Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:04
JustVodka schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:18:
[...]

"My Home screen" is de huidige naam van Firefox OS en wordt voor zover ik weet alleen door Panasonic gebruikt. En Panasonic is een relatief kleine speler op de markt. Dit zie je ook terug in de hoeveelheid apps.
Netflix en Amazon Prime video zijn er en vond ik tijdens mijn review periode van de 804 vorig jaar best vlot werken. Doordat het eigenlijk webapps zijn verwacht ik nog steeds de zelfde performance (misschien kan een huidige bezitter dat bevestigen?)
Ik kan me niet herinneren dat ik Videoland het gezien. Als Videoland met het supporten van apps net zo goed is als hun eigen website.. dan heb ik weinig hoop. Staat alleen support voor 2014 en 2015 Panasonic tv's tussen. En bij LG gaan ze volgens de website ook niet verder dan 2014.
Wellicht kan iemand anders hier ook z'n licht over laten schijnen?
Persoonlijk vind ik app support op een "smart" tv zelf niet zo belangrijk. Ik ga er vanuit dat ik uiteindelijk alles op een externe media speler zal kijken zoals nu een Nvidia shield op m'n huidige oude lcd tv en wellicht in de toekomst een Apple tv of iets dergelijks op m'n toekomstige OLED. Dit heeft ook te maken met dat ik geluid via een externe receiver en luidsprekers afspeel.

Netflix support Dolby Vision en vrijwel alle nieuwe Netflix content support Dolby Vision. (natuurlijk geen Dolby Vision op de 804 maar wel HDR10)
Voor zover ik weet support Videoland helemaal geen HDR. En ook meeste content is alleen maar stereo.

Out of the box met de beste presets zijn de verschillen in zowel SDR als HDR tussen c8/b8 en de 804 niet met het blote oog te zien volgens de CalMan benchmarks waar in theorie de Panasonic de winnaar is. Maar beide met een afwijking onder de 3 is dat niet te zien.
Ik heb zelf nooit een Panasonic OLED en LG met Dolby Vision naast elkaar gezien, maar ik heb pas wel met een gekalibreerde LG E8 mogen spelen met daaraan een Panasonic UHD Bluray speler waar ik van alles met de HDR settings heb gedaan.
Verschil tussen SDR en HDR10 vind ik groot, ik zie het zelf gelijk. Al is het ook sterk afhankelijk van de content. Er zijn series op Netflix waar ik het verschil tussen HDR en SDR bijna niet kan zien.
Verschil tussen HDR10 en Dolby vision vond ik niet zo groot op de E8. Ik denk dat veel mensen het niet eens zullen zien, zelfs niet op twee tv's naast elkaar totdat je erop gewezen wordt waar je op moet letten. En natuurlijk ook hier verschil tussen de verschillende titels. Ik zag wel een aardig verschil tussen HDR10 en Dolby Vision bij de eerste aflevering van Love Death + Robots op Netflix. Maar voornaamste punten waar Dolby Vision verschil zou kunnen maken worden door de compressie van Netflix al een beetje teniet gedaan.
Verschil tussen HDR10 en Dolby Vision was iets duidelijker te zien met UHD Blurays. Maar nog steeds een klein verschil. Ik kan zelf het verhaal nog groter maken, maar Vincent Teoh van HDTVtest kanaal op you tube kan het een stuk beter uitleggen. En zijn ervaringen komen aardig overeen met de mijne.
YouTube: Dolby Vision vs HDR10 4K Blu-ray HDR Comparison
YouTube: Apple TV 4K Dolby Vision vs HDR10 Picture Quality Comparison
Het verhaal van Vincent Teoh en mijn ervaring met de E8 gaan natuurlijk niet over Panasonic, maar aangezien Panasonic de zelfde OLED panelen gebruikt verwacht ik het zelfde verschil.

Als ik zou moeten kiezen tussen b8/c8 of de 804... zou dat een hele lastige keuze zijn. Maar met de prijzen van vandaag in de Pricewatch zou ik de LG 55" c8 nemen voor 1249,- ipv de 55" 804 voor 1649,-
Maar ook bij gelijke prijs zou ik waarschijnlijk voor de LG gaan. Aangezien mijn glazenbol al poosje stuk is weet ik niet wat de verschillende HDR standaarden in de toekomst gaan doen. Maar gezien de huidige stand van zaken staat het markt aandeel van Dolby Vision duidelijk voor op HDR10+
En de C8 heeft 4 full speed hdmi aansluitingen en de Panasonic maar 2.

Maar beide tv's zijn prima tv's.
Bedankt voor je uitvoerige antwoord.

De video's van Vincent ken ik, hij is een goede reviewer en heeft ook nog eens droge humor:-)

Voor wat betreft Dolby Vision ik denk dat je dit dus enkel goed ziet op UHD discs, deze zijn nog wat prijzig of dien je via Ebay te kopen en dan nog heb je als je kijkt op de website https://4kmedia.org/real-or-fake-4k/ een beperkt aanbod van wat echt in 4K is opgenomen.
Vincent laat zien dat de Netflix 4K weinig uitmaakt door de compressie, dus in dat opzicht maakt het weinig uit, lijkt me. Wellicht dat er betere streaming diensten komen, maar ik verwacht niet dat Disney+ of andere aanbieders die beter voor elkaar krijgen aangezien ze tegen bandbreedte issues zullen aanlopen, gok ik.

Voor wat betreft My homescreen/smart tv gedeelte, ik ben het met je eens dat een externe mediaspeler beter is, maarja vriendin wil niet nog eens een afstandsbediening erbij. En zij gebruikt Android, ik Apple dus ja welke mediaplayer kies je. Ook bij ons zal het geluid van de tv niet belangrijk zijn. We hebben geen surround maar een mooie stereo setup en het geluid zal via de TV middels toslink naar Cambridge 851D dac gaan. Zag dat de Apple TV overigens gen audio output heeft, dus dat zal dan via de TV output lopen....zolang het maar geen synchronisatieproblemen oplevert is er niets aan de hand.

Terug te komen op wat de beste keuze zou zijn en daar hangt DV denk ik toch vanaf, aangezien je een tv voor een langere periode koopt en ik nadat er een OLED gekocht is de bluray speler ook ga upgraden (eentje die mooie upscaled daar ik best wat blu rays heb en niet allemaal ga verkopen om de 4k versies te kopen, sowieso zijn die niet eens allemaal beschikbaar) en niet wil dat ik dan geen DV heb zou mijn keuze nu ook neigen naar de C8.

Wel lees ik in de 2019 Panasonic line-up dat de GZW954 zowel HDR10, HDR10+ als Dolby Vsion zal ondersteunen.....misschien wacht ik nog wel even en kijk wat de prijsontwikkeling/reviews van deze tv gaat doen. Ergens houd ik een zwak voor Panasonic door de plasma's die ze hebben gemaakt:-)
De GZW2004 wordt echt te duur en aangezien we voornamelijk 'savonds kijken is een een te fel beeld niet wenselijk.

ps je verhaalt wat betreft prijzen klopt, ik heb Smits Arnhem gebeld en zowel de C8 als de 804 worden voor 1199 aangeboden. De verkoper aan de telefoon vertelde mij dat de Panasonic iets natuurlijkere kleuren zou hebben omdat zij het plasma beeld willen nastreven op hun Oleds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
MrGab schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:27:

Vincent laat zien dat de Netflix 4K weinig uitmaakt door de compressie, dus in dat opzicht maakt het weinig uit, lijkt me. Wellicht dat er betere streaming diensten komen, maar ik verwacht niet dat Disney+ of andere aanbieders die beter voor elkaar krijgen aangezien ze tegen bandbreedte issues zullen aanlopen, gok ik.
Wat compressie van streaming services hoop ik dat de nieuwe AV1 codec (vrijwel alle grote markt spelers zitten in dit project) iets gaat helpen. 30% efficienter. Maar ben bang dat ze dit eerder als bandbreedte besparing gaan gebruiken dan betere kwaliteit.
Voor wat betreft My homescreen/smart tv gedeelte, ik ben het met je eens dat een externe mediaspeler beter is, maarja vriendin wil niet nog eens een afstandsbediening erbij.
Het afstandbedingen en vriendin probleem heb ik opgelost met een Logitech Harmony Elite. Niet goedkoop, maar het werkt wel. 1 Afstandsbediening voor alles. TV, receiver, blurayspeler, Nvidia shield, PS4, Philips Hue verlichting en zelfs de Dyson ventilator.
Wel lees ik in de 2019 Panasonic line-up dat de GZW954 zowel HDR10, HDR10+ als Dolby Vsion zal ondersteunen
Zoals ik ook eerder in dit topic heb geschreven ga ik waarschijnlijk ook voor de GZW954. Maar ook de 2019 OLED tv's van Philips staan op de nominatie want deze gaan ook Dolby Vision supporten naast HDR10+.
De Philips tv's hebben Ambilight wat leuk is (geen must) en draaien op Android TV waar ik op zich een fan van ben (NVidia Shield draait ook Android TV) Maar waarschijnlijk zit in de Philips TV de zelfde trage Mediatek SoC als vorig jaar die niet vooruit te branden is.
De verkoper aan de telefoon vertelde mij dat de Panasonic iets natuurlijkere kleuren zou hebben omdat zij het plasma beeld willen nastreven op hun Oleds.
Wanneer je beide tv's in de juiste beeld modus zet Cinema op de LG als ik het goed heb en Professional 1/isfccc op de Panasonic dan zie je het verschil tussen de twee tv's echt niet met het blote oog.
Ja de verkoper heeft in theorie gelijk, maar in de praktijk maakt het eigenlijk niets uit.

