Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
CR35 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Aha ja ik heb hetzelfde. Quality settings al aangepast? In wmr en sommige apps/games zitten wat quality settings die niet altijd op maximaal?
Moet ik even dieper induiken dan. Ik laat het wel even weten

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Zelf ook de Samsung besteld via Borderoo en 1e indruk is goed al moet ik wel zeggen dat ik nog weinig echt tijd heb gehad om te testen. Gebruikte hiervoor de Oculus Rift en vooral hoe deze Samsung op je hoofd zit vind ik al een pluspunt :) Zit comfortabeler en mis nu gelukkig al die extra sensoren om je heen :)

Ook even Project Cars 2 gespeeld en vondt het er beter uitzien, vooral in de verte.

Wordt vervolgd...

[ Voor 9% gewijzigd door VTec op 07-03-2018 14:38 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset deze week in de aanbieding bij Medionshop.nl voor €349! :) (normaal €449)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Probeer dit eens:

Welcome to Light Fields
Welcome to Light Fields. Experience real-world reflections, depth, and translucence like never before in VR. Explore the Gamble House, Mosaic Tile House, and the Space Shuttle Discovery. These navigable stills showcase the emerging technology Google is using to power its next generation of VR content.
Steam.

Bijbehorende blog-post is ook erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Balance schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:28:
Probeer dit eens:

Welcome to Light Fields
Welcome to Light Fields. Experience real-world reflections, depth, and translucence like never before in VR. Explore the Gamble House, Mosaic Tile House, and the Space Shuttle Discovery. These navigable stills showcase the emerging technology Google is using to power its next generation of VR content.
Steam.

Bijbehorende blog-post is ook erg interessant!
Gisteren geprobeerd. Standaard was de lightfield 'bubble' wel wat laag en moest ik bukken om rond te kijken. Maar wel erg gaaf om in 3d rond te kunnen kijken in 'echte' graphics. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op amazon.com de Dell Visor besteld, was incl import kosten en verzenden (mega bedragen) ~310euro.

Belachelijk goedkoop, helemaal als je in de USA woont, dan geven ze die dingen bijna gratis weg naar mijn mening. Hierdoor denk ik wel dat MR / Steam VR heel snel aangepast gaat worden (bijv. force-feedback betere tracking etc.).

Opvallend dat het hier in NL/Tweakers toch vrij 'stil' is over deze headsets. Wellicht omdat de verkopen voornamelijk in de US plaatsvinden, maar als je bijv. youtube bekijkt knalt het bijna uit elkaar van de gebruikers/earlyadopters. Met name al die VRChat videos.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:30
CT schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:45:
Op amazon.com de Dell Visor besteld, was incl import kosten en verzenden (mega bedragen) ~310euro.

Belachelijk goedkoop, helemaal als je in de USA woont, dan geven ze die dingen bijna gratis weg naar mijn mening. Hierdoor denk ik wel dat MR / Steam VR heel snel aangepast gaat worden (bijv. force-feedback betere tracking etc.).

Opvallend dat het hier in NL/Tweakers toch vrij 'stil' is over deze headsets. Wellicht omdat de verkopen voornamelijk in de US plaatsvinden, maar als je bijv. youtube bekijkt knalt het bijna uit elkaar van de gebruikers/earlyadopters. Met name al die VRChat videos.. :+
Is er een specifieke reden dat je voor de Dell hebt gekozen? Ik zie dat de HP en Acer versie rond hetzelfde bedrag zitten in aanschaf. Verzending heb ik niet op gelet.

En, hoe bevalt hij? Zit al een poosje te kijken, maar bij een aanschaf in NL kun je volgens mij niet om Oculus heen qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

meintje schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:33:
[...]

Is er een specifieke reden dat je voor de Dell hebt gekozen? Ik zie dat de HP en Acer versie rond hetzelfde bedrag zitten in aanschaf. Verzending heb ik niet op gelet.
In alle reviews en gebruiker-videos die ik heb gekeken (zijn er nogal wat..) komt de Dell en de Lenovo min-of-meer als beste naar voren. Persoonlijk (kwa draag comfort en uiterlijk) leek mij de Visor toch prettiger. De Lenovo is wel lichter maar kan afhankelijk van je gezicht draagcomfort-issues geven (grote neus bijv. :+) ten opzichte van de Dell.
De samsung is wel de beste kwa alles, maar die is dan ook een stuk duurder nog.
En, hoe bevalt hij? Zit al een poosje te kijken, maar bij een aanschaf in NL kun je volgens mij niet om Oculus heen qua prijs.
Heb 'm helaas nog niet binnen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

En nu is hij al binnen, werkt perfect, sluit de HDMI+USB aan en voila je kan al door je Villa heen lopen.
SteamVR geïnstalleerd en met wat aanpassingen (patches aan de besturing) kun je prima door SteamVR navigeren.
The Lab getest en Wow! dat is echt een 'game changer'.

Zelf heb ik in een ver verleden de Dev. versie van de oculus geprobeert, maar de resolutie van de MR is echt top.
Helaas wel erg 'blurry' als je met je pupillen rond kijkt, maar blijf je in het midden kijken en beweeg je je hoofd dan is het super scherp. Wel heb je nog een klein beetje het screen-door effect en koker-visie, maar zoals in The Lab ben je echt zo gefocust op hoe 'realistisch' alles op je af komt dat je het totaal niet merkt.

Wat 3D films aan het downloaden en morgen Bigscreen testen en Elite Dangerous _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hoe heb ik ooit Elite Dangerous zonder VR kunnen spelen :P Dat spel spant wel de kroon zeg.

Helaas heb ik toch wel last van motion-sickness, 1x (toen ik smooth turning bij VRChat aan had staan) ging ik bijna over m'n nek. Maar je kan gelukkig ook smooth uit zetten, dan 'draai' je in harde stappen en heb je er ineens geen last meer van.

In Bigscreen een 3D (side-by-side) movie gekeken, maar dat gaat verder dan "gewoon een groot scherm in VR". Het hele theater gloeit ook mee met het licht dat terug kaatst van het scherm + de projector die achter licht geeft en 'stof' dat je ziet in die stralen. Hoe dan ook, je waant je echt in een Bios/iMax.

Terug komend op VRChat, alleen daarvoor moet je denk ik toch die investment ff maken, dit voelt echt zoals "het internet" (IRC, world online, de digirtale stad e.d.) voelde toen ik 14 was :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Om mijn monoloog te vervolgen.. :D Tijdens het spelen van Elite Dangerous viel mij op dat er wel 1 heel licht-puntje was in mijn gezichtsveld. Als je er op let, en ik denk dus ook je ogen een andere focus krijgen, zag ik meer van deze puntjes in de hoeken, totaal 3 recht, 1 links. Enfin na wat gezoek zijn dit dus bright-pixels en veel headsets (van MR met een 1400x1400 LCD schermpje) hebben hier last van.. overigens ook de OLED schermen van Samsung.
Op de site van Dell zeggen ze dat meer dan 3 bright-pixels binnen de garantie valt.

