Iemand ook al de Payday 2 VR beta geprobeerd? Ik vond het erg vet, alleen jammer dat het "richting op kijken systeem na verplaatsen" niet geimplementeerd is zoals in WMR en andere spellen. Vind dat ook vervelend bij de Steam VR home. Payday 2 was al met vrienden in een team een lastig spel, maar in VR met vreemden is het helemaal een chaos. Echt zoveel vijanden, was in VR eigenlijk niet te doen. Maar wel vet om achter muren en andere obstakels te schuilen.
Verwijderd
Weet iemand hoe ik er achter kan komen in welke mode mijn VR bril werkt? Is het mixed reality of mixed reality ultra? Is daar een test tool voor?
Geen idee, ik heb wel in de WMR settings de quality op ultra/high gezet oid? De hoogste iig.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:11:
Weet iemand hoe ik er achter kan komen in welke mode mijn VR bril werkt? Is het mixed reality of mixed reality ultra? Is daar een test tool voor?
Ik heb op een laptop geprobeerd en daar was het duidelijk te zien dat het 60fps was ipv 90fps. Het voelde allemaal veel minder direct aan. Volgens mij komt er dan in de checklist app een waarschuwing bij de videokaart of andere spec waardoor hij geen ultra kan.
Beste Tweakers,
Is er iemand met een mixed reality bril die ik even kan lenen of komen bezichtigen?
Momenteel ben ik bezig met een simulator bouwen voor mijn werk en ik moet hardware gaan uitzoeken die mobiel is. (Laptop + VR headset)
Ik woon zelf in Zoetermeer en zoek niet om naar Belgie of Groningen af te reizen
Mvg, Ruben
Is er iemand met een mixed reality bril die ik even kan lenen of komen bezichtigen?
Momenteel ben ik bezig met een simulator bouwen voor mijn werk en ik moet hardware gaan uitzoeken die mobiel is. (Laptop + VR headset)
Ik woon zelf in Zoetermeer en zoek niet om naar Belgie of Groningen af te reizen
Mvg, Ruben
Wil ik ook graag weten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:11:
Zover ik weet kan dat alleen met ontwikkel tools.
Net even verder gekeken en op Reddit wordt aangegeven dat je dat niet direct kan zien, maar een check kan doen. Door (van een op Reddit zeer actie MS MR engineer)
While using Windows Mixed Reality, if Mixed Reality Portal on your PC is showing a preview of what's showing on your HMD (or has the option to do so using the "Start preview" button at the bottom) then your PC meets the specs for "Windows Mixed Reality Ultra".
Edit: ik kwam van de week deze tegen. YouTube: NO WAY…. Microsoft SAVES VR !?
Met een snelle vergelijking tussen de Dell, Lenovo en Acer modellen. En met de conclusie dat Windows MR op dit moment per saldo de beste keuze in VR is. Maar dat wisten we inmiddels al natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Tweaker1234 op 23-11-2017 00:43 ]
Iemand nog leuke Mixed Reality Black Friday deals gespot?
edit: Ik heb er nu eentje. 10% korting op de HP variant.
Kortingscode: CYBER2017
Wordt dan € 359,09
edit: Ik heb er nu eentje. 10% korting op de HP variant.
Kortingscode: CYBER2017
Wordt dan € 359,09
[ Voor 67% gewijzigd door HellBeast op 23-11-2017 20:46 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Zojuist vond ik een code voor 100 korting op de Lenovo Explorer.
Gelijk maar besteld. Mocht ik een betere deal vinden, dan kan ik altijd nog cancelen.
Kan ik mooi vergelijken met de HP en de beste blijft dan.
Edit: ik weet niet of de code nog geldig is, maar dit is de code die ik gebruikt heb voor de 100 euro Lenovo korting. AFNTIER2. Verkregen hier https://www.kortingscode.nl/lenovo
Gelijk maar besteld. Mocht ik een betere deal vinden, dan kan ik altijd nog cancelen.
Kan ik mooi vergelijken met de HP en de beste blijft dan.
Edit: ik weet niet of de code nog geldig is, maar dit is de code die ik gebruikt heb voor de 100 euro Lenovo korting. AFNTIER2. Verkregen hier https://www.kortingscode.nl/lenovo
[ Voor 31% gewijzigd door Tweaker1234 op 24-11-2017 19:50 ]
Samsung Odyssey nog een interessante optie?
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/ wordt actief gepost.
Ook door mensen van MSFT.
Zoals met deze YouTube/FB/Enzovoort 360 graden plugin
Try to play 360 videos from YouTube or Facebook and give us feedback
Ook door mensen van MSFT.
Zoals met deze YouTube/FB/Enzovoort 360 graden plugin
Try to play 360 videos from YouTube or Facebook and give us feedback
Zag nu zowel HP als Lenovo nog met leuke korting, HP store is helaas de bril uitverkocht, maar zou nog wel via Amazon kunnen, maar is er nu echt veel verschil tussen de verschillende modellen?
Weet dat er wel wat klein verschil, maar is het zo marginaal dat je gewoon beter voor de (op dit moment) goedkoopste kan gaan? Met ~350 toch leuke deals
Weet dat er wel wat klein verschil, maar is het zo marginaal dat je gewoon beter voor de (op dit moment) goedkoopste kan gaan? Met ~350 toch leuke deals
Die 100 euro lijkt er nu standaard in te zitten, van 499 naar 399 als je hem in winkelmandje zet.Tweaker1234 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 02:08:
Zojuist vond ik een code voor 100 korting op de Lenovo Explorer.
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2017 17:14 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Van't weekend Superhot VR gehaald en (eventjes) gespeeld op de Microsoft Store. Hoewel het allemaal goed werkt, is het spel zelf wel erg intens. Alleen het spel is nog al wit... en de boundaries zijn wit... en het is nogal intens... oftewel een hoop gevloek en aantal keren tegen de muur/tv aan de muur geslagen. De controllers hebben het overleeft hoewel ik volgens mij de LED rand weer vast heb geklikt een keer. Ik had de bril op, maar moest zeker iets van de controller vast klikken.
Dus mocht je Superhot VR gaan spelen, zorg voor voldoende ruimte en afstand van boundary tot muur(je moet slaan de bewegingen maken).
Vind zelf het gooien van dingen niet echt prettige werken, omdat ik er helemaal geen gevoel in heb, maar dat kan ook aan mij liggen, vind dat bij elk VR ding tot nu toe.
Dus mocht je Superhot VR gaan spelen, zorg voor voldoende ruimte en afstand van boundary tot muur(je moet slaan de bewegingen maken).
Vind zelf het gooien van dingen niet echt prettige werken, omdat ik er helemaal geen gevoel in heb, maar dat kan ook aan mij liggen, vind dat bij elk VR ding tot nu toe.
Voor wie nog moet kiezen. Ik heb nu zowel de HP als Lenovo getest.
Per saldo: de Lenovo gaat retour. De HP hou ik.
Ik heb een wat dikke neus en de Lenovo knijpt mijn neus wat af. De HP niet.
En in de Lenovo is er minder ruimte voor mijn bril. Voor de rest zit er voor mij niet zo heel veel verschil tussen.
Per saldo: de Lenovo gaat retour. De HP hou ik.
Ik heb een wat dikke neus en de Lenovo knijpt mijn neus wat af. De HP niet.