In mijn review van de FZW804 https://tweakers.net/prod...fzw804-zwart.html#part_15 heb ik ook nog stukje geschreven over DTS. Dit zal waarschijnlijk ook gaan spelen voor de GZW954, maar zal voor jou waarschijnlijk geen probleem vormen behalve dat je misschien even naar de HDMI settings van een eventuele BluRay speler moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:04
JustVodka schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Wat compressie van streaming services hoop ik dat de nieuwe AV1 codec (vrijwel alle grote markt spelers zitten in dit project) iets gaat helpen. 30% efficienter. Maar ben bang dat ze dit eerder als bandbreedte besparing gaan gebruiken dan betere kwaliteit.
Ah ken deze ontwikkeling niet, zal me er eens in verdiepen. Toch denk ik dat je altijd een concessie doet met streaming. Dat is de prijs die je betaalt voor het gemak van zo'n dienst.

[...]

Het afstandbedingen en vriendin probleem heb ik opgelost met een Logitech Harmony Elite. Niet goedkoop, maar het werkt wel. 1 Afstandsbediening voor alles. TV, receiver, blurayspeler, Nvidia shield, PS4, Philips Hue verlichting en zelfs de Dyson ventilator.
Oei, dat is niet goedkoop, wel een mooi ding zeg.
[...]

Zoals ik ook eerder in dit topic heb geschreven ga ik waarschijnlijk ook voor de GZW954. Maar ook de 2019 OLED tv's van Philips staan op de nominatie want deze gaan ook Dolby Vision supporten naast HDR10+.
De Philips tv's hebben Ambilight wat leuk is (geen must) en draaien op Android TV waar ik op zich een fan van ben (NVidia Shield draait ook Android TV) Maar waarschijnlijk zit in de Philips TV de zelfde trage Mediatek SoC als vorig jaar die niet vooruit te branden is.
Hopelijk daalt de prijs snel en wordt er rond blackfriday goed gestunt. Las ergens dat onze zuiderburen meer met Panasonic stunten overigens.
De Philips heb ik niet overwogen, geen idee of ambilight echt een toegevoegde waarde heeft. Keertje meemaken denk ik om dit te kunnen beoordelen. Maar als je het niet hebt, mis je het niet, gok ik.
[...]

Wanneer je beide tv's in de juiste beeld modus zet Cinema op de LG als ik het goed heb en Professional 1/isfccc op de Panasonic dan zie je het verschil tussen de twee tv's echt niet met het blote oog.
Ja de verkoper heeft in theorie gelijk, maar in de praktijk maakt het eigenlijk niets uit.
Duidelijk, hopelijk houd ik het geduld om niet een c8/e8 (glazen plaat wel mooi) te kopen aangezien deze nu mooi geprijsd zijn. :-)
In mijn review van de FZW804 https://tweakers.net/prod...fzw804-zwart.html#part_15 heb ik ook nog stukje geschreven over DTS. Dit zal waarschijnlijk ook gaan spelen voor de GZW954, maar zal voor jou waarschijnlijk geen probleem vormen behalve dat je misschien even naar de HDMI settings van een eventuele BluRay speler moet kijken.
Nee, wij hebben enkel een stereo setup, er komt ook geen surround setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 13:30
Is er al iemand bekend met de release dates van de 2019 OLED modellen? Kan er helemaal niks over vinden, met uitzondering van een aantal artikelen waarin ze het hebben over april release. We zitten inmiddels al bijna in juli!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
Raaafie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:37:
Is er al iemand bekend met de release dates van de 2019 OLED modellen? Kan er helemaal niks over vinden, met uitzondering van een aantal artikelen waarin ze het hebben over april release. We zitten inmiddels al bijna in juli!
Bij een Australisch pers event werd een paar weken terug Juli gezegd. Maar da's de andere kant van de wereld.

Eerde artikelen die ik heb gelezen zeggen ze voor de gz2000/gz2004 later in de zomer of September. En de andere oled modellen eerder.

De april / mei datum heb ik alleen gelezen voor de lcd modellen niet voor oled.

Dit artikel: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1561113074
Zegt weer:
Panasonic’s 2019 LCD TVs will start shipping in Europe in June while the 2019 OLED TVs will be available later this summer.
De panasonic.nl site heeft nu ook zeer recentelijk alle 2019 modellen toegevoegd op hun site.

Maar ik zie ook in de pricewatch bij de diverse oled modellen nu meerdere shops met prijzen waar sommige zelfs claimen dat ze de tv's nu op voorraad hebben. (wat ik op dit moment nog niet geloof)

Ik wacht rustig af. Het is nu toch te lekker weer om tv te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door JustVodka op 28-06-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
Er zijn al mensen in de UK die al een GZ serie tv hebben:
https://www.avforums.com/...ers-thread.2236654/page-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
Vicent Teoh laat de picture instellingen in het ietwat opgefriste menu zien:

YouTube: Panasonic GZ950 OLED TV Unboxing + Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De Panasonic TX-55FZ800E wordt momenteel voor € 999 tot €1111 aangeboden (pricewatch), wat me een mooi prijsje lijkt. Het is me niet duidelijk of dit toestel technisch gelijk is aan de FZW804, die zo'n €450 duurder is. Zijn er verschillen, behalve het typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Nou, heb ff voor je gegoogled (google.nl) en de 804 is de versie die hier in de regio verkocht van de 800. Opvallend dat in de PW de 800 geen wifi heeft; dat verklaard misschien ook het ontbreken van de W in het type.
Ik zou ook weer een Pana kopen (na 2 buizen en 2 plasmaas) als je nu hdmi 2.1 en DTS hadden gehad voor niet veel meer dan de prijs van een LG C9 had kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
prijk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:49:
De Panasonic TX-55FZ800E wordt momenteel voor € 999 tot €1111 aangeboden (pricewatch), wat me een mooi prijsje lijkt. Het is me niet duidelijk of dit toestel technisch gelijk is aan de FZW804, die zo'n €450 duurder is. Zijn er verschillen, behalve het typenummer?
Bij de 804 krijg je de luxe afstandbediening. Misschien zat er in de tuners nog verschil ... maar in principe hetzelfde model. FZW804 is voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland (misschien nog Zwitserland) qua distributiegebied. België had wel de FZ800 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 20:55
apis29 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:48:
[...]

Bij de 804 krijg je de luxe afstandbediening. Misschien zat er in de tuners nog verschil ... maar in principe hetzelfde model. FZW804 is voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland (misschien nog Zwitserland) qua distributiegebied. België had wel de FZ800 ...
Ik heb ze allebei gehad, en bij de 800 en 804 kreeg ik dezelfde afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JSTPS schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:06:
[...]Ik heb ze allebei gehad, en bij de 800 en 804 kreeg ik dezelfde afstandsbediening.
Misschien alleen bij de Britse versie dan die ouderwetse AB erbij ...alhoewel bij deze Deense ook https://instagram.com/p/Bzvir_YgIv9/ en bij deze Franse review ook https://dyw7ncnq1en5l.clo...501/panasonic-fz800-1.jpg
Dus met 'dezelfde' bedoel je die of https://tweakers.net/i/Dn...28705.jpeg?f=imagegallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik heb de grote afstandsbediening die je ook op foto's in de tweakers review ziet van de 804. Dus het zal wel normaal zijn voor de 800 serie. Bij de 900 serie zit wel een touch remote.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijmen0000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 02:10
De 804 is technisch gelijk aan de 800, maar er zit wel degelijk een verschil in. Omdat de 800 niet voor de Nederlandse markt is vrijgegeven zitten er geen Nederlandse apps op zoals Videoland, NPO start en Pathé thuis. Als je ziggo hebt icm een CI+ module dan zal je de zenders handmatig moeten instellen. Wanneer je alles via een extern kastje doet heb je hier geen last van, maar voor mij voldoende om de tv terug te sturen naar de Belgische shop waar ie vandaan kwam en een Nederlands model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Tijmen0000 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:54:
De 804 is technisch gelijk aan de 800, maar er zit wel degelijk een verschil in. Omdat de 800 niet voor de Nederlandse markt is vrijgegeven zitten er geen Nederlandse apps op zoals Videoland, NPO start en Pathé thuis. Als je ziggo hebt icm een CI+ module dan zal je de zenders handmatig moeten instellen. Wanneer je alles via een extern kastje doet heb je hier geen last van, maar voor mij voldoende om de tv terug te sturen naar de Belgische shop waar ie vandaan kwam en een Nederlands model te kopen.
Ik zie het nu pas, dat die apps missen. Ik gebruik ze niet, dus het was niet opgevallen. Misschien toch de winkel eens mailen, aangezien de volgende eigenaar van de tv die apps misschien wel gebruikt :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HDTV Test review van de GZ950 (in Duitsland is er ook al een review van HDTV Magazine, ook wel bekend als het Digitalfernsehen Youtube kanaal met ook een lovende review [van de GZW1004]. Misschien binnenkort nog een Youtube videoreview):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0x7FgLus76NKHEGruvmAP40m/full.jpg