Dus, contact gehad met de Amazon USA verkoper, die zei dat ik maar met Dell EU contact moest opnemen, en warempel, ze komen morgen met een koerier een nieuwe brengen :D _/-\o_

Verder nog Rec Room gespeeld, erg leuk, soort VRChat maar dan zonder het sexbelust-alcoholisten-publiek. Wel veel kids, maar daar kan je ook prima een potje mee tennissen, golfen of lasertaggen etc.
Rec Room is wel veel meer polished en MR compatible i.t.t. VRChat.

Onderhand zijn er alweer een paar updates aan Steam VR + Mixed reality geweest. Eigenlijk werkt alles Prima tot nu toe, alleen VRChat (maar zoals gezegd, dat programma is totaal niet polished, en iedereen kan zijn eigen creaties uploaden, wat de performance ook niet ten goede komt) geeft wisselende resultaten.

Elite heeft soms dat de HMD wat 'drift' maar dat komt denk ik niet door de mixed reality, maar 'lag' in de UI waardoor het 'tracken' ook even stopt. In-flight gebeurd dit gelukkig nooit. En je kan met 1 druk op de knop in-game de HMD weer 'calibreren'.

Overigens wel 'handig' om te weten, ik gebruik een GTX 1060 3GB (kleine 2% overclock) icm i5-2500@3.8Ghz en ervaar geen performance problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door CT op 23-04-2018 12:54 . Reden: systeem specs toegevoed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
SamSung Odyssey nog steeds overwegend beter dan Vive Pro:
productreview: Samsung HMD Odyssey review door bluf98

Helaas zijn de SteamVR drivers voor WMR nog steeds merkbaar bèta ...

Sysje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Die review is wel 4+ maanden oud en ik kan first-hand vertellen dat de driver bijna elke week een update heeft gekregen, en voor mij althans, bijna bij alles perfect werkt.
Soms is het nog wel wat toveren ten aanzien van de besturing, maar dat komt meer door de SteamVR Game zelf (die 100% bijv. voor de Vive controllers is gemaakt) dan aan de driver.
De driver kan je zelfs nog 'custom' instellen voor de edge-cases.

'Grootste' issue blijven games waarbij je veel buiten de tracking zit met je controllers. Zoals 'sniper' guns (kijken door een scope dan hou je de controller net buiten je tracking) of 'dual' wapens/schild en je probeert 180graden rechts te kijken/schieten en houdt je andere schild/wapen links buiten je tracking.. dat gaat niet altijd even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
CT schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:11:
Die review is wel 4+ maanden oud ...
Die review is van mij en heb net update voor vergelijking met Vive Pro toegevoegd! ;)

Je hebt gelijk, het wordt langzaam stabieler met WMR onder SteamVR.
Kheb recent al geen BSODs meer gehad, maar moet met ProjectCars2 nog steeds wachten met opzetten van Odyssey tot vlak voor race start anders crashed game of verliest headset zijn tracking.

re-Vive is met Dirt Rally ook nog steeds een calibratie drama bij mij. nog niet aan de praat gekregen met mijn WMR 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bluf98 op 26-04-2018 22:23 ]

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:02
Hey Tweaker-vrienden,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop en om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit zijn de specs:

I7 7700HQ
16GB RAM
NVIDEA GTX1050 4GB (GEEN TI)
SSD EN HDD

Nu ben ik even aan t klooien geweest met mijn PSVR en drivers, maar dit werd mij te veel drama. Nu is mijn vraag, in hoeverre vermoeden jullie dat ik WMR headsets werkend kan krijgen op deze laptop en bijvoorbeeld Project Cars 2 kan spelen in VR? Ik lees daarnaast in dit forum veel over drivers, is het gebruik van steamvr ondersteund of is dit met een omweg in combinatie met 3rd party drivers?

Kan ik dan niet beter een Oculus kopen die zowiezo supported is en net zo duur tegenwoordig of is WMR makkelijker te runnen?

Alvast bedankt voor al de antwoorden!

Gr,

Devin de Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Devindegroot schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:34:
Ik lees daarnaast in dit forum veel over drivers, is het gebruik van steamvr ondersteund of is dit met een omweg in combinatie met 3rd party drivers?
de steamvr driver is gewoon iets dat je (zie de link) installeert via Steam :) En bij elke SteamVR game staan 1,2 of 3 icoontjes (Vive, Oculus en Mixed Reality). Bij project car 2 zie ik helaas maar 2 icoontjes (Vive en Oculus) dat betekend dat je geen officiele ondersteuning voor MR van de makers hebt.
Oculus icoon staat er wel, dus die wordt goed ondersteund.

Nadeel van Oculus is dat je wel sensors erbij moet kopen (geloof dat je er minimaal 3 moet hebben) en deze moet je dus in een kamer monteren en alle draden van die sensors en van de headset in je laptop pluggen.. je moet dus iets van 4 powered usb3 poorten hebben.

Voordeel bij MR is dat je alleen een HDMI+USB3 kabel in je laptop plugged, en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
CT schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
[...]

de steamvr driver is gewoon iets dat je (zie de link) installeert via Steam :) En bij elke SteamVR game staan 1,2 of 3 icoontjes (Vive, Oculus en Mixed Reality). Bij project car 2 zie ik helaas maar 2 icoontjes (Vive en Oculus) dat betekend dat je geen officiele ondersteuning voor MR van de makers hebt.
Oculus icoon staat er wel, dus die wordt goed ondersteund.

Nadeel van Oculus is dat je wel sensors erbij moet kopen (geloof dat je er minimaal 3 moet hebben) en deze moet je dus in een kamer monteren en alle draden van die sensors en van de headset in je laptop pluggen.. je moet dus iets van 4 powered usb3 poorten hebben.

Voordeel bij MR is dat je alleen een HDMI+USB3 kabel in je laptop plugged, en je bent klaar.
Thanks voor je reactie. Nu blijft de vraag over: runt mijn laptop het? En als ik toch zou kiezen voor een Oculus kost dat niet dubbel zoveel rekenkracht door de sensoren etc?

Ik zie overigens wel iemand die Project Cars 2 met zijn Oddysey heeft gespeeld op dit forum, dus net een omweg mogelijk? En Assetto zie ik ook voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mixed Reality is juist bedoelt voor Laptops, en de 1050 zal goed werken. Wel zit je wat aan de 'onderkant' maar MR heeft in Windows zelf de optie om 'terug te schalen' dus je verliest misschien in details/refresh-rate maar het werkt wel.

Oculus is meer voor een flinke VR-PC bedoelt, en zo ver ik weet schakelt die niet terug, dus krijg je frame-drops en 'lag'. En de 1050 gaat denk ik niet echt een goed resultaat geven.. dan kun je beter de PSVR proberen aan de praat te krijgen, die heeft namelijk een lagere resolutie en heeft dus iets minder power nodig.

SteamVR titels zonder de MR logo's werken ook - alleen zijn bijv. de controllers slecht ondersteund in de game. Bij een race-game gebruik je waarschijnlijk een stuurtje ofzo en maakt het niet veel uit dat de controllers niet werken. Ik zie via google ook genoeg youtube videos en forum posts van mensen die zeggen dat MR werkt met PC2.