En in de Lenovo is er minder ruimte voor mijn bril. Voor de rest zit er voor mij niet zo heel veel verschil tussen.
Ik ben een Oculus eigenaar, maar uit nieuwsgierigheid ook in de andere VR topics soms aan het rondneuzen. Eigenlijk zouden we een algemeen VR (PC) game topic moeten hebben, gezien de meeste spellen op alle platformen te spelen zijn.CR35 schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:04:
Van't weekend Superhot VR gehaald en (eventjes) gespeeld op de Microsoft Store. Hoewel het allemaal goed werkt, is het spel zelf wel erg intens. Alleen het spel is nog al wit... en de boundaries zijn wit... en het is nogal intens... oftewel een hoop gevloek en aantal keren tegen de muur/tv aan de muur geslagen. De controllers hebben het overleeft hoewel ik volgens mij de LED rand weer vast heb geklikt een keer. Ik had de bril op, maar moest zeker iets van de controller vast klikken.
Nu wat betreft jouw post: Ik heb zojuist ook Superhot geprobeerd, en vind dat gooien ook maar onhandig in VR. Eén keer muur geschampt, bij Roborecall ooit echt een deukje in de muur geslagen toen ik iets te hard iets wilde gooien. Je kan een hoop doen met de VR controllers, maar gooien werkt imo niet lekker. Vooral als je ook nog hard moet gooien in een spel.
Ik heb de HP MR gekocht bij Amazon, staat daar nu nog in de aanbieding voor 299 GBP, kleine 330 euro. Nu alleen wachten tot hij verzonden wordt, DE is altijd vrij snel maar UK staat hij nog steeds op 'waiting for dispatch'
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier hetzelfde (order afgelopen donderdag geplaatst). Heb al met customer service gebeld, want ik vond het vreemd dat de site "in stock" aangeeft, terwijl mn orderstatus iets weergeeft als "TBD - this happens for pre-orders, items day are out of stock, etc".SinergyX schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:12:
Ik heb de HP MR gekocht bij Amazon, staat daar nu nog in de aanbieding voor 299 GBP, kleine 330 euro. Nu alleen wachten tot hij verzonden wordt, DE is altijd vrij snel maar UK staat hij nog steeds op 'waiting for dispatch'
Helpdesk wist te melden dat Amazon zelf geen HP headsets meer in stock heeft, en de order doorzet naar de leverancier (die volgens mij momenteel uitverkocht is). Ze zou het navragen en binnen 48 uur terugkoppelen, maar vooralsnog kreeg ik enkel een mail over een delay voor de meebestelde Bluetooth-adapter, die overigens dezelfde dag werd bezorgd

Aah lekker nieuws is datBlackbird-ce schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:25:
[...]
Hier hetzelfde (order afgelopen donderdag geplaatst). Heb al met customer service gebeld, want ik vond het vreemd dat de site "in stock" aangeeft, terwijl mn orderstatus iets weergeeft als "TBD - this happens for pre-orders, items day are out of stock, etc".
Helpdesk wist te melden dat Amazon zelf geen HP headsets meer in stock heeft, en de order doorzet naar de leverancier (die volgens mij momenteel uitverkocht is). Ze zou het navragen en binnen 48 uur terugkoppelen, maar vooralsnog kreeg ik enkel een mail over een delay voor de meebestelde Bluetooth-adapter, die overigens dezelfde dag werd bezorgd

Ik had dezelfde situatie. Boos mailtje naar de klantenservice lijkt te helpen, ze doen nu priority shipping en hebben de order nog een schop gegeven:
With regards to the HP Mixed Reality Headset, I've contacted the vendor responsible for dispatch as the order appears to be stuck in processing. The same information my colleague advised applies.
Your order will dispatch within 48 hours. If for any reason you haven’t received a confirmation email within this timescale, please let us know by replying to this e-mail.
When your order is dispatched we'll automatically refund you your delivery costs for this shipment
If there is a faster shipping method available we will also automatically upgrade the parcel to help get it to you that bit sooner.
Ze hebben in ieder geval de order status van het product zelf al aangepast naar 7-10 dagen, nu eens contact opnemen, kijken wat ik te horen krijg.Blackbird-ce schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:54:
Ik had dezelfde situatie. Boos mailtje naar de klantenservice lijkt te helpen, ze doen nu priority shipping en hebben de order nog een schop gegeven:
[...]
Edit, contact gehad, ze zouden ervoor zorgen uiterlijk maandag op de post te zitten en ik krijg mijn verzendkosten terug
Edit2: 10-13december

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 30-11-2017 16:11 ]
Ach, ik heb nog steeds geen delivery date in de order status, enkel in bovengenoemde mail. Ben benieuwd waar hij op uit komt.
Iemand toevallig al met HDMI/USB verlengkabels aan de slag gegaan?
Via Reddit al wat gevonden, maar dan heb ik ze pas over 2 a 3 weken binnen..
Edit: vandaag is er een update voor Windows Mixed Reality for SteamVR gekomen.
http://steamcommunity.com...etail/1469726615582597447
Windows Mixed Reality for SteamVR has been updated with the following changes:
Improved performance by providing apps with a “running start” on their next frame
Fixed an issue that prevented motion controllers from appearing when the headset is in 3-DOF tracking mode
Now reporting missed frames in the frame timing graph
Via Reddit al wat gevonden, maar dan heb ik ze pas over 2 a 3 weken binnen..
Edit: vandaag is er een update voor Windows Mixed Reality for SteamVR gekomen.
http://steamcommunity.com...etail/1469726615582597447
Windows Mixed Reality for SteamVR has been updated with the following changes:
Improved performance by providing apps with a “running start” on their next frame
Fixed an issue that prevented motion controllers from appearing when the headset is in 3-DOF tracking mode
Now reporting missed frames in the frame timing graph
[ Voor 63% gewijzigd door Tweaker1234 op 01-12-2017 17:29 ]
1. Bij sommige Oculus apps/games was er een device check (of je een Rift hebt) en dus starten sommige app/games in de Oculus store niet.
Goed nieuws: er is net een (beta) update waarmee die device check weg is.
https://github.com/LibreVR/Revive/releases
For Windows Mixed Reality headset users this version now spoofs the number of connected sensors so you can play games that refuse to start without two sensors connected.
Edit: Link toegevoegd
2. Super cool: Room scale tracking 9 meter x 9 meter.
Nu nog zo'n grote vrije ruimte vinden
https://www.reddit.com/r/...k_30x30_91x91m_feet_play/
Goed nieuws: er is net een (beta) update waarmee die device check weg is.
https://github.com/LibreVR/Revive/releases
For Windows Mixed Reality headset users this version now spoofs the number of connected sensors so you can play games that refuse to start without two sensors connected.
Edit: Link toegevoegd
Nu nog zo'n grote vrije ruimte vinden
[ Voor 53% gewijzigd door Tweaker1234 op 04-12-2017 16:33 ]
Voor jou al wat nieuws? Mijne 'zou' rond 13-14 december moeten binnen komen, dus nog weekje wachten.Blackbird-ce schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:27:
Ach, ik heb nog steeds geen delivery date in de order status, enkel in bovengenoemde mail. Ben benieuwd waar hij op uit komt.
