Ik heb sinds enkele dagen de gz950 in huis en de demo’s op YouTube vind ik heel knap in professioneel 1 met dan kleine tweaks in het rode en blauwe gamma.Colossi schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:46:
Ik heb sinds kort een Panasonic TX-55GZW2004 OLED.
Voor SDR gebruik ik de THX Cinema viewing mode die al voorgecalibreerd is uit de doos, maar voor 4K HDR vind ik het wat moeilijker.
Vaak wordt door de 'content type flag' vanuit de bron automatisch de viewing mode 'Normal' of 'Cinema' geactiveerd bij 4K materiaal.
Hebben jullie een ideale viewing mode en eventueel voorkeurssettings voor 4K HDR materiaal?
Sinds kort de 65GZW2004 op de kop kunnen tikken bij Coolblue (2e kans open doos). Kom van een panasonic plasma GT50 welke op zich ook al fantastisch beeld had. Nu zijn voor mij de termen HDR en Dolby Vision dus een nieuw terrein en heb hier wat vragen over 
Als ik via mijn Apple TV4 het beeld op Dolby Vision instel is het een prachtig mooi beeld maar het valt me op dat de luminance dan altijd voluit staat op 100.
Is dit een vereiste van Dolby Vision om aan de eis van 1000 nits piekhelderheid te kunnen komen ?
Hoe mooi het ook is, ik mag er wel een zonnebril bij op zetten zo enorm fel vind ik het. Nu kan ik de luminance wel lager zetten uiteraard maar dan zou je dus niet meer aan die vereiste 1000 nits piekhelderheid kunnen komen (dus die eis van Dolby Vision) of zie ik dit verkeerd ?
Andere optie is om HDR auto brightness aan te zetten zodat het beeld al een stuk minder fel wordt. Maar nu ook vraag ik mij weer af hoeveel invloed dit heeft op het totaal plaatje. In dit geval stel je dus de brightness minder fel af, het verschil luminance en brightness is mij niet helemaal duidelijk moet ik zeggen.
Dan allemaal gezegd hebbende, super TV met geweldig beeld
Als ik via mijn Apple TV4 het beeld op Dolby Vision instel is het een prachtig mooi beeld maar het valt me op dat de luminance dan altijd voluit staat op 100.
Is dit een vereiste van Dolby Vision om aan de eis van 1000 nits piekhelderheid te kunnen komen ?
Hoe mooi het ook is, ik mag er wel een zonnebril bij op zetten zo enorm fel vind ik het. Nu kan ik de luminance wel lager zetten uiteraard maar dan zou je dus niet meer aan die vereiste 1000 nits piekhelderheid kunnen komen (dus die eis van Dolby Vision) of zie ik dit verkeerd ?
Andere optie is om HDR auto brightness aan te zetten zodat het beeld al een stuk minder fel wordt. Maar nu ook vraag ik mij weer af hoeveel invloed dit heeft op het totaal plaatje. In dit geval stel je dus de brightness minder fel af, het verschil luminance en brightness is mij niet helemaal duidelijk moet ik zeggen.
Dan allemaal gezegd hebbende, super TV met geweldig beeld
Duik zodra je Dolby Vision content afspeelt eens in je instellingen van de GZW2004. Volgens mij zijn er voor Dolby Vision 2 beeldinstellingen, 1 voor een heldere kijkomgeving en 1 voor een donkere kijkomgeving. Probeer die laatste eens, want het is niet de bedoeling om met een zonnebril op te moeten kijken.Brabso schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:25:
Heel verhaal...
Zover was ik al 😉. Maar toch bedankt voor de tip.Juronymous schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:30:
[...]
Duik zodra je Dolby Vision content afspeelt eens in je instellingen van de GZW2004. Volgens mij zijn er voor Dolby Vision 2 beeldinstellingen, 1 voor een heldere kijkomgeving en 1 voor een donkere kijkomgeving. Probeer die laatste eens, want het is niet de bedoeling om met een zonnebril op te moeten kijken.
Anoniem: 100386
Ha, mn TV vindt nieuwe firmware. V3.210. Weinig meer over te vinden dan system stability. Maar goed, er is dus een nieuwe versie 👍
Zojuist ook geüpdatet. Kwam van versie 3.202 op mijn TX55-GZW1004. Enige wat mij snel opviel is dat bij de beeldverhouding 16:9 nu ook nog het woordje auto er voor staat
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Nou, deze week weer wat schijfjes binnen, Apocalypse now en /the shining. Beide uhd/4k.De ene met Dolby Vision, de ander met HDR10+
TV pakt het prima op. Leuk de logo's van de HDR formaten te zien. En om de TV te testen is ook leuk.
Weergave is prima, DV geeft een extra instellingenmenu voor beeld. HDR10+ niet. Die poakt dezelfde instellingen als de normale 'HDR'.
TV pakt het prima op. Leuk de logo's van de HDR formaten te zien. En om de TV te testen is ook leuk.
Weergave is prima, DV geeft een extra instellingenmenu voor beeld. HDR10+ niet. Die poakt dezelfde instellingen als de normale 'HDR'.
Hallo allemaal, sinds vorige week ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Panasonic TX-55GZW2004 🙂
Om in aanmerking te komen voor de vijf jaar garantie actie van K-E had ik een reviewtje geschreven en ik dacht voor wat het waard is kan ik het ook nog wel even hier plaatsen.
Afgelopen week (half maart 2020) heb ik mijn droom–televisie aangeschaft, de Panasonic TX-55GZW2004, wat volgt is mijn eerste impressies en review.
De televisie werd op het afgesproken moment gebracht, was keurig ingepakt en zag er onberispelijk uit toen hij eenmaal op zijn plek stond. Installatie was eigenlijk super eenvoudig en daarna kon het kijken en genieten al snel beginnen. De afgelopen maanden had ik mij redelijk goed ingelezen op diverse Engelstalige fora en dat hielp mij enorm met het maken van keuzes bij de instellingen. De televisie heeft zeer veel instel mogelijkheden en kan daarom dus op alle mogelijke manieren worden getweaked wanneer iets met het beeld niet naar de zin zou zijn. Hierbij is het wel een beetje opletten dat wanneer je de televisie niet goed kent, je geen keuzes maakt die je dan twee dagen later weer bent vergeten wanneer je bepaalde dingen eventueel weer wilt veranderen. Gelukkig kun je de televisie weer heel gemakkelijk terugzetten naar de fabrieksinstellingen en deze zijn eigenlijk out of the box al reeds fantastisch. Mijn advies voor mensen die toch met de instellingen willen spelen zou dan zijn om even op te schrijven wat je precies hebt gedaan, of wanneer je juist niet al te veel wilt tweaken, de televisie gewoon op de fabrieksinstellingen laten staan en dan kiezen uit de verschillende uitstekende voorgeprogrammeerde beeldinstellingen en het daarbij te laten.
De Panasonic TX-55GZW2004 (die er ook is in een 65 inch model) staat er om bekend dat de fijn-afstemming in de fabriek eigenlijk al geweldig is en de panelen worden door Panasonic ook gecheckt op uniformiteit en kleur zodat er wat minder kans is op bepaalde ongewenste kleurzwemen dan bij andere merken die OLED televisies aanbieden. Ook dit paneel is evenals dat van vrijwel alle anderen op de diverse fora die ik heb gelezen het geval is, weer zeer uniform en helemaal niet vlekkerig. Bovendien heeft Panasonic een aantal interessante toevoegingen op het uiteraard oorspronkelijk door LG geproduceerde paneel gedaan. Deze maken het mogelijk voor de televisie om beelden met relatief hoge helderheid weer te geven, zeker voor OLED begrippen. Zo is er achter het paneel een grote metalen plaat en goede ventilatie bevestigd die de warmte van het scherm sneller afvoeren waardoor er minder sprake is van een na-ijl effect en volgens sommige kenners is er hierdoor ook minder kans op inbranden omdat de warmte sneller kan worden afgevoerd. Met tegelijkertijd een hogere helderheid en ook uitstekende weergave van de kleuren is deze Panasonic volgens mij echt een super televisie.
In gewone SDR 720P/1080i uitzendkwaliteit ziet het beeld op de televisie er uit de doos prima uit en in 4K UHD (vanaf mijn Samsung UBD-M7500 Blu-ray speler en Apple TV) geeft de televisie helemaal een prachtig plaatje. En wat ook bijzonder is aan deze TV, hij kan alle verschillende HDR systemen aan. Dat betekent dat naast het standaard HDR10, ook Dolby Vision èn HDR10+ door de televisie kunnen worden weergegeven en dat is natuurlijk fantastisch voor mensen die tegelijk gebruik willen kunnen maken van al deze verschillende technieken. Denk bijvoorbeeld aan Netflix dat vaak werkt met Dolby Vision, of Amazon Prime dat naar ik mij heb laten vertellen juist een voorkeur heeft voor een extra 'enhancement layer' in de vorm van HDR10+ en daarnaast is de televisie toekomst bestendig omdat hij HLG live-uitzendingen ook gewoon in HDR kan weergeven.
Qua geluid kan ik zeggen dat na zo'n korte tijd mijn mening nog niet helemaal klip en klaar is, maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat het geluid prima voldoet. Omdat er een complete Dolby Atmos voorziening is ingebouwd zul je in principe dus geen aparte soundbar nodig hebben (hetgeen weer de aanschaf van een dure soundbar bespaard) en inderdaad klinkt het geluid voor een televisie best wel goed, maar in de vele reviews die ik heb gelezen zijn er ook opmerkingen over de kracht van het geluid. Wanneer je de televisie voor het eerst aanzet klinkt het misschien allemaal wat zwakjes en blikkerig. Gelukkig heeft Panasonic ook hier gezorgd voor zeer veel instel mogelijkheden en ik ben er nog mee aan het stoeien, maar ben er inmiddels van overtuigd dat het wel goed (genoeg) komt. Net zoals bij het beeld zijn er hier dus door de gebruiker ook een flink aantal instellingen te doen die het geluidsbeeld enorm kunnen veranderen en naar smaak kunnen verbeteren, vooral de op de televisie aanwezige equalizer werkt hier voor mij heel goed.
Natuurlijk is de geluidskwaliteit niet vergelijkbaar met een volledig uitgevoerde aparte versterker met losse speakers voor alle kanalen, maar met ook de mogelijkheid om de televisie af te regelen op de precieze plaatsing in de kamer ben ik best tevreden. Van de hoogte kanalen merk ik tot nu toe niet zoveel, maar ik heb nog niet heel veel Dolby Atmos materiaal gekeken en beluisterd dus wellicht kom ik hier en daar nog het effect tegen dat het geluid van boven lijkt te komen. De ruimtelijkheid is in ieder geval helemaal goed, je krijgt echt het gevoel dat geluiden van om je heen komen en dat je als het ware in een omhulsel van filmgeluid terecht bent gekomen.
Al met al ben ik zeer tevreden, ook over de levering van K-E, eens te meer daar ik gewoon mijn oude Samsung KS7000 direct heb kunnen meegeven aan de bezorger en daar nog een aardige prijs voor terug heb gekregen. Dat scheelt mij ook weer een hoop gedoe met marktplaats verkoop. Desalniettemin zat de televisie in 2019 in het hogere prijs segment en is deze in maart 2020 nog steeds bepaald niet goedkoop, maar dan heb je wel het topmodel uit 2019 dat voor de film liefhebber de komende jaren prima zal voldoen. Mensen die deze televisie willen kopen om te gamen zullen niet heel erg teleurgesteld zijn, maar moeten wel rekening houden met het feit dat er geen fully featured HDMI 2.1 op zit en dat de latency op de televisie goed is, maar dat er van andere merken televisies verkrijgbaar zijn die nog meer zijn geënt op specifiek gamen. Dit is echt een televisie voor liefhebbers die in zeer hoge kwaliteit willen kijken naar films en televisieseries en voor dat laatste heb ik hem gekocht en daarover ben ik zeer tevreden en ik vertrouw erop dat ik de komende jaren met alle op deze TV aanwezige technieken genoeg up to date ben om er een hele poos mee vooruit te kunnen.
Om in aanmerking te komen voor de vijf jaar garantie actie van K-E had ik een reviewtje geschreven en ik dacht voor wat het waard is kan ik het ook nog wel even hier plaatsen.
Afgelopen week (half maart 2020) heb ik mijn droom–televisie aangeschaft, de Panasonic TX-55GZW2004, wat volgt is mijn eerste impressies en review.
De televisie werd op het afgesproken moment gebracht, was keurig ingepakt en zag er onberispelijk uit toen hij eenmaal op zijn plek stond. Installatie was eigenlijk super eenvoudig en daarna kon het kijken en genieten al snel beginnen. De afgelopen maanden had ik mij redelijk goed ingelezen op diverse Engelstalige fora en dat hielp mij enorm met het maken van keuzes bij de instellingen. De televisie heeft zeer veel instel mogelijkheden en kan daarom dus op alle mogelijke manieren worden getweaked wanneer iets met het beeld niet naar de zin zou zijn. Hierbij is het wel een beetje opletten dat wanneer je de televisie niet goed kent, je geen keuzes maakt die je dan twee dagen later weer bent vergeten wanneer je bepaalde dingen eventueel weer wilt veranderen. Gelukkig kun je de televisie weer heel gemakkelijk terugzetten naar de fabrieksinstellingen en deze zijn eigenlijk out of the box al reeds fantastisch. Mijn advies voor mensen die toch met de instellingen willen spelen zou dan zijn om even op te schrijven wat je precies hebt gedaan, of wanneer je juist niet al te veel wilt tweaken, de televisie gewoon op de fabrieksinstellingen laten staan en dan kiezen uit de verschillende uitstekende voorgeprogrammeerde beeldinstellingen en het daarbij te laten.
De Panasonic TX-55GZW2004 (die er ook is in een 65 inch model) staat er om bekend dat de fijn-afstemming in de fabriek eigenlijk al geweldig is en de panelen worden door Panasonic ook gecheckt op uniformiteit en kleur zodat er wat minder kans is op bepaalde ongewenste kleurzwemen dan bij andere merken die OLED televisies aanbieden. Ook dit paneel is evenals dat van vrijwel alle anderen op de diverse fora die ik heb gelezen het geval is, weer zeer uniform en helemaal niet vlekkerig. Bovendien heeft Panasonic een aantal interessante toevoegingen op het uiteraard oorspronkelijk door LG geproduceerde paneel gedaan. Deze maken het mogelijk voor de televisie om beelden met relatief hoge helderheid weer te geven, zeker voor OLED begrippen. Zo is er achter het paneel een grote metalen plaat en goede ventilatie bevestigd die de warmte van het scherm sneller afvoeren waardoor er minder sprake is van een na-ijl effect en volgens sommige kenners is er hierdoor ook minder kans op inbranden omdat de warmte sneller kan worden afgevoerd. Met tegelijkertijd een hogere helderheid en ook uitstekende weergave van de kleuren is deze Panasonic volgens mij echt een super televisie.
In gewone SDR 720P/1080i uitzendkwaliteit ziet het beeld op de televisie er uit de doos prima uit en in 4K UHD (vanaf mijn Samsung UBD-M7500 Blu-ray speler en Apple TV) geeft de televisie helemaal een prachtig plaatje. En wat ook bijzonder is aan deze TV, hij kan alle verschillende HDR systemen aan. Dat betekent dat naast het standaard HDR10, ook Dolby Vision èn HDR10+ door de televisie kunnen worden weergegeven en dat is natuurlijk fantastisch voor mensen die tegelijk gebruik willen kunnen maken van al deze verschillende technieken. Denk bijvoorbeeld aan Netflix dat vaak werkt met Dolby Vision, of Amazon Prime dat naar ik mij heb laten vertellen juist een voorkeur heeft voor een extra 'enhancement layer' in de vorm van HDR10+ en daarnaast is de televisie toekomst bestendig omdat hij HLG live-uitzendingen ook gewoon in HDR kan weergeven.
Qua geluid kan ik zeggen dat na zo'n korte tijd mijn mening nog niet helemaal klip en klaar is, maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat het geluid prima voldoet. Omdat er een complete Dolby Atmos voorziening is ingebouwd zul je in principe dus geen aparte soundbar nodig hebben (hetgeen weer de aanschaf van een dure soundbar bespaard) en inderdaad klinkt het geluid voor een televisie best wel goed, maar in de vele reviews die ik heb gelezen zijn er ook opmerkingen over de kracht van het geluid. Wanneer je de televisie voor het eerst aanzet klinkt het misschien allemaal wat zwakjes en blikkerig. Gelukkig heeft Panasonic ook hier gezorgd voor zeer veel instel mogelijkheden en ik ben er nog mee aan het stoeien, maar ben er inmiddels van overtuigd dat het wel goed (genoeg) komt. Net zoals bij het beeld zijn er hier dus door de gebruiker ook een flink aantal instellingen te doen die het geluidsbeeld enorm kunnen veranderen en naar smaak kunnen verbeteren, vooral de op de televisie aanwezige equalizer werkt hier voor mij heel goed.
