Request: fotoopslag beter beheerbaar maken (via o.a. mobiel)

Pagina: 1
Acties:
  • 7.321 views

Acties:
  • +181 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Dag allemaal,

De topictitel dekt eigenlijk de lading al. A.d.h.v. de volgende reactie van @himlims_ hierzo open ik dit topic:
himlims_ in 'plan: Finetunen van de lay-out en hands-on - Development-iterati...

Graag zou ik het Tweakers fotoalbum beter willen gebruiken op de destop en mobiel door bijvoorbeeld:
- Meerdere afbeeldingen tegelijkertijd te kunnen uploaden
- Afbeeldingen via de mobiel kan uploaden
- Afbeeldingen makkelijker in een forumpost plaatsen

Ik ben benieuwd naar de reacties :), ik kon zo snel geen ander topic vinden met dezelfde request.
Ik verneem ook graag input van andere mensen voor deze request, er zijn vast nog betere/snellere/leukere varianten te bedenken op bovenstaande.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 17-10-2017 15:22 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 08:47
Afbeeldingen in je posts kunnen toevoegen is sowieso een mooie feature :) Drag and drop of copypasta zou ook een stuk gebruiksvriendelijker zijn tov hoe het nu gaat via een pop-up scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door TheUninvited op 17-10-2017 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dank voor moeite om topic te maken.

Feature is al eens vaker aangehaald, was plan voor later. Maar inmiddels paar jr verder en helaas weinig verandering.

Insluiten vanuit desktop is het niet ideaal (omdat op individuele basis moet) maar wanneer je paar foto's met mobiele hebt gemaakt, en die wilt insluiten in topic is gewoonweg "onmogelijk". Anno 2017 is er eigenlijk geen excuus voor dat het er niet is.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er staat vziw nog steeds een complete overhaul op de roadmap voor het Fotoalbum. Punt is wel, dat moet ingepland worden en tijd voor beschikbaar zijn. Dat is het grootste probleem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:53

masauri

aka qwybyte

Hier wil ik ook voor stemmen, word hoog tijd dat dit is op de schop gaat.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-06 19:50
Hero of Time schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
Er staat vziw nog steeds een complete overhaul op de roadmap voor het Fotoalbum. Punt is wel, dat moet ingepland worden en tijd voor beschikbaar zijn. Dat is het grootste probleem.
Klinkt heel bot misschien, maar hebben ze hier inmiddels niet al jaren de tijd voor gehad? Smartphones zijn toch al de nodige jaren een hot item.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:03:
Meenemen in de volgende stem-ronde voor de volgende sprint ? :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Danny.G schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Klinkt heel bot misschien, maar hebben ze hier inmiddels niet al jaren de tijd voor gehad? Smartphones zijn toch al de nodige jaren een hot item.. :P
Ja, maar je hebt nog te maken met prio e.d.
DennusB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

Meenemen in de volgende stem-ronde voor de volgende sprint ? :D
Kan niet. Daar is dit veel te groot voor. Dit pak je niet 'eventjes' op om in een enkele sprint te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:01:

[...]

Kan niet. Daar is dit veel te groot voor. Dit pak je niet 'eventjes' op om in een enkele sprint te doen. ;)
Opdelen in kleinere stukjes dan :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-06 19:50
[...]
Ja, maar je hebt nog te maken met prio e.d.
Uiteraard, maar dat hoeft geen maanden tot jaren te duren lijkt mij. Dit lijkt anders een erg gewenste request te zijn als je naar de upvotes in korte tijd van dit topic alleen al kijkt.. En dan nog niet te spreken over de 'zwijgende' massa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Even inhakend op dit topic, het zou fijn zijn als de thumbnails ook wat groter kunnen, 800 pixels aan de langste rand oid.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Erasmo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:28:
Even inhakend op dit topic, het zou fijn zijn als de thumbnails ook wat groter kunnen, 800 pixels aan de langste rand oid.
En dit is dus de reden dat ik het niet voor grote foto's gebruik. Ze worden op in de huidige resolutie geüpload, wat rode randen en waarschuwingsmeldingen in het topic geeft, of je kan ze als kleine thumbnail zien. Maar niet tot een resolutie die netjes in het topic past.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kun je aangeven of "dit" opgenomen wordt/is in de roadmap/bugtracker(?)
meen me te herinneren dat ik ergens toegang heb/had tot mantis voor t.net; waar vind ik die ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

himlims_ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:39:
[...]