FZW954:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QOkI4w9ZrJoQKmn0kuYa4nDT/full.png

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 27-07-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
En een kijkje op de GZ2000:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

HDR10+ update toch naar 2017 modellen, zoals belooft _/-\o_
https://av.jpn.support.pa...17/down_eu_uk_cis_02.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Zijn er al mensen met ervaring met de 2019 Panasonic OLEDs?
Ik overweeg de 65gzw954, vanwege het subliemen beeld dat keer op keer in de reviews wordt benoemd en de brede HDR ondersteuning.
Echter, op AVforums.com zijn de laatste tijd veel meldingen van wat ze “crackle” noemen. Een soort hapering in het geluid bij o.a. Netflix. Een flink deel van de gebruikers op het forum heeft hier last van en Panasonic heeft nog niets laten horen over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:48
Lau_P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:34:
Ik overweeg de 65gzw954, vanwege het subliemen beeld dat keer op keer in de reviews wordt benoemd en de brede HDR ondersteuning.
Echter, op AVforums.com zijn de laatste tijd veel meldingen van wat ze “crackle” noemen. Een soort hapering in het geluid bij o.a. Netflix. Een flink deel van de gebruikers op het forum heeft hier last van en Panasonic heeft nog niets laten horen over een oplossing.
Deze 'crackle' problemen doen zich vooral voor bij de GZW2000 of 2004. Vooral via ingebouwde speakersysteem en met ingebouwde apps. En Panasonic heeft weldegelijk aangegeven aan een oplossing te werken en die zou eind deze maand moeten komen. De communicatie vanuit Panasonic hierover zou echter beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
Juronymous schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Deze 'crackle' problemen doen zich vooral voor bij de GZW2000 of 2004. Vooral via ingebouwde speakersysteem en met ingebouwde apps. En Panasonic heeft weldegelijk aangegeven aan een oplossing te werken en die zou eind deze maand moeten komen. De communicatie vanuit Panasonic hierover zou echter beter kunnen.
OK goed te weten dat indien het optreedt er een oplossing komt. Zag dat er ook wel klachten zijn van 954 gebruikers, maar vooral 2000/2004 inderdaad.
Nu nog even de knoop doorhakken, Sony 65ag9 of Panasonic 65gzw954.. lastig, prijs is nagenoeg gelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:19

QuattroNL

It is I.

Ik hou de prijzen van de 65gzw954 ook nauwlettend in de gaten (vnl via het betreffende topic) en hoop toe te slaan op Black Friday (29 november).
De Pana moet idd volgens de reviews subliem beeld geven.
Nu alleen thuis nog even zorgen dat het de 65" wordt en niet 'slechts' de 55" >:)

Maar ervaringen lezen zou wel heel fijn zijn :9
Ik twijfel nog om mijn BR-speler om te wisselen voor een 4k speler, juist omwille van de Dolby Vision support.
De upscaler van de Pana tv zou heel goed moeten zijn.
Hoe spelen BR's via een BR-speler af op een 4k scherm? Is er 'noodzaak' om te upgraden naar een 4k speler of zien ook BR's er op een 4k scherm er subliem uit?
Ter info: ik heb een Marantz UD7007 dus niet bepaald een instapspelertje. Ik zou dan overgaan naar een Pana DP-UB824 (en die vind ik er wat plastikerig uit zien)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
QuattroNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:34:
Ter info: ik heb een Marantz UD7007 dus niet bepaald een instapspelertje. Ik zou dan overgaan naar een Pana DP-UB824 (en die vind ik er wat plastikerig uit zien)
Ik wacht ook nog heel even op een pricedrop voor een GZW954 en zal dan ook een UB9004 erbij kopen, geen plastic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

...en zal dan ook een UB9004 erbij kopen, geen plastic. ;)
Ja die is absoluut een stuk mooier en beter, alleen die prijs.... Voor die paar schijfjes die ik er misschien mee ga kijken vind ik dat wat overdreven. Ik ben veel meer een streamer (en heb inmiddels de Zappiti 4k HDR SE speler gehaald :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:35
Lau_P schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:34:
Ik ben ook wat terughouden/in afwachting van het verloop van de geluids-crackles in GB,.. Maar we moeten wel opemerken dat zij de gzw950 hebben en wij het mede-duitse-model 954 hebben. Wordt dus waarschijnlijk ergena anders in elkaar gezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
QuattroNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:43:
[...]
Ja die is absoluut een stuk mooier en beter, alleen die prijs.... Voor die paar schijfjes die ik er misschien mee ga kijken vind ik dat wat overdreven. Ik ben veel meer een streamer (en heb inmiddels de Zappiti 4k HDR SE speler gehaald :9 )
Qua prijs vergelijkbaar met je Marantz UD7007 toch? Maar als je liever streamt en minder schijfjes afspeelt, dan kan ik me voorstellen dat je het niet nodig vindt om veel te investeren in een speler voor schijfjes.
belmonde schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:29:
[...]
Ik ben ook wat terughouden/in afwachting van het verloop van de geluids-crackles in GB,.. Maar we moeten wel opemerken dat zij de gzw950 hebben en wij het mede-duitse-model 954 hebben. Wordt dus waarschijnlijk ergena anders in elkaar gezet ??
Panasonic heeft een keer aangegeven dat het om een probleem met een bepaalde batch zou gaan, maar op AVForums zijn het niet alleen Britten die problemen melden wat crackle betreft. Volgens mij heb ik Scandinaviërs en ook een Hollander voorbij zien komen die melding van het probleem maakten.
Maar ik wacht ook nog even af.

[ Voor 37% gewijzigd door Juronymous op 07-10-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
belmonde schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:29:
[...]

Nee , dit was bij de Panasonic plasma tv's ook al zo. Je had in Nederland dan de GT60 en in Duitsland was het de GTW60.
Hardware matig is het exact hetzelfde.

Waarom ze daar voor kiezen is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
Ik ben in de markt voor een GZW954 alleen lees ik op veel plekken dat de Plex app outdated is en weinig formaten af speelt. Is er iemand die hier errvaring mee heeft en dit kan verduidelijken? Omdat ik veel via Plex stream op mijn huidige TV en ik daarvoor geen extra kastje wil gebruiken zou het fijn zijn als deze App gewoon alle formaten speelt.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
MrDucky schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:39:
Ik ben in de markt voor een GZW954 alleen lees ik op veel plekken dat de Plex app outdated is en weinig formaten af speelt. Is er iemand die hier errvaring mee heeft en dit kan verduidelijken? Omdat ik veel via Plex stream op mijn huidige TV en ik daarvoor geen extra kastje wil gebruiken zou het fijn zijn als deze App gewoon alle formaten speelt.
Ik heb geen ervaring met Plex, maar over het algemeen is er voor My Homescreen maar een beperkt aanbod qua apps. Wel Netflix, Videoland, Deezer en YouTube. Maar bijvoorbeeld geen Spotify of Disney+. Dat is het enige minpunt aan mijn televisie (TX-55EZW954 2017 OLED).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
Tackleberry schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

Ik heb geen ervaring met Plex, maar over het algemeen is er voor My Homescreen maar een beperkt aanbod qua apps. Wel Netflix, Videoland, Deezer en YouTube. Maar bijvoorbeeld geen Spotify of Disney+. Dat is het enige minpunt aan mijn televisie (TX-55EZW954 2017 OLED).
Helaas heeft heeft Panasonic ook te kennen gegeven dat er voorlopig ook geen Disney+ app komt.
Prachtige oled tv’s maakt Panasonic als je ze ziet als soort monitor met 2 CI+ slots. Alleen niet zo populair helaas. Dus deze tv’s staan niet bovenaan de lijst van app bouwers.
Als ze nog eARC en het liefste ook vrr hadden gehad had ik nu een gzw aan de muur hangen ipv een LG C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Tackleberry schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

Jammer, de LG tv's zijn qua image processing minder dan de Sony of Panasonic maar biedt wel de meeste HDMI 2.1 features en heeft een fijn OS. Ook is hij nog is goedkoper. Echter vind ik beeld kwaliteit erg belangrijk. De Sony bied een beetje van beide maar is dan weer erg duur. De AG9. Ook heeft de Sony geen hdr10+ support wat ik wel jammer vind. De twijfel blijft nog even....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
MrDucky schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Jammer, de LG tv's zijn qua image processing minder dan de Sony of Panasonic maar biedt wel de meeste HDMI 2.1 features en heeft een fijn OS. Ook is hij nog is goedkoper. Echter vind ik beeld kwaliteit erg belangrijk. De Sony bied een beetje van beide maar is dan weer erg duur. De AG9. Ook heeft de Sony geen hdr10+ support wat ik wel jammer vind. De twijfel blijft nog even....
Je zou even in het prijzentopic moeten kijken, in elk geval voor de 65 inch zijn de Sony en Pana ongeveer gelijk in prijs.
Jammer dat de Panasonic wat apps mist. Ik zou er altijd een Apple tv of android box bij kopen zelf ivm enkele specifieke apps. Maakt hem voor mij duurder dan de AG9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik kijk naar de 55 inch modellen, de GZW954 is dan 1899 maar is volgens het prijzen topic ook te verkrijgen voor 1599. De Sony AG9 is in dat formaat 2199 en nog niet echt gekke acties mee gezien.

Eigenlijk mis je op elke OLED wel wat, de LG mist de beeld kwaliteit. de Sony mist HDR10+ en HDMI 2.1 features. De Panasonic mist HDMI 2.1 features en fatsoenlijke apps....

Ik denk dat ik maar ga voor de Panasonic I.C.M. een chromecast ultra of iets dergelijks. Ik wacht sowieso nog even tot black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Of wacht op de 2020 modellen, die zouden HDMI 2.1 gaan ondersteunen.
Op de huidige modellen mis ik de Disney+ app. Om die in 4k op je scherm te krijgen moet je wel naar een Chromecast Ultra (of een streamer/UHD player waarop die app wel werkt, zijn er niet veel, if any).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 18:58
"Canal Digitaal Smart TV App bij alle 2019 modellen OLED TV-series en Ultra HD HDR LED-series vanaf de TX-GXW804 serie en hoger"

Dit gaat Panasonic toch echt niet menen hoop ik. :(
Je koopt dus in Mei 2019 een spikplinternieuwe OLed tv, wat eigenlijk model 2018 is en dat wordt dus al niet meer ondersteund met het uitbrengen van nieuwe Apps? Oftewel een nieuw uitgebrachte TV van Panasonic wordt na een half jaar al niet meer up to date gebracht met nieuwe APPS.

PANASONIC komt eens heel snel met een rectificatie, waarbij op z'n minst ook de 2018 modellen de beschikking krijgen over over deze app. Er zijn meer Canaal Digitaal klanten met een oled van jullie als jullei denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biancocelesti
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-08-2024
MrDucky schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:46:
Ik kijk naar de 55 inch modellen, de GZW954 is dan 1899 maar is volgens het prijzen topic ook te verkrijgen voor 1599. De Sony AG9 is in dat formaat 2199 en nog niet echt gekke acties mee gezien.

Eigenlijk mis je op elke OLED wel wat, de LG mist de beeld kwaliteit. de Sony mist HDR10+ en HDMI 2.1 features. De Panasonic mist HDMI 2.1 features en fatsoenlijke apps....

Ik denk dat ik maar ga voor de Panasonic I.C.M. een chromecast ultra of iets dergelijks. Ik wacht sowieso nog even tot black friday.
Ben het hier met je eens. de LG is aantrekkelijk vanwege de prijs, maar heb ook liever een pana of sony voor het beeld. Jammer dat ze dan weer wat laten liggen op features. Ik ga ook waarschijnlijk voor de 2020 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Vorige week de Pana 65GZW954 gehaald. Wat een beeld! :9~

Zit alleen een beetje met 2 zaken:
Het casten van m'n Android foon naar de tv.
Dit wil ik met name gaan gebruiken voor de Disney+ app (die dus niet beschikbaar is op de tv).
Het cast icoontje verschijnt niet.
Ter test de Netflix app vanaf de foon getest en daar verschijnt het icoontje wel dus het principe werkt.
Kan iemand me wat tips geven hoe ik dat casten goed voor mekaar krijg? Of ligt dat puur aan de (beta-versie van de) Disney app?

Daarnaast het switchen van het geluid tussen interne speakers en naar extern (receiver).
Ik wil hiermee het geluid van bijv. Netflix naar de receiver laten lopen maar tv uitzendingen mogen gewoon over de interne speaker.
Ik weet dat het via het menu kan en dat werkt maar ik vind dat wat omslachtig. Is er niet een knop op de AB te gebruiken (in te stellen?) waarmee dit makkelijk kan of een ARC setting die dit oppikt en aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Dit is wat ik kan vinden mbt casten en android, misschien heb je er wat aan om te zien of dit bij jou dan dus ook zou moeten kunnen werken.

https://www.androidcentra...ch-disney-plus-chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
@QuattroNL
Heb jij toevallig ook een DTS film geprobeerd af te spelen via Plex of Netflix, geeft deze ook je audio door aan je versterker? Ik lees overal dat de GZW954 geen DTS support heeft maar kan niks vinden of hij wel passthrough aanbied. Dit zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn een dan ga ik toch naar de Sony kijken als dit niet het geval is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

MrDucky schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:38:
@QuattroNL
Heb jij toevallig ook een DTS film geprobeerd af te spelen via Plex of Netflix, geeft deze ook je audio door aan je versterker? Ik lees overal dat de GZW954 geen DTS support heeft maar kan niks vinden of hij wel passthrough aanbied. Dit zou voor mij namelijk een dealbreaker zijn een dan ga ik toch naar de Sony kijken als dit niet het geval is....
Ga ik proberen voor je. Moet ik wel ff zoeken naar een Netflix film/serie met DTS (heb je toevallig een titel? :9 )
Alle films van m'n NAS stream ik via een mediaplayer naar de receiver. Loopt dus niet via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik kan op internet niet zo snel een titel vinden met DTS op Netflix. ik gebruik zelf voornamelijk plex om films van dee NAS af te spelen vandaar de vraag. Kan je dat niet snel proberen of heb je geen plex server draaien :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

MrDucky schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:37:
Ik kan op internet niet zo snel een titel vinden met DTS op Netflix. ik gebruik zelf voornamelijk plex om films van dee NAS af te spelen vandaar de vraag. Kan je dat niet snel proberen of heb je geen plex server draaien :)?
Ik gebruik geen Plex O-) (geen reden toe, heb een mooie mediaplayer).
Maar zal een dezer avonden eens eea via Netflix proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
mm en je beeld gaat via hdmi naar jee versterker en dan door naar je TV? anders zou je kunnen proberen je mediacspeler direct aan de tv te hangen en audio door te sturen naar je receiver vanaf je tv. ik vraag nu wel erg veel van je :+

Als het met netflix lukt is het ook prima gaat puur om de passtrough ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

MrDucky schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:20:
mm en je beeld gaat via hdmi naar jee versterker en dan door naar je TV?
Check!
anders zou je kunnen proberen je mediacspeler direct aan de tv te hangen en audio door te sturen naar je receiver vanaf je tv. ik vraag nu wel erg veel van je :+
Nee hoor, leuk om te proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
QuattroNL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:04:
[...]

Nee hoor, leuk om te proberen! :)
Haha een echte tweaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

MrDucky schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:20:
...zou je kunnen proberen je mediacspeler direct aan de tv te hangen en audio door te sturen naar je receiver vanaf je tv. ik vraag nu wel erg veel van je :+
Net even in de gelegenheid geweest eea te testen: mediaplayer rechtstreeks aan de tv en wat films en audio met DTS afgespeeld. Tv gaf gewoon geluid (al zal dat gewoon stereo zijn neem ik aan?).
Nu gaat er dus ook een hdmi-kabel van tv naar receiver. Zet ik de receiver op die input (is eigenlijk HDMI out, wel ARC dus ik verwacht geluid) dan heb ik geen geluid over de speakers (snapt de tv dat er beeld+geluid via de een HDMI input komt en dat daarna het geluid via HDMI2 (ARC) weer naar buiten moet? Ik vermoed van niet). Of is mijn redenatie verkeerd?