Ruimte is niet snel een probleem, een PC op je rug die op een accu lang genoeg kan draaien is wat moeilijkerTweaker1234 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:29:
Nu nog zo'n grote vrije ruimte vinden![]()
[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2017 11:09 ]
Heb nog een keer moeten escaleren, maar hij is eergisteren op de post (UPS) gegaan. Staat voor vanavond (20:00) gepland.SinergyX schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:08:
[...]
Voor jou al wat nieuws? Mijne 'zou' rond 13-14 december moeten binnen komen, dus nog weekje wachten.
Heb dus maar alvast gebruik gemaakt van de diverse sales de laatste tijd om ervoor te zorgen dat ik vanavond (20:05) aan de slag kan ;-)
Is ook zo. Al kom je met een laptop wel een half uurtje door denk ik.SinergyX schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:08:
[...]
Ruimte is niet snel een probleem, een PC op je rug die op een accu lang genoeg kan draaien is wat moeilijker
Of een rugzak PC met swappable accu's. Zoals een HP Z VR Backpack PC, HP Omen X VR backpack of MSI VR One
Er is blijkbaar een markt voor. Als ze niet zo duur waren, had ik er serieus over nagedacht. Misschien eens kijken op 2de hands of Ebay.
Oh ja, hier een review van de HP versie (duurste model) Video van de HP VR Backpack
Edit: Video toegevoegd
[ Voor 9% gewijzigd door Tweaker1234 op 06-12-2017 18:01 ]
Voor degene die, net als mij, niet fijn vinden dat de visor kabel aangetrokken wordt (bij openklappen visor).
Hierbij een afbeelding van een modje. Die ook zo weer verwijderd kan worden.
Hierbij een afbeelding van een modje. Die ook zo weer verwijderd kan worden.
![]() |
[ Voor 77% gewijzigd door Tweaker1234 op 06-12-2017 20:08 ]
Een review van Tweakers zelf van de Acer en de Medion brillen:
reviews: Windows Mixed Reality - Microsoft kiest voor vr-gebruiksgemak
Misschien al iemand die een MR headset geprobeerd heeft op een laptop met een I5 7300HQ gekoppelt aan een GTX1050?
Zit erg te twijfelen om hem te kopen, ben alleen bang dat hij niet op ultra zal draaien en een slechtere (mindere?) ervaring zal bieden (ben nog VR-maagd
)
mijn huidige pc gaat niet veel helpen denk ik :
955 BE
7970
8 GB ram
laptop misschien qua performance (in ieder geval de CPU) iets beter :
I5 7300HQ
GTX1050
8 GB (DDR4) ram
Ik had al gekeken of mediamarkt een MR headset verkocht, zodat ik e.v.t. met mijn laptop ter plekke in de winkel kon testen (maar helaas
)
Zit erg te twijfelen om hem te kopen, ben alleen bang dat hij niet op ultra zal draaien en een slechtere (mindere?) ervaring zal bieden (ben nog VR-maagd
955 BE
7970
8 GB ram
I5 7300HQ
GTX1050
8 GB (DDR4) ram
Ik had al gekeken of mediamarkt een MR headset verkocht, zodat ik e.v.t. met mijn laptop ter plekke in de winkel kon testen (maar helaas

@Nem0r Als je op woensdagen naar Eindhoven kan komen, zou je je laptop wel kunnen proberen met mijn MR-bril
Ik zou hem lekker in de topic-start zettenExLibris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 06:16:
Een review van Tweakers zelf van de Acer en de Medion brillen:
code:
1
| [video]https://tweakers.net/video/16105/windows-mixed-reality-microsoft-kiest-voor-vr-gebruiksgemak.html[/video] |
Vandaag is hier een update binnen gekomen. Holographic - Versie 1058.
Er kwam ook een update notificatie van de controllers.
Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik merkte vanmiddag, na de update, dat wisselen van wapen/shield in Space Pirates nu een lichte feedback tril geeft.
Er kwam ook een update notificatie van de controllers.
Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar ik merkte vanmiddag, na de update, dat wisselen van wapen/shield in Space Pirates nu een lichte feedback tril geeft.
Huh? Blijkbaar is de IPD range groter als je een nummer intypt in plaats van de slider te gebruiken.
Software IPD not enough
Software IPD not enough
[ Voor 35% gewijzigd door Tweaker1234 op 08-12-2017 03:12 ]
Mijn bluetooth ontvanger is al onderweg, nu min bril zelf nog.
Hoe zit het btw met de videouitgang van je kaart? Ik neem aan dat displayport de voorkeur heeft, maar nu heb ik al PC monitor en TV (hdmi) aangesloten, schakelt hij automatisch over naar juiste scherm of herkent Windows dit gewoon als nog een 'beeldscherm'?
Hoe zit het btw met de videouitgang van je kaart? Ik neem aan dat displayport de voorkeur heeft, maar nu heb ik al PC monitor en TV (hdmi) aangesloten, schakelt hij automatisch over naar juiste scherm of herkent Windows dit gewoon als nog een 'beeldscherm'?
De videokaart is het belangrijkst. Op mijn laptop van een jaar oud met core i7 draait het niet best. Zie ook mijn reactie bij de review.Nem0r schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:13:
Misschien al iemand die een MR headset geprobeerd heeft op een laptop met een I5 7300HQ gekoppelt aan een GTX1050?
Zit erg te twijfelen om hem te kopen, ben alleen bang dat hij niet op ultra zal draaien en een slechtere (mindere?) ervaring zal bieden (ben nog VR-maagd)
955 BE
7970
8 GB ram
I5 7300HQ
GTX1050
8 GB (DDR4) ram
Ik had al gekeken of mediamarkt een MR headset verkocht, zodat ik e.v.t. met mijn laptop ter plekke in de winkel kon testen (maar helaas)
HDMI heeft de voorkeur. Dan heb je geen DP2HDMI adapter nodig.SinergyX schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:51:
Mijn bluetooth ontvanger is al onderweg, nu min bril zelf nog.
De meeste videokaarten hebben naast DP een of meerdere HDMI poorten.
De bril wordt simpelweg als een extra monitor gezien. Schakelen gaat ganz automatisch.
[ Voor 24% gewijzigd door Tweaker1234 op 08-12-2017 20:33 ]
Haha, ja de videokaart. Zo te lezen in je reactie heb je een laptop GPU die zelfs onder doet voor een GTX 860M. Wellicht niet eens goed genoeg voor MR Standard zeker? Dus maar 60Hz en een lager FoV. Dan kan je de bril weinig verwijten maken. Dat is vragen om problemen. Hoogstens leuk om een 3D film te kijken.kwaazaar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:07:
[...]
De videokaart is het belangrijkst. Op mijn laptop van een jaar oud met core i7 draait het niet best. Zie ook mijn reactie bij de review.
Wat GPU betreft is een GTX1050/RX480 zo'n beetje minimaal. Voor SteamVR minimaal een GTX1060/1070 met 4GB geheugen (let wel WMR is 2x 1440x1440).
Wat heb ik dan? Dat op MR Ultra alles soepeltjes draait?
Een Core i5-7500, 16Gb geheugen, SSD en een GTX1070 8GB GPU.
Mijn GPU heeft 2x DP en 2x HDMI. Met 3 schermen en een WMR bril aangesloten.
