• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
kwaazaar schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:17:
[...]

iBood bestaat al jaaaren. Wel kopen ze vaak wat spullen in grote partijen van een model dat er binnenkort uit gaat bv. Ik kom er niet meer, want dan koop ik te veel. Dat heb ik tegenwoordig met AliExpress, maar dat is nog betaalbaar.

Wat BigScreen betreft, dat is echt wel leuk joh! Alleen moet je echt je desktop streamen als je eigen films wilt kijken?
Daarnaast heeft mijn business laptop het er heel moeilijk mee. En da's jammer, want volgens mij moet hij makkelijk 3D films native op die twee schermen aan kunnen sturen. Het is de 3D wereld die erbij komt (binnenkant bios/kamer) die het te zwaar maakt.
Er zijn volgens mij ook wat alternatieven voor de bigscreen o.a. Als store app of video player in steam vr. Zijn allemaal normale sbs 3d films in te kijken.

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Ik heb gisteren de Erazer op iBood besteld, wel vaker wat op iBood besteld, nooit problemen gehad. Het is uiteindelijk ook gewoon onderdeel van Mediamarkt die alles heeft opgekocht.

Direct ook Beatsaber en Onward besteld op Steam. Ben benieuwd, komt jammer genoeg pas over anderhalve week aan

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:43:
[...]

Ik ken de erazer van medion al :p maar ik vind ibood er sketchy uitzien....
Ik wil graag een WMR bril en toen ik die deal zag stond ik op het punt om 'm aan te schaffen.

Echter na even snel zoeken naar iBood lijkt het mij ook een peppie partij.

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:34
pimskie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:29:
[...]

Ik wil graag een WMR bril en toen ik die deal zag stond ik op het punt om 'm aan te schaffen.

Echter na even snel zoeken naar iBood lijkt het mij ook een peppie partij.
Ik zou hem meteen besteld hebben bij Ibood en zeker voor die prijs, maar ik heb hem al 2 maanden geleden gekocht voor €350,- |:(

• pimskie
Prince666 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:37:
[...]

Ik zou hem meteen besteld hebben bij Ibood en zeker voor die prijs, maar ik heb hem al 2 maanden geleden gekocht voor €350,- |:(
Haha ja gisteren dacht ik "shady partij, bekijk het maar" en vandaag denk ik "misschien toch moeten doen...". Maar goed, zal ooit nog wel een keer een goeie deal ergens komen.

Nog even een vraag. De Dell Visor begint in de pricewatch bij €399,- : pricewatch: Dell Visor + Dell ViIsor controllers

Op de site van Dell zelf is hij € 319,14: https://www.dell.com/nl-n...oires-voor-games-en-games

Komt dat simpelweg doordat de site van Dell zelf niet in de pricewatch staat?

[ Voor 34% gewijzigd door pimskie op 26-09-2018 14:47 ]

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:09
CR35 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:33:
[...]

Er zijn volgens mij ook wat alternatieven voor de bigscreen o.a. Als store app of video player in steam vr. Zijn allemaal normale sbs 3d films in te kijken.
Ik kom er net achter dat SteamVR ook een mediaplayer heeft, dus zonder virtual cinema functie. Echter, die geeft een foutmelding over dat de bril en desktop niet dezelde videokaart gebruiken, ofzo.

MermaidVR lijkt ook redelijk simpel, maar daarbij krijg ik alleen een zwart scherm te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door kwaazaar op 26-09-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pimskie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:40:
[...]

Haha ja gisteren dacht ik "shady partij, bekijk het maar" en vandaag denk ik "misschien toch moeten doen...". Maar goed, zal ooit nog wel een keer een goeie deal ergens komen.

Nog even een vraag. De Dell Visor begint in de pricewatch bij €399,- : pricewatch: Dell Visor + Dell ViIsor controllers

Op de site van Dell zelf is hij € 319,14: https://www.dell.com/nl-n...oires-voor-games-en-games

Komt dat simpelweg doordat de site van Dell zelf niet in de pricewatch staat?
dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:
WeirCo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:38:
[...]

Denk niet dat de Medion de goedkoopste is ;-)

https://pilot.search.dell.com/visor

Voor € 255,31 heb je 'm inclusief controllers.

Vul op deze website: Dell Student Advantage in het bovenste vak een email adres in (ik studeerde aan het Windesheim dus zeg jan.klaassen@windesheim.nl; hoeft geen bestaande mailbox te zijn, gaat om het domein), onderste vakje je privé e-mail adres en je krijgt een persoonlijke code voor 20% additionele korting (20% korting op accessoires blabla staat in je Dell e-mail).

Tip! Betaal via Paypal, collega heeft zo'n ding via iDeal besteld, betalingen moeten door Dell handmatig verwerkt worden waardoor de levertijd van 1 dag niet gehaald wordt. Ik heb vanavond heerlijk met SteamVR Raceroom gespeeld en ik ben helemaal lyrisch van 't ding :*)

Happy ordering!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
  • Laatst online: 16-09 15:47
DeNachtwacht schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
[...]

dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:

[...]
Laatst nog geprobeerd voor een familielid (~1.5 week geleden), werkt nog steeds! _/-\o_

Twitch Kanaal

• pimskie
DeNachtwacht schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
[...] dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:

[...]
WeirCo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:49:
[...] Laatst nog geprobeerd voor een familielid (~1.5 week geleden), werkt nog steeds! _/-\o_
Ik had het ook gezien ja, goed om te weten dat het nog werkt :)

Maar dat ding wordt voor aardig wat meer verkocht door die andere partijen dan. Dan mss maar bestellen bij Dell 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
pimskie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:13:
[...]

[...]

Ik had het ook gezien ja, goed om te weten dat het nog werkt :)

Maar dat ding wordt voor aardig wat meer verkocht door die andere partijen dan. Dan mss maar bestellen bij Dell 8)
Zag laatst toevallig ook de Medion voor ~ € 200,- op iBood, maar deze aanbieding van Dell staat al een mooie tijd! Ik ben nog steeds superblij met 't ding. Gebruik 'm voornamelijk voor Sim-Racing en zou niet meer zonder willen. Inmiddels ook maar één voor m'n vader besteld, die mocht er in m'n vakantie op passen en was minstens even enthousiast :*)

Twitch Kanaal

Verwijderd

@Prince666 ik zag die dell met die studenten ding voor 255 gaan ze dan ook echt vragen als ze em deliveren of je daar heb gestudeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:34
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:44:
@Prince666 ik zag die dell met die studenten ding voor 255 gaan ze dan ook echt vragen als ze em deliveren of je daar heb gestudeerd
Het lijkt me niet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nice thanks dan ga ik em vandaag bestelllen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
WeirCo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:38:
[...]

Vul op deze website: Dell Student Advantage in het bovenste vak een email adres in (ik studeerde aan het Windesheim dus zeg jan.klaassen@windesheim.nl; hoeft geen bestaande mailbox te zijn, gaat om het domein), onderste vakje je privé e-mail adres en je krijgt een persoonlijke code voor 20% additionele korting (20% korting op accessoires blabla staat in je Dell e-mail).
Eindelijk een beslissing gemaakt en de Visor met bovenstaande code besteld. De code / methode werkt nog prima _/-\o_ In totaal €260,- betaald. Paypal betaald en de leverdatum is vooralsnog vrijdag.

Edit: paypal voert de betaling uit als "uitgestelde betaling", duurt 6 tot 10 werkdagen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door pimskie op 02-10-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
pimskie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Eindelijk een beslissing gemaakt en de Visor met bovenstaande code besteld. De code / methode werkt nog prima _/-\o_ In totaal €260,- betaald. Paypal betaald en de leverdatum is vooralsnog vrijdag.
Veel gameplezier! _/-\o_

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ik heb ook via Ibood de Medion WMR besteld, nu vroeg ik me af of de motion controllers van WMR werken met de XBOX one wireless bluetooth adapterhttps://tweakers.net/pric...s-10-zwart/specificaties/. Iemand enig idee?

[ Voor 26% gewijzigd door TripleFlashbang op 03-10-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
https://www.reddit.com/r/...he_xbox_wireless_adapter/

Volgens dit topic heb je toch echt een BT adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hmm die (enige) post hierover zag ik inderdaad vlak nadat ik dit hier geplaatst had.
De Xbox dongle werkt inderdaad niet met Bluetooth, de controller zelf heeft wel BT of windows eigen protocol(waarmee de dongle dus werkt). Dit wordt niet overal duidelijk vermeld, zo stond er dus op de Tweakers pagina dat deze dongle met BT 4.1 werkt, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Update van windows is uitgekomen!! 1809.

Flashlight yes!!!!!

Windows Mixed Reality Improvements

Introducing Mixed Reality Flashlight

How many times have you been immersed in a captivating virtual experience and wanted to take a quick glance at your friend in the same room; or reach for a drink, your phone or a keyboard; or needed to find a surface to set down your controllers?

You’ve probably fumbled about as you were removing your headset, which can be really fun if you have controllers in your hands.

But now that awkwardness may become a thing of the past, as you can now peer into your physical environment through Flashlight – without removing your headset! With the October 2018 Update, you can open a portal into your real world at any time via the Start menu, a button shortcut or a voice command. . This opens a low-latency pass-through camera feed connected to your controller. It’s comfortable, intuitive and keeps you immersed.

Flashlight finally allows you to mix your physical and virtual realities.

Hier de voice commando's die je kunt geven:
https://support.microsoft...-in-windows-mixed-reality

Daarnaast moet je weergave taal op Engels staan (ivm Cortana volgens mij)

Dus even bij taalinstellingen gratis Engels downloaden ;) 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door phoentje op 03-10-2018 19:45 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Maandag de Visor besteld bij Dell, maar ik had nog geen orderbevestiging gekregen (wel een ontvangstbevestiging). Dus vandaag maar eens gebeld.
De uiterst verveelde, ongeïnteresseerde klinkende jongen aan de lijn kon me vertellen dat de bestelling maandag ook gelijk gecancelled was. Waarom weet hij niet. Waarom ik daar geen melding van heb gekregen weet hij ook niet. Misschien een foutje in het systeem. Zijn systeem deed ook raar :N Maar wellicht dat de Visor niet meer leverbaar is, maar misschien ook wel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtim500
  • Laatst online: 18-09 16:14
pimskie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:14:
Maandag de Visor besteld bij Dell, maar ik had nog geen orderbevestiging gekregen (wel een ontvangstbevestiging). Dus vandaag maar eens gebeld.
De uiterst verveelde, ongeïnteresseerde klinkende jongen aan de lijn kon me vertellen dat de bestelling maandag ook gelijk gecancelled was. Waarom weet hij niet. Waarom ik daar geen melding van heb gekregen weet hij ook niet. Misschien een foutje in het systeem. Zijn systeem deed ook raar :N Maar wellicht dat de Visor niet meer leverbaar is, maar misschien ook wel 8)7
Ik heb hem afgelopen donderdag besteld en kreeg ook maar geen update. Via het mailformulier heb ik een berichtje gestuurd en daarop werd direct actie genomen, de volgende werkdag had ik een verzendbevestiging. De geschatte leverdatum stond al op 10-10-2018, maar nu heb ik hem sinds gisteren binnen. Nu nog een bluetooth 4 adapter …

Ik moet er nog wel enorm aan wennen merk ik, want ik word er snel misselijk van. Vanavond eens proberen met Fallout 4 en controllers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Met Fallout 4 VR kan je het beste beginnen met "Direct movement: ON" en "Rotation type: FAST".
Als je daar na een flink aantal uren geen last mee krijgt kan je nog "Rotation type: SMOOTH" proberen (voor mij werkt dat niet). Geen enkele instelling werkt voor iedereen hetzelfde, je zal zelf moeten proberen wat wel en niet werkt. En je zal situaties tegenkomen waar het opeens toch niet goed gaat, zo is er een scheef liggende boot zuid zuid oost van Poseidon energy waar ik niet happy wordt..

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtim500
Fallout 4 VR kost inderdaad nog wat gewenning, ik ben na een paar minuten al misselijk :)

Voorlopig vermaak ik me eerst nog even met Beat Saber en Google Earth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
iBood verzendbevestiging ontvangen! Morgen dan eindelijk aan de slag, tenzij DHL mij weer eens in de steek laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Moest er iemand geinteresseerd zijn, Samsung Odyssey staat momenteel op eglobalcentral voor <500 euro.

Beetje shady site maar ik heb het erop gewaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Sjoepap schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:45:
Moest er iemand geinteresseerd zijn, Samsung Odyssey staat momenteel op eglobalcentral voor <500 euro.

Beetje shady site maar ik heb het erop gewaagd
Ik heb hier 2 maal besteld, bestellingen van 100 en 500 euro; ging elke keer gewoon goed. Een geruststelling voor je (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Wkrooshof schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:06:
[...]

