Madrox schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:22:
[...]
HWI geeft de consument een verkeerd beeld, onbedoeld denk ik. Jijzelf hebt helaas ook niet goed gelezen, want op de pagina over "invloed van de cpu" staat kraakhelder te lezen:
Om te testen hoe de game omgaat met langzamere processors, hebben we steeds een aantal cores van de processor en/of HyperThreading uitgeschakeld om een 'Core i3', 'Core i5' en 'Core i7' uit de mid-range serie te simuleren.
Geen echte pentium, i3 en i5's getest maar diezelfde i7, waar HT en/of cores uitgeschakelt zijn. Waar HWI
wederom onbedoeld ons een wijze les leert: uitgeschakelde cores e.d. geeft niet 1 op 1 dezelfde resultaten als
een echte cpu.
Games kijken niet naar cores, zover ik weet kunnen ze dat niet eens; tenzei er een truc is om de Windows Hardware-layer te omzeilen.
Ahummm..... Heb je zelf wel goed alles doorgelezen? Als ik mezelf even mag citeren:
dusty-2011 op donderdag 19 oktober 2017 02:12
Zou er bij het simuleren op HWI dan iets misgegaan zijn? Een gesimuleerde 2C/4T processor is natuurlijk niet identiek gelijk aan een daadwerkelijk in de winkel gekochte Pentium of Core i3.
Anyways, in de comments onder het artikel heeft HWI geschreven dat het spel soms wél opstartte op de gesimuleerde 2C/4T processor, maar vervolgens daarna tijdens het testen deed crashen. Dat is weer wat anders dan in het oorspronkelijke artikel stond.
Flamesz: "In de post die brick5942 quote, en ik daarvoor ook, zeg je dat een Titan X niet GTA V op ultra aankan, dat is waar we op reageerden en niet jouw idee voor een ander BBG topic."
Je haalt letterlijk alles en alles door elkaar. Alsjeblieft zeg, slaap er een aantal nachtjes over voordat je weer reageert ja.
Ik heb nooit gezegd dat een Titan X niet GTA V op ultra aankan. Ik heb alleen maar gelinkt naar een benchmark van HWI waar ze zowat iedere setting door het dak hadden opgeschroeft, wat HWI's interpretatie van Very High was. Hieronder een kleine greep uit hoe HWI het instelt:
Long Shadows On
High Resolution Shadow On
High Detail Streaming While Flying On
Extended Distance Scaling 100%
Extended Shadows Distance 100%
Dat zijn een aantal zeer zware opties die op On of 100% staan. En verder staat ook 4xMSAA aan.
De Titan X haalt vervolgens 39,5 fps en ik heb gezegd dat door een aantal instellingen iets aan te passen dit makkelijk valt op te schroeven naar 70 fps. (Ben je bereid nog iets meer grafisch geweld op te geven dan valt 80-90 fps ook te behalen uiteraard). Ik heb nergens geschreven dat een Titan X niet GTA V op ultra aankan, het punt was juist dat een Titan X niet in het budget past voor een computer van max. 400 euro.
En verder: "jouw idee voor een ander BBG topic".
Als je deelneemt aan een discussie wordt ook een bepaalde basisinzet vereist, IMHO. Onderdeel daarvan is onthouden wie wat schreef, de inhoud van wat geschreven is niet constant door elkaar halen, en ook de namen niet de hele tijd door elkaar halen. Anders heeft discussie niet eens zin.
Anyways, het idee voor een ander BBG topic, namelijk een ultra budget pc, kwam van brick5492.
Nu nogmaals jouw zin:
"In de post die brick5942 quote, en ik daarvoor ook, zeg je dat een Titan X niet GTA V op ultra aankan, dat is waar we op reageerden en niet jouw idee voor een ander BBG topic."
Je praat hier ook nog eens in de plaats van brick5942. Brick5942 zou volgens jou niet reageren op MIJN idee voor een ultra budget topic, terwijl het dus juist zijn eigen idee is. Waarom zou hij niet reageren op zijn eigen idee?
Om de discussie hopelijk weer naar de kern te brengen: is er goed gekeken naar de optie voor een goedkope GTX 1060 6GB als GPU? Dat lijkt mij een interessante optie om nog te verkennen.
Een goedkope 3GB kost zo'n 210-230 euro en een goedkope 6GB kost 260-280 euro. De meerprijs is dus zo'n 50 euro. Daarvoor krijg je het dubbele VRAM, en ook meer CUDA cores, dus meer prestaties. Het gaat om 1280 CUDA cores of 1152 CUDA cores. Je krijgt er 128 meer, ofwel 11,11% meer.
Een bijna 23% hogere prijs, voor ruim 11% meer cores en het dubbele VRAM. Je betaalt dus ook voor de toename van het VRAM, wat eigenlijk wel zo eerlijk is. Met 6GB VRAM kun je gewoon grotere texturen aanzetten dan met 3GB VRAM kan.
Met 6GB VRAM kun je de grootste texturen van Middle Earth: Shadow of Mordor aanzetten. Met 3GB VRAM kan dat niet, en speel je met kleinere en minder scherpe texturen.
Overigens heb je voor Middle Earth: Shadow of War al 8GB VRAM nodig (het gaat hard), voor de grootste texturen. Daar schiet de 6GB variant dus al te kort, en moet je met kleinere texturen spelen. Met 3GB VRAM wordt het natuurlijk alleen maar meer passen en meten wat er wel en niet aan kan staan.
Ik ben wel voorstander van een krachtig basisgamesysteem, wat net wat duurder uitvalt dan 600 euro (maar minder dan 800 euro). Net als dat ik voorstander ben van een echt krachtig mainstreamgamesysteem, met een 6-core Intel CPU en een GTX 1070. Voor het basisgamesysteem zou ik dan het allerliefst ook een krachtige CPU zien (bijvoorbeeld Intel Core i3-8100, of Ryzen 5 1500X) en een krachtige GPU, een goedkope GTX 1060 6GB. Dat kan voor rond de 750 euro.
Dat zou twee leuke, sterk verschillende systemen opleveren, die allebei stevig hun mannetje staan.
Ik weet alleen niet of er een meerderheid is te vinden voor zo'n krachtig basisgamesysteem
Hier is mijn lijstje voor een écht krachtig basisgamesysteem, wat nog steeds voldoende verschilt van het mainstreamgamesysteem, en nog steeds best betaalbaar is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 119,- | € 119,- |
1 | MSI Z370-A PRO | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Inno3D GeForce GTX 1060 6GB X2 | € 266,81 | € 266,81 |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 39,- | € 39,- |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 75,26 | € 75,26 |
1 | Corsair CX450M | € 48,- | € 48,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 90,50 | € 90,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 748,52 |
Heerlijk toch zo'n basisgamesysteem
Disclaimer: het lijstje is redelijk snel in elkaar gezet, en ik weet natuurlijk niet zeker of alle componenten compatibel zijn. Daarom zijn alle aanvullingen en correcties op het lijstje van harte welkom.
[
Voor 41% gewijzigd door
dusty-2011 op 19-10-2017 20:53
]