Maar, dat zeggende, zou ik mijn verwachtingen wel wat bijstellen, een 1050 gaat ook met Mixed Reality geen wonderen neerzetten in Project Cars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Standaard start pakket van Oculus heb je twee sensoren erbij, en dat is zat voor iets als Project Cars. Je hebt inderdaad wel die sensoren nodig: Wil je op meerdere plekken hem gebruiken, dan heeft WMR wel een flink voordeel.

Ik weet eigenlijk niet of positionering bij WMR door de headset of door de PC wordt uitgerekend. In principe kost een Vive minder rekenkracht dan een Oculus voor de PC voor tracking, maar of het heel significant is? Ik betwijfel het een beetje. Uit mijn hoofd heeft Oculus twee USB3 poorten nodig, en 1 USB2 poort voor normale 2 sensor setup. (Al voor een project Cars kan je misschien ook af met een enkele sensor).

Wat wel relevant is, is dat zover mij bekend Oculus de beste is in het upsamplen als je PC niet voorbij de 45 fps komt.

Edit:
Oculus is meer voor een flinke VR-PC bedoelt, en zo ver ik weet schakelt die niet terug, dus krijg je frame-drops en 'lag'. En de 1050 gaat denk ik niet echt een goed resultaat geven.. dan kun je beter de PSVR proberen aan de praat te krijgen, die heeft namelijk een lagere resolutie en heeft dus iets minder power nodig.
WMR schakelt inderdaad echt terug, maar of dat speelbaar blijft? Oculus kan in 45 fps naar 90 fps upsamplen. Wat ook een Vive kan, maar van wat ik begrepen zijn/waren de Oculus algorithmes beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 01-05-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ik had inderdaad op Google gezien ( pas na dat ik het hier vroeg hoor ) dat games zonder het WMR logo ook speelbaar zijn. Gaat mij vooral om dat race titel en dan inderdaad in combinatie met mijn FFB stuur.

Ik vind het ergens toch wel een beetje prijzig om zomaar te doen, maar misschien dat ik de Medion Erazer bij bol.com haal ( 350 ) en dan als het niks is gewoon terug stuur.

PSVR kreeg ik maar moeilijk goed aan de praat. Allemaal gedoe met drivers en als het goed werkt heb je alleen om je heen kijken, 3D bewegen in de ruimte kost nog eens extra moeite met knutselwerk en lampjes etc. Was er gauw klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Devindegroot schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:57:
Ik vind het ergens toch wel een beetje prijzig om zomaar te doen, maar misschien dat ik de Medion Erazer bij bol.com haal ( 350 ) en dan als het niks is gewoon terug stuur.
Je zal hier vast wel een reden voor hebben, maar als je al een PSVR hebt, waarom koop je dan niet gewoon project cars 2 voor de PS4? Scheelt een hoop geld, en je weet iig zeker dat het 'geoptimaliseerd' is in het PS4-eco-systeem.

Zelf heb ik getwijfeld tussen een psvr (heb een ps4) of een videokaart + MR headset (= veel meer geld..). Uiteindelijk de MR optie genomen omdat ik wellicht ook wat wilde gaan ontwikkelen in Unity en graag VRChat wilde testen en 3D films wilden kijken in Bigscreen etc. dan kom je niet ver op de PS4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
De versie van Project Cars 2 op de PS4 ondersteund geen VR helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Ik heb het toch nog even links laten liggen, misschien dat ik later het nog een overweeg. Valt mij trouwens wel op dat in Amerika bijna al de headsets price drops hebben naar 250 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja, ik heb die van mij ook via amazon.com gekocht rond de 200 dollar nieuw in doos, was totaal 310 euro kwijt en dat was incl! belasting (+80euro) en verzendkosten (+50 euro)...
Ik snap niet waarom ze in Europa die prijzen dan iig richting de 299 euro doen. Ik geloof dat de Medion versie wel tijdelijk 299 was in Europa (is eigenlijk gewoon de Lenovo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Medion is via Bol.com 349 euro maar via de site van Medion zelf 400. Ik had de mogelijkheid via Marktplaats de Lenovo te krijgen voor 330 maar deze maand komt t gewoon net niet lekker uit.

Hopelijk zakken ze hier ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,
Is zo'n Mixed Reality Bril ook bruikbaar voor normale Windows 10 software?
Wij maken hier op het werk gebruik van de TIA Portal van Siemens. Dit is een draak qua software als het om schermruimte gaat. Vensters naast vensters in vensters zeg maar... met een 22" dual monitor setup heb je eigenlijk al te weinig.
Collega heeft een 27" 4K scherm als probeersel, maar hier wordt de tekst te klein (en schaalt slecht) om het lekker te gebruiken.
Een UWQHD scherm zou een oplossing kunnen zijn.
Maar voor het zelfde geld koop ik een Medion Erazer of een Odyssy en heb je onbeperkt ruimte.

Mijn idee is dus om zo'n bril op te zetten en daar in virtueel gewoon een scherm van 70" neer te zetten en daar op te werken.
Gaat zo iets ook werken of is dat totaal niet bruikbaar?
Software die we gebruiken is Siemens TIA Portal, Office365 (desktop), Skype, verkenner en chrome.
En in het geval van tekenkamer ook Autodesk Inventor (kan je daar dan in VR zo'n machine in 3D zien op real size?)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@HellStorm666 Ik weet zeker dat de toekomst de multi-monitor desktop gaat vervangen (bekijk maar bigscreen vr mijn meest gebruikte app). Op dit moment kan je wel meerdere 70" schermen om je geen neerzetten, maar op een 'hoge resolutie' is de tekst simpelweg onleesbaar.

Je kunt de kwaliteit van de schermen in VR het beste vergelijken met een 50" 1080p TV waar je een 4K scherm op 'mirrored' en er nog een hor-gaas (van een hor deur) voor hangt. Daar wil je echt niet 8 kantoor uren achter werken... :P

Maar voor games/films is het goed te doen op dit moment. Alleen serieus werk kost denk ik nog een paar iteraties aan innovatie op LCD gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@HellBeast In de toekomst zeker, maar om in de buurt te komen van de benodigde resolutie zul je op z'n minst 4k x 4k pixels per oog nodig hebben. We zitten nu op 1,4k bij 1,4k per oog, wat echt veel te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Uiteindelijk motion controllers via ebay besteld. Ben benieuwd hoe dit aanvullend werkt. Met xbox controller is het net niet voor mij.

Eerste ervaringen zijn zeer positief. Scherm heeft niet zo storend zichtbare pixels als de gear VR met een S7 bijvoorbeeld. Beweegt lekker soepel. Ik heb de acer.

[ Voor 74% gewijzigd door destroyer6670 op 22-05-2018 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@destroyer6670 die controllers zijn een 'must', helaas zijn ze wel wat 'flimsy' (niet de beste kwaliteit) maar zonder die dingen ben je 'arm-loos' in VR ;) Voegt enorm veel toe aan de 'emersion'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
...dat games zonder het WMR logo ook speelbaar zijn. Gaat mij vooral om dat race titel en dan inderdaad in combinatie met mijn FFB stuur....
Zie mijn Odyssey review: Ik race al maanden PC2 met deze WMR headset juist omdat resolutie Odyssey met 1600p hoger is dan andere WMR headsets (1440p) of non-pro Vive. Cruciaal om details in verte en klein font goed te kunnen zien/ lezen.
Stabiliteit van WMR onder SteamVR is sinds laatste updates ook veel beter waardoor PC2 niet meer crashed en bijna nooit meer Headset tracking pre-game kwijt raakt.

