Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Request: fotoopslag beter beheerbaar maken (via o.a. mobiel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +171Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:42
Dag allemaal,

De topictitel dekt eigenlijk de lading al. A.d.h.v. de volgende reactie van @himlims_ hierzo open ik dit topic:
himlims_ in 'plan: Finetunen van de lay-out en hands-on - Development-iterati...

Graag zou ik het Tweakers fotoalbum beter willen gebruiken op de destop en mobiel door bijvoorbeeld:
- Meerdere afbeeldingen tegelijkertijd te kunnen uploaden
- Afbeeldingen via de mobiel kan uploaden
- Afbeeldingen makkelijker in een forumpost plaatsen

Ik ben benieuwd naar de reacties :), ik kon zo snel geen ander topic vinden met dezelfde request.
Ik verneem ook graag input van andere mensen voor deze request, er zijn vast nog betere/snellere/leukere varianten te bedenken op bovenstaande.

Kecin wijzigde deze reactie 17-10-2017 15:22 (8%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-10 19:18
Afbeeldingen in je posts kunnen toevoegen is sowieso een mooie feature :) Drag and drop of copypasta zou ook een stuk gebruiksvriendelijker zijn tov hoe het nu gaat via een pop-up scherm.

TheUninvited wijzigde deze reactie 17-10-2017 15:28 (12%)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dank voor moeite om topic te maken.

Feature is al eens vaker aangehaald, was plan voor later. Maar inmiddels paar jr verder en helaas weinig verandering.

Insluiten vanuit desktop is het niet ideaal (omdat op individuele basis moet) maar wanneer je paar foto's met mobiele hebt gemaakt, en die wilt insluiten in topic is gewoonweg "onmogelijk". Anno 2017 is er eigenlijk geen excuus voor dat het er niet is.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com脝 Origin HollandHardsƱplay HollandHards

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:10

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Er staat vziw nog steeds een complete overhaul op de roadmap voor het Fotoalbum. Punt is wel, dat moet ingepland worden en tijd voor beschikbaar zijn. Dat is het grootste probleem.

Spekkies | Commandline FTW

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:02

masauri

aka qwybyte

Hier wil ik ook voor stemmen, word hoog tijd dat dit is op de schop gaat.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 - Inschrijven nog mogelijk! Start 31/10

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:43
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
Er staat vziw nog steeds een complete overhaul op de roadmap voor het Fotoalbum. Punt is wel, dat moet ingepland worden en tijd voor beschikbaar zijn. Dat is het grootste probleem.
Klinkt heel bot misschien, maar hebben ze hier inmiddels niet al jaren de tijd voor gehad? Smartphones zijn toch al de nodige jaren een hot item.. :P

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
Meenemen in de volgende stem-ronde voor de volgende sprint ? :D

Is het al bijna vrijdag?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
Danny.G schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Klinkt heel bot misschien, maar hebben ze hier inmiddels niet al jaren de tijd voor gehad? Smartphones zijn toch al de nodige jaren een hot item.. :P
Ja, maar je hebt nog te maken met prio e.d.
quote:
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Meenemen in de volgende stem-ronde voor de volgende sprint ? :D
Kan niet. Daar is dit veel te groot voor. Dit pak je niet 'eventjes' op om in een enkele sprint te doen. ;)

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:01:

[...]

Kan niet. Daar is dit veel te groot voor. Dit pak je niet 'eventjes' op om in een enkele sprint te doen. ;)
Opdelen in kleinere stukjes dan :)

Is het al bijna vrijdag?

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:43
quote:
[...]
Ja, maar je hebt nog te maken met prio e.d.
Uiteraard, maar dat hoeft geen maanden tot jaren te duren lijkt mij. Dit lijkt anders een erg gewenste request te zijn als je naar de upvotes in korte tijd van dit topic alleen al kijkt.. En dan nog niet te spreken over de 'zwijgende' massa.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Erasmo
  • Laatst online: 13:23

Erasmo

Laadpaaljager

Even inhakend op dit topic, het zou fijn zijn als de thumbnails ook wat groter kunnen, 800 pixels aan de langste rand oid.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:29

AW_Bos

Every day, it's a party day 馃帀

quote:
Erasmo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:28:
Even inhakend op dit topic, het zou fijn zijn als de thumbnails ook wat groter kunnen, 800 pixels aan de langste rand oid.
En dit is dus de reden dat ik het niet voor grote foto's gebruik. Ze worden op in de huidige resolutie ge眉pload, wat rode randen en waarschuwingsmeldingen in het topic geeft, of je kan ze als kleine thumbnail zien. Maar niet tot een resolutie die netjes in het topic past.