Ik heb hier 2 maal besteld, bestellingen van 100 en 500 euro; ging elke keer gewoon goed. Een geruststelling voor je (hoop ik)
dat is inderdaad geruststellend, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Sjoepap schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

dat is inderdaad geruststellend, dank!
Gewoon met PayPal betalen (kopersbescherming) en verzekerd laten versturen. Dan kan je in principe niets gebeuren. Ik heb er mijn Samsung Gear S3 gekocht anderhalf jaar geleden. Werd verstuurd vanuit UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afgelopen weekend uitgebreid PC2 geprobeerd, ik blijf misselijk worden, was toch wel m'n hoofdreden om te kopen. Ergens toch jammer, kon er af en toe best van genieten. Mocht iemand nog interesse hebben, laat maar weten, hij gaat binnenkort naar V&A :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
SinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:31:
Afgelopen weekend uitgebreid PC2 geprobeerd, ik blijf misselijk worden, was toch wel m'n hoofdreden om te kopen. Ergens toch jammer, kon er af en toe best van genieten. Mocht iemand nog interesse hebben, laat maar weten, hij gaat binnenkort naar V&A :P
welke WMR bril had jij nu ook alweer? HP?
Dus buiten het misselijk zijn was je er best wel tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sjoepap schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

welke WMR bril had jij nu ook alweer? HP?
Dus buiten het misselijk zijn was je er best wel tevreden over?
De HP inderdaad, tevreden in die zin, ik heb later nog de Rift geprobeerd, en die heeft datzelfde 'lens moet perfect voor je ogen zitten' effect, dat is dan denk ik een VR eigenschap waar ikzelf niet aan kan wennen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
ja dat is inderdaad de zogenaamde "sweet spot". Bij sommige VR headsets is die groter dan bij anderen.
Bvb in de Samsung Odyssey zou die sweet spot groter moeten zijn dan in de andere WMR sets als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
In de technoloog podcast zeiden ze dat je 8k video per oog moet hebben om geen pixels te zien. De max refresh rate van 90 Hz is waarschijnlijk wel voldoende. Tot die tijd (nog zeker 5-10j) wordt het niks met VR.
Mijn Acer staat inmiddels al 6wk op marktplaats, maar weinig interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Ik lees dat er een nieuwe beta versie van steamvr is uitgekomen die betere reprojection resultaten / motion smoothing zou hebben. Weet er iemand hoe dit zit met WMR? Heeft WMR dit al?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjoepap op 19-10-2018 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annenouk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
DukeBox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:44:
@phoentje 1M zet niet echt zoden aan de dijk helaas..

Zoek eigenlijk zo'n 2,5 meter.. liefst 3. Heb nu diverse kabels getest maar HDMI heb ik nog niet zonder een active extender voor elkaar gekregen.
USB3 is niet zo'n probleem al zijn de goedkopere kabels wel erg gevoelig voor kabelbreuk.
Ik zag op diverse fora dat dit niet gaat werken maar met een HTC Vive link box ertussen wel. (Altenate 39,-) elders, ook in Amerika veel duurder. Die van mij staat inmiddels in bestelling.

Mocht je hem willen bestellen let er dan op dat hij zonder voedingsadapter niet werkt. Bizar maar waar je zal er dus een losse universele adapter bij moeten bestellen. Die hebben ze niet bij Alternate. Daar wordt geadviseerd hem te laten werken op je usb poort maar dit is slecht advies. Als dat voldoende stroom zou leveren heb je geen ligindeweg kastje nodig maar zou je simpelweg een verlengkabel kunnen gebruiken.

Ik heb verhalen gelezen van mensen die op deze manier de kabels 8 meter hebben verlengd dus mijn 3 meter zou ook moeten werken lijkt me.

Behalve wat extra lengte vind ik het ook een heel prettig idee dat als ik een verkeerde beweging maak ik straks mijn kabels uit dat kastje trek en niet mijn videokaart verpest. Al mijn aansluitingen zitten achterop mijn pc dus straks een makkelijk bereikbaar aansluitkastje lijkt me ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

kwaazaar schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:17:
In de technoloog podcast zeiden ze dat je 8k video per oog moet hebben om geen pixels te zien. De max refresh rate van 90 Hz is waarschijnlijk wel voldoende. Tot die tijd (nog zeker 5-10j) wordt het niks met VR.
Mijn Acer staat inmiddels al 6wk op marktplaats, maar weinig interesse.
Mijn headset heb ik na het initiële VR avontuur wat wel erg leuk is om mee te maken, ook al ingeruild omdat deze al weer maanden lag stof te happen.
Hoofd reden is toch dat de resolutie en het 'screendoor'-effect je 'opbreken'. En het ding is oh zo heet op je kop. uurtje gamen en je loopt de hele dag met allemaal striemen over je harses :D
Ff een slokje nemen kan ook al niet, moet je de visor omhoog doen en je controllers weer wegleggen etc.
En dan is de MR-headset nog het makkelijkst omdat je niet met al die sensors en instellingen zit..

Ingeruild voor een Nintendo Switch, dat ding gebruik ik al meer dan de MR-headset, omdat je overal kan zitten en je op pause klikt en ff weglegt om snel wat anders te doen..

Mijn gok is niet zozeer de 8k die VR gaan maken of kraken, maar het gemak. Het moet echt 'in' je bril zitten, zoals de Intel Vaunt als 'AR' waarmee je snel het beeld aan/uit kan zetten - en de controllers moeten meer motion based zijn zonder dat beide handen in gebruik zijn. Zoals bijv. die Leap controller.
Dan pas kan het echt main-stream worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
mijn (originele) Samsung odyssey is gisteren toegekomen. Heb er al heel even mee gespeeld maar worstel nog een beetje met die hele Windows MR omgeving (cliff house etc..) in combinatie met Steam.

Is nu echt de enige manier om een Steam game te starten dat je, in VR, de desktop opent en zo steam opstart en game aanklikt? Erg klungelig. Hoe kleed ik dat cliff house zelf aan trouwens? Zou bvb graag op 1 muur youtube open hebben staan, op een andere muur een klok ofzo...

Heb wel al gelezen dat die beter zou gaan met de windows october update maar die heeft Microsoft weer blijkbaar teruggetrokken (niet beschikbaar via windows update en de windows update tool is ook nog blijven steken op April 2018 update precies...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Het is mogelijk om in je start menu (dus windows knopje op de controller) de steam games te starten. Na het aanklikken kan je ze op een lege muur plakken en kan je het spel rechtstreeks starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Het is natuurlijk geen Vive Pro maar €200,-

http://nl-nl.forum.ibood....-virtual-reality-headset/

Ik zie hier in deze topic dat die eerder langsgekomen is. Heeft deze ook dezelfde prijs als toen?
En heeft iemand (met bril) hier ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 01-11-2018 12:17 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wkrooshof
Ik heb hem en gebruik hem dagelijks, ook van de iBood aanbieding (de vorige).