Kortom: PC2 met WMR werkt prima en geeft veel extra realisme en beleving tov. kijken naar gewone 2D monitor.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:15
Zo jammer dat de windows store in Europa geen Mixed Reality Headsets verkopen want Amerika heeft een geweldige deal op dit moment:

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

200 dollar is een erg mooi instap bedrag om Mixed Reality uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

@TheBoef Ja, zag hem ook net. De prijs van de medion is in NL ook al gezakt naar € 350,- maar $199,- (~ € 250,-) zou voor mij ook dé stap doen nemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:15
Ik heb de refurbished HP besteld vanuit amazon.com (https://www.amazon.com/HP...+headset+with+controllers)

Was ~205,- euro kwijt inclusief import fees.

Helaas wel een klein gokje met refurbished maar voor ~205,- vond ik het de gok waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
DukeBox schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:02:
@TheBoef Ja, zag hem ook net. De prijs van de medion is in NL ook al gezakt naar € 350,- maar $199,- (~ € 250,-) zou voor mij ook dé stap doen nemen.
Ik heb na lang twijfelen tussen Vive/Rift/WMR juist gehapt en die Medion gekocht voor 350 euro. Ook wel gekeken naar import maar het maakt zo nog maar een paar tientjes verschil. Daarvoor heb ik dan een snelle levering en (als 't goed is) iets meer gemak met garantie.

Zie het zelf echt nog als een 1e generatie device dus echt veel meer wou ik er ook niet aan uitgeven. Tot nu toe (ruim twee weken in gebruik) erg blij mee. De resolutie is net goed genoeg dat tekst goed leesbaar is/ je ook een beetje in de verte kan kijken. Stoor me niet aan de resolutie maar een lagere resolutie dan dit zou ik (achteraf) echt niet willen. Heb zelf alleen ook nog een GearVR met S8 en losse pixels zijn bij de GearVR duidelijker zichtbaar heb ik 't idee. Vive wel eens op gehad maar kan ik zo niet meer zeggen.

Daarnaast is het gebruiksgemak ook een van de redenen geweest waarom ik voor WMR heb gekozen. In een paar minuten werkt roomscale vr en een flip up headset was voor mij ook bijna een must. Niet voor ieder klein dingetje die hele headset af. Gebeurt vaker dan je denkt.

De controllers voelen inderdaad wat goedkoop aan. Verder vooral lastig wat de knoppen zijn omdat veel van de games uitgaan van de Vive of de Rift. Wel zitten wel alle belangrijke knoppen er op en als je de knoppen eenmaal weet dan maakt het niet meer uit. Stevig zijn ze ook. Al een paar keer ergens tegen aan gemept maar niks aan de hand! Tracking is zeker beter dan ik had verwacht.

Crashes oid heb ik nog niet gehad. Alleen een paar keer even een controller even uit/aan moeten zetten.
Heb nu Skyrim, Assetto Corsa, Serious Sam, Sairento, BeatSaber en nog wat budget games gespeeld en het werkt allemaal prima. Als iemand hier nog een tip heeft dan hoor ik 't graag :)
Ik ben een uitgebreide steam library gewend, hou bij de aankoop van VR rekening dat je ook nog wel wat kwijt bent aan VR titels :)

[ Voor 10% gewijzigd door fier0x op 22-06-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 16:47
Zijn er nog must have VR games in de steamsale die goed werken met WindowsMR? Ik gebruik de set nu vooral voor VRchat en Recroom maar heb verder nog geen VR games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Linkje3 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:17:
Zijn er nog must have VR games in de steamsale die goed werken met WindowsMR? Ik gebruik de set nu vooral voor VRchat en Recroom maar heb verder nog geen VR games.
Tja smaken verschillen dus dat is lastig te zeggen. Ik zou Skyrim, Beatsaber, GoogleEarth (gratis) en The Lab (gratis) aanraden. Heb je een stuurtje? Dan ook bijvoorbeeld Assetto Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik zit zelf heel erg te dubben over een optie. De PSVR is redelijk goedkoop te krijgen (maar dan zonder controllers), en zou kunnen werken met Trinus en dan uiteraard met de PS4.

De Vive lijkt mij qua sensors de beste optie, maar ook meteen de duurste.

En eigenlijk gaat mijn voorkeur naar MR uit, gezien ik ervaring heb in Unity development voor de Hololens en de MR headsets daar ook een paar interessante sensors voor hebben.

Echter is dan de Odyssey weer het interessantste en word hier weer niet geleverd (garantie etc.)....

Irritant dat weer de beste headset niet hier te koop is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

PSVR kopen en dan op de PC gaan gebruiken zou ik direct van je lijst afstrepen :P
Als je het al goed aan de praat krijgt en dus de extra apparatuur erbij koopt heb je geen headtracking alleen position, dus als je 'zit' en je doet je hoofd naar voren zoom je niet 'in' op een object. De VR ervaring zal dus erg tegen vallen.
MR is het makkelijkst, als je gaat developen zou ik die aanraden, vooral omdat hij met een 'visor' werkt die je op kan klikken, dus je hoeft niet het ding steeds op en af te doen.
Dit heeft de Odyssey als enige trouwens niet, maar die viel toch al af.
Verder ligt het erg aan wat je wilt gaan doen in VR.
Bijv. full action games met veel bewegingstoestanden buiten je gezichtsveld, dan zou ik voor een oculus/vive oplossing gaan. Voor al het overige zou ik persoonlijk altijd MR gaan, puur omdat als de novelty eraf is, je de MR zo oppakt om 'even snel' iets te checken, of om 'm mee te nemen naar een vriend/familie om is te demo'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@CT Ik zag @TheBoef zijn link, en voor dat geld vind ik het de gok ook wel even waard.

Mixed reality sprak mij vanaf de Hololens gezien het meest aan inderdaad, vooral vanwege development. Microsoft investeert hard in de toolkit. Ook de camera setup van de hololens vind ik een pre. Het zou leuk zijn als je daar ooit nog de feed uit kunt krijgen om zo zoals de hololens wat spatial awareness kunt fabriceren..

Geen idee of ze ook kleur zien, maar als je die feed zou krijgen kun je er een hololens light van maken denk ik.

Primaire doel zal vooral games zijn

Edit:
Gisteren gekregen, zonder originele doos maar voor de rest compleet en in goede staat. Zelfs met batterijen maar volgens mij de goedkoopste gezien de batterij indicator.

Maar goed, aangesloten. Van te voren al een USB Bluetooth dongle gehaald, want desktop.

Ingestoken dus en: USB error. Moet in een 3.0 poort.

Vreemd, ik dacht dat gedaan te hebben. Handleiding er bij, en ja 2 poorten zouden 3.0 moeten zijn.