Nou komt mijn eigen issue weer bovenborrelen: hoe zeg ik tegen de tv dat ie het geluid niet via de tv moet weergeven maar via hdmi naar de receiver moet sturen? Ik kan daar niks meer over in het menu terugvinden.

Voor mijzelf niet direct een issue want al mijn bronnen zitten op de receiver aangesloten en er gaat vandaaruit maar 1 kabel naar de tv dus ik heb altijd wel het juiste geluid uit de receiver. Ook het geluid van Netflix (app op de tv) komt gewoon bij de receiver zonder iets in te stellen. Kan alleen de optie in het menu niet meer vinden 8)7
Anders wellicht het geluid naar de receiver met een optisch kabeltje? Heb ik zo niet liggen dus kan dat niet testen.
Heb je iets aan deze info MrDucky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
QuattroNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:50:
[...]

Net even in de gelegenheid geweest eea te testen: mediaplayer rechtstreeks aan de tv en wat films en audio met DTS afgespeeld. Tv gaf gewoon geluid (al zal dat gewoon stereo zijn neem ik aan?).
Nu gaat er dus ook een hdmi-kabel van tv naar receiver. Zet ik de receiver op die input (is eigenlijk HDMI out, wel ARC dus ik verwacht geluid) dan heb ik geen geluid over de speakers (snapt de tv dat er beeld+geluid via de een HDMI input komt en dat daarna het geluid via HDMI2 (ARC) weer naar buiten moet? Ik vermoed van niet). Of is mijn redenatie verkeerd?

Nou komt mijn eigen issue weer bovenborrelen: hoe zeg ik tegen de tv dat ie het geluid niet via de tv moet weergeven maar via hdmi naar de receiver moet sturen? Ik kan daar niks meer over in het menu terugvinden.

Voor mijzelf niet direct een issue want al mijn bronnen zitten op de receiver aangesloten en er gaat vandaaruit maar 1 kabel naar de tv dus ik heb altijd wel het juiste geluid uit de receiver. Ook het geluid van Netflix (app op de tv) komt gewoon bij de receiver zonder iets in te stellen. Kan alleen de optie in het menu niet meer vinden 8)7
Anders wellicht het geluid naar de receiver met een optisch kabeltje? Heb ik zo niet liggen dus kan dat niet testen.
In het tv menu dien je bij geluid bij de eerste optie (luidspreker kiezen) voor Home Cinema te kiezen, hiermee zet je ARC aan op HDMI poort 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
QuattroNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen en dan zie ik het wel, als het niet werkt zoals ik verwacht stuur ik hem terug. Maar zoals ik het hierboven lees verwacht ik geen problemen. bedankt voor alle moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Juronymous schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:04:In het tv menu dien je bij geluid bij de eerste optie (luidspreker kiezen) voor Home Cinema te kiezen, hiermee zet je ARC aan op HDMI poort 2.
Hmm dat klinkt logisch, Vanavond even proberen. Thx!

edit: bij mij is de 1e optie bij Geluid 'Geluidsfunctie', zie scrnshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U2TwKk4gfr50eQRorCobrLHt/full.jpg
Ik kan dus niet kiezen voor 'Home Cinema' oid. Ik meen me te herinneren dat ik die optie wel ergens gezien heb maar hij is nergens meer vindbaar 8)7

Bij de optie verderop 'TV-luidsprekerinstelling' heb ik alleen de keuze tussen TV speaker en Hoofdtelefoon.

Ik ben het even kwijt...

[ Voor 42% gewijzigd door QuattroNL op 25-11-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
Bij mijn oude plasma staat het onder Vierra Link, te vinden onder de apps knop van de afstandsbediening.

[ Voor 35% gewijzigd door Dick-007 op 25-11-2019 22:43 ]

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
QuattroNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:07:
[...]

Hmm dat klinkt logisch, Vanavond even proberen. Thx!

edit: bij mij is de 1e optie bij Geluid 'Geluidsfunctie', zie scrnshot: [Afbeelding]
Ik kan dus niet kiezen voor 'Home Cinema' oid. Ik meen me te herinneren dat ik die optie wel ergens gezien heb maar hij is nergens meer vindbaar 8)7

Bij de optie verderop 'TV-luidsprekerinstelling' heb ik alleen de keuze tussen TV speaker en Hoofdtelefoon.

Ik ben het even kwijt...
Is je receiver wel aangesloten op de HDMI 2 poort? En ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Juronymous schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:49:Is je receiver wel aangesloten op de HDMI 2 poort? En ingeschakeld?
Yup: HDMI out van receiver gaat naar HDMI 2 van de tv. ARC staat op de receiver aan. Receiver staat aan (op 'TV audio').
NB.: receiver is de Marantz SR7012.

Aangezien ik op de tv de optie niet (meer) kan vinden om het audiosignaal naar extern te sturen, staat ARC daar dan wel aan?
Rare is dat het in het begin wel gewerkt heeft. Ik moet iets over het hoofd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
QuattroNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:34:
[...]

Yup: HDMI out van receiver gaat naar HDMI 2 van de tv. ARC staat op de receiver aan. Receiver staat aan (op 'TV audio').
NB.: receiver is de Marantz SR7012.

Aangezien ik op de tv de optie niet (meer) kan vinden om het audiosignaal naar extern te sturen, staat ARC daar dan wel aan?
Rare is dat het in het begin wel gewerkt heeft. Ik moet iets over het hoofd zien...
Hm, zal vanavond thuis nog eens kijken. Bij mij hangt er een SR7013 aan de TV. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Opgelost! :*)
Dankzij het Panasonic GZ OLED topic op AVForums.com ben ik er achter gekomen dat, om überhaupt de optie 'Luidsprekerinstellingen' in het menu te zien, je Viera-link op 'Aan' moet hebben staan. Dit zorgt voor het inschakelen van CEC wat weer een vereiste is voor ARC.
Ja, en dan verschijnt dus opeens de betreffende optie onder Menu-Geluid en kan je kiezen tussen 'Tv' en 'Home Cinema'. En dan gaat alles opeens werken :)
*toevoeging*: om, na bovenstaande ingesteld te hebben, de optie 'Luidsprekerinstellingen' überhaupt in je menu te krijgen moet wel eerst je receiver aan staan (dynamische menu's vind ik best wel irri eigenlijk :( ).

In eerder genoemd topic stond ook heel simpel uitgelegd hoe je kan casten, wat dus een ander issue van mij was. Youtube op de foon kan ik nu makkelijk direct naar de tv casten (zoeken op de foon gaat way simpeler dan met de tv a.b. in de Youtube tv app zoeken/typen).

Nu lekker genieten van perfect beeld en goed geluid via de receiver _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 28-11-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:04
Tijdens BF weekeinde stond er een Panasonic 55GZ950 aan een mooie prijs, die kon ik natuurlijk niet negeren. Oude full-hd OLED de deur uit en deze nieuwe OLED binnen. Wat een verschil en zeker wanneer je het toestel HDR materiaal als voeding geeft, prachtig beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
demon326 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:54:
Tijdens BF weekeinde stond er een Panasonic 55GZ950 aan een mooie prijs, die kon ik natuurlijk niet negeren. Oude full-hd OLED de deur uit en deze nieuwe OLED binnen. Wat een verschil en zeker wanneer je het toestel HDR materiaal als voeding geeft, prachtig beeld!
Waar ?? Nu zit je ons alleen maar,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
belmonde schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:57:
[...]

Waar ?? Nu zit je ons alleen maar,....
In het weekeinde stond hij overal aan 1.100 € in plaats van 1.300 € (week ervoor de prijzen genoteerd). Als je de advies prijs erbij nam was dit nog nog eens zo'n 100 € eraf, wat het totaal op 300 maakt. Maar dat tel ik dus niet mee ;)

edit: was bij art & craft België

[ Voor 4% gewijzigd door demon326 op 07-12-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
demon326 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:48:
[...]

In het weekeinde stond hij overal aan 1.100 € in plaats van 1.300 € (week ervoor de prijzen genoteerd). Als je de advies prijs erbij nam was dit nog nog eens zo'n 100 € eraf, wat het totaal op 300 maakt. Maar dat tel ik dus niet mee ;)

edit: was bij art & craft België

Dat was dan alleeeeeennn bij art & Craft belgie.. Want deze panasonic was nergens anders openbaar in de pricewatch in de actie.. Nergens..

Jouw prijs was een uitzondering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
Dit is het Belgische model hé, in Nederland heeft dit toestel een totaal ander modelnummer, met name: 55GZW954. de GZ950 stond anders in de pricewatch op 1.100 €. Dit bij A&C, Mediamarkt. Evenals bij krefel en vandenborre stond het toestel aan die prijs.