Morgen ga ik bij een kennis een setup met een GTX1050Ti uitproberen. Ze wil Minecraft in VR spelen.Nem0r schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:13:
Zit erg te twijfelen om hem te kopen, ben alleen bang dat hij niet op ultra zal draaien en een slechtere (mindere?) ervaring zal bieden (ben nog VR-maagd)
955 BE
7970
8 GB ram
I5 7300HQ
GTX1050
8 GB (DDR4) ram
Ik had al gekeken of mediamarkt een MR headset verkocht, zodat ik e.v.t. met mijn laptop ter plekke in de winkel kon testen (maar helaas)
Is wel wat sneller dan een standaard GTX1050, maar komt dicht in de buurt van je genoemde setup.
Heeft de GPU in je laptop ook 4GB geheugen?
Naast Minecraft zal ik ook een SteamVR game uitproberen.
[ Voor 42% gewijzigd door Tweaker1234 op 08-12-2017 21:09 ]
Maar is het überhaupt mogelijk om met een laptop goed te gamen/vr? Het is lang geleden dat ik op m'n pc heb geracet, maar ik vond gisteren een filmpje van project cars 2 op full detail, maar daar heb je een kapitaal aan hardware voor nodig (nog los van de playseat). Is er een tussenweg en dan bij voorkeur voor laptops?
Zeker.kwaazaar schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:07:
Maar is het überhaupt mogelijk om met een laptop goed te gamen/vr? Het is lang geleden dat ik op m'n pc heb geracet, maar ik vond gisteren een filmpje van project cars 2 op full detail, maar daar heb je een kapitaal aan hardware voor nodig (nog los van de playseat). Is er een tussenweg en dan bij voorkeur voor laptops?
Deze 2 actieve WMR posters (op Reddit en YouTube)
Immersive Matthew
Sebastian Ang
gebruiken allebei een laptop.
Nog iets van 14 uur is Super Hot VR in de aanbieding. 35% korting.
Gelijk gekocht. Daarna nog 3 potjes en voor het eerst zweten tijdens het gamen
Super Hot VR
Gelijk gekocht. Daarna nog 3 potjes en voor het eerst zweten tijdens het gamen
Super Hot VR
[ Voor 31% gewijzigd door Tweaker1234 op 10-12-2017 20:21 ]
Als het mee zit komt mijn HP morgen binnen
Net binnen en geinstalleerd, ik zal eerlijk zijn.. wat ben ik zwaar teleurgesteld.
Nu had ik wel verwacht dat Fresnellenzen niet optimaal zijn, maar de 'optimale' kijkhoogte zit echt in ~1cm perfectie, iets te laag of te hoog en ~90% van je scherm is compleet blurry.
Verder lijkt het 'klapmechaniek' niet te werken, ik merk geen klik bij omlaag of omhoog, de weerstand die hij heeft is dusdanig slap dat de bril licht omhoog klapt als ik naar beneden kijk.
Nu maar kijken of ik hem ook via HP Nederland kan terugsturen, of weer een gedoe uiteindelijk met Amazon, maar dan denk ik dat ik er ook meteen klaar mee ben.
Nu had ik wel verwacht dat Fresnellenzen niet optimaal zijn, maar de 'optimale' kijkhoogte zit echt in ~1cm perfectie, iets te laag of te hoog en ~90% van je scherm is compleet blurry.
Verder lijkt het 'klapmechaniek' niet te werken, ik merk geen klik bij omlaag of omhoog, de weerstand die hij heeft is dusdanig slap dat de bril licht omhoog klapt als ik naar beneden kijk.
Nu maar kijken of ik hem ook via HP Nederland kan terugsturen, of weer een gedoe uiteindelijk met Amazon, maar dan denk ik dat ik er ook meteen klaar mee ben.
Die blut herken ik wel, maar ik kwam er ook achter dat ik de bril aanvankelijk "te laag" op mn hoofd zette. Als ik hem wat hoger plaats, is het wel redelijk scherp (althans, in het midden van je gezichtsveld). Verder geld dat ik al eerder het idee had dat je met VR niet zozeer je ogen hoort te draaien, maar meer je hoofd - is wat onnatuurlijk, maar je weet er vrij snel aan volgens mij.SinergyX schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:40:
Net binnen en geinstalleerd, ik zal eerlijk zijn.. wat ben ik zwaar teleurgesteld.
De issues met het klapmechanisme heb ik hier niet: de bril blijft goed tegen mn gezicht aan (ook als ik recht naar de vloer kijk) en ik hoor een duidelijke klik als ik hem omhoog klap. Lijkt me dan ook een productieissue, niet een designissue.
Dat kan ik bevestigen. De klik is zowel op gevoel als geluid erg aanwezig.Blackbird-ce schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:09:
[...]
Die blut herken ik wel, maar ik kwam er ook achter dat ik de bril aanvankelijk "te laag" op mn hoofd zette. Als ik hem wat hoger plaats, is het wel redelijk scherp (althans, in het midden van je gezichtsveld). Verder geld dat ik al eerder het idee had dat je met VR niet zozeer je ogen hoort te draaien, maar meer je hoofd - is wat onnatuurlijk, maar je weet er vrij snel aan volgens mij.
De issues met het klapmechanisme heb ik hier niet: de bril blijft goed tegen mn gezicht aan (ook als ik recht naar de vloer kijk) en ik hoor een duidelijke klik als ik hem omhoog klap. Lijkt me dan ook een productieissue, niet een designissue.
Thanks. Helaas is de gpu in m'n laptop niet te upgraden. Ik moet ook zeggen dat ik de framerate maar laag vind in die filmpjes. Misschien kan het gewoon niet beter met een laptop gpu.Tweaker1234 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:29:
[...]
Zeker.
Deze 2 actieve WMR posters (op Reddit en YouTube)
Immersive Matthew
Sebastian Ang
gebruiken allebei een laptop.
Net contact gehad met HP, Nederland geeft dus nog geen support op de VR1000, moet dus naar HP UK.
Gisteren al kort contact met Amazon gehad, die hadden mij tactisch toch aangeraden om eerst die bril te laten fixen voordat ik alles terug wil sturen voor een refund, anders zou dat ding als defect worden gezien en een refund opeens een stuk moeilijker zou worden.
Gisteren al kort contact met Amazon gehad, die hadden mij tactisch toch aangeraden om eerst die bril te laten fixen voordat ik alles terug wil sturen voor een refund, anders zou dat ding als defect worden gezien en een refund opeens een stuk moeilijker zou worden.
HP NL geeft support op de VR1000.
Hij wordt ook gewoon door HP NL verkocht.
Zo heb ik vorige week HP NL gebeld voor een vervangende kabel (die tussen de VR1000 en PC)
HP NL heeft me een kabel toegestuurd.
Het zal eerder te maken hebben met waar je 'm gekocht hebt.
Hij wordt ook gewoon door HP NL verkocht.
Zo heb ik vorige week HP NL gebeld voor een vervangende kabel (die tussen de VR1000 en PC)
HP NL heeft me een kabel toegestuurd.
Het zal eerder te maken hebben met waar je 'm gekocht hebt.
Het is wat ze mij vertellen, ze zijn daar wel goed in kastje muur verhaal. Ze laten nog weten wat ze kunnen betekenen, maar moet dan toch al op ~2 weken gaan rekenen dat ik hem weer kwijt ben.
