Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
LA-384 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:58:
Sinds mei 2022 ben ik eigenaar van een 65HZW1004 en ik heb nu toch mogelijk, soms een probleem met deze tv.

Ik merkte al een lange tijd dat het beeld altijd even een paar keer op zwart ging bij verandering in framerate. Dit gebeurde vooral bij de Google chromecast welke via een receiver met de tv verbonden was, dus ik dacht dat het door de chromecast kwam (die had toen ook recent een update gehad, wat meer issues met zich mee bracht). Omdat ik geen tijd of geen zin had om verder uit te zoeken waar het probleem precies zat, heb ik het maar even zo gelaten. Echter de laatste week werd het steeds erger en sinds gisteren ging het beeld ook tussendoor op zwart. Nu vandaag was het helemaal te erg, dus ben ik toch maar wat gaan troubleshooten.

In eerste instantie leek het erop dat hdmi ingang 2 en 3 dit euvel vertonen, terwijl ingang 1 en 4 zonder problemen werken. Maar nu ik zoveel kabeltje heb lopen switchen en de hdmi kabel weer in ingang 2 heb zitten, lijkt ook die weer vlekkeloos te lopen.

Kan zoiets duiden op een slechte connectie (kabeltje meermaals niet volledig in connector gedrukt)? Of is het toch waarschijnlijker dat er intern iets niet goed zit?

Ik schrijf het hier, tevens als naslagwerk. Voor nu lijkt het te werken, maar als over 2 maanden dit probleem zich weer voordoet, ben ik vast weer vergeten dat ik het al eens heb onderzocht en het toen plots weer werkte.
Nou... 8 maanden zonder problemen en nu duikt het weer op. Geen idee hoe ik hier de oorzaak ga achterhalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhr27
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Werkt bij jullie Filmmaker mode in de Disney+ app?
Bij mij werkt het wel in de menu's maar niet tijdens het kijken van een programma. Heb Disney+ net en heb nog niet getest of Dolby Vision werkt maar ik heb een serie die ik kijk (in SDR) en daar werkt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
De mz800E, zowel de 42 inch als de 48 inch, via bol voor mij iets te goedkope prijs..? Vind die gasten die erachter steken, vaag omdat ze in het buitenland zitten, plus mega-goedkoper zijn.
Iemand die er iets over te zeggen heeft. Een opmerking als je moet niet zo zeuren, is ook goed, mits je argumenten geeft.

uitvoering: Panasonic TX-42MZ800E Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 27-01-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:33
Gewoon even bellen naar Smith of Apollo en vragen naar de beste prijs en zeggen dat je het hier bij bol voor deze prijs hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Ja, leuk idee...maar in de prakltijk? Vragen aan Apollo of ze even van 16 meier naar 9 willen gaan.....tja. Kan je zeggen, ja maar wees blij als je em voor 1200 krijgt, nou nee, ik wil em voor 9.
En wie is de winkel Smith? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhr27
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
De MZ800E is voor zover ik weet het Belgische/Franse model. In Nederland wordt het Duitse model geleverd. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat kabel tv en apps kuren kunnen vertonen. Alle video ingangen werken wel. Ik ben om ellende te voorkomen voor het Duitse/Nederlandse model gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16

pes

Sinds kort de TX-55MZW2004 in bezit. Mooi ding en fijn dat winkels als Smits Arnhem er nog zijn!

Het volgende gedrag was mij opgevallen, is dit normaal bij hedendaagse oled tv's?
De tv is via HDMI1 aangesloten op mijn desktop pc. In Display settings van Windows staat de tv constant vermeld, ook als de tv in standby staat.
En pas een zekere tijd (1 uur +/- 30 minuten) nadat de tv op standby is gezet, flikkeren mijn pc-beeldschermen, alsof op dat moment een beeldscherm wordt los- of aangekoppeld. (Het lijkt precies als wanneer een DisplayPort-beeldscherm wordt aan-/uitgezet.) Ook hoor ik een of ander relais(?) dan klikken. De vermelding van de tv in Display settings blijft.

Het lijkt dus alsof de tv op standby zetten ertoe leidt dat het scherm wel ogenschijnlijk uitgaat, maar dat het apparaat actief blijft, en ingeschakeld lijkt voor andere aangesloten apparatuur. Bijv. ook de muiscursor kan helemaal over het tv-bureaubladgebied gaan.
Is dit normaal, is dit gerelateerd aan diverse functionaliteit van de tv wat plaatsvindt tijdens standby, zoals de routine "panel maintenance" , en zoeken naar en installeren van software updates?

Dit is m'n tweede eigen tv ooit, de vorige was een LG 55" LED LCD uit 2014, dus ben benieuwd hoe deze dingen inmiddels werken :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste