "genieten" van sex?

Ik zou je maar wat inlezen over sexualiteit en "vroeger", overigens elke romein droeg een "rok"
Grappig dat je de film 300 waarschijnlijk geweldig vond, of Gladiator.

Het walgelijk ding, schijnheiligheid, de leugen zit in je hoofd (of geloof?)
beetje rare reactie inzake het onderwerp van de op/ts.

Zegt ook meer over jou dan de TS. pfft.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Forget it.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 06-11-2017 03:51 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Bad Brains schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:20:
@Dr.Zeno

[...]

Een man die in zijn jeugd een travestiet was. De tijd dat de vrouw voor de reproductie was en de getrouwde mannen het met jongere mannen deden om te "genieten" van sex?

Ik zou je maar wat inlezen over sexualiteit en "vroeger", overigens elke romein droeg een "rok"

ik werk liever met 10 transvestieten, transgenders, moderne man met rok/jurk, vrouw met spierballen als jong arnold schwarzeneger dan dat ik met één streng gereformeerde persoon moet samenwerken.
voor mij is iemand die niet iemand in zijn waarde kan laten over zijn eigen vrije persoonlijke keuzes, niet bepaald welkom.
een geaardheid, keuze van kleding, of tot welke groep hij of zij wilt behoren is voor iedereen zijn persoonlijk iets.

we leven in een vrije wereld dat modern wilt zijn? prima. ik laat iedereen in zijn waarde mits hij/zij net zo tegenover anderen is.

vroeger werd ik keihard gepest op school met de vraag wat uit de douche kwam. water of gas. een hitlergroet elke ochtend of door een groepje klasgenoten door de halve stad gejaagd met intentie mij in elkaar te meppen.
en waarom? omdat mijn moeder duitse is.

mijn jeugd/leven was een regelrechte hell. dus waarom zou ik dat bij iemand anders moeten doen?

ieder die een mannenrok wilt dragen. vooral doen. wees jezelf en wees daar trots op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 936443

Bad Brains schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:20:
@Dr.Zeno

[...]

Je hebt van begin af aan mensen met een afwijking naar andere richtingen en dat vrijwel exponentieel over t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pat911
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:04:
[...]

Ok, ben benieuwd hoe lang dit iemand verder interesseert dan. Zie zelf de toegevoegde waarde niet, maar wellicht voelen zich mensen gesterkt erdoor.

@ardana of je gaat lekker zelf je eigen advies opvolgen. Als m'n post je niet aanspreekt negeer het dan.
Al 12 pagina's. En Ardana is in dit topic geinteresseerd, jij niet.

Alsof je een museum binnenloopt, je beklaagt over de schilderijen die er hangen, en als mensen er iets van zeggen antwoord jij: als het je niet bevalt dat ik hier loop te zeuren ga je toch weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pics or it didn't happen :)
Zonder gekheid, veel plezier met je nieuwe look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
KopjeThee schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:39:
Pics or it didn't happen :)
Zonder gekheid, veel plezier met je nieuwe look.
Hij had al een foto gepost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 14:19

OmeJoyo

This is me

Waah schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:50:
[...]

Mensen lekker laten doen wat ze willen. Ik zou wel even raar opkijken aangezien ik het hier nooit zie maar verder... Voor ik bij mijn huidige baan werkte had ik ook nog nooit serieus iemand gezien met Elvis-bakkebaarden. Nu heb ik 2 collega's die het hebben. Vond ik eerst erg grappig, maar nu is het al zo normaal dat het echt niet opvalt.
Dit dus. Natuurlijk zullen velen het in eerste instantie raar vinden, maar het went allemaal vanzelf. Ondanks dat ik zeer ruimdenkend ben was ik ook erg verbaasd over dit topic en wist niet wat ik er van moest denken.

Waarom zou je dan denken? Je bent toch ruimdenkend? Ja zeker wel, maar ik heb het gewoon niet eerder gezien of gehoord.