Dus zoeken waar het aan ligt, uiteindelijk met usbview erachter gekomen dat de Microsoft Driver de boel vetzouwt en alleen op poort 3 en 4 3.0 geeft. Die zijn er niet.

Zoeken naar de driver van de fabriekant, Fresco, en ja Usbview zegt 2 poorten maar en 3.0.

Succes! Of toch niet...

Ingestoken, andere error met code die je moet opzoeken. Iets van USB communicatie error. Make sure to use the MSUsb driver.

En bedankt.

Dus het hele internet afgezocht naar een plek om een pci-e kaart te vinden en vanochtend een uur in de auto gezeten.

Maar met succes. Nu werkt het.

Tldr;
Met een Gigabyte X79-UD5 gaat het niet werken. De standaard USB Driver kan niet overweg met de Fresco USB controller, en de Fresco driver werkt niet met mixed reality.

@ExLibris
Misschien een kleine aantekening in de start post voor mensen met een wat ouder systeem?

[ Voor 53% gewijzigd door LOTG op 14-07-2018 13:19 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedel-Man
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 19:07
Leuk dat windows mixed reality. Alleen erg jammer dat je in de EU flink meer betaald dan in de VS. Weet iemand waar je er eentje goedkoop op de kop kan tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Noedel-Man schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:58:
Weet iemand waar je er eentje goedkoop op de kop kan tikken?
Wat zie je als goedkoop ? De medion is op dit moment in NL wel de goedkoopste (nieuw).

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 25-07-2018 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
DukeBox schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Wat zie je als goedkoop ? De medion is op dit moment in NL wel de goedkoopste (nieuw).
Denk niet dat de Medion de goedkoopste is ;-)

https://pilot.search.dell.com/visor

Voor € 255,31 heb je 'm inclusief controllers.

Vul op deze website: Dell Student Advantage in het bovenste vak een email adres in (ik studeerde aan het Windesheim dus zeg jan.klaassen@windesheim.nl; hoeft geen bestaande mailbox te zijn, gaat om het domein), onderste vakje je privé e-mail adres en je krijgt een persoonlijke code voor 20% additionele korting (20% korting op accessoires blabla staat in je Dell e-mail).

Tip! Betaal via Paypal, collega heeft zo'n ding via iDeal besteld, betalingen moeten door Dell handmatig verwerkt worden waardoor de levertijd van 1 dag niet gehaald wordt. Ik heb vanavond heerlijk met SteamVR Raceroom gespeeld en ik ben helemaal lyrisch van 't ding :*)

Happy ordering!

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
WeirCo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:38:
[...]

Op wat voor systeem gebruik jij deze? Mijn pc is al wat verouderd, maar ik ben benieuwd of een WMR bril zou werken totdat ik een andere pc heb samengesteld. Ik draai nu triples op een i5 2400 met een R9 380 en dat gaat eigenlijk verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tnx, had mezelf al een tijdje voorgenomen hem te kopen als ie ~ € 250 zou zijn.. bij deze ook gedaan :)

@meintje Zodra ie binnen is zal ik hier mijn ervaringen laten weten, ik heb een 4790K@5 met een GTX1070

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
meintje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:33:
[...]

Op wat voor systeem gebruik jij deze? Mijn pc is al wat verouderd, maar ik ben benieuwd of een WMR bril zou werken totdat ik een andere pc heb samengesteld. Ik draai nu triples op een i5 2400 met een R9 380 en dat gaat eigenlijk verrassend goed.
i7 8700, 16GB DDR4 en GTX1060 6GB. Collega van me heeft 'm op een wat ouder type systeem met een 980GTX. Zal 'm vragen hoe dat gaat. Ik vind het ook verassend soepel draaien!

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirCo
DukeBox schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Tnx, had mezelf al een tijdje voorgenomen hem te kopen als ie ~ € 250 zou zijn.. bij deze ook gedaan :)

@meintje Zodra ie binnen is zal ik hier mijn ervaringen laten weten, ik heb een 4790K@5 met een GTX1070
Asje, ik had mijzelf hetzelfde voorgenomen :-)

Ik baalde al toen ik vorige week de Lenovo Explorer in de US Store van Microsoft zag staan voor $149, uiteraard uitverkocht ;)

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet eerlijk zijn, mijne staat al weken, misschien al maanden stof te happen.

Of ik heb een afwijking aan m'n ogen dat ze niet 'normaal' voor de lens zitten, maar met een beetje gamen (Pcars 2) schuift de headset continue buiten de 'focus' en ziet alles blurry. Secondair nu al aantal keer meegemaakt dat ik behoorlijk misselijk werd, langer dan ~30 minuten gaan dan ook niet meer.

Sinds ik nu paar ik ook op een tripple-monitor setup van Pcars heb gereden, voelt hele VR ook absoluut niet meer zo 'immersive', het FOV gevoel tussen VR en een tripple-monitor is zo bizar groot, dat ik veel liever met ~180graden scherm rondrace dan door een duikbril in 3D.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Na een half jaar de lenovo te hebben gebruikt overgestapt op de Samsung. Wat een wijs ding is dat! Hoewel de lenovo ook fantastisch was! Probleem met de Us store is dat je die niet kan bestellen met een creditcard of PayPal account gevestigd in Nederland laat staan versturen. Gelukje hebben dus met iemand die m voor je kan meebrengen 💪

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noedel-Man
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 19:07
[...]

Vul op deze website: Dell Student Advantage in het bovenste vak een email adres in (ik studeerde aan het Windesheim dus zeg jan.klaassen@windesheim.nl; hoeft geen bestaande mailbox te zijn, gaat om het domein), onderste vakje je privé e-mail adres en je krijgt een persoonlijke code voor 20% additionele korting (20% korting op accessoires blabla staat in je Dell e-mail).

Tip! Betaal via Paypal, collega heeft zo'n ding via iDeal besteld, betalingen moeten door Dell handmatig verwerkt worden waardoor de levertijd van 1 dag niet gehaald wordt. Ik heb vanavond heerlijk met SteamVR Raceroom gespeeld en ik ben helemaal lyrisch van 't ding :*)

Happy ordering!
Wow goede vindst. De headset is bij mij $309 * 0.8 (korting) = $247.99 = 203.65 euro.
Moet je ook geen invoerrechten en btw betalen?
-edit: laat maar, ik was op de US site. Moet natuurlijk naar de Nederlandse variant, dan klopt het allemaal wel :)-

[ Voor 4% gewijzigd door Noedel-Man op 30-07-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
SinergyX schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:27:
Moet eerlijk zijn, mijne staat al weken, misschien al maanden stof te happen.

Of ik heb een afwijking aan m'n ogen dat ze niet 'normaal' voor de lens zitten, maar met een beetje gamen (Pcars 2) schuift de headset continue buiten de 'focus' en ziet alles blurry. Secondair nu al aantal keer meegemaakt dat ik behoorlijk misselijk werd, langer dan ~30 minuten gaan dan ook niet meer.