Natuurlijk is de geluidskwaliteit niet vergelijkbaar met een volledig uitgevoerde aparte versterker met losse speakers voor alle kanalen, maar met ook de mogelijkheid om de televisie af te regelen op de precieze plaatsing in de kamer ben ik best tevreden. Van de hoogte kanalen merk ik tot nu toe niet zoveel, maar ik heb nog niet heel veel Dolby Atmos materiaal gekeken en beluisterd dus wellicht kom ik hier en daar nog het effect tegen dat het geluid van boven lijkt te komen. De ruimtelijkheid is in ieder geval helemaal goed, je krijgt echt het gevoel dat geluiden van om je heen komen en dat je als het ware in een omhulsel van filmgeluid terecht bent gekomen.
Al met al ben ik zeer tevreden, ook over de levering van K-E, eens te meer daar ik gewoon mijn oude Samsung KS7000 direct heb kunnen meegeven aan de bezorger en daar nog een aardige prijs voor terug heb gekregen. Dat scheelt mij ook weer een hoop gedoe met marktplaats verkoop. Desalniettemin zat de televisie in 2019 in het hogere prijs segment en is deze in maart 2020 nog steeds bepaald niet goedkoop, maar dan heb je wel het topmodel uit 2019 dat voor de film liefhebber de komende jaren prima zal voldoen. Mensen die deze televisie willen kopen om te gamen zullen niet heel erg teleurgesteld zijn, maar moeten wel rekening houden met het feit dat er geen fully featured HDMI 2.1 op zit en dat de latency op de televisie goed is, maar dat er van andere merken televisies verkrijgbaar zijn die nog meer zijn geënt op specifiek gamen. Dit is echt een televisie voor liefhebbers die in zeer hoge kwaliteit willen kijken naar films en televisieseries en voor dat laatste heb ik hem gekocht en daarover ben ik zeer tevreden en ik vertrouw erop dat ik de komende jaren met alle op deze TV aanwezige technieken genoeg up to date ben om er een hele poos mee vooruit te kunnen.
Klinkt goed, overweg zelf misschien ook een 65gzw2004 te nemen. Ik word steeds treuriger hoe meer ik over LG lees.ptrv schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:19:
Hallo allemaal, sinds vorige week ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Panasonic TX-55GZW2004 🙂
Heb je nog nieuwe ervaringen?
Je zegt iets over gamen, game je zelf ook? Ik ben een playstation gamer waarbij ik ook wel multiplayer speel maar niet super fanatiek, dus als je ervaring hebt zou het fijn zijn.
Hallo Andries,
Ik heb iets gezegd over gamen omdat ik dacht dat een beetje informatie hierover de review meer compleet zou maken, maar zelf game ik totaal niet. Het gaat mij persoonlijk om de beste beleving bij het kijken van films en televisieseries en daarover ben ik echt super tevreden. De televisie heeft heel veel instel-mogelijkheden voor wanneer je nog dingen wilt tweaken en het paneel is echt zo ontzettend egaal, zowel qua kleur (geen zweem) als qua helderheid. Dus daar ben ik super tevreden over, ik heb de televisie nu drie weken in huis en nog totaal geen spijt! De beste informatiebron die ik tot nu toe heb kunnen vinden is hier:
https://www.avforums.com/...s-thread.2240533/page-200
Het geluid blijft even wennen, dus ik ben op zoek naar een leuke subwoofer die gemakkelijk op de televisie kan worden aangesloten.
Ik heb iets gezegd over gamen omdat ik dacht dat een beetje informatie hierover de review meer compleet zou maken, maar zelf game ik totaal niet. Het gaat mij persoonlijk om de beste beleving bij het kijken van films en televisieseries en daarover ben ik echt super tevreden. De televisie heeft heel veel instel-mogelijkheden voor wanneer je nog dingen wilt tweaken en het paneel is echt zo ontzettend egaal, zowel qua kleur (geen zweem) als qua helderheid. Dus daar ben ik super tevreden over, ik heb de televisie nu drie weken in huis en nog totaal geen spijt! De beste informatiebron die ik tot nu toe heb kunnen vinden is hier:
https://www.avforums.com/...s-thread.2240533/page-200
Het geluid blijft even wennen, dus ik ben op zoek naar een leuke subwoofer die gemakkelijk op de televisie kan worden aangesloten.
Vandaag is onze eerste OLED binnen gekomen, een Panasonic TX-65FZ830E. Vooral gezien de scherpe prijs bij Kamera Express, een 65" voor 'slechts' 1399€
In tests beter aangeslagen dan de LG C8 (tis een model uit 2018 zoals oplettende lezers aan de 'F' kunnen zien vandaar dat ik daarmee vergelijk
) die een maat van me heeft, dus dat belooft wat!
Nu alleen nog wachten op het TV-meubel (die komt helaas overmorgen pas) voor ik hem aan de tand kan voelen
Mits de tijd het toelaat zal ik een review achterlaten op Tweakers.
In tests beter aangeslagen dan de LG C8 (tis een model uit 2018 zoals oplettende lezers aan de 'F' kunnen zien vandaar dat ik daarmee vergelijk
Nu alleen nog wachten op het TV-meubel (die komt helaas overmorgen pas) voor ik hem aan de tand kan voelen
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 08-04-2020 06:14 ]
Dit is inderdaad een interessante optie. Is dit dezelfde tv als de FZ800E want over de FZ830E kan ik niet veel vinden namelijk?Tomba schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:28:
Vandaag is onze eerste OLED binnen gekomen, een Panasonic TX-65FZ830E. Vooral gezien de scherpe prijs bij Kamera Express, een 65" voor 'slechts' 1399€![]()
In tests beter aangeslagen dan de LG C8 (tis een model uit 2018 zoals oplettende lezers aan de 'F' kunnen zien vandaar dat ik daarmee vergelijk) die een maat van me heeft, dus dat belooft wat!
Is dezelfde TV maar dan voor de Belgisch/Franse markt. Morgen kan ik hem eindelijk uitpakken en testenmoca schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:04:
[...]
Dit is inderdaad een interessante optie. Is dit dezelfde tv als de FZ800E want over de FZ830E kan ik niet veel vinden namelijk?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen dus laat maar horen!Tomba schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:15:
[...]
Is dezelfde TV maar dan voor de Belgisch/Franse markt. Morgen kan ik hem eindelijk uitpakken en testenKijk er naar uit!
Eerste ervaringen waren uitstekend. Ik heb al een Panasonic LED (TX-50EXW784) dus weet dat het Smart gedeelte ruk is daarom direct de AppleTV aangesloten en alles daarop getest. Getest met The Grand Tour op Amazon Prime en de 4K HDR Remaster Blu-Ray van Star Wars Episode 1 op stand Pro1. Wat een beeldmoca schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:28:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen dus laat maar horen!
Ook wat 720p content gekeken (De Mol S08E05 en Dave S01E07) en 1080p (The Office op Amazon Prime) en ook dat ziet er absurd veel beter uit dan op mijn oude TV.... (mind you op dat moment wordt de upscaler van de AppleTV gebruikt en niet die van de TV)
Wel nog erg wennen aan de afmeting van het scherm, we zijn van 50" naar 65" gegaan en dat scheelt toch wel erg veel.... Ook het zwart is schitterend (zoals te verwachten van OLED). Ik moet steeds denken aan die Dolby Cinema reclame denken in Vue ('Dít is zwart')
PS de TV meldt zich als FZ800 op mijn netwerk dus de FZ830 naamgeving is beperkt tot de doos en de stikker achterop de TV. Wel zit Nederland niet tussen de laden-opties.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 10-04-2020 12:33 ]
Kijk daar kunnen we wat mee, thanks! Ik lees wel dat HDMI 3 en 4 geen 4k 60fps aankunnen dat is wel jammer.Tomba schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:44:
[...]
Eerste ervaringen waren uitstekend. Ik heb al een Panasonic LED (TX-50EXW784) dus weet dat het Smart gedeelte ruk is daarom direct de AppleTV aangesloten en alles daarop getest. Getest met The Grand Tour op Amazon Prime en de 4K HDR Remaster Blu-Ray van Star Wars Episode 1 op stand Pro1. Wat een beeldJe kunt de haartjes tellen op de gezichten
Ook wat 720p content gekeken (De Mol S08E05 en Dave S01E07) en 1080p (The Office op Amazon Prima) en ook dat ziet er absurd veel beter uit dan op mijn oude TV.... (mind you op dat moment wordt de upscaler van de AppleTV gebruikt en niet die van de TV)
Wel nog erg wennen aan de afmeting van het scherm, we zijn van 50" naar 65" gegaan en dat scheelt toch wel erg veel.... Ook het zwart is schitterend (zoals te verwachten van OLED). Ik moet steeds denken aan die Dolby Cinema reclame denken in Vue ('Dít is zwart')
PS de TV meldt zich als FZ800 op mijn netwerk dus de FZ830 naamgeving is beperkt tot de doos en de stikker achterop de TV. Wel zit Nederland niet tussen de laden-opties.
Klopt, dat was in 2018 wel een dingetje bij Panasonic, ik gebruik zelf maar 1 HDMI aansluiting (voor de AppleTV) dus voor mij was dat geen issue. Ook geen Dolby Vision overigens FWIW.moca schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:30:
[...]
Kijk daar kunnen we wat mee, thanks! Ik lees wel dat HDMI 3 en 4 geen 4k 60fps aankunnen dat is wel jammer.
Ik gebruik er nu 3. Nvidia shield, PS4 pro en Sonos Beam via Arc. Ik zou de Sonos kunnen aansluiten via optical maar dat is niet ideaal. Dilemma's... De tv is inmiddels 150 duurder geworden bij Kamera-express, dan betaal ik liever meer voor de C9.Tomba schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:05:
[...]
Klopt, dat was in 2018 wel een dingetje bij Panasonic, ik gebruik zelf maar 1 HDMI aansluiting (voor de AppleTV) dus voor mij was dat geen issue. Ook geen Dolby Vision overigens FWIW.
[ Voor 9% gewijzigd door moca op 10-04-2020 17:54 ]
Sinds 2 maanden een 65-gzw1004 in huis.
Prima beeld niks op aan te merken maar nou viel me sinds kort iets op.
Ik heb de tv remote 3 app van panasonic op m'n android telefoon ingesteld.
Werkt prima alleen lijkt de tv de instellingen niet te onthouden.Zodra de tv op standby is geweest moet ik elke keer de voorwaarden op de tv accepteren om de app weer te kunnen gebruiken.
Dit gebeurt ook met het streamen van een youtube film vanaf een apple/android apparaat.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Prima beeld niks op aan te merken maar nou viel me sinds kort iets op.
Ik heb de tv remote 3 app van panasonic op m'n android telefoon ingesteld.
Werkt prima alleen lijkt de tv de instellingen niet te onthouden.Zodra de tv op standby is geweest moet ik elke keer de voorwaarden op de tv accepteren om de app weer te kunnen gebruiken.
Dit gebeurt ook met het streamen van een youtube film vanaf een apple/android apparaat.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb gisteren avond een stuk van de UHD HDR Blu-Ray van Blade Runner 2049 gekeken (ziet er zeer indrukwekkend uit moet ik zeggen, THX Cinema stand) en heb daar de ondertiteling uit moeten zetten; die was wit en brandde zich zowat door mijn ogen heen. Is er een optie in de TV om de ondertiteling felheid te laten compenseren?
Die optie zit er helaas niet in.De bron is in dit geval een bluray en daar komt de ondertiteling vandaan.Zou een mooie optie zijn in iedere bluray speler om de felheid van de ondertiteling in te kunnen stellen.Tomba schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:57:
Ik heb gisteren avond een stuk van de UHD HDR Blu-Ray van Blade Runner 2049 gekeken (ziet er zeer indrukwekkend uit moet ik zeggen, THX Cinema stand) en heb daar de ondertiteling uit moeten zetten; die was wit en brandde zich zowat door mijn ogen heen. Is er een optie in de TV om de ondertiteling felheid te laten compenseren?
Met HDR films is de witte ondertiteling idd wel erg fel.
Je kan 3 dingen doen: ondertitels uit, tekstgrootte aanpassen of de kleur veranderen (in te stellen op het afspeelapparaat, niet de tv).
Je kan 3 dingen doen: ondertitels uit, tekstgrootte aanpassen of de kleur veranderen (in te stellen op het afspeelapparaat, niet de tv).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Hoi, heb ook wel interesse in een Panasonic oled
tv, heb al een blue Ray speler van Panasonic, viel
me op dat die niet alle externe videobestanden
afspeelt, het gaat volgens mij om hevc, hoe zit dat bij t.v.'s anno 2019 ?
Wat ondertiteling blue Ray films betreft, op een Panasonic blue Ray speler zijn ze in te stellen,heb
een dmp 700.
Wat ondertiteling blue Ray films betreft, op een Panasonic blue Ray speler zijn ze in te stellen,heb
een dmp 700.
[ Voor 22% gewijzigd door groentetuin op 21-04-2020 17:12 ]
Voor zover ik weet kunnen de tv's met zowat ieder formaat overweg.Volgens de panasonic site wordt hevc door de ingebouwde mediaspeler ondersteund.Alleen wat geluid betreft ondersteunen ze geen dts.groentetuin schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:55:
Hoi, heb ook wel interesse in een Panasonic oled
een dmp 700.
DTS geldt dan alleen voor decoderen, dus als de tv zelf het gluid moet weergeven. De tv bitstreamt DTS wel naar bv je receiver.Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:01:
[...]
Voor zover ik weet kunnen de tv's met zowat ieder formaat overweg.Volgens de panasonic site wordt hevc door de ingebouwde mediaspeler ondersteund.Alleen wat geluid betreft ondersteunen ze geen dts.
Dank jullie wel, ik had een keer zo iets gelezen bij
een review van gzw 950 oled tv hier op Tweakers.
een review van gzw 950 oled tv hier op Tweakers.
Heb het nog niet uitgeprobeerd maar dat is zeker wel interessant aangezien ik er een marantz receiver achter heb 😉Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:49:
[...]
DTS geldt dan alleen voor decoderen, dus als de tv zelf het gluid moet weergeven. De tv bitstreamt DTS wel naar bv je receiver.
Dat is niet makkelijk. Want de tv heeft geen e-arc, maar gewoon arc en een spdif. Dus alleen gewoon ouderwets dts kan. En daarvan heb ik nog geen youtubes gevonden. DTDHD zat, maar gewoon dts ...Technics SA-DA8 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:00:
[...]
Heb het nog niet uitgeprobeerd maar dat is zeker wel interessant aangezien ik er een marantz receiver achter heb 😉
Nb. Ik gebruik mijn Oppo uhd blu-ray om video's af te spelen. Gebruik daarvoor de tv niet.
Dus eigenlijk zou ik dat dts niet eens missen.Meeste dts zitten op de dvd/blurays en gedownloade films.Anoniem: 100386 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:37:
[...]
Dat is niet makkelijk. Want de tv heeft geen e-arc, maar gewoon arc en een spdif. Dus alleen gewoon ouderwets dts kan. En daarvan heb ik nog geen youtubes gevonden. DTDHD zat, maar gewoon dts ...
Nb. Ik gebruik mijn Oppo uhd blu-ray om video's af te spelen. Gebruik daarvoor de tv niet.
Goedemiddag,
Ben op zoek naar de breedte van de voet van een Panasonic 65gzw954 (wil deze binnenkort aanschaffen) om een verhoging te maken zodat mijn versterker er onder past.
Ik heb wel de de afmetingen van een 55" gevonden. Lijkt mij dat een 65" een bredere voet heeft.
Groet, Theo
Ben op zoek naar de breedte van de voet van een Panasonic 65gzw954 (wil deze binnenkort aanschaffen) om een verhoging te maken zodat mijn versterker er onder past.
Ik heb wel de de afmetingen van een 55" gevonden. Lijkt mij dat een 65" een bredere voet heeft.
Groet, Theo
De voet meet 50x30cm (breedte x diepte).