Bevalt mij zeer goed! Vooral prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
Wkrooshof schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:59:
Het is mogelijk om in je start menu (dus windows knopje op de controller) de steam games te starten. Na het aanklikken kan je ze op een lege muur plakken en kan je het spel rechtstreeks starten.
Zou het kunnen dat dat enkel kan met windows 1809 October Update (die nu weer teruggetrokken is en niet meer te downloaden is) ? Of kan je dat ook al met 1803? Kan hier nu even niet checken (heb mijn odyssey terug verkocht in afwachting van odyssey+ volgende week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Dat zou kunnen, ik zit inderdaad op 1809. Dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennieboy
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-06-2021
Ik heb zojuist de bril aangesloten echter krijg ik geen beeld iemand een Idee?
Zit rechtstreeks op mijn videokaart(gtx770) hier zit mijn scherm normaal ook op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtim500
lennieboy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:
Ik heb zojuist de bril aangesloten echter krijg ik geen beeld iemand een Idee?
Zit rechtstreeks op mijn videokaart(gtx770) hier zit mijn scherm normaal ook op
Ook aangesloten op een USB3 poort? Hier was het een kwestie van usb3 en hdmi aansluiten, mixed reality installeren en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik zou graag de HMD Odyssey+ willen kopen rond black friday, hoop ergens een goede deal te vinden, geruchten gaan dat ze dan misschien voor 300 dollar te koop zijn in de US, maar hoe te profiteren van zo'n aanbieding in Europa? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

krouwen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:43:
Ik zou graag de HMD Odyssey+ willen kopen rond black friday, hoop ergens een goede deal te vinden, geruchten gaan dat ze dan misschien voor 300 dollar te koop zijn in de US, maar hoe te profiteren van zo'n aanbieding in Europa? Iemand een idee?
Zijn geen geruchten :) Kun je terug vinden op de Samsung site ;)
Ja wel een idee, iemand die je kent in de USA lief aankijken en hem laten bestellen >:)
Vanuit nederland bestellen kan niet, je account en adres moet geregistreerd zijn daar!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet persé WMR-gerelateerd, maar je kan je nu aanmelden voor een 14 daagse gratis trial van HTC Viveport. Op zich niet boeiend, ware het niet dat je dan gebruik kan maken van een nieuwe deal: Arizona Sunshine, Superhot, Accounting+, Sairento en The Wizards voor EUR 1 per spel!

Schijnt wel zolang de voorraad strekt te zijn, dus wees er snel bij!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Je kunt iets door laten sturen vanuit Amerika met iets als Shipito, ooit 1 keer gedaan maar dat was voor iets de grote van 8 bij 5 bij 1 centimeter of zo en XX gram. Zal vast redelijk duur zijn met zoiets... maar meld het even...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Dacht even kijken voor de lols, $65.50 USD shipping van US naar NL dan.
300+ 66, maar dan komt er er dus 90% sure (volgens mij melden ze dan ding zelf aan tegenwoordig bij douana) import kosten bij.
En dan nog garantie gedoe natuurlijk... opschieten Samsung, anders kun je weer op die Valve HMD of zo wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de mijne gewoon via Amazon besteld, inclusief importkosten kwam hij op €500 dat was destijds een goede deal (nu op zich nog steeds).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Nu ook op de Microsoft store:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WHAKV9mLkfhmrO2Npxs7YvSr/full.png
Zo zonde dat Samsung de Odyssey niet in Europa verkoopt... -O-

Op Amazon.com staat alleen de originele HMD Odyssey, voor $299. Als je in USD je besteld en het door je bank laat omrekenen is het nog iets voordeliger, rond de €395. Maar ik wil eigenlijk wel heel graag de Odyssey+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5FS0MxI6bEqVMh5WFQH1FDq2/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeni22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-09 15:09
Ik twijfel zelf nog, maar als je de Odyssey Plus wil kopen kan dat nu redelijk voordelig hier:
https://shop.bigapplebudd...y-Deal-Conditions-Apply-/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grifterke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeni22
Gevonden op het youtube kanaal van SweViver, deal is nog 4 dagen geldig zegt hij.

$50 korting op een pre-order van de Pimax 5K+ van $868 voor $816,
wat na $60 shipping kosten uitkomst op $878. Omgerekend €767,96.

https://pimaxvr.com/produ...-headset-with-hand-motion

Geweldig ding, maar voor mijzelf nog steeds te duur. Misschien zijn hier geïnteresseerden.

edit: Vergeten de code erbij te vermelden :+

Discount code: Sweviver

[ Voor 9% gewijzigd door jeroeni22 op 21-11-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Waar is die korting van dan, want ik zie niks op de site of shopping basket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Afgelopen weekend de Samsung Odyssey overgenomen van een Tweaker (€450), kon niet langer wachten en zag geen enkele mogelijkheid tot goedkoper aanschaffen van de bril in Europa dan dit.

En... totaal geen spijt. _/-\o_ :9~ Echt geweldig dit VR, ik ben al 25 jaar lang PC gamer maar dit is echt next-level en moet w.m.b. de toekomst wel zijn. Zelfs mijn vriendin (geen gamer) vindt bijvoorbeeld BeatSaber ge-wel-dig. O+

Wat betreft de hele experience met WMR, SteamVR en Revive i.c.m. met de Odyssey, ik kan niet anders zeggen dan: bijna flawless. Over de bril zelf, ik heb geen vergelijking, behalve een eerdere korte ervaring met de Rift: fantastisch, bijna geen screendoor effect, wel een wat kleine sweetspot, daar heb je met films kijken in the cliffhouse bijvoorbeeld wel last van, maar met (actie)games totaal niet. Het geluid vindt ik ook zeer prima vergeleken met mijn HyperX Cloud.

Dan nog iets, ik heb een IPD van 57, net iets aan de kleine kant voor de Odyssey maar het is net te doen. Wel krijg ik na een uur of 3 (wat lang genoeg is in VR moet ik zeggen) wat hoofdpijn en asthenope klachten.

Aantal vraagjes aan de deskundigen nog hier:
- is het mogelijk in games zoals The Lab (een Oculus game via Revive) de Joystick te gebruiken om te teleporten ipv de trackpad (werkt in andere games wel namelijk)
- klopt het bij jullie ook dat je de Oculus (Revive) games pas ziet nadat je SteamVR hebt opgestart, dit betekent dat je ze in de toekomst niet in je Cliffhouse zal kunnen toevoegen misschien?
- hebben jullie ook dat je na een aantal uur in VR te hebben gezeten daarna in de echte wereld alles een beetje "extra" 3D lijkt te zien, lijkt dan net alsof je nog een beetje in VR bent? 8)7

• jeroeni22
@krouwen Heb je de oude Odyssey of de nieuwe Odyssey+? Ik heb zojuist de nieuwe Odyssey+ besteld via Bigapplebuddy.com waar hij nu in de black friday sale is voor omgerekend zo'n €380 waar waarschijnlijk nog wel €80 importbelasting bijkomt.
Ik zal over twee of drie weken als hij binnen is wel even een kleine review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

@jeroeni22 de gewone Odessey, op Youtube wat wisselende verhalen gezien over de Odyssey+. Sommigen zijn niet zo positief over de nieuwe neusflaps en sommigen zijn niet zo positief over het nieuwe scherm, andere weer wel heel erg positief, ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel uitmaakt.