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 馃榿

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
kun je aangeven of "dit" opgenomen wordt/is in de roadmap/bugtracker(?)
meen me te herinneren dat ik ergens toegang heb/had tot mantis voor t.net; waar vind ik die ook al weer?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
himlims_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:39:
[...]

kun je aangeven of "dit" opgenomen wordt/is in de roadmap/bugtracker(?)
meen me te herinneren dat ik ergens toegang heb/had tot mantis voor t.net; waar vind ik die ook al weer?
Geen idee, ik heb geen inzicht in de roadmap en lijst met tickets. Ik houd gewoon (redelijk) goed bij (in m'n hoofd) wat er in MF wordt gevraagd.

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er staat helaas geen overhaul van het fotoalbum op de roadmap. Het is wel duidelijk dat er bij veel mensen behoefte is aan betere functionaliteit. Ik ga dit ter sprake brengen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Femme schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:52:
Er staat helaas geen overhaul van het fotoalbum op de roadmap. Het is wel duidelijk dat er bij veel mensen behoefte is aan betere functionaliteit. Ik ga dit ter sprake brengen.
is er iets nieuws te melden over het uploaden/insluiten van foto(screenshot) in topics via de mobiele telefoon? Dat is gewoon rete omslachtig (anno 2018)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
Ik denk dat er al veel blij zullen zijn met een batch upload van foto's, handmatig alles aanklikken is gewoon heel onhandig omdat je dan zelf moet bijhouden welk je al wel en niet hebt geupload..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zo heeft iemand ooit een foto-batch uploader gemaakt;
trigen's blog: Tweakers fotoalbum images uploader

(werkt overigens niet meer)

en biedt voro de mobiele bezoekers geen oplossing :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Kecin
quote:
Is het sindsdien al ten sprake gekomen en kan je wellicht al wat delen :)?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is er iets te melden hierover?

blijft zo freaking omslagtig om gemaakte foto, via mobiel, in te sluiten in topic.

voor tech website van jaar is dat gewoon slecht :Y

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 11:05
Deze feature kan je zo groot (en zo klein) maken als je zelf wil natuurlijk.

De basiszaken zijn er al, om de upload bruikbaar te maken zijn er eigenlijk maar 2 dingen nodig:

- Inline upload vanuit postscherm ipv via popup met copy/paste
- Automatisch plaatsen van een normaal formaat afbeelding ipv origineel als dat veel te groot is.

Waarbij de eerste het belangrijkst is om de usability enorm te vergroten. Dat is iets dat geen weken (of zelfs dagen) developertijd nodig heeft. De infrastructuur is er namelijk al.

Een complete overhaul van de fotoalbums is natuurlijk leuk, maar dan zou ik eerder kijken naar een complete overhaul/modernisatie van het forum/de community.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:04

Get!em

Oh die ja!

Bij een ander forum met custom software waar een devver mee bezig is, kijken we veel naar oplossingen bij andere websites hoe zaken zijn opgelost om het zowel desktop als mobiel vriendelijk te maken.
Tweakers.net is hiervoor dikwijls een goed voorbeeld omdat er (zoals een techsite betaamt) qua techniek en mobielvriendelijkheid voorop gelopen wordt (er is immers geen app).

Echter is het qua fotofunctionaliteit (foto's posten) echt nog 1999. Ik merk van mezelf dat het me echt tegenhoud om iets toe te voegen qua beeld. Het gebruik verschuift steeds meer naar mobiel. Hoog nodig dat er aandacht aan besteed wordt!

(edit1: mocht je dit ook vinden, geef dan een duimpje aan de openingspost! hierdoor verschuift de prio op de backlog voor tweakers!)