kun je aangeven of "dit" opgenomen wordt/is in de roadmap/bugtracker(?)
meen me te herinneren dat ik ergens toegang heb/had tot mantis voor t.net; waar vind ik die ook al weer?
Geen idee, ik heb geen inzicht in de roadmap en lijst met tickets. Ik houd gewoon (redelijk) goed bij (in m'n hoofd) wat er in MF wordt gevraagd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er staat helaas geen overhaul van het fotoalbum op de roadmap. Het is wel duidelijk dat er bij veel mensen behoefte is aan betere functionaliteit. Ik ga dit ter sprake brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Femme schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:52:
Er staat helaas geen overhaul van het fotoalbum op de roadmap. Het is wel duidelijk dat er bij veel mensen behoefte is aan betere functionaliteit. Ik ga dit ter sprake brengen.
is er iets nieuws te melden over het uploaden/insluiten van foto(screenshot) in topics via de mobiele telefoon? Dat is gewoon rete omslachtig (anno 2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik denk dat er al veel blij zullen zijn met een batch upload van foto's, handmatig alles aanklikken is gewoon heel onhandig omdat je dan zelf moet bijhouden welk je al wel en niet hebt geupload..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zo heeft iemand ooit een foto-batch uploader gemaakt;
trigen's blog: Tweakers fotoalbum images uploader

(werkt overigens niet meer)

en biedt voro de mobiele bezoekers geen oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Is het sindsdien al ten sprake gekomen en kan je wellicht al wat delen :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is er iets te melden hierover?

blijft zo freaking omslagtig om gemaakte foto, via mobiel, in te sluiten in topic.

voor tech website van jaar is dat gewoon slecht :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-06 09:43
Deze feature kan je zo groot (en zo klein) maken als je zelf wil natuurlijk.

De basiszaken zijn er al, om de upload bruikbaar te maken zijn er eigenlijk maar 2 dingen nodig:

- Inline upload vanuit postscherm ipv via popup met copy/paste
- Automatisch plaatsen van een normaal formaat afbeelding ipv origineel als dat veel te groot is.

Waarbij de eerste het belangrijkst is om de usability enorm te vergroten. Dat is iets dat geen weken (of zelfs dagen) developertijd nodig heeft. De infrastructuur is er namelijk al.

Een complete overhaul van de fotoalbums is natuurlijk leuk, maar dan zou ik eerder kijken naar een complete overhaul/modernisatie van het forum/de community.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij een ander forum met custom software waar een devver mee bezig is, kijken we veel naar oplossingen bij andere websites hoe zaken zijn opgelost om het zowel desktop als mobiel vriendelijk te maken.
Tweakers.net is hiervoor dikwijls een goed voorbeeld omdat er (zoals een techsite betaamt) qua techniek en mobielvriendelijkheid voorop gelopen wordt (er is immers geen app).

Echter is het qua fotofunctionaliteit (foto's posten) echt nog 1999. Ik merk van mezelf dat het me echt tegenhoud om iets toe te voegen qua beeld. Het gebruik verschuift steeds meer naar mobiel. Hoog nodig dat er aandacht aan besteed wordt!

(edit1: mocht je dit ook vinden, geef dan een duimpje aan de openingspost! hierdoor verschuift de prio op de backlog voor tweakers!)

