Sinds kort de TX-55MZW2004 in bezit. Mooi ding en fijn dat winkels als Smits Arnhem er nog zijn!
Het volgende gedrag was mij opgevallen, is dit normaal bij hedendaagse oled tv's?
De tv is via HDMI1 aangesloten op mijn desktop pc. In
Display settings van Windows staat de tv constant vermeld, ook als de tv in standby staat.
En pas een zekere tijd (1 uur +/- 30 minuten) nadat de tv op standby is gezet, flikkeren mijn pc-beeldschermen, alsof op dat moment een beeldscherm wordt los- of aangekoppeld. (Het lijkt precies als wanneer een DisplayPort-beeldscherm wordt aan-/uitgezet.) Ook hoor ik een of ander relais(?) dan klikken. De vermelding van de tv in Display settings blijft.
Het lijkt dus alsof de tv op standby zetten ertoe leidt dat het scherm wel ogenschijnlijk uitgaat, maar dat het apparaat actief blijft, en ingeschakeld lijkt voor andere aangesloten apparatuur. Bijv. ook de muiscursor kan helemaal over het tv-bureaubladgebied gaan.
Is dit normaal, is dit gerelateerd aan diverse functionaliteit van de tv wat plaatsvindt tijdens standby, zoals de routine "panel maintenance" , en zoeken naar en installeren van software updates?
Dit is m'n tweede eigen tv ooit, de vorige was een LG 55" LED LCD uit 2014, dus ben benieuwd hoe deze dingen inmiddels werken