Sinds ik nu paar ik ook op een tripple-monitor setup van Pcars heb gereden, voelt hele VR ook absoluut niet meer zo 'immersive', het FOV gevoel tussen VR en een tripple-monitor is zo bizar groot, dat ik veel liever met ~180graden scherm rondrace dan door een duikbril in 3D.
Grappig bij mij is het precies andersom. Ik kom van een triple-monitor set-up en ik vind juist VR een groot verschil maken :D
Bij mijn VR bril kan je die hoofdkussens er af halen en kunnen er ook third party hoofdkussens op. Misschien iets om naar te kijken, kan best het verschil maken zodat de bril bij jou beter past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zojuist een certified refurbished Odyssey HMD gekocht via Amazon voor €500 inc. verzending en importbelasting. Ben heel benieuwd, wordt mijn eerste VR ervaring.

Woensdag zou hij er moeten zijn :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Tipje voor de Odyssey Klap de neus flapjes nar binnen toe. Knijpen bij de meesten de neus een beetje dicht.
Zie deze clip. Ook handig om te zien hoe je 'm t beste opzet
YouTube: Windows Mixed Reality Breathe Hack (Life made easier)Samsung Odyssey

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Zijn de bestelde Dell Visors al geleverd hier? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen op een lower end systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

meintje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:54:
..wat zijn jullie ervaringen op een lower end systeem?
Was binnen 2 werkdagen binnen. Er waren wel 2 kits te bestellen, inhoudelijk hetzelfde, met 2 verschillende leverdata.

Wat versta je onder een low end systeem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb nu de HMD Odyssey ook binnen, draait hier supervloeiend op een 16gb, i5 8259, GTx 1080. Wel moet ik zeggen dat de resolutie me nog tegen valt, wellicht omdat ik dagelijks tegenwoordig werk op een 4K scherm.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
DukeBox schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Wat versta je onder een low end systeem ?
Mijn eigen systeem beschikt over een i5 2400, 8 gig DDR3 en een R9 380. Op triples gaat dat best goed, maar vr geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ben niet bekend met de amd reeks qua vergelijking maar met een gtx 1050ti, i7 870 en 12GB is het op het randje. Doom 3d trekt ie net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft er iemand Skyrim VR? Ik heb die gekocht maar zowel met als zonder mods vind ik het er eigenlijk best matig uit zien. Simpele dingen als REC room of The Lab zien er veel scherper uit, is dat normaal omdat dit modernere engines zijn of doe ik iets fout?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

DeNachtwacht schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:54:
Ik heb nu de HMD Odyssey ook binnen, draait hier supervloeiend op een 16gb, i5 8259, GTx 1080. Wel moet ik zeggen dat de resolutie me nog tegen valt, wellicht omdat ik dagelijks tegenwoordig werk op een 4K scherm.
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van de HMD Odyssey. :D Ik had al een PSVR sinds de release en ik ben juist te spreken over de resolutie. Het is momenteel mijn favoriete headset. Het is zo gebruiksvriendelijk dat ik hem zelfs meegenomen naar een vriend met mijn laptop.

P.S: Beat Saber is zo ongelooflijk tof! _/-\o_

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Ram-G-maN schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:57:
[...]

Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van de HMD Odyssey. :D Ik had al een PSVR sinds de release en ik ben juist te spreken over de resolutie. Het is momenteel mijn favoriete headset. Het is zo gebruiksvriendelijk dat ik hem zelfs meegenomen naar een vriend met mijn laptop.

P.S: Beat Saber is zo ongelooflijk tof! _/-\o_
Kun je er misschien iets meer over vertellen? Hoe is het nu je hem een aantal weken hebt? Hoe is de tracking wanneer je met je handen naar de zijkant of achter gaat. Is het een probleem?

Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

krouwen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Kun je er misschien iets meer over vertellen? Hoe is het nu je hem een aantal weken hebt? Hoe is de tracking wanneer je met je handen naar de zijkant of achter gaat. Is het een probleem?

Waar heb je hem gekocht?
Ik ben er nog steeds heel blij mee. Drie keer meegenomen naar vrienden. Tracking is gewoon heel goed. Achter je rug om werkt het nog steeds echter is het niet zichtbaar. Totdat je weer naar kijkt en daardoor logischerwijs wordt opgepikt door de camera's op de headset. Hierdoor kun je zeggen dat het binnen je gezichtsveld vlekkeloos wordt herkend. Steam VR werkt prima met de Steam for WMR app. Enige nadeel is dat de batterijen van de controllers na 8~10 uur speeltijd leeg zijn. Ik heb nog niet i.c.m. oplaadbare AA's getest.

Vergeet niet dat je op je Desktop ook BT4.0 moet hebben. Ik had reeds een Asus BT dongeltje (met Broadcom internals) gekocht bij Amazon.de (voor een tientje) waarmee de controllers probleemloos mee werken. De headset-kabel had nog een meter langer mogen zijn. Echter heb ik ze nog niet getest of ze dan nog werken met extension kabels. Ik heb de headset overigens bij eBay vandaan voor €533,-.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de HMD Odyssey via Amazon.com vanuit de VS laten importeren, dan ben je inc. douane zo rond de €470 kwijt, ik zelf heb €500 betaald ivm extra snelle levering.

Grootste nadeel vind ik zelf dat de kamer waar ik zit met enige regelmaat niet wordt herkend zodra het wat donkerder wordt. Dan moet je opnieuw het instelmenu door. Op zich is die heel gebruiksvriendelijk, maar als je dat elke keer net als je ff wil gamen wil doen is het wel irritant. Verder ben ik eigenlijk heel erg te spreken over de headset. Geluid is niet geweldig maar wel fijn dat het er meteen op zit en de bril sluit goed af en zit prettig op het hoofd. Ook de joystick controllers naast de touch controllers zijn erg fijn, ideaal voor Skyrim zodat je echt kan lopen (of eigenlijk: zweven ;) )

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.K48
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-08 19:22
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand hier zijn Oculus Rift weggedaan voor een Samsung Odyssey? Wat zijn de ervaringen?Ik zit er over na te denken om de Samsung aan te schaffen en de Rift weg te doen. Speel eigenlijk alleen Racesims. Is er een merkbaar verschil in resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16-09 17:00
Mijn Acer heb ik op marktplaats gezet. Links posten mag volgens mij niet, maar met de zoekfunctie moet je de advertentie ook kunnen vinden, mocht je interesse hebben.

Verwijderd

hoi, sorry dat ik op deze oude chat nog reageer, maar weet iemand nog een goede deal voor een mixed reality headset? (controllers) ik weet dat de gene op bol van medion 350 is maar ik weet niet zeker of die met controllers komt. any help would be appreciated! :)

Verwijderd

Ik had inderdaad op Google gezien ( pas na dat ik het hier vroeg hoor ) dat games zonder het WMR logo ook speelbaar zijn. Gaat mij vooral om dat race titel en dan inderdaad in combinatie met mijn FFB stuur.

PSVR kreeg ik maar moeilijk goed aan de praat. Allemaal gedoe met drivers en als het goed werkt heb je alleen om je heen kijken, 3D bewegen in de ruimte kost nog eens extra moeite met knutselwerk en lampjes etc. Was er gauw klaar mee
hallo, heeft u deze besteld en kwam ie met controllers?

Verwijderd

phoentje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:41:
[...]