Hartelijk dank!QuattroNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:09:
De voet meet 50x30cm (breedte x diepte).
Zou graag willen weten of de VTM GO app op de tx-55zw950 zou komen.
Krijg em er niet op via browser en dergelijke.
De kans daarop is zo goed als 0. Heb al enige tijd een Panasonic TV (OLED was vervanger van een LED UHD Pana) en sindsdien is er eigenlijk niks bijgekomen qua apps. Plex bv is al jaren broken (ondersteunt geen secure connections). Beste oplossing die ik je kan adviseren is een AppleTV 4k. Ik heb die zelf 1 en hij is perfect te bedienen met de Panasonic ab (via CEC denk ik?). Als ik de TV aanzet gaat de AppleTV ook aan en ik heb dan alle apps waar ik maar van kan dromen. De VTM Go app voor AppleTV is wel beschikbaar:Martco schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:05:
Zou graag willen weten of de VTM GO app op de tx-55zw950 zou komen.
https://apps.apple.com/be/app/vtm-go/id589370040?l=nl
Mijn conclusie; een Panasonic TV neem je voor de beeldkwaliteit, niet voor de semi-waardeloze 'Smart' gedeelte. Hun marktaandeel is gewoonweg te klein om interessant te zijn voor appbouwers.
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 14-05-2020 17:24 ]
Is de BBC Iplayer ook te installeren op deze TV?
Bij de LG Oled kon ik de regio veranderen en zodoende die app installeren namelijk.
Bij de LG Oled kon ik de regio veranderen en zodoende die app installeren namelijk.
Dit.Tomba schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:06:
[...]...een Panasonic TV neem je voor de beeldkwaliteit, niet voor de semi-waardeloze 'Smart' gedeelte.
Ik ben al lang blij dat Netflix en YouTube (en NPO start) het doen. De rest zal me worst zijn. Ik koop idd een Pana tv om z'n beeldkwaliteit. Top dat ze daar hun R&D insteken en niet in dat hele flut Smart-gedeelte wat binnen no-time outdated is.
Of gewoon alles casten via een Chromecast (ultra), net zo makkelijk.
Maar is het bron signaal van zo'n chromecast inmiddels wel een beetje te doen? Kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat ik dat zichtbaar slechter vond dan native via een ingebouwde app.QuattroNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:45:
[...]
Dit.
Ik ben al lang blij dat Netflix en YouTube (en NPO start) het doen. De rest zal me worst zijn. Ik koop idd een Pana tv om z'n beeldkwaliteit. Top dat ze daar hun R&D insteken en niet in dat hele flut Smart-gedeelte wat binnen no-time outdated is.
Of gewoon alles casten via een Chromecast (ultra), net zo makkelijk.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb nog geen ervaring met de Ultra. Die kan je namelijk ook bedraad aansluiten zodat kwaliteit geen issue zou mogen zijn.Rossi46 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:35:
[...]
Maar is het bron signaal van zo'n chromecast inmiddels wel een beetje te doen? Kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat ik dat zichtbaar slechter vond dan native via een ingebouwde app.
De bron is in beide gevallen hetzelfde.
De Chromecast is slechts een doorgeefluik en past het beeld niet aan dus zou niks aan de kwaliteit moeten doen.
Maar idd, hoe minder schakels in de keten, hoe minder het beeld beinvloed kan worden.
Netflix, YouTube en Amazon Prime werken uitstekend op FirefoxOSMyHomeScreen; dat weet ik uit ervaring. Helaas geldt dat niet voor Plex (werkt niet met secure connections, al jaren...), AppleTV+ en T-Mobile Thuis (Beiden geen app beschikbaar), vandaar mijn keuze om er een AppleTV bij te nemen waar dit allemaal wel (perfect!) op werkt. Het fijne is ook dat ik de AppleTV gewoon kan bedienen met mijn Panasonic AB. Het is dus net alsof het gewoon het ingebouwde OS is. Groot pluspunt is dat zowel de Panasonic als de AppleTV extreem snel opstarten, geeft echt een naadloze ervaring.QuattroNL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:45:
[...]
Dit.
[..]
In mijn geval was de Pana TV plus de losse AppleTV overigens nog goedkoper dan een vergelijkbare LG, dat gecombineerd met de (iets
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 18-05-2020 16:01 ]
Nou, een pagina terug staat mijn review van de Panasonic 55 inch GZW2004 en had eigenlijk verwacht nog lang in dit draadje te kunnen participeren en vandaag heb ik hem op marktplaats gezet en ook hier in de advertentie sector. Het is een geweldige televisie, maar ik heb toevallig en volkomen onverwacht een 65 inch model van een ander merk gewonnen en mijn vrouw vindt de 65 inch een mooier formaat om vanuit de keuken te kunnen kijken, daarom gaat hij weg, ik wens iedereen heel veel succes en kijkplezier met zijn Panasonic!
Beste Tweakers,
Weet iemand hoe ik mijn afstandbediening van de Panasonic 65" GZW954 TV kan gebruiken om mijn T-mobile interactieve tv ontvanger (kleine) te bedienen?
Weet iemand hoe ik mijn afstandbediening van de Panasonic 65" GZW954 TV kan gebruiken om mijn T-mobile interactieve tv ontvanger (kleine) te bedienen?
Dat is helaas niet mogelijk.Andersom kan misschien wel...met de afstandsbediening van je t-mobile de tv bedienen.Luuk013 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:50:
Beste Tweakers,
Nou, sterker nog, 2020 modellen hebben nog maar hdcp 1.4 en geen garantie dat 4k uhd blurays werken.JustVodka schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:58:
Panasonic UK heeft de OLED series van 2019 (de 2000, 1500, 1000 en 950 series) op z'n site staan met specs:
https://www.panasonic.com...levisions/4K-OLED-TV.html
Let wel.. net zoals vorig jaar zijn de specs niet alles omvattend.
Bij HDMI staat er:
"HDMI (4K 60/50p with HDCP2.2)" op 4 poorten. Dit klopt wel. Dit staat exact het zelfde geschreven bij de 804 van vorig jaar. Maar daar waren maar 2 van de 4 poorten full speed.
Redelijk kans dat het dit jaar het zelfde is, het zou me niet verbazen wanneer ze de zelfde Mediatek chipset gebruiken.
Voor mij zal het waarschijnlijk de 1000 of de 950 worden. (enige verschil tussen deze twee is de voet)

https://www.panasonic.com...oled-tv/tx-65hzw1004.html
[ Voor 4% gewijzigd door II This Game II op 19-08-2020 16:24 ]
De 2018 oled tv's van Panasonic (eerdere modellen ook al) hebben hdcp 2.2 en 4k bluray werken prima. Heb ik tijdens mijn review getest die je hier op tweakers.net ook kan vinden.II This Game II schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Nou, sterker nog, 2020 modellen hebben nog maar hdcp 1.4 en geen garantie dat 4k uhd blurays werken.
Zal dan een oude voetnoot buj HDR zijn dan, erg slordig. Had ondertussen op 2020 modellen wel versie 2.3 verwacht.
Geen problemen hier met 4k UHD HDR films (Pana GZ954).
Hier ook niet (FZ804) mits ik HDMI1 of 2 gebruik.QuattroNL schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:23:
Geen problemen hier met 4k UHD HDR films (Pana GZ954).
Het had socialer geweest als je Panasonic op hun vergissing had gewezen. Of zit je bewust de goede naam van Panasonic te trollen.II This Game II schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Nou, sterker nog, 2020 modellen hebben nog maar hdcp 1.4 en geen garantie dat 4k uhd blurays werken.
@iedereen, het is natuurlijk onzin. Als je wat beter kijkt in de specs van bv de 1004 staat in het overzicht van de terminal duidelijk HDMI hdcp 2.2.
Zie bv https://www.panasonic.com...v/tx-55gzw1004.specs.html
Iemand enig idee wat dit voor een probleem is? Betreft een tx-65fzw954 die dit vooral langs de randen vertoont. Ook in op andere delen van het scherm soms oplichtende pixels die bij een volgend beeld weer verdwijnen en terugkomen. Gelukkig nog wel garantie, maar ik ben benieuwd of dit vaker voor komt.