Maar ik had het via de pricewatch gezien, zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
demon326 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:13:
[...]

Dit is het Belgische model hé, in Nederland heeft dit toestel een totaal ander modelnummer, met name: 55GZW954. de GZ950 stond anders in de pricewatch op 1.100 €. Dit bij A&C, Mediamarkt. Evenals bij krefel en vandenborre stond het toestel aan die prijs.

Maar ik had het via de pricewatch gezien, zondag.
Oke, de gz 950 i.p.v. 954 Maar is in principe dezelfde tv... In engeland wordt dit type nummer ook als de 2019 oled verkocht.

Ik denk niet dat er kwa specificaties reden is dat die goedkoper zou moeten zijn dan de gz954 MAAARR, ik heb wel gezien dat ze in Engeland ook over veel lagere prijzen spreken voor die 950 type.. Wordt daar ook steeds gemeld als de meest voordelige/goedkoopste oled prijs/kwaliteit.. Dus vreemd dat de 954 in nederland geen lagere prijs heeft.. En wordt daarom ook vrijwel NIET verkocht. En derhalve slechts per stuk of klein aantal ingekocht zonder kwantumprijsvoordeel.. En dus wordt dit ook niks met panasonic.. oled. EN ze stoppen al zo goed als met lcd produktie in 2021 is deze week aangekondigd.. En oled wordt het dus ook niet.. Op naar de uitgang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
GZ950 en GZW954 zijn dezelfde tv's,alleen wordt deze o.a. in Nederland dus GZW954 genoemd. Ik heb een GZW954 gekocht bij Smits in Arnhem, maar de doos staat heel groot GZ950 op.
In de UK zijn de Panansonics vaak goedkoper dan vergelijkbare LGs. Heel vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik heb zelf sinds dit weekend de TX-55GZW1004, ook besteld tijdens BF, prijs was het zelfde na cashback voor de 954 en de 1004. echter vond ik de voet van de 1004 mooier dus die maar besteld. Heel erg tevreden over de beeldkwaliteit out of the box.

Ik vroeg me af of mensen al een beetje met de settings hebben lopen spelen en of iemand daar een lijstje van heeft om dat als refferentiepunt te pakken :)

Verder vind ik het jammer dat DTS support mist maar goed dit wist ik van te voren. En ik vind het jammer dat de Plex app niet meer gesupport wordt sinds mei 2018 en ook support mist voor secure connections. Binnenkort maar is kijken voor een chromecast ultra of iets dergelijks om wel te kunnen Plexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
MrDucky schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:30:
Ik vroeg me af of mensen al een beetje met de settings hebben lopen spelen en of iemand daar een lijstje van heeft om dat als refferentiepunt te pakken :)
Professioneel 1 bij veel omgevingslicht (overdag), Professioneel 2 bij weinig omgevingslicht (avond/nacht).
En verder zo'n beetje alle beeldbewerkingsinstellingen uitschakelen. En sommigen mensen vinden Warm 1 prettiger dan Warm 2.

In de praktijk merk ik dat ik eigenlijk alleen Professioneel 2 gebruik en bij HDR/Dolby Vision ook de donkerder varianten.

[ Voor 4% gewijzigd door Juronymous op 09-12-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb idd ook alle beeldbewerkingsfuncties uit staan. Minder is in dit geval beter :9

Pro1 is bij mij eigenlijk de default, vaak ook 's avonds.
Heb nog niet zitten spelen met de instellingen voor helderheid e.d. bij de diverse presets. Ik zit na 4 weken nog steeds in de WOW-fase :+

Trouwens de 8k (en ook 4k) HDR demo's die via de Youtube app te zien zijn zijn echt wel enorm WOW!
(de afleveringen over Peru, Marocco en Uzbekistan springen er echt uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
@Juronymous en @QuattroNL over welke beeldbewerkingsfuncties hebben jullie het dan specifiek. ik las overal dat IFC op minimum het best zijn werk doet vandaar de vraag :)

Vanavond iig professional 2 proberen. en even kijken of Warm 1 of Warm 2 het word :) ben erg onder de indruk van de beeldkwaliteit vergeleken met mijn vorige Samsung UE40F8000. Mijn ouders hebben de Sony 55 AG9 en ik moet zeggen dat ik het beeld van de Panasonic prettiger vind ogen dan de Sony out of the box iig. Het geluid van de GZW1004 valt me ook alles mee na de negatieve reviews over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

HIer een topic op AVSforums.com met de betreffende settings: https://www.avforums.com/...ead.2236654/post-27598435

Met de laatste firmwareversie (3.202) is het geluidsissue verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
MrDucky schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:15:
@Juronymous en @QuattroNL over welke beeldbewerkingsfuncties hebben jullie het dan specifiek. ik las overal dat IFC op minimum het best zijn werk doet vandaar de vraag :)
Ook IFC staat bij mij uit. Alleen de logo helderheidscontrole heb ik op min staan en de pixelomloop staat aan uiteraard. Verder heb ik alle beeldverwerkingsopties uit staan.

En die geluidsproblemen zijn inderdaad opgelost met de laatste firmware update en daar zou geen sprake meer van mogen zijn op alle Panasonic 2019 OLED modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 21:13
MrDucky schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:30:
Ik heb zelf sinds dit weekend de TX-55GZW1004, ook besteld tijdens BF, prijs was het zelfde na cashback voor de 954 en de 1004. echter vond ik de voet van de 1004 mooier dus die maar besteld. Heel erg tevreden over de beeldkwaliteit out of the box.<...>
Hier de 1004 op 21 nov besteld, blijkbaar door Smits aangehouden om met de BF bestellingen mee te gaan (dat is redelijk), maar ondanks meermaals contact nog geen afspraak met de vervoerder... Heb het idee dat ze wachten op een route naar het westen en hem dan pas meenemen. Tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
@ultrapreventive ik had hem ook via Smits, 1-12 betaald en afgelopen Zondag bezorgd. Met mij werd zaterdag middag pas contact opgenomen. En heb je de 65 inch of de 55 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
De 55. Het kan dus nog, deze week... Heb geen verzendkosten betaald, dat scheelt, maar is mss ook een oorzaak van de lage verzendprioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Mijn ervaring met Smits is dat je ze het beste kunt bellen voor dit soort zaken, via de mail krijg je vaak geen reactie. En ik neem aan dat ze je telefonisch toch wel uitleg kunnen geven en een verwachte leverdatum kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Juronymous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:02:
Mijn ervaring met Smits is dat je ze het beste kunt bellen voor dit soort zaken, via de mail krijg je vaak geen reactie. En ik neem aan dat ze je telefonisch toch wel uitleg kunnen geven en een verwachte leverdatum kunnen geven?
De uitleg bestond elke keer uit aankondigen van verzending. Overigens reageren ze op mijn emails binnen een paar uur. Inmiddels ligt er een opdracht sinds 5 dec bij bezorgdienst APS, hun (tel.) uitleg is dat dat er een rit naar de bestemming in het westen moet worden ingepland, ondanks de vermelding "Speciaal Transport TV (5 dagen)" bij Smits. Laatste contact leert, dat Smits verwacht dat de TV hier op wo of do arriveert. Als oorzaak noemt men de grote drukte. Men is overigens altijd erg correct daar.

[ Voor 35% gewijzigd door ultrapreventive op 11-12-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
ultrapreventive schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:39:
[...]

De uitleg bestond elke keer uit aankondigen van verzending. Overigens reageren ze op mijn emails binnen een paar uur. Inmiddels ligt er een opdracht sinds 5 dec bij bezorgdienst APS, hun (tel.) uitleg is dat dat er een rit naar de bestemming in het westen moet worden ingepland, ondanks de vermelding "Speciaal Transport TV (5 dagen)" bij Smits. Laatste contact leert, dat Smits verwacht dat de TV hier op wo of do arriveert. Als oorzaak noemt men de grote drukte. Men is overigens altijd erg correct daar.
Nog even geduld dan dus. Maar het wachten meer dan waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
Juronymous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:42:
[...]

Nog even geduld dan dus. Maar het wachten meer dan waard. ;)
Ja, daarom had ik besteld ;)
Blijft, dat ook telefonisch geen inzicht wordt verkregen over een levertermijn bijna 2 weken langer dan voor iemand die een week later bestelde, die zit immers in dezelfde drukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
Ik ben zelf woonachtig in het midden van brabant, ook niet echt in de buurt van de winkel maar had hem inderdaad snel. Zoals hierboven al gezegd het wachten meer dan waard. Ik ben nogsteeds verbaasd over hoe mooi 4K content en zelfs gewoon HD content er uit ziet. Vanavond wat spelen met HDR content.