Edit 2
Zo, na 10 minuten promoten zijn we ondertussen naar plek 3 op de featurelist gestegen. Nog een paar promoties erbij dan staan we tweede.

Edit2 En na een uur promoten staat deze feature nu op plek 2 :P :>

[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 04-12-2018 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

himlims_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:33:
is er iets te melden hierover?

blijft zo freaking omslagtig om gemaakte foto, via mobiel, in te sluiten in topic.

voor tech website van jaar is dat gewoon slecht :Y
True, ik maak dan tegenwoordig bijna alleen gebruik van imgbb. Je kan daar ook kopieren/plakken doen van een afbeelding i.p.v. een heel bestand, en dan hief je enkel nog de UBB-code op het forum pasten.
Easy as pie...

Maar wat als imgbb ooit (?) zal verdwijnen?

Ik hoop dat Tweakers in 2019 meer tijd gaat besteden aan de overhaul van het fotoalbum en de uploadmogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2018 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

AW_Bos schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:44:
[...]

Maar wat als imgbb ooit (?) zal verdwijnen?
Dat is inderdaad de beste reden om dit op de eigen (tweakers) hosting te faciliteren. Topics blijven leesbaar, ook na 3jaar.
Meeste topics hier, die afhankelijk zijn van images, zijn niet meer leesbaar na 1 jaar, omdat er tijdelijke hostingsoplossingen als tinyimg worden gebruikt.

(voorbeeld van het forum waar ik meehelp met ontwikkelen, daar zijn de threads zelfs na 15 jaar nog steeds leesbaar inclusief images, en die zijn dan ook een belangrijk onderdeel van de informatie. Users wijzen elkaar er zelfs op, als een ingevoegd image via hotlink staat, dat deze alsnog geupload moet worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Get!em schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:20:
Bij een ander forum met custom software waar een devver mee bezig is, kijken we veel naar oplossingen bij andere websites hoe zaken zijn opgelost om het zowel desktop als mobiel vriendelijk te maken.
Tweakers.net is hiervoor dikwijls een goed voorbeeld omdat er (zoals een techsite betaamt) qua techniek en mobielvriendelijkheid voorop gelopen wordt (er is immers geen app).

Echter is het qua fotofunctionaliteit (foto's posten) echt nog 1999. Ik merk van mezelf dat het me echt tegenhoud om iets toe te voegen qua beeld. Het gebruik verschuift steeds meer naar mobiel. Hoog nodig dat er aandacht aan besteed wordt!

(edit1: mocht je dit ook vinden, geef dan een duimpje aan de openingspost! hierdoor verschuift de prio op de backlog voor tweakers!)

Edit 2
Zo, na 10 minuten promoten zijn we ondertussen naar plek 3 op de featurelist gestegen. Nog een paar promoties erbij dan staan we tweede.

Edit2 En na een uur promoten staat deze feature nu op plek 2 :P :>
Waar heb je gepromoot? :P Ik zie alleen maar +1'en voorbij komen op de TS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik weet zeker dat Tweakers dit mooier kan implementeren dan wat er nu is (weg met die popupjes)
Bij het plaatsen van een bericht een knopje met 'voeg afbeelding toe'. En dat er dan een drag 'n drop scherm bij komt, waar je dan foto's naar kan 'sleuren 'n pleuren' waarbij je dan met knopjes de bestandsnamen in de textbox kan klikken als img-rml-tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kecin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:37:
[...]

Waar heb je gepromoot? :P Ik zie alleen maar +1'en voorbij komen op de TS :)
In een paar topics met fanatiek veel foto Posts.

Zia oa landschap, trein en vliegtuig topics.
Maar kan me voorstellen dat je notificatie belletje groen gloeiend staat ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 05-12-2018 08:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
sapphire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:52:
Nouja gezien de grote jaarlijks toename van views vanaf een smartphone is een thumbnail nog niet eens zo verkeerd.
Scheelt data en bij smartphones is de resolutie in de breedte toch vaak rond de 1080 pixels.