Ik zou hem ook gewoon daar gekocht hebben denk ik als ik hem nu nog niet had, sterker nog, kan zijn dat mijn broertje hem misschien wel gaat kopen via de link die jij stuurde, goede tip! Is Bigapplebuddy beetje betrouwbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door krouwen op 23-11-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeni22
@krouwen Het kwam op mij wel betrouwbaar over, voornamelijk ook omdat er op fora en op youtubekanalen naar werd verwezen en er goede verhalen over las. Betaling ging ook probleemloos en kreeg netjes een bevestigingsmail met als verwachte leverdatum tussen 11 en 25 december.

Ik kijk zelf heel erg uit naar het spelen van Skyrim VR, Elite: Dangerous race sims, flight sims. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door jeroeni22 op 23-11-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

@jeroeni22 je zal zeker niet teleurgesteld zijn met je aankoop, misschien wel leuk om elkaar even toe te voegen op Steam, heb weinig mensen in mijn lijst waarmee ik een beetje multiplayer VR games kan doen. Mijn naam op steam is: KensonR.

Overigens heb ik zelf bij games waarbij je niet teleporteert maar dus vrij loopt met je thumbsticks (zoals bij Skyrim VR, welke ik nog niet gespeeld heb overigens) ik toch een beetje misselijk wordt. Dat teleporteren werkt overigens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeni22
@krouwen
Misschien is het een kwestie van wennen, want ik zie veel YouTubers die er ogenschijnlijk geen last van hebben. Ik heb ergens gelezen dat wiet ook helpt tegen motion sickness 8) :P en het schijnt ook nog eens extra immersive te zijn. Sowieso lijkt het me wel interessant om te experimenteren met dit soort dingen O-) . Gister las ik hier op Tweakers volgens mij dat er in Amerika een apparaatje komt tegen motion sickness in VR, maar het zal nog wel even duren voordat die op de markt komt: nieuws: Amerikaans onderzoekslab komt met mogelijke oplossing voor vr-bewegin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51
Heb vorige week bij iBood de Medion Erazer besteld, omdat die weer even 200 euro was. Maar ik kom er nu achter dat dat ding alleen goed werkt voor mensen wiens pupillen ongeveer 64 mm (wat het gemiddelde is) uit elkaar staan, en ik zit op zo'n 68. Resultaat: alles aan de zijkanten is enorm vaag... dus toch maar terugsturen. Jammer, want voor z'n prijs leek het een topding te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb in het verleden een Oculus Rift gehad, wat ik echt supertof vond maar uiteindelijk heb ik die weer de deur uit gedaan omdat ik er te weinig mee speelde. Maar sinds ik de Rift heb verkocht, heb ik toch wel momentjes gehad dat ik VR miste.

Ik wist al dat ik qua display te verwend was met een Rift, dus ik wilde geen WMR bril met LCD scherm. Veel gelezen over de Samsung Odyssey en nieuwe Odyssey+ en uiteindelijk voor de normale versie gekozen. Deels door de lagere prijs, deels door ervaringen van sommige mensen die het beeld waziger vinden door het nieuwe filter dat het SDE moet wegnemen.

Ik heb een aantal gebruikerservaringen gelezen, waarin werd aangegeven dat ze het verschil in beeldkwaliteit tussen een Rift en een Odyssey verwaarloosbaar vinden, maar ik vind het echt een wereld van verschil. Alles is veel scherper, tekst is veel beter te lezen en ja, het SDE is nog steeds aanwezig, maar veel minder.

De eerste avond was ik alleen allesbehalve onder de indruk van de tracking van de controllers. Ze bewogen heel schokkerig, ik was heel vaak ineens een controller kwijt en moest deze soms zelfs opnieuw pairen. Nu heb ik mijn bluetooth dongle verhuisd van een USB 3.0 aansluiting achterop mijn pc, naar een USB 2.0 aansluiting op mijn toetsenbord en dat heeft enorm geholpen. De beweging komt voor mijn gevoel nu bijna exact overeen met de Rift en ik heb nog geen tracking issues gehad, anders dan dat ik wat bewuster de controllers in het zicht van de camera's moet houden.

Meteen maar even met Revive aan de slag gegaan, want Lone Echo was toch wel een van de redenen dat ik ooit de Rift aangeschaft had. Het was even prutsen, maar dat werkt nu perfect. Qua ervaring is het niet anders dan met de Rift, alleen is het beeld veel scherper en zie ik veel meer detail in de verte. Dat maakt de game nog toffer.

Ik denk dat WMR devices, met de Odyssey in het bijzonder, een mooie opstap naar de toekomst van VR zijn. De Vive Pro is dat natuurlijk ook, maar HTC heeft zichzelf wat mij betreft totaal buitenspel gezet door de absurde prijs van een complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Op ibood staat de Lenovo Explorer nu voor 199 euro. Ik heb de PSVR maar wil VR ook wel eens op pc proberen, dus maar besteld. Hopelijk geen miskoop. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Laatst online: 08:51
lapino schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:59:
Op ibood staat de Lenovo Explorer nu voor 199 euro. Ik heb de PSVR maar wil VR ook wel eens op pc proberen, dus maar besteld. Hopelijk geen miskoop. Iemand ervaring mee?
De Lenovo Explorer is exact hetzelfde als de Medion Erazer X1000, alleen een ander logo en kleurtje. Van de Medion zijn meerdere ervaringen te vinden in deze thread, inclusief mijn post hoger op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:20
Ik heb vandaag ook de lenovo explorer besteld. In principe mijn eerste serieuze kennismaking met VR. Ben erg benieuwd. Dit topic lijkt niet mega te leven nog; zegt dat iets over de populariteit van vr?

[ Voor 26% gewijzigd door WouterL op 03-12-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

WouterL schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:58:
Ik heb vandaag ook de lenovo explorer besteld. In principe mijn eerste serieuze kennismaking met VR. Ben erg benieuwd. Dit topic lijkt niet mega te leven nog; zegt dat iets over de populariteit van vr?
Het heeft meer te maken met het weinige gebruik van WMR in Nederland nog denk ik. En natuurlijk de krachtige PC hardware die je er voor nodig hebt. Ik vermaakt me er prima mee nog.

Heb trouwens geprobeerd de grip van de controllers wat te verbeteren door een tennisracket tape op te plakken, werkt aardig, ziet er alleen niet zo mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tOlygwp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FEHgfyF.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door krouwen op 07-12-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
krouwen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:25:
[...]

Het heeft meer te maken met het weinige gebruik van WMR in Nederland nog denk ik. En natuurlijk de krachtige PC hardware die je er voor nodig hebt. Ik vermaakt me er prima mee nog.

Heb trouwens geprobeerd de grip van de controllers wat te verbeteren door een tennisracket tape op te plakken, werkt aardig, ziet er alleen niet zo mooi uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nog eerste aanraders voor me:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Ik kan komende maandag ook actief deelnemen aan het topic als ook mijn Lenovo Explorer via IBood geleverd wordt. Ik zit alleen nog wel te denken of ik mijn pc hardware wil gaan upgraden. Voor de meeste games die ik op het oog heb om in de nabije toekomst te spelen, is het nog niet echt nodig denk ik, maar voor wat andere games daarna waarschijnlijk wel. En meer FPS lijkt me altijd welkom. Verder heeft mijn kaart geen HDCP2.2 en ik weet niet of dat nog uitmaakt voor wat content. Verder maar even kijken of mijn pupillen de goede afstand hebben, ik heb al veel verschillende methodes gebruikt met elk een andere uitkomst, dus nu twijfel ik en ook zie ik toch weer reacties met afwijkende afmetingen die er toch prima mee kunnen gamen. Ik vermoed dat ie wat hoger ligt dan goed zou zijn, maar we gaan het wel zien.

Ik heb overigens al wel een Oculus DK2 gehad, maar werd daar toch wel wat misselijk van. Ook vooral omdat ik heel makkelijk door de lage resolutie heen keek en alles daardoor erg wazig was. Met een dubbele PPI hoop ik toch wat meer te kunnen ervaren. En bij de DK2 zaten ook geen motion controls, wat de ervaring ook niet fantastisch maakte. Bovendien zijn er nu diverse tools om de ervaringen te verbeteren, zijn platformen zoals Steam er beter voor geschikt en zijn er meer games beschikbaar. Ik kijk erg uit naar Batman en Star Trek maar ook andere games zal ik tijdens de Steam kerst sale wel binnen halen.

In ieder geval hoop ik dat deze set wat beter bevalt dan dus de DK2 die me wel liet zien dat VR gaaf is, maar er qua hardware en software nog niet helemaal voor geschikt was. Lange tijd getwijfelt of ik een Vive of Rift wilde halen, maar vond dat toch nog wat te duur en dat geld geef ik dan liever eerder uit aan een grafische kaart als het allemaal wel bevalt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Net nog even de Odyssey verder 'getuned' met een skin :) dus de tennistape aan de bovenkant weer verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fL97NJU.jpg

@WouterL Zou beginnen met The Lab (gratis), Beatsaber, RecRoom (gratis) en Robo Recall. Allemaal hele vette games.

SkyrimVR valt me erg tegen, ondanks veel mods. Het spel is gewoon niet gemaakt voor VR en dat merk je.

Verder gewoon een beetje de gratis dingen van de Steam en Oculus store downloaden, ook allemaal wel leuk.

[ Voor 65% gewijzigd door krouwen op 07-12-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Jammer dat de Xbox One X geen WMR ondersteuning heeft gekregen. Dat zou pas een boost zijn geweest voor mixed reality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kwaazaar schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:42:
Jammer dat de Xbox One X geen WMR ondersteuning heeft gekregen. Dat zou pas een boost zijn geweest voor mixed reality.
Mja ik denk ook niet dat dit nog gaat gebeuren met de Xbox One. Dat gaan ze doorzetten naar de komende generatie en het zal me niet verbazen als er ook een headset beschikbaar is bij die lancering voor WMR. Microsoft kennende moet de performance (op bv 1440p) goed genoeg zijn voor bv 90FPS in enkele games en dat haalt ie nu echt nog niet zo makkelijk. Bovendien moeten publishers en developers mee komen en denk ik dat ze die liever al laten werken aan de 4e Xbox console launchgames.

Het zou mooi zijn, maar de hardware is nog wel in de kinderschoenen dus op zich niet erg als ze nog een generatie overslaan voor de mainstream. Laat Samsung, Lenovo, etc maar lekker aanmodderen en straks met volwassen hardware beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2018 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Lenovo set ontvangen. Wel fijn, maar zie weinig verschil met mijn PSVR (wel makkelijker op te stellen). Is natuurlijk altijd wel "wow" om iets in VR te zien (Apollo 11 HD gekocht) maar vraag me af of long-term gebruik echt wel de moeite zal zijn. Nog 'must haves'?

Hoe kan ik overigens zaken uit de Oculus store gebruiken met deze headset?

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 09-12-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
lapino schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:06:
Lenovo set ontvangen. Wel fijn, maar zie weinig verschil met mijn PSVR (wel makkelijker op te stellen). Is natuurlijk altijd wel "wow" om iets in VR te zien (Apollo 11 HD gekocht) maar vraag me af of long-term gebruik echt wel de moeite zal zijn. Nog 'must haves'?

Hoe kan ik overigens zaken uit de Oculus store gebruiken met deze headset?
ook niet qua resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of tracking. Nooit een PSVR zelf gebruikt, maar van de PSVR Beat Saber reviews bijvoorbeeld was de conclusie dat het prima werkt, als je op exact de juiste plaats staat zodat je precies binnen het beeld van de camera valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja dat is wel beter hoor die tracking, ook handiger dan met die move dingen. Dus wel fijne ervaring, hebben jammer genoeg weinig plaats op bureau om echt vlot rond te lopen (1m x 2m ongeveer). Wat ik wel super vind, is dat er geen noodzaak is aan die lighthouses en andere. Gewoon headset inpluggen en done. Eigenlijk zou het zo moeten zijn, maar vermoed dat rift/vive met hun v2 ook wel dit soort tracking zullen doen zeker?

[ Voor 37% gewijzigd door lapino op 09-12-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat je een PSVR + WMR vooral moet gebruiken vanwege de hoeveelheid software die op beide platformen verschijnt. Een WMR + Vive of Oculus heeft niet zoveel voordeel, maar PSVR is weer een heel ander platform met zijn eigen exclusives (die overigens ook regelmatig nog op PC komen).

Heel veel verschil ga je niet zien (daarvoor is het verschil in resolutie bv te klein), maar ik snap ook niet waarom je een WMR er dan bij neemt. Specs zijn vrij gelijk namelijk.

Vandaag mn pc een upgrade gegeven. Nieuwe grafische kaart (Vega 56) en een nieuwe kast + PSU. Oude PSU was afgelopen week kapot gegaan. Had er tijdelijk een oude in gezet, maar die vertrouwde ik niet helemaal (4 jaar niks gedaan, uit oude PC) en was maar net aan qua capaciteit. Dus moest al aardig wat gaan verbouwen en had ook al een hekel aan mn oude kast, dus dan maar meteen vervangen door een nieuw exemplaar. Kan er weer even tegenaan. Had er liever ook nieuwe CPU/Mobo/Geheugen in gezet, maar daar heb ik niet genoeg geld voor momenteel. Zag wel dat mn mobo toch M2 SSD's ondersteund, dus die staan voor komend jaar ook nog op de todo-list. Zet ik dat wat ik nu heb wel bij mn Xbox One erbij. En die kleinere SSD gaat wel bij mn PS4 erbij :P

Goed, ben in ieder geval klaar voor als mn Lenovo Explorer van de week komt, dus ga de komende tijd maar eens wat VR-games inkopen. Iemand nog een goede source om wat koopjes te vinden? En is er naast de top lijsten van Steam en Windows store (en Oculus/HTC als ik dat werkend krijg) nog ergens om te kijken naar VR releases of must-haves?

[ Voor 55% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Martinspire schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:55:
Ik denk dat je een PSVR + WMR vooral moet gebruiken vanwege de hoeveelheid software die op beide platformen verschijnt. Een WMR + Vive of Oculus heeft niet zoveel voordeel, maar PSVR is weer een heel ander platform met zijn eigen exclusives (die overigens ook regelmatig nog op PC komen).

Heel veel verschil ga je niet zien (daarvoor is het verschil in resolutie bv te klein), maar ik snap ook niet waarom je een WMR er dan bij neemt. Specs zijn vrij gelijk namelijk.
Een typische WMR bril heeft exact twee keer zoveel pixels als de PSVR, dus wat dat betreft zijn de specs wel beduidend beter. Ligt het dan misschien toch aan het LCD scherm ten opzichte van de OLED van de PSVR, dat het beeld van een WMR bril niet (veel) beter lijkt dan van de PSVR?

Ik vind de Odyssey namelijk wel echt een upgrade in beeldkwaliteit ten opzichte van mijn oude Rift. Ok, die heeft nog net iets meer pixels, maar waarschijnlijk maakt dan vooral het OLED scherm het verschil?

Revive werkt overigens fantastisch om Rift games op je WMR bril te kunnen spelen. Lone Echo is wat mij betreft echt een hoogstandje, Robo Recall is ook supertof. Beide vind ik echt voorbeelden van wat er mogelijk is in VR.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 10-12-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok thx, denk dat OLED idd een grote rol speelt. Heb ook gemerkt dat mijn ogen eigenlijk ook wel baat zouden hebben bij betere afstelmogelijkheden zoals bij de Odyseey (bij Lenovo niet mogelijk hardwarematig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Merk toch dat de zijkanten héél wazig zijn bij de Lenovo. Verder prima. Ook feit dat het niet een "echte" rift/vive is, is soms vervelend om software aan de praat te krijgen. Toch nog veel gepruts dit soort dingen, ipv echt plug&play.

Kan ik Adrift overigens met xbox controller spelen? Komt altijd info op scherm voor de vive controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

lapino schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:24:
Merk toch dat de zijkanten héél wazig zijn bij de Lenovo. Verder prima. Ook feit dat het niet een "echte" rift/vive is, is soms vervelend om software aan de praat te krijgen. Toch nog veel gepruts dit soort dingen, ipv echt plug&play.

Kan ik Adrift overigens met xbox controller spelen? Komt altijd info op scherm voor de vive controller.
Wat gaat bij jou niet helemaal lekker dan, via Steam en Revive kun je toch gewoon alle games met WMR spelen. Ik heb nergens last van behalve dat ik bij sommige games niet voor elkaar krijg om de thumbsticks ipv de tackpads te gebruiken, ook niet door in Steam de controller settings aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Blijkbaar kan ik met de Bluetooth van mn PC Mobo maar 1 device verbonden hebben oid, want hij pakt maar 1 controller van de 2 (en die 2e was vrij frustrerend om te laten verbinden. Ik denk omdat de module gewoon niet zo sterk is). Iemand een tip voor een bluetooth module? Liefst 1 die ik na mn werk ergens kan ophalen :P

Heb nog wel een bluetooth 2.0 usb ding liggen maar die lijkt ook net geschikt. En BT 4.0 lijkt het best van wat ik zo her en der lees

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik gebruik gewoon een goedkoop Trust BT4 USB adaptertje, die werkt perfect. Die kun je bijna overal wel oppikken lijkt het.

pricewatch: Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

KneoK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:21:
Ik gebruik gewoon een goedkoop Trust BT4 USB adaptertje, die werkt perfect. Die kun je bijna overal wel oppikken lijkt het.

pricewatch: Trust Bluetooth 4.0 USB Adapter
Mja die zag ik ook al. Is ook de enige die winkels als Mediamarkt op voorraad hebben. Straks maar even langs rijden dan. Bedacht me overigens dat (na aanleiding van een topic elders) er inderdaad een antenne bij mijn pc zat voor wifi, maar dat die blijkbaar ook voor bluetooth gold. Nou weet ik alleen niet meer of ik dat ding nog heb en of dat nou helpt.

Overigens merkte ik dat mijn pupil-afstand toch wel wat tegen werkt qua scherpte van het beeld, maar het was nog niet zo irritant dat ik niet nog wat meer dingen wil proberen. Als ik nou echt wat tofs heb om te spelen, dan wil ik nog wel overwegen een ander model te halen waar je die afstand dus beter mee kunt managen, want qua resolutie vond ik het wel weer prima. Alleen doordat het beeld wat vaag is, soms, komt de misselijkheid wel weer om de hoek.

Naja, deel is ook wennen en even kijken of ik nog het 1 en ander kan doen om het effect wat minder irritant te maken. Andere vulling zag ik bv al voorbij komen, maar vanavond eerst maar even wat meer ervaring opdoen. Werkende controllers is daarbij wel handiger :P
Vooral scrollen is irritant als je dat met je hoofd moet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Het is geen perfecte headset maar voor de prijs die ik betaalde zal die wel dienen tot de nieuwe generatie. Ik hoop echt op vr headsets met grotere fov, minder screendoor effect en nog betere afregeling van de lenzen. Hogere resolutie zou ook fijn zijn natuurlijk. Heb zo een gevoel dat 2019 weleens verrassend kan zijn, zeker omdat de nieuwe consoles mogelijk ook nextgen vr zullen bieden.