Kan die daarna weer door naar V&A.
Kan die daarna weer door naar V&A.
Wederom: zal te maken hebben met dat je 'm uit de UK gehaald hebt (niet dat ik het goed praat)
Ik werd direct geholpen door HP NL en werd zelfs door dezelfde persoon na gebeld of we het wel over dezelfde kabel hadden. Niks dan lof wat mij betreft.
Edit: Ik zou met Amazon UK contact opnemen en vragen voor een retour. Dat is je recht. Het is onzin dat je 'm zou moeten verkopen.
Ik had naast de HP VR1000 een Lenovo Explorer om te testen. De Lenovo is gratis retour gegaan. Hij is zelfs bij mij thuis opgehaald. Amazon UK maakt zich er te gemakkelijk vanaf.
Ik werd direct geholpen door HP NL en werd zelfs door dezelfde persoon na gebeld of we het wel over dezelfde kabel hadden. Niks dan lof wat mij betreft.
Edit: Ik zou met Amazon UK contact opnemen en vragen voor een retour. Dat is je recht. Het is onzin dat je 'm zou moeten verkopen.
Ik had naast de HP VR1000 een Lenovo Explorer om te testen. De Lenovo is gratis retour gegaan. Hij is zelfs bij mij thuis opgehaald. Amazon UK maakt zich er te gemakkelijk vanaf.
[ Voor 38% gewijzigd door Tweaker1234 op 13-12-2017 15:49 ]
Retour is ook m'n laatste optie, ik heb dat ding met black Friday gekocht en scheelde goeie 100 euro, daar kan ik geen nieuwe meer voor kopen.
Sta nu alweer al 30 minuten in de wacht (eerste belletje met HP was bijna een uur), als ik daar niet echt verder mee kom, houd het snel op.
Sta nu alweer al 30 minuten in de wacht (eerste belletje met HP was bijna een uur), als ik daar niet echt verder mee kom, houd het snel op.
Vanmorgen zag ik een leuk weetje: thumbstick aanpassen in SteamVR client.
In
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings
verander je "thumbstickTurnRightEnabled" : false,
naar "thumbstickTurnRightEnabled" : true,
om de rechter thumbstick in SteamVR te kunnen gebruiken.
In
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\resources\settings\default.vrsettings
verander je "thumbstickTurnRightEnabled" : false,
naar "thumbstickTurnRightEnabled" : true,
om de rechter thumbstick in SteamVR te kunnen gebruiken.
[ Voor 85% gewijzigd door Tweaker1234 op 14-12-2017 13:16 ]
Kleine update, ze gaan 'iets' opsturen. Er zijn maar 7 items in de spare part list voor de bril te vinden, wat rubbers, kabels, en vermoedelijk dus de bril. Zal volgende week binnen komen, ben benieuwd.
Is er iets defect aan jouw bril dan? Ik begreep meer dat de kwaliteit van het beeld jouw erg tegenviel.
SinergyX schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:03:
Kleine update, ze gaan 'iets' opsturen. Er zijn maar 7 items in de spare part list voor de bril te vinden, wat rubbers, kabels, en vermoedelijk dus de bril. Zal volgende week binnen komen, ben benieuwd.
Het schanier van de bril en de 'hoofdring' is bij mij 'lam'. Het vastklikken van omhoog/voor je ogen werkt bij mij niet. En daar komt deels ook het blurry beeld vandaan, omdat hij dus veel wiebelt zit hij continue net iets ander voor m'n ogen, even schudden met m'n hoofd en de bril zit weer wat van m'n neus af of de hoofdring is wat verschoven, waardoor je dus niet meer goed in het midden van de lens zit.meintje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:08:
Is er iets defect aan jouw bril dan? Ik begreep meer dat de kwaliteit van het beeld jouw erg tegenviel.
[...]
Al lees ik hier en daar wel dat de softwarematige aanpassing van je pupilafstand helemaal niet zo goed werkt, de lenzen zelf blijven fysiek gewoon op dezelfde plek zitten. Geen idee wat mijn IPD is.
Het kan mogelijk zijn dan mijn IPD hoger is, de software instelling in MR lijkt ook niets 'fysiek' te doen aan de lenzen zelf, maar toch lijkt het dat de ring om de lensen wel draaibaar zijn, ik zie rondom de ring wel lichte slijtsporen. Maar ben niet van plan dingen de forceren, die eigenlijk vast horen te zitten
Ik heb dit nog met zo'n HMD getest waar je je telefoon moet inschuiven, daar kan je de lenzen zowel horizontaal als van voor/achter (naar je ogen toe) aanpassen, dat dit heeft veel scheelt in scherpte van het beeld.
Secondair weet ik ook niet of mijn videokaart nu goed wordt opgepakt, een 290x kan zich makkelijk meten met de 4xx/5xx series, maar toch lijkt die toolcheck die kaart niet helemaal te willen accepteren.
Vervolg: Van 't weekend zitten spelen. Per saldo: Een relatief goedkope GTX1050Ti setup is genoeg.Tweaker1234 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:51:
Morgen ga ik bij een kennis een setup met een GTX1050Ti uitproberen. Ze wil Minecraft in VR spelen.
Is wel wat sneller dan een standaard GTX1050, maar komt dicht in de buurt van je genoemde setup.
Heeft de GPU in je laptop ook 4GB geheugen?
Naast Minecraft zal ik ook een SteamVR game uitproberen.
Voor MR Ultra en games zoals Minecraft VR, Barrels up! en Space Pirates. Speelt met die games net zo soepel als met een GTX1070 setup.
Gisteren aan fe Surface book gedaan(gtx965m). Verwachtte er niet veel van maar liep toch best aardig. Alleen bleef hij op standaard. Je merkt echt dat het 60fps was en resolutie in superhot vr was merkbaar lager(kan ik ook niet instellen). Ook minecraft liep helemaal soepel. Echter had ik de interne videokaart initieel te pakken en merkte ik eigenlijk vrij weinig verschil. Heb hem met de gtx wel op high quality gezet maar dan gaat de fps niet omhoog.
Al met al goed genoeg om binnenkort een grote kamer met rugtas te gaan proberen 😋
Al met al goed genoeg om binnenkort een grote kamer met rugtas te gaan proberen 😋
En toen kreeg je een compleet nieuwe headset met de post, compleet in de blauwe doos.
Even snel klik-schanier getest, had de mijne zeker niet, duidelijk dat dit dus al een groot probleem oplost.
Even snel klik-schanier getest, had de mijne zeker niet, duidelijk dat dit dus al een groot probleem oplost.
Hi ExLibris hierbij in bold enkele aanpassingen en aanvullingen voor de verrijking van je goede WMR overview, nav. paar weken gebruik van mn Odyssey. keep it up.ExLibris schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:10:
Inleiding
[afbeelding]
Er is nogal wat verwarring ... Samsung Gear VR, PS VR). Microsoft introduceerde ...
De techniek
- Een resolutie van 1440x1440 pixels per oog (m.u.v. Samsung Odyssey die 1600p is)
[list]
[...]
• Samsung HMD Odyssey Windows Mixed Reality Headset - komt voorlopig niet naar Europa
• Samsung HMD Odyssey Windows Mixed Reality Headset - T.net review van import Odyssey
[...]