Full/hi-res kan altijd op de lap- desktop bekeken worden via de thumbnail :)
Gonadan schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:36:
Het gaat wat off-topic maar GoT ondersteunt die functionaliteit toch gewoon? Je kunt twee maten kiezen en doorklikken naar volledig kan dan ook.
Ook op mobiel heb ik dat mechanisme liever, dan kan ik tenminste wel gewoon volwaardig inzoomen als ik details wil zien.
Mijn klacht is eerder de limiet qua grootte, een standaard foto van mobiel moet je zelf eerst verkleinen voordat je hem kunt uploaden. :D
Ik vind de thumbnail van tweakers toch wel erg ondermaats om iets te laten zien. Het is niet alleen veel te klein, alles wat niet een 4:3 verhouding heeft, wordt ook nog eens opgevuld met witte balken.

Dus ipv dit
Klein

Of dit
Klein

Wil ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIn4FPBTLk7MnTGSABsXVxKE/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Helemaal mee eens. Ik mis een aanklikbare standaardlink in het fotoalbum op fatsoenlijke grootte die zelf al voldoende groot is om te bekijken ook al jaren. Nu moet je die zelf met relatief veel moeite maken als je dat per se wilt. De 'grote' thumbnail is nu veel te klein. Die aanpassing kan toch niet veel werk zijn lijkt me. Begin daar nou in elk geval eens mee zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je de grote thumbnail veel groter maakt kan je het geen thumbnail meer noemen. Dan vraag je feitelijk gewoon aan Tweakers om meerdere groottes van je foto op te slaan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik noem het ook geen thumbnail. Het is gewoon een foto op 'bekijkbaar' formaat waarop je kunt klikken voor de full-size foto die anders die rode randen zou geven als je die direct in het forum plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
W.m.b. is de vraag daar inderdaad vrij eenvoudig: de maximumbreedte van het forum is 800px. Als één van de automatisch gegenereerde thumbnails (of fotoformaten, if you so wish) 800px breed is, dan zijn we er w.m.b.
Doorklikbaar naar origineel en voor FV is het functionaliteit genoeg. Een volledige overhaul van het fotoalbum zou leuk zijn, maar als ik al eens niet elke foto die ik op GoT wil laten zien twee keer moet exporteren en twee keer moet uploaden, ben ik al heel blij :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je dat dan ook nog eens optioneel maakt, dus je moet even een vinkje aan zetten, dan is het argument dat het zonde is van de storage ook van tafel. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het uploaden vanaf mobiel (wat tegenwoordig toch echt de hoofdbron is) is daarnaast toch echt wel een moderne vereiste.

Op dit moment lukt het wel vanaf mobiel, maar het aantal handelingen is enorm omslachtig (tweede tabblad of venster, daarna kopieren van de gehele code, geconfronteerd worden dat thumbnail niet voldoet ). Laat staan dat je er meerdere foto's in 1 post wilde.

Zelfs de meest ouderwetse forum software (bijv SMF) kan dit tegenwoordig gewoon inline, incl preview, direct met post editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wormaap schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:32:
Een volledige overhaul van het fotoalbum zou leuk zijn, maar als ik al eens niet elke foto die ik op GoT wil laten zien twee keer moet exporteren en twee keer moet uploaden, ben ik al heel blij :)
De reden dat je nu toch vrij vaak die rode randen ziet is omdat deze optie er (nog) niet is en mensen het te veel werk vinden om die twee formaten zelf te maken, te uploaden en zelf in een link te zetten. De winst zal zeker zijn dat je dus veel minder vaak die rode randen zult zien. :)

Als mensen een afbeelding van een andere site met een link insluiten en die afbeelding is ook eigenlijk te groot zodat je die rode randen krijgt dan zou het op zich ook wel handig/netjes zijn als de forumsoftware zo'n aanklikbare kleinere versie zou genereren en zou plaatsen maar dan moet Tweakers natuurlijk die lagere resolutie zelf opslaan wat weer ruimte kost (nog afgezien van mogelijke 'rechten' aspecten) dus ik kan begrijpen dat daar de nodige haken en ogen aan zouden zitten en dat dit daarom niet als de betere optie zou worden gezien.

[ Voor 32% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-01-2019 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Get!em schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:21:
Het uploaden vanaf mobiel (wat tegenwoordig toch echt de hoofdbron is) is daarnaast toch echt wel een moderne vereiste.

Op dit moment lukt het wel vanaf mobiel, maar het aantal handelingen is enorm omslachtig (tweede tabblad of venster, daarna kopieren van de gehele code, geconfronteerd worden dat thumbnail niet voldoet ). Laat staan dat je er meerdere foto's in 1 post wilde.

Zelfs de meest ouderwetse forum software (bijv SMF) kan dit tegenwoordig gewoon inline, incl preview, direct met post editen.
Nou niet alleen vanaf mobiel is het enorm omslachtig, ook vanaf de desktop hoor !
Per foto aanklikken, maar 6 (ofzo) per keer, geen auto resize oid.

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hey @Femme , had het al eerder gevraagd in het topic maar wellicht heb je nu tijd om een antwoord te typen :P. Is er al meer bekend of het wel/niet bespreekbaar is gemaakt en of het ergens op een roadmap staat? De plusjes in de TS tikken behoorlijk aan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 12:55
De pagina is als een van de weinige pagina's ook nog steeds niet responsive :O

[ Voor 38% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 29-01-2019 14:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zijn ons er van bewust dat het fotoalbum k*t is, maar helaas is er nog wel meer aan input van user generated content op mobiele devices dat onze aandacht verdiend. We gaan hier latern dit jaar aandacht aan besteden, maar ik kan niet beloven dat het fotoalbum er onderdeel van zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

WCA

Femme schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:36:
We zijn ons er van bewust dat het fotoalbum k*t is, maar helaas is er nog wel meer aan input van user generated content op mobiele devices dat onze aandacht verdiend. We gaan hier latern dit jaar aandacht aan besteden, maar ik kan niet beloven dat het fotoalbum er onderdeel van zal zijn.
Is hier wellicht iets meer over bekend inmiddels?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben ook benieuwd, want ik schakel nog te vaak naar IMGbb over, en nu TinyPic offline gegaan is, kan je erop wachten dat ImgBB op den duur ook zal klappen met nog meer dode foto's als gevolg. Als er nu meer prioriteit gegeven wordt aan deze feature, dan zal op den duur hier wel gestopt worden met die gratis uploadsites.

Ik denk dat de community best wel bereid is om mee te denken aan over hoe hun een goede upload-feauture in het forum verwerkt zien. Ikzelf denk dan aan een drag 'n drop feature om foto's naar de textarea te slepen, waarna ze als een soort attachment onder de textbox staan vermeld, en dat je ze met een druk op de knop via Javascript (net als een gemiddelde UBB-knop) deze op de juiste plek kunnen plaatsen in het bericht. Op mobieltjes dan uiteraard met een duidelijke knop: 'Voeg foto toe'

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 15-10-2019 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 12:48
AW_Bos schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:39:
Ik ben ook benieuwd, want ik schakel nog te vaak naar IMGbb over, en nu TinyPic offline gegaan is, kan je erop wachten dat ImgBB op den duur ook zal klappen met nog meer dode foto's als gevolg. Als er nu meer prioriteit gegeven wordt aan deze feature, dan zal op den duur hier wel gestopt worden met die gratis uploadsites.