Dat is inderdaad aan de hoge kant. Ik zit zelf op 62mm dus dat is perfect. Verder heb ik een vrij goede USB BT adapter aangeschaft!
hallo sorry voor de late reply, maar welke usb bluetooth adapter heeft u gekocht? ik wil alles zeker weten voordat ik het hele zootje koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Ik heb deze gekocht:
pricewatch: Asus USB-BT400

Verder zal die medion prima zijn. De lenzen zijn t zelfde. Echter is het de vraag hoe lekker hij zit. Dat is namelijk super belangrijk. De Acer zat namelijk niet zo heel goed. De lenovo zat top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

DeNachtwacht schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:00:
Ik heb de HMD Odyssey via Amazon.com vanuit de VS laten importeren, dan ben je inc. douane zo rond de €470 kwijt, ik zelf heb €500 betaald ivm extra snelle levering.

Grootste nadeel vind ik zelf dat de kamer waar ik zit met enige regelmaat niet wordt herkend zodra het wat donkerder wordt. Dan moet je opnieuw het instelmenu door. Op zich is die heel gebruiksvriendelijk, maar als je dat elke keer net als je ff wil gamen wil doen is het wel irritant. Verder ben ik eigenlijk heel erg te spreken over de headset. Geluid is niet geweldig maar wel fijn dat het er meteen op zit en de bril sluit goed af en zit prettig op het hoofd. Ook de joystick controllers naast de touch controllers zijn erg fijn, ideaal voor Skyrim zodat je echt kan lopen (of eigenlijk: zweven ;) )
Had ik met mn Lenovo ook. Omdat je inside tracking hebt heb je licht nodig. Zorg dus voor voldoende licht in de ruimte voor een optimale tracking!!

Ik was gelukkig maar 300 euro kwijt voor de Samsung 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@phoentje Das een nette prijs voor die Samsung.

Heeft iemand met (met succes) verleng kabels gebruikt (hdmi+usb3) voor zijn/haar set ? En zo ja, welke ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

DukeBox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:26:
@phoentje Das een nette prijs voor die Samsung.

Heeft iemand met (met succes) verleng kabels gebruikt (hdmi+usb3) voor zijn/haar set ? En zo ja, welke ?
Volgens mij moet dat wel kunnen. Zoiets zou prima moeten werken.
https://www.coolblue.nl/p...13zg6LEAQYASABEgLTLPD_BwE

Verder gewoon een highspeed hdmi kabel kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@phoentje 1M zet niet echt zoden aan de dijk helaas..

Zoek eigenlijk zo'n 2,5 meter.. liefst 3. Heb nu diverse kabels getest maar HDMI heb ik nog niet zonder een active extender voor elkaar gekregen.
USB3 is niet zo'n probleem al zijn de goedkopere kabels wel erg gevoelig voor kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

DukeBox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:44:
@phoentje 1M zet niet echt zoden aan de dijk helaas..

Zoek eigenlijk zo'n 2,5 meter.. liefst 3. Heb nu diverse kabels getest maar HDMI heb ik nog niet zonder een active extender voor elkaar gekregen.
USB3 is niet zo'n probleem al zijn de goedkopere kabels wel erg gevoelig voor kabelbreuk.
Even klikken. Dropdownmenu ;) 3M staat er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

phoentje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:01:
Even klikken. Dropdownmenu ;) 3M staat er tussen.
Had ik idd overheen gekeken maar USB is niet echt het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:42:
hoi, sorry dat ik op deze oude chat nog reageer, maar weet iemand nog een goede deal voor een mixed reality headset? (controllers) ik weet dat de gene op bol van medion 350 is maar ik weet niet zeker of die met controllers komt. any help would be appreciated! :)
Op Newegg staat nu een hele goede deal voor de Lenovo Explorer! Internationale verzending en zelfs met BTW en invoerrechten komt het op een heel mooi bedrag uit!! Denk zo rond de EUR 230,-

Link

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Is het mogelijk om 3d films met de headset te bekijken? Ik kan er zo niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@kwaazaar ja daarvoor gebruik ik die van mij eigenlijk alleen nog maar. Via Bigscreen werkt dit erg prettig, helemaal leuk met andere VR bezitters om samen te kijken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik wil graag niet internationaal (want ik ben bang dat er iets fout gaat tijdens shipping, en hij is uitverkocht) dus graag iets in nederland, heeft iemand hier toevallig nog zn mr headset op marktplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribble1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-01 10:51
Ik heb sinds een weekje mijn Lenovo Explorer binnen. Heb hem laten importeren vanuit Amerika voor 199 dollar + 80 dollar importkosten/verzendkosten. Heeft even een weekje te lang bij UPS gelegen wat wel vervelend was, maar voor de rest helemaal perfect aangekomen.

Het is mijn eerste ervaring met VR dus kan het moeilijk vergelijken met andere HMD's maar ik kan wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de ervaring die het bied. Kwestie van inpluggen en spelen maar! Tracking van hoofd en controllers werkt erg goed, moet alleen wel in de avond opnieuw de kamer scannen voor de boundaries vanwege verschil in lichtinval.

Heb nauwelijks last van SDE, en moet zeggen dat de FOV prima is, zeker nog wel zwarte randjes maar dat merk je na eventjes spelen echt niet meer. Comfort van de headset is dikke prima, hij word na een tijdje wel wat warm maar dat is pas na een uur ofzo, en dan is een pauze sowieso wel fijn.

Heb wel even de kabels met een tie-wrap aan de achterkant vast gemaakt want de kabel werd vrij irritant aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:34
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:38:
Hallo, bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik wil graag niet internationaal (want ik ben bang dat er iets fout gaat tijdens shipping, en hij is uitverkocht) dus graag iets in nederland, heeft iemand hier toevallig nog zn mr headset op marktplaats?
Vandaag bij Ibood Medion Erazer X1000, dat is eigenlijk gewoon een Lenovo Explorer, voor €199,95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
CT schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:12:
@kwaazaar ja daarvoor gebruik ik die van mij eigenlijk alleen nog maar. Via Bigscreen werkt dit erg prettig, helemaal leuk met andere VR bezitters om samen te kijken ;-)
Als ik die wil downloaden, dan staat er "Bigscreen is momenteel niet beschikbaar." :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@kwaazaar ik zie het inderdaad, maar de windows-store-versie was sowieso erg labiel, ik zou direct voor de SteamVR versie gaan, die is niet alleen kleiner kwa download maar werkt een stuk stabieler is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince666 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:51:
[...]

Vandaag bij Ibood Medion Erazer X1000, dat is eigenlijk gewoon een Lenovo Explorer, voor €199,95!
Wat is ibood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince666 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:51:
[...]

Net gekeken bij reviews veel slechte reviews :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
Ibood.nl

1. Afkorting van 'internet's Best Online Offer Daily'
2. Europa's grootste deal community platform

Ik weet niet wat je bedoelt met slechte reviews, maar Ibood.nl is betrouwbaar en ik heb zelf de Medion WMR Headset en ben er zeer over te spreken.
Medion is een onderdeel van Lenovo en de Medion Erazer X1000 is op een paar uiterlijke kenmerken na, gewoon een Lenovo Explorer!

[ Voor 13% gewijzigd door Prince666 op 25-09-2018 16:23 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince666 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:15:
[...]

Ibood.nl

1. Afkorting van 'internet's Best Online Offer Daily'
2. Europa's grootste deal community platform

Ik weet niet wat je bedoelt met slechte reviews, maar Ibood.nl is betrouwbaar en ik heb zelf de Medion WMR Headset en ben er zeer over te spreken.
Medion is een onderdeel van Lenovo en de Medion Erazer X1000 is op een paar uiterlijke kenmerken na, gewoon een Lenovo Explorer!
Ik ken de erazer van medion al :p maar ik vind ibood er sketchy uitzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:43:
[...]

iBood bestaat al jaaaren. Wel kopen ze vaak wat spullen in grote partijen van een model dat er binnenkort uit gaat bv. Ik kom er niet meer, want dan koop ik te veel. Dat heb ik tegenwoordig met AliExpress, maar dat is nog betaalbaar.

Wat BigScreen betreft, dat is echt wel leuk joh! Alleen moet je echt je desktop streamen als je eigen films wilt kijken?
Daarnaast heeft mijn business laptop het er heel moeilijk mee. En da's jammer, want volgens mij moet hij makkelijk 3D films native op die twee schermen aan kunnen sturen. Het is de 3D wereld die erbij komt (binnenkant bios/kamer) die het te zwaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En tenzij het recent veranderd is, is hun klantenservice ruk en verkopen ze vaak genoeg nep producten. Zolang in dit geval Medion fabrieksgarantie geeft is er niet veel aan de hand. Het is in principe een bekende naam, maar niet eentje die nou echt geweldig bekend staat.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
kwaazaar schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:17:
[...]

iBood bestaat al jaaaren. Wel kopen ze vaak wat spullen in grote partijen van een model dat er binnenkort uit gaat bv. Ik kom er niet meer, want dan koop ik te veel. Dat heb ik tegenwoordig met AliExpress, maar dat is nog betaalbaar.

Wat BigScreen betreft, dat is echt wel leuk joh! Alleen moet je echt je desktop streamen als je eigen films wilt kijken?
Daarnaast heeft mijn business laptop het er heel moeilijk mee. En da's jammer, want volgens mij moet hij makkelijk 3D films native op die twee schermen aan kunnen sturen. Het is de 3D wereld die erbij komt (binnenkant bios/kamer) die het te zwaar maakt.
Er zijn volgens mij ook wat alternatieven voor de bigscreen o.a. Als store app of video player in steam vr. Zijn allemaal normale sbs 3d films in te kijken.

• Wkrooshof
  • Laatst online: 03-09 15:53
Ik heb gisteren de Erazer op iBood besteld, wel vaker wat op iBood besteld, nooit problemen gehad. Het is uiteindelijk ook gewoon onderdeel van Mediamarkt die alles heeft opgekocht.

Direct ook Beatsaber en Onward besteld op Steam. Ben benieuwd, komt jammer genoeg pas over anderhalve week aan

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:43:
[...]

Ik wil graag een WMR bril en toen ik die deal zag stond ik op het punt om 'm aan te schaffen.

Echter na even snel zoeken naar iBood lijkt het mij ook een peppie partij.

• Prince666
pimskie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:29:
[...]

Ik wil graag een WMR bril en toen ik die deal zag stond ik op het punt om 'm aan te schaffen.

Echter na even snel zoeken naar iBood lijkt het mij ook een peppie partij.
Ik zou hem meteen besteld hebben bij Ibood en zeker voor die prijs, maar ik heb hem al 2 maanden geleden gekocht voor €350,- |:(

• pimskie
Prince666 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:37:
[...]

Ik zou hem meteen besteld hebben bij Ibood en zeker voor die prijs, maar ik heb hem al 2 maanden geleden gekocht voor €350,- |:(
Haha ja gisteren dacht ik "shady partij, bekijk het maar" en vandaag denk ik "misschien toch moeten doen...". Maar goed, zal ooit nog wel een keer een goeie deal ergens komen.

Nog even een vraag. De Dell Visor begint in de pricewatch bij €399,- : pricewatch: Dell Visor + Dell ViIsor controllers

Op de site van Dell zelf is hij € 319,14: https://www.dell.com/nl-n...oires-voor-games-en-games

Komt dat simpelweg doordat de site van Dell zelf niet in de pricewatch staat?

[ Voor 34% gewijzigd door pimskie op 26-09-2018 14:47 ]

• kwaazaar
CR35 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:33:
[...]

Er zijn volgens mij ook wat alternatieven voor de bigscreen o.a. Als store app of video player in steam vr. Zijn allemaal normale sbs 3d films in te kijken.
Ik kom er net achter dat SteamVR ook een mediaplayer heeft, dus zonder virtual cinema functie. Echter, die geeft een foutmelding over dat de bril en desktop niet dezelde videokaart gebruiken, ofzo.

MermaidVR lijkt ook redelijk simpel, maar daarbij krijg ik alleen een zwart scherm te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door kwaazaar op 26-09-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pimskie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:40:
[...]

Haha ja gisteren dacht ik "shady partij, bekijk het maar" en vandaag denk ik "misschien toch moeten doen...". Maar goed, zal ooit nog wel een keer een goeie deal ergens komen.

Nog even een vraag. De Dell Visor begint in de pricewatch bij €399,- : pricewatch: Dell Visor + Dell ViIsor controllers

Op de site van Dell zelf is hij € 319,14: https://www.dell.com/nl-n...oires-voor-games-en-games

Komt dat simpelweg doordat de site van Dell zelf niet in de pricewatch staat?
dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:
[...]

Happy ordering!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
DeNachtwacht schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
[...]

dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:

[...]
Laatst nog geprobeerd voor een familielid (~1.5 week geleden), werkt nog steeds! _/-\o_

Twitch Kanaal

• pimskie
DeNachtwacht schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:37:
[...] dat zal het inderdaad zijn. maar... over de visor werd een tijdje geleden dit ook gepost. geen idee of het nog werkt:

[...]
WeirCo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:49:
[...] Laatst nog geprobeerd voor een familielid (~1.5 week geleden), werkt nog steeds! _/-\o_
Ik had het ook gezien ja, goed om te weten dat het nog werkt :)

Maar dat ding wordt voor aardig wat meer verkocht door die andere partijen dan. Dan mss maar bestellen bij Dell 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
pimskie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:13:
[...]

[...]

Ik had het ook gezien ja, goed om te weten dat het nog werkt :)

Maar dat ding wordt voor aardig wat meer verkocht door die andere partijen dan. Dan mss maar bestellen bij Dell 8)
Zag laatst toevallig ook de Medion voor ~ € 200,- op iBood, maar deze aanbieding van Dell staat al een mooie tijd! Ik ben nog steeds superblij met 't ding. Gebruik 'm voornamelijk voor Sim-Racing en zou niet meer zonder willen. Inmiddels ook maar één voor m'n vader besteld, die mocht er in m'n vakantie op passen en was minstens even enthousiast :*)

Twitch Kanaal

Pagina: 1 2 3 4 Laatste