De wisselende reacties hier zullen dus ook voorlopig nog wel blijven verwacht ik zo en natuurlijk zullen er altijd mensen fors op tegen zijn. Aan die laatste groep wil ik enkel meegeven dat er niemand is die jou verplicht dit ook te doen. Je zal vaker in je leven dingen tegenkomen waar je het niet mee eens bent, live with it. Maar laat gerust ook met onderbouwing weten waarom je er dan op tegen bent :)

Ik ga iig. nog even geen rok kopen, maar er zijn wel andere kledingstukken in mijn kast te vinden die vele hier zeker raar zouden vinden 8) maar daar gaat dit topic niet over.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Chester schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:55:
[...]

Hij had al een foto gepost ;)
Ah, daar had ik overheen gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:43
Ik ben blij dat mijn vriend geen rokken draagt, niet echt mijn ding. Ik draag ze zelf (als vrouw) niet echt vaak, simpelweg omdat ze niet praktisch zijn. Fiets bijvoorbeeld maar eens in een rok, gaat voor geen meter. En die dingen kruipen vaak omhoog of draaien zelfs en dan zit de voorkant ineens in je zij wat je meteen ziet als er bijvoorbeeld zakken inzitten. Ben je de hele dag dat ding aan het rechttrekken, no thx.

Al die dingen zijn op te lossen door gewoon een broek te dragen. Hoef je in de winter ook niet aan de slag met panties, leggings of maillots.

Maar joh, wie weet ben je gewoon een trendsetter. Mode is sowieso raar, skinny jeans bijvoorbeeld zijn ook niet echt praktisch maar zie je ook overal.

Vroeger droegen mannen schoenen met hakken en nu doen vrouwen dat. Nu dragen vooral vrouwen rokken, dus wie weet...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:43
Prima als je als man een rok wil dragen! Dat moet iedereen zelf weten. Mijn support heb je :)

Ik vind het alleen wel vervelend dat er zo snel weer een politieke lading aan gehangen moet worden. Draag wat je wil dragen, maar doe het omdat je het mooi of handig of wat dan ook vind. Ik zeg niet dat TS dit doet, begrijp me goed, maar snap wat ik bedoel.

Zelf lijkt een rok me totaal onpraktisch en snap ik ook niet zo goed waarom vrouwen wél een rok willen dragen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een achterhaald kledingstuk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 13:44

MarvinJames

Theatermaker

barrymossel schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:48:
[...]
Maar roze is dus niet vrouwelijk, maar bloemetjes wel? Best rolbevestigend...
wowly schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:47:
Even off-topic, maar volgens mij is roze altijd een mannelijke kleur geweest voor prinsen. Omdat rood (of een rood-achtige kleur) een kleur voor koningen was. De prinses droegen dan de "niet volwaardige" rode kleur: roze. Totdat ergens begin 20e eeuw de modehuizen vonden dat roze een vrouwenkleur is en babyblauw een mannenkleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:48
Het is je gegund, maar ik vind een broek wel practisch eigenlijk, helemaal in ons klimaat. Ik zag dit weekend een man in een jurk, en dan kijk je toch even 2x om al is het maar omdat je het nooit ziet. Verder zal het mij een zorg zijn wat je aan doet, zolang je maar geen fanatieke rok predikers krijgt die dat overal gaan verkondigen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ik denk zodra de mannenrok een alledaags product zou worden ik ook heel misschien er één zou dragen.
maar dan ook met een dikke heel misschien omdat mijn benen door een huidziekte er nou niet bepaald fris uit ziet.
het is geen psoriasus of erger schurft. Het vreet min of meer mijn huid op en heb diverse ontstekingen als ik het niet elke ochtend zou verzorgen.
Schamen doe ik mij hiervoor ook al kan ik er niks aan doen. sinds 16 jaar draag ik al geen korte broeken of ga naar het zwembad.
Behalve dat ik voor mijn benen schaam wil ik anderen hier ook geen last zijn.
Soms zou ik liever willen dat ik mijn benen helemaal niet meer heb juist om mijn huid.

maar als er naast de mannenrok ook een soort panty zou komen dat deze goed kan verbergen dan zou ik zonder na te denken met de nieuwe trend mee doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
MarvinJames schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:35:
[...]

[...]

Even off-topic, maar volgens mij is roze altijd een mannelijke kleur geweest voor prinsen. Omdat rood (of een rood-achtige kleur) een kleur voor koningen was. De prinses droegen dan de "niet volwaardige" rode kleur: roze. Totdat ergens begin 20e eeuw de modehuizen vonden dat roze een vrouwenkleur is en babyblauw een mannenkleur.
Blauw is ook de kleur van de onschuld en werd door schilders vaak gebruikt voor de kleding van Maria (de moeder van...). Blauw was daarmee dus ook de kleur van de meisjes. Rood was een krachtige kleur, en werd dus ook vaak gebruikt voor de mantel van Jezus en inderdaad koningen - en nog steeds voor bisschoppen e.d.

Later werd blauw als kleur van de bescherming gezien, en dus werden geboortekaartjes voor jongens blauw gemaakt - want jongens werden toen gezien als waardevoller dan meisjes, en moesten dus beschermd worden. Als contrast werd toen roze gekozen voor meisjes, ook omdat het een zachtere/lievere kleur was.

En voor de TS, dit is een leuk t-shirt voor op je kilt:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mxsY9szOuBtDvEXW6KCF6QQ.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pat911 op 06-11-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Anoniem: 97348 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:48:

maar als er naast de mannenrok ook een soort panty zou komen dat deze goed kan verbergen dan zou ik zonder na te denken met de nieuwe trend mee doen.
Die zijn er , zoek maar op 80den bij de panty's die schijnen niet echt door. :)

En op 10-11 kwam eindelijk de unisexrok binnen van Skirtcraft. Fijne zwarte denimstof en lekker veel zakken waavan 2 met metalen ritssluiting. Daar word ik blij van, want het grootste minpunt van rokken zijn toch wel het vaak ontbreken van zakken voor je telefoon en portomonnee.
Het lijkt een rok versie van een cargobroek met van die zakken op de zij. Hij zit als gegoten, en ik ben erg blij mee. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 12-11-2017 00:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Zojuist ook een legging besteld. Een echte mannen legging dus. Ja die bestaan al jaren, en zijn erg geschikt om onder een rok te dragen met deze temperaturen. Zoals ik vandaag naar buiten ging alleen met kniekousen onder een rok was eigenlijk te weinig om het comfortabel te houden.

Oeps dubbelpost :X

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 11-11-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bestla schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:52:
Zojuist ook een legging besteld. Een echte mannen legging dus. Ja die bestaan al jaren, en zijn erg geschikt om onder een rok te dragen met deze temperaturen. Zoals ik vandaag naar buiten ging alleen met kniekousen onder een rok was eigenlijk te weinig om het comfortabel te houden.

Oeps dubbelpost :X
Wat is een mannenlegging? Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ardana schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:21:
[...]

Wat is een mannenlegging? Linkje?
https://www.beenmode.nl/heren/maillots-leggings/

Bij de weg, @Ardana Hoe vond je de unisexrok die ik aanhad?

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 11-11-2017 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Netjes, en prima :) Ik weet alleen niet of ik die sokken in combi met legging gaaf vond. Ben meer fan van stoere boots onder zulke broeken rokken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 12-11-2017 22:02 . Reden: Oeps, het was laat ofzo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Ardana schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:14:
[...]

Netjes, en prima :) Ik weet alleen niet of ik die sokken in combi met legging kniekous gaaf vond. Ben meer fan van stoere boots onder zulke broeken rokken :)
FTFY ;)
Ach die sokken waren een beetje tegengas voor al dat zwart ;) Mijn vrouw vond ze trouwens ook leuk, dus die zijn meteen tot sokken voor ons twee geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 12-11-2017 00:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 936443 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:22:
Er was eens een tijd dat mannen en vrouwen nog prima wisten wat het verschil tussen mannen en vrouwen was.... Tegenwoordig slapen mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, staat alles ter discussie en word de verwarring in plaats van de duidelijkheid steeds groter.

Alle verschillen teniet praten in plaats van een juist perspectief is niet de oplossing.

Het walgelijke ding, schijnheiligheid, de leugen, is gaan regeren.

Prima als me sen ergens over willen nadenken maar losbandig opjutten en aanwakkeren is niet de manier.
Mensen willen vanalles voor zichzelf maar de rem intrappen en er eerlijk bij stil staan mist behoorlijk.
ik ben zelf hetero, maar sta 100% achter iemand zijn persoonlijk voorkeur zonder deze persoon minachtende of kwetsende uitingen het hoofd toe te slingeren.
als het een homo of lesbische vrouw maakt voor mij absoluut geen enkel verschil.
Hij of Zij kiest er zelf voor en wie zijn wij om daarover te oordelen?
Heb diverse collega's gehad die vielen op hetzelfde geslacht.
Nooit, maar dan ook nooit is bij mij opgekomen om deze het leven zuur te maken.
terwijl genoeg collega's die streng gelovig zijn en elke zondag naar de kerk gaan om hun wekelijkse zondes weg te bidden dit bij hun dus op elke kwetsend mogelijke manier deden. week in week uit!
DAT noem ik pas scheinheiligheid puur.

Dat ene regeltje uit de bijbel zijn ze vast in de nieuwe versie vergeten. " hebt uw naasten lief"

Juist die kerk cultuur maakt het onverdraagzaamheid in het huidige samenleving enkel sterker.

Als wij nu eens naar de persoon kijken, en niet enkel af zouden gaan op hun uiterlijk of voorkeur. Dan zou het leven voor iedereen verdraagzamer zijn nietwaar?!?

zelfde geld voor landen met verplichte schoolkleding. of arm of rijk. er word op die manier geen enkel onderscheid gemaakt.
Als je je kind thuis in een armani 3delig costuum wilt laten lopen prima. op school is het hun kleding.

dus unisex kleding is zo slecht nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Well........eerst shoppen bij de Rijneke blvd in Zoerterwoude Rijndijk. 3 kniekousen rijker :*) Het lijkt wel of het een uitstervend iets is. dames, je gaat wat missen als je niet oplet. ;)
Bij de Xenos een leuke opmerking gekregen toen ik 3 pakjes curry in een zijzak van mijn unisexrok stopte. Daar had zij nog nooit van gehoord, en ik vertelde haar het internetadres waar ik deze rok vandaan had. Goede tip voor haar vriend vond ze het.

Daarna naar vrienden voor de F1 en eten. Goed ontvangen en serieus naar het waarom aangehoord. Verder business as usual.

Dit sterkt mij enorm om gewoon door te gaan met het rokdragen in het openbaar. Ik persoonlijk merk er niets tot weinig van, dus ik ga lekker door.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 13-11-2017 05:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Bestla schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:21:
Well........eerst shoppen bij de Rijneke blvd in Zoerterwoude Rijndijk. 3 kniekousen rijker :*) Het lijkt wel of het een uitstervend iets is.
Toch maar eens op vakantie naar Schotland dan.

Misschien hebben ze wel kniekousen bij een winkel met paardrijkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Pat911 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:52:
[...]

Toch maar eens op vakantie naar Schotland dan.

Misschien hebben ze wel kniekousen bij een winkel met paardrijkleding.
Ik heb nu kniekousen genoeg, want als het nog kouder wordt, ga ik leggings (meggings=mannenlegging met gulp) dragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bestla schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:28:
[...]

Ik heb nu kniekousen genoeg, want als het nog kouder wordt, ga ik leggings (meggings=mannenlegging met gulp) dragen.
Ah dus gewoon een broek onder je rok? Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Anoniem: 224360 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:34:
[...]

Ah dus gewoon een fluisterbroek onder je rok? Handig.
FTFY :+

Dat kan inderdaad dikker worden zoals een joggingbroek als het gaat vriezen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor een maatschappelijke discussie over mannen in rokken, noch om te (ver)oordelen.