• StealthTBH
  • Laatst online: 21-09 17:17
Moet je ingelogd zijn met een microsoft account op windows om mixed reality headsets te gebruiken of kan je hem zonder account gebruiken?

• Frrik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-09 12:36
StealthTBH schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:54:
Moet je ingelogd zijn met een microsoft account op windows om mixed reality headsets te gebruiken of kan je hem zonder account gebruiken?
Je hoeft niet ingelogd te zijn, alleen als je wilt gaan kopen.
Content via Microsoft is sowieso erg karig, via de Steam VR omgeving is er veel meer aanbod.

Om eraan te wennen zou ik eerst beginnen met Walz of Wizards -> Space Pirates. Dan heb je wel zo'n beetje alle rare handelingen doorgenomen.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StealthTBH schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:54:
Windows store gebruik ik nooit. Aanbod is laag en kwaliteit idem; je vindt veel meer met SteamVR. Meeste ontwikkelaars werken daar mee.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Iemand die de kabels heeft proberen te verlengen?

Ik had een HDMI 2.0 en USB 3 kabel besteld op ALiExpress van 2 meter, de HDMI kabel doet het prima maar met de USB 3 verlengkabel er tussen doet de headset heel raar en gaat steeds aan en uit. Heb nu nog een andere kabel besteld op allekabels.nl om te kijken of het aan de kabel zelf ligt.

Ik kan er weinig informatie over vinden online. Zou ook niet precies weten tot hoeveel meter je extra zou kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De Lenovo staat nu weer bij iBood voor 200 euro:
http://www.ibood.com/nl/n...tual-reality-headset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Helaas net gemist :-(....

Ik ben zelf aan het oriënteren naar VR headsets en kwam WMR headsets tegen. Lijken mij erg interessant. Maar met de hogere resolutie ben ik eigenlijk benieuwd hoe het zit met performance? Is dat bijvoorbeeld minder dan bij de Oculus of Vive, of valt dat wel mee? Ook las ik op sommige websites dat je twee HDMI poorten moet hebben voor de aansturing, klopt dat eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

alex3305 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Helaas net gemist :-(....

Ik ben zelf aan het oriënteren naar VR headsets en kwam WMR headsets tegen. Lijken mij erg interessant. Maar met de hogere resolutie ben ik eigenlijk benieuwd hoe het zit met performance? Is dat bijvoorbeeld minder dan bij de Oculus of Vive, of valt dat wel mee? Ook las ik op sommige websites dat je twee HDMI poorten moet hebben voor de aansturing, klopt dat eigenlijk wel?
De resolutie van een WMR is aanzienlijk veel hoger dan van een Rift of Vive (2160x1200 tegenover 2880x1440, of zelfs 2880x1600 als je een Samsung Odyssey neemt), dus dat zie je uiteraard terug in performance. Ik heb zelf een GTX 1080Ti en die heeft geen enkele moeite om op de hogere resolutie te presteren, maar dat zal met minder dure kaarten wel een dingetje kunnen zijn, afhankelijk van je eisen en instellingen ingame.

Voor WMR heb je maar 1 HDMI en 1 USB3 aansluiting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@KneoK Goed om te weten. Momenteel heb ik een GTX 950, maar dat is überhaupt te weinig power om VR te kunnen draaien. Zelf zit ik naar iets uit de nieuwere 20xx serie te kijken, maar met de games die ik speel is een xx80 of eventueel xx70 al overkill. Maar goed, dat is iets om later nog naar te kijken. Op mijn laptop heb ik in ieder geval een GTX 1060, welke voldoende zou moeten zijn voor een minimale ervaring.

Eerst maar eens een headset scoren voordat ik te voorbarig ben over het upgraden van mijn pc ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Weet iemand of je met WMR via Cyberlink PowerDVD ook 3d blu-ray films kan bekijken? In een soort virtual theatre.
Bij Cyberlink staat dat een HDMI1.4 aansluiting volstaat, maar WMR zelf wordt niet bij naam genoemd.
https://www.cyberlink.com...dvd-ultra/spec_en_US.html
Cyberlink heeft alleen hun Media Player MR voor 360 graden video's. Het gaat mij hier even om 3D blu-rays.

[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 31-01-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvkollenburg
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 22:53
KneoK schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:59:
[...]

De resolutie van een WMR is aanzienlijk veel hoger dan van een Rift of Vive (2160x1200 tegenover 2880x1440, of zelfs 2880x1600 als je een Samsung Odyssey neemt), dus dat zie je uiteraard terug in performance. Ik heb zelf een GTX 1080Ti en die heeft geen enkele moeite om op de hogere resolutie te presteren, maar dat zal met minder dure kaarten wel een dingetje kunnen zijn, afhankelijk van je eisen en instellingen ingame.

Voor WMR heb je maar 1 HDMI en 1 USB3 aansluiting nodig.
Ik heb mijn Odyssey+ op een laptop met GTX1050 (wat een mindere kaart is dan een desktop GTX1050) aangesloten. Na wat tweaks kon ik Fallout 4 VR prima spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Fireshade schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:42:
Weet iemand of je met WMR via Cyberlink PowerDVD ook 3d blu-ray films kan bekijken? In een soort virtual theatre.
Bij Cyberlink staat dat een HDMI1.4 aansluiting volstaat, maar WMR zelf wordt niet bij naam genoemd.
https://www.cyberlink.com...dvd-ultra/spec_en_US.html
Cyberlink heeft alleen hun Media Player MR voor 360 graden video's. Het gaat mij hier even om 3D blu-rays.
Met big screen werkt het denk ik wel, als je hem op je desktop in SBS kan afspelen dan kun je met big screen je desktop als 3d beeld in een 3d ruimte tonen. Mogelijk dat je dan wel wat resolutie mist t.o.v. full hd per oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Voor geinteresseerden, de Medion X1000 is nu slechts 190euro bij Medion in Duitsland: https://www.medion.com/de...m.feed.idealo_DE.30023616

Verzenden alleen niet rechtstreeks naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Odyssey + helaas niet in de Prime sale, maar wel gewoon in de aanbieding. +- 360 euro inclusief hier krijgen. Op zich niet heel slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 20:58
Ik heb dit weekend een WMR headset mee van m'n werk. O.a. om eens in Unity3D VR games te maken. Maar wat me tegenvalt is de support voor immersive video. Als ik op youtube zoek op 360 vr videos en dat afspeel wordt het plat weergegeven. En met die 360viewer plugin van Microsoft is het beeld vaak in tweeen gesplitst waarbij 1 van de beelden 90 graden gedraaid is :?

Waar en hoe kan ik nu echt hoogwaardige 360, stereoscopic 3D video bekijken?

Mixed Reality dev

Pagina: 1 2 3 4 Laatste