Zelf importeren is eenvoudig en all-in met bijkomende kosten nog steeds goedkoper dan een Vive via NL (e)shops.HellBeast schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:19:
Nu blijkt dat de Samsung Odyssey niet in Europa uit komt, ga ik geen MR bril kopen. OLED is zoveel beter dan LCD. Had nog gekeken of ik hem niet ergens in de US kon bestellen en dan hier kan laten leveren, maar helaas heb ik niets kunnen vinden. Dan maar de Oculus Rift.
Ben na 2 weken gebruik zeer tevreden met beetje extra moeite om toch de 1600p Odyssey te bemachtigen.
Ik heb inmiddels al een Oculus Rift, maar toch bedankt. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.bluf98 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:54:
[...]
Zelf importeren is eenvoudig en all-in met bijkomende kosten nog steeds goedkoper dan een Vive via NL (e)shops.
Ben na 2 weken gebruik zeer tevreden met beetje extra moeite om toch de 1600p Odyssey te bemachtigen.
Beauty is in the eye of the beerholder
je hebt in ieder geval je oled op 1200p te pakken. Rift lijkt me ook een goeie. heeft immers op dit moment de beste ergonomische controllersHellBeast schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:56:
[...]
Ik heb inmiddels al een Oculus Rift, ...
Dank je voor je aanvulling, ik heb de beginpost aangepast.bluf98 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:31:
[...]
Hi ExLibris hierbij in bold enkele aanpassingen en aanvullingen voor de verrijking van je goede WMR overview, nav. paar weken gebruik van mn Odyssey. keep it up.
sure. de resolutie van Odyssey is 1440x1600 (bxh) per oog, oftewel 1600p aan horizontale 'beeldlijnen'ExLibris schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:09:
[...]
Dank je voor je aanvulling, ik heb de beginpost aangepast.
Kan je makkelijk zien of een game in VR wel de juiste resolutie heeft? Heb het idee bij PC2 dat de resolutie lager is dan op mijn 1920x1080 scherm, maar bij de instellingen van PC2 kan ik niets vinden over de resolutie.
Gisteren 2x VRCover binnen gekregen.
https://vrcover.com/produ...reality-foam-replacement/
Ik zweet regelmatig en bij familie/vrienden bezoek is het ook wel zo fris; de VR cover kan je makkelijker schoon maken.
Nu blijkt die VR cover helaas een paar mm dunner dan de HP cover.
Al zoekende kwam ik op een hele mooie tip: Als je wat ruimte wil opvullen, dan neem je dubbelzijdig klittenband en klit je die tussen de cover en je headset.
Werkt ook mooi met de HP cover. Ik had in de buitenhoek soms lichtinval (smal hoofd denk ik) en door een klein strookje dubbelzijdig klittenband/velcro er tussen te doen, sluit de HP cover nu ook 100% aan op mijn gezicht.
Ik zweet regelmatig en bij familie/vrienden bezoek is het ook wel zo fris; de VR cover kan je makkelijker schoon maken.
Al zoekende kwam ik op een hele mooie tip: Als je wat ruimte wil opvullen, dan neem je dubbelzijdig klittenband en klit je die tussen de cover en je headset.
Werkt ook mooi met de HP cover. Ik had in de buitenhoek soms lichtinval (smal hoofd denk ik) en door een klein strookje dubbelzijdig klittenband/velcro er tussen te doen, sluit de HP cover nu ook 100% aan op mijn gezicht.
Interessante info. Ik lurk even mee!
Basement Bios ---- Exo-S
Topic even opgeslagen!
Ik heb sinds een aantal dagen mijn 1e VR set in bezit. Na vele reviews in hoeverre de headsets comfortabel zitten of niet heb ik een Lenovo Explorer aangeschaft via MaxICT. Deze werd nog binnen een dag vanuit Duitsland thuisbezorgd.
Ik gebruik de VR bril puur voor Race sims. In dit geval Assetto Corsa. Ik heb mijn GTX970 voorzien van een upgrade en draai nu een GTX1080 op een i5 7600k met 16gb 3000mhz geheugen.
Mijn 1e indruk is zeer goed. De headset zit echt goed op mijn hoofd en met een IPD van 31mm per oog is de software aanpassing op 62mm dus super en is er geen hardware IPD afstelling benodigd. Ik kan de set met een bril dragen en zie geen randen die niet goed aansluiten bij mijn gezicht. Het openklappen van de headset werkt top. Er is ook een aansluiting (3,5mm) voor een hoofdtelefoon. Met een FOV van 110 graden en een laag gewicht vind ik het echt een topsetje!
De resolutie is even een stap terug tov mijn triple screen setup (3x24inch) maar ik ben na een dag spelen al om. Ik ga niet meer terug naar Triplescreen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik zie niet echt het screendooreffect. Ik draai nu tussen de 70 en 90fps met SS op 1.5
Ik heb sinds een aantal dagen mijn 1e VR set in bezit. Na vele reviews in hoeverre de headsets comfortabel zitten of niet heb ik een Lenovo Explorer aangeschaft via MaxICT. Deze werd nog binnen een dag vanuit Duitsland thuisbezorgd.
Ik gebruik de VR bril puur voor Race sims. In dit geval Assetto Corsa. Ik heb mijn GTX970 voorzien van een upgrade en draai nu een GTX1080 op een i5 7600k met 16gb 3000mhz geheugen.
Mijn 1e indruk is zeer goed. De headset zit echt goed op mijn hoofd en met een IPD van 31mm per oog is de software aanpassing op 62mm dus super en is er geen hardware IPD afstelling benodigd. Ik kan de set met een bril dragen en zie geen randen die niet goed aansluiten bij mijn gezicht. Het openklappen van de headset werkt top. Er is ook een aansluiting (3,5mm) voor een hoofdtelefoon. Met een FOV van 110 graden en een laag gewicht vind ik het echt een topsetje!
De resolutie is even een stap terug tov mijn triple screen setup (3x24inch) maar ik ben na een dag spelen al om. Ik ga niet meer terug naar Triplescreen.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik zie niet echt het screendooreffect. Ik draai nu tussen de 70 en 90fps met SS op 1.5
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Uitverkocht maar heb er zojuist 1tje besteld via https://www.immersive-display.com voor mijn Lenovo!Tweaker1234 schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:50:
Gisteren 2x VRCover binnen gekregen.
Kan ook met een online tool. Afwijking bij mij was uiteindelijk 0,5mmBlackbird-ce schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:19:
[...]
Liniaal pakken en voor een spiegel gaan staan.![]()
http://doc-ok.org/?p=898
http://www.trylive.com/demos/trylive-eyewear/pupil-distance
[ Voor 16% gewijzigd door phoentje op 03-01-2018 13:43 ]
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Via Reddit WMR: already 5% of all PC VR headsets according to Steam
Directe link naar Steam HW survey
Niet slecht zo kort na de introductie (en dan nog niet eens wereldwijd..)
Directe link naar Steam HW survey
Niet slecht zo kort na de introductie (en dan nog niet eens wereldwijd..)
[ Voor 38% gewijzigd door Tweaker1234 op 04-01-2018 11:10 ]
Beetje off topic, maar welk stuur gebruik je?phoentje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:26:
.. In dit geval Assetto Corsa..
Ik gebruik nu een Xbox controller maar denk eraan om een stuur te halen.