Ik denk dat de community best wel bereid is om mee te denken aan over hoe hun een goede upload-feauture in het forum verwerkt zien. Ikzelf denk dan aan een drag 'n drop feature om foto's naar de textarea te slepen, waarna ze als een soort attachment onder de textbox staan vermeld, en dat je ze met een druk op de knop via Javascript (net als een gemiddelde UBB-knop) deze op de juiste plek kunnen plaatsen in het bericht. Op mobieltjes dan uiteraard met een duidelijke knop: 'Voeg foto toe'
Wat hij zegt :Y

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Femme schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:36:
kunnen wel een crowdfunding organiseren; hoeveel hebben we nodig als goal? zodat eenvoudig (meerdere) fotos kan uploaden, en insluiten in reactie/topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een crowdfunding met chocotoff's voor de developers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 10:31

player-x

Disruptive by design

Heb ook wel wat voorstellen ter verbetering.

1. Een film strip voor het forum, waar foto's die in een bepaalde map zitten wordt weer gegeven, en waar je daarna een overlay krijgt als in de FP, of bij product foto's in de PW.

2. Zou Tweakers kunnen overwegen om iedere nieuwe Tweaker bv 50MB te geven zodat ze op het forum makkelijk plaatjes kunnen gebruiken, en die plaatjes na een bepaalde tijd niet verdwijnen, wat van die lelijke gaten in oudere post veroorzaakt.
Uiteraard eerst zonder de mogelijkheid om die op andere site te gebruiken zonder de benodigde karma.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AW_Bos schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:40:
Een crowdfunding met chocotoff's voor de developers?
denk je dat helpt? Zet wel een get-funded campagne op :+ weet alleen niet met welke targets en "end goal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De feature kan door hier te stemmen op de roadmap voor 2020 komen!

plan: Community Pick XXL: maak jouw keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Het staat eindelijk op de community pick! Kies en stem!
Brilsmurfffje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:18:
De feature kan door hier te stemmen op de roadmap voor 2020 komen!

Oeps... Dubbelpost zonder dat ik het doorhad :'( :*) :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Kecin op 13-01-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ook gestemd! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Het lijkt erop dat de poll heeft gewonnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat een heerlijk begin van 2020! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* whooot zal zeer gewaardeerd worden wanneer geïmplementeerd, geen idee wat verhouding desktop/mobiel is. Maar denk dat Moviel ook nodige hits genereren op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Femme :> *O*

volgens mij kan deze dicht :)

[ Voor 47% gewijzigd door himlims_ op 03-03-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:34:
Wat een heerlijk begin van 2020! :D
Wat een heerlijk begin van maart O+

[ Voor 68% gewijzigd door AW_Bos op 03-03-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ik nog steeds mis, is dat de bestandsnaam wordt overgenomen als titel. Of werd dat nou niet gedaan uit privacy-overwegingen?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nog steeds jammer dat ik net een foto op mijn telefoon gemaakt heb, en dat deze bij het uploaden "te groot was". Ik gok dat er nog een limiet van 5 MB op zit wat met menig camera niet meer van deze tijd is. De foto was 5,70 MB.

De flow is er :) oOo
Enkel het limiet nog :/ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:18:
Nog steeds jammer dat ik net een foto op mijn telefoon gemaakt heb, en dat deze bij het uploaden "te groot was". Ik gok dat er nog een limiet van 5 MB op zit wat met menig camera niet meer van deze tijd is. De foto was 5,70 MB.

De flow is er :) oOo
Enkel het limiet nog :/ ;)
Klopt, ik liep gisteravond tegen hetzelfde aan toen ik deze feature aan mijn vrouw wilde laten zien :P

We gaan hier sowieso nog naar kijken. Dat de limiet omhoog moet is duidelijk, de vraag is alleen wat dan de nieuwe limiet moet worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lijkt wel lekker te werken - wat een verademing tozv 'oude'-procedure .. super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

crisp schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Klopt, ik liep gisteravond tegen hetzelfde aan toen ik deze feature aan mijn vrouw wilde laten zien :P

We gaan hier sowieso nog naar kijken. Dat de limiet omhoog moet is duidelijk, de vraag is alleen wat dan de nieuwe limiet moet worden :)
Pak (bij wijze van spreke; of kijk eens op de redactie :P) eens de nieuwe Samsung 20, en maak daar eens een standaard foto mee, en kijk eens wat die voor bestandsformaat heeft. Ook de high-end smartphones moet je kunnen ondersteunen.

Maar het wordt duidelijk dat het limiet geregeld hoger moet worden gelegd. Capaciteittechnisch moet het in het algemeen toch geen probleem meer vormen? (Ik ga er niet vanuit dat iemand een 100 MP foto uploadt van 30 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Daar heb je in iedergeval op de iPhone een oplossing voor:
Grootste nadeel nu nog is dat er een bug in de iOS implementatie zit: oriëntatie wordt uit de bestands metadata weggehaald. Zie voorbeeld hier beneden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrwTBDjYiFK0BSNbP8uqtEbho-w=/f/image/90lfNu2Dr94oBw6mtF6vvn6b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzOi83ezTa_qL2lqq5IsLJrJc_o=/f/image/4nfkwkdmKudr78aRZLBsXEnh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l1TIRKE3g9WuHeN5yViwZrBUNA=/f/image/0ZEt1BgEhZh3m23aECGGMpkT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9f2gQi4t5FpYf9HIqxX7Nc4VJI=/f/image/Ak8bsGcMSyppZJViYmjNtt9D.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Get!em op 04-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar voor zover ik weet doet Android daar niet standaard aan, na het maken van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

crisp schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Wellicht een idee om in de toekomst het zo te bouwen dat plaatjes die geupload worden automatisch tot een acceptabele grootte gecomprimeerd worden?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

crisp

Devver

Pixelated

WCA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Wellicht een idee om in de toekomst het zo te bouwen dat plaatjes die geupload worden automatisch tot een acceptabele grootte gecomprimeerd worden?
Dat doen we ook ;) Maar dat wil nog niet zeggen dat we oneindig grote bestanden moeten accepteren; het kost toch opslag en extra tijd om er thumbs en geoptimaliseerde versies van te maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar als je van een foto van 10 MB iets van 2-3 MB kan maken, scheelt dat al een hoop en kan je daar eventueel de check op maken voor max bestandsgrootte, ipv van het origineel. Die gooi je na optimalisatie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Of wellicht dat zoeits clientside mogelijk is, geen idee hoor. Maar dat zou het probleem wel verhelpen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Ben ik nou de enige die nu de optie mist om een plaatje waarvan je de URL al hebt in te voegen?

Dat was vroeger zo simpel. Plak de URL, selecteer en klik op de Image knop. Nu "moet" ik het eerst lokaal uploaden? (of zelf aan de gang met de [img] tag natuurlijk)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:37

Electrowolf

Mod met Liefde!

Schopje/vraagje

Als ik foto's upload krijgt mijn bestand een random (lange) naam. Graag zou ik zien dat de bestandsnaam weer wordt overgenomen. Dit is erg fijn voor de gebruiksvriendelijkheid en hergebruik van de plaatjes.

In dat zelfde straatje zou het fijn zijn om ook alt teksten weer toe te kunnen voegen.

Beiden dingen zijn ook erg belangrijk voor visueel beperkte mensen. Die kunnen door de tekstuele informatie bij een plaatje beter begrijpen wat ze zouden kunnen zien.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@crisp @Femme waar kan ik de zak Côte d'Or Chokotoff toffee naartoe sturen?

Foto klikken, reageren, comment *O* super fijne feature.

Wat werkt dit toch fijn met mobieltje snel foto’s insluiten.

Zonder twijfel het beste wat in 2020 gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-06 09:58

Moonsugar

Communitymanager

Has wares if you have coin 💰

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.