Edit 2
Zo, na 10 minuten promoten zijn we ondertussen naar plek 3 op de featurelist gestegen. Nog een paar promoties erbij dan staan we tweede.

Edit2 En na een uur promoten staat deze feature nu op plek 2 :P :>

Get!em wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:44 (24%)

• AW_Bos

AW_Bos

himlims_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:33:
is er iets te melden hierover?

blijft zo freaking omslagtig om gemaakte foto, via mobiel, in te sluiten in topic.

voor tech website van jaar is dat gewoon slecht :Y
True, ik maak dan tegenwoordig bijna alleen gebruik van imgbb. Je kan daar ook kopieren/plakken doen van een afbeelding i.p.v. een heel bestand, en dan hief je enkel nog de UBB-code op het forum pasten.
Easy as pie...

Maar wat als imgbb ooit (?) zal verdwijnen?

Ik hoop dat Tweakers in 2019 meer tijd gaat besteden aan de overhaul van het fotoalbum en de uploadmogelijkheden.

AW_Bos wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:46 (3%)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

AW_Bos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:44:
[...]

Maar wat als imgbb ooit (?) zal verdwijnen?
Dat is inderdaad de beste reden om dit op de eigen (tweakers) hosting te faciliteren. Topics blijven leesbaar, ook na 3jaar.
Meeste topics hier, die afhankelijk zijn van images, zijn niet meer leesbaar na 1 jaar, omdat er tijdelijke hostingsoplossingen als tinyimg worden gebruikt.

(voorbeeld van het forum waar ik meehelp met ontwikkelen, daar zijn de threads zelfs na 15 jaar nog steeds leesbaar inclusief images, en die zijn dan ook een belangrijk onderdeel van de informatie. Users wijzen elkaar er zelfs op, als een ingevoegd image via hotlink staat, dat deze alsnog geupload moet worden.)

• Kecin
Get!em schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:20:
Bij een ander forum met custom software waar een devver mee bezig is, kijken we veel naar oplossingen bij andere websites hoe zaken zijn opgelost om het zowel desktop als mobiel vriendelijk te maken.
Tweakers.net is hiervoor dikwijls een goed voorbeeld omdat er (zoals een techsite betaamt) qua techniek en mobielvriendelijkheid voorop gelopen wordt (er is immers geen app).

Echter is het qua fotofunctionaliteit (foto's posten) echt nog 1999. Ik merk van mezelf dat het me echt tegenhoud om iets toe te voegen qua beeld. Het gebruik verschuift steeds meer naar mobiel. Hoog nodig dat er aandacht aan besteed wordt!

(edit1: mocht je dit ook vinden, geef dan een duimpje aan de openingspost! hierdoor verschuift de prio op de backlog voor tweakers!)

Edit 2
Zo, na 10 minuten promoten zijn we ondertussen naar plek 3 op de featurelist gestegen. Nog een paar promoties erbij dan staan we tweede.

Edit2 En na een uur promoten staat deze feature nu op plek 2 :P :>
Waar heb je gepromoot? :P Ik zie alleen maar +1'en voorbij komen op de TS :)

• AW_Bos

AW_Bos

Ik weet zeker dat Tweakers dit mooier kan implementeren dan wat er nu is (weg met die popupjes)
Bij het plaatsen van een bericht een knopje met 'voeg afbeelding toe'. En dat er dan een drag 'n drop scherm bij komt, waar je dan foto's naar kan 'sleuren 'n pleuren' waarbij je dan met knopjes de bestandsnamen in de textbox kan klikken als img-rml-tag.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Kecin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:37:
[...]

Waar heb je gepromoot? :P Ik zie alleen maar +1'en voorbij komen op de TS :)
In een paar topics met fanatiek veel foto Posts.

Zia oa landschap, trein en vliegtuig topics.
Maar kan me voorstellen dat je notificatie belletje groen gloeiend staat ja.

Get!em wijzigde deze reactie 05-12-2018 08:16 (11%)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:24
sapphire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:52:
Nouja gezien de grote jaarlijks toename van views vanaf een smartphone is een thumbnail nog niet eens zo verkeerd.
Scheelt data en bij smartphones is de resolutie in de breedte toch vaak rond de 1080 pixels.

Full/hi-res kan altijd op de lap- desktop bekeken worden via de thumbnail :)
Gonadan schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:36:
Het gaat wat off-topic maar GoT ondersteunt die functionaliteit toch gewoon? Je kunt twee maten kiezen en doorklikken naar volledig kan dan ook.
Ook op mobiel heb ik dat mechanisme liever, dan kan ik tenminste wel gewoon volwaardig inzoomen als ik details wil zien.
Mijn klacht is eerder de limiet qua grootte, een standaard foto van mobiel moet je zelf eerst verkleinen voordat je hem kunt uploaden. :D
Ik vind de thumbnail van tweakers toch wel erg ondermaats om iets te laten zien. Het is niet alleen veel te klein, alles wat niet een 4:3 verhouding heeft, wordt ook nog eens opgevuld met witte balken.

Dus ipv dit
Klein

Of dit

Wil ik dit

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Helemaal mee eens. Ik mis een aanklikbare standaardlink in het fotoalbum op fatsoenlijke grootte die zelf al voldoende groot is om te bekijken ook al jaren. Nu moet je die zelf met relatief veel moeite maken als je dat per se wilt. De 'grote' thumbnail is nu veel te klein. Die aanpassing kan toch niet veel werk zijn lijkt me. Begin daar nou in elk geval eens mee zou ik zeggen. :)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Als je de grote thumbnail veel groter maakt kan je het geen thumbnail meer noemen. Dan vraag je feitelijk gewoon aan Tweakers om meerdere groottes van je foto op te slaan. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik noem het ook geen thumbnail. Het is gewoon een foto op 'bekijkbaar' formaat waarop je kunt klikken voor de full-size foto die anders die rode randen zou geven als je die direct in het forum plaatst.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:24

Wormaap

Moderator Foto & Video
W.m.b. is de vraag daar inderdaad vrij eenvoudig: de maximumbreedte van het forum is 800px. Als 茅茅n van de automatisch gegenereerde thumbnails (of fotoformaten, if you so wish) 800px breed is, dan zijn we er w.m.b.
Doorklikbaar naar origineel en voor FV is het functionaliteit genoeg. Een volledige overhaul van het fotoalbum zou leuk zijn, maar als ik al eens niet elke foto die ik op GoT wil laten zien twee keer moet exporteren en twee keer moet uploaden, ben ik al heel blij :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Als je dat dan ook nog eens optioneel maakt, dus je moet even een vinkje aan zetten, dan is het argument dat het zonde is van de storage ook van tafel. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Het uploaden vanaf mobiel (wat tegenwoordig toch echt de hoofdbron is) is daarnaast toch echt wel een moderne vereiste.

Op dit moment lukt het wel vanaf mobiel, maar het aantal handelingen is enorm omslachtig (tweede tabblad of venster, daarna kopieren van de gehele code, geconfronteerd worden dat thumbnail niet voldoet ). Laat staan dat je er meerdere foto's in 1 post wilde.

Zelfs de meest ouderwetse forum software (bijv SMF) kan dit tegenwoordig gewoon inline, incl preview, direct met post editen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wormaap schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:32:
Een volledige overhaul van het fotoalbum zou leuk zijn, maar als ik al eens niet elke foto die ik op GoT wil laten zien twee keer moet exporteren en twee keer moet uploaden, ben ik al heel blij :)
De reden dat je nu toch vrij vaak die rode randen ziet is omdat deze optie er (nog) niet is en mensen het te veel werk vinden om die twee formaten zelf te maken, te uploaden en zelf in een link te zetten. De winst zal zeker zijn dat je dus veel minder vaak die rode randen zult zien. :)

Als mensen een afbeelding van een andere site met een link insluiten en die afbeelding is ook eigenlijk te groot zodat je die rode randen krijgt dan zou het op zich ook wel handig/netjes zijn als de forumsoftware zo'n aanklikbare kleinere versie zou genereren en zou plaatsen maar dan moet Tweakers natuurlijk die lagere resolutie zelf opslaan wat weer ruimte kost (nog afgezien van mogelijke 'rechten' aspecten) dus ik kan begrijpen dat daar de nodige haken en ogen aan zouden zitten en dat dit daarom niet als de betere optie zou worden gezien.