:strip_exif()/f/image/hmggiuMc3j5yPdzFiXOWrybn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G1jcQA9c37YDwS4Iv3cs7UwP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/liwMwBtCZ3xCaNzZrlXkOplz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hmggiuMc3j5yPdzFiXOWrybn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G1jcQA9c37YDwS4Iv3cs7UwP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/liwMwBtCZ3xCaNzZrlXkOplz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QY8pj227ZepNOUCKtuunKeEL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 103% gewijzigd door Tijmen0000 op 24-05-2021 08:21 ]
Bij de bovenste foto: beweegt de witte pixel mee met het beeld of blijft ie op dezelfde plek staan?
Ik denk als eerste aan een compressiefout, anders een softwarefout.
Wat is de bron?
Die andere foto's zijn van een testpatroon?
Zal het eens bij mij checken.
Ik denk als eerste aan een compressiefout, anders een softwarefout.
Wat is de bron?
Die andere foto's zijn van een testpatroon?
Zal het eens bij mij checken.
[ Voor 17% gewijzigd door QuattroNL op 24-05-2021 13:10 ]
Punten blijven staan op dezelfde plek, maar niet bij elk beeld te zien. Input is de Netflix app van de TV zelf.
Overige foto's is bij alle input te zien en blijven ook op dezelfde plek staan. Lijkt alsof die pixels net iets meer oplichten dan de omringende.
Overige foto's is bij alle input te zien en blijven ook op dezelfde plek staan. Lijkt alsof die pixels net iets meer oplichten dan de omringende.
Wellicht helpt het runnen van het pixelonderhoud programma (of hoe heet dat ook alweer) hierin?Tijmen0000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:50:
Punten blijven staan op dezelfde plek, maar niet bij elk beeld te zien. Input is de Netflix app van de TV zelf.
Sinds kort in bezit van de HZW1004. Super apparaat, alleen één ergerlijke bug. Hij verliest regelmatig de ingestelde DVB-C kanalen waarbij ook de favorietenlijsten verdwenen zijn. Je moet dan de auto-setup opnieuw doen om de DVB-C kanalen weer terug te krijgen. En dan kun je de favorietenlijsten weer helemaal opnieuw in gaan stellen.
Inmiddels een keer of vier gebeurd.
Kent iemand dit probleem en misschien de oplossing? De firmware is up to date.
Eerste blik op een Android TV Panasonic:
En een YouTube: Panasonic JZ2000 OLED TV unboxing, hands-on, first look and gaming test
En een YouTube: Panasonic JZ2000 OLED TV unboxing, hands-on, first look and gaming test
Hallo, ik ben sinds een maand of twee de eigenaar van een Panasonic TX-65JZT1506.
Prachtig apparaat! Echter, het lijkt erop dat hij moeite heeft om 10bit video's af te spelen. Deze video's hebben bij het afspelen rare groene lijnen door het beeld. Is dit een bekend probleem? En is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt! Als ik thuis ben, kan ik uiteraard foto's maken hoe dit eruit ziet.
Prachtig apparaat! Echter, het lijkt erop dat hij moeite heeft om 10bit video's af te spelen. Deze video's hebben bij het afspelen rare groene lijnen door het beeld. Is dit een bekend probleem? En is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt! Als ik thuis ben, kan ik uiteraard foto's maken hoe dit eruit ziet.
Uhm, ik heb een 55JZT1506, maar durf niet te zeggen of ik 10bit video's heb.
Netflix Dolby Vision zie ik in ieder geval geen issues...
Have fun in live and you will survive!
Vanaf welke bron speel je die video's af? Netflix en Youtube, ook de Dolby Vision films, zouden zonder problemen af moeten spelen.PegaSus2k10 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:45:
Hallo, ik ben sinds een maand of twee de eigenaar van een Panasonic TX-65JZT1506.
Met groene lijnen vermoed ik een bron die via een hdmi kabel is aangesloten. Weet je het type hdmi kabel (1.2, 1.4, 2.0 oid)?
Hallo, dit gaat gewoon via USB vanaf een schijfje. Netflix en Youtube gaat inderdaad gewoon zonder problemen. Ik kan nog eens proberen wat andere 10bit video's te proberen, maar heb het vermoeden dat het toch daar aan ligt.QuattroNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:53:
[...]
Vanaf welke bron speel je die video's af? Netflix en Youtube, ook de Dolby Vision films, zouden zonder problemen af moeten spelen.
Met groene lijnen vermoed ik een bron die via een hdmi kabel is aangesloten. Weet je het type hdmi kabel (1.2, 1.4, 2.0 oid)?
Maak vanavond wel even wat foto's
Kun je dat eens proberen?RampeStamp schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:46:
Eh, best.. maar dan moet ik wel een fiilmpje op USB zetten... is er een demo-file oid ?
Heb net via een USBstick gekeken, maar geen rare lijnen gezien. Heb de demo hdr10 life untouched van demolandia gebruikt...
Thnx voor het checken. Ben er net achter dat het wellicht ook niet aan 10bit ligt. Kwam erachter dat ik laatst ook een video heb gekeken waar het wel goed ging.RampeStamp schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:25:
Heb net via een USBstick gekeken, maar geen rare lijnen gezien. Heb de demo hdr10 life untouched van demolandia gebruikt...
Heb via MediaInfo twee tekstbestandjes geëxporteerd. één met de file-info van de slechte video, en één met de file-info van de goede video. Hopelijk kun jij of iemand anders hier iets mee?
https://easyupload.io/m/6yjn0c
Even een vraagje trouwens. Ik vind die 55JZT1506 ook heel interessant maar het is zo vreemd dat op de support pagina van panasonic bij bijvoorbeeld de TV firmware dit type compleet niet genoemd wordt. Ook op de Nederlandse panasonic pagina, geen enkele omschrijving van het model.RampeStamp schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:46:
Nou is onlangs die nieuwe versie uitgekomen (Version 3.124) voor 4k 120hz by pass mode ... heb je die wel gekregen?
2e vraagje ... waar heb je hem gehaald en voor hoeveel? 😅
Many thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door Gn0ver op 02-12-2021 23:59 ]
De firmware is wel te vinden, maar heel lastig inderdaad.Gn0ver schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:58:
[...]
Even een vraagje trouwens. Ik vind die 55JZT1506 ook heel interessant maar het is zo vreemd dat op de support pagina van panasonic bij bijvoorbeeld de TV firmware dit type compleet niet genoemd wordt. Ook op de Nederlandse panasonic pagina, geen enkele omschrijving van het model.
Nou is onlangs die nieuwe versie uitgekomen (Version 3.124) voor 4k 120hz by pass mode ... heb je die wel gekregen?
2e vraagje ... waar heb je hem gehaald en voor hoeveel? 😅
Many thanks!
Daarentegen, vorige week (of was het de week ervoor??) heb ik inderdaad een firmware gekregen.
Dit was de 2e firmware met Disney app erin, dus de meest recente.
En ik had nog wat mazzel, had hem bij expert met kortingsweek (was ook toevallig in de korting, terwijl deze net nieuw was, dus 20% korting

Hahaha, Lucky you!RampeStamp schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:20:
[...]
De firmware is wel te vinden, maar heel lastig inderdaad.
Daarentegen, vorige week (of was het de week ervoor??) heb ik inderdaad een firmware gekregen.
Dit was de 2e firmware met Disney app erin, dus de meest recente.
En ik had nog wat mazzel, had hem bij expert met kortingsweek (was ook toevallig in de korting, terwijl deze net nieuw was, dus 20% korting)
Ok ik ga eens even kijken of ik ergens nog wat korting kan scoren. Thanx voor de info!
Wat gebeurd er als je de zenders opnieuw instelt en geen favorieten instelt? Krijg je dan hetzelfde? Gebruik je een ci module?
Ik heb zelf een 55hzw1004 met ziggo ci module en ondervind geen problemen.
The Slicer schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:57:
Sinds kort in bezit van de HZW1004. Super apparaat, alleen één ergerlijke bug. Hij verliest regelmatig de ingestelde DVB-C kanalen waarbij ook de favorietenlijsten verdwenen zijn. Je moet dan de auto-setup opnieuw doen om de DVB-C kanalen weer terug te krijgen. En dan kun je de favorietenlijsten weer helemaal opnieuw in gaan stellen.Inmiddels een keer of vier gebeurd.
Vraagje 😉
Ik heb de Panasonic GZW2004.
Heeft deze nu wel of niet een upscale functie om 1080 bijvoorbeeld te upscalen naar 4K ?
Deze kan ik namelijk nergens vinden ....
Heeft deze nu wel of niet een upscale functie om 1080 bijvoorbeeld te upscalen naar 4K ?
Gebeurt automatisch. Hoef je verder niks voor in te stellen.Brabso schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:51:
Vraagje 😉
de nieuwe oleds van panasonic schijnen top beeld te hebben
maar als ik de winkel ben en vraag naar de panasonic staan ze je aan te kijken waar begin je aan.
terwijl ik overal goede reviews lees.
maar als ik de winkel ben en vraag naar de panasonic staan ze je aan te kijken waar begin je aan.
Nou ik heb een oled van 2019 maar deze was destijds toch wel de shit hoor 😉ben1303 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:04:
En nog steeds geniet ik van het beeld
Och dat is al jaar en dag zo. Alles wat wat minder mainstream is daar weten ze in bijna alle winkels niks van (en hun technische kennis is ook vaak om te huilen). Terwijl Panasonic (vaak samen met Sony) bij de experts toch echt het beste uit de test komt. Zelf bewust voor een Panasonic ook gekozen en erg tevreden mee, vooral het detail dichtbij zwart doet Panasonic toch echt wel het beste.ben1303 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:04:
[ Voor 3% gewijzigd door InEtVa op 15-12-2021 15:30 ]
Mogelijk minder marge.ben1303 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:04:
Goede winkels gaan hier wel serieus op in hoor (althans, zo niet dan zegt dat wel wat over de winkel).
Hier ook expres een Pana genomen vanwege de beeldkwaliteit.
Lees de reviews en tests er maar op na.
Het ‘smart gedeelte’ van Panasonic is gewoon erg schraal en de TVs lijken wat duurder dan de geijkte LG of Samsung, dus daarom denk ik.ben1303 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:04:
Icm een AppleTV heb je echter best of all worlds; top beeld en top ‘smart gedeelte’ met alle apps die je je kan wensen én geen reclame in je scherm/geen systeem dat een kijkprofiel van je opbouwt.
De nieuwere Panasonics hebben tegenwoordig ook o.a. Disney+ en Apple TV+ aan boord, welke prima werken.
Dus gewoon met andere merken mee kunnen. Beeldtechnisch, zeker voor film liefhebbers de betere, tv's.
Dus gewoon met andere merken mee kunnen. Beeldtechnisch, zeker voor film liefhebbers de betere, tv's.
Vergeleken met LG, Samsung en helemaal met een Shield of AppleTV is het enorm schraal. Ik denk dat als je perse het smart gedeelte van je TV wil gebruiken je het beste af bent met Android (waar Panasonic ook naartoe gaat overigens) of WebOS. Persoonlijk ben ik geweldig blij met mijn AppleTV, bloedsnel, alle denkbare video apps en geen Google achtige tracking en toch de sublieme beelden van Panasonic. Mijn tv is dan ook niet aangesloten op een netwerk en is puur een 4K OLED beeldscherm.dinandus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:31:
De nieuwere Panasonics hebben tegenwoordig ook o.a. Disney+ en Apple TV+ aan boord, welke prima werken.
Ik vroeg dit omadat ik zaterdag bij platte tv was en vroeg of ze een Panasonic hadden staan
Omdat deze ook op hun site staat
Dus ik dacht ik gaat deze bekijken het gaat om de Panasonic xr65jzw1004.
De. Verkoper zei gelijk ik zou het niet doen,en vroeg gelijk waarvoor ik de tv wil gebruiken
Ja dacht wat Lult hij nou dus zei ik maar om me kamer op te vullen.
En waarom verkoop je het dan denk ik dan.
En heb tenslotte ook ooit de Panasonic vt60 plasma gehad was ook al een top beeld toen.
De. Verkoper zei gelijk ik zou het niet doen,en vroeg gelijk waarvoor ik de tv wil gebruiken
En heb tenslotte ook ooit de Panasonic vt60 plasma gehad was ook al een top beeld toen.
Als een verkoper al voordat je ook maar iets aan informatie hebt gegeven al gaat roepen dat je het niet moet doen, dan kan je ervan uitgaan dat hij niet het best met jou, maar met zichzelf voorheeft is mijn ervaringben1303 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:47:
Ik vroeg dit omadat ik zaterdag bij platte tv was en vroeg of ze een Panasonic hadden staan
Ook als je geen favorieten instelt zijn de zenders soms verdwenen. Mogelijk heeft het te maken met de tv uitzetten als je Netflix kijkt, dus niet terug naar dvb-c en dan uitzetten. Maar dat moet ook gewoon kunnen natuurlijk.dantethedutch schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:51:
Wat gebeurd er als je de zenders opnieuw instelt en geen favorieten instelt? Krijg je dan hetzelfde? Gebruik je een ci module?
[...]
Ik heb er een nieuwe ci- module bijgekocht (oude was verouderde versie). Kan het liggen aan een oude smartcard?
Ik heb de tv nooit uitgezet als netflix aanstond. Altijd de app afgesloten. Wel eens dat YouTube doorging nadat ik de tv aanzette. Zal eens kijken wat gebeurd als ik de tv uitzet met netflix aan. Mijn smartcard is nog van 2013 of eerder dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Ik dacht dat ik een smit ci module had. Ik heb toen wel een keer de canal digitaal app erop gezet die gebruik ging maken van dvb-s. Als ik op de afstandsbediening op tv druk schakelt die nu tussen dvc-s en dvb-t. Je laat wel stroom op de tv staan nadat deze uitgeschakeld is? Dus oranje ledje brand soms even na het uitzetten?
The Slicer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:18:
[...]
Ook als je geen favorieten instelt zijn de zenders soms verdwenen. Mogelijk heeft het te maken met de tv uitzetten als je Netflix kijkt, dus niet terug naar dvb-c en dan uitzetten. Maar dat moet ook gewoon kunnen natuurlijk.
Ik heb er een nieuwe ci- module bijgekocht (oude was verouderde versie). Kan het liggen aan een oude smartcard?
Zit hem echt in de winstmarges volgens mij. Als je ziet hoeveel korting er op de lg’s gegeven kan worden en niet op de panasonic’s.
InEtVa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:57:
[...]
Als een verkoper al voordat je ook maar iets aan informatie hebt gegeven al gaat roepen dat je het niet moet doen, dan kan je ervan uitgaan dat hij niet het best met jou, maar met zichzelf voorheeft is mijn ervaring
Mijn smartcard is een jaar of tien. Ik laat de stroom er altijd op ja. Ik vermoed dat het te maken heeft met uitzetten in een app. Maar het blijft een bug.dantethedutch schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:35:
Ik heb de tv nooit uitgezet als netflix aanstond. Altijd de app afgesloten. Wel eens dat YouTube doorging nadat ik de tv aanzette. Zal eens kijken wat gebeurd als ik de tv uitzet met netflix aan. Mijn smartcard is nog van 2013 of eerder dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Ik dacht dat ik een smit ci module had. Ik heb toen wel een keer de canal digitaal app erop gezet die gebruik ging maken van dvb-s. Als ik op de afstandsbediening op tv druk schakelt die nu tussen dvc-s en dvb-t. Je laat wel stroom op de tv staan nadat deze uitgeschakeld is? Dus oranje ledje brand soms even na het uitzetten?
[...]
Ik zet de tv uit op het kanaal of met de app nog open waar ik op dat moment naar kijk/keek. Nooit met iets issues gehad.
Nou heb ik geen smartcard of setop box oid, gewoon de coax in de tv
(tv zenders kijken doen we zelden, en via de dvb-c tuner heb ik prima HD beeld).
Nou heb ik geen smartcard of setop box oid, gewoon de coax in de tv
(tv zenders kijken doen we zelden, en via de dvb-c tuner heb ik prima HD beeld).
Hadden we ook met onze oude Panasonic plasma. Uit het niets verloor de tv ineens alle kanalen en moesten we de set up opnieuw doen. Vaak meerdere keren achter elkaar in een week tijd. Daarna ging het weer weken achter elkaar goed en op volstrekt willekeurige momenten begon het gedonder weer.The Slicer schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:57:
Sinds kort in bezit van de HZW1004. Super apparaat, alleen één ergerlijke bug. Hij verliest regelmatig de ingestelde DVB-C kanalen waarbij ook de favorietenlijsten verdwenen zijn. Je moet dan de auto-setup opnieuw doen om de DVB-C kanalen weer terug te krijgen. En dan kun je de favorietenlijsten weer helemaal opnieuw in gaan stellen.Inmiddels een keer of vier gebeurd.
Ik heb de Panasonic 65jz1500 en de Xbox x serie hoe krijg ik hem in het menu op 4k 120hz deze kan ik niet kiezen terwijl hij op HDMI 1 zit
.
.
Ondersteund poort 1 wel de 120hz? Zijn 2 van de 4 poorten die het ondersteunen.
ben1303 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:31:
Ik heb de Panasonic 65jz1500 en de Xbox x serie hoe krijg ik hem in het menu op 4k 120hz deze kan ik niet kiezen terwijl hij op HDMI 1 zit
.
De hdmi 1 en 2 zijn 4k120hz alleen denk ik dat er nog iets ingesteld moet worden maar wat kom ik even niet uit.
Wel de kabel van de series x gebruikt om aan te sluiten?
Aan de kabel lag het zeker niet.
Heb even zitten rommelen met wat HDMI instellingen en het werkt.
En ziet dat de Xbox alles zelfs ondersteund ook dolby vision.
Heb even zitten rommelen met wat HDMI instellingen en het werkt.
En ziet dat de Xbox alles zelfs ondersteund ook dolby vision.
Ik zit met een serieus dilemma. Pana JZ2000 of Sony A90J.
Ik heb voorkeur voor pana omdat mijn huidige plasma het al 14 jaar schitterend doet zonder ook maar één hapering maar nu wil ik de nieuwe standaard en technologie in de huiskamer.
Heeft iemand de jz2000 al eens grondig (live) kunnen vergelijken met de A90J? Als particulier is het niet evident om de beide in praktijk te kunnen vergelijken.
Als ik de reviews nalees, is volgens HDTVTest de Sony A90J beter, volgens de review fwd.nl is dan weer de JZ2000 de favoriet. TVFindr heeft ook een leuke video vgl op YouTube staan YouTube: Panasonic JZW2004 vs Sony A90J – Welcher High-End 4K OLED ist im Hei...
Als er 1 conclusie is, dan is het dat het beide 2 toppers zijn.
Obv de reviews veronderstel ik dat obv beeldkwaliteit, de beide zeer kort bij elkaar liggen en je eigenlijk geen slechte keuze kan maken.
Mij lijkt er op gebied van geluid wel een groter onderscheid. De A90J heeft het geluid dat uit het scherm komt en de JZ2000 heeft de ingebouwde soundbar. De vraag die ik me echter stel is hoe goed beide juist zijn...
Hoe goed is de ingebouwde soundbar van de Panasonic? Kan je die met een basic soundbar vergelijken of eerder met een topper?
Is het geluidssysteem van de Sony echt een meerwaarde waardoor ik beter voor de Sony kan gaan en een externe soundbar overwegen? Ik heb wat budget vrij in dat geval want de Panasonic is duurder.
Alvast bedankt voor de keuzehulp, het is me voor mij nogal een breinbreker ...
Ik heb voorkeur voor pana omdat mijn huidige plasma het al 14 jaar schitterend doet zonder ook maar één hapering maar nu wil ik de nieuwe standaard en technologie in de huiskamer.
Heeft iemand de jz2000 al eens grondig (live) kunnen vergelijken met de A90J? Als particulier is het niet evident om de beide in praktijk te kunnen vergelijken.
Als ik de reviews nalees, is volgens HDTVTest de Sony A90J beter, volgens de review fwd.nl is dan weer de JZ2000 de favoriet. TVFindr heeft ook een leuke video vgl op YouTube staan YouTube: Panasonic JZW2004 vs Sony A90J – Welcher High-End 4K OLED ist im Hei...
Obv de reviews veronderstel ik dat obv beeldkwaliteit, de beide zeer kort bij elkaar liggen en je eigenlijk geen slechte keuze kan maken.
Mij lijkt er op gebied van geluid wel een groter onderscheid. De A90J heeft het geluid dat uit het scherm komt en de JZ2000 heeft de ingebouwde soundbar. De vraag die ik me echter stel is hoe goed beide juist zijn...
Hoe goed is de ingebouwde soundbar van de Panasonic? Kan je die met een basic soundbar vergelijken of eerder met een topper?
Is het geluidssysteem van de Sony echt een meerwaarde waardoor ik beter voor de Sony kan gaan en een externe soundbar overwegen? Ik heb wat budget vrij in dat geval want de Panasonic is duurder.
Iemand ervaring met de Panasonic TX-55JZ980E? Nu 899,- bij Art & Craft
Ik heb zelf even een hz2004 in huis gehad. Deze was als 2e kans van coolblue maar was jammer genoeg niet zoals vermeld. Maar werd goed opgelost. Het geluid uit de soundbar van die tv vond ik persoonlijk beter dan van de lg met dolby atmos. Dacht de 11syg. Was een ding van 1499 toen ie uitkwam. De sony heb ik nooit gehoord. Ik gebruik zelf altijd een receiver met losse speakers. Lastig qua keuzes.
ST17 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:12:
Kijk even de review van hdtvtest. Even geen link.
Errieseeka schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:36:
Iemand ervaring met de Panasonic TX-55JZ980E? Nu 899,- bij Art & Craft
Het ligt inderdaad heeeeeel dicht bij elkaar.
Sommige zweren bij Sony, sommige bij Panasonic.
Ik heb vooral de keuze voor panasonic gemaakt, omdat dit GEEN androidTV is.
Beeld kwaliteit is allebei gewoon erg goed.
Tevens heb ik de JZ1500, aangezien ik een surround systeem al had staan, dus vond het zonde van de ingebouwde soundbar (hoewel die erg goed schijnt te zijn van de panasonic, zeker ook op Atmos).
Denk dat je je keuze niet zozeer om het geluid/beeld moet kiezen tussen deze 2, maar aan de features...
(lees: OS, aansluitingen e.d.)
Sommige zweren bij Sony, sommige bij Panasonic.
Ik heb vooral de keuze voor panasonic gemaakt, omdat dit GEEN androidTV is.
Beeld kwaliteit is allebei gewoon erg goed.
Tevens heb ik de JZ1500, aangezien ik een surround systeem al had staan, dus vond het zonde van de ingebouwde soundbar (hoewel die erg goed schijnt te zijn van de panasonic, zeker ook op Atmos).
Denk dat je je keuze niet zozeer om het geluid/beeld moet kiezen tussen deze 2, maar aan de features...
(lees: OS, aansluitingen e.d.)
ST17 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:12:
ik heb sinds kort ook de panasonic jz1500
ik had hiervoor een lg oled,als ik op netflix een 4k hdr film kijkt zie ik niet meer het hdr logo verschijnen wat bij de LG wel het geval was.
is dit ook een instelling.
en dolby vision pakt hij wel.
ik had hiervoor een lg oled,als ik op netflix een 4k hdr film kijkt zie ik niet meer het hdr logo verschijnen wat bij de LG wel het geval was.
is dit ook een instelling.
en dolby vision pakt hij wel.
Ik zag vanavond ineens dat het beeld van m’n GZW954 niet meer is wat het zou moeten zijn… Ik heb al zitten zoeken maar ik kan niet vinden of het een bekend probleem is en of het een naam heeft? Iemand bekend hiermee?
Hij is nog geen twee jaar oud dus morgen Smits maar even bellen 🙂
:strip_exif()/f/image/87NFxyF3gW9x331lXwaacBRw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door omnom op 27-02-2022 20:13 ]
Je bedoeld het halve netflix en youtube logo tussen de knoppen door? Zie voor de rest niks raars.
omnom schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:12:
Ik zag vanavond ineens dat het beeld van m’n GZW954 niet meer is wat het zou moeten zijn… Ik heb al zitten zoeken maar ik kan niet vinden of het een bekend probleem is en of het een naam heeft? Iemand bekend hiermee?
[Afbeelding]
Haha, nee dat is van een spiegel.dantethedutch schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:42:
Je bedoeld het halve netflix en youtube logo tussen de knoppen door? Zie voor de rest niks raars.
[...]
Die lichtere banen, die horen er niet te zijn. Je ziet ze ook in bewegend beeld, maar minder duidelijk natuurlijk.
Zag je het alleen op de apple tv? Of ook bij andere bronnen?