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:58
Heb nu sinds paar dagen het top model OLED TX-65GZW2004 in mijn bezit… Erg blij mee met het scherpe beeld…
Kijk nu bijna alles in Professional2 Beeld mode is goed voor mij en heb de Ambient Sensor op ON gezet.
Toch zorg ik er voor dat de kamer genoeg donker blijft om goed te kijken…

Heb bij bol.com 2x een Quantis CI+ 1.3 module besteld en daar mijn smartcards die ik al had erin gedaan. Dan geheel in TV schuiven en het werkt zoals ik voorzien had...

Nog niet heel veel tijd gehad om veel nog te testen… Werk...
Maar vanaf morgen heb ik vakantie: dan ga ik het e.e.a. verder uitpluizen.

Wat ik wel al getest heb is de Media Player Client (DLNA) functie, die werkt zolang mijn PC (met Universal Media Server) en de TV in het zelfde VLAN20 netwerk segment zitten = 192.168.20.0 /29

Zodra ik dat via een ander VLAN40 (en dus ander network segment 192.168.40.0 /29) via mijn L3 switch zet (zoals het voorheen prima werkte met mijn Panasonic Plasma TX-P50VT20E) met geen restricties (geen Win FW (tijdelijk) en geen ACL etc... op netwerk interfaces) dan werkt het niet

Wellicht een restrictie van de TV zelf…
Voor nu heb ik de TV ook maar in VLAN20 gezet en werkt het zoals ik zou willen…
Ga het later nog eens testen (uitvoeriger) of anders een support call maken bij Panasonic (misschien ook niet)

[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 12-12-2019 15:22 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• belmonde
MrDucky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:03:
Ik ben zelf woonachtig in het midden van brabant, ook niet echt in de buurt van de winkel maar had hem inderdaad snel. Zoals hierboven al gezegd het wachten meer dan waard. Ik ben nogsteeds verbaasd over hoe mooi 4K content en zelfs gewoon HD content er uit ziet. Vanavond wat spelen met HDR content.
Kreeg jij de gz954 of of de 950 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
belmonde schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:30:
[...]

Dat is hetzelfde, op de doos staat GZ950, maar die wordt in Nederland verkocht als GZW954.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
belmonde schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:30:
[...]

Ik heb de GZW1004. Op de doos staat GZ1000 series en bij het serie nr staat GZW1004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
MrDucky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:03:
Gisteren alsnog bezorgd gekregen, moest wel tot 's-avonds wachten met opstellen omdat ik hem in mijn eentje niet de trap op naar de woonkamer kreeg. (Ben bekend met de bezorgregel 'tot na de voordeur', maar het lijkt toch een beetje karig voor mensen die wel die 50 Euro betalen.)

Prima beeld inderdaad, zoals verwacht niet de olieverfkwaliteit van plasma, maar het echte zwart compenseert dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
ultrapreventive schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:34:
[...]

Gisteren alsnog bezorgd gekregen, moest wel tot 's-avonds wachten met opstellen omdat ik hem in mijn eentje niet de trap op naar de woonkamer kreeg. (Ben bekend met de bezorgregel 'tot na de voordeur', maar het lijkt toch een beetje karig voor mensen die wel die 50 Euro betalen.)

Prima beeld inderdaad, zoals verwacht niet de olieverfkwaliteit van plasma, maar het echte zwart compenseert dat.
Had je een philips 804/854 moeten kopen.. Hele dik opliggende kleuren.. Vooral rood ook,.. Zal wel meer retentie geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
belmonde schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:44:
[...]

Had je een philips 804/854 moeten kopen.. Hele dik opliggende kleuren.. Vooral rood ook,.. Zal wel meer retentie geven ??
Gaat meer om de subtielere kleurschakeringen, de onovertroffen sterke kant van plasma. De hoeveelheid kleur/de verzadiging is dik in orde, bij alle moderne panelen wel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
ultrapreventive schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:49:
[...]

Gaat meer om de subtielere kleurschakeringen, de onovertroffen sterke kant van plasma. De hoeveelheid kleur/de verzadiging is dik in orde, bij alle moderne panelen wel, denk ik.
oke, dat bedoel je met olieverfkwaliteit.... subtieliteit in kleur.. Is dat iets hetzelfde als "kleur-gradatie" ? Wat ze bij rtings wel testen als gradient.. Heb ik zo in mijn hoofd.. Of is het nog subtieler.. Lichtheid van kleur... als ik olieverf in hoofd laat inkleuren.. dunnig lopende olie... verf i.p.v. dikke klodders..
Volgens mij hangt hierin de fitness allemaal plasma-tv's.. zal eens kijken of ik daar iets van olieverf-achtig in zie.. voor het juiste begrip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey B
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-12-2021
Op Black Friday de GZ950 besteld en nu reeds een week ervaring mee. Moet zeggen dat ik nog steeds versteld sta van de beeldkwaliteit. Mijn vorige tv was een 37 inch HD Ready, dus verschil is echt wel enorm. Ik ben al enkele maanden aan het kijken naar Game of Thrones. Nu op deze Oled is dat een heel andere ervaring. Het betreft al een zeer duistere serie, maar op Oled door het echte zwart ziet deze reeks er subliem uit. Heb er ook de soundbar 700 met 700 bass module bij gekocht en dat maakt het geheel compleet. TV staat ook hoog genoeg op voet om boven deze soundbar uit te komen. Dit is bij andere merken niet altijd zo en vereisen ofwel wandmontage, ofwel verlies je iets onderaan uw scherm, wat voor mij geen optie is...Ben nu Netflix aan het testen, wat ook een nieuwe ervaring is voor mij. Dolby vision films zien er super uit. Ga mij straks nog een UHD speler aanschaffen. Dacht aan de Sony UBP x-700. Kost maar een goede 170 euro en ondersteunt zowel Dolby Vision als HDR10+, wat je nergens tegenkomt voor deze prijs.
Tip: kalibreer de tv zoals beschreven in de review op homecinemamagazine. Dan heb je volgens mij perfect beeld.
Black frame insertion op minimum zetten en dan valt soap-operaeffect goed mee. Op maximum is het echt niet om aan te zien. Precies of je kijkt naar 'Mooi en medogenloos'. Helemaal uit is mij iets te gewoon en doet de tv geen eer aan. Minimum is perfecte compromis.
En wat betref apps: wat je nodig hebt, zit er op. Netfix en Youtube zijn voor mij voldoende. Je kan ook een app op je gsm zetten: de panasonic tv remote 2. Hiermee kun je de video's en foto's vanop uw gsm casten naar uw tv. Ik mis één belangrijke app: facebook watch. Hiermee zou je facebookfilmpjes op uw tv kunnen bekijken. Andere app op uw tv is een browser, maar dit is wat omslachtig en surfen op het net doe ik nog liever met mijn tablet. Het blijft een TV hé. Buiten deze ook nog heel wat andere apps, maar die gebruik ik niet.
Ik ben ook een Sci-Fi liefhebber en daar is een Oled ook perfect voor. Heb al Star Wars bekeken, maar was een SD opname van TV. En dit zag er al goed uit door de opscaling naar 4k. Ga deze avond een Sci-Fi bekijken op Netflix met Dolby Vision. Dus ben benieuwd. Chips staan al klaar...
Als er vragen zijn, shoot, ik zal ze met plezier beantwoorden.
Een meer dan tevreden Panna kijker.
O ja en laat je niet vangen door de vele verkoopspraatjes van andere merken. Ik heb op Black Friday vier winkels aangedaan en overal uitleg gevraagd en er echt vanalles gehoord. Veel hangt af van de voorkeur van de verkopers over wat je te horen krijgt... Het is gewoonweg een supercoole TV punt uit. Heb geen enkel negatief punt te melden... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mickey B op 14-12-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:43
@Mickey B volgens mijn doet je beoogde Sony UHD player geen HDR10+, denk dat je de gewone HDR10 verwisselt, dat is exclusief bij de Panasonic UHD players zover ik weet.
Heb zelf de Pana DP UB 450 EKG, voor € 213, de modelreeks waarbij naast DV ook HDR10+ naast de standaard HDR10 als instapper dit combineert, of de duurdere 824.
Heb zelf op mijn OLED 854 van de week al enige avonden genoten van de UHD disc met Dolby VisIon en niet te vergeten Dolby Atmos van het laatste 8e seizoen. Vooral de ondersteuning van DV is een groot pluspunt, gingen al geruchten dat het met DV uit zou komen, staat nergens vermeld op de verpakking maar ben er erg blij mee.
Geniet van je mooie OLED, enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dinandus schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:24:
@Mickey B volgens mijn doet je beoogde Sony UHD player geen HDR10+, denk dat je de gewone HDR10 verwisselt, dat is exclusief bij de Panasonic UHD players zover ik weet.
Heb zelf de Pana DP UB 450 EKG, voor € 213, de modelreeks waarbij naast DV ook HDR10+ naast de standaard HDR10 als instapper dit combineert, of de duurdere 824.
Heb zelf op mijn OLED 854 van de week al enige avonden genoten van de UHD disc met Dolby VisIon en niet te vergeten Dolby Atmos van het laatste 8e seizoen. Vooral de ondersteuning van DV is een groot pluspunt, gingen al geruchten dat het met DV uit zou komen, staat nergens vermeld op de verpakking maar ben er erg blij mee.
Geniet van je mooie OLED, enjoy!
Je hebt de philips 854.. Heb je er een homecinema luidsprekerset bij of gewoon eigen geluid van tv.. Omdat de tv maar 1,5 of 2 cm van het meubel staat. dus weinig ruimte vrij voor soundbar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:43
Ik geniet van de Atmos via een aparte AVR, de Denon 4500H, heb nu een 5.1.4 opstelling.
Het is een 2,5 cm vrij, inderdaad niet veel. En specifiek voor de 854, in midden de draaivoet.
Heb je toevallig een UHD player of een AppleTV4K?