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 13-01-2019 14:54 (32%)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Get!em schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:21:
Het uploaden vanaf mobiel (wat tegenwoordig toch echt de hoofdbron is) is daarnaast toch echt wel een moderne vereiste.

Op dit moment lukt het wel vanaf mobiel, maar het aantal handelingen is enorm omslachtig (tweede tabblad of venster, daarna kopieren van de gehele code, geconfronteerd worden dat thumbnail niet voldoet ). Laat staan dat je er meerdere foto's in 1 post wilde.

Zelfs de meest ouderwetse forum software (bijv SMF) kan dit tegenwoordig gewoon inline, incl preview, direct met post editen.
Nou niet alleen vanaf mobiel is het enorm omslachtig, ook vanaf de desktop hoor !
Per foto aanklikken, maar 6 (ofzo) per keer, geen auto resize oid.

Gabri毛l Ryzen

• Kecin
Hey @Femme , had het al eerder gevraagd in het topic maar wellicht heb je nu tijd om een antwoord te typen :P. Is er al meer bekend of het wel/niet bespreekbaar is gemaakt en of het ergens op een roadmap staat? De plusjes in de TS tikken behoorlijk aan :).

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:18
De pagina is als een van de weinige pagina's ook nog steeds niet responsive :O

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 29-01-2019 14:47 (38%)

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zijn ons er van bewust dat het fotoalbum k*t is, maar helaas is er nog wel meer aan input van user generated content op mobiele devices dat onze aandacht verdiend. We gaan hier latern dit jaar aandacht aan besteden, maar ik kan niet beloven dat het fotoalbum er onderdeel van zal zijn.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

WCA

Voorheen: GreNade

Femme schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:36:
We zijn ons er van bewust dat het fotoalbum k*t is, maar helaas is er nog wel meer aan input van user generated content op mobiele devices dat onze aandacht verdiend. We gaan hier latern dit jaar aandacht aan besteden, maar ik kan niet beloven dat het fotoalbum er onderdeel van zal zijn.
Is hier wellicht iets meer over bekend inmiddels?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben ook benieuwd, want ik schakel nog te vaak naar IMGbb over, en nu TinyPic offline gegaan is, kan je erop wachten dat ImgBB op den duur ook zal klappen met nog meer dode foto's als gevolg. Als er nu meer prioriteit gegeven wordt aan deze feature, dan zal op den duur hier wel gestopt worden met die gratis uploadsites.

Ik denk dat de community best wel bereid is om mee te denken aan over hoe hun een goede upload-feauture in het forum verwerkt zien. Ikzelf denk dan aan een drag 'n drop feature om foto's naar de textarea te slepen, waarna ze als een soort attachment onder de textbox staan vermeld, en dat je ze met een druk op de knop via Javascript (net als een gemiddelde UBB-knop) deze op de juiste plek kunnen plaatsen in het bericht. Op mobieltjes dan uiteraard met een duidelijke knop: 'Voeg foto toe'

AW_Bos wijzigde deze reactie 15-10-2019 12:42 (13%)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:14
AW_Bos schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:39:
Ik ben ook benieuwd, want ik schakel nog te vaak naar IMGbb over, en nu TinyPic offline gegaan is, kan je erop wachten dat ImgBB op den duur ook zal klappen met nog meer dode foto's als gevolg. Als er nu meer prioriteit gegeven wordt aan deze feature, dan zal op den duur hier wel gestopt worden met die gratis uploadsites.

Ik denk dat de community best wel bereid is om mee te denken aan over hoe hun een goede upload-feauture in het forum verwerkt zien. Ikzelf denk dan aan een drag 'n drop feature om foto's naar de textarea te slepen, waarna ze als een soort attachment onder de textbox staan vermeld, en dat je ze met een druk op de knop via Javascript (net als een gemiddelde UBB-knop) deze op de juiste plek kunnen plaatsen in het bericht. Op mobieltjes dan uiteraard met een duidelijke knop: 'Voeg foto toe'
Wat hij zegt :Y

Without magic smoke, it ain't broken!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True