[offtopicmode=aan]Tweaker1234 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Beetje off topic, maar welk stuur gebruik je?
Ik gebruik nu een Xbox controller maar denk eraan om een stuur te halen.
Reken je maar 5 seconde rijker per ronde en consistente tijden.
Ik gebruik
Fanatec csw 2.5 wheelbase
Fanatec ClubSport Steering Wheel BMW GT2
Fanatec ClubSport Steering Wheel Formula Black
Fanatec CSL Elite Pedalen LC
[offtopicmode=uit]
Voor wie draadloos wil gaan: de TPCast komt ook voor Windows MR brillen.
TPCAST Announces Support for Windows MR HMD with Universal Wireless VR Module
Helaas net als een laptop of PC op de rug ook een prijzige oplossing.
TPCAST Announces Support for Windows MR HMD with Universal Wireless VR Module
Helaas net als een laptop of PC op de rug ook een prijzige oplossing.
[ Voor 41% gewijzigd door Tweaker1234 op 10-01-2018 13:01 ]
Volgens deze Engelstalige vlog zijn een aantal MR brillen nu op Amazon te koop voor $200 $250.
YouTube: Windows Mixed Reality Headsets Only $200 On Amazon! Should You Buy? ...
https://www.amazon.com/s/...ld-keywords=mixed+reality
YouTube: Windows Mixed Reality Headsets Only $200 On Amazon! Should You Buy? ...
Verwijderd
Kun je in Nederland WMR ergens uitproberen? Ik heb een 70 mm IPD en schijnbaar kan dat teveel zijn voor een goeie ervaring.
Zag ze toevallig van de week op Amazon al voor die prijs staan ja. Helaas is de Samsung niet voor die prijs te krijgen. Als ik over tijdje een WMR device overweeg zal het toch die waarschijnlijk wordenExLibris schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:12:
Volgens deze Engelstalige vlog zijn een aantal MR brillen nu op Amazon te koop voor $200 $250.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb nu een Hololens thuis te leen voor onbeperkte tijd (lag ergens stof te happen). Heeft iemand ervaring met zowel Hololens als die andere camera gebasseerde brillen?
Wat ik zelf wel tof vind bij hololens is dat je ogen ook op de diepte focussen. Is dat bij die andere brillen ook zo?
Verder ben ik bezig apps te maken in Unity. Meer mensen die zich daarmee bezig houden?
Wat ik verder vooral interessant vind met het in huis hebben van een hololens is de mogelijkheid om je start omgeving te customizen. Anders dan bij ARKit wordt bij Hololens je omgeving wel onthouden. Erg tof
Wat ik zelf wel tof vind bij hololens is dat je ogen ook op de diepte focussen. Is dat bij die andere brillen ook zo?
Verder ben ik bezig apps te maken in Unity. Meer mensen die zich daarmee bezig houden?
Wat ik verder vooral interessant vind met het in huis hebben van een hololens is de mogelijkheid om je start omgeving te customizen. Anders dan bij ARKit wordt bij Hololens je omgeving wel onthouden. Erg tof
[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 22-01-2018 23:14 ]
Mixed Reality dev
@Menesis Vet! Ik heb een tijdje met de HoloLens gewerkt, voornamelijk met Unity. Erg indrukwekkend hoe hij meshes opbouwt en bijwerkt van de omgeving. Helaas van werkgever geswitched en kan ik mij er nu niet meer mee bezig houden. Heb je fragments al gespeeld? Ik was daar behoorlijk van onder de indruk.
Mijn kennis is inmiddels al weer wat gedateerd. Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk wordt om interactieve apps te ontwikkelen voor in de cliff house op mijn WMR headset. Dan ga ik mij er weer mee bezig houden. Dit jaar moet er nieuws komen omtrent de updates voor hololens en gedeelde apps met WMR.
Mijn kennis is inmiddels al weer wat gedateerd. Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk wordt om interactieve apps te ontwikkelen voor in de cliff house op mijn WMR headset. Dan ga ik mij er weer mee bezig houden. Dit jaar moet er nieuws komen omtrent de updates voor hololens en gedeelde apps met WMR.
@CR35 hey, ja toevallig fragments eergisteren in m'n woonkamer gespeeld. Inderdaad heel erg tof! Echt een heel nieuw soort ervaring!
Meshes zijn ook wel gaaf ja. Ik heb zelf meer ervaring met ARKit, maar eigenlijk is Hololens een stuk geavanceerder, veel meer AR(/MR) zoals het is bedoeld.
Overigens ben ik nog op zoek naar manieren om een 3D object met eenzelfde object te matchen. Eigenlijk wat Apple hier doet met die maquette en de AR: YouTube: Apple Park AR experience
Ik geloof dat dat een 3D localizer heet. Weet iemand daar meer over? Ik weet wel dat Vuforia het had voor simpele objecten, maar dat was meer texture based dan dat het op vorm "snapte".
Meshes zijn ook wel gaaf ja. Ik heb zelf meer ervaring met ARKit, maar eigenlijk is Hololens een stuk geavanceerder, veel meer AR(/MR) zoals het is bedoeld.
Overigens ben ik nog op zoek naar manieren om een 3D object met eenzelfde object te matchen. Eigenlijk wat Apple hier doet met die maquette en de AR: YouTube: Apple Park AR experience
Ik geloof dat dat een 3D localizer heet. Weet iemand daar meer over? Ik weet wel dat Vuforia het had voor simpele objecten, maar dat was meer texture based dan dat het op vorm "snapte".
Mixed Reality dev
@phoentje Aangezien jij je lenovo explorer al een tijdje hebt zou jij misschien wat tips kunnen geven? Ik heb soms problemen met tracking en steamVR in general. Misschien ben je dit al eens tegengekomen en weet je hier een oplossing voor.
Ik heb nu het bikini-model van 4D views in een hololens app geplaatst. Zo wordt het ineens wel heel erg BladeRunner 2049!!
https://www.4dviews.com/hologram-gallery
https://www.4dviews.com/hologram-gallery
Mixed Reality dev
Vreemd. Ik herken dit echter niet. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik er niet veel anders doe dan via steamvr assetto corsa speel. Dus geen lobby games verder. Ik gebruik ook mijn controllers niet. Het enige is dat hij bij 't opstarten wel eens vraagt opnieuw naar linkse rechts en onderen te kijken.foxforgames schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:08:
@phoentje Aangezien jij je lenovo explorer al een tijdje hebt zou jij misschien wat tips kunnen geven? Ik heb soms problemen met tracking en steamVR in general. Misschien ben je dit al eens tegengekomen en weet je hier een oplossing voor.
Heb laatst wel een keer gehad dat de hele headset tijdens t racen uitviel en opnieuw probeerde te verbinden met de computer.
Wat zijn exact je problemen dan?
Heeft er iemand hier ook ervaring met het maken van apps voor WMR? Als ik een app voor Hololens maak, is die dan ook beschikbaar voor die andere brillen die hier worden genoemd?
Ik denk eraan om AR Airplanes (iOS met ARKit) naar Hololens te porten
Ik denk eraan om AR Airplanes (iOS met ARKit) naar Hololens te porten
Mixed Reality dev
Als ik mijn lichaam tussen de computer en de controllers zet valt de verbinding weg. Ik denk dat dit ligt aan mijn bluetooth usb adapter want zodra ik dan mijn handen richting mij computer steek werkt het weer. Maar ik ga de headset terug sturen aangezien de maximale IPD 67 is en ik zelf heb 72 wat er voor zorgt dat alles blurry is zodra je er op focust.phoentje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:10:
[...]