[ Voor 25% gewijzigd door dinandus op 15-12-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dinandus schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:21:
Ik geniet van de Atmos via een aparte AVR, de Denon 4500H, heb nu een 5.1.4 opstelling.
Het is een 2,5 cm vrij, inderdaad niet veel. En specifiek voor de 854, in midden de draaivoet.
Heb je toevallig een UHD player of een AppleTV4K?
Nee, ik moet nog beginnen... Beginnen met de tv-keuze.. En ik zag bij expert dat de philips oled 854/804 wel een mooi helder beeld heeft. En bij Ep dat hij erg kleurvol was ook..
Maakte me daarom wel zorgen dat met dit verhelderende beeld meerrr risico op retentie/inbranden heeft in 5 jaar tijd.. en zeker geen 25 jaar als mijn huidige tv vol houdt.

Maar gezien de vraag of ik het bij het geluid van welke tv dan ookzou houden.. Geeft de philips oled weinig ruimte voor een soundbar met slechts 2 cm.. Daarom zou ik toch beter voor de Panasonic 954 kiezen.
Omdat die iets van 7 of 8 cm ruimte geeft. De samsung q90r nog meer en ook retentie-risico-angst.

de panasonic heeft ook een center-voet-plaat. EN daar kun je dan misschien makkelijk van die plakker onder de plaat plakken zodat je de tv dan ook kunt bijdraaien op het meubel. Eventueel een draaiplateau onder de voet..

Sounbar of een lichte homecinema set ?? Voordat je met een homecinema set ook boxen voor atmos hebt ??? Dan ben je misschien sneller/makkelijker half----weg met een samsung q80r soundbar.. of panasonic 900 soundbar of sony h9f .. Misschien nog niet op 10 % maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de 954 OLED bezitters met Ziggo. Werkt de CI+ ivm een smartcard in de TV? Of zit ik (nog) vast aan de settopbox van Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Ik gebruik de settopbox van Ziggo niet i.c.m. mijn 1004. Zappen op de Panasonic is wel trager dan op mijn vorige Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

De Pana heeft 2 CI+ sloten dus een smartcard zal geen probleem zijn.

Ik heb geen smartcard en geen settop-box, ik steek gewoon de coax achterin de tv en heb zodoende de tv zenders die wij kijken in HD (vnl. NL3 en Ziggo Sport). Idd, wij kijken nauwelijks tv 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt onze gzw954 binnen. Via PlatteTV aangeschaft.

Korte vraag: Wat waren ook alweer instellingen die tijdens de calibratie metingen in de review op de frontpage zijn gebruikt?

Pro1 met warm1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:40:
Morgen komt onze gzw954 binnen. Via PlatteTV aangeschaft.

Korte vraag: Wat waren ook alweer instellingen die tijdens de calibratie metingen in de review op de frontpage zijn gebruikt?

Pro1 met warm1 toch?
Ik gebruik de settings die hier in het topic voorbij zijn gekomen. En daar ben ik erg tevreden over. Maar het is natuurlijk heel erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik gebruik een dag en avond setting.
Pro 1 voor donker en Pro 2 voor overdag.
Instellingen zijn zelfde, alles uit, alleen contrast is overdag 20 hoger.

Verwijderd

Zo sinds zaterdag staat hier de opvolger van onze pana 42pz85 plasma. Deze heeft vanaf 2007 uitstekend dienst gedraaid. Maar het was tijd voor een nieuwe, en het is de GZW954 geworden.

Heel blij mee. Installatie makkelijk. Aangesloten op de uhd bd speler en de receiver. Alles in 1x werken. Top.

Beeld afgesteld, met als referentie onze oude plasma. Want die was ISF gecalibreerd.

Instellingen voor TV (Ziggo) op pro1 en pro2 voor weinig/veel omgevingslicht.

Verlichting 42 en 58
Kontrast 78 en 82
Helderheid 0 en 0
Kleur 51 en 52
Tint -1 en -1
Scherpte op 28 en 29
Warmte op warm2
Volgende 3 op uit
Ruisreductoe op uit
MPEG remasteren minimum
Resolutie remasteren op minimum.
IFC op minimum uit.
Geavanceerd; kleurengamma op rec.709 & gamma op bt.1886.
Optie instellingen: beeldscan op uit.

Settings voor blu-ray lijken hierop, maar die tweak ik nog even.

Denk dat we helemaal blij gaan zijn met onze 2e Panasonic tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 15:24
Ik heb sinds kort een Panasonic TX-55GZW2004 OLED.

Voor SDR gebruik ik de THX Cinema viewing mode die al voorgecalibreerd is uit de doos, maar voor 4K HDR vind ik het wat moeilijker.
Vaak wordt door de 'content type flag' vanuit de bron automatisch de viewing mode 'Normal' of 'Cinema' geactiveerd bij 4K materiaal.

Hebben jullie een ideale viewing mode en eventueel voorkeurssettings voor 4K HDR materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramLamberts
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 23:35
Kan iemand een foto posten van de stekker van de gz950? Ik heb deze op het oog, maar doordat de stekker niet vervangbaar is en hij wel door de muur geleid moet worden (met beperkte ruimte), zou het fijn zijn vooraf te kunnen weten of de wachtbuis voldoende groot is (afmetingen van Destelbergen zijn ook welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terug komen op mijn settlings. Deze heb ik nog een beetje geteakt.

Ik heb altijd in gedachten wat een vriend van me beschreef: Met een gecalibreerde TV heb is het net alsof je door een raam zit te kijken naar iets wat echt aan het gebeuren is.

In de natuur spatten kleuren ook niet op je af, zijn shirts nooit super verblindend wit en zijn contouren nooit haarscherp. Kortom het "pop naar voren effect' wat sommige mensen bij hun TV graag zien, is juist niet natuurlijk.

Enne, het klinkt bijzonder voor een OLED fan: Echt zwart komt in de natuur bijna nergens voor, ik denk alleen aan onder de grond zonder licht. Maar die situatie is nooit op TV natuurlijk:P

Zo met dat in het achterhoofd probeer heb ik eea ingesteld en ben ik op het volgende lijstje gekomen:

Instellingen die wij nu gebruiken hieronder: Pro1 en Pro2 voor normaal gebruik / veel omgevingslicht.

Verlichting 47 en 64
Kontrast 79 en 80
Helderheid +1 en +1
Kleur 50 en 50
Tint -1 en -1
Scherpte op 19 en 19
Warmte op warm2

Rest van de instellingen uit. Ook de omgevingslicht sensor, het MPEG remasteren en het resolutie remasteren (kan voot tv soms op minimum). Verder allemaal uit.

Beeldinstellingen verder:
IFC op uit (bij sommige uitzendingen kan je evt. op minimum zetten).
Bij geavanceerde instellingen: Kleurengamma op rec.709 voor HD bronnen (Ziggo/TV/gewone bluray) en op rec 2020 voor uhd/4k bronnen. (Beeld)Gamma in alle gevallen op bt.1886.
Optie instellingen: beeldscan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

BramLamberts schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:09:
Kan iemand een foto posten van de stekker van de gz950? Ik heb deze op het oog, maar doordat de stekker niet vervangbaar is en hij wel door de muur geleid moet worden (met beperkte ruimte), zou het fijn zijn vooraf te kunnen weten of de wachtbuis voldoende groot is (afmetingen van Destelbergen zijn ook welkom).
Het is een volledig ronde stekker, geen platte.
Maten heb ik zo niet maar die zijn niet moeilijk te achterhalen (meet bijv. de interne diameter van een wandcontactdoos op, dus waar de stekker in gaat) 8)
Hou wel rekening met bochten in de muur, dan wordt het al snel krap.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste