Mijn workstation is gisteren kapot gegaan, moederbord dood.
Dus ik heb dit topic paar keer door gelezen.
Dacht misschien is mijn reactie nuttig:
Workstation zocht ik voor CAD gebruik en VR. Er zijn redelijk wat CAD bedrijven die experimenteren met VR. En in de toekomst zou ik daar graag ook mee willen gaan testen. Dus VR niet alleen voor games.
Maar hoef dus geen high end VR te zijn, want de VR CAD toepassingen zijn op moment redelijk basic en ik verwacht hier ook geen gekke dingen gebeuren omdat games toch over het algemeen stukke zwaarder zijn..
Kortom een 1060 6g gekozen.
6G is wel belangrijk omdat CAD je GPU geheugen graag op eet.
Verder heb ik voor Ryzen gekozen in tegenstelling tot intel, omdat de clockspeed wel licht leuk is voor CAD.
Maar ik multitask nogal veel, vaak vele tabbladen open staan in firefox.
Daarnaast doe ik soms ook render werk, en bij al die toepassingen is het best wel lekker als je 8 cores hebt. Ik denk dat het meer toevoegt in mijn workflow dan iets sneller processor, daarnaast moet overclocken geen probleem zijn met de after market cooler!?
Ik heb wel gekozen voor MSI X370 SLI PLUS ipv de carbon B370.
Reden is dat ik graag 6 sata poorten heb ipv 4, geen zin om mijn oude schijven op nieuwe schijven te gaan zetten.
Daarnaast vind ik het zonde dat ik een hardeschijf niet kan gebruiken alleen omdat ik geen aansluiting heb.
Dus 4 vond ik te weinig. En liever geen RGB leds op mijn moederboard, gezien ik een closed case heb, en wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.
Nvidea SLI is trouwens ook mooi meegenomen, voor over een paar
jaar maanden als de bitcoin bubble barst en mijn 1060 voor paar tientjes 2de hands te koop is, dan kan ik misschien goedkoop upgraden. Als SLI dan nog uberhaupt wordt ondersteund. Vraag me trouwens af of CAD programma's met SLI kunnen werken.
Mijn studie was redelijk tijdsgebonden want mijn pc was dus echt gewoon kapot en ik lig stil met enig werkzaamheden op CAD gebied. Dus kan wat dingen fout hebben. Verwacht mijn onderdelen dinsdag binnen.
[edit] Ik werk op mijn werk ook voornamelijk met Quadro kaarten, mijn ervaring is dat wat visuele glitches vaak gezien worden in niet CAD kaarten. Maar het de extra prijs zeker niet waard is.
Op mijn werk kopen we die ook gewoon zodat de supplier ons garantie geeft dat het op CAD werkt. Anders krijg je gezeik dat je zegt dat het niet werkt en de supplier zegt dat het komt omdat het geen CAD kaart is.
[edit2] ECC lijkt me alleen handig als je berekening paar uur duurt, maar programma's als Solidworks zijn echt niet geschikt voor dergelijke complexe berekeningen. En vaak doe je de berekeningen meer dan 1 keer, en dan valt het op als er iets niet klopt. Daarnaast gebruik je redelijk grote foutmarges, dus kleine foutjes zijn echt niet boeiend. Dus ECC voor mechanica zie ik niet echt het nut van in.
[
Voor 18% gewijzigd door
Haas_nl op 27-08-2017 12:39
]