Vreemd. Ik herken dit echter niet. Maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik er niet veel anders doe dan via steamvr assetto corsa speel. Dus geen lobby games verder. Ik gebruik ook mijn controllers niet. Het enige is dat hij bij 't opstarten wel eens vraagt opnieuw naar linkse rechts en onderen te kijken.
Heb laatst wel een keer gehad dat de hele headset tijdens t racen uitviel en opnieuw probeerde te verbinden met de computer.
Wat zijn exact je problemen dan?
Dat is inderdaad aan de hoge kant. Ik zit zelf op 62mm dus dat is perfect. Verder heb ik een vrij goede USB BT adapter aangeschaft!foxforgames schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Als ik mijn lichaam tussen de computer en de controllers zet valt de verbinding weg. Ik denk dat dit ligt aan mijn bluetooth usb adapter want zodra ik dan mijn handen richting mij computer steek werkt het weer. Maar ik ga de headset terug sturen aangezien de maximale IPD 67 is en ik zelf heb 72 wat er voor zorgt dat alles blurry is zodra je er op focust.
Voor iedereen die nog uitdagingen met Bluetooth ondervindt:
- Voor laptops: Intel Wireless-AC 9260 (€16 op AliExpress) - Nieuwste netwerkkaart van Intel met Bluetooth 5.0
- Voor desktops: Asus PCE-AC55BT B1 PCIe-insteekkaart met antennes die je tactisch kan plaatsen op een handige plek op/naast je kast en Bluetooth 4.2.
Weet ik niet. Deze https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item werkt in ieder geval perfect.Balance schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:20:
Voor iedereen die nog uitdagingen met Bluetooth ondervindt:Werkt beter dan zo'n kleine Bluetooth-dongle of -adapter met mini-antenne en enkel Bluetooth 4.0.
- Voor laptops: Intel Wireless-AC 9260 (€16 op AliExpress) - Nieuwste netwerkkaart van Intel met Bluetooth 5.0
- Voor desktops: Asus PCE-AC55BT B1 PCIe-insteekkaart met antennes die je tactisch kan plaatsen op een handige plek op/naast je kast en Bluetooth 4.2.
Is dan ook een door Microsoft aanbevolen BT dongle.
En dan vervolgens in een USB 2 poort in de voorkant/bovenkant van de behuizing.
Ik ben vorige week achter nog een toffe ervaring gekomen met mixed reality
Nog nooit zoveel diepte gezien
Nog nooit zoveel diepte gezien
Voor wie het nieuws niet volgt: haptic feedback voor Steam VR games (Microsoft Store games hebben het altijd al gehad) komt er aan.
Wie Insider build wil draaien, kan met de laatste build NU gebruik maken van haptic feedback in SteamVR games.
Wie Insider build wil draaien, kan met de laatste build NU gebruik maken van haptic feedback in SteamVR games.
ASUS komt nu ook met een MR-bril met vergelijkbare specs voor € 471,82.
https://nl.hardware.info/...-reality-headset-verkopen
https://nl.hardware.info/...-reality-headset-verkopen
Ook de Samsung Odyssey is inmiddels leverbaar voor maar liefst € 649,-
pricewatch: Samsung HMD Odyssey
pricewatch: Samsung HMD Odyssey
Die samsung kost 399 dollar (€324 ex btw, ong €390 incl.) in Amerika.. Wat een verschil zeg!
Gisteravond de Samsung HMD Oddyssey binnen gekregen. Had van te voren de software al zoveel mogelijk geïnstalleerd. Moet zeggen, verdere installatie was zeer makkelijk en soepel.
Heb nog niet veel kunnen doen wegens tijd. Maar heb reeds een paar 360 videos bekeken en de kwaliteit viel mij zeer tegen.
Zeer duidelijk pixels. Bijvoorbeeld bij personen was het overall vaag, vaak niet eens duidelijk de ogen te zien.
Kan zijn dat mijn specs nog te laag zijn, al gaf de check overal een groen vinkje aan.
Misschien nog te maken dat ik meerdere instellingen moet gaan aanpassen.
Huidige belangrijkste specs:
Int Core i5-4440
MSI Z97 GAMING 5
16GB 2133-11 Vengeance Pro
Morgen komt binnen:
Gigabyte Z370N WIFI - 1.0
Intel Core i5 8600K
16GB Corsair Vengeance RGB - DDR4
Heb nog niet veel kunnen doen wegens tijd. Maar heb reeds een paar 360 videos bekeken en de kwaliteit viel mij zeer tegen.
Zeer duidelijk pixels. Bijvoorbeeld bij personen was het overall vaag, vaak niet eens duidelijk de ogen te zien.
Kan zijn dat mijn specs nog te laag zijn, al gaf de check overal een groen vinkje aan.
Int Core i5-4440
MSI Z97 GAMING 5
Morgen komt binnen:
Intel Core i5 8600K
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Waar heb je deze headset gehaald?toastingnow schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:29:
Gisteravond de Samsung HMD Oddyssey binnen gekregen. Had van te voren de software al zoveel mogelijk geïnstalleerd. Moet zeggen, verdere installatie was zeer makkelijk en soepel.
Int Core i5-4440
MSI Z97 GAMING 5
Morgen komt binnen:
Intel Core i5 8600K
Besteld via Borderoo
Klopt het dat je eerst de betaling moet uitvoeren en pas achteraf je adresgegevens moet doorgeven?
Heb net contact met ze opgenomen.
Men stuurt je een invoice via paypal. Hierin kan je je adres aangeven. Dus dat is tegelijkertijd in mijn meningAstaVista schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:23:
[...]
Klopt het dat je eerst de betaling moet uitvoeren en pas achteraf je adresgegevens moet doorgeven?
Heb net contact met ze opgenomen.
Voor mij was de rekening 551,52 USD, oftewel 448,71 Euro.
[ Voor 7% gewijzigd door toastingnow op 05-03-2018 09:33 ]
Wat voor videokaart? Ik merk ook dat de 360 videos altijd wat vaag overkomen. Ik heb ook SBS Full HD 3d in big screen app gekeken, maar ook dat ziet er naar mijn idee vaag uit. Ik denk dat dat met de bitrate en resolutie te maken heeft. Als je al 4K zou hebben zie je er nog niets de helft van omdat alles zo opgerekt wordt en veel geinterpoleerd wordt. Dus je moet eigenlijk 8K+ hebben om een 360 video een beetje scherp te kunnen doen denk ik. 3D games e.d. zijn daarentegen volgens mij wel scherp omdat er voor de beschikbare pixels in de headset ook een unieke berekende pixelwaarde is.toastingnow schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:29:
Int Core i5-4440
MSI Z97 GAMING 5
Morgen komt binnen:
Intel Core i5 8600K
[ Voor 5% gewijzigd door CR35 op 05-03-2018 13:49 ]
Ik heb een 1070GTX
Aha ja ik heb hetzelfde. Quality settings al aangepast? In wmr en sommige apps/games zitten wat quality settings die niet altijd op maximaal?